Klopt. Totaal ander onderwerp.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Faber had die zelfreflectie ook moeten hebben voordat ze dit ambt aan nam, alleen uit adoratie voor Wilders (de enige ondemocratische partij in dit land) pakte ze haar shine.
Met je off-topic. Leren luisteren is ook een vak.
Daarin geef ik je gelijk, hoor. Ben er hard op af geknapt (ben een midden stemmer). Maar je moet mij toch gelijk geven dat dit gedoe ons land echt niet verder helpt?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Totaal ander onderwerp.
Maar je verwijt dus dat faber er alleen zit om te willen shinen?
Hmm.. waarom was die kaag ook alweer naar de NLse politiek overgestapt?
1 reden: ze wilde alleen shinen als eerste vrouwelijke MP. Want weet je wat ze deed toen ze er achter kwam dat het niet ging lukken? Heel snel wegrennen.
Als dat geen egotripperij is.
Maar prima hoor. Heb je mening maar.
Nope. Totaal niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daarin geef ik je gelijk, hoor. Ben er hard op af geknapt (ben een midden stemmer). Maar je moet mij toch gelijk geven dat dit gedoe ons land echt niet verder helpt?
In welke politicus heb jij dan wel vertrouwen?quote:Op woensdag 2 april 2025 23:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope. Totaal niet.
Heb dan ook niks op met politici die hun taak van volksvertegenwoordiger niet serieus nemen. En daar hebben we er de afgelopen dagen veel te veel van gezien.
Ik had het even in omtzigt.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In welke politicus heb jij dan wel vertrouwen?
Ja, zwak ziek en misselijk en als het puntje bij paaltje komt zwaar afhaken, teleurstellend inderdaad. Ik heb SP gestemd de laatste ronde.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had het even in omtzigt.
Verhaal is ook bekend inmiddels.
En jij?
Het was vandaag aan alle kanten zeer teleurstellend.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, zwak ziek en misselijk en als het puntje bij paaltje komt zwaar afhaken, teleurstellend inderdaad.
Het was bijna niet om aan te zien.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het was vandaag aan alle kanten zeer teleurstellend.
Eens. Ontzettend opgeblazen dit. Goed, het is niet gangbaar dat een minister niet tekent voor een lintje, maar het kan wel gewoon als je gewetensbezwaren hebt. Een christelijke minister kan ook weigeren voor een lintje voor een abortusarts om maar wat te noemen. Is allemaal heel simpel op te lossen door een ander te laten tekenen. Alleen had Faber het wat meer binnenskamers moeten houden, maar daar is ze helaas niet politiek handig genoeg voor.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:16 schreef Montagui het volgende:
Ach Faber is niet de eerste.
Nota bene is er in het verleden door Job de Ruijter (minister van Justitie - CDA) een lintje geweigerd aan Simon Wiesenthal. Ook politiek beladen omdat Wiesenthal o.a. een ander standpunt m.b.t. de 'zaak Menten' aanhing.
[ x ]
Persoonlijk zou ik een dergelijk afweging m.b.t. de lintjes niet maken, het misschien ook wel onfatsoenlijk vinden, maar puntje bij paaltje deed Faber niets verkeerd. En daar mag de oppositie wat van vinden maar om dan zo'n heeeeeele grote woorden voor te gebruiken???
Wat mij betreft is het de ophef niet waard (Schoof heeft Faber overruled, en doorrrr!!) en maakt de oppositie de zaak veel te groot. Er zijn ergere dingen die aangepakt moeten worden en door dit debat nu weer opgeschoven moeten worden.
De linkse kift begint wel ziekelijke vormen aan te nemen.
En als Faber nou net niet die autist is maar gewoon iemand die achter haar ideeën staat, deze uitdraagt, en ook verdedigt? Is dat dan autisme? Of juist een vorm van standvastigheid? Een soort van geloof van waarin zijzelf geloofd?quote:Op donderdag 3 april 2025 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
Faber heeft met haar (autistische) manier van proberen beleid door te voeren inmiddels zoveel tegenwerking van zowel haar coalitiegenoten als alle ambtenaren in haar departement dat ze nog nauwelijks iets van een nieuwe wet er doorheen krijgt, het lijkt mij wel een mensje dat in zichzelf gelooft en absoluut zichzelf niet herkend in een of andere woeste kampfuhrer, ze volgt gewoon de strategie van Wilders en hoppa, zo snel mogelijk minder instroom van enge buitenlanders.
Dit is wel weer heel erg Calimerogedrag hoor. Geef gewoon toe dat er geblunderd is, maak excuses en ga door. Als ze dat hadden gedaan, was er weinig om zo lang over te praten. Maar als een minister zo vast zit in haar eigen gelijk, wordt het vanzelf onmogelijk…quote:
Nee het kabinet loopt vooral zichzelf te beschadigen met een minister die liever clowntje speelt dan met deugdelijk beleid te komen.quote:
quote:Op donderdag 3 april 2025 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is wel weer heel erg Calimerogedrag hoor. Geef gewoon toe dat er geblunderd is, maak excuses en ga door. Als ze dat hadden gedaan, was er weinig om zo lang over te praten. Maar als een minister zo vast zit in haar eigen gelijk, wordt het vanzelf onmogelijk…
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het kabinet loopt vooral zichzelf te beschadigen met een minister die liever clowntje speelt dan met deugdelijk beleid te komen.
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.
En nu spreekt een stukje teleurstelling. Mag hoor. Is niet erg
Ah, scheldwoorden enzo.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.
Maar dat is geen reden om dergelijk huftergedrag van Faber maar onbesproken te laten.
Vrijwilligerswerk is ook gewoon werk. Vaak heb je ook gewoon een contract, alleen krijg je er geen geld voor.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Broers vragen lintje aan voor hun moeder, maar minister Faber wil niet tekenen: ‘Het voelt alsof mam een landverrader is’
Telegraaf heeft er eentje gevonden, interessante is wel dat er wordt gezegd dat ze voor het COA werkt, als in een betaalde baan heeft.
Ik denk dat de VVD en NSC wel wilde maar Wilders heeft waarschijnlijk weer staan stampvoeten en dreigen met de val van het kabinetquote:Op donderdag 3 april 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, niemand had ook maar een seconde gedacht dat de coalitie Faber hierom zou laten vallen. En dat begrijp ik nog ook. Uiteindelijk maakt het in de praktijk geen verschil of Schoof of Faber dat lintje nou tekent.
Maar dat is geen reden om dergelijk huftergedrag van Faber maar onbesproken te laten.
Ja het staat er vaag in het artikel maar "Ze is mantelzorger, hielp in een welzijnsinstelling en werkt daarnaast al sinds jaar en dag voor het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA)" suggereert een enerzijds vrijwilligerswerk anderzijds baan bij het COA.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is ook gewoon werk. Vaak heb je ook gewoon een contract, alleen krijg je er geen geld voor.
Ik ben het er wel mee eens dat er belangrijkere onderwerpen zijn dan de lintjesregen, maar ze hebben zelf de stok gecreëerd om mee te slaan. Of beter gezegd: Faber heeft dat gedaan. Je kan verwachten dat de oppositie zoiets aankaart. Dat zou in elke mogelijke kabinetssamenstelling gebeuren.quote:
Het wordt dan ook steeds meer duidelijk dat links een wolf in schaapskleren is.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, scheldwoorden enzo.
Faber is wel een beetje de kaag van links he. Alles wat ze doet in jullie ogen is verkeerd en schelden op haar is bon-ton.
En maar huilen vorige periode over hoe kaag werd bejegend.
Je bent precies geworden tot waar je schande van sprak.
Wazige projectie weer van je. Ik zeg juist dat ze het zonder veel gezichtsverlies prima op een andere manier af hadden kunnen handelen.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Heel links fok! hier had gehoopt op een aftreden/wegsturen blijkbaar. Maar helaas.
En nu spreekt een stukje teleurstelling. Mag hoor. Is niet erg
De enige die steeds weer over Kaag begint ben jij. Laat eens los want die is al meer dan een jaar niet meer relevant. En toen ze er nog wel zat ook niet relevant voor hoe Faber het nu doet.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, scheldwoorden enzo.
Faber is wel een beetje de kaag van links he. Alles wat ze doet in jullie ogen is verkeerd en schelden op haar is bon-ton.
En maar huilen vorige periode over hoe kaag werd bejegend.
Je bent precies geworden tot waar je schande van sprak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |