Dat dus beide schuld in zo'n situatie. Sowieso ook erg raar dat je zo van de kaart bent dat je zelf niks meer weet als het je verteld wordt dan doe je ook iets goed fout.quote:Op woensdag 16 juli 2025 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat een rare wegredeneren weer.
Beide zijn er niet toe instaat als je beide zo dronken bent dat je beide letterlijk niks meer kan herinneren.
Ja ook vrouwen dragen verantwoordelijkheid.
Moet je maar niet dronken worden, eveneens de man, dan kom je niet zo gauw in dit soort situaties.
Dat is zeker waar en als blijkt dat deze man dingen deed die strafbaar zijn mogen ze hem keihard aanpakken.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Daar is de rechtzaak toch voor? Om uit te vinden wat er is gebeurd? Daar worden ook getuigen bij gehoord, die hun kijk op het gebeuren geven. Als daarbij consensus zou zijn dat zij buiten bewustzijn was (wat echt iets heel anders is dan onder invloer), dan had hij het sowieso niet moeten doen.
En als hij zelf dusdanig onder invloed was dat hij niet meer wist wat hij deed, zal dat bij het vonnis meegenomen worden.
NIet helemaal, een rechtzaak is ervoor om te kijken of bewezen kan worden dat iemand die in beschuldiging gesteld is van het plegen van strafbare feiten deze ook daadwerkelijk gepleegd heeft en indien dat het geval is, een passende straf op te leggen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Daar is de rechtzaak toch voor? Om uit te vinden wat er is gebeurd?
Maar dat is de wet. Volgens het Nederlandse strafrecht is het verkrachting als een vrouw (of man) geen toestemming kan geven voor sek, bijvoorbeeld omdat ze bewusteloos, onder invloed, of op een andere manier wilsonbekwaam is. Er is dan sprake van seks zonder vrijwillige toestemming, en dat valt onder de strafbepaling van verkrachting.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:37 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dat is zeker waar en als blijkt dat deze man dingen deed die strafbaar zijn mogen ze hem keihard aanpakken.
Mijn punt is alleen maar (en dat staat los van deze zaak). Dat ik het raar vind dat een vrouw nooit toestemming zou kunnen geven als ze onder invloed is want dat is wat de ovj als argument noemt en wat ook al in andere zaken is genoemd als argument. Maar als beide dronken zijn vind ik dat te makkelijk gezegd.
Wat niet wil zeggen dat het niet alsnog verkrachting kan zijn maar dat moet dan inderdaad wel aan de feiten worden vastgesteld en niet alleen omdat ze van de kaart was dat het verkrachting was.
Waar staat dat precies in de wet als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd namelijkquote:Op woensdag 16 juli 2025 20:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is de wet. Volgens het Nederlandse strafrecht is het verkrachting als een vrouw (of man) geen toestemming kan geven voor sek, bijvoorbeeld omdat ze bewusteloos, onder invloed, of op een andere manier wilsonbekwaam is. Er is dan sprake van seks zonder vrijwillige toestemming, en dat valt onder de strafbepaling van verkrachting.
De verzachtende omstandigheid kan dan bij de man zijn dat hij ook onder invloed was.
Echter, als ik het even opzoek, wordt voor de man wel gekeken naar de reden waarom hij niet meer wist wat hij deed. Als dat was omdat hij zelf middelen heeft genomen waardoor hij niet meer wist wat hij deed, had hij dat kunnen voorkomen en kan hij wel verantwoordelijk worden gehouden en worden vervolgd.
En wat als ze beide zover onder invloed waren dat ze beide geen toestemming konden geven? Is het dan weer de schuld van de man?quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is de wet. Volgens het Nederlandse strafrecht is het verkrachting als een vrouw (of man) geen toestemming kan geven voor sek, bijvoorbeeld omdat ze bewusteloos, onder invloed, of op een andere manier wilsonbekwaam is. Er is dan sprake van seks zonder vrijwillige toestemming, en dat valt onder de strafbepaling van verkrachting.
De verzachtende omstandigheid kan dan bij de man zijn dat hij ook onder invloed was.
Echter, als ik het even opzoek, wordt voor de man wel gekeken naar de reden waarom hij niet meer wist wat hij deed. Als dat was omdat hij zelf middelen heeft genomen waardoor hij niet meer wist wat hij deed, had hij dat kunnen voorkomen en kan hij wel verantwoordelijk worden gehouden en worden vervolgd.
De nieuwe Wet Seksuele Misdrijven van 1 juli 2024quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:59 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Waar staat dat precies in de wet als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd namelijk
quote:Wat het lijkt me vreemd dat een man wel verantwoordelijk wordt gehouden voor eigen gebruik van middelen en de vrouw niet
Het verschi zit hem niet in man of vrouw, maar in dader of slachtoffer, waarbij mannen in dergeliljke situaties nu eenmaal vele malen vaker dader zijn dan vrouwen.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:08 schreef Friday12 het volgende:
[..]
En wat als ze beide zover onder invloed waren dat ze beide geen toestemming konden geven? Is het dan weer de schuld van de man?
Als de vrouw zelf middelen heeft genomen waardoor ze niets meer weet? Is het dan ook alleen de schuld van de man. Zo krom allemaal
De dader is in gevallen van seksueel geweld nu eenmaal vele malen vaker een man.quote:Op donderdag 17 juli 2025 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als een man sowieso veroordeeld word en dronkenschap hoogstens als verzachtende omstandigheden meetelt, maar vrouwen treft nooit enige blaam want ze hebben geen penis, dan worden mannen structureel onderdrukt bij wetgeving.
Open grenzen is geen grenzen hebben.
Mannen zijn dominant versus de vrouw dat klopt, maar we hebben het over dat de wet eigenlijk op voorhand al stelt dat je sowieso schuldig bent als man in dit soort situaties en dronken zijn, volledig eenzijdig is qua verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 17 juli 2025 07:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De dader is in gevallen van seksueel geweld nu eenmaal vele malen vaker een man.
Maar ook voor een vrouw geldt: ook als je dronken bent, mag je een man (of andere vrouw) niet dwingen tot seks als hij geen toestemming kan geven omdat hij dronken is.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Je vergeet de meest voor de hand liggende oorzaak voor het gemak maar even:Eeuh nee het heeft met menselijk gedrag te maken en niet met alcohol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
Als het alleen zou liggen aan vrouwen die alcohol drinken, zou het heel weinig meer gebeuren.quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Eeuh nee het heeft met menselijk gedrag te maken en niet met alcohol.
Gewoon menselijk instinct.quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:33 schreef galatea het volgende:
Als je zo van de kaart vent dat je iemand nog kan betasten of proberen te penetreren ben je minder van de kaartdan iemand die niets meer kan. Er is gewoon een biologisch verschil tussen mannen en vrouwenlichamen.
En als het slachtoffer een man is?quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mannen zijn dominant versus de vrouw dat klopt, maar we hebben het over dat de wet eigenlijk op voorhand al stelt dat je sowieso schuldig bent als man in dit soort situaties en dronken zijn, volledig eenzijdig is qua verantwoordelijkheid.
Dus ook al weten beiden niet langer meer of er überhaupt instemming is van twee kanten, en laten we wel zijn dat zeg je al sowieso meestal niet letterlijk met woorden “ja laten we nu neuken hi hi hi”, nee dit gaat vanzelf ala natuur.
De man blijft 100% verantwoordelijk.
Dat is dus structurele onderdrukking van mannen.
Niet anders als een jongetje aanspreken op bijv het slaan van een meisje op school ook al was zij degene die er mee begon, terwijl zij er mee wegkomt.
Naar mijn mening zijn beide “schuldig” in dit verhaal (als het klopt dat ze beide zo dronken waren en eigenlijk niks meer te herinneren) en zou dit juist moeten leiden naar vrijspraak.. maar dat is wettelijk onmogelijk.
De man zal veroordeeld worden, Sowieso.
Dat vind ik dus fout.
Uiteindelijk is het een combinatie want veel vrouwen raken seksueel ontremd van drank en/of geven verkeerde signalen af.quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Eeuh nee het heeft met menselijk gedrag te maken en niet met alcohol.
quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een combinatie want veel vrouwen raken seksueel ontremd van drank en/of geven verkeerde signalen af.
Als het geen harde ja is, is het een nee en moeten mannen dit maar eens in hun piemel knopen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een combinatie want veel vrouwen raken seksueel ontremd van drank en/of geven verkeerde signalen af.
Alles draait natuurlijk om wie wat heeft gedaan. En de letterlijk bovenliggende partij in dezen is dan meest waarschijnlijk de dader.quote:Op woensdag 16 juli 2025 21:08 schreef Friday12 het volgende:
[..]
En wat als ze beide zover onder invloed waren dat ze beide geen toestemming konden geven? Is het dan weer de schuld van de man?
Als de vrouw zelf middelen heeft genomen waardoor ze niets meer weet? Is het dan ook alleen de schuld van de man. Zo krom allemaal
Dat word veelal niet eens geloofd of serieus genomen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En als het slachtoffer een man is?
Enige zelfkennis is je gelukkig niet vreemd.quote:
Goed onderbouwd ook.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Enige zelfkennis is je gelukkig niet vreemd.
Wat een enorm bullshitverhaal met de arme man als slachtoffer van alles en iedereen.
Er zijn zeker nog zaken waarin het voor mannen lastiger is, maar bijvoorbeeld bij scheiden wordt tegenwoordig zoveel als mogelijk ingezet op 50-50 co-ouderschap. Niet omdat een man alleen of twee mannen beter kinderen kunnen opvoeden, want dat is ook weer bullshit, maar omdat het voor een kind beter is om beide ouders evenveel in het leven te hebben.
Ik wens je veel geluk in je slachtofferrol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |