Eletriptan. Die van het merk Aurobindo werkt het best, beter dan de merkmedicatievan dat type (Relpax). Wel alleen in combinatie met rust.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:37 schreef Blues het volgende:
Fijn LS.
Welke meds helpen jou goed op moment van aanval?
Ik bel nog regelmatig de kindertelefoonquote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:19 schreef borisz het volgende:
Toevallig is vandaag https://www.injebol.nl/ gelanceerd voor mensen tussen de 16 en 27.
Samenwerking van diverse clubs zoals Kindertelefoon, Mind, @:ease, Join Us.
In theorie inmiddels wel weer.quote:
Er is er ook eentje met een rooie bhquote:
Toen ik het net een paar maanden had, dacht ik dat het zinvol was me er eens in te verdiepen. Ik begon met Migraine van Oliver Sacks. Boeiend, fascinerend maar ik had er verder niet veel aan. De wetenschap begrijpt er (of begreep in elk geval) nog maar verdomd weinig van.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Soms is het te herleiden naar (leuke) spanning.
9/10 keer geen pijl op te trekken. Al meerdere neurologen en dagboeken bijgehouden.
Tegen mij zeggen ze altijd dat ik teveel werk. Als ik ergens geen migraine van krijg, dan is het van lekker werken.quote:
Echt? Wat een hel.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk altijd eng. Stiekem in mijn achterhoofd toch altijd minimaal even: "Wat nou als het deze keer niet overgaat?!"
Zo'n aura dat zich steeds verder uitbreidt, waardoor ik op een gegeven moment bijna mijn hele zicht kwijt ben. Ja, het maakt me altijd een klein beetje paniekerig. Ik moet mezelf er bewust toe dwingen te genieten van de mooie kleurenquote:
Mijn rechter oog schijnt ook te gaan hangen.quote:Oh voortekenen.
Als ik zonder reden iedereen de kop af beet en maar door en door en door ging![]()
![]()
![]()
Ik vond de medicatie erger dan de kwaal, dus slik (voor het idee) alleen nog paracetamol. Na de aura resteert de hoofdpijn. Ik kan redelijk tegen licht, wat minder goed tegen geluid. Negen van de tien keer functioneer ik gewoon door. Als ik het heb, duurt het 10 tot 14 dagen, met om de 24 tot 36 uur een aanval, maar afnemend in gevolgen.quote:Qua medicatie was de ontdekking van injecties mijn openbaring. Altijd Sumatriptan gebruikt, maar waar de pillen en neusspray nauwelijks effect hadden randen de injecties die migraine vrijwel altijd terug zijn hok in.
Dat vind ik gewoon sadistisch. Wie dat bedacht heeft, verdient een nekschot!quote:Ik heb het praktisch nooit meer gelukkig.
De laatste was in combi met chemo en toen was ik wel overtuigd mezelf van kant te maken als het niet stopte.
Mergpijpjes. Van die vieze zoete.quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:17 schreef Queller het volgende:
Ow, er is één ding dat bij mij helpt: pizza! Vet, zout en veel. De eerste drie happen willen langs dezelfde weg terug, maar gewoon dooreten en dan voel ik de hoofdpijn halverwege de vierde punt wegtrekken.
Ik hou van pizza
Met cake of crème vulling? Die kleintjes met crème moet ik echt niet kopen, die zijn zo wegquote:Op woensdag 21 mei 2025 07:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mergpijpjes. Van die vieze zoete.
Bij sommige.
Liever cake, maar in nood vreet ik ze allebei.quote:Op woensdag 21 mei 2025 07:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met cake of crème vulling? Die kleintjes met crème moet ik echt niet kopen, die zijn zo weg
quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:21 schreef flipsen het volgende:
Ok, een nieuwe mijlpaal in mijn leven. Jeuh... Vandaag panoramafoto´s laten maken van mijn gebit ivm die afgebroken kroon/kies die eruit moet volgende week. Ik sta dus eerst een half uur in de rij, geef dan eindelijk mijn gegevens door aan de bijzonder vriendelijke (not) dame en mag dan wachten tot ik word geroepen. So far so good... Staat er opeens een snotneus van een jaar of 16 naast me op en vraagt me of ik niet wil zitten... WAIT, WHUT?!?? Ik wist niet eens wat ik moest zeggen, letterlijk met mijn mond vol tanden (minus een halve kies). Het zal aan de 5 dagen grijze baard in combinatie met mijn boina gelegen hebben gok ik, maar dan nog. Snotneus
[ afbeelding ]
Zoiets dus, maar met minder baard en kort haar.
quote:Op woensdag 21 mei 2025 00:21 schreef flipsen het volgende:
Ok, een nieuwe mijlpaal in mijn leven. Jeuh... Vandaag panoramafoto´s laten maken van mijn gebit ivm die afgebroken kroon/kies die eruit moet volgende week. Ik sta dus eerst een half uur in de rij, geef dan eindelijk mijn gegevens door aan de bijzonder vriendelijke (not) dame en mag dan wachten tot ik word geroepen. So far so good... Staat er opeens een snotneus van een jaar of 16 naast me op en vraagt me of ik niet wil zitten... WAIT, WHUT?!?? Ik wist niet eens wat ik moest zeggen, letterlijk met mijn mond vol tanden (minus een halve kies). Het zal aan de 5 dagen grijze baard in combinatie met mijn boina gelegen hebben gok ik, maar dan nog. Snotneus
[ afbeelding ]
Zoiets dus, maar met minder baard en kort haar.
En dan geen foto van de korte broek?quote:Op woensdag 21 mei 2025 07:35 schreef Lonaa het volgende:
Ja hallo.
Gisteren op pad geweest in Drenthe. Kringloopjes alwaar een korte broek gekocht en een setje speakers voor de handel, goed ijs, grillworst (Oh ja @:AnneX Bram Knol in Wierden) en daarna door naar de verjaardag van mijn zusje.
Vandaag is werkdag. 9 uur beginnen en ik hoop om 1900 weer thuis. Keukendienst vandaag geloof ik.
Op zoek voor een fokker dacht ik van Dillen, ijzerwaren. Doet nu in koffiemachines.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:20 schreef Blues het volgende:
Gewapend met positieve kijk op het leven zit ik op mjin werk.
Dus alles glijijijijijijijijijijd van me af vandaag en ik ben nog beetje zombie dus het tempo halveer ik ook![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |