abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218232737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat een rare wegredeneren weer.
Beide zijn er niet toe instaat als je beide zo dronken bent dat je beide letterlijk niks meer kan herinneren.

Ja ook vrouwen dragen verantwoordelijkheid.
Moet je maar niet dronken worden,
eveneens de man, dan kom je niet zo gauw in dit soort situaties.
Dat dus beide schuld in zo'n situatie. Sowieso ook erg raar dat je zo van de kaart bent dat je zelf niks meer weet als het je verteld wordt dan doe je ook iets goed fout.

Ik blijf het ook raar vinden dat je dan dus schijnbaar niet meer verantwoordelijk bent voor je daden. Als je dronken iemand doodrijdt hoor ik nooit het verweer dat je het helemaal niet wilde omdat je in staat van minder bewustzijn was...
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 20:24:32 #252
5428 crew  miss_sly
pi_218232739
Daar is de rechtzaak toch voor? Om uit te vinden wat er is gebeurd? Daar worden ook getuigen bij gehoord, die hun kijk op het gebeuren geven. Als daarbij consensus zou zijn dat zij buiten bewustzijn was (wat echt iets heel anders is dan onder invloer), dan had hij het sowieso niet moeten doen.

En als hij zelf dusdanig onder invloed was dat hij niet meer wist wat hij deed, zal dat bij het vonnis meegenomen worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218232777
Voor hetzelfde is die man ook helemaal lam geweest en wist hij ook niet wat er gaande was.
Kuch...
pi_218232843
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Daar is de rechtzaak toch voor? Om uit te vinden wat er is gebeurd? Daar worden ook getuigen bij gehoord, die hun kijk op het gebeuren geven. Als daarbij consensus zou zijn dat zij buiten bewustzijn was (wat echt iets heel anders is dan onder invloer), dan had hij het sowieso niet moeten doen.

En als hij zelf dusdanig onder invloed was dat hij niet meer wist wat hij deed, zal dat bij het vonnis meegenomen worden.
Dat is zeker waar en als blijkt dat deze man dingen deed die strafbaar zijn mogen ze hem keihard aanpakken.

Mijn punt is alleen maar (en dat staat los van deze zaak). Dat ik het raar vind dat een vrouw nooit toestemming zou kunnen geven als ze onder invloed is want dat is wat de ovj als argument noemt en wat ook al in andere zaken is genoemd als argument. Maar als beide dronken zijn vind ik dat te makkelijk gezegd.

Wat niet wil zeggen dat het niet alsnog verkrachting kan zijn maar dat moet dan inderdaad wel aan de feiten worden vastgesteld en niet alleen omdat ze van de kaart was dat het verkrachting was.
  woensdag 16 juli 2025 @ 20:47:58 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218232939
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Daar is de rechtzaak toch voor? Om uit te vinden wat er is gebeurd?
NIet helemaal, een rechtzaak is ervoor om te kijken of bewezen kan worden dat iemand die in beschuldiging gesteld is van het plegen van strafbare feiten deze ook daadwerkelijk gepleegd heeft en indien dat het geval is, een passende straf op te leggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door -XOR- op 16-07-2025 20:54:21 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator woensdag 16 juli 2025 @ 20:49:57 #256
5428 crew  miss_sly
pi_218232965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:37 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dat is zeker waar en als blijkt dat deze man dingen deed die strafbaar zijn mogen ze hem keihard aanpakken.

Mijn punt is alleen maar (en dat staat los van deze zaak). Dat ik het raar vind dat een vrouw nooit toestemming zou kunnen geven als ze onder invloed is want dat is wat de ovj als argument noemt en wat ook al in andere zaken is genoemd als argument. Maar als beide dronken zijn vind ik dat te makkelijk gezegd.

Wat niet wil zeggen dat het niet alsnog verkrachting kan zijn maar dat moet dan inderdaad wel aan de feiten worden vastgesteld en niet alleen omdat ze van de kaart was dat het verkrachting was.
Maar dat is de wet. Volgens het Nederlandse strafrecht is het verkrachting als een vrouw (of man) geen toestemming kan geven voor sek, bijvoorbeeld omdat ze bewusteloos, onder invloed, of op een andere manier wilsonbekwaam is. Er is dan sprake van seks zonder vrijwillige toestemming, en dat valt onder de strafbepaling van verkrachting.

De verzachtende omstandigheid kan dan bij de man zijn dat hij ook onder invloed was.

Echter, als ik het even opzoek, wordt voor de man wel gekeken naar de reden waarom hij niet meer wist wat hij deed. Als dat was omdat hij zelf middelen heeft genomen waardoor hij niet meer wist wat hij deed, had hij dat kunnen voorkomen en kan hij wel verantwoordelijk worden gehouden en worden vervolgd.
pi_218233088
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat is de wet. Volgens het Nederlandse strafrecht is het verkrachting als een vrouw (of man) geen toestemming kan geven voor sek, bijvoorbeeld omdat ze bewusteloos, onder invloed, of op een andere manier wilsonbekwaam is. Er is dan sprake van seks zonder vrijwillige toestemming, en dat valt onder de strafbepaling van verkrachting.

De verzachtende omstandigheid kan dan bij de man zijn dat hij ook onder invloed was.

Echter, als ik het even opzoek, wordt voor de man wel gekeken naar de reden waarom hij niet meer wist wat hij deed. Als dat was omdat hij zelf middelen heeft genomen waardoor hij niet meer wist wat hij deed, had hij dat kunnen voorkomen en kan hij wel verantwoordelijk worden gehouden en worden vervolgd.
Waar staat dat precies in de wet als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd namelijk

Wat het lijkt me vreemd dat een man wel verantwoordelijk wordt gehouden voor eigen gebruik van middelen en de vrouw niet :o
  woensdag 16 juli 2025 @ 21:08:49 #258
194233 Friday12
Originele kloon
pi_218233221
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat als ze beide zover onder invloed waren dat ze beide geen toestemming konden geven? Is het dan weer de schuld van de man?

Als de vrouw zelf middelen heeft genomen waardoor ze niets meer weet? Is het dan ook alleen de schuld van de man. Zo krom allemaal
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 07:41:01 #259
5428 crew  miss_sly
pi_218235575
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 20:59 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Waar staat dat precies in de wet als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd namelijk
De nieuwe Wet Seksuele Misdrijven van 1 juli 2024
quote:
Wat het lijkt me vreemd dat een man wel verantwoordelijk wordt gehouden voor eigen gebruik van middelen en de vrouw niet :o
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juli 2025 21:08 schreef Friday12 het volgende:

[..]
En wat als ze beide zover onder invloed waren dat ze beide geen toestemming konden geven? Is het dan weer de schuld van de man?

Als de vrouw zelf middelen heeft genomen waardoor ze niets meer weet? Is het dan ook alleen de schuld van de man. Zo krom allemaal
Het verschi zit hem niet in man of vrouw, maar in dader of slachtoffer, waarbij mannen in dergeliljke situaties nu eenmaal vele malen vaker dader zijn dan vrouwen.

Er wordt in het strafrecht vanuit gegaan dat de dader controle moet uitoefenen op zijn gedrag en dat het slachtoffer geen plicht heeft tot zelfbeheersing of anticipatie op andermans daden. Dus het slachtoffer kan wilsonbekwaam worden door middelengebruik, maar maakt zichzelf daarmee geen slachtoffer. Net zo min als bijvoorbeeld het dragen van een kort rokje, of alleen in het donker lopen. De dader werd geacht te weten dat hij een strafbaar feit ging plegen door seks met iemand te hebben die geen toestemming kon geven (waarmee de mogelijkheid tot legitiem seksueel contact vervalt) en er zelf voor te zorgen dat hij niet dusdanig wilsonbekwaam is dat hij niet iets doet waardoor hij dader wordt. Je hebt dus meer de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat je geen dader wordt.

Dit is op dit moment de status van de wet en de interpretatie ervan. Er zijn nog wel discussies gaande als ik het zo lees over de vraag of bijvoorbeeld in geval dat beide wilsonbekwaam zijn door middelegebruik het kan leiden tot verminderde verantwoordelijkheid voor beide partijen. Maar op dit moment gaat ons strafrecht er kennelijk vanuit dat een slachtoffer (man of vrouw dus, maar gewoon veel vaker een man) niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor wat het is aangedaan.
pi_218235593
Als een man sowieso veroordeeld word en dronkenschap hoogstens als verzachtende omstandigheden meetelt, maar vrouwen treft nooit enige blaam want ze hebben geen penis, dan worden mannen structureel onderdrukt bij wetgeving.

Verder wil je er vanaf of het sterk verminderen, zal je de grenzen meer onder controle moeten krijgen en niet iedere malloot binnenlaten.

Kijk naar het VK, sinds 2000 zijn verkrachtingen met 813% gestegen.
Goh, hoe komt dat toch?

Open grenzen is geen grenzen hebben.
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 07:50:58 #261
5428 crew  miss_sly
pi_218235632
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als een man sowieso veroordeeld word en dronkenschap hoogstens als verzachtende omstandigheden meetelt, maar vrouwen treft nooit enige blaam want ze hebben geen penis, dan worden mannen structureel onderdrukt bij wetgeving.

Open grenzen is geen grenzen hebben.
De dader is in gevallen van seksueel geweld nu eenmaal vele malen vaker een man.
Maar ook voor een vrouw geldt: ook als je dronken bent, mag je een man (of andere vrouw) niet dwingen tot seks als hij geen toestemming kan geven omdat hij dronken is.
pi_218235958
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 07:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De dader is in gevallen van seksueel geweld nu eenmaal vele malen vaker een man.
Maar ook voor een vrouw geldt: ook als je dronken bent, mag je een man (of andere vrouw) niet dwingen tot seks als hij geen toestemming kan geven omdat hij dronken is.
Mannen zijn dominant versus de vrouw dat klopt, maar we hebben het over dat de wet eigenlijk op voorhand al stelt dat je sowieso schuldig bent als man in dit soort situaties en dronken zijn, volledig eenzijdig is qua verantwoordelijkheid.

Dus ook al weten beiden niet langer meer of er überhaupt instemming is van twee kanten, en laten we wel zijn dat zeg je al sowieso meestal niet letterlijk met woorden “ja laten we nu neuken hi hi hi”, nee dit gaat vanzelf ala natuur.

De man blijft 100% verantwoordelijk.

Dat is dus structurele onderdrukking van mannen.
Niet anders als een jongetje aanspreken op bijv het slaan van een meisje op school ook al was zij degene die er mee begon, terwijl zij er mee wegkomt.

Naar mijn mening zijn beide “schuldig” in dit verhaal (als het klopt dat ze beide zo dronken waren en eigenlijk niks meer te herinneren) en zou dit juist moeten leiden naar vrijspraak.. maar dat is wettelijk onmogelijk.

De man zal veroordeeld worden, Sowieso.
Dat vind ik dus fout.
pi_218236125
Als je zo van de kaart bent dat je iemand nog kan betasten of proberen te penetreren ben je minder van de kaart dan iemand die niets meer kan. Er is gewoon een biologisch verschil tussen mannen- en vrouwenlichamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door galatea op 17-07-2025 11:42:17 ]
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_218236195
quote:
6s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Je vergeet de meest voor de hand liggende oorzaak voor het gemak maar even:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eeuh nee het heeft met menselijk gedrag te maken en niet met alcohol.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 08:55:37 #265
5428 crew  miss_sly
pi_218236288
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Als het alleen zou liggen aan vrouwen die alcohol drinken, zou het heel weinig meer gebeuren.
pi_218236838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:33 schreef galatea het volgende:
Als je zo van de kaart vent dat je iemand nog kan betasten of proberen te penetreren ben je minder van de kaartdan iemand die niets meer kan. Er is gewoon een biologisch verschil tussen mannen en vrouwenlichamen.
Gewoon menselijk instinct.
Misschien denk je dat dit niet bestaat, maar alles wat je doet word daardoor aangedreven.

Dat is het probleem van dronken zijn, je hebt die grenzen dan niet meer wat je nog enigszins onder controle kan houden zonder dronken te zijn.
pi_218236966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Mannen zijn dominant versus de vrouw dat klopt, maar we hebben het over dat de wet eigenlijk op voorhand al stelt dat je sowieso schuldig bent als man in dit soort situaties en dronken zijn, volledig eenzijdig is qua verantwoordelijkheid.

Dus ook al weten beiden niet langer meer of er überhaupt instemming is van twee kanten, en laten we wel zijn dat zeg je al sowieso meestal niet letterlijk met woorden “ja laten we nu neuken hi hi hi”, nee dit gaat vanzelf ala natuur.

De man blijft 100% verantwoordelijk.

Dat is dus structurele onderdrukking van mannen.
Niet anders als een jongetje aanspreken op bijv het slaan van een meisje op school ook al was zij degene die er mee begon, terwijl zij er mee wegkomt.

Naar mijn mening zijn beide “schuldig” in dit verhaal (als het klopt dat ze beide zo dronken waren en eigenlijk niks meer te herinneren) en zou dit juist moeten leiden naar vrijspraak.. maar dat is wettelijk onmogelijk.

De man zal veroordeeld worden, Sowieso.
Dat vind ik dus fout.
En als het slachtoffer een man is?
pi_218236982
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 08:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het een combinatie want veel vrouwen raken seksueel ontremd van drank en/of geven verkeerde signalen af.
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 10:22:11 #269
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218236989
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het een combinatie want veel vrouwen raken seksueel ontremd van drank en/of geven verkeerde signalen af.
:')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218237009
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Als het geen harde ja is, is het een nee en moeten mannen dit maar eens in hun piemel knopen.
pi_218237021
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juli 2025 21:08 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Alles draait natuurlijk om wie wat heeft gedaan. En de letterlijk bovenliggende partij in dezen is dan meest waarschijnlijk de dader.
pi_218237077
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]
En als het slachtoffer een man is?
Dat word veelal niet eens geloofd of serieus genomen.
De maatschappelijke consequenties nog daarbuiten gelaten, je wordt als man niet langer serieus genomen.

Dat is hoe het gaat, ook oneerlijk.

Nee als vrouw heb je het aanzienlijk makkelijker in het leven.
Ja er is gevaar van mannen, maar dan heb je ook weer het voordeel van bescherming door (veelal veel meer) mannen.. of wie denk je dan dat het doet? De kabouters?

Sommige vrouwen twijfelen daaraan, vaak van die die-hard feministen.. die zich lieten “ombouwen” tot man (puur cosmetisch dan), om een tijd te doen alsof ze man is om te kijken hoe het is.. er een boek over schreven en zelfmoord pleegde achteraf, omdat het leven belachelijk zwaar is als man.

Je staat er in feite alleen voor.

Goed dat zijn wel twee soort discussies, maar staan wel in het verlengde qua waar ik op doel, de wetgeving (zowel geschreven als ongeschreven) is veelal gericht pro vrouw.

En nee we hoeven niet terug te kijken naar 100 jaar geleden naar bijv stem recht.. die vrouwen hebben verkregen omdat mannen het erover eens waren, banen en werk en de verdeling qua wie wat deed.. want feminisme ten spijt, de traditionele man/vrouw banen zijn nog exact hetzelfde.

Wees maar eens vader en ga maar scheiden.. de kinderen gaan vrijwel altijd naar de moeder.
Ondanks dat uit elke studie en onderzoek blijkt, dat een kind meer succes heeft in het leven bij opvoeding door alleen een man, of zelfs man+man dan door een vrouw.

Bij puur de vrouw qua opvoeding, worden ze vrijwel allemaal crimineel of werkloos of niet in staat met tegenslagen overweg te gaan. (Ofwel depressie)

Ook wel een reden dat zelfmoord onder mannen vele malen hoger is versus vrouwen.

Enfin lang lul verhaal, het is dus niet zwart wit.. toch word het wel in de praktijk zo behandeld.
pi_218237222
Ik snap werkelijk niet waarom deze op het eerste oog vrij duidelijke zaak aanleiding geeft om een 'mannen worden oneerlijk behandeld' verhaaltje af te gaan steken.

Nog afgezien van het feit dat vrouwen in zedenzaken het vaakst aan het kortste eind trekken: in dezen is er helemaal geen aanleiding om te denken dat deze lul ten onrechte wordt vervolgd.
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 10:59:00 #274
5428 crew  miss_sly
pi_218237391
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Enfin lang lul verhaal,
Enige zelfkennis is je gelukkig niet vreemd.

Wat een enorm bullshitverhaal met de arme man als slachtoffer van alles en iedereen.

Er zijn zeker nog zaken waarin het voor mannen lastiger is, maar bijvoorbeeld bij scheiden wordt tegenwoordig zoveel als mogelijk ingezet op 50-50 co-ouderschap. Niet omdat een man alleen of twee mannen beter kinderen kunnen opvoeden, want dat is ook weer bullshit, maar omdat het voor een kind beter is om beide ouders evenveel in het leven te hebben.

Ik wens je veel geluk in je slachtofferrol ^O^
pi_218237534
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Enige zelfkennis is je gelukkig niet vreemd.

Wat een enorm bullshitverhaal met de arme man als slachtoffer van alles en iedereen.

Er zijn zeker nog zaken waarin het voor mannen lastiger is, maar bijvoorbeeld bij scheiden wordt tegenwoordig zoveel als mogelijk ingezet op 50-50 co-ouderschap. Niet omdat een man alleen of twee mannen beter kinderen kunnen opvoeden, want dat is ook weer bullshit, maar omdat het voor een kind beter is om beide ouders evenveel in het leven te hebben.

Ik wens je veel geluk in je slachtofferrol ^O^
Goed onderbouwd ook.

Jij moest er zeker om lachen bij “men’s health month”, dat was Juni mocht je het afvragen.

https://www.fixfamilycour(...)her-home-statistics/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')