Dat is de categorie groot ego: “ik kan er niet langs, dus die motor hoeft er ook niet langs”.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:08 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Filerijden, niks aan te doen. Maar als automobilist die ook op de driewieler (motor, Piaggio) rijdt, weet ik dat het fijn is als auto's een beetje ruimte laten voor het filteren van de motorrijders. Maar niet iedereen doet dat even netjes. Of helemaal niet. Vond het wel jammer om te zien, klein autootje (Volkswagen UP!) die zowat op de streep reed, waardoor de motorrijders er niet veilig langs konden.
Als je claxonneert merkt de bestuurder dat er een motor achter hem staatquote:Op donderdag 1 mei 2025 18:08 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Filerijden, niks aan te doen. Maar als automobilist die ook op de driewieler (motor, Piaggio) rijdt, weet ik dat het fijn is als auto's een beetje ruimte laten voor het filteren van de motorrijders. Maar niet iedereen doet dat even netjes. Of helemaal niet. Vond het wel jammer om te zien, klein autootje (Volkswagen UP!) die zowat op de streep reed, waardoor de motorrijders er niet veilig langs konden.
Je hebt toch spiegels?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 01:27 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je claxonneert merkt de bestuurder dat er een motor achter hem staat
Ik krijg de indruk dat jij een bocht naar links verwart met linksaf slaan.quote:
Moet je bij een stoplicht zien. Heel soms ga ik vooraan staan. En ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zijn auto dan wat strakker tegen de auto naast hem zet zodat je er niet voorbij kan. Beetje kinderachtig.quote:Op donderdag 1 mei 2025 19:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is de categorie groot ego: “ik kan er niet langs, dus die motor hoeft er ook niet langs”.
In beide gevallen is even spiegelen wel zo handigquote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:33 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat jij een bocht naar links verwart met linksaf slaan.
Mijn rijinstructeur zei dat ik dat moest doen zodat motor rijders er niet langs kunnen. Ik zeg waarom. Hele discussiequote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Moet je bij een stoplicht zien. Heel soms ga ik vooraan staan. En ik heb wel eens meegemaakt dat iemand zijn auto dan wat strakker tegen de auto naast hem zet zodat je er niet voorbij kan. Beetje kinderachtig.
Tsja, officieel mag dat ook niet hè. Het wordt gedoogd, onder voorwaarden. Aan die voorwaarden houden motorrijders zich lang niet altijd en dan verlies je wel de sympathie. En sommige automobilisten hebben het ook gewoon niet door denk ik.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:08 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Heb je de hele dag geen klap te doen, ofzo?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Wij wonen beetje ad rand van het stadje, dus als ik van mijn huis naar de winkelstraat in het centrum loop doe ik daar ong 50 minuten over enkele reis.
Dit is een lekkere wandeling en ik doe dat met regelmaat.
Mañana Mañanaquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heb je de hele dag geen klap te doen, ofzo?
Anderhalf uur extra onderweg zijn en het dan ook nog verontwaardigd zijn dat je de enige bent die dat doet.
Sure, want na werktijd zijn winkels/supermarkten niet openquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heb je de hele dag geen klap te doen, ofzo?
Anderhalf uur extra onderweg zijn en het dan ook nog verontwaardigd zijn dat je de enige bent die dat doet.
Ik loop dan toch liever anderhalf uur ergens in een bos, met de hond, dan over de betonnen stoep linea recta naar downtown city. En weer terug, met lading.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Terwijl wandelen echt zowel mentaal als fysiek zoveel goeds doet.
Doe ik ook hoor, we hebben hier een groot nationaal park vlakbijquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik loop dan toch liever anderhalf uur ergens in een bos, met de hond, dan over de betonnen stoep linea recta naar downtown city. En weer terug, met lading.
Daar heb ik dan weer een grafhekel aan ... mensen die je in het voorbij gaan netjes groet maar geen sjoege geven.quote:
Toch stiekem wel leuk, in D op de A31quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik blijf het altijd wel apart vinden dat als ik met de motor onderweg ben mensen denken dat ik zin heb om te racen of zo. Vooral op de snelweg. Niet alleen irritant maar ook nog eens gevaarlijk.
Eens. Ik heb hier - Utrecht stad, nota benequote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:13 schreef dick_laurent het volgende:
Wel een aparte irritatie wellicht: maar mensen die auto rijden in het algemeen voor zinloos korte/kleine stukjes
Dus als jij in de stad loopt groet je iedere voorbijganger?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer een grafhekel aan ... mensen die je in het voorbij gaan netjes groet maar geen sjoege geven.
Nee, niet in de stad. Ik kom niet in de stad.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus als jij in de stad loopt groet je iedere voorbijganger?
Moet je maar niet downtown Utreg gaan wonen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:38 schreef Isdatzo het volgende:
Vraag me trouwens af hoeveel tijd het ze bespaart, want die enkele keer dat ik met de auto weggeweest ben en onderweg naar huis bij de appie stop ben ik vaak langer bezig met het zoeken van een plekje dan dat ik er met de fiets vanaf huis over had gedaan.
Dat doe ik ook. Maak er vaak wel een omweg van omdat ik graag rij en wil genieten van m’n auto.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eens. Ik heb hier - Utrecht stad, nota bene- buren die met de auto naar de supermarkt gaan. En dan niet omdat ze een feestje hebben en 10 kratten bieren gaan halen maar gewoon met één of twee tassen aan boodschappen uitstappen.
De supermarkt is letterlijk 5 minuten lopen, of 2 minuten fietsen. Bizar.
Ook dat is een keuze en prima verder.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Maak er vaak wel een omweg van omdat ik graag rij en wil genieten van m’n auto.
Gewoon handgeschakeld hoorquote:
Nog een keer een AutoWeek meet gehad. Verzamelen op een parkeerplaats en dan "een stukje rijden".quote:
Soms zie je het aan de motor of het snel of langzaam gaatquote:Op maandag 5 mei 2025 11:15 schreef Mano_ het volgende:
Kleine irritatie: motorrijders die de rij voorbij rijden voor een rood stoplicht, vooraan gaan staan en dan langzaam vertrekken bij groen.
Helemaal prima dat je daar gaat staan, ik maak graag ruimte voor je. Maar geef dan ook een beetje gas a.u.b.
Net als auto;s die met alle geweld snel voor je de rotonde op draaien om vervolgens met 10km onder de maximum snelheid hun weg te vervolgen.quote:Op maandag 5 mei 2025 11:15 schreef Mano_ het volgende:
Kleine irritatie: motorrijders die de rij voorbij rijden voor een rood stoplicht, vooraan gaan staan en dan langzaam vertrekken bij groen.
Helemaal prima dat je daar gaat staan, ik maak graag ruimte voor je. Maar geef dan ook een beetje gas a.u.b.
Sowieso teveel afstand houdenquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:50 schreef Pisces29 het volgende:
Mensen die 7 meter afstand in de binnenstad houden. Waardoor jij je afslag of strook niet kunt pakken en de rij steeds langer wordt, anderen gevaarlijk op het kruispunt blijven en de afslag leeg is.
Luie klootzakken. Schuif gewoon door.En kijk eens om je heen ofzo.
Ik had laatst dus zo'n motorrijder die haalde rechts in over de fiets suggestie strook, bij stoplicht stond ik achter hem, t werd groen liet die hem afslaanquote:Op maandag 5 mei 2025 11:15 schreef Mano_ het volgende:
Ik zie het veel te vaak. Helm wel, want dat is verplicht. Maar dan in een shirtje en korte broek gaan rijden. Je schaaft helemaal op als je een schuiver maakt.quote:Op maandag 12 mei 2025 07:54 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik had laatst dus zo'n motorrijder die haalde rechts in over de fiets suggestie strook, bij stoplicht stond ik achter hem, t werd groen liet die hem afslaanKon het niet laten om dan toch ff te toeteren.
Over motorrijders gesproken: Valt het jullie op dat opeens niemand meer beschermende kleren draagt of was dit altijd al zo? Ik had laatst m'n A rijbewijs gehaald dus misschien dat het me meer opvalt of misschien komt het door het warme weer maar had het idee dat paar jaar geleden iedereen wel minimaal een motorjas droeg. Ik zie zelfs meisjes voorbij komen met korte topjes op motoren (wel sexy op dat moment maar als ze een schuiver maken met 100km/u hoef ik ze niet meer)
Het is natuurlijk wel gloeiend warm op zo'n motor. En als je niet te hard gaat (max 60km/u weg, misschien een keer een sprintje van 10 seconde naar de 80) of lekker binnendoor naar het strand prima dan snap ik best dat je niet in volle bepakking gaat. Maar op de snelweg zonder bescherming rijden dat zou ik nooit begrijpen.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zie het veel te vaak. Helm wel, want dat is verplicht. Maar dan in een shirtje en korte broek gaan rijden. Je schaaft helemaal op als je een schuiver maakt.
Gisteren met de motor wezen toeren. Ik en een tegenligger komen bij een oprit voor de snelweg, ongeveer tegelijkertijd. Ik had de korte bocht dus dan heb ik voorrang. Nou, deze Golf wou echt koste wat het kost proberen voor me te zitten. Lukte hem niet dus bleef ie kleven, de hele oprit naar de snelweg toe. Op de snelweg gaf ik wat meer gas en toen had ik er geen last meer van. Een geval van weinig geduld bij die bestuurder. Was even bang dat ie me zou aanrijden.
Het mag wel gewoon, maar heel verstandig is het niet, nee. Bovendien zul je de aandacht trekken van de politie en nogal eens worden aangehouden voor controle.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:53 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel gloeiend warm op zo'n motor. En als je niet te hard gaat (max 60km/u weg, misschien een keer een sprintje van 10 seconde naar de 80) of lekker binnendoor naar het strand prima dan snap ik best dat je niet in volle bepakking gaat. Maar op de snelweg zonder bescherming rijden dat zou ik nooit begrijpen.
Zo'n piepklein stukje rijden is ook echt slecht voor je auto.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:42 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Maak er vaak wel een omweg van omdat ik graag rij en wil genieten van m’n auto.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze niet zitten op te letten en je pas op het laatste moment zien.quote:Op maandag 5 mei 2025 11:12 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik was gisteren met de jongste achterop de motor naar Rijswijk, Animecon bezoeken. Na afloop lopen we richting de motor, keurig bij het zebrapad willen oversteken, komt er een Mercedes met noodgang aangereden... gelukkig op voldoende afstand dat ik wel de eerste stap waagde, en hij stopte wel. Maar dat leek niet echt van harte te gaan. Stomme automobilisten die denken dat een zebrapad een "target-rich environment" is, in plaats van een veilige oversteekplek
Ja een keertje een sprintje trekken zonder beschermde kleding kan best, maar als je gewoon een stuk over de snelweg moet dan moet je gewoon een goed gekeurde broek en jas aan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het mag wel gewoon, maar heel verstandig is het niet, nee. Bovendien zul je de aandacht trekken van de politie en nogal eens worden aangehouden voor controle.
Ik heb geen rijbewijs A maar ik zou heus wel hier over de A44 durven rijden zonder motorkleding hoor maar dan een kort stukje zegmaar. Ik zou het ook wel kunnen, heb zonder rijbewijs door ZO Azië motor gereden, heel moeilijk is het niet. Maar ja het mág niet, en rijbewijs A halen vind ik zo een onzin, daar ga ik niet aan beginnen.
Toch is de kans op een ongeval groter op provinciale wegen dan op snelwegen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:30 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja een keertje een sprintje trekken zonder beschermde kleding kan best, maar als je gewoon een stuk over de snelweg moet dan moet je gewoon een goed gekeurde broek en jas aan.
Maar ff binnendoor naar het strand of zo max 60km/u of een enkele keer 80 hoeft niet dat deden we vroeger op onze opgevoerde scooters ook niet.
Klopt, maar je glijdt minder lang door ook met die snelheid.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Toch is de kans op een ongeval groter op provinciale wegen dan op snelwegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |