https://nos.nl/artikel/25(...)gres-vrouw-te-noemenquote:Republikein weigert trans collega in Congres vrouw te noemen
Een vergadering van een commissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden is dinsdag plots beëindigd na een opmerkelijke discussie over Sarah McBride. De afgevaardigde uit Delaware is het eerste openlijk transgender lid van het Congres.
De Republikeinse voorzitter van de commissie Keith Self kondigde haar aan als "meneer McBride". Zij reageerde daarop meteen door Self te bedanken als "mevrouw de voorzitter".
De hoogste Democraat in de commissie Bill Keating greep in en vroeg Self zijn woorden te herhalen. Die noemde McBride nogmaals een man. Dat schoot in het verkeerde keelgat bij Keating, die benoemde dat McBride een door het volk gekozen vertegenwoordiger is. Hij verweet Self "geen fatsoen" te hebben, in een directe verwijzing naar een bekende uitspraak van een advocaat die het midden jaren 50 in het Congres opnam voor een slachtoffer van het mccarthyisme.
Self probeerde die opmerkingen te negeren en door te gaan met de vergadering, maar Keating hield hem tegen. "U zult niet met mij doorgaan, tenzij u een gekozen vertegenwoordiger op de juiste manier introduceert."
Als reactie daarop sloeg Self met zijn voorzittershamer en stelde de zitting uit. Terwijl mensen de zaal verlieten, is te zien hoe Keating McBride op de schouder klopte.
1:02'Heeft u geen gevoel voor fatsoen, voorzitter'
De bijeenkomst had eigenlijk moeten gaan over het ministerie van Buitenlandse Zaken en het beleid over wapens, internationale veiligheid en Amerikaanse hulp aan Europa.
Twee geslachten
Na uitspraken van Donald Trump weigeren verschillende Republikeinen de identiteit van trans personen te erkennen. Trump zei in zijn inauguratietoespraak dat er slechts twee geslachten zijn.
Ook daarna trok hij rechten voor trans personen in. Zo moeten trans militairen op korte termijn uit dienst en dreigt Trump om trans sporters in aanloop naar de Olympische Spelen van 2028 de toegang tot de VS te ontzeggen.
Keating en Self werden na afloop om een reactie gevraagd door journalisten. Self heeft nog niet gereageerd en Keating wilde geen commentaar geven, omdat hij vond dat de beelden voor zich spreken.
McBride zei later ze dat ze ondanks de uitspraken van collega's enorm trots is dat ze Delaware mag vertegenwoordigen in het Congres. "Ik wil proberen om van deze wereld een betere plek te maken."
Makkelijk en geen issue. Als iemand zich heeft laten ombouwen naar man/vrouw dan hoeven we daar niet zo panisch over te doen en kan je hem/haar gewoon aanspreken op haar/zijn gender.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:
Lastig issue. Transvrouwen zijn geen vrouwen.
Woke ging te ver met het opdringen ervan, dit gaat richting terugpesten.
Als iemand liever met zij wordt aangesproken en daar een operatie voor heeft ondergaan, kan dat best gehonoreerd worden natuurlijk. Toch leidt het wel tot de verwarring dat een transvrouw een vrouw is, wat niet zo is.
Zolang het zonder dwang is en er geen shaming plaatsvindt bij mensen die daar fouten in maken / dat weigeren.
Dat gaat natuurlijk wel van het principe uit dat je geslacht valt om te bouwen. En dat is lastig als je dat uitgangspunt verwerpt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Makkelijk en geen issue. Als iemand zich heeft laten ombouwen naar man/vrouw dan hoeven we daar niet zo panisch over te doen en kan je hem/haar gewoon aanspreken op haar/zijn gender.
Dat doordrukken van je eigen bekrompte mening is echt gewoon goor gedrag weer.
Dat is inderdaad waar ik op doelde.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk wel van het principe uit dat je geslacht valt om te bouwen. En dat is lastig als je dat uitgangspunt verwerpt.
Zeker, zoals ik zei gaat dat richting pesten en is ook niet nodig. Toch zijn er w.m.b. wel meer vrijheidsgraden als het hierop aankomt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:25 schreef herverwijderd het volgende:
Iemand die zich duidelijk presenteert als vrouw expres aanspreken als man vind ik best kinderachtig.
Maar ach, zo veel mensen, zoveel meningen.
quote:The problem with persuading Democrats to make a U-turn on pediatric gender transition is that they can’t bear to consider for a second that they are complicit in a huge medical scandal. It’s too awful. The enormity of what they’ve done - what they are still doing - to children is too great: their brains freeze when confronted with the truth.
https://x.com/jk_rowling/status/1900149679389577471quote:Spot on. Such people double down because doubting themselves means admitting the possibility that they've been cheering on the surgical maiming and chemical sterilisation of minors, all in service of a trendy, unfalsifiable, quasi-religious ideology.
Dit is ook de duistere, ongemakkelijke kant die zelden benoemd wordt in het debat.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:30 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
[..]
https://x.com/jk_rowling/status/1900149679389577471
De bron is de NOS dus de meeste mensen met een werkend brein nemen de berichtgeving niet al te serieus maar dit is regelrecht nepnieuws.quote:dreigt Trump om trans sporters in aanloop naar de Olympische Spelen van 2028 de toegang tot de VS te ontzeggen
Oude blanke mannen zoals J.K. Rowling?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:30 schreef 215 het volgende:
Waar zijn al die foopen zo bang voor? Of iemand nu Karel of Margriet genoemd wil worden maakt toch niet uit?
Ook of iemand man of vrouw wil zijn, zeker na ombouwen kan je toch iemand gewoon noemen zoals die person dat wil. Het is nu ook weer niet zo dat het elke week weer anders is. En al zou het elke week anders zijn...
Waarom worden die oude witte mannen er zo kwaad om?
Het issue is breder dan deze spreker, waarvan ik al aangaf dat zijn gedrag richting pesterij gaat.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Makkelijk en geen issue. Als iemand zich heeft laten ombouwen naar man/vrouw dan hoeven we daar niet zo panisch over te doen en kan je hem/haar gewoon aanspreken op haar/zijn gender.
Dat is inderdaad kinderachtig en ik zou het zelf ook niet gedaan hebben maar ik vind anderen dwingen mee te gaan in jouw gewenste fantasie nog net iets erger.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:25 schreef herverwijderd het volgende:
Iemand die zich duidelijk presenteert als vrouw expres aanspreken als man vind ik best kinderachtig.
Maar ach, zo veel mensen, zoveel meningen.
Die deed zich ook voor als man uit angst anders geen boeken te verkopen. Hypocriet dus.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oude blanke mannen zoals J.K. Rowling?
Het punt was meer dat het niet alleen oude blanke mannen zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:40 schreef 215 het volgende:
[..]
Die deed zich ook voor als man uit angst anders geen boeken te verkopen. Hypocriet dus.
Er is hier geen verwarring toch? Die mevrouw wil als mevrouw aangesproken worden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:
Als iemand liever met zij wordt aangesproken en daar een operatie voor heeft ondergaan, kan dat best gehonoreerd worden natuurlijk. Toch leidt het wel tot de verwarring dat een transvrouw een vrouw is, wat niet zo is.
Zolang het zonder dwang is en er geen shaming plaatsvindt bij mensen die daar fouten in maken / dat weigeren.
Het is al heel wat dat ze een verwijzing naar het project2025 nepnieuws achterwege laten. Denk dat de stagiair nog niet helemaal wakker was.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De bron is de NOS dus de meeste mensen met een werkend brein nemen de berichtgeving niet al te serieus maar dit is regelrecht nepnieuws.
Mag zij willen maar niemand is daar verplicht toe toch?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is hier geen verwarring toch? Die mevrouw wil als mevrouw aangesproken worden.
Moet je zoiets verplicht maken om respectvol met elkaar om te kunnen gaan?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mag zij willen maar niemand is daar verplicht toe toch?
Volgens mij spreken we mensen sinds jaar en dag aan op hun geslacht, en niet op hun gender (wat dat ook voor verzinsel mag zijn).quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zeker wel. Er blijft een intrinsieke verwarring over, namelijk de gedachte dat een transvrouw taalkundig op één hoop gegooid kan worden met een vrouw en de implicaties erachter.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is hier geen verwarring toch? Die mevrouw wil als mevrouw aangesproken worden.
Je maakt de discussie onnodig gecompliceerd.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeker wel. Er blijft een intrinsieke verwarring over, namelijk de gedachte dat een transvrouw taalkundig op één hoop gegooid kan worden met een vrouw en de implicaties erachter.
Het feit alleen al dat er statements bestaan met inherente contradicties zoals "transvrouwen zijn vrouwen" laat dit zien. Als transvrouwen vrouwen zijn, staat er vrouwen zijn vrouwen en zou er geen noodzaak moeten zijn om het transaspect nog toe te voegen. Het zijn immers al vrouwen.
Het idee dat je een geslacht kan ombouwen leunt nergens op. Je kunt m.i. beter nadenken over wat het betekent als je van de categorieën man, vrouw, hermafrodiet en transman/transvrouw uitgaat.
Nee want de implicaties hiervan leunen verder dan jouw eigen wereld of die van McBride.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je maakt de discussie onnodig gecompliceerd.
Als ik haar zou tegenkomen zou ik gewoon "mevrouw" zeggen.
Dat is voor haar fijn, voor mij geen moeite.
Voor de rest is het gewoon dwars doen vanuit een bepaalde conservatieve politieke stroming.
Wie heeft er dan wel last van?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee want de implicaties hiervan leunen verder dan jouw eigen wereld of die van McBride.
Dit is weer een typisch "ik heb er geen last van dus ik doe niet zo moeilijk" statement.
Vrouwen in vrouwengevangenissen, vrouwen in vrouwenkleedkamers, vrouwelijke UFC vechters van wie hun schedel is ingeslagen om maar even een paar voorbeelden te noemen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wie heeft er dan wel last van?
Het gaat erom dat vrijheid van meningsuiting 2 kanten op werkt, en niet alleen vanuit wokisme naar de rest van de wereld.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:30 schreef 215 het volgende:
Waar zijn al die foopen zo bang voor? Of iemand nu Karel of Margriet genoemd wil worden maakt toch niet uit?
Ook of iemand man of vrouw wil zijn, zeker na ombouwen kan je toch iemand gewoon noemen zoals die person dat wil. Het is nu ook weer niet zo dat het elke week weer anders is. En al zou het elke week anders zijn...
Datzelfde kun je zeggen over haar aanspreken met "meneer". Wie heeft daar precies last van?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wie heeft er dan wel last van?
Wat moet het heerlijk zijn zo naïef door het leven te kunnen gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je maakt de discussie onnodig gecompliceerd.
Inderdaad. Als iemand er duidelijk blij mee is en eindelijk zichzelf kan zijn, is dat toch alleen maar mooi?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:30 schreef 215 het volgende:
Zijzelf.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Datzelfde kun je zeggen over haar aanspreken met "meneer". Wie heeft daar precies last van?
Zijzelf. Maar iemand opzettelijk pijn doen is blijkbaar de nieuwe trend en als je wel iemand met empathie bent, ben je 'woke' en voelen de conservatiefjes zich iets 'opgedrongen' door wokequote:Op donderdag 13 maart 2025 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Datzelfde kun je zeggen over haar aanspreken met "meneer". Wie heeft daar precies last van?
Je hebt veel ervaring binnen deze discussie, dat blijkt uit het gemak waarmee je argumenten oplepelt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vrouwen in vrouwengevangenissen, vrouwen in vrouwenkleedkamers, vrouwelijke UFC vechters van wie hun schedel is ingeslagen om maar even een paar voorbeelden te noemen.
TERF's, J.K. Rowling.
Ja, dat is heerlijk. Je hebt er geen weet van hoe heerlijk het is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:03 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Wat moet het heerlijk zijn zo naïef door het leven te kunnen gaan.
Wat doet dit er toe?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:07 schreef Zoddie het volgende:
ze ziet er verder ook wel aardig vrouwelijk uit.
Iedereen kan een hormoonkuur starten en zijn 'oude' geslacht operatief laten verwijderen. Dat kan dus wel. Dat je dan bepaalde passieve onderdelen overhoudt, maakt de geslachtsverandering niet onbestaand. Verdiep je er eens in, zou ik zeggen, ipv te ontkennen dat iets bestaat omdat je het te moeilijk vindt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Maar ik ga niet mee met het waanidee dat een mens van geslacht kan veranderen.
Ik heb echt nog nooit gelezen dat iemand van XX chromosomen XY chromosomen heeft kunnen maken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Iedereen kan een hormoonkuur starten en zijn 'oude' geslacht operatief laten verwijderen. Dat kan dus wel. Dat je dan bepaalde passieve onderdelen overhoudt, maakt de geslachtsverandering niet onbestaand. Verdiep je er eens in, zou ik zeggen, ipv te ontkennen dat iets bestaat omdat je het te moeilijk vindt.
Als die man zonder penis zoveel vrouwelijke hormonen slikt dat ze lijkt op een vrouw, dan vind ik het een vrouw. Maar kennelijk verdeel jij je wereld in zwart en wit. Wel of geen penis. Mooi man. Lekker overzichtelijk, lekker simpel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef Alloch87 het volgende:
Een man zonder penis is geen vrouw. Het is een man zonder penis.
In het geval dat iemand middels een hormoonkuur of operaties zijn oorspronkelijke geslacht laat verwijderen, dan zou die persoon hoogstens geslachtsneutraal worden, dus noch man noch vrouw. Misschien wil ik nog wel zo ver gaan om te erkennen dat dat bestaat. Maar dat een man een vrouw kan worden of omgekeerd, is naar mijn mening gewoon een waanidee.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
Iedereen kan een hormoonkuur starten en zijn 'oude' geslacht operatief laten verwijderen. Dat kan dus wel. Dat je dan bepaalde passieve onderdelen overhoudt, maakt de geslachtsverandering niet onbestaand. Verdiep je er eens in, zou ik zeggen, ipv te ontkennen dat iets bestaat omdat je het te moeilijk vindt.
Enigszins.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt veel ervaring binnen deze discussie, dat blijkt uit het gemak waarmee je argumenten oplepelt.
Je eerste zin beargumenteerde ik ook niet en in mijn eerste post gaf ik aan dat ik dit richting pesten vind gaan. Maar gezien dit Nieuws en Achtergronden heet ga ik in op de achtergronden en daar gaan mijn punten over.quote:Ik vind het geen argumenten waarom je Sarah geen "mevrouw" kan noemen.
Ik vind het vooral argumenten over punten die hun weg nog niet goed gevonden hebben in deze discussie.
Het was een antwoord op je vraag wie er last van hebben. Geen waardeoordeel over dat de "juiste personen" zijn.quote:En wat J.K Rowling en TERF's vinden zal me m'n kont roesten, eigenlijk.
Dus jij zou 100 miljoen neerleggen voor een goed nageschilderde van Gogh?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als die man zonder penis zoveel vrouwelijke hormonen slikt dat ze lijkt op een vrouw, dan vind ik het een vrouw. Maar kennelijk verdeel jij je wereld in zwart en wit. Wel of geen penis. Mooi man. Lekker overzichtelijk, lekker simpel.
En bespaar je de moeite, ik heb hermafrodieten al geïntroduceerd.quote:Ik zal ook in dit topic dan maar niet beginnen over hermafrodieten, want dat lijkt me wel heel lastig als je de wereld verdeelt in wel of geen penis.
Ik hanteer:quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In het geval dat iemand middels een hormoonkuur of operaties zijn oorspronkelijke geslacht laat verwijderen, dan zou die persoon hoogstens geslachtsneutraal worden, dus noch man noch vrouw. Misschien wil ik nog wel zo ver gaan om te erkennen dat dat bestaat. Maar dat een man een vrouw kan worden of omgekeerd, is naar mijn mening gewoon een waanidee.
Waarom noem je haar hem? Dit is onbeschoft.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:07 schreef Zoddie het volgende:
Ik vind het gewoon onbeschoft.
Het is een collega, zo moeilijk is het niet om hem haar te noemen, ze ziet er verder ook wel aardig vrouwelijk uit.
Ook al heb je wat tegen transgenders dan nog moet je wel normaal en beleefd kunnen zijn.
Lekker belangrijk wat jij vindt. Precies ook waar het fout gaat bij die sekte... ik vind dit, dus dan moet jij dat ook vinden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als die man zonder penis zoveel vrouwelijke hormonen slikt dat ze lijkt op een vrouw, dan vind ik het een vrouw. Maar kennelijk verdeel jij je wereld in zwart en wit. Wel of geen penis. Mooi man. Lekker overzichtelijk, lekker simpel.
Ik zal ook in dit topic dan maar niet beginnen over hermafrodieten, want dat lijkt me wel heel lastig als je de wereld verdeelt in wel of geen penis.
Prima, maar sta er dan ook voor open als mensen wél nadenken over wat dat op metaniveau betekent.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik hanteer:
- wil iemand mevrouw genoemd worden, dan noem ik diegene mevrouw
- wil iemand meneer genoemd worden, dan noem ik diegene meneer
Mocht ik daar de fout in gaan, naar een persoon toe, dan bied ik m'n excuses aan en ga ik geen verzoek doen om de broek te laten zakken of een DNA-test bij me in te leveren.
Meer drukte hoe je er niet om te maken en dan kan je heel gelukkig, zorgeloos en naïef als ik door het leven gaan.
Oké, in dit geval gaat het om een publiek persoon, dus je weet dat die persoon trans is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima, maar sta er dan ook voor open als mensen wél nadenken over wat dat op metaniveau betekent.
En dat mensen hier niet in mee willen gaan, zonder dat dat vervalt in pestgedrag. Eén ding kunnen we vanuit gaan: wat je ook vindt van Trans, die mensen hoeven niet geridiculiseerd, aangevallen of juridisch buitengesloten te worden.
Verder mogen ze wel bekritiseerd en gelimiteerd worden in hun wensen, zoals ieder ander mens.
Hartstikke fijn dat jij zo'n onderdanig typetje bent die sorry zegt voor dingen die die niet fout heeft gedaan, maar gelukkig is niet iedereen zo.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik hanteer:
- wil iemand mevrouw genoemd worden, dan noem ik diegene mevrouw
- wil iemand meneer genoemd worden, dan noem ik diegene meneer
Mocht ik daar de fout in gaan, naar een persoon toe, dan bied ik m'n excuses aan en ga ik geen verzoek doen om de broek te laten zakken of een DNA-test bij me in te leveren.
Meer drukte hoe je er niet om te maken en dan kan je heel gelukkig, zorgeloos en naïef als ik door het leven gaan.
quote:
Dus de ene heeft er last van als hij een meneer moet aanspreken als mevrouw.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zijzelf. Maar iemand opzettelijk pijn doen is blijkbaar de nieuwe trend en als je wel iemand met empathie bent, ben je 'woke' en voelen de conservatiefjes zich iets 'opgedrongen' door woke
Dat heeft niets met onderdanigheid te maken maar met respect voor mensen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:33 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Hartstikke fijn dat jij zo'n onderdanig typetje bent die sorry zegt voor dingen die die niet fout heeft gedaan, maar gelukkig is niet iedereen zo.
Spijker en kop, en hier leg je ook precies het probleem bloot en de reden dat mensen weigeren in deze hysterie mee te gaan. Respect en vrijheid van meningsuiting werkt 2 kanten op.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Dus de ene heeft er last van als hij een meneer moet aanspreken als mevrouw.
De andere heeft er last van als hij als meneer niet aangesproken wordt als mevrouw.
Beiden hebben dus last van iets wat de ander wil. Waarom zou het ongemak van de ene zwaarder wegen dan het ongemak van de ander?
quote:
Juist ja, jij oordeelt niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor de rest is het gewoon dwars doen vanuit een bepaalde conservatieve politieke stroming.
Het is toch ook dwars doen vanuit een conservatieve politieke stroming. Dat is een vaststelling, geen oordeel.quote:
Als iemand eruit ziet als een mevrouw of een meneer zeg ik mevrouw of meneer ja. Je moet met de eerste aanname werken als je iemand aanspreekt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké, in dit geval gaat het om een publiek persoon, dus je weet dat die persoon trans is.
En bij Marjolein Faber weet je dat ze toch echt niet trans is.
Maar stel dat je iemand tegenkomt die je niet eerder hebt ontmoet, zeg je dan gewoon netjes meneer / mevrouw of vraag je om de broek te laten zakken en ga je op basis daarvan bepalen hoe je die persoon aanspreekt?
En dat is dan toch prima?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als iemand eruit ziet als een mevrouw of een meneer zeg ik mevrouw of meneer ja. Je moet met de eerste aanname werken als je iemand aanspreekt.
Kan ook een tegenreactie zijn op het dwars doen vanuit een progressieve politieke stroming.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is toch ook dwars doen vanuit een conservatieve politieke stroming. Dat is een vaststelling, geen oordeel.
Is "leven en laten leven" perse dwars dan?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan ook een tegenreactie zijn op het dwars doen vanuit een progressieve politieke stroming.
Heerlijke counter, wetende dat die gast dat van binnen écht niet leuk vindtquote:Zij reageerde daarop meteen door Self te bedanken als "mevrouw de voorzitter".
Nee, vroeger waren transmensen meer underground, omdat de sfeer net zo conservatief en niet geaccepteerd was. Transmensen zijn er altijd geweest. Sterker nog, er zijn zelfs transdieren. Het is iets wat al zo oud is als Methusalem.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:26 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat jij vindt. Precies ook waar het fout gaat bij die sekte... ik vind dit, dus dan moet jij dat ook vinden.
Dat ik de wereld enkel verdeel in man/vrouw maak jij er zelf van. Ik besef me dat er afwijkingen zijn, die terecht buiten deze categorieën vallen.
Dat is totaal iets anders dan dat je van geslacht kunt zijn gewisseld omdat je iets van je lichaam afknipt en wat supplementen slikt. Als ik vanavond wat glas in mijn bek mik, mag ik dan ook eisen dat je me voortaal als TL-balk aanspreekt?
Vroeger vonden we dit nog raar, en kregen mensen die dit dachten gewoon nog de hulp die ze nodig hadden. We zijn ver afgegleden.
Je begrijpt de opmerking niet. De progressieve wokies hebben gekrijst over transgenocide, mensen aangevallen die het waagden kritiek te hebben en zonder enige discussie geponeerd dat mensen pronouns moeten gebruiken, vaak met intimidatie en schreeuwen aan toe. Daar ontstaat een conservatieve tegenreactie uit.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is "leven en laten leven" perse dwars dan?
Moeten we met alle verworvenheden terug naar de 30's?
Wat vind je van stemrecht voor mensen met een donkere huidskleur?
En rijbewijzen voor mensen met een donkere huidskleur?
Stemrecht voor vrouwen?
Stemrecht voor transgenders?
Homofilie in het algemeen?
Stemrecht voor homofielen?
Ik bedoel, waarom is de transgender discussie "dwars progressief" en dat andere niet? Of is dat ook "dwars progressief" en zie je dat ook liever teruggedraaid?
Is niet meegaan in iemands waan "niet laten leven"?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is "leven en laten leven" perse dwars dan?
Moeten we met alle verworvenheden terug naar de 30's?
Wat vind je van stemrecht voor mensen met een donkere huidskleur?
En rijbewijzen voor mensen met een donkere huidskleur?
Stemrecht voor vrouwen?
Stemrecht voor transgenders?
Homofilie in het algemeen?
Stemrecht voor homofielen?
Ik bedoel, waarom is de transgender discussie "dwars progressief" en dat andere niet? Of is dat ook "dwars progressief" en zie je dat ook liever teruggedraaid?
Transdierenquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, vroeger waren transmensen meer underground, omdat de sfeer net zo conservatief en niet geaccepteerd was. Transmensen zijn er altijd geweest. Sterker nog, er zijn zelfs transdieren. Het is iets wat al zo oud is als Methusalem.
Het gaat er om dat verworvenheden teruggedraaid worden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Is niet meegaan in iemands waan "niet laten leven"?
En wat sleep je er nu weer allemaal aan de haren bij? Stemrecht voor homofiele staat niet ter discussie en heeft niets maar dan ook niets te maken met de vraag of je iemand met een piemel aan moest spreken als mevrouw als die persoon dat vraagt. Wat een waanzin.
Er zijn altijd extremen. Dat betekent niet dat je zelf ook in een extreem hokje hoeft plaats te nemen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je begrijpt de opmerking niet. De progressieve wokies hebben gekrijst over transgenocide, mensen aangevallen die het waagden kritiek te hebben en zonder enige discussie geponeerd dat mensen pronouns moeten gebruiken, vaak met intimidatie en schreeuwen aan toe. Daar ontstaat een conservatieve tegenreactie uit.
Er is geen één fundamentaal debat gevoerd over de kwestie.
Je andere vragen kan ik niet zoveel mee eerlijk gezegd, ik vind ze nogal suggestief.
Welkom bij het dierenrijk: https://www.vice.com/nl/a(...)non-binaire-beesten/quote:
Wie ben jij om te oordelen dat het enkel te maken heeft met dwars doen? Ik denk dat er voor heel veel mensen die niet meegaan in deze show er een duidelijke en serieuze overtuiging aan hangt. Wat mij betreft is het bijvoorbeeld een ontzettende middelvinger naar vrouwen, en een beweging die jaren van emancipatie zomaar ineens teniet kan doen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is toch ook dwars doen vanuit een conservatieve politieke stroming. Dat is een vaststelling, geen oordeel.
Daar is iedereen het mee eens die hier discussieert.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn altijd extremen. Dat betekent niet dat je zelf ook in een extreem hokje hoeft plaats te nemen.
Als van jou wordt verlangd dat je iets doet, mag je als tegenprestatie daar ook je mening over geven. Laten we het zo zeggen: als jij Piet heet en je vraagt dat ik jou morgen Jan noem, vraag je iets van mij. Je creëert daarmee een transactie. Onderdeel van die transactie is feedback daarop.quote:Je kan gewoon "meneer" en "mevrouw" zeggen en je mening achterwege laten. Dat is fatsoen.
Dat je mannen die zich vrouw voelen verplicht aan moet spreken als mevrouw is geen verworvenheid.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat er om dat verworvenheden teruggedraaid worden.
Hoever wil je gaan met dat terugdraaien?
Dat is niet "met de haren erbij slepen", dat is gewoon een open vraag.
Wie is toch die woke? Man of vrouw? Of beiden of niks.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:
Woke platform VICE sinds ze van Disney zijn. Wat ze schrijven is helemaal niet zo revolutionair maar daar gaat de discussie niet om.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Welkom bij het dierenrijk: https://www.vice.com/nl/a(...)non-binaire-beesten/
Er wordt toch ook nergens gesuggereerd dat er vroeger geen transgenders waren?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, vroeger waren transmensen meer underground, omdat de sfeer net zo conservatief en niet geaccepteerd was. Transmensen zijn er altijd geweest. Sterker nog, er zijn zelfs transdieren. Het is iets wat al zo oud is als Methusalem.
Vicequote:Op donderdag 13 maart 2025 14:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oké, kapitein_schaamluis.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat je mannen die zich vrouw voelen verplicht aan moet spreken als mevrouw is geen verworvenheid.
Het is aardig en wellicht netjes als je dat doet, het is geen verplichting en zeker geen verworvenheid.
Er is gelukkig ook nog gewoon de vrijheid een onbeleefde klootzak te zijn.
Je komt heel conservatief op me over.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar is iedereen het mee eens die hier discussieert.
[..]
Als van jou wordt verlangd dat je iets doet, mag je als tegenprestatie daar ook je mening over geven. Laten we het zo zeggen: als jij Piet heet en je vraagt dat ik jou morgen Jan noem, vraag je iets van mij. Je creëert daarmee een transactie. Onderdeel van die transactie is feedback daarop.
Je zegt het op een manier alsof je een oordeel hebt over conservatieven. Maar dat heb je niet... toch?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je komt heel conservatief op me over.
Ik? Ik zou niet durven.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:02 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Je zegt het op een manier alsof je een oordeel hebt over conservatieven. Maar dat heb je niet... toch?
Jij denkt nu dat je mij raakt of kwetst maar het interesseert me werkelijk geen zak en ik verdedig jouw vrijheid mij te beledigen.quote:
"Er is gelukkig ook nog gewoon de vrijheid een onbeleefde klootzak te zijn."quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij denkt nu dat je mij raakt of kwetst maar het interesseert me werkelijk geen zak en ik verdedig jouw vrijheid mij te beledigen.
Als jij net zo consequent was als ik dan:
- hadden we deze discussie niet
- dan zou je mij niet bewust proberen te beledigen om je punt te maken.
Dus behalve dat je inconsequent bent ben je ook nog hypocriet.
Wat voor last heb je daar nou vanquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Dus de ene heeft er last van als hij een meneer moet aanspreken als mevrouw.
De andere heeft er last van als hij als meneer niet aangesproken wordt als mevrouw.
Beiden hebben dus last van iets wat de ander wil. Waarom zou het ongemak van de ene zwaarder wegen dan het ongemak van de ander?
Prima, dan ben ik conservatief op dit vlak. Omdat ik liever wil dat vrouwenrechten bewaard blijven / gewaarborgd blijven en de vrijheid om van expressie gewaarborgd blijft dan dat we gevoelens van individuen no matter what niet willen kwetsen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je komt heel conservatief op me over.
En het vrouwenrecht om als man door het leven gaan wil je ook bewaren?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima, dan ben ik conservatief op dit vlak. Omdat ik liever wil dat vrouwenrechten bewaard blijven / gewaarborgd blijven en de vrijheid om van expressie gewaarborgd blijft dan dat we gevoelens van individuen no matter what niet willen kwetsen.
Dat recht is er dus niet, dat is nu juist de hele discussie.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En het vrouwenrecht om als man door het leven gaan wil je ook bewaren?
Zoals ik zei verdedig ik die vrijheid maar dat maakt jou wel inconsequent en hypocriet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Er is gelukkig ook nog gewoon de vrijheid een onbeleefde klootzak te zijn."
Misschien moet je even aan de vrouw met gebroken jukbeen die zeven hechtingen nodig had in de UFC vragen wat voor last zij er nou weer van hebben dat we doen alsof een transvrouw een vrouw is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat voor last heb je daar nou vanMisschien zie je zo iemand niet als vrouw maar dan is het toch een kleine moeite?
https://bjj-world.com/tra(...)her-female-opponent/quote:“I’ve fought a lot of women and have never felt the strength that I felt in a fight as I did today. I can’t answer whether it’s because she was born a man or not because I’m not a doctor. What I can is that I’ve never felt so overpowered ever in my life, and I am an abnormally strong female. I’m afraid I still have to disagree with Fox fighting. She can pursue any career but when it comes to a combat sport I think it just isn’t fair.” – Tamikka Brents said in an interview after the fight
Dat recht bestaat niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of ik er last van heb is helemaal de discussie niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat voor last heb je daar nou vanMisschien zie je zo iemand niet als vrouw maar dan is het toch een kleine moeite?
Welk recht?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uhhh dat Trump dit wilt is gewoon een feit.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De bron is de NOS dus de meeste mensen met een werkend brein nemen de berichtgeving niet al te serieus maar dit is regelrecht nepnieuws.
Waar het vaak fout gaat in dit soort discussies is dat sommige mensen op persoonlijk niveau denken en alles op zichzelf betrekken (ook bij migratie e.d.) en anderen op metaniveau.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Of ik er last van heb is helemaal de discussie niet.
Wat heeft die meneer er nou voor last van dat hij geen mevrouw wordt genoemd? Daar kan hij toch gewoon zijn schouders over ophalen en verder gaan.
Het is een dikke middelvinger naar vrouwen. Zij hebben jarenlang moeten strijden (en moeten dat nog) om gelijke rechten als mannen te hebben. Jarenlang hebben zij er bijvoorbeeld voor moeten vechten om ook op professioneel niveau te mogen sporten, en ook nu nog moeten ze er voor vechten om er een fatsoenlijk salaris aan over te houden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat voor last heb je daar nou vanmoeite?
Dat is dus geen feit.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:16 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Uhhh dat Trump dit wilt is gewoon een feit.
https://fortune.com/2025/(...)r-athletes-olympics/
Dit inderdaad. En zodra je het onderwerp inderdaad breder probeert te trekken dan de eigen bubbel, slaat het even om zich heen en loopt het weg voor de discussie.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar het vaak fout gaat in dit soort discussies is dat sommige mensen op persoonlijk niveau denken en alles op zichzelf betrekken (ook bij migratie e.d.) en anderen op metaniveau.
Noem het een intelligentieverschil, objectief vs subjectief, emotioneel vs rationeel. Het maakt niet zo uit hoe je het wil duiden, maar het is precies waar het spaak loopt.
Ik persoonlijk zie het als een vrij egoïstisch denkbeeld. Het zelf en de eigen ervaringen centraal stellen.
-Vrouwenrechten worden niet geschonden als je "vrouw" tegen een "vrouwachtig persoon" zegt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima, dan ben ik conservatief op dit vlak. Omdat ik liever wil dat vrouwenrechten bewaard blijven / gewaarborgd blijven en de vrijheid om van expressie gewaarborgd blijft dan dat we gevoelens van individuen no matter what niet willen kwetsen.
Ja, tuurlijk, dit probleem was natuurlijk uitgelokt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oké, in dit geval gaat het om een publiek persoon, dus je weet dat die persoon trans is.
En bij Marjolein Faber weet je dat ze toch echt niet trans is.
Maar stel dat je iemand tegenkomt die je niet eerder hebt ontmoet, zeg je dan gewoon netjes meneer / mevrouw of vraag je om de broek te laten zakken en ga je op basis daarvan bepalen hoe je die persoon aanspreekt?
Dat staat toch los van slechts het aanspreken?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien moet je even aan de vrouw met gebroken jukbeen die zeven hechtingen nodig had in de UFC vragen wat voor last zij er nou weer van hebben dat we doen alsof een transvrouw een vrouw is.
[..]
https://bjj-world.com/tra(...)her-female-opponent/
Je moet eens opletten als je ooit een vrouw spreekt hoe weerbaar ze eigenlijk zijn. Dit kunnen ze makkelijk aan hoor.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Het is een dikke middelvinger naar vrouwen. Zij hebben jarenlang moeten strijden (en moeten dat nog) om gelijke rechten als mannen te hebben. Jarenlang hebben zij er bijvoorbeeld voor moeten vechten om ook op professioneel niveau te mogen sporten, en ook nu nog moeten ze er voor vechten om er een fatsoenlijk salaris aan over te houden.
Er zijn ook gewoon hermafrodiet MENSEN hoor...quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vice
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Er bestaan geen transdieren. Er zijn sommige diersoorten die hermafrodiet of tweeslachtig zijn, dat zijn allemaal dieren die ver af staan van de mens.
Oh je hoeft ons vrouwen niet te verdedigen hoor, kunnen we prima zelf en we ervaren totaal geen bedreiging van transvrouwen. Dus zoek een ander stokpaardje.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je oordeelt steeds anders kun je niet spreken, dit valt onder persoonsdeixis. Dit heeft ook niks te maken met respect aangezien je teleologisch wel het juiste wilde doen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat heeft niets met onderdanigheid te maken maar met respect voor mensen.
Wie ben ik om te oordelen.
Hermafroditisme komt niet voor bij mensen. Er bestaan wel ontwikkelingsstoornissen van de voortplantingsorganen die er toe leiden dat mensen mannelijke en vrouwelijke geslachtskenmerken hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon hermafrodiet MENSEN hoor...
Wel door "vrouwachtige" personen toe te staan in vrouwenkleedkamers, vrouwengevangenissen en sportwedstrijden. Dat is genormaliseerd doordat hier nooit een discussie over is gevoerd, maar op basis van ideologie afgedwongen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
-Vrouwenrechten worden niet geschonden als je "vrouw" tegen een "vrouwachtig persoon" zegt.
Vrijheid van expressie is een tweewegstraat. Als iemand wordt gedwongen iets te zeggen waar hij principiële bezwaren tegen heeft en daar iets tegenover staat, is dat belemmering van vrijheid van expressie. Overigens verhindert niemand Sarah McBride om een genderoperatie te ondergaan en zich vrouwelijk te kleden.quote:-vrijheid van expressie wordt ingeperkt als je wordt belemmerd om door het leven te gaan als vrouw terwijl je geboren bent als man.
Prima en laat dat een tweewegstraat zijn. Geef ruimte aan mensen die zeggen dat ze hier om xyz moeite mee hebben en niet comfortabel bij voelen zonder direct over transfobia, transgenocide etc. te beginnen.quote:Fatsoensnormen zijn niet echt gecodificeerd, maar zijn daarom niet minder belangrijk. Als niemand meer geeft om de gevoelens van een ander zal het lastig samenwerken zijn, en krijgen we een samenleving die nog meer gefragmenteerd raakt.
Dat is een tweezijdig pad nogmaals...quote:Je kunt opkomen voor je vrijheden en daarbij ook waken voor iemands gevoelens! Tenzij je je eigen gevoelens niet in de hand hebt en last krijgt van een rode waas voor je ogen als er iets afwijkends op je pad komt wat neigt naar woke.
Jij spreekt alleen voor jezelf, niet voor "vrouwen".quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh je hoeft ons vrouwen niet te verdedigen hoor, kunnen we prima zelf en we ervaren totaal geen bedreiging van transvrouwen. Dus zoek een ander stokpaardje.
Wat heeft dat met trans te maken? Hermafrodieten hebben kenmerken van beide geslachten, terwijl trans juist de overgang van het een naar de andere kant betekent. Trans impliceert zelfs het binaire geslachtelijke kenmerk.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon hermafrodiet MENSEN hoor...
"We"? Waarom zijn er dan vrouwen die zich ertegen verzetten als "we" er geen last van hebben?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh je hoeft ons vrouwen niet te verdedigen hoor, kunnen we prima zelf en we ervaren totaal geen bedreiging van transvrouwen. Dus zoek een ander stokpaardje.
"Ik ervaar dit, dus dan ervaart iedereen het zo".quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk op te merken dat dit komt doordat de definities van hermafroditisme en tweeslachtigheid veranderd zijn. In de oudere biologische literatuur worden deze termen wel degelijk voor mensen geutiliseerd.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hermafroditisme komt niet voor bij mensen. Er bestaan wel ontwikkelingsstoornissen van de voortplantingsorganen die er toe leiden dat mensen mannelijke en vrouwelijke geslachtskenmerken hebben.
Daar zou het los van moeten staan. Als we eerst paal en perk stellen aan de bredere implicaties van het gelijkstellen van mannen aan vrouwen en duidelijke kaders scheppen, kunnen we elkaar gewoon fatsoenlijk aanspreken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat staat toch los van slechts het aanspreken?
Ik stel voor dat je vrouwen vindt behalve JK Rowling die er moeite mee hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:36 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
"Ik ervaar dit, dus dan ervaart iedereen het zo".
Mijn god.
Raven van Dorst vindt van wel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hermafroditisme komt niet voor bij mensen.
Die zijn al uitgebreid benoemd in dit topic. Maar hey, "we" hadden er geen last van toch?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je vrouwen vindt behalve JK Rowling die er moeite mee hebben.
Ik mag hopen dat voorzitters van commissies minder vrijheid hebben om een onbeleefde klootzak te zijn. Het lijkt mij juist een rol om verbindend te zijn om tot effectieve vergaderingen te komen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat je mannen die zich vrouw voelen verplicht aan moet spreken als mevrouw is geen verworvenheid.
Het is aardig en wellicht netjes als je dat doet, het is geen verplichting en zeker geen verworvenheid.
Stap uit je bubbel, dan kom je ze ook tegen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je vrouwen vindt behalve JK Rowling die er moeite mee hebben.
Maar bevestigd door haar opmerkingen dat ze niet hermafrodiet is:quote:
Een ware hermafrodiet zou ongesteld worden terwijl ze een penis heeft.quote:Raven vertelt hoe hen nooit ongesteld werd. “Dan werd er altijd gezegd: er is iets met je eierstokken.
Eigenlijk vind ik het niet ok om een onbeleefde klootzak te zijn terwijl je je functie uitvoert in de politiek.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk op te merken dat dit komt doordat de definities van hermafroditisme en tweeslachtigheid veranderd zijn. In de oudere biologische literatuur worden deze termen wel degelijk voor mensen geutiliseerd.
De eerste reacties van vrouwen onder het x bericht van @Scorpiequote:Op donderdag 13 maart 2025 15:53 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Stap uit je bubbel, dan kom je ze ook tegen.
Dat is jouw mening. Geen wetgeving.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het niet ok om een onbeleefde klootzak te zijn terwijl je je functie uitvoert in de politiek.
In functie/op de werkvloer is dat niet gepast.
Bij vele werkgevers mag je gewoon vertrekken als je je als onbeleefde klootzak gedraagt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Geen wetgeving.
Dat is fijn voor haar.quote:
Dat is fijn voor haar.quote:
Eens. Ik denk alleen dat de feiten benoemen zoals ze zijn niet vallen onder onbeleefd zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:53 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat voorzitters van commissies minder vrijheid hebben om een onbeleefde klootzak te zijn. Het lijkt mij juist een rol om verbindend te zijn om tot effectieve vergaderingen te komen.
Ik begrijp dat er een bredere discussie is omtrent dit onderwerp, en dat is prima. Maar iemand die enige moeite doet om als vrouw door het leven te gaan hoeft niet beledigd te worden omdat je problemen hebt met wat er in de sport gebeurt. Een onderdeel van de groep kun je niet echt verantwoordelijk houden voor de gehele groep, mits die groep aangestuurd wordt door deze persoon. Niet elke jood en palestijn is verantwoordelijk voor wat er in die zandbak gebeurt. Sarah is niet verantwoordelijk voor een manwijf wat vrouwen in elkaar beukt in de sport.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel door "vrouwachtige" personen toe te staan in vrouwenkleedkamers, vrouwengevangenissen en sportwedstrijden. Dat is genormaliseerd doordat hier nooit een discussie over is gevoerd, maar op basis van ideologie afgedwongen.
Dus als hij een botte lul was, moest zij dat ook maar zijn? Dat lijkt me een aflopende zaak.quote:Vrijheid van expressie is een tweewegstraat.
Dat lijkt me te beginnen met respect en acceptatie van de ander. Openstaan voor een dialoog, met huidige sociale normen en waarden. Deze boze senator stond daar dus niet voor open, en zorgde voor ophef.quote:Prima en laat dat een tweewegstraat zijn. Geef ruimte aan mensen die zeggen dat ze hier om xyz moeite mee hebben en niet comfortabel bij voelen zonder direct over transfobia, transgenocide etc. te beginnen.
Hij had haar ook gewoon bij haar functie aan kunnen spreken ipv dit pesterige gedoe.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is fijn voor haar.
[..]
Eens. Ik denk alleen dat de feiten benoemen zoals ze zijn niet vallen onder onbeleefd zijn.
Feiten zijn niet altijd leuk, sinds zou je willen dat ze anders zijn. Dat maakt het benoemen er van niet onbeleefd.
Ja dat is aan die werkgever. Bij sommige werkgevers mag je ook niet in een korte broek en met teenslippers op kantoor zitten. Dat betekent niet dat een korte broek en teenslippers dragen verboden is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:02 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Bij vele werkgevers mag je gewoon vertrekken als je je als onbeleefde klootzak gedraagt.
Niet alle regels zijn in de wet gevangen.
Had gekund, hij koos er voor hem aan te spreken met meneer.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:11 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Hij had haar ook gewoon bij haar functie aan kunnen spreken ipv dit pesterige gedoe.
In zekere zin heeft Sarah wel een verantwoordelijkheid, door zelf geen kaders te stellen. Als je van anderen verwacht als vrouw gezien te worden, is het fair om aan te geven hoe ver jij dat vindt gaan juist omdat die bredere problematiek er speelt. Op basis van Sarah's argument vinden er immers ook grove schendingen van vrouwenrechten plaats.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:11 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er een bredere discussie is omtrent dit onderwerp, en dat is prima. Maar iemand die enige moeite doet om als vrouw door het leven te gaan hoeft niet beledigd te worden omdat je problemen hebt met wat er in de sport gebeurt. Een onderdeel van de groep kun je niet echt verantwoordelijk houden voor de gehele groep, mits die groep aangestuurd wordt door deze persoon. Niet elke jood en palestijn is verantwoordelijk voor wat er in die zandbak gebeurt. Sarah is niet verantwoordelijk voor een manwijf wat vrouwen in elkaar beukt in de sport.
Nee. Er moet een mogelijkheid zijn voor iemand om aan te geven dat zij daar een bezwaar tegen hebben zonder dat dit tot gehoon of kreten als transfoob of transgenocide leidt, het gebruikelijke recept van de wokies in Amerika. De senator had het punt wat hij achterof op Twitter postte ook aan de voorkant duidelijk kunnen maken, dat was netter geweest.quote:Dus als hij een botte lul was, moest zij dat ook maar zijn? Dat lijkt me een aflopende zaak.
Dit is echt een lachwekkende reactie als je naar het gedram en het gekrijs en het zwartmaken van iedereen die remotely kritisch was van de woke beweging kijkt. De manier waarop JK Rowling bijvoorbeeld door het slijk is gehaald is echt ongekend. Ik moet op de intranet pagina op mijn werk ook allemaal ideologie over "niet elke vrouw heeft een baarmoeder" lezen. Dat krijg je gewoon door de strot gedouwd zonder enige discussie, nee het is een axioma.quote:Dat lijkt me te beginnen met respect en acceptatie van de ander. Openstaan voor een dialoog, met huidige sociale normen en waarden. Deze boze senator stond daar dus niet voor open, en zorgde voor ophef.
Je zegt zelf dat het 'aardig en wellicht netjes' is om iemand met de gewenste aanspreekvorm aan te spreken. Is het dan raar om te denken dat een voorzitter aardig en netjes moet zijn naar zijn of haar collega's toe?quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is fijn voor haar.
[..]
Eens. Ik denk alleen dat de feiten benoemen zoals ze zijn niet vallen onder onbeleefd zijn.
Feiten zijn niet altijd leuk, sinds zou je willen dat ze anders zijn. Dat maakt het benoemen er van niet onbeleefd.
Een voorzitter hoeft wat mij betreft niet aardig te zijn. Hij moet consequent en beleefd zijn wat mij betreft.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:19 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het 'aardig en wellicht netjes' is om iemand met de gewenste aanspreekvorm aan te spreken. Is het dan raar om te denken dat een voorzitter aardig en netjes moet zijn naar zijn of haar collega's toe?
Sowieso kan feiten benoemen zeker wel onbeleefde zijn. Een blink persoon 'blinde' noemen is feitelijk correct doch onbeleefd. Een zwart persoon 'zwarte' noemen is feitelijk correct doch onbeleefd.
En als je iemand tegen zijn wil 'mijnheer' blijft noemen ben je niet bezig met het benoemen van feiten (dat is namelijk niet het doel van een aanspreekvorm), je bent bewust iemand aan het beledigen. Dan ben je gewoon geen goede voorzitter.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een voorzitter hoeft wat mij betreft niet aardig te zijn. Hij moet consequent en beleefd zijn wat mij betreft.
En er is een verschil tussen de feiten benoemen of iemand uitschelden.
Als je iemand uitscheld voor blinde is dat feitelijk misschien correct maar het woord blinde wordt dan gebruikt als pejoratief. Wanneer je gewoon zegt "persoon A is een blinde" is er echt geen enkele manier waarop dat door een normaal persoon als beledigend opgevat kan worden. De feiten benoemen kan nooit beledigend zijn maar de feiten benoemen is iets anders dan de feiten inzetten als scheldwoord.
Ik denk niet dat ze daar zaten om Sarah een platform te geven over haar visies en denkbeelden. En onder de republikeinen zullen ook genoeg schendingen van vrouwenrechten plaats hebben gevonden. Moeten we Self daar ook verantwoordelijk voor houden? Daar worden de vergaderingen niet korter op..quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In zekere zin heeft Sarah wel een verantwoordelijkheid, door zelf geen kaders te stellen. Als je van anderen verwacht als vrouw gezien te worden, is het fair om aan te geven hoe ver jij dat vindt gaan juist omdat die bredere problematiek er speelt. Op basis van Sarah's argument vinden er immers ook grove schendingen van vrouwenrechten plaats.
Ik denk dat de beste man genoeg invloed heeft om een stukje in te sturen naar een krant zodat zijn mening verspreid wordt, en/of met een transpersoon in discussie kan gaan ergens in een studio. Maar ik ben het met je eens dat de discussie nogal snel polariseert (in Amerika).quote:Nee. Er moet een mogelijkheid zijn voor iemand om aan te geven dat zij daar een bezwaar tegen hebben zonder dat dit tot gehoon of kreten als transfoob of transgenocide leidt, het gebruikelijke recept van de wokies in Amerika. De senator had het punt wat hij achterof op Twitter postte ook aan de voorkant duidelijk kunnen maken, dat was netter geweest.
Ik doelde op het filmpje, en wat daar gebeurde. Die hele woke-beweging, en anti-woke-beweging kan me gestolen worden. Met generaliseren schiet je niks mee opquote:Dit is echt een lachwekkende reactie als je naar het gedram en het gekrijs en het zwartmaken van iedereen die remotely kritisch was van de woke beweging kijkt. De manier waarop JK Rowling bijvoorbeeld door het slijk is gehaald is echt ongekend. Ik moet op de intranet pagina op mijn werk ook allemaal ideologie over "niet elke vrouw heeft een baarmoeder" lezen. Dat krijg je gewoon door de strot gedouwd zonder enige discussie, nee het is een axioma.
Als je kijkt hoe de discussie die daarover op gang is gepoogd te slingeren tot nu is verlopen, mijn hemel.
Voor een conservatief en een maga wappie is dat eenvoudig: Als de hermafrodiet er uit ziet als een man, dan is het een vrouw en wordt deze persoon aangesproken als vrouw en als de hermafrodiet er als een vrouw uitziet, dan is het een man. Om te pesten. Want zo rollen ze.En je dan verschuilen achter de woke discussie natuurlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:16 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zal ook in dit topic dan maar niet beginnen over hermafrodieten, want dat lijkt me wel heel lastig als je de wereld verdeelt in wel of geen penis.
En als ze wieken op haar hoofd zet is het een vrouwelijke apache helikopter. Doe niet zo delusional.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb je die helemaal zelf verzonnen?quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Voor een conservatief en een maga wappie is dat eenvoudig: Als de hermafrodiet er uit ziet als een man, dan is het een vrouw en wordt deze persoon aangesproken als vrouw en als de hermafrodiet er als een vrouw uitziet, dan is het een man. Om te pesten. Want zo rollen ze.En je dan verschuilen achter de woke discussie natuurlijk.
Het is een man die als vrouw aangesproken wil worden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat het dus ook een man is. Waarom is dit zo lastig voor jou om te begrijpen?quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Moet je zoiets verplicht maken om respectvol met elkaar om te kunnen gaan?
Er is, als je kijkt naar Sarah, geen enkele twijfel hoe ze door het leven wil gaan.
Waarom zou je daar dan zo'n drama van maken door haar "meneer" te noemen?
Vreemd dat het benoemen van de biologische realiteit van het menselijk geslacht, iemand een 'onbeleefde klootzak' zou maken. Het heeft namelijk niets met onbeleefdheid te maken, laat staan met het zijn van een klootzak.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Er is gelukkig ook nog gewoon de vrijheid een onbeleefde klootzak te zijn."
Hier hebben we de grappenmaker van de bingoclub weer. Nou, iedereen lag in een deuk.quote:Op donderdag 13 maart 2025 17:21 schreef ricky3 het volgende:
[..]
En als ze wieken op haar hoofd zet is het een vrouwelijke apache helikopter. Doe niet zo delusional.
Wat een frustraties en onnodig gescheld ook trouwens. En dit enkel en alleen om het feit dat de biologische realiteit van iemand wordt benoemd. Het is opmerkelijk om te zien dat dit zo veel woede bij sommigen weet op te roepen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:40 schreef Buitendam het volgende:
Je kunt het een pak + stropdas geven en voorzitter maken, maar aan het einde van de rit zie je dat dit soort figuren zo ontzettend incompetent en oerstom zijn dat het niet veel verder komt dan bewust pesten en kleineren. Laat lekker gaan dat dom tyfusvolk.
Buitendam die werkelijk woedend is omdat een biologische man geen vrouw wordt genoemd. Welkom in 2025.quote:Op donderdag 13 maart 2025 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat een frustraties en onnodig gescheld ook trouwens. En dit enkel en alleen om het feit dat de biologische realiteit van iemand wordt benoemd. Het is opmerkelijk om te zien dat dit zo veel woede bij sommigen weet op te roepen.
Twee vrouwen, die hun lichaam hebben op allerlei manieren hebben laten opbouwen om een mannelijk fysiek na te bootsen. Daarnaast zullen beide een flinke hoeveelheid testosteron slikken en regelmatig naar de gym gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:12 schreef Momo het volgende:
@:HowardRoark
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zie je op deze plaatjes?
Ik ga mensen geen zij/hen noemen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
En als je iemand tegen zijn wil 'mijnheer' blijft noemen ben je niet bezig met het benoemen van feiten (dat is namelijk niet het doel van een aanspreekvorm), je bent bewust iemand aan het beledigen. Dan ben je gewoon geen goede voorzitter.
Ik ben zelf geen transfoob, MAAR..." Je vindt het dus ‘mooi vuurwerk’ als iemand wordt aangevallen om wie ze is? Wat ziek. En dan ga je straks weer janken over ‘woke’ als mensen daar iets van zeggen? Dit is geen onschuldige mening, dit is pure sadistische vreugde over andermans leed. Je bent niet ‘geen transfoob’, je bent het schoolvoorbeeld ervan.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik ben zelf geen transfoob maar mooi vuurwerk het wel. Nu natuurlijk wachten op de woke- demonstraties voor het congres.
Vandaar ook mijn vraag eerder of men 100 miljoen voor een zeer goed nageschilderde van Gogh zou neerleggen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Twee vrouwen, die hun lichaam hebben op allerlei manieren hebben laten opbouwen om een mannelijk fysiek na te bootsen. Daarnaast zullen beide een flinke hoeveelheid testosteron slikken en regelmatig naar de gym gaan.
Maar als zij stoppen met het toedienen van testosteron, gaat het lichaam toch echt (zelfs ondanks de operaties) in een snel tempo deze facade verliezen en zullen zij ook qua uiterlijk er vrouwelijker gaan uitzien. Wat ook benadrukt dat het simulatie is.
Ok, dank voor het delen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ga mensen geen zij/hen noemen.
sue me.
Je draait het precies om.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alsof het jou ook maar een seconde gaat om de rechten van Lhbtqia+ ers. Je gebruikt ze alleen als stok om mee te slaan wanneer het in jouw straatje past.
Best wel raar, je zou inderdaad verwachten dat een politicus juist een verkeerde voorstelling van zaken zou (willen) gevenquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het niet ok om een onbeleefde klootzak te zijn terwijl je je functie uitvoert in de politiek.
In functie/op de werkvloer is dat niet gepast.
Blijf het wel lollig vinden dat de baard het altijd weggeeft.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:12 schreef Momo het volgende:
@:HowardRoark
Wat zie je op deze plaatjes?
Tolerantie voor LGBTQ is inderdaad super hoog bij conservatieve religieuzen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:58 schreef Shotty het volgende:
De gebruikelijke users proberen het onderwerp weer onder te sneeuwen met andere dingen. De Islam is altijd al een favoriete daarvoor geweest.
Trump komt er mee weg, dat moedigt dit soort figuren aan.
Gewoon niet op reageren, en lekker laten blaten.
On topic:
Dit is alleen haten omdat iemand anders is.
Ik heb medelijden met de mensen die dat doen, want dat betekend dat je zo weinig eigenwaarde hebt dat je maar gaat focussen op mensen die anders zijn, en je jezelf probeert te overtuigen dat je beter bent dan die mensen waarop je haat.
Also er geen moslims, lgbtqi, vrouwen, of mensen met een andere huidskleur waren zouden deze mensen roodharigen haten of iets degelijks.
Zolang het niet te absurd is lijkt het mij normaal om die wens in te willigen. Mannen die als vrouw door het leven willen kennen we al jaren (en andersom. Dat deden we 10 jaar terug niet moeilijk over dus zie geen reden daar nu mee te beginnen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:27 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed, om het meer ontopic te brengen:
Moeten we iedereen een vrouw en zij/haar of die/diens of xi/omikron noemen die dat wenst? Waarom wel, waarom niet?
Lijken mij losse issues waar geen eenduidig antwoord op is.quote:Als we dat toestaan, zeggen we dan dat iemand die zichzelf een vrouw vindt in vrouwenkleedkamers, vrouwengevangenissen mag rondlopen en aan vrouwensporten mag meedoen?
Het is meer een soort van medelijden van mijn kant. Mensen met mentale problemen zijn heel erg kwetsbaar, maar uit eigen ervaring weet ik dat meespelen met de psychose niet altijd goed gaat uitpakken. Voordeel is wel dat heel wat mensen hun acteerkunsten kunnen laten zien.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:58 schreef Shotty het volgende:
On topic:
Dit is alleen haten omdat iemand anders is.
Ik heb medelijden met de mensen die dat doen, want dat betekend dat je zo weinig eigenwaarde hebt dat je maar gaat focussen op mensen die anders zijn, en je jezelf probeert te overtuigen dat je beter bent dan die mensen waarop je haat.
Ik had geen flauw benul dat dit zo werkt. Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:58 schreef Shotty het volgende:
Also er geen moslims, lgbtqi, vrouwen, of mensen met een andere huidskleur waren zouden deze mensen roodharigen haten of iets degelijks.
Te grappig dit 🤣 bedankt dat je de eerste regel van mijn post in stand hebt gehouden :-)quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tolerantie voor LGBTQ is inderdaad super hoog bij conservatieve religieuzen.
Tegenwoordig doen we er wat lacheriger over. “gingers have no soul”, dat soort shit. Maar vroeger, toen veel mensen geen buitenlanders kenden, en lgbtqi verborgen gehouden werdt, haten mensen vaak op roodharigen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is meer een soort van medelijden van mijn kant. Mensen met mentale problemen zijn heel erg kwetsbaar, maar uit eigen ervaring weet ik dat meespelen met de psychose niet altijd goed gaat uitpakken. Voordeel is wel dat heel wat mensen hun acteerkunsten kunnen laten zien.
[..]
Ik had geen flauw benul dat dit zo werkt. Weer wat geleerd.
Grappig is vooral hoe snel sommigen religie hier buiten willen laten.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:16 schreef Shotty het volgende:
[..]
Te grappig dit 🤣 bedankt dat je de eerste regel van mijn post in stand hebt gehouden :-)
Overigens is religie natuurlijk een zwak excuus om mensen te haten, en daar heb ik net zo goed medelijden mee als met jou.
Werk wat aan je eigen zelfvertrouwen, daar wordt je veel gelukkiger van haat.
En hoeveel mensen, zouden op straat 2 vrouwen en 2 mannen zien hierin? Het is bizar en vernederend om dit soort mensen te gaan aanspreken als mevrouw.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Twee vrouwen, die hun lichaam hebben op allerlei manieren hebben laten opbouwen om een mannelijk fysiek na te bootsen. Daarnaast zullen beide een flinke hoeveelheid testosteron slikken en regelmatig naar de gym gaan.
Maar als zij stoppen met het toedienen van testosteron, gaat het lichaam toch echt (zelfs ondanks de operaties) in een snel tempo deze facade verliezen en zullen zij ook qua uiterlijk er vrouwelijker gaan uitzien. Wat ook benadrukt dat het simulatie is.
Je doet nu net of ik nooit op school heb gezeten (of heel erg jong ben)quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
Tegenwoordig doen we er wat lacheriger over. “gingers have no soul”, dat soort shit. Maar vroeger, toen veel mensen geen buitenlanders kenden, en lgbtqi verborgen gehouden werdt, haten mensen vaak op roodharigen.
Die gekke engelsen hebben er nog steeds een beetje last van.
https://en.m.wikipedia.or(...)people_with_red_hair
In dit geval had ik het idee dat meneer de voorzitter mentale probleempjes heeft met zijn bewuste opmerking om de andere persoon proberen te kwetsen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is meer een soort van medelijden van mijn kant. Mensen met mentale problemen zijn heel erg kwetsbaar
quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In dit geval had ik het idee dat meneer de voorzitter mentale probleempjes heeft met zijn bewuste opmerking om de andere persoon proberen te kwetsen.
Bizar en vernederend om een perfect nageschilderde van Gogh geen van Gogh te noemen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:22 schreef Momo het volgende:
[..]
En hoeveel mensen, zouden op straat 2 vrouwen en 2 mannen zien hierin? Het is bizar en vernederend om dit soort mensen te gaan aanspreken als mevrouw.
Neuh, ik heb niet het idee dat de andere persoon nou zo erg onder de indruk was van die beschamende vertoning? Vooral door hem “mevrouw de voorzitter” te noemen. En ook daarna in een statement te verklaren daar gewoon te zitten om beleid te voeren en de taken te doen die worden verwacht van een politicus. Niks op de man spelen en gewoon ingaan op het inhoudelijke deel van de functie. Het zegt alles over de professionaliteit vanbeide personen.quote:
Die uitdrukking maakt het wel lastig om uit te maken over wie je het nu hebt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Neuh, ik heb niet het idee dat de andere persoon nou zo erg onder de indruk was van die beschamende vertoning? Vooral door hem “mevrouw de voorzitter” te noemen. En ook daarna in een statement te verklaren daar gewoon te zitten om beleid te voeren en de taken te doen die worden verwacht van een politicus. Niks op de man spelen en gewoon ingaan op het inhoudelijke deel van de functie. Het zegt alles over de professionaliteit vanbeide personen.
Je kan in een biologisch/medische context daar over discusseren. Maar als je dit soort mensen die gewoon hun transitie (vrijwel) hebben afgerond, gewoon in het dagelijks mevrouw wil blijven noemen ben je gewoon een empathieloze lul. Wat zal er gebeuren als dit soort personen ineens een vrouwen WC of kleedkamer in lopen. Dan zijn ze daar ook niet welkom. Grote kans dat jij ook wel eens met transmensen te maken hebt gehad zonder dat je dat door had. Als je daar achter komt ga jij die mensen ook ineens man noemen bij bijvoorbeeld transvrouwen om ze nog eens extra een trap na te geven?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bizar en vernederend om een nageschilderde van Gogh geen van Gogh te noemen.
Mensen moeten de vrijheid hebben om hierover in discussie te treden, met respect. En het te weigeren.
Maar dat was ook de strekking van het statement. Vooral dat “bedankt, mevrouw de voorzitter.”quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:39 schreef VEM2012 het volgende:
Kinderachtig gedoe en prima reactie van haar.
Ehm zeker en zoals ik al zei, ik wil ze persoonlijk geen trap nageven maar ben wel van mening dat er nog enorm veel te discussiëren valt. Ook bij iemand die "in transitie" is gegaan. Nou, of laat ik het stelliger zeggen: ik vind niet dat je na transitie een vrouw bent.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan in een biologisch/medische context daar over discusseren. Maar als je dit soort mensen die gewoon hun transitie (vrijwel) hebben afgerond, gewoon in het dagelijks mevrouw wil blijven noemen ben je gewoon een empathieloze lul. Wat zal er gebeuren als dit soort personen ineens een vrouwen WC of kleedkamer in lopen. Dan zijn ze daar ook niet welkom. Grote kans dat jij ook wel eens met transmensen te maken hebt gehad zonder dat je dat door had. Als je daar achter komt ga jij die mensen ook ineens man noemen bij bijvoorbeeld transvrouwen om ze nog eens extra een trap na te geven?
Geen idee, je geeft zelf aan dat je ists noeuws geleerd hebt, dus ik dacht dat ik je kennis wat verder uitbreide :-)quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je doet nu net of ik nooit op school heb gezeten (of heel erg jong ben)![]()
Maar bedankt voor de herinneringen of zo??
Jou excuus om te haten is echt niet beter dan het excuus van anderen om te haten. Maar goed, zie mijn eerdere uitleg over eigenwaarde.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Grappig is vooral hoe snel sommigen religie hier buiten willen laten.
Nou ja, vooral voorspelbaar. Dat bepaalde 'knuffelgehalten' overeind gehouden kunnen worden, zeker nu
wat haat ik precies?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:52 schreef Shotty het volgende:
[..]
Jou excuus om te haten is echt niet beter dan het excuus van anderen om te haten. Maar goed, zie mijn eerdere uitleg over eigenwaarde.
Waarom kunnen mensen als jij nooit een normale discussie voeren zonder meteen over haat te beginnen?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:52 schreef Shotty het volgende:
[..]
Jou excuus om te haten is echt niet beter dan het excuus van anderen om te haten. Maar goed, zie mijn eerdere uitleg over eigenwaarde.
Ik geloof inderdaad niet dat veel mensen hier in de echte wereld het onfatsoen hebben om een transvrouw ‘meneer’ te noemen. ‘Gelukkig’ blijft dat soort grootspraak hoofdzakelijk beperkt tot anoniem internet machogedrag.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan in een biologisch/medische context daar over discusseren. Maar als je dit soort mensen die gewoon hun transitie (vrijwel) hebben afgerond, gewoon in het dagelijks mevrouw wil blijven noemen ben je gewoon een empathieloze lul. Wat zal er gebeuren als dit soort personen ineens een vrouwen WC of kleedkamer in lopen. Dan zijn ze daar ook niet welkom. Grote kans dat jij ook wel eens met transmensen te maken hebt gehad zonder dat je dat door had. Als je daar achter komt ga jij die mensen ook ineens man noemen bij bijvoorbeeld transvrouwen om ze nog eens extra een trap na te geven?
In dit geval de voorzitter die zijn mening tot DAT IS EEN MAN, GEEN VROUW zelfs moest doordrammen in een aanhef waarbij het onderwerp niet eens gender was? Ja, dat zijn inderdaad doodvermoeiende mensen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En bij gedram is het sowieso vrij snel over.
Je D66 plaat is blijven hangen. Dat heb ik in mijn eerste post al benoemd.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In dit geval de voorzitter die zijn mening tot DAT IS EEN MAN, GEEN VROUW zelfs moest doordrammen in een aanhef waarbij het onderwerp niet eens gender was? Ja, dat zijn inderdaad doodvermoeiende mensen.
Oh, maar dat vind ik helemaal niet zo interessantquote:Op donderdag 13 maart 2025 22:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je D66 plaat is blijven hangen. Dat heb ik in mijn eerste post al benoemd.
Precies. Maar dat maakt het ook stiekem wel weer erg vermakelijk. Het is zo’n voorspelbare act, iedere keer.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:57 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad niet dat veel mensen hier in de echte wereld het onfatsoen hebben om een transvrouw ‘meneer’ te noemen. ‘Gelukkig’ blijft dat soort grootspraak hoofdzakelijk beperkt tot anoniem internet machogedrag.
Over het gure Christendom beginnen en de Islam buiten schot laten en actief verdedigen in elk topic wel?quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh, maar dat vind ik helemaal niet zo interessant
Volgens mij staat dit topic helemaal los van religie. Maar ik help je wel in het uit elkaar houden van de onderwerpen. Dit is het topic wat gaat over de misplaatste opmerking van een voorzitter richting een andere persoon tijdens een vergadering.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Over het gure Christendom beginnen en de Islam buiten schot laten en actief verdedigen in elk topic wel?
Nieuws en achtergronden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Volgens mij staat dit topic helemaal los van religie. Maar ik help je wel in het uit elkaar houden van de onderwerpen. Dit is het topic wat gaat over de misplaatste opmerking van een voorzitter richting een andere persoon tijdens een vergadering.
Dat is het subforum. Dit is een topic. Dat betekent een onderwerp binnen het subforum. En in dit geval gaat het topic niet over religie. Doe je best!quote:
Iedereen? Volgens mij vooral een conservatief deel van de bevolking.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:16 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer gaat Trumpgod die trannyshit verbieden dan. Iedereen heeft er wel tabak van inmiddels.
Het ging om te beginnen om een Christelijke senator. Misschien nog even een vorkje meeprikken bij de iftar? Hongerig kan duizelig maken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is het subforum. Dit is een topic. Dat betekent een onderwerp binnen het subforum. En in dit geval gaat het topic niet over religie. Doe je best!
langzamerhand geloof ik. Bedrijven lijken gelukkig steeds minder geneigd om al die diversiteitsdoelen serieus te nemen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:16 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer gaat Trumpgod die trannyshit verbieden dan. Iedereen heeft er wel tabak van inmiddels.
Dat telt niet mee? Ik lees overal quotes over "vastpakken en niet meer loslaten", "verbinden", "open het gesprek ingaan".quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iedereen? Volgens mij vooral een conservatief deel van de bevolking.
Maar als dat de kringen zijn waar je in verkeert, kan je het ervaren als "iedereen".
Het ging om de voorzitter van de vergadering. Of ie nou religieus is of niet was geen punt waar het om ging. Beetje bij de feiten blijven is wel handig.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het ging om te beginnen om een Christelijke senator. Misschien nog even een vorkje meeprikken bij de iftar? Hongerig kan duizelig maken.
Wie ben jij om dat te bepalen? Ik heb trouwens een onderzoeksvraag gepost waar je niet op bent ingegaan.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het ging om de voorzitter van de vergadering. Of ie nou religieus is of niet was geen punt waar het om ging. Beetje bij de feiten blijven is wel handig.
Wie ik ben om dat te bepalen? Hij noemt de andere persoon bewust bij de mannelijke titel. Of heb jij hem horen zeggen dat hij vanuit christelijk oogpunt geen mevrouw mag noemen? Nee, ik ook niet. Maar verder een goede aanname van jequote:Op donderdag 13 maart 2025 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat te bepalen? Ik heb trouwens een onderzoeksvraag gepost waar je niet op bent ingegaan.
Nou ja, ik wist niet dat het zo werkte dat mensen standaard zo'n lijstje afwerken. Al is seksist en TERF wel een aparte combo in dat geval.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:49 schreef Shotty het volgende:
[..]
Geen idee, je geeft zelf aan dat je ists noeuws geleerd hebt, dus ik dacht dat ik je kennis wat verder uitbreide :-)
Deze transgender is daar niet om te praten over haar transitie of dingen daaromheen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heel woke fok weer in een stuip want die enge Amerikaanse christenen zeggen enge dingen!
Wat fijn dat dat volk ineens zo begaan is met religieuze intolerantie.
Omdat er geen normale discussie te voeren valt met mensen die alleen maar haten?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom kunnen mensen als jij nooit een normale discussie voeren zonder meteen over haat te beginnen?
Sorry, maar ik volg je niet?quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, ik wist niet dat het zo werkte dat mensen standaard zo'n lijstje afwerken. Al is seksist en TERF wel een aparte combo in dat geval.
Genoeg mannen met een scrotum tussen hun benen vanaf hun geboorte maar die nooit een echte kerel zullen zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:
Dat kan. De criteria voor een "echte kerel" zullen verschillen per persoon, ik persoonlijk houd me daar niet zo mee bezig.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 02:24 schreef Jippie het volgende:
[..]
Genoeg mannen met een scrotum tussen hun benen vanaf hun geboorte maar die nooit een echte kerel zullen zijn.
Inderdaad.quote:Op donderdag 13 maart 2025 23:53 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Deze transgender is daar niet om te praten over haar transitie of dingen daaromheen.
Dit was een bijeenkomst van politiek bestuurders die niet over dat onderwerp ging.
Haar transitie heeft geen bal te maken met waar haar baan nu over ging.
Toch vond iemand het zeer belangrijk om duur betaalde arbeidsuren te verspillen aan het onderwerp veranderen naar 'woke: gelul.
Heb je goed opgelet? De transgender in deze deed niets meer dan even grinnik en wilde door met de werkelijke agenda?
En door de debiele gast die een enorm punt van iets dat prive is wil maken gaat het enkel hier over ipv over zaken die er wel toe doen!
Maar Etto is toch geen hater?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 02:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
Omdat er geen normale discussie te voeren valt met mensen die alleen maar haten?
En dit topic gaat nu eenmaal over haat. Wat is anders de reden dat iemand wordt aangevallen op een eigenschap die er niet toe doet?
Precies. Haat.
Dit is wel een voordeel idd. Minder dei discriminatie en gelul.quote:Op donderdag 13 maart 2025 22:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
langzamerhand geloof ik. Bedrijven lijken gelukkig steeds minder geneigd om al die diversiteitsdoelen serieus te nemen.
Dankzij Trump.
Dat ja.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad.
Deze persoon is gekozen door heel wat Amerikaanse burgers, daarom zit hij of zij er.
Daar wordt even compleet aan voorbij gegaan, dit was gewoon pesten.
Dan blijft de vraag: waarom begint die voorzitter er dan over? Hij hoeft de persoon helemaal niet aan te spreken zoals hij deed, dus in dit geval komt het zielige gedram toch echt maar van 1 kant.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er is ook geen reden om mee te moeten gaan in iemands persoonlijke fantasieën.
Maar als je het zo chromosomaal uitlegt, hoe noem je dan mensen met het syndroom van Klinefelterquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit gelezen dat iemand van XX chromosomen XY chromosomen heeft kunnen maken.
Een man zonder penis is geen vrouw. Het is een man zonder penis.
Er is helemaal geen sprake van haat. Hoe kom je daar precies bij?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 02:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
Omdat er geen normale discussie te voeren valt met mensen die alleen maar haten?
En dit topic gaat nu eenmaal over haat. Wat is anders de reden dat iemand wordt aangevallen op een eigenschap die er niet toe doet?
Precies. Haat.
Een man met een afwijking. Iemand met Klinefelter heeft nog altijd een Y chromosoom.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:24 schreef Weird- het volgende:
[..]
Maar als je het zo chromosomaal uitlegt, hoe noem je dan mensen met het syndroom van Klinefelter
Dat mag die persoon willen maar je kan niemand dwingen. Dat snappen die snowflakes niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Eh nee:quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Transgenders mensen wegzetten als simpelweg geestesziek is behoorlijk "hatefull". Niet zo lang geleden werden dat soort dingen ook gezegd over homoseksuele mensen. En eigenlijk bij niet iedereen die niet binnen de norm viel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van haat. Hoe kom je daar precies bij?
Het is een botte omschrijving, dat ben ik ben met je eens. Maar genderdysforie is staat niet voor niets in de DSM, waar vaak ook comorbiditeiten een rol spelen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Transgenders mensen wegzetten als simpelweg geestesziek is behoorlijk "hatefull". Niet zo lang geleden werden dat soort dingen ook gezegd over homoseksuele mensen. En eigenlijk bij niet iedereen die niet binnen de norm viel.
Eeuuh ja. Graag even iets verder lezen dan de sensationele titel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eh nee:
https://www.nytimes.com/a(...)trump-visa-olympics/
quote:President Trump’s February executive order already stated that the secretaries of State and Homeland Security “shall review and adjust policies permitting admission to the United States of males seeking to participate in women’s sports, and shall issue guidance with an objective of preventing such entry to the extent permitted by law.”
Ja en? Komt er dus op neer dat hij wil proberen sporters de toegang tot de VS te ontzeggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Eeuuh ja. Graag even iets verder lezen dan de sensationele titel.
Uit het artikel waar je zelf naar linkt:
[..]
Nee het komt er op neer dat hij mannen die mee willen doen met vrouwensporten op competitief niveau de toegang wil verbieden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja en? Komt er dus op neer dat hij wil proberen sporters de toegang tot de VS te ontzeggen.
Biologisch zijn er verschillen, maar mijn nicht die als neef geboren is vrouwelijker in haar niet aangeleerde gedrag en motoriek dan menige met baarmoeder geboren dame.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat kan. De criteria voor een "echte kerel" zullen verschillen per persoon, ik persoonlijk houd me daar niet zo mee bezig.
Maar jij vindt dat een transvrouw 100% hetzelfde is als een vrouw?
Nou, zeg dat wel. Behandel ze gewoon met respect, ze zijn mens, net als ieder ander.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Transgenders mensen wegzetten als simpelweg geestesziek is behoorlijk "hatefull". Niet zo lang geleden werden dat soort dingen ook gezegd over homoseksuele mensen. En eigenlijk bij niet iedereen die niet binnen de norm viel.
Binnen de twee menselijke geslachten is er ook een verscheidenheid aan hoe mensen zich gedragen. Zo heb je vrouwelijke vrouwen, wat mannelijkere vrouwen en mannelijke mannen en wat vrouwelijkere mannen. Maar dit doet het geslacht nog niet veranderen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Biologisch zijn er verschillen, maar mijn nicht die als neef geboren is vrouwelijker in haar niet aangeleerde gedrag en motoriek dan menige met baarmoeder geboren dame.
Zij worden met respect behandeld. Er is niemand die stelt dat mensen met gender dysforie slecht behandeld moeten worden. Zulke mensen hebben het volste recht zich uit te dossen zoals zij willen, zonder lastiggevallen te worden. Maar de claims die zij over hun eigen geslacht maken, die aantoonbaar onjuist zijn, hoeft niet iedereen aan mee te doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, zeg dat wel. Behandel ze gewoon met respect, ze zijn mens, net als ieder ander.
Ook ontzettend sneu dat de discussie maar blijft doorgaan.
Heb je nog een beetje door waarom dit topic is geopend?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Binnen de twee menselijke geslachten is er ook een verscheidenheid aan hoe mensen zich gedragen. Zo heb je vrouwelijke vrouwen, wat mannelijkere vrouwen en mannelijke mannen en wat vrouwelijkere mannen. Maar dit doet het geslacht nog niet veranderen.
Bijvoorbeeld, een meisje dat van voetbal een bomen klimmen houdt, dingen die wij in onze cultuur meer aan jongens linken, is geen jongen, dat blijft een meisje. Misschien zal zij wellicht uiteindelijk lesbisch blijken te zien, onder lesbische vrouwen zie disproportioneel veel vrouwen die misschien wat meer 'mannelijker' gedrag hebben, maar zelfs dat hoeft helemaal niet.
[..]
Zij worden met respect behandeld. Er is niemand die stelt dat mensen met gender dysforie slecht behandeld moeten worden. Zulke mensen hebben het volste recht zich uit te dossen zoals zij willen, zonder lastiggevallen te worden. Maar de claims die zij over hun eigen geslacht maken, die aantoonbaar onjuist zijn, hoeft niet iedereen aan mee te doen.
Ik vind het niet van respect getuigen als je een ander dwingt om net te doen alsof hij niet ziet dat je een vent in een jurk bent. Want dat is natuurlijk wat je van een ander vraagt als je eist dat hij je aanspreekt met mevrouw als je overduidelijk een meneer bent. Dan vraag je eigenlijk aan die ander om net te doen alsof hij dat niet ziet.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je nog een beetje door waarom dit topic is geopend?![]()
Lees het nieuwsbericht uit de OP eens, dat heeft niks met respect te maken.
Tja, iemand kan wel eisen aangesproken te worden met koninklijke hoogheid. Ben je dan geen goede voorzitter als je gewoon meneer of mevrouw zegt?quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:29 schreef Gimmick het volgende:
[..]
En als je iemand tegen zijn wil 'mijnheer' blijft noemen ben je niet bezig met het benoemen van feiten (dat is namelijk niet het doel van een aanspreekvorm), je bent bewust iemand aan het beledigen. Dan ben je gewoon geen goede voorzitter.
Ach gossie toch.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het niet van respect getuigen als je een ander dwingt om net te doen alsof hij niet ziet dat je een vent in een jurk bent. Want dat is natuurlijk wat je van een ander vraagt als je eist dat hij je aanspreekt met mevrouw als je overduidelijk een meneer bent. Dan vraag je eigenlijk aan die ander om net te doen alsof hij dat niet ziet.
Diezelfde reactie kan je geven bij een meneer die gepikeerd raakt omdat hij wordt aangesproken met meneer en niet met mevrouw.quote:
"Een vent in jurk" Is dit wat je hier ziet ja?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind het niet van respect getuigen als je een ander dwingt om net te doen alsof hij niet ziet dat je een vent in een jurk bent. Want dat is natuurlijk wat je van een ander vraagt als je eist dat hij je aanspreekt met mevrouw als je overduidelijk een meneer bent. Dan vraag je eigenlijk aan die ander om net te doen alsof hij dat niet ziet.
Het zijn congresleden, en ook die transgender is gekozen door burgers.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Diezelfde reactie kan je geven bij een meneer die gepikeerd raakt omdat hij wordt aangesproken met meneer en niet met mevrouw.
Tja homoseksualiteit stond in het verleden ook in de DSM. En mensen vonden homo's toen ook raar want je hoort als man op een vrouw te vallen, en hadden een vergelijkbare walging als sommige mensen nu voelen bij transgender mensen. Je kan prima het biologische geslacht en huidige geslacht uit elkaar halen bij transgender mensen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een botte omschrijving, dat ben ik ben met je eens. Maar genderdysforie is staat niet voor niets in de DSM, waar vaak ook comorbiditeiten een rol spelen.
Het gaat hier over mensen die een claim maken over de realiteit die simpelweg niet waar is. Het menselijk geslacht is door de natuur bepaald en geen subjectieve beleving. Dit maakt het ook totaal anders dan seksuele oriëntatie dat in alle gevallen een subjectieve beleving is en geen fysieke referentie kent.
De vraag is dan ook waarom dit voor sommigen toch zo lastig te accepteren is? Als mensen aantoonbaar onjuiste claims over andere fysieke kenmerken of de observeerbare realiteit maken, gaan we daar als samenleving ook niet in mee.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
"Een vent in jurk" Is dit wat je hier ziet ja?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je mag prima erkennen dat ze een transvrouw is: iemand als man geboren die er voor kiest om als vrouw door het leven te gaan. Dat is een feit namelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk, maar dat was een denkfout. Mensen mogen van homoseksualiteit vinden wat ze willen, maar het is een natuurlijke voorkeur. Een klein deel 1-5% van de mannen en vrouwen vallen nu eenmaal op hun eigen geslacht, dat is ook altijd al zo geweest.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja homoseksualiteit stond in het verleden ook in de DSM. En mensen vonden homo's toen ook raar want je hoort als man op een vrouw te vallen, en hadden een vergelijkbare walging als sommige mensen nu voelen bij transgender mensen. Je kan prima het biologische geslacht en huidige geslacht uit elkaar halen bij transgender mensen.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, iemand kan wel eisen aangesproken te worden met koninklijke hoogheid. Ben je dan geen goede voorzitter als je gewoon meneer of mevrouw zegt?
Ten eerste hebben we het over Sarah McBride, ten tweede gaat het niet om wat ik zie.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
"Een vent in jurk" Is dit wat je hier ziet ja?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is helemaal niet sociaal geaccepteerd. Het is een ideologie die vanuit hoogopgeleide en voornamelijk progressief linkse kringen in het Westen komt en op een autoritaire manier wordt opgedrongen aan de rest van de samenleving, waarbij er meteen allerlei aantijgingen en verwijten worden gemaakt als mensen hier niet aan willen meedoen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:12 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je mag prima erkennen dat ze een transvrouw is: iemand als man geboren die er voor kiest om als vrouw door het leven te gaan. Dat is een feit namelijk.
De door de meeste transvrouwen gekozen aanspreekvorm is zij/haar. Dat was 10 jaar terug ook gewoon sociaal geaccepteerd en de norm. Die norm hoeven we echt niet te veranderen onder invloed vanuit de VS.
Ja, dat mag iemand dus helemaal zelf weten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:12 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Je mag prima erkennen dat ze een transvrouw is: iemand als man geboren die er voor kiest om als vrouw door het leven te gaan. Dat is een feit namelijk.
De door de meeste transvrouwen gekozen aanspreekvorm is zij/haar. Dat was 10 jaar terug ook gewoon sociaal geaccepteerd en de norm. Die norm hoeven we echt niet te veranderen onder invloed vanuit de VS.
Wat is hier precies het verschil dan?quote:
Hou toch op en ga eens naar buiten. Transvrouwen/mannen maken al decennia onderdeel uit van de maatschappij en draaien gewoon mee.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is helemaal niet sociaal geaccepteerd. Het is een ideologie die vanuit hoogopgeleide en voornamelijk progressief linkse kringen in het Westen komt en op een autoritaire manier wordt opgedrongen aan de rest van de samenleving, waarbij er meteen allerlei aantijgingen en verwijten worden gemaakt als mensen hier niet aan willen meedoen.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is hier precies het verschil dan?
Een meneer die geen mevrouw is maar wel als mevrouw wil worden aangesproken moeten we respect voor hebben.
Maar een meneer die geen koninklijke hoogheid is maar wel met koninklijke hoogheid wil worden aangesproken is
Waarom heb je wel respect voor meneren die mevrouw willen worden genoemd maar dat niet zijn maar geen respect voor meneren die koninklijke hoogheid willen worden genoemd terwijl ze dat niet zijn. Waar zit dat verschil precies in?
Ik snap het, uiteindelijk loop je hopeloos vast in je redeneren als je wokeonzin wilt verdedigen en het enige wat dan nog rest is oneliners en smileys.quote:
Je mag zulke ad hominems voor je houden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:21 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Hou toch op en ga eens naar buiten. Transvrouwen/mannen maken al decennia onderdeel uit van de maatschappij en draaien gewoon mee.
BNW! Je zit verkeerd!quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is helemaal niet sociaal geaccepteerd. Het is een ideologie die vanuit hoogopgeleide en voornamelijk progressief linkse kringen in het Westen komt en op een autoritaire manier wordt opgedrongen aan de rest van de samenleving, waarbij er meteen allerlei aantijgingen en verwijten worden gemaakt als mensen hier niet aan willen meedoen.
heb al bijna een hele week niet gereageerdquote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Weet je soms kun je beter niet reageren
Dit heeft helemaal niets met BNW te maken. Sterker nog, dit topic alleen bewijst mijn punt al.quote:
Mensen mogen van genderdysforie vinden wat ze willen, maar het is een natuurlijk gegeven. Een klein deel <1% van de mannen en vrouwen identificeren zich nu eenmaal niet met hun eigen geslacht, dat is ook altijd al zo geweest.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk, maar dat was een denkfout. Mensen mogen van homoseksualiteit vinden wat ze willen, maar het is een natuurlijke voorkeur. Een klein deel 1-5% van de mannen en vrouwen vallen nu eenmaal op hun eigen geslacht, dat is ook altijd al zo geweest.
Genderidentiteit zit tussen de oren en is geen keuze, net als dat iemands seksuele voorkeur tussen de oren zit en geen keuze is. Je kunt dan niet vervolgens de ene de realiteit noemen en de ander een stoornis. Ze zijn beide net zo goed realiteit en beide net zo goed een stoornis als ze afwijken van de norm/meerderheid en afwijken van wat je biologisch zou verwachten.quote:Het is dus niet zo dat omdat homoseksualiteit in ooit de DSM stond en dit een fout was, genderdysforie er ook maar uit moet worden verwijderd. Immers zou je dat argument dan kunnen maken voor zoveel aandoeningen die in de DSM zijn opgenomen.
Homoseksualiteit en genderdysforie zijn dan ook niet te vergelijken. Een homo of lesbienne maakt geen claim over de realiteit, die aantoonbaar onjuist is. Genderydsforie toont wat dit betreft ook meer raakvlakken met bijvoorbeeld eetstoornissen of body integrity identity disorder (BIID).
Eh nee:quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee het komt er op neer dat hij mannen die mee willen doen met vrouwensporten op competitief niveau de toegang wil verbieden.
Transgenders mogen gewoon het land in. Transgenders mogen gewoon mee doen met sportwedstrijden. Mannen mogen alleen niet meedoen in vrouwen competities. Dat is gewoon gezond verstand.
Met "mannen die mee willen doen met vrouwensporten" worden gewoon transgenders bedoeld.quote:Trump said that Secretary of State Marco Rubio will make clear to the IOC “that America categorically rejects transgender lunacy.”
quote:Nieuw in de DSM-5: Genderdysforie
Redactie
3 mei 2015
Leestijd: 4 minuten
DIAGNOSTIEK
In de vijfde editie van het Handboek voor de classificatie van psychische stoornissen (DSM-5®) is de classificatie genderdysforie opgenomen, voor mensen die geboren zijn met de sekse die niet strookt met het gender waarmee zij zich identificeren. Deze classificatie houdt een revisie in ten opzichte van de criteria voor de genderidentiteitsstoornis in de DSM-IV en moet daarmee een betere beschrijving zijn van wat de betrokken kinderen, adolescenten en volwassenen ervaren.
Respect voor de patiënt en toegang tot de zorg
De DSM bepaalt niet alleen hoe we psychische stoornissen definiëren en classificeren, maar heeft ook een impact op de manier waarop mensen zichzelf en elkaar zien. Hoewel classificatie de klinische zorg faciliteert en toegang tot de zorg bepaalt doordat verzekeringscriteria erop gebaseerd worden, kan de terminologie tevens stigmatiserend werken. Een doel van de DSM-5 is stigmatisering te vermijden en klinische zorg toegankelijk te maken voor mensen die zichzelf beschouwen en voelen als iemand met een ander gender dan voor hen is bepaald. Daarom is de classificatienaam genderidentiteitsstoornis vervangen door genderdysforie en zijn er ook andere belangrijke zaken in de criteria verduidelijkt. Belangrijk is dat gender-nonconformiteit op zichzelf geen psychische stoornis is.Het bepalende element van genderdysforie is dat de betrokkene er klinisch significant onder lijdt.
Kenmerken van de stoornis
Voor de diagnose genderdysforie moet de betrokkene duidelijk een ander gender uitdrukken/ervaren dan het gender dat anderen hem of haar zouden toekennen. Dat moet minimaal een half jaar zo zijn. Bij kinderen moet de wens om tot het andere gender te behoren aanwezig zijn en het kind moet dat verwoorden. De aandoening veroorzaakt klinisch significante lijdensdruk, beperkingen in het sociale of beroepsmatige/schoolse functioneren of in het functioneren op andere belangrijke terreinen. Genderdysforie kan zich op verschillende manieren manifesteren, waaronder het sterke verlangen om behandeld te worden als behorend tot het andere gender of om van de eigen lichamelijke geslachtskenmerken af te zijn, dan wel de sterke overtuiging dat de eigen gevoelens en reacties typisch zijn voor het andere gender.
In de DSM-5 is een posttransitie-specificatie toegevoegd voor mensen die fulltime leven als iemand met het gewenste gender (met of zonder wettelijke genderwijziging). Daarmee wordt de toegang tot zorg gehandhaafd voor mensen die ter ondersteuning van hun gendertransitie nog steeds hormoontherapie, chirurgische ingrepen of psychotherapie en counseling nodig hebben.
De genderdysforie beslaat een eigen hoofdstuk in de DSM-5, afzonderlijk van de seksuele dysfuncties en de parafiele stoornissen.
Noodzakelijke wijzigingen
Mensen die een genderdysforie ervaren, hebben behoefte aan een classificatie op basis waarvan hen toegang tot de zorg verleend kan worden, maar die hen niet in sociaal, beroepsmatig of wettelijk opzicht tegenwerkt. Voor wat betreft de toegang tot zorg gaat het sociale en wettelijke transitie naar het gewenste gender. Om de medische behandelingen vergoed te krijgen heeft de betrokkene een classificatie nodig. De werkgroep Sexual and Gender Identity Disorders vreesde dat wanneer de diagnose uit deze psychiatrische classificatie gehaald zou worden – zoals door sommigen is voorgesteld – deze toegang tot de zorg in gevaar zou komen.
Stigmatisering kan deels worden voorkomen door het kiezen van de juiste woorden. Door de vervanging van het woord stoornis door dysforie in de classificatienaam dekt deze niet alleen beter de lading en is hij meer consistent geworden met de bestaande klinisch-seksuologische terminologie, maar is ook de connotatie dat de patiënt ‘gestoord’ is verdwenen.
Om kort te gaan spreekt uit de wijzigingen voor wat betreft genderdysforie in de DSM-5 meer respect voor de betrokkene, door een classificatienaam die gepaster is bij diens symptomen en gedragingen, maar zonder de toegang tot effectieve behandelmogelijkheden voor deze mensen in gevaar te brengen.
De DSM is het handboek voor clinici en onderzoekers bij de classificatie van psychische stoornissen. De American Psychiatric Association (APA) heeft in 2013 de DSM-5 uitgebracht na een revisieproces van 14 jaar. Zie voor meer informatie www.DSM-5.nl.
© 2013 American Psychiatric Association. Nederlandse vertaling: Boom uitgevers Amsterdam. Dit artikel is vrij te gebruiken voor niet-commerciële doeleinden. Voor commercieel gebruik dient u contact op te nemen met Boom uitgevers Amsterdam, info@boompsychologie.nl of (020) 524 45 14.
Spreek jij conservatief FOK! ook wel eens aan op hun wisselende religieuze tolerantie?quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heel woke fok weer in een stuip want die enge Amerikaanse christenen zeggen enge dingen!
Wat fijn dat dat volk ineens zo begaan is met religieuze intolerantie.
Het geslacht wordt bepaald door het fysiek, net zoals je lengte, kleur van je huid of ogen. Het idee dat er dus een subjectieve beleving bestaat die deze fysieke realiteit doet overstijgen is belachelijk. Geslacht wordt niet bepaald tussen de oren.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Genderidentiteit zit tussen de oren en is geen keuze, net als dat iemands seksuele voorkeur tussen de oren zit en geen keuze is. Je kunt dan niet vervolgens de ene de realiteit noemen en de ander een stoornis. Ze zijn beide net zo goed realiteit en beide net zo goed een stoornis als ze afwijken van de norm/meerderheid en afwijken van wat je biologisch zou verwachten.
Acceptatie van homofielen en transgenders gaan hand in hand omdat ze dezelfde logische basis hebben. Daarom dat conservatieve hardliners aan beide een broertje dood hebben tenzij ze zelf homofiel of transgender zijn (en zelfs dan nog...). Maak je geen illusies... als de rechten van transgenders eraan gaan dan volgen de rechten van homo snel... dat zie je nu ook al in de VS.
Staat al in de post die jij quote. Kom is met argumenten man. Dit komt neer op het “nietus” van de basisschool.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van haat. Hoe kom je daar precies bij?
Dat klopt. Je doet dus gewoon mee in de categorie van je geboorte geslacht als man.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eh nee:
[..]
Met "mannen die mee willen doen met vrouwensporten" worden gewoon transgenders bedoeld.
Dus helaas. Jullie zijn slachtoffer van extreemlinks nepnieuws.quote:By the authority vested in me as President by the Constitution and the laws of the United States of America, and to protect opportunities for women and girls to compete in safe and fair sports, it is hereby ordered:
Section 1. Policy and Purpose. In recent years, many educational institutions and athletic associations have allowed men to compete in women’s sports. This is demeaning, unfair, and dangerous to women and girls, and denies women and girls the equal opportunity to participate and excel in competitive sports.
Moreover, under Title IX of the Education Amendments Act of 1972 (Title IX), educational institutions receiving Federal funds cannot deny women an equal opportunity to participate in sports. As some Federal courts have recognized, “ignoring fundamental biological truths between the two sexes deprives women and girls of meaningful access to educational facilities.” Tennessee v. Cardona, 24-cv-00072 at 73 (E.D. Ky. 2024). See also Kansas v. U.S. Dept. of Education, 24-cv-04041 at 23 (D. Kan. 2024) (highlighting “Congress’ goals of protecting biological women in education”).
Therefore, it is the policy of the United States to rescind all funds from educational programs that deprive women and girls of fair athletic opportunities, which results in the endangerment, humiliation, and silencing of women and girls and deprives them of privacy. It shall also be the policy of the United States to oppose male competitive participation in women’s sports more broadly, as a matter of safety, fairness, dignity, and truth.
Sec. 2. Definitions. The definitions in Executive Order 14168 of January 20, 2025 (Defending Women from Gender Ideology Extremism and Restoring Biological Truth to the Federal Government), shall apply to this order.
Sec.3. Preserving Women’s Sports in Education. (a) In furtherance of the purposes of Title IX, the Secretary of Education shall promptly:in coordination with the Attorney General, continue to comply with the vacatur of the rule entitled “Nondiscrimination on the Basis of Sex in Education Programs or Activities Receiving Federal Financial Assistance” of April 29, 2024, 89 FR 33474, see Tennessee v. Cardona, 24-cv-00072 at 13-15 (E.D. Ky. 2025), and take other appropriate action to ensure this regulation does not have effect;
(ii) take all appropriate action to affirmatively protect all-female athletic opportunities and all-female locker rooms and thereby provide the equal opportunity guaranteed by Title IX of the Education Amendments Act of 1972, including enforcement actions described in subsection (iii); to bring regulations and policy guidance into line with the Congress’ existing demand for “equal athletic opportunity for members of both sexes” by clearly specifying and clarifying that women’s sports are reserved for women; and the resolution of pending litigation consistent with this policy; and
(iii) prioritize Title IX enforcement actions against educational institutions (including athletic associations composed of or governed by such institutions) that deny female students an equal opportunity to participate in sports and athletic events by requiring them, in the women’s category, to compete with or against or to appear unclothed before males.
(b) All executive departments and agencies (agencies) shall review grants to educational programs and, where appropriate, rescind funding to programs that fail to comply with the policy established in this order.
(c) The Department of Justice shall provide all necessary resources, in accordance with law, to relevant agencies to ensure expeditious enforcement of the policy established in this order.
Sec. 4. Preserving Fairness and Safety in Women’s Sports. Many sport-specific governing bodies have no official position or requirements regarding trans-identifying athletes. Others allow men to compete in women’s categories if these men reduce the testosterone in their bodies below certain levels or provide documentation of “sincerely held” gender identity. These policies are unfair to female athletes and do not protect female safety. To address these concerns, it is hereby ordered:
(a) The Assistant to the President for Domestic Policy shall, within 60 days of the date of this order:convene representatives of major athletic organizations and governing bodies, and female athletes harmed by such policies, to promote policies that are fair and safe, in the best interests of female athletes, and consistent with the requirements of Title IX, as applicable; and
(ii) convene State Attorneys General to identify best practices in defining and enforcing equal opportunities for women to participate in sports and educate them about stories of women and girls who have been harmed by male participation in women’s sports.
(b) The Secretary of State, including through the Bureau of Educational and Cultural Affairs’ Sports Diplomacy Division and the Representative of the United States of America to the United Nations, shall:rescind support for and participation in people-to-people sports exchanges or other sports programs within which the relevant female sports category is based on identity and not sex; and
(ii) promote, including at the United Nations, international rules and norms governing sports competition to protect a sex-based female sports category, and, at the discretion of the Secretary of State, convene international athletic organizations and governing bodies, and female athletes harmed by policies that allow male participation in women’s sports, to promote sporting policies that are fair, safe, and in furtherance of the best interests of female athletes.
(c) The Secretary of State and the Secretary of Homeland Security shall review and adjust, as needed, policies permitting admission to the United States of males seeking to participate in women’s sports, and shall issue guidance with an objective of preventing such entry to the extent permitted by law, including pursuant to section 212(a)(6)(C)of the Immigration and Nationality Act (8 U.S.C. 1182(a)(6)(C)
).
(d) The Secretary of State shall use all appropriate and available measures to see that the International Olympic Committee amends the standards governing Olympic sporting events to promote fairness, safety, and the best interests of female athletes by ensuring that eligibility for participation in women’s sporting events is determined according to sex and not gender identity or testosterone reduction.
Sec. 5. General Provisions. (a) Nothing in this order shall be construed to impair or otherwise affect:the authority granted by law to an executive department or agency, or the head thereof; or
(ii) the functions of the Director of the Office of Management and Budget relating to budgetary, administrative, or legislative proposals.
(b) This order shall be implemented consistent with applicable law and subject to the availability of appropriations.
(c) This order is not intended to, and does not, create any right or benefit, substantive or procedural, enforceable at law or in equity by any party against the United States, its departments, agencies, or entities, its officers, employees, or agents, or any other person.
(d) If any provision of this order, or the application of any provision to any person or circumstance, is held to be invalid, the remainder of this order and the application of its provisions to any other persons or circumstances shall not be affected thereby.
THE WHITE HOUSE,
February 5, 2025.
Gelukkig is jouw post niet doordrongen van persoonlijke voorkeurenquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zijzelf. Maar iemand opzettelijk pijn doen is blijkbaar de nieuwe trend en als je wel iemand met empathie bent, ben je 'woke' en voelen de conservatiefjes zich iets 'opgedrongen' door woke
Dan zit je dus volledig mis. Ik post namelijk geen haat in dit topic.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:02 schreef Shotty het volgende:
[..]
Staat al in de post die jij quote. Kom is met argumenten man. Dit komt neer op het “nietus” van de basisschool.
Grappig hoor. Als je mijn tekst nog is leest?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zit je dus volledig mis. Ik post namelijk geen haat in dit topic.
Jij bent niet dit topic.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 02:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
Precies. Haat.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Je doet dus gewoon mee in de categorie van je geboorte geslacht als man.
Hier de volledige tekst van de executive order:
[..]
Dus helaas. Jullie zijn slachtoffer van extreemlinks nepnieuws.
De eo is duidelijk, nergens wordt gesteld dat transgenders niet mogen sporten of dat transgenders het land niet in mogen. Het enige wat deze order zegt is dat female only spaces en sporten alleen voor biologische vrouwen zijn en dat mannen die naar de us willen komen om competitief mee te doen aan vrouwen competities de toegang tot het land wordt ontzegt.
Ik noem dat gezond verstand.
Vrij simpel, de president heeft opdracht gegeven aan ieder die voor de overheid werkt. iemand bij zijn of haar biologische geslacht aan te spreken.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag: waarom begint die voorzitter er dan over? Hij hoeft de persoon helemaal niet aan te spreken zoals hij deed, dus in dit geval komt het zielige gedram toch echt maar van 1 kant.
Ik heb het dan ook niet over geslacht maar over gender. Oftewel; hoe je je voelt ten opzichte van je geslacht. Jij hebt het geslacht man en voelt je man. Bij de meeste mensen sluit het geslacht en hoe ze zich voelen tot hun geslacht goed aan, maar bij een klein percentage niet. En dat zit wel degelijk tussen de oren, net als seksuele voorkeur. Als man hoor je biologisch gezien op vrouwen te vallen en andersom, maar we weten in de praktijk dat die vlieger niet altijd op gaat. Zo ook is er met geslacht en gender soms ook een mismatch.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het geslacht wordt bepaald door het fysiek, net zoals je lengte, kleur van je huid of ogen. Het idee dat er dus een subjectieve beleving bestaat die deze fysieke realiteit doet overstijgen is belachelijk. Geslacht wordt niet bepaald tussen de oren.
Transgenders stellen het belang van gender boven het belang van geslacht. Net als dat homo's/lesbiennes hun seksuele voorkeur boven het belang stellen van het biologische doel van hun geslachtsdeel.quote:De acceptatie van homoseksualiteit en transgenderisme is dan ook op geen enkele manier te vergelijken. Zoals ik al aangaf maken homo's en lesbiennes geen claims over de over de realiteit, die aantoonbaar onjuist is. Mensen met genderdysforie doen dit wél.
Ze vallen op hun eigen geslacht maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over of geslacht binair en onveranderlijk is of niet.quote:Het is ook juist zorgwekkend dat activisten homoseksualiteit aangrijpen om transgenderisme te legitimeren. Homoseksualiteit is namelijk gebaseerd op de premise dat het menselijk geslacht binair is en onveranderlijk. Dit zijn mannen en vrouwen die op hun eigen geslacht vallen.
Men stelt niet dat geslacht subjectief is. Wel dat gender belangrijker is dan geslacht en in maatschappelijke en sociale context het geslacht overruled. Net als dat homo's/lesbiennes (terecht) hun seksuele voorkeur ook belangrijker maken dan datgene waar hun geslachtsdelen biologisch voor bedoeld zijn.quote:Bij transgenderisme en de achterliggende genderideologie, wordt gesteld dat geslacht subjectief is en helemaal geen fysieke realiteit heeft. Dit resulteert dan bijvoorbeeld weer in heteroseksuele vrouwen die aan hormoonkuren gaan en zich op Grindr melden, pretenderende een homoseksuele man te zijn.
Is niet nodig. Want waarom zou dat nodig zijn?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spreek jij conservatief FOK! ook wel eens aan op hun wisselende religieuze tolerantie?
En dan ben je een homo-man. Of een lesbi-vrouw. De definitie van geslachtsbepaling is altijd het lichaam geweest. We hebben een 3e categorie met hermafrodieten erbij maar in de basis vindt de dysforie plaats binnen een mannen- of vrouwenlichaam.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over geslacht maar over gender. Oftewel; hoe je je voelt ten opzichte van je geslacht. Jij hebt het geslacht man en voelt je man. Bij de meeste mensen sluit het geslacht en hoe ze zich voelen tot hun geslacht goed aan, maar bij een klein percentage niet. En dat zit wel degelijk tussen de oren, net als seksuele voorkeur. Als man hoor je biologisch gezien op vrouwen te vallen en andersom, maar we weten in de praktijk dat die vlieger niet altijd op gaat. Zo ook is er met geslacht en gender soms ook een mismatch.
Dat is prima maar dat maakt nog niet dat ze een vrouw zijn inclusief alle rechten die daarbij komen kijken zoals toegang tot vrouwenkleedkamers, vrouwensporten en vrouwengevangenissen. Hun levenservaring komt ook helemaal niet overeen met die van een vrouw. Ze kunnen geen kinderen baren, menstrueren niet, ze zijn niet opgegroeid als vrouw. Hun "vagina" is een open wond. Ze zijn gewoon echt een andere categorie. Ik ben het er wel mee eens dat door de identiteit en de verbouwingen je ook niet echt meer over een man kan spreken. Ik vind transvrouw een goede benaming. Maar verzin daar dan een eigen aanspreektitel voor.quote:Transgenders stellen het belang van gender boven het belang van geslacht. Net als dat homo's/lesbiennes hun seksuele voorkeur boven het belang stellen van het biologische doel van hun geslachtsdeel.
Dat is een transactie die wij moeten aangaan. Die mogen we ook weigeren.quote:Men stelt niet dat geslacht subjectief is. Wel dat gender belangrijker is dan geslacht en in maatschappelijke en sociale context het geslacht overruled. Net als dat homo's/lesbiennes (terecht) hun seksuele voorkeur ook belangrijker maken dan datgene waar hun geslachtsdelen biologisch voor bedoeld zijn.
Alsof de president daar ook maar iets in te vertellen heeftquote:Op vrijdag 14 maart 2025 16:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Vrij simpel, de president heeft opdracht gegeven aan ieder die voor de overheid werkt. iemand bij zijn of haar biologische geslacht aan te spreken.
Daar valt niet vanaf te wijken, ongeacht of je het erover eens bent of niet.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die was helemaal niet gepikeerd. Die bedankte gewoon mevrouw de voorzitter en wilde doorgaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Diezelfde reactie kan je geven bij een meneer die gepikeerd raakt omdat hij wordt aangesproken met meneer en niet met mevrouw.
Precies, en dat was onjuist! Zoals we nu weten zijn er mensen die tussen de oren een ander geslacht hebben dan wat ze tussen de benen hebben en we weten nu ook dat dat belangrijker is dan wat je tussen je benen hebt hangen. Niet als het gaat om het zoeken van een (seksuele) partner maar wel als het gaat om de rechten en vrijheden van deze mensen. Mensen met genderdysforie hebben het recht om te leven en geaccepteerd te worden als het geslacht wat ze tussen hun oren zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dan ben je een homo-man. Of een lesbi-vrouw. De definitie van geslachtsbepaling is altijd het lichaam geweest. We hebben een 3e categorie met hermafrodieten erbij maar in de basis vindt de dysforie plaats binnen een mannen- of vrouwenlichaam.
Waarom niet? Waarom zou je dat soort dingen gatekeepen van mensen die daadwerkelijk zich tussen de oren zo voelen? Kom aub niet met onzin als gevaar voor vrouwen en dergelijke...quote:Dat is prima maar dat maakt nog niet dat ze een vrouw zijn inclusief alle rechten die daarbij komen kijken zoals toegang tot vrouwenkleedkamers, vrouwensporten en vrouwengevangenissen. Hun levenservaring komt ook helemaal niet overeen met die van een vrouw. Ze kunnen geen kinderen baren, menstrueren niet, ze zijn niet opgegroeid als vrouw. Hun "vagina" is een open wond. Ze zijn gewoon echt een andere categorie. Ik ben het er wel mee eens dat door de identiteit en de verbouwingen je ook niet echt meer over een man kan spreken. Ik vind transvrouw een goede benaming. Maar verzin daar dan een eigen aanspreektitel voor.
Waarom zou je die weigeren? Waarom mag een transgender niet het leven mogen leiden en geaccepteerd worden naar het geslacht die hij/zij daadwerkelijk tussen de oren is?quote:Dat is een transactie die wij moeten aangaan. Die mogen we ook weigeren.
Misschien helpt het om haar eerst als transvrouw te zien en te realiseren dat je transvrouwen op dezelfde manier aanspreekt als niet-transvrouwen. Misschien dat je haar dan later alsnog als vrouw gaat zien maar dit zou al een goede tussenstap zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit leest verdomt lastig voor iemand die de Engelse taal machtig is.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Men stelt niet dat geslacht subjectief is. Wel dat gender belangrijker is dan geslacht en in maatschappelijke en sociale context het geslacht overruled. Net als dat homo's/lesbiennes (terecht) hun seksuele voorkeur ook belangrijker maken dan datgene waar hun geslachtsdelen biologisch voor bedoeld zijn.
Wat haat ik precies?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 02:11 schreef Shotty het volgende:
[..]
Precies. Haat.
Ja, al jaren.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Spreek jij conservatief FOK! ook wel eens aan op hun wisselende religieuze tolerantie?
Transmensen hebben alle rechten, maar als jij denkt dat vrijheden onbeperkt zijn heb je het mis. Jij denkt dat wel/niet de gewenste pronouns gebruiken het ontnemen van rechten is. Daar gaan rechten niet over. Transmensen hebben dezelfde rechten als ieder ander. Ze mogen solliciteren op een baan, een opleiding volgen, trouwen etc.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Precies, en dat was onjuist! Zoals we nu weten zijn er mensen die tussen de oren een ander geslacht hebben dan wat ze tussen de benen hebben en we weten nu ook dat dat belangrijker is dan wat je tussen je benen hebt hangen. Niet als het gaat om het zoeken van een (seksuele) partner maar wel als het gaat om de rechten en vrijheden van deze mensen. Mensen met genderdysforie hebben het recht om te leven en geaccepteerd te worden als het geslacht wat ze tussen hun oren zijn.
Onzin? Oh dus vrouwen die daar hun gegronde bezwaren tegen hebben aangegeven verzinnen dat? Mysogene reactie dit.quote:Waarom niet? Waarom zou je dat soort dingen gatekeepen van mensen die daadwerkelijk zich tussen de oren zo voelen? Kom aub niet met onzin als gevaar voor vrouwen en dergelijke...
Een transgender mag toch het leven leiden? Althans, van mij wel. Echter, er zijn wel meer mensen die in hun hoofd een andere voorstelling hebben dan anderen ze geven: Napoleon, succesvol, intelligent, Casanova, een goede zakenman etc. Wat maakt dat we iemand die wil dat we andere pronouns gebruiken per definitie daarin faciliteren?quote:Waarom zou je die weigeren? Waarom mag een transgender niet het leven mogen leiden en geaccepteerd worden naar het geslacht die hij/zij daadwerkelijk tussen de oren is?
Één en ander is bijvoorbeeld al afhankelijk van hoe het gevraagd / gebracht wordt.quote:Wel heb je uiteraard het recht om te weigeren om naar bed te gaan met wie dan ook... maar die persoon gewoon accepteren en laten meedoen naar wie hij/zij tussen de oren is, waarom zou je dat weigeren? Ik kan geen goede redenen bedenken, alleen gemene redenen.
Ik denk zelf om een aantal zelfdodingen te voorkomen. Zie het als iemand die op een richel aan het lopen is (al is het voorbeeld van een gijzeling wellicht qua directe vergelijking beter).quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een transgender mag toch het leven leiden? Althans, van mij wel. Echter, er zijn wel meer mensen die in hun hoofd een andere voorstelling hebben dan anderen ze geven: Napoleon, succesvol, intelligent, Casanova, een goede zakenman etc. Wat maakt dat we iemand die wil dat we andere pronouns gebruiken per definitie daarin faciliteren?
Als dat het doel is hebben de mensen die op de richel lopen hulp nodig.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik denk zelf om een aantal zelfdodingen te voorkomen. Zie het als iemand die op een richel aan het lopen is (al is het voorbeeld van een gijzeling wellicht qua directe vergelijking beter).
Gender is more important than sex. Wat is daar lastig aan?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit leest verdomt lastig voor iemand die de Engelse taal machtig is.
Voor de meeste mensen geldt dat gender van de sekspartner belangrijker is dan seks hebben.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gender is more important than sex. Wat is daar lastig aan?
Dieren leven met instinct en dat de natuur een hoop beestjes non-binair heeft gemaakt heeft te maken met omdat er een reden is dat ze non-binair zijn (leefomstandigheden, omgeving ect).quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Redenen zijn ook een menselijke constructie.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Dieren leven met instinct en dat de natuur een hoop beestjes non-binair heeft gemaakt heeft te maken met omdat er een reden is dat ze non-binair zijn (leefomstandigheden, omgeving ect).
De natuur heeft de mens niet zo gemaakt want daar is gewoon geen reden voor.
Klopt. Er zit niks natuurlijks aan (behalve die 0,5% waarvan de natuur echt een foutje heeft gemaakt). Tegenwoordig vinden mensen normaal als je roept dat je als man/vrouw man/vrouw bent dat je meteen als man/vrouw aangeduid mag worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Redenen zijn ook een menselijke constructie.
Welke zin is hier fout?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gender is more important than sex. Wat is daar lastig aan?
Sex heeft meerdere betekenissen in het Engels. Het betekent geslacht en inderdaad ook geslachtsgemeenschap.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voor de meeste mensen geldt dat gender van de sekspartner belangrijker is dan seks hebben.
Niet heel lastig inderdaad.
Beide zijn correct. Het antwoord op vraag één kun je nog niet weten, het antwoord op vraag twee wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Welke zin is hier fout?
'What is the gender of this baby?'
'What is the sex of this baby?'
Dit kan toch nietquote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Beide zijn correct. Het antwoord op vraag één kun je nog niet weten, het antwoord op vraag twee wel.
Dat weet ik, het was gewoon een wordplay.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Sex heeft meerdere betekenissen in het Engels. Het betekent geslacht en inderdaad ook geslachtsgemeenschap.
quote:
Je kunt een baby nog niet vragen of hij/zij zich identificeert met zijn/haar geslacht. Net als dat je een baby nog niet kan vragen wat zijn/haar seksuele voorkeur is. Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaadongelooflijk hoe snel de woke brainwashing is gegaan.
Waarom zou je dat moeten vragen, of iemand zich identificeert met zijn/haar geslacht?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Je kunt een baby nog niet vragen of hij/zij zich identificeert met zijn/haar geslacht. Net als dat je een baby nog niet kan vragen wat zijn/haar seksuele voorkeur is. Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?
Nee ik vraag dat niet van te voren omdat 99% van de mensen zich wel identificeert met zijn/haar geslacht. Het is aan die 1% om dat kenbaar te maken. Bij een opgroeiend kind komt dat vanzelf vroeg of laat boven drijven en als dat gebeurd moet je als ouders daarop anticiperen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zou je dat moeten vragen, of iemand zich identificeert met zijn/haar geslacht?
Vraag jij dat aan iedereen die je tegenkomt? Hey, ik wil je niet misgenderen dus ik ga je niet bij voorbaat meneer noemen.
Soms vraag ik mezelf weleens af of mensen iets lezen voordat ze op verzenden drukken.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Je kunt een baby nog niet vragen of hij/zij zich identificeert met zijn/haar geslacht. Net als dat je een baby nog niet kan vragen wat zijn/haar seksuele voorkeur is. Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?
Soms vraag ik mezelf weleens af of mensen weten wat het verschil is tussen gender(identiteit) en geslacht/sekse voordat ze op verzenden drukken.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Soms vraag ik mezelf weleens af of mensen iets lezen voordat ze op verzenden drukken.
Klopt, dat weet ik inderdaad niet (net zoals de meerderheid van de Nederlanders).quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Soms vraag ik mezelf weleens af of mensen weten wat het verschil is tussen gender(identiteit) en geslacht/sekse voordat ze op verzenden drukken.
Gender bestaat dan ook helemaal niet, je hebt alleen het fysieke geslacht. Gender is slechts een verzinsel om de subjectieve beleving de autoriteit te geven boven het fysiek aantoonbare geslacht. Dan krijg je dus een situatie als deze:quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Soms vraag ik mezelf weleens af of mensen weten wat het verschil is tussen gender(identiteit) en geslacht/sekse voordat ze op verzenden drukken.
Probeer dit soort claims eens verder te onderbouwen ..quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:56 schreef core2duo het volgende:
Het woord "Racism" mag ook niet meer van Trump (bron: NRC). Transmensen en mensen van kleur zijn volgens Trump en consorten de nieuwe paria, zoals er in 1940-1945 ook een groep was die als inferieur werd beschouwd.
Dat is gek. We zijn allemaal mensen van kleur. Help.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:56 schreef core2duo het volgende:
Het woord "Racism" mag ook niet meer van Trump (bron: NRC). Transmensen en mensen van kleur zijn volgens Trump en consorten de nieuwe paria, zoals er in 1940-1945 ook een groep was die als inferieur werd beschouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |