abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? dinsdag 17 juni 2025 @ 13:10:45 #126
70532 loveli
N
pi_217969009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens ben ik wel voor verplichte motorkleding en niet alleen de helm.

Maar dat is een andere discussie.
Of niet, Darwin.
crap in = crap out
pi_217969169
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:10 schreef loveli het volgende:

[..]
Of niet, Darwin.
Iemand moet het ook opruimen.
pi_217969869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens ben ik wel voor verplichte motorkleding en niet alleen de helm.

Maar dat is een andere discussie.
Ik had net een scooter voor me. Op de snelweg. Reed 100. Op slippers. Korte broek en t-shirt. :{ Gewoon tussen de auto’s en vrachtwagens die 100 snelheid volhouden.

Laten we maar hopen dat hij iemand z’n scooter thuis moest brengen of er een nuttige reden was.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:41:04 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217970009
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 15:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik had net een scooter voor me. Op de snelweg. Reed 100. Op slippers. Korte broek en t-shirt. :{ Gewoon tussen de auto’s en vrachtwagens die 100 snelheid volhouden.

Laten we maar hopen dat hij iemand z’n scooter thuis moest brengen of er een nuttige reden was.
Zal wel een motorscooter zijn, die mogen daar gewoon rijden.

Maar in korte broek en T-shirt is vragen om moeilijkheden :{w
Zie ook genoeg motorrijders in T-shirt en korte broek rijden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217970043
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 15:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zal wel een motorscooter zijn, die mogen daar gewoon rijden.

Maar in korte broek en T-shirt is vragen om moeilijkheden :{w
Zie ook genoeg motorrijders in T-shirt en korte broek rijden.
Ik weet weinig van scooters, het was er eentje met twee achterwielen. :7
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:55:12 #131
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217970135
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 15:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik weet weinig van scooters, het was er eentje met twee achterwielen. :7
Ik ken ze wel met 2 voorwielen, daar mag je met een rijbewijs B op rijden.
Voor een motorscooter heb je rijbewijs A nodig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Vis een optie? dinsdag 17 juni 2025 @ 17:00:51 #132
70532 loveli
N
pi_217970624
2 wielen A, meer wielen B rijbewijs. Als er een 3-punts gordel in zit en je die vast hebt, hoef je geen helm op (trike). Alle andere 3-wielers en quads hebben helmplicht.

Weet niet hoe het nu met de BMW C1 is, maar toen die uit kwam had je geen helmplicht.
crap in = crap out
pi_217970676
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 17:00 schreef loveli het volgende:
2 wielen A, meer wielen B rijbewijs. Als er een 3-punts gordel in zit en je die vast hebt, hoef je geen helm op (trike). Alle andere 3-wielers en quads hebben helmplicht.

Weet niet hoe het nu met de BMW C1 is, maar toen die uit kwam had je geen helmplicht.
quote:
“Is het wel een motor?”, was een veelgehoorde vraag toen BMW in 1999 met de C1 op de proppen kwam. Tja, het is eigenlijk een kruising tussen een scooter, een motor en een kleine auto. Een CVT, autogordels en een dak boven je hoofd. Maar, net zo belangrijk: het vervallen van de helmplicht. Het is dan ook de eerste ‘motor’ die de Amerikaanse botsproeven voor auto’s met verve haalde. Mede doordat de snavel boven het voorwiel vol zat met schokabsorberend materiaal en de berijder zich in een vierpuntsgordel kon vastsnoeren. Best een doordacht machientje dus, die C1, en dat was dan ook waar de marketing van BMW zich op richtte: “Bij een frontale botsing biedt de C1 net zoveel bescherming als een auto”, zo repten de Duitsers. Herbij benadrukten ze dat alle gedane veiligheidsproeven werden uitgevoerd zónder valhelm.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217970804
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 17:00 schreef loveli het volgende:

Piaggio MP3 met B-rijbewijs voor 2013, uit m'n hoofd.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 18:25:00 #135
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217971175
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:06 schreef loveli het volgende:

[..]
2 rode puntjes op de helm is wel een indicatie. Of gebrek aan motorkleding. Of badslippers op een motorscooter.
[ afbeelding ]
Holy shit die helmen met die rode hoorntjes inderdaad _O- Echt het universele symbool voor ik ben een tering pauper

Verder:

- Helmen met rode hoorntjes :r
- Kentekenplaten overbelichten :') Ja stoer man een dikke witte koplamp tussen je 2 achterlichten :?
- Gekleurde voorruit reflectie shit :') Ja ik weet dat het politie apparaatje het niet kan testen, maar nog steeds is het irritant omdat je geen oogcontact kan maken met de bestuurder wat dus de hele reden is dat die geblindeerde ramen regel er is.

Ik heb zo'n hekel aan paupers :r
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  dinsdag 17 juni 2025 @ 19:43:59 #136
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217971905
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 18:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Holy shit die helmen met die rode hoorntjes inderdaad _O- Echt het universele symbool voor ik ben een tering pauper

Verder:

- Helmen met rode hoorntjes :r
- Kentekenplaten overbelichten :') Ja stoer man een dikke witte koplamp tussen je 2 achterlichten :?
- Gekleurde voorruit reflectie shit :') Ja ik weet dat het politie apparaatje het niet kan testen, maar nog steeds is het irritant omdat je geen oogcontact kan maken met de bestuurder wat dus de hele reden is dat die geblindeerde ramen regel er is.

Ik heb zo'n hekel aan paupers :r
Dat zal je familiebijeenkomsten niet gezelliger erop maken. })
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 08:41:55 #137
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_217975112
Hard rijden/hard optrekken, luide uitlaat etc.... Mmmmja van de ene kant snap ik het, want heel eerlijk? Als je zelf in een auto zit met een vet geluid en veel vermogen dan is het wel gewoon kicken. Boys will be boys, eerlijk is eerlijk.

Sta je of loop je buiten rustig en er komt idd zo'n 'pauper' voorbij met een luide uitlaat die veel te hard optrekt ofzo, ja dan snap ik de rollende ogen reactie en de irritatie ook.

wel met sidenote > heel hard rijden door een drukke woonwijk / drukke winkelstraat oid is gewoon altijd aso en idd zwaar paupergedrag. Op een rustige en overzichtelijke weg waar de ruimte is, dat je dan een keer het gas vol open gooit... naja, ook daar zullen de meningen over verdeeld zijn, maar dat kan ik in ieder geval iets beter begrijpen.
pi_217978635
Wat ik nou weer aan mijn fiets had hangen...
Daarnet, in mijn dorp, ik moest linksaf met de auto, maar er kwam een rijtje fietsers me tegemoet. Dus even wachten. Plotseling een toeterkannonade achter me. Ja, ongelofelijk, wat moet ik doen, die fietsers platrijden of zo? Ik ben niet agressief, maar ik wilde er wel wat van zeggen. Ik stap uit, één of andere Fiat Pinda met een ouwe lul en ik vroeg wat hij van plan was. "Je moet gewoon doorrijden, die fietsers wachten wel". "Man je bent niet goed snik", zei ik nog en sjokte terug naar mijn auto. Ja, ik ga echt niet haasten en nam rustig plaats in de stoel. Weer getoeter. Toen werd ik wel agressief. Ik moest me inhouden. Wat denk je, zal ik mijn BMW 7 (ok, wel ouwe bak, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit), in de achteruit zetten naar jouw Pinda en dan kijken wie er wint? Wil jij dat? Ik kon me gelukkig inhouden, maar ik heb nu nog steeds hoge bloeddruk.
pi_217979267
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:24 schreef Vincent_student het volgende:
Daarnet, in mijn dorp, ik moest linksaf met de auto, maar er kwam een rijtje fietsers me tegemoet. Dus even wachten. Plotseling een toeterkannonade achter me. Ja, ongelofelijk, wat moet ik doen, die fietsers platrijden of zo? Ik ben niet agressief, maar ik wilde er wel wat van zeggen. Ik stap uit, één of andere Fiat Pinda met een ouwe lul en ik vroeg wat hij van plan was. "Je moet gewoon doorrijden, die fietsers wachten wel". "Man je bent niet goed snik", zei ik nog en sjokte terug naar mijn auto. Ja, ik ga echt niet haasten en nam rustig plaats in de stoel. Weer getoeter. Toen werd ik wel agressief. Ik moest me inhouden. Wat denk je, zal ik mijn BMW 7 (ok, wel ouwe bak, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit), in de achteruit zetten naar jouw Pinda en dan kijken wie er wint? Wil jij dat? Ik kon me gelukkig inhouden, maar ik heb nu nog steeds hoge bloeddruk.
Deze situatie heb ik als ik bijna thuis ben. Het is elke dag afwachten of er iemand toetert als ik wacht met afslaan vanwege de fietsers. _O-
Mensen zijn zo opgefokt en hebben gewoon te vaak haast omdat ze te laat uit hun nest komen of te laat vertrokken zijn richting afspraak. :')
pi_217979607
Niets verkeerds over Fiat Panda's trouwens. Ik zag er laatst eentje staan, van het eerste model. Diep respect voor hoe die er nog uit zag. Ik vind het echt een icoon. Ik heb zelfs nog eentje gereden, ok, was wel een kloon, een Seat, tijdens een vakantie in Spanje, heel erg lang geleden. Was toch leuk.
  Vis een optie? donderdag 19 juni 2025 @ 10:54:10 #141
70532 loveli
N
pi_217983551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef Vincent_student het volgende:
Niets verkeerds over Fiat Panda's trouwens. Ik zag er laatst eentje staan, van het eerste model. Diep respect voor hoe die er nog uit zag. Ik vind het echt een icoon. Ik heb zelfs nog eentje gereden, ok, was wel een kloon, een Seat, tijdens een vakantie in Spanje, heel erg lang geleden. Was toch leuk.
Marbella.
crap in = crap out
pi_217983786
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:54 schreef loveli het volgende:

[..]
Marbella.
Dat is hem! Ideale strandautootjes.
  donderdag 19 juni 2025 @ 11:49:33 #143
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_217984131
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 19:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Soms wel, soms niet :+

Meestal nog wel O-)
  Moderator / Redactie FP donderdag 19 juni 2025 @ 15:40:42 #145
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_217985680
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 11:49 schreef Duracell het volgende:

[..]
Meestal nog wel O-)
Mja ach, laat mij lekker genieten van de omgeving :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:51:24 #146
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_217985752
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Mja ach, laat mij lekker genieten van de omgeving :P
Mee eens, maar ben een hele jaar woon/werk verkeer rijder. Dan wil ik graag voor de kooien weg zijn en de ruimte zoeken .
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:37:04 #147
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218000740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 17:24 schreef Vincent_student het volgende:
Ik had precies hetzelfde laatst, iemand toeterde omdat ik stopte bij een stopbord. Er kwam niemand aan maar ik stop daar altijd omdat ik weet er gebeuren veel ongelukken en ze controleren. Echt lopen toeteren omdat iemand zich aan de verkeersregels houdt dat raakt bij mij ook m'n stress snaar en kan ik me toch een partij pissig worden.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_218008244
Ik heb ook wel eens last van mensen die toeteren als ik sta te wachten om bijvoorbeeld een weg op te draaien. Ook tijdje geleden een situatie met een zebrapad die vlak achter een bocht ligt. Voetganger wilde oversteken en voor de bocht wilde een tegemoetkomende auto rechtdoor rijden maar deze had geen voorrang. Wat ik dus kon doen was lekker in de bocht gaan staan en deze auto te blokkeren maar ik dacht netjes te zijn en de auto voor te laten gaan. Auto achter me dus ook gelijk vol op de toeter en na het zebrapad moest 'ie natuurlijk gelijk inhalen. :') In ieder geval blijf ik altijd extra lang staan en trek ik extra langzaam op als mijn achterligger voor mij denkt te bepalen wanneer ik door kan rijden.

Afgelopen week reed ik vanaf Volendam richting Alkmaar al een tijdje achter een motorrijder met witte plaat die zich gewoon netjes aan de maximum snelheid hield. Dit deed hij ook bij een kaarsrechte weg met groene belijning (normale snelheid 100 km/u dus) waar ze een tijdelijk bord met 50 hebben neergezet vanwege een verkorte invoegstrook maar niemand reed daar. Ik bleef er rustig met ruime afstand achter tuffen.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:58:36 #149
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_218010478
Gisteren op de terugweg van Italie naar Nederland: Een rode Bentley convertible op Brits kenteken, even voor de grens van Zwitserland en Duitsland. Wij staan in de file op de rechtsaf buigende stroken. Vanaf de rechtdoor gaande stroken (geen file) prikt de bestuurder zijn bolide er op het laatste moment nog tussen, een paar auto's voor ons.
Gaat van de linkerstrook naar rechts, en herhaalt dat nog een paar keer. Uiteindelijk bij de grens staat hij achter ons. _O-
Vervolgens in Duitsland gaat meneer er vandoor. Na een stukje geen snelheidslimiet wordt het 120, de boel stroopt op en meneer rijdt maar een paar auto's voor ons. :D Vervolgens komen we in een dikke file. Meneer pakt een kilometer lang de vluchtstrook en voegt via een parkeerplaats weer in. (Dat laatste niet gezien want te ver vooruit, maar wel aannemelijk.)
Goed, wij op een gegeven moment tanken en daarna weer verder. Weer een stuk verder weer een tankstation en wat schetst onze verbazing: De rode Bentley staat te tanken. Met al zijn idiote manoeuvres is hij dus geen barst opgeschoten. _O-

En natuurlijk :W Nou ja, in gedachten dan. >:)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_218010599
Op een provinciale weg kwam een kluit wielrenhomo's ons tegemoet. Op de rijbaan dus. Het fietspad ernaast is geasfalteerd, dus ik begrijp niet waarom men juist daar moet rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')