abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217360639
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Hoeveel van de progressieve nitwits in de EU zouden nu willen dat ze een wat neutralere positie tegenover Rusland hadden ingenomen?
Ja hoor, we hadden Rusland gewoon Oekraïne moeten geven in ruil voor gas. Ik neem aan dat je dat zelf ook niet gelooft?
pi_217360659
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja hoor, we hadden Rusland gewoon Oekraïne moeten geven in ruil voor gas. Ik neem aan dat je dat zelf ook niet gelooft?
Er is helemaal niets om weg te geven. We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
En zelfs dat verdedigen gaat niet echt lekker vanwege de reeds bekende redenen.
pi_217360746
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er is helemaal niets om weg te geven. We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
Dat is geen antwoord op de vraag. Hadden we Rusland Oekraïne gewoon over moeten laten nemen in ruil voor gas? Wie zegt dat Putin zich dan aan zijn woord had gehouden?
pi_217360775
Europa zou veel meer zoals China moeten reageren. Laat Amerika maar in het eigen sop gaar koken. Voor Nederland lijkt het me zaak die belastingconstructies die Amerikaanse bedrijven hier gebruiken uit te faseren.
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 19:08:32 #205
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217360776
quote:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Boetsja

Maar ik begrijp dat je je ogen wil sluiten voor dit soort dingen, zo lang gas maar goedkoop is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 13 april 2025 @ 19:09:15 #206
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217360785
The governor of Pennsylvania, Josh Shapiro, said he and his family were evacuated from their home early on Sunday after an arson attack that significantly damaged a section of the governor’s residence.

https://bsky.app/profile/nytimes.com/post/3lmpe6nx2f22c

This is deeply disturbing. Someone set fire to the Pennsylvania Governor’s Residence as Governor Shapiro and his family were sleeping inside. I’m relieved that the Shapiro family is safe and we are grateful to the first responders who evacuated them and our governor to safety.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lmpgjlehg22o

JUST IN: Police say they're investigating an alleged arson at the Pennsylvania governor's residence, which forced Gov. Josh Shapiro and his family to evacuate

https://bsky.app/profile/cnn.com/post/3lmphkekubk2a

Dat krijg je van al dat tegen elkaar ophitsen. Fakkelzwaaiers (bij ons, bij Kaag) en brandstichter aan de andere kant van de oceaan.
pi_217360893
quote:
3s.gif Op zondag 13 april 2025 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Boetsja

Maar ik begrijp dat je je ogen wil sluiten voor dit soort dingen, zo lang gas maar goedkoop is.
Principes mogen wel wat kosten, alleen zijn we wel erg selectief met onze principes en waar de kosten precies mogen vallen.
pi_217360987
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Hadden we Rusland Oekraïne gewoon over moeten laten nemen in ruil voor gas? Wie zegt dat Putin zich dan aan zijn woord had gehouden?
Zo hebben de Russkis het al sinds 1537 gedaan (verdrag van Novgorod in de eerste Russisch Zweedse oorlog). Oorlog, verdragen sluiten en een paar jaar later het verdrag breken. Traditie van bijna 500 jaar is moeilijk te breken
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217361071
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Canada het land waar sommigen hier van dromen om in te lijven bij de EU heeft Uranium.
Dat doet niemand.

quote:
Hetzelfde geld voor Australië en sommige Afrikaanse landen.
En ook daar geldt dat niemand hier die landen wil inlijven voor de grondstoffen

quote:
Als de standaard is “energie moet in Drenthe” liggen dan moet je ook bereid zijn om elke avond de houtkachel aan te steken om jezelf te verwarmen. Wellicht kunnen we weer massaal turf steken als alternatief.
Ik heb een pelletkachel.

Anyway, jouw argument was dat we geen gas hadden en daarom de kont van Poetin en Trump hadden moeten kussen, of op kernenergie overgaan.

We hebben ook geen uranium.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217361150
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 19:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat doet niemand.
[..]
En ook daar geldt dat niemand hier die landen wil inlijven voor de grondstoffen
[..]
Ik heb een pelletkachel.

Anyway, jouw argument was dat we geen gas hadden en daarom de kont van Poetin en Trump hadden moeten kussen, of op kernenergie overgaan.

We hebben ook geen uranium.
We hebben wel turf gelukkig, nu alleen nog wat mensen regelen om te steken.
pi_217361158
quote:

[..]
Er is helemaal niets om weg te geven.
Oekraïne is niets om weg te geven?

quote:
We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
Dat is onzin.
De wereld kijkt niet opeens anders tegen ons aan omdat we wapens en steun leveren aan Oekraïne.

quote:
Het verdedigen gaat prima.
Rusland is in feite vele malen sterker dan Oekraïne, maar slaagt er slechts in jaarlijks gemiddeld een gebied ter grootte van Groningen in te nemen, terwijl hun eigen positie in de wereld er aan gaat, en de economie door het afvoerputje.
pi_217361178
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We hebben wel turf gelukkig, nu alleen nog wat mensen regelen om te steken.
Je hebt het er maar zwaar mee.

Top: leer in kansen en mogelijkheden te denken, ipv krampachtig oude gebruiken vast te houden die je schaden.
pi_217361583
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vol inzetten op kernenergie was beter geweest.
Gelukkig valt dit tegenwoordig ook onder groene stroom evenals gas.
Tweemaal oneens. We had a good run.
What Would Goku Do
pi_217361626
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 19:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt het er maar zwaar mee.

Top: leer in kansen en mogelijkheden te denken, ipv krampachtig oude gebruiken vast te houden die je schaden.
Hahaha nee hoor, ik leef in België wist je nog? Een land dat helaas een minderwaardigheidscomplex heeft naar Nederland toe maar waar men gelukkig nog het morele besef heeft om energie enigszins betaalbaar te houden.
Ik heb ook in jouw situatie gezeten Wantie, weliswaar geen pelletkachel maar met een ouderwetse houtkachel. Het was heerlijk om gratis hout te stoken terwijl de rest krom moest liggen om het huis enigszins op temperatuur te houden.
Andere mensen hadden wat minder geluk, die zagen een maandelijkse energierekening van honderden euro’s tegemoet.
Die arme mensen hebben geen enkele kans om te vergroenen tenzij je vind dat ze maar een kampvuur moeten maken in de woonkamer.
Zoals gewoonlijk gaf empathisch links wederom niet thuis geheel in lijn met de verwachtingen.
Het zou overigens wel fijn zijn als de boven ons gestelden zouden denken in mogelijkheden, daar schort het helaas een beetje aan.
  zondag 13 april 2025 @ 20:33:11 #215
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217361663
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hahaha nee hoor, ik leef in België wist je nog? Een land dat helaas een minderwaardigheidscomplex heeft naar Nederland toe maar waar men gelukkig nog het morele besef heeft om energie enigszins betaalbaar te houden.
Ik heb ook in jouw situatie gezeten Wantie, weliswaar geen pelletkachel maar met een ouderwetse houtkachel. Het was heerlijk om gratis hout te stoken terwijl de rest krom moest liggen om het huis enigszins op temperatuur te houden.
Lekkere karaktertrek is dat.
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 20:45:32 #216
pi_217361754
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Principes mogen wel wat kosten, alleen zijn we wel erg selectief met onze principes en waar de kosten precies mogen vallen.
Zoals? Ik kan me naast de VS geen andere handelspartner bedenken die er zo de kantjes van af loopt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 20:46:04 #217
pi_217361757
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 18:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vol inzetten op kernenergie was beter geweest.
Gelukkig valt dit tegenwoordig ook onder groene stroom evenals gas.
Kernenergie was 30 jaar geleden een leuke tussenstap geweest. Nu niet meer
pi_217361792
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Minder energiebelasting bedoel je.

quote:
Andere mensen hadden wat minder geluk, die zagen een maandelijkse energierekening van honderden euro’s tegemoet.
Die kunnen ook een pelletkachel kopen.

quote:
Die arme mensen hebben geen enkele kans om te vergroenen tenzij je vind dat ze maar een kampvuur moeten maken in de woonkamer.
Zoals gewoonlijk gaf empathisch links wederom niet thuis geheel in lijn met de verwachtingen.
Het zou overigens wel fijn zijn als de boven ons gestelden zouden denken in mogelijkheden, daar schort het helaas een beetje aan.
Allemaal leuk en aardig, maar daarvoor moet je bij Rusland zijn.
Die heeft in 2021 de prijs van aardgas kunstmatig omhoog gestuwd.

Verder kent Nederland vele initiatieven voor de energietransitie, zoals ISDE subsidie en (gratis) leningen via het warmtefonds.
pi_217361793
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:33 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Lekkere karaktertrek is dat.
Ik vond het inderdaad heerlijk om hout te stoken met die absurd hoge prijzen. Tegelijkertijd vond ik ook dat de belastingen drastisch verlaagd moesten worden. Helaas gaf empatisch links niet thuis toen ze moesten kiezen tussen het stokpaardje klimaat en het welzijn van de bevolking.
De boodschap was dat de rijken anders ook mee zouden profiteren. Kun jezelf voorstellen dat je zo ideologisch vastgeroest zit dat je bang bent dat de rijken meeprofiteren van maatregelen om vooral minima bij te staan?
pi_217361803
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vond het inderdaad heerlijk om hout te stoken met die absurd hoge prijzen. Tegelijkertijd vond ik ook dat de belastingen drastisch verlaagd moesten worden. Helaas gaf empatisch links niet thuis toen ze moesten kiezen tussen het stokpaardje klimaat en het welzijn van de bevolking.
De boodschap was dat de rijken anders ook mee zouden profiteren. Kun jezelf voorstellen dat je zo ideologisch vastgeroest zit dat je bang bent dat de rijken meeprofiteren van maatregelen om vooral minima bij te staan?
We hebben al 20 jaar geen linkse regering in Nederland.
pi_217361826
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zoals? Ik kan me naast de VS geen andere handelspartner bedenken die er zo de kantjes van af loopt.
Saudi Arabië heeft behoorlijk huis gehouden in Jemen. Talloze burgerslachtoffers waaronder vrouwen en kinderen en een gigantisch aantal van die kinderen loopt het risico om te sterven aan hongersnood.
pi_217361836
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 20:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
We hebben al 20 jaar geen linkse regering in Nederland.
Je hoeft niet in de regering te zitten om moties te steunen die belastingen op gas verlagen.
  Forum Admin zondag 13 april 2025 @ 20:56:41 #223
pi_217361842
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Saudi Arabië heeft behoorlijk huis gehouden in Jemen. Talloze burgerslachtoffers waaronder vrouwen en kinderen en een gigantisch aantal van die kinderen loopt het risico om te sterven aan hongersnood.
Ja klopt best hypocriet maar zelfs dat is niet te vergelijken met wat er nu in Oekraïne plaats vindt en vond.
pi_217361886
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja klopt best hypocriet maar zelfs dat is niet te vergelijken met wat er nu in Oekraïne plaats vindt en vond.
https://www.amnesty.nl/wa(...)smisdrijven-in-jemen

Het is prima te vergelijken alleen heeft de westerse wereld Saudi Arabië harder nodig dan Rusland.
pi_217361990
ACH. Iemand die dit NIET zag aankomen?

China Halts Critical Exports as Trade War Intensifies

Art of the Deal.

quote:
China has suspended exports of a wide range of critical minerals and magnets, threatening to choke off supplies of components central to automakers, aerospace manufacturers, semiconductor companies and military contractors around the world.

Shipments of the magnets, essential for assembling everything from cars and drones to robots and missiles, have been halted at many Chinese ports while the Chinese government drafts a new regulatory system. Once in place, the new system could permanently prevent supplies from reaching certain companies, including American military contractors.

( )

The so-called heavy rare earth metals covered by the export suspension are used in magnets essential for many kinds of electric motors. These motors are crucial components of electric cars, drones, robots, missiles and spacecraft. Gasoline-powered cars also use electric motors with rare earth magnets for critical tasks like steering.

The metals also go into the chemicals for manufacturing jet engines, lasers, car headlights and certain spark plugs. And these rare metals are vital ingredients in capacitors, which are electrical components of the computer chips that power artificial intelligence servers and smartphones.
FAFO, I guess.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_217362029
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 19:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het enige wat we hadden moeten doen is proberen om de strijdende partijen aan tafel te krijgen. Maar goed we weten beiden dat dit niet iets is wat is begonnen met de invasie van Oekraïne.
Uiteindelijk had ik wel het Europese/Nederlandse belang voorop gesteld en hadden we nog steeds gas afgenomen van de Russen.
pi_217362330
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 21:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind het enige wat we hadden moeten doen is proberen om de strijdende partijen aan tafel te krijgen.
En, lukt dat?

Nee he.

quote:
Maar goed we weten beiden dat dit niet iets is wat is begonnen met de invasie van Oekraïne.
Nee, dit dateert uit de tijd van Napoleon.

quote:
Uiteindelijk had ik wel het Europese/Nederlandse belang voorop gesteld en hadden we nog steeds gas afgenomen van de Russen.
Gas van diezelfde Russen die het niet meer aan ons wilden leveren en daarmee al in 2021 zijn begonnen.
Met als gevolg record gasprijzen in de winter van 2021/2022.

Nederland moet niet doen als de Belgen en tot in 2050 aan de stookolie vastzitten, maar doorgaan met de energietransitie.
De woning waarin ik nu woon heeft er al 2 gehad: van kolen naar stookolie en van stookolie naar gas. En dan straks naar volledig electrisch.

Kennelijk kussen de Belgen nog steeds de kont van Poetin.
Ik ben blij dat we dat in Nederland niet doen.
pi_217362345
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 20:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En Rusland in Syrië.

En kennelijk mag dat van jou, zolang wij maar goedkope grondstoffen krijgen.
pi_217362416
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
En Rusland in Syrië.

En kennelijk mag dat van jou, zolang wij maar goedkope grondstoffen krijgen.
Kennelijk vind heel de westerse wereld het prima, ik zie geen sancties op Saudi Arabië, ik zie geen boycot van hun olie etc etc.
Het belang van goedkope olie waar de economie van afhankelijk is weegt zwaarder dan het belang van die arme mensen in Jemen die te maken hebben met bombardementen op civiele doelen.
Het “bevrijden” van Oekraïne heeft werkelijk waar niets te maken met het redden van die arme Oekraïners anders had men Zelensky wel gedwongen om rond de tafel te gaan zitten.
Uiteindelijk vechten de Oekraïners zodat ze straks hun eigen grondstoffen naar ons kunnen verkopen zodat wij de groene transitie kunnen maken.
  zondag 13 april 2025 @ 22:07:30 #230
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217362466
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 21:12 schreef Salina het volgende:

Art of the Deal.
[..]
FAFO, I guess.
Tired of winning yet?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217362489
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kennelijk vind heel de westerse wereld het prima, ik zie geen sancties op Saudi Arabië, ik zie geen boycot van hun olie etc etc.
Het belang van goedkope olie waar de economie van afhankelijk is weegt zwaarder dan het belang van die arme mensen in Jemen die te maken hebben met bombardementen op civiele doelen.
Het “bevrijden” van Oekraïne heeft werkelijk waar niets te maken met het redden van die arme Oekraïners anders had men Zelensky wel gedwongen om rond de tafel te gaan zitten.
Uiteindelijk vechten de Oekraïners zodat ze straks hun eigen grondstoffen naar ons kunnen verkopen zodat wij de groene transitie kunnen maken.
Ik vind het best lachen dat je vindt dat Zelensky gedwongen moet worden.

Het laat heel mooi zien aan welke kant je staat.

Verder hebben we Oekraïne niet nodig voor de energietransitie.

Geen idee hoe je daar nou weer bij komt.
De energietransitie is al een tijdje gaande.

Wellicht niet in België, waar stookolie de norm is, terwijl dat hier 50 jaar geleden al is verdwenen tijdens de energietransitie van toen.
pi_217362981
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het best lachen dat je vindt dat Zelensky gedwongen moet worden.

Het laat heel mooi zien aan welke kant je staat.

Verder hebben we Oekraïne niet nodig voor de energietransitie.

Geen idee hoe je daar nou weer bij komt.
De energietransitie is al een tijdje gaande.

Wellicht niet in België, waar stookolie de norm is, terwijl dat hier 50 jaar geleden al is verdwenen tijdens de energietransitie van toen.
https://unric.org/nl/zeld(...)neralen-in-oekraine/

https://www.vpro.nl/progr(...)-de-nieuwe-olie.html

Verder kijken dan je neus lang is, er ligt gigantisch veel in Oekraïne en we hebben het hard nodig voor de energietransitie.
Het alternatief is natuurlijk China maar die word gezien als een geopolitieke tegenstander.
pi_217363019
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 22:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Verder kijken dan je neus lang is, er ligt gigantisch veel in Oekraïne en we hebben het hard nodig voor de energietransitie.
Het alternatief is natuurlijk China maar die word gezien als een geopolitieke tegenstander.
Ten opzichte van de VS kan China zich wellicht wel ontwikkelen als een stabiele partner.
pi_217363040
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 21:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind het enige wat we hadden moeten doen is proberen om de strijdende partijen aan tafel te krijgen. Maar goed we weten beiden dat dit niet iets is wat is begonnen met de invasie van Oekraïne.
Er waren geen strijdende partijen tot de invasie, de enige partij die aggressief was was Rusland. Net doen alsof er niet geprobeerd is om Putin van de rand van de afgrond af te praten slaat ook nergens op.

Trump zou toch binnen 24 uur vrede stichten door die zogenaamde strijdende partijen om de tafel te krijgen? Hoe gaat het daarmee?
  zondag 13 april 2025 @ 23:16:34 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217363142
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 21:12 schreef Salina het volgende:

Art of the Deal.
[..]
FAFO, I guess.
De exportmaatregelen waren al eerder door China afgekondigd en gezien Trump's draai, alleen maar aan gevolggevend effect zal gaan winnen.
Strikt formeel heft Trump immers ook die 145% op o.a. zeldzame (in China geraffineerde) grondstoffen zoals magneten en andere essentiële zaken. Trump zal dingen wel vermaken dat hij alles voorzien heeft.
Wat hij niet kan snappen dat het door hem verbroken (handels)vertrouwen inmiddels totaal weg is. Geen investeerder zal nog inhoudelijke waarde hechten aan de keizer zonder kleren.

Probleem met Trump (en menig CEO) is dat hij flink wat zelfinzicht t.a.v. zijn veronderstelde kennis te kort komt.
Zijn delegatievermogens zijn verder beperkt tot opdrachten geven. Komende week zal het artikellijstje wel worden uitgebreid met meer uitzonderingen waar hij nog niet op bedacht was.

Benieuwd hoe de beurzen morgen gaan openen en wie daar kortstondig (flink) beter van gaat worden.

Ik vermoed dat China - waar eergevoel & gelijkwaardig respect zeker ook een grotere rol gaat spelen - zich niet zal laten ringeloren door een zelfverklaarde zwelbast. Ik denk nog even terug aan JD Vance die Chinezen uitmaakt(e) voor keuterboertjes. China met hun giga-handelsoverschot kan zich prima veroorloven om de buikriem aan te halen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217363200
quote:
Police have woken Pennsylvania Governor Josh Shapiro and his family in the middle of the night to evacuate their burning home.

Mr Shapiro, a Democrat in a competitive US electoral state, is considered a potential candidate for his party's presidential contest in 2028.
https://www.abc.net.au/ne(...)son-attack/105172702

De politie heeft een verdachte gearresteerd
Bekijk deze YouTube-video
pi_217363341
quote:
14s.gif Op zondag 13 april 2025 23:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
De exportmaatregelen waren al eerder door China afgekondigd en gezien Trump's draai, alleen maar aan gevolggevend effect zal gaan winnen.
Strikt formeel heft Trump immers ook die 145% op o.a. zeldzame (in China geraffineerde) grondstoffen zoals magneten en andere essentiële zaken. Trump zal dingen wel vermaken dat hij alles voorzien heeft.
Wat hij niet kan snappen dat het door hem verbroken (handels)vertrouwen inmiddels totaal weg is. Geen investeerder zal nog inhoudelijke waarde hechten aan de keizer zonder kleren.

Probleem met Trump (en menig CEO) is dat hij flink wat zelfinzicht t.a.v. zijn veronderstelde kennis te kort komt.
Zijn delegatievermogens zijn verder beperkt tot opdrachten geven. Komende week zal het artikellijstje wel worden uitgebreid met meer uitzonderingen waar hij nog niet op bedacht was.

Benieuwd hoe de beurzen morgen gaan openen en wie daar kortstondig (flink) beter van gaat worden.

Ik vermoed dat China - waar eergevoel & gelijkwaardig respect zeker ook een grotere rol gaat spelen - zich niet zal laten ringeloren door een zelfverklaarde zwelbast. Ik denk nog even terug aan JD Vance die Chinezen uitmaakt(e) voor keuterboertjes. China met hun giga-handelsoverschot kan zich prima veroorloven om de buikriem aan te halen.
https://www.hamiltonnolan.com/p/divergence-from-the-interests-of

Dit was wel een interessant artikel daarover.

Divergence From the Interests of Capital
Trump will ultimately make rich people poorer. Why?

quote:
Generally speaking, throughout the history of modern America, the government has worked on behalf of business. Foreign policy has been conducted in service of business interests, and domestic policy has been conducted with an eye towards generating maximum prosperity. The Democratic Party tends to lean a little more towards shared prosperity and regulation, and the Republican Party tends to lean more towards raw unfettered capitalism, but both have operated in service of the basic mandate of “protect and increase America’s wealth.” To say that money controls politics is a little simplistic—history shows that social movements and labor power and other countervailing forces have their impact—but if you are looking to reduce politics to a single variable, money is the one that will produce the most accurate predictions. Most of the policy disagreements of the past century, in the big picture, amount to how and whether to share the wealth more widely, and how and whether to make access to wealth more widely available. The parties have disagreed, somewhat, over who should be rich, and the government has certainly made misjudgments about how best to make Americans rich, but there has never been real, sustained opposition to the overall project of making America itself richer. Indeed, keeping this as our government’s highest value, and being willing to back it up with more guns than anyone else, has made us the richest nation in the history of the world. We have the dead bodies to prove it.

Trump is doing something different: He is making decisions that will clearly harm the American economy, in both the short and long term. He is breaking things that are useful to business interests. Casting this as “right wing populism” is, I think, foolish—the media’s habit of describing Trumpism as “populism” reflects mostly a paltry vocabulary. Calling a man whose primary motives are narcissism and revenge and self-enrichment a “populist” does not really illuminate what’s going on here.

The most honest explanation for Trump’s actions are: He is insane. He suffers from a number of pathologies. That is fairly clear. The more important question is: How has this insane man managed to gain control of the government of the world’s richest and most powerful nation? That, my friends, is the unfortunate outcome of an economic system that has so profoundly failed to enforce economic equality, and a political system that so profoundly failed to protect its democracy from the influence of capital that it allowed itself to be totally captured by extreme lunatics backed by extreme wealth. And here we are.
Het artikel gaat nog wat dieper in hoe Trump veel dingen sloopt die nodig zijn voor een goeddraaiende economie.
Je hebt helemaal gelijk dat Trumps plan niet kan werken, welk bedrijf zonder totale MAGA top gaat nou investeren in een land waar met het uur de godkeizer ingrijpende beslissingen kan afkondigen. Als bedrijf wil je stabiliteit geen totale chaos en corruptie, die corruptie is alleen interessant voor de kleine elite die er voordeel uit haalt. Antitrust tegen bijvoorbeeld tech giganten als Google of Meta is niet voor niks populair bij Republikeinen en de Bernie bro's.

Wat dat betreft is het nog wel interessant of Trump's DOJ daadwerkelijk werk gaat maken van Facebook aanpakken op hun monopolistische overtredingen, ze hebben gezegd van wel. Maar uiteraard als Zuck zich genoeg weet in te likken zal dat wel een nothingburger worden. Toch kan Trump daarmee de woede tegen het economische model misschien uitstellen maar hij zal het zeker niet keren.
pi_217363673
sick puppy:

quote:
A high school student from Wisconsin killed his parents as part of a larger plot to assassinate US President Donald Trump, the FBI has said.

Nikita Casap, 17, has been charged with the killing of his mother, Tatiana Casap, 35, and his stepfather Donald Mayer, 51, who were found dead at their home on 28 February.

A newly unsealed search warrant also alleges that the suspect's phone contained material relating to a neo-Nazi group called the Order of Nine Angles and praise for Adolf Hitler.

Investigators also discovered antisemitic writings in which the accused allegedly detailed his plans to kill Trump as a part of a broader goal to overthrow the government, according to the court document.
https://www.bbc.com/news/articles/c62g8d47z86o
pi_217363884
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 23:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
https://www.hamiltonnolan.com/p/divergence-from-the-interests-h

Divergence From the Interests of Capital
Trump will ultimately make rich people poorer. Why?
[..]
Het artikel gaat nog wat dieper in hoe Trump veel dingen sloopt die nodig zijn voor een goeddraaiende economie.
Je hebt helemaal gelijk dat Trumps plan niet kan werken, welk bedrijf zonder totale MAGA top gaat nou investeren in een land waar met het uur de godkeizer ingrijpende beslissingen kan afkondigen. Als bedrijf wil je stabiliteit geen totale chaos en corruptie, die corruptie is alleen interessant voor de kleine elite die er voordeel uit haalt. Antitrust tegen bijvoorbeeld tech giganten als Google of Meta is niet voor niks populair bij Republikeinen en de Bernie bro's.

Wat dat betreft is het nog wel interessant of Trump's DOJ daadwerkelijk werk gaat maken van Facebook aanpakken op hun monopolistische overtredingen, ze hebben gezegd van wel. Maar uiteraard als Zuck zich genoeg weet in te likken zal dat wel een nothingburger worden. Toch kan Trump daarmee de woede tegen het economische model misschien uitstellen maar hij zal het zeker niet keren.
Dit « per minuut » of « per uur » als regering of bedrijf van richting veranderen en zo chaos en wantrouwen zaaien kan ook nog alleen maar als je zoals Trump met twitterachtige media regeert. Omdat hij elke gedachtescheet direct openbaar maakt. Als je dat via de televisie doet zitten er uren tussen, en bij kranten dagen. En met tussentijd gaat het niet zo zigzag en 180 graden draaiierig.
Niet alleen is Trump -zoals in het artikel staat- geestesziek, en ondanks dat leider van het machtigste land ter wereld geworden, hij is een geesteszieke die elk besluit voor de landspolitiek per uur wijzigt, Dat zou op tv of radio niet kunnen, dan valt hij veel eerder door de mand.
pi_217364317
quote:

[..]

Men denkt dat er veel in Oekraïne ligt.

So what?

Die mineralen worden nu elders gehaald.
Jouw idee dat de energietransitie onmogelijk is zonder mineralen uit Oekraïne raakt kant noch wal.
pi_217364368
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 03:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

, Dat zou op tv of radio niet kunnen, dan valt hij veel eerder door de mand.
Juist door deze snelle sociale media waar trump elke hersenscheet van hem plaatst valt hij sneller door de mand voor de oplettende mensen. Helaas is er een grote subpopulatie die deze totaal incompetente hersenscheten van hem veel belangrijker vinden dan coherente verhalen. Dan heeft die grote subpopulatie ook nog eens de staatspropaganda zender fox news die het incompetente gedrag van dit circus blijft goed praten een fantastisch mix om zulke narcistische autocraten aan de macht te helpen en houden.
  maandag 14 april 2025 @ 09:02:03 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217365175
Foutje
Spoilers!
  maandag 14 april 2025 @ 09:03:08 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217365181
quote:
Interessante opinie. Ik krijg er koude rillingen van.
Spoilers!
  maandag 14 april 2025 @ 09:07:23 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217365209
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:14 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Erg goed stuk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 14 april 2025 @ 09:30:11 #245
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_217365311
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 14:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat jochie laten kijken naar hoe die mannen elkaar doodslaan 8)7

Pas als die mannen een rok zouden dragen zou er ophef over komen. :')
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 14 april 2025 @ 09:56:35 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217365496
quote:

[..]

onder de waddenzee ligt vast ook veel van die troep
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 14 april 2025 @ 09:57:47 #247
38496 Perrin
pi_217365501
quote:

[..]

Dat bereidt hem alvast voor op de toekomst die Musk voor ogen heeft.
pi_217365502
quote:

[..]

Ik keek al weinig UFC meer maar nu ze zo opzichtig pro-Trump zijn en zijn reet kussen hoef ik het al helemaal niet meer te zien. Je zo inlaten met een dictator is voor mij het tegenovergestelde van waar de vechtsport en martial arts voor staat.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 14 april 2025 @ 09:58:37 #249
38496 Perrin
pi_217365507
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 09:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik keek al weinig UFC meer maar nu ze zo opzichtig pro-Trump zijn en zijn reet kussen hoef ik het al helemaal niet meer te zien. Je zo inlaten met een dictator is voor mij het tegenovergestelde van waar de vechtsport en martial arts voor staat.
Ja je verwacht meer van lui die hun geld verdienen met stompzinnig geweld.
pi_217365529
quote:
9s.gif Op maandag 14 april 2025 09:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja je verwacht meer van lui die hun geld verdienen met stompzinnig geweld.
Haha, nee ik weet heel goed dat ik een minderheid ben wat dat betreft en dat het deels een wat stompzinnige machowereld is. Maar zo politiek gekleurd en opgeschoven naar rechts was het voorheen niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')