Klopt. Totaal ander onderwerp.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Faber had die zelfreflectie ook moeten hebben voordat ze dit ambt aan nam, alleen uit adoratie voor Wilders (de enige ondemocratische partij in dit land) pakte ze haar shine.
Met je off-topic. Leren luisteren is ook een vak.
Daarin geef ik je gelijk, hoor. Ben er hard op af geknapt (ben een midden stemmer). Maar je moet mij toch gelijk geven dat dit gedoe ons land echt niet verder helpt?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Totaal ander onderwerp.
Maar je verwijt dus dat faber er alleen zit om te willen shinen?
Hmm.. waarom was die kaag ook alweer naar de NLse politiek overgestapt?
1 reden: ze wilde alleen shinen als eerste vrouwelijke MP. Want weet je wat ze deed toen ze er achter kwam dat het niet ging lukken? Heel snel wegrennen.
Als dat geen egotripperij is.
Maar prima hoor. Heb je mening maar.
Nope. Totaal niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daarin geef ik je gelijk, hoor. Ben er hard op af geknapt (ben een midden stemmer). Maar je moet mij toch gelijk geven dat dit gedoe ons land echt niet verder helpt?
In welke politicus heb jij dan wel vertrouwen?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope. Totaal niet.
Heb dan ook niks op met politici die hun taak van volksvertegenwoordiger niet serieus nemen. En daar hebben we er de afgelopen dagen veel te veel van gezien.
Ik had het even in omtzigt.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In welke politicus heb jij dan wel vertrouwen?
Ja, zwak ziek en misselijk en als het puntje bij paaltje komt zwaar afhaken, teleurstellend inderdaad. Ik heb SP gestemd de laatste ronde.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had het even in omtzigt.
Verhaal is ook bekend inmiddels.
En jij?
Het was vandaag aan alle kanten zeer teleurstellend.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, zwak ziek en misselijk en als het puntje bij paaltje komt zwaar afhaken, teleurstellend inderdaad.
Het was bijna niet om aan te zien.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het was vandaag aan alle kanten zeer teleurstellend.
Eens. Ontzettend opgeblazen dit. Goed, het is niet gangbaar dat een minister niet tekent voor een lintje, maar het kan wel gewoon als je gewetensbezwaren hebt. Een christelijke minister kan ook weigeren voor een lintje voor een abortusarts om maar wat te noemen. Is allemaal heel simpel op te lossen door een ander te laten tekenen. Alleen had Faber het wat meer binnenskamers moeten houden, maar daar is ze helaas niet politiek handig genoeg voor.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:16 schreef Montagui het volgende:
Ach Faber is niet de eerste.
Nota bene is er in het verleden door Job de Ruijter (minister van Justitie - CDA) een lintje geweigerd aan Simon Wiesenthal. Ook politiek beladen omdat Wiesenthal o.a. een ander standpunt m.b.t. de 'zaak Menten' aanhing.
[ x ]
Persoonlijk zou ik een dergelijk afweging m.b.t. de lintjes niet maken, het misschien ook wel onfatsoenlijk vinden, maar puntje bij paaltje deed Faber niets verkeerd. En daar mag de oppositie wat van vinden maar om dan zo'n heeeeeele grote woorden voor te gebruiken???
Wat mij betreft is het de ophef niet waard (Schoof heeft Faber overruled, en doorrrr!!) en maakt de oppositie de zaak veel te groot. Er zijn ergere dingen die aangepakt moeten worden en door dit debat nu weer opgeschoven moeten worden.
De linkse kift begint wel ziekelijke vormen aan te nemen.
En als Faber nou net niet die autist is maar gewoon iemand die achter haar ideeën staat, deze uitdraagt, en ook verdedigt? Is dat dan autisme? Of juist een vorm van standvastigheid? Een soort van geloof van waarin zijzelf geloofd?quote:Op donderdag 3 april 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
Faber heeft met haar (autistische) manier van proberen beleid door te voeren inmiddels zoveel tegenwerking van zowel haar coalitiegenoten als alle ambtenaren in haar departement dat ze nog nauwelijks iets van een nieuwe wet er doorheen krijgt, het lijkt mij wel een mensje dat in zichzelf gelooft en absoluut zichzelf niet herkend in een of andere woeste kampfuhrer, ze volgt gewoon de strategie van Wilders en hoppa, zo snel mogelijk minder instroom van enge buitenlanders.
Dit is wel weer heel erg Calimerogedrag hoor. Geef gewoon toe dat er geblunderd is, maak excuses en ga door. Als ze dat hadden gedaan, was er weinig om zo lang over te praten. Maar als een minister zo vast zit in haar eigen gelijk, wordt het vanzelf onmogelijk…quote:
Nee het kabinet loopt vooral zichzelf te beschadigen met een minister die liever clowntje speelt dan met deugdelijk beleid te komen.quote:
quote:Op donderdag 3 april 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is wel weer heel erg Calimerogedrag hoor. Geef gewoon toe dat er geblunderd is, maak excuses en ga door. Als ze dat hadden gedaan, was er weinig om zo lang over te praten. Maar als een minister zo vast zit in haar eigen gelijk, wordt het vanzelf onmogelijk…
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het kabinet loopt vooral zichzelf te beschadigen met een minister die liever clowntje speelt dan met deugdelijk beleid te komen.
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.
En nu spreekt een stukje teleurstelling. Mag hoor. Is niet erg
Ah, scheldwoorden enzo.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.
Maar dat is geen reden om dergelijk huftergedrag van Faber maar onbesproken te laten.
Vrijwilligerswerk is ook gewoon werk. Vaak heb je ook gewoon een contract, alleen krijg je er geen geld voor.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Broers vragen lintje aan voor hun moeder, maar minister Faber wil niet tekenen: ‘Het voelt alsof mam een landverrader is’
Telegraaf heeft er eentje gevonden, interessante is wel dat er wordt gezegd dat ze voor het COA werkt, als in een betaalde baan heeft.
Ik denk dat de VVD en NSC wel wilde maar Wilders heeft waarschijnlijk weer staan stampvoeten en dreigen met de val van het kabinetquote:Op donderdag 3 april 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.
Maar dat is geen reden om dergelijk huftergedrag van Faber maar onbesproken te laten.
Ja het staat er vaag in het artikel maar "Ze is mantelzorger, hielp in een welzijnsinstelling en werkt daarnaast al sinds jaar en dag voor het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA)" suggereert een enerzijds vrijwilligerswerk anderzijds baan bij het COA.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is ook gewoon werk. Vaak heb je ook gewoon een contract, alleen krijg je er geen geld voor.
Ik ben het er wel mee eens dat er belangrijkere onderwerpen zijn dan de lintjesregen, maar ze hebben zelf de stok gecreëerd om mee te slaan. Of beter gezegd: Faber heeft dat gedaan. Je kan verwachten dat de oppositie zoiets aankaart. Dat zou in elke mogelijke kabinetssamenstelling gebeuren.quote:
Het wordt dan ook steeds meer duidelijk dat links een wolf in schaapskleren is.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, scheldwoorden enzo.
Faber is wel een beetje de kaag van links he. Alles wat ze doet in jullie ogen is verkeerd en schelden op haar is bon-ton.
En maar huilen vorige periode over hoe kaag werd bejegend.
Je bent precies geworden tot waar je schande van sprak.
Wazige projectie weer van je. Ik zeg juist dat ze het zonder veel gezichtsverlies prima op een andere manier af hadden kunnen handelen.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.
En nu spreekt een stukje teleurstelling. Mag hoor. Is niet erg
De enige die steeds weer over Kaag begint ben jij. Laat eens los want die is al meer dan een jaar niet meer relevant. En toen ze er nog wel zat ook niet relevant voor hoe Faber het nu doet.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, scheldwoorden enzo.
Faber is wel een beetje de kaag van links he. Alles wat ze doet in jullie ogen is verkeerd en schelden op haar is bon-ton.
En maar huilen vorige periode over hoe kaag werd bejegend.
Je bent precies geworden tot waar je schande van sprak.
Erg woke van je om huftergedrag onbesproken te willen laten omdat ze vrouw is.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
Links is helemaal niet tegen vrouwenhaat, het gaat er alleen om wat voor politiek signatuur die vrouw heeft.
Ik ga deze post uitprinten en inlijsten.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Erg woke van je om huftergedrag onbesproken te willen laten omdat ze vrouw is.
De ergste.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:30 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het wordt dan ook steeds meer duidelijk dat links een wolf in schaapskleren is.
Zoals ik al eerder zei: links is net die ene collega op je werk die niets kan en doet maar wel de hele dag jou op je vingers kijkt hopend dat je een fout maakt en dan gelijk naar de baas rent om je te naaien.
Natuurlijk vind je het niet meer relevant.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
Laat eens los want die is al meer dan een jaar niet meer relevant.
Ze is het ook gewoon niet meer want ze zit niet in de regering en heeft zich ook niet bezig gehouden met nodeloze relletjes schoppen rondom lintjes.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurlijk vind je het niet meer relevant.
Alleen maar in een poging om de enorme bak hypocrisie van je niet te hoeven onderkennen.
Eerst schande spreken van de manier van aanspreken en nu precies hetzelfde doen. Dat is prima relevant.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze is het ook gewoon niet meer want ze zit niet in de regering en heeft zich ook niet bezig gehouden met nodeloze relletjes schoppen rondom lintjes.
Waar heb ik eigenlijk schande gesproken op een moment dat Kaag misschien ooit wel eens door iemand is aangesproken op eventueel huftergedrag?quote:Op donderdag 3 april 2025 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerst schande spreken van de manier van aanspreken en nu precies hetzelfde doen. Dat is prima relevant.
Poging helaas mislukt man.
Heb je dat niet gedaan dan?quote:Op donderdag 3 april 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar heb ik eigenlijk schande gesproken op een moment dat Kaag misschien ooit wel eens door iemand is aangesproken op eventueel huftergedrag?
Maar hey, een ander uitmaken van een andere politieke komaf, is helemaal prima natuurlijk he.quote:Op maandag 20 februari 2023 18:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus haar uitschelden voor heks en leugenaar en dan nog verwachten dat ze wel met je wil samenwerken.
Houd toch op. De artikelen waren niet aan te slepen toen Kaag heks werd genoemd door Wilders en ook hier springt men op de kast. Dit terwijl Faber al topic na topic voor alles wordt uitgemaakt en een andere PVV politica aan een boom mag worden opgehangen en dan hul je je in stilzwijgen.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De enige die steeds weer over Kaag begint ben jij. Laat eens los want die is al meer dan een jaar niet meer relevant. En toen ze er nog wel zat ook niet relevant voor hoe Faber het nu doet.
Verder is iemand huftergedrag verwijten volgens mij geen scheldwoord. Het is vooral een duiding over hoe iemand zich gedraagt. Iets dat overigens ook niet-linkse partijen als BBB, VVD, SGP, CDA en NSC onderschrijven. De enige reden dat ze er nog zit is omdat de coalitiegenoten geen verkiezingen willen.
En dat Faber onder linkse partijen niet populair is dat mag geen verrassing wezen. Echter ze heeft gewoon een riante meerderheid aan rechtsere partijen die open staan voor een strenger asielbeleid. Maar dat komt niet van de grond omdat ze te druk is met negatieve aandacht zoeken en clowntje spelen.
Hypocriet tot in den top idd.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Houd toch op. De artikelen waren niet aan te slepen toen Kaag heks werd genoemd door Wilders en ook hier springt men op de kast. Dit terwijl Faber al topic na topic voor alles wordt uitgemaakt en een andere PVV politica aan een boom mag worden opgehangen en dan hul je je in stilzwijgen.
Over welk huftergedrag van Kaag gaat dat precies?quote:Op donderdag 3 april 2025 12:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je dat niet gedaan dan?
Heb je je niet opgesteld in de afgelopen jaren als de hoeder van de grote sigrid en op iedereen gereageerd die ook maar een beetje kritiek op haar had?
Staat je netjes als je je partijleider niet hebt beschermd. Ow wacht, oa hier:
Oh van mij hoeft Faber echt niet samen te werken met mensen en partijen die onaardig tegen haar doen. Dat deed ze ook al niet.quote:Maar hey, een ander uitmaken van een andere politieke komaf, is helemaal prima natuurlijk he.
Ga gerust verder man, heerlijk om te zien hoe je wederom aan het vallen bent. Iedere keer weer een stukje verder.
Dit kunnen we testen: weliswaar zijn hier geen blanke Zuid-Afrikaanse asielzoekers maar wel een hoop (toch doorgaans behoorlijk conservatieve) Oekraiense blanke vluchtelingen. Lopen de linkse partijen daar erg tegen te hoop?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, 'progressieven' daarentegen wel. Wat moeten we hier met aartsconservatieve religieuzen en hun middeleeuwse opvattingen over vrouwen en homo's? Correct?
Nou schrijf gerust een artikel hoe stom je het vind dat Faber niet alleen maar aardige reacties ontvangt op haar gedrag.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Houd toch op. De artikelen waren niet aan te slepen toen Kaag heks werd genoemd door Wilders en ook hier springt men op de kast. Dit terwijl Faber al topic na topic voor alles wordt uitgemaakt en een andere PVV politica aan een boom mag worden opgehangen en dan hul je je in stilzwijgen.
En nu doe je bewust weer alsof je het niet begrijpt wat het punt is.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou schrijf gerust een artikel hoe stom je het vind dat Faber niet alleen maar aardige reacties ontvangt op haar gedrag.
Niet te vergelijken. Iedereen op links is het erover eens dat Rusland de boeman is en dus zijn Oekraïners ok. Zuid-Afrikaanse blanken zijn "dader" en de daders van geweld richting hen "slachtoffer" dus dat gaat error does not compute veroorzaken in de progressieve breinen.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit kunnen we testen: weliswaar zijn hier geen blanke Zuid-Afrikaanse asielzoekers maar wel een hoop (toch doorgaans behoorlijk conservatieve) Oekraiense blanke vluchtelingen. Lopen de linkse partijen daar erg tegen te hoop?
Ik begrijp prima wat het punt is. Kennelijk is er geen enkele steekhoudende reden te bedenken om het gedrag van mevrouw Faber te verdedigen. Dus moeten er vergezochte capriolen uitgehaald worden om de kritiek maar te smoren.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En nu doe je bewust weer alsof je het niet begrijpt wat het punt is.
quote:Op donderdag 3 april 2025 13:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik begrijp prima wat het punt is. Kennelijk is er geen enkele steekhoudende reden te bedenken om het gedrag van mevrouw Faber te verdedigen. Dus moeten er vergezochte capriolen uitgehaald worden om de kritiek maar te smoren.
Wie diskwalificeert Faber hier nou precies omdat ze vrouw is?quote:Op donderdag 3 april 2025 13:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er zitten hier geen PVV-stemmers dus dat frame gaat niet op Hexagon. Verder is het toch een feit dat toen "nieuwe leiderschap" Kaag werd bekritiseerd dat allemaal om haar vrouw-zijn zou draaien? Nu diskwalificeert men Faber op basis van vrouwelijke kenmerken en is dat ineens geen probleem. Sterker nog, het komt vanuit "progressieve" hoek.
Dat deed men bij Kaag ook niet, dat is het hele punt. Kaag was een incompetente, regenteske, hautaine persoon. Niks met haar vrouw-zijn te maken.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie diskwalificeert Faber hier nou precies omdat ze vrouw is?
Het gaat toch echt om hoe ze zich gedraagt. Een man had exact dezelfde kritiek gekregen.
Dat mag je vinden. Maar dat maakt Faber niet ineens een goede minister en haar gedrag ook niet ineens normaal.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat deed men bij Kaag ook niet, dat is het hele punt. Kaag was een incompetente, regenteske, hautaine persoon. Niks met haar vrouw-zijn te maken.
Tja blijkbaar was het bij Kaag ook oke volgens de PVV, dus blijkbaar hebben ze de nieuwe norm geschapen.quote:Wel werden er soms dingen als heks gebruikt en dat was al genoeg om over de zeik te gaan maar bij Faber is dat kennelijk wel oké.
En weer een poging om zand in de ogen te strooien met je wartaal. En het punt is ook niet dat kaag huftergedrag is, het punt is dat er schande werd gesproken over dat ze als heks werd uitgemaakt door wilders. Omgangsvormen enzo, hoort niet in de kamer.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Over welk huftergedrag van Kaag gaat dat precies?
[..]
Oh van mij hoeft Faber echt niet samen te werken met mensen en partijen die onaardig tegen haar doen. Dat deed ze ook al niet.
Ah, het is de nieuwe norm. Natuurlijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:40 schreef Hexagon het volgende:
(...)
[..]
Tja blijkbaar was het bij Kaag ook oke volgens de PVV, dus blijkbaar hebben ze de nieuwe norm geschapen.
kaag kreeg ook terechte kritiek op haar 'incompetente, regenteske, hautaine' gedrag. Ze zat er nota bene maar met 1 reden: ze wilde persoonlijk shinen. Eerst door de eerste vrouwelijke MP te willen worden en toen bleek dat dat niet lukte wilde ze het koffertje van Zalm vervangen voor het koffertje van Kaag. Maar het werd allemaal afgedaan als 'vrouwenhaat'quote:Op donderdag 3 april 2025 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie diskwalificeert Faber hier nou precies omdat ze vrouw is?
Het gaat toch echt om hoe ze zich gedraagt. Een man had exact dezelfde kritiek gekregen.
quote:Op maandag 10 februari 2025 15:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een vermoeiende man. Het ligt niet aan de NSC dat Geertje en zijn kampbewaakster van die lamme prutsers zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |