abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217338531

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
  vrijdag 11 april 2025 @ 08:31:29 #2
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217338888
U.S. treasuries bombarderen to own the libs.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217339025
Ik vroeg me tijdens Trump 1 al af waar zijn obsessie met waterdruk nou vandaan kwam maar heb het nooit opgezocht. Ik zie nu dat Obama wat regulering tegen waterverspilling had opgetuigd. Gelukkig is dat nu eindelijk teruggedraaid :')

quote:
UNDOING THE LEFT’S WAR ON WATER PRESSURE: Today, President Donald J. Trump signed an Executive Order to end the Obama-Biden war on water pressure and make America’s showers great again.
Bron: Whitehouse.gov
Spoilers!
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:03:34 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217339056
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 08:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vroeg me tijdens Trump 1 al af waar zijn obsessie met waterdruk nou vandaan kwam maar heb het nooit opgezocht. Ik zie nu dat Obama wat regulering tegen waterverspilling had opgetuigd. Gelukkig is dat nu eindelijk teruggedraaid :')
[..]
The left's war on water pressure...lol
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217339189
quote:
[..]
Watercrisis aanstaande
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:29:37 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217339196
"Shower Freedom"
Lekker onder je chloordouche :r
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217339205
Dood- en doodziek word ik ervan.
Een incidentele fokker registreert de fall out iedere dag: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:33:12 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217339215
quote:
[..]
nottheonion
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:34:08 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217339220
Veelzeggend weer.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217339236
Het is overduidelijk een coup waarin alles getorpedeert wordt om enorme gaten in bestaanszekerheid te creeeren. Dat was al bekend met zijn "Russia, if you're listening", de kapitoolbestorming en zijn "I'll be a dictator from day one" uitspraak.

De megarijken profiteren het meest van deze zwindel en daaronder parasiteren de superkerken met fortuinlijke leiders op de geplande onzekerheid.
  vrijdag 11 april 2025 @ 09:51:14 #11
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217339307
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 09:36 schreef Beathoven het volgende:
Het is overduidelijk een coup waarin alles getorpedeert wordt om enorme gaten in bestaanszekerheid te creeeren. Dat was al bekend met zijn "Russia, if you're listening", de kapitoolbestorming en zijn "I'll be a dictator from day one" uitspraak.

De megarijken profiteren het meest van deze zwindel en daaronder parasiteren de superkerken met fortuinlijke leiders op de geplande onzekerheid.
Gewoon na 4 jaar Trump al hun gestolen geld van deze mensen onteigenen en opbouwen beginnen. Dan kan je wel wat doen.
pi_217339596
Ze hebben weer wat nieuws bedacht om immigranten weg te jagen en blijkbaar zichzelf nog meer in de voet te schieten omdat juist deze mensen nog wat produceren ipv de advocaten en adviseurs die ze te veel hebben en zulke regels bedenken..

Pressuring Migrants to ‘Self-Deport,’ White House Moves to Cancel Social Security Numbers
pi_217339664
je zou eerder kunnen zeggen dat ze hun kiezers in de voeten schieten niet zo zeer zichzelf. maar ik begrijp je punt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  vrijdag 11 april 2025 @ 10:48:50 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217339709
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 11 april 2025 @ 10:52:11 #15
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217339745
quote:
Uiteraard, Xi is wel gek maar itt Donnie niet dom. Deze treasury bond meltdown van Trump is een kans voor open doel. En dan moet hij zijn grootste troefkaart nog spelen.
  vrijdag 11 april 2025 @ 11:08:51 #16
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217339919
quote:
China will raise tariffs on all US goods from 84% to 125% starting April 12, and said it plans to ignore any further increases announced by Washington from here because the Trump administration’s moves have become a “joke.” Given that, at the current tariff levels, U.S. goods exported to China have no possibility of being accepted by the market, if the U.S. side continues to impose additional tariffs on Chinese goods exported to the U.S., China will ignore it.
Lol. We kunnen de volgende stap wel uittekenen natuurlijk: Mango Mussolini verhoogt nogmaals de tarieven en zal zichzelf om niet bestane redenen tot winnaar kronen.
  vrijdag 11 april 2025 @ 11:16:05 #17
38496 Perrin
pi_217340027
Xi statement:

twitter
pi_217340097
quote:
NOS Nieuws

vandaag, 10:47
Handelsoorlog escaleert: China verhoogt importheffingen VS naar 125 procent
Deel dit artikel
China verhoogt heffingen op spullen die worden geïmporteerd uit de VS tot 125 procent. Dat meldt het Chinese ministerie van Financiën. De verhoogde heffingen gaan zaterdag in.

Het is een verdere escalatie in de handelsoorlog tussen de twee landen. De Chinese importheffingen op Amerikaanse goederen waren in reactie op Amerikaanse heffingen al verhoogd tot 84 procent. Woensdag verhoogde Trump in reactie daarop de Amerikaanse importheffingen op Chinese goederen naar 145 procent zijn.

China vindt het haasje-over verhogen van tarieven "gegoochel met cijfers, zonder enige economische betekenis", in de woorden van een woordvoerder van het Chinese ministerie van Handel. "Ze zijn het lachertje van de wereldeconomie." Toch voelt het land zich gedwongen ook opnieuw een verhoging door te voeren. "We zullen doorvechten tot het bittere eind."
mooi

kijken wat dit voor effect heeft op deze beurzen in amerika vanmiddag.......... :) chinees vuurwerk denk ik...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217340131
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Lol. We kunnen de volgende stap wel uittekenen natuurlijk: Mango Mussolini verhoogt nogmaals de tarieven en zal zichzelf om niet bestane redenen tot winnaar kronen.
insert kinder stemmetje: anything you can do I can do better
  vrijdag 11 april 2025 @ 11:27:31 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217340142
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:16 schreef Perrin het volgende:
Xi statement:

[ afbeelding ][ x ]
We maken ons klaar voor de volgende keutel die Trump in moet gaan trekken en de spin die daaraan gegeven gaat worden door Fox News.
pi_217340227
trump komt met een verhoging van 200 procent

hij heeft geen keus anders worden hij afgetroeft door de chinezen......
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217340432
Je kunt veel (slechts) zeggen over China, maar hun handelen in dit hele gebeuren komt itt Trump en kornuiten vooralsnog kalm, verstandig/rationeel/ intelligent, volwassen en ook (daadwerkelijk) stoer/moedig/sterk over...
Tails tell tales
pi_217340444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 09:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
The left's war on water pressure...lol
Alles is een 'war' in de ogen van T! :')
Tails tell tales
pi_217340451
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 11:31 schreef klaasweetalles het volgende:
trump komt met een verhoging van 200 procent

hij heeft geen keus anders worden hij afgetroeft door de chinezen......
Wat China ook al aangeeft, iedere verdere verhoging maakt niets meer uit en gaan ze gewoon negeren. _O_
Tails tell tales
pi_217340461
Daar ben ik echt een enorm voorstander van. Trump gewoon zo veel mogelijk negeren en waar mogelijk - evt. in samenwerking met andere landen (niet VS) - als EU ons eigen plan trekken.
Tails tell tales
pi_217340511
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 09:51 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Gewoon na 4 jaar Trump al hun gestolen geld van deze mensen onteigenen en opbouwen beginnen. Dan kan je wel wat doen.
Als het zo gewoon was, dan was het jaren geleden al actie geweest. Maar juist de grote groepen die-hard Trumpers hebben er voor gezorgd dat men een succesvolle coup met zeer zachte hand moet bestrijden. Als Obama of Bush dit had geflikt, zouden ze al letterlijk of figuurlijk aan de knoop hangen.

Trump heeft alles te verliezen. Die zal strijden tot zn dood om uit de gevangenis te blijven of erger en heeft nog steeds een grote beruchte bende van witte boordencriminelen achter hem. Als er ooit een situatie komt dat dit soort misstanden worden aangepakt, dan zijn we vermoedelijk al erg ver heen. Want Maga zal tot het allerkleinste gaatje gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 11-04-2025 12:25:02 ]
pi_217340571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 10:36 schreef Basp1 het volgende:
Ze hebben weer wat nieuws bedacht om immigranten weg te jagen en blijkbaar zichzelf nog meer in de voet te schieten omdat juist deze mensen nog wat produceren ipv de advocaten en adviseurs die ze te veel hebben en zulke regels bedenken..

Pressuring Migrants to ‘Self-Deport,’ White House Moves to Cancel Social Security Numbers
De afbraak tot het bot en verder is het plan. Dan kan Putin roepen dat wat de VS met clown Yeltzin deed gelijkwaardig is teruggekaatst met clown Trump.

Er zal vast wel een keerpunt komen, maar dat is geen onderdeel van deze agenda.
pi_217341317
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 12:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De afbraak tot het bot en verder is het plan. Dan kan Putin roepen dat wat de VS met clown Yeltzin deed gelijkwaardig is teruggekaatst met clown Trump.

Er zal vast wel een keerpunt komen, maar dat is geen onderdeel van deze agenda.
Yeltzin was een goed georkestreerde schijnbeweging van de KGB, om in hun wanhoopsdagen goodwill bij het westen te krijgen om zo controle vast te houden (yeltzin bombardeerde zijn eigen parlement om de centrale macht bij de president te houden) en zijn persoonlijke assistent Poetin naar voren te schuiven.

KGB is nooit gestopt met de koude Oorlog, ze wilde ons laten denken dat ze gestopt waren.
  vrijdag 11 april 2025 @ 14:06:30 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217341573
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 12:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als het zo gewoon was, dan was het jaren geleden al actie geweest. Maar juist de grote groepen die-hard Trumpers hebben er voor gezorgd dat men een succesvolle coup met zeer zachte hand moet bestrijden. Als Obama of Bush dit had geflikt, zouden ze al letterlijk of figuurlijk aan de knoop hangen.

Trump heeft alles te verliezen. Die zal strijden tot zn dood om uit de gevangenis te blijven of erger en heeft nog steeds een grote beruchte bende van witte boordencriminelen achter hem. Als er ooit een situatie komt dat dit soort misstanden worden aangepakt, dan zijn we vermoedelijk al erg ver heen. Want Maga zal tot het allerkleinste gaatje gaan.
In Rusland wordt de boel ook bij elkaar gehouden door loyale oligarchen die ooit dik betaald zijn, zoiets zal in de VS ook wel gebeuren. Trump heeft gewoon een blauwdruk van Putler gekregen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217341575
Lekker invloed en voorkennis kopen

twitter
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_217341947
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 07:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alle vertrouwen is door het putje. En dat maak je niet zomaar weer goed.
En onder aan de streep zijn de tarieven nog omhoog gegaan ook:

See why Trump’s reversal actually increased tariff rates

Rates dropped for most countries, but that is more than offset by China’s massive increase.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 11 april 2025 @ 14:50:30 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217341970
Ik vraag mij echt af hoe Trump('s regering) denkt, investeerders aan te trekken met dit economisch isolationistische zwabberbeleid ?

Ik kan mij niet voorstellen dat een laat staan, buitenlandse investeerder vele (honderden) miljarden gaat investeren met de wetenschap dat dit met één pennestreek om zeep kan worden geholpen door een autocratisch improviserende President.
Alleen partijen die reeds in dat web verstrikt zitten, zullen uit lijfsbehoud zich wel moeten aanpassen. Vertrouwen in handel komt schoortvoetend en gaat rapido weg te paard.

De rekening van het geheel w.o. de momentele handelsoorlog met China, wordt sws betaald door de Amerikaan* zelf.
Hierbij niet vergeten dat met alle herrie, Trump generiek en ondanks de pauze, de (gemiddelde) invoerheffing en-pasant van eerst 3% bron naar 10% brengt. Een stijging die door diezelfde Amerikaan* zal moeten worden opgehoest.
Trump heeft met zijn maatregel, de prijs van imports van ca $3,35T 2024, rekenkundig 7% duurder (=$234B) gemaakt, dat iemand daar zal moeten gaan betalen of niet meer koopt.
Nu lijkt die stijging van invoerheffingen niet veel maar $1000-2000 per jaar extra per huishouden 131M, zal iemand op termijn echt gaan merken.
Aan de andere kant zal door prijsstijging wat minder worden geïmporteerd dat theroretisch - in dat denken - zal worden opgevangen door binnenlandse productie, die sws on onaantrekkelijker was en duurder zal worden.

* de reden dat iemand buitenlands koopt is doorgaans omdat het binnenlandse product duurder, onvoldoende of in een gewenste kwaliteit niet beschikbaar is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217342112
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 14:06 schreef Steven184 het volgende:
Lekker invloed en voorkennis kopen

[ x ]
Het idee is misschien dat de trumpstemmers met een klein bedrijfje de indruk krijgen dat dit een gewone middenstander is die een hulplijn heeft. Maar ja, dat kan in deze tijden waarin de rode knop defect lijkt.
pi_217342171
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 14:50 schreef Vallon het volgende:
Ik vraag mij echt af hoe Trump('s regering) denkt, investeerders aan te trekken met dit economisch isolationistische zwabberbeleid ?

Ik kan mij niet voorstellen dat een laat staan, buitenlandse investeerder vele (honderden) miljarden gaat investeren met de wetenschap dat dit met één pennestreek om zeep kan worden geholpen door een autocratisch improviserende President.
Alleen partijen die reeds in dat web verstrikt zitten, zullen uit lijfsbehoud zich wel moeten aanpassen. Vertrouwen in handel komt schoortvoetend en gaat rapido weg te paard.

De rekening van het geheel w.o. de momentele handelsoorlog met China, wordt sws betaald door de Amerikaan* zelf.
Hierbij niet vergeten dat met alle herrie, Trump generiek en ondanks de pauze, de (gemiddelde) invoerheffing en-pasant van eerst 3% bron naar 10% brengt. Een stijging die door diezelfde Amerikaan* zal moeten worden opgehoest.
Trump heeft met zijn maatregel, de prijs van imports van ca $3,35T 2024, rekenkundig 7% duurder (=$234B) gemaakt, dat iemand daar zal moeten gaan betalen of niet meer koopt.
Nu lijkt die stijging van invoerheffingen niet veel maar $1000-2000 per jaar extra per huishouden 131M, zal iemand op termijn echt gaan merken.
Aan de andere kant zal door prijsstijging wat minder worden geïmporteerd dat theroretisch - in dat denken - zal worden opgevangen door binnenlandse productie, die sws on onaantrekkelijker was en duurder zal worden.

* de reden dat iemand buitenlands koopt is doorgaans omdat het binnenlandse product duurder, onvoldoende of in een gewenste kwaliteit niet beschikbaar is.
Dat denken ze niet en zal ze ook een worst zijn.
Dergelijk destructief jojo beleid en aanvallen op advocatuur en rechtstaat zoals we dat nu zien kan alleen maar betekenen dat ze denken dat voor henzelf alles in kannen en kruiken is.
Daarmee bedoel ik, reken maar niet op tegengas vanuit het congres en ze zullen redelijk zeker zijn van hun positie.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_217342332
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 13:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Jeltzin was een goed georkestreerde schijnbeweging van de KGB, om in hun wanhoopsdagen goodwill bij het westen te krijgen om zo controle vast te houden (yeltzin bombardeerde zijn eigen parlement om de centrale macht bij de president te houden) en zijn persoonlijke assistent Poetin naar voren te schuiven.

KGB is nooit gestopt met de koude Oorlog, ze wilde ons laten denken dat ze gestopt waren.
Rusland is altijd al een land geweest dat met harde hand en niet eens zulke verborgen corruptie wordt geleid en het verbaast me weinig.

Het was ook wel dat er met de transitie naar het GOS en "onafhankelijkheid" weer veel moest worden herzien qua structuren.

Putin heeft in elk geval door de jaren vóór de schermen het beeld in speeches en interviews geschetst dat de val van de unie en de nasleep verdorven westers kapitalisme was. Die retoriek werkte goed. Als je dan de VS als unie afbreekt is Trump dan wel een loser, maar de Russen en fans zien Putin als mastermind die een (kunstmatige) nieuwe Russisch getinte unie laat groeien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat het in eigen land niet goed ging onder zijn leiding, krijg je die geromantiseerde hunkering naar lang vervlogen tijden. In Oekraïne gebeurde het meeste qua tech, dus erg interessant om mee te beginnen. En als je ergens een oorlog start, dan kun je met binnenlandse zinkgaten altijd roepen dat er "belangrijkere dingen" zijn.

We moeten er denk ik ook maar gewoon vanuit gaan dat Trump een dergelijke actie kan starten en daarmee de politieke onrust verschuift naar nog grotere chaos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 11-04-2025 16:06:59 ]
  vrijdag 11 april 2025 @ 16:53:29 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217342833
twitter

So much winning!
  vrijdag 11 april 2025 @ 17:04:53 #37
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217342933
Een consumer confidence lager dan in de tijd van de kredietcrisis. _O- Zelfs de grootste Trumphater op aarde had nimmer kunnen bedenken dat het presidentschap zó'n catastrofe zou worden.

Dit zijn absurde cijfers. Fox News gaat een hoop Transgendernieuws de ether in moeten gooien om dit te kunnen camoufleren.
pi_217343258
Fund managers quietly fear Trump doesn’t have a tariff plan and that he ‘might be insane’

Some fund managers concerned ‘that the White House is not acting rationally, but rather on ideology. And some even fear that this may not even be ideology’

Nog steeds niet weten dat Trump een persoonlijkheidsstoornis heeft.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 april 2025 @ 19:48:42 #39
862 Arcee
Look closer
pi_217344134

Wat een klootzak is het ook. Would not have happened, my ass!

Hij zou 'm ook binnen 24 beëindigen. Is ook niet gebeurd.

Oh ja, en hij IS president.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217344136
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 17:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Een consumer confidence lager dan in de tijd van de kredietcrisis. _O- Zelfs de grootste Trumphater op aarde had nimmer kunnen bedenken dat het presidentschap zó'n catastrofe zou worden.

Dit zijn absurde cijfers. Fox News gaat een hoop Transgendernieuws de ether in moeten gooien om dit te kunnen camoufleren.
Er is nog geen burgeroorlog. Dus hij heeft mijn verwachtingen nog niet overtroffen hoor.
pi_217344381
Bekijk deze YouTube-video

Wat een verademing om iemand eens te horen denken voor hij spreekt
  vrijdag 11 april 2025 @ 20:31:20 #42
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217344468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 19:49 schreef Friggles het volgende:

[..]
Er is nog geen burgeroorlog. Dus hij heeft mijn verwachtingen nog niet overtroffen hoor.
Wanneer willen staten zich gaan afscheiden?
  vrijdag 11 april 2025 @ 20:32:04 #43
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217344476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 19:48 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de zoveelste keer alleen maar twitteren en geen reet doen tegen die oorlogsmisdadiger in het Kremlin. WEAK.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 11 april 2025 @ 21:32:57 #44
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217344988
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 april 2025 17:44 schreef Kijkertje het volgende:
Nog steeds niet weten dat Trump een persoonlijkheidsstoornis heeft.
Dat is tegenwoordig heel hip :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 11 april 2025 @ 22:57:42 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217345664

Minder Europese toeristen naar de VS
pi_217345708
Zou het geen idee zijn voor de EU om een fondsje op te zetten om FOX te kopen. Voor ongeveer een miljardje per land hebben we dan een prachtig propaganda kanaal. Trump zal het eerst vervelend vinden maar misschien kan hij gedeprogameerd worden op die manier.
  zaterdag 12 april 2025 @ 06:48:39 #47
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_217346630
Als het niet zo triest zou zijn, was het gewoon Jiskefet:

https://www.nu.nl/opmerke(...)chte-bendeleden.html
pi_217346761
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 06:48 schreef Aikara het volgende:

Ik zou het er niet op durven wagen als ik hem was.

Hij zou niet de eerste toerist zijn die, een paar weken weliswaar, vast wordt gezet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217346793
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 06:48 schreef Aikara het volgende:

Dus ze hebben wat foto's van tattoos van Instagram en Pinterest gevist en dachten "dit zijn gang tattoos"? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 12 april 2025 @ 08:16:45 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217346806
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 08:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dus ze hebben wat foto's van tattoos van Instagram en Pinterest gevist en dachten "dit zijn gang tattoos"? :')
Ik denk dat de methode Fleur is gebruikt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217346863
quote:

[..]
Allemaal zeer bewust gepland. Het idee erachter is dat je een bevolking krijgt die niet meer weet waar het aan toe is en zoveel mogelijk in onzekerheid gaat leven, zodat men weer tot bidden overgaat.

Vast wel ergens een rijke maga pastoor met een lijntje die je met de benodigde scans weer kan vrijkrijgen
pi_217346930
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 16:53 schreef Momo het volgende:
[ x ]

So much winning!
Waar zijn @Chivaz en @phpmystyle om ons uit te leggen hoe fantastisch Trump het doet als president?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_217346940
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 08:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waar zijn @:Chivaz en @:phpmystyle om ons uit te leggen hoe fantastisch Trump het doet als president?
Tattoos aan het weglaseren
pi_217347124
Het is godgeklaagd. Die afbraak en zó snel het gaat.
Dag 82 pas. Wat een gif.
https://reportersonline.n(...)n-kampf-mag-blijven/
pi_217347167
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 08:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Allemaal zeer bewust gepland. Het idee erachter is dat je een bevolking krijgt die niet meer weet waar het aan toe is en zoveel mogelijk in onzekerheid gaat leven, zodat men weer tot bidden overgaat.

Vast wel ergens een rijke maga pastoor met een lijntje die je met de benodigde scans weer kan vrijkrijgen
Sluit wel mooi aan (in die link die @AnneX net postte):
quote:
Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft medewerkers de opdracht om gevallen van “anti-christelijk” gedrag van collega’s te melden uit de periode van de Biden-regering. Medewerkers worden gevraagd om incidenten van religieuze discriminatie te melden, met speciale nadruk op “anti-christelijke vooringenomenheid”, en moeten dit binnen zeven dagen doen.
Tails tell tales
  zaterdag 12 april 2025 @ 10:10:19 #56
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217347232
quote:

[..]
Waar zijn @:Chivaz en @:phpmystyle om ons uit te leggen hoe fantastisch Trump het doet als president?
Chivaz zit tegenwoordig weer in zijn veilige BNW bubbel, alwaar hij met zijn goede, eensgezinde wappies epicbeardman en HowardRoark poogt te doorgronden hoe de vork nu écht in de Amerikaanse steel zit. Heel leuk om te volgen, ik kan het aanbevelen.
pi_217347250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, dat zijn nog eens percentages.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 12 april 2025 @ 10:17:56 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217347279
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 09:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
Sluit wel mooi aan (in die link die @:AnneX net postte):
[..]

Kun je ook Trump aangeven voor al zijn zonden? Of staat dat in de bijbel? Grijp haar bij haar kut. Neuk een pornoster. Vervals documenten. Organiseer een coupe als je het niet eens bent met de verkiezingsuitslag.
pi_217347293
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 april 2025 10:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Zo, dat zijn nog eens percentages.
Zouden we met meer dingen moeten doen dan alleen de reizen naar de VS
  zaterdag 12 april 2025 @ 10:25:01 #60
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_217347331
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 09:41 schreef AnneX het volgende:
Dag 82 pas. Wat een gif.
Wat een lijst... En dat op 1 dag...1 dag!!!

Zo snel als mogelijk als EU alle afhankelijkheden van die bananenrepubliek zien kwijt te raken.
pi_217347389
quote:
Dag 82 pas. Wat een gif.
Holy fucking shit, Batman :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_217347401
quote:

[..]
Waarom lok je die topicverstoorders nou toch steeds hier naartoe? Ze komen vanzelf wel als ze willen en tot die tijd gaat het hier gewoon lekker over politiek en niet over verafgoding van hun messias.
Spoilers!
pi_217347402
Dat Mein Kampf mag blijven is natuurlijk niet heel verwonderlijk en zegt eigenlijk wel genoeg...
A murky, forgotten land.
pi_217347415
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 10:10 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Chivaz zit tegenwoordig weer in zijn veilige BNW bubbel, alwaar hij met zijn goede, eensgezinde wappies epicbeardman en HowardRoark poogt te doorgronden hoe de vork nu écht in de Amerikaanse steel zit. Heel leuk om te volgen, ik kan het aanbevelen.
Slecht voor de bloeddruk lijkt me dat :D
A murky, forgotten land.
pi_217347463
quote:
Dag 82 pas. Wat een gif.
So tired of winning ^O^

Doge is echt goed bezig met het terugdringen van de overheidsuitgaven en het begrotingstekort.

– De federale begroting van de VS tot 31 maart 2025 laat een stijging van de uitgaven met 10% zien. De inkomsten stijgen met 3%. Het begrotingstekort stijgt met 22%.

Ooh, wacht.... -O-
pi_217347466
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 10:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
So tired of winning ^O^

Doge is echt goed bezig met het terugdringen van de overheidsuitgaven en het begrotingstekort.

– De federale begroting van de VS tot 31 maart 2025 laat een stijging van de uitgaven met 10% zien. De inkomsten stijgen met 3%. Het begrotingstekort stijgt met 22%.

Ooh, wacht.... -O-
Wel een beetje laat met begroten. ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_217347472
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 april 2025 10:36 schreef StateOfMind het volgende:
Dat Mein Kampf mag blijven is natuurlijk niet heel verwonderlijk en zegt eigenlijk wel genoeg...
En dit:

– De Mississippi Library Commission verwijdert databases over rassenrelaties en genderstudies, zodat de collectie voldoet aan het DEI-beleid van Trump.
  zaterdag 12 april 2025 @ 10:59:16 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217347518
quote:

[..]
Trumpie doet het altijd nog beter dan Kallas en Vd Leyen.
Ze staan nog steeds niet in Moskou!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 12 april 2025 @ 11:00:21 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217347519
quote:
Dag 82 pas. Wat een gif.
Is een soort de speld?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 12 april 2025 @ 11:13:36 #70
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217347621
quote:
Vandaag, 10:43
Meer grote advocatenkantoren ‘op de knieën’ voor Trump
Nog eens vijf prominente advocatenkantoren zijn gezwicht voor druk uit het Witte Huis. Ze hebben president Trump toegezegd voor in totaal 600 miljoen dollar pro bono juridische bijstand te verlenen aan doelen die hem welgezind zijn. Dat blijkt uit een post van Trump op Truth Social. Hiermee hopen de kantoren sancties van het Witte Huis te voorkomen.

https://nos.nl/l/2563292
Dit vind ik ook een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Trump is hier toch echt wel succesvol in het uithollen van juridische tegenstand.
I am a black hole shitting into the void
pi_217347667
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 11:13 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dit vind ik ook een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Trump is hier toch echt wel succesvol in het uithollen van juridische tegenstand.
Héél erg gevaarlijk! Maar ik snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Die kunnen met z'n allen Trump toch wel aan, zou je denken? Waarom gaan al deze (prominente) advocatenkantoren hier in mee?
Tails tell tales
  zaterdag 12 april 2025 @ 11:27:00 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217347672
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2025 11:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is een soort de speld?
Was het maar De Speld
  zaterdag 12 april 2025 @ 11:27:51 #73
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_217347680
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 11:13 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Zo zijn er wel meer gevaarlijke ontwikkelingen waar hij helaas best succesvol is. Ontmanteling van onderwijs, sociale zorg, healthcare...
Dat land is echt in een vrije val beland en ik denk dat het slechtst denkbare scenario (burgeroorlog) niet meer heel onaannemelijk is.
  zaterdag 12 april 2025 @ 11:28:15 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217347681
Mafia/Shithole country, that's wy. ;)
  zaterdag 12 april 2025 @ 11:31:08 #75
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217347694
quote:
Dag 82 pas. Wat een gif.
Just another day at the office.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217347701
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 11:27 schreef Aikara het volgende:

[..]
Zo zijn er wel meer gevaarlijke ontwikkelingen waar hij helaas best succesvol is. Ontmanteling van onderwijs, sociale zorg, healthcare...
Dat land is echt in een vrije val beland en ik denk dat het slechtst denkbare scenario (burgeroorlog) niet meer heel onaannemelijk is.
Nou, een burgeroorlog klinkt mij bijna positief in de oren, want zou iig duidelijk op enige tegenstand wijzen... :X

Maar alsnog super, SUPER triest natuurlijk als dat ervoor nodig zal moeten zijn/als het daartoe zal leiden. ;(
Tails tell tales
pi_217347791
quote:
Dag 82 pas. Wat een gif.
Kunnen we net als China niet stoppen met leveren van cruciale onderdelen aan Amerika. Hoe lang voordat ze na Canada de ogen laten vallen op Europa.
  zaterdag 12 april 2025 @ 11:54:10 #78
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217347825
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 11:24 schreef Forbry het volgende:

[..]
Héél erg gevaarlijk! Maar ik snap het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Die kunnen met z'n allen Trump toch wel aan, zou je denken? Waarom gaan al deze (prominente) advocatenkantoren hier in mee?
Geld. Ze verdienen het meeste met de vertegenwoordiging van bedrijven in conflicten met de overheid. De advocaten word fysiek de toegang ontzegd tot overheidsgebouwen en kunnen daardoor hun werk niet doen.

Dit is zeer waarschijnlijk illegaal, maar het kost zoveel tijd om dat aan te vechten dat kantoren vrezen failliet te gaan.
  zaterdag 12 april 2025 @ 12:06:54 #79
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_217347917
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 11:27 schreef Aikara het volgende:

[..]
Ja, talent voor slopen valt hem niet te ontzeggen.

Stel dat Californië zich al wil scheiden dan kunnen de conservatieven daar toch onmogelijk tegen zijn? (Zijn ze natuurlijk wel.) Dat verderfelijke lib county kun je maar beter kwijt zijn.
pi_217348001
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trumpie doet het altijd nog beter dan Kallas en Vd Leyen.
Ze staan nog steeds niet in Moskou!
Noem eens punten op die Trump beter doet.
pi_217348063
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 09:56 schreef Forbry het volgende:

[..]
Sluit wel mooi aan (in die link die @:AnneX net postte):
[..]

Anti-Christelijk kan daarin vooral gezien worden als anti-Trump. Als je katholiek bent of "links gedachtengoed" preekt, ben je de sjaak.

Zeer eng land aan het worden.
  zaterdag 12 april 2025 @ 12:39:31 #82
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217348096
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem eens punten op die Trump beter doet.
De mondiale economie naar de haaien helpen:

quote:
Freak sell-off of ‘safe haven’ US bonds raises fear that confidence in America is fading

By BERNARD CONDON and STAN CHOE
Updated 2:03 AM GMT+2, April 12, 2025

NEW YORK (AP) — The upheaval in stocks has been grabbing all the headlines, but there is a bigger problem looming in another corner of the financial markets that rarely gets headlines: Investors are dumping U.S. government bonds.

Normally, investors rush into Treasurys at a whiff of economic chaos but now they are selling them as not even the lure of higher interest payments on the bonds is getting them to buy. The freak development has experts worried that big banks, funds and traders are losing faith in America as a stable, predictable, good place to store their money.

“The fear is the U.S. is losing its standing as the safe haven,” said George Cipolloni, a fund manager at Penn Mutual Asset Management. “Our bond market is the biggest and most stable in the world, but when you add instability, bad things can happen.”

That could be bad news for taxpayers paying interest on the ballooning U.S. debt, consumers taking out mortgages or car loans — and for President Donald Trump, who had hoped his tariff pause earlier this week would restore confidence in the markets. (...)

https://apnews.com/articl(...)1b8cc93fd002081167b0
The cat's out of the bag..
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 12 april 2025 @ 12:42:10 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217348124
quote:

[..]
Nee, Trump begon met 'alle Mexicanen zijn verkrachters' en de tattoos zijn alleen een schijnreden om zoveel mogelijk Spaanstaligen uit het land te gooien. Daarna zijn mensen met een mening aan de beurt.
pi_217348353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 10:10 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Nou, weet je wat dit topic soms een beetje vermoeiend maakt is dat bij één post die tegen de stroom ingaat je meteen vijf, zes, zeven woeste users achter je aan hebt. Waarbij sneren, ad hominems en gescheld eerder regel dan uitzondering zijn.

In plaats van dus zo minachtend over BNW te spreken, zou ik eens wat zelfreflectie tonen en de sfeer in dit topic eens onder de loep nemen, waar simpelweg weinig ruimte is voor meningen die afwijken van de stortvloed aan anti-Republikeinse en anti-Trump drek die hier de hele dag rijkelijk vloeit.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 12:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Anti-Christelijk kan daarin vooral gezien worden als anti-Trump. Als je katholiek bent of "links gedachtengoed" preekt, ben je de sjaak.

Zeer eng land aan het worden.
Hmm. Vind je? Ik vind het eigenlijk wel prima dat dit wordt aangepakt. En we zien in het bepaalde kringen toch hetzelfde met een negatieve houding jegens de Islam? Dat al snel wordt weggezet als Islamofobie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 12 april 2025 @ 12:58:33 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217348384
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2025 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
waar simpelweg weinig ruimte is voor meningen die afwijken van de stortvloed aan anti-Republikeinse en anti-Trump drek die hier de hele dag rijkelijk vloeit.
Misschien moeten die republikeinen en trump dan niet van die domme dingen doen?

Zomaar een idee hoor.
&lt;signature here&gt;.
pi_217348411
quote:

[..]
Nou, weet je wat dit topic soms een beetje vermoeiend maakt is dat bij één post die tegen de stroom ingaat je meteen vijf, zes, zeven woeste users achter je aan hebt. Waarbij sneren, ad hominems en gescheld eerder regel dan uitzondering zijn.

In plaats van dus zo minachtend over BNW te spreken, zou ik eens wat zelfreflectie tonen en de sfeer in dit topic eens onder de loep nemen, waar simpelweg weinig ruimte is voor meningen die afwijken van de stortvloed aan anti-Republikeinse en anti-Trump drek die hier de hele dag rijkelijk vloeit.
[..]
Hmm. Vind je? Ik vind het eigenlijk wel prima dat dit wordt aangepakt. En we zien in het bepaalde kringen toch hetzelfde met een negatieve houding jegens de Islam? Dat al snel wordt weggezet als Islamofobie.
Anti Trump drek...

En het is prima dat meningen die afwijken van die van Trump worden aangepakt?

En dan klagen dat degelijke meningen worden geminacht?
pi_217348423
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2025 12:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Misschien moeten die republikeinen en trump dan niet van die domme dingen doen?

Zomaar een idee hoor.
Wat de Republikeinen ook doen, de reacties zijn altijd negatief. De Republikeinse Partij is immers uitgesproken rechts en conservatief en het gros van de users hier is dat niet.

Nu kun je natuurlijk genoeg kritiek hebben op die importheffingen, dat heb ik ook want die zijn bespottelijk, maar zat mensen kunnen zich bijvoorbeeld wel weer vinden in het uitzetten van illegale migranten of het keihard inkrimpen van de overheid.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Anti Trump drek...

En het is prima dat meningen die afwijken van die van Trump worden aangepakt?

En dan klagen dat degelijke meningen worden geminacht?
Nee, het gaat over een 'anti-christelijke vooringenomenheid'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217348428
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 12:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, Trump begon met 'alle Mexicanen zijn verkrachters' en de tattoos zijn alleen een schijnreden om zoveel mogelijk Spaanstaligen uit het land te gooien. Daarna zijn mensen met een mening aan de beurt.
Gezellig met z'n allen in een super max concentratiekamp in El Salvador wonen O+
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:11:05 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217348448
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat de Republikeinen ook doen, de reacties zijn altijd negatief. De Republikeinse Partij is immers uitgesproken rechts en conservatief en het gros van de users hier is dat niet.
Dat klopt wel hoor, maar doorgaans is die kritiek dan wat meer abstract van aard.

Nu kunnen we gewoon genieten van de teloorgang van dat land.

Inhoudelijke kritiek is op dit punt gewoon laaghangend fruit.
&lt;signature here&gt;.
pi_217348460
quote:

[..]

[..]
Als je "christelijke" eindtijdencults aanhangt zit je daar veilig. Die passen namelijk het best bij Maga en miljardairs eerst en de rest op de vuilstort.

Musk heeft uitgesproken dat empathie de grootste bedreiging is. Dit gaat vooral om anti-regime.
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:13:41 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217348468
quote:

[..]
Economische ideeën van Trump zijn nauwelijks rechts te noemen,
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:16:27 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217348486
Maar gelukkig pakken ze de illegalen goed aan, en daar zijn mensen heus wel voor.

Australian with working visa detained and deported on returning to US from sister’s memorial
Man who says he had previously left and re-entered the country multiple times alleges border officials called him ‘retarded’ and boasted ‘Trump is back in town’

Maar op dit punt is dat land gewoon af afgegleden naar een shit hole, en dat je dus toerisme in ziet storten, tja, wat had je verwacht. Voor je het weet verdwijn je in een cel vanwege de powertrip van een laaggeleterde.
&lt;signature here&gt;.
pi_217348500
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sterker nog; er zijn helemaal geen 'economische ideeën'. Er is slechts een mening gebaseerd op een fata morgana. Geen plan, geen visie, geen kennis, geen ideologie. Er is slechts egoistisch nihilisme.
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:18:16 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217348513
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 12:39 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
De mondiale economie naar de haaien helpen:
[..]
The cat's out of the bag..
De Yield op US Bonds is bijna dubbel zo hoog als op die van de BRD
https://www.cnbc.com/bonds/
Dat betekend dat het vertrouwen erin gekocht moet worden.
pi_217348544
quote:
[..]
Met dit soort totale onzin komen en dan huiliehuilie doen als je erop aangesproken wordt is zeker waarom BNW zo'n warm bad is? :')
What Would Goku Do
pi_217348546
https://nos.nl/artikel/25(...)de-knieen-voor-trump

Dat Amerikanenvolkje zakt snel af
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217348547
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Sterker nog; er zijn helemaal geen 'economische ideeën'. Er is slechts een mening gebaseerd op een fata morgana. Geen plan, geen visie, geen kennis, geen ideologie. Er is slechts egoistisch nihilisme.
Het zijn ideeen voor de 1%, die ideeen vallen buiten de schaal.
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:22:39 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217348548
quote:

[..]
Lijken inderdaad eerder te komen uit het playbook van de Sovjet-Unie. Onrendabele bedrijven en sectoren lekker concurrentieloos en innovatieloos in het aanmodderen faciliteren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:25:28 #99
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217348558
quote:

[..]
Definieer christelijk
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:25:59 #100
38496 Perrin
pi_217348559
quote:

[..]
Soort Maga-Maoisme.
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:27:49 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217348566
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Soort Maga-Maoisme.
Met een grote leider cultus zoals we die in de 20ste eeuw zagen.
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:28:50 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217348569
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:20 schreef viagraap het volgende:

[..]
Met dit soort totale onzin komen en dan huiliehuilie doen als je erop aangesproken wordt is zeker waarom BNW zo'n warm bad is? :')
Het zijn verder niet mijn woorden. Zie deze post. Daar doelde ik op.
pi_217348573
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lijken inderdaad eerder te komen uit het playbook van de Sovjet-Unie. Onrendabele bedrijven en sectoren lekker concurrentieloos en innovatieloos in het aanmodderen faciliteren.
Mastermind Putin
pi_217348574
quote:

[..]
Het is ultra-kapitalisme, ingekapseld in een zichzelf isolerend land, blijft een zeer bijzondere combinatie (hoewel deels verklaarbaar). Nu komen ze ook wel het dichtst in de buurt van mogelijke autarkie van alle landen die er zijn, maar toch zullen ze voornamelijk zichzelf ermee hebben.
Best pilot in history
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:34:30 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217348589
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is ultra-kapitalisme
Nee
Trump’s economische politiek is een hybride van protectionistisch nationalisme, neoliberale deregulering en populistisch interventionisme. Het weerspiegelt elementen uit verschillende ideologische tradities uit de 20ste eeuw, maar wijkt ook af door zijn pragmatische en opportunistische aanpak die vooral gericht is op korte termijn politieke winst en een grote alwetende leider cultus. Het is de ene dag dit, de volgende niet dit, maar dat.
Kortom, zo schizofreen als de pest.
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:38:27 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217348607
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2025 11:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is een soort de speld?
Schindler's List moet weg, Mein Kampf mag blijven.

Goh, wie had dat gedacht bij die neona
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:39:17 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217348609
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Canadezen komen ook niet meer.
En mensen uit de VS zelf hebben veel te weinig vrije dagen om dat goed te maken. Werknemers in de VS meer vakantiedagen geven zou veel meer doen voor de Amerikaanse Economie dan alle maatregelen die Trump neemt. Meer vakantiedagen betekend dat men meer geld aan vakanties uitgeeft ipv aan consumptiegoederen (uit China). Het zou ook veel werkgelegenheid opleveren voor Amerikanen.
VS profileren in de wereld als een geweldig vakantieland zou ook veel valuta binnen brengen, wat het nu al doet.

quote:
04/09/2024

London, UK: The World Travel & Tourism Council (WTTC) today launched its 2024 Economic Impact Trends Report, which has revealed the U.S. as the world's most powerful Travel & Tourism market, contributing a record-breaking $2.36 TN to the nation's economy last year.

Despite the slow return of spending from international travellers, the U.S. keeps pole position, with almost double the economic contribution of its nearest rival.

Following a record-breaking year for Travel & Tourism, the sector continues to be the backbone to many country economies, while supporting millions of jobs globally.

The latest report from the global tourism body reveals China as the world's second most powerful market with a GDP contribution of US$1.3 TN in 2023, underscoring its impressive rebound, despite the late reopening of its borders.

Germany secured the third spot with a US$487.6 BN economic contribution, while Japan, which in 2022 was in 5th place, jumped up to 4th position, contributing US$297 BN.

The United Kingdom completes the top five, contributing US$295.2 BN.

France, the world's most popular destination retained its sixth position with a contribution of US$264.7 BN, followed closely by Mexico at US$261.6 BN, showcasing its continued appeal as a major tourist destination.

India came in eighth, rising from a previous 10th position, with US$231.6 BN, marking a notable improvement and highlighting its growing influence in the sector. Italy and Spain complete the top 10, contributing US$231.3 BN and US$227.9 BN, respectively.

quote:
Im Jahr 2024 wurden rund 448.100 Personenkraftwagen aus Deutschland in die USA exportiert. Damit gingen im Vergleich zum Vorjahr rund zwölf Prozent mehr Pkw in die Vereinigten Staaten. Der Wert der Pkw-Exporte aus Deutschland in die USA stieg auf rund 25,2 Milliarden Euro.
Kortom, de waarde van het het Duitse tourisme naar de US is een veelvoud van de waarde van de Export van Autos naar de VS.

https://wttc.org/news-art(...)l-and-tourism-market
https://de.statista.com/s(...)tschland-in-die-usa/

[ Bericht 27% gewijzigd door Jan_Onderwater op 12-04-2025 13:47:52 ]
pi_217348635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee
Trump’s economische politiek is een hybride van protectionistisch nationalisme, neoliberale deregulering en populistisch interventionisme. Het weerspiegelt elementen uit verschillende ideologische tradities uit de 20ste eeuw, maar wijkt ook af door zijn pragmatische en opportunistische aanpak die vooral gericht is op korte termijn politieke winst en een grote alwetende leider cultus. Het is de ene dag dit, de volgende niet dit, maar dat.
Plak het label theocratisch fascisme er ook maar aan vast.
  zaterdag 12 april 2025 @ 13:52:55 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217348666
Er zit sowieso natuurlijk naderend tot geen lijn in wat die oranje idioot allemaal uitvreet.

&lt;signature here&gt;.
pi_217348700
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn verder niet mijn woorden. Zie deze post. Daar doelde ik op.
Daar haal ik uit dat je het prima vindt dat 'antichristelijke vooringenomenheid' aangepakt wordt?
What Would Goku Do
pi_217348706
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee
Neofeodalisme, precies zoals Big Tech graag heeft.
What Would Goku Do
  zaterdag 12 april 2025 @ 14:30:17 #112
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217348874
twitter

Het mes gaat keihard in de NASA, met een verwachte halvering van het budget.
Hubble en de James Webb zullen de laatste ruimtetelescopen zijn, er zullen geen nieuwe projecten goedgekeurd worden en verwacht wordt zelfs dat de Nancy Grace Roman Space Telescope, die al in ontwikkeling is sinds 2010 en een lanceerdatum in 2027 heeft, op het hakblok ligt. Met een halvering van het budget is het programma niet in stand te houden gedurende de missieduur van vijf jaar.

Voor wetenschap is duidelijk minder en minder ruimte.
pi_217348884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]
Hubble en de James Webb zullen de laatste ruimtetelescopen zijn, er zullen geen nieuwe projecten goedgekeurd worden en verwacht wordt zelfs dat de Nancy Grace Roman Space Telescope, die al in ontwikkeling is sinds 2010 en een lanceerdatum in 2027 heeft, op het hakblok ligt. Met een halvering van het budget is het programma niet in stand te houden gedurende de missieduur van vijf jaar.

Schandalig en waardeloos :{w :r
A murky, forgotten land.
pi_217348892
quote:
[ x ]

Ach, ze hebben SpaceX nog...
pi_217348918
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar die doen niks met wetenschap.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 12 april 2025 @ 14:34:30 #116
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217348920
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:31 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Schandalig en waardeloos :{w :r
Wellicht liggen hier ook kansen voor Europa en de ESA.
Als je dan toch ambieert het lichtend voorbeeld te worden van de vrije wereld dan zijn er weinig meer tot de verbeelding sprekende zaken dan een ruimteprogramma.
Budget verhogen en laat de ESA maar shoppen bij de NASA, daar gaan veel raket geleerden en wetenschappers zonder baan zitten volgend jaar.
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar die doen niks met wetenschap.
Dit dus.
Of het moet een verdienmodel kunnen worden.
pi_217348927
Hier een echt artikel in plaats van een tweet: https://www.washingtonpos(...)e-budget-cuts-trump/

quote:
NASA’s science budget could be cut nearly in half under an early version of President Donald Trump’s budget proposal to Congress, a move that would terminate billions of dollars’ worth of ongoing and future missions, according to two individuals with direct knowledge of the administration’s plan.
The budget plan, sent to NASA by the Office of Management and Budget, would give NASA’s Science Mission Directorate $3.9 billion, down from its current budget of about $7.3 billion, according to the individuals, who spoke on the condition of anonymity because they were not authorized to publicly discuss the details.
Er is dus nog helemaal niets gebeurd. Kap toch eens met die misleidende tweets.
  zaterdag 12 april 2025 @ 14:37:13 #118
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217348937
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ze zijn met al die overheidscontracten naar Elon schuiven lekker handig bezig. Fijn om als land steeds meer afhankelijk te worden van een megalomane narcist die af en toe uitschiet met zijn ketamine :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_217348983
NASA is al heel lang een boondoggle. Het SLS-programma is een regelrechte ramp en heeft zoveel meer miljarden gekost dan nodig. Dat geldt ook voor de JWST, een project waarmee begonnen is in 1996(!) maar pas in 2021 de lucht in ging. De volgende telescoop heeft ook alweer dezelfde problemen. Het kan gewoon niet langer doorgaan zo, en commerciële partijen zijn voor de ruimtevaart toch echt een groot onderdeel van de toekomst.

Nou heb ik weinig vertrouwen dat Trump er genuanceerd over denkt, maar er zijn nog enkele leden van bijvoorbeeld de Senaat die nog enigszins kennis van zaken hebben (al zijn ze ook medeverantwoordelijk voor de chaos bij NASA).
pi_217349019
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:
Er zit sowieso natuurlijk naderend tot geen lijn in wat die oranje idioot allemaal uitvreet.

[ afbeelding ]
Als je op de stoel van Bezos of Musk zit, zit er wel degelijk lijn in. Dit is een regelrechte middelvinger naar iedereen die geen miljardair of multimiljonair is en "tax the rich" riep.
pi_217349029
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:35 schreef MoreDakka het volgende:
Hier een echt artikel in plaats van een tweet: https://www.washingtonpos(...)e-budget-cuts-trump/
[..]
Er is dus nog helemaal niets gebeurd. Kap toch eens met die misleidende tweets.
een verwachte halvering van het budget.

Dat lijkt me toch duidelijke taal.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:41 schreef MoreDakka het volgende:
NASA is al heel lang een boondoggle. Het SLS-programma is een regelrechte ramp en heeft zoveel meer miljarden gekost dan nodig. Dat geldt ook voor de JWST, een project waarmee begonnen is in 1996(!) maar pas in 2021 de lucht in ging. De volgende telescoop heeft ook alweer dezelfde problemen. Het kan gewoon niet langer doorgaan zo, en commerciële partijen zijn voor de ruimtevaart toch echt een groot onderdeel van de toekomst.

Nou heb ik weinig vertrouwen dat Trump er genuanceerd over denkt, maar er zijn nog enkele leden van bijvoorbeeld de Senaat die nog enigszins kennis van zaken hebben (al zijn ze ook medeverantwoordelijk voor de chaos bij NASA).
En vervolgens praat je de drastische bezuinigingen goed?
pi_217349103
quote:
[ x ]

Er zou een opvolger van de James Webb komen, dat is dus van de baan.

Er zijn zoveel markeerpunten in het einde van de VS. Maar dit is wel een pijnlijke ook.
pi_217349468
quote:

En daarom denk ik ook dat ze hun mond niet open durven trekken en het gewoon laten gebeuren
pi_217349618
quote:

Trump denkt er persoonlijk niet zoveel over. Het is de project '25 agenda. De spin hier met Nasa lijkt hetzelfde als onderwijs. Het gaat zogenaamd niet (al is het maar een percentage dat niet goed gaat), dus.. doeken we de boel maar geleidelijk op en iedereen die het kan betalen kan naar een priveschool wat onderwijs betreft. Eerst de helft knippen, dan de helft van de helft etc.
  zaterdag 12 april 2025 @ 16:21:54 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217349765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 19:48 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

De schuld daarvan krijgt Zelensky omdat die niet bij de inval en laat staan in het WhiteHouse, direct met de pootjes omhoog ging afliggen
pi_217350065
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

En vervolgens praat je de drastische bezuinigingen goed?
Ik zou een goede case kunnen maken om de hele NASA geleidelijk af te schaffen. Soms is rigoreus snijden echt nodig.

Dat wil niet zeggen dat ik wetenschap en onderzoek in de ruimte niet belangrijk vind. Integendeel zelfs, mijn probleem is dat NASA juist te afhankelijk is van een onbetrouwbare overheid en daardoor haar taak niet goed meer kan uitvoeren.
pi_217350115
quote:

[..]
Musk vervult zijn dagen ongeveer zoals Marx schrijft dat mensen onder communisme zouden leven. Dan doet hij een beetje werk in de fabriek, dan doet hij wat overheidswerkjes, dan doet hij wat tweetjes om de cult in leven te houden.
Dat is net zoals in German Ideology. Dat iemand sochtends het land bewerkt, dan smiddags wat aan boeken schrijft, savonds ergens kok is. In zekere zin zou je denk ik ook wel kunnen zeggen dat Amerika nu een soort communisme voor de Miljardairs is.
pi_217350121
quote:

[..]
Dat is vooral protectionistisch en helaas een feature van beide partijen in de VS.
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:09:26 #129
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217350138
https://www.nu.nl/economi(...)importheffingen.html

Oftewel bijna alle belangrijke dingen uit China.

Klinkt alsof Trump hier zijn verlies heeft genomen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:10:58 #130
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217350151
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2025 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

De afgang wordt steeds groter
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:17:26 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217350229
Vind het ook vaag. hele idee was toch juist fabrieken in de VS bouwen?
pi_217350234
quote:

Dat was wel te verwachten, de VS hebben China nodig maar China heeft de VS niet nodig.
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:18:47 #133
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217350239
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2025 17:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zijn eerste actie na het instellen van de tarieven was het uitnodigen tot onderhandeling, dus dat kon de insteek al nooit zijn.
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:20:09 #134
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217350262
Een logischere verklaring is: hij doet maar wat en heeft niemand in zijn inner circle die hem tegen durft te spreken. Dat is op zich prima voor een bejaarde die zich aan het vervelen is, alleen gooit hij met dit soort grappen de wereldeconomie op een wip. En dan is het niet meer zo grappig.
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:36:35 #135
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217350362
Trump blijft verbazen...

quote:
bron: cnn 12apr25
Electronics imported to the United States will be exempt from President Donald Trump’s reciprocal tariffs, according to a US Customs and Border Protection notice posted late Friday.

Smartphones, computer monitors and various electronic parts are among the exempted products. The exemption applies to products entering the United States or removed from warehouses as early as April 5, according to the notice.
Kennelijk door zijn vriendjes tot inzicht gebracht dat het niet smart is om elektronica te belasten die de Amerikanen zelf niet (kunnen) maken. Veel van die zooi maakt immers deel uit van allerlei andere zooi zoals bv autootjes en en andere voertuigen.

Op de stoel van China zittend, zou ik op die goederen exportheffingen plaatsen want dat doet USA Trump mogelijk tot hernieuwd inzicht komen dat al die andere zaken ook best uitgesloten kunnen worden. The Art of the Deal.

Trouwens "toevallig" dat dit bericht komt na sluiting van de beurs. Komende maandag zal het weer feest zijn voor diegenen die dat al wisten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 12-04-2025 17:47:45 ]
pi_217350435
quote:

[..]

Nu kun je natuurlijk genoeg kritiek hebben op die importheffingen, dat heb ik ook want die zijn bespottelijk, maar zat mensen kunnen zich bijvoorbeeld wel weer vinden in het uitzetten van illegale migranten of het keihard inkrimpen van de overheid.

Laten we eerlijk zijn, er zijn weinig positieve dingen te noemen over hoe de VS momenteel geregeerd wordt. Een focus op bezuinigen is een goed idee, maar dit gaat echt op een bedroevend slechte manier. Ik heb echt het gevoel dat ze maar wat doen. Greer leek helemaal niets te weten van het pauzeren van de tarieven, en dat terwijl hij in een hoorzitting over diezelfde tarieven zat.
  zaterdag 12 april 2025 @ 17:59:56 #137
38496 Perrin
pi_217350517
quote:

Ongeveer alles wat ze uit China importeren is nu uitgezonderd. Manman wat een clownshow.
pi_217350771
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 april 2025 17:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geen fabrikant durft met die instabiele Trump grote investeringen te doen zo.
Die vent is echt de slechtste businessman ooit, maar ja dat wisten we al lang.
pi_217351068
Ik heb mij even verdiept in de Insurrection Act die Trump waarschijnlijk binnenkort wil inzetten. En gelijk ook de National Emergencies Act. Maar de checks and balances zijn problematisch geregeld. Trump kan zelf besluiten de Insurrection Act in te zetten. Het Congres heeft eigenlijk geen mogelijkheden om dit tegen te houden, behalve via het veranderen van de wet of impeachment, maar dan is er in de Senaat een 2/3de meerderheid nodig.

Hetzelfde geldt voor de National Emergencies Act, Trump kan die gewoon inzetten. Het Congres kan proberen de noodtoestand op te heffen via een meerderheid in Huis én Senaat. Maar als Trump het niet eens is, dan kan hij een veto uitspreken. Met veto moet er nogmaals gestemd worden, maar dan is er een 2/3de meerderheid nodig in de Senaat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Insurrection_Act_of_1807
https://en.wikipedia.org/wiki/National_Emergencies_Act

Dus zolang 1/3de van de senatoren Trump steunen, kan hij alles doen wat hij wil.
  zaterdag 12 april 2025 @ 19:37:21 #140
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217351509
Geen in de VS in elkaar geschroefde iPhones dus? Dat werd afgelopen week nog in het vooruitzicht gesteld.
Elect a circus....
  zaterdag 12 april 2025 @ 19:40:09 #141
38496 Perrin
pi_217351536
Koffie en textiel terug naar de VS.
twitter
pi_217351552
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2025 13:52 schreef ExTec het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb er ook een gehoord: « Trumps speelt driedimensionaal schaak, dat klopt, door de stukken in het rond te gooien ».
  zaterdag 12 april 2025 @ 19:43:26 #143
38496 Perrin
pi_217351559
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 19:42 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik heb er ook een gehoord: « Trumps speelt driedimensionaal schaak, dat klopt, door de stukken in het rond te gooien ».
Trump maakt er een historische puinzooi van. Vorige termijn had hij nog een paar verstandige mensen om zich heen, dit keer gaat hij ongebreideld los.
  zaterdag 12 april 2025 @ 19:44:41 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217351572
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 18:56 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb mij even verdiept in de Insurrection Act die Trump waarschijnlijk binnenkort wil inzetten. En gelijk ook de National Emergencies Act. Maar de checks and balances zijn problematisch geregeld. Trump kan zelf besluiten de Insurrection Act in te zetten. Het Congres heeft eigenlijk geen mogelijkheden om dit tegen te houden, behalve via het veranderen van de wet of impeachment, maar dan is er in de Senaat een 2/3de meerderheid nodig.

Hetzelfde geldt voor de National Emergencies Act, Trump kan die gewoon inzetten. Het Congres kan proberen de noodtoestand op te heffen via een meerderheid in Huis én Senaat. Maar als Trump het niet eens is, dan kan hij een veto uitspreken. Met veto moet er nogmaals gestemd worden, maar dan is er een 2/3de meerderheid nodig in de Senaat.

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Emergencies_Act

Dus zolang 1/3de van de senatoren Trump steunen, kan hij alles doen wat hij wil.
Sws zijn tal van decreten gebaseerd op eenzijdigde uitgevaardigde noodtoestanden (".. I declared a national emergency...") die in zichzelf nergens anders op zijn gebaseerd dan Trump's eigen overtuiging(en).
Het is onwerkelijk te beseffen dat een President in de VS feitelijk met de gegeven situatie, kan opereren als alleenheerser omdat ..... er feitelijk geen parlement is.

Eng is ook het Vrijdag 11apr25 uitgevaardigde decreet dat nu het Amerikaanse leger aan de zuidrens 'speciale operaties' moet uitvoeren om zg bedreigingen te elimineren.
Imo heeft een leger van een democratisch land niets maar dan ook totaal niets te zoeken aan millitaire acties op & in het eigen grondgebied. Trump hanteert hier exact dezelfde redenatie als destijds Rusland dat het leger de (inhoudsloze) soevereiniteit, integriteit en veiligheid van Amerika moet afdwingen. Ondertussen, de rechten en gemaakte afspraken, tot niets reduceren.

Het land krijgt inmiddels voorgeschoteld wat het wil(de). De vraag is hoe lang het nog duurt voordat de Amerikanen gaan beseffen dat zij een charlatan in hun heilig huis hebben gezet.
De enigen die indirect Trump van z'n troon nog kan stoten zijn z'n miljardairs die (helaas) hun lot aan hem hebben lijken te hebben verbonden.
  zaterdag 12 april 2025 @ 20:04:24 #145
38496 Perrin
pi_217351779
Goede vraag idd..

twitter
pi_217351796
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 april 2025 19:44 schreef Vallon het volgende:

[..]
Sws zijn tal van decreten gebaseerd op eenzijdigde uitgevaardigde noodtoestanden (".. I declared a national emergency...") die in zichzelf nergens anders op zijn gebaseerd dan Trump's eigen overtuiging(en).
Het is onwerkelijk te beseffen dat een President in de VS feitelijk met de gegeven situatie, kan opereren als alleenheerser omdat ..... er feitelijk geen parlement is.

Eng is ook het Vrijdag 11apr25 uitgevaardigde decreet dat nu het Amerikaanse leger aan de zuidrens 'speciale operaties' moet uitvoeren om zg bedreigingen te elimineren.
Imo heeft een leger van een democratisch land niets maar dan ook totaal niets te zoeken aan millitaire acties op & in het eigen grondgebied. Trump hanteert hier exact dezelfde redenatie als destijds Rusland dat het leger de (inhoudsloze) soevereiniteit, integriteit en veiligheid van Amerika moet afdwingen. Ondertussen, de rechten en gemaakte afspraken, tot niets reduceren.

Het land krijgt inmiddels voorgeschoteld wat het wil(de). De vraag is hoe lang het nog duurt voordat de Amerikanen gaan beseffen dat zij een charlatan in hun heilig huis hebben gezet.
De enigen die indirect Trump van z'n troon nog kan stoten zijn z'n miljardairs die (helaas) hun lot aan hem hebben lijken te hebben verbonden.
Toen ik dit las:

quote:
On June 1, 2020, President Donald Trump warned that he would invoke the Act in response to the George Floyd protests[13][14][15] following the murder of George Floyd.[16] In his official statement, Trump urged "every governor to deploy the National Guard in sufficient numbers" to re-establish civil law and order "until the violence has been quelled".[17] Federal officials talked Trump out of invoking the Insurrection Act.[18] The National Guard were called during the January 6 United States Capitol attack, but the Insurrection Act was not invoked.[19][20]

On January 20, 2025, Trump signed an executive order requiring the Secretary of Defense and the Secretary of Homeland Security to, within 90 days, submit to the president a joint report "about the conditions at the southern border of the United States and any recommendations regarding additional actions that may be necessary to obtain complete operational control of the southern border, including whether to invoke the Insurrection Act of 1807".[21][22][23][24]

Besefte ik ook dat er geen twijfel is dat hij de Insurrection Act gaat activeren. Die 2 ja-knikkers, Pete Hegseth en Kristi Noem, gaan hem precies vertellen wat hij wil horen.
pi_217351983
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 april 2025 19:40 schreef Perrin het volgende:
Koffie en textiel terug naar de VS.
[ x ]
Trump gaat nog meer vrij stellen want alles in zijn trumpstore is 'made in China' en hij gaat natuurlijk niet zichzelf in de vingers snijden.
pi_217352460
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 19:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Geen in de VS in elkaar geschroefde iPhones dus? Dat werd afgelopen week nog in het vooruitzicht gesteld.
Elect a circus....
Ik kan er ook geen chocola van maken
  zaterdag 12 april 2025 @ 21:51:46 #149
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217352690
Het negeren van de constitution, het negeren van checks and balances, het slopen van geld voor de minderbedeelden, het slopen van medische hulp, het slopen van educatie, het arresteren van mensen met een andere mening, het intrekken van legale verblijfsvergunningen en zo'n persoon meteen neerzetten als een criminele illegaal, het sturen van mensen naar een buitenlandse gevangenis die het niet zo nauw neemt met mensenrechten na vermeende overtreding van de wet (geen misdrijf), rijke mensen rijker maken door de markt te manipuleren en daar met voorkennis misbruik van maken, allerlei normale woorden verbieden, waaronder het woord 'vrouw', boeken verbieden, behalve dan Mijn Kampf, een of andere Zuid-Afrikaan, die zichzelf ingekocht heeft lekker rustig aan laten snijden naar persoonlijk gewin en hartenlust, onschuldige mensen in mensonterende gevangenissen laten zitten, terwijl je zelf de fout hebt gemaakt, als een stel Noord-Koreanen gaan klappen naar Trump alsof hij heilig is, bevriende landen desnoods met geweld willen overnemen enz.

'Republikeinen kunnen niets meer doen zonder meteen kritiek van jullie'

_O- _O-
pi_217352790
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 21:51 schreef Vis1980 het volgende:
Het negeren van de constitution, het negeren van checks and balances, het slopen van geld voor de minderbedeelden, het slopen van medische hulp, het slopen van educatie, het arresteren van mensen met een andere mening, het intrekken van legale verblijfsvergunningen en zo'n persoon meteen neerzetten als een criminele illegaal, het sturen van mensen naar een buitenlandse gevangenis die het niet zo nauw neemt met mensenrechten na vermeende overtreding van de wet (geen misdrijf), rijke mensen rijker maken door de markt te manipuleren en daar met voorkennis misbruik van maken, allerlei normale woorden verbieden, waaronder het woord 'vrouw', boeken verbieden, behalve dan Mijn Kampf, een of andere Zuid-Afrikaan, die zichzelf ingekocht heeft lekker rustig aan laten snijden naar persoonlijk gewin en hartenlust, onschuldige mensen in mensonterende gevangenissen laten zitten, terwijl je zelf de fout hebt gemaakt, als een stel Noord-Koreanen gaan klappen naar Trump alsof hij heilig is, bevriende landen desnoods met geweld willen overnemen enz.

'Republikeinen kunnen niets meer doen zonder meteen kritiek van jullie'

_O- _O-
Toch een pluspuntje, Elon Musk heeft de raming voor Doge bijgesteld van mogelijk 2 biljoen snijden in kosten naar 150 miljard.

Ook deze video.

Het lijkt er op dat de voorgenomen bezuinigingen van de baan zijn maar het tekort en dus ook de schuld gaan flink hoger worden.
  zaterdag 12 april 2025 @ 23:15:00 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217353147
Ik heb het decreet van de uitzondering van bepaalde chinese producten nog 's doorgenomen (op de invoerlijst) en denk dat menigeen nog van een koude kermis gaan thuiskomen. Tal van hoogwaardige en vooral specialistische producten uit China, worden formeel nog steeds belast met die absurde 125%.

Samengevat worden met het decreet, alleen smartphones, routers/switches en sommige halfgeleiders (zoals dioden/transistors/triacs/ssds) naar gereduceerde tarief van 10% gebracht. De rest uit China staat nog volop in de invoerwind van 125%.
Het maakt mij duidelijk dat vooral een 'Tim Cook' , zal hebben gebeld met Trump om geen hoge invoerrechten in China gefabriceerde Apple telefoons & ssd´s te heffen.
De rest daar omheen, van allerlei electronica zooi zoals halfgeleiders, is alleen maar een rookgordijn om een belangenverstrengeling te verhullen.

In de spoiler, de lijst van artikelgroepen die Vrijdag 11apr25 van 125% naar 10% zijn gegaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spelcomputers, beeldschermen, draadmateriaal, batterijen, geheugen- en CPU chips bijvoorbeeld zijn daarmee NIET excpliciet uitgesloten en vallen daarmee formeel gewoon onder de 125% heffing.

Ik vermoed dan ook dat China zich op maatregelen zal blijven gaan bezinnen omdat zij niet zal toestaan dat voor de bühne consumententelefoons worden ontzien.
pi_217353321
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 april 2025 22:12 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Toch een pluspuntje, Elon Musk heeft de raming voor Doge bijgesteld van mogelijk 2 biljoen snijden in kosten naar 150 miljard.

Ook deze video.

Het lijkt er op dat de voorgenomen bezuinigingen van de baan zijn maar het tekort en dus ook de schuld gaan flink hoger worden.
Meer dan 90% minder leveren dan beloofd, zo kennen we Musk. Dat heeft hem de rijkste man ter wereld gemaakt. Beloof veel lever weinig tot niets.
  zondag 13 april 2025 @ 01:23:27 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217353583

Deze man kan echt over niets iets eerlijks zeggen. Altijd de beste in alles, zegt altijd zelf dat iedereen om hem heen hem altijd zo fit, slim en alles wetend is. Hij zegt dat vooral zelf, want niemand anders zegt het (vrijwillig). Het is werkelijk zo ontzettend triest.

Nu heeft ie 4 keer een cognitieve test gedaan en alle antwoorden goed. Hij kan alleen niet vertellen hoe zo'n test gaat, maar hij heeft een hoede ziel, een hele goede ziel.

[ Bericht 20% gewijzigd door Vis1980 op 13-04-2025 01:43:02 ]
pi_217353645
Hier valt je mond gewoon van open..

In de comments word het ook niet tegen gesproken maar beaamd.
  zondag 13 april 2025 @ 08:31:06 #155
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217354162
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 april 2025 23:15 schreef Vallon het volgende:
Ik heb het decreet van de uitzondering van bepaalde chinese producten nog 's doorgenomen (op de invoerlijst) en denk dat menigeen nog van een koude kermis gaan thuiskomen. Tal van hoogwaardige en vooral specialistische producten uit China, worden formeel nog steeds belast met die absurde 125%.

Samengevat worden met het decreet, alleen smartphones, routers/switches en sommige halfgeleiders (zoals dioden/transistors/triacs/ssds) naar gereduceerde tarief van 10% gebracht. De rest uit China staat nog volop in de invoerwind van 125%.
Het maakt mij duidelijk dat vooral een 'Tim Cook' , zal hebben gebeld met Trump om geen hoge invoerrechten in China gefabriceerde Apple telefoons & ssd´s te heffen.
De rest daar omheen, van allerlei electronica zooi zoals halfgeleiders, is alleen maar een rookgordijn om een belangenverstrengeling te verhullen.

In de spoiler, de lijst van artikelgroepen die Vrijdag 11apr25 van 125% naar 10% zijn gegaan:
SPOILER
Spelcomputers, beeldschermen, draadmateriaal, batterijen, geheugen- en CPU chips bijvoorbeeld zijn daarmee NIET excpliciet uitgesloten en vallen daarmee formeel gewoon onder de 125% heffing.

Ik vermoed dan ook dat China zich op maatregelen zal blijven gaan bezinnen omdat zij niet zal toestaan dat voor de bühne consumententelefoons worden ontzien.
Goede post. Kleine bedrijven die afhankelijk zijn van materialen kunnen dus ook mooi de tering krijgen terwijl grote bedrijven zoals Apple nu vrijstelling hebben :')
pi_217354290
quote:

Ik vind dit altijd zo een gatachterlijke redenering. Je begrijpt dat de componenten van de Webb telescope gemaakt zijn door commerciële bedrijven? Onder de vorm van overheidscontracten? En ondanks de vertragingen is dat een technisch en wetenschappelijk meesterwerk. De waarde van de waarnemingen zal de investering ruimschoots goedmaken. Niet in de zin van goedkopere eieren, maar als het duidelijker maken van de plaats van de pale blue dot. Al ben ik zeker dat dit voorbij gaat aan de orange blob aanhangers.
  zondag 13 april 2025 @ 09:00:03 #157
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217354334
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 08:52 schreef BBach het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd zo een gatachterlijke redenering. Je begrijpt dat de componenten van de Webb telescope gemaakt zijn door commerciële bedrijven? Onder de vorm van overheidscontracten? En ondanks de vertragingen is dat een technisch en wetenschappelijk meesterwerk. De waarde van de waarnemingen zal de investering ruimschoots goedmaken. Niet in de zin van goedkopere eieren, maar als het duidelijker maken van de plaats van de pale blue dot. Al ben ik zeker dat dit voorbij gaat aan de orange blob aanhangers.
Als er ergens een war tegen is, dan is het wel 'the war on science'.
pi_217354374
Member of Rubio’s security team arrested in Brussels after fight with local police

quote:
A member of the Secretary of State’s security team was arrested in Brussels after becoming physically aggressive with a hotel staff member and confrontational with local police, according to a new report.
Altijd slim om als beveiligers te gaan knokken met dienstverleners.
pi_217354378
quote:
2s.gif Op zondag 13 april 2025 08:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Goede post. Kleine bedrijven die afhankelijk zijn van materialen kunnen dus ook mooi de tering krijgen terwijl grote bedrijven zoals Apple nu vrijstelling hebben :')
Het zijn de consumenten die nu een klein beetje beschermd worden maar de inflatie in de VS zal er hard inslaan door alle overige tarieven die blijven op andere zaken uit China maar ook de meeste andere landen in de wereld waar ook nog steeds 10% op zit.

Een nieuwe iPhone koopt een consument eens in de 3 a 5 jaar, geimporteerd voedsel met tarieven zoals bananen en koffie bijna dagelijks. ;)

De wegwerp plastic bekers voor de fastfood restaurants worden duurder want de machines en gereedschappen daarvoor komen allemaal uit Europa of china. Een gedeelte van de kunstoffen waarmee men deze bekers maakt worden ook geimporteerd. Op alles minimaal 10% erbij, en over 87 dagen misschien wel 25%.
pi_217354381
quote:
2s.gif Op zondag 13 april 2025 08:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dat wordt hier ook mooi uiteengezet, hoe het lage en middenkader gast opdraaien voor de belastingen.

zondag 13 april 2025 @ 09:11:50 #161
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217354394
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 09:07 schreef beefkeek het volgende:
Member of Rubio’s security team arrested in Brussels after fight with local police
[..]
Altijd slim om als beveiligers te gaan knokken met dienstverleners.
Naar een gevangenis in El Salvador ermee
pi_217354496
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 09:11 schreef Szura het volgende:

[..]
Ze hadden eigenlijk een funny video moeten maken waarbij ze deze man kaal scheren en het op sociale media plaatsen. Dat is toch de nieuwste Amerikaanse trend.
  zondag 13 april 2025 @ 10:13:15 #163
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217354712
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 09:11 schreef Szura het volgende:

[..]
Hij is alweer op vrije voeten, dankzij een ingreep van de Amerikaanse ambassade. Hij heeft namelijk zo’n streesvolle baan, 6 dagen per week dat het volgens Amerikanen logisch is dat je dan op de vuist gaat met hotelpersoneel dat weigert voor jou alleen een reeds gesloten hotelbar te openen.

SPOILER
pi_217355047
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 08:52 schreef BBach het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd zo een gatachterlijke redenering. Je begrijpt dat de componenten van de Webb telescope gemaakt zijn door commerciële bedrijven? Onder de vorm van overheidscontracten? En ondanks de vertragingen is dat een technisch en wetenschappelijk meesterwerk.
Je zou natuurlijk ook in kunnen gaan op wat ik zeg hé.
pi_217355206
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 11:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als commercieel de toekomst is, waarom is er dan wereldwijd geen enkel commercieel bedrijf dat een man op de maan heeft gezet, naar andere planeten is gevlogen, en concurrent van James Web heeft ontwikkeld, etc?

De reden is dat ruimtevaart afgrijselijk duur is en op een paar uitzonderingen na alleen gedragen kan worden door een overheidsorganisatie.

Dat zie je wereldwijd.
pi_217355637
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 11:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als commercieel de toekomst is, waarom is er dan wereldwijd geen enkel commercieel bedrijf dat een man op de maan heeft gezet, naar andere planeten is gevlogen, en concurrent van James Web heeft ontwikkeld, etc?
Dit meen je niet serieus toch? Voor de duidelijkheid, ik heb het over problemen bij NASA specifiek. Nergens zeg ik dat de overheid zich niet met ruimtevaart bezig zou moeten houden.
pi_217355643
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 11:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Op wat? Dat de NASA in chaos zou verkeren? Dit is al vele malen in de historie van de NASA beweerd, vele missies en projecten zijn al bewezen (over budget en vertraagd, wegens voortschrijdend inzicht tijdens lange trajecten) succesvol. Wetenschappelijk maar ook economisch. De trickle down van die technologie naar jouw dagelijkse leven is absurd hoog. Dus altijd al de moeite waard gebleken om te blijven investeren in wetenschap. Je vindt waarschijnlijk ook dat de Large Hadron Collider had moeten geschrapt worden, wegens te duur, chaos, uitstel? Daarvan profiteren enorm veel commerciële bedrijven.
Ik ga er verder niet op in. Lees je in. Of kijk TikTokjes oid, er zullen er ook wel over bestaan.
pi_217355658
quote:
7s.gif Op zondag 13 april 2025 02:16 schreef bedachtzaam het volgende:
Hier valt je mond gewoon van open..

In de comments word het ook niet tegen gesproken maar beaamd.
Harvest89 in F&L / Amerikaans evangelisme als effect op Europa

Even gedeeld als aanzet voor dit topic
pi_217355726
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 12:28 schreef BBach het volgende:

[..]
Op wat? Dat de NASA in chaos zou verkeren? Dit is al vele malen in de historie van de NASA beweerd, vele missies en projecten zijn al bewezen (over budget en vertraagd, wegens voortschrijdend inzicht tijdens lange trajecten) succesvol.
Dikgedrukte heb ik het juist over. Dat is de chaos en dat komt echt niet alleen door voortschrijdend inzicht. Jij vindt SLS een geslaagd project? Weet je überhaupt waarom de SLS bestaat? Omdat Congress had bedacht dat er alleen geld zou komen als men zoveel mogelijk onderdelen van de Space Shuttle zou hergebruiken. Een kapitale fout, waardoor de SLS belachelijk duur is en technologisch compleet verouderd. Ja, het is een prachtig ding en ik heb live de eerste launch gekeken en kreeg er kippenvel van maar dat doet er niet toe. Dat was in 2022, inmiddels zou er een maanlanding plaatsgevonden moeten hebben maar dat duurt nog sowieso tot 2027 en zeer waarschijnlijk gebeurt het gewoon niet voor 2030. Het is overduidelijk dat als dat enorme budget gebruikt was om commerciële projecten meer te ondersteunen dat we nu al veel verder zouden zijn voor veel minder geld.

Al in 2014, meer dan 10 jaar geleden, was de Obama admin al overtuigd dat de SLS gecancelled moest worden en dat er méér samenwerking moest komen met commerciële partijen die zelfs toen al sneller en goedkoper konden ontwikkelen (niet alleen de Obama admin maar vrijwel iedere organisatie die iets te maken had met ruimtevaart, behalve een aantal Senatoren die bang waren dat er banen verloren zouden gaan in hun staten). Dat is alleen maar meer waar geworden in het afgelopen decennium. Het oude NASA model werkt gewoon niet meer, al heel lang niet. Ik snap dat het lekker makkelijk is om vanuit de onderbuik te schreeuwen dat minder geld voor NASA slecht is omdat Trump het zegt en verder niet na te denken, maar ga dan niet net doen alsof je kennis hebt en zo hoog van de toren blaast. Doe dan een tweetdump ofzo.
pi_217355755
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 12:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dikgedrukte heb ik het juist over. Dat is de chaos en dat komt echt niet alleen door voortschrijdend inzicht. Jij vindt SLS een geslaagd project? Weet je überhaupt waarom de SLS bestaat? Omdat Congress had bedacht dat er alleen geld zou komen als men zoveel mogelijk onderdelen van de Space Shuttle zou hergebruiken. Een kapitale fout, waardoor de SLS belachelijk duur is en technologisch compleet verouderd. Ja, het is een prachtig ding en ik heb live de eerste launch gekeken en kreeg er kippenvel van maar dat doet er niet toe. Dat was in 2022, inmiddels zou er een maanlanding plaatsgevonden moeten hebben maar dat duurt nog sowieso tot 2027 en zeer waarschijnlijk gebeurt het gewoon niet voor 2030. Het is overduidelijk dat als dat enorme budget gebruikt was om commerciële projecten meer te ondersteunen dat we nu al veel verder zouden zijn voor veel minder geld.

Al in 2014, meer dan 10 jaar geleden, was de Obama admin al overtuigd dat de SLS gecancelled moest worden en dat er méér samenwerking moest komen met commerciële partijen die zelfs toen al sneller en goedkoper konden ontwikkelen (niet alleen de Obama admin maar vrijwel iedere organisatie die iets te maken had met ruimtevaart, behalve een aantal Senatoren die bang waren dat er banen verloren zouden gaan in hun staten). Dat is alleen maar meer waar geworden in het afgelopen decennium. Het oude NASA model werkt gewoon niet meer, al heel lang niet. Ik snap dat het lekker makkelijk is om vanuit de onderbuik te schreeuwen dat minder geld voor NASA slecht is omdat Trump het zegt en verder niet na te denken, maar ga dan niet net doen alsof je kennis hebt en zo hoog van de toren blaast. Doe dan een tweetdump ofzo.
Was er maar een commercieel bedrijf dat FSD wou ontwikkelen. Die zouden vast niet over budget en vertraagd zijn.
pi_217355775
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 12:47 schreef BBach het volgende:

[..]
Was er maar een commercieel bedrijf dat FSD wou ontwikkelen. Die zouden vast niet over budget en vertraagd zijn.
Tja. Het blijft dus bij feitenvrij geblaat zonder in te gaan op de daadwerkelijke problemen. Jammer maar helaas :W
pi_217356437
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 12:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja. Het blijft dus bij feitenvrij geblaat zonder in te gaan op de daadwerkelijke problemen. Jammer maar helaas :W
Is de insteek niet eerder dat we liever willen dat zulke dingen door de overheid gedaan worden? Als er dan ergens geld aan een strijkstok blijft hangen kun je er in theorie tenminste nog aanspraak op maken achteraf. De Thatcher-methode om lukraak te snijden omdat iets niet genoeg oplevert ipv te herstructureren en daarna bedenken of het goedkoper kan hebben we vaak genoeg geprobeerd bij zaken van publiek belang.

Die problemen oplossen bij NASA gaat in eerste instantie juist meer geld kosten, niet minder. Daar moet je even doorheen maar uiteindelijk kom je er dan beter uit. Daarna weet je als het goed is tenminste zeker waar publiek geld naartoe gaat. Als je zulk geld gaat uitdelen aan commerciële partijen roep je per definitie perverse prikkels op waarbij subsidies naar de genen gaan die het beste kunnen praten, niet het beste doen.
What Would Goku Do
  zondag 13 april 2025 @ 13:51:07 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217356451
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217356522
Musk weer met zijn menselijke schild op schoot :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 13 april 2025 @ 14:05:46 #176
323876 michaelmoore
pi_217356587
quote:
10s.gif Op zondag 13 april 2025 13:57 schreef Ludachrist het volgende:
Musk weer met zijn menselijke schild op schoot :') .
Dat jochie laten kijken naar hoe die mannen elkaar doodslaan 8)7

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2025 14:20:00 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217356590
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 13:49 schreef viagraap het volgende:

[..]
Is de insteek niet eerder dat we liever willen dat zulke dingen door de overheid gedaan worden? Als er dan ergens geld aan een strijkstok blijft hangen kun je er in theorie tenminste nog aanspraak op maken achteraf.
Die theorie werkt nooit, er blijft nooit geld over. Zeker bij NASA niet en dat komt juist omdat de overheid het doet. Congress heeft de macht over het geld en hebben het probleem veroorzaakt. Er moet altijd alleen maar meer geld bij en dat levert nooit verbeteringen op. Het is echt de definitie van de sunk cost fallacy op dit moment. Het is ook niet dat ik daar niet gevoelig voor ben, nu de SLS er eenmaal is neig ik er ook naar om die dan maar te blijven gebruiken voor Artemis. Maar NASA's hoop om die missies voor 2030 uit te voeren en daarna de raket te verhuren heb ik geen vertrouwen in.

quote:
Die problemen oplossen bij NASA gaat in eerste instantie juist meer geld kosten, niet minder. Daar moet je even doorheen maar uiteindelijk kom je er dan beter uit. Daarna weet je als het goed is tenminste zeker waar publiek geld naartoe gaat. Als je zulk geld gaat uitdelen aan commerciële partijen roep je per definitie perverse prikkels op waarbij subsidies naar de genen gaan die het beste kunnen praten, niet het beste doen.
De werkelijkheid bewijst het tegendeel. De commerciële sector maakt betere raketten voor veeeeeeeeeeeeeel minder geld. Zo veel minder dat NASA nu al niet zonder kan en dat verandert niet als je nóg meer geld uit gaat geven aan NASA. Het probleem is juist dat de perverse prikkels er zijn omdat NASA zo afhankelijk is van funding uit Congress. De tegenstestelde belangen van Senatoren houden elke vernieuwing en verbetering tegen. Nogmaals, het is niet voor niets dat Obama in 2014 al probeerde om het SLS-project te stoppen. Dat is meer dan 10 jaar geleden en Obama is en was geen Trump die rücksichtlos wilde snijden.

Voor de derde keer, ik vind ruimtevaart en wetenschap enorm belangrijk en daar zie ik een grote rol in voor de overheid. Het gaat mij echt om de uitvoering en daarin werkt de huidige opzet met NASA gewoon niet meer.
pi_217356640
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die theorie werkt nooit, er blijft nooit geld over. Zeker bij NASA niet en dat komt juist omdat de overheid het doet. Congress heeft de macht over het geld en hebben het probleem veroorzaakt. Er moet altijd alleen maar meer geld bij en dat levert nooit verbeteringen op. Het is echt de definitie van de sunk cost fallacy op dit moment. Het is ook niet dat ik daar niet gevoelig voor ben, nu de SLS er eenmaal is neig ik er ook naar om die dan maar te blijven gebruiken voor Artemis. Maar NASA's hoop om die missies voor 2030 uit te voeren en daarna de raket te verhuren heb ik geen vertrouwen in.
[..]
De werkelijkheid bewijst het tegendeel. De commerciële sector maakt betere raketten voor veeeeeeeeeeeeeel minder geld. Zo veel minder dat NASA nu al niet zonder kan en dat verandert niet als je nóg meer geld uit gaat geven aan NASA. Het probleem is juist dat de perverse prikkels er zijn omdat NASA zo afhankelijk is van funding uit Congress. De tegenstestelde belangen van Senatoren houden elke vernieuwing en verbetering tegen. Nogmaals, het is niet voor niets dat Obama in 2014 al probeerde om het SLS-project te stoppen. Dat is meer dan 10 jaar geleden en Obama is en was geen Trump die rücksichtlos wilde snijden.

Voor de derde keer, ik vind ruimtevaart en wetenschap enorm belangrijk en daar zie ik een grote rol in voor de overheid. Het gaat mij echt om de uitvoering en daarin werkt de huidige opzet met NASA gewoon niet meer.
Met deze uitleg geloof ik wel dat we hetzelfde in deze wedstrijd zitten. Ik vrees alleen dat dit niet geldt voor Trump en zijn vriendjes.
What Would Goku Do
pi_217356660
De pinguins hebben de stilte na de tarieven doorbroken. Ze slaan genadeloos terug:

SPOILER
pi_217356766
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2025 14:12 schreef viagraap het volgende:

[..]
Met deze uitleg geloof ik wel dat we hetzelfde in deze wedstrijd zitten. Ik vrees alleen dat dit niet geldt voor Trump en zijn vriendjes.
Dat ben ik met je eens. Bij Trump is het wat mij betreft vrijwel altijd zo dat als hij iets doet dat ik goed vind, dat ook meestal toevallig is en om de verkeerde redenen. Ik ben ook geen fan van Musk, al doet hij ook soms goede dingen maar schijnt zelf niet te weten waarom. Bij Twitter gooide hij tweederde van de mensen er uit en dat is goed omdat er gewoon veel te veel mensen werkten. Iets soortgelijks is wat mij betreft ook aan de hand bij NASA, er is te veel budget in plaats van te weinig. Maar zo'n strategie kun je niet toepassen op de overheid als geheel en elk onderdeel, zo simpel is het gewoon niet. Zijn hele DOGE gebeuren lijkt juist die strategie toe te passen op onderdelen die juist nog wel relatief (het blijft overheid) efficiënt werken. Dat slaat natuurlijk nergens op.
  zondag 13 april 2025 @ 14:32:09 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217356824
quote:
Lekker met een 5-jarige naar bloedend geweld.
  zondag 13 april 2025 @ 14:32:13 #182
323876 michaelmoore
pi_217356826
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens. Bij Trump is het wat mij betreft vrijwel altijd zo dat als hij iets doet dat ik goed vind, dat ook meestal toevallig is en om de verkeerde redenen. Ik ben ook geen fan van Musk, al doet hij ook soms goede dingen maar schijnt zelf niet te weten waarom. Bij Twitter gooide hij tweederde van de mensen er uit en dat is goed omdat er gewoon veel te veel mensen werkten. Iets soortgelijks is wat mij betreft ook aan de hand bij NASA, er is te veel budget in plaats van te weinig. Maar zo'n strategie kun je niet toepassen op de overheid als geheel en elk onderdeel, zo simpel is het gewoon niet. Zijn hele DOGE gebeuren lijkt juist die strategie toe te passen op onderdelen die juist nog wel relatief (het blijft overheid) efficiënt werken. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat ie het federal ministerie van onderwijs gesloten heeft ie wel een goede zaak ,
stel je voor dat Brussel zo een ministerie op zou zetten , dan zouden we niet accepteren
pi_217356907
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het verschil is vooral dat als hij het bij Twitter doet en het verkeerd uitpakt, Twitter failliet gaat. Tja, so be it. Dan heb je Facebook, Instagram en weet ik 't wat nog. Dat kun je niet zomaar bij een overheid doen, de risico's zijn vele malen groter.

Wat betreft NASA, ik denk niet zozeer dat het een issue is van teveel budget. Zulk soort technologische ontwikkelingen zijn onvoorspelbaar, omdat je pas weet of het werkt als je het getest hebt. In het verleden waren er presidenten die kostte wat kost de eerste wilden zijn om op de maan te zijn, sommigen wilden zelfs als eerste de maan bombarderen.

Er is zeker ruimte om te bezuinigen bij NASA. Ik denk dat een groot probleem is dat het gemiddelde NASA project 30+ jaar duurt en er in die tijd op zijn minst 4 verschillende presidenten voorbij zijn gekomen die allemaal iets willen. Vergeet ook niet dat NASA een deel van de ontwikkelingskosten van SpaceX voor zijn rekening neemt.
pi_217356949
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat ie het federal ministerie van onderwijs gesloten heeft ie wel een goede zaak ,
stel je voor dat Brussel zo een ministerie op zou zetten , dan zouden we niet accepteren
Ik denk dat de vergelijking tussen Amerikaanse staten en Europese landen mank gaat. In het geval van Nederland het je 't ministerie van OCW die iets vergelijkbaars doet. Het opzetten van beleid, controleren of scholen voldoen aan de eisen en zorgt ervoor dat iedereen toegang tot scholing heeft.

Om dat op Europees niveau te doen lijkt me niet logisch, maar ik vind het een goede zaak dat scholen ondersteuning en controle hebben.
  zondag 13 april 2025 @ 14:44:10 #185
323876 michaelmoore
pi_217356960
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik denk dat de vergelijking tussen Amerikaanse staten en Europese landen mank gaat. In het geval van Nederland het je 't ministerie van OCW die iets vergelijkbaars doet. Het opzetten van beleid, controleren of scholen voldoen aan de eisen en zorgt ervoor dat iedereen toegang tot scholing heeft.

Om dat op Europees niveau te doen lijkt me niet logisch, maar ik vind het een goede zaak dat scholen ondersteuning en controle hebben.
Brussel zou niet een ministerie van onderwijs gaan openen , anders gaan ze hier ook van alles regelen
pi_217357005
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Brussel zou niet een ministerie van onderwijs gaan openen , anders gaan ze hier ook van alles regelen
Maar dat is wat ik bedoel. Je noemde dat het goed was dat de Department of Education gesloten is omdat het ook niet geaccepteerd zou worden als Brussel het doet. Brussel doet het niet, maar we hebben een vergelijkbaar concept.
  zondag 13 april 2025 @ 14:54:42 #187
323876 michaelmoore
pi_217357080
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:49 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Maar dat is wat ik bedoel. Je noemde dat het goed was dat de Department of Education gesloten is omdat het ook niet geaccepteerd zou worden als Brussel het doet. Brussel doet het niet, maar we hebben een vergelijkbaar concept.
Brussel zou het kunnen overwegen of denken eraan , vergis je niet in de machthonger van Brussel zeker waar het federale belastingen betreft

momenteel is het enige dat Brussel heeft kunnen pakken is de natuur verplichting en de 800 miljard voor defensie
  zondag 13 april 2025 @ 16:13:42 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217358023
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het raakt en beslaat het denken van Trump en Musk. iemand hoeft verder geen analyse te doen met hoe verknipt die mensen zijn. Elkaar de teringslaan is sws niet best is voor een stukje toekomstig fatsoen of respect.
  zondag 13 april 2025 @ 16:14:09 #189
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217358026
quote:
The rise of end times fascism

Naomi Klein/Astra Taylor

The movement for corporate city states cannot believe its good luck. For years, it has been pushing the extreme notion that wealthy, tax-averse people should up and start their own high-tech fiefdoms, whether new countries on artificial islands in international waters (“seasteading”) or pro-business “freedom cities” such as Próspera, a glorified gated community combined with a wild west med spa on a Honduran island.

Yet despite backing from the heavy-hitter venture capitalists Peter Thiel and Marc Andreessen, their extreme libertarian dreams kept bogging down: it turns out most self-respecting rich people don’t actually want to live on floating oil rigs, even if it means lower taxes, and while Próspera might be nice for a holiday and some body “upgrades”, its extra-national status is currently being challenged in court.

Now, all of a sudden, this once-fringe network of corporate secessionists finds itself knocking on open doors at the dead center of global power.

The first sign that fortunes were shifting came in 2023, when a campaigning Donald Trump, seemingly out of nowhere, promised to hold a contest that would lead to the creation of 10 “freedom cities” on federal lands. The trial balloon barely registered at the time, lost in the daily deluge of outrageous claims. Since the new administration took office, however, would-be country starters have been on a lobbying blitz, determined to turn Trump’s pledge into reality.

“The energy in DC is absolutely electric,” Trey Goff, the chief of staff of Próspera, recently enthused after a trip to Capitol Hill. Legislation paving the way for a bevy of corporate city-states should be complete by the end of the year, he claims.

Inspired by the political philosopher Albert Hirschman, figures including Goff, Thiel and the investor and writer Balaji Srinivasan have been championing what they call “exit” – the principle that those with means have the right to walk away from the obligations of citizenship, especially taxes and burdensome regulation. Retooling and rebranding the old ambitions and privileges of empires, they dream of splintering governments and carving up the world into hyper-capitalist, democracy-free havens under the sole control of the supremely wealthy, protected by private mercenaries, serviced by AI robots and financed by cryptocurrencies.

One might assume that it is contradictory for Trump, elected on a flag-waving “America first” platform, to lend credence to this vision of sovereign territories ruled over by billionaire god-kings. And much has been made of the colorful flame wars between the Maga mouth-piece Steve Bannon, a proud nationalist and populist, and the Trump-allied billionaires he has attacked as “technofeudalists” who “don’t give a flying fuck about the human being” – let alone the nation state. And conflicts inside Trump’s awkward, jerry-rigged coalition certainly exist, most recently reaching a boiling point over tariffs. Still, the underlying visions might not be as incompatible as they first appear. (..)

https://www.theguardian.c(...)far-right-trump-musk
  zondag 13 april 2025 @ 16:47:10 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217358712
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 09:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat wordt hier ook mooi uiteengezet, hoe het lage en middenkader gast opdraaien voor de belastingen.

Goed uitlgelegd idd dat invoerheffingen, goederenbelasting, BPM op goederen zoals ook o.a. BTW en kosten van basiszaken; vooral de mens raakt die daarin nauwelijks tot geen keuze (toe of meer) heeft.
In verhouding gaan mensen met een (2x) modaal of lager inkomen veel meer belasting betalen dan de de groep die daar (ruim) boven zit.

Het blijft raar hoe de gemiddelde burgerman zo fel tegen een progressieve belasting is of kan zijn. Wegen en gemeenschappelijke (zorg)voorzieningen moeten toch ergens van betaald worden.
Waarschijnlijk aangevuurd door de 20% haves die vooral af willen van in hun ogen, een onevenredige belastingdruk.
pi_217360193
twitter

Hoeveel van de progressieve nitwits in de EU zouden nu willen dat ze een wat neutralere positie tegenover Rusland hadden ingenomen?
Zitten we dan in Nederland met het moraliserende vingertje opgestoken naar Rusland en naar de VS om uiteindelijk erachter te komen dat de natuurwet (eigen belang eerst) nog altijd geld in de echte wereld.
Geen eigen gas, geen Russisch gas en straks duur gas vanuit de VS om het verzonnen probleem van handelstekorten te bestrijden.
Gelukkig hebben we talloze windmolens en zonneparken om aan onze energiebehoefte te voldoen.
pi_217360222
quote:

[..]

Nou ja, vroeger haalden vaders 's nachts hun zoontjes van bed om naar bokswedstrijden van Muhammad Ali te kijken.

Donald is altijd dol op vechtsporten geweest.
Veel belangrijke bokswedstrijden in de jaren 80 en 90 vonden plaats in Trump Plaza, Atlantic City (New Jersey).
Af en toe deed Trump zelf het co-commentaar. Was eigenlijk het beste dat-ie ooit gedaan heeft. Buiten dat had-ie in z'n leven beter z'n mond kunnen houden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_217360283
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Hoeveel van de progressieve nitwits in de EU zouden nu willen dat ze een wat neutralere positie tegenover Rusland hadden ingenomen?
Zitten we dan in Nederland met het moraliserende vingertje opgestoken naar Rusland en naar de VS om uiteindelijk erachter te komen dat de natuurwet (eigen belang eerst) nog altijd geld in de echte wereld.
Geen eigen gas, geen Russisch gas en straks duur gas vanuit de VS om het verzonnen probleem van handelstekorten te bestrijden.
Gelukkig hebben we talloze windmolens en zonneparken om aan onze energiebehoefte te voldoen.
Je hebt gelijk Chivaz, we hadden hier veel meer moeten doen met groene energie ipv halfslachtig aanmodderen. Fijn dat we elkaar eens kunnen vinden ergens over.
What Would Goku Do
pi_217360352
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:31 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je hebt gelijk Chivaz, we hadden hier veel meer moeten doen met groene energie ipv halfslachtig aanmodderen. Fijn dat we elkaar eens kunnen vinden ergens over.
Of anders wat meer laagjes kleren dragen 's winters thuis. En wennen aan een wat lagere kamertemperatuur.
Stelletje watjes.
Ik heb de afgelopen winter een keer of 5 de verwarming aangehad. En de winters daarvoor ook.

In Siberië dragen ze trouwens ook extra laagjes.
Vreemd eigenlijk, er is gas zat in Rusland.
Dat land wordt slecht geleid.
pi_217360401
quote:
[ x ]

[...]
Vermoedelijk heel weinig.
En niet alleen progressieve nitwits. Ook conservatieve zware intellectuelen die (terecht) Poetin naar de hel (ver)wensen.

Die nitwits en intellectuelen doen er vooral verstandig aan om de heer Trump te laten kakelen en niet bij iedere scheet van die man extra toiletpapier in huis te halen.
Een rijk geboren nitwit die z'n machtspositie dankt aan z'n voorgangers en zelf behept is met zeer weinig helder verstand; hij heeft eigenlijk alleen een grote bek. Het is al erg genoeg dat 50% van de VS z'n kont likt.
pi_217360411
quote:
[ x ]

Geen enkele.

quote:
Zitten we dan in Nederland met het moraliserende vingertje opgestoken naar Rusland
Ja, stel je voor dat je het annexeren van een ander land bekritiseert...

quote:
en naar de VS
De VS doet gewoon mee met de opgestoken vinger naar Rusland

quote:
om uiteindelijk erachter te komen dat de natuurwet (eigen belang eerst)
Dat is een leuke: aan het begin van de oorlog werd de EU verweten dat ze uit eigen belang handelde, met deze oorlog als gevolg _O-

En nu is het verwijt dat de EU niet naar het eigen belang kijkt :')

quote:
nog altijd geld in de echte wereld.
Gas uit de VS wordt niet duurder door de importtarieven van Trump.

Dan heb je het niet begrepen als je dat denkt.

Maar we kunnen best zonder gas uit de VS.

Niet voor niets zijn er kortlopende contracten met Amerika gesloten.
Voor de langere termijn kunnen we beter op zoek naar stabiele en betrouwbare partners, zoals Canada en Australië.

China bijvoorbeeld wil van Amerikaans LNG af en vervangen door Australië.
En Australië kijkt ook naar Europa.

En oh ja: we hebben wel degelijk eigen gas.

quote:
Precies.

Kortom, je maakt je druk om niets.
pi_217360448
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:31 schreef viagraap het volgende:

[..]
Vol inzetten op kernenergie was beter geweest.
Gelukkig valt dit tegenwoordig ook onder groene stroom evenals gas.
pi_217360482
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja, precies.
Want Drenthe staat bekend om zijn uranium mijnen...
pi_217360541
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 18:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
Ik snap z'n zorgen sowieso niet.
Als je je eigen dwaallicht bent, hoef je je niet zo druk te maken lijkt me.
pi_217360614
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 18:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
Canada het land waar sommigen hier van dromen om in te lijven bij de EU heeft Uranium. Hetzelfde geld voor Australië en sommige Afrikaanse landen.
Als de standaard is “energie moet in Drenthe” liggen dan moet je ook bereid zijn om elke avond de houtkachel aan te steken om jezelf te verwarmen. Wellicht kunnen we weer massaal turf steken als alternatief.
pi_217360639
quote:
[ x ]

Ja hoor, we hadden Rusland gewoon Oekraïne moeten geven in ruil voor gas. Ik neem aan dat je dat zelf ook niet gelooft?
pi_217360659
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja hoor, we hadden Rusland gewoon Oekraïne moeten geven in ruil voor gas. Ik neem aan dat je dat zelf ook niet gelooft?
Er is helemaal niets om weg te geven. We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
En zelfs dat verdedigen gaat niet echt lekker vanwege de reeds bekende redenen.
pi_217360746
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is helemaal niets om weg te geven. We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
Dat is geen antwoord op de vraag. Hadden we Rusland Oekraïne gewoon over moeten laten nemen in ruil voor gas? Wie zegt dat Putin zich dan aan zijn woord had gehouden?
pi_217360775
Europa zou veel meer zoals China moeten reageren. Laat Amerika maar in het eigen sop gaar koken. Voor Nederland lijkt het me zaak die belastingconstructies die Amerikaanse bedrijven hier gebruiken uit te faseren.
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 19:08:32 #205
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217360776
quote:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Boetsja

Maar ik begrijp dat je je ogen wil sluiten voor dit soort dingen, zo lang gas maar goedkoop is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 13 april 2025 @ 19:09:15 #206
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217360785
The governor of Pennsylvania, Josh Shapiro, said he and his family were evacuated from their home early on Sunday after an arson attack that significantly damaged a section of the governor’s residence.

https://bsky.app/profile/nytimes.com/post/3lmpe6nx2f22c

This is deeply disturbing. Someone set fire to the Pennsylvania Governor’s Residence as Governor Shapiro and his family were sleeping inside. I’m relieved that the Shapiro family is safe and we are grateful to the first responders who evacuated them and our governor to safety.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lmpgjlehg22o

JUST IN: Police say they're investigating an alleged arson at the Pennsylvania governor's residence, which forced Gov. Josh Shapiro and his family to evacuate

https://bsky.app/profile/cnn.com/post/3lmphkekubk2a

Dat krijg je van al dat tegen elkaar ophitsen. Fakkelzwaaiers (bij ons, bij Kaag) en brandstichter aan de andere kant van de oceaan.
pi_217360893
quote:
3s.gif Op zondag 13 april 2025 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Boetsja

Maar ik begrijp dat je je ogen wil sluiten voor dit soort dingen, zo lang gas maar goedkoop is.
Principes mogen wel wat kosten, alleen zijn we wel erg selectief met onze principes en waar de kosten precies mogen vallen.
pi_217360987
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Hadden we Rusland Oekraïne gewoon over moeten laten nemen in ruil voor gas? Wie zegt dat Putin zich dan aan zijn woord had gehouden?
Zo hebben de Russkis het al sinds 1537 gedaan (verdrag van Novgorod in de eerste Russisch Zweedse oorlog). Oorlog, verdragen sluiten en een paar jaar later het verdrag breken. Traditie van bijna 500 jaar is moeilijk te breken
pi_217361071
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Canada het land waar sommigen hier van dromen om in te lijven bij de EU heeft Uranium.
Dat doet niemand.

quote:
Hetzelfde geld voor Australië en sommige Afrikaanse landen.
En ook daar geldt dat niemand hier die landen wil inlijven voor de grondstoffen

quote:
Als de standaard is “energie moet in Drenthe” liggen dan moet je ook bereid zijn om elke avond de houtkachel aan te steken om jezelf te verwarmen. Wellicht kunnen we weer massaal turf steken als alternatief.
Ik heb een pelletkachel.

Anyway, jouw argument was dat we geen gas hadden en daarom de kont van Poetin en Trump hadden moeten kussen, of op kernenergie overgaan.

We hebben ook geen uranium.
pi_217361150
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 19:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat doet niemand.
[..]
En ook daar geldt dat niemand hier die landen wil inlijven voor de grondstoffen
[..]
Ik heb een pelletkachel.

Anyway, jouw argument was dat we geen gas hadden en daarom de kont van Poetin en Trump hadden moeten kussen, of op kernenergie overgaan.

We hebben ook geen uranium.
We hebben wel turf gelukkig, nu alleen nog wat mensen regelen om te steken.
pi_217361158
quote:

[..]
Er is helemaal niets om weg te geven.
Oekraïne is niets om weg te geven?

quote:
We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
Dat is onzin.
De wereld kijkt niet opeens anders tegen ons aan omdat we wapens en steun leveren aan Oekraïne.

quote:
Het verdedigen gaat prima.
Rusland is in feite vele malen sterker dan Oekraïne, maar slaagt er slechts in jaarlijks gemiddeld een gebied ter grootte van Groningen in te nemen, terwijl hun eigen positie in de wereld er aan gaat, en de economie door het afvoerputje.
pi_217361178
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We hebben wel turf gelukkig, nu alleen nog wat mensen regelen om te steken.
Je hebt het er maar zwaar mee.

Top: leer in kansen en mogelijkheden te denken, ipv krampachtig oude gebruiken vast te houden die je schaden.
pi_217361583
quote:

[..]
Tweemaal oneens. We had a good run.
What Would Goku Do
pi_217361626
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 19:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt het er maar zwaar mee.

Top: leer in kansen en mogelijkheden te denken, ipv krampachtig oude gebruiken vast te houden die je schaden.
Hahaha nee hoor, ik leef in België wist je nog? Een land dat helaas een minderwaardigheidscomplex heeft naar Nederland toe maar waar men gelukkig nog het morele besef heeft om energie enigszins betaalbaar te houden.
Ik heb ook in jouw situatie gezeten Wantie, weliswaar geen pelletkachel maar met een ouderwetse houtkachel. Het was heerlijk om gratis hout te stoken terwijl de rest krom moest liggen om het huis enigszins op temperatuur te houden.
Andere mensen hadden wat minder geluk, die zagen een maandelijkse energierekening van honderden euro’s tegemoet.
Die arme mensen hebben geen enkele kans om te vergroenen tenzij je vind dat ze maar een kampvuur moeten maken in de woonkamer.
Zoals gewoonlijk gaf empathisch links wederom niet thuis geheel in lijn met de verwachtingen.
Het zou overigens wel fijn zijn als de boven ons gestelden zouden denken in mogelijkheden, daar schort het helaas een beetje aan.
  zondag 13 april 2025 @ 20:33:11 #215
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217361663
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hahaha nee hoor, ik leef in België wist je nog? Een land dat helaas een minderwaardigheidscomplex heeft naar Nederland toe maar waar men gelukkig nog het morele besef heeft om energie enigszins betaalbaar te houden.
Ik heb ook in jouw situatie gezeten Wantie, weliswaar geen pelletkachel maar met een ouderwetse houtkachel. Het was heerlijk om gratis hout te stoken terwijl de rest krom moest liggen om het huis enigszins op temperatuur te houden.
Lekkere karaktertrek is dat.
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 20:45:32 #216
pi_217361754
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Principes mogen wel wat kosten, alleen zijn we wel erg selectief met onze principes en waar de kosten precies mogen vallen.
Zoals? Ik kan me naast de VS geen andere handelspartner bedenken die er zo de kantjes van af loopt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 20:46:04 #217
pi_217361757
quote:

[..]
Kernenergie was 30 jaar geleden een leuke tussenstap geweest. Nu niet meer
pi_217361792
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Minder energiebelasting bedoel je.

quote:
Andere mensen hadden wat minder geluk, die zagen een maandelijkse energierekening van honderden euro’s tegemoet.
Die kunnen ook een pelletkachel kopen.

quote:
Die arme mensen hebben geen enkele kans om te vergroenen tenzij je vind dat ze maar een kampvuur moeten maken in de woonkamer.
Zoals gewoonlijk gaf empathisch links wederom niet thuis geheel in lijn met de verwachtingen.
Het zou overigens wel fijn zijn als de boven ons gestelden zouden denken in mogelijkheden, daar schort het helaas een beetje aan.
Allemaal leuk en aardig, maar daarvoor moet je bij Rusland zijn.
Die heeft in 2021 de prijs van aardgas kunstmatig omhoog gestuwd.

Verder kent Nederland vele initiatieven voor de energietransitie, zoals ISDE subsidie en (gratis) leningen via het warmtefonds.
pi_217361793
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:33 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Lekkere karaktertrek is dat.
Ik vond het inderdaad heerlijk om hout te stoken met die absurd hoge prijzen. Tegelijkertijd vond ik ook dat de belastingen drastisch verlaagd moesten worden. Helaas gaf empatisch links niet thuis toen ze moesten kiezen tussen het stokpaardje klimaat en het welzijn van de bevolking.
De boodschap was dat de rijken anders ook mee zouden profiteren. Kun jezelf voorstellen dat je zo ideologisch vastgeroest zit dat je bang bent dat de rijken meeprofiteren van maatregelen om vooral minima bij te staan?
pi_217361803
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vond het inderdaad heerlijk om hout te stoken met die absurd hoge prijzen. Tegelijkertijd vond ik ook dat de belastingen drastisch verlaagd moesten worden. Helaas gaf empatisch links niet thuis toen ze moesten kiezen tussen het stokpaardje klimaat en het welzijn van de bevolking.
De boodschap was dat de rijken anders ook mee zouden profiteren. Kun jezelf voorstellen dat je zo ideologisch vastgeroest zit dat je bang bent dat de rijken meeprofiteren van maatregelen om vooral minima bij te staan?
We hebben al 20 jaar geen linkse regering in Nederland.
pi_217361826
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zoals? Ik kan me naast de VS geen andere handelspartner bedenken die er zo de kantjes van af loopt.
Saudi Arabië heeft behoorlijk huis gehouden in Jemen. Talloze burgerslachtoffers waaronder vrouwen en kinderen en een gigantisch aantal van die kinderen loopt het risico om te sterven aan hongersnood.
pi_217361836
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 20:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
We hebben al 20 jaar geen linkse regering in Nederland.
Je hoeft niet in de regering te zitten om moties te steunen die belastingen op gas verlagen.
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 20:56:41 #223
pi_217361842
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Saudi Arabië heeft behoorlijk huis gehouden in Jemen. Talloze burgerslachtoffers waaronder vrouwen en kinderen en een gigantisch aantal van die kinderen loopt het risico om te sterven aan hongersnood.
Ja klopt best hypocriet maar zelfs dat is niet te vergelijken met wat er nu in Oekraïne plaats vindt en vond.
pi_217361886
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja klopt best hypocriet maar zelfs dat is niet te vergelijken met wat er nu in Oekraïne plaats vindt en vond.
https://www.amnesty.nl/wa(...)smisdrijven-in-jemen

Het is prima te vergelijken alleen heeft de westerse wereld Saudi Arabië harder nodig dan Rusland.
pi_217361990
ACH. Iemand die dit NIET zag aankomen?

China Halts Critical Exports as Trade War Intensifies

Art of the Deal.

quote:
China has suspended exports of a wide range of critical minerals and magnets, threatening to choke off supplies of components central to automakers, aerospace manufacturers, semiconductor companies and military contractors around the world.

Shipments of the magnets, essential for assembling everything from cars and drones to robots and missiles, have been halted at many Chinese ports while the Chinese government drafts a new regulatory system. Once in place, the new system could permanently prevent supplies from reaching certain companies, including American military contractors.

( )

The so-called heavy rare earth metals covered by the export suspension are used in magnets essential for many kinds of electric motors. These motors are crucial components of electric cars, drones, robots, missiles and spacecraft. Gasoline-powered cars also use electric motors with rare earth magnets for critical tasks like steering.

The metals also go into the chemicals for manufacturing jet engines, lasers, car headlights and certain spark plugs. And these rare metals are vital ingredients in capacitors, which are electrical components of the computer chips that power artificial intelligence servers and smartphones.
FAFO, I guess.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_217362029
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het enige wat we hadden moeten doen is proberen om de strijdende partijen aan tafel te krijgen. Maar goed we weten beiden dat dit niet iets is wat is begonnen met de invasie van Oekraïne.
Uiteindelijk had ik wel het Europese/Nederlandse belang voorop gesteld en hadden we nog steeds gas afgenomen van de Russen.
pi_217362330
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 21:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind het enige wat we hadden moeten doen is proberen om de strijdende partijen aan tafel te krijgen.
En, lukt dat?

Nee he.

quote:
Maar goed we weten beiden dat dit niet iets is wat is begonnen met de invasie van Oekraïne.
Nee, dit dateert uit de tijd van Napoleon.

quote:
Uiteindelijk had ik wel het Europese/Nederlandse belang voorop gesteld en hadden we nog steeds gas afgenomen van de Russen.
Gas van diezelfde Russen die het niet meer aan ons wilden leveren en daarmee al in 2021 zijn begonnen.
Met als gevolg record gasprijzen in de winter van 2021/2022.

Nederland moet niet doen als de Belgen en tot in 2050 aan de stookolie vastzitten, maar doorgaan met de energietransitie.
De woning waarin ik nu woon heeft er al 2 gehad: van kolen naar stookolie en van stookolie naar gas. En dan straks naar volledig electrisch.

Kennelijk kussen de Belgen nog steeds de kont van Poetin.
Ik ben blij dat we dat in Nederland niet doen.
pi_217362345
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En Rusland in Syrië.

En kennelijk mag dat van jou, zolang wij maar goedkope grondstoffen krijgen.
pi_217362416
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
En Rusland in Syrië.

En kennelijk mag dat van jou, zolang wij maar goedkope grondstoffen krijgen.
Kennelijk vind heel de westerse wereld het prima, ik zie geen sancties op Saudi Arabië, ik zie geen boycot van hun olie etc etc.
Het belang van goedkope olie waar de economie van afhankelijk is weegt zwaarder dan het belang van die arme mensen in Jemen die te maken hebben met bombardementen op civiele doelen.
Het “bevrijden” van Oekraïne heeft werkelijk waar niets te maken met het redden van die arme Oekraïners anders had men Zelensky wel gedwongen om rond de tafel te gaan zitten.
Uiteindelijk vechten de Oekraïners zodat ze straks hun eigen grondstoffen naar ons kunnen verkopen zodat wij de groene transitie kunnen maken.
  zondag 13 april 2025 @ 22:07:30 #230
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217362466
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 21:12 schreef Salina het volgende:

Art of the Deal.
[..]
FAFO, I guess.
Tired of winning yet?
pi_217362489
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kennelijk vind heel de westerse wereld het prima, ik zie geen sancties op Saudi Arabië, ik zie geen boycot van hun olie etc etc.
Het belang van goedkope olie waar de economie van afhankelijk is weegt zwaarder dan het belang van die arme mensen in Jemen die te maken hebben met bombardementen op civiele doelen.
Het “bevrijden” van Oekraïne heeft werkelijk waar niets te maken met het redden van die arme Oekraïners anders had men Zelensky wel gedwongen om rond de tafel te gaan zitten.
Uiteindelijk vechten de Oekraïners zodat ze straks hun eigen grondstoffen naar ons kunnen verkopen zodat wij de groene transitie kunnen maken.
Ik vind het best lachen dat je vindt dat Zelensky gedwongen moet worden.

Het laat heel mooi zien aan welke kant je staat.

Verder hebben we Oekraïne niet nodig voor de energietransitie.

Geen idee hoe je daar nou weer bij komt.
De energietransitie is al een tijdje gaande.

Wellicht niet in België, waar stookolie de norm is, terwijl dat hier 50 jaar geleden al is verdwenen tijdens de energietransitie van toen.
pi_217362981
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het best lachen dat je vindt dat Zelensky gedwongen moet worden.

Het laat heel mooi zien aan welke kant je staat.

Verder hebben we Oekraïne niet nodig voor de energietransitie.

Geen idee hoe je daar nou weer bij komt.
De energietransitie is al een tijdje gaande.

Wellicht niet in België, waar stookolie de norm is, terwijl dat hier 50 jaar geleden al is verdwenen tijdens de energietransitie van toen.
https://unric.org/nl/zeld(...)neralen-in-oekraine/

https://www.vpro.nl/progr(...)-de-nieuwe-olie.html

Verder kijken dan je neus lang is, er ligt gigantisch veel in Oekraïne en we hebben het hard nodig voor de energietransitie.
Het alternatief is natuurlijk China maar die word gezien als een geopolitieke tegenstander.
pi_217363019
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Verder kijken dan je neus lang is, er ligt gigantisch veel in Oekraïne en we hebben het hard nodig voor de energietransitie.
Het alternatief is natuurlijk China maar die word gezien als een geopolitieke tegenstander.
Ten opzichte van de VS kan China zich wellicht wel ontwikkelen als een stabiele partner.
pi_217363040
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 21:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind het enige wat we hadden moeten doen is proberen om de strijdende partijen aan tafel te krijgen. Maar goed we weten beiden dat dit niet iets is wat is begonnen met de invasie van Oekraïne.
Er waren geen strijdende partijen tot de invasie, de enige partij die aggressief was was Rusland. Net doen alsof er niet geprobeerd is om Putin van de rand van de afgrond af te praten slaat ook nergens op.

Trump zou toch binnen 24 uur vrede stichten door die zogenaamde strijdende partijen om de tafel te krijgen? Hoe gaat het daarmee?
  zondag 13 april 2025 @ 23:16:34 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217363142
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 21:12 schreef Salina het volgende:

Art of the Deal.
[..]
FAFO, I guess.
De exportmaatregelen waren al eerder door China afgekondigd en gezien Trump's draai, alleen maar aan gevolggevend effect zal gaan winnen.
Strikt formeel heft Trump immers ook die 145% op o.a. zeldzame (in China geraffineerde) grondstoffen zoals magneten en andere essentiële zaken. Trump zal dingen wel vermaken dat hij alles voorzien heeft.
Wat hij niet kan snappen dat het door hem verbroken (handels)vertrouwen inmiddels totaal weg is. Geen investeerder zal nog inhoudelijke waarde hechten aan de keizer zonder kleren.

Probleem met Trump (en menig CEO) is dat hij flink wat zelfinzicht t.a.v. zijn veronderstelde kennis te kort komt.
Zijn delegatievermogens zijn verder beperkt tot opdrachten geven. Komende week zal het artikellijstje wel worden uitgebreid met meer uitzonderingen waar hij nog niet op bedacht was.

Benieuwd hoe de beurzen morgen gaan openen en wie daar kortstondig (flink) beter van gaat worden.

Ik vermoed dat China - waar eergevoel & gelijkwaardig respect zeker ook een grotere rol gaat spelen - zich niet zal laten ringeloren door een zelfverklaarde zwelbast. Ik denk nog even terug aan JD Vance die Chinezen uitmaakt(e) voor keuterboertjes. China met hun giga-handelsoverschot kan zich prima veroorloven om de buikriem aan te halen.
pi_217363200
quote:
Police have woken Pennsylvania Governor Josh Shapiro and his family in the middle of the night to evacuate their burning home.

Mr Shapiro, a Democrat in a competitive US electoral state, is considered a potential candidate for his party's presidential contest in 2028.
https://www.abc.net.au/ne(...)son-attack/105172702

De politie heeft een verdachte gearresteerd
pi_217363341
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2025 23:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
De exportmaatregelen waren al eerder door China afgekondigd en gezien Trump's draai, alleen maar aan gevolggevend effect zal gaan winnen.
Strikt formeel heft Trump immers ook die 145% op o.a. zeldzame (in China geraffineerde) grondstoffen zoals magneten en andere essentiële zaken. Trump zal dingen wel vermaken dat hij alles voorzien heeft.
Wat hij niet kan snappen dat het door hem verbroken (handels)vertrouwen inmiddels totaal weg is. Geen investeerder zal nog inhoudelijke waarde hechten aan de keizer zonder kleren.

Probleem met Trump (en menig CEO) is dat hij flink wat zelfinzicht t.a.v. zijn veronderstelde kennis te kort komt.
Zijn delegatievermogens zijn verder beperkt tot opdrachten geven. Komende week zal het artikellijstje wel worden uitgebreid met meer uitzonderingen waar hij nog niet op bedacht was.

Benieuwd hoe de beurzen morgen gaan openen en wie daar kortstondig (flink) beter van gaat worden.

Ik vermoed dat China - waar eergevoel & gelijkwaardig respect zeker ook een grotere rol gaat spelen - zich niet zal laten ringeloren door een zelfverklaarde zwelbast. Ik denk nog even terug aan JD Vance die Chinezen uitmaakt(e) voor keuterboertjes. China met hun giga-handelsoverschot kan zich prima veroorloven om de buikriem aan te halen.
https://www.hamiltonnolan.com/p/divergence-from-the-interests-of

Dit was wel een interessant artikel daarover.

Divergence From the Interests of Capital
Trump will ultimately make rich people poorer. Why?

quote:
Generally speaking, throughout the history of modern America, the government has worked on behalf of business. Foreign policy has been conducted in service of business interests, and domestic policy has been conducted with an eye towards generating maximum prosperity. The Democratic Party tends to lean a little more towards shared prosperity and regulation, and the Republican Party tends to lean more towards raw unfettered capitalism, but both have operated in service of the basic mandate of “protect and increase America’s wealth.” To say that money controls politics is a little simplistic—history shows that social movements and labor power and other countervailing forces have their impact—but if you are looking to reduce politics to a single variable, money is the one that will produce the most accurate predictions. Most of the policy disagreements of the past century, in the big picture, amount to how and whether to share the wealth more widely, and how and whether to make access to wealth more widely available. The parties have disagreed, somewhat, over who should be rich, and the government has certainly made misjudgments about how best to make Americans rich, but there has never been real, sustained opposition to the overall project of making America itself richer. Indeed, keeping this as our government’s highest value, and being willing to back it up with more guns than anyone else, has made us the richest nation in the history of the world. We have the dead bodies to prove it.

Trump is doing something different: He is making decisions that will clearly harm the American economy, in both the short and long term. He is breaking things that are useful to business interests. Casting this as “right wing populism” is, I think, foolish—the media’s habit of describing Trumpism as “populism” reflects mostly a paltry vocabulary. Calling a man whose primary motives are narcissism and revenge and self-enrichment a “populist” does not really illuminate what’s going on here.

The most honest explanation for Trump’s actions are: He is insane. He suffers from a number of pathologies. That is fairly clear. The more important question is: How has this insane man managed to gain control of the government of the world’s richest and most powerful nation? That, my friends, is the unfortunate outcome of an economic system that has so profoundly failed to enforce economic equality, and a political system that so profoundly failed to protect its democracy from the influence of capital that it allowed itself to be totally captured by extreme lunatics backed by extreme wealth. And here we are.
Het artikel gaat nog wat dieper in hoe Trump veel dingen sloopt die nodig zijn voor een goeddraaiende economie.
Je hebt helemaal gelijk dat Trumps plan niet kan werken, welk bedrijf zonder totale MAGA top gaat nou investeren in een land waar met het uur de godkeizer ingrijpende beslissingen kan afkondigen. Als bedrijf wil je stabiliteit geen totale chaos en corruptie, die corruptie is alleen interessant voor de kleine elite die er voordeel uit haalt. Antitrust tegen bijvoorbeeld tech giganten als Google of Meta is niet voor niks populair bij Republikeinen en de Bernie bro's.

Wat dat betreft is het nog wel interessant of Trump's DOJ daadwerkelijk werk gaat maken van Facebook aanpakken op hun monopolistische overtredingen, ze hebben gezegd van wel. Maar uiteraard als Zuck zich genoeg weet in te likken zal dat wel een nothingburger worden. Toch kan Trump daarmee de woede tegen het economische model misschien uitstellen maar hij zal het zeker niet keren.
pi_217363673
sick puppy:

quote:
A high school student from Wisconsin killed his parents as part of a larger plot to assassinate US President Donald Trump, the FBI has said.

Nikita Casap, 17, has been charged with the killing of his mother, Tatiana Casap, 35, and his stepfather Donald Mayer, 51, who were found dead at their home on 28 February.

A newly unsealed search warrant also alleges that the suspect's phone contained material relating to a neo-Nazi group called the Order of Nine Angles and praise for Adolf Hitler.

Investigators also discovered antisemitic writings in which the accused allegedly detailed his plans to kill Trump as a part of a broader goal to overthrow the government, according to the court document.
https://www.bbc.com/news/articles/c62g8d47z86o
pi_217363884
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
https://www.hamiltonnolan.com/p/divergence-from-the-interests-h

Divergence From the Interests of Capital
Trump will ultimately make rich people poorer. Why?
[..]
Het artikel gaat nog wat dieper in hoe Trump veel dingen sloopt die nodig zijn voor een goeddraaiende economie.
Je hebt helemaal gelijk dat Trumps plan niet kan werken, welk bedrijf zonder totale MAGA top gaat nou investeren in een land waar met het uur de godkeizer ingrijpende beslissingen kan afkondigen. Als bedrijf wil je stabiliteit geen totale chaos en corruptie, die corruptie is alleen interessant voor de kleine elite die er voordeel uit haalt. Antitrust tegen bijvoorbeeld tech giganten als Google of Meta is niet voor niks populair bij Republikeinen en de Bernie bro's.

Wat dat betreft is het nog wel interessant of Trump's DOJ daadwerkelijk werk gaat maken van Facebook aanpakken op hun monopolistische overtredingen, ze hebben gezegd van wel. Maar uiteraard als Zuck zich genoeg weet in te likken zal dat wel een nothingburger worden. Toch kan Trump daarmee de woede tegen het economische model misschien uitstellen maar hij zal het zeker niet keren.
Dit « per minuut » of « per uur » als regering of bedrijf van richting veranderen en zo chaos en wantrouwen zaaien kan ook nog alleen maar als je zoals Trump met twitterachtige media regeert. Omdat hij elke gedachtescheet direct openbaar maakt. Als je dat via de televisie doet zitten er uren tussen, en bij kranten dagen. En met tussentijd gaat het niet zo zigzag en 180 graden draaiierig.
Niet alleen is Trump -zoals in het artikel staat- geestesziek, en ondanks dat leider van het machtigste land ter wereld geworden, hij is een geesteszieke die elk besluit voor de landspolitiek per uur wijzigt, Dat zou op tv of radio niet kunnen, dan valt hij veel eerder door de mand.
pi_217364317
quote:

[..]

Men denkt dat er veel in Oekraïne ligt.

So what?

Die mineralen worden nu elders gehaald.
Jouw idee dat de energietransitie onmogelijk is zonder mineralen uit Oekraïne raakt kant noch wal.
pi_217364368
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 03:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

, Dat zou op tv of radio niet kunnen, dan valt hij veel eerder door de mand.
Juist door deze snelle sociale media waar trump elke hersenscheet van hem plaatst valt hij sneller door de mand voor de oplettende mensen. Helaas is er een grote subpopulatie die deze totaal incompetente hersenscheten van hem veel belangrijker vinden dan coherente verhalen. Dan heeft die grote subpopulatie ook nog eens de staatspropaganda zender fox news die het incompetente gedrag van dit circus blijft goed praten een fantastisch mix om zulke narcistische autocraten aan de macht te helpen en houden.
  maandag 14 april 2025 @ 09:02:03 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217365175
Foutje
Spoilers!
  maandag 14 april 2025 @ 09:03:08 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217365181
quote:
Interessante opinie. Ik krijg er koude rillingen van.
Spoilers!
  maandag 14 april 2025 @ 09:07:23 #244
38496 Perrin
pi_217365209
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:14 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Erg goed stuk.
  maandag 14 april 2025 @ 09:30:11 #245
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_217365311
quote:

[..]

Pas als die mannen een rok zouden dragen zou er ophef over komen. :')
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 april 2025 @ 09:56:35 #246
323876 michaelmoore
pi_217365496
quote:

[..]

onder de waddenzee ligt vast ook veel van die troep
  maandag 14 april 2025 @ 09:57:47 #247
38496 Perrin
pi_217365501
quote:

[..]

Dat bereidt hem alvast voor op de toekomst die Musk voor ogen heeft.
pi_217365502
quote:

[..]

Ik keek al weinig UFC meer maar nu ze zo opzichtig pro-Trump zijn en zijn reet kussen hoef ik het al helemaal niet meer te zien. Je zo inlaten met een dictator is voor mij het tegenovergestelde van waar de vechtsport en martial arts voor staat.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 14 april 2025 @ 09:58:37 #249
38496 Perrin
pi_217365507
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik keek al weinig UFC meer maar nu ze zo opzichtig pro-Trump zijn en zijn reet kussen hoef ik het al helemaal niet meer te zien. Je zo inlaten met een dictator is voor mij het tegenovergestelde van waar de vechtsport en martial arts voor staat.
Ja je verwacht meer van lui die hun geld verdienen met stompzinnig geweld.
pi_217365529
quote:
9s.gif Op maandag 14 april 2025 09:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja je verwacht meer van lui die hun geld verdienen met stompzinnig geweld.
Haha, nee ik weet heel goed dat ik een minderheid ben wat dat betreft en dat het deels een wat stompzinnige machowereld is. Maar zo politiek gekleurd en opgeschoven naar rechts was het voorheen niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217365568
_O- 8)7 _O- 8)7 _O- 8)7 _O- 8)7
RFK Jr pledges to find the cause of autism by September

Men is hier al jaaaaaren naar op zoek, maar RFK gaat het wel even in een paar maanden oplossen. Denkt 'ie.
pi_217365650
quote:
10s.gif Op maandag 14 april 2025 10:05 schreef xpompompomx het volgende:

Men is hier al jaaaaaren naar op zoek, maar RFK gaat het wel even in een paar maanden oplossen. Denkt 'ie.
Trump gaat met zijn logica ook vast het stoppen leveren van rare earth metals oplossen want goud is ook een rare earth material en met zijn genialiteit moet dat dan gewoon als vervanger te gebruiken zijn. :D
pi_217365678
quote:

Logisch, hij is er van overtuigd dat niet meer vaccineren dit gaat oplossen. Dat daardoor besmettelijke ziektes de kindersterfte gaan verhogen, dat hoort niet bij dit opgeloste probleem. Winning!
pi_217365948
quote:

Erg moeilijk kan dat niet zijn toch? RFK kiest de wetenschappers uit die zijn conclusie willen onderschrijven en dat is dat. Geen idee waarom hij het niet in Juni al kan.

Ik moest ook wel lachen om die onderwijsminister die zei dat A1 flink gaat helpen op scholen.
pi_217366056
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Erg moeilijk kan dat niet zijn toch? RFK kiest de wetenschappers uit die zijn conclusie willen onderschrijven en dat is dat. Geen idee waarom hij het niet in Juni al kan.

Ik moest ook wel lachen om die onderwijsminister die zei dat A1 flink gaat helpen op scholen.
Laten we hopen dat het daarbij blijft en dat het niet de opmaat is naar een soort van 'Aktion T4'-programma. Want als er iets is waar dit regime goed in is, is het wel het aanpakken van minderheden.
pi_217366125
quote:

Zou hij überhaupt wel (willen) weten dat er de laatste decennia gewoon veel meer aandacht is voor autisme, dat er betere diagnostische methoden zijn ontwikkeld, etcetera?

Ik bedoel, krijg een beetje een back-to-covid gevoel hierbij. Zoiets zeg maar:

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_217366146
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:57 schreef Salina het volgende:

[..]
Zou hij überhaupt wel (willen) weten dat er de laatste decennia gewoon veel meer aandacht is voor autisme, dat er betere diagnostische methoden zijn ontwikkeld, etcetera?

Ik bedoel, krijg een beetje een back-to-covid gevoel hierbij. Zoiets zeg maar:

[ afbeelding ]
De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_217366305
quote:

"Autisme komt door vaccinatie" - opgelost. Of... Als er niet meer getest wordt op autisme is er geen autisme.

Ofzo
  maandag 14 april 2025 @ 11:23:55 #259
33189 RM-rf
1/998001
pi_217366478
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 10:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

“But Brawndo has what plants crave! It's got electrolytes!"

Valt me trouwens net op; JD Vance heeft een verrassende Cameo in die scene, op 0:42 :o
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217367011
quote:

Hij slaagt er wel in kinderen in het ziekenhuis te laten belanden met mazelen én een vitamine A vergiftiging. De kwakzalver!
pi_217367244
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 12:20 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Hij slaagt er wel in kinderen in het ziekenhuis te laten belanden met mazelen én een vitamine A vergiftiging. De kwakzalver!
Zag ook een clip van een pro-Maga arts die zelf mazelen had gekregen en daarmee aan het werk was met een besmettingsrisico van een lopende kraan.

"A real hero" volgens het deel dat RfK steunt.
  maandag 14 april 2025 @ 13:33:23 #262
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217367592
Ik blijf het bijzonder vinden (en ook weer niet) dat een Trump rusland niet durft te veroordelen n.a.v die aanval op Soemy onlangs. En hier zijn nog wel meer voorbeelden van dat hij Rusland buiten schot houdt.
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 14 april 2025 @ 13:38:29 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217367637
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2025 13:33 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden (en ook weer niet) dat een Trump rusland niet durft te veroordelen n.a.v die aanval op Soemy onlangs. En hier zijn nog wel meer voorbeelden van dat hij Rusland buiten schot houdt.
Meenemen dat Trump autocratische leiders feitelijk adoreert, verklaar waarom hij Rusland niet principieel zal veroordelen.
pi_217367705
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 12:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zag ook een clip van een pro-Maga arts die zelf mazelen had gekregen en daarmee aan het werk was met een besmettingsrisico van een lopende kraan.

"A real hero" volgens het deel dat RfK steunt.
Maar Kennedy zal toch wel niet zo heel lang dat baantje hebben? Bij Trumps vorige regering gingen er ook heel veel mensen weer snel weg.
pi_217367989
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar Kennedy zal toch wel niet zo heel lang dat baantje hebben? Bij Trumps vorige regering gingen er ook heel veel mensen weer snel weg.
Dat waren mensen die niet zijn oranje kont kusten de huidige groep likken zijn stront erbij op en roepen naar de wereld dat het proeft alsof de engeltjes op zijn tong pissen. :P
pi_217368178
twitter

_O-
  Overall beste user 2022 maandag 14 april 2025 @ 15:06:22 #267
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217368467
quote:
💥 Whopper scoop from @andybounds.bsky.social:

Brussels is issuing burner phones & basic laptops to commissioners & senior officials travelling to the US for IMF/World Bank spring meetings next week to avoid risk of espionage — a measure traditionally reserved for China.

https://www.ft.com/content/20d0678a-41b2-468d-ac10-14ce1eae357b

https://bsky.app/profile/henryjfoy.ft.com/post/3lmrj6jfzvk23
Wow...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217368610
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 13:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Trumps vorige regering was volgens insiders eigenlijk nog gewoon GOP. Maar dan met Trump aan het roer.

Dan zei hij iets onmogelijks tegen een partner en kwam er iemand aan die partner achteraf vertellen dat ze zich geen zorgen hoefden te maken, omdat toch niet voor elkaar kreeg. Men hield zich aan checks and balances.

Deze regering is het zeer nationaal evangelische Project 25 en heeft als doel zoveel mogelijk mensen een onveilig gevoel te geven.

Als je wilt dat men meer gaat vrezen en bidden in onzekerheid en steun zoekt bij het trouw zweren aan een regime of eindtijdcults, dan sloop je empathie, veiligheid, het kleine beetje aan zekerheden als toegankelijke medische zorg etc.

Laat kinderziektes maar weer dodelijk zijn, gods beleid. Dat laatste is werkelijk zo uitgesproken.
  maandag 14 april 2025 @ 15:34:21 #269
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217368655
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 15:26 schreef Beathoven het volgende:
Laat kinderziektes maar weer dodelijk zijn, gods beleid. Dat laatste is werkelijk zo uitgesproken.
Wil alleen even benadrukken dat niet vaccineren alleen in de extreem religieuze hoek gebeurd.
De gematigden laten hun kinderen gewoon vaccineren
pi_217368783
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2025 15:34 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wil alleen even benadrukken dat niet vaccineren alleen in de extreem religieuze hoek gebeurd.
Als er een gematigde aan het roer zou staan, zou dat ook helemaal niet erg zijn. Maar RFK zit met zijn beleid en uitspraken niet bepaald aan de gematigde kant. De anti-wetenschapskant maakt nu de dienst uit.
pi_217368792
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2025 15:34 schreef Gunner het volgende:

[..]
Het budget voor vaccinaties is aardig in gesneden door RFK waardoor de mogelijkheid tot vaccinatie ernstig onder druk staat. Er is simpelweg geen geld om die vaccinaties in alle gebieden aan te bieden.

Paar religekkies heb je altijd, maar dat het nu vanuit de overheid zo wordt aangestuurd is wel een graadje erger.

Gister nog een artikel over geweest:
https://apnews.com/articl(...)024b0502f6a2fc1576e2
  maandag 14 april 2025 @ 15:51:11 #272
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217368799
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2025 15:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als er een gematigde aan het roer zou staan, zou dat ook helemaal niet erg zijn. Maar RFK zit met zijn beleid en uitspraken niet bepaald aan de gematigde kant. De anti-wetenschapskant maakt nu de dienst uit.
Mee eens maar ik wou even wat nuance aanbrengen mocht dat nodig zijn dat er geen beeld ontstaat dat niemand in de relgieuze hoek vacccineert.
pi_217368993
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2025 15:51 schreef Gunner het volgende:

[..]
Mee eens maar ik wou even wat nuance aanbrengen mocht dat nodig zijn dat er geen beeld ontstaat dat niemand in de relgieuze hoek vacccineert.
Dat was duidelijk.

Wat een beetje jammer is, is dat men inmiddels bij de zoveelste pagina in het fascistisch spelboek is. Dat we nu al het stempel krijgen op iedereen die tegen deze Maga-evangelische idioterie is, anti-Christelijk zou zijn.

Daarmee drukt men de grootste groep die voor de redelijke middenweg staat opzij en krijgt men voor eigen gewin van de 1% een samenleving precies waar ze 'm willen hebben.
pi_217369152
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 15:49 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Het budget voor vaccinaties is aardig in gesneden door RFK waardoor de mogelijkheid tot vaccinatie ernstig onder druk staat. Er is simpelweg geen geld om die vaccinaties in alle gebieden aan te bieden.

Paar religekkies heb je altijd, maar dat het nu vanuit de overheid zo wordt aangestuurd is wel een graadje erger.

Gister nog een artikel over geweest:
https://apnews.com/articl(...)024b0502f6a2fc1576e2
Rijkste land ter wereld. Uitgeroeide ziekte weer terugbrengen om een paar centjes te besparen. So much winning!
pi_217369437
quote:

Je zou zeggen dat de Amerikaanse Autism Society dat initiatief van harte zou toejuichen, maar het tegendeel is waar.

quote:
The Autism Society of America finds the Administration’s claim—that “we will know what has caused the Autism epidemic and we’ll be able to eliminate those exposures”—to be harmful, misleading, and unrealistic. Autism is a complex developmental disability shaped by genetic, biological, and environmental factors. It is neither a chronic illness nor a contagion, that qualifies harmful language like “epidemic,” and to do so is both inaccurate and stigmatizing. Autistic individuals are human beings who deserve dignity, respect, and equitable civil rights. Leading disability organizations, the scientific community, and medical experts agree: more rigorous, science-based research is necessary, not speculation, oversimplified timelines, or diminished transparency.

The Dangers of Misinformation and Debunked Theories
Claims that Autism is solely caused by environmental exposures, parenting styles, or vaccines not only lack scientific evidence but are incredibly irresponsible. “These misleading theories perpetuate harmful stigma, jeopardize public health, and distract from the critical needs of the Autism community including — access to quality care, early intervention, adult services, inclusive education, and long-term supports,” stated Christopher Banks, President and CEO of the Autism Society of America.

The false claim that vaccines cause Autism has been thoroughly debunked through decades of rigorous, global scientific studies involving millions of individuals. Continuing to promote such discredited theories not only wastes valuable resources but also risks damaging public trust in life-saving immunizations, further endangering both the Autism community and society at large.

Concerns About Lack of Transparency
Our country and its leadership must make public health policies that are rooted in evidence-based decision-making. “The Autism Society is deeply concerned about the lack of transparency surrounding this proposed research and looming September deadline —specifically regarding who is leading this research, what methodologies are being used, and whether it will meet established scientific standards,” continued Banks. If driven by individuals who continue to promote debunked and harmful theories—such as the false link between vaccines and Autism—these efforts risk undoing decades of progress and can cause real harm to the Autism community.

The focus must be on ensuring that all research efforts are led by credentialed, evidence-based experts who understand the complexities of Autism and are committed to advancing scientifically valid findings. This includes safeguarding transparency and accountability throughout the process to ensure that research is conducted in a manner that is ethical, inclusive, and grounded in reality. Rigorous, peer-reviewed, meta-analyzed science takes time, funding, and a significant investment of capital – claiming that this can be achieved in five months is misleading and gives people a false sense of hope.

The Need for Meaningful Inclusion and Expert-Led Research
Autistic individuals, caregivers, professionals, disability advocates, trusted Autism organizations and highly esteemed researchers must be meaningfully included in shaping the national research agenda. We urge the federal government to prioritize investments in peer-reviewed, evidence-based research that aligns with the lived experiences of Autistic individuals and addresses their urgent needs.

Proposed HHS restructuring and the significant cuts to the CDC, ACL, and NIH diminish trust that credible, scientific researchers and medical experts will lead these efforts. Misinformation has real-world consequences. Public health decisions should prioritize protecting lives and listening to the real needs of the community.

The Continuation of Harmful Rhetoric and Real-Life Consequences

A dangerous and inaccurate narrative is being spun around the Autism community—one rooted in fear, misinformation, and a profound misunderstanding of disability. Referring to Autism as a “chronic disease” or an “epidemic” relies on outdated medical-model language that dehumanizes Autistic individuals, perpetuates stigma and stereotypes, and undermines decades of progress in disability rights.

Despite claims of supporting the Autism community, the Administration’s recent actions tell a different story. The proposed restructuring of the Department of Health and Human Services (HHS)—including dismantling the Administration for Community Living, which exists to ensure full participation for people with disabilities—signals a dangerous rollback of vital protections. Similarly, the Executive Order to dissolve the Department of Education and transfer all “special needs” programs to HHS threatens the civil rights of students with disabilities and creates uncertainty around enforcement and accountability. On top of this, threatening cuts to Medicaid – a life-saving program – would be devastating to our community. These moves, coupled with sweeping layoffs at HHS, place critical disability laws and services in jeopardy.

This harmful rhetoric and policy direction reflects a troubling lack of understanding, empathy, and respect for the Autism community—and risk undoing the inclusive progress our society has fought so hard to achieve.

A Call for Action
The Autism community needs support, progressive research and actionable solutions—not misinformation, false hope, or rhetoric that sets us back decades. The Autism Society continues to call for a commitment to research led by credentialed, peer-reviewed experts who prioritize evidence-based, forward-thinking progress. Autism, science, and public health, affect everyone, and should not be politicized.
https://autismsociety.org(...)misleading-deadline/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_217370334
Donald is boos. CBS houdt niet van hem en beschouwt hem niet als een 'stable genius'.

https://www.newsweek.com/(...)utes-off-air-2059351
pi_217370370
quote:

Z'n neef had met 'before the end of this decade' toch een betere combinatie tussen overambitieus en toch haalbaar.
Best pilot in history
pi_217370458
quote:
7s.gif Op maandag 14 april 2025 18:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Z'n neef had met 'before the end of this decade' toch een betere combinatie tussen overambitieus en toch haalbaar.
Het gaat niet eens om ambitie. De conclusie is al grotendeels getrokken, nu moeten de feiten er nog selectief bij gezocht worden.
  maandag 14 april 2025 @ 18:58:45 #279
346939 Janneke141
pi_217370477
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het gaat niet eens om ambitie. De conclusie is al grotendeels getrokken, nu moeten de feiten er nog selectief bij gezocht worden.
En het systeem is inmiddels wel duidelijk: je produceert een rapport dat de goedkeuring kan dragen en anders mag je ander werk gaan zoeken. Dus het onderzoek waar Kennedy op uit is zal er ongetwijfeld gaan komen, om vervolgens op FOX even uitgebreid te laten factchecken.
pi_217370509
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
En dan ook nog eens een conclusie die al een jaar of 30/40 geleden stevig is ontkracht. Wel veelzeggend dat ze er ondanks dat er toch aan vast boven houden. 8)7
pi_217370520
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En het systeem is inmiddels wel duidelijk: je produceert een rapport dat de goedkeuring kan dragen en anders mag je ander werk gaan zoeken. Dus het onderzoek waar Kennedy op uit is zal er ongetwijfeld gaan komen, om vervolgens op FOX even uitgebreid te laten factchecken.
Oh maak je daar maar geen zorgen over. RFK heeft er de beste mensen opgezet, namelijk deze meneer: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mark_Geier

Edit: de zoon van deze meneer bedoel ik. Zelf heeft ie zo te zien niet direct een wiki.
pi_217370532
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Terwijl ‘fakenews’CNN of ‘Democratic NBC’ afgefakkeld worden. Moet je voorstellen dat Schoof in elk interview BNR afbrandt.
pi_217370556
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 19:06 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Terwijl ‘fakenews’CNN of ‘Democratic NBC’ afgefakkeld worden. Moet je voorstellen dat Schoof in elk interview BNR afbrandt.
BNR is rechts. Eerder Radio 1
pi_217370573
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 19:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
BNR is rechts. Eerder Radio 1
Het was het eerste wat in me opkwam wat geen onderdeel van de NPO was :-)
pi_217370857
pi_217370897
  maandag 14 april 2025 @ 20:07:27 #287
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217370921
quote:
Altijd weer zeggen/doen wat Poetin goed uitkomt. :)
  maandag 14 april 2025 @ 20:07:40 #288
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_217370924
quote:
Met tussen de soep en de aardappelen door ook nog even een verzoekje aan Bukule er nog 5 faciliteiten bij te bouwen, want de 'homegrown criminals' moeten ook nog (hardiharhar):

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lmrzhj4nzk2x
  maandag 14 april 2025 @ 20:36:59 #289
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217371182
Al dat goud van die proleet :')
  maandag 14 april 2025 @ 20:49:26 #290
346939 Janneke141
pi_217371296
quote:
Precies het zwarte gat waar ik al bang voor was. Trump zegt dat hij in El Salvador niets kan, en El Salvador zegt dat ze niet gebonden zijn aan uitspraken van Amerikaanse rechtbanken. Het is allebei niet waar, maar probeer er maar eens iets tegen te doen.
pi_217371309
Hoe lang zal het nog duren voordat de eerste politieke tegenstanders "per ongeluk" naar El Salvador verdwijnen?
  maandag 14 april 2025 @ 20:52:32 #292
38496 Perrin
pi_217371320
quote:
15s.gif Op maandag 14 april 2025 20:51 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe lang zal het nog duren voordat de eerste politieke tegenstanders "per ongeluk" naar El Salvador verdwijnen?
Jaartje of twee?
  maandag 14 april 2025 @ 21:20:57 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217371563
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jaartje of twee?
Na een jaartje of twee gebeurt het niet meer per ongeluk, maar in alle openheid. Met goedkeuring van congres, house en Amerikaanse kiezers. Ik heb geen enkele hoop meer voor die samenleving.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 14 april 2025 @ 21:23:48 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217371596
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 15:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wow...
Yep, dat advies hoor ik inmiddels ook vaker om bij reizen naar USA de door Trump controversieel verklaarde zaken te verwijderen (van o.a. je meegenomen digitale media). Als reiziger wil je niet door een MAGATS ambtenaar worden nagevraagd.
Sws was het altijd al aan te raden om eventuele ongewenste uitingen te parkeren en op vragen uitluitend gewenste antwoorden te geven.
pi_217371739
  maandag 14 april 2025 @ 21:44:19 #296
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217371767
Ach ja hier zeggen ook lui dat Oekraïne zelf begonnen is. Weten we gelijk waar het vandaan komt.
pi_217371831
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Jaartje of twee?
Het gaat nu wel snel hé? Het vervelende is dat ze ook geen tijd nodig hebben om een sterk leger op te bouwen, want die hebben ze al. Ik denk dat we eerst die Insurrection Act krijgen. Dan krijg Erik Prince en zijn privé leger de opdracht om te helpen met de deporaties. Het is een kwestie van tijd voordat iemand die tegen Trump is, als een tegenstander van Amerika wordt gezien en dus een terrorist.
  maandag 14 april 2025 @ 22:03:54 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217371961
Was je in 2016 voor Trump?

Ik kan mij voorstellen dat je eens wat anders wil zien gebeuren, al begon deze man al met 'Mexicanen zijn verkrachters' en dat zou eigenlijk al genoeg moeten zijn om te weten wat zijn streven is. Maar oké, mensen kunnen nog wel eens laten zien dat ze wel degelijk een goede president kunnen zijn.

Was je in 2020 voor Trump?

Na alle chaos tijdens zijn eerste termijn zou het al helemaal duidelijk geweest moeten zijn, maar goed, er was veel fake news rondom corona en het WEF e.d.. Maar ja, ergens wel een plaat voor de kop zullen we maar zeggen.

Was je in 2024 voor Trump?

Dan kun je met zekerheid stellen dat je geen waarde hecht aan democratische processen en heb je op zijn minst de ballen verstand van de rechtsstaat. Na die aanval op 6 januari zou je zeggen dat je er niet omheen kon dat Trump een hufter is, die alleen maar liegt en er geen moeite mee heeft om met die leugens geweld uit te lokken.

Ben je halverwege 2025 voor Trump?

Na alles wat er de eerste twee en een halve maand is voorgevallen kun je niets anders doen dan stellen dat je gewoon kwaadaardige bedoelingen hebt en geen ruk geeft om andere mensen, de wet, de rechtsstaat en om mensenrechten.
pi_217372034
https://www.washingtonpos(...)et-cuts-trump-rubio/

quote:
Trump plan would slash State Dept. funding by nearly half, memo says
An internal document reviewed by The Post targets spending on humanitarian assistance, global health, and international organizations such as the United Nations and NATO.

There would be particularly steep cuts to support for international organizations, with just under 90 percent of this funding eliminated in the proposal. Funding for the United Nations, NATO and 20 other organizations would be ended, the memo states, while targeted contributions to a handful of organizations, including the International Atomic Energy Agency and the International Civil Aviation Authority, would remain. The memo also describes a total cut in funding for international peacekeeping missions, citing “recent mission failures” without providing details.
Hebben we al zin de NAVO top in Den Haag? Kan niet wachten dat Rutte nog wat veren in zijn reet gestoken krijgt voor hoe geweldig goed hij Trump handled.

Als je het mij vraagt kan Schoof die top beter cancelen. Of moeten we daar nog een keer Vance aanhoren dat ze in Amerika pas echt weten hoe je met freedom of speech omgaat :')
quote:
Trump Official Declaring 'Anyone Who Preaches Hate for America' Will Be Deported Worries Users: 'They Just Skip the First Amendment'
https://www.latintimes.co(...)es-users-they-580663
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 april 2025 @ 22:33:50 #300
862 Arcee
Look closer
pi_217372182
En?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 april 2025 @ 22:34:01 #301
862 Arcee
Look closer
pi_217372184
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')