Ja nou dat was dus precies waarom ik even vroeg of het om de docu ging, of 'wat anders'quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vatte het op als bij haar thuis vandaag
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:50 schreef Blues het volgende:
Ik ben nog steeds een beetje van slag van gister, van hoe mijn coll deed/telefoneerde met het azc.
Als je gericht gaat kijken, blijkt bijna iedereen wel een periode in zijn leven te hebben (of zijn hele leven, of maar een hele korte tijd voor de geluksvogels) die niet 'normaal' was (waarbij normaal dan ook enigszins leuk is, niet gemiddeld). Het valt echt smerig tegen hoe weinig mensen een leuke jeugd én een leuke tienertijd én een leuke jongvolwassenheid en en en hebben gehad.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 07:31 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89
Waar jij een normale tiener/twintigertijd verloren bent aan de angst, is in mijne nogal een krater geslagen door m'n eigen familie (en deels ook de aanleg van mijn brein waardoor m'n familie de uitwerking had die die had). Een soort van rouwgevoel is wel herkenbaar. Al wisselt dat bij mij af met kwaadheid omdat m'n ouders ook iets anders hadden kunnen doen
Niet helemaal mee eens hoor, dat laatste. Ieder advies/mening/verhaal kan helpen. Dat wat je daarboven schrijft is overigens een waarheid als een koe volgens mij en ik denk dat veel mensen dat nogal eens uit het oog verliezen. Een beetje vergelijkbaar met al die (a)Social Media meuk, waar iedereen alleen maar de perfecte plaatjes wil posten, terwijl hun échte leven angstvallig weggehouden wordt voor het oog van anderen. Valt me daarom des te meer op dat ik in deze SC echt van alles voorbij zie komen, tot diepste zieleroerselen aan toe, waarvoor huldequote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je gericht gaat kijken, blijkt bijna iedereen wel een periode in zijn leven te hebben (of zijn hele leven, of maar een hele korte tijd voor de geluksvogels) die niet 'normaal' waren (waarbij normaal dan ook enigszins leuk is, niet gemiddeld). Het valt echt smerig tegen hoe weinig mensen een leuke jeugd én een leuke tienertijd én een leuke jongvolwassenheid en en en hebben gehad.
Dat gezegd hebbend vind ik het zelf uiteraard ook ronduit kut en rouwenswaardig dat mijn ene kind alles gemist heeft en mijn andere veel, en dat ik daarmee samenhangend ook eigenlijk makkelijk 10 jaar nauwelijks heb geleefd.
Als het daarbij blijft, is de komende 10 jaar ws net zo kut, dus ik leef tegenwoordig maar naar don't be sorry, be better. Inclusief don't be sorry for myself. Merk dat dat iig voor mij een stuk meer levensgeluk oplevert.
Het is alleen zo zinloos als advies want je moet die hele shitzooi toch eerst verwerken en daar helpt dit soort adviezen maar matig bij.
Het is vrijwel altijd zinloos, maar soms opeens toch niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
Het is alleen zo zinloos als advies want je moet die hele shitzooi toch eerst verwerken en daar helpt dit soort adviezen maar matig bij.
Oh, maar dan moet je dat gewoon langs je laten afglijden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:04 schreef Vanyel het volgende:
Al is dat heus een mogelijkheid, heb ik de afgelopen tig jaar ook oneindig veel advies gekregen dat of totaal misplaatst was of jaren te vroeg en daarmee ook meestal niet opvolgbaar op dat moment wegens omstandigheden hetzij in de context hetzij in mij.
Het eerste stukken vaker dan het tweede trouwens. Het is indrukwekkend hoe makkelijk mensen het vinden advies te geven zonder de situatie te kennen. Met name dat advies, maar in mindere mate ook het andere, riep dan vooral irritatie op.
Het is verdomd moeilijk goed te timen.
I see what you did therequote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, maar dan moet je dat gewoon langs je laten afglijden.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, maar dan moet je dat gewoon langs je laten afglijden.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:49 schreef Blues het volgende:
Nou... ik zeg nooit meer hoelang ik geen migraineaaval had😶🌫 vanmiddag had ik van 1 tot 5 continue aura's en kon uren niet goed zien🥵 bizar he🫣 het lijkt wel of ik niet uit die aanval kwam!
Nu lijkt t beter te gaan gelukkig... vond 't zelfs een beetje eng!
Was bijna een maand zonder op metropolol 100mg![]()
![]()
@:kaatje1 ik heb g laten typen naar je vmdg
Zeker knalhoofdpijn, steken overal in hoofd, die rare kraaksensaties in brein, mond en gehemelte gevoelloos, alles zoals altijd. Alleen zolang en zoveel aura's zonder goed kunnen zien/praten/snappen wat er staat was een record.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:
voor vanmiddag.
Had je er ook hoofdpijn bij? Kan het een netvliesmigraine geweest zijn? Wat k.. dat het zo lang ook duurde, daar ging je vrije middag.
Dacht (had de hoop voor je) dat het "alleen" maar netvliesmigraine was. Maar helaas niet dusquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker knalhoofdpijn, steken overal in hoofd, die rare kraaksensaties in brein, mond en gehemelte gevoelloos, alles zoals altijd. Alleen zolang en zoveel aura's zonder goed kunnen zien/praten/snappen wat er staat was een record.
Jammer van m'n vrije middag ja
(geen netvliesmigr maar erfelijke klassieke auramigraine, hersenaandoening, ben ermee bekend alleen dit was voor t eerst bizar lang met een rollercoaster-auratoestand waar ik in bleef hangen met de gevoelloosheid
e.d.). De duur vond ik eng, ongekend.
Ik noem het zaadjes planten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is vrijwel altijd zinloos, maar soms opeens toch niet.
Soms zet een bepaalde verwoording door iemand anders toch een heel denkproces in werking waardoor opeens kwartjes vallen of inzichten bereikt.
En dan vaak ook advies wat je nog nooooooooit eerder zelf had bedacht zekerquote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:04 schreef Vanyel het volgende:
Al is dat heus een mogelijkheid, heb ik de afgelopen tig jaar ook oneindig veel advies gekregen dat of totaal misplaatst was of jaren te vroeg en daarmee ook meestal niet opvolgbaar op dat moment wegens omstandigheden hetzij in de context hetzij in mij.
Het eerste stukken vaker dan het tweede trouwens. Het is indrukwekkend hoe makkelijk mensen het vinden advies te geven zonder de situatie te kennen. Met name dat advies, maar in mindere mate ook het andere, riep dan vooral irritatie op.
Het is verdomd moeilijk goed te timen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb advies nodig!
Kat ligt op schoot en ik kan niet aan de chocolade. Wat nu!?Straks een dubbele portie als compensatie omdat je het nu moet ontberen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Maar ik wil het NU.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Straks een dubbele portie als compensatie omdat je het nu moet ontberen.
driedubbele portie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar ik wil het NU.
lig inmiddels onder twee katten
Elinquote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
driedubbele portie.
Elin zit ook met de dag meer op schoot. Vanmiddag zelfs, zat op het toilet, mevrouw krijgt de deur open en springt op schoot. Aanhankelijkheid is prima, maar dit vond ik niet echt nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heb ik nog nooit gehadquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dacht (had de hoop voor je) dat het "alleen" maar netvliesmigraine was. Maar helaas niet dus
Dat is een aura zonder hoofdpijn, Tegenwoordig wel een wat zeurende pijn na afloop. Zoiets duurt ca 20-40 minuten. Soms maanden niet en dan weer weken achtereen dagelijks (nu)quote:
Naarquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is een aura zonder hoofdpijn, Tegenwoordig wel een wat zeurende pijn na afloop. Zoiets duurt ca 20-40 minuten. Soms maanden niet en dan weer weken achtereen dagelijks (nu)
QFT. Ik ken er eigenlijk maar héél weinig die de wind nagenoeg doorlopend mee hebben. In tegendeel. Soms door pure pech, soms door eigen keuzes. Voor alles geldt: wat achter je ligt, kun je niet meer veranderen. Je kan hooguit nog iets met wat je er vanaf vandaag mee doet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je gericht gaat kijken, blijkt bijna iedereen wel een periode in zijn leven te hebben (of zijn hele leven, of maar een hele korte tijd voor de geluksvogels) die niet 'normaal' waren (waarbij normaal dan ook enigszins leuk is, niet gemiddeld). Het valt echt smerig tegen hoe weinig mensen een leuke jeugd én een leuke tienertijd én een leuke jongvolwassenheid en en en hebben gehad.
Dat gezegd hebbend vind ik het zelf uiteraard ook ronduit kut en rouwenswaardig dat mijn ene kind alles gemist heeft en mijn andere veel, en dat ik daarmee samenhangend ook eigenlijk makkelijk 10 jaar nauwelijks heb geleefd.
Als het daarbij blijft, is de komende 10 jaar ws net zo kut, dus ik leef tegenwoordig maar naar don't be sorry, be better. Inclusief don't be sorry for myself. Merk dat dat iig voor mij een stuk meer levensgeluk oplevert.
Ik vind het eigenlijk altijd eng. Stiekem in mijn achterhoofd toch altijd minimaal even: "Wat nou als het deze keer niet overgaat?!" Ik had twee maanden geleden voor het eerst twee aanvallen op een dag. 1 tot 5 klinkt me als hel.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:49 schreef Blues het volgende:
Nou... ik zeg nooit meer hoelang ik geen migraineaaval had😶🌫 vanmiddag had ik van 1 tot 5 continue aura's en kon uren niet goed zien🥵 bizar he🫣 het lijkt wel of ik niet uit die aanval kwam!
Nu lijkt t beter te gaan gelukkig... vond 't zelfs een beetje eng!
Was bijna een maand zonder op metropolol 100mg![]()
![]()
@:kaatje1 ik heb g laten typen naar je vmdg
Eigenlijk is het leven een aaneenschakeling van zorgen voor of zorgen om. Gezelligquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:54 schreef Blues het volgende:
Ik ken ook werkelijk niemand zonder vroegere of latere shit.
Soms is het te herleiden naar (leuke) spanning.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk altijd eng. Stiekem in mijn achterhoofd toch altijd minimaal even: "Wat nou als het deze keer niet overgaat?!" Ik had twee maanden geleden voor het eerst twee aanvallen op een dag. 1 tot 5 klinkt me als hel.
Ik heb overigens ook klassieke migraine met aura. Weet je al wat het bij jou triggert?
Kunnen de oudjes ook de tuin uit?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Elin![]()
De bejaarden hier willen ook op me wonen tegenwoordig. Normaal zijn ze met lekker weer graag in de tuin, ook als ik thuis ben.
Nu hebben we tuin, en hangmatten en krabpaal in huis maar de Bank (zonder maar vooral met mij) is the place to be.
Dit laatste is zo vermoeiend vaakquote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dan vaak ook advies wat je nog nooooooooit eerder zelf had bedacht zeker![]()
![]()
Door niet goed te luisteren en snel (goed bedoeld) tips te spuien kun je ontzettend voorbij gaan aan de ander.
Maja, mensen worden ongemakkelijk van niets kunnen ‘doen’ dus tips geven is in hun ogen helpen….
Dat is hier ook het geval, maar dan 1x in de 5 jaar ofzo. Laatste keer wel met hoofdpijn, maar niet gekmakend gelukkig. Maar juist omdat het me zo weinig gebeurt, maak ik me iedere keer zorgen dat het wat anders is (lees: minimaal een herseninfarct, ik ben man he, dus schromelijk overdrijven). Laatste keer een jaar of 5 geleden denk ik, dus...quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is een aura zonder hoofdpijn, Tegenwoordig wel een wat zeurende pijn na afloop. Zoiets duurt ca 20-40 minuten. Soms maanden niet en dan weer weken achtereen dagelijks (nu)
Eletriptan. Die van het merk Aurobindo werkt het best, beter dan de merkmedicatievan dat type (Relpax). Wel alleen in combinatie met rust.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:37 schreef Blues het volgende:
Fijn LS.
Welke meds helpen jou goed op moment van aanval?
Ik bel nog regelmatig de kindertelefoonquote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:19 schreef borisz het volgende:
Toevallig is vandaag https://www.injebol.nl/ gelanceerd voor mensen tussen de 16 en 27.
Samenwerking van diverse clubs zoals Kindertelefoon, Mind, @:ease, Join Us.
In theorie inmiddels wel weer.quote:
Er is er ook eentje met een rooie bhquote:
Toen ik het net een paar maanden had, dacht ik dat het zinvol was me er eens in te verdiepen. Ik begon met Migraine van Oliver Sacks. Boeiend, fascinerend maar ik had er verder niet veel aan. De wetenschap begrijpt er (of begreep in elk geval) nog maar verdomd weinig van.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Soms is het te herleiden naar (leuke) spanning.
9/10 keer geen pijl op te trekken. Al meerdere neurologen en dagboeken bijgehouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |