abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217030958
Ik ben zelf geen transfoob maar mooi vuurwerk het wel. Nu natuurlijk wachten op de woke- demonstraties voor het congres.

quote:
Republikein weigert trans collega in Congres vrouw te noemen

Een vergadering van een commissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden is dinsdag plots beëindigd na een opmerkelijke discussie over Sarah McBride. De afgevaardigde uit Delaware is het eerste openlijk transgender lid van het Congres.

De Republikeinse voorzitter van de commissie Keith Self kondigde haar aan als "meneer McBride". Zij reageerde daarop meteen door Self te bedanken als "mevrouw de voorzitter".

De hoogste Democraat in de commissie Bill Keating greep in en vroeg Self zijn woorden te herhalen. Die noemde McBride nogmaals een man. Dat schoot in het verkeerde keelgat bij Keating, die benoemde dat McBride een door het volk gekozen vertegenwoordiger is. Hij verweet Self "geen fatsoen" te hebben, in een directe verwijzing naar een bekende uitspraak van een advocaat die het midden jaren 50 in het Congres opnam voor een slachtoffer van het mccarthyisme.

Self probeerde die opmerkingen te negeren en door te gaan met de vergadering, maar Keating hield hem tegen. "U zult niet met mij doorgaan, tenzij u een gekozen vertegenwoordiger op de juiste manier introduceert."

Als reactie daarop sloeg Self met zijn voorzittershamer en stelde de zitting uit. Terwijl mensen de zaal verlieten, is te zien hoe Keating McBride op de schouder klopte.

1:02'Heeft u geen gevoel voor fatsoen, voorzitter'
De bijeenkomst had eigenlijk moeten gaan over het ministerie van Buitenlandse Zaken en het beleid over wapens, internationale veiligheid en Amerikaanse hulp aan Europa.

Twee geslachten
Na uitspraken van Donald Trump weigeren verschillende Republikeinen de identiteit van trans personen te erkennen. Trump zei in zijn inauguratietoespraak dat er slechts twee geslachten zijn.

Ook daarna trok hij rechten voor trans personen in. Zo moeten trans militairen op korte termijn uit dienst en dreigt Trump om trans sporters in aanloop naar de Olympische Spelen van 2028 de toegang tot de VS te ontzeggen.

Keating en Self werden na afloop om een reactie gevraagd door journalisten. Self heeft nog niet gereageerd en Keating wilde geen commentaar geven, omdat hij vond dat de beelden voor zich spreken.

McBride zei later ze dat ze ondanks de uitspraken van collega's enorm trots is dat ze Delaware mag vertegenwoordigen in het Congres. "Ik wil proberen om van deze wereld een betere plek te maken."
https://nos.nl/artikel/25(...)gres-vrouw-te-noemen
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:16:43 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217031010
Lastig issue. Transvrouwen zijn geen vrouwen.

Woke ging te ver met het opdringen ervan, dit gaat richting terugpesten.

Als iemand liever met zij wordt aangesproken en daar een operatie voor heeft ondergaan, kan dat best gehonoreerd worden natuurlijk. Toch leidt het wel tot de verwarring dat een transvrouw een vrouw is, wat niet zo is.

Zolang het zonder dwang is en er geen shaming plaatsvindt bij mensen die daar fouten in maken / dat weigeren.
pi_217031090
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:

Als iemand liever met zij wordt aangesproken en daar een operatie voor heeft ondergaan, kan dat best gehonoreerd worden natuurlijk. Toch leidt het wel tot de verwarring dat een transvrouw een vrouw is, wat niet zo is.

Zolang het zonder dwang is en er geen shaming plaatsvindt bij mensen die daar fouten in maken / dat weigeren.
Makkelijk en geen issue. Als iemand zich heeft laten ombouwen naar man/vrouw dan hoeven we daar niet zo panisch over te doen en kan je hem/haar gewoon aanspreken op haar/zijn gender.

Dat doordrukken van je eigen bekrompte mening is echt gewoon goor gedrag weer.
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:25:20 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217031100
Iemand die zich duidelijk presenteert als vrouw expres aanspreken als man vind ik best kinderachtig.
Maar ach, zo veel mensen, zoveel meningen.
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:26:07 #5
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217031107
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Makkelijk en geen issue. Als iemand zich heeft laten ombouwen naar man/vrouw dan hoeven we daar niet zo panisch over te doen en kan je hem/haar gewoon aanspreken op haar/zijn gender.

Dat gaat natuurlijk wel van het principe uit dat je geslacht valt om te bouwen. En dat is lastig als je dat uitgangspunt verwerpt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:29:02 #6
396550 Richestorags
pi_217031132
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat gaat natuurlijk wel van het principe uit dat je geslacht valt om te bouwen. En dat is lastig als je dat uitgangspunt verwerpt.
Dat is inderdaad waar ik op doelde.
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:30:10 #7
396550 Richestorags
pi_217031143
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:25 schreef herverwijderd het volgende:
Iemand die zich duidelijk presenteert als vrouw expres aanspreken als man vind ik best kinderachtig.
Zeker, zoals ik zei gaat dat richting pesten en is ook niet nodig. Toch zijn er w.m.b. wel meer vrijheidsgraden als het hierop aankomt.
pi_217031149
quote:
The problem with persuading Democrats to make a U-turn on pediatric gender transition is that they can’t bear to consider for a second that they are complicit in a huge medical scandal. It’s too awful. The enormity of what they’ve done - what they are still doing - to children is too great: their brains freeze when confronted with the truth.
twitter

quote:
Spot on. Such people double down because doubting themselves means admitting the possibility that they've been cheering on the surgical maiming and chemical sterilisation of minors, all in service of a trendy, unfalsifiable, quasi-religious ideology.
https://x.com/jk_rowling/status/1900149679389577471
pi_217031151
Waar zijn al die foopen zo bang voor? Of iemand nu Karel of Margriet genoemd wil worden maakt toch niet uit?

Ook of iemand man of vrouw wil zijn, zeker na ombouwen kan je toch iemand gewoon noemen zoals die person dat wil. Het is nu ook weer niet zo dat het elke week weer anders is. En al zou het elke week anders zijn...

Waarom worden die oude witte mannen er zo kwaad om?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:33:01 #10
396550 Richestorags
pi_217031170
quote:
Dit is ook de duistere, ongemakkelijke kant die zelden benoemd wordt in het debat.

Dit is een onderwerp waar nog veel over te discussiëren valt en zeker over de ethiek van bepaalde zaken.
pi_217031177
quote:
dreigt Trump om trans sporters in aanloop naar de Olympische Spelen van 2028 de toegang tot de VS te ontzeggen
De bron is de NOS dus de meeste mensen met een werkend brein nemen de berichtgeving niet al te serieus maar dit is regelrecht nepnieuws.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:34:17 #12
396550 Richestorags
pi_217031187
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:30 schreef 215 het volgende:
Waar zijn al die foopen zo bang voor? Of iemand nu Karel of Margriet genoemd wil worden maakt toch niet uit?

Ook of iemand man of vrouw wil zijn, zeker na ombouwen kan je toch iemand gewoon noemen zoals die person dat wil. Het is nu ook weer niet zo dat het elke week weer anders is. En al zou het elke week anders zijn...

Oude blanke mannen zoals J.K. Rowling?
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:36:43 #13
396550 Richestorags
pi_217031220
quote:

[..]

Het issue is breder dan deze spreker, waarvan ik al aangaf dat zijn gedrag richting pesterij gaat.
pi_217031250
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:25 schreef herverwijderd het volgende:
Dat is inderdaad kinderachtig en ik zou het zelf ook niet gedaan hebben maar ik vind anderen dwingen mee te gaan in jouw gewenste fantasie nog net iets erger.

En ik denk dat de wokewaanzin van de afgelopen jaren heel veel mensen recalcitrant heeft gemaakt.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_217031273
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oude blanke mannen zoals J.K. Rowling?
Die deed zich ook voor als man uit angst anders geen boeken te verkopen. Hypocriet dus.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:41:41 #16
396550 Richestorags
pi_217031290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:40 schreef 215 het volgende:

[..]
Die deed zich ook voor als man uit angst anders geen boeken te verkopen. Hypocriet dus.
Het punt was meer dat het niet alleen oude blanke mannen zijn.
pi_217031297
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:

Er is hier geen verwarring toch? Die mevrouw wil als mevrouw aangesproken worden.
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:43:42 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217031316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De bron is de NOS dus de meeste mensen met een werkend brein nemen de berichtgeving niet al te serieus maar dit is regelrecht nepnieuws.
Het is al heel wat dat ze een verwijzing naar het project2025 nepnieuws achterwege laten. Denk dat de stagiair nog niet helemaal wakker was.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:43:54 #19
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_217031321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er is hier geen verwarring toch? Die mevrouw wil als mevrouw aangesproken worden.
Mag zij willen maar niemand is daar verplicht toe toch?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_217031359
Sneu gedoe zo. Ik kan me voorstellen dat je niet aan hen gaat beginnen, maar let it go, djeez.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_217031365
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Mag zij willen maar niemand is daar verplicht toe toch?
Moet je zoiets verplicht maken om respectvol met elkaar om te kunnen gaan?

Er is, als je kijkt naar Sarah, geen enkele twijfel hoe ze door het leven wil gaan.
Waarom zou je daar dan zo'n drama van maken door haar "meneer" te noemen?
pi_217031377
quote:

[..]

Volgens mij spreken we mensen sinds jaar en dag aan op hun geslacht, en niet op hun gender (wat dat ook voor verzinsel mag zijn).
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:48:17 #23
396550 Richestorags
pi_217031402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zeker wel. Er blijft een intrinsieke verwarring over, namelijk de gedachte dat een transvrouw taalkundig op één hoop gegooid kan worden met een vrouw en de implicaties erachter.

Het feit alleen al dat er statements bestaan met inherente contradicties zoals "transvrouwen zijn vrouwen" laat dit zien. Als transvrouwen vrouwen zijn, staat er vrouwen zijn vrouwen en zou er geen noodzaak moeten zijn om het transaspect nog toe te voegen. Het zijn immers al vrouwen.

Het idee dat je een geslacht kan ombouwen leunt nergens op. Je kunt m.i. beter nadenken over wat het betekent als je van de categorieën man, vrouw, hermafrodiet en transman/transvrouw uitgaat.

Iemand is geboren met een geslacht en seksuele voorkeur, opleidingsniveau, politieke voorkeur, huidskleur, etensvoorkeur doen daar niks aan af. De case dat een vager criterium als "gender" ineens wél als enige criterium dé afwijking daarop moet bepalen blijft een keuze voor mensen of ze dat ook zo zien.

En nogmaals: ik zou het zelf ook niet zo hebben aangepakt, maar dat betekent niet dat er niet een hope discussie vanuit de wokies is overgeslagen met shaming en onbewezen frameworks eromheen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Richestorags op 13-03-2025 13:55:17 ]
pi_217031562
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zeker wel. Er blijft een intrinsieke verwarring over, namelijk de gedachte dat een transvrouw taalkundig op één hoop gegooid kan worden met een vrouw en de implicaties erachter.

Het feit alleen al dat er statements bestaan met inherente contradicties zoals "transvrouwen zijn vrouwen" laat dit zien. Als transvrouwen vrouwen zijn, staat er vrouwen zijn vrouwen en zou er geen noodzaak moeten zijn om het transaspect nog toe te voegen. Het zijn immers al vrouwen.

Het idee dat je een geslacht kan ombouwen leunt nergens op. Je kunt m.i. beter nadenken over wat het betekent als je van de categorieën man, vrouw, hermafrodiet en transman/transvrouw uitgaat.
Je maakt de discussie onnodig gecompliceerd.

Als ik haar zou tegenkomen zou ik gewoon "mevrouw" zeggen.
Dat is voor haar fijn, voor mij geen moeite.

Voor de rest is het gewoon dwars doen vanuit een bepaalde conservatieve politieke stroming.
  donderdag 13 maart 2025 @ 13:57:04 #25
396550 Richestorags
pi_217031596
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als ik haar zou tegenkomen zou ik gewoon "mevrouw" zeggen.
Dat is voor haar fijn, voor mij geen moeite.

Voor de rest is het gewoon dwars doen vanuit een bepaalde conservatieve politieke stroming.
Nee want de implicaties hiervan leunen verder dan jouw eigen wereld of die van McBride.

Dit is weer een typisch "ik heb er geen last van dus ik doe niet zo moeilijk" statement.

Bovendien heet dit Nieuws en Achtergronden, als discussies over de achtergronden te complex voor je zijn en "onnodig gecompliceerd" wat doe je hier dan?
pi_217031604
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee want de implicaties hiervan leunen verder dan jouw eigen wereld of die van McBride.

Dit is weer een typisch "ik heb er geen last van dus ik doe niet zo moeilijk" statement.
Wie heeft er dan wel last van?
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:01:00 #27
396550 Richestorags
pi_217031662
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vrouwen in vrouwengevangenissen, vrouwen in vrouwenkleedkamers, vrouwelijke UFC vechters van wie hun schedel is ingeslagen om maar even een paar voorbeelden te noemen.

TERF's, J.K. Rowling.
pi_217031673
quote:

Het gaat erom dat vrijheid van meningsuiting 2 kanten op werkt, en niet alleen vanuit wokisme naar de rest van de wereld.

De gendergekkies permitteren zich de vrijheid (althans dat probeert men) om zich anders te laten noemen dan dat ze zijn, maar beperken vervolgens de vrijheid van een ander niet in die waanzin mee te gaan. Want dan worden ze boos en lopen ze weg.
pi_217031706
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Datzelfde kun je zeggen over haar aanspreken met "meneer". Wie heeft daar precies last van?
pi_217031709
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 13:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

Wat moet het heerlijk zijn zo naïef door het leven te kunnen gaan.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:06:25 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217031739
quote:

Inderdaad. Als iemand er duidelijk blij mee is en eindelijk zichzelf kan zijn, is dat toch alleen maar mooi?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217031742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Datzelfde kun je zeggen over haar aanspreken met "meneer". Wie heeft daar precies last van?
Zijzelf.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217031753
Ik vind het gewoon onbeschoft.

Het is een collega, zo moeilijk is het niet om hem haar te noemen, ze ziet er verder ook wel aardig vrouwelijk uit.
Ook al heb je wat tegen transgenders dan nog moet je wel normaal en beleefd kunnen zijn.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:07:51 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217031754
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zijzelf. Maar iemand opzettelijk pijn doen is blijkbaar de nieuwe trend en als je wel iemand met empathie bent, ben je 'woke' en voelen de conservatiefjes zich iets 'opgedrongen' door woke :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217031759
De maatschappij is geven en nemen.

Ik ben er niet op uit om mensen te pesten. Dus als iemand die als man geboren is maar daar niet gelukkig mee is en zich als vrouw identificeert, dan wil ik daar best in zoverre in meegaan dat ik die persoon niet als man aanspreek.

Maar ik ga niet mee met het waanidee dat een mens van geslacht kan veranderen. Dus ik zal zo iemand ook niet als vrouw aanspreken. En dan verlang ik ook respect voor mijn standpunt.

In het geval van dit bericht over die commissievergadering in het Amerikaanse House of Representatives denk ik dat voorzitter Keith Self er beter aan had gedaan om de afgevaardigde van Delaware gewoon te introduceren als Representative McBride, dus zonder mr of mrs en zonder voornaam. Maar waarschijnlijk had Bill Keating er dan net zo goed een scène van gemaakt.
pi_217031766
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vrouwen in vrouwengevangenissen, vrouwen in vrouwenkleedkamers, vrouwelijke UFC vechters van wie hun schedel is ingeslagen om maar even een paar voorbeelden te noemen.

TERF's, J.K. Rowling.
Je hebt veel ervaring binnen deze discussie, dat blijkt uit het gemak waarmee je argumenten oplepelt.

Ik vind het geen argumenten waarom je Sarah geen "mevrouw" kan noemen.
Ik vind het vooral argumenten over punten die hun weg nog niet goed gevonden hebben in deze discussie.

En wat J.K Rowling en TERF's vinden zal me m'n kont roesten, eigenlijk.
pi_217031787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:03 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Wat moet het heerlijk zijn zo naïef door het leven te kunnen gaan.
Ja, dat is heerlijk. Je hebt er geen weet van hoe heerlijk het is.
pi_217031794
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:07 schreef Zoddie het volgende:
ze ziet er verder ook wel aardig vrouwelijk uit.
Wat doet dit er toe?
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:12:05 #39
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217031796
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Maar ik ga niet mee met het waanidee dat een mens van geslacht kan veranderen.
Iedereen kan een hormoonkuur starten en zijn 'oude' geslacht operatief laten verwijderen. Dat kan dus wel. Dat je dan bepaalde passieve onderdelen overhoudt, maakt de geslachtsverandering niet onbestaand. Verdiep je er eens in, zou ik zeggen, ipv te ontkennen dat iets bestaat omdat je het te moeilijk vindt.
pi_217031818
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Iedereen kan een hormoonkuur starten en zijn 'oude' geslacht operatief laten verwijderen. Dat kan dus wel. Dat je dan bepaalde passieve onderdelen overhoudt, maakt de geslachtsverandering niet onbestaand. Verdiep je er eens in, zou ik zeggen, ipv te ontkennen dat iets bestaat omdat je het te moeilijk vindt.
Ik heb echt nog nooit gelezen dat iemand van XX chromosomen XY chromosomen heeft kunnen maken.

Een man zonder penis is geen vrouw. Het is een man zonder penis.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:16:56 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217031862
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef Alloch87 het volgende:
Een man zonder penis is geen vrouw. Het is een man zonder penis.
Als die man zonder penis zoveel vrouwelijke hormonen slikt dat ze lijkt op een vrouw, dan vind ik het een vrouw. Maar kennelijk verdeel jij je wereld in zwart en wit. Wel of geen penis. Mooi man. Lekker overzichtelijk, lekker simpel.

Ik zal ook in dit topic dan maar niet beginnen over hermafrodieten, want dat lijkt me wel heel lastig als je de wereld verdeelt in wel of geen penis.
pi_217031863
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:12 schreef SEMTEX het volgende:
In het geval dat iemand middels een hormoonkuur of operaties zijn oorspronkelijke geslacht laat verwijderen, dan zou die persoon hoogstens geslachtsneutraal worden, dus noch man noch vrouw. Misschien wil ik nog wel zo ver gaan om te erkennen dat dat bestaat. Maar dat een man een vrouw kan worden of omgekeerd, is naar mijn mening gewoon een waanidee.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:18:14 #43
396550 Richestorags
pi_217031872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt veel ervaring binnen deze discussie, dat blijkt uit het gemak waarmee je argumenten oplepelt.
Enigszins.

quote:
Ik vind het geen argumenten waarom je Sarah geen "mevrouw" kan noemen.
Ik vind het vooral argumenten over punten die hun weg nog niet goed gevonden hebben in deze discussie.
Je eerste zin beargumenteerde ik ook niet en in mijn eerste post gaf ik aan dat ik dit richting pesten vind gaan. Maar gezien dit Nieuws en Achtergronden heet ga ik in op de achtergronden en daar gaan mijn punten over.

quote:
En wat J.K Rowling en TERF's vinden zal me m'n kont roesten, eigenlijk.
Het was een antwoord op je vraag wie er last van hebben. Geen waardeoordeel over dat de "juiste personen" zijn.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:19:55 #44
396550 Richestorags
pi_217031887
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Als die man zonder penis zoveel vrouwelijke hormonen slikt dat ze lijkt op een vrouw, dan vind ik het een vrouw. Maar kennelijk verdeel jij je wereld in zwart en wit. Wel of geen penis. Mooi man. Lekker overzichtelijk, lekker simpel.
Dus jij zou 100 miljoen neerleggen voor een goed nageschilderde van Gogh?

Heerlijk, zo'n wensdenkend beeld :)

quote:
Ik zal ook in dit topic dan maar niet beginnen over hermafrodieten, want dat lijkt me wel heel lastig als je de wereld verdeelt in wel of geen penis.
En bespaar je de moeite, ik heb hermafrodieten al geïntroduceerd.
pi_217031890
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:17 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
In het geval dat iemand middels een hormoonkuur of operaties zijn oorspronkelijke geslacht laat verwijderen, dan zou die persoon hoogstens geslachtsneutraal worden, dus noch man noch vrouw. Misschien wil ik nog wel zo ver gaan om te erkennen dat dat bestaat. Maar dat een man een vrouw kan worden of omgekeerd, is naar mijn mening gewoon een waanidee.
Ik hanteer:
- wil iemand mevrouw genoemd worden, dan noem ik diegene mevrouw
- wil iemand meneer genoemd worden, dan noem ik diegene meneer

Mocht ik daar de fout in gaan, naar een persoon toe, dan bied ik m'n excuses aan en ga ik geen verzoek doen om de broek te laten zakken of een DNA-test bij me in te leveren.

Meer drukte hoe je er niet om te maken en dan kan je heel gelukkig, zorgeloos en naïef als ik door het leven gaan.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:21:09 #46
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217031907
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:07 schreef Zoddie het volgende:
Ik vind het gewoon onbeschoft.

Het is een collega, zo moeilijk is het niet om hem haar te noemen, ze ziet er verder ook wel aardig vrouwelijk uit.
Ook al heb je wat tegen transgenders dan nog moet je wel normaal en beleefd kunnen zijn.
Waarom noem je haar hem? Dit is onbeschoft.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_217031918
Triest figuur ben je dan (de Republikein voor de duidelijkheid).
Wat je mening ook is over transgenders en transgenderrechten met betrekking tot officiële documenten, sport, toiletgebruik is het geloof ik niet meer dan menselijk om mensen aan te spreken zoals ze aangesproken wensen te worden en heeft niemand daar verder ook last van.
pi_217031965
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wat jij vindt. Precies ook waar het fout gaat bij die sekte... ik vind dit, dus dan moet jij dat ook vinden.

Dat ik de wereld enkel verdeel in man/vrouw maak jij er zelf van. Ik besef me dat er afwijkingen zijn, die terecht buiten deze categorieën vallen.

Dat is totaal iets anders dan dat je van geslacht kunt zijn gewisseld omdat je iets van je lichaam afknipt en wat supplementen slikt. Als ik vanavond wat glas in mijn bek mik, mag ik dan ook eisen dat je me voortaal als TL-balk aanspreekt?

Vroeger vonden we dit nog raar, en kregen mensen die dit dachten gewoon nog de hulp die ze nodig hadden. We zijn ver afgegleden.
  donderdag 13 maart 2025 @ 14:26:27 #49
396550 Richestorags
pi_217031969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik hanteer:
- wil iemand mevrouw genoemd worden, dan noem ik diegene mevrouw
- wil iemand meneer genoemd worden, dan noem ik diegene meneer

Mocht ik daar de fout in gaan, naar een persoon toe, dan bied ik m'n excuses aan en ga ik geen verzoek doen om de broek te laten zakken of een DNA-test bij me in te leveren.

Meer drukte hoe je er niet om te maken en dan kan je heel gelukkig, zorgeloos en naïef als ik door het leven gaan.
Prima, maar sta er dan ook voor open als mensen wél nadenken over wat dat op metaniveau betekent.

En dat mensen hier niet in mee willen gaan, zonder dat dat vervalt in pestgedrag. Eén ding kunnen we vanuit gaan: wat je ook vindt van Trans, die mensen hoeven niet geridiculiseerd, aangevallen of juridisch buitengesloten te worden.

Verder mogen ze wel bekritiseerd en gelimiteerd worden in hun wensen, zoals ieder ander mens.
pi_217032059
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Prima, maar sta er dan ook voor open als mensen wél nadenken over wat dat op metaniveau betekent.

En dat mensen hier niet in mee willen gaan, zonder dat dat vervalt in pestgedrag. Eén ding kunnen we vanuit gaan: wat je ook vindt van Trans, die mensen hoeven niet geridiculiseerd, aangevallen of juridisch buitengesloten te worden.

Verder mogen ze wel bekritiseerd en gelimiteerd worden in hun wensen, zoals ieder ander mens.
Oké, in dit geval gaat het om een publiek persoon, dus je weet dat die persoon trans is.
En bij Marjolein Faber weet je dat ze toch echt niet trans is.

Maar stel dat je iemand tegenkomt die je niet eerder hebt ontmoet, zeg je dan gewoon netjes meneer / mevrouw of vraag je om de broek te laten zakken en ga je op basis daarvan bepalen hoe je die persoon aanspreekt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')