-----------------------------quote:Hommeles rond Marjolein Faber: minister wil onderscheidingen voor COA- en vluchtelingenwerkers niet goedkeuren
Den Haag - Het goedkeuren van een koninklijke onderscheiding leidt tot gedoe in politiek Den Haag. Vijf mensen die werkzaam zijn geweest bij het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) en in de vluchtelingensector zijn voorgedragen voor een lintje, maar asielminister Marjolein Faber (PVV) weigert volgens Haagse bronnen om haar handtekening te zetten onder die voordrachten.
Het indienen van een aanvraag voor een koninklijke onderscheiding is omgeven met procedures. Wie denkt dat iemand een lintje verdient, moet eerst een formulier invullen waarop staat waarom diegene ervoor in aanmerking zou moeten komen. Dat formulier gaat naar de gemeente van de persoon die misschien gedecoreerd gaat worden. Vervolgens buigt de burgemeester zich erover, daarna de commissaris van de koning en Kanselarij der Nederlandse Orden, waar een speciale commissie toetst of het voorstel voldoet aan het reglement op de Orde van de Nederlandse Leeuw en de Orde van Oranje Nassau.
Minister Faber weigert voordracht te accorderen
Doorgaans is de rest van het traject niet veel meer dan een formaliteit: onder de voordracht hoeven alleen nog de handtekeningen van een minister en de koning worden gezet. Maar volgens Haagse bronnen is in de procedure van vijf mensen die in de asielwereld hebben gewerkt een kink in de kabel gekomen nu minister Faber weigert om hun voordracht te accorderen. Een unicum, zo wordt gemeld.
Maar Faber houdt voet bij stuk. Zij vindt volgens betrokkenen dat het uitreiken van de lintjes ’volledig botst’ met haar eigen beleid. Ze gaat niet tekenen omdat het ’niet verenigbaar’ zou zijn.
Het besluit van de PVV-bewindsvrouw volgt na haar eerdere stap om de subsidie van VluchtelingenWerk Nederland abrupt te verlagen, wat de stichting ertoe bracht juridische stappen te ondernemen.
Voor de vijf mensen die het lintje zouden krijgen is het niet per definitie over en uit. Ook zonder de krabbel van Faber kan het proces doorgaan, bijvoorbeeld door een andere minister de voordracht te laten beoordelen. Ook kan de ministerraad zich over de kwestie buigen. Volgens de spelregels moet Faber ’met gerechte argumenten’ komen om de voordracht niet te tekenen.
https://www.telegraaf.nl/(...)kers-niet-goedkeuren
Pretendeer even dat al die vluchtelingen roomwitte blanke calvinistische Boeren zijn uit Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Faber![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VVD en NSC die niet de ballen hebben om dat wijf weg te sturen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan zul je als bij een wonder Wilders niet met horen over opvang in de regio.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pretendeer even dat al die vluchtelingen roomwitte blanke calvinistische Boeren zijn uit Zuid-Afrika.
Nee, 'progressieven' daarentegen wel. Wat moeten we hier met aartsconservatieve religieuzen en hun middeleeuwse opvattingen over vrouwen en homo's? Correct?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zul je als bij een wonder Wilders niet met horen over opvang in de regio.
Want dat maakt het weigeren van een lintje voor vrijwilligers in de opvang plots ok ofzo?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pretendeer even dat al die vluchtelingen roomwitte blanke calvinistische Boeren zijn uit Zuid-Afrika.
Vreemd dat je in je zoveelste kruistocht voor rechtvaardigheid de roep tot executie van een minister nog net niet reden genoeg vindt om te reagerenquote:Op woensdag 2 april 2025 20:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er is weinig of niks voor nodig om hem te triggeren blijkbaar. Mooi excuus om weer op te komen voor extreemrechtse gekkies.
Daarom staat het tussen aanhalingstekens.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Net alsof alle progressief denkende mensen haar dood willen hebben ofzo.
Nee natuurlijk niet. Dit zijn geen progressieve uitspraken maar radicale.
Omdat ze het kabinet niet willen laten vallen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:14 schreef Starhopper het volgende:
Faber![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VVD en NSC die niet de ballen hebben om dat wijf weg te sturen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
God god, je rood/witte waas is weer neergedaald. Mijn opmerking was een reactie op iemand die voorstelde om Agema dan ook maar een lintje te geven en had niks met je heldin Faber te maken.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is meer die tendens.
Alles wat vooral niet-wit, niet-Westers, niet-Europees en niet-christelijk is, daar heeft 'progressief deugend Nederland' automatisch een deugboner voor.
Voornoemd conservatisme m.b.t. vrouwen en homo's is alleen laakbaar wanneer dat komt uit Trumpiaanse of SGP-gristelijke hoek. Wat heet: oh wat levert men gaarne strijd tegen dat primitieve denken!
Faber is een van de meest incompetente ministers die ik ook heb gezien. De PVV is een broddelpartij van heb ik jou daar. Om die Faber nu op te hangen omdat je met je witte erfschuld wil aantonen dat je met je reet omhoog ligt voor alles dat exotisch is, OMDAT het exotisch is, is mij dan weer een brug te ver.
Nee klopt dan is het normaal.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
God god, je rood/witte waas is weer neergedaald. Mijn opmerking was een reactie op iemand die voorstelde om Agema dan ook maar een lintje te geven en had niks met je heldin Faber te maken.
Maar stel dat een onverlaat die op de PvdA heeft gestemd dat roept, dan vind meteen heel progressief Nederland dat volgens Etto. Het klinkt aardig paranoide.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Er is niks progressiefs aan de fantasie om iemand op te hangen.
Het script wordt ook enorm voorspelbaar en altijd door dezelfde usual suspects.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iemand zegt iets en Etto is er als de kippen bij om dat op vervolgens op heel 'progressief deugend Nederland' (whatever that may be) te projecteren, en iedereen die jij meent dat daaronder valt ter verantwoording te roepen.
Riiiiiiight.
Het gaat erom dat een wat luchtig bedoelde opmerking weer volledig en hysterisch wordt verketterd en wordt opgehangen (no pun intended) aan heel 'progressief Nederland' (whatever that may be) in plaats van gewoon aan mij wordt toegeschreven, aangezien ik gewoon voor mezelf praat en geen woordvoerder ben van 'progressief Nederland (nogmaals: whatever that may be) en dus ook niet voor hen praat.quote:
Waaruit maak je dat op?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Iemand zegt iets en Etto is er als de kippen bij om dat op vervolgens op heel 'progressief deugend Nederland' (whatever that may be) te projecteren, en iedereen die jij meent dat daaronder valt ter verantwoording te roepen.
Riiiiiiight.
Echt hè. Wat een domme onzin.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:53 schreef Dutchguy het volgende:
Voor deze ongein werd dus een debat over inflatie opgeofferd. Frustrerend.
Dat staat nergens in wat ik schrijf, Hex...quote:Op woensdag 2 april 2025 20:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar stel dat een onverlaat die op de PvdA heeft gestemd dat roept, dan vind meteen heel progressief Nederland dat volgens Etto. Het klinkt aardig paranoide.
Aan 'progressief' NL? Uiteraard. Dat is dan ook een bloeddorstig, sektarisch en inherent tegenstrijdg gedrocht.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat erom dat een wat luchtig bedoelde opmerking weer volledig en hysterisch wordt verketterd en wordt opgehangen (no pun intended) aan heel 'progressief Nederland' (whatever that may be) in plaats van gewoon aan mij wordt toegeschreven, aangezien ik gewoon voor mezelf praat en geen woordvoerder ben van 'progressief Nederland (nogmaals: whatever that may be) en dus ook niet voor hen praat.
Dat gedweep met die Luigi Mangioni, ook zo heerlijk om te zien.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet? NWS wordt in het POL hok altijd met Stormfront vergeleken. Terwijl ik al de grootste massamoord van de 20e eeuw heb gebagatelliseerd zien worden door iemand uit de vaste kliek en nu weer door een regular gepost zie worden dat een politicus moet worden opgehangen.
Jullie vaste zeikobject Wilders komt nog niet voor 25 procent in de buurt daarvan.
Want inflatie verdwijnt door voor een motie te stemmen die zegt dat dat klaar moet zijn?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:53 schreef Dutchguy het volgende:
Voor deze ongein werd dus een debat over inflatie opgeofferd. Frustrerend.
Die heb ik gemist.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gedweep met die Luigi Mangioni, ook zo heerlijk om te zien.
Alles is geoorloofd wanneer je de 'morele waarheid' aan je zijde hebt.
Een mislukte minister en lintjes? Waar is de boom en het touw.
Power to the sheeple en zulks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |