De mama blijft dan expres traag rijden hihiquote:Op zaterdag 24 mei 2025 07:36 schreef -Deluzion- het volgende:
Bumperklevers , 100%, daar zijn er echt teveel van. Zelfs als je ruim over de snelheidslimiet gaat, dan blijven ze drukken. In kijk dan constant in de binnenspiegel, en krijg dan gewoon spontaan zin om keihard op de rem te rammen, misschien doe ik dat ooit nog wel een keer.
Dit blijft ergernis nummer 1 voor mij.
Vaak ten koste van het andere verkeer. In de auto verandert men vaak in een soort aso.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
maar voor sommige mensen is het ook een sport om gewoon zo snel en efficiënt mogelijk ergens te komen
Vaak omdat ze met andere dingen bezig is dan met het verkeer.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 06:43 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
De mama blijft dan expres traag rijden hihi
Whutquote:Op maandag 16 juni 2025 17:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
Vandaag een next level aso meegemaakt. Langzaamrijdend verkeer waardoor motoren de file inhalen. Ik zorg voor een beetje ruimte, omdat ik in de zijspiegel een wat bredere motor aan zie komen. Duikt er achter die motor een Kia Picanto op die doodleuk achter die motor door de file rijdt
Polo, zegt al allesquote:Op maandag 9 juni 2025 16:00 schreef Bouke-p het volgende:
Net weer een Tinus in een polo die niet weet hoe invoegen werkt. Op een 4baans Nweg rijd ik gewoon op de rechterbaan. Voor en achter mij zeker een paar 100m geen enkele andere auto.
Polo meneer wil invoegen en weet dat zo te timen dat hij precies naast mij hangt. Geef dan gvd iets meer gas of laat wat gas los.
Maar nee! Nu moest er overdreven gas gegeven worden, vervolgens een brakecheck en nog meer irritant gedoe naar mij.
Leer gewoon invoegen en snap dat invoegen een bijzondere manoeuvre is en anderen echt niet naar links hoeven te gaan.
Nu is dat ook één van de weinige dingen waarvoor ik een Picanto zou willen rijdenquote:Op maandag 16 juni 2025 17:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
Vandaag een next level aso meegemaakt. Langzaamrijdend verkeer waardoor motoren de file inhalen. Ik zorg voor een beetje ruimte, omdat ik in de zijspiegel een wat bredere motor aan zie komen. Duikt er achter die motor een Kia Picanto op die doodleuk achter die motor door de file rijdt
Wel een irritatie, zij het naast de wegquote:Op maandag 16 juni 2025 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu is dat ook één van de weinige dingen waarvoor ik een Picanto zou willen rijden
Ik had ooit bij een benzinepomp een akkefietje dat ik aan het tanken was en een man in een Picanto de zeeën aan ruimte niet wist te vinden om zijn gebakje ernaast te krijgen, mijn spiegel aantikte en daarna heel boos werd dat ik te breed zou staan. In mijn fokking Charade.
Hij werd nog bozer toen ik vroeg of hij wel moest rijden als hij zelfs die truttenschudder er niet tussen kreeg en nog bozer toen ik even een foto maakte waarop te zien was dat ik 25 cm van mijn pomp stond en hij 1,5m of zo.
Daarna was mijn ukkelige, kleine tankje alweer vol en heb ik hem laten staan blazen.
Heel verhaal, niet echt een punt verder, sorry.
quote:Op maandag 16 juni 2025 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nu is dat ook één van de weinige dingen waarvoor ik een Picanto zou willen rijden
Ik had ooit bij een benzinepomp een akkefietje dat ik aan het tanken was en een man in een Picanto de zeeën aan ruimte niet wist te vinden om zijn gebakje ernaast te krijgen, mijn spiegel aantikte en daarna heel boos werd dat ik te breed zou staan. In mijn fokking Charade.
Hij werd nog bozer toen ik vroeg of hij wel moest rijden als hij zelfs die truttenschudder er niet tussen kreeg en nog bozer toen ik even een foto maakte waarop te zien was dat ik 25 cm van mijn pomp stond en hij 1,5m of zo.
Daarna was mijn ukkelige, kleine tankje alweer vol en heb ik hem laten staan blazen.
Heel verhaal, niet echt een punt verder, sorry.
Alsof motoren zo snel weg zijn in het tijdperk van EV's en hybrides.quote:Op maandag 16 juni 2025 19:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik blijf het gek vinden dat bijna iedereen wedstrijdje wil doen bij de stoplichten als ik met de motor ben. Lijkt wel of men het niet kan hebben dat iemand eerder weg is dan zijzelf.
Soms wel, soms nietquote:Op maandag 16 juni 2025 19:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Alsof motoren zo snel weg zijn in het tijdperk van EV's en hybrides.
Wij hebben een oude Opel Vectra automaat met 100 pk op iets van 1350 kilo. Ding doet 15 seconden erover om naar de honderd te gaanquote:Op maandag 16 juni 2025 19:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik blijf het gek vinden dat bijna iedereen wedstrijdje wil doen bij de stoplichten als ik met de motor ben. Lijkt wel of men het niet kan hebben dat iemand eerder weg is dan zijzelf.
Dat is wel een verschil jaquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij hebben een oude Opel Vectra automaat met 100 pk op iets van 1350 kilo. Ding doet 15 seconden erover om naar de honderd te gaanen NOG moet ik best vaak als ik achter een andere auto sta van het gas af als ik optrek omdat ik meteen op hem inloop.
Het is echt vaak niet een kwestie van een slome auto hebben, het is een kwestie dat mensen gewoon soms maar 10% gas geven ofzo als ze optrekken.
-> tevens heeft niemand interesse om een wedstrijdje met mij te doen en dat bevalt mij prima
Of dit jaquote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef Zorro het volgende:
Mensen die vlak voor je de weg op schieten, met name vaak te doen bij rotondes. Die hebben natuurlijk heel veel haast. Prima, kan. Maar ga dan niet met 70 over 80 weg rijden maar schiet dan ook op
Moet je kalm op de rotonde rijden, dan heb je geen moeite als iemand snel voorschiet en kun je anticiperen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:30 schreef Zorro het volgende:
Mensen die vlak voor je de weg op schieten, met name vaak te doen bij rotondes. Die hebben natuurlijk heel veel haast. Prima, kan. Maar ga dan niet met 70 over 80 weg rijden maar schiet dan ook op
Ze rijden zelf ook vaak niet bepaald ongevaarlijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Trouwens, die hetze die sommige weggebruikers tegen motorrijders hebben is soms ook ver over de schreef. Dat is niet meer asociaal, maar levensgevaarlijk.
Dat zal ik ook niet ontkennen. Ik rijd vrijwel altijd alleen en in mijn vrije tijd. Maar zelfs dan willen ze mijn achterband kussen of mijn voorband eraf rijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze rijden zelf ook vaak niet bepaald ongevaarlijk.
Er zitten helaas teveel klootzakken op een motor. Roekeloos gedrag, slalommen, achterlijk hard optrekken, in groepjes rijden en een hindernis zijn voor ander verkeer.
Motorrijders op weg naar werk rijden merkbaar altijd prima.
2 rode puntjes op de helm is wel een indicatie. Of gebrek aan motorkleding. Of badslippers op een motorscooter.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 09:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze rijden zelf ook vaak niet bepaald ongevaarlijk.
Er zitten helaas teveel klootzakken op een motor. Roekeloos gedrag, slalommen, achterlijk hard optrekken, in groepjes rijden en een hindernis zijn voor ander verkeer.
Motorrijders op weg naar werk rijden merkbaar altijd prima.
Of niet, Darwin.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens ben ik wel voor verplichte motorkleding en niet alleen de helm.
Maar dat is een andere discussie.
Ik had net een scooter voor me. Op de snelweg. Reed 100. Op slippers. Korte broek en t-shirt.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ergens ben ik wel voor verplichte motorkleding en niet alleen de helm.
Maar dat is een andere discussie.
Zal wel een motorscooter zijn, die mogen daar gewoon rijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had net een scooter voor me. Op de snelweg. Reed 100. Op slippers. Korte broek en t-shirt.Gewoon tussen de auto’s en vrachtwagens die 100 snelheid volhouden.
Laten we maar hopen dat hij iemand z’n scooter thuis moest brengen of er een nuttige reden was.
Ik weet weinig van scooters, het was er eentje met twee achterwielen.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zal wel een motorscooter zijn, die mogen daar gewoon rijden.
Maar in korte broek en T-shirt is vragen om moeilijkheden
Zie ook genoeg motorrijders in T-shirt en korte broek rijden.
Ik ken ze wel met 2 voorwielen, daar mag je met een rijbewijs B op rijden.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet weinig van scooters, het was er eentje met twee achterwielen.
quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:00 schreef loveli het volgende:
2 wielen A, meer wielen B rijbewijs. Als er een 3-punts gordel in zit en je die vast hebt, hoef je geen helm op (trike). Alle andere 3-wielers en quads hebben helmplicht.
Weet niet hoe het nu met de BMW C1 is, maar toen die uit kwam had je geen helmplicht.
quote:“Is het wel een motor?”, was een veelgehoorde vraag toen BMW in 1999 met de C1 op de proppen kwam. Tja, het is eigenlijk een kruising tussen een scooter, een motor en een kleine auto. Een CVT, autogordels en een dak boven je hoofd. Maar, net zo belangrijk: het vervallen van de helmplicht. Het is dan ook de eerste ‘motor’ die de Amerikaanse botsproeven voor auto’s met verve haalde. Mede doordat de snavel boven het voorwiel vol zat met schokabsorberend materiaal en de berijder zich in een vierpuntsgordel kon vastsnoeren. Best een doordacht machientje dus, die C1, en dat was dan ook waar de marketing van BMW zich op richtte: “Bij een frontale botsing biedt de C1 net zoveel bescherming als een auto”, zo repten de Duitsers. Herbij benadrukten ze dat alle gedane veiligheidsproeven werden uitgevoerd zónder valhelm.
Piaggio MP3 met B-rijbewijs voor 2013, uit m'n hoofd.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 17:00 schreef loveli het volgende:
2 wielen A, meer wielen B rijbewijs. Als er een 3-punts gordel in zit en je die vast hebt, hoef je geen helm op (trike). Alle andere 3-wielers en quads hebben helmplicht.
Weet niet hoe het nu met de BMW C1 is, maar toen die uit kwam had je geen helmplicht.
Holy shit die helmen met die rode hoorntjes inderdaadquote:Op dinsdag 17 juni 2025 13:06 schreef loveli het volgende:
[..]
2 rode puntjes op de helm is wel een indicatie. Of gebrek aan motorkleding. Of badslippers op een motorscooter.
[ afbeelding ]
Dat zal je familiebijeenkomsten niet gezelliger erop maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2025 18:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Holy shit die helmen met die rode hoorntjes inderdaadEcht het universele symbool voor ik ben een tering pauper
Verder:
- Helmen met rode hoorntjes![]()
- Kentekenplaten overbelichtenJa stoer man een dikke witte koplamp tussen je 2 achterlichten
![]()
- Gekleurde voorruit reflectie shitJa ik weet dat het politie apparaatje het niet kan testen, maar nog steeds is het irritant omdat je geen oogcontact kan maken met de bestuurder wat dus de hele reden is dat die geblindeerde ramen regel er is.
Ik heb zo'n hekel aan paupers
Deze situatie heb ik als ik bijna thuis ben. Het is elke dag afwachten of er iemand toetert als ik wacht met afslaan vanwege de fietsers.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:24 schreef Vincent_student het volgende:
Wat ik nou weer aan mijn fiets had hangen...
Daarnet, in mijn dorp, ik moest linksaf met de auto, maar er kwam een rijtje fietsers me tegemoet. Dus even wachten. Plotseling een toeterkannonade achter me. Ja, ongelofelijk, wat moet ik doen, die fietsers platrijden of zo? Ik ben niet agressief, maar ik wilde er wel wat van zeggen. Ik stap uit, één of andere Fiat Pinda met een ouwe lul en ik vroeg wat hij van plan was. "Je moet gewoon doorrijden, die fietsers wachten wel". "Man je bent niet goed snik", zei ik nog en sjokte terug naar mijn auto. Ja, ik ga echt niet haasten en nam rustig plaats in de stoel. Weer getoeter. Toen werd ik wel agressief. Ik moest me inhouden. Wat denk je, zal ik mijn BMW 7 (ok, wel ouwe bak, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit), in de achteruit zetten naar jouw Pinda en dan kijken wie er wint? Wil jij dat? Ik kon me gelukkig inhouden, maar ik heb nu nog steeds hoge bloeddruk.
Marbella.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef Vincent_student het volgende:
Niets verkeerds over Fiat Panda's trouwens. Ik zag er laatst eentje staan, van het eerste model. Diep respect voor hoe die er nog uit zag. Ik vind het echt een icoon. Ik heb zelfs nog eentje gereden, ok, was wel een kloon, een Seat, tijdens een vakantie in Spanje, heel erg lang geleden. Was toch leuk.
Mja ach, laat mij lekker genieten van de omgevingquote:
Mee eens, maar ben een hele jaar woon/werk verkeer rijder. Dan wil ik graag voor de kooien weg zijn en de ruimte zoeken .quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:40 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mja ach, laat mij lekker genieten van de omgeving
Ik had precies hetzelfde laatst, iemand toeterde omdat ik stopte bij een stopbord. Er kwam niemand aan maar ik stop daar altijd omdat ik weet er gebeuren veel ongelukken en ze controleren. Echt lopen toeteren omdat iemand zich aan de verkeersregels houdt dat raakt bij mij ook m'n stress snaar en kan ik me toch een partij pissig worden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:24 schreef Vincent_student het volgende:
Wat ik nou weer aan mijn fiets had hangen...
Daarnet, in mijn dorp, ik moest linksaf met de auto, maar er kwam een rijtje fietsers me tegemoet. Dus even wachten. Plotseling een toeterkannonade achter me. Ja, ongelofelijk, wat moet ik doen, die fietsers platrijden of zo? Ik ben niet agressief, maar ik wilde er wel wat van zeggen. Ik stap uit, één of andere Fiat Pinda met een ouwe lul en ik vroeg wat hij van plan was. "Je moet gewoon doorrijden, die fietsers wachten wel". "Man je bent niet goed snik", zei ik nog en sjokte terug naar mijn auto. Ja, ik ga echt niet haasten en nam rustig plaats in de stoel. Weer getoeter. Toen werd ik wel agressief. Ik moest me inhouden. Wat denk je, zal ik mijn BMW 7 (ok, wel ouwe bak, dus eigenlijk maakt het niet zoveel uit), in de achteruit zetten naar jouw Pinda en dan kijken wie er wint? Wil jij dat? Ik kon me gelukkig inhouden, maar ik heb nu nog steeds hoge bloeddruk.
Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:12 schreef Ridocar het volgende:
Op een provinciale weg kwam een kluit wielrenhomo's ons tegemoet. Op de rijbaan dus. Het fietspad ernaast is geasfalteerd, dus ik begrijp niet waarom men juist daar moet rijden.
Correct. Maar wel voornamelijk in groepsverband. Individueel heb ik er meestal weinig last van.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.
Ook makkelijker omheen te sturen dan.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:35 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Correct. Maar wel voornamelijk in groepsverband. Individueel heb ik er meestal weinig last van.
Het verschil in snelheid (op een smal fietspad) met gewone fietsers is ook enorm.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.
Dat laatste is voor een deel denk ik toe te schrijven aan adaptive cruise control. Nu gaat dat bij elk merk natuurlijk iets anders, maar het lijkt toch nog te moeilijk voor de systemen om ver genoeg vooruit te kijken en met het gas te reageren, in plaats van naar de ingestelde afstand te rijden om vervolgens te moeten remmen.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:43 schreef littlemindy het volgende:
Vanochtend weer enkele bijzondere mederijders waargenomen:
Op een praktisch lege 4 baans-snelweg een auto die met 95 (max was 120) op de 2e baan vanaf links blijft hangen, en dan ook nog half slingerend rijdend alsof ie intussen met andere dingen bezig is.
Uiteindelijk maar via de meest rechterbaan erlangs gegaan.
Rotonde, met een afslag die tevens oprit is naar een snelweg. Bij die afslag zit een fietspad los van de rotonde (fietsers moeten voorrang verlenen). Dan toch zo'n idioot die op het laatste moment "vriendelijk" denkt te zijn en vol in de remmen gaat voor een fietser die zelf al bijna stilstond, zodat er achter de autobestuurder bijna een kettingbotsing ontstaat omdat men dit niet verwacht. Fietser moet eerst weer opstappen, dus halve rotonde loopt vast. En vervolgens maakt die sukkel geen vaart op de invoegstrook, maar voegt bij de eerste blokmarkering met 75 in tussen rijdend verkeer dat vol in de remmen/naar links moet. Rijbewijs ontnemen dit soort mensen.![]()
Op de snelweg continue remlichten in je mik omdat mensen blijkbaar het systeem van gas terugnemen en afstand houden niet kennen.
Dit zie ik ook zo vaak gebeuren. Dan laat ik een gat vallen voor me maar nee, NAAR VOREN WANT SNELLER ofzo.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:46 schreef littlemindy het volgende:
Oh en: bij splitsende snelwegen waar op één van beide een file ontstaat: Van die droeftoeters die zo láng mogelijk op de tweede snelweg doorrijden om op het laatste moment ineens praktisch stil te gaan staan om alsnog in te voegen.
Ja...quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Jouw post met dikgedrukte letters, arrrrrgghs en uitroeptekens, getuigt ook van wat zenuwachtigheid.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Dat zijn mensen met een jojo aan hun gaspedaal en een groot gebrek aan ruimtelijk inzicht en hun eigen reactievermogen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Huh, afstand houden is slecht?quote:Op donderdag 3 juli 2025 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jouw post met dikgedrukte letters, arrrrrgghs en uitroeptekens, getuigt ook van wat zenuwachtigheid.
Afstand houden prima, zolang je geen afrit of kruispunten gaat verkloten, omdat je teveel afstand houdt en een ander dus onnodig achter jou staat te wachten. (En ondertussen worden files langer en staan er banen leeg, omdat men die baan niet kan pakken door de hufters van eeuwig afstand houden.)
Veel mensen kijken zo weinig in de spiegel en naar de andere banen.
Sta je in een weg zonder andere mogelijkheden, dan is het niet boeiend.
Ik had dit poosje terug ook ja, oke, niet in de regen, want zuid Spanje en zomerquote:Op zondag 6 juli 2025 15:17 schreef Mano_ het volgende:
Net een motorrijder die in de regen, op een gladde schuimende weg, in m'n kofferbak bleef hangen op een 70-weg. En niet omdat ik te langzaam reed.
Echt, je geeft jezelf zo geen enkele mogelijkheid om te reageren, mocht ik ook maar een beetje moeten remmen oid. Waarom? Je schiet er echt helemaal niets mee op
Soms wel ja!quote:
Die snap ik wel ja, maar to be fair, daar ging mijn post totaal niet over als er goed gelezen wordtquote:Op maandag 7 juli 2025 09:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Soms wel ja!
Precies wat al aangegeven wordt, grote gaten laten vallen voor een stoplicht waardoor ik stil kom te staan. Sluit gewoon aan!
Maar ook in de file zie je naar mijn idee steeds meer dat mensen enorme gaten laten vallen.
En dat allemaal op slippers, korte broek en shirtje.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik had dit poosje terug ook ja, oke, niet in de regen, want zuid Spanje en zomer... maar alsnog een motorrijder die echt op 1m van mijn bumper ging hangen. Goed, het was niet voor heel lang, misschien een minuutje ofzo en toen haalde die me in (wat ik ook al verwachtte dat ie ging doen uiteraard).
Maar waarom 1m van mijn bumper gaan zitten idd,?Je hebt toch voldoende vermogen, je kan me sowieso met gemak inhalen, dus waarom dan niet een meter of 6 a 7 minimaal even achter me hangen, en dan het gas vol open gooien zodra je een gat ziet om me in te halen.
Want inderdaad één onverwachte tik op mijn rem, en je kust mijn kofferbak en glijdt over het asfalt, dropveter.
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Willen alle automobilisten die zich vaak op een rotonde bevinden, bij zichzelf een automatisme inbouwen dat men gebruik maakt van de richtingaanwijzer als men de rotonde afrijdt?
Het enige voordeel voor mij is, dat als ze het niet doen, mijn middelvinger voldoende beweging krijgt.
Dit.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.
Sorry, maar dan krijgt je middelvinger, als het aan mij ligt, geen beweging.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Willen alle automobilisten die zich vaak op een rotonde bevinden, bij zichzelf een automatisme inbouwen dat men gebruik maakt van de richtingaanwijzer als men de rotonde afrijdt?
Het enige voordeel voor mij is, dat als ze het niet doen, mijn middelvinger voldoende beweging krijgt.
Zeker.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.
Doet 95% van de mensen ook niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:50 schreef SuperNeger het volgende:
Of mensen die 3 kwart rotonde rijden en dan niet eerst richting naar links aangevenVan die sukkels die denken "nee het moet officieel pas alleen bij het verlaten van de rotonde" echt zulke moraalridders die niet snappen dat het voor iedereen beter is als je gewoon ook naar links richting aangeeft
Omdat de rotonde de voortzetting is van de rechtdoorgaande weg. Je geeft midden op een N weg toch ook geen richting aan naar links? Zodra je de rotonde oprijdt, vervolg je gewoon je weg rechtdoor en pas als je hem verlaat geef je richting aan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:50 schreef SuperNeger het volgende:
Of mensen die 3 kwart rotonde rijden en dan niet eerst richting naar links aangevenVan die sukkels die denken "nee het moet officieel pas alleen bij het verlaten van de rotonde" echt zulke moraalridders die niet snappen dat het voor iedereen beter is als je gewoon ook naar links richting aangeeft
Ik doe mijn knipperlicht naar rechts op het moment dat ik voor de voorgaande toerit ben, werkt ook in de stad en in de dorpen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zeker.
Al is dat bij erg kleine rotondes in dorpjes nog wel lastig. Dan kun je amper vooraf aangeven want de 2 afslagen zitten zo dicht op elkaar.
Ah kijk daar hebben we er dus eentjequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat de rotonde de voortzetting is van de rechtdoorgaande weg. Je geeft midden op een N weg toch ook geen richting aan naar links? Zodra je de rotonde oprijdt, vervolg je gewoon je weg rechtdoor en pas als je hem verlaat geef je richting aan.
Helemaal wel. Je laat zien aan de mensen voor je dat ze inderdaad wat harder moeten remmen omdat jij linksaf gaat.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:22 schreef JaapB het volgende:
Dat richting naar links aangeven voor de rotonde is echt zinloos.
Immers het merendeel van de rotondes is zo ingericht dat je geen zicht hebt op de andere kant van de rotonde.
Daarnaast is het zo dat als je beiden op dezelfde weg op de rotonde aan komt rijden je ook gewoon beiden op kunt rijden zelfs als één van tweeën driekwart rotonde zou nemen.
De enige situatie waarin het verschil maakt is als je tegelijk aan komt rijden en degene die links van je aankomt rechtdoor of driekwart gaat. Meest domme is dan dat ze maar een kwart rotonde nemen zonder richting aan te geven.
Krijg je er nooit meer uitquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:15 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn vrouw doet dat dus ook nog steeds, dat naar links knipperen als ze een rotonde driekwart moet nemen (na 10 jaar rijbewijs inmiddels).
Ik heb ook al vaker tegen dr gezegd dat dat niet zinvol is maar ze blijft het stoïcijns doen
Even een snelkoppeling naar een bestaande rotonde op de N361:quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:27 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Helemaal wel. Je laat zien aan de mensen voor je dat ze inderdaad wat harder moeten remmen omdat jij linksaf gaat.
Als je dit niet doet remmen ze ook hard, maar ga jij misschien rechtdoor, dus konden ze gewoon doorrijden.
Zoiets heet sociaal zijn.
Ja maar die rotonde is tering groot. Bij de meeste kleine rotondes is richting naar links aangeven gewoon nodig omdat je beter communiceert naar het overige verkeer wat je gaat doen, zodat zij van ter voren al hun snelheid kunnen aanpassenquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:16 schreef JaapB het volgende:
[..]
Even een snelkoppeling naar een bestaande rotonde op de N361:
De enige waar je hier een linker knipperlicht van zou kunnen zien zijn diegenen die hier vanaf de rechterkant nog de rotonde op moet rijden en dat is nutteloos of van degene die links kort voor de afrit van de rotonde rijdt en die zou dan richting naar rechts aan moeten geven als die de rotonde daar gaat verlaten of geen richting als die doorgaat tot de volgende afslag.
Hoe dan met deze in Zwolle:quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:18 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja maar die rotonde is tering groot. Bij de meeste kleine rotondes is richting naar links aangeven gewoon nodig omdat je beter communiceert naar het overige verkeer wat je gaat doen, zodat zij van ter voren al hun snelheid kunnen aanpassen
Stel je komt vanaf daar en je gaat 3 kwart en er komt iemand je tegemoed, dan is bij 3 kwart richting aangeven gewoon chill voor hem. Want dan kan hij eerder snelheid minderen en doorrollen en na jou de rotonde op. Als je rechtdoor gaat dan kan hij misschien wat harder blijven rijden want dan hoeft hij jou er niet voor te laten. Hoe eerder hij dit weet hoe beter. Daarom richting naar links bij 3 kwart.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:24 schreef JaapB het volgende:
[..]
Hoe dan met deze in Zwolle:
Stuk minder groot maar nog altijd zo dat het enige verschil er zou zijn bij een auto die al heel kort voor het verlaten van de rotonde rijdt.
En de meeste rotondes zijn volgens de richtlijnen juist zo gebouwd dat je niet kunt zien wat er aan de overkant rijdt.
Waarom zou jij er in een auto door willen in een auto?quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
Van die mensen die midden in de file van baan willen wisselen, terwijl het gat niet groot genoeg is. Resultaat is dat ze overdwars tussen 2 rijbanen staan en ik er met de prachtige bimmer niet door kan.
Ik hoop voor heel regio Amsterdam dat het vanaf volgende week weer een beetje normaal gaat worden.
Met de F800GT ga ik uiteraard gewoon tripleren.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:36 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarom zou jij er in een auto door willen in een auto?
Dat is geen Bimmer.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Met de F800GT ga ik uiteraard gewoon tripleren.
Opzouten, ik noem het hoe ik het noemen wil. Bimmer past beter dan Beamer.quote:
Dat doe ik natuurlijk niet omdat jij het zegt.quote:
Wat jij wil. Maar ook al noem jij een tafel stoel, het blijft nog steeds een tafel.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
ik noem het hoe ik het noemen wil.
Waarom?quote:
Sorry!quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Irritaties op de weg, niet elkaar irriteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |