Zeker.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.
Doet 95% van de mensen ook niet.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:50 schreef SuperNeger het volgende:
Of mensen die 3 kwart rotonde rijden en dan niet eerst richting naar links aangevenVan die sukkels die denken "nee het moet officieel pas alleen bij het verlaten van de rotonde" echt zulke moraalridders die niet snappen dat het voor iedereen beter is als je gewoon ook naar links richting aangeeft
Omdat de rotonde de voortzetting is van de rechtdoorgaande weg. Je geeft midden op een N weg toch ook geen richting aan naar links? Zodra je de rotonde oprijdt, vervolg je gewoon je weg rechtdoor en pas als je hem verlaat geef je richting aan.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:50 schreef SuperNeger het volgende:
Of mensen die 3 kwart rotonde rijden en dan niet eerst richting naar links aangevenVan die sukkels die denken "nee het moet officieel pas alleen bij het verlaten van de rotonde" echt zulke moraalridders die niet snappen dat het voor iedereen beter is als je gewoon ook naar links richting aangeeft
Ik doe mijn knipperlicht naar rechts op het moment dat ik voor de voorgaande toerit ben, werkt ook in de stad en in de dorpen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zeker.
Al is dat bij erg kleine rotondes in dorpjes nog wel lastig. Dan kun je amper vooraf aangeven want de 2 afslagen zitten zo dicht op elkaar.
Ah kijk daar hebben we er dus eentjequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat de rotonde de voortzetting is van de rechtdoorgaande weg. Je geeft midden op een N weg toch ook geen richting aan naar links? Zodra je de rotonde oprijdt, vervolg je gewoon je weg rechtdoor en pas als je hem verlaat geef je richting aan.
Helemaal wel. Je laat zien aan de mensen voor je dat ze inderdaad wat harder moeten remmen omdat jij linksaf gaat.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:22 schreef JaapB het volgende:
Dat richting naar links aangeven voor de rotonde is echt zinloos.
Immers het merendeel van de rotondes is zo ingericht dat je geen zicht hebt op de andere kant van de rotonde.
Daarnaast is het zo dat als je beiden op dezelfde weg op de rotonde aan komt rijden je ook gewoon beiden op kunt rijden zelfs als één van tweeën driekwart rotonde zou nemen.
De enige situatie waarin het verschil maakt is als je tegelijk aan komt rijden en degene die links van je aankomt rechtdoor of driekwart gaat. Meest domme is dan dat ze maar een kwart rotonde nemen zonder richting aan te geven.
Krijg je er nooit meer uitquote:Op woensdag 9 juli 2025 10:15 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn vrouw doet dat dus ook nog steeds, dat naar links knipperen als ze een rotonde driekwart moet nemen (na 10 jaar rijbewijs inmiddels).
Ik heb ook al vaker tegen dr gezegd dat dat niet zinvol is maar ze blijft het stoïcijns doen
Even een snelkoppeling naar een bestaande rotonde op de N361:quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:27 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Helemaal wel. Je laat zien aan de mensen voor je dat ze inderdaad wat harder moeten remmen omdat jij linksaf gaat.
Als je dit niet doet remmen ze ook hard, maar ga jij misschien rechtdoor, dus konden ze gewoon doorrijden.
Zoiets heet sociaal zijn.
Ja maar die rotonde is tering groot. Bij de meeste kleine rotondes is richting naar links aangeven gewoon nodig omdat je beter communiceert naar het overige verkeer wat je gaat doen, zodat zij van ter voren al hun snelheid kunnen aanpassenquote:Op woensdag 9 juli 2025 11:16 schreef JaapB het volgende:
[..]
Even een snelkoppeling naar een bestaande rotonde op de N361:
De enige waar je hier een linker knipperlicht van zou kunnen zien zijn diegenen die hier vanaf de rechterkant nog de rotonde op moet rijden en dat is nutteloos of van degene die links kort voor de afrit van de rotonde rijdt en die zou dan richting naar rechts aan moeten geven als die de rotonde daar gaat verlaten of geen richting als die doorgaat tot de volgende afslag.
Hoe dan met deze in Zwolle:quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:18 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja maar die rotonde is tering groot. Bij de meeste kleine rotondes is richting naar links aangeven gewoon nodig omdat je beter communiceert naar het overige verkeer wat je gaat doen, zodat zij van ter voren al hun snelheid kunnen aanpassen
Stel je komt vanaf daar en je gaat 3 kwart en er komt iemand je tegemoed, dan is bij 3 kwart richting aangeven gewoon chill voor hem. Want dan kan hij eerder snelheid minderen en doorrollen en na jou de rotonde op. Als je rechtdoor gaat dan kan hij misschien wat harder blijven rijden want dan hoeft hij jou er niet voor te laten. Hoe eerder hij dit weet hoe beter. Daarom richting naar links bij 3 kwart.quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:24 schreef JaapB het volgende:
[..]
Hoe dan met deze in Zwolle:
Stuk minder groot maar nog altijd zo dat het enige verschil er zou zijn bij een auto die al heel kort voor het verlaten van de rotonde rijdt.
En de meeste rotondes zijn volgens de richtlijnen juist zo gebouwd dat je niet kunt zien wat er aan de overkant rijdt.
Waarom zou jij er in een auto door willen in een auto?quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
Van die mensen die midden in de file van baan willen wisselen, terwijl het gat niet groot genoeg is. Resultaat is dat ze overdwars tussen 2 rijbanen staan en ik er met de prachtige bimmer niet door kan.
Ik hoop voor heel regio Amsterdam dat het vanaf volgende week weer een beetje normaal gaat worden.
Met de F800GT ga ik uiteraard gewoon tripleren.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:36 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarom zou jij er in een auto door willen in een auto?
Dat is geen Bimmer.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Met de F800GT ga ik uiteraard gewoon tripleren.
Opzouten, ik noem het hoe ik het noemen wil. Bimmer past beter dan Beamer.quote:
Dat doe ik natuurlijk niet omdat jij het zegt.quote:
Wat jij wil. Maar ook al noem jij een tafel stoel, het blijft nog steeds een tafel.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
ik noem het hoe ik het noemen wil.
Waarom?quote:
Sorry!quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Irritaties op de weg, niet elkaar irriteren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |