Ja hoor, we hadden Rusland gewoon Oekraïne moeten geven in ruil voor gas. Ik neem aan dat je dat zelf ook niet gelooft?quote:Op zondag 13 april 2025 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Hoeveel van de progressieve nitwits in de EU zouden nu willen dat ze een wat neutralere positie tegenover Rusland hadden ingenomen?
Er is helemaal niets om weg te geven. We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.quote:Op zondag 13 april 2025 18:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja hoor, we hadden Rusland gewoon Oekraïne moeten geven in ruil voor gas. Ik neem aan dat je dat zelf ook niet gelooft?
Dat is geen antwoord op de vraag. Hadden we Rusland Oekraïne gewoon over moeten laten nemen in ruil voor gas? Wie zegt dat Putin zich dan aan zijn woord had gehouden?quote:Op zondag 13 april 2025 18:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is helemaal niets om weg te geven. We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Boetsjaquote:Op zondag 13 april 2025 18:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er is helemaal niets om weg te geven. We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
En zelfs dat verdedigen gaat niet echt lekker vanwege de reeds bekende redenen.
Principes mogen wel wat kosten, alleen zijn we wel erg selectief met onze principes en waar de kosten precies mogen vallen.quote:Op zondag 13 april 2025 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Boetsja
Maar ik begrijp dat je je ogen wil sluiten voor dit soort dingen, zo lang gas maar goedkoop is.
Zo hebben de Russkis het al sinds 1537 gedaan (verdrag van Novgorod in de eerste Russisch Zweedse oorlog). Oorlog, verdragen sluiten en een paar jaar later het verdrag breken. Traditie van bijna 500 jaar is moeilijk te brekenquote:Op zondag 13 april 2025 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Hadden we Rusland Oekraïne gewoon over moeten laten nemen in ruil voor gas? Wie zegt dat Putin zich dan aan zijn woord had gehouden?
Dat doet niemand.quote:Op zondag 13 april 2025 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Canada het land waar sommigen hier van dromen om in te lijven bij de EU heeft Uranium.
En ook daar geldt dat niemand hier die landen wil inlijven voor de grondstoffenquote:Hetzelfde geld voor Australië en sommige Afrikaanse landen.
Ik heb een pelletkachel.quote:Als de standaard is “energie moet in Drenthe” liggen dan moet je ook bereid zijn om elke avond de houtkachel aan te steken om jezelf te verwarmen. Wellicht kunnen we weer massaal turf steken als alternatief.
We hebben wel turf gelukkig, nu alleen nog wat mensen regelen om te steken.quote:Op zondag 13 april 2025 19:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat doet niemand.
[..]
En ook daar geldt dat niemand hier die landen wil inlijven voor de grondstoffen
[..]
Ik heb een pelletkachel.
Anyway, jouw argument was dat we geen gas hadden en daarom de kont van Poetin en Trump hadden moeten kussen, of op kernenergie overgaan.
We hebben ook geen uranium.
Oekraïne is niets om weg te geven?quote:
Dat is onzin.quote:We hebben slechts besloten om iets te verdedigen ten koste van onze eigen positie op de wereld.
Het verdedigen gaat prima.quote:En zelfs dat verdedigen gaat niet echt lekker vanwege de reeds bekende redenen.
Je hebt het er maar zwaar mee.quote:Op zondag 13 april 2025 19:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben wel turf gelukkig, nu alleen nog wat mensen regelen om te steken.
Tweemaal oneens. We had a good run.quote:Op zondag 13 april 2025 18:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vol inzetten op kernenergie was beter geweest.
Gelukkig valt dit tegenwoordig ook onder groene stroom evenals gas.
Hahaha nee hoor, ik leef in België wist je nog? Een land dat helaas een minderwaardigheidscomplex heeft naar Nederland toe maar waar men gelukkig nog het morele besef heeft om energie enigszins betaalbaar te houden.quote:Op zondag 13 april 2025 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt het er maar zwaar mee.
Top: leer in kansen en mogelijkheden te denken, ipv krampachtig oude gebruiken vast te houden die je schaden.
Lekkere karaktertrek is dat.quote:Op zondag 13 april 2025 20:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hahaha nee hoor, ik leef in België wist je nog? Een land dat helaas een minderwaardigheidscomplex heeft naar Nederland toe maar waar men gelukkig nog het morele besef heeft om energie enigszins betaalbaar te houden.
Ik heb ook in jouw situatie gezeten Wantie, weliswaar geen pelletkachel maar met een ouderwetse houtkachel. Het was heerlijk om gratis hout te stoken terwijl de rest krom moest liggen om het huis enigszins op temperatuur te houden.
Zoals? Ik kan me naast de VS geen andere handelspartner bedenken die er zo de kantjes van af loopt.quote:Op zondag 13 april 2025 19:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Principes mogen wel wat kosten, alleen zijn we wel erg selectief met onze principes en waar de kosten precies mogen vallen.
Kernenergie was 30 jaar geleden een leuke tussenstap geweest. Nu niet meerquote:Op zondag 13 april 2025 18:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vol inzetten op kernenergie was beter geweest.
Gelukkig valt dit tegenwoordig ook onder groene stroom evenals gas.
Minder energiebelasting bedoel je.quote:Op zondag 13 april 2025 20:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hahaha nee hoor, ik leef in België wist je nog? Een land dat helaas een minderwaardigheidscomplex heeft naar Nederland toe maar waar men gelukkig nog het morele besef heeft om energie enigszins betaalbaar te houden.
Die kunnen ook een pelletkachel kopen.quote:Ik heb ook in jouw situatie gezeten Wantie, weliswaar geen pelletkachel maar met een ouderwetse houtkachel. Het was heerlijk om gratis hout te stoken terwijl de rest krom moest liggen om het huis enigszins op temperatuur te houden.
Andere mensen hadden wat minder geluk, die zagen een maandelijkse energierekening van honderden euro’s tegemoet.
Allemaal leuk en aardig, maar daarvoor moet je bij Rusland zijn.quote:Die arme mensen hebben geen enkele kans om te vergroenen tenzij je vind dat ze maar een kampvuur moeten maken in de woonkamer.
Zoals gewoonlijk gaf empathisch links wederom niet thuis geheel in lijn met de verwachtingen.
Het zou overigens wel fijn zijn als de boven ons gestelden zouden denken in mogelijkheden, daar schort het helaas een beetje aan.
Ik vond het inderdaad heerlijk om hout te stoken met die absurd hoge prijzen. Tegelijkertijd vond ik ook dat de belastingen drastisch verlaagd moesten worden. Helaas gaf empatisch links niet thuis toen ze moesten kiezen tussen het stokpaardje klimaat en het welzijn van de bevolking.quote:
We hebben al 20 jaar geen linkse regering in Nederland.quote:Op zondag 13 april 2025 20:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vond het inderdaad heerlijk om hout te stoken met die absurd hoge prijzen. Tegelijkertijd vond ik ook dat de belastingen drastisch verlaagd moesten worden. Helaas gaf empatisch links niet thuis toen ze moesten kiezen tussen het stokpaardje klimaat en het welzijn van de bevolking.
De boodschap was dat de rijken anders ook mee zouden profiteren. Kun jezelf voorstellen dat je zo ideologisch vastgeroest zit dat je bang bent dat de rijken meeprofiteren van maatregelen om vooral minima bij te staan?
Saudi Arabië heeft behoorlijk huis gehouden in Jemen. Talloze burgerslachtoffers waaronder vrouwen en kinderen en een gigantisch aantal van die kinderen loopt het risico om te sterven aan hongersnood.quote:Op zondag 13 april 2025 20:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals? Ik kan me naast de VS geen andere handelspartner bedenken die er zo de kantjes van af loopt.
Je hoeft niet in de regering te zitten om moties te steunen die belastingen op gas verlagen.quote:Op zondag 13 april 2025 20:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
We hebben al 20 jaar geen linkse regering in Nederland.
Ja klopt best hypocriet maar zelfs dat is niet te vergelijken met wat er nu in Oekraïne plaats vindt en vond.quote:Op zondag 13 april 2025 20:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Saudi Arabië heeft behoorlijk huis gehouden in Jemen. Talloze burgerslachtoffers waaronder vrouwen en kinderen en een gigantisch aantal van die kinderen loopt het risico om te sterven aan hongersnood.
https://www.amnesty.nl/wa(...)smisdrijven-in-jemenquote:Op zondag 13 april 2025 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja klopt best hypocriet maar zelfs dat is niet te vergelijken met wat er nu in Oekraïne plaats vindt en vond.
FAFO, I guess.quote:China has suspended exports of a wide range of critical minerals and magnets, threatening to choke off supplies of components central to automakers, aerospace manufacturers, semiconductor companies and military contractors around the world.
Shipments of the magnets, essential for assembling everything from cars and drones to robots and missiles, have been halted at many Chinese ports while the Chinese government drafts a new regulatory system. Once in place, the new system could permanently prevent supplies from reaching certain companies, including American military contractors.
( )
The so-called heavy rare earth metals covered by the export suspension are used in magnets essential for many kinds of electric motors. These motors are crucial components of electric cars, drones, robots, missiles and spacecraft. Gasoline-powered cars also use electric motors with rare earth magnets for critical tasks like steering.
The metals also go into the chemicals for manufacturing jet engines, lasers, car headlights and certain spark plugs. And these rare metals are vital ingredients in capacitors, which are electrical components of the computer chips that power artificial intelligence servers and smartphones.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |