abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217508906
quote:
De Telegraaf

Amsterdam - Duizenden mensen bij elkaar, mooi weer en veel alcohol: het kan een cocktail van ellende vormen. Op sociale media gaan ook filmpjes rond van mensen die in het openbaar seks hebben op Koningsdag in Amsterdam. Ze zijn zich in ieder geval niet bewust dat ze worden gefilmd, maar of de seks wel vrijwillig was is evenmin duidelijk.

Tussen twee auto’s op klaarlichte dag terwijl er allerlei mensen langslopen: een man ligt bovenop een vrouw en heeft seks met haar aan de Keizersgracht. De beelden worden volop verspreid via WhatsApp en X.

Wildplassende meisjes gefilmd
Daarnaast zijn er andere volop gedeelde filmpjes, van stelletjes die wel - zoals het ernaar uitziet - met wederzijdse toestemming seks hebben en meisjes die wildplassen en - waarschijnlijk tegen hun zin - halfnaakt worden gefilmd. Het maken, delen en verspreiden van dergelijke beelden is overigens strafbaar. De politie roept op deze beelden te verwijderen.

Elders in de stad waren er nog rellen op de Albert Cuyp waarbij de ME moest worden ingezet. Een politiepaard raakte daarbij gewond. Toch sprak een politiewoordvoerder van een ’vrij gemoedelijke Koningsdag’ die ondanks de incidenten ’geslaagd is verlopen’.

Tijdens Koningsnacht raakten drie mannen zwaargewond bij een steekpartij op de Prinsengracht. Een groep van zo’n vijftien 17- of 18-jarigen worden hiervoor gezocht. Op de Bloemgracht raakte op Koningsdag zelf een omstander zwaargewond. Hij werd rond 21 uur neergestoken, waarschijnlijk nadat hij probeerde in te grijpen bij een vechtpartij.
mensen worden gefilmd tijdens seks, en plassende mensen ook. Overigens schijnt het verkrachting te zijn geweest...

Bron:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1583089222/gefilmde-seks-koningsdag-amsterdam-mogelijk-verkrachting-politie-doet-onderzoek-naar-massaal-gedeelde-beelden
blablablabla
pi_217508923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
oh je hebt haar comateus geslagen? Heel veel andere smaken zijn er niet als je zegt te weten hoe ze daar bewusteloos gekomen is.
Je vergeet de meest voor de hand liggende oorzaak voor het gemak maar even:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 16:10:44 #3
5428 crew  miss_sly
pi_217509109
quote:
6s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan blijf je gewoon met je poten van haar af en maak je dat je ver bij haar uit de buurt komt zodat je niet als arme ongelukkige man slachtoffer kan worden van een valse beschuldiging van verkrachting.

Maar jij bent daar allemaal helemaal niet in geinteresseerd, want in jouw wereld bestaat verkrachting niet, behalve van een halve, gewelddadige gek die uit de bosjes springt. Dus jij bent niet serieus te nemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:33:50 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_217509332
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik zou daar dan ook helemaal niet zo laconiek op reageren als the-eye.

Poging tot moord lijkt me lastig trouwens, als je iemand wilt vermoorden doe je dat niet door diegene de plomp in te duwen.
[..]
Nou vertel, wat zou je daar dan van vinden :)
Ik denk dat een man van nature in veel situaties een houding heeft, en z' n omgeving scant zoals vrouwen die verkracht zijn dat doen maar ik zou als ik jou was eens in het woordenboek opzoeken wat laconiek precies betekent dan babbelen we verder
pi_217509498
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan blijf je gewoon met je poten van haar af en maak je dat je ver bij haar uit de buurt komt zodat je niet als arme ongelukkige man slachtoffer kan worden van een valse beschuldiging van verkrachting.

Maar jij bent daar allemaal helemaal niet in geinteresseerd, want in jouw wereld bestaat verkrachting niet, behalve van een halve, gewelddadige gek die uit de bosjes springt. Dus jij bent niet serieus te nemen.
Wat een logica weer :')
Als je een slecht mens bent en de intentie hebt iemand te verkrachten doe je dat ook echt in het openbaar waar iedereen het ziet en kan filmen..

Wat ik denk maar dat is ook weer een aanname is dat zijl onder invloed op voorhand seksuele toespelingen heeft gemaakt in zijn richting en tijdens of net voor het neuken KO is gegaan. Het waren tenslotte bekenden van elkaar.
Als jij het gevoel hebt dat je op het punt staat verkracht te worden dan ben je normaal gesproken echt meteen weer nuchter door de adrenalineboost die je dan krijgt door de flight or fight reactie.
Wij mannen hebben de naam ons te misdragen maar vrouwen kunnen ook echt enorm labiel worden van drank. Dat gaat dan van geil/flirten naar emotioneel naar agressief in willekeurige volgorde.

De makkelijkste en eigenlijk enige manier om voor haar haar eer een beetje te redden nadat er beelden zijn uitgelekt is door te zeggen dat je misbruikt bent. Dan ga je van loser van de week naar slachtoffer en is je reputatie gered.
blablablabla
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:57:05 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217509525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je een slecht mens bent en de intentie hebt iemand te verkrachten doe je dat ook echt in het openbaar waar iedereen het ziet en kan filmen..

Wat ik denk maar dat is ook weer een aanname is dat zijl onder invloed op voorhand seksuele toespelingen heeft gemaakt in zijn richting en tijdens of net voor het neuken KO is gegaan. Het waren tenslotte bekenden van elkaar.
Als jij het gevoel hebt dat je op het punt staat verkracht te worden dan ben je normaal gesproken echt meteen weer nuchter door de adrenalineboost die je dan krijgt door de flight or fight reactie.
Wij mannen hebben de naam ons te misdragen maar vrouwen kunnen ook echt enorm labiel worden van drank. Dat gaat dan van geil/flirten naar emotioneel naar agressief in willekeurige volgorde.

De makkelijkste en eigenlijk enige manier om voor haar haar eer een beetje te redden nadat er beelden zijn uitgelekt is door te zeggen dat je misbruikt bent. Dan ga je van loser van de week naar slachtoffer en is je reputatie gered.
Rot toch eens op met je aannames.
:r
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:57:27 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217509530
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat een man van nature in veel situaties een houding heeft, en z' n omgeving scant zoals vrouwen die verkracht zijn dat doen
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
quote:
maar ik zou als ik jou was eens in het woordenboek opzoeken wat laconiek precies betekent dan babbelen we verder
Oké, ik zou er in elk geval behoorlijk kwaad over zijn als dat mij zou overkomen en dat las ik in je post niet echt terug, maar als je het een verkeerde term vindt prima.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:57:49 #8
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217509535
quote:

[..]

He stoere jongen doe nou nog even die quote van mij
  Forum Admin donderdag 1 mei 2025 @ 17:00:51 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217509564
Ik lees veel seksuele frustratie in dit topic. Holy shit
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 17:03:40 #10
5428 crew  miss_sly
pi_217509591
quote:

[..]

Nee. Je bent niet ineens nuchter door een adrenalinestoot als je denkt dat je verkracht gaat worden.
Als je net voor het neuken KO gaat, stop je als kerel en ga je niet verder. Ga je wel verder, dan ben je bezig haar te verkrachten.

Het is echt vrij simpel.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:03:43 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217509592
Well, that escalated quickly.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 1 mei 2025 @ 17:20:35 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217509728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:46 schreef Elan het volgende:

[..]
mensen worden gefilmd tijdens seks, en plassende mensen ook. Overigens schijnt het verkrachting te zijn geweest...

Bron:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1583089222/gefilmde-seks-koningsdag-amsterdam-mogelijk-verkrachting-politie-doet-onderzoek-naar-massaal-gedeelde-beelden
Je kunt inderdaad beter foute thuisfeestjes houden. Dan kun je iemand die aan het filmen is gewoon een klap geven.

Of naar een leuke prive/swingerclub gaan, daar moet je tels inleveren bij de kluisjes.

Je kunt ook niet meer rustig langs de wallen lopen zonder toeristen die aapjes kijken en foto´s maken van wandelaars en hoeren.
pi_217509877
quote:

[..]

Wat zou je zelf doen Elan, zou je zelf er plezier aan hebben als je sekspartner half van de wereld af is door drank en/of drugs?
pi_217509889
quote:

[..]
Dan ga je van loser van de week naar slachtoffer en is je reputatie gered.
Ah ja. De reputatie van verkrachtingsslachtoffer. Die status waar we allen zo naar hunkeren!
pi_217509936
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaat ook amper over de mensen die wild hebben geplast. -O-
  Trouwste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 18:47:18 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_217510272
quote:
Dan hebben ze het nog niet eens over onvrijwillig wildplassen. Gelukkig hadden ze in "mijn tijd" geen mobieltjes.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 18:48:04 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_217510276
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee. Je bent niet ineens nuchter door een adrenalinestoot als je denkt dat je verkracht gaat worden.
Als je net voor het neuken KO gaat, stop je als kerel en ga je niet verder. Ga je wel verder, dan ben je bezig haar te verkrachten.

Het is echt vrij simpel.
Bij mij zijn meiden en vrouwen vaker te ver gegaan dan andersom.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 18:48:34 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_217510282
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Gaat ook amper over de mensen die wild hebben geplast. -O-
Oh, je was me voor. :D

Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 18:50:46 #19
5428 crew  miss_sly
pi_217510292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:48 schreef tong80 het volgende:

[..]
Bij mij zijn meiden en vrouwen vaker te ver gegaan dan andersom.

Dat is net zo fout.

Er is geen goed in (seksuele) grenzen overschrijden tegen iemands wil of als iemand niet aan kan geven dat het wel zijn/haar wil is dat je verder gaat.

Het is vrij simpel.
  Trouwste user 2022 donderdag 1 mei 2025 @ 18:55:01 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_217510308
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 18:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is net zo fout.

Er is geen goed in (seksuele) grenzen overschrijden tegen iemands wil of als iemand niet aan kan geven dat het wel zijn/haar wil is dat je verder gaat.

Het is vrij simpel.
Tuurlijk. Ik deed dan ook gewoon een beetje stoer. Verder wat je zegt, onder geen omstandigheden is het te baggataliseren.

pi_217511696
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 17:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is echt vrij simpel.
Zo simpel is het blijkbaar helemaal niet anders had ze wel gewoon aangifte gedaan. Zij had bij de les moeten blijven en het nooit zover moeten laten komen. Play stupid games win stupid prizes.

En als je zelf out was moet je ook niet anderen achteraf beschuldigen van verkrachting.
blablablabla
pi_217511747
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo simpel is het blijkbaar helemaal niet anders had ze wel gewoon aangifte gedaan. Zij had bij de les moeten blijven en het nooit zover moeten laten komen. Play stupid games win stupid prizes.

En als je zelf out was moet je ook niet anderen achteraf beschuldigen van verkrachting.
Los van het feit of het nu verkrachting is of niet.

Had de man in kwestie beter moeten weten en geen seks moeten hebben met een dame die te veel gezopen heeft?
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 21:31:14 #23
5428 crew  miss_sly
pi_217511839
quote:

[..]

Ze heeft een melding gedaan.
Hij had het nooit moeten doen als zij zo dronken is dat ze niet voldoende bij is om in te stemmen. En als ze put was, moet hij al helemaal ophoepelen.

Maar jij wil alleen trollen en vrouwonvriendelijk lopen trollen, dus ik laat het hierbij. Het zegt alles over jou, en dat is niets goeds.
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 21:31:42 #24
5428 crew  miss_sly
pi_217511846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:24 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Los van het feit of het nu verkrachting is of niet.

Had de man in kwestie beter moeten weten en geen seks moeten hebben met een dame die te veel gezopen heeft?
Natuurlijk had hij beter moeten weten.
pi_217511879
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_217512056
quote:

[..]

Als je out bent is het dus normaal dat iemand je een beurt geeft?
pi_217512258
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk had hij beter moeten weten.
Ik hoop dat alle mensen die het geen verkrachting vinden op z'n minst ook vinden dat hij beter had moeten weten.
pi_217513380
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze heeft een melding gedaan.
Hij had het nooit moeten doen als zij zo dronken is dat ze niet voldoende bij is om in te stemmen. En als ze put was, moet hij al helemaal ophoepelen.

Maar jij wil alleen trollen en vrouwonvriendelijk lopen trollen, dus ik laat het hierbij. Het zegt alles over jou, en dat is niets goeds.
Melding is iets anders dan aangifte. Nu was het arme schaap te ver heen om zich ook maar iets te herinneren van het hele gebeuren dus dat zou lastig worden.

Het punt is wanneer jij je als volwassene in een coma zuipt moet je ook zo dapper zijn om de consequenties daarvan te dragen als er een filmpje uitlekt en niet gaan janken dat je verkracht bent.
blablablabla
pi_217513412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 21:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Als je out bent is het dus normaal dat iemand je een beurt geeft?
Je weet niet wanneer ze precies out gegaan is, ze is in elk geval daar zelf heengelopen dus het zou als ze gelijk tot seks zijn overgegaan tijdens de daad kunnen zijn voorgevallen. En misschien heeft hij dat ook wel niet meegekregen omdat hij zelf zwaar onder invloed was. Soms doen vrouwen ook haar ogen dicht tijdens het neuken, of achterlangs?
Heb het filmpje zelf niet gezien dus weet niet welk standje ze überhaupt deden.
blablablabla
pi_217513426
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 00:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Je weet niet wanneer ze precies out gegaan is, ze is in elk geval daar zelf heengelopen dus het zou als ze gelijk tot seks zijn overgegaan tijdens de daad kunnen zijn voorgevallen. En misschien heeft hij dat ook wel niet meegekregen omdat hij zelf zwaar onder invloed was. Soms doen vrouwen ook haar ogen dicht tijdens het neuken, of achterlangs?
Heb het filmpje zelf niet gezien dus weet niet welk standje ze überhaupt deden.
Ik heb filmpje ook niet gezien, als ze beiden onder invloed waren dan wordt het inderdaad wat lastiger om nog om te merken hoe het met de ander gaat
  vrijdag 2 mei 2025 @ 01:04:46 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217513517
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 08:25 schreef Servieskast het volgende:

[..]
:') hou ajb op. Read the room
Hij was sarcastisch he? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217513551
Ah ja hier spreekt iedereen alsof ze weten wat die vrouw haar intenties wel of Niet waren voordat ze out ging

Als er dingen op een rijtje gezet worden kan hooguit gesteld worden dat die guy het besef had moeten hebben dat KO gaan het moment was om te stoppen
  vrijdag 2 mei 2025 @ 01:36:08 #33
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217513563
Waarom voelen jullie je allemaal geroepen om scheidsrechter te zijn bij een nogal willekeurig filmpje van menselijk gedrag?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 01:56:51 #34
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_217513584
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 01:26 schreef Helenattenek het volgende:
Ah ja hier spreekt iedereen alsof ze weten wat die vrouw haar intenties wel of Niet waren voordat ze out ging

Als er dingen op een rijtje gezet worden kan hooguit gesteld worden dat die guy het besef had moeten hebben dat KO gaan het moment was om te stoppen
Zou het kunnen dat hij zelf ook onder invloed was?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_217513595
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 01:56 schreef KillemWieft het volgende:

[..]
Zou het kunnen dat hij zelf ook onder invloed was?
Dan wordt het juridisch gezien niet minder toerekeningsvatbaar
  vrijdag 2 mei 2025 @ 02:11:09 #36
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_217513607
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 02:04 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Dan wordt het juridisch gezien niet minder toerekeningsvatbaar
quote:
Van ontoerekeningsvatbaarheid is sprake als het strafbare feit niet of slechts in verminderde mate aan de verdachte kan worden toegerekend. Om tot het oordeel te komen dat sprake is van ontoerekenbaarheid moet aan drie vereisten worden voldaan: i er moet bij de dader een gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van de geestvermogens bestaan op het moment van de delictsgedraging, (ii) er dient sprake te zijn van een causaal verband tussen de vastgestelde abnormale geestesgesteldheid en de verweten gedraging, en (iii) er mag geen reden zijn om de verdachte het gepleegde feit niet toe te rekenen.

Een alcoholverslaving kan vanuit psychiatrisch perspectief worden geduid als een psychiatrische stoornis, te weten alcoholafhankelijkheid. De Hoge Raad heeft in een arbeidszaak geoordeeld dat alcoholverslaving onder ‘ziekte’ valt. Het onder invloed van alcohol plegen van een strafbaar feit is - de lijn doortrekkend naar het strafrecht – in beginsel onvoldoende om succesvol een beroep te doen op ontoerekeningsvatbaarheid. Indien er sprake is van bijvoorbeeld een zeer ernstige alcoholverslaving, zou wel succesvol een beroep kunnen worden gedaan op ontoerekeningsvatbaarheid.

https://www.murray-attorn(...)en-ik-was-dronken-1#
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_217513635
quote:
Artikel 39 wetboek strafrecht
quote:
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, dat hem wegens de gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens niet kan worden toegerekend.
Bron

quote:
De rechter laat zich adviseren door psychologen en psychiaters bij het nemen van een besluit. Ook onderzoek door het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie (NFIP) en/of het Pieter Baan Centrum (PBC) is belangrijk voor een rechter om een goed besluit te kunnen nemen
Bron

Ik wens die jongen succes bij het pieterbaan om ze te overtuigen dat hij de baarmoeder uit kwam met poeder in zn neus
pi_217513645
Plus nog een stukje uit mijn 2e bron

quote:
Verklaart de rechter iemand tot verminderd toerekeningsvatbaar? Dan krijgt de verdachte een minder hoge straf, maar wel met psychiatrische behandeling en/of dwangverpleging. Voor het deel dat de verdachte wél toerekeningsvatbaar is, krijgt deze persoon een gevangenisstraf. Na het uitzitten hiervan wordt de dader verplicht opgenomen in één van de tbs-klinieken in Nederland.
Waarvoor zeer terecht als hij een gevaar voor anderen blijkt in het openbaar

ik zie niet gebeuren dat hij strafvermindering krijgt. En zo wel Dan een vakantietje bij pieter
pi_217513668
En nog even een artikeltje 243 wetboek strafrecht
quote:
Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijke onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden, handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie..
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 08:26:03 #40
5428 crew  miss_sly
pi_217514346
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 00:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Melding is iets anders dan aangifte. Nu was het arme schaap te ver heen om zich ook maar iets te herinneren van het hele gebeuren dus dat zou lastig worden.

Het punt is wanneer jij je als volwassene in een coma zuipt moet je ook zo dapper zijn om de consequenties daarvan te dragen als er een filmpje uitlekt en niet gaan janken dat je verkracht bent.
Melding komt voor een aangifte. Er kan alsnog worden overgegaan tot aangifte. In het geval van zedendelicten wordt vaak eerst melding gedaan, zodat de politie op de hoogte is, en het (vermeende) slachtoffer er nog over kan nadenken of hij/zij in staat is om door te gaan tot aangifte, aangezien dat voor het (vermeende) slachtoffer nogal heftig kan zijn.

Jij weet helemaal niet of deze vrouw zo van de wereld was of zelfs KO. Dat is jouw go-to aanname als er wordt gesproken van seksuele delicten, want dan vind jij dat je de vrouw verantwoordelijk kunt houden en de man vrijuit gaat. En niks daarvan klopt. Dat is alleen in de hoofden van bepaalde mensen zo.

Als degene waarmee je seks hebt ineens niet meer reageert (en kennelijk out is gegaan) is dat het moment om er acuut mee te stoppen.

Het is vrij simpel.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:39:38 #41
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217514441
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Melding komt voor een aangifte. Er kan alsnog worden overgegaan tot aangifte. In het geval van zedendelicten wordt vaak eerst melding gedaan, zodat de politie op de hoogte is, en het (vermeende) slachtoffer er nog over kan nadenken of hij/zij in staat is om door te gaan tot aangifte, aangezien dat voor het (vermeende) slachtoffer nogal heftig kan zijn.

Jij weet helemaal niet of deze vrouw zo van de wereld was of zelfs KO. Dat is jouw go-to aanname als er wordt gesproken van seksuele delicten, want dan vind jij dat je de vrouw verantwoordelijk kunt houden en de man vrijuit gaat. En niks daarvan klopt. Dat is alleen in de hoofden van bepaalde mensen zo.

Als degene waarmee je seks hebt ineens niet meer reageert (en kennelijk out is gegaan) is dat het moment om er acuut mee te stoppen.

Het is vrij simpel.
Maar er word wel geoordeeld over de staat van de man? Als beide katje lam waren wisten ze mischien beide amper wat ze deden. Als ze het uberhaupt nog herinneren.

De man is per direct de dader en de vrouw het slachtoffer terwijl wij totaal niet weten wat er precies gebeurd is. Mischien begon het met toestemming en daarna is het mis gegaan. Mischien is het wel verkrachting? Ik kan er niet over oordelen(filmpje ook niet gezien)
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 08:54:40 #42
5428 crew  miss_sly
pi_217514564
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:39 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Maar er word wel geoordeeld over de staat van de man? Als beide katje lam waren wisten ze mischien beide amper wat ze deden. Als ze het uberhaupt nog herinneren.

De man is per direct de dader en de vrouw het slachtoffer terwijl wij totaal niet weten wat er precies gebeurd is. Mischien begon het met toestemming en daarna is het mis gegaan. Mischien is het wel verkrachting? Ik kan er niet over oordelen(filmpje ook niet gezien)
Als hij (ook) katje lam was, had hij er ook niet aan moeten beginnen.

We weten het inderdaad niet, maar er zijn kennelijk veel mensen/getuigen die twijfelen aan het vrijwillige karakter. Tevens is er een melding gemaakt. Het wordt onderzocht.

Waar het om gaat is dat sommige lui, zoals Elan altijd doet overigens, sowieso de schuld bij haar leggen omdat ze maar niet zoveel moet zuipen dat zoiets kan gebeuren. En dat is gewoon fout. Hoeveel ze ook gedronken zou hebben, als hij tegen haar zin seks heeft gehad met haar, is hij fout. Ook als hij zelf katje lam was.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 08:59:04 #43
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217514593
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als hij (ook) katje lam was, had hij er ook niet aan moeten beginnen.

We weten het inderdaad niet, maar er zijn kennelijk veel mensen/getuigen die twijfelen aan het vrijwillige karakter. Tevens is er een melding gemaakt. Het wordt onderzocht.

Waar het om gaat is dat sommige lui, zoals Elan altijd doet overigens, sowieso de schuld bij haar leggen omdat ze maar niet zoveel moet zuipen dat zoiets kan gebeuren. En dat is gewoon fout. Hoeveel ze ook gedronken zou hebben, als hij tegen haar zin seks heeft gehad met haar, is hij fout. Ook als hij zelf katje lam was.
Dus 2 lamme mensen mogen geen sex hebben?
pi_217514684
quote:

[..]

Het is vrij simpel.
Melding komt helemaal niet altijd voor de aangifte. Dat verzin je. Melding doe je als je wil dat de politie onderzoek doet en aangifte die je als je de persoon wil laten veroordelen.

Dat is ook de reden waarom ik denk dat ze KO was en zelf geen flauw idee meer heeft. Ten eerste omdat als ze bij kennis was en zich (hoe minimaal ook) verzet had er ongetwijfeld meer mensen zich mee waren gaan bemoeien omdat het fucking midden op de vrijmarkt is voorgevallen in een grote stad.

Nu zijn er alleen een paar vrouwen die hem er af hebben geprobeerd te schoppen volgens het Parool. Dat is raar.
Maar stel dat ze blokkeerde en daarom geen verzet heeft geboden dan weet je achteraf echt wel exact wat er is voorgevallen en kun je gewoon aangifte doen.
Het is inderdaad vrij simpel, mevrouw moet op de blaren zitten van haar onverantwoorde gedrag.
blablablabla
pi_217514741
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:59 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Officieel mag je sinds 2024 helemaal geen seks hebben zonder wederzijdse toestemming. Vraag me af hoe dat er dan uit moet zien, moet je je partner vooraf een formulier laten invullen en op het nachtkastje laten liggen? Of is een mondelinge toezegging voldoende?

In potentie is elke man die zijn vrouw een beurt geeft zonder expliciet om toestemming te vragen tegenwoordig een verkrachter.
blablablabla
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 09:18:25 #46
5428 crew  miss_sly
pi_217514797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 08:59 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dat lijkt me bepaald niet handig, inderdaad.
pi_217514815
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zelf nooit gedaan zeker? Hou toch op met je moralistische geblaat _O-
blablablabla
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 09:20:31 #48
5428 crew  miss_sly
pi_217514824
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Melding komt helemaal niet altijd voor de aangifte. Dat verzin je. Melding doe je als je wil dat de politie onderzoek doet en aangifte die je als je de persoon wil laten veroordelen.

Dat is ook de reden waarom ik denk dat ze KO was en zelf geen flauw idee meer heeft. Ten eerste omdat als ze bij kennis was en zich (hoe minimaal ook) verzet had er ongetwijfeld meer mensen zich mee waren gaan bemoeien omdat het fucking midden op de vrijmarkt is voorgevallen in een grote stad.

Nu zijn er alleen een paar vrouwen die hem er af hebben geprobeerd te schoppen volgens het Parool. Dat is raar.
Maar stel dat ze blokkeerde en daarom geen verzet heeft geboden dan weet je achteraf echt wel exact wat er is voorgevallen en kun je gewoon aangifte doen.
Het is inderdaad vrij simpel, mevrouw moet op de blaren zitten van haar onverantwoorde gedrag.
Ik zeg niet 'altijd'. Over verzinnen gesproken. Jij bent erg goed in verzinnen en aannames doen.

Maar goed, je gaat verder op ignore. Hoever jij wil gaan om een vrouw te verwijten dat ze mogelijk verkracht is, is dusdanig zot dat ik daar verder niet op in wil gaan.
pi_217514857
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zeg niet 'altijd'. Over verzinnen gesproken. Jij bent erg goed in verzinnen en aannames doen.

Maar goed, je gaat verder op ignore. Hoever jij wil gaan om een vrouw te verwijten dat ze mogelijk verkracht is, is dusdanig zot dat ik daar verder niet op in wil gaan.
Ah classic Miss_Sly. Zelf een discussie aan gaan en vervolgens de negeerknop gebruiken als de reacties je niet aan staan.

Jij zegt in je vorige post dat melding komt voor de aangifte, dat is gewoon onzin. Het een heeft niets met het ander te maken. In ernstige zaken zoals zedenzaken doet de politie al-tijd onderzoek.
blablablabla
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:24:43 #50
403820 Aberkullie
pi_217514872
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Ah classic Miss_Sly. Zelf een discussie aan gaan en vervolgens de negeerknop gebruiken als de reacties je niet aan staan.

Jij zegt in je vorige post dat melding komt voor de aangifte, dat is gewoon onzin. Het een heeft niets met het ander te maken. In ernstige zaken zoals zedenzaken doet de politie al-tijd onderzoek.
Hé kom nou nog even met die quote waarvan je me beschuldigde, of blijf je de negeerknop gebruiken :)
  vrijdag 2 mei 2025 @ 09:34:29 #51
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217515039
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja maar sinds wanneer maken dronken mensen slimme beslissingen?
pi_217515470
quote:

[..]

Het is vrij simpel.
Voor een moderator doe je wel heel erg invullen voor een ander

Hoezo weet hij Niet dat ze ko was, en de rest wel?
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 10:14:03 #53
5428 crew  miss_sly
pi_217515477
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:34 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ja maar sinds wanneer maken dronken mensen slimme beslissingen?
Niet vaak. Misschien moeten we dat wat minder normaal gaan vinden en zeker niet als excuus gebruiken.

Maar nogmaals: in dit geval is dat allemaal helemaal niet bekend. Er zijn alleen zekere lieden die daarvan uit wensen te gaan om vooral de vrouw als losbandige slet die er zelf om vraagt neer te kunnen zetten.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 10:15:13 #54
5428 crew  miss_sly
pi_217515490
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:13 schreef Helenattenek het volgende:

[..]
Voor een moderator doe je wel heel erg invullen voor een ander

Hoezo weet hij Niet dat ze ko was, en de rest wel?
Ik ben geen mod in dit subforum, maar gewoon user.

Ik zeg niet dat hij het niet weet en de rest wel. Volgens mij is het een aanname dat zij ko was. Daarover is niets bekend.
pi_217515534
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben geen mod in dit subforum, maar gewoon user.

Ik zeg niet dat hij het niet weet en de rest wel. Volgens mij is het een aanname dat zij ko was. Daarover is niets bekend.
Typisch. Maar ik zal Niet generaliseren.
Heel veel blaaskakerij en pas nuanceren wanneer ze erop gewezen worden

Elan net zo overigens

(Voor de goede order, die vrouw valt niets te verwijten ook in mijn ogen. Behalve valse aanklacht/melding in het ergste geval)

[ Bericht 3% gewijzigd door Helenattenek op 02-05-2025 10:34:57 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:37:10 #56
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217515735
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet vaak. Misschien moeten we dat wat minder normaal gaan vinden en zeker niet als excuus gebruiken.

Maar nogmaals: in dit geval is dat allemaal helemaal niet bekend. Er zijn alleen zekere lieden die daarvan uit wensen te gaan om vooral de vrouw als losbandige slet die er zelf om vraagt neer te kunnen zetten.
Ja en mensen zijn die man het liefst ook meteen voor het leven aan het veroordelen terwijl ze niets weten. Zo vervelend dat.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 10:52:43 #57
438527 MissButterflyy
pi_217515911
Ik ben een beetje klaar met het haatzaaien wat jij doet Elan. Je bent bewust aan het ophitsen en vrouwen als gevaarlijk en minderwaardig weg aan het zetten. Gestoord.
pi_217515918
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is helemaal geen feit.
Onder de nieuwe wetgeving is het verdomde lastig je onschuldig te bewijzen als een vrouw anders beweert.
blablablabla
  vrijdag 2 mei 2025 @ 11:11:57 #59
403820 Aberkullie
pi_217516084
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:24 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hé kom nou nog even met die quote waarvan je me beschuldigde, of blijf je de negeerknop gebruiken :)
:'(
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 11:15:16 #60
441859 crew  Lenny77
pi_217516118
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:48 schreef Elan het volgende:
<Knip>
Ik denk dat dit de zere plek is. Sommige mannen zijn bang dat ze niets meer mogen en dat elke stap een stap naar veroordeling is. Als dan zo een filmpjes circuleren dan verplaatsen ze zich in die man want het had elk van hun kunnen overkomen. Het probleem hiervan is dat hun angst hiervoor een vertroebeld beeld zal geven waarbij ze automatisch de kant van de man zullen kiezen: die vrouw had maar niet zoveel moeten zuipen, ze wou toch eerst wel? Wie merkt nu dat ze out is: een zeester beweegt toch ook niet??? Dat een stel meiden hem eraf proberen te schoppen wil niets zeggen?
:N
Wat wel blijft staan is het feit dat er maar zeer weinig aangiften worden gedaan en nog veel minder veroordelingen volgen hierop (helaas ontsnappen er genoeg die flink over de lijn zijn gegaan). De angst is dus ongegrond. Valse aangiftes komen trouwens nog minder voor en daar wordt ook vaker doorheen geprikt.
De gevangenis zit niet vol met arme sloebers die door een vrouw met spijt veroordeeld zijn...

Het zijn wel vaker de mannen die hier zo fel op reageren, die zelf niet zo sociaal vaardig zijn en dus niet zo goed signalen kunnen lezen of die vinden dat op een kont slaan en in tetten knijpen toch echt geen kwaad kan? Vrouwen moeten niet zo zeuren. En een nee is toch eigenlijk een ja he? Ja tog???

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 03-05-2025 00:35:05 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:32:57 #61
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_217516861
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 11:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat dit de zere plek is. Sommige mannen zijn bang dat ze niets meer mogen en dat elke stap een stap naar veroordeling is. Als dan zo een filmpjes circuleren dan verplaatsen ze zich in die man want het had elk van hun kunnen overkomen. Het probleem hiervan is dat hun angst hiervoor een vertroebeld beeld zal geven waarbij ze automatisch de kant van de man zullen kiezen: die vrouw had maar niet zoveel moeten zuipen, ze wou toch eerst wel? Wie merkt nu dat ze out is: een zeester beweegt toch ook niet??? Dat een stel meiden hem eraf proberen te schoppen wil niets zeggen?
Wat wel blijft staan is het feit dat er maar zeer weinig aangiften worden gedaan en nog veel minder veroordelingen volgen hierop (helaas ontsnappen er genoeg die flink over de lijn zijn gegaan). De angst is dus ongegrond. Valse aangiftes komen trouwens nog minder voor en daar wordt ook vaker doorheen geprikt.
De gevangenis zit niet vol met arme sloebers die door een vrouw met spijt veroordeeld zijn...

Het zijn wel vaker de mannen die hier zo fel op reageren, die zelf niet zo sociaal vaardig zijn en dus niet zo goed signalen kunnen lezen of die vinden dat op een kont slaan en in tetten knijpen toch echt geen kwaad kan? Vrouwen moeten niet zo zeuren. En een nee is toch eigenlijk een ja he? Ja tog???
Waarom zoveel woorden als je eigenlijk bedoelt dat ieder die het niet klakkeloos met jou eens is een zwakbegaafde incel is? :')
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:34:22 #62
403820 Aberkullie
pi_217516877
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Waarom zoveel woorden als je eigenlijk bedoelt dat ieder die het niet klakkeloos met jou eens is een zwakbegaafde incel is? :')
Typisch dat jij dat eruit haalt :)
  vrijdag 2 mei 2025 @ 12:41:03 #63
438527 MissButterflyy
pi_217516929
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 12:34 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Typisch dat jij dat eruit haalt :)
Ja, hij bewijst meteen haar punt.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 12:47:19 #64
441859 crew  Lenny77
pi_217516972
quote:

[..]
Ziet er mooier uit 8-)
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 12:48:59 #65
441859 crew  Lenny77
pi_217516985
quote:

[..]
Voor de rest staat er vooral dat mannen niet met hopen de bak invliegen en dat men dus moet stoppen met roepen dat alle vrouwen op wraak uit zijn als ze een keertje spijt hebben.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:11:39 #66
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217517184
quote:

[..]

Mwah, ik ben een echte Fokker! op dat gebied, maar het zou nooit in me opkomen om dat daadwerkelijk te doen.

Ik weet dat sommige mannen hier (in dit draadje) wel gewoon een relatie hebben, dus denk niet dat het specifiek aan 1 groep mannen valt toe te wijzen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:12:11 #67
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217517189
quote:

[..]

Al een paar keer in de buurt meegemaakt dat iemand beschuldigd was van aanranding en dat dit niet eens zo was maar dat het uit de duim gezogen werd. Dat is natuurlijk ook een groot probleem waar biets mee gebeurd
pi_217517286
quote:

[..]

Ik beroep mijn zorgen op wetgeving en feiten, jij op je feministische onderbuikgevoel. Dat is een wezenlijk verschil.

De soort framing van de zogenaamd sociaal onhandige man en de vrouw standaard als zogenaamd slachtoffer zoals jij die hier schetst past helemaal in de deseksualisering en ridiculisering van de mannelijke seksualiteit die de moderne samenleving, of eigenlijk de moderne vrouw tekent.

Jonge mannen durven straks helemaal geen risico meer te nemen in de paringsdans want voor je het weet sta je voor verkrachting of tenminste seksueel grensoverschrijdend gedrag op het schavot.

En als je er vervolgens tegen ageert dan ben je verkrachting aan het goedpraten of tenminste vrouwonvriendelijk bezig.

Waar zijn mijn rechten als man onder de huidige wetgeving die mij beschermen tegen bipolaire wijven die zich vol laten gieten, zich misdragen en vervolgens last krijgen van schuldgevoelens en de seks op verkrachting gooien om hun eigen stupiditeit te verhullen/hachje te redden?
blablablabla
pi_217517291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:48 schreef Elan het volgende:
Feit is dat je tegenwoordig vogelvrij bent als man. Elke bipolaire snol met spijtgevoelens kan je nadien een verkrachting aansmeren want zie de consensus maar eens te bewijzen als zij anders beweert.

Maar als je dat zegt ben je volgens woke Nederland meteen pro Tate ofzo
Hoi met Koemleit,

Ik ben een man en voel mij niet vogelvrij, ik heb ook totaal geen angst dat een "bipolaire snol met spijtgevoelens" mij een verkrachting gaat aansmeren.

Heb jij wellicht voorbeelden van situaties waarbij een "bipolaire snol met spijtgevoelens" iemand een verkrachting heeft aangesmeerd? Moet ik mij zorgen gaan maken?

Groetjes,
Koemleit.
pi_217517296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 10:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Haatzaaien nog wel. Als het aan feministische types als jou ligt knopen we die gast gelijk op aan zijn ballen zonder enige vorm van proces .

Pot, kerel meisje :W
"bipolaire snol met spijtgevoelens".

joe.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:24:51 #71
5428 crew  miss_sly
pi_217517326
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:12 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Al een paar keer in de buurt meegemaakt dat iemand beschuldigd was van aanranding en dat dit niet eens zo was maar dat het uit de duim gezogen werd. Dat is natuurlijk ook een groot probleem waar biets mee gebeurd
Daar gebeurt van alles mee. Bijvoorbeeld als zo'n vrouw overgaat tot aangifte, dat ze wordt aangeklaagd voor het doen van een valse aangifte. En terecht.

Ja, het gebeurt. Natuurlijk gebeurt het. Er zijn nou eenmaal ook heel nare vrouwen, ze zijn echt niet allemaal lief en heilig. Maar het gebeurt niet in dusdanig grote getalen dat het een enorm groot probleem is voor mannen in het algemeen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:26:17 #72
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217517337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik beroep mijn zorgen op wetgeving en feiten, jij op je feministische onderbuikgevoel. Dat is een wezenlijk verschil.

De soort framing van de zogenaamd sociaal onhandige man en de vrouw standaard als zogenaamd slachtoffer zoals jij die hier schetst past helemaal in de deseksualisering en ridiculisering van de mannelijke seksualiteit die de moderne samenleving, of eigenlijk de moderne vrouw tekent.

Jonge mannen durven straks helemaal geen risico meer te nemen in de paringsdans want voor je het weet sta je voor verkrachting of tenminste seksueel grensoverschrijdend gedrag op het schavot.

En als je er vervolgens tegen ageert dan ben je verkrachting aan het goedpraten of tenminste vrouwonvriendelijk bezig.

Waar zijn mijn rechten als man onder de huidige wetgeving die mij beschermen tegen bipolaire wijven die zich vol laten gieten, zich misdragen en vervolgens last krijgen van schuldgevoelens en de seks op verkrachting gooien om hun eigen stupiditeit te verhullen/hachje te redden?
Gast, relax. _O-
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217517343
quote:

[..]

De manier waarop jij over vrouwen praat doet mij vermoedden dat je inderdaad weinig ervaring met vrouwen hebt. En heel erg onzeker bent.
Want normale mensen hebben geen angst voor valse aangiftes van vrouwen. (jij zegt bipolaire wijven, waarmee je jezelf al buiten de discussie zet).

jij wil bescherming tegen valse aangiftes, vrouwen willen bescherming tegen lastige mannen.
Nu zijn er zelden (echt zeeeeeer zelden) valse aangiftes. Lastige mannen zijn er legio.

Maar hopelijk ben je bang genoeg voor een valse aangifte, zo bang dat je nooit meer met iemand het bed deelt. Want het is beter dat dit gedachtegoed zichzelf niet voortplant. (hopelijk is de wetgeving niet te laat).
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:29:16 #74
441859 crew  Lenny77
pi_217517376
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:12 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Zo een dingen kunnen in mijn ogen niet hard genoeg gestraft worden!
Het ondermijnt elke echte aanranding ;(
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:29:55 #75
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217517381
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar gebeurt van alles mee. Bijvoorbeeld als zo'n vrouw overgaat tot aangifte, dat ze wordt aangeklaagd voor het doen van een valse aangifte. En terecht.

Ja, het gebeurt. Natuurlijk gebeurt het. Er zijn nou eenmaal ook heel nare vrouwen, ze zijn echt niet allemaal lief en heilig. Maar het gebeurt niet in dusdanig grote getalen dat het een enorm groot probleem is voor mannen in het algemeen.
Maar voordat bet bij een aangifte komt is het al te laat. Na het 1x zeggen is het al te laat. Mensen moeten dingen eens zeker weten of overlaten aan de politie.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:31:28 #76
441859 crew  Lenny77
pi_217517397
quote:

[..]

Whut?
Heb je zelfs gelezen wat ik heb geschreven???

Toch makkelijk om wild te gooien met feminisme he? Dan krijg je de wijfjes wel klein want wat weten zij nou behalve wat gillen in de lege ruimte :')
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:33:28 #77
441859 crew  Lenny77
pi_217517419
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
De manier waarop jij over vrouwen praat doet mij vermoedden dat je inderdaad weinig ervaring met vrouwen hebt. En heel erg onzeker bent.
Want normale mensen hebben geen angst voor valse aangiftes van vrouwen. (jij zegt bipolaire wijven, waarmee je jezelf al buiten de discussie zet).

jij wil bescherming tegen valse aangiftes, vrouwen willen bescherming tegen lastige mannen.
Nu zijn er zelden (echt zeeeeeer zelden) valse aangiftes. Lastige mannen zijn er legio.

Maar hopelijk ben je bang genoeg voor een valse aangifte, zo bang dat je nooit meer met iemand het bed deelt. Want het is beter dat dit gedachtegoed zichzelf niet voortplant. (hopelijk is de wetgeving niet te laat).
Gelukkig ben jij een man, jij mag dit zeggen :Y
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:36:50 #78
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217517451
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zo een dingen kunnen in mijn ogen niet hard genoeg gestraft worden!
Het ondermijnt elke echte aanranding ;(
Hey probleem is dat als het niet richting aangifte is gekomen er volgens mij niets gedaan word. Ook al is iemand zijn reputatie dan als misbruiker/verkrachter
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:39:50 #79
441859 crew  Lenny77
pi_217517501
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:36 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Hey probleem is dat als het niet richting aangifte is gekomen er volgens mij niets gedaan word. Ook al is iemand zijn reputatie dan als misbruiker/verkrachter
Blijft die reputatie hangen als er geen wettelijke gevolgen zijn?

Edit: kan je dan als man niet best een aangifte doen van smaad/laster? Dan leert zo een vrouw meteen een goed lesje.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:40:55 #80
5428 crew  miss_sly
pi_217517514
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:29 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Maar voordat bet bij een aangifte komt is het al te laat. Na het 1x zeggen is het al te laat. Mensen moeten dingen eens zeker weten of overlaten aan de politie.
Dat geldt natuurlijk voor alles wat ‘men’ ver andere zegt. Het is ook zeer schadelijk dat er mensen zijn die vrouwen als slet neerzetten, al dan niet omdat ze daadwerkelijk met een aantal mannen het bed heeft gedeeld. Of hoe iemand aan zijn geld komt. Of waar men ‘het’ toch van doet. Of dat ‘hij’ niet de vader is van dat ene kind. Of hij vreemdgaat. Geroddel en geklets is er veel te veel, en dat is voor mannen en vrouwen schadelijk.
pi_217517534
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:36 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dat mag je hier niet zeggen want dan ben je een vrouwonvriendelijke simp. De realiteit leert ons echter dat er best veel zorgen over zijn binnen de samenleving:

quote:
De meeste mensen zijn voorstander van de nieuwe zedenwet, die slachtoffers van seksueel geweld beter moet beschermen. Maar er zijn ook zorgen voor negatieve gevolgen: 44 procent is bang voor valse beschuldigingen en ‘wraakacties’.

Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 18.000 leden van het Opiniepanel. Ze vinden dat de nieuwe zedenwet, die 1 juli ingaat, slachtoffers kan helpen. Toch zijn er ook twijfels, bijvoorbeeld omdat iemand veroordelen lastig is.

Veroordeling mag dan lastig zijn, zo'n aanklacht gaat je waarschijnlijk niet in de koude kleren zitten. Op Reddit heb ik al verschillende voorbeelden voorbij zien komen van mannen die op deze manier aan de schandpaal zijn genageld.
blablablabla
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:45:33 #82
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217517552
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Blijft die reputatie hangen als er geen wettelijke gevolgen zijn?

Edit: kan je dan als man niet best een aangifte doen van smaad/laster? Dan leert zo een vrouw meteen een goed lesje.
Het ging hier beide om minderjarigen dus weet niet of dat ideaal is. Maar het blijft dan zeker hangen.
pi_217517558
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 09:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Nope niet altijd, in het vorige deeltje gaf ik aan dat ik door een VOG aanvraag erachter kwam vorig jaar dat er in 2023 een melding van verkrachting is gedaan, ik heb tot heden er nooit wat van gehoord
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:46:15 #84
441859 crew  Lenny77
pi_217517561
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat mag je hier niet zeggen want dan ben je een vrouwonvriendelijke simp. De realiteit leert ons echter dat er best veel zorgen over zijn binnen de samenleving:
[..]
Veroordeling mag dan lastig zijn, zo'n aanklacht gaat je waarschijnlijk niet in de koude kleren zitten. Op Reddit heb ik al verschillende voorbeelden voorbij zien komen van mannen die op deze manier aan de schandpaal zijn genageld.
Hard afstraffen van valse aangiftes. Zelf aanklagen!
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 13:48:08 #85
441859 crew  Lenny77
pi_217517572
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:45 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het ging hier beide om minderjarigen dus weet niet of dat ideaal is. Maar het blijft dan zeker hangen.
Waren zowel de jongen als het meisje minderjarig?
Pubertjes zijn sowieso labieler (langs beide kanten). Die gooien ook foto's enz online alsof het niets is.
Maar dan zou ik als ouder er alsnog iets mee doen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 13:55:46 #86
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217517634
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Waren zowel de jongen als het meisje minderjarig?
Pubertjes zijn sowieso labieler (langs beide kanten). Die gooien ook foto's enz online alsof het niets is.
Maar dan zou ik als ouder er alsnog iets mee doen.
Oh er was wel wat aan gedaan en toen deed ze het een tweede keer. En ja beide minderjarigen
pi_217517675
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hard afstraffen van valse aangiftes. Zelf aanklagen!
Leuk in theorie maar hoe ga je dat bewijzen? De wet zegt dat als wij seks hebben er sprake moet zijn van wederzijdse toestemming. Op zich volkomen logisch, maar wat als jij achteraf toch spijt krijgt omdat je net een wijntje teveel op had of omdat ik misschien het bij deze ene keer wil houden en je besluit op die manier wraak te nemen? En ga niet doen alsof er geen vrouwen zijn gestoord genoeg zijn om dat soort capriolen uit halen. Mannen ook als ze de kans zouden krijgen (voor we dat gezeik weer krijgen) al zal een rechter daar waarschijnlijk minder snel in meegaan.
blablablabla
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 14:02:04 #88
5428 crew  miss_sly
pi_217517689
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Oh er was wel wat aan gedaan en toen deed ze het een tweede keer. En ja beide minderjarigen
Er kan niet vaak genoeg worden gezegd hoe ontzettend fout dat is. En zo’n meisje moet hier op aangesproken worden, haar ouders moeten betrokken worden en een instantie als halt of iets dergelijks. Want het is vreselijk voor de jongens die dit overkomt.

Maar uiteindelijk blijven er vele malen meer aanrandingen en verkrachting en onbestraft dan er valse aangiften of beschuldigingen worden geuit. Het constant downplayen van bepaalde mannen van het seksuele grensoverschrijdend gedrag waar veel vrouwen mee te maken krijgen is echt een probleem.
pi_217517758
Ingrid Coenradie zat vanochtend op TV af te steken richting alle mannen, want geen enkele had iets gedaan aan de verkrachting. Dat was schandalig.

Zou ze er één seconde bij stil hebben gestaan dat het niet op een verkrachting leek? Ik ga ook geen neukend stelletje uit elkaar halen als ik dat op straat voorbij zie komen.

Ga ervan uit dat iedereen ingrijpt je een duidelijke verkrachting ziet gebeuren.

Heb overigens de beelden niet gezien. Wil ik ook zo houden.
^ To je nesmysl ^
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:09:13 #90
438527 MissButterflyy
pi_217517786
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:07 schreef TyVole het volgende:
Ingrid Coenradie zat vanochtend op TV af te steken richting alle mannen, want geen enkele had iets gedaan aan de verkrachting. Dat was schandalig.

Zou ze er één seconde bij stil hebben gestaan dat het niet op een verkrachting leek? Ik ga ook geen neukend stelletje uit elkaar halen als ik dat op straat voorbij zie komen.

Ga ervan uit dat iedereen ingrijpt je een duidelijke verkrachting ziet gebeuren.

Er waren wel vrouwen die ingrepen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:10:48 #91
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217517806
quote:
Ik ga ook geen neukend stelletje uit elkaar halen als ik dat op straat voorbij zie komen.
Ik heb hier een ander beeld bij dan wat jij waarschijnlijk bedoelt. :X
pi_217517851
quote:

Verkrachting is met die nieuwe wet seksuele misdrijven al snel het geval. :')
pi_217517935
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er waren wel vrouwen die ingrepen.
Klopt, maar dat kan ook aan dat bewuste moment gelegen hebben natuurlijk. Misschien maakte het slachtoffer toen pas duidelijk dat ze in de problemen zat.

Gelijk dat afschuiven op "mannen" is zo volstrekt idioot.
^ To je nesmysl ^
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:23:53 #94
194233 Friday12
Originele kloon
pi_217517959
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er kan niet vaak genoeg worden gezegd hoe ontzettend fout dat is. En zo’n meisje moet hier op aangesproken worden, haar ouders moeten betrokken worden en een instantie als halt of iets dergelijks. Want het is vreselijk voor de jongens die dit overkomt.

Maar uiteindelijk blijven er vele malen meer aanrandingen en verkrachting en onbestraft dan er valse aangiften of beschuldigingen worden geuit. Het constant downplayen van bepaalde mannen van het seksuele grensoverschrijdend gedrag waar veel vrouwen mee te maken krijgen is echt een probleem.
Maar je snapt dan wel waar de huiverig heid als man vandaan kan komen.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:27:55 #95
438527 MissButterflyy
pi_217517991
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:14 schreef Nober het volgende:

[..]
Verkrachting is met die nieuwe wet seksuele misdrijven al snel het geval. :')
Nee hoor, onzin.
Er moet alsnog bewijs zijn. Het is niet zo dat het haar woord tegen het zijne is, en dat haar woord dan zwaarder telt omdat de wet veranderd is en in het voordeel is voor vrouwen om als wraak lekker te verzinnen dat er een verkrachting heeft plaats gevonden.

https://www.rijksoverhei(...)-in-per-1-juli-2024
  vrijdag 2 mei 2025 @ 14:29:39 #96
438527 MissButterflyy
pi_217518006
Om verkrachting of aanranding aan te tonen is het niet meer nodig om te bewijzen dat er sprake was van dwang, doordat bijvoorbeeld geweld was toegepast of was gedreigd met geweld. Iemand is strafbaar als diegene seksueel contact doorzet, terwijl er duidelijke signalen zijn dat de ander geen seks wil. Dwang, is voortaan wel een strafverzwarende factor, maar niet langer een vereiste voor een veroordeling voor verkrachting of aanranding. Degene die seksueel contact initieert, moet alert zijn of de ander hetzelfde wil. Als dit niet duidelijk is, moet je bij de ander nagaan hoe diegene erin staat.

Duidelijke signalen van een ontbrekende wil zijn bijvoorbeeld expliciet verbaal of fysiek afhoudend gedrag, maar kunnen ook bestaan uit non-verbale signalen of een passieve opstelling, zoals het uit angst bevriezen van het lichaam. Het blijft bij seksuele misdrijven zo dat het bewijs in concrete zaken lastig te leveren kan zijn. Vaak is sprake van een één-op-één situatie zonder getuigen. Als de verdachte dan ontkent, gaat het om het woord van de één tegen de ander. Steunbewijs is dan noodzakelijk, zoals sporen op het lichaam, camerabeelden en bijvoorbeeld tekstberichten. Verder is belangrijk dat in de nieuwe wet verkrachting niet kan verjaren. Slachtoffers kunnen zelf bepalen of en wanneer zij aangifte doen
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 14:37:52 #97
5428 crew  miss_sly
pi_217518074
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:23 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Eerlijk? Een beetje, maar niet half zo erg als door sommige mannen wordt gedaan.

Nogmaals: er blijven veel meer aanrandingen en verkrachtingen onbestraft dan er ooit valse meldingen of aangiftes zijn.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 16:35:52 #98
441859 crew  Lenny77
pi_217518817
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:55 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Zoals al gezegd: zeer deftig aanpakken dat kind...

En een keer gebeurt het echt en gelooft het geen kat meer..
Gevaarlijk spel en zeer nadelig voor de echte aanrandingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lenny77 op 02-05-2025 16:41:53 ]
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 16:38:26 #99
441859 crew  Lenny77
pi_217518849
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:23 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Jawel ik begrijp het wel en als jonge jongen zou ik nog extra voorzichtig zijn
Maar is het onder volwassenen niet heel simpel? Als je niet duidelijk kan merken of ze er wel zin in heeft dan is het waarschijnlijk niet ok? Dan is het toch een kleine moeite om even te checken of alles wel ok is?
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 16:39:56 #100
441859 crew  Lenny77
pi_217518856
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Leuk in theorie maar hoe ga je dat bewijzen? De wet zegt dat als wij seks hebben er sprake moet zijn van wederzijdse toestemming. Op zich volkomen logisch, maar wat als jij achteraf toch spijt krijgt omdat je net een wijntje teveel op had of omdat ik misschien het bij deze ene keer wil houden en je besluit op die manier wraak te nemen? En ga niet doen alsof er geen vrouwen zijn gestoord genoeg zijn om dat soort capriolen uit halen. Mannen ook als ze de kans zouden krijgen (voor we dat gezeik weer krijgen) al zal een rechter daar waarschijnlijk minder snel in meegaan.
Ja natuurlijk zijn die vrouwen er, net zoals er gestoorde mannen zijn die aanranden. Beiden horen keihard aangepakt te worden.

Maar de overgrote meerderheid (bij beide geslachten) is niet gestoord.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 16:40:39 #101
441859 crew  Lenny77
pi_217518860
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 14:20 schreef TyVole het volgende:

[..]
Klopt, maar dat kan ook aan dat bewuste moment gelegen hebben natuurlijk. Misschien maakte het slachtoffer toen pas duidelijk dat ze in de problemen zat.

Gelijk dat afschuiven op "mannen" is zo volstrekt idioot.
Sowieso is afschuiven op alle mannen volstrekt idioot.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 17:27:56 #102
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_217519207
quote:
Retweet.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_217519976
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:39 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja natuurlijk zijn die vrouwen er, net zoals er gestoorde mannen zijn die aanranden. Beiden horen keihard aangepakt te worden.

Maar de overgrote meerderheid (bij beide geslachten) is niet gestoord.
Oh met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind, maar vraag me oprecht af hoe dat precies werkt met die toestemming.

Die gast blijft in elk geval twee weken langer vast dus helemaal mooi.
blablablabla
pi_217520022
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:40 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Sowieso is afschuiven op alle mannen volstrekt idioot.
Welkom in 2025. Ik ben 100% pro vrouwenrechten, emancipatie en geweld tegen vrouwen de kop indrukken maar er spelen wel bepaalde sentimenten die van geen kant deugen.

Het zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat we veel zooi uit de derde wereld hebben geïmporteerd die vraagt om extra wetgeving. Tienduizenden uit India waar vrouwenrechten geen klap waard zijn idem dito.
blablablabla
  vrijdag 2 mei 2025 @ 19:39:19 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 20:11:52 #106
441859 crew  Lenny77
pi_217520547
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh met een beetje gezond verstand kom je al een heel eind, maar vraag me oprecht af hoe dat precies werkt met die toestemming.

Dat m langer vast zit wil toch zeggen dat het geen gewoon wipje was tussen de auto's in :X
pi_217520580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:11 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat m langer vast zit wil toch zeggen dat het geen gewoon wipje was tussen de auto's in :X
Zegt niet per se iets over de feiten.
Het is een Italiaan dus er zal sprake zijn van een reëel vluchtrisico.
blablablabla
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 20:21:34 #108
441859 crew  Lenny77
pi_217520592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat kan toch gewoon een Nederlandse Italiaan zijn? Hier wonen er hopen in de buurt en al generaties lang?
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:23:17 #109
403820 Aberkullie
pi_217520605
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 19:02 schreef Elan het volgende:

[..]
Welkom in 2025. Ik ben 100% pro vrouwenrechten, emancipatie en geweld tegen vrouwen de kop indrukken maar er spelen wel bepaalde sentimenten die van geen kant deugen.

Het zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat we veel zooi uit de derde wereld hebben geïmporteerd die vraagt om extra wetgeving. Tienduizenden uit India waar vrouwenrechten geen klap waard zijn idem dito.
Liever zooi uit de derde wereld dan mannen als jij
pi_217520732
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:23 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Liever zooi uit de derde wereld dan mannen als jij
Idem voor feministische kutten zoals jij. Importeer dan maar wat fatsoenlijks.
blablablabla
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 20:40:32 #111
236264 crew  capricia
pi_217520751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 18:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik kom net binnen. Die man die verdacht wordt van verkrachting blijf twee weken langer in voorarrest?

Edit. Ja. Ik lees het nu. Spuit 11.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217520755
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:21 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat kan toch gewoon een Nederlandse Italiaan zijn? Hier wonen er hopen in de buurt en al generaties lang?
Als hij hier al generaties zou wonen zal het vast een Nederlander zijn geweest inmiddels. De NOS heeft het nadrukkelijk over een Italiaan.
blablablabla
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 20:42:24 #113
236264 crew  capricia
pi_217520766
quote:
Klinkt toch niet als een uitgemaakte zaak van wederzijdse toestemming.

Om het mild uit te drukken. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 20:43:50 #114
441859 crew  Lenny77
pi_217520772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Als hij hier al generaties zou wonen zal het vast een Nederlander zijn geweest inmiddels. De NOS heeft het nadrukkelijk over een Italiaan.
Misschien dat ze dat wel durven bij een Italiaan maar niet bij bv een Marokkaan? Jullie zeggen toch ook Antiliaan, ook al heeft hij een Nederlands paspoort?
Hier in B zijn het gewoon Italianen, Turken, Grieken of wat dan ook, ook al zijn ze al 3 generaties in B.
pi_217520791
Mario weer aan de paddo's :7

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217520819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 16:30 schreef Zipportal het volgende:
Verdachte gefilmde verkrachting Koningsdag is Italiaan (27) die in Amsterdam woont

https://www.ad.nl/binnenl(...)dam-woont~a3e5e5911/

Ongewenste vreemdeling. De oven in. @:rambodirk
Italianen zijn onbetrouwbaar volk kijk maar naar @tong80
No bitch to me
  vrijdag 2 mei 2025 @ 20:56:21 #117
403820 Aberkullie
pi_217520848
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:38 schreef Elan het volgende:

[..]
O nu quote je me wel :')
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 20:58:32 #118
441859 crew  Lenny77
pi_217520862
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:52 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Italianen zijn onbetrouwbaar volk kijk maar naar @:Tong80
Players: ja, aanranders: nee
pi_217520898
Alle Italianen terug naar Lampedusa.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:05:33 #120
307622 Perox
(niet de echte)
pi_217520915
quote:

[..]
Afblijven van user @tong80 :(
pi_217521077
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Misschien dat ze dat wel durven bij een Italiaan maar niet bij bv een Marokkaan? Jullie zeggen toch ook Antiliaan, ook al heeft hij een Nederlands paspoort?
Hier in B zijn het gewoon Italianen, Turken, Grieken of wat dan ook, ook al zijn ze al 3 generaties in B.
Wie zijn jullie?
Een Antilliaan heeft gewoon een Nederlands paspoort over het algemeen. Dit is een Italiaans staatsburger die toevallig om wat voor reden dan ook in Amsterdam woont.
blablablabla
pi_217521081
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Players: ja, aanranders: nee
Verkrachters wel toch?
blablablabla
  vrijdag 2 mei 2025 @ 21:37:33 #123
438527 MissButterflyy
pi_217521127
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Italië zal hem gewon ook opsporen en uitleveren als hij zou vluchten.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28:30 #124
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_217521563
-

[ Bericht 100% gewijzigd door the-eye op 02-05-2025 22:38:31 ]
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:38:28 #125
330914 Sherlock_Holmes
pi_217521672
quote:

[..]
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 22:40:05 #126
441859 crew  Lenny77
pi_217521681
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Wie zijn jullie?
Een Antilliaan heeft gewoon een Nederlands paspoort over het algemeen. Dit is een Italiaans staatsburger die toevallig om wat voor reden dan ook in Amsterdam woont.
Jullie als in: Nederlanders.

En ja, maar toch zeggen jullie Antilliaan. Dan kan dit toch een Nederlandse Italiaan zijn?
Maar mss stond jouw info al in de extra artikels die Jort zijn geplaatst.
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 22:40:10 #127
236264 crew  capricia
pi_217521682
quote:

[..]
Misschien moet je je wat minder laten kennen. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 2 mei 2025 @ 22:40:57 #128
441859 crew  Lenny77
pi_217521689
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 21:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Verkrachters wel toch?
Nee daar staan ze absoluut niet bekend voor.
Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurt he?
pi_217522513
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:40 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee daar staan ze absoluut niet bekend voor.
Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurt he?
Het is wel een beetje een machocultuurtje. Veel meer dan Nederland.

Ben benieuwd of hij een veroordeling aan zijn komt krijgt.
blablablabla
pi_217522531
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat meen ik. Westerse vrouwen en met name Nederlandse vrouwen zijn over het algemeen helemaal niet leuk vanwege hun overdreven geëmancipeerde denkbeelden en feministische trekjes. Het is niet voor niets dat zoveel huwelijken sneuvelen en mannen er steeds vaker voor kiezen om alleen te blijven of hun geluk elders beproeven.

Meen dat over dit verschijnsel in R&P ook een topicreeks over liep.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:20:42 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217522535
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
De opmerking waar op gereageerd wordt is natuurlijk wel lachwekkend... Misschien moet men even uitzoeken hoe het globaal met de meest basale vrouwenrechten zit.

Derde wereld komt daar verre van positief uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:21:44 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217522538
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat meen ik. Westerse vrouwen en met name Nederlandse vrouwen zijn over het algemeen helemaal niet leuk vanwege hun overdreven geëmancipeerde denkbeelden en feministische trekjes. Het is niet voor niets dat zoveel huwelijken sneuvelen en mannen er steeds vaker voor kiezen om alleen te blijven of hun geluk elders beproeven.

Huwelijken sneuvelen door feminisme en emancipatie?

Oooo-k....
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 00:25:02 #133
441859 crew  Lenny77
pi_217522545
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is wel een beetje een machocultuurtje. Veel meer dan Nederland.

Ben benieuwd of hij een veroordeling aan zijn komt krijgt.
Macho? Ja, maar niet op een agressieve manier. Vreemdgaan? Ook :')
Maar ook absoluut familie mensen, ze zetten hun vrouwen en zeker moeders op een voetstuk. Ze willen trouwens graag de beste lover zijn (en denken ook dat ze dat zijn). Iemand tegen haar zin pakken hoort daar niet bij.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 00:25:25 #134
441859 crew  Lenny77
pi_217522547
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oooo-k....
Ja uit de keuken ontsnappen werkt niet he?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:26:42 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217522550
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja uit de keuken ontsnappen werkt niet he?
:o
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217522562
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oooo-k....
Vrouwen die zich superieur wanen en nooit tevreden zijn :Y .
Feminazisme eigenlijk.
Wij zaten een stukje MAFS te kijken en ook daar was te zien hoe vrouwen ronduit minachtend omgingen met hun partners. Het feit dat zij zich niet aangetrokken voelden konden ze niet gewoon bij zichzelf houden maar werd zo'n kerel dan in de schoenen geschoven. Dat zij niks voelde kwam omdat hij faalde en niet goed genoeg luisterde.

De mate van arrogantie en het gebrek aan zelfreflectie bij zogenaamd moderne vrouwen is schokkend.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 00:35:17 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217522568
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Vrouwen die zich superieur wanen en nooit tevreden zijn :Y .
Feminazisme eigenlijk.
Wij zaten een stukje MAFS te kijken en ook daar was te zien hoe vrouwen ronduit minachtend omgingen met hun partners. Het feit dat zij zich niet aangetrokken voelden konden ze niet gewoon bij zichzelf houden maar werd zo'n kerel dan in de schoenen geschoven. Dat zij niks voelde kwam omdat hij faalde en niet goed genoeg luisterde.

De mate van arrogantie en het gebrek aan zelfreflectie bij zogenaamd moderne vrouwen is schokkend.
Geheel niet mijn ervaring.

Geen idee wat MAFS betekent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217522582
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Macho? Ja, maar niet op een agressieve manier. Vreemdgaan? Ook :')
Maar ook absoluut familie mensen, ze zetten hun vrouwen en zeker moeders op een voetstuk. Ze willen trouwens graag de beste lover zijn (en denken ook dat ze dat zijn). Iemand tegen haar zin pakken hoort daar niet bij.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)-en-een-verkrachting

Staat me ook nog iets van bij dat er vorig jaar een Nederlandse meid is verkracht in een hotel in Italië. Het zit wel een beetje in dat cultuurtje..
blablablabla
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 3 mei 2025 @ 00:42:54 #139
485843 crew  Jippie
pi_217522595
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 13:43 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Het zal je misschien verbazen maar verkracht worden gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Mannen zouden gewoon kritischer moeten kijken bij wie ze hem er in willen steken. Kies je ervoor om op een laveloze griet te springen, dan moet je daar ook de consequenties voor dragen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 3 mei 2025 @ 00:47:57 #140
485843 crew  Jippie
pi_217522607
quote:

[..]

Vast wel elders een vrouw te vinden die valt op een Hark die geen Nederlandse vrouw wil of kan krijgen.

Ik ben al tig jaren getrouwd, heb 4 zussen die ook al jaren met hun partner zijn, er is dus wel een categorie mannen die zich niet bedreigd voelen door Hollandse vrouwen.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 00:49:57 #141
441859 crew  Lenny77
pi_217522615
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Staat me ook nog iets van bij dat er vorig jaar een Nederlandse meid is verkracht in een hotel in Italië. Het zit wel een beetje in dat cultuurtje..
Dus je moest zoeken naar iets wat vorig jaar is gebeurd? Dan zal het ook wel meevallen he?

Ik zei toch al dat het ook bij Italianen kan misgaan maar over het algemeen zijn dat niet de mannen waar je bang voor moet zijn.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 3 mei 2025 @ 00:51:57 #142
485843 crew  Jippie
pi_217522621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Married At First Sight - tv reality show waarin mensen mee doen aan een 'wetenschappelijk' experiment en ze aan een ideale partner worden gekoppeld waar ze dan eerst mee trouwen en daarna pas gaan leren kennen. Heerlijke drama - verstand op 0-televisie.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 3 mei 2025 @ 00:54:47 #143
485843 crew  Jippie
pi_217522625
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Er is een categorie mannen die zichzelf als 'gods gift to women' beschouwen, dit is gelukkig niet de doorsnee man.
pi_217522626
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het zal je misschien verbazen maar verkracht worden gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Mannen zouden gewoon kritischer moeten kijken bij wie ze hem er in willen steken. Kies je ervoor om op een laveloze griet te springen, dan moet je daar ook de consequenties voor dragen.
Nee natuurlijk niet maar als je wat teveel op hebt is het twee neuken dus twee hebben schuld. Zonder al te specifiek op dit voorval in te willen gaan is dat gewoon iets wat mannen en vrouwen doen. Zeker op feestjes en festivals laten ze zich gaan.

Op Dumpert sterft het daags na Koningsdag ook van de filmpjes waar stelletjes betrapt worden in mobiele Dixies. Dat zijn echt niet allemaal strak geregisseerde en vooraf geplande vrijpartijen waar men helder van lichaam en geest bij was. Maar in verreweg de meeste gevallen ook bepaald geen verkrachtingen. Gewoon mensen die zich laten gaan.
blablablabla
pi_217522631
quote:

[..]

En dat gebeurt dan allemaal opeens tijdens het huwelijk. Dat mevrouw opeens een extreme feministe wordt.

Bijzonder wel.
pi_217522633
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus je moest zoeken naar iets wat vorig jaar is gebeurd? Dan zal het ook wel meevallen he?

Ik zei toch al dat het ook bij Italianen kan misgaan maar over het algemeen zijn dat niet de mannen waar je bang voor moet zijn.
Dit gaat specifiek om verkrachtingen waarbij Nederlandse vrouwen door Italianen verkracht zijn. Best een behoorlijke trackrecord hebben ze op dat gebied voor zogenaamde gentlemans.

Van Chinezen vind je ze niet terwijl we er daar meer van hebben.
blablablabla
pi_217522638
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:51 schreef Jippie het volgende:

[..]
Married At First Sight - tv reality show waarin mensen mee doen aan een 'wetenschappelijk' experiment en ze aan een ideale partner worden gekoppeld waar ze dan eerst mee trouwen en daarna pas gaan leren kennen. Heerlijke drama - verstand op 0-televisie.
Hoe veel van die vrouwen met hun mannen omgaan in dat programma vind ik wel shocking en vals maar tevens tekenend voor hoe veel vrouwen denken en handelen. Die zijn door een slappe zak van een vader die zelf ook in een ondergeschikte rol zat wijsgemaakt dat ze ware prinsesjes zijn en een vent voor hun moet kruipen.

Ze hoeven nergens verantwoordelijkheid over te nemen want alles wat mis gaat is de schuld van zo'n vent.

Paar vrouwen die vanaf het eerste moment geen fysieke aantrekkingskracht voelden (wat geen schande is natuurlijk) maar dat vervolgens hem in de schuld probeerden te schuiven omdat hij zogenaamd niet genoeg zijn best deed binnen de relatie. Hou het lekker bij jezelf als je het niet voelt en ga niet lopen guildtrippen.
blablablabla
pi_217522640
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit gaat specifiek om verkrachtingen waarbij Nederlandse vrouwen door Italianen verkracht zijn. Best een behoorlijke trackrecord hebben ze op dat gebied voor zogenaamde gentlemans.

Van Chinezen vind je ze niet terwijl we er daar meer van hebben.
Eerst lag het aan de vrouwen. Nu ligt het aan de Italianen.

_O-
pi_217522642
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:56 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
En dat gebeurt dan allemaal opeens tijdens het huwelijk. Dat mevrouw opeens een extreme feministe wordt.

Bijzonder wel.
Nee zo waren ze natuurlijk al die tijd. Alleen verhullen ze dat tot er een ring om heen zit en ze recht hebben op de helft van de spullen en het kapitaal.
blablablabla
pi_217522644
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

_O-
Zeg ik dat? :D Maar volgens Lenny hebben Italianen hoge ethische standaarden en zijn ze erg principieel, dat lijkt toch alleszins mee te vallen.
blablablabla
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 mei 2025 @ 08:55:53 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_217523276
quote:

[..]
Geen knip voor de neus kwaad. :D

Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 09:03:41 #152
5428 crew  miss_sly
pi_217523336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Married at first sight.
Koppels die semi-wetenschappelijk blind worden gekoppeld en elkaar aan het altaar ontmoeten en trouwen.

Zegt genoeg, denk ik?
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 09:06:32 #153
5428 crew  miss_sly
pi_217523353
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:06 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

_O-
Het ligt aan iedereen behalve aan ‘de gewone Nederlandse man’ waartoe de man in kwestie zelf behoort.
pi_217524050
De vrouwen hadden direct door dat geen vrouw daar vrijwillig zou liggen sexen, en hebben dus die Italiaan van de vrouw afgetrapt.
De mannen dachten dat de vrouw daar wel vrijwillig lag en hebben geen actie ondernomen.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:50:34 #155
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524105
Ik ben

quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 09:06 schreef miss_sly het volgende:
‘de gewone Nederlandse man’
Ben ik nu slecht? ;(
pi_217524130
quote:

[..]
Het ligt aan iedereen behalve aan ‘de gewone Nederlandse man’ waartoe de man in kwestie zelf behoort.
Ik durf wel te stellen dat blanke autochtone mannen bovengemiddeld goed zouden scoren in lijstjes waarin seksueel geweld worden bijgehouden. En dat verscherpte wetgeving te danken is aan bepaalde culturele invloeden.

Helaas bestaan zulke lijstjes niet maar kiezen statistiekmakers er voor om alles wat hier geboren is op een hoop te gooien.

Je hoeft als Nederlandse vrouw maar een uurtje in de avonduren door een grote stad te wandelen om in de praktijk te ondervinden in welke hoek de probleemgevallen zitten. Dat zijn niet je gemiddelde Roderick'en en Jorissen.
blablablabla
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 10:57:32 #157
5428 crew  miss_sly
pi_217524156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:50 schreef Bargehassus het volgende:
Ik ben
[..]
Ben ik nu slecht? ;(
Volgens mij zeg ik dat niet?
  zaterdag 3 mei 2025 @ 10:58:36 #158
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524162
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:54 schreef Elan het volgende:
Ik durf wel te stellen dat blanke autochtone mannen bovengemiddeld goed zouden scoren in lijstjes waarin seksueel geweld worden bijgehouden
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:54 schreef Elan het volgende:
Helaas bestaan zulke lijstjes niet
Ja, lekkere uitspraak dan. :')
pi_217524170
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:58 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
[..]
Ja, lekkere uitspraak dan. :')
Er is wel praktijkonderzoek gedaan, telt dat ook?
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:00:11 #160
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524173
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij zeg ik dat niet?
Nee, natuurlijk niet. Ik maakte even een (matige) grap. Sorry. :@
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:01:53 #161
403820 Aberkullie
pi_217524191
quote:

[..]
Zelfs een programma als Married at first sight erbij halen om maar aan te kunnen tonen hoe slecht vrouwen zijn :') ___!!

Nog even en de vrouw is de verkrachter in dit verhaal
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:03:34 #162
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524203
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Er is wel praktijkonderzoek gedaan, telt dat ook?
Ik ben niet zo van de "praktijkonderzoeken" maar okay.

Overigens ben ik het niet per definitie met je oneens in dezen.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 11:22:05 #163
441859 crew  Lenny77
pi_217524325
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Zeg ik dat? :D Maar volgens Lenny hebben Italianen hoge ethische standaarden en zijn ze erg principieel, dat lijkt toch alleszins mee te vallen.
How how, ik heb gezegd dat het players zijn en macho's. En ook versierders en best wel vreemdgangers. Maar het zijn over het algemeen niet de verkrachters.
De Nederlandse/ Belgische man zal op dat gebied nog braver zijn daar dat zuiderse temperament niet zo aanwezig is.
Dus als je even voor de flauwe kul het 'beer/man tegenkomen in het bos'- verhaal doortrekt, dan denk ik dat ik mij nog veiliger voel in een kamer vol Nederlanders dan Italianen.
Mijn punt was dat een Italiaan niet te vergelijken valt met andere volkeren op het gebied van verkrachting. Daar staan ze niet bekend voor.

En natuurlijk hoor je dat niet van de Chinezen, die zijn zo strak opgevoed plus mengen zich niet tussen de inheemse bevolking. Maar zelfs daar zal je wel voorvallen tegenkomen.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 11:31:57 #164
441859 crew  Lenny77
pi_217524364
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hoeft als Nederlandse vrouw maar een uurtje in de avonduren door een grote stad te wandelen om in de praktijk te ondervinden in welke hoek de probleemgevallen zitten. Dat zijn niet je gemiddelde Roderick'en en Jorissen.
Maar ook niet de Massimo's en de Enzo's
pi_217524428
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar ook niet de Massimo's en de Enzo's
Je staat er ongetwijfeld gekleurd in want Italië staat niet bepaald bekend als safeheaven voor vrouwen. Het juridisch apparaat werkt ook niet bepaald mee, veel victim blaming waardoor vrouwen überhaupt geen aangifte doen.
blablablabla
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 11:42:31 #166
441859 crew  Lenny77
pi_217524450
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:39 schreef Elan het volgende:
veel victim blaming waardoor vrouwen überhaupt geen aangifte doen.
Dit heb ik precies nog gelezen ergens..
Oh wacht!
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:49:57 #167
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524507
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:39 schreef Elan het volgende:
Je staat er ongetwijfeld gekleurd in
Ik denk dat vrijwel iedereen vrijwel overal gekleurd in staat. Je hebt je ouders, de omgeving waar je opgroeit, de dingen die je leest en ziet om je heen.

Probeer een "open mind" te houden en je in te denken in allerlei situaties. Kan soms verwarrend zijn maar ook verfrissend.

Het meeste is niet zo zwart-wit.
pi_217524508
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit heb ik precies nog gelezen ergens..
Oh wacht!
Nee daar is het echt victim blaming.
Vrouwen die door groepen in busjes getrokken worden om op het strand van Rimini verkracht te worden waarvan de rechter dan zegt dat ze misschien wel vrijwillig zijn meegegaan. Pure machocultuur.

Niet de soort die zichzelf eerst in een coma zuipt om vervolgens de man van verkrachting te betichten terwijl ze zelf geen idee heeft omdat er wat gaten in haar actieve herinnering zitten.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 11:57:07 #169
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524552
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:50 schreef Elan het volgende:
Niet de soort die zichzelf eerst in een coma zuipt om vervolgens de man van verkrachting te betichten terwijl ze zelf geen idee heeft omdat er wat gaten in haar actieve herinnering zitten.
Gast, je hebt nog geen idee wat er precies gebeurd is!
pi_217524667
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:57 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Gast, je hebt nog geen idee wat er precies gebeurd is!
Zo moeilijk is dat toch niet om te raden in dit verhaal?
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:21:52 #171
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo moeilijk is dat toch niet om te raden in dit verhaal?
Je weet het dus niet maar je raadt het. Duidelijk.
pi_217524710
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:21 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Je weet het dus niet maar je raadt het. Duidelijk.
Stukje gezond verstand en logica. Moet kunnen.

Maar als jij er liever een complottheorie op los laat is dat je ook goed recht.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 12:31:36 #173
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524737
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Stukje gezond verstand en logica. Moet kunnen.

Maar als jij er liever een complottheorie op los laat is dat je ook goed recht.
Wat is dat nou weer voor een bizarre opmerking. _O-

We weten allebei de feiten niet en IK kom met een complottheorie?

Bedankt dat je me vandaag weer flink aan het lachen hebt gemaakt. _O_
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 12:46:25 #174
5428 crew  miss_sly
pi_217524812
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 11:22 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
How how, ik heb gezegd dat het players zijn en macho's. En ook versierders en best wel vreemdgangers. Maar het zijn over het algemeen niet de verkrachters.
De Nederlandse/ Belgische man zal op dat gebied nog braver zijn daar dat zuiderse temperament niet zo aanwezig is.
Dus als je even voor de flauwe kul het 'beer/man tegenkomen in het bos'- verhaal doortrekt, dan denk ik dat ik mij nog veiliger voel in een kamer vol Nederlanders dan Italianen.
Mijn punt was dat een Italiaan niet te vergelijken valt met andere volkeren op het gebied van verkrachting. Daar staan ze niet bekend voor.

En natuurlijk hoor je dat niet van de Chinezen, die zijn zo strak opgevoed plus mengen zich niet tussen de inheemse bevolking. Maar zelfs daar zal je wel voorvallen tegenkomen.
Ik vind dit ook wel heel gevaarlijke stereotypering.

Het is niet het temperament dat de ene man mogelijk gevaarlijker maakt dan de andere. Het is het gebrek aan grenzen herkennen en (willen) respecteren. De Nederlandse man is zeker niet heiliger dan een Italiaanse man. Sowieso vind ik het niet terecht om hele groepen (mannen, vrouwen, Italianen, Nederlanders, allochtonen, bepaalde volken) over één kam te scheren.
pi_217524859
Volgens het Italiaanse Bureau voor de Statistiek heeft één op de drie Italiaanse vrouwen tijdens haar leven te maken met fysiek of seksueel geweld, één op de twintig is ooit verkracht.

Keurige mensen die Italianen :)
blablablabla
pi_217524874
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:31 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Wat is dat nou weer voor een bizarre opmerking. _O-

We weten allebei de feiten niet en IK kom met een complottheorie?

Bedankt dat je me vandaag weer flink aan het lachen hebt gemaakt. _O_
Ik zeg gewoon waarvan ik denk wat het meest logische is dat is voorgevallen, als je niet wilt speculeren of je mening wil ventileren heeft reageren in zo'n topic ook weinig nut.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:10:44 #177
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217524947
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik zeg gewoon waarvan ik denk wat het meest logische is dat is voorgevallen, als je niet wilt speculeren of je mening wil ventileren heeft reageren in zo'n topic ook weinig nut.
En wat denk je dat mijn complottheorie is?
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 13:16:09 #178
441859 crew  Lenny77
pi_217524985
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:55 schreef Elan het volgende:
Volgens het Italiaanse Bureau voor de Statistiek heeft één op de drie Italiaanse vrouwen tijdens haar leven te maken met fysiek of seksueel geweld, één op de twintig is ooit verkracht.

Man wat blijf jij nou hameren op die Italianen, ik heb nergens gezegd dat het heilige boontjes zijn.. alles is voor jou een reden om alles op anderen te steken: alle volkeren, alle vrouwen, hun moeders,... Maar zeker niet de Nederlandse man!

Haal de cijfers er eens bij van de Nederlandse vrouwen? Die gaan niet veel beter zijn hoor?
(Daar zal het dan wel weer hun schuld zijn of de Nederlander die geen echte Nederlander is, dus waarom probeer ik zelfs :') )

En nee ik heb niets tegen de Nederlandse man, ik vind m zelfs erg leuk! Ze zijn in mijn ogen zelfs leuker dan de Vlaming. Ik val ook totaal niet op meer exotische types dus daar hoef je ook niets achter te zoeken.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 13:18:16 #179
441859 crew  Lenny77
pi_217525000
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 12:55 schreef Elan het volgende:

Maar ok, jij wint: alle mannen in alle kleuren zijn varkens. Kijk de cijfers maar na..
Zo goed??
Of was dat eigenlijk niet wat je wou zeggen? Waarschijnlijk niet...
  zaterdag 3 mei 2025 @ 13:34:54 #180
403820 Aberkullie
pi_217525116
Nu het geen volbloed arier blijkt te zijn ligt het ineens aan Italianen in plaats van de vrouw.
Het zou lachwekkend zijn als het niet zo dieptriest was geweest.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 14:14:37 #181
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217525326
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:34 schreef Aberkullie het volgende:
Nu het geen volbloed arier blijkt te zijn ligt het ineens aan Italianen in plaats van de vrouw.
Het zou lachwekkend zijn als het niet zo dieptriest was geweest.
Het gebeurt niet vaak, maar in dezen ben ik het met je eens.
pi_217525726
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Man wat blijf jij nou hameren op die Italianen, ik heb nergens gezegd dat het heilige boontjes zijn.. alles is voor jou een reden om alles op anderen te steken: alle volkeren, alle vrouwen, hun moeders,... Maar zeker niet de Nederlandse man!

Haal de cijfers er eens bij van de Nederlandse vrouwen? Die gaan niet veel beter zijn hoor?
(Daar zal het dan wel weer hun schuld zijn of de Nederlander die geen echte Nederlander is, dus waarom probeer ik zelfs :') )

En nee ik heb niets tegen de Nederlandse man, ik vind m zelfs erg leuk! Ze zijn in mijn ogen zelfs leuker dan de Vlaming. Ik val ook totaal niet op meer exotische types dus daar hoef je ook niets achter te zoeken.
1 op 8 en 1 op 24 volgens het CBS, Nederland scoort dus aanzienlijk beter.

En dan is de wetgeving hier ook nog eens strenger.

Maar blijf jij lekker die kut Italianen verdedigen :')
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:23:23 #183
403820 Aberkullie
pi_217525730
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Blijf jij lekker jezelf voor schut zetten. Mooi dat het hier allemaal zwart op wit staat wat voor griezel jij bent
pi_217525744
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 13:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar ok, jij wint: alle mannen in alle kleuren zijn varkens. Kijk de cijfers maar na..
Zo goed??
Of was dat eigenlijk niet wat je wou zeggen? Waarschijnlijk niet...
Oneens. Culturele achtergrond, religie en machocultuur spelen een prominente rol in de totstandkoming van de cijfers

Wij hebben dat allemaal niet hier op wat import na.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:29:28 #185
438527 MissButterflyy
pi_217525756
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Oneens. Culturele achtergrond, religie en machocultuur spelen een prominente rol in de totstandkoming van de cijfers

Wij hebben dat allemaal niet hier op wat import na.
Ga toch weg. De cijfers zijn hier ook hoog, vrouwen die door femicide om het leven komen zijn de cijfers hier ook hoog.
En daar zitten net zo vaak daders tussen met blond haar en blauwe ogen.
pi_217525778
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ga toch weg. De cijfers zijn hier ook hoog, vrouwen die door femicide om het leven komen zijn de cijfers hier ook hoog. En daar zitten net zo vaak daders tussen met blond haar en blauwe ogen.
Als je uit gaat van het principe dat elk slachtoffer er een teveel is wellicht. Maar Nederland doet het objectief wel een stuk beter.

En dan is de wetgeving, nazorg en opsporing ook nog eens van een betere kwaliteit.

Verder kun je op de site van het CBS gewoon zien dat import veel vaker betrokken is bij geweld tegen vrouwen. Dus ga lekker een ander in de zeik nemen met je linkse leugens.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:37:44 #187
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217525832
quote:

[..]

Is dat een recent topic? Link?
Lijkt me wel lachen om eens door te lezen.
pi_217525874
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Is dat een recent topic? Link?
Lijkt me wel lachen om eens door te lezen.
R&P / Nederlandse vrouwen missen vrouwelijkheid #4
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 15:46:42 #189
438527 MissButterflyy
pi_217525899
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je uit gaat van het principe dat elk slachtoffer er een teveel is wellicht. Maar Nederland doet het objectief wel een stuk beter.

En dan is de wetgeving, nazorg en opsporing ook nog eens van een betere kwaliteit.

Verder kun je op de site van het CBS gewoon zien dat import veel vaker betrokken is bij geweld tegen vrouwen. Dus ga lekker een ander in de zeik nemen met je linkse leugens.
Kom maar met de cijfers dat import het meeste betrokken is bij (seksueel) geweld tegen vrouwen.
Ik lees net nog een hele studie dat er geen verband is met bepaalde afkomsten. Daders zitten in alle lagen van de bevolking, hebben een stoornis, een machtspositie of maken handig gebruik van de gelegenheid, als het kan.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 3 mei 2025 @ 15:52:04 #190
485843 crew  Jippie
pi_217525938
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe veel van die vrouwen met hun mannen omgaan in dat programma vind ik wel shocking en vals maar tevens tekenend voor hoe veel vrouwen denken en handelen. Die zijn door een slappe zak van een vader die zelf ook in een ondergeschikte rol zat wijsgemaakt dat ze ware prinsesjes zijn en een vent voor hun moet kruipen.

Ze hoeven nergens verantwoordelijkheid over te nemen want alles wat mis gaat is de schuld van zo'n vent.

Paar vrouwen die vanaf het eerste moment geen fysieke aantrekkingskracht voelden (wat geen schande is natuurlijk) maar dat vervolgens hem in de schuld probeerden te schuiven omdat hij zogenaamd niet genoeg zijn best deed binnen de relatie. Hou het lekker bij jezelf als je het niet voelt en ga niet lopen guildtrippen.
Je moet de Amerikaanse versie eens kijken, daar worden de mannen pas echt gemangeld over futiliteiten.

Je moet niet vergeten dat het overgrote deel van de deelnemers die zich inschrijven geen probleem hebben om hun privé leven uit te vergroten op tv. Hoe meer ophef, hoe meer aandacht. Goed voor de kijkcijfers en de verdiensten via social media voor de deelnemers na afloop van een seizoen.

Mannen (of vrouwen) die zich in Mafs gekleineerd voelen (of zijn) hebben de keuze om op te stappen. Als ze blijven zitten valt het denk ik allemaal wel mee of kiezen ze voor de extra aandacht.
pi_217525969
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kom maar met de cijfers dat import het meeste betrokken is bij (seksueel) geweld tegen vrouwen.
Ik lees net nog een hele studie dat er geen verband is met bepaalde afkomsten.
Dat zal dan wel flink zwoegen geweest zijn voor de onderzoekers om dat verband te verdoezelen, maar ja, het is wel essentieel voor je academische carriere.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 16:04:45 #192
441859 crew  Lenny77
pi_217526031
quote:

[..]

Er scheelt toch het één en ander met jou :@

Het abnormale vastbijten in kleine details is opmerkelijk!
pi_217526803
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik lees net nog een hele studie dat er geen verband is met bepaalde afkomsten. Daders zitten in alle lagen van de bevolking, hebben een stoornis, een machtspositie of maken handig gebruik van de gelegenheid, als het kan.
quote:
Hoewel niet opgezet met het expliciete doel om het verband tussen etniciteit en zedencrimi-
naliteit te onderzoeken, zijn in Nederland diverse onderzoeken verschenen naar zedencrimina-
liteit waarin etniciteit, meer of minder, zijdelings aan bod komt. Recent hebben bijvoorbeeld
Van Wijk en anderen een landelijk onderzoek verricht naar zedencriminaliteit op basis van poli-
tiegegevens. Uit dit onderzoek bleek onder meer dat allochtonen vooral betrokken zijn bij aan-
randing en verkrachting. Een studie naar zedendelinquenten in de regio Haaglanden (Van Wijk
& Ferwerda, 2000) gaf aan dat vooral Marokkanen en Surinamers tot de actiefste groep zeden-
delinquenten behoren. Voor beide onderzoeken geldt echter dat etniciteit werd gebaseerd op
nationaliteit en niet, zoals in het CBS/WODC-onderzoek, op basis van het geboorteland van
de ouders.
Vooral Surinamers scoren bovengemiddeld. 85% van de daders van verkrachting/aanranding hebben een allochtone achtergrond. Autochtonen scoren dan weer slechter bij kindermisbruik.
blablablabla
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 19:31:22 #194
441859 crew  Lenny77
pi_217528092
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:55 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Vooral Surinamers scoren bovengemiddeld. 85% van de daders van verkrachting/aanranding hebben een allochtone achtergrond. Autochtonen scoren dan weer slechter bij kindermisbruik.
Ik vraag mij dat wel eens af bij dat laatste. Zou het niet zo kunnen zijn dat kindermisbruik bij andere volkeren veel minder naar buiten komt? Het lijkt mij raar dat dit vooral alleen bij 'ons' voorkomt?
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 19:44:12 #195
236264 crew  capricia
pi_217528208
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik vraag mij dat wel eens af bij dat laatste. Zou het niet zo kunnen zijn dat kindermisbruik bij andere volkeren veel minder naar buiten komt? Het lijkt mij raar dat dit vooral alleen bij 'ons' voorkomt?
Juist.
Denk aan Bacha bazi en chai boy's. Jonge jongens die seksuele diensten moeten verlenen.
https://www.researchgate.(...)thee%20inschenken%20(in%20het
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217528241
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:31 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat lijkt me zeker het geval. Veel allochtonen zijn veel meer gesloten, hebben te maken met zaken als familie-eer en bovendien weinig vertrouwen in de Nederlandse overheid en/of hebben een taalbarrière.

Maar goed het komt wel uit dat onderzoek naar voren. Als je dus roept dat Surinamers relatief vaak betrokken zijn bij verkrachting en aanranding moet je niet vervolgens voor de Nederlanders die kinderen misbruiken allerlei kut smoezen aandragen.

Nu is dat niet meteen aanranding of verkrachting maar qua intimidatie op straat zijn dat in de grote steden ook bijna altijd kansenparels.
blablablabla
pi_217528344
quote:

[..]

Ah ja dan is het minder erg.
pi_217528349
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 19:57 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Ah ja dan is het minder erg.
Zegt iemand dat?
blablablabla
pi_217528438
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 15:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je moet de Amerikaanse versie eens kijken, daar worden de mannen pas echt gemangeld over futiliteiten.

Je moet niet vergeten dat het overgrote deel van de deelnemers die zich inschrijven geen probleem hebben om hun privé leven uit te vergroten op tv. Hoe meer ophef, hoe meer aandacht. Goed voor de kijkcijfers en de verdiensten via social media voor de deelnemers na afloop van een seizoen.

Mannen (of vrouwen) die zich in Mafs gekleineerd voelen (of zijn) hebben de keuze om op te stappen. Als ze blijven zitten valt het denk ik allemaal wel mee of kiezen ze voor de extra aandacht.
Die zijn helemaal extreem ja :r
Zal wel daarvandaan zijn komen overwaaien, maar ik zag het bij meerdere Nederlandse vrouwen ook precies op die manier terug.

Het is niet erg als je geen fysieke aantrekkingskracht voelt maar zaag niet iemand om die reden tot op de poten af en doe alsof het door hem komt. Echt walgelijk gedrag.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 20:06:10 #200
438527 MissButterflyy
pi_217528449
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Zal wel daarvandaan zijn komen overwaaien, maar ik zag het bij meerdere Nederlandse vrouwen ook precies op die manier terug.

Het is niet erg als je geen fysieke aantrekkingskracht voelt maar zaag niet iemand om die reden tot op de poten af en doe alsof het door hem komt. Echt walgelijk gedrag.
Ja, dat is tv, amusement, vermaak.
In het echt gaat het niet zo.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 20:07:31 #201
438527 MissButterflyy
pi_217528457
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 17:55 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Het jaar 2000, dat is 25 jaar geleden. Ik ben benieuwd naar meer recente cijfers.
pi_217528545
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, dat is tv, amusement, vermaak.
In het echt gaat het niet zo.
Het is real life tv, het zijn geen actrices of zo. Je ziet dat gedrag in al die programma's terug. LLDL, BZV, BBVL enz. Het is typisch modern gedrag van een bepaald slag vrouw voor wie het nooit genoeg is.
70% van de scheidingen wordt ook door vrouwen geïnitieerd, en huwelijken tussen twee mannen hebben het grootste slagingspercentage. Ik denk dat mannen gewoon wat sneller tevreden zijn en loyaler zijn naar hun wederhelft.
blablablabla
pi_217528612
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het jaar 2000, dat is 25 jaar geleden. Ik ben benieuwd naar meer recente cijfers.
Dat onderzoek van de Amsterdams University is van 2005. Het staat je vrij om zelf recentere data aan te dragen.
quote:
In de politiecijfers van 2005. Antillianen zijn het sterkst
oververtegenwoordigd in de totale criminaliteit met ongeveer 496 verdachten per 10.000 inwo-
ners, gevolgd door personen uit het Marokko, Suriname en het voormalige Oostblok.
Zeden algemeen
In 2005 werden 2580 mannelijke autochtone Nederlanders, oftewel vier op de 10.000, gere-
gistreerd op verdenking van een zedendelict. Wanneer we het aantal zedenverdachten per
10.000 inwoners van de verschillende etnische groepen hiermee vergelijken, dan blijken onder
mannelijke zedenverdachten vooral Antillianen, Surinamers, personen uit het Midden-Oosten,
Marokkanen en Overige Afrikanen te zijn oververtegenwoordigd. Het aantal zedenverdachten
onder West-Europeanen en Indonesiërs is vergelijkbaar met dat van de autochtone
Nederlanders.

Het is echt wel een cultuur dingetje.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 20:25:22 #204
403820 Aberkullie
pi_217528636
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat onderzoek van de Amsterdams University is van 2005. Het staat je vrij om zelf recentere data aan te dragen.
[..]
Het is echt wel een cultuur dingetje.
Ligt aan de vrouwen
pi_217528730
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:25 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ligt aan de vrouwen
Als ze allemaal op jouw zouden lijken waarschijnlijk wel.
Mijn hemel wat ben jij een partij vervelend bezig.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 20:32:00 #206
438527 MissButterflyy
pi_217528743
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Op jou. En je bent zelf vervelend.
Ligt het niet aan de vrouwen, ligt het wel weer aan de Italianen of andere culturen.
pi_217528839
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Op jou. En je bent zelf vervelend.
Ligt het niet aan de vrouwen, ligt het wel weer aan de Italianen of andere culturen.
Van Nederlandse mannen heb je over het algemeen weinig te vrezen .

Ik ben gewoon heel benieuwd en een tikkeltje bezorgd hoe we die nieuwe wetgeving fatsoenlijk kunnen implementeren.

Zweden (waar deze wetgeving al wat langer actief is) kent bijvoorbeeld een stijging van het aantal verkrachtingen met liefst 75%.

Dat zal door vrouwen uitgelegd worden als pure winst maar ik vraag me toch af of al die extra gevallen daadwerkelijk verkrachters zijn of dat er als je wat verder kijkt er ook een hoop dubieuze veroordelingen tussen zitten.
blablablabla
pi_217528869
Bedoel die 75% extra veroordelingen komt primair door de wetswijziging t.a.v. consent, niet door betere opsporing.

Ben wel benieuwd hoeveel mannen hier daadwerkelijk toestemming vragen voor een potje seks, of er misschien wel ten onrechte vanuit gaan dat het wel oke is.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 20:43:15 #209
438527 MissButterflyy
pi_217528888
Wie eist, moet bewijzen. Dat heb ik eerder ook al gedeeld, deze uitleg.
Dus het zal wel meevallen met de krijsende vrouwen over verkrachtingen en onschuldige mannen die uit wraak vast komen te zitten.
pi_217528935
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:43 schreef MissButterflyy het volgende:
Wie eist, moet bewijzen. Dat heb ik eerder ook al gedeeld, deze uitleg.
Dus het zal wel meevallen met de krijsende vrouwen over verkrachtingen en onschuldige mannen die uit wraak vast komen te zitten.
Dat van eisen en bewijzen was onder de oude situatie zo. Tegenwoordig volstaat als een van beide aangeeft dat er geen sprake was van wederzijdse toestemming.

Ergens fantastisch in de strijd tegen seksueel geweld maar het opent ook deuren voor kwaadwillenden.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 20:48:09 #211
438527 MissButterflyy
pi_217528952
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat van eisen en bewijzen was onder de oude situatie zo. Tegenwoordig volstaat als een van beide aangeeft dat er geen sprake was van wederzijdse toestemming.

Ergens fantastisch in de strijd tegen seksueel geweld maar het opent ook deuren voor kwaadwillenden.
Nee hoor, dan moet er alsnog beeldmateriaal zijn, of appjes of wat dan ook.
Het is niet haar woord tegen het zijne en dat haar woord zwaarder telt. Daar heb ik het eerder ook al over gehad, verkoop geen onzin.
pi_217528993
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee hoor, dan moet er alsnog beeldmateriaal zijn, of appjes of wat dan ook.
Het is niet haar woord tegen het zijne en dat haar woord zwaarder telt. Daar heb ik het eerder ook al over gehad, verkoop geen onzin.
Dat is veel te kort door de bocht. Spermaresten kunnen ook als bewijs gelden.
Dus als die er zijn en jij zegt nadien het was tegen mijn zin dan hangt zo'n vent.
blablablabla
pi_217529011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 01:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Als ik de reacties in dit topic lees, ben ik zó blij met mijn vriend en de mannen in mijn omgeving 😆. Wat een ellende lees ik hier al vanaf het begin van sommige mannen: zoveel frustratie, haat, wantrouwen en generalisaties richting vrouwen. En ik weet dat veel mannen zo denken helaas.

Bij jouw reacties krijg ik sterk het idee dat je bijna bang bent voor je positie als man? En wat jij bijvoorbeeld omschrijft als ‘vrouwen die denken dat ze prinsesjes zijn’, kun je ook gewoon zien als vrouwen die hun waarde kennen en niet genoegen nemen met minder dan ze verdienen/willen. Dat is juist iets positiefs toch? Ik heb de beelden niet gezien hoor, maar volgens mij vat jij alles heel extreem negatief op als het vrouwen betreft.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:04:38 #214
438527 MissButterflyy
pi_217529087
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is veel te kort door de bocht. Spermaresten kunnen ook als bewijs gelden.
Dus als die er zijn en jij zegt nadien het was tegen mijn zin dan hangt zo'n vent.
Nee hoor, wat ik zo las kan dat in die nieuwe wet niet enkel als bewijs gelden, nogmaals, verkoop geen onzin.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:06:22 #215
403820 Aberkullie
pi_217529111
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Weet je wat vervelend is? Iemand ergens van beschuldigen en als ik dan de desbetreffende quote vraag ga je me maar negeren omdat die niet bestaat.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:06:35 #216
438527 MissButterflyy
pi_217529112
Wat wel bewijs kan zijn is die spermaresten in combinatie met dat een vrouw letsel heeft doordat ze verzet heeft getoond. En dat onderzoekt een arts aan haar lichaam.
En verder zoals gezegd camerabeelden, appjes, enz.
  Moderator zaterdag 3 mei 2025 @ 21:06:58 #217
5428 crew  miss_sly
pi_217529118
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee hoor, wat ik zo las kan dat in die nieuwe wet niet enkel als bewijs gelden, nogmaals, verkoop geen onzin.
Er zijn uitgebreide stukken tekst gedeeld, maar die zullen wel overgeslagen zijn door hem.

Deze user verdient maar één ding en dat is de negeer-knop. Wordt het heerlijk rustig van en hoef je die vrouwonvriendelijke drek niet door te spitten.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:09:54 #218
438527 MissButterflyy
pi_217529162
Ja inderdaad, ben er ook wel klaar mee ondertussen. Negeren is het beste.
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:10:36 #219
403820 Aberkullie
pi_217529167
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn uitgebreide stukken tekst gedeeld, maar die zullen wel overgeslagen zijn door hem.

Deze user verdient maar één ding en dat is de negeer-knop. Wordt het heerlijk rustig van en hoef je die vrouwonvriendelijke drek niet door te spitten.
Je hebt gelijk ook
pi_217529217
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ben gewoon heel benieuwd en een tikkeltje bezorgd hoe we die nieuwe wetgeving fatsoenlijk kunnen implementeren.

Zweden (waar deze wetgeving al wat langer actief is) kent bijvoorbeeld een stijging van het aantal verkrachtingen met liefst 75%.

Dat zal door vrouwen uitgelegd worden als pure winst maar ik vraag me toch af of al die extra gevallen daadwerkelijk verkrachters zijn of dat er als je wat verder kijkt er ook een hoop dubieuze veroordelingen tussen zitten.
Tegelijkertijd importeerde Zweden toen een heleboel woestelingen.
pi_217529267
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Tegelijkertijd importeerde Zweden toen een heleboel woestelingen.
Exact. En Nederland is geen haar beter. Niet alleen Syriërs maar wat denk je van kennismigranten uit India die bij bosjes worden geïmporteerd? In geen land ter wereu is een vrouwenleven minder waard dan daar.
Het een zal ongetwijfeld met het ander te maken hebben.
blablablabla
pi_217529300
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 21:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat wel bewijs kan zijn is die spermaresten in combinatie met dat een vrouw letsel heeft doordat ze verzet heeft getoond. En dat onderzoekt een arts aan haar lichaam.
En verder zoals gezegd camerabeelden, appjes, enz.
Wie gaat seks in hemelsnaam filmen? En wat voor appjes? App jij mannen doorgaans van te voren of je van plan bent wel/geen seks te hebben met ze die avond?

Spermaresten zijn in 90% van alle verkrachtingszaken de doorslaggevende juridische bewijslast.
blablablabla
pi_217529339
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:56 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Als ik de reacties in dit topic lees, ben ik zó blij met mijn vriend en de mannen in mijn omgeving 😆. Wat een ellende lees ik hier al vanaf het begin van sommige mannen: zoveel frustratie, haat, wantrouwen en generalisaties richting vrouwen. En ik weet dat veel mannen zo denken helaas.

Bij jouw reacties krijg ik sterk het idee dat je bijna bang bent voor je positie als man? En wat jij bijvoorbeeld omschrijft als ‘vrouwen die denken dat ze prinsesjes zijn’, kun je ook gewoon zien als vrouwen die hun waarde kennen en niet genoegen nemen met minder dan ze verdienen/willen. Dat is juist iets positiefs toch? Ik heb de beelden niet gezien hoor, maar volgens mij vat jij alles heel extreem negatief op als het vrouwen betreft.
Er is niks mis met vrouwen die gevoel voor eigenwaarde hebben, het is alleen wel jammer als die behoefte aan erkenning en profilering vervolgens ten koste van mannen moet gaan.

En zeg ook heel nadrukkelijk dat het een deel van de vrouwen betreft, met het gros is niks mis.
blablablabla
  zaterdag 3 mei 2025 @ 21:55:13 #224
330914 Sherlock_Holmes
pi_217529633
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:38 schreef Elan het volgende:

[..]

pi_217534100
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:40 schreef Elan het volgende:
Bedoel die 75% extra veroordelingen komt primair door de wetswijziging t.a.v. consent, niet door betere opsporing.

Ben wel benieuwd hoeveel mannen hier daadwerkelijk toestemming vragen voor een potje seks, of er misschien wel ten onrechte vanuit gaan dat het wel oke is.
Nee.

Die komt primair door een andere manier van tellen.

Waar bv hier geld dat 1 veroordeling in de boeken komt als 1 verkrachting hebben ze het daar veranderd naar elke keer verkracht komt in de boeken.

Vergeet niet dat veel misbruik thuis en in vertrouwde omgeving plaats vindt en erg vaak om meerdere verkrachtingen over langere tijd gaat.
pi_217534603
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nee.

Waar bv hier geld dat 1 veroordeling in de boeken komt als 1 verkrachting hebben ze het daar veranderd naar elke keer verkracht komt in de boeken.

Vergeet niet dat veel misbruik thuis en in vertrouwde omgeving plaats vindt en erg vaak om meerdere verkrachtingen over langere tijd gaat.
Oh interessant
pi_217535677
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nee.

Niet primair. Daders met meerdere veroordelingen op hun naam vormen maar een relatief klein deel van de verklaring. Een veel groter deel komt door de aanpassing zoals wij die hier ook kennen waarin wederzijdse instemming of eigenlijk het ontbreken daarvan je op een veroordeling kan komen te staan.

De wet is ook veel meer aangepast dan hier het geval is door een veel bredere interpretatie van het juridische kader voor verkrachting. Digitale zeden vallen bijvoorbeeld onder bepaalde gevallen onder verkrachting. Het was toch al een heel erg liberaal land dus preventie en het gelijkheidsbeginsel stonden daar toch al hoog in het vaandel.
blablablabla
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 5 mei 2025 @ 02:04:44 #228
485843 crew  Jippie
pi_217542853
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 20:04 schreef Elan het volgende:

[..]

En vergeet het nodige 'Knip en plakwerk niet'. Soms zie je een scène van een 'knallende ruzie' en een paar minuten later is het weer OK met een sorry. Ik ben niet snel boos, maar als ik eenmaal kwaad ben kook ik nog wel een paar uren door van woede :@ Denk dat we hooguit 5% van de beelden zien, dus het zal allemaal wel los lopen.
pi_217546351
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet primair. Daders met meerdere veroordelingen op hun naam vormen maar een relatief klein deel van de verklaring. Een veel groter deel komt door de aanpassing zoals wij die hier ook kennen waarin wederzijdse instemming of eigenlijk het ontbreken daarvan je op een veroordeling kan komen te staan.

De wet is ook veel meer aangepast dan hier het geval is door een veel bredere interpretatie van het juridische kader voor verkrachting. Digitale zeden vallen bijvoorbeeld onder bepaalde gevallen onder verkrachting. Het was toch al een heel erg liberaal land dus preventie en het gelijkheidsbeginsel stonden daar toch al hoog in het vaandel.
Ik heb het niet over daders met meerdere veroordelingen.
Ik heb het over 1 slachtoffer die meerdere keren verkracht is door 1
dader.

Dat gaat hier in de boeken als 1 verkrachting. Daar hebben ze dat veranderd en gaat het de boeken in als bv 5 keer.

Dat heeft die enorme stijging in verkrachting cijfers veroorzaakt.
Kijk naar het aantal veroordelingen en je zal die enorme stijging niet zien.
pi_218227124
Vandaag een eerste openbare zitting van de Italiaanse verdachte van de verkrachting van een Ierse vrouw tijdens Koningsdag.

Hij heeft nog meer op zijn kerfstok oa het zich aftrekken in een café en hij werd een keer volledig naakt door de politie aangehouden.

Bron:Telegraaf
  woensdag 16 juli 2025 @ 11:40:41 #231
438527 MissButterflyy
pi_218227306
quote:
18s.gif Op woensdag 16 juli 2025 11:14 schreef Kim-Holland het volgende:
Vandaag een eerste openbare zitting van de Italiaanse verdachte van de verkrachting van een Ierse vrouw tijdens Koningsdag.

Hij heeft nog meer op zijn kerfstok oa het zich aftrekken in een café en hij werd een keer volledig naakt door de politie aangehouden.

Bron:Telegraaf
Geen vaste woon en verblijfplaats, en justitie denkt dat de kans groot is dat hij er vandoor gaat als ze hem voorwaardelijk vrijlaten.
Heel goed dat hij dus vastblijft.
pi_218227449
De pizzaoven in. @RamboDirk
pi_218228560
Beide waren onder invloed en weten niks meer maar alleen de man wordt verwezen dat hij geen toestemming zou kunnen krijgen? Hoezo geldt dat niet twee kanten op hoe gaan ze dat juridisch verantwoorden?

Of is het gewoon wet dat het alleen voor de vrouw geld dat ze toestemming moet geven?
No bitch to me
  woensdag 16 juli 2025 @ 13:58:12 #235
438527 MissButterflyy
pi_218228577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:56 schreef TornadoDK het volgende:
Beide waren onder invloed en weten niks meer maar alleen de man wordt verwezen dat hij geen toestemming zou kunnen krijgen? Hoezo geldt dat niet twee kanten op hoe gaan ze dat juridisch verantwoorden?

Of is het gewoon wet dat het alleen voor de vrouw geld dat ze toestemming moet geven?
Het gebeuren is gefilmd en er zijn getuigen bij geweest, het is niet zo dat de vrouw van de man af en weggetrapt moest worden….
pi_218230840
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gebeuren is gefilmd en er zijn getuigen bij geweest, het is niet zo dat de vrouw van de man af en weggetrapt moest worden….
Dat zegt de ovj niet. Die zegt dat de vrouw niet kan bepalen wat ze wil omdat ze in een staat van minder bewustzijn is, dat geldt dan toch ook voor de man?
Overigens hoor ik dit argument vaker bij vrouwen maar nooit voor mannen, dan geldt het schijnbaar niet.

Dat de het er verder slecht uitziet voor deze man in deze specifieke zaak dat lijkt me wel.
No bitch to me
pi_218230982
Beide waren waus alleen de een geeft het toe en de ander probeert haar handen in onschuld te wassen.
blablablabla
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 17:39:28 #238
5428 crew  miss_sly
pi_218231012
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 17:26 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dat zegt de ovj niet. Die zegt dat de vrouw niet kan bepalen wat ze wil omdat ze in een staat van minder bewustzijn is, dat geldt dan toch ook voor de man?
Overigens hoor ik dit argument vaker bij vrouwen maar nooit voor mannen, dan geldt het schijnbaar niet.

Dat de het er verder slecht uitziet voor deze man in deze specifieke zaak dat lijkt me wel.
Hoe weet je dat dat voor de man ook geldt? Is daar iets over gezegd?

Verder is het vrij simpel: Als hij hem erin wil steken en zij is niet genoeg bij om daarmee in te stemmen, geeft ze dus geen toestemming, en mag hij het niet doen. De vrouw is doorgaans de 'ontvangende'partij en het gebeurt vaker dat een (half)bewusteloze vrouw wordt verkracht dan dat een (half)bewusteloze man wordt gedwongen hem erin te stoppen. Daarmee niet gezegd dat het tweede nooit voorkomt, integendeel, maar omgekeerd wel vaker.
pi_218231334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 17:26 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Op zich mee eens, het is juridificatie van het algemeen bekende gegeven dat vrouwen nogal eens moeite hebben hun wil te bepalen die nogal dubieus is qua normstelling. Maar in dit geval gaat dat niet op omdat hij kennelijk de actieve partij was.

Het gaat overigens wel heel vaak om de seksuele manieren van moslims, maar Italianen kunnen vaak ook nog wel wat opvoeding gebruiken. Dan heb ik het niet over verkrachtingen, maar dat soort dingen lijken toch wel enigzins in elkaars verlengde te liggen.
pi_218231543
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 17:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe weet je dat dat voor de man ook geldt? Is daar iets over gezegd?

Verder is het vrij simpel: Als hij hem erin wil steken en zij is niet genoeg bij om daarmee in te stemmen, geeft ze dus geen toestemming, en mag hij het niet doen. De vrouw is doorgaans de 'ontvangende'partij en het gebeurt vaker dat een (half)bewusteloze vrouw wordt verkracht dan dat een (half)bewusteloze man wordt gedwongen hem erin te stoppen. Daarmee niet gezegd dat het tweede nooit voorkomt, integendeel, maar omgekeerd wel vaker.
Beide zeggen zich niets te herinneren. Geen idee of er testen zijn gedaan om vast te stellen of ze onder invloed waren dat wordt iig niet vermeld in het artikel wat ik had gelezen.

Maar als hij er ook niet genoeg bij is om dat bewust te doen dan zou dat tegen elkaar moeten worden weggestreept.

Ik vind het vooral ze dubbel dat als beide dronken zijn de man dan de schuld heeft omdat de vrouw niet bewust toestemming kan geven terwijl dat dan voor beide moet gelden.

Dat gezegd hebbende snap ik ook wel dat het lastig blijft en vrouwen hier wel vaker last van hebben. Alleen juridisch gezien zou het gelijk moeten zijn als beide dronken zijn en dus niet bewust kunnen instemmen.
No bitch to me
pi_218231621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 18:40 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Beide zeggen zich niets te herinneren. Geen idee of er testen zijn gedaan om vast te stellen of ze onder invloed waren dat wordt iig niet vermeld in het artikel wat ik had gelezen.

Maar als hij er ook niet genoeg bij is om dat bewust te doen dan zou dat tegen elkaar moeten worden weggestreept.

Ik vind het vooral ze dubbel dat als beide dronken zijn de man dan de schuld heeft omdat de vrouw niet bewust toestemming kan geven terwijl dat dan voor beide moet gelden.

Dat gezegd hebbende snap ik ook wel dat het lastig blijft en vrouwen hier wel vaker last van hebben. Alleen juridisch gezien zou het gelijk moeten zijn als beide dronken zijn en dus niet bewust kunnen instemmen.
Ik snap het willen nuanceren niet eigenlijk. En opmerkelijk genoeg zijn het bijna altijd mannen die dit soort dingen willen nuanceren. Waarom voel je de behoefte zo?

Maar wat het is: je gaat ten eerste volledig voorbij aan toestemming. Als je niet zeker weet of iemand ja kan zeggen, dan is er dus géén toestemming. Deze vrouw was niet meer bij bewustzijn hè. Volgens de officier van justitie (staat in het NOS artikel) heeft de man zelf verklaard dat hij seks had met de vrouw, maar niet wist of zij dat wilde. Daarmee geeft hij dus ook gewoon toe dat hij geen toestemming heeft gehad. Dát is het probleem.

En ook belangrijk om te beseffen dat in de praktijk vrouwen veel vaker slachtoffer zijn van seksueel geweld (onder invloed) door mannen. Dat betekent niet dat het nooit andersom voorkomt, maar het idee dat het tegen elkaar moet worden weggestreept doet echtttt geen recht aan de machtsdynamiek en hoe seksueel geweld meestal plaatsvindt.

Eigenlijk vind ik je opmerking absurd. Ik hoop bijna dat je een grap maakt.
pi_218231945
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 18:50 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Ik snap het willen nuanceren niet eigenlijk. En opmerkelijk genoeg zijn het bijna altijd mannen die dit soort dingen willen nuanceren. Waarom voel je de behoefte zo?

Maar wat het is: je gaat ten eerste volledig voorbij aan toestemming. Als je niet zeker weet of iemand ja kan zeggen, dan is er dus géén toestemming. Deze vrouw was niet meer bij bewustzijn hè. Volgens de officier van justitie (staat in het NOS artikel) heeft de man zelf verklaard dat hij seks had met de vrouw, maar niet wist of zij dat wilde. Daarmee geeft hij dus ook gewoon toe dat hij geen toestemming heeft gehad. Dát is het probleem.

En ook belangrijk om te beseffen dat in de praktijk vrouwen veel vaker slachtoffer zijn van seksueel geweld (onder invloed) door mannen. Dat betekent niet dat het nooit andersom voorkomt, maar het idee dat het tegen elkaar moet worden weggestreept doet echtttt geen recht aan de machtsdynamiek en hoe seksueel geweld meestal plaatsvindt.

Eigenlijk vind ik je opmerking absurd. Ik hoop bijna dat je een grap maakt.
Omdat voor de wet iedereen gelijk is. Je kunt niet zeggen een vrouw is dronken dus die kon geen toestemming geven. De man is dronken ja jammer dan pech voor hem.
No bitch to me
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 19:35:21 #243
5428 crew  miss_sly
pi_218232058
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 19:26 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Omdat voor de wet iedereen gelijk is. Je kunt niet zeggen een vrouw is dronken dus die kon geen toestemming geven. De man is dronken ja jammer dan pech voor hem.
De man voert de actie toch uit zonder dat de toestemming er was?
pi_218232095
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 19:26 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dus je wil een bewusteloze vrouw onder invloed en een man onder invloed die aangeeft dat hij niet wist of de vrouw instemde met de seks, gelijk aan elkaar stellen?

Als jij zélf middelen gebruikt en daardoor grenzen van een ander overschrijdt, blijft dat echt jouw verantwoordelijkheid en niet die van het slachtoffer. Al is ze ook dronken. Dronken zijn is geen vrijbrief om iemand te verkrachten, net zoals het ook geen vrijbrief is om iemand in elkaar te slaan of dingen te gaan vernielen oid. Hier is echt geen ruimte voor nuance.

Als je niet kunt garanderen dat je de grenzen van een ander respecteert terwijl je dronken bent, dan moet je daar rekening mee houden vóór je drinkt hè. Maja ik ben wel weer klaar met het topic. 🥲
pi_218232116
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 19:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een rare wegredeneren weer.
Beide zijn er niet toe instaat als je beide zo dronken bent dat je beide letterlijk niks meer kan herinneren.

Ja ook vrouwen dragen verantwoordelijkheid.
Moet je maar niet dronken worden, eveneens de man, dan kom je niet zo gauw in dit soort situaties.
pi_218232304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 18:50 schreef Zonnige het volgende:

[quoteEn ook belangrijk om te beseffen dat in de praktijk vrouwen veel vaker slachtoffer zijn van seksueel geweld (onder invloed) door mannen. Dat betekent niet dat het nooit andersom voorkomt, maar het idee dat het tegen elkaar moet worden weggestreept doet echtttt geen recht aan de machtsdynamiek en hoe seksueel geweld meestal plaatsvindt.
Behalve dat dat in een individuele zaak irrelevant zou moeten zijn (maar niet is), is dat vanwege seksueel geweld, het heet niet voor niks verkrachting. Mannen hebben doorgaans de fysieke macht om tegen de wil van de vrouw te penetreren, en andersom zelden, dat maakt die getalsverhouding zoals die is.

Maar nu er gerommeld is met de definitie van verkrachting, ligt dat niet meer zo eenvoudig. Ook vrouwen kunnen zonder instemming seks met de man hebben, en beiden kunnen te dronken zijn voor een degelijke consent. Wat we nu zien in het tweede geval dat bij seks die volgens beiden beter niet had kunnen plaatsvinden maar door drankgebruik toch heeft plaatsgehad de vrouw zichzelf tot slachtoffer verklaart en de man tot dader. Dat deugt gewoon niet, het gaat uit van een vrouwbeeld als zwakke, willoze wezens waar de man verantwoordelijkheid voor draagt.
pi_218232346
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 19:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weten we helemaal ik las net op nos.nl dat er ook getuigen zijn dan zeggen dat het leek of het met wederzijdse instemming was. Misschien heeft de vrouw het zelf wel geïnitieerd ze was immers zo onder invloed dat ze niks meer weet.
No bitch to me
  woensdag 16 juli 2025 @ 19:58:44 #248
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218232410
Dit komt gewoon weer neer op het standaard: de man is slecht :')

Wie weet was ze niet buiten bewustzijn toen het begon. En als ze beide zo lam waren is het dus niet alleen de man zijn schuld. Maarja het is lekker makkelijk om de man altijd de schuld te geven toch :')
pi_218232426
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 19:38 schreef Zonnige het volgende:

[..]
Dus je wil een bewusteloze vrouw onder invloed en een man onder invloed die aangeeft dat hij niet wist of de vrouw instemde met de seks, gelijk aan elkaar stellen?

Als jij zélf middelen gebruikt en daardoor grenzen van een ander overschrijdt, blijft dat echt jouw verantwoordelijkheid en niet die van het slachtoffer. Al is ze ook dronken. Dronken zijn is geen vrijbrief om iemand te verkrachten, net zoals het ook geen vrijbrief is om iemand in elkaar te slaan of dingen te gaan vernielen oid. Hier is echt geen ruimte voor nuance.

Als je niet kunt garanderen dat je de grenzen van een ander respecteert terwijl je dronken bent, dan moet je daar rekening mee houden vóór je drinkt hè. Maja ik ben wel weer klaar met het topic. 🥲
Maar we weten helemaal niet of ze verkracht was of het zelf wilde. Ze weet het zelf niet eens zo van de wereld was ze. Beide waren zo onder invloed dat ze amper weten hoe en wat maar alleen de man wordt het aangerekend dat vind ik zo dubbel.
No bitch to me
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:01:05 #250
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218232458
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 19:59 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Maar we weten helemaal niet of ze verkracht was of het zelf wilde. Ze weet het zelf niet eens zo van de wereld was ze. Beide waren zo onder invloed dat ze amper weten hoe en wat maar alleen de man wordt het aangerekend dat vind ik zo dubbel.
Ja daar kan ik ook echt boos over worden. En de dames doen alsof het normaal is. En maar janken dat de afstand tussen man en vrouw steeds groter word :')
pi_218232737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat een rare wegredeneren weer.
Beide zijn er niet toe instaat als je beide zo dronken bent dat je beide letterlijk niks meer kan herinneren.

Ja ook vrouwen dragen verantwoordelijkheid.
Moet je maar niet dronken worden,
eveneens de man, dan kom je niet zo gauw in dit soort situaties.
Dat dus beide schuld in zo'n situatie. Sowieso ook erg raar dat je zo van de kaart bent dat je zelf niks meer weet als het je verteld wordt dan doe je ook iets goed fout.

Ik blijf het ook raar vinden dat je dan dus schijnbaar niet meer verantwoordelijk bent voor je daden. Als je dronken iemand doodrijdt hoor ik nooit het verweer dat je het helemaal niet wilde omdat je in staat van minder bewustzijn was...
No bitch to me
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 20:24:32 #252
5428 crew  miss_sly
pi_218232739
Daar is de rechtzaak toch voor? Om uit te vinden wat er is gebeurd? Daar worden ook getuigen bij gehoord, die hun kijk op het gebeuren geven. Als daarbij consensus zou zijn dat zij buiten bewustzijn was (wat echt iets heel anders is dan onder invloer), dan had hij het sowieso niet moeten doen.

En als hij zelf dusdanig onder invloed was dat hij niet meer wist wat hij deed, zal dat bij het vonnis meegenomen worden.
pi_218232777
Voor hetzelfde is die man ook helemaal lam geweest en wist hij ook niet wat er gaande was.
Kuch...
pi_218232843
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Daar is de rechtzaak toch voor? Om uit te vinden wat er is gebeurd? Daar worden ook getuigen bij gehoord, die hun kijk op het gebeuren geven. Als daarbij consensus zou zijn dat zij buiten bewustzijn was (wat echt iets heel anders is dan onder invloer), dan had hij het sowieso niet moeten doen.

En als hij zelf dusdanig onder invloed was dat hij niet meer wist wat hij deed, zal dat bij het vonnis meegenomen worden.
Dat is zeker waar en als blijkt dat deze man dingen deed die strafbaar zijn mogen ze hem keihard aanpakken.

Mijn punt is alleen maar (en dat staat los van deze zaak). Dat ik het raar vind dat een vrouw nooit toestemming zou kunnen geven als ze onder invloed is want dat is wat de ovj als argument noemt en wat ook al in andere zaken is genoemd als argument. Maar als beide dronken zijn vind ik dat te makkelijk gezegd.

Wat niet wil zeggen dat het niet alsnog verkrachting kan zijn maar dat moet dan inderdaad wel aan de feiten worden vastgesteld en niet alleen omdat ze van de kaart was dat het verkrachting was.
No bitch to me
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:47:58 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218232939
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Daar is de rechtzaak toch voor? Om uit te vinden wat er is gebeurd?
NIet helemaal, een rechtzaak is ervoor om te kijken of bewezen kan worden dat iemand die in beschuldiging gesteld is van het plegen van strafbare feiten deze ook daadwerkelijk gepleegd heeft en indien dat het geval is, een passende straf op te leggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door -XOR- op 16-07-2025 20:54:21 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 20:49:57 #256
5428 crew  miss_sly
pi_218232965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:37 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dat is zeker waar en als blijkt dat deze man dingen deed die strafbaar zijn mogen ze hem keihard aanpakken.

Mijn punt is alleen maar (en dat staat los van deze zaak). Dat ik het raar vind dat een vrouw nooit toestemming zou kunnen geven als ze onder invloed is want dat is wat de ovj als argument noemt en wat ook al in andere zaken is genoemd als argument. Maar als beide dronken zijn vind ik dat te makkelijk gezegd.

Wat niet wil zeggen dat het niet alsnog verkrachting kan zijn maar dat moet dan inderdaad wel aan de feiten worden vastgesteld en niet alleen omdat ze van de kaart was dat het verkrachting was.
Maar dat is de wet. Volgens het Nederlandse strafrecht is het verkrachting als een vrouw (of man) geen toestemming kan geven voor sek, bijvoorbeeld omdat ze bewusteloos, onder invloed, of op een andere manier wilsonbekwaam is. Er is dan sprake van seks zonder vrijwillige toestemming, en dat valt onder de strafbepaling van verkrachting.

De verzachtende omstandigheid kan dan bij de man zijn dat hij ook onder invloed was.

Echter, als ik het even opzoek, wordt voor de man wel gekeken naar de reden waarom hij niet meer wist wat hij deed. Als dat was omdat hij zelf middelen heeft genomen waardoor hij niet meer wist wat hij deed, had hij dat kunnen voorkomen en kan hij wel verantwoordelijk worden gehouden en worden vervolgd.
pi_218233088
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is de wet. Volgens het Nederlandse strafrecht is het verkrachting als een vrouw (of man) geen toestemming kan geven voor sek, bijvoorbeeld omdat ze bewusteloos, onder invloed, of op een andere manier wilsonbekwaam is. Er is dan sprake van seks zonder vrijwillige toestemming, en dat valt onder de strafbepaling van verkrachting.

De verzachtende omstandigheid kan dan bij de man zijn dat hij ook onder invloed was.

Echter, als ik het even opzoek, wordt voor de man wel gekeken naar de reden waarom hij niet meer wist wat hij deed. Als dat was omdat hij zelf middelen heeft genomen waardoor hij niet meer wist wat hij deed, had hij dat kunnen voorkomen en kan hij wel verantwoordelijk worden gehouden en worden vervolgd.
Waar staat dat precies in de wet als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd namelijk

Wat het lijkt me vreemd dat een man wel verantwoordelijk wordt gehouden voor eigen gebruik van middelen en de vrouw niet :o
No bitch to me
  woensdag 16 juli 2025 @ 21:08:49 #258
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218233221
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat als ze beide zover onder invloed waren dat ze beide geen toestemming konden geven? Is het dan weer de schuld van de man?

Als de vrouw zelf middelen heeft genomen waardoor ze niets meer weet? Is het dan ook alleen de schuld van de man. Zo krom allemaal
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 07:41:01 #259
5428 crew  miss_sly
pi_218235575
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:59 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Waar staat dat precies in de wet als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd namelijk
De nieuwe Wet Seksuele Misdrijven van 1 juli 2024
quote:
Wat het lijkt me vreemd dat een man wel verantwoordelijk wordt gehouden voor eigen gebruik van middelen en de vrouw niet :o
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juli 2025 21:08 schreef Friday12 het volgende:

[..]
En wat als ze beide zover onder invloed waren dat ze beide geen toestemming konden geven? Is het dan weer de schuld van de man?

Als de vrouw zelf middelen heeft genomen waardoor ze niets meer weet? Is het dan ook alleen de schuld van de man. Zo krom allemaal
Het verschi zit hem niet in man of vrouw, maar in dader of slachtoffer, waarbij mannen in dergeliljke situaties nu eenmaal vele malen vaker dader zijn dan vrouwen.

Er wordt in het strafrecht vanuit gegaan dat de dader controle moet uitoefenen op zijn gedrag en dat het slachtoffer geen plicht heeft tot zelfbeheersing of anticipatie op andermans daden. Dus het slachtoffer kan wilsonbekwaam worden door middelengebruik, maar maakt zichzelf daarmee geen slachtoffer. Net zo min als bijvoorbeeld het dragen van een kort rokje, of alleen in het donker lopen. De dader werd geacht te weten dat hij een strafbaar feit ging plegen door seks met iemand te hebben die geen toestemming kon geven (waarmee de mogelijkheid tot legitiem seksueel contact vervalt) en er zelf voor te zorgen dat hij niet dusdanig wilsonbekwaam is dat hij niet iets doet waardoor hij dader wordt. Je hebt dus meer de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat je geen dader wordt.

Dit is op dit moment de status van de wet en de interpretatie ervan. Er zijn nog wel discussies gaande als ik het zo lees over de vraag of bijvoorbeeld in geval dat beide wilsonbekwaam zijn door middelegebruik het kan leiden tot verminderde verantwoordelijkheid voor beide partijen. Maar op dit moment gaat ons strafrecht er kennelijk vanuit dat een slachtoffer (man of vrouw dus, maar gewoon veel vaker een man) niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat het is aangedaan.
pi_218235593
Als een man sowieso veroordeeld word en dronkenschap hoogstens als verzachtende omstandigheden meetelt, maar vrouwen treft nooit enige blaam want ze hebben geen penis, dan worden mannen structureel onderdrukt bij wetgeving.

Verder wil je er vanaf of het sterk verminderen, zal je de grenzen meer onder controle moeten krijgen en niet iedere malloot binnenlaten.

Kijk naar het VK, sinds 2000 zijn verkrachtingen met 813% gestegen.
Goh, hoe komt dat toch?

Open grenzen is geen grenzen hebben.
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 07:50:58 #261
5428 crew  miss_sly
pi_218235632
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als een man sowieso veroordeeld word en dronkenschap hoogstens als verzachtende omstandigheden meetelt, maar vrouwen treft nooit enige blaam want ze hebben geen penis, dan worden mannen structureel onderdrukt bij wetgeving.

De dader is in gevallen van seksueel geweld nu eenmaal vele malen vaker een man.
Maar ook voor een vrouw geldt: ook als je dronken bent, mag je een man (of andere vrouw) niet dwingen tot seks als hij geen toestemming kan geven omdat hij dronken is.
pi_218235958
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 07:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De dader is in gevallen van seksueel geweld nu eenmaal vele malen vaker een man.
Maar ook voor een vrouw geldt: ook als je dronken bent, mag je een man (of andere vrouw) niet dwingen tot seks als hij geen toestemming kan geven omdat hij dronken is.
Mannen zijn dominant versus de vrouw dat klopt, maar we hebben het over dat de wet eigenlijk op voorhand al stelt dat je sowieso schuldig bent als man in dit soort situaties en dronken zijn, volledig eenzijdig is qua verantwoordelijkheid.

Dus ook al weten beiden niet langer meer of er überhaupt instemming is van twee kanten, en laten we wel zijn dat zeg je al sowieso meestal niet letterlijk met woorden “ja laten we nu neuken hi hi hi”, nee dit gaat vanzelf ala natuur.

De man blijft 100% verantwoordelijk.

Dat is dus structurele onderdrukking van mannen.
Niet anders als een jongetje aanspreken op bijv het slaan van een meisje op school ook al was zij degene die er mee begon, terwijl zij er mee wegkomt.

Naar mijn mening zijn beide “schuldig” in dit verhaal (als het klopt dat ze beide zo dronken waren en eigenlijk niks meer te herinneren) en zou dit juist moeten leiden naar vrijspraak.. maar dat is wettelijk onmogelijk.

De man zal veroordeeld worden, Sowieso.
Dat vind ik dus fout.
pi_218236125
Als je zo van de kaart bent dat je iemand nog kan betasten of proberen te penetreren ben je minder van de kaart dan iemand die niets meer kan. Er is gewoon een biologisch verschil tussen mannen- en vrouwenlichamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door galatea op 17-07-2025 11:42:17 ]
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_218236195
quote:
6s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]

SPOILER
Eeuh nee het heeft met menselijk gedrag te maken en niet met alcohol.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 08:55:37 #265
5428 crew  miss_sly
pi_218236288
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Als het alleen zou liggen aan vrouwen die alcohol drinken, zou het heel weinig meer gebeuren.
pi_218236838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:33 schreef galatea het volgende:
Als je zo van de kaart vent dat je iemand nog kan betasten of proberen te penetreren ben je minder van de kaartdan iemand die niets meer kan. Er is gewoon een biologisch verschil tussen mannen en vrouwenlichamen.
Gewoon menselijk instinct.
Misschien denk je dat dit niet bestaat, maar alles wat je doet word daardoor aangedreven.

Dat is het probleem van dronken zijn, je hebt die grenzen dan niet meer wat je nog enigszins onder controle kan houden zonder dronken te zijn.
pi_218236966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Mannen zijn dominant versus de vrouw dat klopt, maar we hebben het over dat de wet eigenlijk op voorhand al stelt dat je sowieso schuldig bent als man in dit soort situaties en dronken zijn, volledig eenzijdig is qua verantwoordelijkheid.

Dus ook al weten beiden niet langer meer of er überhaupt instemming is van twee kanten, en laten we wel zijn dat zeg je al sowieso meestal niet letterlijk met woorden “ja laten we nu neuken hi hi hi”, nee dit gaat vanzelf ala natuur.

De man blijft 100% verantwoordelijk.

Dat is dus structurele onderdrukking van mannen.
Niet anders als een jongetje aanspreken op bijv het slaan van een meisje op school ook al was zij degene die er mee begon, terwijl zij er mee wegkomt.

Naar mijn mening zijn beide “schuldig” in dit verhaal (als het klopt dat ze beide zo dronken waren en eigenlijk niks meer te herinneren) en zou dit juist moeten leiden naar vrijspraak.. maar dat is wettelijk onmogelijk.

De man zal veroordeeld worden, Sowieso.
Dat vind ik dus fout.
En als het slachtoffer een man is?
pi_218236982
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het een combinatie want veel vrouwen raken seksueel ontremd van drank en/of geven verkeerde signalen af.
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 10:22:11 #269
438527 MissButterflyy
pi_218236989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het een combinatie want veel vrouwen raken seksueel ontremd van drank en/of geven verkeerde signalen af.
:')
pi_218237009
quote:

[..]
Als het geen harde ja is, is het een nee en moeten mannen dit maar eens in hun piemel knopen.
pi_218237021
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juli 2025 21:08 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Alles draait natuurlijk om wie wat heeft gedaan. En de letterlijk bovenliggende partij in dezen is dan meest waarschijnlijk de dader.
pi_218237077
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En als het slachtoffer een man is?
Dat word veelal niet eens geloofd of serieus genomen.
De maatschappelijke consequenties nog daarbuiten gelaten, je wordt als man niet langer serieus genomen.

Dat is hoe het gaat, ook oneerlijk.

Nee als vrouw heb je het aanzienlijk makkelijker in het leven.
Ja er is gevaar van mannen, maar dan heb je ook weer het voordeel van bescherming door (veelal veel meer) mannen.. of wie denk je dan dat het doet? De kabouters?

Sommige vrouwen twijfelen daaraan, vaak van die die-hard feministen.. die zich lieten “ombouwen” tot man (puur cosmetisch dan), om een tijd te doen alsof ze man is om te kijken hoe het is.. er een boek over schreven en zelfmoord pleegde achteraf, omdat het leven belachelijk zwaar is als man.

Je staat er in feite alleen voor.

Goed dat zijn wel twee soort discussies, maar staan wel in het verlengde qua waar ik op doel, de wetgeving (zowel geschreven als ongeschreven) is veelal gericht pro vrouw.

En nee we hoeven niet terug te kijken naar 100 jaar geleden naar bijv stem recht.. die vrouwen hebben verkregen omdat mannen het erover eens waren, banen en werk en de verdeling qua wie wat deed.. want feminisme ten spijt, de traditionele man/vrouw banen zijn nog exact hetzelfde.

Wees maar eens vader en ga maar scheiden.. de kinderen gaan vrijwel altijd naar de moeder.
Ondanks dat uit elke studie en onderzoek blijkt, dat een kind meer succes heeft in het leven bij opvoeding door alleen een man, of zelfs man+man dan door een vrouw.

Bij puur de vrouw qua opvoeding, worden ze vrijwel allemaal crimineel of werkloos of niet in staat met tegenslagen overweg te gaan. (Ofwel depressie)

Ook wel een reden dat zelfmoord onder mannen vele malen hoger is versus vrouwen.

Enfin lang lul verhaal, het is dus niet zwart wit.. toch word het wel in de praktijk zo behandeld.
pi_218237222
Ik snap werkelijk niet waarom deze op het eerste oog vrij duidelijke zaak aanleiding geeft om een 'mannen worden oneerlijk behandeld' verhaaltje af te gaan steken.

Nog afgezien van het feit dat vrouwen in zedenzaken het vaakst aan het kortste eind trekken: in dezen is er helemaal geen aanleiding om te denken dat deze lul ten onrechte wordt vervolgd.
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 10:59:00 #274
5428 crew  miss_sly
pi_218237391
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Enfin lang lul verhaal,
Enige zelfkennis is je gelukkig niet vreemd.

Wat een enorm bullshitverhaal met de arme man als slachtoffer van alles en iedereen.

Er zijn zeker nog zaken waarin het voor mannen lastiger is, maar bijvoorbeeld bij scheiden wordt tegenwoordig zoveel als mogelijk ingezet op 50-50 co-ouderschap. Niet omdat een man alleen of twee mannen beter kinderen kunnen opvoeden, want dat is ook weer bullshit, maar omdat het voor een kind beter is om beide ouders evenveel in het leven te hebben.

Ik wens je veel geluk in je slachtofferrol ^O^
pi_218237534
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Enige zelfkennis is je gelukkig niet vreemd.

Wat een enorm bullshitverhaal met de arme man als slachtoffer van alles en iedereen.

Er zijn zeker nog zaken waarin het voor mannen lastiger is, maar bijvoorbeeld bij scheiden wordt tegenwoordig zoveel als mogelijk ingezet op 50-50 co-ouderschap. Niet omdat een man alleen of twee mannen beter kinderen kunnen opvoeden, want dat is ook weer bullshit, maar omdat het voor een kind beter is om beide ouders evenveel in het leven te hebben.

Ik wens je veel geluk in je slachtofferrol ^O^
Goed onderbouwd ook.

Jij moest er zeker om lachen bij “men’s health month”, dat was Juni mocht je het afvragen.

https://www.fixfamilycour(...)her-home-statistics/
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 11:20:38 #276
5428 crew  miss_sly
pi_218237689
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Goed onderbouwd ook.

Jij moest er zeker om lachen bij “men’s health month”, dat was Juni mocht je het afvragen.

https://www.fixfamilycour(...)her-home-statistics/

VS, het land van de schoolshootings en ongezonde man-vrouw relaties en opvoeding.

Goed voorbeeld.

Maar goed, het topic gaat over een specifieke gebeurtenis, misschien moeten we het daarover blijven hebben en niet over deze rare zijsprong over mannelijk slachtofferschap.
pi_218237730
quote:

[..]
Ah dus je geeft aan dat veel mannen gewoon te dom of te zwak zijn want ze kunnen niet filteren op verkeerde signalen en volgens mij zijn de meeste daders van verkrachtingen man.
pi_218237733
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Verder wil je er vanaf of het sterk verminderen, zal je de grenzen meer onder controle moeten krijgen en niet iedere malloot binnenlaten.

Kijk naar het VK, sinds 2000 zijn verkrachtingen met 813% gestegen.
Goh, hoe komt dat toch?

Er staat wekelijks wel iets op de nieuwssite hier in de buurt over een pedo of verkrachting, maar vooral in het geval van pedos zijn dat toch meestal oudere witte mannen. Hier de meest recente zaken.

https://www.oxfordmail.co.uk/news/25319405.oxford-teenager-accused-raping-girl-claims-said-16/

https://www.oxfordmail.co.uk/news/25312405.oxfordshire-man-exposes-genitals-girls-primary-school/

https://www.oxfordmail.co.uk/news/25307439.oxford-paedophile-spared-jail-despite-breaching-sex-order/

https://www.oxfordmail.co.uk/news/25303264.didcot-man-admits-sexual-communication-13-year-old-girl/
  donderdag 17 juli 2025 @ 11:27:00 #279
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218237735
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 07:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De nieuwe Wet Seksuele Misdrijven van 1 juli 2024
[..]
[..]
Het verschi zit hem niet in man of vrouw, maar in dader of slachtoffer, waarbij mannen in dergeliljke situaties nu eenmaal vele malen vaker dader zijn dan vrouwen.

Er wordt in het strafrecht vanuit gegaan dat de dader controle moet uitoefenen op zijn gedrag en dat het slachtoffer geen plicht heeft tot zelfbeheersing of anticipatie op andermans daden. Dus het slachtoffer kan wilsonbekwaam worden door middelengebruik, maar maakt zichzelf daarmee geen slachtoffer. Net zo min als bijvoorbeeld het dragen van een kort rokje, of alleen in het donker lopen. De dader werd geacht te weten dat hij een strafbaar feit ging plegen door seks met iemand te hebben die geen toestemming kon geven (waarmee de mogelijkheid tot legitiem seksueel contact vervalt) en er zelf voor te zorgen dat hij niet dusdanig wilsonbekwaam is dat hij niet iets doet waardoor hij dader wordt. Je hebt dus meer de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat je geen dader wordt.

Dit is op dit moment de status van de wet en de interpretatie ervan. Er zijn nog wel discussies gaande als ik het zo lees over de vraag of bijvoorbeeld in geval dat beide wilsonbekwaam zijn door middelegebruik het kan leiden tot verminderde verantwoordelijkheid voor beide partijen. Maar op dit moment gaat ons strafrecht er kennelijk vanuit dat een slachtoffer (man of vrouw dus, maar gewoon veel vaker een man) niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat het is aangedaan.
Sinds het begin werd de man meteen neergezet als verkrachter ook al was amper iets duidelijk. En als beide zo lam waren dat ze niets meer wisten maar de man is schuldig is het gewoon dom. (bedoel niet specifiek deze keer maar in het algemeen)

En dat indien beide dronken zijn de man meteen schuldig is en de vrouw het slachtoffer. Kan echt niet :N
  donderdag 17 juli 2025 @ 11:29:49 #280
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218237753
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alles draait natuurlijk om wie wat heeft gedaan. En de letterlijk bovenliggende partij in dezen is dan meest waarschijnlijk de dader.
Of het begon gewoon omdat er 2 geil waren en te lam waren om uberhaupt wakker te blijven. Maar de man is meteen schuldig.
  donderdag 17 juli 2025 @ 11:30:25 #281
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218237758
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:44 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom deze op het eerste oog vrij duidelijke zaak aanleiding geeft om een 'mannen worden oneerlijk behandeld' verhaaltje af te gaan steken.

Nog afgezien van het feit dat vrouwen in zedenzaken het vaakst aan het kortste eind trekken: in dezen is er helemaal geen aanleiding om te denken dat deze lul ten onrechte wordt vervolgd.
Omdat toen het niet duidelijk was sommige dames meteen maar gingen roepen en onzin uitkramen :')
pi_218238116
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Ah dus je geeft aan dat veel mannen gewoon te dom of te zwak zijn want ze kunnen niet filteren op verkeerde signalen en volgens mij zijn de meeste daders van verkrachtingen man.
De vraag of je dom of zwak bent als je niet kunt filteren op verkeerde signalen. Dat is nogal een statement die je maakt aangezien het grootste deel van de menselijke interactie non-verbaal verloopt.

Je zou ook kunnen stellen dat je als vrouw beter niet kunt drinken als je er door transformeert in een flirterige slet die met jan en alleman aanpapt.

Uit studies blijkt bovendien dat er flinke verschillen zijn in mentale en fysieke respons op alcohol. Dus veel vrouwen voelen zich initieel seksueel een stuk vrijer en flirterig, maar als vervolgens tot de daad komen reageert het lichaam dikwijls helemaal niet zo enthousiast.
Dat lijkt me voor hun zelf al nauwelijks te bevatten laat staan voor de man met wie ze vervolgens mee naar huis gaan die ook het nodige heeft ingenomen.
blablablabla
pi_218238178
quote:
18s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:25 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Als het geen harde ja is, is het een nee en moeten mannen dit maar eens in hun piemel knopen.
Alsof vrouwen altijd een harde ja geven. O wacht ook dat is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de man -O- .
Hoi schat ik stop nu mijn piemel in jou, ben je daar ok mee? Hmmm lekker sexy hoor :|W
blablablabla
pi_218238243
quote:
Ik zie dat we een D66’er gevonden, “per capita”, zijn het geen blanke mannen.
pi_218238266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:24 schreef Elan het volgende:

[..]
De vraag of je dom of zwak bent als je niet kunt filteren op verkeerde signalen. Dat is nogal een statement die je maakt aangezien het grootste deel van de menselijke interactie non-verbaal verloopt.
Je doet dat niks anders over vrouwen en dat zegt al genoeg over jou.
quote:
Je zou ook kunnen stellen dat je als vrouw beter niet kunt drinken als je er door transformeert in een flirterige slet die met jan en alleman aanpapt.
De meeste daders van verkrachting en aanrandingen zijn man en volgens jou ligt het aan de vrouw. Typisch incel-gedrag.
quote:
Uit studies blijkt bovendien dat er flinke verschillen zijn in mentale en fysieke respons op alcohol. Dus veel vrouwen voelen zich initieel seksueel een stuk vrijer en flirterig, maar als vervolgens tot de daad komen reageert het lichaam dikwijls helemaal niet zo enthousiast.
Dat lijkt me voor hun zelf al nauwelijks te bevatten laat staan voor de man met wie ze vervolgens mee naar huis gaan die ook het nodige heeft ingenomen.
Ook bij veel mannen zit er geen rem op tonen ze ander gedrag.

Maar dat is natuurlijk ook de schuld van de vrouw. :')
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 12:50:39 #286
5428 crew  miss_sly
pi_218238362
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:41 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
De meeste daders van verkrachting en aanrandingen zijn man en volgens jou ligt het aan de vrouw. Typisch incel-gedrag.
[..]

Als vrouwen nou niet meer drinken, hoeven mannen ze niet meer aan te randen en verkrachten. Zo hoort het toch?
pi_218238423
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:41 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
[..]

Waar precies zeg ik dat? :D Enige dat ik stelde en dat klopt gewoon is dat het in een situatie waar beiden drank op hebben vaak helemaal niet zo zwart-wit is als de man kent zijn grenzen niet en zit fout.
Ga lekker een ander framen met je walgelijke whitenightgedrag :W
blablablabla
pi_218238440
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Waar precies zeg ik dat? :D Enige dat ik stelde en dat klopt gewoon is dat het in een situatie waar beiden drank op hebben vaak helemaal niet zo zwart-wit is als de man kent zijn grenzen niet en zit fout.
Ga lekker een ander framen met je walgelijke whitenightgedrag :W
Gezien jouw negatief beeld over vrouwen heeft dat geen verdere uitleg nodig.
pi_218238460
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als vrouwen nou niet meer drinken, hoeven mannen ze niet meer aan te randen en verkrachten. Zo hoort het toch?
Het is wel handig als vrouwen zelf weten wat ze precies wel en niet willen. Je onderschat hoe labiel sommige vrouwen worden van drank. En niet zelden ook een potje handtastelijk.
blablablabla
pi_218238509
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Whatever.
Je doet een hoop aannames en vervalt in persoonlijk geneuzel.
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 13:11:24 #291
319979 Fok-it
All is well
pi_218238574
Elan die het over instabiliteit en alcohol heeft. Classic
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 13:11:38 #292
5428 crew  miss_sly
pi_218238579
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Wil je je witte nachten gedrag wel eens ergens anders heen brengen :D
pi_218238601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:11 schreef Fok-it het volgende:
Je kunt veel zeggen maar ik ben wel een ervaringsdeskundige :7
blablablabla
pi_218238603
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:11 schreef Fok-it het volgende:
En de schuld bij de labiele vrouwen legt. Je zou juist dan denken dat je een labiel persoon met rust laat.
pi_218238606
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kunt veel zeggen maar ik ben wel een ervaringsdeskundige :7
U heeft borderline?
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 13:14:31 #296
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218238627
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En de schuld bij de labiele vrouwen legt. Je zou juist dan denken dat je een labiel persoon met rust laat.
Ik ben benieuwd wat de rechter er straks van vindt. Als beide partijen 'zich helemaal niks meer kunnen herinneren' vind ik niet dat je 'de schuld', als je daar überhaupt al over kan praten aangezien ze beide niks meer weten en je dus niet weet wat er besproken is tussen de man en vrouw, automatisch bij de man neer kan leggen. Interessante case wel.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_218238639
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]
U heeft borderline?
Nee, gelukkig niet zeg _O- dat is meer @Fok-it zijn expertise
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 13:16:14 #298
319979 Fok-it
All is well
pi_218238648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee, gelukkig niet zeg _O- dat is meer @:Fok-it zijn expertise
Oh ik heb genoeg labeltjes hoor dus daar hoef je me niet op te pakken, maar borderline is dan wel het meest lachwekkende voorbeeld wat je kan geven
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218238676
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:12 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Brand mijn vingers er niet aan. Echter labiele vrouwen die verkeerde signalen afgeven vormen natuurlijk net zo goed onderdeel van het probleem als geile mannen die moeite hebben met grenzen.
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 13:19:52 #300
438527 MissButterflyy
pi_218238683
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat de rechter er straks van vindt. Als beide partijen 'zich helemaal niks meer kunnen herinneren' vind ik niet dat je 'de schuld', als je daar überhaupt al over kan praten aangezien ze beide niks meer weten en je dus niet weet wat er besproken is tussen de man en vrouw, automatisch bij de man neer kan leggen. Interessante case wel.
Ze zullen erg afgaan op wat getuigen en de camerabeelden zeggen.
En het verleden van de man werkt ook niet mee.
Ook het feit dat hij vast blijft omdat ze bang zijn dat hij er anders vandoor gaat zegt veel.
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 13:20:42 #301
5428 crew  miss_sly
pi_218238685
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Als ik het artikel lees, was de vrouw zo goed als bewusteloos en was de man dus nog actief. Dat hij zich daar niet alles van herinnert, zou kunnen, maar hij herinnert zich nog wel bepaalde dingen. Hij was dan dus niet bewusteloos (wat ook nogal logisch is, want als je bewusteloos bent, kun je je leuter er niet meer in steken) en dan treedt in werking dat volgens het Nederlandse strafrecht de dader ervoor had moeten zorgen dat hij niet zoveel middelen tot zich neemt dat hij niet meer weet wat hij doet.

quote:
De man kan zich wel een kus met de vrouw herinneren. Hij zegt daarover dat hij dat fijn vond. Ook weet hij nog dat hij door omstanders van de vrouw werd afgehaald. Volgens de officier van justitie verklaarde de man na het incident dat hij de liefde had bedreven met de vrouw, maar hij wist niet of de vrouw dat ook wilde.
quote:
De politie die afkwam op meldingen van omstanders, zegt dat de vrouw nauwelijks aanspreekbaar was. Getuigen zeggen dat de vrouw leek op een 'lappenpop'. Volgens het OM toont dat aan dat de verdachte wist dat bij de vrouw de wil tot seks ontbrak.
https://nos.nl/artikel/2575241
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')