Dat is de categorie groot ego: “ik kan er niet langs, dus die motor hoeft er ook niet langs”.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:08 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Filerijden, niks aan te doen. Maar als automobilist die ook op de driewieler (motor, Piaggio) rijdt, weet ik dat het fijn is als auto's een beetje ruimte laten voor het filteren van de motorrijders. Maar niet iedereen doet dat even netjes. Of helemaal niet. Vond het wel jammer om te zien, klein autootje (Volkswagen UP!) die zowat op de streep reed, waardoor de motorrijders er niet veilig langs konden.
Als je claxonneert merkt de bestuurder dat er een motor achter hem staatquote:Op donderdag 1 mei 2025 18:08 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Filerijden, niks aan te doen. Maar als automobilist die ook op de driewieler (motor, Piaggio) rijdt, weet ik dat het fijn is als auto's een beetje ruimte laten voor het filteren van de motorrijders. Maar niet iedereen doet dat even netjes. Of helemaal niet. Vond het wel jammer om te zien, klein autootje (Volkswagen UP!) die zowat op de streep reed, waardoor de motorrijders er niet veilig langs konden.
Je hebt toch spiegels?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 01:27 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je claxonneert merkt de bestuurder dat er een motor achter hem staat
Die gebruikt-ie bij een bocht naar linksquote:
Ik krijg de indruk dat jij een bocht naar links verwart met linksaf slaan.quote:
Moet je bij een stoplicht zien. Heel soms ga ik vooraan staan. En ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zijn auto dan wat strakker tegen de auto naast hem zet zodat je er niet voorbij kan. Beetje kinderachtig.quote:Op donderdag 1 mei 2025 19:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is de categorie groot ego: “ik kan er niet langs, dus die motor hoeft er ook niet langs”.
In beide gevallen is even spiegelen wel zo handigquote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:33 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat jij een bocht naar links verwart met linksaf slaan.
Mijn rijinstructeur zei dat ik dat moest doen zodat motor rijders er niet langs kunnen. Ik zeg waarom. Hele discussiequote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Moet je bij een stoplicht zien. Heel soms ga ik vooraan staan. En ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zijn auto dan wat strakker tegen de auto naast hem zet zodat je er niet voorbij kan. Beetje kinderachtig.
Tsja, officieel mag dat ook niet hè. Het wordt gedoogd, onder voorwaarden. Aan die voorwaarden houden motorrijders zich lang niet altijd en dan verlies je wel de sympathie. En sommige automobilisten hebben het ook gewoon niet door denk ik.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:08 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Filerijden, niks aan te doen. Maar als automobilist die ook op de driewieler (motor, Piaggio) rijdt, weet ik dat het fijn is als auto's een beetje ruimte laten voor het filteren van de motorrijders. Maar niet iedereen doet dat even netjes. Of helemaal niet. Vond het wel jammer om te zien, klein autootje (Volkswagen UP!) die zowat op de streep reed, waardoor de motorrijders er niet veilig langs konden.
Heb je de hele dag geen klap te doen, ofzo?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Wij wonen beetje ad rand van het stadje, dus als ik van mijn huis naar de winkelstraat in het centrum loop doe ik daar ong 50 minuten over enkele reis.
Dit is een lekkere wandeling en ik doe dat met regelmaat.
Mañana Mañanaquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heb je de hele dag geen klap te doen, ofzo?
Anderhalf uur extra onderweg zijn en het dan ook nog verontwaardigd zijn dat je de enige bent die dat doet.
Sure, want na werktijd zijn winkels/supermarkten niet openquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heb je de hele dag geen klap te doen, ofzo?
Anderhalf uur extra onderweg zijn en het dan ook nog verontwaardigd zijn dat je de enige bent die dat doet.
Ik loop dan toch liever anderhalf uur ergens in een bos, met de hond, dan over de betonnen stoep linea recta naar downtown city. En weer terug, met lading.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Terwijl wandelen echt zowel mentaal als fysiek zoveel goeds doet.
Doe ik ook hoor, we hebben hier een groot nationaal park vlakbijquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik loop dan toch liever anderhalf uur ergens in een bos, met de hond, dan over de betonnen stoep linea recta naar downtown city. En weer terug, met lading.
Daar heb ik dan weer een grafhekel aan ... mensen die je in het voorbij gaan netjes groet maar geen sjoege geven.quote:
Toch stiekem wel leuk, in D op de A31quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik blijf het altijd wel apart vinden dat als ik met de motor onderweg ben mensen denken dat ik zin heb om te racen of zo. Vooral op de snelweg. Niet alleen irritant maar ook nog eens gevaarlijk.
Eens. Ik heb hier - Utrecht stad, nota benequote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Wel een aparte irritatie wellicht: maar mensen die auto rijden in het algemeen voor zinloos korte/kleine stukjes
Dus als jij in de stad loopt groet je iedere voorbijganger?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer een grafhekel aan ... mensen die je in het voorbij gaan netjes groet maar geen sjoege geven.
Nee, niet in de stad. Ik kom niet in de stad.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus als jij in de stad loopt groet je iedere voorbijganger?
Moet je maar niet downtown Utreg gaan wonen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:38 schreef Isdatzo het volgende:
Vraag me trouwens af hoeveel tijd het ze bespaart, want die enkele keer dat ik met de auto weggeweest ben en onderweg naar huis bij de appie stop ben ik vaak langer bezig met het zoeken van een plekje dan dat ik er met de fiets vanaf huis over had gedaan.
Dat doe ik ook. Maak er vaak wel een omweg van omdat ik graag rij en wil genieten van m’n auto.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eens. Ik heb hier - Utrecht stad, nota bene- buren die met de auto naar de supermarkt gaan. En dan niet omdat ze een feestje hebben en 10 kratten bieren gaan halen maar gewoon met één of twee tassen aan boodschappen uitstappen.
De supermarkt is letterlijk 5 minuten lopen, of 2 minuten fietsen. Bizar.
Ook dat is een keuze en prima verder.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Maak er vaak wel een omweg van omdat ik graag rij en wil genieten van m’n auto.
Gewoon handgeschakeld hoorquote:
Nog een keer een AutoWeek meet gehad. Verzamelen op een parkeerplaats en dan "een stukje rijden".quote:
Soms zie je het aan de motor of het snel of langzaam gaatquote:Op maandag 5 mei 2025 11:15 schreef Mano_ het volgende:
Kleine irritatie: motorrijders die de rij voorbij rijden voor een rood stoplicht, vooraan gaan staan en dan langzaam vertrekken bij groen.
Helemaal prima dat je daar gaat staan, ik maak graag ruimte voor je. Maar geef dan ook een beetje gas a.u.b.
Net als auto;s die met alle geweld snel voor je de rotonde op draaien om vervolgens met 10km onder de maximum snelheid hun weg te vervolgen.quote:Op maandag 5 mei 2025 11:15 schreef Mano_ het volgende:
Kleine irritatie: motorrijders die de rij voorbij rijden voor een rood stoplicht, vooraan gaan staan en dan langzaam vertrekken bij groen.
Helemaal prima dat je daar gaat staan, ik maak graag ruimte voor je. Maar geef dan ook een beetje gas a.u.b.
Sowieso teveel afstand houdenquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:50 schreef Pisces29 het volgende:
Mensen die 7 meter afstand in de binnenstad houden. Waardoor jij je afslag of strook niet kunt pakken en de rij steeds langer wordt, anderen gevaarlijk op het kruispunt blijven en de afslag leeg is.
Luie klootzakken. Schuif gewoon door.En kijk eens om je heen ofzo.
Ik had laatst dus zo'n motorrijder die haalde rechts in over de fiets suggestie strook, bij stoplicht stond ik achter hem, t werd groen liet die hem afslaanquote:Op maandag 5 mei 2025 11:15 schreef Mano_ het volgende:
Kleine irritatie: motorrijders die de rij voorbij rijden voor een rood stoplicht, vooraan gaan staan en dan langzaam vertrekken bij groen.
Helemaal prima dat je daar gaat staan, ik maak graag ruimte voor je. Maar geef dan ook een beetje gas a.u.b.
Ik zie het veel te vaak. Helm wel, want dat is verplicht. Maar dan in een shirtje en korte broek gaan rijden. Je schaaft helemaal op als je een schuiver maakt.quote:Op maandag 12 mei 2025 07:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik had laatst dus zo'n motorrijder die haalde rechts in over de fiets suggestie strook, bij stoplicht stond ik achter hem, t werd groen liet die hem afslaanKon het niet laten om dan toch ff te toeteren.
Over motorrijders gesproken: Valt het jullie op dat opeens niemand meer beschermende kleren draagt of was dit altijd al zo? Ik had laatst m'n A rijbewijs gehaald dus misschien dat het me meer opvalt of misschien komt het door het warme weer maar had het idee dat paar jaar geleden iedereen wel minimaal een motorjas droeg. Ik zie zelfs meisjes voorbij komen met korte topjes op motoren (wel sexy op dat moment maar als ze een schuiver maken met 100km/u hoef ik ze niet meer)
Het is natuurlijk wel gloeiend warm op zo'n motor. En als je niet te hard gaat (max 60km/u weg, misschien een keer een sprintje van 10 seconde naar de 80) of lekker binnendoor naar het strand prima dan snap ik best dat je niet in volle bepakking gaat. Maar op de snelweg zonder bescherming rijden dat zou ik nooit begrijpen.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zie het veel te vaak. Helm wel, want dat is verplicht. Maar dan in een shirtje en korte broek gaan rijden. Je schaaft helemaal op als je een schuiver maakt.
Gisteren met de motor wezen toeren. Ik en een tegenligger komen bij een oprit voor de snelweg, ongeveer tegelijkertijd. Ik had de korte bocht dus dan heb ik voorrang. Nou, deze Golf wou echt koste wat het kost proberen voor me te zitten. Lukte hem niet dus bleef ie kleven, de hele oprit naar de snelweg toe. Op de snelweg gaf ik wat meer gas en toen had ik er geen last meer van. Een geval van weinig geduld bij die bestuurder. Was even bang dat ie me zou aanrijden.
Het mag wel gewoon, maar heel verstandig is het niet, nee. Bovendien zul je de aandacht trekken van de politie en nogal eens worden aangehouden voor controle.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel gloeiend warm op zo'n motor. En als je niet te hard gaat (max 60km/u weg, misschien een keer een sprintje van 10 seconde naar de 80) of lekker binnendoor naar het strand prima dan snap ik best dat je niet in volle bepakking gaat. Maar op de snelweg zonder bescherming rijden dat zou ik nooit begrijpen.
Zo'n piepklein stukje rijden is ook echt slecht voor je auto.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Maak er vaak wel een omweg van omdat ik graag rij en wil genieten van m’n auto.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze niet zitten op te letten en je pas op het laatste moment zien.quote:Op maandag 5 mei 2025 11:12 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik was gisteren met de jongste achterop de motor naar Rijswijk, Animecon bezoeken. Na afloop lopen we richting de motor, keurig bij het zebrapad willen oversteken, komt er een Mercedes met noodgang aangereden... gelukkig op voldoende afstand dat ik wel de eerste stap waagde, en hij stopte wel. Maar dat leek niet echt van harte te gaan. Stomme automobilisten die denken dat een zebrapad een "target-rich environment" is, in plaats van een veilige oversteekplek
Ja een keertje een sprintje trekken zonder beschermde kleding kan best, maar als je gewoon een stuk over de snelweg moet dan moet je gewoon een goed gekeurde broek en jas aan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het mag wel gewoon, maar heel verstandig is het niet, nee. Bovendien zul je de aandacht trekken van de politie en nogal eens worden aangehouden voor controle.
Ik heb geen rijbewijs A maar ik zou heus wel hier over de A44 durven rijden zonder motorkleding hoor maar dan een kort stukje zegmaar. Ik zou het ook wel kunnen, heb zonder rijbewijs door ZO Azië motor gereden, heel moeilijk is het niet. Maar ja het mág niet, en rijbewijs A halen vind ik zo een onzin, daar ga ik niet aan beginnen.
Toch is de kans op een ongeval groter op provinciale wegen dan op snelwegen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:30 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja een keertje een sprintje trekken zonder beschermde kleding kan best, maar als je gewoon een stuk over de snelweg moet dan moet je gewoon een goed gekeurde broek en jas aan.
Maar ff binnendoor naar het strand of zo max 60km/u of een enkele keer 80 hoeft niet dat deden we vroeger op onze opgevoerde scooters ook niet.
Klopt, maar je glijdt minder lang door ook met die snelheid.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Toch is de kans op een ongeval groter op provinciale wegen dan op snelwegen.
En met een beetje pech gaan ze achter je ook nog bumperkleven. Ja hallo, IK KAN ER NIET LANGS JA!quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:10 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Vrachtwagens die elkaar inhalen met een snelheidsverschil wat gemeten kan worden in Planck
(Voor de vertaling: geen meetbaar snelheidsverschil).
En dan wil ik er graag rustig langs, maar dat kan dan niet.
Even wachten dus, was de oplossing.
Toch knap dat mensen dat niet zien, dat je achter een vrachtwagen zitquote:Op woensdag 14 mei 2025 14:12 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
En met een beetje pech gaan ze achter je ook nog bumperkleven. Ja hallo, IK KAN ER NIET LANGS JA!
Dat is je klacht? Je mag blij zijn als ze een keer boven de zestig rijden.quote:
Ja, dat is nog veel erger. Maar dat is de klaag nietquote:Op woensdag 14 mei 2025 15:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is je klacht? Je mag blij zijn als ze een keer boven de zestig rijden.
Wat is je klaag dan, jong?quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja, dat is nog veel erger. Maar dat is de klaag niet
Oh God, die mensen idd. En je kan er niet voorbijquote:Op woensdag 14 mei 2025 15:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is je klacht? Je mag blij zijn als ze een keer boven de zestig rijden.
Waarom is dat een klacht?quote:
Wat een moeilijk leven moet je hebben, als het een klacht is dat men 80 rijdt op 80-wegen.quote:
Tenminste mensen die doorrijdenquote:Op woensdag 14 mei 2025 17:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wat een moeilijk leven moet je hebben, als het een klacht is dat men 80 rijdt op 80-wegen.
Nee, dan bepette zuigelingen in golfjes die 100 rijden waar je 50 mag, bij mij voor de deur.
Die staan snel tegen een boom moet je maar denken.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wat een moeilijk leven moet je hebben, als het een klacht is dat men 80 rijdt op 80-wegen.
Nee, dan bepette zuigelingen in golfjes die 100 rijden waar je 50 mag, bij mij voor de deur.
Moet de klacht niet gewoon zijn dat je de planningskills hebt van een vlaflip en dus altijd te laat vertrekt?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Tenminste mensen die doorrijden
Ik doe het gewoon. Claxonneren dusquote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:43 schreef Mr-Proper het volgende:
Het zal ongetwijfeld eerder op de kaart gekomen zijn..de mobiele generatie die voor je staat bij de stoplichten en hun appjes/berichten willen checken/beantwoorden terwijl het groen is. Ik laat de claxon maar voor wat het is..heeft geen zin meer. Geen zin in gedoe of wat dan ook. (Of je moet het wel erg bont maken,dan ben je de mijne,dashcam is m'n vriendje)
Moet je wel oppassen dat er niet 2 nieuwe nederlanders in de auto in kwestie zitten, die houden niet zo van toeteren en komen dan al je problemen oplossen behulpzaam als ze zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2025 08:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik doe het gewoon. Claxonneren dusGewoon doorrijden, je berichten check je later maar.
Hebben ze pech, want dashcam.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:16 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Moet je wel oppassen dat er niet 2 nieuwe nederlanders in de auto in kwestie zitten, die houden niet zo van toeteren en komen dan al je problemen oplossen behulpzaam als ze zijn.
Sowieso mensen die onder de snelheidslimiet rijden zonder geldige reden (dus niet op thuiskommertje of met lading met hun kofferbak open of zo).quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:15 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Komende dagen meer regen voorspeld. Nederlanders kunnen blijkbaar niet omgaan met waterdruppels op het wegdek c.q. hun voiture... echt, als een stel slome slakken kruipen ze nu de weg over, alsof ze bang zijn dat hun banden gelijk grip verliezen
Heb me op weg naar werk kostelijk vermaakt met het tafereel
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
En ik slaak een gilletje (tsja,. ik blijf een nicht he). Ieeee !
Koekblikken, vrouwen en 50+ mensen. Ook hier een dagelijkse ergernis dat trage rijden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Sowieso mensen die onder de snelheidslimiet rijden zonder geldige reden (dus niet op thuiskommertje of met lading met hun kofferbak open of zo).
Echt van die mensen die 60 rijden op een 80 weg waar je makkelijk 100 kan en je kan ze niet inhalen
Dit wegennet is echt frustrerend op sommige plekken
Niet doen. Je wint er niks mee. De bumperklever zal echt zijn/haar leven niet beteren. Die zitten in hun perfecte-chauffeur-modus, en niemand die ze gaat vertellen dat ze eigenlijk rijden als een natte krant.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:36 schreef -Deluzion- het volgende:
Bumperklevers , 100%, daar zijn er echt teveel van. Zelfs als je ruim over de snelheidslimiet gaat, dan blijven ze drukken. In kijk dan constant in de binnenspiegel, en krijg dan gewoon spontaan zin om keihard op de rem te rammen, misschien doe ik dat ooit nog wel een keer.
Dit blijft ergernis nummer 1 voor mij.
Nooit last van, maar ik rij dan ook altijd netjes 10% boven de vmax en ga naar rechts wanneer het kan. Als iemand mij gaat kleven terwijl ik zelf niet kan inhalen dan laat ik gewoon gas los tot ze de hint snappen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:36 schreef -Deluzion- het volgende:
Bumperklevers , 100%, daar zijn er echt teveel van. Zelfs als je ruim over de snelheidslimiet gaat, dan blijven ze drukken. In kijk dan constant in de binnenspiegel, en krijg dan gewoon spontaan zin om keihard op de rem te rammen, misschien doe ik dat ooit nog wel een keer.
Dit blijft ergernis nummer 1 voor mij.
Nog niet neequote:Op donderdag 5 juni 2025 11:54 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Na een paar rustige weken was het vanochtend weer feest op de weg.
- Bumperklever terwijl ik op de motor al ruim boven de v-max aan het inhalen ben (lees: 60 in een 50 zone). En ik kon ook echt niet fatsoenlijk even naar rechts, tussendoor.
- Kneiterhard door rood rijden (ja, zelfde flapdrol) bij de kruising even verderop. Gelukkig was ik inmiddels rechts gaan rijden zodra het kon. Anders had ik zeker weten een aanrijding gehad.
- Verderop een vrachtwagen die zonder richting aan te geven, eerst naar rechts begint af te slaan en dan toch terug keert. Ook weer: anticiperen op onverwachte zaken als motorrijder, dus ik had meer dan genoeg ruimte om iets uit te wijken en gas te geven.
- En tot slot vlak bij werk op de rotonde een auto die veel te hard aan kwam rijden, schijnbaar om mij angst in te boezemen zodat ik haar er toch voor zou laten (raad eens wie er voorrang had).... ook weer: rustig blijven, doorrijden, wel handen vlak boven de rem mocht het nodig zijn.
Is het volle maan of zo?
Verlengde achterbrug = verkrachting van je motor.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:49 schreef loveli het volgende:
Irritatie: motoren met verlengde achterbrug en gas geven in z'n vrij. Eén keer ok, maar de hele middag met een groepje heen en weer rijden op het zelfde stukje weg?
Bonus lol-moment:
In de auto achter me bij het stoplicht, een vrolijke papa die handenklappend liedjes aan het zingen was met z'n kroost.
Al een paar keer meegemaakt van snelle BMW-pjes die de boel lopen op te jagen en dan vooraan bij het stoplicht staan en dan met de telefoon bezig gaan en de boel bij groen laten wachten tot ze zijn uitgeappt. En dat meerdere keren.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:43 schreef Mr-Proper het volgende:
Het zal ongetwijfeld eerder op de kaart gekomen zijn..de mobiele generatie die voor je staat bij de stoplichten en hun appjes/berichten willen checken/beantwoorden terwijl het groen is. Ik laat de claxon maar voor wat het is..heeft geen zin meer. Geen zin in gedoe of wat dan ook. (Of je moet het wel erg bont maken,dan ben je de mijne,dashcam is m'n vriendje)
Ik wel. Ik rij altijd de maximum snelheid. Ik laat dan ook gewoon het gas los, en dan is het probleem gelijk opgelost. Je ziet gelijk reactie. Het helpt. Remmen hoeft niet. Even de rem aanraken alleen om de remlichten te laten branden is ook link, je ziet dan een schrikreactie, wat tot onverwachtheden kan leiden.quote:Op maandag 26 mei 2025 09:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nooit last van, maar ik rij dan ook altijd netjes 10% boven de vmax en ga naar rechts wanneer het kan. Als iemand mij gaat kleven terwijl ik zelf niet kan inhalen dan laat ik gewoon gas los tot ze de hint snappen.
Als ze zo dicht achter je rijden dan mogen ze best schrikken. Zij moeten uitkijken en anticiperen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:35 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik wel. Ik rij altijd de maximum snelheid. Ik laat dan ook gewoon het gas los, en dan is het probleem gelijk opgelost. Je ziet gelijk reactie. Het helpt. Remmen hoeft niet. Even de rem aanraken alleen om de remlichten te laten branden is ook link, je ziet dan een schrikreactie, wat tot onverwachtheden kan leiden.
Het kan zijn dat ze zo raar reageren dat ze ongelukken veroorzaken met anderen. Dat wil je ook niet. Ook al zijn ze zelf een flapdrol.quote:Op donderdag 5 juni 2025 14:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als ze zo dicht achter je rijden dan mogen ze best schrikken. Zij moeten uitkijken en anticiperen.
Nog niet lang geleden dat ik ook in zo een rijtje op links zat, auto achter mij dacht dan ga ik er wel rechts voorbij, om tot de conclusie te komen dat ik niet voor jan lul links reed. (en ze weer terug mocht zakken.)quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:12 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
En met een beetje pech gaan ze achter je ook nog bumperkleven. Ja hallo, IK KAN ER NIET LANGS JA!
quote:Op donderdag 5 juni 2025 13:35 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik wel. Ik rij altijd de maximum snelheid. Ik laat dan ook gewoon het gas los, en dan is het probleem gelijk opgelost. Je ziet gelijk reactie. Het helpt. Remmen hoeft niet. Even de rem aanraken alleen om de remlichten te laten branden is ook link, je ziet dan een schrikreactie, wat tot onverwachtheden kan leiden.
Je merkt wel dat de laatste tijd iedereen elkaar zat isquote:Op donderdag 5 juni 2025 14:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als ze zo dicht achter je rijden dan mogen ze best schrikken. Zij moeten uitkijken en anticiperen.
Natuur heeft ook een plek nodig. En het is nergens voor nodig om zoveel haast te hebben. Zoals Cruijff zei "Als je iemand ziet sprinten, is hij te laat vertrokken",quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:16 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
Je merkt wel dat de laatste tijd iedereen elkaar zat isOf mensen die rustig aan doen haten de mensen die haast hebben, of mensen die gewoon door willen rijden haten iedereen die brandstofbesparend willen rijden. Maar het probleem is dat ons wegennet niet beide faciliteert. Genoeg plekken om asfalt te maken om elkaar in te halen maar ze vertikken het gewoon de gemeentes en dat leidt tot irritaties.
maar voor sommige mensen is het ook een sport om gewoon zo snel en efficiënt mogelijk ergens te komenquote:Op donderdag 5 juni 2025 18:00 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Natuur heeft ook een plek nodig. En het is nergens voor nodig om zoveel haast te hebben. Zoals Cruijff zei "Als je iemand ziet sprinten, is hij te laat vertrokken",
Sporten doe je maar op de sportschool, niet op de weg.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
maar voor sommige mensen is het ook een sport om gewoon zo snel en efficiënt mogelijk ergens te komen
Fuck dat weet je hoe duur een leuke auto is ik betaal voor dat asfaltquote:Op donderdag 5 juni 2025 18:05 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Sporten doe je maar op de sportschool, niet op de weg.
Tot de laatste minuut in je nest blijven liggen. En dan plankgas omdat het niet meer op tijd is. Daar zijn er een hoop van. Elke ochtend weer.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:00 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Natuur heeft ook een plek nodig. En het is nergens voor nodig om zoveel haast te hebben. Zoals Cruijff zei "Als je iemand ziet sprinten, is hij te laat vertrokken",
Ja want nog 1 strook asfalt heeft historisch gezien altijd tot minder files gezorgd.quote:Op donderdag 5 juni 2025 17:16 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
Je merkt wel dat de laatste tijd iedereen elkaar zat isOf mensen die rustig aan doen haten de mensen die haast hebben, of mensen die gewoon door willen rijden haten iedereen die brandstofbesparend willen rijden. Maar het probleem is dat ons wegennet niet beide faciliteert. Genoeg plekken om asfalt te maken om elkaar in te halen maar ze vertikken het gewoon de gemeentes en dat leidt tot irritaties.
Daar is het circuit voor toch?quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
maar voor sommige mensen is het ook een sport om gewoon zo snel en efficiënt mogelijk ergens te komen
Voor mij altijd het moment om mijn voorraam even schoon te maken met de sproeiers.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:36 schreef -Deluzion- het volgende:
Bumperklevers , 100%, daar zijn er echt teveel van. Zelfs als je ruim over de snelheidslimiet gaat, dan blijven ze drukken. In kijk dan constant in de binnenspiegel, en krijg dan gewoon spontaan zin om keihard op de rem te rammen, misschien doe ik dat ooit nog wel een keer.
Dit blijft ergernis nummer 1 voor mij.
De mama blijft dan expres traag rijden hihiquote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:36 schreef -Deluzion- het volgende:
Bumperklevers , 100%, daar zijn er echt teveel van. Zelfs als je ruim over de snelheidslimiet gaat, dan blijven ze drukken. In kijk dan constant in de binnenspiegel, en krijg dan gewoon spontaan zin om keihard op de rem te rammen, misschien doe ik dat ooit nog wel een keer.
Dit blijft ergernis nummer 1 voor mij.
Vaak ten koste van het andere verkeer. In de auto verandert men vaak in een soort aso.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
maar voor sommige mensen is het ook een sport om gewoon zo snel en efficiënt mogelijk ergens te komen
Vaak omdat ze met andere dingen bezig is dan met het verkeer.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 06:43 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
De mama blijft dan expres traag rijden hihi
Whutquote:Op maandag 16 juni 2025 17:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
Vandaag een next level aso meegemaakt. Langzaamrijdend verkeer waardoor motoren de file inhalen. Ik zorg voor een beetje ruimte, omdat ik in de zijspiegel een wat bredere motor aan zie komen. Duikt er achter die motor een Kia Picanto op die doodleuk achter die motor door de file rijdt
Polo, zegt al allesquote:Op maandag 9 juni 2025 16:00 schreef Bouke-p het volgende:
Net weer een Tinus in een polo die niet weet hoe invoegen werkt. Op een 4baans Nweg rijd ik gewoon op de rechterbaan. Voor en achter mij zeker een paar 100m geen enkele andere auto.
Polo meneer wil invoegen en weet dat zo te timen dat hij precies naast mij hangt. Geef dan gvd iets meer gas of laat wat gas los.
Maar nee! Nu moest er overdreven gas gegeven worden, vervolgens een brakecheck en nog meer irritant gedoe naar mij.
Leer gewoon invoegen en snap dat invoegen een bijzondere manoeuvre is en anderen echt niet naar links hoeven te gaan.
Nu is dat ook één van de weinige dingen waarvoor ik een Picanto zou willen rijdenquote:Op maandag 16 juni 2025 17:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
Vandaag een next level aso meegemaakt. Langzaamrijdend verkeer waardoor motoren de file inhalen. Ik zorg voor een beetje ruimte, omdat ik in de zijspiegel een wat bredere motor aan zie komen. Duikt er achter die motor een Kia Picanto op die doodleuk achter die motor door de file rijdt
Wel een irritatie, zij het naast de wegquote:Op maandag 16 juni 2025 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu is dat ook één van de weinige dingen waarvoor ik een Picanto zou willen rijden
Ik had ooit bij een benzinepomp een akkefietje dat ik aan het tanken was en een man in een Picanto de zeeën aan ruimte niet wist te vinden om zijn gebakje ernaast te krijgen, mijn spiegel aantikte en daarna heel boos werd dat ik te breed zou staan. In mijn fokking Charade.
Hij werd nog bozer toen ik vroeg of hij wel moest rijden als hij zelfs die truttenschudder er niet tussen kreeg en nog bozer toen ik even een foto maakte waarop te zien was dat ik 25 cm van mijn pomp stond en hij 1,5m of zo.
Daarna was mijn ukkelige, kleine tankje alweer vol en heb ik hem laten staan blazen.
Heel verhaal, niet echt een punt verder, sorry.
quote:Op maandag 16 juni 2025 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu is dat ook één van de weinige dingen waarvoor ik een Picanto zou willen rijden
Ik had ooit bij een benzinepomp een akkefietje dat ik aan het tanken was en een man in een Picanto de zeeën aan ruimte niet wist te vinden om zijn gebakje ernaast te krijgen, mijn spiegel aantikte en daarna heel boos werd dat ik te breed zou staan. In mijn fokking Charade.
Hij werd nog bozer toen ik vroeg of hij wel moest rijden als hij zelfs die truttenschudder er niet tussen kreeg en nog bozer toen ik even een foto maakte waarop te zien was dat ik 25 cm van mijn pomp stond en hij 1,5m of zo.
Daarna was mijn ukkelige, kleine tankje alweer vol en heb ik hem laten staan blazen.
Heel verhaal, niet echt een punt verder, sorry.
Alsof motoren zo snel weg zijn in het tijdperk van EV's en hybrides.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik blijf het gek vinden dat bijna iedereen wedstrijdje wil doen bij de stoplichten als ik met de motor ben. Lijkt wel of men het niet kan hebben dat iemand eerder weg is dan zijzelf.
Soms wel, soms nietquote:Op maandag 16 juni 2025 19:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Alsof motoren zo snel weg zijn in het tijdperk van EV's en hybrides.
Wij hebben een oude Opel Vectra automaat met 100 pk op iets van 1350 kilo. Ding doet 15 seconden erover om naar de honderd te gaanquote:Op maandag 16 juni 2025 19:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik blijf het gek vinden dat bijna iedereen wedstrijdje wil doen bij de stoplichten als ik met de motor ben. Lijkt wel of men het niet kan hebben dat iemand eerder weg is dan zijzelf.
Dat is wel een verschil jaquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij hebben een oude Opel Vectra automaat met 100 pk op iets van 1350 kilo. Ding doet 15 seconden erover om naar de honderd te gaanen NOG moet ik best vaak als ik achter een andere auto sta van het gas af als ik optrek omdat ik meteen op hem inloop.
Het is echt vaak niet een kwestie van een slome auto hebben, het is een kwestie dat mensen gewoon soms maar 10% gas geven ofzo als ze optrekken.
-> tevens heeft niemand interesse om een wedstrijdje met mij te doen en dat bevalt mij prima
Of dit jaquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef Zorro het volgende:
Mensen die vlak voor je de weg op schieten, met name vaak te doen bij rotondes. Die hebben natuurlijk heel veel haast. Prima, kan. Maar ga dan niet met 70 over 80 weg rijden maar schiet dan ook op
Moet je kalm op de rotonde rijden, dan heb je geen moeite als iemand snel voorschiet en kun je anticiperen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef Zorro het volgende:
Mensen die vlak voor je de weg op schieten, met name vaak te doen bij rotondes. Die hebben natuurlijk heel veel haast. Prima, kan. Maar ga dan niet met 70 over 80 weg rijden maar schiet dan ook op
Ze rijden zelf ook vaak niet bepaald ongevaarlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Trouwens, die hetze die sommige weggebruikers tegen motorrijders hebben is soms ook ver over de schreef. Dat is niet meer asociaal, maar levensgevaarlijk.
Dat zal ik ook niet ontkennen. Ik rijd vrijwel altijd alleen en in mijn vrije tijd. Maar zelfs dan willen ze mijn achterband kussen of mijn voorband eraf rijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze rijden zelf ook vaak niet bepaald ongevaarlijk.
Er zitten helaas teveel klootzakken op een motor. Roekeloos gedrag, slalommen, achterlijk hard optrekken, in groepjes rijden en een hindernis zijn voor ander verkeer.
Motorrijders op weg naar werk rijden merkbaar altijd prima.
2 rode puntjes op de helm is wel een indicatie. Of gebrek aan motorkleding. Of badslippers op een motorscooter.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze rijden zelf ook vaak niet bepaald ongevaarlijk.
Er zitten helaas teveel klootzakken op een motor. Roekeloos gedrag, slalommen, achterlijk hard optrekken, in groepjes rijden en een hindernis zijn voor ander verkeer.
Motorrijders op weg naar werk rijden merkbaar altijd prima.
Of niet, Darwin.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens ben ik wel voor verplichte motorkleding en niet alleen de helm.
Maar dat is een andere discussie.
Ik had net een scooter voor me. Op de snelweg. Reed 100. Op slippers. Korte broek en t-shirt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens ben ik wel voor verplichte motorkleding en niet alleen de helm.
Maar dat is een andere discussie.
Zal wel een motorscooter zijn, die mogen daar gewoon rijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had net een scooter voor me. Op de snelweg. Reed 100. Op slippers. Korte broek en t-shirt.Gewoon tussen de auto’s en vrachtwagens die 100 snelheid volhouden.
Laten we maar hopen dat hij iemand z’n scooter thuis moest brengen of er een nuttige reden was.
Ik weet weinig van scooters, het was er eentje met twee achterwielen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zal wel een motorscooter zijn, die mogen daar gewoon rijden.
Maar in korte broek en T-shirt is vragen om moeilijkheden
Zie ook genoeg motorrijders in T-shirt en korte broek rijden.
Ik ken ze wel met 2 voorwielen, daar mag je met een rijbewijs B op rijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet weinig van scooters, het was er eentje met twee achterwielen.
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:00 schreef loveli het volgende:
2 wielen A, meer wielen B rijbewijs. Als er een 3-punts gordel in zit en je die vast hebt, hoef je geen helm op (trike). Alle andere 3-wielers en quads hebben helmplicht.
Weet niet hoe het nu met de BMW C1 is, maar toen die uit kwam had je geen helmplicht.
quote:“Is het wel een motor?”, was een veelgehoorde vraag toen BMW in 1999 met de C1 op de proppen kwam. Tja, het is eigenlijk een kruising tussen een scooter, een motor en een kleine auto. Een CVT, autogordels en een dak boven je hoofd. Maar, net zo belangrijk: het vervallen van de helmplicht. Het is dan ook de eerste ‘motor’ die de Amerikaanse botsproeven voor auto’s met verve haalde. Mede doordat de snavel boven het voorwiel vol zat met schokabsorberend materiaal en de berijder zich in een vierpuntsgordel kon vastsnoeren. Best een doordacht machientje dus, die C1, en dat was dan ook waar de marketing van BMW zich op richtte: “Bij een frontale botsing biedt de C1 net zoveel bescherming als een auto”, zo repten de Duitsers. Herbij benadrukten ze dat alle gedane veiligheidsproeven werden uitgevoerd zónder valhelm.
Piaggio MP3 met B-rijbewijs voor 2013, uit m'n hoofd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:00 schreef loveli het volgende:
2 wielen A, meer wielen B rijbewijs. Als er een 3-punts gordel in zit en je die vast hebt, hoef je geen helm op (trike). Alle andere 3-wielers en quads hebben helmplicht.
Weet niet hoe het nu met de BMW C1 is, maar toen die uit kwam had je geen helmplicht.
Holy shit die helmen met die rode hoorntjes inderdaadquote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:06 schreef loveli het volgende:
[..]
2 rode puntjes op de helm is wel een indicatie. Of gebrek aan motorkleding. Of badslippers op een motorscooter.
[ afbeelding ]
Dat zal je familiebijeenkomsten niet gezelliger erop maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 18:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Holy shit die helmen met die rode hoorntjes inderdaadEcht het universele symbool voor ik ben een tering pauper
Verder:
- Helmen met rode hoorntjes![]()
- Kentekenplaten overbelichtenJa stoer man een dikke witte koplamp tussen je 2 achterlichten
![]()
- Gekleurde voorruit reflectie shitJa ik weet dat het politie apparaatje het niet kan testen, maar nog steeds is het irritant omdat je geen oogcontact kan maken met de bestuurder wat dus de hele reden is dat die geblindeerde ramen regel er is.
Ik heb zo'n hekel aan paupers
Deze situatie heb ik als ik bijna thuis ben. Het is elke dag afwachten of er iemand toetert als ik wacht met afslaan vanwege de fietsers.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:24 schreef Vincent_student het volgende:
Wat ik nou weer aan mijn fiets had hangen...
Daarnet, in mijn dorp, ik moest linksaf met de auto, maar er kwam een rijtje fietsers me tegemoet. Dus even wachten. Plotseling een toeterkannonade achter me. Ja, ongelofelijk, wat moet ik doen, die fietsers platrijden of zo? Ik ben niet agressief, maar ik wilde er wel wat van zeggen. Ik stap uit, één of andere Fiat Pinda met een ouwe lul en ik vroeg wat hij van plan was. "Je moet gewoon doorrijden, die fietsers wachten wel". "Man je bent niet goed snik", zei ik nog en sjokte terug naar mijn auto. Ja, ik ga echt niet haasten en nam rustig plaats in de stoel. Weer getoeter. Toen werd ik wel agressief. Ik moest me inhouden. Wat denk je, zal ik mijn BMW 7 (ok, wel ouwe bak, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit), in de achteruit zetten naar jouw Pinda en dan kijken wie er wint? Wil jij dat? Ik kon me gelukkig inhouden, maar ik heb nu nog steeds hoge bloeddruk.
Marbella.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef Vincent_student het volgende:
Niets verkeerds over Fiat Panda's trouwens. Ik zag er laatst eentje staan, van het eerste model. Diep respect voor hoe die er nog uit zag. Ik vind het echt een icoon. Ik heb zelfs nog eentje gereden, ok, was wel een kloon, een Seat, tijdens een vakantie in Spanje, heel erg lang geleden. Was toch leuk.
Mja ach, laat mij lekker genieten van de omgevingquote:
Mee eens, maar ben een hele jaar woon/werk verkeer rijder. Dan wil ik graag voor de kooien weg zijn en de ruimte zoeken .quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mja ach, laat mij lekker genieten van de omgeving
Ik had precies hetzelfde laatst, iemand toeterde omdat ik stopte bij een stopbord. Er kwam niemand aan maar ik stop daar altijd omdat ik weet er gebeuren veel ongelukken en ze controleren. Echt lopen toeteren omdat iemand zich aan de verkeersregels houdt dat raakt bij mij ook m'n stress snaar en kan ik me toch een partij pissig worden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:24 schreef Vincent_student het volgende:
Wat ik nou weer aan mijn fiets had hangen...
Daarnet, in mijn dorp, ik moest linksaf met de auto, maar er kwam een rijtje fietsers me tegemoet. Dus even wachten. Plotseling een toeterkannonade achter me. Ja, ongelofelijk, wat moet ik doen, die fietsers platrijden of zo? Ik ben niet agressief, maar ik wilde er wel wat van zeggen. Ik stap uit, één of andere Fiat Pinda met een ouwe lul en ik vroeg wat hij van plan was. "Je moet gewoon doorrijden, die fietsers wachten wel". "Man je bent niet goed snik", zei ik nog en sjokte terug naar mijn auto. Ja, ik ga echt niet haasten en nam rustig plaats in de stoel. Weer getoeter. Toen werd ik wel agressief. Ik moest me inhouden. Wat denk je, zal ik mijn BMW 7 (ok, wel ouwe bak, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit), in de achteruit zetten naar jouw Pinda en dan kijken wie er wint? Wil jij dat? Ik kon me gelukkig inhouden, maar ik heb nu nog steeds hoge bloeddruk.
Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:12 schreef Ridocar het volgende:
Op een provinciale weg kwam een kluit wielrenhomo's ons tegemoet. Op de rijbaan dus. Het fietspad ernaast is geasfalteerd, dus ik begrijp niet waarom men juist daar moet rijden.
Correct. Maar wel voornamelijk in groepsverband. Individueel heb ik er meestal weinig last van.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.
Ook makkelijker omheen te sturen dan.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:35 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Correct. Maar wel voornamelijk in groepsverband. Individueel heb ik er meestal weinig last van.
Het verschil in snelheid (op een smal fietspad) met gewone fietsers is ook enorm.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.
Dat laatste is voor een deel denk ik toe te schrijven aan adaptive cruise control. Nu gaat dat bij elk merk natuurlijk iets anders, maar het lijkt toch nog te moeilijk voor de systemen om ver genoeg vooruit te kijken en met het gas te reageren, in plaats van naar de ingestelde afstand te rijden om vervolgens te moeten remmen.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:43 schreef littlemindy het volgende:
Vanochtend weer enkele bijzondere mederijders waargenomen:
Op een praktisch lege 4 baans-snelweg een auto die met 95 (max was 120) op de 2e baan vanaf links blijft hangen, en dan ook nog half slingerend rijdend alsof ie intussen met andere dingen bezig is.
Uiteindelijk maar via de meest rechterbaan erlangs gegaan.
Rotonde, met een afslag die tevens oprit is naar een snelweg. Bij die afslag zit een fietspad los van de rotonde (fietsers moeten voorrang verlenen). Dan toch zo'n idioot die op het laatste moment "vriendelijk" denkt te zijn en vol in de remmen gaat voor een fietser die zelf al bijna stilstond, zodat er achter de autobestuurder bijna een kettingbotsing ontstaat omdat men dit niet verwacht. Fietser moet eerst weer opstappen, dus halve rotonde loopt vast. En vervolgens maakt die sukkel geen vaart op de invoegstrook, maar voegt bij de eerste blokmarkering met 75 in tussen rijdend verkeer dat vol in de remmen/naar links moet. Rijbewijs ontnemen dit soort mensen.![]()
Op de snelweg continue remlichten in je mik omdat mensen blijkbaar het systeem van gas terugnemen en afstand houden niet kennen.
Dit zie ik ook zo vaak gebeuren. Dan laat ik een gat vallen voor me maar nee, NAAR VOREN WANT SNELLER ofzo.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:46 schreef littlemindy het volgende:
Oh en: bij splitsende snelwegen waar op één van beide een file ontstaat: Van die droeftoeters die zo láng mogelijk op de tweede snelweg doorrijden om op het laatste moment ineens praktisch stil te gaan staan om alsnog in te voegen.
Ja...quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Jouw post met dikgedrukte letters, arrrrrgghs en uitroeptekens, getuigt ook van wat zenuwachtigheid.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Dat zijn mensen met een jojo aan hun gaspedaal en een groot gebrek aan ruimtelijk inzicht en hun eigen reactievermogen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Huh, afstand houden is slecht?quote:Op donderdag 3 juli 2025 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jouw post met dikgedrukte letters, arrrrrgghs en uitroeptekens, getuigt ook van wat zenuwachtigheid.
Afstand houden prima, zolang je geen afrit of kruispunten gaat verkloten, omdat je teveel afstand houdt en een ander dus onnodig achter jou staat te wachten. (En ondertussen worden files langer en staan er banen leeg, omdat men die baan niet kan pakken door de hufters van eeuwig afstand houden.)
Veel mensen kijken zo weinig in de spiegel en naar de andere banen.
Sta je in een weg zonder andere mogelijkheden, dan is het niet boeiend.
Ik had dit poosje terug ook ja, oke, niet in de regen, want zuid Spanje en zomerquote:Op zondag 6 juli 2025 15:17 schreef Mano_ het volgende:
Net een motorrijder die in de regen, op een gladde schuimende weg, in m'n kofferbak bleef hangen op een 70-weg. En niet omdat ik te langzaam reed.
Echt, je geeft jezelf zo geen enkele mogelijkheid om te reageren, mocht ik ook maar een beetje moeten remmen oid. Waarom? Je schiet er echt helemaal niets mee op
Soms wel ja!quote:
Die snap ik wel ja, maar to be fair, daar ging mijn post totaal niet over als er goed gelezen wordtquote:Op maandag 7 juli 2025 09:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Soms wel ja!
Precies wat al aangegeven wordt, grote gaten laten vallen voor een stoplicht waardoor ik stil kom te staan. Sluit gewoon aan!
Maar ook in de file zie je naar mijn idee steeds meer dat mensen enorme gaten laten vallen.
En dat allemaal op slippers, korte broek en shirtje.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik had dit poosje terug ook ja, oke, niet in de regen, want zuid Spanje en zomer... maar alsnog een motorrijder die echt op 1m van mijn bumper ging hangen. Goed, het was niet voor heel lang, misschien een minuutje ofzo en toen haalde die me in (wat ik ook al verwachtte dat ie ging doen uiteraard).
Maar waarom 1m van mijn bumper gaan zitten idd,?Je hebt toch voldoende vermogen, je kan me sowieso met gemak inhalen, dus waarom dan niet een meter of 6 a 7 minimaal even achter me hangen, en dan het gas vol open gooien zodra je een gat ziet om me in te halen.
Want inderdaad één onverwachte tik op mijn rem, en je kust mijn kofferbak en glijdt over het asfalt, dropveter.
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Willen alle automobilisten die zich vaak op een rotonde bevinden, bij zichzelf een automatisme inbouwen dat men gebruik maakt van de richtingaanwijzer als men de rotonde afrijdt?
Het enige voordeel voor mij is, dat als ze het niet doen, mijn middelvinger voldoende beweging krijgt.
Dit.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.
Sorry, maar dan krijgt je middelvinger, als het aan mij ligt, geen beweging.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Willen alle automobilisten die zich vaak op een rotonde bevinden, bij zichzelf een automatisme inbouwen dat men gebruik maakt van de richtingaanwijzer als men de rotonde afrijdt?
Het enige voordeel voor mij is, dat als ze het niet doen, mijn middelvinger voldoende beweging krijgt.
Zeker.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.
Doet 95% van de mensen ook niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:50 schreef SuperNeger het volgende:
Of mensen die 3 kwart rotonde rijden en dan niet eerst richting naar links aangevenVan die sukkels die denken "nee het moet officieel pas alleen bij het verlaten van de rotonde" echt zulke moraalridders die niet snappen dat het voor iedereen beter is als je gewoon ook naar links richting aangeeft
Omdat de rotonde de voortzetting is van de rechtdoorgaande weg. Je geeft midden op een N weg toch ook geen richting aan naar links? Zodra je de rotonde oprijdt, vervolg je gewoon je weg rechtdoor en pas als je hem verlaat geef je richting aan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:50 schreef SuperNeger het volgende:
Of mensen die 3 kwart rotonde rijden en dan niet eerst richting naar links aangevenVan die sukkels die denken "nee het moet officieel pas alleen bij het verlaten van de rotonde" echt zulke moraalridders die niet snappen dat het voor iedereen beter is als je gewoon ook naar links richting aangeeft
Ik doe mijn knipperlicht naar rechts op het moment dat ik voor de voorgaande toerit ben, werkt ook in de stad en in de dorpen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zeker.
Al is dat bij erg kleine rotondes in dorpjes nog wel lastig. Dan kun je amper vooraf aangeven want de 2 afslagen zitten zo dicht op elkaar.
Ah kijk daar hebben we er dus eentjequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat de rotonde de voortzetting is van de rechtdoorgaande weg. Je geeft midden op een N weg toch ook geen richting aan naar links? Zodra je de rotonde oprijdt, vervolg je gewoon je weg rechtdoor en pas als je hem verlaat geef je richting aan.
Helemaal wel. Je laat zien aan de mensen voor je dat ze inderdaad wat harder moeten remmen omdat jij linksaf gaat.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:22 schreef JaapB het volgende:
Dat richting naar links aangeven voor de rotonde is echt zinloos.
Immers het merendeel van de rotondes is zo ingericht dat je geen zicht hebt op de andere kant van de rotonde.
Daarnaast is het zo dat als je beiden op dezelfde weg op de rotonde aan komt rijden je ook gewoon beiden op kunt rijden zelfs als één van tweeën driekwart rotonde zou nemen.
De enige situatie waarin het verschil maakt is als je tegelijk aan komt rijden en degene die links van je aankomt rechtdoor of driekwart gaat. Meest domme is dan dat ze maar een kwart rotonde nemen zonder richting aan te geven.
Krijg je er nooit meer uitquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:15 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn vrouw doet dat dus ook nog steeds, dat naar links knipperen als ze een rotonde driekwart moet nemen (na 10 jaar rijbewijs inmiddels).
Ik heb ook al vaker tegen dr gezegd dat dat niet zinvol is maar ze blijft het stoïcijns doen
Even een snelkoppeling naar een bestaande rotonde op de N361:quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:27 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Helemaal wel. Je laat zien aan de mensen voor je dat ze inderdaad wat harder moeten remmen omdat jij linksaf gaat.
Als je dit niet doet remmen ze ook hard, maar ga jij misschien rechtdoor, dus konden ze gewoon doorrijden.
Zoiets heet sociaal zijn.
Ja maar die rotonde is tering groot. Bij de meeste kleine rotondes is richting naar links aangeven gewoon nodig omdat je beter communiceert naar het overige verkeer wat je gaat doen, zodat zij van ter voren al hun snelheid kunnen aanpassenquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:16 schreef JaapB het volgende:
[..]
Even een snelkoppeling naar een bestaande rotonde op de N361:
De enige waar je hier een linker knipperlicht van zou kunnen zien zijn diegenen die hier vanaf de rechterkant nog de rotonde op moet rijden en dat is nutteloos of van degene die links kort voor de afrit van de rotonde rijdt en die zou dan richting naar rechts aan moeten geven als die de rotonde daar gaat verlaten of geen richting als die doorgaat tot de volgende afslag.
Hoe dan met deze in Zwolle:quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:18 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja maar die rotonde is tering groot. Bij de meeste kleine rotondes is richting naar links aangeven gewoon nodig omdat je beter communiceert naar het overige verkeer wat je gaat doen, zodat zij van ter voren al hun snelheid kunnen aanpassen
Stel je komt vanaf daar en je gaat 3 kwart en er komt iemand je tegemoed, dan is bij 3 kwart richting aangeven gewoon chill voor hem. Want dan kan hij eerder snelheid minderen en doorrollen en na jou de rotonde op. Als je rechtdoor gaat dan kan hij misschien wat harder blijven rijden want dan hoeft hij jou er niet voor te laten. Hoe eerder hij dit weet hoe beter. Daarom richting naar links bij 3 kwart.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:24 schreef JaapB het volgende:
[..]
Hoe dan met deze in Zwolle:
Stuk minder groot maar nog altijd zo dat het enige verschil er zou zijn bij een auto die al heel kort voor het verlaten van de rotonde rijdt.
En de meeste rotondes zijn volgens de richtlijnen juist zo gebouwd dat je niet kunt zien wat er aan de overkant rijdt.
Waarom zou jij er in een auto door willen in een auto?quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
Van die mensen die midden in de file van baan willen wisselen, terwijl het gat niet groot genoeg is. Resultaat is dat ze overdwars tussen 2 rijbanen staan en ik er met de prachtige bimmer niet door kan.
Ik hoop voor heel regio Amsterdam dat het vanaf volgende week weer een beetje normaal gaat worden.
Met de F800GT ga ik uiteraard gewoon tripleren.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:36 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarom zou jij er in een auto door willen in een auto?
Dat is geen Bimmer.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Met de F800GT ga ik uiteraard gewoon tripleren.
Opzouten, ik noem het hoe ik het noemen wil. Bimmer past beter dan Beamer.quote:
Dat doe ik natuurlijk niet omdat jij het zegt.quote:
Wat jij wil. Maar ook al noem jij een tafel stoel, het blijft nog steeds een tafel.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
ik noem het hoe ik het noemen wil.
Waarom?quote:
Sorry!quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Irritaties op de weg, niet elkaar irriteren
Scuziquote:Op donderdag 10 juli 2025 19:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Irritaties op de weg, niet elkaar irriteren
Dus? Wat is er irritant aan iemand die zich keurig aan de overdag geldende maximumsnelheid houdt? Jij bent het ‘irritatiefactortje’ met je ‘lekkere tempo’. Hou je gewoon aan de regels!quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Kom je met een lekker tempo aanrijden op de linkerbaan, moet iemand per se zijn koekblik ervoor gooien. Om vervolgens met precies 100 kilometer per uur, tergend langzaam en met regelmatige adempauzes een rits auto's in te halen. Kreeg ook nog een middelvinger toen hij eindelijk naar rechts ging. Oké ik zat er ook wel dicht op
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus? Wat is er irritant aan iemand die zich keurig aan de overdag geldende maximumsnelheid houdt? Jij bent het ‘irritatiefactortje’ met je ‘lekkere tempo’. Hou je gewoon aan de regels!
De maximumsnelheid is de maximumsnelheid. Je hoeft geen rekening te houden met mensen die harder willen rijden dan dat, tenzij ze dat doen met sirene en blauwe zwaailichten.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]Gewoon gas intrappen als je inhaalt om zo snel mogelijk je inhaalactie af te maken. Als het goed is leren ze je dit ook gewoon tijdens je rijles. Je mag sowieso overal 10% op je cruise control te hard. Als je denkt met 100 in te halen rij je waarschijnlijk max 93 of zo.
Ik vind de mensen die zo langzaam rijden van "Ja je mag maar zo hard hoor" terwijl je overduidelijk ziet dat mensen er achter je langs willen vele malen erger. Ja je mag maar 100, maar als je even met 110 inhaalt zodat andere mensen die wel wat harder willen rijden geen last van je hebben is er geen haan die er naar kraait.
Met 110 andere auto's inhalen op de snelweg gaspedaal intrappen noemen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De maximumsnelheid is de maximumsnelheid. Je hoeft geen rekening te houden met mensen die harder willen rijden dan dat, tenzij ze dat doen met sirene en blauwe zwaailichten.
En als je je gaspedaal hard intrapt, moet je ook bereid zijn om je rempedaal hard in te trappen.
Ik wist wel dat ik iemand zou triggerenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus? Wat is er irritant aan iemand die zich keurig aan de overdag geldende maximumsnelheid houdt? Jij bent het ‘irritatiefactortje’ met je ‘lekkere tempo’. Hou je gewoon aan de regels!
De doorstroom is gewoon 100, want dat is de maximumsnelheid.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat ik iemand zou triggerenHet is niet echt netjes om je auto vlak voor iemand die met hogere snelheid aankomt opzij te gooien. Maar als je dat dan toch doet, moet je op zijn minst normaal inhalen, zeker wanneer je uiterst links rijdt. Als je precies 100 wilt rijden (op de teller, dus langzamer) en je gaat daarmee vrijwel even snel als degene die je in wilt halen, dan doe je het niet goed en blokkeer je de doorstroom, wat deze meneer dus deed.
In Nederland moet je je er ook bewust van zijn dat als je uiterst links gaat rijden op een driebaansweg, je vervolgens niet moet inhalen als een vrachtwagen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De doorstroom is gewoon 100, want dat is de maximumsnelheid.
Kijk, op de autobahn geef ik je helemaal gelijk en is het een terechte klacht.
In Nederland moet je je er gewoon van bewust zijn dat het overige verkeer er geen rekening mee houdt als je harder rijdt dan men verwacht.
Mij is geleerd dat je niet harder mag dan de maximumsnelheid. Of je nou inhaalt of niet, de regels zijn de regels.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Gewoon gas intrappen als je inhaalt om zo snel mogelijk je inhaalactie af te maken. Als het goed is leren ze je dit ook gewoon tijdens je rijles.
Dan heb je een slechte rijinstructeur gehad. Met motorexamen bij het CBR wordt er zelfs van je verwacht dat je soms harder gaat dan de maximumsnelheid als dit veiliger is voor jezelf en beter voor de doorstroming van het verkeer.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mij is geleerd dat je niet harder mag dan de maximumsnelheid. Of je nou inhaalt of niet, de regels zijn de regels.
Ja dat is altijd een lastige discussie....quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat ik iemand zou triggerenHet is niet echt netjes om je auto vlak voor iemand die met hogere snelheid aankomt opzij te gooien. Maar als je dat dan toch doet, moet je op zijn minst normaal inhalen, zeker wanneer je uiterst links rijdt. Als je precies 100 wilt rijden (op de teller, dus langzamer) en je gaat daarmee vrijwel even snel als degene die je in wilt halen, dan doe je het niet goed en blokkeer je de doorstroom, wat deze meneer dus deed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door dick_laurent op 11-07-2025 11:05:03 ]
Ook dit haha, ik woon dus in Spanje en het is me al meermaals opgevallen dat het hier echt of-of isquote:Op donderdag 10 juli 2025 20:17 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen die 60 rijden op een 80 weg waar je niet kan inhalenEcht wat een tyfusmongool ben je dan als er niemand voor je zit en je leuk 60 rijdt met je personenwagen terwijl er achter je allemaal autos achter elkaar aan het kleven zijn. Dan verdien je het echt om .....
Ja als je in kan halen. Als je in kan halen mag je van mij ook gewoon stil staan bij wijze van. Maar ik neem wel echt aanstoot aan mensen die overuidelijk veel te langzaam rijden zonder geldige reden op een plek waar je niet in kan halen terwijl er achter hun allemaal autos kleven omdat ze wel gewoon door willen rijden.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ook dit haha, ik woon dus in Spanje en het is me al meermaals opgevallen dat het hier echt of-of is![]()
OF mensen rijden echt als een intense opa 50 waar je 80 mag, en ja dan loop ik me ook te ergeren en haal ik vaak gewoon uiteindelijk in, wanneer het veilig is.
OF mensen zijn levensmoe, zoals in mijn voorgaande post, en rijden bij wijze van spreken 150 op een landweg
Ja dat inhalen kan hier ook vaak niet meteen hoor, soms zit je er ook minuten lang achter voordat zich eindelijk de mogelijkheid doet. Of ze slaan uiteindelijk af bij een rotonde en jij moet rechtdoor, dan is het ook van JAAAAAquote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:10 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja als je in kan halen. Als je in kan halen mag je van mij ook gewoon stil staan bij wijze van. Maar ik neem wel echt aanstoot aan mensen die overuidelijk veel te langzaam rijden zonder geldige reden op een plek waar je niet in kan halen terwijl er achter hun allemaal autos kleven omdat ze wel gewoon door willen rijden.
Daarom, ik snap best dat je soms rustig rijdt. Ik heb ook wel eens 90 op de CC gereden op een rustige 3 baanse snelweg. maar ik ga dat niet doen op een 100 weg waar niemand langs me kan als ik zie dat er mensen achter me hangen. Als je dan zoiets hebt van "Ja 100 is de max maar 90 mag ook" dan ben je gewoon een ontzettende aso, erger dan iemand die te hard rijdt op een lege snelweg als je het mij vraagt want dan heeft niemand er last van.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dat inhalen kan hier ook vaak niet meteen hoor, soms zit je er ook minuten lang achter voordat zich eindelijk de mogelijkheid doet. Of ze slaan uiteindelijk af bij een rotonde en jij moet rechtdoor, dan is het ook van JAAAAA![]()
![]()
![]()
Nee, dat hoeft niet.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
In Nederland moet je je er ook bewust van zijn dat als je uiterst links gaat rijden op een driebaansweg, je vervolgens niet moet inhalen als een vrachtwagen.
Maar je kunt toch even naar rechts en iemand voorbij laten gaan? Beter voor je hartslag.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus? Wat is er irritant aan iemand die zich keurig aan de overdag geldende maximumsnelheid houdt? Jij bent het ‘irritatiefactortje’ met je ‘lekkere tempo’. Hou je gewoon aan de regels!
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja dat is altijd een lastige discussie....
Overigens het punt van "iemand die heel hard komt aanrijden" > Ik had zoiets hier een weekje terug. Kwam vanuit een landweg gereden waar ik op een kruising een n-weg moest opdraaien (die ook hier in Spanje vrijwel altijd gewoon vmax 80 zijn),
Afijn, ik keek natuurlijk goed links en rechts, en het was vrij dus ik draai die weg op en geef vol gas om zsm te accelereren in mijn slome bak![]()
Vervolgens zie ik op mijn binnenspiegel een auto echt met een rotvaart op me inlopen.... op dat moment kijk ik op mijn eigen snelheidsmeter en -nog accelererend- zat ik zo op de 65 a 70 op dat moment.
Deze auto was nog niet zichtbaar op het moment dat ik de weg op draaide dus hij moet echt met een ziek harde vaart gereden hebben want ik zag gewoon dat ie in de ankers moest voor mij, hij moet zeker ver boven de 100 (misschien wel 150) gereden hebben, waar je dus 80 mag.
Uiteraard ging meneer meteen ook echt op 1m van mijn bumper zitten, zwaar dreigend.Ik heb gewoon vervolgens een poosje rond de 90 km/u gereden, dus zelfs iets boven de max, om de vaart er nog gewoon normaal in te houden, maar meneer bleef 1m van mijn bumper zitten (en haalde me ook niet in).
Zwaar irritant dus. Kijk, ik snap dat iets boven de vmax rijden best "normaal" is voor veel mensen, doe ik ook. Maar ik ben geen levensmoe figuur dat 150 gaat rijden op een 80 weg met (in ieder geval hier) vaak matig wegdek en bochten.Dat is natuurlijk het andere uitersteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik houd zelf altijd afstand op N-wegen en op de snelweg zorg ik ervoor dat het snelheidsverschil met de mensen rechts van mij niet te groot is. Dat is zeker ook uit zelfbehoud, je hebt als je veel te hard rijdt zelf natuurlijk ook veel minder reactietijd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
quote:
Maar hoe moet je de ander dan hinderen en diegene een lesje leren mbt het gewoon houden aan de maximumsnelheid?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar je kunt toch even naar rechts en iemand voorbij laten gaan? Beter voor je hartslag.
Toeristen zijn idd tamelijk irritant. Begeven zich als blinde koeien op de weg. Lopend, fietsend of in de auto.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:03 schreef Duracell het volgende:
Ander irritatie factortje:
Ik woon ergens waar toevallig ook een boot naar Texel gaat, voor mijn woonwerk verkeer kom ik daar langs. Vooral nu, gebeurt het bijna dagelijks dat iemand niet goed op de borden kijkt en niet bij de boot terecht komt. Maar op de weg ernaast, op de weg naar de ingang voor voetgangers, of richting op de verkeerde (marine)haven.
Dat kan natuurlijk gebeuren, maar het lijkt erop dat ze op dat moment totaal vergeten dat ze deelnemen aan het verkeer. Slingeren, remmen en zelf keren zonder op, om of in de spiegels te kijken te kijken. Want stel toch dat je de boot mist. Zelfs al meerdere malen spookrijden, omdat ze denken dat het een soort tweebaanshavenweg is o.i.d.
Sub irritatie in de regio; Bloemenvelden in bloei. Op een drukke N-weg ook gaan slingeren, afremmen of last minute de berm induiken, want o we kijk nou eens hoe mooi!
Of pas aanzetten nadat je oogcontact maakt en ze zien dat je op ze wacht. (en dan al half eraf zijn, nu had ik het al begrepen vriend)quote:Op maandag 7 juli 2025 23:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit.
Als je tijdens het afslaan pas richting aan gaat geven dan heeft het overige verkeer er natuurlijk geen zak meer aan. Mosterd na de maaltijd, zeg maar.
Doe dan maar geen richting, want je bent toch al een egoistische lul (m/v).
Ik hoop dat ik zelf meeval als toeristquote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toeristen zijn idd tamelijk irritant. Begeven zich als blinde koeien op de weg. Lopend, fietsend of in de auto.
Daartegenover, merk ik als motorrijder dat er ook auto's vanzelf ruimte maken als ze je zien, ook als ik zelf dan op dat moment niet veilig vind om er langs te gaan. Maar goed dat is geen irritatie. En gok dat dat soort mensen zelf motorrijden oid.quote:Op donderdag 1 mei 2025 19:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is de categorie groot ego: “ik kan er niet langs, dus die motor hoeft er ook niet langs”.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 13:24 schreef Duracell het volgende:
[..]
Daartegenover, merk ik als motorrijder dat er ook auto's vanzelf ruimte maken als ze je zien, ook als ik zelf dan op dat moment niet veilig vind om er langs te gaan. Maar goed dat is geen irritatie. En gok dat dat soort mensen zelf motorrijden oid.
quote:
Goed bezig mannen!quote:Op vrijdag 11 juli 2025 14:17 schreef StateOfMind het volgende:
Ik geef motorrijders ook tijd de ruimte en hou rekening met ze.
En ik ben ook geen motorrijder helaas.
lijkt me logischquote:Op maandag 7 juli 2025 09:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Soms wel ja!
Precies wat al aangegeven wordt, grote gaten laten vallen voor een stoplicht waardoor ik stil kom te staan. Sluit gewoon aan!
Wat maakt het in de file uit? Iemand die door blijft rollen ipv constant moet remmen zorgt voor minder filevorming toch?quote:Maar ook in de file zie je naar mijn idee steeds meer dat mensen enorme gaten laten vallen.
Haha ik heb ook een keer boos lopen seinen naar iemand die 80 reed waar je 100 mocht, kon ik er eindelijk langs zag ik zo'n thuiskommertje (max80) wielquote:Op maandag 14 juli 2025 11:38 schreef Onderdeurtje het volgende:
Ik vraag me af of veel mensen nu nog steeds niet weten dat ze de doorgetrokken streep mogen overschrijden om op de spitsstrook te gaan rijden. Echt veel sukkels die lekker op de middelste rijstrook blijven hangen.
En foutje van mezelf laatst. Ik reed op een 80 km/u weg en voor de verkeerslichten voegde ik in naar rechts. Achter een oude bestelwagen die wel heel langzaam optrok toen bleek er dus een mooie sticker met 40km/u op de achterkant te zitten. Dat verwacht je ook niet van een normaal uitziend voertuig.
In Denemarken kan ik dit beamen. Misschien 1 idioot gezien en voor de rest hoffelijke mensen op de weg.quote:Op maandag 14 juli 2025 13:09 schreef Mano_ het volgende:
Irritatie: de puinhopen die Duitsland snelwegen noemt. Ja, even gas geven is leuk, maar de baustelles en het rijgedrag…
Anti-irritatie: rijden in Denemarken en ZwedenMen houdt rekening met elkaar, geeft elkaar ruimte, doet niet aan kleven of duwen… heerlijk rijden zo
Dat was mijn ergste rit ooit. Van Breda naar Zwijndrecht in de spits met een thuiskomertje. Wat duurde dat lang. Ik heb wel 10 vrachtwagens op mijn bumper gehad die gingen seinen dat ik door moest rijden. Het was een achterwiel dus dat zou je moeten zien, denk je dan.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:10 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Haha ik heb ook een keer boos lopen seinen naar iemand die 80 reed waar je 100 mocht, kon ik er eindelijk langs zag ik zo'n thuiskommertje (max80) wiel![]()
![]()
ja maar daarentegen het is wel een begrijpelijke irritatie, denk dat de meeste dan ook wel spijt hebben zodra ze het zien als ze je inhalen want dat had ik ook maar ja kan hem moeilijk aan de kant zetten op mn excuses aan te biedenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat was mijn ergste rit ooit. Van Breda naar Zwijndrecht in de spits met een thuiskomertje. Wat duurde dat lang. Ik heb wel 10 vrachtwagens op mijn bumper gehad die gingen seinen dat ik door moest rijden. Het was een achterwiel dus dat zou je moeten zien, denk je dan.
Van zo'n hoogte zie je dat niet denk ik.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat was mijn ergste rit ooit. Van Breda naar Zwijndrecht in de spits met een thuiskomertje. Wat duurde dat lang. Ik heb wel 10 vrachtwagens op mijn bumper gehad die gingen seinen dat ik door moest rijden. Het was een achterwiel dus dat zou je moeten zien, denk je dan.
Nee, snap het ook.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:16 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
ja maar daarentegen het is wel een begrijpelijke irritatie, denk dat de meeste dan ook wel spijt hebben zodra ze het zien als ze je inhalen want dat had ik ook maar ja kan hem moeilijk aan de kant zetten op mn excuses aan te bieden
Dus nogmaals: Sorry meneer of mevrouw met thuiskommertje die ik zat te kleven toeteren en seinen, ik wist het niet
Niet als je al op mijn bumper zitquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Van zo'n hoogte zie je dat niet denk ik.
"THUISKOMER. SEINEN HELPT NIET."quote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee, snap het ook.
Ik had toen bedacht een volgende keer een A4'tje klaar te hebben liggen voor op de achterruit maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen.
Ik mag geen stickers want leasequote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Zag toevallig gister iemand die een grote "middelvinger" sticker op zijn bumper geplakt had haha.
Ik vond hem wel komisch, maar ja er rijden genoeg mannetjes met het kleine piemel syndroom rond die misschien getriggerd worden door zoiets dus zelf zou ik nooit voor zo'n sticker kiezen
Mensen die amper op de weg zitten.quote:Op maandag 14 juli 2025 11:38 schreef Onderdeurtje het volgende:
Ik vraag me af of veel mensen nu nog steeds niet weten dat ze de doorgetrokken streep mogen overschrijden om op de spitsstrook te gaan rijden. Echt veel sukkels die lekker op de middelste rijstrook blijven hangen.
Stickers en accessoires willen. Dat is toch echt enkel voor paupers, oma’s en kort pittig.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik mag geen stickers want lease
Op mijn motor zit 1 sticker op de koplamp, en die zie je bijna nietquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Stickers en accessoires willen. Dat is toch echt enkel voor paupers, oma’s en kort pittig.
Dan vervoer je spullen, en oogt als een oud barrel, dan maakt het eigenlijk niet meer uit. (Al zou ik het zelf nooit doen.)quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
Als je het goed doet en echt 'all the way' gaat, dan vind ik het stiekem wel vet(dan ben ik maar een pauper)
Zoiets bijv
[ afbeelding ]
Niet ballen hebben aan je autoquote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:08 schreef dick_laurent het volgende:
Zag toevallig gister iemand die een grote "middelvinger" sticker op zijn bumper geplakt had haha.
Ik vond hem wel komisch, maar ja er rijden genoeg mannetjes met het kleine piemel syndroom rond die misschien getriggerd worden door zoiets dus zelf zou ik nooit voor zo'n sticker kiezen
Veel luie mensen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:53 schreef SuperNeger het volgende:
Oja mensen die niet normaal in het midden van een vak kunnen parkeren![]()
Als je scheef staat niet gewoon de moeite nemen om je auto alsnog in het midden te zetten
Twee overtredingen tegelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2025 14:40 schreef SuperNeger het volgende:
De hoeveelheid links plakkers loopt echt de spuigaten uit de laatste tijdGewoon 's avonds op een lege snelweg niet op de middelste maar soms gewoon linkerbaan terwijl er letterlijk niemand anders is
![]()
En dan kom je rustig met 140 aanrijden en wil je er rechts langs en dan opeens willen ze wel naar rechts he.
140 is alsnog binnen de wettelijke marge en rechts inhalen is gevolg van oorzaak (links plakken) en neem aan dat een goede agent in zo'n geval de linksplakker prio geeftquote:
Welke wettelijke marge precies? Als je bedoelde dat je 140 op de teller rijdt en dus in werkelijkheid een kilometertje of 133-134 betekent dat dus iets anders.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:32 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
140 is alsnog binnen de wettelijke marge en rechts inhalen is gevolg van oorzaak (links plakken) en neem aan dat een goede agent in zo'n geval de linksplakker prio geeft
Uh, nee. De marge is 3%. Dus bij 140 km/u is dat 4,2 km/u. Ga je alsnog 5,8 km/u te hard.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:32 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
140 is alsnog binnen de wettelijke marge
De marge is ter compensatie van de meetfout van de apparatuur. Die meetfout kan ook omhoog zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, nee. De marge is 3%. Dus bij 140 km/u is dat 4,2 km/u. Ga je alsnog 5,8 km/u te hard.
En ook dit niet. Rechts inhalen is gevaarlijker dan onnodig links rijden.quote:Op donderdag 24 juli 2025 15:32 schreef SuperNeger het volgende:
rechts inhalen is gevolg van oorzaak (links plakken) en neem aan dat een goede agent in zo'n geval de linksplakker prio geeft
Hoezo is dat gevaarlijk op een lege snelwegquote:Op donderdag 24 juli 2025 18:56 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
En ook dit niet. Rechts inhalen is gevaarlijker dan onnodig links rijden.
Wel eens dat onnodig links rijden erg irritant kan zijn.
Marge is 10% dus je kan bij 130 gewoon rustig je cruise control op 143 zetten heb nog nooit een boete gehad ook niet bij traject. Sterker nog: Ga je voor je motorrijbewijs dan ben je zelfs verplicht 10% harder te rijden anders zak je gewoon voor je CBR examen.quote:Op donderdag 24 juli 2025 18:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, nee. De marge is 3%. Dus bij 140 km/u is dat 4,2 km/u. Ga je alsnog 5,8 km/u te hard.
Je zou daar minimaal 16,5km/u mogen rijden. Vaak wel terecht hoor aangezien het gaat om overzichtelijkheid. Vaak is het bij speeltuintjes, geparkeerde autos, er kan zo maar iemand opeens oversteken.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:06 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen die daadwerkelijk 15 km/h gaan rijden in speelerven of andere locaties waar dit zo aangegeven staatZo irritant.
Ik probeer er meestal gewoon 50 te rijden. Ook dan sta je snel stil.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:14 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Je zou daar minimaal 16,5km/u mogen rijden. Vaak wel terecht hoor aangezien het gaat om overzichtelijkheid. Vaak is het bij speeltuintjes, geparkeerde autos, er kan zo maar iemand opeens oversteken.
Snelheidslimieten zijn sowieso in het leven geroepen voor domme mensen. Eigenlijk mag je gewoon overal zo hard rijden als dat het zicht, de weg en je voertuig toe laat. Maar omdat mensen dat niet snappen zijn er van die borden in het leven geroepen zodat zelfs domme mensen zonder enig vorm van (gevaren)inzicht weten hoe hard ze mogelijk kunnen rijden.
Bij mij in de wijk is het 30, maar er zijn zat plekken waar ik 20 al te hard vind. Tegelijkertijd heb je hier een N weg in de buurt waar je 80 mag waar je makkelijk en veilig 120 kan rijden.
https://www.om.nl/onderwe(...)es-en-meetcorrectiesquote:
Waar jij het over hebt is wat je dashboard aangeeft. Dat kan inderdaad afwijken, maar verschilt per auto en hangt ook o.a. af van wat voor velgen en banden je hebt. Daarom is het nogal verwarrend en nikszeggend om het daar überhaupt over te hebben. Dus als je zegt "ik rij 130" dan ga ik er vanuit je bedoelt dat je daadwerkelijk 130 km/u rijdt. Het kan best dat je snelheidsmeter dan 140 ofzo aangeeft, maar wat maakt dat verder uit?quote:bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
De maximumsnelheid is de maximumsnelheid, ook voor motoren. Je wordt geacht om vlot te rijden, als in: anticiperen en snel handelen, niet zozeer hard rijden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Marge is 10% dus je kan bij 130 gewoon rustig je cruise control op 143 zetten heb nog nooit een boete gehad ook niet bij traject. Sterker nog: Ga je voor je motorrijbewijs dan ben je zelfs verplicht 10% harder te rijden anders zak je gewoon voor je CBR examen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |