abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:35:08 #26
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217723109
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Die wilde je juist in de 60s lijst toch? Of had je nog eens gemaild?
Toen beloofden ze hem, maar maakten ze het niet waar. Dus hoopte ik op dat 1971-complot, maar complottheorieën geloven is zelden succesvol.
All Day I Dream About Stemlijsten
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:36:58 #27
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217723123
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:35 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Toen beloofden ze hem, maar maakten ze het niet waar. Dus hoopte ik op dat 1971-complot, maar complottheorieën geloven is zelden succesvol.
Die beloftes worden vaak pas 10 jaar later waargemaakt en kun je wachten tot de vliegen rond je hoofd zoemen
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:39:00 #28
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217723134
Voor TYA kan dat betekenen dat we die dit jaar in het geheel niet gaan horen. Die stond in week 53 flink op de tocht in 2024 en als die niet naar R5 degradeert is hij mogelijk na 10 jaar eindelijk thuis aangekomen.
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 08:41:28 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217723147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:39 schreef Tussle266 het volgende:
Voor TYA kan dat betekenen dat we die dit jaar in het geheel niet gaan horen. Die stond in week 53 flink op de tocht in 2024 en als die niet naar R5 degradeert is hij mogelijk na 10 jaar eindelijk thuis aangekomen.
Die ligt daar al een paar jaar aan de beademing en overleeft steeds, dus dat hoeft nog niets te betekenen. Al had ik hem afgelopen editie ook gemist, want ik schakelde in bij nummer 1901 ofzo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 23 mei 2025 @ 23:13:09 #30
pi_217731100
2550 The Young Rascals - Groovin'

The Rascals moeten we niet verwarren met de band van Miles Kane, die later solo en samen met Alex Turner geregeld de alternatieve radiokanalen wist te terroriseren, maar dit is een Amerikaanse garagegroep die hier ineens een soulplaat uitbracht. Overigens heetten ze indertijd dus The Young Rascals, later lieten ze 'Young' weg. Best mooi, juist omdat het nummer zo 'uitgekleed' is. Van 1999 tot 2002 stond het in de lijst.

2549 ZZ en de Maskers - Ik heb genoeg van jou

Een lekker ouderwets lied van Bob Bouber om aan te geven dat hij er wel klaar mee is. Zelden klonk een nummer zo gedateerd en flauwig, maar toch zo vermakelijk. Toch totaal anders dan die andere, dat is meer pseudo-Shadows. Dit is niet instrumentaal en klinkt ook niet echt naar die typische Shadows-sound die La Comparsa wel heeft. Van 1999 tot 2008 in de lijst, met altijd noteringen tussen plek 1100 en 1500, behalve in 2000. Toen was het lied even niet aanwezig.

2548 Michael Bublé - Feeling Good

De bigbandversie van Feeling Good die ik stiekem wel heel lekker vind. Deze versie geeft echt dat protserige bigband-gevoel, alsof het zo uit een scene in een James Bond-film wegkomt. Ik vind dit ook wel wat hij het beste kan, het is dan ook de laatste keer dat we hem tegenkomen. Ook het enige lied dat hij nog in de Top 2000 heeft: Sinds 2005 al aanwezig en in 2014 op de hoogste notering van 591. De afgelopen editie stond het lied op plek 1769.

SPOILER: 2547-2526
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 00:03:27 #31
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217731362
James Taylor heeft met meerdere zangeressen een relatie gehad, maar Carole was er daar weer niet 1 van
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Sport zaterdag 24 mei 2025 @ 07:57:48 #32
pi_217732390
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 00:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
James Taylor heeft met meerdere zangeressen een relatie gehad, maar Carole was er daar weer niet 1 van
Ik dacht van wel, maar blijkbaar is mijn RTL Boulevard-radar niet goed aangezet dan.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 08:07:14 #33
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217732454
quote:
Toch totaal anders dan die andere, dat is meer pseudo-Shadows. Dit is niet instrumentaal en klinkt ook niet echt naar die typische Shadows-sound die La Comparsa wel heeft.
Ik hoor hem duidelijk.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:16:57 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217734103
quote:
Mogelijk de beste zanger die Kayak heeft gehad, maar niet die met het beste Engels, de uitspraak van Ruthless stoort me een beetje
+1
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 12:15:48 #35
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217734642
Van dat lied van Bryan Adams kan ik wel met zekerheid stellen dat ik hem nooit hoor, ook niet als het op een schappelijke tijd is. Wel verbazingwekkend dat het nazi-lijflied van Gigi (al kan hij daar zelf bar weinig aan doen) zo hoog is geëindigd. Dat vind ik wel één van de lastigst te begrijpen liederen aller tijden.
pi_217736380
Jeetje, Californication nu al. Die zou bij mij wel zo'n 2000 plekken hoger staan. En ik heb nog wel leuke herinneringen aan 'I Am A Rock' dankzij het programma De Regenjas van Harry Vermeegen. _O_

En ken je echt maar één nummer van Mai Tai? Female Intuition en met name History zijn volgens mij ook wel redelijk bekend.
  Redactie Sport zaterdag 24 mei 2025 @ 15:18:21 #37
pi_217736520
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 15:06 schreef Chiappucci het volgende:
Jeetje, Californication nu al. Die zou bij mij wel zo'n 2000 plekken hoger staan. En ik heb nog wel leuke herinneringen aan 'I Am A Rock' dankzij het programma De Regenjas van Harry Vermeegen. _O_

En ken je echt maar één nummer van Mai Tai? Female Intuition en met name History zijn volgens mij ook wel redelijk bekend.
History ken ik wel nu je het zegt ja
  zaterdag 24 mei 2025 @ 15:29:28 #38
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217736647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:15 schreef Tussle266 het volgende:
Van dat lied van Bryan Adams kan ik wel met zekerheid stellen dat ik hem nooit hoor, ook niet als het op een schappelijke tijd is. Wel verbazingwekkend dat het nazi-lijflied van Gigi (al kan hij daar zelf bar weinig aan doen) zo hoog is geëindigd. Dat vind ik wel één van de lastigst te begrijpen liederen aller tijden.
De mensen die dat leuk vinden zijn grotendeels dezelfden die iets met happy hardcore hebben. Hoewel ik het een stuk beter vind dan de gemiddelde happy hardcore-track, maar toch. Het zit met name dicht bij de Party Animals/Flamman & Abraxas-nummers.

Het is iig behoorlijk catchy.
  zondag 25 mei 2025 @ 22:36:35 #39
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217753519
;( ;( UITZWAAI-ALARM :'( :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
71 favorieten over.

Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2542 De Jeugd van Tegenwoordig – Sterrenstof: Ik moest even dubbelchecken of we geen dubbel uitzwaai-alarm hebben in dit blokje, maar nee, deze staat hier net buiten de bovenste 100. Als je door zou tellen ergens rond de 120, schat ik. Een beetje teveel airplay op festivals enzo, daardoor heel iets weggezakt hier, maar het nummer zit muzikaal en tekstueel uitmuntend in elkaar, en laat zien dat de heren echt wel taalvirtuozen zijn.
2538 Red Hot Chili Peppers – Californication: Oef, we zitten met RHCP héél ver uit elkaar merk ik wel. Eerst moest Snow het al ontgelden en nu komt deze ook al verrassend vroeg langs. Ik vind dat veel van hun nummers goed klinken, maar soms ook de neiging hebben wat op elkaar te lijken, dus dan is een meer unieke sound wel extra fijn.
2537 The Script - No Good in Goodbye: Was The Script nog niet uitgespeeld? Dat valt me dan nog weer mee eigenlijk. Ik vind hun nummers met wat meer rapinvloeden iets fijner, maar deze mag er ook zijn. Trouwens, hij heeft zeker in de intro inderdaad veel weg van Ordinary World, dat valt me nu pas voor het eerst op.
2532 Bryan Adams - Summer of '69: Ter verdediging van Bryan Adams, hij was zelf nog een kind in '69 toch? In ieder geval een heerlijke klassieker die een beetje vroeg komt naar mijn smaak.
2530 Kayak - Ruthless queen: Ik begrijp wat je bedoelt met de rare uitspraak met het woord 'ruthless', maar volgens mij ligt het niet zozeer aan slecht Engels, maar aan de Guus Meeuwis-ziekte: het metrum klopt niet. Het metrum vereist op de plek van 'ruthless' een jambe, terwijl 'ruthless' een trochee is. Ja, ik moest even de literatuur in duiken om te checken of ik die termen niet per ongeluk had omgewisseld, ik begin hier ook veel te veel tijd aan te besteden, net als Mex zelf. Anyway, ondanks dit ene smetje is het een heerlijk nummer dat een fijne sfeer creëert en mooi opbouwt naar een climax bij elk refrein.
2527 Gigi D'Agostino - L'amour toujours: Veel bespreekgevalletjes in dit blok, maar eindelijk zijn we bij het uitzwaai-alarm aanbeland. Nummer 41 hier, Tussle vindt dat niet leuk. Muziek is emotie, muziek is herinnering, en de associatie die deze eurodance-klassieker oproept met gezelligheid op schoolkamp en met mijn neven en nichten in de vakanties wordt slechts overtroffen door die van Komodo. Maar die heeft de lijst tot mijn grote verdriet nooit gehaald.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2549 ZZ en de Maskers - Ik heb genoeg van jou: Nooit van gehoord, wel even geluisterd. Het tango-achtige melodietje, de dissonante akkoorden en ongebruikelijke ritmes maken het wel origineel, eerlijk is eerlijk. Maar origineel is niet per se hetzelfde als goed.
2548 Michael Bublé - Feeling Good: Het nummer is al wel vaker besproken, eigenlijk vind ik geen van de drie versies echt interessant. Zelfs die van Muse niet, sterker nog, ik denk dat ik die slechter vind, al is het een beetje lood om oud ijzer. Bublé stroomt sowieso niet echt over van de inspiratie als je het mij vraagt; er heeft zeker erger in de lijst gestaan, maar rond zaagmans is me iets teveel eer.
2547 Harry Styles - Treat People with Kindness: Drie op een rij, jawel. Als dit een officieel uitgezonden muzieklijst was was dit een mooi moment voor een plaspauze. Ik heb weinig met Harry Styles, zijn eerste paar hits waren nog wel prima maar daarna werd het me allemaal wat te gelikt en inhoudsloos. Het koortje vind ik ook niet mooi.
2540 Eddie Cochran - Three Steps to Heaven: Inhoudsloos kon het blijkbaar vroeger ook. Inderdaad een heel simplistische tekst waar ook destijds onmogelijk meer dan tien minuten aan besteed kan zijn.
  zondag 25 mei 2025 @ 22:41:23 #40
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217753567
SPOILER
Kleine bonus bij Ruthless Queen: hierboven een thesaurus voor het woord 'ruthless'. Beste bandleden van Kayak, jullie liedje had 'Severe Queen' moeten heten, het enige woord met twee lettergrepen in deze lijst dat wél in het metrum past. Graag gedaan.

('Killer Queen' was grappig geweest maar werkt ook niet helemaal, en had een zekere andere band niet zo leuk gevonden - maar ons weer een leuke 'origineel van...'-grap opgeleverd!)
  Redactie Sport zondag 25 mei 2025 @ 22:57:29 #41
pi_217753715
The Script uitzwaaien mag je toch minimaal tot september mee wachten. ;)
  zondag 25 mei 2025 @ 23:00:18 #42
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217753731
Overigens: op 1 juni begin ik weer te werken aan mijn nieuwe top 1000 (van alle nummers, dus niet alleen Top 2000-nummers), maar ik heb besloten voor de vergelijking met Mex toch de oude geschoonde lijst aan te houden, stuk minder gedoe en hij zal nog wel redelijk kloppen.
  Redactie Sport zondag 25 mei 2025 @ 23:03:06 #43
pi_217753749
En je kunt meteen door, nu hopelijk zonder blunders of kritische noten!

2525 Chris Stapleton - Cold

Stapleton hoorde Nutini met Iron Sky en dacht: Dat kan ik ook. Net iets trager en vooral minder urgent, maar wel met hetzelfde randje en een vergelijkbare opbouw. Geen gekke poging en best een mooi nummer, maar het heeft voor mij iets te veel dat 'slappe aftreksel van Iron Sky'-gevoel voor een echte topnotering. In de Top 2000 staat het lied sinds 2021 genoteerd. Afgelopen editie op plek 1598 was de beste notering.

2524 Total Touch - Somebody Else's Lover

De meest succesvolle single voor de tandem Trijntje/Tjeerd aka Total Touch, met de strijkerpartij alsof je je in een Turkse hammam waant. Op het ESF had dit zonder twijfel gescoord, maar daar deed Trijntje alleen mee met een stuk minder materiaal. Gewoon een lekker nummer, al predik ik zelf liever voor Touch me There. In 2001 stond dit er voor het eerst in en dat bleef zo tot 2006. Ook in 2008 was er een eenmalige deelname.

2523 Guns 'n Roses - Knockin' on Heavens Door

Waarschijnlijk de bekendste versie van dit Dylan-nummer door deze Amerikaanse hardrockband. Niet een band waar ik altijd warm van word, al hebben ze een paar hele puike nummers. Maar dit is toch wel een aardige versie van dit nummer op Use Your Illusion II. Wel met die typische overacting van Axl, achja. In 2001 binnen op plek 100 en daarna tot en met 2013 zo'n beetje in de laatste ochtend of nacht te horen. Daarna een aantal jaar op 30 december, al was het lied van 2018 tot 2022 weer goed voor de laatste nacht. Maar vorig jaar stond ie weer op plek 301 en vorige editie ineens op 441, leg maar uit.

SPOILER: 2522-2501
pi_217753831
Vrij veel rommel deze keer, zeker als je kijkt wat er al is langsgekomen. Deze Frank en Gene zou ik wel hoger zetten. En misschien als de veel leukere NOS-tune van Radio Tour de France er ooit inkomt, die dan ook.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 26 mei 2025 @ 07:52:06 #45
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_217755079
Als je goed luistert naar de "forever"s net voor het refrein bij Keep On Loving You, hoor je dat Kevin Cronin makkelijk bij Kinderen Voor Kinderen had kunnen zingen.
  maandag 26 mei 2025 @ 08:49:47 #46
487165 Tussle266
Albumversie
pi_217755491
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
ik vind het nummer niet zo passen bij de stem van Madonna
Dit zou wel eens waar kunnen zijn.
pi_217757821
Ach Lady Of The Night en Keep On Loving You. Die zouden top 100 scoren in een ranking van mij. Maar als tegenwicht komt nog steeds ook veel matigheid langs
Remember the jester that showed you tears
The script for tears
pi_217758064
Inderdaad een hoop matigheid, op dat ene-liedje-waarvan-ik-niet-mag-zeggen-wat-ik-ervan-vind na.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_217758068
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 07:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als je goed luistert naar de "forever"s net voor het refrein bij Keep On Loving You, hoor je dat Kevin Cronin makkelijk bij Kinderen Voor Kinderen had kunnen zingen.
Hij heeft die vrrreselijke rrrr wél!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  maandag 26 mei 2025 @ 17:05:03 #50
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_217760148
Nummers die ik hoger zou plaatsen:

2524 Total Touch - Somebody Else's Lover: Ik ben niet de grootste Trijntje-fan, maar eerlijk is eerlijk, deze zit echt wel prima in elkaar. Waarschijnlijk wel haar meesterwerk. De muzikale omlijsting helpt.
2518 Rag 'n' Bone Man – Human: Deze deden ze ook een keer met The Passion herinner ik me, wel een van de meer geslaagde wat mij betreft, al blijft het origineel wel beter natuurlijk.
2517 Linkin Park - What I've Done: Ik behoor absoluut tot de groep mensen die er geen genoeg van kan krijgen. Helemaal in mijn straatje. Ook de recente comeback juich ik van harte toe, al ben ik wel extreem salty dat ik het concert ga missen omdat ik precies die week voor werk in het buitenland zit, zucht.
2513 Rob de Nijs - Malle Babbe: Deze vond ik al leuk toen ik heel klein was, al kan dat komen doordat het woord ‘kont’ er zo prominent in voor komt. Als tiener en volwassene leer je dan de volledige betekenis van de tekst en blijkt hij nog steeds goed in elkaar te zitten. Voor elke leeftijd wat wils.

Nummers die ik lager zou plaatsen:

2520 The Dave Clark Five - Bits and Pieces: Nogmaals, ik probeer echt om nummers in de context van de tijdgeest te zien, maar dit komt echt wel over alsof ze na een minuut door hun inspiratie heen waren en zomaar wat gingen aanknoeien. Zelfs de titel impliceert dat nota bene. Zelfs 25 jaar geleden moeten er toch wel 2000 betere nummers zijn geweest?
2514 Conny Vandenbos - Een roosje, mn roosje: Waar ik Sjakie van de Hoek nog wel tekstueel solide en origineel vind, en daardoor prima te pruimen, is dit gewoon slap gezemel, sorry not sorry.
2512 Anneke Grönloh - Brandend Zand: Heeft tekstueel wel wat meer inhoud dan bovenstaande, maar muzikaal en vocaal is het minstens zo zemelig en gedateerd.
2503 VanVelzen - Baby Get Higher: Toch ook een wat modernere in het ‘lager’-lijstje. Grappig dat je het hebt over 3FM, terwijl ik bij dit nummer alleen maar kan denken ‘Q is good for youuuu’. In ieder geval is-ie helemaal platgedraaid op, laten we zeggen, bijna alle radiostations die er maar bestaan. En als het nummer toch al niet heel onderscheidend is werkt het dan al snel op de zenuwen.
2502 Quincy Jones - Chump Change: Oh. Huh. Ik zou zweren dat we die allang gehad hadden. Ik heb geloof ik al 3 of 4 keer laatdunkend gezegd ‘dit is weer zo’n deuntje net als Chump Change’, daarmee bedoelend dat het niet echt slécht is, maar ook gevoelsmatig niet echt telt als een volledig nummer. Meer achtergrondmuziek of iets dergelijks, voor in zo’n gestandaardiseerde Spotify-playlist ‘voor als je je Flippo-albums aan het uitmesten bent’ ofzo. Al zou ik ook dan liever mijn eigen playlists aanzetten. Verder sluit ik me aan bij de visie van Fred_B dat ik heel wat liever Rein van den Broek hoor.
2501 Caro Emerald - Liquid Lunch: Alweer drie op een rij, net als in vorig blokje. Extra plaspauze voor de mensen met een blaasontsteking ofzo. Caro Emerald heeft de onfortuinlijke neiging om nummers te schrijven die opbouwen naar helemaal niets – je hoort een rustig, wat gezapig coupletje en hoopt dan op een knallend refrein, maar er gebeurt gewoon geen ruk. Een beetje als een Touretappe die wordt geneutraliseerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')