Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:12 schreef Ridocar het volgende:
Op een provinciale weg kwam een kluit wielrenhomo's ons tegemoet. Op de rijbaan dus. Het fietspad ernaast is geasfalteerd, dus ik begrijp niet waarom men juist daar moet rijden.
Correct. Maar wel voornamelijk in groepsverband. Individueel heb ik er meestal weinig last van.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.
Ook makkelijker omheen te sturen dan.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:35 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Correct. Maar wel voornamelijk in groepsverband. Individueel heb ik er meestal weinig last van.
Het verschil in snelheid (op een smal fietspad) met gewone fietsers is ook enorm.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wielrenners denken wel heel vaak dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Levensgevaarlijk.
Dat laatste is voor een deel denk ik toe te schrijven aan adaptive cruise control. Nu gaat dat bij elk merk natuurlijk iets anders, maar het lijkt toch nog te moeilijk voor de systemen om ver genoeg vooruit te kijken en met het gas te reageren, in plaats van naar de ingestelde afstand te rijden om vervolgens te moeten remmen.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:43 schreef littlemindy het volgende:
Vanochtend weer enkele bijzondere mederijders waargenomen:
Op een praktisch lege 4 baans-snelweg een auto die met 95 (max was 120) op de 2e baan vanaf links blijft hangen, en dan ook nog half slingerend rijdend alsof ie intussen met andere dingen bezig is.
Uiteindelijk maar via de meest rechterbaan erlangs gegaan.
Rotonde, met een afslag die tevens oprit is naar een snelweg. Bij die afslag zit een fietspad los van de rotonde (fietsers moeten voorrang verlenen). Dan toch zo'n idioot die op het laatste moment "vriendelijk" denkt te zijn en vol in de remmen gaat voor een fietser die zelf al bijna stilstond, zodat er achter de autobestuurder bijna een kettingbotsing ontstaat omdat men dit niet verwacht. Fietser moet eerst weer opstappen, dus halve rotonde loopt vast. En vervolgens maakt die sukkel geen vaart op de invoegstrook, maar voegt bij de eerste blokmarkering met 75 in tussen rijdend verkeer dat vol in de remmen/naar links moet. Rijbewijs ontnemen dit soort mensen.![]()
Op de snelweg continue remlichten in je mik omdat mensen blijkbaar het systeem van gas terugnemen en afstand houden niet kennen.
Dit zie ik ook zo vaak gebeuren. Dan laat ik een gat vallen voor me maar nee, NAAR VOREN WANT SNELLER ofzo.quote:Op maandag 30 juni 2025 21:46 schreef littlemindy het volgende:
Oh en: bij splitsende snelwegen waar op één van beide een file ontstaat: Van die droeftoeters die zo láng mogelijk op de tweede snelweg doorrijden om op het laatste moment ineens praktisch stil te gaan staan om alsnog in te voegen.
Ja...quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Uberhaupt de zenuwachtigheid waarmee veel mensen rijden. Ik snap gewoon NIET -en ik zie dit zo vaak, bij zoveel verschillende auto's- dat men op bijvoobeeld N-wegen waar je niet kan/mag inhalen, dat mensen alsnog op 3 meter van hun voorligger gaan rijden en con-ti-nue op het remmetje trappen![]()
![]()
Keer op keer zie ik het, om de 10 a 20 seconden gaan die remlichtjes aan. Waarom zit je ook in vredesnaam zo dicht op je voorganger?? Je kan er TOCH NIET langs. AARHGGG!!!(ik erger me op zich niet zo hard hoor, meer gewoon totale verbazing met een klein vleugje ergernis haha
)
Ik maak er ook soms oprecht een soort sport van, want ik houd dus wél altijd ruime afstand en iedere keer dat zo'n pipo voor me dan remt ga ik ff van het gas af, loop ik een paar meter in zonder dat ik verder hoef te remmen, en dan laat ik hem weer wat uitlopen,. en aantal seconden later herhaalt dat patroon zich dan weer![]()
Soms tel ik met gemak 8 a 9 keer in een stukje van vijf minuten dat zo iemand voor me dan op z'n rem tikt waarbij ik gewoon nul keer heb hoeven remmen en het met gas los kon oplossen.
Herkenbaar anyone?
Jouw post met dikgedrukte letters, arrrrrgghs en uitroeptekens, getuigt ook van wat zenuwachtigheid.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
)
Herkenbaar anyone?
Dat zijn mensen met een jojo aan hun gaspedaal en een groot gebrek aan ruimtelijk inzicht en hun eigen reactievermogen.quote:Op woensdag 2 juli 2025 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
![]()
)
Herkenbaar anyone?
Huh, afstand houden is slecht?quote:Op donderdag 3 juli 2025 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jouw post met dikgedrukte letters, arrrrrgghs en uitroeptekens, getuigt ook van wat zenuwachtigheid.
Afstand houden prima, zolang je geen afrit of kruispunten gaat verkloten, omdat je teveel afstand houdt en een ander dus onnodig achter jou staat te wachten. (En ondertussen worden files langer en staan er banen leeg, omdat men die baan niet kan pakken door de hufters van eeuwig afstand houden.)
Veel mensen kijken zo weinig in de spiegel en naar de andere banen.
Sta je in een weg zonder andere mogelijkheden, dan is het niet boeiend.
Ik had dit poosje terug ook ja, oke, niet in de regen, want zuid Spanje en zomerquote:Op zondag 6 juli 2025 15:17 schreef Mano_ het volgende:
Net een motorrijder die in de regen, op een gladde schuimende weg, in m'n kofferbak bleef hangen op een 70-weg. En niet omdat ik te langzaam reed.
Echt, je geeft jezelf zo geen enkele mogelijkheid om te reageren, mocht ik ook maar een beetje moeten remmen oid. Waarom? Je schiet er echt helemaal niets mee op
Soms wel ja!quote:
Die snap ik wel ja, maar to be fair, daar ging mijn post totaal niet over als er goed gelezen wordtquote:Op maandag 7 juli 2025 09:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Soms wel ja!
Precies wat al aangegeven wordt, grote gaten laten vallen voor een stoplicht waardoor ik stil kom te staan. Sluit gewoon aan!
Maar ook in de file zie je naar mijn idee steeds meer dat mensen enorme gaten laten vallen.
En dat allemaal op slippers, korte broek en shirtje.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik had dit poosje terug ook ja, oke, niet in de regen, want zuid Spanje en zomer... maar alsnog een motorrijder die echt op 1m van mijn bumper ging hangen. Goed, het was niet voor heel lang, misschien een minuutje ofzo en toen haalde die me in (wat ik ook al verwachtte dat ie ging doen uiteraard).
Maar waarom 1m van mijn bumper gaan zitten idd,?Je hebt toch voldoende vermogen, je kan me sowieso met gemak inhalen, dus waarom dan niet een meter of 6 a 7 minimaal even achter me hangen, en dan het gas vol open gooien zodra je een gat ziet om me in te halen.
Want inderdaad één onverwachte tik op mijn rem, en je kust mijn kofferbak en glijdt over het asfalt, dropveter.
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Willen alle automobilisten die zich vaak op een rotonde bevinden, bij zichzelf een automatisme inbouwen dat men gebruik maakt van de richtingaanwijzer als men de rotonde afrijdt?
Het enige voordeel voor mij is, dat als ze het niet doen, mijn middelvinger voldoende beweging krijgt.
Dit.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:33 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het is handiger dat ze richting al aangeven voordat ze van de rotonde afrijden en niet pas als ze al in de beweging van de rotonde af zitten omdat ze dan toch al aan het stuur draaien.
Sorry, maar dan krijgt je middelvinger, als het aan mij ligt, geen beweging.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Willen alle automobilisten die zich vaak op een rotonde bevinden, bij zichzelf een automatisme inbouwen dat men gebruik maakt van de richtingaanwijzer als men de rotonde afrijdt?
Het enige voordeel voor mij is, dat als ze het niet doen, mijn middelvinger voldoende beweging krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |