Of niet, Darwin.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens ben ik wel voor verplichte motorkleding en niet alleen de helm.
Maar dat is een andere discussie.
Ik had net een scooter voor me. Op de snelweg. Reed 100. Op slippers. Korte broek en t-shirt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens ben ik wel voor verplichte motorkleding en niet alleen de helm.
Maar dat is een andere discussie.
Zal wel een motorscooter zijn, die mogen daar gewoon rijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had net een scooter voor me. Op de snelweg. Reed 100. Op slippers. Korte broek en t-shirt.Gewoon tussen de auto’s en vrachtwagens die 100 snelheid volhouden.
Laten we maar hopen dat hij iemand z’n scooter thuis moest brengen of er een nuttige reden was.
Ik weet weinig van scooters, het was er eentje met twee achterwielen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zal wel een motorscooter zijn, die mogen daar gewoon rijden.
Maar in korte broek en T-shirt is vragen om moeilijkheden
Zie ook genoeg motorrijders in T-shirt en korte broek rijden.
Ik ken ze wel met 2 voorwielen, daar mag je met een rijbewijs B op rijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet weinig van scooters, het was er eentje met twee achterwielen.
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:00 schreef loveli het volgende:
2 wielen A, meer wielen B rijbewijs. Als er een 3-punts gordel in zit en je die vast hebt, hoef je geen helm op (trike). Alle andere 3-wielers en quads hebben helmplicht.
Weet niet hoe het nu met de BMW C1 is, maar toen die uit kwam had je geen helmplicht.
quote:“Is het wel een motor?”, was een veelgehoorde vraag toen BMW in 1999 met de C1 op de proppen kwam. Tja, het is eigenlijk een kruising tussen een scooter, een motor en een kleine auto. Een CVT, autogordels en een dak boven je hoofd. Maar, net zo belangrijk: het vervallen van de helmplicht. Het is dan ook de eerste ‘motor’ die de Amerikaanse botsproeven voor auto’s met verve haalde. Mede doordat de snavel boven het voorwiel vol zat met schokabsorberend materiaal en de berijder zich in een vierpuntsgordel kon vastsnoeren. Best een doordacht machientje dus, die C1, en dat was dan ook waar de marketing van BMW zich op richtte: “Bij een frontale botsing biedt de C1 net zoveel bescherming als een auto”, zo repten de Duitsers. Herbij benadrukten ze dat alle gedane veiligheidsproeven werden uitgevoerd zónder valhelm.
Piaggio MP3 met B-rijbewijs voor 2013, uit m'n hoofd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:00 schreef loveli het volgende:
2 wielen A, meer wielen B rijbewijs. Als er een 3-punts gordel in zit en je die vast hebt, hoef je geen helm op (trike). Alle andere 3-wielers en quads hebben helmplicht.
Weet niet hoe het nu met de BMW C1 is, maar toen die uit kwam had je geen helmplicht.
Holy shit die helmen met die rode hoorntjes inderdaadquote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:06 schreef loveli het volgende:
[..]
2 rode puntjes op de helm is wel een indicatie. Of gebrek aan motorkleding. Of badslippers op een motorscooter.
[ afbeelding ]
Dat zal je familiebijeenkomsten niet gezelliger erop maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 18:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Holy shit die helmen met die rode hoorntjes inderdaadEcht het universele symbool voor ik ben een tering pauper
Verder:
- Helmen met rode hoorntjes![]()
- Kentekenplaten overbelichtenJa stoer man een dikke witte koplamp tussen je 2 achterlichten
![]()
- Gekleurde voorruit reflectie shitJa ik weet dat het politie apparaatje het niet kan testen, maar nog steeds is het irritant omdat je geen oogcontact kan maken met de bestuurder wat dus de hele reden is dat die geblindeerde ramen regel er is.
Ik heb zo'n hekel aan paupers
Deze situatie heb ik als ik bijna thuis ben. Het is elke dag afwachten of er iemand toetert als ik wacht met afslaan vanwege de fietsers.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:24 schreef Vincent_student het volgende:
Wat ik nou weer aan mijn fiets had hangen...
Daarnet, in mijn dorp, ik moest linksaf met de auto, maar er kwam een rijtje fietsers me tegemoet. Dus even wachten. Plotseling een toeterkannonade achter me. Ja, ongelofelijk, wat moet ik doen, die fietsers platrijden of zo? Ik ben niet agressief, maar ik wilde er wel wat van zeggen. Ik stap uit, één of andere Fiat Pinda met een ouwe lul en ik vroeg wat hij van plan was. "Je moet gewoon doorrijden, die fietsers wachten wel". "Man je bent niet goed snik", zei ik nog en sjokte terug naar mijn auto. Ja, ik ga echt niet haasten en nam rustig plaats in de stoel. Weer getoeter. Toen werd ik wel agressief. Ik moest me inhouden. Wat denk je, zal ik mijn BMW 7 (ok, wel ouwe bak, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit), in de achteruit zetten naar jouw Pinda en dan kijken wie er wint? Wil jij dat? Ik kon me gelukkig inhouden, maar ik heb nu nog steeds hoge bloeddruk.
Marbella.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef Vincent_student het volgende:
Niets verkeerds over Fiat Panda's trouwens. Ik zag er laatst eentje staan, van het eerste model. Diep respect voor hoe die er nog uit zag. Ik vind het echt een icoon. Ik heb zelfs nog eentje gereden, ok, was wel een kloon, een Seat, tijdens een vakantie in Spanje, heel erg lang geleden. Was toch leuk.
Mja ach, laat mij lekker genieten van de omgevingquote:
Mee eens, maar ben een hele jaar woon/werk verkeer rijder. Dan wil ik graag voor de kooien weg zijn en de ruimte zoeken .quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mja ach, laat mij lekker genieten van de omgeving
Ik had precies hetzelfde laatst, iemand toeterde omdat ik stopte bij een stopbord. Er kwam niemand aan maar ik stop daar altijd omdat ik weet er gebeuren veel ongelukken en ze controleren. Echt lopen toeteren omdat iemand zich aan de verkeersregels houdt dat raakt bij mij ook m'n stress snaar en kan ik me toch een partij pissig worden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:24 schreef Vincent_student het volgende:
Wat ik nou weer aan mijn fiets had hangen...
Daarnet, in mijn dorp, ik moest linksaf met de auto, maar er kwam een rijtje fietsers me tegemoet. Dus even wachten. Plotseling een toeterkannonade achter me. Ja, ongelofelijk, wat moet ik doen, die fietsers platrijden of zo? Ik ben niet agressief, maar ik wilde er wel wat van zeggen. Ik stap uit, één of andere Fiat Pinda met een ouwe lul en ik vroeg wat hij van plan was. "Je moet gewoon doorrijden, die fietsers wachten wel". "Man je bent niet goed snik", zei ik nog en sjokte terug naar mijn auto. Ja, ik ga echt niet haasten en nam rustig plaats in de stoel. Weer getoeter. Toen werd ik wel agressief. Ik moest me inhouden. Wat denk je, zal ik mijn BMW 7 (ok, wel ouwe bak, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit), in de achteruit zetten naar jouw Pinda en dan kijken wie er wint? Wil jij dat? Ik kon me gelukkig inhouden, maar ik heb nu nog steeds hoge bloeddruk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |