Oh je hoeft ons vrouwen niet te verdedigen hoor, kunnen we prima zelf en we ervaren totaal geen bedreiging van transvrouwen. Dus zoek een ander stokpaardje.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima, dan ben ik conservatief op dit vlak. Omdat ik liever wil dat vrouwenrechten bewaard blijven / gewaarborgd blijven en de vrijheid om van expressie gewaarborgd blijft dan dat we gevoelens van individuen no matter what niet willen kwetsen.
Je oordeelt steeds anders kun je niet spreken, dit valt onder persoonsdeixis. Dit heeft ook niks te maken met respect aangezien je teleologisch wel het juiste wilde doen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat heeft niets met onderdanigheid te maken maar met respect voor mensen.
Wie ben ik om te oordelen.
Hermafroditisme komt niet voor bij mensen. Er bestaan wel ontwikkelingsstoornissen van de voortplantingsorganen die er toe leiden dat mensen mannelijke en vrouwelijke geslachtskenmerken hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon hermafrodiet MENSEN hoor...
Wel door "vrouwachtige" personen toe te staan in vrouwenkleedkamers, vrouwengevangenissen en sportwedstrijden. Dat is genormaliseerd doordat hier nooit een discussie over is gevoerd, maar op basis van ideologie afgedwongen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
-Vrouwenrechten worden niet geschonden als je "vrouw" tegen een "vrouwachtig persoon" zegt.
Vrijheid van expressie is een tweewegstraat. Als iemand wordt gedwongen iets te zeggen waar hij principiële bezwaren tegen heeft en daar iets tegenover staat, is dat belemmering van vrijheid van expressie. Overigens verhindert niemand Sarah McBride om een genderoperatie te ondergaan en zich vrouwelijk te kleden.quote:-vrijheid van expressie wordt ingeperkt als je wordt belemmerd om door het leven te gaan als vrouw terwijl je geboren bent als man.
Prima en laat dat een tweewegstraat zijn. Geef ruimte aan mensen die zeggen dat ze hier om xyz moeite mee hebben en niet comfortabel bij voelen zonder direct over transfobia, transgenocide etc. te beginnen.quote:Fatsoensnormen zijn niet echt gecodificeerd, maar zijn daarom niet minder belangrijk. Als niemand meer geeft om de gevoelens van een ander zal het lastig samenwerken zijn, en krijgen we een samenleving die nog meer gefragmenteerd raakt.
Dat is een tweezijdig pad nogmaals...quote:Je kunt opkomen voor je vrijheden en daarbij ook waken voor iemands gevoelens! Tenzij je je eigen gevoelens niet in de hand hebt en last krijgt van een rode waas voor je ogen als er iets afwijkends op je pad komt wat neigt naar woke.
Jij spreekt alleen voor jezelf, niet voor "vrouwen".quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh je hoeft ons vrouwen niet te verdedigen hoor, kunnen we prima zelf en we ervaren totaal geen bedreiging van transvrouwen. Dus zoek een ander stokpaardje.
Wat heeft dat met trans te maken? Hermafrodieten hebben kenmerken van beide geslachten, terwijl trans juist de overgang van het een naar de andere kant betekent. Trans impliceert zelfs het binaire geslachtelijke kenmerk.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon hermafrodiet MENSEN hoor...
"We"? Waarom zijn er dan vrouwen die zich ertegen verzetten als "we" er geen last van hebben?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh je hoeft ons vrouwen niet te verdedigen hoor, kunnen we prima zelf en we ervaren totaal geen bedreiging van transvrouwen. Dus zoek een ander stokpaardje.
"Ik ervaar dit, dus dan ervaart iedereen het zo".quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk op te merken dat dit komt doordat de definities van hermafroditisme en tweeslachtigheid veranderd zijn. In de oudere biologische literatuur worden deze termen wel degelijk voor mensen geutiliseerd.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hermafroditisme komt niet voor bij mensen. Er bestaan wel ontwikkelingsstoornissen van de voortplantingsorganen die er toe leiden dat mensen mannelijke en vrouwelijke geslachtskenmerken hebben.
Daar zou het los van moeten staan. Als we eerst paal en perk stellen aan de bredere implicaties van het gelijkstellen van mannen aan vrouwen en duidelijke kaders scheppen, kunnen we elkaar gewoon fatsoenlijk aanspreken.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:28 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat staat toch los van slechts het aanspreken?
Ik stel voor dat je vrouwen vindt behalve JK Rowling die er moeite mee hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:36 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
"Ik ervaar dit, dus dan ervaart iedereen het zo".
Mijn god.
Raven van Dorst vindt van wel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hermafroditisme komt niet voor bij mensen.
Die zijn al uitgebreid benoemd in dit topic. Maar hey, "we" hadden er geen last van toch?quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je vrouwen vindt behalve JK Rowling die er moeite mee hebben.
Ik mag hopen dat voorzitters van commissies minder vrijheid hebben om een onbeleefde klootzak te zijn. Het lijkt mij juist een rol om verbindend te zijn om tot effectieve vergaderingen te komen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat je mannen die zich vrouw voelen verplicht aan moet spreken als mevrouw is geen verworvenheid.
Het is aardig en wellicht netjes als je dat doet, het is geen verplichting en zeker geen verworvenheid.
Er is gelukkig ook nog gewoon de vrijheid een onbeleefde klootzak te zijn.
Stap uit je bubbel, dan kom je ze ook tegen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je vrouwen vindt behalve JK Rowling die er moeite mee hebben.
Maar bevestigd door haar opmerkingen dat ze niet hermafrodiet is:quote:
Een ware hermafrodiet zou ongesteld worden terwijl ze een penis heeft.quote:Raven vertelt hoe hen nooit ongesteld werd. “Dan werd er altijd gezegd: er is iets met je eierstokken.
Eigenlijk vind ik het niet ok om een onbeleefde klootzak te zijn terwijl je je functie uitvoert in de politiek.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat je mannen die zich vrouw voelen verplicht aan moet spreken als mevrouw is geen verworvenheid.
Het is aardig en wellicht netjes als je dat doet, het is geen verplichting en zeker geen verworvenheid.
Er is gelukkig ook nog gewoon de vrijheid een onbeleefde klootzak te zijn.
Dat zou best kunnen. Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk op te merken dat dit komt doordat de definities van hermafroditisme en tweeslachtigheid veranderd zijn. In de oudere biologische literatuur worden deze termen wel degelijk voor mensen geutiliseerd.
De eerste reacties van vrouwen onder het x bericht van @Scorpiequote:Op donderdag 13 maart 2025 15:53 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Stap uit je bubbel, dan kom je ze ook tegen.
Dat is jouw mening. Geen wetgeving.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:56 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het niet ok om een onbeleefde klootzak te zijn terwijl je je functie uitvoert in de politiek.
In functie/op de werkvloer is dat niet gepast.
Bij vele werkgevers mag je gewoon vertrekken als je je als onbeleefde klootzak gedraagt.quote:Op donderdag 13 maart 2025 16:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Geen wetgeving.
Dat is fijn voor haar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |