Ok, dank voor het delen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ga mensen geen zij/hen noemen.
sue me.
Je draait het precies om.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alsof het jou ook maar een seconde gaat om de rechten van Lhbtqia+ ers. Je gebruikt ze alleen als stok om mee te slaan wanneer het in jouw straatje past.
Best wel raar, je zou inderdaad verwachten dat een politicus juist een verkeerde voorstelling van zaken zou (willen) gevenquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het niet ok om een onbeleefde klootzak te zijn terwijl je je functie uitvoert in de politiek.
In functie/op de werkvloer is dat niet gepast.
Blijf het wel lollig vinden dat de baard het altijd weggeeft.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:12 schreef Momo het volgende:
@:HowardRoark
Wat zie je op deze plaatjes?
Tolerantie voor LGBTQ is inderdaad super hoog bij conservatieve religieuzen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:58 schreef Shotty het volgende:
De gebruikelijke users proberen het onderwerp weer onder te sneeuwen met andere dingen. De Islam is altijd al een favoriete daarvoor geweest.
Trump komt er mee weg, dat moedigt dit soort figuren aan.
Gewoon niet op reageren, en lekker laten blaten.
On topic:
Dit is alleen haten omdat iemand anders is.
Ik heb medelijden met de mensen die dat doen, want dat betekend dat je zo weinig eigenwaarde hebt dat je maar gaat focussen op mensen die anders zijn, en je jezelf probeert te overtuigen dat je beter bent dan die mensen waarop je haat.
Also er geen moslims, lgbtqi, vrouwen, of mensen met een andere huidskleur waren zouden deze mensen roodharigen haten of iets degelijks.
Zolang het niet te absurd is lijkt het mij normaal om die wens in te willigen. Mannen die als vrouw door het leven willen kennen we al jaren (en andersom. Dat deden we 10 jaar terug niet moeilijk over dus zie geen reden daar nu mee te beginnen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:27 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed, om het meer ontopic te brengen:
Moeten we iedereen een vrouw en zij/haar of die/diens of xi/omikron noemen die dat wenst? Waarom wel, waarom niet?
Lijken mij losse issues waar geen eenduidig antwoord op is.quote:Als we dat toestaan, zeggen we dan dat iemand die zichzelf een vrouw vindt in vrouwenkleedkamers, vrouwengevangenissen mag rondlopen en aan vrouwensporten mag meedoen?
Het is meer een soort van medelijden van mijn kant. Mensen met mentale problemen zijn heel erg kwetsbaar, maar uit eigen ervaring weet ik dat meespelen met de psychose niet altijd goed gaat uitpakken. Voordeel is wel dat heel wat mensen hun acteerkunsten kunnen laten zien.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:58 schreef Shotty het volgende:
On topic:
Dit is alleen haten omdat iemand anders is.
Ik heb medelijden met de mensen die dat doen, want dat betekend dat je zo weinig eigenwaarde hebt dat je maar gaat focussen op mensen die anders zijn, en je jezelf probeert te overtuigen dat je beter bent dan die mensen waarop je haat.
Ik had geen flauw benul dat dit zo werkt. Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 13 maart 2025 20:58 schreef Shotty het volgende:
Also er geen moslims, lgbtqi, vrouwen, of mensen met een andere huidskleur waren zouden deze mensen roodharigen haten of iets degelijks.
Te grappig dit 🤣 bedankt dat je de eerste regel van mijn post in stand hebt gehouden :-)quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tolerantie voor LGBTQ is inderdaad super hoog bij conservatieve religieuzen.
Tegenwoordig doen we er wat lacheriger over. “gingers have no soul”, dat soort shit. Maar vroeger, toen veel mensen geen buitenlanders kenden, en lgbtqi verborgen gehouden werdt, haten mensen vaak op roodharigen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is meer een soort van medelijden van mijn kant. Mensen met mentale problemen zijn heel erg kwetsbaar, maar uit eigen ervaring weet ik dat meespelen met de psychose niet altijd goed gaat uitpakken. Voordeel is wel dat heel wat mensen hun acteerkunsten kunnen laten zien.
[..]
Ik had geen flauw benul dat dit zo werkt. Weer wat geleerd.
Grappig is vooral hoe snel sommigen religie hier buiten willen laten.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:16 schreef Shotty het volgende:
[..]
Te grappig dit 🤣 bedankt dat je de eerste regel van mijn post in stand hebt gehouden :-)
Overigens is religie natuurlijk een zwak excuus om mensen te haten, en daar heb ik net zo goed medelijden mee als met jou.
Werk wat aan je eigen zelfvertrouwen, daar wordt je veel gelukkiger van haat.
En hoeveel mensen, zouden op straat 2 vrouwen en 2 mannen zien hierin? Het is bizar en vernederend om dit soort mensen te gaan aanspreken als mevrouw.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Twee vrouwen, die hun lichaam hebben op allerlei manieren hebben laten opbouwen om een mannelijk fysiek na te bootsen. Daarnaast zullen beide een flinke hoeveelheid testosteron slikken en regelmatig naar de gym gaan.
Maar als zij stoppen met het toedienen van testosteron, gaat het lichaam toch echt (zelfs ondanks de operaties) in een snel tempo deze facade verliezen en zullen zij ook qua uiterlijk er vrouwelijker gaan uitzien. Wat ook benadrukt dat het simulatie is.
Je doet nu net of ik nooit op school heb gezeten (of heel erg jong ben)quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
Tegenwoordig doen we er wat lacheriger over. “gingers have no soul”, dat soort shit. Maar vroeger, toen veel mensen geen buitenlanders kenden, en lgbtqi verborgen gehouden werdt, haten mensen vaak op roodharigen.
Die gekke engelsen hebben er nog steeds een beetje last van.
https://en.m.wikipedia.or(...)people_with_red_hair
In dit geval had ik het idee dat meneer de voorzitter mentale probleempjes heeft met zijn bewuste opmerking om de andere persoon proberen te kwetsen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is meer een soort van medelijden van mijn kant. Mensen met mentale problemen zijn heel erg kwetsbaar
quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In dit geval had ik het idee dat meneer de voorzitter mentale probleempjes heeft met zijn bewuste opmerking om de andere persoon proberen te kwetsen.
Bizar en vernederend om een perfect nageschilderde van Gogh geen van Gogh te noemen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:22 schreef Momo het volgende:
[..]
En hoeveel mensen, zouden op straat 2 vrouwen en 2 mannen zien hierin? Het is bizar en vernederend om dit soort mensen te gaan aanspreken als mevrouw.
Neuh, ik heb niet het idee dat de andere persoon nou zo erg onder de indruk was van die beschamende vertoning? Vooral door hem “mevrouw de voorzitter” te noemen. En ook daarna in een statement te verklaren daar gewoon te zitten om beleid te voeren en de taken te doen die worden verwacht van een politicus. Niks op de man spelen en gewoon ingaan op het inhoudelijke deel van de functie. Het zegt alles over de professionaliteit vanbeide personen.quote:
Die uitdrukking maakt het wel lastig om uit te maken over wie je het nu hebt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Neuh, ik heb niet het idee dat de andere persoon nou zo erg onder de indruk was van die beschamende vertoning? Vooral door hem “mevrouw de voorzitter” te noemen. En ook daarna in een statement te verklaren daar gewoon te zitten om beleid te voeren en de taken te doen die worden verwacht van een politicus. Niks op de man spelen en gewoon ingaan op het inhoudelijke deel van de functie. Het zegt alles over de professionaliteit vanbeide personen.
Je kan in een biologisch/medische context daar over discusseren. Maar als je dit soort mensen die gewoon hun transitie (vrijwel) hebben afgerond, gewoon in het dagelijks mevrouw wil blijven noemen ben je gewoon een empathieloze lul. Wat zal er gebeuren als dit soort personen ineens een vrouwen WC of kleedkamer in lopen. Dan zijn ze daar ook niet welkom. Grote kans dat jij ook wel eens met transmensen te maken hebt gehad zonder dat je dat door had. Als je daar achter komt ga jij die mensen ook ineens man noemen bij bijvoorbeeld transvrouwen om ze nog eens extra een trap na te geven?quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bizar en vernederend om een nageschilderde van Gogh geen van Gogh te noemen.
Mensen moeten de vrijheid hebben om hierover in discussie te treden, met respect. En het te weigeren.
Maar dat was ook de strekking van het statement. Vooral dat “bedankt, mevrouw de voorzitter.”quote:Op donderdag 13 maart 2025 21:39 schreef VEM2012 het volgende:
Kinderachtig gedoe en prima reactie van haar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |