Klinkt goedquote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee Svart Salt. 5,8 % Op de heenweg ook al eentje van gehadEcht dat je denkt "ja, zoute drop en bier samen, dat is dit!"
En hoe lang moet je nog?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt steeds erger nu met de deining. Door de gangen (1,5 m breed) lopen zonder de wanden te raken is vrijwel niet meer mogelijk. Denk dat ik met deze zeegang niet eens geprobeerd had het zwembad te bereiken.
Maar ja. Nog maar een biertje dan.
Morgenochtend om 11 uur landen we in Hirtshals. Kleine 20 uur nog dus. We zijn precies op de helft ongeveerquote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En hoe lang moet je nog?
Dit lijkt me zo hel op de fiets
oh die rand komt wel dichterbij. Misschien dat wij over een kwartiertje ook zon hebben dan.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat je wel goed kunt zien dat net 3 km ten noorden van onze positie de bewolking ophoudt. DAAR is het mooi weer.
Luxe boot, eentje met golfslagbadquote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt steeds erger nu met de deining. Door de gangen (1,5 m breed) lopen zonder de wanden te raken is vrijwel niet meer mogelijk. Denk dat ik met deze zeegang niet eens geprobeerd had het zwembad te bereiken.
Maar ja. Nog maar een biertje dan.
oh waren die 3 noten nog herkenbaar tot een nummer ook?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Het feest is net voorbij" die bedoel ik
Voor mij wel in elk geval - als je ze kent kan het niet missenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh waren die 3 noten nog herkenbaar tot een nummer ook?
Wat een mooi groot glas-in-lood!quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:18 schreef z80 het volgende:
Ik zag in het vorig lijstje een het gaan over rozen.
Dit is de door de dakdekkers en steigerbouwers mishandelde versie bij mijn voordeur.
Met rechts onder de roos een aangewaaide kruisbes.
[ afbeelding ]
Ja hé. Eigen ontwerp naar voorbeeld van een klein deco raampje voor in de vensterbank. Ben er nog steeds blij mee.quote:
Buurhond aan buurtbeer voeren?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tweede kip in een week dood door buurhond
Maarn, denk ik?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:24 schreef borisz het volgende:
Fles
Op tijd thuis voor ADO - Telstar.
Gewandeld Soesterberg - Baarn. en boodschappen binnen. Alle wolvenbordjes uit het najaar waren al weer weggehaald. Wrs issie dood
Afgelopen najaar ongeveer hetzelfde gelopen, maar toen over andere paden. En leuk om nu in het groen te lopen wat toen geel/rood was.
Een dergelijk overkoepelend topic is er niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:21 schreef AnneX het volgende:
Wie weet of er een fok topic is, dat is gerelateerd aan de aankomende festivals?
Wij hebben nog een tent in de aanbieding nl.
Aha. Dank je. V&A zie ik alleen maar techniek.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een dergelijk overkoepelend topic is er niet.
Wat er wel is, is per festival in MUZ…
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aha. Dank je. V&A zie ik alleen maar techniek.
Edit: hij staat😎 MUZ / Wie zoekt een festival tent?
Ooit de fout begaan om een goeie de Waard tent naar de vaalt te brengen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanwege de vele tenten waarin de optredens plaatsvinden, ben ik benieuwd naar de reacties…
Het is een mooi tentje voor een festival voor een zeer schappelijke prijs.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ooit de fout begaan om een goeie de Waard tent naar de vaalt te brengen.
Zie ik later op mp talloze adv. op zoek naar een slaap! tent voor een festival.
Dus ik dacht aan al die festival gangers op fok deze keer.
Wat leuk dat het geslaagd is voor de jubilaris. En nu thuis op de bank?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik had een leuke dag![]()
Nu wel KLAAR na acht uur rondrennen.
Maar als iedereen elkaar zo’n beetje kent trommel je in een minuut wat mannen op om stoelen klaar te zetten. En vraag je een vage bekende of die technisch is, die een mij onbekende persoon optrommelde die met zijn hoofd onder het mengpaneel dook en zo geluid uit de microfoons kreeg toen ik geen personeel kon vinden.
Iedereen blij en enthousiast, ruimtes en buitenboel samen in 10 minuten opgeruimd. En de jubilaris had (tot haar eigen verbazing) echt een feestje gehad
Goed geregeld Cat👍🏼 ( en de vega lactose allergische hapjes gingen ook goed? )quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik had een leuke dag![]()
Nu wel KLAAR na acht uur rondrennen.
Maar als iedereen elkaar zo’n beetje kent trommel je in een minuut wat mannen op om stoelen klaar te zetten. En vraag je een vage bekende of die technisch is, die een mij onbekende persoon optrommelde die met zijn hoofd onder het mengpaneel dook en zo geluid uit de microfoons kreeg toen ik geen personeel kon vinden.
Iedereen blij en enthousiast, ruimtes en buitenboel samen in 10 minuten opgeruimd. En de jubilaris had (tot haar eigen verbazing) echt een feestje gehad
Voor de puber kinderen😇quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:18 schreef Blues het volgende:
Mooie tent!
Ik gooi m ook ff in mijn collega app.
Nee helaas niet en door idiote regels moet alles ook groter en commerciëler.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Las vandaag met stijgende op FtM een heel stuk over festivals die waren opgekocht door een groot (afbraak) hedgefonds en dat ze waarschijnlijk nog duurder gaan worden. Ook oa zwarte cross zit daarbij. Dacht altijd (naief als ik ben) dat festivals altijd heel lokaal waren maar het is gewoon een enorme business
Niet alleen door regels maar ook doordat de hedgefunds zoveel mogelijk geld willen binnengraaienquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee helaas niet en door idiote regels moet alles ook groter en commerciëler.
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Hahaha jezus @:Dr_Flash![]()
ik zou kotsend en rillend onder een tafel zitten, denkend dat we dood gaan, en jij duikt even het zwembad in
![]()
Leeuk, wat voor een?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:57 schreef sigme het volgende:
Ik ben aan het markplaatschatten voor een nieuw hondje
Kruising Kleine Münsterländer - Wetterhounquote:
Ja. Ik wil eigenlijk ook nog wel graag een oudje een goede oude dag geven. Liefste wil graag nog één keer een puppy, en we gaan dan eerst voor een pup en als die een beetje opgevoed is dan misschien een oudje erbij.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:25 schreef gcjoel het volgende:
Oh die zien er wel heel schattig uit. Een puppy?
“Makkelijk” vind ik niet echt een aanbeveling als kwalificatie van een/mijn leven.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:46 schreef derLudolf het volgende:
Vind je het niet makkelijker zonder hond, met twee huizen in Spanje waar je toch ook regelmatig heen moet?
Het valt best mee allemaalquote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Hahaha jezus @:Dr_Flash![]()
ik zou kotsend en rillend onder een tafel zitten, denkend dat we dood gaan, en jij duikt even het zwembad in
![]()
Ik kan nog geen kwartier in een auto zitten zonder primatour dus jouw ervaring zou echt de hel zijn voor mijquote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het valt best mee allemaalMaar misschien vinden jullie op vakantie andere dingen leuk
Thuis om de bank met ESF en organisator-vriendin die eigenlijk naar huis zou gaan maar een vergeten item kwam langs brengen en toen nababbelen gezellig vond. Ik ook. We zeggen het tegen elkaar als we omvallen en iemand naar huis wil/wordt gestuurd.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat leuk dat het geslaagd is voor de jubilaris. En nu thuis op de bank?
Hier een voor mij productief dagje gehad. Afgelopen dagen door steeds mensen in huis niet kunnen doen. Gisterenmiddag snel eten maken voor mee-eters (werkzaamheden duurden een dag langer dus veel minder tijd daarvoor.
Vorige weken waren door pijn in de rug ook niet lekker, maar eindelijk weer dingen kunnen opruimen en schoonmaken.
Het voelt goed.
Die we niet hadden bedoel jequote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goed geregeld Cat👍🏼 ( en de vega lactose allergische hapjes gingen ook goed? )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die we niet hadden bedoel je
Geen klacht gehoord.Je spoiler,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Dat is goed geregeld! Voor de aardbeien uit de kas gister was geen korreltje suiker nodig.quote:Op zondag 18 mei 2025 09:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Koffie is hard nodig.
Vorige week vertelde mijn hulp over een groenteboer die bij haar in de buurt aan huis kwam, zondag kan je bestellen en vrijdag levert hij af. Ik kon ook een bestelling doen, en oa aardbeien besteld. Die zijn me toch lekker. Dik en heerlijk zoet, echt zoals een aardbei hoort te zijn
Aī. Beterschap!quote:Op zondag 18 mei 2025 09:56 schreef AnneX het volgende:
Vandaag een hersteldag na een woeste nacht met blafhoest, en koorts rillingen.
Salade met de paprika en de paprika's bakken met tamari/sojasaus?quote:Op zondag 18 mei 2025 10:14 schreef Barreltje het volgende:
CUL vraagje:
Ik heb champignons en paprikas , en wil een koolhydraat arme maaltijd maken.. iemand ideeën?
Betere dag!quote:Op zondag 18 mei 2025 09:56 schreef AnneX het volgende:
Vandaag een hersteldag na een woeste nacht met blafhoest, en koorts rillingen.
quote:Op zondag 18 mei 2025 13:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Op het grasveld tegenover mijn huis staat een bankje. Daar zitten sinds een uur of 12 vier mensen op, allemaal voorovergebogen (kijkend op de telefoon waarschijnlijk) en bewegen nauwelijks. Dat ze nog leven zie ik alleen aan de sigarettenrook die er af en toe vanaf komt.
Van bankje naar bankje wel ja. Maar hier zaten ze (ze zijn nu wel weg) bijna 2,5 uur in dezelfde houdingquote:Op zondag 18 mei 2025 14:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zat ook wisselend op bankjes, achter mijn statief en op mijn fietszadel, zonder peuk![]()
Blues in F&F / Vrije vogels #9
Hoop dat je lekker opknapt voor Twente.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:47 schreef AnneX het volgende:
Even eruit. En weer terug. Heerlijk onder het dubbelgeslagen dekbed.
Alleen maandag kan dat nog : rest van de week 1-2 afspraken per dag.
Vrijdag vertrekken we naar Twente
Ook duiven en roodborstjes hebben geen er geen enkele moeite mee om een huis met mensen te delen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:36 schreef sigme het volgende:
Meestal kunnen zwaluwen dan ook goed genoeg vliegen om het huis weer *uit* te vliegen, in tegenstelling tot veel andere vogels.
Zwaluwen willen ook best nestelen in mensenhuizen hoor. Ze hebben geen hekel aan mensen.
Het was al het plan voordat überhaupt de verhuizing in beeld was.😎quote:Op zondag 18 mei 2025 16:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoop dat je lekker opknapt voor Twente.
Vakantie? Weekend?
Ik hang dit weekend ook in die omgeving rond en ik kan vertellen dat het weer niet geweldig wasquote:Op zondag 18 mei 2025 10:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Vooralsnog is het hier bewolkt en fris, hopelijk bij @:Vanyel en @:Clubsoda in de buurt ook, want ik moet daar eind vd middag hockeyen. Het zou echt heerlijk zijn als dat in dit weer is ipv de zon en officieel 18 graden maar voelend als 25 die het gisteren op dat tijdstip was
Ik heb vandaag 30 kilometer helmloos (quote:Op zondag 18 mei 2025 17:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het was al het plan voordat überhaupt de verhuizing in beeld was.😎
Jaarlijks in deze maand zijn wij een paar dagen - nu zelfs 5 dagen - met een groepje op stap.
De kleuters van toen zijn nu getrouwd. 😂 De pensionado/as hebben het huis alleen nu.
In de afgelopen jaren van kamperen bij de boer, in een caravan, in een huisje, in een boutique hotel. Nu in het vakantiehuis van een stel, voor de tweede keer.
Vraag aan mijzelf: doe ik een fietshelm op, op de ebike.
Het ziet er wel stom uit en ik zie ze allemaal voorbij komen nu wij langs een fietspad wonen.
Degene zonder helm vallen op.
Voorgaande jaren wčl gedaan, dus ik denk…
Zijn er eigenlijk cijfers van vķōr het advies en de vele senioren ongelukken en ná het advies?
Van de verplichte bromfietshelmen en autogordels weet ik ( nog) dat hoofdletsels sterk daalden.
Dat scheelde wel bij de trauma diensten op de ok.
Affijn, dit was een intermezzo en ik draai mij weer om. De ogen branden en focussen slecht.
Oei, die was ik vergeten. Dat was van de trap ín huis, twee zomers geleden.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hang dit weekend ook in die omgeving rond en ik kan vertellen dat het weer niet geweldig was
[..]
Ik heb vandaag 30 kilometer helmloos () achterop een fatbike gezeten en we hebben geloof ik geen mensen zonder helm gezien.
En na jouw val van vorig jaar of het jaar daarvoor, ga je het risico toch niet nemen?
Gewoon helm dragen als je op een snellere fiets rijdt, zeker als je bejaard bent zoals jij. Je krijgt eeuwig spijt als je zwaargewond of erger raakt.quote:Op zondag 18 mei 2025 17:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het was al het plan voordat überhaupt de verhuizing in beeld was.😎
Jaarlijks in deze maand zijn wij een paar dagen - nu zelfs 5 dagen - met een groepje op stap.
De kleuters van toen zijn nu getrouwd. 😂 De pensionado/as hebben het huis alleen nu.
In de afgelopen jaren van kamperen bij de boer, in een caravan, in een huisje, in een boutique hotel. Nu in het vakantiehuis van een stel, voor de tweede keer.
Vraag aan mijzelf: doe ik een fietshelm op, op de ebike.
Het ziet er wel stom uit en ik zie ze allemaal voorbij komen nu wij langs een fietspad wonen.
Degene zonder helm vallen op.
Voorgaande jaren wčl gedaan, dus ik denk…
Zijn er eigenlijk cijfers van vķōr het advies en de vele senioren ongelukken en ná het advies?
Van de verplichte bromfietshelmen en autogordels weet ik ( nog) dat hoofdletsels sterk daalden.
Dat scheelde wel bij de trauma diensten op de ok.
Affijn, dit was een intermezzo en ik draai mij weer om. De ogen branden en focussen slecht.
Ook met kort pittig moet je je haar bijwerken na de helm. Weliswaar geen 1,5 uur.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:03 schreef sigme het volgende:
Ik rij zonder helm op m'n e-bike. Mocht een helm verplicht worden hou ik op met fietsen.
Het is niet zozeer dat het er op de fiets niet uitziet, dat maakt me niet uit (en het is niet zo).
Maar ik kan daarna niet over straat zonder eerst wat aan dat haar te doen en dat kost veel te veel tijd. Als in, het zou nat moeten, en droog, voordat ik me weer kan vertonen. Dat kost minimaal anderhalf uur.
Het alternatief is een pittig kort kapsel en dat wordt 'm ook niet.
Dat snap ik, maar dat zou qua tijd dan te doen zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook met kort pittig moet je je haar bijwerken na de helm. Weliswaar geen 1,5 uur.
Dat zou ik zeker niet doen, jij hebt zulk mooi haar.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat zou qua tijd dan te doen zijn.
Maar ik zou dus mijn haar niet afknippen voor een fiets(helm).
Oh dat zei jij al. Knullig kan me ook weinig schelen. Ik vergeet het soms, laatst kwam ik onderweg een collega tegen en droeg ik muts+helm+koptelefoon+zonnebril en ze keek me heel glazig aan. Realiseer me vrij laat dat ik vrij onherkenbaar wasquote:Op zondag 18 mei 2025 17:55 schreef Tuindier het volgende:
Ik rij altijd met helm op de ebike. Ziet er misschien knullig uit maar hersenletsel ziet er nog veel slechter uit.
Bij mij ook niet, tot voor een paar weken. En toen ook nog niet uit mezelf, maar meer dat iedereen vroeg "droeg je een helm"quote:Op zondag 18 mei 2025 19:02 schreef Vanyel het volgende:
Kort haar is gelukkig niet noodzakelijkerwijs pittig.
Ik draag geen helm. Eigenlijk nog nooit in me opgekomen om wel te doen ook.
Hopelijk wel een dunne muts? Ik ben laatst weer voorgelicht over helmen (het was de dag van de helm) en daar zeiden ze dat de helmen het veiligst zijn als ze echt goed aan je hoofd zitten, dus zonder muts (of pet!!) eronder.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh dat zei jij al. Knullig kan me ook weinig schelen. Ik vergeet het soms, laatst kwam ik onderweg een collega tegen en droeg ik muts+helm+koptelefoon+zonnebril en ze keek me heel glazig aan. Realiseer me vrij laat dat ik vrij onherkenbaar was![]()
Je was toch op een waddeneiland met je vriendengroep gevallen?quote:Op zondag 18 mei 2025 17:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oei, die was ik vergeten. Dat was van de trap ín huis, twee zomers geleden.
Tja, dan moet ik er eentje kopen. Want je hebt geen idee wie er heeft lopen voetballen met de helmen in de verhuur. Dan is het schijn zekerheid
Ja, een strakke, dunne, helmmuts.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hopelijk wel een dunne muts? Ik ben laatst weer voorgelicht over helmen (het was de dag van de helm) en daar zeiden ze dat de helmen het veiligst zijn als ze echt goed aan je hoofd zitten, dus zonder muts (of pet!!) eronder.
Hoe dan ook, ik heb laatst een nieuwe helm gekocht want mijne was 10 jaar en dat is dubbel zo oud als je ze eigenlijk mag laten worden. En vanwege de dag van de helm kon ik er eentje voor ¤10 krijgen
Ik draag een helm als ik snel ga fietsen. Dus op de toerfiets of op de mountainbike. Op de stadsfiets geloof ik er wel in dat ik overeind blijf en heb ik de luxe van een autoluwe route.
M'n ma met hersenletsel (door een fiets vs auto ongeluk) zegt overigens "Geen helm dragen, wat een onzin, je kan beter meteen helemaal doodgereden worden"
Dus.
Ha, wat leuk dat je in de buurt was. Zaterdag ook geen mooi weer nee? Dat was t in mijn stad wel, in de middag althans. Vandaag was beter (voor het hockeyen dan..), grotendeels bewolkt en op een gegeven moment zelfs watquote:Op zondag 18 mei 2025 17:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hang dit weekend ook in die omgeving rond en ik kan vertellen dat het weer niet geweldig was
[..]
Ik heb vandaag 30 kilometer helmloos () achterop een fatbike gezeten en we hebben geloof ik geen mensen zonder helm gezien.
En na jouw val van vorig jaar of het jaar daarvoor, ga je het risico toch niet nemen?
Onze club uit de wei?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder ben ik chagrijnig en verdrietig want wij werden genaaid door de scheids.
Die naast 't station, en dan die met P niet met S. Denk dat jij de derde club daar bedoelde met de wei? Ook met een S?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Onze club uit de wei?
Daar heeft kind hier ook wel issues met de scheidsen, helemaal fair voelt het niet.
Euh…op Texel? Dan was het zķ hard, dat ik het weer vergeten ben. Straks eens navragen bij MnX.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je was toch op een waddeneiland met je vriendengroep gevallen?
Nou idd geweldige plek zeg!quote:Op zondag 18 mei 2025 20:34 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil trouwens nog wel even delen op wat voor mooie plek we stonden. Ik heb niets met de kerk, maar het ziet er altijd wel mooit uit
[ afbeelding ]
Da’s toch gebruikelijk? Ook in Italie en Griekenland en andere landen rond de middellandse zeequote:Op zondag 18 mei 2025 23:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Morgen een begrafenis, de tweede sinds we hier zijn (waar we heen gaan, derde overlijden in ons dorp sinds we hier wonen).
Ik blijf mij verbazen over het tempo; vandaag overleden, vandaag de dienst, morgen begraven.
Yup, die niet bij het stationquote:Op zondag 18 mei 2025 21:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Die naast 't station, en dan die met P niet met S. Denk dat jij de derde club daar bedoelde met de wei? Ook met een S?![]()
Wel stom van kind ook issues, of t nou dezelfde club is of een ander. Het verpest zo de wedstrijd, haalt t plezier weg. Zonde!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: DP was er eerst.![]()
quote:Op maandag 19 mei 2025 10:29 schreef AnneX het volgende:
Gut, meld ik mij als eerste, belabberd en wel.
In ieder geval gedoucht’d enzo.
Precies op tijd voor een pakje van aeg: het borsteltje om de condensator te reinigen.
Effect: nadaIk dacht hooikoorts maar het hele huis hier nu besmetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: DP was er eerst.![]()
La derecha oprime, la izquierda libera
coll heeft opgehangen, doen we meestal niet, maar ik zei al OPHANGEN en melding maken, hij ging schreeuwend uit zijn dak terwijl ze niet eens goed wist waar ie voor belde.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Bah zo’n dag @:blues En jullie zijn natuurlijk te professioneel en te aardig om niet agressief terug te doen.
Even fijn nieuws dan, ik had vandaag een afspraak met een hele aardige man, maar nergens stond waarvoor.
Bleek dat hij toestemming heeft om zijn gezin over te laten komen. Over een paar maanden ziet hij z’n vrouw en oudste dochter voor het eerst in ruim 4 jaar weer en ziet hij z’n jongste dochter voor het eerst. Ook kunnen ze eindelijk samen verdriet hebben over hun overleden zoon.
Maar ik ben zo blij voor hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk het, want we zijn haske geduldig en liefquote:Op maandag 19 mei 2025 15:20 schreef Clubsoda het volgende:
Onze secretaresse mopperde vanochtend ook al dat ieder telefoontje onvriendelijk en raar was vandaag. Er hangt iets in de lucht blijkbaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 mei 2025 15:49 schreef Blues het volgende:
Maar!Oeh, daar zou ik ook veel moeite mee hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik dacht het al eerder gehoord te hebben van haar, dit soort opmerkingen.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, daar zou ik ook veel moeite mee hebben.
Na een paar keer stop ik er ook mee. Maar de mensen komen niet om haar de pesten.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik dacht het al eerder gehoord te hebben van haar, dit soort opmerkingen.
En altijd steek ik weer mijn verhaaltje af om haar misschien te laten omdenken, maar het helpt niks helaas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 19 mei 2025 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Na een paar keer stop ik er ook mee. Maar de mensen komen niet om haar de pesten.Schrijnend. Ik heb er ook nog wel een paar uit verhalen van mensen van de boot hier verderop..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Praten tegen een Fabermuur helaas bij deze coll![]()
Totdat ze zelf in de ellende zitten, dan moet iedereen op stel en sprong klaarstaanquote:Op maandag 19 mei 2025 16:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Schrijnend. Ik heb er ook nog wel een paar uit verhalen van mensen van de boot hier verderop..
Praten tegen een Fabermuur helaas bij deze coll
Hoeft niet, laat ze een weekje leven in een noodopvang met man en kinderenquote:Op maandag 19 mei 2025 16:32 schreef sigme het volgende:
Sommige mensen gun je toch dat ze ooit vluchteling mogen zijn.
Ohhhhh ooohhhh wat een droppiequote:Op maandag 19 mei 2025 16:33 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ze heeft ons goedgekeurd en volgende week wil ze wel gehaald worden.
Ooooohhhhhhquote:Op maandag 19 mei 2025 16:33 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn hart, wat doe jequote:Op maandag 19 mei 2025 16:33 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Awwwwwwwquote:Op maandag 19 mei 2025 16:33 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Deel van dekbed van MnX nu ook over mij heen, dus dubbel.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:09 schreef Blues het volgende:
Beterschap!
Wat bedoel je met dubbelgeslagen?
Het een soort sc puppie worden, dus vast welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 19 mei 2025 22:03 schreef sigme het volgende:
We hadden al bedacht hoe ze zou gaan heten, het was alleen nog een kwestie van wachten tot zij ons vond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Jan Terklauwquote:
Maar jullie hebben toch al een naam voor haar zeg je net?quote:
Het is een damequote:
Zekersquote:Op maandag 19 mei 2025 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is een dame![]()
Al kun je die natuurlijk op zich ook Jan of Kees noemen
Zekerquote:Op maandag 19 mei 2025 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar jullie hebben toch al een naam voor haar zeg je net?
Of Jeroen.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is een dame![]()
Al kun je die natuurlijk op zich ook Jan of Kees noemen
Ken haar karakter natuurlijk niet, dus dat is lastig.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeker
Die staat vast. Maar sommige dieren hebben wel twee namen; onze poezen hebben elk twee namen.
De honden hadden allemaal ook een fok-naam, dus wie weet is daarvoor nog iets bruikbaar.
Dat versta ik; een latere naam is vaak op basis van gedrag of karakter.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken haar karakter natuurlijk niet, dus dat is lastig.
Maar Reina (koningin) schiet me zo te binnen.
Een pollquote:
Ja, dat was het echt. Ik ben er nog steeds emotioneel van. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat het helend was in de zin dat mn angsten nou ook weg zijnquote:
Goed systeem met een perfecte first en second line of defence. Worstel je je eens door je angst heen, ervaar je iets waarvan je dacht dat je het niet kon, voel je je alleen nog maar achterlijker. Schiet ook niet echt op.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:00 schreef vlindertje89 het volgende:
De schaamte die er vaak omheen hangt, omdat je zelf ergens ook wel begrijpt dat het raar klinkt / heel irreëel is, ook al voelt het zo niet.
Onze krulhond had misschien bijna zo geheten (Seike). Nu is het geen optie meer, de buurhond heet Sykes.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 07:09 schreef Candaasje het volgende:
HonT
Ik dacht altijd dat Mirthe en Friese naam was, maar het is geloof ik toch Grieks. Silke vind ik ook wel passend.
Maar daar is puur op het stukje Friese Stabij, qua karakter vind ik het wat moeilijk oordelen
Ging eigenlijk heel goed. Maar gisteren had hij een terugval. Ineens, na 3 jaar. Dat was even schrikken.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat versta ik; een latere naam is vaak op basis van gedrag of karakter.
Hoe gaat het met jouw kater eigenlijk?
Of zoals Lohues zo mooi bezingt "iedereen hef 'n kruuss, de een van piepschoem, de ander van beton"quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat we allemaal op een bepaalde manier last hebben (gehad) van verwachtingen. Of die nou voort komen uit maatschappelijke, familiare of intrinsieke verwachtingen. Dat rugtasje met verwachtingen brengt denk ik zowel verdriet als onrust maar het leven heeft ons alleen nou eenmaal een pad laten lopen en daar mogen we best trots op zijn, dat we dat ondanks alle hobbels, afslagen en tegenslagen bewandeld hebben en staan waar we nu staan.
Ik vind dit zo tof voor/van jequote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:46 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa![]()
Ik had me 7 jaar geleden (ja het is al zo lang geleden dat ik mentaal onderuit ging) ook totaal niet voor kunnen stellen hoe mijn leven nu is. Mijn lijst met dingen die ik ooit nog zou willen doen had destijds dingen als "met de trein gaan" en "naar een klimhal gaan". En nu doe ik een PhD, sport ik op landelijk niveau, heb ik B en een super lieve schoonfamilie, heb ik m'n eigen appartement met m'n eigen balkon en m'n eigen meubels in m'n eigen kleuren.
Die jaren zijn van me afgepakt maar ik heb nu gelukkig in therapie genoeg mogen leren om iets te kunnen maken van de jaren die voor me liggen.
De blokkeerfunctie ?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:12 schreef derLudolf het volgende:
https://www.parool.nl/ps/(...)rt-de-norm~b16bc4e2/
Op Grindr solliciteer je met je penis: je stuurt een dickpic en dan is het hopen dat die goed genoeg wordt bevonden om door te mogen. Daar deed ik aan mee, maar als ik dan een foto stuurde, werd ik vaak geblokkeerd.
Werkt dat ook op Tinder?
Toevallig "Short dick man" gezien gisteren?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
!!!LUDOLF WIL HET GRAAG EVEN OVER ZN PIEMELOTJE HEBBEN!!!!!!
Het artikel in de NRC erover heeft wel een bijzonder verloop; de tekst gaat van schaamte en de docu ineens over in 'flip-huizen'.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Toevallig "Short dick man" gezien gisteren?
Vandaag.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Toevallig "Short dick man" gezien gisteren?
De docu?quote:
Ja nou dat was dus precies waarom ik even vroeg of het om de docu ging, of 'wat anders'quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vatte het op als bij haar thuis vandaag
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:50 schreef Blues het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje van slag van gister, van hoe mijn coll deed/telefoneerde met het azc.
Als je gericht gaat kijken, blijkt bijna iedereen wel een periode in zijn leven te hebben (of zijn hele leven, of maar een hele korte tijd voor de geluksvogels) die niet 'normaal' was (waarbij normaal dan ook enigszins leuk is, niet gemiddeld). Het valt echt smerig tegen hoe weinig mensen een leuke jeugd én een leuke tienertijd én een leuke jongvolwassenheid en en en hebben gehad.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 07:31 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Waar jij een normale tiener/twintigertijd verloren bent aan de angst, is in mijne nogal een krater geslagen door m'n eigen familie (en deels ook de aanleg van mijn brein waardoor m'n familie de uitwerking had die die had). Een soort van rouwgevoel is wel herkenbaar. Al wisselt dat bij mij af met kwaadheid omdat m'n ouders ook iets anders hadden kunnen doen
Niet helemaal mee eens hoor, dat laatste. Ieder advies/mening/verhaal kan helpen. Dat wat je daarboven schrijft is overigens een waarheid als een koe volgens mij en ik denk dat veel mensen dat nogal eens uit het oog verliezen. Een beetje vergelijkbaar met al die (a)Social Media meuk, waar iedereen alleen maar de perfecte plaatjes wil posten, terwijl hun échte leven angstvallig weggehouden wordt voor het oog van anderen. Valt me daarom des te meer op dat ik in deze SC echt van alles voorbij zie komen, tot diepste zieleroerselen aan toe, waarvoor huldequote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je gericht gaat kijken, blijkt bijna iedereen wel een periode in zijn leven te hebben (of zijn hele leven, of maar een hele korte tijd voor de geluksvogels) die niet 'normaal' waren (waarbij normaal dan ook enigszins leuk is, niet gemiddeld). Het valt echt smerig tegen hoe weinig mensen een leuke jeugd én een leuke tienertijd én een leuke jongvolwassenheid en en en hebben gehad.
Dat gezegd hebbend vind ik het zelf uiteraard ook ronduit kut en rouwenswaardig dat mijn ene kind alles gemist heeft en mijn andere veel, en dat ik daarmee samenhangend ook eigenlijk makkelijk 10 jaar nauwelijks heb geleefd.
Als het daarbij blijft, is de komende 10 jaar ws net zo kut, dus ik leef tegenwoordig maar naar don't be sorry, be better. Inclusief don't be sorry for myself. Merk dat dat iig voor mij een stuk meer levensgeluk oplevert.
Het is alleen zo zinloos als advies want je moet die hele shitzooi toch eerst verwerken en daar helpt dit soort adviezen maar matig bij.
Het is vrijwel altijd zinloos, maar soms opeens toch niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
Het is alleen zo zinloos als advies want je moet die hele shitzooi toch eerst verwerken en daar helpt dit soort adviezen maar matig bij.
Oh, maar dan moet je dat gewoon langs je laten afglijden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:04 schreef Vanyel het volgende:
Al is dat heus een mogelijkheid, heb ik de afgelopen tig jaar ook oneindig veel advies gekregen dat of totaal misplaatst was of jaren te vroeg en daarmee ook meestal niet opvolgbaar op dat moment wegens omstandigheden hetzij in de context hetzij in mij.
Het eerste stukken vaker dan het tweede trouwens. Het is indrukwekkend hoe makkelijk mensen het vinden advies te geven zonder de situatie te kennen. Met name dat advies, maar in mindere mate ook het andere, riep dan vooral irritatie op.
Het is verdomd moeilijk goed te timen.
I see what you did therequote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, maar dan moet je dat gewoon langs je laten afglijden.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, maar dan moet je dat gewoon langs je laten afglijden.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:49 schreef Blues het volgende:
Nou... ik zeg nooit meer hoelang ik geen migraineaaval had😶🌫 vanmiddag had ik van 1 tot 5 continue aura's en kon uren niet goed zien🥵 bizar he🫣 het lijkt wel of ik niet uit die aanval kwam!
Nu lijkt t beter te gaan gelukkig... vond 't zelfs een beetje eng!
Was bijna een maand zonder op metropolol 100mg![]()
![]()
@:kaatje1 ik heb g laten typen naar je vmdg
Zeker knalhoofdpijn, steken overal in hoofd, die rare kraaksensaties in brein, mond en gehemelte gevoelloos, alles zoals altijd. Alleen zolang en zoveel aura's zonder goed kunnen zien/praten/snappen wat er staat was een record.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
voor vanmiddag.
Had je er ook hoofdpijn bij? Kan het een netvliesmigraine geweest zijn? Wat k.. dat het zo lang ook duurde, daar ging je vrije middag.
Dacht (had de hoop voor je) dat het "alleen" maar netvliesmigraine was. Maar helaas niet dusquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker knalhoofdpijn, steken overal in hoofd, die rare kraaksensaties in brein, mond en gehemelte gevoelloos, alles zoals altijd. Alleen zolang en zoveel aura's zonder goed kunnen zien/praten/snappen wat er staat was een record.
Jammer van m'n vrije middag ja
(geen netvliesmigr maar erfelijke klassieke auramigraine, hersenaandoening, ben ermee bekend alleen dit was voor t eerst bizar lang met een rollercoaster-auratoestand waar ik in bleef hangen met de gevoelloosheid
e.d.). De duur vond ik eng, ongekend.
Ik noem het zaadjes planten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is vrijwel altijd zinloos, maar soms opeens toch niet.
Soms zet een bepaalde verwoording door iemand anders toch een heel denkproces in werking waardoor opeens kwartjes vallen of inzichten bereikt.
En dan vaak ook advies wat je nog nooooooooit eerder zelf had bedacht zekerquote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:04 schreef Vanyel het volgende:
Al is dat heus een mogelijkheid, heb ik de afgelopen tig jaar ook oneindig veel advies gekregen dat of totaal misplaatst was of jaren te vroeg en daarmee ook meestal niet opvolgbaar op dat moment wegens omstandigheden hetzij in de context hetzij in mij.
Het eerste stukken vaker dan het tweede trouwens. Het is indrukwekkend hoe makkelijk mensen het vinden advies te geven zonder de situatie te kennen. Met name dat advies, maar in mindere mate ook het andere, riep dan vooral irritatie op.
Het is verdomd moeilijk goed te timen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb advies nodig!
Kat ligt op schoot en ik kan niet aan de chocolade. Wat nu!?Straks een dubbele portie als compensatie omdat je het nu moet ontberen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Maar ik wil het NU.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Straks een dubbele portie als compensatie omdat je het nu moet ontberen.
driedubbele portie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar ik wil het NU.
lig inmiddels onder twee katten
Elinquote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
driedubbele portie.
Elin zit ook met de dag meer op schoot. Vanmiddag zelfs, zat op het toilet, mevrouw krijgt de deur open en springt op schoot. Aanhankelijkheid is prima, maar dit vond ik niet echt nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb ik nog nooit gehadquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dacht (had de hoop voor je) dat het "alleen" maar netvliesmigraine was. Maar helaas niet dus
Dat is een aura zonder hoofdpijn, Tegenwoordig wel een wat zeurende pijn na afloop. Zoiets duurt ca 20-40 minuten. Soms maanden niet en dan weer weken achtereen dagelijks (nu)quote:
Naarquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is een aura zonder hoofdpijn, Tegenwoordig wel een wat zeurende pijn na afloop. Zoiets duurt ca 20-40 minuten. Soms maanden niet en dan weer weken achtereen dagelijks (nu)
QFT. Ik ken er eigenlijk maar héél weinig die de wind nagenoeg doorlopend mee hebben. In tegendeel. Soms door pure pech, soms door eigen keuzes. Voor alles geldt: wat achter je ligt, kun je niet meer veranderen. Je kan hooguit nog iets met wat je er vanaf vandaag mee doet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je gericht gaat kijken, blijkt bijna iedereen wel een periode in zijn leven te hebben (of zijn hele leven, of maar een hele korte tijd voor de geluksvogels) die niet 'normaal' waren (waarbij normaal dan ook enigszins leuk is, niet gemiddeld). Het valt echt smerig tegen hoe weinig mensen een leuke jeugd én een leuke tienertijd én een leuke jongvolwassenheid en en en hebben gehad.
Dat gezegd hebbend vind ik het zelf uiteraard ook ronduit kut en rouwenswaardig dat mijn ene kind alles gemist heeft en mijn andere veel, en dat ik daarmee samenhangend ook eigenlijk makkelijk 10 jaar nauwelijks heb geleefd.
Als het daarbij blijft, is de komende 10 jaar ws net zo kut, dus ik leef tegenwoordig maar naar don't be sorry, be better. Inclusief don't be sorry for myself. Merk dat dat iig voor mij een stuk meer levensgeluk oplevert.
Ik vind het eigenlijk altijd eng. Stiekem in mijn achterhoofd toch altijd minimaal even: "Wat nou als het deze keer niet overgaat?!" Ik had twee maanden geleden voor het eerst twee aanvallen op een dag. 1 tot 5 klinkt me als hel.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:49 schreef Blues het volgende:
Nou... ik zeg nooit meer hoelang ik geen migraineaaval had😶🌫 vanmiddag had ik van 1 tot 5 continue aura's en kon uren niet goed zien🥵 bizar he🫣 het lijkt wel of ik niet uit die aanval kwam!
Nu lijkt t beter te gaan gelukkig... vond 't zelfs een beetje eng!
Was bijna een maand zonder op metropolol 100mg![]()
![]()
@:kaatje1 ik heb g laten typen naar je vmdg
Eigenlijk is het leven een aaneenschakeling van zorgen voor of zorgen om. Gezelligquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:54 schreef Blues het volgende:
Ik ken ook werkelijk niemand zonder vroegere of latere shit.
Soms is het te herleiden naar (leuke) spanning.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk altijd eng. Stiekem in mijn achterhoofd toch altijd minimaal even: "Wat nou als het deze keer niet overgaat?!" Ik had twee maanden geleden voor het eerst twee aanvallen op een dag. 1 tot 5 klinkt me als hel.
Ik heb overigens ook klassieke migraine met aura. Weet je al wat het bij jou triggert?
Kunnen de oudjes ook de tuin uit?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Elin![]()
De bejaarden hier willen ook op me wonen tegenwoordig. Normaal zijn ze met lekker weer graag in de tuin, ook als ik thuis ben.
Nu hebben we tuin, en hangmatten en krabpaal in huis maar de Bank (zonder maar vooral met mij) is the place to be.
Dit laatste is zo vermoeiend vaakquote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dan vaak ook advies wat je nog nooooooooit eerder zelf had bedacht zeker![]()
![]()
Door niet goed te luisteren en snel (goed bedoeld) tips te spuien kun je ontzettend voorbij gaan aan de ander.
Maja, mensen worden ongemakkelijk van niets kunnen ‘doen’ dus tips geven is in hun ogen helpen….
Dat is hier ook het geval, maar dan 1x in de 5 jaar ofzo. Laatste keer wel met hoofdpijn, maar niet gekmakend gelukkig. Maar juist omdat het me zo weinig gebeurt, maak ik me iedere keer zorgen dat het wat anders is (lees: minimaal een herseninfarct, ik ben man he, dus schromelijk overdrijven). Laatste keer een jaar of 5 geleden denk ik, dus...quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is een aura zonder hoofdpijn, Tegenwoordig wel een wat zeurende pijn na afloop. Zoiets duurt ca 20-40 minuten. Soms maanden niet en dan weer weken achtereen dagelijks (nu)
Eletriptan. Die van het merk Aurobindo werkt het best, beter dan de merkmedicatievan dat type (Relpax). Wel alleen in combinatie met rust.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:37 schreef Blues het volgende:
Fijn LS.
Welke meds helpen jou goed op moment van aanval?
Ik bel nog regelmatig de kindertelefoonquote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:19 schreef borisz het volgende:
Toevallig is vandaag https://www.injebol.nl/ gelanceerd voor mensen tussen de 16 en 27.
Samenwerking van diverse clubs zoals Kindertelefoon, Mind, @:ease, Join Us.
In theorie inmiddels wel weer.quote:
Er is er ook eentje met een rooie bhquote:
Toen ik het net een paar maanden had, dacht ik dat het zinvol was me er eens in te verdiepen. Ik begon met Migraine van Oliver Sacks. Boeiend, fascinerend maar ik had er verder niet veel aan. De wetenschap begrijpt er (of begreep in elk geval) nog maar verdomd weinig van.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Soms is het te herleiden naar (leuke) spanning.
9/10 keer geen pijl op te trekken. Al meerdere neurologen en dagboeken bijgehouden.
Tegen mij zeggen ze altijd dat ik teveel werk. Als ik ergens geen migraine van krijg, dan is het van lekker werken.quote:
Echt? Wat een hel.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk altijd eng. Stiekem in mijn achterhoofd toch altijd minimaal even: "Wat nou als het deze keer niet overgaat?!"
Zo'n aura dat zich steeds verder uitbreidt, waardoor ik op een gegeven moment bijna mijn hele zicht kwijt ben. Ja, het maakt me altijd een klein beetje paniekerig. Ik moet mezelf er bewust toe dwingen te genieten van de mooie kleurenquote:
Mijn rechter oog schijnt ook te gaan hangen.quote:Oh voortekenen.
Als ik zonder reden iedereen de kop af beet en maar door en door en door ging![]()
![]()
![]()
Ik vond de medicatie erger dan de kwaal, dus slik (voor het idee) alleen nog paracetamol. Na de aura resteert de hoofdpijn. Ik kan redelijk tegen licht, wat minder goed tegen geluid. Negen van de tien keer functioneer ik gewoon door. Als ik het heb, duurt het 10 tot 14 dagen, met om de 24 tot 36 uur een aanval, maar afnemend in gevolgen.quote:Qua medicatie was de ontdekking van injecties mijn openbaring. Altijd Sumatriptan gebruikt, maar waar de pillen en neusspray nauwelijks effect hadden randen de injecties die migraine vrijwel altijd terug zijn hok in.
Dat vind ik gewoon sadistisch. Wie dat bedacht heeft, verdient een nekschot!quote:Ik heb het praktisch nooit meer gelukkig.
De laatste was in combi met chemo en toen was ik wel overtuigd mezelf van kant te maken als het niet stopte.
Mergpijpjes. Van die vieze zoete.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:17 schreef Queller het volgende:
Ow, er is één ding dat bij mij helpt: pizza! Vet, zout en veel. De eerste drie happen willen langs dezelfde weg terug, maar gewoon dooreten en dan voel ik de hoofdpijn halverwege de vierde punt wegtrekken.
Ik hou van pizza
Met cake of crčme vulling? Die kleintjes met crčme moet ik echt niet kopen, die zijn zo wegquote:Op woensdag 21 mei 2025 07:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mergpijpjes. Van die vieze zoete.
Bij sommige.
Liever cake, maar in nood vreet ik ze allebei.quote:Op woensdag 21 mei 2025 07:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met cake of crčme vulling? Die kleintjes met crčme moet ik echt niet kopen, die zijn zo weg
quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:21 schreef flipsen het volgende:
Ok, een nieuwe mijlpaal in mijn leven. Jeuh... Vandaag panoramafoto´s laten maken van mijn gebit ivm die afgebroken kroon/kies die eruit moet volgende week. Ik sta dus eerst een half uur in de rij, geef dan eindelijk mijn gegevens door aan de bijzonder vriendelijke (not) dame en mag dan wachten tot ik word geroepen. So far so good... Staat er opeens een snotneus van een jaar of 16 naast me op en vraagt me of ik niet wil zitten... WAIT, WHUT?!?? Ik wist niet eens wat ik moest zeggen, letterlijk met mijn mond vol tanden (minus een halve kies). Het zal aan de 5 dagen grijze baard in combinatie met mijn boina gelegen hebben gok ik, maar dan nog. Snotneus
[ afbeelding ]
Zoiets dus, maar met minder baard en kort haar.
quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:21 schreef flipsen het volgende:
Ok, een nieuwe mijlpaal in mijn leven. Jeuh... Vandaag panoramafoto´s laten maken van mijn gebit ivm die afgebroken kroon/kies die eruit moet volgende week. Ik sta dus eerst een half uur in de rij, geef dan eindelijk mijn gegevens door aan de bijzonder vriendelijke (not) dame en mag dan wachten tot ik word geroepen. So far so good... Staat er opeens een snotneus van een jaar of 16 naast me op en vraagt me of ik niet wil zitten... WAIT, WHUT?!?? Ik wist niet eens wat ik moest zeggen, letterlijk met mijn mond vol tanden (minus een halve kies). Het zal aan de 5 dagen grijze baard in combinatie met mijn boina gelegen hebben gok ik, maar dan nog. Snotneus
[ afbeelding ]
Zoiets dus, maar met minder baard en kort haar.
En dan geen foto van de korte broek?quote:Op woensdag 21 mei 2025 07:35 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo.
Gisteren op pad geweest in Drenthe. Kringloopjes alwaar een korte broek gekocht en een setje speakers voor de handel, goed ijs, grillworst (Oh ja @:AnneX Bram Knol in Wierden) en daarna door naar de verjaardag van mijn zusje.
Vandaag is werkdag. 9 uur beginnen en ik hoop om 1900 weer thuis. Keukendienst vandaag geloof ik.
Op zoek voor een fokker dacht ik van Dillen, ijzerwaren. Doet nu in koffiemachines.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:20 schreef Blues het volgende:
Gewapend met positieve kijk op het leven zit ik op mjin werk.
Dus alles glijijijijijijijijijijd van me af vandaag en ik ben nog beetje zombie dus het tempo halveer ik ook![]()
Nouquote:Op woensdag 21 mei 2025 12:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Migraine is vast ook naar hoor, maar kunnen we het ook eens even over obstipatie hebben?
Helpt wel maar is ook tyfusgoorquote:Op woensdag 21 mei 2025 12:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een kind wat makkelijk geobstipeerd raakt. Vind ik zieligvooral op vakantie trouwens. Maar macrogol helpt gelukkig goed.
/2 cents
Skyr, pittenmix. En gele kiwi / bosbessen erdoor.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Well havermout, zaden en noten en water helpen wel
Allemaal klut.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Migraine is vast ook naar hoor, maar kunnen we het ook eens even over obstipatie hebben?
Die enorme roll de canela van gistermiddag werkte ook goed. Gelukkig nét toen mijn padel-partij was afgelopen. Ik wilde nog een hartige taart halen bij de bakker daarna, maar ik stapte in de auto en dacht... Nope, NU naar huis! En dat redde ik net...quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:25 schreef Tele6 het volgende:
Halve kilo snoeptomaatjes. Een aantal uur later kun je rennen. @:DancingPhoebe
Ik heb het na mijn laatste bevalling een poosje gebruikt, ik vond het wel te doen. De kleine vindt het gelukkig prima om te drinken, maar hij hoeft ook alleen bij klachten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Helpt wel maar is ook tyfusgoor![]()
Ik heb ook zo'n kind. Drinkt het al jaren elke ochtend maar wil inmiddels niet meer.
Komisch Ludolf.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:31 schreef derLudolf het volgende:
https://www.ndr.de/nachri(...)-sich,katze1204.html
Kat gaat elke dag zelf naar de dierenartsHebben jullie ook zo'n stamgast @:Candaasje ?
Die is erg droog de laatste tijd. De bakker in het dorp verkoopt ook roggebrood van Van Dijk, maar dan in plastic verpakking, die is een stuk smeuīger.quote:
Oeh, het is al meer dan 20 jaar geleden dat ik roggebrood heb gegetenquote:
Eet smakelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:57 schreef flipsen het volgende:
[..]
Oeh, het is al meer dan 20 jaar geleden dat ik roggebrood heb gegetenKrijg gelijk zin. Hoewel, ik zit hier aan mijn ontbijt:
[ afbeelding ]
Vrouwlief is nogal van "De auto is vies" (ik vind dat echt complete onzin), dus vandaag moest ik hem naar de autowasserij brengen want zij kon niet. Prima, dan maken we van de nood een deugd he. Ze hebben hier nog steeds niet van die volautomatische wasserettes, maar doen alles nog met de hand! Daar moet je dan ook 1, uur op wachten (de binnenkant doen ze uiteraard ook).
quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eet smakelijk.
Zeker wel blij dat je weer even kunt zitten?
En jij het maar vreemd vinden dat dames na een ontbijtje afhaken.... man.... haal eens wat lekkers in huis, brioche ofzoquote:Op woensdag 21 mei 2025 13:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die is erg droog de laatste tijd. De bakker in het dorp verkoopt ook roggebrood van Van Dijk, maar dan in plastic verpakking, die is een stuk smeuīger.
De lekkerste is van Meinds, maar die verkoopt de Jumbo hier niet meer. Was slecht houdbaar door gebrek aan conserveringsmiddelen
Iedere morgen twee plakken.quote:
En Nederland is daar zelfs bijzonder laat mee. In mijn vorige tijdelijke woonplaats hing een verbodsbordje je auto te wassen met een boetebedrag in pesetas.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:12 schreef fietsie het volgende:
Nou dat wordt dan duur in processen verbaal in mijn gemeente, want autowassen brengt schadelijke stoffen in de op het oppervlaktewater lozende regen-riolen, en is dus niet meer toegestaan.
Alleen nog op (betaalde) wasplaatsen.
quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:31 schreef derLudolf het volgende:
https://www.ndr.de/nachri(...)-sich,katze1204.html
Kat gaat elke dag zelf naar de dierenartsHebben jullie ook zo'n stamgast @:Candaasje ?
quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En Nederland is daar zelfs bijzonder laat mee. In mijn vorige tijdelijke woonplaats hing een verbodsbordje je auto te wassen met een boetebedrag in pesetas.
Ik niet hoorquote:Op woensdag 21 mei 2025 13:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik niet hoorquote:Op woensdag 21 mei 2025 13:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik ook door kind, maar dan ook al maanden voor de bevalling. Toen kreeg ikquote:Op woensdag 21 mei 2025 13:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb het na mijn laatste bevalling een poosje gebruikt, ik vond het wel te doen. De kleine vindt het gelukkig prima om te drinken, maar hij hoeft ook alleen bij klachten.
Tering, uiteraardquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik mag hopen dat het lactulose was, want lactacyd is 'intieme wasgel'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |