-----------------------------quote:Hommeles rond Marjolein Faber: minister wil onderscheidingen voor COA- en vluchtelingenwerkers niet goedkeuren
Den Haag - Het goedkeuren van een koninklijke onderscheiding leidt tot gedoe in politiek Den Haag. Vijf mensen die werkzaam zijn geweest bij het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) en in de vluchtelingensector zijn voorgedragen voor een lintje, maar asielminister Marjolein Faber (PVV) weigert volgens Haagse bronnen om haar handtekening te zetten onder die voordrachten.
Het indienen van een aanvraag voor een koninklijke onderscheiding is omgeven met procedures. Wie denkt dat iemand een lintje verdient, moet eerst een formulier invullen waarop staat waarom diegene ervoor in aanmerking zou moeten komen. Dat formulier gaat naar de gemeente van de persoon die misschien gedecoreerd gaat worden. Vervolgens buigt de burgemeester zich erover, daarna de commissaris van de koning en Kanselarij der Nederlandse Orden, waar een speciale commissie toetst of het voorstel voldoet aan het reglement op de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje Nassau.
Minister Faber weigert voordracht te accorderen
Doorgaans is de rest van het traject niet veel meer dan een formaliteit: onder de voordracht hoeven alleen nog de handtekeningen van een minister en de koning worden gezet. Maar volgens Haagse bronnen is in de procedure van vijf mensen die in de asielwereld hebben gewerkt een kink in de kabel gekomen nu minister Faber weigert om hun voordracht te accorderen. Een unicum, zo wordt gemeld.
Maar Faber houdt voet bij stuk. Zij vindt volgens betrokkenen dat het uitreiken van de lintjes ’volledig botst’ met haar eigen beleid. Ze gaat niet tekenen omdat het ’niet verenigbaar’ zou zijn.
Het besluit van de PVV-bewindsvrouw volgt na haar eerdere stap om de subsidie van VluchtelingenWerk Nederland abrupt te verlagen, wat de stichting ertoe bracht juridische stappen te ondernemen.
Voor de vijf mensen die het lintje zouden krijgen is het niet per definitie over en uit. Ook zonder de krabbel van Faber kan het proces doorgaan, bijvoorbeeld door een andere minister de voordracht te laten beoordelen. Ook kan de ministerraad zich over de kwestie buigen. Volgens de spelregels moet Faber ’met gerechte argumenten’ komen om de voordracht niet te tekenen.
https://www.telegraaf.nl/(...)kers-niet-goedkeuren
Pretendeer even dat al die vluchtelingen roomwitte blanke calvinistische Boeren zijn uit Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Faber![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VVD en NSC die niet de ballen hebben om dat wijf weg te sturen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan zul je als bij een wonder Wilders niet met horen over opvang in de regio.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pretendeer even dat al die vluchtelingen roomwitte blanke calvinistische Boeren zijn uit Zuid-Afrika.
Nee, 'progressieven' daarentegen wel. Wat moeten we hier met aartsconservatieve religieuzen en hun middeleeuwse opvattingen over vrouwen en homo's? Correct?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zul je als bij een wonder Wilders niet met horen over opvang in de regio.
Want dat maakt het weigeren van een lintje voor vrijwilligers in de opvang plots ok ofzo?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pretendeer even dat al die vluchtelingen roomwitte blanke calvinistische Boeren zijn uit Zuid-Afrika.
Vreemd dat je in je zoveelste kruistocht voor rechtvaardigheid de roep tot executie van een minister nog net niet reden genoeg vindt om te reagerenquote:Op woensdag 2 april 2025 20:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er is weinig of niks voor nodig om hem te triggeren blijkbaar. Mooi excuus om weer op te komen voor extreemrechtse gekkies.
Daarom staat het tussen aanhalingstekens.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net alsof alle progressief denkende mensen haar dood willen hebben ofzo.
Nee natuurlijk niet. Dit zijn geen progressieve uitspraken maar radicale.
Omdat ze het kabinet niet willen laten vallen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Faber![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VVD en NSC die niet de ballen hebben om dat wijf weg te sturen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
God god, je rood/witte waas is weer neergedaald. Mijn opmerking was een reactie op iemand die voorstelde om Agema dan ook maar een lintje te geven en had niks met je heldin Faber te maken.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is meer die tendens.
Alles wat vooral niet-wit, niet-Westers, niet-Europees en niet-christelijk is, daar heeft 'progressief deugend Nederland' automatisch een deugboner voor.
Voornoemd conservatisme m.b.t. vrouwen en homo's is alleen laakbaar wanneer dat komt uit Trumpiaanse of SGP-gristelijke hoek. Wat heet: oh wat levert men gaarne strijd tegen dat primitieve denken!
Faber is een van de meest incompetente ministers die ik ook heb gezien. De PVV is een broddelpartij van heb ik jou daar. Om die Faber nu op te hangen omdat je met je witte erfschuld wil aantonen dat je met je reet omhoog ligt voor alles dat exotisch is, OMDAT het exotisch is, is mij dan weer een brug te ver.
Nee klopt dan is het normaal.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
God god, je rood/witte waas is weer neergedaald. Mijn opmerking was een reactie op iemand die voorstelde om Agema dan ook maar een lintje te geven en had niks met je heldin Faber te maken.
Maar stel dat een onverlaat die op de PvdA heeft gestemd dat roept, dan vind meteen heel progressief Nederland dat volgens Etto. Het klinkt aardig paranoide.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Er is niks progressiefs aan de fantasie om iemand op te hangen.
Het script wordt ook enorm voorspelbaar en altijd door dezelfde usual suspects.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iemand zegt iets en Etto is er als de kippen bij om dat op vervolgens op heel 'progressief deugend Nederland' (whatever that may be) te projecteren, en iedereen die jij meent dat daaronder valt ter verantwoording te roepen.
Riiiiiiight.
Het gaat erom dat een wat luchtig bedoelde opmerking weer volledig en hysterisch wordt verketterd en wordt opgehangen (no pun intended) aan heel 'progressief Nederland' (whatever that may be) in plaats van gewoon aan mij wordt toegeschreven, aangezien ik gewoon voor mezelf praat en geen woordvoerder ben van 'progressief Nederland (nogmaals: whatever that may be) en dus ook niet voor hen praat.quote:
Waaruit maak je dat op?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iemand zegt iets en Etto is er als de kippen bij om dat op vervolgens op heel 'progressief deugend Nederland' (whatever that may be) te projecteren, en iedereen die jij meent dat daaronder valt ter verantwoording te roepen.
Riiiiiiight.
Echt hè. Wat een domme onzin.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:53 schreef Dutchguy het volgende:
Voor deze ongein werd dus een debat over inflatie opgeofferd. Frustrerend.
Dat staat nergens in wat ik schrijf, Hex...quote:Op woensdag 2 april 2025 20:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar stel dat een onverlaat die op de PvdA heeft gestemd dat roept, dan vind meteen heel progressief Nederland dat volgens Etto. Het klinkt aardig paranoide.
Aan 'progressief' NL? Uiteraard. Dat is dan ook een bloeddorstig, sektarisch en inherent tegenstrijdg gedrocht.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een wat luchtig bedoelde opmerking weer volledig en hysterisch wordt verketterd en wordt opgehangen (no pun intended) aan heel 'progressief Nederland' (whatever that may be) in plaats van gewoon aan mij wordt toegeschreven, aangezien ik gewoon voor mezelf praat en geen woordvoerder ben van 'progressief Nederland (nogmaals: whatever that may be) en dus ook niet voor hen praat.
Dat gedweep met die Luigi Mangioni, ook zo heerlijk om te zien.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet? NWS wordt in het POL hok altijd met Stormfront vergeleken. Terwijl ik al de grootste massamoord van de 20e eeuw heb gebagatelliseerd zien worden door iemand uit de vaste kliek en nu weer door een regular gepost zie worden dat een politicus moet worden opgehangen.
Jullie vaste zeikobject Wilders komt nog niet voor 25 procent in de buurt daarvan.
Want inflatie verdwijnt door voor een motie te stemmen die zegt dat dat klaar moet zijn?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:53 schreef Dutchguy het volgende:
Die heb ik gemist.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gedweep met die Luigi Mangioni, ook zo heerlijk om te zien.
Alles is geoorloofd wanneer je de 'morele waarheid' aan je zijde hebt.
Een mislukte minister en lintjes? Waar is de boom en het touw.
Power to the sheeple en zulks
Een of andere extreemlinkse figuur vind hem een held, dus dan vind iedereen die progressief is dat volgens zijn logica.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:20 schreef recursief het volgende:
Wat heeft een Amerikaanse moordenaar nou weer met Faber te maken?
Wat is de band met Faber?quote:Op woensdag 2 april 2025 21:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een of andere extreemlinkse figuur vind hem een held, dus dan vind iedereen die progressief is dat volgens zijn logica.
Dit moet je niet doen. Verbasteringen zijn altijd zwak. En niet toegestaan dacht ik ook.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als een boer met kiespijn, logisch. Wat een aanfluiting is timmerpad en consorten.
We mogen geen kritiek op haar hebben omdat we niet door voldoende hoepeltjes gesprongen zijn zoals schande spreken van bepaalde posts waar hij van vind dat we dat moeten doen.quote:
Niks, ze kregen hun salaris toch al.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:04 schreef ootjekatootje het volgende:
Zo weer een dag besteed aan linkse deugdelijkheid.
En wat heeft het geintje deze keer weer gekost?
Waarom moet je sowieso iets krijgen voor iets wat je vrijwillig doet ? Het heet niet voor niks vrijwilligerswerk.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Want dat maakt het weigeren van een lintje voor vrijwilligers in de opvang plots ok ofzo?
Zoals echte ambtenaren niks doen de hele dag.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niks, ze kregen hun salaris toch al.
Niks moet. Maar een beetje waardering voor mensen die zich jarenlang belangeloos inzetten voor de maatschappij is toch niks mis mee?quote:Op woensdag 2 april 2025 22:26 schreef TLC het volgende:
[..]
Waarom moet je sowieso iets krijgen voor iets wat je vrijwillig doet ? Het heet niet voor niks vrijwilligerswerk.
Ze waren vandaag toch juist (extra) aan het werk?quote:Op woensdag 2 april 2025 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zoals echte ambtenaren niks doen de hele dag.
Elkaar voor rotte vis uitmaken, belachelijk maken, ff lunchen en weer verder met hakken.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze waren vandaag toch juist (extra) aan het werk?
Volksvertegenwoordigers die bestuurders ter verantwoording willen roepen lijkt me toch echt gewoon hun werk. Dat jij de desbetreffende minister per definitie steunt, doet daar gelukkig weinig aan af.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Elkaar voor rotte vis uitmaken, belachelijk maken, ff lunchen en weer verder met hakken.
Schandalig.
Wat een slecht voorbeeld.
Bizar.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Om haar nek en aan een boomtak".
'Progressief deugend Nederland' laat weer even zien wat echte normen en waarden zijn.
@:Lord_Vetinari
Mijn God wat is witte erfschuld tenenkrommend.
Ontkenningsfase much.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben niet zo labiel als de users die mij voor gek verklaarden. Jij en die andere users met dezelfde mening over mij kunnen beter in zo'n gekkenhuis een cursus zelfbeheersing gaan volgen.
Snap het wel. Mede de schuld van die jetten en zijn energiebeleid waardoor de energieprijzen stijgen en de inflatie aanjaagt.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:53 schreef Dutchguy het volgende:
Gek dat je hem wel aanspreekt en iemand die suggereert dat Agema aan een boom moet hangen niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit moet je niet doen. Verbasteringen zijn altijd zwak. En niet toegestaan dacht ik ook.
quote:Op woensdag 2 april 2025 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, om haar nek en aan een boomtak.
Ik steun niemand, ik neem dat hele zooitje die wanstaltige vertoning kwalijk.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Volksvertegenwoordigers die bestuurders ter verantwoording willen roepen lijkt me toch echt gewoon hun werk. Dat jij de desbetreffende minister per definitie steunt, doet daar gelukkig weinig aan af.
Tr is gezet inmiddels. Raad aan dat meerderen het doen.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
Aangezien er niet gereekst is en de quote ontbreekt (al is ie te walgelijk voor woorden)
[..]
Gewoon oprechte vraag, wat wil jij gaan doen als je minister bent? Laat staan minister-president. Ik vind dat elke inwoner van dit land dit zelf wel eens mag gaan afvragen ipv maar te roeptoeteren langs de wal.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja wordt je dat?
Dan ga je toch lekker kotsen?
Succes er mee. Nog wat inhoudelijks te melden?
Open een topic zou ik zeggen. Offtopic hier.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gewoon oprechte vraag, wat wil jij gaan doen als je minister bent? Laat staan minister-president. Ik vind dat elke inwoner van dit land dit zelf wel eens mag gaan afvragen ipv maar te roeptoeteren langs de wal.
Faber had die zelfreflectie ook moeten hebben voordat ze dit ambt aan nam, alleen uit adoratie voor Wilders (de enige ondemocratische partij in dit land) pakte ze haar shine.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Open een topic zou ik zeggen. Offtopic hier.
Klopt. Totaal ander onderwerp.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Faber had die zelfreflectie ook moeten hebben voordat ze dit ambt aan nam, alleen uit adoratie voor Wilders (de enige ondemocratische partij in dit land) pakte ze haar shine.
Met je off-topic. Leren luisteren is ook een vak.
Daarin geef ik je gelijk, hoor. Ben er hard op af geknapt (ben een midden stemmer). Maar je moet mij toch gelijk geven dat dit gedoe ons land echt niet verder helpt?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Totaal ander onderwerp.
Maar je verwijt dus dat faber er alleen zit om te willen shinen?
Hmm.. waarom was die kaag ook alweer naar de NLse politiek overgestapt?
1 reden: ze wilde alleen shinen als eerste vrouwelijke MP. Want weet je wat ze deed toen ze er achter kwam dat het niet ging lukken? Heel snel wegrennen.
Als dat geen egotripperij is.
Maar prima hoor. Heb je mening maar.
Nope. Totaal niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daarin geef ik je gelijk, hoor. Ben er hard op af geknapt (ben een midden stemmer). Maar je moet mij toch gelijk geven dat dit gedoe ons land echt niet verder helpt?
In welke politicus heb jij dan wel vertrouwen?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope. Totaal niet.
Heb dan ook niks op met politici die hun taak van volksvertegenwoordiger niet serieus nemen. En daar hebben we er de afgelopen dagen veel te veel van gezien.
Ik had het even in omtzigt.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In welke politicus heb jij dan wel vertrouwen?
Ja, zwak ziek en misselijk en als het puntje bij paaltje komt zwaar afhaken, teleurstellend inderdaad. Ik heb SP gestemd de laatste ronde.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had het even in omtzigt.
Verhaal is ook bekend inmiddels.
En jij?
Het was vandaag aan alle kanten zeer teleurstellend.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, zwak ziek en misselijk en als het puntje bij paaltje komt zwaar afhaken, teleurstellend inderdaad.
Het was bijna niet om aan te zien.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het was vandaag aan alle kanten zeer teleurstellend.
Eens. Ontzettend opgeblazen dit. Goed, het is niet gangbaar dat een minister niet tekent voor een lintje, maar het kan wel gewoon als je gewetensbezwaren hebt. Een christelijke minister kan ook weigeren voor een lintje voor een abortusarts om maar wat te noemen. Is allemaal heel simpel op te lossen door een ander te laten tekenen. Alleen had Faber het wat meer binnenskamers moeten houden, maar daar is ze helaas niet politiek handig genoeg voor.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:16 schreef Montagui het volgende:
Ach Faber is niet de eerste.
Nota bene is er in het verleden door Job de Ruijter (minister van Justitie - CDA) een lintje geweigerd aan Simon Wiesenthal. Ook politiek beladen omdat Wiesenthal o.a. een ander standpunt m.b.t. de 'zaak Menten' aanhing.
[ x ]
Persoonlijk zou ik een dergelijk afweging m.b.t. de lintjes niet maken, het misschien ook wel onfatsoenlijk vinden, maar puntje bij paaltje deed Faber niets verkeerd. En daar mag de oppositie wat van vinden maar om dan zo'n heeeeeele grote woorden voor te gebruiken???
Wat mij betreft is het de ophef niet waard (Schoof heeft Faber overruled, en doorrrr!!) en maakt de oppositie de zaak veel te groot. Er zijn ergere dingen die aangepakt moeten worden en door dit debat nu weer opgeschoven moeten worden.
De linkse kift begint wel ziekelijke vormen aan te nemen.
En als Faber nou net niet die autist is maar gewoon iemand die achter haar ideeën staat, deze uitdraagt, en ook verdedigt? Is dat dan autisme? Of juist een vorm van standvastigheid? Een soort van geloof van waarin zijzelf geloofd?quote:Op donderdag 3 april 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
Faber heeft met haar (autistische) manier van proberen beleid door te voeren inmiddels zoveel tegenwerking van zowel haar coalitiegenoten als alle ambtenaren in haar departement dat ze nog nauwelijks iets van een nieuwe wet er doorheen krijgt, het lijkt mij wel een mensje dat in zichzelf gelooft en absoluut zichzelf niet herkend in een of andere woeste kampfuhrer, ze volgt gewoon de strategie van Wilders en hoppa, zo snel mogelijk minder instroom van enge buitenlanders.
Dit is wel weer heel erg Calimerogedrag hoor. Geef gewoon toe dat er geblunderd is, maak excuses en ga door. Als ze dat hadden gedaan, was er weinig om zo lang over te praten. Maar als een minister zo vast zit in haar eigen gelijk, wordt het vanzelf onmogelijk…quote:
Nee het kabinet loopt vooral zichzelf te beschadigen met een minister die liever clowntje speelt dan met deugdelijk beleid te komen.quote:
quote:Op donderdag 3 april 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is wel weer heel erg Calimerogedrag hoor. Geef gewoon toe dat er geblunderd is, maak excuses en ga door. Als ze dat hadden gedaan, was er weinig om zo lang over te praten. Maar als een minister zo vast zit in haar eigen gelijk, wordt het vanzelf onmogelijk…
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het kabinet loopt vooral zichzelf te beschadigen met een minister die liever clowntje speelt dan met deugdelijk beleid te komen.
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.
En nu spreekt een stukje teleurstelling. Mag hoor. Is niet erg
Ah, scheldwoorden enzo.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.
Maar dat is geen reden om dergelijk huftergedrag van Faber maar onbesproken te laten.
Vrijwilligerswerk is ook gewoon werk. Vaak heb je ook gewoon een contract, alleen krijg je er geen geld voor.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Broers vragen lintje aan voor hun moeder, maar minister Faber wil niet tekenen: ‘Het voelt alsof mam een landverrader is’
Telegraaf heeft er eentje gevonden, interessante is wel dat er wordt gezegd dat ze voor het COA werkt, als in een betaalde baan heeft.
Ik denk dat de VVD en NSC wel wilde maar Wilders heeft waarschijnlijk weer staan stampvoeten en dreigen met de val van het kabinetquote:Op donderdag 3 april 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.
Maar dat is geen reden om dergelijk huftergedrag van Faber maar onbesproken te laten.
Ja het staat er vaag in het artikel maar "Ze is mantelzorger, hielp in een welzijnsinstelling en werkt daarnaast al sinds jaar en dag voor het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA)" suggereert een enerzijds vrijwilligerswerk anderzijds baan bij het COA.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is ook gewoon werk. Vaak heb je ook gewoon een contract, alleen krijg je er geen geld voor.
Ik ben het er wel mee eens dat er belangrijkere onderwerpen zijn dan de lintjesregen, maar ze hebben zelf de stok gecreëerd om mee te slaan. Of beter gezegd: Faber heeft dat gedaan. Je kan verwachten dat de oppositie zoiets aankaart. Dat zou in elke mogelijke kabinetssamenstelling gebeuren.quote:
Het wordt dan ook steeds meer duidelijk dat links een wolf in schaapskleren is.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, scheldwoorden enzo.
Faber is wel een beetje de kaag van links he. Alles wat ze doet in jullie ogen is verkeerd en schelden op haar is bon-ton.
En maar huilen vorige periode over hoe kaag werd bejegend.
Je bent precies geworden tot waar je schande van sprak.
Wazige projectie weer van je. Ik zeg juist dat ze het zonder veel gezichtsverlies prima op een andere manier af hadden kunnen handelen.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.
En nu spreekt een stukje teleurstelling. Mag hoor. Is niet erg
De enige die steeds weer over Kaag begint ben jij. Laat eens los want die is al meer dan een jaar niet meer relevant. En toen ze er nog wel zat ook niet relevant voor hoe Faber het nu doet.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, scheldwoorden enzo.
Faber is wel een beetje de kaag van links he. Alles wat ze doet in jullie ogen is verkeerd en schelden op haar is bon-ton.
En maar huilen vorige periode over hoe kaag werd bejegend.
Je bent precies geworden tot waar je schande van sprak.
Erg woke van je om huftergedrag onbesproken te willen laten omdat ze vrouw is.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
Links is helemaal niet tegen vrouwenhaat, het gaat er alleen om wat voor politiek signatuur die vrouw heeft.
Ik ga deze post uitprinten en inlijsten.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Erg woke van je om huftergedrag onbesproken te willen laten omdat ze vrouw is.
De ergste.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:30 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het wordt dan ook steeds meer duidelijk dat links een wolf in schaapskleren is.
Zoals ik al eerder zei: links is net die ene collega op je werk die niets kan en doet maar wel de hele dag jou op je vingers kijkt hopend dat je een fout maakt en dan gelijk naar de baas rent om je te naaien.
Natuurlijk vind je het niet meer relevant.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
Laat eens los want die is al meer dan een jaar niet meer relevant.
Ze is het ook gewoon niet meer want ze zit niet in de regering en heeft zich ook niet bezig gehouden met nodeloze relletjes schoppen rondom lintjes.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurlijk vind je het niet meer relevant.
Alleen maar in een poging om de enorme bak hypocrisie van je niet te hoeven onderkennen.
Eerst schande spreken van de manier van aanspreken en nu precies hetzelfde doen. Dat is prima relevant.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze is het ook gewoon niet meer want ze zit niet in de regering en heeft zich ook niet bezig gehouden met nodeloze relletjes schoppen rondom lintjes.
Waar heb ik eigenlijk schande gesproken op een moment dat Kaag misschien ooit wel eens door iemand is aangesproken op eventueel huftergedrag?quote:Op donderdag 3 april 2025 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerst schande spreken van de manier van aanspreken en nu precies hetzelfde doen. Dat is prima relevant.
Poging helaas mislukt man.
Heb je dat niet gedaan dan?quote:Op donderdag 3 april 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar heb ik eigenlijk schande gesproken op een moment dat Kaag misschien ooit wel eens door iemand is aangesproken op eventueel huftergedrag?
Maar hey, een ander uitmaken van een andere politieke komaf, is helemaal prima natuurlijk he.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus haar uitschelden voor heks en leugenaar en dan nog verwachten dat ze wel met je wil samenwerken.
Houd toch op. De artikelen waren niet aan te slepen toen Kaag heks werd genoemd door Wilders en ook hier springt men op de kast. Dit terwijl Faber al topic na topic voor alles wordt uitgemaakt en een andere PVV politica aan een boom mag worden opgehangen en dan hul je je in stilzwijgen.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De enige die steeds weer over Kaag begint ben jij. Laat eens los want die is al meer dan een jaar niet meer relevant. En toen ze er nog wel zat ook niet relevant voor hoe Faber het nu doet.
Verder is iemand huftergedrag verwijten volgens mij geen scheldwoord. Het is vooral een duiding over hoe iemand zich gedraagt. Iets dat overigens ook niet-linkse partijen als BBB, VVD, SGP, CDA en NSC onderschrijven. De enige reden dat ze er nog zit is omdat de coalitiegenoten geen verkiezingen willen.
En dat Faber onder linkse partijen niet populair is dat mag geen verrassing wezen. Echter ze heeft gewoon een riante meerderheid aan rechtsere partijen die open staan voor een strenger asielbeleid. Maar dat komt niet van de grond omdat ze te druk is met negatieve aandacht zoeken en clowntje spelen.
Hypocriet tot in den top idd.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Houd toch op. De artikelen waren niet aan te slepen toen Kaag heks werd genoemd door Wilders en ook hier springt men op de kast. Dit terwijl Faber al topic na topic voor alles wordt uitgemaakt en een andere PVV politica aan een boom mag worden opgehangen en dan hul je je in stilzwijgen.
Over welk huftergedrag van Kaag gaat dat precies?quote:Op donderdag 3 april 2025 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je dat niet gedaan dan?
Heb je je niet opgesteld in de afgelopen jaren als de hoeder van de grote sigrid en op iedereen gereageerd die ook maar een beetje kritiek op haar had?
Staat je netjes als je je partijleider niet hebt beschermd. Ow wacht, oa hier:
Oh van mij hoeft Faber echt niet samen te werken met mensen en partijen die onaardig tegen haar doen. Dat deed ze ook al niet.quote:Maar hey, een ander uitmaken van een andere politieke komaf, is helemaal prima natuurlijk he.
Ga gerust verder man, heerlijk om te zien hoe je wederom aan het vallen bent. Iedere keer weer een stukje verder.
Dit kunnen we testen: weliswaar zijn hier geen blanke Zuid-Afrikaanse asielzoekers maar wel een hoop (toch doorgaans behoorlijk conservatieve) Oekraiense blanke vluchtelingen. Lopen de linkse partijen daar erg tegen te hoop?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, 'progressieven' daarentegen wel. Wat moeten we hier met aartsconservatieve religieuzen en hun middeleeuwse opvattingen over vrouwen en homo's? Correct?
Nou schrijf gerust een artikel hoe stom je het vind dat Faber niet alleen maar aardige reacties ontvangt op haar gedrag.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Houd toch op. De artikelen waren niet aan te slepen toen Kaag heks werd genoemd door Wilders en ook hier springt men op de kast. Dit terwijl Faber al topic na topic voor alles wordt uitgemaakt en een andere PVV politica aan een boom mag worden opgehangen en dan hul je je in stilzwijgen.
En nu doe je bewust weer alsof je het niet begrijpt wat het punt is.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou schrijf gerust een artikel hoe stom je het vind dat Faber niet alleen maar aardige reacties ontvangt op haar gedrag.
Niet te vergelijken. Iedereen op links is het erover eens dat Rusland de boeman is en dus zijn Oekraïners ok. Zuid-Afrikaanse blanken zijn "dader" en de daders van geweld richting hen "slachtoffer" dus dat gaat error does not compute veroorzaken in de progressieve breinen.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit kunnen we testen: weliswaar zijn hier geen blanke Zuid-Afrikaanse asielzoekers maar wel een hoop (toch doorgaans behoorlijk conservatieve) Oekraiense blanke vluchtelingen. Lopen de linkse partijen daar erg tegen te hoop?
Ik begrijp prima wat het punt is. Kennelijk is er geen enkele steekhoudende reden te bedenken om het gedrag van mevrouw Faber te verdedigen. Dus moeten er vergezochte capriolen uitgehaald worden om de kritiek maar te smoren.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En nu doe je bewust weer alsof je het niet begrijpt wat het punt is.
quote:Op donderdag 3 april 2025 13:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik begrijp prima wat het punt is. Kennelijk is er geen enkele steekhoudende reden te bedenken om het gedrag van mevrouw Faber te verdedigen. Dus moeten er vergezochte capriolen uitgehaald worden om de kritiek maar te smoren.
Wie diskwalificeert Faber hier nou precies omdat ze vrouw is?quote:Op donderdag 3 april 2025 13:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zitten hier geen PVV-stemmers dus dat frame gaat niet op Hexagon. Verder is het toch een feit dat toen "nieuwe leiderschap" Kaag werd bekritiseerd dat allemaal om haar vrouw-zijn zou draaien? Nu diskwalificeert men Faber op basis van vrouwelijke kenmerken en is dat ineens geen probleem. Sterker nog, het komt vanuit "progressieve" hoek.
Dat deed men bij Kaag ook niet, dat is het hele punt. Kaag was een incompetente, regenteske, hautaine persoon. Niks met haar vrouw-zijn te maken.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie diskwalificeert Faber hier nou precies omdat ze vrouw is?
Het gaat toch echt om hoe ze zich gedraagt. Een man had exact dezelfde kritiek gekregen.
Dat mag je vinden. Maar dat maakt Faber niet ineens een goede minister en haar gedrag ook niet ineens normaal.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat deed men bij Kaag ook niet, dat is het hele punt. Kaag was een incompetente, regenteske, hautaine persoon. Niks met haar vrouw-zijn te maken.
Tja blijkbaar was het bij Kaag ook oke volgens de PVV, dus blijkbaar hebben ze de nieuwe norm geschapen.quote:Wel werden er soms dingen als heks gebruikt en dat was al genoeg om over de zeik te gaan maar bij Faber is dat kennelijk wel oké.
En weer een poging om zand in de ogen te strooien met je wartaal. En het punt is ook niet dat kaag huftergedrag is, het punt is dat er schande werd gesproken over dat ze als heks werd uitgemaakt door wilders. Omgangsvormen enzo, hoort niet in de kamer.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Over welk huftergedrag van Kaag gaat dat precies?
[..]
Oh van mij hoeft Faber echt niet samen te werken met mensen en partijen die onaardig tegen haar doen. Dat deed ze ook al niet.
Ah, het is de nieuwe norm. Natuurlijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:40 schreef Hexagon het volgende:
(...)
[..]
Tja blijkbaar was het bij Kaag ook oke volgens de PVV, dus blijkbaar hebben ze de nieuwe norm geschapen.
kaag kreeg ook terechte kritiek op haar 'incompetente, regenteske, hautaine' gedrag. Ze zat er nota bene maar met 1 reden: ze wilde persoonlijk shinen. Eerst door de eerste vrouwelijke MP te willen worden en toen bleek dat dat niet lukte wilde ze het koffertje van Zalm vervangen voor het koffertje van Kaag. Maar het werd allemaal afgedaan als 'vrouwenhaat'quote:Op donderdag 3 april 2025 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie diskwalificeert Faber hier nou precies omdat ze vrouw is?
Het gaat toch echt om hoe ze zich gedraagt. Een man had exact dezelfde kritiek gekregen.
quote:Op maandag 10 februari 2025 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een vermoeiende man. Het ligt niet aan de NSC dat Geertje en zijn kampbewaakster van die lamme prutsers zijn.
Tja, menigeen ziet de acties van Faber dus wel als huftergedrag. Daarbij kiest ze er zelf voor om iedere keer negatieve aandacht te zoeken met dit soort acties. Het is niet dat het haar allemaal overkomt ofzo. Ze kan ook gewoon wetten gaan schrijven en daarmee de discussie aan gaan in de kamer. Maar met zinloze acties, zoals vrijwilligers te kakken zetten, roep ze vooral meer weerstand op dan nodig.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En weer een poging om zand in de ogen te strooien met je wartaal. En het punt is ook niet dat kaag huftergedrag is, het punt is dat er schande werd gesproken over dat ze als heks werd uitgemaakt door wilders. Omgangsvormen enzo, hoort niet in de kamer.
Maar het is nu gewoon bon-ton om faber voor alles en nog wat uit te maken. Niet eens via de voorzitter stond jetten haar uit te kafferen in de kamer. Terwijl hij vorige periode dat gedrag toch echt niet goedkeurde
Grof taalgebruik is nou eenmaal geen privilege van de PVV. Dus de reacties op Faber hebben ook een hoog "What comes around, goes around"-gehalte.quote:Ah, het is de nieuwe norm. Natuurlijk.
Heb je nu niet zelf door dat jij de schep in je handen hebt en alleen maar dieper aan het graven bent?
Prima, daarmee verlaag je dus jezelf tot datzelfde niveau. Dan blijft staan wat ik de afgelopen dagen al zeg: je bent simpelweg verworden tot wat je altijd hebt afgekeurd. En je partijgenootje jetten al helemaal.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Grof taalgebruik is nou eenmaal geen privilege van de PVV. Dus de reacties op Faber hebben ook een hoog "What comes around, goes around"-gehalte.
Waarom is dat zo erg? Het past zich aan aan de nieuwe norm die de PVV zelf heeft ingevoerd. Dat is dan helaas voor ze geen privilege meer voor hen alleen.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prima, daarmee verlaag je dus jezelf tot datzelfde niveau. Dan blijft staan wat ik de afgelopen dagen al zeg: je bent simpelweg verworden tot wat je altijd hebt afgekeurd. En je partijgenootje jetten al helemaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet
Inderdaad, weigeren vijf lintjes te tekenen, waarvan geen asielzoeker minder komt, geen verantwoordelijkheid daarvoor willen nemen en daarna dat ook nog lekken naar de pers is drama gemaakt om niets.quote:
Je ligt er nog wakker van hequote:Op donderdag 3 april 2025 15:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, weigeren vijf lintjes te tekenen, waarvan geen asielzoeker minder komt, geen verantwoordelijkheid daarvoor willen nemen en daarna dat ook nog lekken naar de pers is drama gemaakt om niets.
Daarom vind je het goed dat meer xr demonstranten aangereden moeten worden? Of moet de buitenwereld dat weer eens anders zien?quote:Op donderdag 3 april 2025 14:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prima, daarmee verlaag je dus jezelf tot datzelfde niveau. Dan blijft staan wat ik de afgelopen dagen al zeg: je bent simpelweg verworden tot wat je altijd hebt afgekeurd. En je partijgenootje jetten al helemaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet
En je gaat dieper met je hypocrisie en dieper en dieper.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is dat zo erg? Het past zich aan aan de nieuwe norm die de PVV zelf heeft ingevoerd. Dat is dan helaas voor ze geen privilege meer voor hen alleen.
Bovendien wordt het functioneren van mevrouw Faber sowieso niet beter van de mate waarop anderen recht in de leer zouden zijn rondom taalgebruik. Als mevrouw Faber geen nodeloze negatieve aandacht wil, dan moet ze ook geen negatieve aandacht zoeken met dit soort acties, maar gewoon wetten gaan maken.
Deze vraag is niet aan mij gericht maareuhm, dat lijkt me sowieso een goed strevenquote:Op donderdag 3 april 2025 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom vind je het goed dat meer xr demonstranten aangereden moeten worden?
Het feit zelf boeit helemaal NIETS. Zou niemand zich ook mee bezig houden als het besloten werd door iemand van een partij waar ze wel op stemmen.quote:
Andere discussie, had je gezien hoe die xr demonstranten werden 'aangereden' door die pvv'ert in haarlem?quote:Op donderdag 3 april 2025 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daarom vind je het goed dat meer xr demonstranten aangereden moeten worden? Of moet de buitenwereld dat weer eens anders zien?
Vooralsnog lijkt vooral het ministerschap van Faber voor niets. Heeft een ruime meerderheid voor een strenger asielbeleid, maar is veel te druk bezig met het zoeken naar negatieve aandacht om daar gebruik van te maken.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En je gaat dieper met je hypocrisie en dieper en dieper.
Al die tranen van kaag en jetten richting wilders in de vorige kabinetsperiode, allemaal voor niets gebleken.
Dat is even het punt niet hier. Dat is jouw punt want jij wil graag over je hypocriete gedrag heen praten.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt vooral het ministerschap van Faber voor niets. Heeft een ruime meerderheid voor een strenger asielbeleid, maar is veel te druk bezig met het zoeken naar negatieve aandacht om daar gebruik van te maken.
Heb je de Elon's Doge een beetje gevolgd?quote:Op donderdag 3 april 2025 15:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij pest iedereen die jou durft te weerspreken en zeker als die kritiek leveren op rijken, rijken die jij uit lafheid te vriend wil houden.
Klopt, maar als het ministerraad haar dan overruled, wat gebeurde, staat het haar niet meer vrij.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:51 schreef Jeo_Boden het volgende:
Mensen onderscheiden die dit land onveiliger maken
Het staat minister Faber verder vrij om de toezegging van die lintjes niet goed te keuren.
Faber werd niet gedwongen om alsnog te tekenen of wel soms. Het gaat haar hier denk ik om het principe. En ik geef haar hierin gelijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar als het ministerraad haar dan overruled, wat gebeurde, staat het haar niet meer vrij.
Als het om het principe ging zou ze dan eigenlijk moeten opstappen als ze tegen het besluit van de ministerraad in wilde blijven gaan.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:26 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Faber werd niet gedwongen om alsnog te tekenen of wel soms. Het gaat haar hier denk ik om het principe. En ik geef haar hierin gelijk.
Leg eens uit hoe die vrijwilligers het land onveiliger maken?quote:Op donderdag 3 april 2025 15:51 schreef Jeo_Boden het volgende:
Mensen onderscheiden die dit land onveiliger maken
Het staat minister Faber verder vrij om de toezegging van die lintjes niet goed te keuren.
Stel je voor dat ze per ongeluk helpen om mensen te laten integreren. Dat moeten we niet willen.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:48 schreef viagraap het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe die vrijwilligers het land onveiliger maken?
Misschien heb ik het gemist, al die artikelen over hoe Oekraïners (gescheiden) gebedesruimten eisen, vertalingen, speciale scholen, cultuur-sensitieve menukaarten, en al die aandacht in de media voor Orthodoxe feesten en tradities.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit kunnen we testen: weliswaar zijn hier geen blanke Zuid-Afrikaanse asielzoekers maar wel een hoop (toch doorgaans behoorlijk conservatieve) Oekraiense blanke vluchtelingen. Lopen de linkse partijen daar erg tegen te hoop?
Linkse mensen kunnen geen miljonair/miljardair worden omdat rechts alles inpikt.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:06 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Heb je de Elon's Doge een beetje gevolgd?
Moet je eens doen. Is een eye-opener voor als je nog steeds denkt dat linkse mensen geen zelfzuchtige corrupte milonairs/miljardairs kunnen zijn.
Dit weer... Een minister kan het echt wel eens ergens niet mee eens zijn zonder gelijk te moeten OpStApPuHh!!!quote:Op donderdag 3 april 2025 16:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het om het principe ging zou ze dan eigenlijk moeten opstappen als ze tegen het besluit van de ministerraad in wilde blijven gaan.
Schoof heeft haar gematst, maar dat lekte helaas voor ze uit naar de Telegraaf.
Ze kan het er niet mee eens zijn. Maar in de rol van kabinetslid zal ze zich wel moeten neerleggen bij kabinetsbesluiten. Als die vijf lintjes haar blijkbaar zo erg in gewetensnood brengen dat ze dat niet kan, dan is er inderdaad geen grond om nog in het kabinet te blijven.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dit weer... Een minister kan het echt wel eens ergens niet mee eens zijn zonder gelijk te moeten OpStApPuHh!!!Zou jij in dit geval vast leuk vinden maar slaat verder nergens op.
Als zij dat zou vinden zou ze het wel doen. Blijkbaar is dat niet het geval.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze kan het er niet mee eens zijn. Maar in de rol van kabinetslid zal ze zich wel moeten neerleggen bij kabinetsbesluiten. Als die vijf lintjes haar blijkbaar zo erg in gewetensnood brengen dat ze dat niet kan, dan is er inderdaad geen grond om nog in het kabinet te blijven.
Dan zit er dus niks anders op dan gewoon die lintjes te tekenen en ophouden met zeiken. Niet halsstarrig tegen blijven zijn maar uiteindelijk wel met je reet op het pluche blijven zitten en de premier het maar moet oplossen. .quote:Op donderdag 3 april 2025 19:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als zij dat zou vinden zou ze het wel doen. Blijkbaar is dat niet het geval.
Ik merk dat je nog steeds wat moeite hebt met de acceptatie van het feit dat jij dat niet bepaalt.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan zit er dus niks anders op dan gewoon die lintjes te tekenen en ophouden met zeiken. Niet halsstarrig tegen blijven zijn maar uiteindelijk wel met je reet op het pluche blijven zitten en de premier het maar moet oplossen. .
Ik merk vooral op hoe zoiets in normaal functionerende kabinetten gaat.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik merk dat je nog steeds wat moeite hebt met de acceptatie van het feit dat jij dat niet bepaalt.
Nee, dat had afgehangen van hoe belangrijk die minister voor zijn partij was. Mona Keijzer werd er om minder uit gegooid. In feite is het gewoon werkweigering.quote:Ik vind het volkomen logisch opgelost zo. Dat je zelf uit gewetensbezwaren ergens niet je eigen naam aan wilt verbinden, betekent geenszins dat je niet zakelijk zou kunnen omgaan met mensen die dat wel willen. Als het ging om bijvoorbeeld een christelijke minister die wegens gewetensbezwaren niet wilde tekenen voor een vrijwilliger bij een abortuskliniek was dat hetzelfde opgelost, en was dat met hooguit een opgetrokken wenkbrauw hier en daar gewoon geaccepteerd.
Men veegt gewoon de reet af met iets dat in de grondwet staat. Niet zo gek dat de andere partijen kwaad worden.quote:Maar ach het is Faber en die moet in zo'n geval natuurlijk op zijn minst verbannen en het liefst geëxecuteerd worden. Vanwege een handtekening die gewoon door een ander gezet kon worden. Nou nou wat heeft het land eronder geleden. Typisch weer hoor.
quote:https://www.montesquieu-i(...)?colctx=vlndhk9kaggo
1.
Grondslag
Eenheid van kabinetsbeleid is een kernwaarde in het staatsbestel. Ministers moeten met één mond spreken (en daarnaar handelen).
Het beginsel is neergelegd in Grondwet en het reglement van orde van de ministerraad.
Artikel 45, 3e lid van de Grondwet bepaalt dat de ministerraad beraadslaagt en besluit over het algemeen regeringsbeleid en de eenheid van dat beleid bevordert. Artikel 12, lid 2 van het reglement van orde van de ministerraad bepaalt dat geen minister tegen besluiten van de ministerraad handelt.
Dat vormt de kern van het sinds 1848 bestaande homogeniteitsbeginsel. Een minister mag in de ministerraad tegen een besluit stemmen, maar kan zich er daarna ofwel bij neerleggen (en loyaal uitvoeren) ofwel opstappen.
Waarom wil iemand hebben dat zij als minister tekent ?quote:Op donderdag 3 april 2025 23:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan zit er dus niks anders op dan gewoon die lintjes te tekenen en ophouden met zeiken. Niet halsstarrig tegen blijven zijn maar uiteindelijk wel met je reet op het pluche blijven zitten en de premier het maar moet oplossen. .
Nouja het is het werk van die minister om dat te doen voor mensen die op hun domein actief zijn en dat is Faber. En inderdaad lopen ministers in het gareel van het kabinetsbeleid dat in de ministerraad wordt vastgesteld. Dat is grondwettelijk vastgelegd.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom wil iemand hebben dat zij als minister tekent ?
Is dat om haar in een gareel te vormen of een ander doel ?
Ik kan/wil mij levensgroot voorstellen dat ik als vrijwilliger juist geen paraaf van Faber zou willen hebben.
De instemming van de Koning, is wat hier telt.
Lijkt me stug dat Faber zo belangrijk is, maar oké, jouw woorden.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik merk vooral op hoe zoiets in normaal functionerende kabinetten gaat.
[..]
Nee, dat had afgehangen van hoe belangrijk die minister voor zijn partij was. Mona Keijzer werd er om minder uit gegooid. In feite is het gewoon werkweigering.
Alsof dat voor het eerst gebeurtquote:[..]
Men veegt gewoon de reet af met iets dat in de grondwet staat. Niet zo gek dat de andere partijen kwaad worden.
[..]
Jazeker, ze is een van de van de kopstukken van de PVV aan wie Geert Wilders het lot van het kabinet zal koppelen. Had bijvoorbeeld Dirk Beljaarts dit gedaan, dan had die er al lang uit gelegen.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Lijkt me stug dat Faber zo belangrijk is, maar oké, jouw woorden.
Het is ook niet voor het eerst dat partijen boos zijn als een kabinet dat doet.quote:Alsof dat voor het eerst gebeurt
Maar als elke keer dat er in het openbaar een verschil van mening blijkt betreffende minister op zou moeten stappen zouden er weinig meer over zijn.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jazeker, ze is een van de van de kopstukken van de PVV aan wie Geert Wilders het lot van het kabinet zal koppelen. Had bijvoorbeeld Dirk Beljaarts dit gedaan, dan had die er al lang uit gelegen.
[..]
Het is ook niet voor het eerst dat partijen boos zijn als een kabinet dat doet.
Ik dat dat het geen grondwettelijk gevestigde taakstelling is maar parafering vooral gebruikelijk was en daarvoor verder niets van in de grondwet staat.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja het is het werk van die minister om dat te doen voor mensen die op hun domein actief zijn en dat is Faber. En inderdaad lopen ministers in het gareel van het kabinetsbeleid dat in de ministerraad wordt vastgesteld. Dat is grondwettelijk vastgelegd.
Wanneer de minister zelf daarin dus zou mogen beslissen moet men niet vallen dat die anders beschikt.quote:bron: lintjes proces
Stap 5: De verantwoordelijke minister neemt het eindadvies in ontvangt en beslist of de kandidaat wordt voorgedragen voor een benoeming bij Zijne Majesteit de Koning.
Meestal schikken ministers die dat doen weer in en dan wordt het ze vergeven. Faber blijft echter haar hakken in het zand zetten.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar als elke keer dat er in het openbaar een verschil van mening blijkt betreffende minister op zou moeten stappen zouden er weinig meer over zijn.
Je kan Faber wel aanvallen maar het was wel same ol same so: Nothing new.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Meestal schikken ministers die dat doen weer in en dan wordt het ze vergeven. Faber blijft echter haar hakken in het zand zetten.
Ohjee, ben jij er ook zo een die denkt dat je kernenergie door de gasleiding je huis binnen komt?quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je kan Faber wel aanvallen maar het was wel same ol same so: Nothing new.
[ x ]
De hakken van Faber zijn net zo als de hakken van bv Jetten.
euh, ik niet, Jetten wel.quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ohjee, ben jij er ook zo een die denkt dat je kernenergie door de gasleiding je huis binnen komt?
Nou nee, het werkelijke debat achter dat belegen filmpje is welbekend. Joost Eerdmans loopt te beweren dat je kernenergie door gasleidingen je huis binnen komt, aangezien hij die niet weg wil en toch kernenergie wil om je huis te verwarmen.quote:
Zit je nou serieus de onkunde van je Grote Leider te verdedigen?quote:Op zaterdag 5 april 2025 00:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, het werkelijke debat achter dat belegen filmpje is welbekend. Joost Eerdmans loopt te beweren dat je kernenergie door gasleidingen je huis binnen komt, aangezien hij die niet weg wil en toch kernenergie wil om je huis te verwarmen.
Wie met dat geknipte filmpje blijft komen is of heel dom, of een leugenaar, of gewoon beide.quote:Op zaterdag 5 april 2025 05:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zit je nou serieus de onkunde van je Grote Leider te verdedigen?
Beide gok ik. Die lui blijven blind andermans verzinsels herhalen. Ook briljant trouwens hoe ze hiermee denken Fabers onkunde te kunnen nuanceren oidquote:Op zaterdag 5 april 2025 07:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie met dat geknipte filmpje blijft komen is of heel dom, of een leugenaar, of gewoon beide.
Jij wil niet in de trieste waarheid geloven dat er van links tot rechts nitwitten in de politiek zitten. Jouw probleem.quote:Op zaterdag 5 april 2025 07:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Beide gok ik. Die lui blijven blind andermans verzinsels herhalen. Ook briljant trouwens hoe ze hiermee denken Fabers onkunde te kunnen nuanceren oid
Dat jij het verschil niet wilt zien tussen een raar verknipt stukje en serieuze onkunde, zegt voldoendequote:Op zaterdag 5 april 2025 08:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij wil niet in de trieste waarheid geloven dat er van links tot rechts nitwitten in de politiek zitten. Jouw probleem.
Waar mensen hier users zoals jij en Hexagon terecht op wijzen, is dat jullie nu uit je holletje komen gekropen terwijl het al jarenlang janken was met Jetten, Kaag, Paternotte en Pechtold.
Die denken in ieder geval niet dat je kernenergie door gasleidingen kan transporteren. Dus dat is al beter dat al dit nitwits die steeds met dat idiote filmpje komen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij wil niet in de trieste waarheid geloven dat er van links tot rechts nitwitten in de politiek zitten. Jouw probleem.
Waar mensen hier users zoals jij en Hexagon terecht op wijzen, is dat jullie nu uit je holletje komen gekropen terwijl het al jarenlang janken was met Jetten, Kaag, Paternotte en Pechtold.
Die is niet verdedigbaar dus dan maar IQ-loos uit je nek lullen over andere politici. Zo staat dat in het populistische propaganda handboek.quote:
Jank eens op met je verzonnen lastercampagne.quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moet jij zeggen met al je whataboutisms richting het Christendom.
Welke verzonnen lastercampagne? Het feit dat je als door een wesp gestoken reageert terwijl ik dit feit voor de eerste keer benoem geeft aan dat ik een gevoelig puntje heb geraakt. Stukje zelfreflectie?quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Jank eens op met je verzonnen lastercampagne.
Je benoemt iets dat ik nooit gedaan heb. Omdat je vriendje Etto vanuit zijn paranoïde brein kennelijk verzonnen heeft dat ik het Christendom als vijand zie, betekent dat nog niet dat het waar is. Het is echt nergens op gebaseerd dus rot op met je vuile beschuldigingen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Welke verzonnen lastercampagne? Het feit dat je als door een wesp gestoken reageert terwijl ik dit feit voor de eerste keer benoem geeft aan dat ik een gevoelig puntje heb geraakt. Stukje zelfreflectie?
Waarom reageer je zo boos? Ik heb Etto niet nodig om het zelf te zien hoor. Het is niet alsof we jou over PM besprekenquote:Op zaterdag 5 april 2025 14:24 schreef recursief het volgende:
[..]
Je benoemt iets dat ik nooit gedaan heb. Omdat je vriendje Etto vanuit zijn paranoïde brein kennelijk verzonnen heeft dat ik het Christendom als vijand zie, betekent dat nog niet dat het waar is. Het is echt nergens op gebaseerd dus rot op met je vuile beschuldigingen.
En het betekent al helemaal niet dat je mebout of the blue in een willekeurig topic mag belasteren met je off topic gezeik.
Dan verzin je helemaal zelf dat ik het Christendom zou aanvallen. Wel toevallig hoor, want je zult precies nul posts van mij vinden waar ik dat doe, maar Etto hamert er steeds op.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo boos? Ik heb Etto niet nodig om het zelf te zien hoor. Het is niet alsof we jou over PM bespreken
Het Gouda topic alweer vergeten? Ook daar reageerde je trouwens als door een wesp gestoken. Neem het allemaal wat lichter man.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:28 schreef recursief het volgende:
[..]
Dan verzin je helemaal zelf dat ik het Christendom zou aanvallen. Wel toevallig hoor, want je zult precies nul posts van mij vinden waar ik dat doe, maar Etto hamert er steeds op.
Verder blijft het een ad hominem en gaat dit topic over Faber.
Ik ben agnost. Ik ben niet religieus maar ik sta neutraal tegenover andermans religie. "Het Gouda topic"? Waar bazel je over?quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het Gouda topic alweer vergeten? Ook daar reageerde je trouwens als door een wesp gestoken. Neem het allemaal wat lichter man.
Ik ben voor PVV-stemmer, racist, Turkenhater, Islamofoob, pro-genocide en weet ik wat voor onzin allemaal uitgemaakt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ben agnost. Ik ben niet religieus maar ik sta neutraal tegenover andermans religie. "Het Gouda topic"? Waar bazel je over?
Er is een klein clubje hier die er een sport van maakt mensen in een vals frame te plaatsen. Dit specifieke frame, waar Etto mee begonnen is, duurt al maanden. Er zijn nog enkele users die er af en toe aan meedoen en nu jij ook. Het beneemt mij het plezier op Fok! Dus flikker een eind op.
Je mening boeit me niet. Die mag haaks op de mijne staan, dat respecteer ik. Maar kap eens met dat op de man spelen. En negatieve dingen verzinnen over een ander, dat is gewoon laster. Dus kap daarmee.
Really? Dus je geeft gewoon toe dat je aan het lasteren en treiteren bent? Dan ben je geen knip voor de neus waard.quote:
Nee. Je gaat er weer eens mee aan de haal. Ik zeg leer incasseren omdat je incassovermogen zo laag is dat je dingen over lastercampagnes verzint terwijl dit de eerste keer is dat ik iets benoem. Je boosheid neemt een loopje met je.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Really? Dus je geeft gewoon toe dat je aan het lasteren en treiteren bent? Dan ben je geen knip voor de neus waard.
Kap gewoon met die ad hominems en je zult me er ook niet over horen. En kap met het spelen van de vermoorde onschuld.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Je gaat er weer eens mee aan de haal. Ik zeg leer incasseren omdat je incassovermogen zo laag is dat je dingen over lastercampagnes verzint terwijl dit de eerste keer is dat ik iets benoem. Je boosheid neemt een loopje met je.
Ook begin je jezelf als slachtoffer van andere users te positioneren terwijl jij met selectief geknip Etto erin probeerde te luizen in FB, waar je sowieso nogal graag hangt. Dus geef ik je ff een reality check. Maar goed, laten we ermaar over ophouden, je neemt alles behoorlijk zwaar op.
Vriendelijk verzoek om een TR te plaatsen als je dit ziet.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben voor PVV-stemmer, racist, Turkenhater, Islamofoob, pro-genocide en weet ik wat voor onzin allemaal uitgemaakt.
In POL praten ze over "bruinhemden" en "Stormfront" als ze het over NWS hebben. Je ziet mij niet elk topic daarover klagen of in FB hangen. Ik benoem iets dat ik zie, dat is mijn waarheid.
Men heeft het over ophangen van een andere PVV politica en Faber wordt topic na topic afgefakkeld om dingen die niks met haar functioneren te maken hebben door lieden die zogenaamd tolerantie hoog in het vaandel hebben staan.
Leer incasseren
Ik heb in dit topic twee keer een TR geplaatst waar niks mee gedaan is. Ik zou het kunnen waarderen als er dan ook iets gedaan wordt met zo een TR.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Vriendelijk verzoek om een TR te plaatsen als je dit ziet.
Dit is precies wat ik de laatste keer tegen jou zei, je laatste zinquote:Op zaterdag 5 april 2025 15:05 schreef recursief het volgende:
[..]
Kap gewoon met die ad hominems en je zult me er ook niet over horen. En kap met het spelen van de vermoorde onschuld.
Ik modereer niet in NWS.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic twee keer een TR geplaatst waar niks mee gedaan is. Ik zou het kunnen waarderen als er dan ook iets gedaan wordt met zo een TR.
Nee, snap ik maar je roept wel op om een TR te plaatsen. Ik krijg die mededeling regelmatig, en ook heel regelmatig wordt er niks met zo een TR gedaan, ook al zie ik in de tussentijd NWS-mods online komen.quote:
Ik geloof er geen zak van. Je hebt je op z'n minst laten inspireren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik de laatste keer tegen jou zei, je laatste zin
Maar nogmaals, calm down. Ik benoemde wat, kijk hoe je reageert. Je kunt het er niet mee eens zijn maar ik ben geen "lastercampagne" naar jou aan het voeren noch coördineer ik dit met degenen die dit volgens jou wel doen (geen idee wie het zijn). Ik begraaf even de strijdbijl want dit gaat nergens meer over.
Anyway, als jij de strijdbijl begraaft dan zul je mij ook niet meer horen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 08:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moet jij zeggen met al je whataboutisms richting het Christendom.
Een tr betekend niet automatisch dat de post weggaatquote:Op zaterdag 5 april 2025 15:28 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, snap ik maar je roept wel op om een TR te plaatsen. Ik krijg die mededeling regelmatig, en ook heel regelmatig wordt er niks met zo een TR gedaan, ook al zie ik in de tussentijd NWS-mods online komen.
Dat snap ik maar iets dat en enorm off-topic is en ook nog een persoonlijke aanval ... Anyway, laten we er over ophouden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Een tr betekend niet automatisch dat de post weggaat
Zoals er ook geen Amerikaanse tanks in Baghdad waren.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zitten hier geen PVV-stemmers
Zucht.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Een tr betekend niet automatisch dat de post weggaat
Het POL moderaille is zo partijdig als de neten, heb je niks aan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Vriendelijk verzoek om een TR te plaatsen als je dit ziet.
En dat gebeurt helemaal niet met Timmermans, Kaag, Jetten, of Klaver, wil je beweren?quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Faber wordt topic na topic afgefakkeld om dingen die niks met haar functioneren te maken hebben.
Leer incasseren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |