abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:07:46 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216921943

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216921945
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:02 schreef Perrin het volgende:
De komende tijd is het vooral psychologie en anticipatie op die middellange termijn. Er zit zoveel inertia in de wereldeconomie.

Er zitten zelfs wat korte-termijn voordelen aan die importheffingen.

Vergeet ook niet de directe effecten van het wegjagen van de undocumented workers op veel bedrijven.
Als men daar heel voortvarend mee bezig was, dan was dat zeker problematisch geweest.
Ik lees echter nog weinig over het en masse uitzetten van illegalen die werken in de landbouw en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:11:34 #3
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216922019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:07 schreef Monolith het volgende:
Ik lees echter nog weinig over het en masse uitzetten van illegalen die werken in de landbouw en dergelijke.
Oud nieuws. Beelden gezien van uitgestorven farmers markets; niet perse vanwege uitzettingen, maar vanwege dat volk daar bang voor is.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:14:48 #4
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216922068
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je stelt de verkeerde vraag, wat is een illegaal protest? Zodra we dat hebben vastgesteld dan kunnen we pas oordelen of dit soort wetgeving schadelijk is. Wat we nu doen is slechts invullen wat het mogelijk zou kunnen betekenen.
Elk protest waarvoor geen vergunning afgegeven wordt? Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?

En hoe groot acht je de kans dat een universiteit het lef heeft om een anti-regeringsdemonstratie goed te keuren? Elke tegenstander van Trump's regime is inmiddels bedreigd of afgeperst. Dit is ook afpersing natuurlijk.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:16:43 #5
38496 Perrin
pi_216922093
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als men daar heel voortvarend mee bezig was, dan was dat zeker problematisch geweest.
Ik zie wel wat anekdotische verhalen op de socials maar nog niet veel betrouwbaars nee.
pi_216922129
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Elk protest waarvoor geen vergunning afgegeven wordt? Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?

En hoe groot acht je de kans dat een universiteit het lef heeft om een anti-regeringsdemonstratie goed te keuren? Elke tegenstander van Trump's regime is inmiddels bedreigd of afgeperst. Dit is ook afpersing natuurlijk.
Dat creert toch precies wat Trump wil. Je kunt ervanuitgaan dat de fascsistische clownsshow in het Witte Huis ervoor gaat zorgen dat studenten willen protesteren. Vervolgens wil geen universiteit dat protest goedkeuren. Studenten laten zich natuurlijk niet door een gebrek aan goedkeuring stoppen. Hoppa Trump heeft zijn reden om keihard te kunnen optreden tegen de protesteerders én de universiteit te pakken.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:21:18 #7
441440 aquawoman
Bitch please
pi_216922148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zie wel wat anekdotische verhalen op de socials maar nog niet veel betrouwbaars nee.
Al eerder genoemd: ze pakken mensen op in democratische staten, maar niet in republikeinse staten. In bijvoorbeeld Texas en Florida zit een groot aandeel van de illegale immigranten maar die zijn daar nodig om bijvoorbeeld de voedselindustrie op peil te houden.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_216922153
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zit nog wel een beetje in de typische economische waarzeggersfase lees ik. De Atlanta Fed stelt de prognose bij van 2,25% groei naar 1,5% krimp. JP morgen verwacht een daling van 2,25 naar 1,5 onder de aanname dat na een dramatisch januari een betere februari en maart volgen. Het eerste zou natuurlijk een monumentale clusterfuck zijn, zeker omdat daar geen externe oorzaak voor is. Het tweede is niet per se goed nieuws, maar niet rampzalig.

Zoals je ook in het stuk leest moeten er natuurlijk nog heel veel effecten gaan landen. De effecten van heel fors (en blind) snijden in de federale overheid zal zich op de middellange termijn manifesteren, net als importheffingen want daar heeft men zeker voor houdbare goederen al weer snel op geanticipeerd door een buffervoorraad te importeren.
Hogere importheffingen gaat men vroeg of laat natuurlijk voelen, zeker als andere landen terug gaan slaan en de export daalt.

Verder lijkt mij dat het ontslaan van tienduizenden ambtenaren - waar jij ook naar verwijst - mij ook niet direct een zegen voor de economie. Ja, je bespaart kosten als overheid, maar je vergroot ook de financiële onzekerheid van talloze Amerikanen, wat weer negatieve gevolgen heeft voor het consumentenvertrouwen.

Dan zijn er nog de economische gevolgen door reputatieschade. Ik denk niet dat de VS kapot wordt geboycot, maar het zijn mogelijk wel weer een paar extra druppels in de vollopende emmer.

Ik las ook dat internationale toeristen - met name Canadezen - de VS de rug toekeren. Dat zal niet leiden tot de economische ineenstorting van de VS, maar deze misgelopen inkomsten kunnen toch zeer nadelig uitpakken, zeker op microniveau (individuele ondernemers die sterk leunen op buitenlands toerisme). Dat zijn weer een paar druppels in de vollopende emmer.

Alles bij elkaar opgeteld kan het rampzalig uitpakken voor de Amerikaanse economie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:24:18 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216922177
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat creert toch precies wat Trump wil. Je kunt ervanuitgaan dat de fascsistische clownsshow in het Witte Huis ervoor gaat zorgen dat studenten willen protesteren. Vervolgens wil geen universiteit dat protest goedkeuren. Studenten laten zich natuurlijk niet door een gebrek aan goedkeuring stoppen. Hoppa Trump heeft zijn reden om keihard te kunnen optreden tegen de protesteerders én de universiteit te pakken.
Ja klopt, en het dan voor elkaar krijgen om in een tweet onderscheid te maken tussen afkomst en welke straf je dna verdient.

Meine Gute
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:29:41 #10
441440 aquawoman
Bitch please
pi_216922226
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als studenten protesteren buiten het universiteitsterrein hebben de scholen daar toch niets over te zeggen?
pi_216922285
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Hogere importheffingen gaat men vroeg of laat natuurlijk voelen, zeker als andere landen terug gaan slaan en de export daalt.

Verder lijkt mij dat het ontslaan van tienduizenden ambtenaren - waar jij ook naar verwijst - mij ook niet direct een zegen voor de economie. Ja, je bespaart kosten als overheid, maar je vergroot ook de financiële onzekerheid van talloze Amerikanen, wat weer negatieve gevolgen heeft voor het consumentenvertrouwen.

Dan zijn er nog de economische gevolgen door reputatieschade. Ik denk niet dat de VS kapot wordt geboycot, maar het zijn mogelijk wel weer een paar extra druppels in de vollopende emmer.

Ik las ook dat internationale toeristen - met name Canadezen - de VS de rug toekeren. Dat zal niet leiden tot de economische ineenstorting van de VS, maar deze misgelopen inkomsten kunnen toch zeer nadelig uitpakken, zeker op microniveau (individuele ondernemers die sterk leunen op buitenlands toerisme). Dat zijn weer een paar druppels in de vollopende emmer.

Alles bij elkaar opgeteld kan het rampzalig uitpakken voor de Amerikaanse economie.
Oh zeker, ik denk dat economen het er vrij collectief over eens zijn dat de cocktail van maatregelen die Trump en MAGA voor ogen hebben potentieel desastreus zijn voor de economie. Helaas daarmee ook voor de rest van de wereld. Want dat de wereldeconomie niet zero-sum is betekent helaas dat hoewel internationale handel veelal win-win is, het terugdringen van die handel ook lose-lose is.

Ergens vrees ik dat het noodzakelijk is voor een deel van de Amerikaanse kiezers om de effecten van dat beleid te voelen voordat ze hun mening over Trump bijstellen, maar dat heeft wel heel veel nadelige bijeffecten.
pi_216922304
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:29 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Als studenten protesteren buiten het universiteitsterrein hebben de scholen daar toch niets over te zeggen?
Ja buiten universiteitsterreinen zal Trump ook de autoriteiten onder druk zetten geen anti-regerings protesten toe te staan.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:38:44 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216922336
De typische chantage van trump als het gaat om de mening van onwelgevalligen. Funding stoppen.

Freedom of speech. Right.

In noord Korea zit een dik mannetje te balen dat hij niet meer de gekste leider van een land is
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216922341
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh zeker, ik denk dat economen het er vrij collectief over eens zijn dat de cocktail van maatregelen die Trump en MAGA voor ogen hebben potentieel desastreus zijn voor de economie. Helaas daarmee ook voor de rest van de wereld. Want dat de wereldeconomie niet zero-sum is betekent helaas dat hoewel internationale handel veelal win-win is, het terugdringen van die handel ook lose-lose is.

Ergens vrees ik dat het noodzakelijk is voor een deel van de Amerikaanse kiezers om de effecten van dat beleid te voelen voordat ze hun mening over Trump bijstellen, maar dat heeft wel heel veel nadelige bijeffecten.
Ik denk niet dat het een lose-lose is dat Amerika zijn economische hegemonie te grabbel gooit. Op de korte termijn geloof ik dat wel maar voor Europa en China brengt dit juist nieuwe kansen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:40:42 #15
38496 Perrin
pi_216922358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het een lose-lose is dat Amerika zijn economische hegemonie te grabbel gooit. Op de korte termijn geloof ik dat wel maar voor Europa en China brengt dit juist nieuwe kansen.
Voor Xi begint het Jaar van de Slang uitstekend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:41:06 #16
466498 Chivaz
pi_216922363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lekker makkelijk, het gaat eerder om de vorm van protest in plaats van het onderwerp. Als het onderwerp een reden moet zijn dan druist dat in tegen het recht op vvmu. Kortom dan zou deze wetgeving geen kans van slagen hebben.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:43:44 #17
66582 Monolith
geniaal
pi_216922385
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit is hetzelfde soort denken dat Trump tentoonspreid. Een andere economie kapot maken is geen winst voor je eigen economie. Je bent goedkope import en daarmee welvaart voor consuenten kwijt en je bent een belangrijke afzetmarkt voor je producten en diensten kwijt.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:44:07 #18
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_216922388
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je mening bijstellen betekent erkennen dat je je in iemand hebt vergist. Er zal nog een behoorlijke poos van alles bij worden gesleept om vol te kunnen houden dat Trump de juiste weg bewandelt.

Dat zie je zelfs bij Trumpfans is ons land. Je zou denken dat het opzichtige heulen met de Russen leidt tot een consensus over het Amerikaanse buitenlandbeleid, zeker onder Europeanen. Maar degenen die Trump het meest enthousiast hebben verdedigd houden vol dat Europa en Oekraïne - en dus niet de VS en Rusland - aan de verkeerde kant staan.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:51:18 #19
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216922464
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lekker makkelijk, het gaat eerder om de vorm van protest in plaats van het onderwerp. Als het onderwerp een reden moet zijn dan druist dat in tegen het recht op vvmu. Kortom dan zou deze wetgeving geen kans van slagen hebben.
Trump heeft vóór zijn aanstellen al de oorlog aan zijn politieke tegenstanders uitgeroepen, ze willen iedereen ontslaan uit de overheid die niet MAGA is en hij heeft de gouverneur van Maine al afgeperst omdat ze kritiek toonde.

Als je dan denkt dat hier de vvmu wordt gewaarborgd ben je of intens dom of niet ter goeder trouw. Kies zelf maar.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 16:51:23 #20
139130 Lord-Ronddraai
pi_216922465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit is hetzelfde soort denken dat Trump tentoonspreid. Een andere economie kapot maken is geen winst voor je eigen economie. Je bent goedkope import en daarmee welvaart voor consuenten kwijt en je bent een belangrijke afzetmarkt voor je producten en diensten kwijt.
Nee? Ik stel niet dat Amerika de eigen economie moet slopen. Daarbij kan het weldegelijk winst zijn voor de eigen economie als bijvoorbeeld hier ook tech bedrijven kunnen ontstaan zonder de oneerlijke concurrentie vanuit Amerika. Goedkope import komt niet zoveel uit Amerika. Dat je afzetmarkt verliest door een herschikking van de economische orde hoeft ook helemaal niet het geval te zijn.
Zeker nu ze ons als vijanden afschilderen kunnen we dus eindelijk een hoop van de regels die onze economie verstikken veranderen.

Het idee dat aan de leiband lopen van Amerika ons voorspoed brengt wordt eindelijk verleden tijd, apart dat je dat een Trumpiaanse mening vindt. Het is ook niet alsof ik blij ben dat Trump is gekozen of dat Amerika dit doet. ik zeg enkel dat het ook mogelijkheden biedt, terwijl jij doet alsof het alleen maar nadelig is. Dat het alleen maar nadelig is vind ik een veel te simplistische voorstelling van zaken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 04-03-2025 16:58:47 ]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:07:26 #21
330141 Hallojo
pi_216922644
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee? Ik stel niet dat Amerika de eigen economie moet slopen. Daarbij kan het weldegelijk winst zijn voor de eigen economie als bijvoorbeeld hier ook tech bedrijven kunnen ontstaan zonder de oneerlijke concurrentie vanuit Amerika. Goedkope import komt niet zoveel uit Amerika. Dat je afzetmarkt verliest door een herschikking van de economische orde hoeft ook helemaal niet het geval te zijn.
Zeker nu ze ons als vijanden afschilderen kunnen we dus eindelijk een hoop van de regels die onze economie verstikken veranderen.

Het idee dat aan de leiband lopen van Amerika ons voorspoed brengt wordt eindelijk verleden tijd, apart dat je dat een Trumpiaanse mening vindt. Het is ook niet alsof ik blij ben dat Trump is gekozen of dat Amerika dit doet. ik zeg enkel dat het ook mogelijkheden biedt, terwijl jij doet alsof het alleen maar nadelig is. Dat het alleen maar nadelig is vind ik een veel te simplistische voorstelling van zaken.
De EU gaat hier veel sterker uitkomen dan de VS.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:10:32 #22
66582 Monolith
geniaal
pi_216922667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je mening bijstellen betekent erkennen dat je je in iemand hebt vergist. Er zal nog een behoorlijke poos van alles bij worden gesleept om vol te kunnen houden dat Trump de juiste weg bewandelt.

Dat zie je zelfs bij Trumpfans is ons land. Je zou denken dat het opzichtige heulen met de Russen leidt tot een consensus over het Amerikaanse buitenlandbeleid, zeker onder Europeanen. Maar degenen die Trump het meest enthousiast hebben verdedigd houden vol dat Europa en Oekraïne - en dus niet de VS en Rusland - aan de verkeerde kant staan.
Ja, maar ik blijft het zeggen. De 'fanatieke fans' zijn bijj lange na niet het volledig electoraat dat op Trump heeft gestemd. Voor het gros van de stemmers was naast 'immigratie' ook primair de economie een speerpunt. Tankt ie die, dan gaan er toch veel mensen teleurgesteld raken.
En migratie is ook een issue waarop de opvattingen een stuk ambivalenter zijn dan ze misschien denken. Genoeg mensen die leven in de wereld dat Trump de boze bruine criminelen uit gaat zetten, maar niet helemaal beseffen dat MAGA veel en veel verder wil gaan dan dat.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:13:43 #23
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_216922714
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, maar ik blijft het zeggen. De 'fanatieke fans' zijn bijj lange na niet het volledig electoraat dat op Trump heeft gestemd. Voor het gros van de stemmers was naast 'immigratie' ook primair de economie een speerpunt. Tankt ie die, dan gaan er toch veel mensen teleurgesteld raken.
En migratie is ook een issue waarop de opvattingen een stuk ambivalenter zijn dan ze misschien denken. Genoeg mensen die leven in de wereld dat Trump de boze bruine criminelen uit gaat zetten, maar niet helemaal beseffen dat MAGA veel en veel verder wil gaan dan dat.
Scheelt natuurlijk ook dat niet het volledige electoraat van Trump zich tegen hem/de GOP hoeft te keren. Een relatief klein percentage is al genoeg om de stemming te doen kantelen. Het is immers niet alsof hij met enorme overmacht de verkiezingen heeft gewonnen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:22:13 #24
38496 Perrin
pi_216922780
Lucratief grapje dat president zijn.
twitter
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:34:51 #25
38496 Perrin
pi_216922881
This. Means. War.
twitter
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:38:09 #26
38496 Perrin
pi_216922908
Er is gelukkig wel iets van pushback van de Democrats.

twitter
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:40:05 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216922922
Zoveel winning.

Canada to Cut Off Electricity to US States: 'Need to Feel the Pain'

Maar mss moet die chivas nog ff wat eclatante winstpuntjes in the culture war opdissen.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 17:40:50 #28
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216922929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:34 schreef Perrin het volgende:
This. Means. War.
[ x ]
54/40 and fight!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:42:03 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216922938
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:22 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Een president die zich laat kopen, clowntjeswereld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:43:15 #30
139130 Lord-Ronddraai
pi_216922947
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:07 schreef Hallojo het volgende:

[..]
De EU gaat hier veel sterker uitkomen dan de VS.
Precies maar bijvoorbeeld bij de schadelijke producten van American Tobacco wordt daar terecht gigantisch belasting op geheven en accijnzen op binnengehaald. Maar bijvoorbeeld schadelijke social media betaalt hier amper belasting, hoofdkantoor in Ierland laat staan dat er accijnzen op worden geheven.
Bij Chinese auto's vinden we het ook geen probleem om een tariefmuur op te werpen om Europese automakers te beschermen, protectionisme vinden we dus blijkbaar niet altijd slecht.
Ik verzet me dan ook zeer tegen het fantasieverhaal dat vrije markten altijd voor de beste uitkomsten zorgen. Dat doen gereguleerde open markten waar concurrentie is misschien, dat is niet wat we nu hebben.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:43:53 #31
66582 Monolith
geniaal
pi_216922952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een 'Trumpiaanse mening' is. Ik zeg dat je dezelfde denkfout maakt. Dit is feitelijk stellen dat het feit dat de de reden dat wij hier geen bruisende tech sector hebben is dat ze in de VS oneerlijk concurreren. Net als dat Trump denkt dat de reden dat ze daar geen bruisende industriële sector hebben is omdat ze in het buitenland oneerlijk concurreren. Voor sommige landen geldt dat, maar de VS heeft vooral haar allocatie van kapitaal naar optimaal rendement goed voor elkaar.
Als Europa met inferieure alternatieven met veel achterstand gaat komen dan is de Europese consument ook de dupe. Met wat uitzonderingen daargelaten zoals massale staatssubsidies is internationale handel er vooral vanuit efficiencyoverwegingen. En zelfs met massale subsidie profiteert de buitenlandse consument feitelijk gewoon van die subsidie.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:44:02 #32
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_216922954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een president die zich laat kopen, clowntjeswereld.
Ja maar Obama is rijk geworden door lezingen en boekenverkoop1!1!1
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:45:59 #33
466498 Chivaz
pi_216922974
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:51 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Trump heeft vóór zijn aanstellen al de oorlog aan zijn politieke tegenstanders uitgeroepen, ze willen iedereen ontslaan uit de overheid die niet MAGA is en hij heeft de gouverneur van Maine al afgeperst omdat ze kritiek toonde.

Als je dan denkt dat hier de vvmu wordt gewaarborgd ben je of intens dom of niet ter goeder trouw. Kies zelf maar.
Moet toestemming voor een protest aangevraagd worden bij de federale overheid?
Zo ja, mag een protest dan überhaupt afgewezen worden op basis van inhoud? De wet is hier heel duidelijk over ik snap werkelijk niet waarom je jezelf nu voor de domme houd.

Tja Maine, de federale wet gaat boven lokale wet. Als je als Maine zijnde er voor kiest om de wet te negeren omdat je vind dat mannen met vrouwen moeten kunnen sporten dan kun je dat voor de rechter uit vechten.
Ik denk overigens niet dat ze veel kans van slagen heeft maar goed alles voor trans mensen want die horen een speciale status te hebben.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:46:13 #34
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216922975
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies maar bijvoorbeeld bij de schadelijke producten van American Tobacco wordt daar terecht gigantisch belasting op geheven en accijnzen op binnengehaald. Maar bijvoorbeeld schadelijke social media betaalt hier amper belasting, hoofdkantoor in Ierland laat staan dat er accijnzen op worden geheven.
Bij Chinese auto's vinden we het ook geen probleem om een tariefmuur op te werpen om Europese automakers te beschermen, protectionisme vinden we dus blijkbaar niet altijd slecht.
Ik verzet me dan ook zeer tegen het fantasieverhaal dat vrije markten altijd voor de beste uitkomsten zorgen. Dat doen gereguleerde open markten waar concurrentie is misschien, dat is niet wat we nu hebben.
Die importheffingen op Chinese EV's komt door de lobby van de Europese autoindustrie en is helemaal niet gunstig voor de gemiddelde Europeaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:49:24 #35
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216923002
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Moet toestemming voor een protest aangevraagd worden bij de federale overheid?
Zo ja, mag een protest dan überhaupt afgewezen worden op basis van inhoud? De wet is hier heel duidelijk over ik snap werkelijk niet waarom je jezelf nu voor de domme houd.

Tja Maine, de federale wet gaat boven lokale wet. Als je als Maine zijnde er voor kiest om de wet te negeren omdat je vind dat mannen met vrouwen moeten kunnen sporten dan kun je dat voor de rechter uit vechten.
Ik denk overigens niet dat ze veel kans van slagen heeft maar goed alles voor trans mensen want die horen een speciale status te hebben.
De wet is ook heel duidelijk over insider trading, omkoping, corruptie, en gelijke rechten. Ben je blind?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:51:24 #36
466498 Chivaz
pi_216923027
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]
De wet is ook heel duidelijk over insider trading, omkoping, corruptie, en gelijke rechten. Ben je blind?
En daar zijn de whataboutisms weer.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:55:11 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216923077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die importheffingen op Chinese EV's komt komen door de lobby van de Europese autoindustrie en is zijn helemaal niet gunstig voor de gemiddelde Europeaan.
‘ImportheffingEN’ is meervoud.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:56:41 #38
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216923094
Ja, alles wat trump niet goed doet is whataboutisme.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:58:30 #39
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216923108
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En daar zijn de whataboutisms weer.
Dit zijn geen whataboutisms, dit zijn illustrative voorbeelden uit de laatste weken waarbij de Amerikaanse regering een duidelijke lak aan vrijheden en de wet laat zien.

Pure misleiding om te voorkomen dat mensen waarschuwen voor de risicos van wetgeving. Immers, er zijn nog geen protesten neergeslagen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:07:21 #40
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216923197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jah echt hoor! Over een paar weken blijkt het zoals altijd weer gewoon te zijn zoals wij hier stellen en dan ga je dat weer zitten verdedigen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:08:30 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216923209
quote:
[ x ]
En hopelijk worden deze betalers na de storm gezien als medeplichtig.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:09:53 #42
66582 Monolith
geniaal
pi_216923220
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:56 schreef ExTec het volgende:
Ja, alles wat trump niet goed doet is whataboutisme.
Mensen snappen het concept whataboutisme ook maar moeizaam, maar dat heeft ook te maken met het feit dat men de de kunst van het discussiëren niet meer verstaat.

Als iemand een claim poneert van de vorm 'Ik hecht veel waarde aan X, daarom maak ik bezwaar tegen Y', dan kun je enerzijds betwisten dat Y volgt uit X of je betwist dat iemand heel veel waarde hecht aan X door te wijzen op Z volgend uit X waarmee de persoon geen enkele moeite had.

Dat is geen whataboutisme. Een whataboutisme is op "Ik vind X onwenselijk" reageren met 'Ja maar Y', want het feit dat Y onwenselijk is, maakt niet dat X dat niet is.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:11:07 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216923229
quote:
Zelensky: 'Ontmoeting in het Witte Huis ging niet zoals het had moeten gaan'
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky wil de ruzie met zijn Amerikaanse ambtsgenoot Donald Trump over de oorlog met Rusland bijleggen. In een verklaring op X stelt Zelensky dat Kyiv bereid is onder 'het krachtige leiderschap van Trump' aan vrede te werken.

Zelensky schrijft dat Oekraïne 'klaar is om zo snel mogelijk aan de onderhandelingstafel te komen om duurzame vrede dichterbij te brengen.'

Ook spreekt Zelensky zijn waardering uit voor de hulp van de Verenigde Staten, specifiek die van president Trump. 'We waarderen echt hoeveel Amerika heeft gedaan om Oekraïne te helpen zijn soevereiniteit en onafhankelijkheid te behouden. En we herinneren ons het moment waarop de zaken veranderden toen president Trump Oekraïne voorzag van Javelins (antitankraketten, red). We zijn hier dankbaar voor.'
Ik snap de lastige positie waar zelensky in zit, maar om het als 'krachtig leiderschap' te omschrijven lijkt me een beetje ass kissing van de hoogste plank, ergens wel teleurstellend.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:11:45 #44
492539 MoreDakka
pi_216923235
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Tja Maine, de federale wet gaat boven lokale wet.
Dat is toch slecht?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:12:36 #45
492539 MoreDakka
pi_216923241
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:11 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik snap de lastige positie waar zelensky in zit, maar om het als 'krachtig leiderschap' te omschrijven lijkt me een beetje ass kissing van de hoogste plank, ergens wel teleurstellend.
Neuh, dat is gewoon tactiek. Zelensky vindt het, anders dan Trump, niet altijd belangrijk om als 'sterke man' te worden gezien.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:13:25 #46
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216923250
Misschien dat je het zo begrijpt.
Als mijn buurman week in week uit mijn huis en tuin vandaliseert, en ik hem in de tuin zie oefenen met een elektrische heggenschaar, of 1000 eieren zie kopen, zijn de gedane acties reden om hem met zn heggenschaar en eieren te wantrouwen.

Als een autocraat, week in week uit probeert om de persvrijheid of onwelwillige meningen in het politieke en ambtelijke apparaat te sussen, zijn dat redenen om een bericht als vandaag te wantrouwen.

Als een autocraat, week in week uit laat zien dat hij onwettig te werk gaat, is dat reden om te verwachten dat hij dat weer kan doen, immers, het is geen brug te ver.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:13:33 #47
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216923254
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Neuh, dat is gewoon tactiek. Zelensky vindt het, anders dan Trump, niet altijd belangrijk om als 'sterke man' te worden gezien.
Be the bigger man, dat concept snap ik, maar dit is nu juist het ego strelen waar trump zo op kickt.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:14:02 #48
466498 Chivaz
pi_216923261
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is toch slecht?
Vind je?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:14:40 #49
492539 MoreDakka
pi_216923266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vind je?
Nee, dat vind jij. Als het gaat over abortus, bijvoorbeeld. Hele pleidooien heb je gehouden dat idealiter alles bij de staten zou komen te liggen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:15:01 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216923269
quote:
[ x ]
Jeetje allerlei rijken die hem zijn kont gaan kussen zodat ze niet getroffen zullen worden. De gewone burger heeft geen kans om met hem te spreken en verhaal te vertellen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:15:04 #51
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216923270

Clownshow.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:15:24 #52
492539 MoreDakka
pi_216923271
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:13 schreef Gunner het volgende:

[..]
Be the bigger man, dat concept snap ik, maar dit is nu juist het ego strelen waar trump zo op kickt.
Precies, daarom zeg ik taktiek. De beste manier om Trump te bespelen is om (tijdelijk en taktisch) in z'n reet te kruipen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:15:57 #53
466498 Chivaz
pi_216923277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jah echt hoor! Over een paar weken blijkt het zoals altijd weer gewoon te zijn zoals wij hier stellen en dan ga je dat weer zitten verdedigen.
Als dat zo is dan kunnen ze naar de rechter en dan word dit zo van tafel geveegd.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:17:29 #54
466498 Chivaz
pi_216923290
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat vind jij. Als het gaat over abortus, bijvoorbeeld. Hele pleidooien heb je gehouden dat idealiter alles bij de staten zou komen te liggen.
Dat klopt, maar ik heb geen pleidooi gehouden om de federale wet te negeren.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:20:33 #55
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216923317
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, maar wel genoeg pleidooien dat zaken als abortus niet een keuze van het individu moet zijn, noch door de federale overheid geregeld moet worden, maar (om de een of andere reden) op staatsniveau bepaald zou moeten worden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:22:49 #56
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216923336
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als dat zo is dan kunnen ze naar de rechter en dan word dit zo van tafel geveegd.
Ofcourse

https://www.rtl.nl/nieuws(...)erechtshof-executive
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:23:55 #57
466498 Chivaz
pi_216923345
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:20 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee, maar wel genoeg pleidooien dat zaken als abortus niet een keuze van het individu moet zijn, noch door de federale overheid geregeld moet worden, maar (om de een of andere reden) op staatsniveau bepaald zou moeten worden.
Dat klopt, het liefst had ik een federaal verbod gezien omdat ik het leven beschermen belangrijk vind. Gezien het feit dat veel mensen anders tegen abortus aan kijken is dit een goede tussenoplossing.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:24:16 #58
492539 MoreDakka
pi_216923348
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wellicht, maar je bent het dus wel met Maine eens dat deze interpretatie van de wet aan de staten overgelaten moet worden.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:25:31 #59
37950 JAM
pi_216923361
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat klopt, het liefst had ik een federaal verbod gezien omdat ik het leven beschermen belangrijk vind. Gezien het feit dat veel mensen anders tegen abortus aan kijken is dit een goede tussenoplossing.
Ja, dan kan je je willetje in ieder geval nog een deel van de bevolking door de strot duwen, inderdaad.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:26:24 #60
466498 Chivaz
pi_216923372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wellicht, maar je bent het dus wel met Maine eens dat deze interpretatie van de wet aan de staten overgelaten moet worden.
In principe ja, al ben ik wel tegen de positie die de gouverneur van Maine inneemt. Ontzettend oneerlijk tegenover de sportende dames die met oneerlijke concurrentie te maken hebben. In sommige sporten word het zelfs gevaarlijk om dit toe te staan.
  Redactie Sport dinsdag 4 maart 2025 @ 18:26:28 #61
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216923373
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:15 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]

Clownshow.
Van wanneer is dit een ding?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:26:44 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_216923375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:09 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mensen snappen het concept whataboutisme ook maar moeizaam, maar dat heeft ook te maken met het feit dat men de de kunst van het discussiëren niet meer verstaat.

Als iemand een claim poneert van de vorm 'Ik hecht veel waarde aan X, daarom maak ik bezwaar tegen Y', dan kun je enerzijds betwisten dat Y volgt uit X of je betwist dat iemand heel veel waarde hecht aan X door te wijzen op Z volgend uit X waarmee de persoon geen enkele moeite had.

Dat is geen whataboutisme. Een whataboutisme is op "Ik vind X onwenselijk" reageren met 'Ja maar Y', want het feit dat Y onwenselijk is, maakt niet dat X dat niet is.
Niet met je oneens; anderzijds zou ik redeneren dat we het hier over het beleid van trump hebben. In de breedste zin van het woord.

Maar meneer chivas wil het natuurlijk niet hebben over de desastreuze dingen die nu opdoemen, nee, die steekt liever nog een keer de loftrompet uit over iets onzinnig culture war.

En wijk je daar van af, door het over significant beleid te hebben, dan: whataboutisme.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator dinsdag 4 maart 2025 @ 18:27:16 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_216923385
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:27:59 #64
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216923393
There's always a tweet (to bite you in the ass).

(ik volg dat niet echt, maar is dat gebeurd?)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:28:49 #65
466498 Chivaz
pi_216923402
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:25 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, dan kan je je willetje in ieder geval nog een deel van de bevolking door de strot duwen, inderdaad.
Je kan het ook zo zien, er worden heel wat kinderen geboren die van het leven kunnen genieten net zoals jij en ik ook doen.
Maar laten we het hier maar bij laten want ik heb geen zin en tijd om een oeverloze discussie over abortus te houden.
Jullie kennen mijn standpunt wat dit betreft en ik weet hoe jullie erin staan.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:29:27 #66
38496 Perrin
pi_216923411
Al die boze kiezers, je kunt ze maar beter vermijden.
twitter
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:32:55 #67
37950 JAM
pi_216923441
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je kan het ook zo zien, er worden heel wat kinderen geboren die van het leven kunnen genieten net zoals jij en ik ook doen.
Maar laten we het hier maar bij laten want ik heb geen zin en tijd om een oeverloze discussie over abortus te houden.
Jullie kennen mijn standpunt wat dit betreft en ik weet hoe jullie erin staan.
Prima. Sta mij dan ook nog even toe te zeggen dat dat standpunt van jou als enige doel het in stand houden en begunstigen van een walgelijke en onnodige doodscultus die voorkomt uit een onbegrip van de meest basalse biologie en een zonderlinge, latente vrouwenhaat heeft. Verder hoeven we het er dan niet meer over te hebben.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:35:22 #68
466498 Chivaz
pi_216923461
twitter

En ook Zelensky draait weer bij, ik ben benieuwd wat Trump nu gaat doen.
Vooralsnog heeft hij het voor elkaar gekregen dat Europeanen flink gaan investeren in defensie en tegelijkertijd heeft hij nu de kans om aanspraak te maken op die grondstoffen.

Je kan Trump het beste vergelijken met Luis Suarez. Luis Suarez is een zeer goede spits met een goede techniek maar het lijkt er altijd een beetje op alsof hij zich langs de verdediging heen rommelde. Zijn resultaten daarentegen waren bijna buitenaards.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:37:15 #69
466498 Chivaz
pi_216923478
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:32 schreef JAM het volgende:

[..]
Prima. Sta mij dan ook nog even toe te zeggen dat dat standpunt van jou als enige doel het in stand houden en begunstigen van een walgelijke en onnodige doodscultus die voorkomt uit een onbegrip van de meest basalse biologie en een zonderlinge, latente vrouwenhaat heeft. Verder hoeven we het er dan niet meer over te hebben.
Als je het leven wil beschermen dan haat je vrouwen? Haat ik dan ook mannen om dat die financieel moeten bloeden voor zo’n kleine? Vooral in de VS zijn de regels rond child support meedogenloos.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:37:17 #70
139130 Lord-Ronddraai
pi_216923480
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het een 'Trumpiaanse mening' is. Ik zeg dat je dezelfde denkfout maakt. Dit is feitelijk stellen dat het feit dat de de reden dat wij hier geen bruisende tech sector hebben is dat ze in de VS oneerlijk concurreren. Net als dat Trump denkt dat de reden dat ze daar geen bruisende industriële sector hebben is omdat ze in het buitenland oneerlijk concurreren. Voor sommige landen geldt dat, maar de VS heeft vooral haar allocatie van kapitaal naar optimaal rendement goed voor elkaar.
Als Europa met inferieure alternatieven met veel achterstand gaat komen dan is de Europese consument ook de dupe. Met wat uitzonderingen daargelaten zoals massale staatssubsidies is internationale handel er vooral vanuit efficiencyoverwegingen. En zelfs met massale subsidie profiteert de buitenlandse consument feitelijk gewoon van die subsidie.
Dat de Amerikaanse tech-industrie oneerlijk concurreert is een feit. Google betaalde een hele Twitter per jaar (42 Miljard) aan apple om de default search machine te zijn. Daar heeft de rechter pas na jaren een stokje voor gestoken. Google maakt al jaren de zoekresultaten bewust slechter, omdat het ze meer oplevert, ze hebben toch geen concurrentie. De grote tech bedrijven kopen ook concurrenten op zoals Facebook snel Instagram kocht toen het leek wat te worden. Of zoals Whatsapp snel ingelijfd werd toen dat wat leek te worden. Over de oneerlijke concurrentie door big tech kun je hele boeken schrijven.

Jouw voorbeeld van het gebrek aan maakindustrie in Amerika gaat nergens over dat is niet vergelijkbaar. De redenen daarvoor is omdat het elders veel goedkoper kan, omdat rijke mensen niet voor hongerloontjes willen produceren. Er is op diezelfde manier helemaal geen reden dat wij in Europa geen tech sector zouden willen of kunnen maken, het is letterlijk een van de belangrijkste sectoren voor de toekomst met nog altijd goede salarissen. Dat Europa alleen maar inferieur spul aan Amerika zou kunnen maken lijkt me onzin, China kon ook met Deep seek Silicon Valley voor lul zetten. Wat dat betreft is de Amerikaanse economie ook een gigantische bubbel met dank aan Amerikaans exceptionalisme waar jij blijkbaar groot aanhanger van bent.

Nogal Trumpstijl van jou om zo volledig aan de werkelijkheid voorbij te gaan en een ideologisch praatje te houden dat weinig basis in de realiteit heeft.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die importheffingen op Chinese EV's komt door de lobby van de Europese autoindustrie en is helemaal niet gunstig voor de gemiddelde Europeaan.
Voor de consument op korte termijn niet nee. Op langere termijn kan het prima gunstig zijn om nog wel autoindustrie in Europa te behouden. Ook gezien autonomie van Europa tegenwoordig als heel belangrijk wordt gezien. Markten op zijn beloop laten is op lange termijn nooit gunstig voor de consument, dat eindigt in zeer inefficiente monopolies.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:38:25 #71
254452 Friggles
Ja precies
pi_216923491
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Beschermen van dat leven is anders wat minder belangrijk dan het stopzetten van USAID. Dus zo belangrijk lijk je het niet te vinden.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:40:27 #72
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_216923508
Slimme move van Zelensky. Hem werd de afgelopen dagen immers verweten (door Trump en zijn cronies) dat hij geen vrede zou willen. Nu legt hij de bal bij de Russen en de Amerikanen. De boodschap is helder: aan Zelensky en Oekraïne zal het niet liggen, zij zijn bereid om concessies te doen en staan open voor een mineralendeal.

De vraag is: hoe reageert Trump als Poetin laat blijken dat hij door wil vechten, ondanks deze bereidwilligheid van de kant van Zelensky?

Overigens denk ik dat het Amerika van Trump geen vinger zal uitsteken om Oekraïne daadwerkelijk militair bij te staan, ook niet als er een mineralendeal wordt gesloten.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:41:29 #73
466498 Chivaz
pi_216923513
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:38 schreef Friggles het volgende:

[..]
Beschermen van dat leven is anders wat minder belangrijk dan het stopzetten van USAID. Dus zo belangrijk lijk je het niet te vinden.
En wederom een whataboutism. Ik heb een goed idee, waarom voeren we niet wereldwijd het communisme in, dan is iedereen gered.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:42:45 #74
323401 Kijkertje
met filter
pi_216923521
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En wederom een whataboutism. Ik heb een goed idee, waarom voeren we niet wereldwijd het communisme in, dan is iedereen gered.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:45:24 #75
254452 Friggles
Ja precies
pi_216923537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het zijn je eigen argumenten en posts. Weinig whataboutism aan.

Communisme is helemaal niet de oplossing. Maar het is nergens voor nodig om alle menselijkheid overboord te gooien.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:47:09 #76
445753 Wantie
pi_216923552
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je het leven wil beschermen dan haat je vrouwen? Haat ik dan ook mannen om dat die financieel moeten bloeden voor zo’n kleine? Vooral in de VS zijn de regels rond child support meedogenloos.
Als je dan ook even pleit voor een verbod op anticonceptie...
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:50:02 #77
323401 Kijkertje
met filter
pi_216923573
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:45 schreef Friggles het volgende:

[..]
Het zijn je eigen argumenten en posts. Weinig whataboutism aan.

Communisme is helemaal niet de oplossing. Maar het is nergens voor nodig om alle menselijkheid overboord te gooien.
Het zou natuurlijk ook raar zijn als je geen enkele vergelijking kan maken want WHATABOUTISM!

Op die manier 'whataboutism' gebruiken is duidelijk bedoeld om er verder niet op in te hoeven gaan.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:50:02 #78
37950 JAM
pi_216923574
quote:

[..]
Lieverd, we gingen het er toch verder niet meer over hebben?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:50:40 #79
274656 Jojoke
pi_216923577
Trump moet vannacht zijn troonrede lezen toch? Ik verwacht eigenlijk weer een shitshow. Eens kijken wat hij gaat kopiëren uit zijn favoriete boek. Dat is de weg waarop we nu zitten, vrees ik.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:53:58 #80
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216923608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:50 schreef Jojoke het volgende:
Trump moet vannacht zijn troonrede lezen toch? Ik verwacht eigenlijk weer een shitshow. Eens kijken wat hij gaat kopiëren uit zijn favoriete boek. Dat is de weg waarop we nu zitten, vrees ik.
Ja met twee schmucks op de achtergrond
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:54:06 #81
154335 Knipoogje
*smile*
pi_216923611
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs als men het echt gaat voelen zal men zich niet tegen Trump keren is mijn gok. Eerder tegen Musk en lokale Republikeinse politici. Trump wijst gewoon naar alles en iedereen. Men luisterde niet, men deed niet genoeg, de democraten traineren alles, Europa en Canda willen de VS kapot etc etc. MAGA zal zich in een spagaat moeten gooien en hard moeten doublethinken om Trump buiten schot te houden, maar ze gaan het doen.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:57:42 #82
64488 Bluesdude
pi_216923649
Zelensky moet stoppen met Trump te paaien. Zoek steun bij de EU. En laat die poetinbondgenoot barsten.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:00:42 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216923671
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Slimme move van Zelensky. Hem werd de afgelopen dagen immers verweten (door Trump en zijn cronies) dat hij geen vrede zou willen. Nu legt hij de bal bij de Russen en de Amerikanen. De boodschap is helder: aan Zelensky en Oekraïne zal het niet liggen, zij zijn bereid om concessies te doen en staan open voor een mineralendeal.

De vraag is: hoe reageert Trump als Poetin laat blijken dat hij door wil vechten, ondanks deze bereidwilligheid van de kant van Zelensky?

Overigens denk ik dat het Amerika van Trump geen vinger zal uitsteken om Oekraïne daadwerkelijk militair bij te staan, ook niet als er een mineralendeal wordt gesloten.
Heeft Poetin eigenlijk al concessies gedaan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:06:39 #84
323401 Kijkertje
met filter
pi_216923718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:50 schreef Jojoke het volgende:
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:07:28 #85
466498 Chivaz
pi_216923728
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:50 schreef JAM het volgende:

[..]
Lieverd, we gingen het er toch verder niet meer over hebben?
Je hebt helemaal gelijk schattebout.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:07:58 #86
342846 bedachtzaam
leeg
pi_216923733
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij moet accepteren dat hij de veroverde gebieden mag houden
Accepteren dat sancties opgeheven worden.
Accepteren dat noord stream weer in gebruik genomen gaat worden als ze dat lukt.
Accepteren dat de VS en Rusland op een lijn staan als het gaat om beleid.

Ik weet niet of Poetin daar wel mee akkoord kan gaan.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:09:19 #87
466498 Chivaz
pi_216923740
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:57 schreef Bluesdude het volgende:
Zelensky moet stoppen met Trump te paaien. Zoek steun bij de EU. En laat die poetinbondgenoot barsten.
twitter
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:10:42 #88
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216923749
Ik zat te denken...het is dat JD Vance zo'n dikke plofkop heeft. Anders leek hij best wel op Conchita Wurst :P
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:11:54 #89
274656 Jojoke
pi_216923761
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:06 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Trump had volgens zijn eigen vrouw dit op het nachtkastje liggen:
https://books.google.nl/books?id=Dix4AAAAIAAJ

Als ik de inhoudsopgave lees, dan zijn fase 1 (The Rise to Power) en fase 2 (Arming Germany, niet nodig want de VS is al machtig) voltooid. We zitten nu dus in fase 3 (Scrapping the Treaties), maar waar zitten we in die fase? Aan het begin of nu al aan het einde? Ik denk dat we het antwoord na vannacht weten.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:15:47 #90
139130 Lord-Ronddraai
pi_216923813
quote:

[..]
Welke concessies zijn van hem gevraagd dan? Vanuit Amerikaanse kant niets, toen men dat aan Hegseth vroeg kon hij er geen noemen. Putin zal de kaarten wel hebben ofzo. Gelukkig heeft de EU nog 218 miljoen kaartjes uit Rusland bevroren, hopelijk binnenkort niet meer bevroren maar geconfisqueerd.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:15:49 #91
342846 bedachtzaam
leeg
pi_216923815
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik zat te denken...het is dat JD Vance zo'n dikke plofkop heeft. Anders leek hij best wel op Conchita Wurst :P
Die zal deze opmerking wellicht opvatten als een belediging.
Zo ziet Vance er uit als hij zich omgekleed heeft.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:16:34 #92
9528 Jed1Gam
pi_216923827
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En ook Zelensky draait weer bij, ik ben benieuwd wat Trump nu gaat doen.
Vooralsnog heeft hij het voor elkaar gekregen dat Europeanen flink gaan investeren in defensie en tegelijkertijd heeft hij nu de kans om aanspraak te maken op die grondstoffen.

Je kan Trump het beste vergelijken met Luis Suarez. Luis Suarez is een zeer goede spits met een goede techniek maar het lijkt er altijd een beetje op alsof hij zich langs de verdediging heen rommelde. Zijn resultaten daarentegen waren bijna buitenaards.
FC Knudde Trump vergelijken met held Suarez. :')
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:17:56 #93
9528 Jed1Gam
pi_216923840
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
[ x ]
En Trump stuurt een bos bloemen naar Putin
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:19:19 #94
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216923854
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
In principe ja, al ben ik wel tegen de positie die de gouverneur van Maine inneemt. Ontzettend oneerlijk tegenover de sportende dames die met oneerlijke concurrentie te maken hebben. In sommige sporten word het zelfs gevaarlijk om dit toe te staan.
Laat sportbonden dat anders bepalen, zoals verder overal gebeurt.

Overigens typisch dat je gestopt bent met inhoudelijk reageren na je whataboutism-post
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:19:50 #95
9528 Jed1Gam
pi_216923866
quote:
[ x ]
5 miljoen is niks als je 5 miljard belastingvoordeel kan trekken.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:21:55 #96
37950 JAM
pi_216923888
quote:

[..]
[ x ]
Tsja. Ik snap niet zo goed met wat men nu met dat soort een haantjesgedraag aanmoet. Volgens mij worden dat soort lui ook wel keyboard warriors of edgelords genoemd. 't Gaat ook volkomen voorbij aan de realiteit dat Europa beschikt over prima opgeleidde en prima uitgeruste legers die ook gewoon actief meedoen op het wereldtoneel in allerhande conflicten, alleen heerst hier (en goddank ook) wat minder de cultuur dat dat allemaal maar feest en rock en roll is.

Om daar nog even aan toe te voegen, het is gewoon een hele rare, walgelijke opmerking. Europa heeft, uit NATO verband, de afgelopen jaren duizenden soldaten naar conflicten gestuurd uit solidariteit met de VS (hoe achterlijk die plannen ook waren), wat Europa ook miljarden heeft gekost en waarbij ook meer dan genoeg Europese jongens en meisjes gesneuveld zijn. Om dan nu uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel dat af te gaan zeiken, tsja, het is wat mistroostig allemaal.

[ Bericht 10% gewijzigd door JAM op 04-03-2025 19:27:06 ]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:23:03 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_216923898
quote:

[..]
Want het is heel vrouwvriendelijk om vrouwen te verplichten een kind te voldragen ook al zijn ze zwanger geraakt door verkrachting, natuurlijk. En dat leven beschermen houdt ook op bij de geboorte, want het is heel beschermend om alle sociale steun te slopen, zodat moeders geen eten kunnen kopen voor hun kinderen of geen school kunnen betalen. ^O^
  Redactie Sport dinsdag 4 maart 2025 @ 19:28:41 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216923963
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:40 schreef KoosVogels het volgende:

Logisch ook, Oekraine is natuurlijk ook gebaat bij een (voor hen gunstige) deal. Alsof zij zitten te wachten op Russen op hun terrein, de brutaliteit alleen al _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:30:41 #99
445753 Wantie
pi_216923981
quote:

[..]
[ x ]
Ik voel je pijn :*
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:42:19 #100
64488 Bluesdude
pi_216924175
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Trump had volgens zijn eigen vrouw dit op het nachtkastje liggen:
https://books.google.nl/books?id=Dix4AAAAIAAJ

According to a 1990 Vanity Fair interview, Ivana Trump once told her lawyer Michael Kennedy that her husband, real-estate mogul Donald Trump, now a leading Republican presidential candidate, kept a book of Hitler's speeches near his bed.
----
https://www.businessinsid(...)es-by-his-bed-2015-8
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:44:08 #101
64488 Bluesdude
pi_216924207
quote:

[..]
Ik heb nergens een verklaring van Poetin gelezen, hoe hij de oorlog wl beindigen
Wat wil hij precies?
Dat schiet niet op zo... als de man zwijgt
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:46:25 #102
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_216924248
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik heb nergens een verklaring van Poetin gelezen, hoe hij de oorlog wl beindigen
Wat wil hij precies?
Dat schiet niet op zo... als de man zwijgt
Poetin is dan ook niet geïnteresseerd in vrede.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 19:48:54 #103
323401 Kijkertje
met filter
pi_216924295
Enniwee universiteiten fondsen onthouden vanwege íllegale 'protesten' is ook niet zomaar mogelijk. Daar heeft de SC al een een uitspraak over gedaan.

dinsdag 4 maart 2025 @ 19:55:34 #104
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216924402
Trump noemt Trudeau heel respectloos goeverneur op zijn truth social

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114105388432604284

quote:
Please explain to Governor Trudeau, of Canada, that when he puts on a Retaliatory Tariff on the U.S., our Reciprocal Tariff will immediately increase by a like amount!
En dat is een amerikaanse president dames en heren.

Nu heb ik niet veel verstand van tarriffs, maar het met een zelfde bedrag verhogen komt in eerste instantie erg kinderachtig over.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:04:18 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216924585
Trump is eigenlijk een moderne Nero, al geilde die laatste op zijn zus en niet op zijn dochter. Benieuwd wanneer de Don New York in de hens gaat steken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:05:30 #106
274656 Jojoke
pi_216924620
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:55 schreef Gunner het volgende:

https://truthsocial.com/@(...)s/114105388432604284
[..]

Nu heb ik niet veel verstand van tarriffs, maar het met een zelfde bedrag verhogen komt in eerste instantie erg kinderachtig over.
Sommige mensen denken dat hij lacherig doet over Groenland en Canada, maar eigenlijk maakt hij zelden een grap en bedoelt hij meestal precies wat hij zegt. Hij verschuilt zich alleen achter een grap, als hij verliest.

Stel hij wil echt Groenland en daarna Canada. Wat houdt hem tegen? Als iets hem tegenhoudt, dan moet dat vanuit de VS zelf komen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:08:37 #107
37950 JAM
pi_216924693
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:04 schreef -XOR- het volgende:
Trump is eigenlijk een moderne Nero, al geilde die laatste op zijn zus en niet op zijn dochter. Benieuwd wanneer de Don New York in de hens gaat steken.
Nee hoor, dat was Caligula. Nero gooide zijn vrouw van een trap af, liet een slaaf castreren en verkleede hem daarna als zijn voormalige echtgenote. Sporus, heette die schandknaap.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:09:52 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216924721
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:08 schreef JAM het volgende:

[..]
Nee hoor, dat was Caligula. Nero gooide zijn vrouw van een trap af, liet een slaaf castreren en verkleede hem daarna als zijn voormalige echtgenote. Sporus, heette die schandknaap.
Oja, mwa, ik vind Trump wel wat van beiden weghebben: de perversie van Caligula en de zelfdestructiviteit van Nero.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:12:01 #109
152519 opgebaarde
pi_216924762
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:55 schreef Gunner het volgende:

https://truthsocial.com/@(...)s/114105388432604284
[..]

Volgens mij spreekt Trump consequent premier Trudeau aan met gouverneur. Net zoals dat Canada, 40 miljoen inwoners en qua km2 net iets groter dan de VS, de 51e staat van de VS moet worden ipv meerdere staten. Allemaal als doel om Canada te kleineren
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:12:12 #110
448771 Nexum
pi_216924768
China die Trump lekker naait met extra importheffingen terug _O_ go Xi
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:12:39 #111
37950 JAM
pi_216924779
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Oja, mwa, ik vind Trump wel wat van beiden weghebben: de perversie van Caligula en de zelfdestructiviteit van Nero.
Tsja, ik bedoel, we raken nu wel heel erg ver van het topic af, maar ik denk eigenlijk dat Caligula gewoon een hele redelijke keizer was die inzag dat de macht van de senaat er niet meer zoveel toe deed en daar ook gewoon naar handelde. Ik denk dat het gros van de rare verhalen (dat hebben we dan weer van Suetonius, en Tacitus enzo) voornamelijk gewoon propaganda was die achteraf verzonnen is om het aan te sterken. Nero is wellicht een beetje een ander verhaal... maar goed. Trump heeft in ieder geval wel wat weg van hoe Caligula en Nero in onze moderne herinnering ligt!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:13:37 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216924802
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:12 schreef JAM het volgende:

[..]
Tsja, ik bedoel, we raken nu wel heel erg ver van het topic af, maar ik denk eigenlijk dat Caligula gewoon een hele redelijke keizer was die inzag dat de macht van de senaat er niet meer zoveel toe deed en daar ook gewoon naar handelde. Ik denk dat het gros van de rare verhalen (dat hebben we dan weer van Suetonius, en Tacitus enzo) voornamelijk gewoon propaganda was die achteraf verzonnen is om het aan te sterken. Nero is wellicht een beetje een ander verhaal... maar goed. Trump heeft in ieder geval wel wat weg van hoe Caligula en Nero in onze moderne herinnering ligt!
Ik vraag me echt af hoe er over 100 jaar teruggekeken op de Trumpjaren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:15:53 #113
37950 JAM
pi_216924847
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben maar wat blij dat ik dat allemaal niet meer mee hoef te maken.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:17:09 #114
66582 Monolith
geniaal
pi_216924879
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Poetin is dan ook niet geïnteresseerd in vrede.
Vrede is an sich een volkomen betekenisloos concept zonder voorwaarden. Het gros van de mensen is voor "vrede". Zelfs Poetin zal er wel in geïnteresseerd zijn onder voorwaarde dat dat totale controle over Oekraïne behelst of even een adempauze om aan te sterken voor het vervolg van de oorlogsvoering. Zelensky is ook wel voor vrede, maar dan wel het soort vrede dat behelst dat Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne of in ieder geval gedeeltelijk met harde veiligheidsgaranties vanuit het Westen.

Vrede regelen met Poetin is ook heel simpel als je hem gewoon heel Oekraïne aanbiedt en ook nog eens normaliseren van handelsbetrekkingen en dat soort zaken cadeau doet.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:17:16 #115
445753 Wantie
pi_216924885
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tja, hoe kijken we nu terug op 100 jaar geleden Europa?

In die trant ongeveer schat ik.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:18:18 #116
66444 Lord_Vetinari
pi_216924915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:12 schreef JAM het volgende:

[..]
Eh, nee. Caligula was daadwerkelijk een whacko. Er is wat gekleurd achteraf, maar er is voldoende bewijs dat hij tijdens zijn leven coo coo for cocoapuffs was. Hij zou de eerste geweest zijn om te zeggen dat hij zeker geen redelijke keizer was. Hij zou ook de eerste zijn om je te onthoofden als je hem Caligula zou noemen, maar dat terzijde.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:23:40 #117
37950 JAM
pi_216925054
quote:
18s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Eh, nee. Caligula was daadwerkelijk een whacko. Er is wat gekleurd achteraf, maar er is voldoende bewijs dat hij tijdens zijn leven coo coo for cocoapuffs was. Hij zou de eerste geweest zijn om te zeggen dat hij zeker geen redelijke keizer was. Hij zou ook de eerste zijn om je te onthoofden als je hem Caligula zou noemen, maar dat terzijde.
Misschien tijd voor een nieuw topic: 'Romeinse politiek!' Ik kan er uren over doorgaan.

Ja, daar zat zeker wel een steekje los, dat zal ik zeker niet ontkennen, trouwens.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:26:12 #118
323401 Kijkertje
met filter
pi_216925113
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 maart 2025 @ 20:28:28 #119
862 Arcee
Look closer
pi_216925175
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:05 schreef Jojoke het volgende:
Sommige mensen denken dat hij lacherig doet over Groenland en Canada, maar eigenlijk maakt hij zelden een grap en bedoelt hij meestal precies wat hij zegt
Klopt, Trump heeft echt geen humor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:29:51 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216925204
maga imploding *O*
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:32:38 #121
323401 Kijkertje
met filter
pi_216925262
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:32:49 #122
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_216925264
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
maga imploding *O*
Nu al? -O-
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:33:30 #123
274656 Jojoke
pi_216925274
quote:
Eutelsat in talks with EU to ramp up satellite internet to Ukraine, as shares soar

Eutelsat is in talks with the European Union to supply additional internet access to Ukraine, it said on Tuesday, amid a two-day surge in its shares on the prospect that OneWeb satellites could replace Elon Musk's Starlink there.
https://www.reuters.com/t(...)tellites-2025-03-04/

Ik gok dat men achter de schermen al weet dat Oekraïne op het punt staat om Starlink kwijt te raken.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:36:51 #124
109683 TheVulture
pi_216925344
Ik hoop wel dat Europa nu blijft doorpakken en we zo snel mogelijk onafhankelijk zijn van de nukken van Trump
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:42:16 #125
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216925480
quote:
Leuke voor @Chivaz, zal wel weer een whataboutism zijn en geen patroon
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:48:00 #126
323401 Kijkertje
met filter
pi_216925598

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 04-03-2025 20:53:22 ]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:49:01 #127
66582 Monolith
geniaal
pi_216925631
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.reuters.com/t(...)tellites-2025-03-04/

Ik gok dat men achter de schermen al weet dat Oekraïne op het punt staat om Starlink kwijt te raken.
Ja daar hoef je ook geen groot ziener voor te zijn.

Wel weer een investeringskans gemist. :P
https://finance.yahoo.com/quote/ETL.PA/
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:54:35 #128
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216925784
Ieder Europees leger zou Starlink van nazi Musk ook zsm uit de operaties moeten gooien, aangezien het als politieke pressure tool wordt ingezet
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:54:55 #129
154335 Knipoogje
*smile*
pi_216925795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja daar hoef je ook geen groot ziener voor te zijn.

Wel weer een investeringskans gemist. :P
https://finance.yahoo.com/quote/ETL.PA/
Poeh, maar als ik verder kijk dan kwamen ze eigenlijk van een hoger punt dan nu 6 maanden terug :o
Waarom was dat in elkaar gestort zo?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:55:03 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216925798
Ben ik de enige die het een slecht idee vindt die grondstoffendeal alsnóg te tekenen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:56:18 #131
154335 Knipoogje
*smile*
pi_216925835
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben ik de enige die het een slecht idee vindt die grondstoffendeal alsnóg te tekenen?
Tja, uiteindelijk is elke dag voor Oekraine een dag vol doden, dus al je alternatieven hedgen is pure realpolitik voor de arme Zelenskyy.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:57:28 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216925876
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Tja, uiteindelijk is elke dag voor Oekraine een dag vol doden, dus al je alternatieven hedgen is pure realpolitik voor de arme Zelenskyy.
Wat schiet Oekraïne concreet op met het tekenen vd grondstoffendeal dan?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:57:48 #133
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216925883
quote:
Die hele deal is vooral show en bluster, die belachelijke eisen waarmee het land in de uitverkoop moest gaan volgens het oranje kamp, zijn eruit.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:58:34 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216925904
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:57 schreef Szura het volgende:

[..]
Die hele deal is vooral show en bluster, die belachelijke eisen waarmee het land in de uitverkoop moest gaan volgens het oranje kamp, zijn eruit.
Owh, dat heb ik gemist dan. Kan ik dat ergens teruglezen?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:59:05 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216925914
Ach tegen de tijd dat het eerste brok erts de grond uit gaat zijn Trump en Poetin al dood en begraven.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 20:59:28 #136
268838 Lyrewyn
pi_216925923
quote:
Het koopt wat tijd. Dat mag ik tenminste hopen. En ik neem aan dat er op papier wel iets tegenover zal staan.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:00:13 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216925938
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:59 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Het koopt wat tijd. Dat mag ik tenminste hopen. En ik neem aan ,dat er op papier wel iets tegenover zal staan.
Afgelopen vrijdag nog niet i.i.g...
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:01:26 #138
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216925976
quote:

[..]
Het koopt wat tijd. Dat mag ik tenminste hopen. En ik neem aan dat er op papier wel iets tegenover zal staan.
Vooral dat, en Europa heeft tijd nodig om de samenwerking op te bouwen
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:02:29 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216926009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Vooral dat, en Europa heeft tijd nodig om de samenwerking op te bouwen
Ondertussen wordt je land keeggeroofd zonder enige tegenprestatie..
Fijne deal hoor..
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:03:20 #140
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216926026
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Owh, dat heb ik gemist dan. Kan ik dat ergens teruglezen?
https://m.standaard.be/cn(...)neybuilder=nopaywall

Het gaat dus om mogelijke toekomstige opbrengsten waarvan niemand überhaupt weet of ze er zullen komen, die dan in een fonds t.b.v. Oekraïne komen (dat was wat er afgelopen week iig uit was onderhandeld, verdere details later)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:03:38 #141
323401 Kijkertje
met filter
pi_216926035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Ach tegen de tijd dat het eerste brok erts de grond uit gaat zijn Trump en Poetin al dood en begraven.
Bovendien kan je altijd nog een slechte deal eenzijdig opzeggen aldus @Chivaz
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:06:15 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216926097
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ondertussen wordt je land keeggeroofd zonder enige tegenprestatie..
Fijne deal hoor..
Het duurt echt jaren voor daar iets uit de grond komt.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:08:32 #143
66582 Monolith
geniaal
pi_216926151
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:54 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Poeh, maar als ik verder kijk dan kwamen ze eigenlijk van een hoger punt dan nu 6 maanden terug :o
Waarom was dat in elkaar gestort zo?
Slechte cijfers:
https://www.morningstar.c(...)-eur873-million.aspx
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:09:18 #144
323401 Kijkertje
met filter
pi_216926171
Reminder:

dinsdag 4 maart 2025 @ 21:09:48 #145
274656 Jojoke
pi_216926186
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Inderdaad, eerst maar zien of er echt een deal komt (wil Trump wel een deal?) en daarna is het maar afwachten of er gebruik van gemaakt wordt.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:11:44 #146
66582 Monolith
geniaal
pi_216926223
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het duurt echt jaren voor daar iets uit de grond komt.
En het zal natuurlijk allemaal vaag en abstract blijven. Het gaat vooral om tijd kopen op de korte termijn. De VS is haar macht en invloed in de wereld nu totaal aan het vergooien, waardoor de pressiemiddel en die ze nu nog hebben steeds verder zullen verdwijnen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:13:08 #147
139130 Lord-Ronddraai
pi_216926258
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wat schiet Oekraïne concreet op met het tekenen vd grondstoffendeal dan?
Deals tekenen met deze US is toch waardeloos. Ik neem aan dat ze niet van plan zijn whatever maffiadeal ze nu sluiten na te komen, waarom zouden ze ook.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:13:09 #148
303301 Tocadisco
pi_216926261
Of ze zeggen gewoon die deal op als het ze niet goed uitkomt, doet Trump tenslotte ook met de handelsdeals die hij heeft gesloten in zijn eerste termijn.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:13:47 #149
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216926280
Dit alles is ook alleen maar bedoeld zodat die oranje downie met een papiertje kan wapperen en doen alsof hij 150 BILLION / 350 BILLION / 500 BILLION (streep door naar gelang zn humeur) ‘terugkrijgt’
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:17:09 #150
35511 Basp1
pi_216926385
quote:

[..]
En dan nog hoe rechtsgeldig is zo'n deal sluiten met een door de vs benoemde dictator genaamd zelensky de volgende democratisch gekozen president van ukraïne verklaard het dan onwettig. :D
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:17:22 #151
323401 Kijkertje
met filter
pi_216926395
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:17:36 #152
268838 Lyrewyn
pi_216926401
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:13 schreef Szura het volgende:
Dit alles is ook alleen maar bedoeld zodat die oranje downie met een papiertje kan wapperen en doen alsof hij 150 BILLION / 350 BILLION / 500 BILLION (streep door naar gelang zn humeur) ‘terugkrijgt’
Klopt, de waarde voor de VS (of eigenlijk de Trump-regering) zit niet in de grondstoffen. Dat is een langetermijndoel, en het is ook nog eens veel te vaag en onzeker wat er nou eigenlijk gewonnen kan worden. Maar het is wel een papiertje waar Trump mee thuis kan komen. Daarom zal er toch ook iets "op papier" tegenover moeten staan - waar Trump dan wellicht over een tijd zijn billen mee afveegt, maar dat zij dan zo.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:19:46 #153
213020 Ronald-Koeman
pi_216926467
quote:
Vind ik ook maar blijkbaar is Oekraïne dusdanig wanhopig dat ze toch de knieval gaan maken. Trump gaat zich hierdoor alleen maar gesterkt voelen nu zijn gedrag opnieuw is beloond jammer genoeg. Ik hoop dat Oekraïne de deal in de prullenbak gooit zodra Trump alsnog zijn handen van Oekraïne af trekt.... wat betreft het niet nakomen van afspraken heeft Oekraïne nog een appeltje met de VS te schillen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:20:18 #154
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216926480
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:09 schreef Kijkertje het volgende:
Reminder:

[ afbeelding ]
Ja, dat heeft 'ie van Steve Bannon geleerd. De MAGA adepten hier flikken trouwens elke dag hetzelfde trucje. Reden temeer om niet langer te reageren op die fascisten, ze gebruiken reply's op hun drek immers toch alleen maar om nóg meer drek de ether in te slingeren.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:22:24 #155
268838 Lyrewyn
pi_216926550
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:20 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, dat heeft 'ie van Steve Bannon geleerd. De MAGA adepten hier flikken trouwens elke dag hetzelfde trucje. Reden temeer om niet langer te reageren op die fascisten, ze gebruiken reply's op hun drek immers toch alleen maar om nóg meer drek de ether in te slingeren.
Jup, gewoon niet reageren op de bekende klanten en je energie steken in oprechte gebruikers (en dat mogen ook oprechte Trump-adepten zijn).
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:26:51 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216926680
quote:
Nee, ik ben het met je eens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:26:52 #157
323401 Kijkertje
met filter
pi_216926683
Nog meer MAGA 'pro life' maatregelen.

Collateral damage galore!

dinsdag 4 maart 2025 @ 21:32:36 #158
66582 Monolith
geniaal
pi_216926867
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vind ik ook maar blijkbaar is Oekraïne dusdanig wanhopig dat ze toch de knieval gaan maken. Trump gaat zich hierdoor alleen maar gesterkt voelen nu zijn gedrag opnieuw is beloond jammer genoeg. Ik hoop dat Oekraïne de deal in de prullenbak gooit zodra Trump alsnog zijn handen van Oekraïne af trekt.... wat betreft het niet nakomen van afspraken heeft Oekraïne nog een appeltje met de VS te schillen.
Geef de VS gewoon het alleenrecht op alle grondstoffen in de Donbas.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:35:49 #159
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216926985
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:26 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
Mi gado, de gestoordheid van die lui kent werkelijk geen grenzen... Ik mag toch hopen dat de burgers heel gauw massaal hun bek open gaan trekken en zeggen dat enough is enough!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:40:12 #160
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216927100
quote:

[ afbeelding ]
Ook fijn dat dit vlak na het ontslaan van de hogere juristen van het Pentagon gebeurt...
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:41:00 #161
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216927119
@Chivaz, is dit nog steeds geen probleem? Pas als er nukes afgevuurd worden kunnen we stellen dat ze kwaadaardig zijn, of niet?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:46:41 #162
37950 JAM
pi_216927299
De Speld weet er nog wel wat van te maken. Regenboogkernbommen en genderneutrale toiletten in alle F-35's.

https://speld.nl/2025/02/(...)ze-niet-terug-hoeft/

:D .
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:46:58 #163
466498 Chivaz
pi_216927310
quote:
Een van de weinigen wel denk ik. Het alternatief is afhankelijk zijn van Europeanen die onder elkaar niet uitkomen hoe het verder moet.
Tel daarbij op dat de militaire macht van de VS veel groter is dan van de EU en de keuze is snel gemaakt.
Ik zou als ik Zelensky was al lang getekend hebben, ik las vandaag nog een artikel dat een hoop Oekraïners het slagveld verlaten omdat ze het niet meer trekken. Ze zijn onderbemand, overklast en het is een kwestie van tijd tot het helemaal instort.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:48:42 #164
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216927351
Mijn god wordt datzelfde riedeltje niet eens vermoeiend om te typen elke keer.

SNap niet dat de moderatie hier niet eens ingrijpt tegen een user die zijn discussiepartners dagelijks als dom wegzet,
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:48:49 #165
466498 Chivaz
pi_216927354
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 19:21 schreef JAM het volgende:

[..]
Tsja. Ik snap niet zo goed met wat men nu met dat soort een haantjesgedraag aanmoet. Volgens mij worden dat soort lui ook wel keyboard warriors of edgelords genoemd. 't Gaat ook volkomen voorbij aan de realiteit dat Europa beschikt over prima opgeleidde en prima uitgeruste legers die ook gewoon actief meedoen op het wereldtoneel in allerhande conflicten, alleen heerst hier (en goddank ook) wat minder de cultuur dat dat allemaal maar feest en rock en roll is.

Om daar nog even aan toe te voegen, het is gewoon een hele rare, walgelijke opmerking. Europa heeft, uit NATO verband, de afgelopen jaren duizenden soldaten naar conflicten gestuurd uit solidariteit met de VS (hoe achterlijk die plannen ook waren), wat Europa ook miljarden heeft gekost en waarbij ook meer dan genoeg Europese jongens en meisjes gesneuveld zijn. Om dan nu uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel dat af te gaan zeiken, tsja, het is wat mistroostig allemaal.
Het was een grap Jam, je neemt het echt veel te serieus.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:51:00 #166
37950 JAM
pi_216927397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het was een grap Jam, je neemt het echt veel te serieus.
Grappen hebben doorgaans het karakter dat men erom kan lachen. Nou ja, dat zullen sommigen vast wel kunnen, maar dit is toch niet mijn soort van humor hoor. Ik ben meer van zelfspot en iets met seks als het op grapjes aankomt. Allemaal een stuk gezelliger!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:52:29 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216927448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:34 schreef Perrin het volgende:
This. Means. War.
[ x ]
CNN heeft een klip en klaere oorlogsboodschap van Trudeau die Trump - kortweg - een Putinpijper noemt.

https://edition.cnn.com/2025/03/04/world/video/justin-trudeau-tariffs-trump-speech-digvid

Hij spreekt Trump rechtstreeks aan op niets mis te verstane wijze. "En juist nu zouden we moeten samenwerken in deze onzekere wereld en wat je doet is een erg dom ding wat je doet. Je doet precies wat onze tegenstander wilt."
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:52:47 #168
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216927455
Eigenlijk een onderwerp voor het NL politiek topic, maar helaas is de teloorgang van de geestelijke gezondheidszorg goed zichtbaar.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:53:07 #169
466498 Chivaz
pi_216927466
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Gunner het volgende:
Mijn god wordt datzelfde riedeltje niet eens vermoeiend om te typen elke keer.

SNap niet dat de moderatie hier niet eens ingrijpt tegen een user die zijn discussiepartners dagelijks als dom wegzet,
Lol, als ze daarop moeten gaan modereren dan blijft er geen user meer over in dit topic.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:54:15 #170
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216927498
Ignore the trolls. Hier is het echte nieuws:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljl6orej5k2u
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:54:24 #171
466498 Chivaz
pi_216927503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:41 schreef Fretwork het volgende:
@:Chivaz, is dit nog steeds geen probleem? Pas als er nukes afgevuurd worden kunnen we stellen dat ze kwaadaardig zijn, of niet?
Wat bedoel je precies?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:54:44 #172
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216927510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol, als ze daarop moeten gaan modereren dan blijft er geen user meer over in dit topic.
Dat valt best wel mee. Kijk ik ben het ook niet met jou eens maar je discussieert ten minste nog op een beetje respectvolle manier. Dat kan ik waarderen. Wat Eagles doet is dat niet. dat is gewoon trollen.

Maar ik probeer het even in POL-FB
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:54:57 #173
445753 Wantie
pi_216927515
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vergeleek hem al met Luis Suarez, het lijkt rommelig, het ziet er niet uit maar uiteindelijk boekt hij wel het resultaat dat hij voor ogen had.
Er is nog geen resultaat geboekt.

Dat de VS een grondstoffen deal met Oekraïne zou krijgen is onder Biden al bepaald.
Het enige wat Trump nu (mogelijk) gaat doen is die deal met Zelensky bekrachtigen.

Voor de rest ligt alles nog open.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 21:57:21 #174
466498 Chivaz
pi_216927573
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is nog geen resultaat geboekt.

Dat de VS een grondstoffen deal met Oekraïne zou krijgen is onder Biden al bepaald.
Het enige wat Trump nu (mogelijk) gaat doen is die deal met Zelensky bekrachtigen.

Voor de rest ligt alles nog open.
Geen resultaat geboekt? Het is al een gegeven dat er met snelheid werk word gemaakt met het opschalen van defensie-uitgaven in de EU. Zelensky geeft aan de deal te willen tekenen, de bal ligt nu weer bij Trump.
De twee dingen waar hij om vroeg heeft hij dus nu gekregen, hoe kun je dat geen resultaat noemen?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:00:12 #175
445753 Wantie
pi_216927621
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geen resultaat geboekt?
Nope.

quote:
Het is al een gegeven dat er met snelheid werk word gemaakt met het opschalen van defensie-uitgaven in de EU.
Dat is resultaat van de EU, niet van Trump.

quote:
Zelensky geeft aan de deal te willen tekenen,
Dat wilde hij sowieso al.
En was Kamala president geworden, dan was de deal onder Biden al getekend.

quote:
de bal ligt nu weer bij Trump.
Die had de bal in de sloot geschopt.
Anders was de deal al ondertekend geweest.

quote:
De twee dingen waar hij om vroeg heeft hij dus nu gekregen, hoe kun je dat geen resultaat noemen?
Yup.
Want er is nog steeds niet getekend.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:02:20 #176
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216927666
Ja laten we hem blijven voederen die troll, verleidelijk ik weet het.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:03:28 #177
9528 Jed1Gam
pi_216927683
De vogels zijn weer wakker.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:07:10 #178
66444 Lord_Vetinari
pi_216927754
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:08:43 #179
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216927816
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 21:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies?
Jij was gestopt met reageren omdat je kennelijk een patroon aan schijt-aan-de-wet- en schijt-aan-de-vrijheid-van-meningsuitingmaatregelen niet vond tellen. Vlak daarboven kwam iemand met een goede verifieerbare uiteenzetting over hoe het ministerie van justitie misbruikt wordt. Nog steeds van mening dat men straks gewoon kan protesteren tegen de regering?

Vervolgens komen er berichten binnen over het schrappen van toezicht op collateral damage in het Pentagon, vlak nadat de juristen eruit getyft zijn. Nog steeds van mening dat we Trump maar gewoon moeten vertrouwen?
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:09:13 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216927835
Blijft onvoorsptelbaar dat E.GOD afdeling DOGE's, inmiddels ruim 30.000 ambtenaeren de wacht heeft mogen en kunnen aanzeggen.
bron cnn-graphic

Ik vermoed dat menig Amerikaan straks zich gaat/wil verwonderen waarom sociale uitkeringen niet (meer op tijd) worden uitbetaald of dat bossen niet beheerd worden. Dingen die in ogen van gemaakte geldmakers, natuurlijk allemaal onnodig zijn.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:15:09 #181
466498 Chivaz
pi_216928008
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.
[..]
Dat is resultaat van de EU, niet van Trump.
[..]
Dat wilde hij sowieso al.
En was Kamala president geworden, dan was de deal onder Biden al getekend.
[..]
Die had de bal in de sloot geschopt.
Anders was de deal al ondertekend geweest.
[..]
Yup.
Want er is nog steeds niet getekend.
Misgunnen is een slechte karaktertrek dat afbreuk doet aan je eigen persoon.
Het is voor een ieder duidelijk dat dankzij de acties van Trump de zaken in Europa in een stroomversnelling zijn geraakt.
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen ontkennen?

Overigens was het niet Trump die de bal in de sloot had geschopt, Zelensky was niet bepaald respectvol bezig. Hij had volgens Rubio al toegezegd om de deal te tekenen maar op een of andere manier vond hij het nodig om voor de pers nog even wat extra’s eruit te slepen.
Vervolgens noemt hij de VP een bitch en beschuldigt hem daar ook nog even van het verspreiden van Russische desinformatie.
Dan moet je niet raar staan te kijken dat je uiteindelijk het Witte Huis word uitgetrapt en op de harde manier gedwongen word om toch te kiezen voor vrede.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:18:24 #182
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216928081
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:09 schreef Vallon het volgende:
Blijft onvoorsptelbaar dat E.GOD afdeling DOGE's, inmiddels ruim 30.000 ambtenaeren de wacht heeft mogen en kunnen aanzeggen.
bron cnn-graphic

Ik vermoed dat menig Amerikaan straks zich gaat/wil verwonderen waarom sociale uitkeringen niet (meer op tijd) worden uitbetaald of dat bossen niet beheerd worden. Dingen die in ogen van gemaakte geldmakers, natuurlijk allemaal onnodig zijn.
Zou je op zich aardige reality TV van kunnen maken, krijg je footage van MAGA's die de hele tijd "WTF!" roepen als de DOGE maatregelen henzelf keihard in het kruis raken. :)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:26:20 #183
466498 Chivaz
pi_216928261
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:08 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Jij was gestopt met reageren omdat je kennelijk een patroon aan schijt-aan-de-wet- en schijt-aan-de-vrijheid-van-meningsuitingmaatregelen niet vond tellen. Vlak daarboven kwam iemand met een goede verifieerbare uiteenzetting over hoe het ministerie van justitie misbruikt wordt. Nog steeds van mening dat men straks gewoon kan protesteren tegen de regering?
Ik was gestopt met reageren omdat mijn zoon ook wat aandacht verdient. Ik moet het allemaal nog even nalezen want altijd als ik hier heb gepost heb ik elke keer een shitload aan notificaties.
quote:
Vervolgens komen er berichten binnen over het schrappen van toezicht op collateral damage in het Pentagon, vlak nadat de juristen eruit getyft zijn. Nog steeds van mening dat we Trump maar gewoon moeten vertrouwen?
Geen idee wat dat te betekenen heeft en wat de achterliggende reden is buiten bezuinigingen om. Maar dat dit soort maatregelen worden genomen uit kwaadaardigheid zoals je suggereert weiger ik te geloven.
Oorlog is een smerige business en ik kan mij wel iets voorstellen dat je je eigen soldaten wil beschermen al kan dat wellicht wat meer collaterale schade opleveren.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:31:17 #184
66444 Lord_Vetinari
pi_216928371
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Zou je op zich aardige reality TV van kunnen maken, krijg je footage van MAGA's die de hele tijd "WTF!" roepen als de DOGE maatregelen henzelf keihard in het kruis raken. :)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:35:30 #185
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216928504
Tja Europa wat honderden miljarden aan defensie gaan spenderen in Europa.
Europa dat wakker aan het worden is en zich onafhankelijk op te stellen. Een Europese bevolking die begint te begrijpen dat een samenhangend Europa een wereldmacht is zonder weerga. Importtarieven die gaan aanjagen dat de Europese industrie winstgevender gaat zijn en de Amerikaanse minder.

Trump is de absolute idioot die de VS als wereldmacht bij het grof vuil zet.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:40:14 #186
466498 Chivaz
pi_216928628
quote:
Hier ging het over toch?

quote:
President Trump heeft flink wat kritiek geuit op de rechters en zegt in hoger beroep te gaan. Dinsdag verklaarde hij dat hij zich zou houden aan de uitspraken van de rechters: "Ik houd me altijd aan wat rechters bepalen." Maar in het weekend zei hij nog over een vonnis: 'Geen rechter zou eerlijk gezegd deze beslissing mogen nemen." Vicepresident JD Vance liet op social media weten dat 'het niet is toegestaan dat rechters de wettelijk positie inperken van de uitvoerende macht'.
Hier laat hij toch blijken dat hij zich houd aan de wet. De titel van dat artikel suggereert dat hij zich niet aan de wet zou houden.

quote:
Eerder deze week uitte een rechter nog scherpe kritiek op Trump, die een totaal verbod had opgelegd op het verstrekken van overheidssubsidies. De rechter gaf bevel om die betalingen weer op te starten, maar constateerde een week later dat de regering dat in veel gevallen nog niet had gedaan. "De regering blijft in gebreke", schreef rechter John McConnell, die ook opmerkte dat wie een bevel van een rechter in de wind slaat, kan worden veroordeeld tot boetes of zelfs celstraf wegens 'minachting van de rechtbank'.
Dus hier ging het dus allemaal om, nu is de president uiteraard verantwoordelijk en wellicht heeft hij gezegd dat betalingen weer gestart moesten worden maar is dat op een of andere reden niet gebeurt.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 22:42:13 #187
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216928670
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja Europa wat honderden miljarden aan defensie gaan spenderen in Europa.
Europa dat wakker aan het worden is en zich onafhankelijk op te stellen. Een Europese bevolking die begint te begrijpen dat een samenhangend Europa een wereldmacht is zonder weerga. Importtarieven die gaan aanjagen dat de Europese industrie winstgevender gaat zijn en de Amerikaanse minder.

Trump is de absolute idioot die de VS als wereldmacht bij het grof vuil zet.
Ja, en wat ik trouwens ook niet begrijp is waarom de overige NATO landen (31) niet heel duidelijk maken dat indien de VS zich terugtrekt, ze dan zullen eisen dat de VS ook al hun militaire basissen in deze landen, zeg binnen een maand, moeten ontmantelen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:02:04 #188
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216929114
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:15 schreef Chivaz het volgende:
Zelensky was niet bepaald respectvol bezig.
Kom op zeg. Trump met het wijzende belerende vingertje de hele tijd. Vance die even nog even hem ter verantwoording roept over dank je wel zeggen. Feit is dat Zelensky minstens 33x dank je wel heeft gezegd en dan is zelensky niet respectvol?

You can do better than that.

Het valt me nog mee dat ie niet opstond en JD een muilpeer gaf. Met zijn grote mond.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:06:34 #189
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216929190
quote:

[ afbeelding ]
Ja, net als sommige mensen in Nederland zou je kunnen uitrekenen wat mensen kosten. Die van het leger kosten enorm veel, zo ga je geen oorlogen winnen natuurlijk.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:13:26 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216929294
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:09 schreef Vallon het volgende:
bron cnn-graphic

Erover klagen kan dan ook niet als er niemand meer werkt, volgens de Chivazzen heb je ook geen recht op een advocaat, want een mensenrecht kan nooit een mensenrecht zijn als er arbeid voor geleverd moet worden. Je eet maar een appel of zoiets.

En weer zo'n mooi voorbeeld hoe verachtelijk ze in bepaalde hoeken en kringen zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vis1980 op 04-03-2025 23:27:23 ]
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:14:33 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216929309
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze Kutcher overhalen om DOGE'D te gaan presenteren.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:25:39 #192
342934 Kansenjongere
pi_216929461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Erover klagen kan dan ook niet als er niemand weer werkt, volgens de Chivazzen heb je ook geen recht op een advocaat, want een mensenrecht kan nooit een mensenrecht zijn als er arbeid voor geleverd moet worden. Je eet maar een appel of zoiets.

[ afbeelding ]

En weer zo'n mooi voorbeeld hoe verachtelijk ze in bepaalde hoeken en kringen zijn.
Make America Rape Again.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:26:18 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216929473
Bekijk deze YouTube-video

Musk heeft dus geen sociaal gevoel voor de mensen die niet in staat zijn te werken

Maar hoe past dit nu bij zijn geklets over een toekomstig basis inkomen als zijn humane robots alles overnemen

quote:
Elon Musk suffers total collapse on Joe Rogan podcast
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 04-03-2025 23:38:31 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:27:30 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216929489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:42 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, en wat ik trouwens ook niet begrijp is waarom de overige NATO landen (31) niet heel duidelijk maken dat indien de VS zich terugtrekt, ze dan zullen eisen dat de VS ook al hun militaire basissen in deze landen, zeg binnen een maand, moeten ontmantelen.
Dat is een fase die 27 stappen verderop ligt. Vooralsnog heeft VS het NATO verband niet opgezegd.
Wat de functie voor NATO gezien toenadering door VS tot Rusland nog is, moet zichzelf opnieuw gaan rechtvaardigen.

Wat vooral lastig blijkt dat er zaken gedaan moet worden met de grootste speler die narcistisch aan blackjacken is geslagen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:31:42 #195
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_216929536
Je moet het Trump nageven. Hij krijgt het toch even voor elkaar om een wanhopig, belegerd land tot een deal te bewegen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:32:16 #196
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216929547
The art of the steal.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:39:47 #197
323876 michaelmoore
pi_216929610
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:27 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is een fase die 27 stappen verderop ligt. Vooralsnog heeft VS het NATO verband niet opgezegd.
Wat de functie voor NATO gezien toenadering door VS tot Rusland nog is, moet zichzelf opnieuw gaan rechtvaardigen.

Wat vooral lastig blijkt dat er zaken gedaan moet worden met de grootste speler die narcistisch aan blackjacken is geslagen.
de drie bases op groenland die zal ie zeker niet gaan ontmantelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:45:17 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216929643
twitter

Tja.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:54:12 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216929691
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:31 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet het Trump nageven. Hij krijgt het toch even voor elkaar om een wanhopig, belegerd land tot een deal te bewegen.
Beetje als een verkrachter of moordenaar in staat is om de ander aan z'n misdadige grillen te onderwerpen ?

Het trieste is dat Trump in bepaalde kringen daarom wordt gezien als sterke man die doet (wat zij zelf zouden willen doen) als grab her by the pussy.
Ik geef dat soort mensen helemaal niets anders dan ze classificeren als misdadigers. Dat ze er mee weg komen is vooral omdat hun volgers dat mogelijk (willen) maken.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:56:12 #200
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216929701
twitter
  dinsdag 4 maart 2025 @ 23:58:47 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216929710
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:56 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Just another day of het geboefte in het witte huis maakt vrienden over de hele wereld
Huilen dan.
  woensdag 5 maart 2025 @ 00:02:07 #202
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_216929731
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Beetje als een verkrachter of moordenaar in staat is om de ander aan z'n misdadige grillen te onderwerpen ?

Het trieste is dat Trump in bepaalde kringen daarom wordt gezien als sterke man die doet (wat zij zelf zouden willen doen) als grab her by the pussy.
Ik geef dat soort mensen helemaal niets anders dan ze classificeren als misdadigers. Dat ze er mee weg komen is vooral omdat hun volgers dat mogelijk (willen) maken.
Als Trump een sterke leider was - een 'dealmaker' - had hij Poetin onder druk gezet.

Rusland alles geven en Oekraïne tot van alles dwingen is geen kunst. Dat had een random vakkenvuller van de Appie Heijn nog voor elkaar gekregen.

En het meest hilarische is dat Poetin waarschijnlijk nog geen genoegen neemt hiermee. Die lacht zich rot en wacht wat Trump hem nog meer heeft te bieden. Tot dusver krijgt hij immers van alles in de schoot geworpen, zonder dat hij ook maar enige concessie hoeft te doen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 00:06:49 #203
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_216929763
Al had die vakkenvuller die deal met Oekraïne waarschijnlijk niet gemaakt, aangezien hij dat moreel gezien toch wat twijfelachtig had gevonden.
  woensdag 5 maart 2025 @ 00:14:32 #204
38496 Perrin
pi_216929801
Die naïeve Oekraïners geloofden de Amerikanen nog ook.
twitter
  woensdag 5 maart 2025 @ 00:23:51 #205
38496 Perrin
pi_216929844
De Chinezen beginnen ook een beetje pissig te worden zo te zien.
twitter
  woensdag 5 maart 2025 @ 00:47:25 #206
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216929907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 00:14 schreef Perrin het volgende:
Die naïeve Oekraïners geloofden de Amerikanen nog ook.
[ x ]
Beetje 20-20 hindsight natuurlijk. Oekraïne was destijds de 3e nucleaire wereldmacht, als afvallige sovjetrepubliek, in een bijna onoplosbare puzzel rondom het arsenaal van een gedesintegreerde SU. Als Oekraïne toen niet ontwapend was had dat later ongetwijfeld tot andere, niet per se minder grote, problemen geleid.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  woensdag 5 maart 2025 @ 00:59:56 #207
323401 Kijkertje
met filter
pi_216929931
Draadje:

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3ljljxunuc22x

met oa:

So much WINNING!

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 05-03-2025 01:05:05 ]
  woensdag 5 maart 2025 @ 01:19:20 #208
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216929995
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nou ja, voornamelijk ook omdat de Democraten een rampzalige campagne hebben gevoerd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 5 maart 2025 @ 01:27:52 #209
323401 Kijkertje
met filter
pi_216930017
  woensdag 5 maart 2025 @ 02:14:03 #210
323401 Kijkertje
met filter
pi_216930053
  woensdag 5 maart 2025 @ 02:16:17 #211
38496 Perrin
pi_216930056
Musk heeft nu een kapsel dat beter past bij zijn huidige politieke ideologie
twitter
  woensdag 5 maart 2025 @ 02:19:58 #212
323876 michaelmoore
pi_216930059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 01:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, voornamelijk ook omdat de Democraten een rampzalige campagne hebben gevoerd.
Ja en die demente Biden die persee nog een termijn wilde , dat was wel het ergste , daarna kwam Harris en die was volslagen incompetent , met haar eindeloze gezwam over het vrouwenlichaam , alsof de USA verder totaal geen problemen heeft als drugs of migratie of taxes
  woensdag 5 maart 2025 @ 02:33:54 #213
323401 Kijkertje
met filter
pi_216930071
  woensdag 5 maart 2025 @ 03:03:48 #214
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_216930083
Boh Melania.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 5 maart 2025 @ 03:25:37 #215
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_216930089
RELLEN.
1 democrat uitgezet.
#superniger2020
  woensdag 5 maart 2025 @ 03:40:41 #216
342846 bedachtzaam
leeg
pi_216930098
Haha, Joe Biden let the price of eggs go out of control....
  woensdag 5 maart 2025 @ 03:56:49 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216930104
Hahahaha

"No more unelected bureaucrats" terwijl Elon naast hem staat.

Je verzint 't niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 5 maart 2025 @ 03:59:31 #218
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_216930105
twitter
#superniger2020
  woensdag 5 maart 2025 @ 04:12:26 #219
323401 Kijkertje
met filter
pi_216930108
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 03:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hahahaha

"No more unelected bureaucrats" terwijl Elon naast hem staat.

Je verzint 't niet.
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3ljly76b3ak2t

woensdag 5 maart 2025 @ 04:17:17 #220
323401 Kijkertje
met filter
pi_216930111
En deze:

https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3ljlx7pawfk2c

'Skill and competence' daar heeft hij wel kijk op :|W
  woensdag 5 maart 2025 @ 04:26:55 #221
342846 bedachtzaam
leeg
pi_216930116
  woensdag 5 maart 2025 @ 04:44:52 #222
445753 Wantie
pi_216930117
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Misgunnen is een slechte karaktertrek dat afbreuk doet aan je eigen persoon.
Je bent er best emotioneel onder merk ik.

quote:
Het is voor een ieder duidelijk dat dankzij de acties van Trump de zaken in Europa in een stroomversnelling zijn geraakt.
Dat zijn ze niet het ging om het tekenen van een grondstoffen deal die vorig jaar al getekend zou worden, maar door Zelensky had uitgesteld omdat Trump de verkiezingen had gewonnen.

quote:
Waarom zou je dat in hemelsnaam willen ontkennen?
Omdat het niet juist is.

quote:
Overigens was het niet Trump die de bal in de sloot had geschopt
Jawel, en in feite geef je dat zelf toe.

quote:
, Zelensky was niet bepaald respectvol bezig. Hij had volgens Rubio al toegezegd om de deal te tekenen maar op een of andere manier vond hij het nodig om voor de pers nog even wat extra’s eruit te slepen.
Vervolgens noemt hij de VP een bitch en beschuldigt hem daar ook nog even van het verspreiden van Russische desinformatie.
Dan moet je niet raar staan te kijken dat je uiteindelijk het Witte Huis word uitgetrapt en op de harde manier gedwongen word om toch te kiezen voor vrede.
De grap is dat je telkens claimt dit gedrag af te keuren omdat je dit soort emotioneel gedrag als feministisch beschouwt.

Maar als Trump en Vance dat doen is het opeens oke.

Verder moeten de vredesbesprekingen nog beginnen en is het nogal schofterig om Zelensky te beschuldigen geen vrede te willen, terwijl Poetin gewoon door ging met het bombarderen van Oekraïne tijdens deze besprekingen.

Maar dat is verder natuurlijk wèl oke.
  woensdag 5 maart 2025 @ 05:00:46 #223
445753 Wantie
pi_216930123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 23:31 schreef KoosVogels het volgende:
De deal lag er al voordat Trump aan de macht kwam.
  woensdag 5 maart 2025 @ 05:05:55 #224
342846 bedachtzaam
leeg
pi_216930124
En het is nog steeds de vraag of die wel doorgaat.
  woensdag 5 maart 2025 @ 05:26:26 #225
323401 Kijkertje
met filter
pi_216930132
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 05:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
De deal lag er al voordat Trump aan de macht kwam.
Het probleem is dat Trump bij die deal geen veiligheidsgarantie wil afgeven voor het geval Putin zich niet aan de deal houdt. Tja dan heeft Zelensky er weinig aan natuurlijk.
  woensdag 5 maart 2025 @ 05:34:47 #226
445753 Wantie
pi_216930134
quote:
9s.gif Op woensdag 5 maart 2025 05:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het probleem is dat Trump bij die deal geen veiligheidsgarantie wil afgeven voor het geval Putin zich niet aan de deal houdt. Tja dan heeft Zelensky er weinig aan natuurlijk.
Klopt, en feite traineert Trump de afhandeling van de deal, en door ondertussen hulp aan Oekraïne stop te zetten is hij ook nog verantwoordelijk voor meer slachtoffers in Oekraïne.

Maar kennelijk is iemand een groot staatsman als hij het slachtoffer aanvalt, ipv de dader.

En als daar kritiek op is, dan misgunt diegene Trump zijn 'succes'.
  woensdag 5 maart 2025 @ 05:50:28 #227
445753 Wantie
pi_216930136
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 02:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja en die demente Biden die persee nog een termijn wilde , dat was wel het ergste , daarna kwam Harris en die was volslagen incompetent , met haar eindeloze gezwam over het vrouwenlichaam , alsof de USA verder totaal geen problemen heeft als drugs of migratie of taxes
Ondertussen geeft Trump anti transgenderbekeid een hogere prioriteit dan het reduceren van inflatie, en slaagt hij in de eerste maand er niet in om het gemiddelde aan deportaties door Biden te halen.
Maar ontslaat hij wèl de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de procedures om mensen te kunnen uitzetten.

En wat taxes betreft: Amerikanen gaan flinke importheffingen betalen, terwijl de oligarchen belastingverlaging krijgen.

Drugs: Trump misbruikt de fentanyl crisis om onder handelsverdragen uit te kunnen komen en fikse importheffingen op te leggen.
Dat gaat inflatie opdrijven en doet verder niets bij het bestrijden van drugs.

Verder is een een massa ontslag geweest op sociale zaken, waardoor uitkeringen en toeslagen voor de onderkant van de samenleving in gevaar komt .
Wachttijden voor aanvullende uitkeringen voor ouderen zijn inmiddels opgelopen tot 300 dagen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Wantie op 05-03-2025 06:34:09 ]
  woensdag 5 maart 2025 @ 06:32:49 #228
323401 Kijkertje
met filter
pi_216930168
  woensdag 5 maart 2025 @ 06:44:33 #229
9528 Jed1Gam
pi_216930188
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 03:59 schreef superniger het volgende:
[ x ]
Nieuwe seizoen van Jerry Springer is begonnen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 06:46:26 #230
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216930191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 22:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hier ging het over toch?
[..]
Hier laat hij toch blijken dat hij zich houd aan de wet. De titel van dat artikel suggereert dat hij zich niet aan de wet zou houden.
[..]
Dus hier ging het dus allemaal om, nu is de president uiteraard verantwoordelijk en wellicht heeft hij gezegd dat betalingen weer gestart moesten worden maar is dat op een of andere reden niet gebeurt.
Als jij dit zich gewoon aan de wet houden vindt denk ik dat we snel uitgepraat zijn.

quote:
"Maar in het weekend zei hij nog over een vonnis: 'Geen rechter zou eerlijk gezegd deze beslissing mogen nemen." Vicepresident JD Vance liet op social media weten dat 'het niet is toegestaan dat rechters de wettelijk positie inperken van de uitvoerende macht'."
Dit is absoluut zagen aan de rechterlijke macht, o.a. via intimidatie.

Los daarvan blijf je elke actie behandelen als een geïsoleerde casus.
- oke, hij zegt dat rechters hun bek moeten houden, maar hij erkent wel dat ze er zijn.
- oke, hij volgt het rechterlijke bevel niet op, maar misschien speelde er wat
- oke, hij heeft misschien wel een pardon uitgedeeld aan alle veroordeelde bestormers van het Capitool die op zoek waren naar zijn tegenstanders
- oke, hij heeft misschien wel 15 topjuristen van het DOJ gereassigned naar plekken waar ze minder macht hebben
- oke, hij heeft misschien de juridische top van het Pentagon eruit gegooid
- oke, hij heeft misschien de aanklagers eruit laten gooien die aan de rechtzaken tegen hem gewerkt hebben
- oke, hij heeft misschien de Foreign Influence task force, die toezicht houdt op buitenlandse inmenging in de democratie ontbonden
- oke, hij heeft misschien de regel dat de president niet direct met de DOJ over specifieke zaken overlegt ontbonden
- oke, hij heeft misschien een decreet getekend dat hem en de AG (onder Trump's supervisie) als enige de wet mogen interpreteren voor overheidsbeleid.
..
So what?

Je kan je elke keer beroepen op whataboutisms, maar volgens mij zijn er twee mogelijkheden. Of je bent daadwerkelijk niet in staat dit te zien als een patroon (lijkt me sterk) of je bent bewust aan het doen alsof dat patroon er niet is. Om dan vervolgens elke keer te kunnen zeggen dat Trump zich aan de wet gaat houden. Lol, welke wet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fretwork op 05-03-2025 09:35:23 ]
  woensdag 5 maart 2025 @ 06:46:43 #231
35511 Basp1
pi_216930192
Wat een lijst heeft deze man toch weer op een 1 avond bij elkaar overdreven, verdraaid en gelogen. :') Dat lukt onze magapaaien in dit topic zelfs niet. Maar natuurlijk wel weer genoeg dingetjes die deze geïndoctrineerde groep magas als pavlov reactie gaan herhalen.

artikel uit de nyt

Fact-Checking Trump’s Address to Congress
  woensdag 5 maart 2025 @ 06:58:43 #232
323401 Kijkertje
met filter
pi_216930214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 06:46 schreef Basp1 het volgende:
Wat een lijst heeft deze man toch weer op een 1 avond bij elkaar overdreven, verdraaid en gelogen. :') Dat lukt onze magapaaien in dit topic zelfs niet. Maar natuurlijk wel weer genoeg dingetjes die deze geïndoctrineerde groep magas als pavlov reactie gaan herhalen.

artikel uit de nyt

Inb4: 'Maar aan de andere kant wordt net zo goed gelogen!' :')
  woensdag 5 maart 2025 @ 07:06:37 #233
445753 Wantie
pi_216930224
quote:
82s.gif Op woensdag 5 maart 2025 06:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Inb4 'Maar community notes zijn beter, dit is bevooroordeeld :{w '.
  woensdag 5 maart 2025 @ 07:12:59 #234
35511 Basp1
pi_216930238
quote:
82s.gif Op woensdag 5 maart 2025 06:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Maga pavlov reactie: dat is een whataboutism.
Ow maar het is in het voordeel voor trump dan had ik dat natuurlijk door de vingers moeten zien. :D
  woensdag 5 maart 2025 @ 07:56:48 #235
38496 Perrin
pi_216930447
quote:
9s.gif Op woensdag 5 maart 2025 05:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Aan de andere kant, wat is zo'n garantie precies waard van de VS?

We kunnen er wel om bedelen en misschien krijgen we hem zelfs. Gaan we er dan (weer) tegen beter weten in op vertrouwen?
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:04:11 #236
38496 Perrin
pi_216930497
En mensen maar klappen.
twitter

twitter
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:07:00 #237
38496 Perrin
pi_216930510
En natuurlijk wil hij net als Poetin en Xi landjepik gaan doen.
twitter
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:14:01 #238
400532 Forbry
Tja ...
pi_216930566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
:r :r
Tails tell tales
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:18:15 #239
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216930582
Jeetje de grote Donald trump show dus.
Gewoon even zo over Groenland spreken. Alsof het een Amazon pakketje is.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:20:13 #240
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216930593
Mensen in Groenland mogen natuurlijk hun eigen toekomst bepalen, maar die toekomst is wel dat het een nieuwe kolonie van de VS wordt. Right.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:22:19 #241
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216930620
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 06:46 schreef Basp1 het volgende:

artikel uit de nyt

En die fact-checks zijn behoorlijk meh.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:42:33 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216930816
Wat doet John Wilkes Booth tegenwoordig?
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:43:38 #243
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216930827
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:18 schreef Gunner het volgende:
Jeetje de grote Donald trump show dus.
Gewoon even zo over Groenland spreken. Alsof het een Amazon pakketje is.
In zijn gedachte gaan China, Rusland en Amerika samen alle landen opslokken om drie megalanden over te houden. Als het aan Elon ligt komen er zelfs meer kleinere stedenlanden.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:44:31 #244
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216930836
Ik hoop dat iemand ergens in de military zegt, als dat moment komt; "dat gaan we dus niet doen"

maar ja de hoge omes zijn natuurlijk inmiddels zorgvuldig vervangen die dat zouden durven.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:46:18 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216930857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
"Hahaha het is Trump hij zegt gekke dingen hahaha niks om je zorgen over te maken hahaha zo ver zal het vast niet komen hahaha"
Huilen dan.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:47:35 #246
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216930866
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:44 schreef Gunner het volgende:
Ik hoop dat iemand ergens in de military zegt, als dat moment komt; "dat gaan we dus niet doen"

maar ja de hoge omes zijn natuurlijk inmiddels zorgvuldig vervangen die dat zouden durven.
Ja dat gaat niet gebeuren tenzij een georganiseerde coup. Anders is het treason en daar staan best wel straffen op.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:50:04 #247
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216930884
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:04 schreef Perrin het volgende:
En mensen maar klappen.
[ x ]
[ x ]
De tandjes...

Ik bedoel, ik snap dat je in een land als de VS het risico voor agenten wil verkleinen, zeker met hun beperkte training vs gewapende bevolking.

Je kan het ook lezen als een mogelijkheid om gewapend verzet, waar ze nogal prat op gaan, sterker af te schrikken.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:51:52 #248
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_216930895
Altijd bijzonder om te zien hoe het "pro-life"-volk een strakke plasser krijgt van de doodstraf. 8)7 8)7
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:52:15 #249
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216930899
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]
De tandjes...

Ik bedoel, ik snap dat je in een land als de VS het risico voor agenten wil verkleinen, zeker met hun beperkte training vs gewapende bevolking.
Hij wil uiteraard van die agenten deze figuren maken:

'Schiet ze maar neer, als ze maar niet blank zijn'
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:53:18 #250
35511 Basp1
pi_216930906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:47 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ja dat gaat niet gebeuren tenzij een georganiseerde coup. Anders is het treason en daar staan best wel straffen op.
Op het niet teruggeven van vertrouwelijk informatie en het ook nog eens aan niet geautoriseerde mensen doorvertellen ook, maar daar heeft men in de VS ook niets mee gedaan.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:54:00 #251
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216930913
twitter

woensdag 5 maart 2025 @ 08:55:36 #252
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216930924
Misschien moet Canada maar wat Fransen over de grens zetten om uit te leggen hoe je je verzet tegen overheidsbeleid
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:57:46 #253
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_216930937
quote:

[..]
quote:

[..]
Op zich wel een interessante casus. Ik begreep dat militairen trouw zweren aan de grondwet (net als de president overigens), niet aan een persoon. Is het dan landverraad als je niet meegaat in ongrondwettelijk handelen van de president?
Never explain, never apologize.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:57:48 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216930938
De VS is nu full Nazi gegaan, wat een walgelijke vertoning.
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:58:10 #255
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216930941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:57 schreef Lurf het volgende:

[..]
[..]
Op zich wel een interessante casus. Ik begreep dat militairen trouw zweren aan de grondwet (net als de president overigens), niet aan een persoon. Is het dan landverraad als je niet meegaat in ongrondwettelijk handelen van de president?
EO in 3...2...1...
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:00:26 #256
441440 aquawoman
Bitch please
pi_216930954
Nogmaals veel afleidingskunsten van Trump, zodat niemand het heeft over het republikeinse budget voorstel heeft waarin de rijken tax cuts krijgen en medicare/medicaid/social security kapot gemaakt worden. Geven aan de rijken en nemen van de armen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:01:31 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216930964
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:00 schreef aquawoman het volgende:
Nogmaals veel afleidingskunsten van Trump, zodat niemand het heeft over het republikeinse budget voorstel heeft waarin de rijken tax cuts krijgen en medicare/medicaid/social security kapot gemaakt worden. Geven aan de rijken en nemen van de armen.
Ja, als je erover begint word je de zaal uitgegooid. Dus ja, niets afleiding, gewoon Hitler-praktijken.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:08:20 #258
346939 Janneke141
pi_216931016
De beelden maken wel direct duidelijk wat de volksvertegenwoordiging in de VS op dit moment (en dus de komende 4 jaar) voorstelt: klapvee namens de republikeinen, tandeloos namens de democraten.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:11:23 #259
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_216931050
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:08 schreef Janneke141 het volgende:
De beelden maken wel direct duidelijk wat de volksvertegenwoordiging in de VS op dit moment (en dus de komende 4 jaar) voorstelt: klapvee namens de republikeinen, tandeloos namens de democraten.
Het is inderdaad erg onwerkelijk om te zien hoe de Republikeinen uit het congres als robots klappen en juichen voor hun koning. Terwijl ze door dezelfde koning de facto totaal buiten spel zijn gezet.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:12:50 #260
346939 Janneke141
pi_216931069
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Terwijl ze door dezelfde de facto totaal buiten spel zijn gezet.
Dat ja. Je zou toch mogen verwachten dat op zijn minst een deel van de Republikeinen hiertegen in verzet komt, maar ze hobbelen er allemaal achteraan.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:13:52 #261
66582 Monolith
geniaal
pi_216931080
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:08 schreef Janneke141 het volgende:
In 2026 zijn er midterms waarbij het hele huis en een deel van de senaat moet worden herkozen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:14:41 #262
346939 Janneke141
pi_216931090
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
In 2026 zijn er midterms waarbij het hele huis en een deel van de senaat moet worden herkozen.
Oh ja, dat is waar. Ik vergeet altijd dat politiek slechts draait om de volgende verkiezingen, en niet om zoiets banaals als het landsbelang of gewoon algemene principes.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:23:23 #263
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216931159
Ja, over die midterms of tegenspraak:

ask yourself 'what would Putin do?'
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:25:30 #264
38496 Perrin
pi_216931174
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat ja. Je zou toch mogen verwachten dat op zijn minst een deel van de Republikeinen hiertegen in verzet komt, maar ze hobbelen er allemaal achteraan.
Ze kunnen kiezen, loyaliteit tonen of weggepest worden.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:26:44 #265
38496 Perrin
pi_216931181
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Trump en Musk hebben vast wel een snood plannetje klaar daarvoor.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:42:22 #266
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216931293
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 02:16 schreef Perrin het volgende:
Musk heeft nu een kapsel dat beter past bij zijn huidige politieke ideologie [ x ]
Never go full Kim Jong Un!
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:44:12 #267
66582 Monolith
geniaal
pi_216931306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Trump en Musk hebben vast wel een snood plannetje klaar daarvoor.
Er kunnen wel allemaal snode plannetjes zijn, maar vooralsnog is de democratie nog niet omver geworpen hoor.
Natuurlijk, je kunt als executive branch wel slopen en sneller bewegen dan andere branches, maar vooralsnog wordt het congres niet tegen hun zin aan de kant geschoven en wordt gerechtelijke uitspraken ook nog nie top grote schaal genegeerd.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:46:04 #268
38496 Perrin
pi_216931330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Er kunnen wel allemaal snode plannetjes zijn, maar vooralsnog is de democratie nog niet omver geworpen hoor.
Natuurlijk, je kunt als executive branch wel slopen en sneller bewegen dan andere branches, maar vooralsnog wordt het congres niet tegen hun zin aan de kant geschoven en wordt gerechtelijke uitspraken ook nog nie top grote schaal genegeerd.
We gaan het meemaken.

Hope for the best, expect the worst.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:46:45 #269
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216931339
Liddle Marco is de nieuwe voetveeg, na Pompeo in de vorige periode
twitter
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:55:49 #270
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216931449
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 02:16 schreef Perrin het volgende:
Musk heeft nu een kapsel dat beter past bij zijn huidige politieke ideologie [ x ]
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
"Hahaha het is Trump hij zegt gekke dingen hahaha niks om je zorgen over te maken hahaha zo ver zal het vast niet komen hahaha"
Project 2025 is een leugen en fantasie en wordt echt niet uitgevoerd.

Beetjes zoals Mein Kampf. misschien hadden ze het My struggle moeten noemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 5 maart 2025 @ 10:08:15 #271
38496 Perrin
pi_216931565
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
Project 2025 is een leugen en fantasie en wordt echt niet uitgevoerd.

Beetjes zoals Mein Kampf. misschien hadden ze het My struggle moeten noemen.
Als menselijke geest érgens goed in is, is het wel het ontkennen van ongemakkelijke waarheden.
  woensdag 5 maart 2025 @ 10:13:04 #272
66444 Lord_Vetinari
pi_216931612
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:42 schreef Vis1980 het volgende:
Wat doet John Wilkes Booth tegenwoordig?
Ontbinden.
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:36:24 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216932462

Duidelijk.
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:38:35 #274
339469 Salina
pi_216932475
quote:
9s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als menselijke geest érgens goed in is, is het wel het ontkennen van ongemakkelijke waarheden.
Ik ontken alles.

Anyway: daar heeft de mens dan ook schitterend werkende psychologische mechanismen voor ontdekt/uitgevonden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 10:27 schreef Salina het volgende:

[..]
Selectieve waarneming, confirmation bias en cognitieve dissonantie vieren dan ook hoogtij bij dat soort lieden en in dit soort discussies. Alles om maar niet toe te geven (bewust of onbewust) dat je misschien toch eens ongelijk zou kunnen hebben of dat je ook wel eens anders naar een bepaald vraagstuk kunt kijken.

Overigens niet alleen bij Trump-fans maar bij zo'n beetje iedereen wel in meer of mindere mate, maar toch met name en in hoge mate bij de mensen die er nogal extreme gedachten op nahouden (zowel aan linker- als aan rechterzijde). Hetzelfde zie je ook in andere gevoelige discussies (Israël/Palestina, Oekraïne/Rusland).

Wel leuk (interessant) om te aanschouwen vanaf een zijkant. Soms ook wel doodvermoeiend trouwens (om te lezen).

;)
Overigens net een leuk artikel hierover opgesnord. Gaat over Trump en waarom ie altijd liegt. Beetje een huis-, tuin- en keukenartikeltje maar er zou zomaar eens een waarheid in kunnen schuilen. Of niet. Misschien lieg ik gewoon. :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:57:34 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216932646
Heb er nog geen betere video van, maar Green Day tijdens concert: 'Am I retarded or am I just JD Vance'
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:01:07 #276
466498 Chivaz
pi_216932685
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:06:02 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216932743
Ah, de Nederlandse MAGA Beweging is ook weer wakker.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:10:37 #278
64488 Bluesdude
pi_216932809
quote:
De openbaar aanklager van Florida is een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar Andrew en Tristan Tate. De broers worden in Roemenië verdacht van mensenhandel.

De aanklager maakte op X bekend dat hij de opdracht heeft gegeven om het onderzoek te starten. "Op basis van grondig onderzoek heb ik huiszoekingsbevelen uitgevaardigd en dagvaardingen uitgestuurd in het inmiddels actieve strafonderzoek naar de Tate-broers."
--
Ook in Engeland lopen rechtszaken tegen de twee en deze maand klaagde een Amerikaanse vrouw hen nog aan vanwege dwang tot sekswerk. Die aanklacht was de eerste in de VS tegen de broers.
Het is me wa met die Trumpfans
https://nos.nl/artikel/25(...)ak-tegen-tate-broers
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:11:12 #279
466498 Chivaz
pi_216932813
twitter

En hoe lol.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:14:41 #280
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_216932848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:11 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

En hoe lol.
En dit is dan het niveau...
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:15:15 #281
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_216932853
Mensen die lachen om pestgedrag zijn wel een speciaal soort minderwaardig :r
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:15:32 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216932857
'Ha, Mr. Asshole was an asshole in her face!'

En dat komt dan naar een forum over politiek.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:16:26 #283
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216932870
Ook totaal over het moment heenstappen waarin hij haar beschuldigt van 'de oorlog langer laten duren'.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:20:55 #284
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_216932976
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:06 schreef Vis1980 het volgende:
Ah, de Nederlandse MAGA Beweging is ook weer wakker.
12 uur geweest he, dus dan is het tijd om op te staan en de eerste lauwe halve liter Schultenbrau achterover te slaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:21:40 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216932992
quote:
[ x ]

En hoe lol.
Nou ja, in ieder geval kan de geest van James Buchanan rust vinden...

De kans dat hij de slechtst beoordeelde president aller tijden blijft is nu wel nihil.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:22:18 #286
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_216933010
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
Dat zegt ook alles over wat voor types het zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:30:17 #287
466498 Chivaz
pi_216933212
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
Ook totaal over het moment heenstappen waarin hij haar beschuldigt van 'de oorlog langer laten duren'.
Ze klapt er immers voor, ze is daar een voorstander van waarom klap je daar anders voor?
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:30:58 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216933233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:29 schreef Chivaz het volgende:
Cry me a river, als het andersom gebeurde hadden jullie het geweldig gevonden.
Nee.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:31:04 #289
466498 Chivaz
pi_216933236
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou ja, in ieder geval kan de geest van James Buchanan rust vinden...

De kans dat hij de slechtst beoordeelde president aller tijden blijft is nu wel nihil.
Grote kans dat Biden die positie over heeft genomen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:31:59 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216933260
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Grote kans dat Biden die positie over heeft genomen.
Die scoort in de huidige lijsten behoorlijk redelijk; bovenste helft in ieder geval.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:32:59 #291
66444 Lord_Vetinari
pi_216933288
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die scoort in de huidige lijsten behoorlijk redelijk; bovenste helft in ieder geval.
Ja, maar DIE lijsten zijn woke!
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:33:00 #292
254452 Friggles
Ja precies
pi_216933289
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Cry me a river, als het andersom gebeurde hadden jullie het geweldig gevonden.
Ik heb de nodige filmpjes van Oliver etc hier voorbij zien komen waar Trump op de hak werd genomen. Nu gebeurt het een keer andersom en je scheurt uit je panty.
Het verschil niet zien tussen een president die tijdens een officiële toespraak iemand belachelijk maakt of een comedian die tijdens een uitzending een grapje maakt over de zittende macht..
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:33:33 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216933309
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, maar DIE lijsten zijn woke!
Niet echt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:34:50 #294
66444 Lord_Vetinari
pi_216933339
quote:
[ x ]

En hoe lol.
Maar politieagenten moeten meer respect krijgen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:35:31 #295
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216933343
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Maar politieagenten moeten meer respect krijgen.
Zoveel respect dat je na vier overleden politieagenten de daders vrijlaat uit de gevangenis.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:39:02 #296
66444 Lord_Vetinari
pi_216933415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zoveel respect dat je na vier overleden politieagenten de daders vrijlaat uit de gevangenis.
Do as I say, not as I do.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:39:27 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216933421
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ze klapt er immers voor, ze is daar een voorstander van waarom klap je daar anders voor?
Ergens voor klappen is wel enorm in kracht verminderd nadat het klapvee gisteren liet zien hoe men dat in Rusland ook doet. Maar ja, wat verwacht je van een klapmongool.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:41:19 #298
66444 Lord_Vetinari
pi_216933450
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:33 schreef Friggles het volgende:

[..]
Het verschil niet zien tussen een president die tijdens een officiële toespraak iemand* belachelijk maakt of een comedian die tijdens een uitzending een grapje maakt over de zittende macht..
* een gekozen volksvertegenwoordiger op grond van haar etnische afkomst
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:41:32 #299
35511 Basp1
pi_216933454
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De grote vraag is nu: durft Trump ook nog de veroordeelde agent voor de moord op Floyd gratie te geven? 8-)
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:42:08 #300
342934 Kansenjongere
pi_216933462
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
Van die losers die kwijlend lopen te slijmen bij de pestkoppen omdat ze doodsbang zijn het volgende slachtoffer te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')