Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Als men daar heel voortvarend mee bezig was, dan was dat zeker problematisch geweest.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:02 schreef Perrin het volgende:
De komende tijd is het vooral psychologie en anticipatie op die middellange termijn. Er zit zoveel inertia in de wereldeconomie.
Er zitten zelfs wat korte-termijn voordelen aan die importheffingen.
Vergeet ook niet de directe effecten van het wegjagen van de undocumented workers op veel bedrijven.
Oud nieuws. Beelden gezien van uitgestorven farmers markets; niet perse vanwege uitzettingen, maar vanwege dat volk daar bang voor is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:07 schreef Monolith het volgende:
Ik lees echter nog weinig over het en masse uitzetten van illegalen die werken in de landbouw en dergelijke.
Elk protest waarvoor geen vergunning afgegeven wordt? Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je stelt de verkeerde vraag, wat is een illegaal protest? Zodra we dat hebben vastgesteld dan kunnen we pas oordelen of dit soort wetgeving schadelijk is. Wat we nu doen is slechts invullen wat het mogelijk zou kunnen betekenen.
Ik zie wel wat anekdotische verhalen op de socials maar nog niet veel betrouwbaars nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als men daar heel voortvarend mee bezig was, dan was dat zeker problematisch geweest.
Ik lees echter nog weinig over het en masse uitzetten van illegalen die werken in de landbouw en dergelijke.
Dat creert toch precies wat Trump wil. Je kunt ervanuitgaan dat de fascsistische clownsshow in het Witte Huis ervoor gaat zorgen dat studenten willen protesteren. Vervolgens wil geen universiteit dat protest goedkeuren. Studenten laten zich natuurlijk niet door een gebrek aan goedkeuring stoppen. Hoppa Trump heeft zijn reden om keihard te kunnen optreden tegen de protesteerders én de universiteit te pakken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Elk protest waarvoor geen vergunning afgegeven wordt? Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?
En hoe groot acht je de kans dat een universiteit het lef heeft om een anti-regeringsdemonstratie goed te keuren? Elke tegenstander van Trump's regime is inmiddels bedreigd of afgeperst. Dit is ook afpersing natuurlijk.
Al eerder genoemd: ze pakken mensen op in democratische staten, maar niet in republikeinse staten. In bijvoorbeeld Texas en Florida zit een groot aandeel van de illegale immigranten maar die zijn daar nodig om bijvoorbeeld de voedselindustrie op peil te houden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie wel wat anekdotische verhalen op de socials maar nog niet veel betrouwbaars nee.
Hogere importheffingen gaat men vroeg of laat natuurlijk voelen, zeker als andere landen terug gaan slaan en de export daalt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zit nog wel een beetje in de typische economische waarzeggersfase lees ik. De Atlanta Fed stelt de prognose bij van 2,25% groei naar 1,5% krimp. JP morgen verwacht een daling van 2,25 naar 1,5 onder de aanname dat na een dramatisch januari een betere februari en maart volgen. Het eerste zou natuurlijk een monumentale clusterfuck zijn, zeker omdat daar geen externe oorzaak voor is. Het tweede is niet per se goed nieuws, maar niet rampzalig.
Zoals je ook in het stuk leest moeten er natuurlijk nog heel veel effecten gaan landen. De effecten van heel fors (en blind) snijden in de federale overheid zal zich op de middellange termijn manifesteren, net als importheffingen want daar heeft men zeker voor houdbare goederen al weer snel op geanticipeerd door een buffervoorraad te importeren.
Ja klopt, en het dan voor elkaar krijgen om in een tweet onderscheid te maken tussen afkomst en welke straf je dna verdient.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat creert toch precies wat Trump wil. Je kunt ervanuitgaan dat de fascsistische clownsshow in het Witte Huis ervoor gaat zorgen dat studenten willen protesteren. Vervolgens wil geen universiteit dat protest goedkeuren. Studenten laten zich natuurlijk niet door een gebrek aan goedkeuring stoppen. Hoppa Trump heeft zijn reden om keihard te kunnen optreden tegen de protesteerders én de universiteit te pakken.
Als studenten protesteren buiten het universiteitsterrein hebben de scholen daar toch niets over te zeggen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat creert toch precies wat Trump wil. Je kunt ervanuitgaan dat de fascsistische clownsshow in het Witte Huis ervoor gaat zorgen dat studenten willen protesteren. Vervolgens wil geen universiteit dat protest goedkeuren. Studenten laten zich natuurlijk niet door een gebrek aan goedkeuring stoppen. Hoppa Trump heeft zijn reden om keihard te kunnen optreden tegen de protesteerders én de universiteit te pakken.
Oh zeker, ik denk dat economen het er vrij collectief over eens zijn dat de cocktail van maatregelen die Trump en MAGA voor ogen hebben potentieel desastreus zijn voor de economie. Helaas daarmee ook voor de rest van de wereld. Want dat de wereldeconomie niet zero-sum is betekent helaas dat hoewel internationale handel veelal win-win is, het terugdringen van die handel ook lose-lose is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hogere importheffingen gaat men vroeg of laat natuurlijk voelen, zeker als andere landen terug gaan slaan en de export daalt.
Verder lijkt mij dat het ontslaan van tienduizenden ambtenaren - waar jij ook naar verwijst - mij ook niet direct een zegen voor de economie. Ja, je bespaart kosten als overheid, maar je vergroot ook de financiële onzekerheid van talloze Amerikanen, wat weer negatieve gevolgen heeft voor het consumentenvertrouwen.
Dan zijn er nog de economische gevolgen door reputatieschade. Ik denk niet dat de VS kapot wordt geboycot, maar het zijn mogelijk wel weer een paar extra druppels in de vollopende emmer.
Ik las ook dat internationale toeristen - met name Canadezen - de VS de rug toekeren. Dat zal niet leiden tot de economische ineenstorting van de VS, maar deze misgelopen inkomsten kunnen toch zeer nadelig uitpakken, zeker op microniveau (individuele ondernemers die sterk leunen op buitenlands toerisme). Dat zijn weer een paar druppels in de vollopende emmer.
Alles bij elkaar opgeteld kan het rampzalig uitpakken voor de Amerikaanse economie.
Ja buiten universiteitsterreinen zal Trump ook de autoriteiten onder druk zetten geen anti-regerings protesten toe te staan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:29 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Als studenten protesteren buiten het universiteitsterrein hebben de scholen daar toch niets over te zeggen?
Ik denk niet dat het een lose-lose is dat Amerika zijn economische hegemonie te grabbel gooit. Op de korte termijn geloof ik dat wel maar voor Europa en China brengt dit juist nieuwe kansen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh zeker, ik denk dat economen het er vrij collectief over eens zijn dat de cocktail van maatregelen die Trump en MAGA voor ogen hebben potentieel desastreus zijn voor de economie. Helaas daarmee ook voor de rest van de wereld. Want dat de wereldeconomie niet zero-sum is betekent helaas dat hoewel internationale handel veelal win-win is, het terugdringen van die handel ook lose-lose is.
Ergens vrees ik dat het noodzakelijk is voor een deel van de Amerikaanse kiezers om de effecten van dat beleid te voelen voordat ze hun mening over Trump bijstellen, maar dat heeft wel heel veel nadelige bijeffecten.
Voor Xi begint het Jaar van de Slang uitstekend.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een lose-lose is dat Amerika zijn economische hegemonie te grabbel gooit. Op de korte termijn geloof ik dat wel maar voor Europa en China brengt dit juist nieuwe kansen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker makkelijk, het gaat eerder om de vorm van protest in plaats van het onderwerp. Als het onderwerp een reden moet zijn dan druist dat in tegen het recht op vvmu. Kortom dan zou deze wetgeving geen kans van slagen hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Elk protest waarvoor geen vergunning afgegeven wordt? Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?
En hoe groot acht je de kans dat een universiteit het lef heeft om een anti-regeringsdemonstratie goed te keuren? Elke tegenstander van Trump's regime is inmiddels bedreigd of afgeperst. Dit is ook afpersing natuurlijk.
Dit is hetzelfde soort denken dat Trump tentoonspreid. Een andere economie kapot maken is geen winst voor je eigen economie. Je bent goedkope import en daarmee welvaart voor consuenten kwijt en je bent een belangrijke afzetmarkt voor je producten en diensten kwijt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een lose-lose is dat Amerika zijn economische hegemonie te grabbel gooit. Op de korte termijn geloof ik dat wel maar voor Europa en China brengt dit juist nieuwe kansen.
Je mening bijstellen betekent erkennen dat je je in iemand hebt vergist. Er zal nog een behoorlijke poos van alles bij worden gesleept om vol te kunnen houden dat Trump de juiste weg bewandelt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh zeker, ik denk dat economen het er vrij collectief over eens zijn dat de cocktail van maatregelen die Trump en MAGA voor ogen hebben potentieel desastreus zijn voor de economie. Helaas daarmee ook voor de rest van de wereld. Want dat de wereldeconomie niet zero-sum is betekent helaas dat hoewel internationale handel veelal win-win is, het terugdringen van die handel ook lose-lose is.
Ergens vrees ik dat het noodzakelijk is voor een deel van de Amerikaanse kiezers om de effecten van dat beleid te voelen voordat ze hun mening over Trump bijstellen, maar dat heeft wel heel veel nadelige bijeffecten.
Trump heeft vóór zijn aanstellen al de oorlog aan zijn politieke tegenstanders uitgeroepen, ze willen iedereen ontslaan uit de overheid die niet MAGA is en hij heeft de gouverneur van Maine al afgeperst omdat ze kritiek toonde.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, het gaat eerder om de vorm van protest in plaats van het onderwerp. Als het onderwerp een reden moet zijn dan druist dat in tegen het recht op vvmu. Kortom dan zou deze wetgeving geen kans van slagen hebben.
Nee? Ik stel niet dat Amerika de eigen economie moet slopen. Daarbij kan het weldegelijk winst zijn voor de eigen economie als bijvoorbeeld hier ook tech bedrijven kunnen ontstaan zonder de oneerlijke concurrentie vanuit Amerika. Goedkope import komt niet zoveel uit Amerika. Dat je afzetmarkt verliest door een herschikking van de economische orde hoeft ook helemaal niet het geval te zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde soort denken dat Trump tentoonspreid. Een andere economie kapot maken is geen winst voor je eigen economie. Je bent goedkope import en daarmee welvaart voor consuenten kwijt en je bent een belangrijke afzetmarkt voor je producten en diensten kwijt.
De EU gaat hier veel sterker uitkomen dan de VS.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee? Ik stel niet dat Amerika de eigen economie moet slopen. Daarbij kan het weldegelijk winst zijn voor de eigen economie als bijvoorbeeld hier ook tech bedrijven kunnen ontstaan zonder de oneerlijke concurrentie vanuit Amerika. Goedkope import komt niet zoveel uit Amerika. Dat je afzetmarkt verliest door een herschikking van de economische orde hoeft ook helemaal niet het geval te zijn.
Zeker nu ze ons als vijanden afschilderen kunnen we dus eindelijk een hoop van de regels die onze economie verstikken veranderen.
Het idee dat aan de leiband lopen van Amerika ons voorspoed brengt wordt eindelijk verleden tijd, apart dat je dat een Trumpiaanse mening vindt. Het is ook niet alsof ik blij ben dat Trump is gekozen of dat Amerika dit doet. ik zeg enkel dat het ook mogelijkheden biedt, terwijl jij doet alsof het alleen maar nadelig is. Dat het alleen maar nadelig is vind ik een veel te simplistische voorstelling van zaken.
Ja, maar ik blijft het zeggen. De 'fanatieke fans' zijn bijj lange na niet het volledig electoraat dat op Trump heeft gestemd. Voor het gros van de stemmers was naast 'immigratie' ook primair de economie een speerpunt. Tankt ie die, dan gaan er toch veel mensen teleurgesteld raken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mening bijstellen betekent erkennen dat je je in iemand hebt vergist. Er zal nog een behoorlijke poos van alles bij worden gesleept om vol te kunnen houden dat Trump de juiste weg bewandelt.
Dat zie je zelfs bij Trumpfans is ons land. Je zou denken dat het opzichtige heulen met de Russen leidt tot een consensus over het Amerikaanse buitenlandbeleid, zeker onder Europeanen. Maar degenen die Trump het meest enthousiast hebben verdedigd houden vol dat Europa en Oekraïne - en dus niet de VS en Rusland - aan de verkeerde kant staan.
Scheelt natuurlijk ook dat niet het volledige electoraat van Trump zich tegen hem/de GOP hoeft te keren. Een relatief klein percentage is al genoeg om de stemming te doen kantelen. Het is immers niet alsof hij met enorme overmacht de verkiezingen heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar ik blijft het zeggen. De 'fanatieke fans' zijn bijj lange na niet het volledig electoraat dat op Trump heeft gestemd. Voor het gros van de stemmers was naast 'immigratie' ook primair de economie een speerpunt. Tankt ie die, dan gaan er toch veel mensen teleurgesteld raken.
En migratie is ook een issue waarop de opvattingen een stuk ambivalenter zijn dan ze misschien denken. Genoeg mensen die leven in de wereld dat Trump de boze bruine criminelen uit gaat zetten, maar niet helemaal beseffen dat MAGA veel en veel verder wil gaan dan dat.
54/40 and fight!quote:
Een president die zich laat kopen, clowntjeswereld.quote:
Precies maar bijvoorbeeld bij de schadelijke producten van American Tobacco wordt daar terecht gigantisch belasting op geheven en accijnzen op binnengehaald. Maar bijvoorbeeld schadelijke social media betaalt hier amper belasting, hoofdkantoor in Ierland laat staan dat er accijnzen op worden geheven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:07 schreef Hallojo het volgende:
[..]
De EU gaat hier veel sterker uitkomen dan de VS.
Ik zeg niet dat het een 'Trumpiaanse mening' is. Ik zeg dat je dezelfde denkfout maakt. Dit is feitelijk stellen dat het feit dat de de reden dat wij hier geen bruisende tech sector hebben is dat ze in de VS oneerlijk concurreren. Net als dat Trump denkt dat de reden dat ze daar geen bruisende industriële sector hebben is omdat ze in het buitenland oneerlijk concurreren. Voor sommige landen geldt dat, maar de VS heeft vooral haar allocatie van kapitaal naar optimaal rendement goed voor elkaar.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee? Ik stel niet dat Amerika de eigen economie moet slopen. Daarbij kan het weldegelijk winst zijn voor de eigen economie als bijvoorbeeld hier ook tech bedrijven kunnen ontstaan zonder de oneerlijke concurrentie vanuit Amerika. Goedkope import komt niet zoveel uit Amerika. Dat je afzetmarkt verliest door een herschikking van de economische orde hoeft ook helemaal niet het geval te zijn.
Zeker nu ze ons als vijanden afschilderen kunnen we dus eindelijk een hoop van de regels die onze economie verstikken veranderen.
Het idee dat aan de leiband lopen van Amerika ons voorspoed brengt wordt eindelijk verleden tijd, apart dat je dat een Trumpiaanse mening vindt. Het is ook niet alsof ik blij ben dat Trump is gekozen of dat Amerika dit doet. ik zeg enkel dat het ook mogelijkheden biedt, terwijl jij doet alsof het alleen maar nadelig is. Dat het alleen maar nadelig is vind ik een veel te simplistische voorstelling van zaken.
Ja maar Obama is rijk geworden door lezingen en boekenverkoop1!1!1quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een president die zich laat kopen, clowntjeswereld.
Moet toestemming voor een protest aangevraagd worden bij de federale overheid?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Trump heeft vóór zijn aanstellen al de oorlog aan zijn politieke tegenstanders uitgeroepen, ze willen iedereen ontslaan uit de overheid die niet MAGA is en hij heeft de gouverneur van Maine al afgeperst omdat ze kritiek toonde.
Als je dan denkt dat hier de vvmu wordt gewaarborgd ben je of intens dom of niet ter goeder trouw. Kies zelf maar.
Die importheffingen op Chinese EV's komt door de lobby van de Europese autoindustrie en is helemaal niet gunstig voor de gemiddelde Europeaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies maar bijvoorbeeld bij de schadelijke producten van American Tobacco wordt daar terecht gigantisch belasting op geheven en accijnzen op binnengehaald. Maar bijvoorbeeld schadelijke social media betaalt hier amper belasting, hoofdkantoor in Ierland laat staan dat er accijnzen op worden geheven.
Bij Chinese auto's vinden we het ook geen probleem om een tariefmuur op te werpen om Europese automakers te beschermen, protectionisme vinden we dus blijkbaar niet altijd slecht.
Ik verzet me dan ook zeer tegen het fantasieverhaal dat vrije markten altijd voor de beste uitkomsten zorgen. Dat doen gereguleerde open markten waar concurrentie is misschien, dat is niet wat we nu hebben.
De wet is ook heel duidelijk over insider trading, omkoping, corruptie, en gelijke rechten. Ben je blind?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Moet toestemming voor een protest aangevraagd worden bij de federale overheid?
Zo ja, mag een protest dan überhaupt afgewezen worden op basis van inhoud? De wet is hier heel duidelijk over ik snap werkelijk niet waarom je jezelf nu voor de domme houd.
Tja Maine, de federale wet gaat boven lokale wet. Als je als Maine zijnde er voor kiest om de wet te negeren omdat je vind dat mannen met vrouwen moeten kunnen sporten dan kun je dat voor de rechter uit vechten.
Ik denk overigens niet dat ze veel kans van slagen heeft maar goed alles voor trans mensen want die horen een speciale status te hebben.
En daar zijn de whataboutisms weer.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De wet is ook heel duidelijk over insider trading, omkoping, corruptie, en gelijke rechten. Ben je blind?
‘ImportheffingEN’ is meervoud.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die importheffingen op Chinese EV's komt komen door de lobby van de Europese autoindustrie en is zijn helemaal niet gunstig voor de gemiddelde Europeaan.
Dit zijn geen whataboutisms, dit zijn illustrative voorbeelden uit de laatste weken waarbij de Amerikaanse regering een duidelijke lak aan vrijheden en de wet laat zien.quote:
Jah echt hoor! Over een paar weken blijkt het zoals altijd weer gewoon te zijn zoals wij hier stellen en dan ga je dat weer zitten verdedigen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, het gaat eerder om de vorm van protest in plaats van het onderwerp. Als het onderwerp een reden moet zijn dan druist dat in tegen het recht op vvmu. Kortom dan zou deze wetgeving geen kans van slagen hebben.
En hopelijk worden deze betalers na de storm gezien als medeplichtig.quote:
Mensen snappen het concept whataboutisme ook maar moeizaam, maar dat heeft ook te maken met het feit dat men de de kunst van het discussiëren niet meer verstaat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:56 schreef ExTec het volgende:
Ja, alles wat trump niet goed doet is whataboutisme.
Ik snap de lastige positie waar zelensky in zit, maar om het als 'krachtig leiderschap' te omschrijven lijkt me een beetje ass kissing van de hoogste plank, ergens wel teleurstellend.quote:Zelensky: 'Ontmoeting in het Witte Huis ging niet zoals het had moeten gaan'
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky wil de ruzie met zijn Amerikaanse ambtsgenoot Donald Trump over de oorlog met Rusland bijleggen. In een verklaring op X stelt Zelensky dat Kyiv bereid is onder 'het krachtige leiderschap van Trump' aan vrede te werken.
Zelensky schrijft dat Oekraïne 'klaar is om zo snel mogelijk aan de onderhandelingstafel te komen om duurzame vrede dichterbij te brengen.'
Ook spreekt Zelensky zijn waardering uit voor de hulp van de Verenigde Staten, specifiek die van president Trump. 'We waarderen echt hoeveel Amerika heeft gedaan om Oekraïne te helpen zijn soevereiniteit en onafhankelijkheid te behouden. En we herinneren ons het moment waarop de zaken veranderden toen president Trump Oekraïne voorzag van Javelins (antitankraketten, red). We zijn hier dankbaar voor.'
Dat is toch slecht?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tja Maine, de federale wet gaat boven lokale wet.
Neuh, dat is gewoon tactiek. Zelensky vindt het, anders dan Trump, niet altijd belangrijk om als 'sterke man' te worden gezien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik snap de lastige positie waar zelensky in zit, maar om het als 'krachtig leiderschap' te omschrijven lijkt me een beetje ass kissing van de hoogste plank, ergens wel teleurstellend.
Be the bigger man, dat concept snap ik, maar dit is nu juist het ego strelen waar trump zo op kickt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Neuh, dat is gewoon tactiek. Zelensky vindt het, anders dan Trump, niet altijd belangrijk om als 'sterke man' te worden gezien.
Nee, dat vind jij. Als het gaat over abortus, bijvoorbeeld. Hele pleidooien heb je gehouden dat idealiter alles bij de staten zou komen te liggen.quote:
Jeetje allerlei rijken die hem zijn kont gaan kussen zodat ze niet getroffen zullen worden. De gewone burger heeft geen kans om met hem te spreken en verhaal te vertellen.quote:
Precies, daarom zeg ik taktiek. De beste manier om Trump te bespelen is om (tijdelijk en taktisch) in z'n reet te kruipen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Be the bigger man, dat concept snap ik, maar dit is nu juist het ego strelen waar trump zo op kickt.
Als dat zo is dan kunnen ze naar de rechter en dan word dit zo van tafel geveegd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jah echt hoor! Over een paar weken blijkt het zoals altijd weer gewoon te zijn zoals wij hier stellen en dan ga je dat weer zitten verdedigen.
Dat klopt, maar ik heb geen pleidooi gehouden om de federale wet te negeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat vind jij. Als het gaat over abortus, bijvoorbeeld. Hele pleidooien heb je gehouden dat idealiter alles bij de staten zou komen te liggen.
Nee, maar wel genoeg pleidooien dat zaken als abortus niet een keuze van het individu moet zijn, noch door de federale overheid geregeld moet worden, maar (om de een of andere reden) op staatsniveau bepaald zou moeten worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb geen pleidooi gehouden om de federale wet te negeren.
Ofcoursequote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als dat zo is dan kunnen ze naar de rechter en dan word dit zo van tafel geveegd.
Dat klopt, het liefst had ik een federaal verbod gezien omdat ik het leven beschermen belangrijk vind. Gezien het feit dat veel mensen anders tegen abortus aan kijken is dit een goede tussenoplossing.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:20 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, maar wel genoeg pleidooien dat zaken als abortus niet een keuze van het individu moet zijn, noch door de federale overheid geregeld moet worden, maar (om de een of andere reden) op staatsniveau bepaald zou moeten worden.
Wellicht, maar je bent het dus wel met Maine eens dat deze interpretatie van de wet aan de staten overgelaten moet worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb geen pleidooi gehouden om de federale wet te negeren.
Ja, dan kan je je willetje in ieder geval nog een deel van de bevolking door de strot duwen, inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, het liefst had ik een federaal verbod gezien omdat ik het leven beschermen belangrijk vind. Gezien het feit dat veel mensen anders tegen abortus aan kijken is dit een goede tussenoplossing.
In principe ja, al ben ik wel tegen de positie die de gouverneur van Maine inneemt. Ontzettend oneerlijk tegenover de sportende dames die met oneerlijke concurrentie te maken hebben. In sommige sporten word het zelfs gevaarlijk om dit toe te staan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht, maar je bent het dus wel met Maine eens dat deze interpretatie van de wet aan de staten overgelaten moet worden.
Van wanneer is dit een ding?quote:
Niet met je oneens; anderzijds zou ik redeneren dat we het hier over het beleid van trump hebben. In de breedste zin van het woord.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen snappen het concept whataboutisme ook maar moeizaam, maar dat heeft ook te maken met het feit dat men de de kunst van het discussiëren niet meer verstaat.
Als iemand een claim poneert van de vorm 'Ik hecht veel waarde aan X, daarom maak ik bezwaar tegen Y', dan kun je enerzijds betwisten dat Y volgt uit X of je betwist dat iemand heel veel waarde hecht aan X door te wijzen op Z volgend uit X waarmee de persoon geen enkele moeite had.
Dat is geen whataboutisme. Een whataboutisme is op "Ik vind X onwenselijk" reageren met 'Ja maar Y', want het feit dat Y onwenselijk is, maakt niet dat X dat niet is.
Je kan het ook zo zien, er worden heel wat kinderen geboren die van het leven kunnen genieten net zoals jij en ik ook doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dan kan je je willetje in ieder geval nog een deel van de bevolking door de strot duwen, inderdaad.
Prima. Sta mij dan ook nog even toe te zeggen dat dat standpunt van jou als enige doel het in stand houden en begunstigen van een walgelijke en onnodige doodscultus die voorkomt uit een onbegrip van de meest basalse biologie en een zonderlinge, latente vrouwenhaat heeft. Verder hoeven we het er dan niet meer over te hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan het ook zo zien, er worden heel wat kinderen geboren die van het leven kunnen genieten net zoals jij en ik ook doen.
Maar laten we het hier maar bij laten want ik heb geen zin en tijd om een oeverloze discussie over abortus te houden.
Jullie kennen mijn standpunt wat dit betreft en ik weet hoe jullie erin staan.
Als je het leven wil beschermen dan haat je vrouwen? Haat ik dan ook mannen om dat die financieel moeten bloeden voor zo’n kleine? Vooral in de VS zijn de regels rond child support meedogenloos.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Prima. Sta mij dan ook nog even toe te zeggen dat dat standpunt van jou als enige doel het in stand houden en begunstigen van een walgelijke en onnodige doodscultus die voorkomt uit een onbegrip van de meest basalse biologie en een zonderlinge, latente vrouwenhaat heeft. Verder hoeven we het er dan niet meer over te hebben.
Dat de Amerikaanse tech-industrie oneerlijk concurreert is een feit. Google betaalde een hele Twitter per jaar (42 Miljard) aan apple om de default search machine te zijn. Daar heeft de rechter pas na jaren een stokje voor gestoken. Google maakt al jaren de zoekresultaten bewust slechter, omdat het ze meer oplevert, ze hebben toch geen concurrentie. De grote tech bedrijven kopen ook concurrenten op zoals Facebook snel Instagram kocht toen het leek wat te worden. Of zoals Whatsapp snel ingelijfd werd toen dat wat leek te worden. Over de oneerlijke concurrentie door big tech kun je hele boeken schrijven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een 'Trumpiaanse mening' is. Ik zeg dat je dezelfde denkfout maakt. Dit is feitelijk stellen dat het feit dat de de reden dat wij hier geen bruisende tech sector hebben is dat ze in de VS oneerlijk concurreren. Net als dat Trump denkt dat de reden dat ze daar geen bruisende industriële sector hebben is omdat ze in het buitenland oneerlijk concurreren. Voor sommige landen geldt dat, maar de VS heeft vooral haar allocatie van kapitaal naar optimaal rendement goed voor elkaar.
Als Europa met inferieure alternatieven met veel achterstand gaat komen dan is de Europese consument ook de dupe. Met wat uitzonderingen daargelaten zoals massale staatssubsidies is internationale handel er vooral vanuit efficiencyoverwegingen. En zelfs met massale subsidie profiteert de buitenlandse consument feitelijk gewoon van die subsidie.
Voor de consument op korte termijn niet nee. Op langere termijn kan het prima gunstig zijn om nog wel autoindustrie in Europa te behouden. Ook gezien autonomie van Europa tegenwoordig als heel belangrijk wordt gezien. Markten op zijn beloop laten is op lange termijn nooit gunstig voor de consument, dat eindigt in zeer inefficiente monopolies.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die importheffingen op Chinese EV's komt door de lobby van de Europese autoindustrie en is helemaal niet gunstig voor de gemiddelde Europeaan.
Beschermen van dat leven is anders wat minder belangrijk dan het stopzetten van USAID. Dus zo belangrijk lijk je het niet te vinden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, het liefst had ik een federaal verbod gezien omdat ik het leven beschermen belangrijk vind. Gezien het feit dat veel mensen anders tegen abortus aan kijken is dit een goede tussenoplossing.
En wederom een whataboutism. Ik heb een goed idee, waarom voeren we niet wereldwijd het communisme in, dan is iedereen gered.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:38 schreef Friggles het volgende:
[..]
Beschermen van dat leven is anders wat minder belangrijk dan het stopzetten van USAID. Dus zo belangrijk lijk je het niet te vinden.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wederom een whataboutism. Ik heb een goed idee, waarom voeren we niet wereldwijd het communisme in, dan is iedereen gered.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen snappen het concept whataboutisme ook maar moeizaam, maar dat heeft ook te maken met het feit dat men de de kunst van het discussiëren niet meer verstaat.
Als iemand een claim poneert van de vorm 'Ik hecht veel waarde aan X, daarom maak ik bezwaar tegen Y', dan kun je enerzijds betwisten dat Y volgt uit X of je betwist dat iemand heel veel waarde hecht aan X door te wijzen op Z volgend uit X waarmee de persoon geen enkele moeite had.
Dat is geen whataboutisme. Een whataboutisme is op "Ik vind X onwenselijk" reageren met 'Ja maar Y', want het feit dat Y onwenselijk is, maakt niet dat X dat niet is.
Het zijn je eigen argumenten en posts. Weinig whataboutism aan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wederom een whataboutism. Ik heb een goed idee, waarom voeren we niet wereldwijd het communisme in, dan is iedereen gered.
Als je dan ook even pleit voor een verbod op anticonceptie...quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je het leven wil beschermen dan haat je vrouwen? Haat ik dan ook mannen om dat die financieel moeten bloeden voor zo’n kleine? Vooral in de VS zijn de regels rond child support meedogenloos.
Het zou natuurlijk ook raar zijn als je geen enkele vergelijking kan maken want WHATABOUTISM!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:45 schreef Friggles het volgende:
[..]
Het zijn je eigen argumenten en posts. Weinig whataboutism aan.
Communisme is helemaal niet de oplossing. Maar het is nergens voor nodig om alle menselijkheid overboord te gooien.
Lieverd, we gingen het er toch verder niet meer over hebben?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je het leven wil beschermen dan haat je vrouwen? Haat ik dan ook mannen om dat die financieel moeten bloeden voor zo’n kleine? Vooral in de VS zijn de regels rond child support meedogenloos.
Ja met twee schmucks op de achtergrondquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:50 schreef Jojoke het volgende:
Trump moet vannacht zijn troonrede lezen toch? Ik verwacht eigenlijk weer een shitshow. Eens kijken wat hij gaat kopiëren uit zijn favoriete boek. Dat is de weg waarop we nu zitten, vrees ik.
Zelfs als men het echt gaat voelen zal men zich niet tegen Trump keren is mijn gok. Eerder tegen Musk en lokale Republikeinse politici. Trump wijst gewoon naar alles en iedereen. Men luisterde niet, men deed niet genoeg, de democraten traineren alles, Europa en Canda willen de VS kapot etc etc. MAGA zal zich in een spagaat moeten gooien en hard moeten doublethinken om Trump buiten schot te houden, maar ze gaan het doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mening bijstellen betekent erkennen dat je je in iemand hebt vergist. Er zal nog een behoorlijke poos van alles bij worden gesleept om vol te kunnen houden dat Trump de juiste weg bewandelt.
Dat zie je zelfs bij Trumpfans is ons land. Je zou denken dat het opzichtige heulen met de Russen leidt tot een consensus over het Amerikaanse buitenlandbeleid, zeker onder Europeanen. Maar degenen die Trump het meest enthousiast hebben verdedigd houden vol dat Europa en Oekraïne - en dus niet de VS en Rusland - aan de verkeerde kant staan.
Heeft Poetin eigenlijk al concessies gedaan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Slimme move van Zelensky. Hem werd de afgelopen dagen immers verweten (door Trump en zijn cronies) dat hij geen vrede zou willen. Nu legt hij de bal bij de Russen en de Amerikanen. De boodschap is helder: aan Zelensky en Oekraïne zal het niet liggen, zij zijn bereid om concessies te doen en staan open voor een mineralendeal.
De vraag is: hoe reageert Trump als Poetin laat blijken dat hij door wil vechten, ondanks deze bereidwilligheid van de kant van Zelensky?
Overigens denk ik dat het Amerika van Trump geen vinger zal uitsteken om Oekraïne daadwerkelijk militair bij te staan, ook niet als er een mineralendeal wordt gesloten.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:50 schreef Jojoke het volgende:
Trump moet vannacht zijn troonrede lezen toch? Ik verwacht eigenlijk weer een shitshow. Eens kijken wat hij gaat kopiëren uit zijn favoriete boek. Dat is de weg waarop we nu zitten, vrees ik.
Je hebt helemaal gelijk schattebout.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:50 schreef JAM het volgende:
[..]
Lieverd, we gingen het er toch verder niet meer over hebben?
Hij moet accepteren dat hij de veroverde gebieden mag houdenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heeft Poetin eigenlijk al concessies gedaan?
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:57 schreef Bluesdude het volgende:
Zelensky moet stoppen met Trump te paaien. Zoek steun bij de EU. En laat die poetinbondgenoot barsten.
Trump had volgens zijn eigen vrouw dit op het nachtkastje liggen:quote:
Welke concessies zijn van hem gevraagd dan? Vanuit Amerikaanse kant niets, toen men dat aan Hegseth vroeg kon hij er geen noemen. Putin zal de kaarten wel hebben ofzo. Gelukkig heeft de EU nog 218 miljoen kaartjes uit Rusland bevroren, hopelijk binnenkort niet meer bevroren maar geconfisqueerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zal deze opmerking wellicht opvatten als een belediging.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ik zat te denken...het is dat JD Vance zo'n dikke plofkop heeft. Anders leek hij best wel op Conchita Wurst
FC Knudde Trump vergelijken met held Suarez.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
En ook Zelensky draait weer bij, ik ben benieuwd wat Trump nu gaat doen.
Vooralsnog heeft hij het voor elkaar gekregen dat Europeanen flink gaan investeren in defensie en tegelijkertijd heeft hij nu de kans om aanspraak te maken op die grondstoffen.
Je kan Trump het beste vergelijken met Luis Suarez. Luis Suarez is een zeer goede spits met een goede techniek maar het lijkt er altijd een beetje op alsof hij zich langs de verdediging heen rommelde. Zijn resultaten daarentegen waren bijna buitenaards.
Laat sportbonden dat anders bepalen, zoals verder overal gebeurt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In principe ja, al ben ik wel tegen de positie die de gouverneur van Maine inneemt. Ontzettend oneerlijk tegenover de sportende dames die met oneerlijke concurrentie te maken hebben. In sommige sporten word het zelfs gevaarlijk om dit toe te staan.
Tsja. Ik snap niet zo goed met wat men nu met dat soort een haantjesgedraag aanmoet. Volgens mij worden dat soort lui ook wel keyboard warriors of edgelords genoemd. 't Gaat ook volkomen voorbij aan de realiteit dat Europa beschikt over prima opgeleidde en prima uitgeruste legers die ook gewoon actief meedoen op het wereldtoneel in allerhande conflicten, alleen heerst hier (en goddank ook) wat minder de cultuur dat dat allemaal maar feest en rock en roll is.quote:
Want het is heel vrouwvriendelijk om vrouwen te verplichten een kind te voldragen ook al zijn ze zwanger geraakt door verkrachting, natuurlijk. En dat leven beschermen houdt ook op bij de geboorte, want het is heel beschermend om alle sociale steun te slopen, zodat moeders geen eten kunnen kopen voor hun kinderen of geen school kunnen betalen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Logisch ook, Oekraine is natuurlijk ook gebaat bij een (voor hen gunstige) deal. Alsof zij zitten te wachten op Russen op hun terrein, de brutaliteit alleen alquote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:40 schreef KoosVogels het volgende:
Slimme move van Zelensky. Hem werd de afgelopen dagen immers verweten (door Trump en zijn cronies) dat hij geen vrede zou willen. Nu legt hij de bal bij de Russen en de Amerikanen. De boodschap is helder: aan Zelensky en Oekraïne zal het niet liggen, zij zijn bereid om concessies te doen en staan open voor een mineralendeal.
De vraag is: hoe reageert Trump als Poetin laat blijken dat hij door wil vechten, ondanks deze bereidwilligheid van de kant van Zelensky?
Overigens denk ik dat het Amerika van Trump geen vinger zal uitsteken om Oekraïne daadwerkelijk militair bij te staan, ook niet als er een mineralendeal wordt gesloten.
According to a 1990 Vanity Fair interview, Ivana Trump once told her lawyer Michael Kennedy that her husband, real-estate mogul Donald Trump, now a leading Republican presidential candidate, kept a book of Hitler's speeches near his bed.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Trump had volgens zijn eigen vrouw dit op het nachtkastje liggen:
https://books.google.nl/books?id=Dix4AAAAIAAJ
Ik heb nergens een verklaring van Poetin gelezen, hoe hij de oorlog wl beindigenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Poetin is dan ook niet geïnteresseerd in vrede.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb nergens een verklaring van Poetin gelezen, hoe hij de oorlog wl beindigen
Wat wil hij precies?
Dat schiet niet op zo... als de man zwijgt
En dat is een amerikaanse president dames en heren.quote:Please explain to Governor Trudeau, of Canada, that when he puts on a Retaliatory Tariff on the U.S., our Reciprocal Tariff will immediately increase by a like amount!
Sommige mensen denken dat hij lacherig doet over Groenland en Canada, maar eigenlijk maakt hij zelden een grap en bedoelt hij meestal precies wat hij zegt. Hij verschuilt zich alleen achter een grap, als hij verliest.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:55 schreef Gunner het volgende:
Trump noemt Trudeau heel respectloos goeverneur op zijn truth social
https://truthsocial.com/@(...)s/114105388432604284
[..]
En dat is een amerikaanse president dames en heren.
Nu heb ik niet veel verstand van tarriffs, maar het met een zelfde bedrag verhogen komt in eerste instantie erg kinderachtig over.
Nee hoor, dat was Caligula. Nero gooide zijn vrouw van een trap af, liet een slaaf castreren en verkleede hem daarna als zijn voormalige echtgenote. Sporus, heette die schandknaap.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:04 schreef -XOR- het volgende:
Trump is eigenlijk een moderne Nero, al geilde die laatste op zijn zus en niet op zijn dochter. Benieuwd wanneer de Don New York in de hens gaat steken.
Oja, mwa, ik vind Trump wel wat van beiden weghebben: de perversie van Caligula en de zelfdestructiviteit van Nero.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee hoor, dat was Caligula. Nero gooide zijn vrouw van een trap af, liet een slaaf castreren en verkleede hem daarna als zijn voormalige echtgenote. Sporus, heette die schandknaap.
Volgens mij spreekt Trump consequent premier Trudeau aan met gouverneur. Net zoals dat Canada, 40 miljoen inwoners en qua km2 net iets groter dan de VS, de 51e staat van de VS moet worden ipv meerdere staten. Allemaal als doel om Canada te kleinerenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:55 schreef Gunner het volgende:
Trump noemt Trudeau heel respectloos goeverneur op zijn truth social
https://truthsocial.com/@(...)s/114105388432604284
[..]
En dat is een amerikaanse president dames en heren.
Nu heb ik niet veel verstand van tarriffs, maar het met een zelfde bedrag verhogen komt in eerste instantie erg kinderachtig over.
Tsja, ik bedoel, we raken nu wel heel erg ver van het topic af, maar ik denk eigenlijk dat Caligula gewoon een hele redelijke keizer was die inzag dat de macht van de senaat er niet meer zoveel toe deed en daar ook gewoon naar handelde. Ik denk dat het gros van de rare verhalen (dat hebben we dan weer van Suetonius, en Tacitus enzo) voornamelijk gewoon propaganda was die achteraf verzonnen is om het aan te sterken. Nero is wellicht een beetje een ander verhaal... maar goed. Trump heeft in ieder geval wel wat weg van hoe Caligula en Nero in onze moderne herinnering ligt!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oja, mwa, ik vind Trump wel wat van beiden weghebben: de perversie van Caligula en de zelfdestructiviteit van Nero.
Ik vraag me echt af hoe er over 100 jaar teruggekeken op de Trumpjaren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Tsja, ik bedoel, we raken nu wel heel erg ver van het topic af, maar ik denk eigenlijk dat Caligula gewoon een hele redelijke keizer was die inzag dat de macht van de senaat er niet meer zoveel toe deed en daar ook gewoon naar handelde. Ik denk dat het gros van de rare verhalen (dat hebben we dan weer van Suetonius, en Tacitus enzo) voornamelijk gewoon propaganda was die achteraf verzonnen is om het aan te sterken. Nero is wellicht een beetje een ander verhaal... maar goed. Trump heeft in ieder geval wel wat weg van hoe Caligula en Nero in onze moderne herinnering ligt!
Ik ben maar wat blij dat ik dat allemaal niet meer mee hoef te maken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe er over 100 jaar teruggekeken op de Trumpjaren.
Vrede is an sich een volkomen betekenisloos concept zonder voorwaarden. Het gros van de mensen is voor "vrede". Zelfs Poetin zal er wel in geïnteresseerd zijn onder voorwaarde dat dat totale controle over Oekraïne behelst of even een adempauze om aan te sterken voor het vervolg van de oorlogsvoering. Zelensky is ook wel voor vrede, maar dan wel het soort vrede dat behelst dat Rusland zich terugtrekt uit Oekraïne of in ieder geval gedeeltelijk met harde veiligheidsgaranties vanuit het Westen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Poetin is dan ook niet geïnteresseerd in vrede.
Tja, hoe kijken we nu terug op 100 jaar geleden Europa?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af hoe er over 100 jaar teruggekeken op de Trumpjaren.
Eh, nee. Caligula was daadwerkelijk een whacko. Er is wat gekleurd achteraf, maar er is voldoende bewijs dat hij tijdens zijn leven coo coo for cocoapuffs was. Hij zou de eerste geweest zijn om te zeggen dat hij zeker geen redelijke keizer was. Hij zou ook de eerste zijn om je te onthoofden als je hem Caligula zou noemen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Tsja, ik bedoel, we raken nu wel heel erg ver van het topic af, maar ik denk eigenlijk dat Caligula gewoon een hele redelijke keizer was die inzag dat de macht van de senaat er niet meer zoveel toe deed en daar ook gewoon naar handelde. Ik denk dat het gros van de rare verhalen (dat hebben we dan weer van Suetonius, en Tacitus enzo) voornamelijk gewoon propaganda was die achteraf verzonnen is om het aan te sterken. Nero is wellicht een beetje een ander verhaal... maar goed. Trump heeft in ieder geval wel wat weg van hoe Caligula en Nero in onze moderne herinnering ligt!
Misschien tijd voor een nieuw topic: 'Romeinse politiek!' Ik kan er uren over doorgaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Eh, nee. Caligula was daadwerkelijk een whacko. Er is wat gekleurd achteraf, maar er is voldoende bewijs dat hij tijdens zijn leven coo coo for cocoapuffs was. Hij zou de eerste geweest zijn om te zeggen dat hij zeker geen redelijke keizer was. Hij zou ook de eerste zijn om je te onthoofden als je hem Caligula zou noemen, maar dat terzijde.
Klopt, Trump heeft echt geen humor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:05 schreef Jojoke het volgende:
Sommige mensen denken dat hij lacherig doet over Groenland en Canada, maar eigenlijk maakt hij zelden een grap en bedoelt hij meestal precies wat hij zegt
https://www.reuters.com/t(...)tellites-2025-03-04/quote:Eutelsat in talks with EU to ramp up satellite internet to Ukraine, as shares soar
Eutelsat is in talks with the European Union to supply additional internet access to Ukraine, it said on Tuesday, amid a two-day surge in its shares on the prospect that OneWeb satellites could replace Elon Musk's Starlink there.
Leuke voor @Chivaz, zal wel weer een whataboutism zijn en geen patroonquote:
Ja daar hoef je ook geen groot ziener voor te zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/t(...)tellites-2025-03-04/
Ik gok dat men achter de schermen al weet dat Oekraïne op het punt staat om Starlink kwijt te raken.
Poeh, maar als ik verder kijk dan kwamen ze eigenlijk van een hoger punt dan nu 6 maanden terugquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja daar hoef je ook geen groot ziener voor te zijn.
Wel weer een investeringskans gemist.
https://finance.yahoo.com/quote/ETL.PA/
Tja, uiteindelijk is elke dag voor Oekraine een dag vol doden, dus al je alternatieven hedgen is pure realpolitik voor de arme Zelenskyy.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben ik de enige die het een slecht idee vindt die grondstoffendeal alsnóg te tekenen?
Wat schiet Oekraïne concreet op met het tekenen vd grondstoffendeal dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Tja, uiteindelijk is elke dag voor Oekraine een dag vol doden, dus al je alternatieven hedgen is pure realpolitik voor de arme Zelenskyy.
Die hele deal is vooral show en bluster, die belachelijke eisen waarmee het land in de uitverkoop moest gaan volgens het oranje kamp, zijn eruit.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben ik de enige die het een slecht idee vindt die grondstoffendeal alsnóg te tekenen?
Owh, dat heb ik gemist dan. Kan ik dat ergens teruglezen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:57 schreef Szura het volgende:
[..]
Die hele deal is vooral show en bluster, die belachelijke eisen waarmee het land in de uitverkoop moest gaan volgens het oranje kamp, zijn eruit.
Het koopt wat tijd. Dat mag ik tenminste hopen. En ik neem aan dat er op papier wel iets tegenover zal staan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Afgelopen vrijdag nog niet i.i.g...quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:59 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Het koopt wat tijd. Dat mag ik tenminste hopen. En ik neem aan ,dat er op papier wel iets tegenover zal staan.
Vooral dat, en Europa heeft tijd nodig om de samenwerking op te bouwenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:59 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Het koopt wat tijd. Dat mag ik tenminste hopen. En ik neem aan dat er op papier wel iets tegenover zal staan.
Ondertussen wordt je land keeggeroofd zonder enige tegenprestatie..quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vooral dat, en Europa heeft tijd nodig om de samenwerking op te bouwen
https://m.standaard.be/cn(...)neybuilder=nopaywallquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, dat heb ik gemist dan. Kan ik dat ergens teruglezen?
Bovendien kan je altijd nog een slechte deal eenzijdig opzeggen aldus @Chivazquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Ach tegen de tijd dat het eerste brok erts de grond uit gaat zijn Trump en Poetin al dood en begraven.
Het duurt echt jaren voor daar iets uit de grond komt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ondertussen wordt je land keeggeroofd zonder enige tegenprestatie..
Fijne deal hoor..
Slechte cijfers:quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Poeh, maar als ik verder kijk dan kwamen ze eigenlijk van een hoger punt dan nu 6 maanden terug
Waarom was dat in elkaar gestort zo?
Inderdaad, eerst maar zien of er echt een deal komt (wil Trump wel een deal?) en daarna is het maar afwachten of er gebruik van gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Ach tegen de tijd dat het eerste brok erts de grond uit gaat zijn Trump en Poetin al dood en begraven.
En het zal natuurlijk allemaal vaag en abstract blijven. Het gaat vooral om tijd kopen op de korte termijn. De VS is haar macht en invloed in de wereld nu totaal aan het vergooien, waardoor de pressiemiddel en die ze nu nog hebben steeds verder zullen verdwijnen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het duurt echt jaren voor daar iets uit de grond komt.
Deals tekenen met deze US is toch waardeloos. Ik neem aan dat ze niet van plan zijn whatever maffiadeal ze nu sluiten na te komen, waarom zouden ze ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat schiet Oekraïne concreet op met het tekenen vd grondstoffendeal dan?
En dan nog hoe rechtsgeldig is zo'n deal sluiten met een door de vs benoemde dictator genaamd zelensky de volgende democratisch gekozen president van ukraïne verklaard het dan onwettig.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:59 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Het koopt wat tijd. Dat mag ik tenminste hopen. En ik neem aan dat er op papier wel iets tegenover zal staan.
Klopt, de waarde voor de VS (of eigenlijk de Trump-regering) zit niet in de grondstoffen. Dat is een langetermijndoel, en het is ook nog eens veel te vaag en onzeker wat er nou eigenlijk gewonnen kan worden. Maar het is wel een papiertje waar Trump mee thuis kan komen. Daarom zal er toch ook iets "op papier" tegenover moeten staan - waar Trump dan wellicht over een tijd zijn billen mee afveegt, maar dat zij dan zo.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:13 schreef Szura het volgende:
Dit alles is ook alleen maar bedoeld zodat die oranje downie met een papiertje kan wapperen en doen alsof hij 150 BILLION / 350 BILLION / 500 BILLION (streep door naar gelang zn humeur) ‘terugkrijgt’
Vind ik ook maar blijkbaar is Oekraïne dusdanig wanhopig dat ze toch de knieval gaan maken. Trump gaat zich hierdoor alleen maar gesterkt voelen nu zijn gedrag opnieuw is beloond jammer genoeg. Ik hoop dat Oekraïne de deal in de prullenbak gooit zodra Trump alsnog zijn handen van Oekraïne af trekt.... wat betreft het niet nakomen van afspraken heeft Oekraïne nog een appeltje met de VS te schillen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, dat heeft 'ie van Steve Bannon geleerd. De MAGA adepten hier flikken trouwens elke dag hetzelfde trucje. Reden temeer om niet langer te reageren op die fascisten, ze gebruiken reply's op hun drek immers toch alleen maar om nóg meer drek de ether in te slingeren.quote:
Jup, gewoon niet reageren op de bekende klanten en je energie steken in oprechte gebruikers (en dat mogen ook oprechte Trump-adepten zijn).quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, dat heeft 'ie van Steve Bannon geleerd. De MAGA adepten hier flikken trouwens elke dag hetzelfde trucje. Reden temeer om niet langer te reageren op die fascisten, ze gebruiken reply's op hun drek immers toch alleen maar om nóg meer drek de ether in te slingeren.
Nee, ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Geef de VS gewoon het alleenrecht op alle grondstoffen in de Donbas.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vind ik ook maar blijkbaar is Oekraïne dusdanig wanhopig dat ze toch de knieval gaan maken. Trump gaat zich hierdoor alleen maar gesterkt voelen nu zijn gedrag opnieuw is beloond jammer genoeg. Ik hoop dat Oekraïne de deal in de prullenbak gooit zodra Trump alsnog zijn handen van Oekraïne af trekt.... wat betreft het niet nakomen van afspraken heeft Oekraïne nog een appeltje met de VS te schillen.
Mi gado, de gestoordheid van die lui kent werkelijk geen grenzen... Ik mag toch hopen dat de burgers heel gauw massaal hun bek open gaan trekken en zeggen dat enough is enough!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
Nog meer MAGA 'pro life' maatregelen.
Collateral damage galore!
[ afbeelding ]
Ook fijn dat dit vlak na het ontslaan van de hogere juristen van het Pentagon gebeurt...quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Een van de weinigen wel denk ik. Het alternatief is afhankelijk zijn van Europeanen die onder elkaar niet uitkomen hoe het verder moet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het was een grap Jam, je neemt het echt veel te serieus.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Tsja. Ik snap niet zo goed met wat men nu met dat soort een haantjesgedraag aanmoet. Volgens mij worden dat soort lui ook wel keyboard warriors of edgelords genoemd. 't Gaat ook volkomen voorbij aan de realiteit dat Europa beschikt over prima opgeleidde en prima uitgeruste legers die ook gewoon actief meedoen op het wereldtoneel in allerhande conflicten, alleen heerst hier (en goddank ook) wat minder de cultuur dat dat allemaal maar feest en rock en roll is.
Om daar nog even aan toe te voegen, het is gewoon een hele rare, walgelijke opmerking. Europa heeft, uit NATO verband, de afgelopen jaren duizenden soldaten naar conflicten gestuurd uit solidariteit met de VS (hoe achterlijk die plannen ook waren), wat Europa ook miljarden heeft gekost en waarbij ook meer dan genoeg Europese jongens en meisjes gesneuveld zijn. Om dan nu uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel dat af te gaan zeiken, tsja, het is wat mistroostig allemaal.
Grappen hebben doorgaans het karakter dat men erom kan lachen. Nou ja, dat zullen sommigen vast wel kunnen, maar dit is toch niet mijn soort van humor hoor. Ik ben meer van zelfspot en iets met seks als het op grapjes aankomt. Allemaal een stuk gezelliger!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was een grap Jam, je neemt het echt veel te serieus.
CNN heeft een klip en klaere oorlogsboodschap van Trudeau die Trump - kortweg - een Putinpijper noemt.quote:
Lol, als ze daarop moeten gaan modereren dan blijft er geen user meer over in dit topic.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Gunner het volgende:
Mijn god wordt datzelfde riedeltje niet eens vermoeiend om te typen elke keer.
SNap niet dat de moderatie hier niet eens ingrijpt tegen een user die zijn discussiepartners dagelijks als dom wegzet,
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:41 schreef Fretwork het volgende:
@:Chivaz, is dit nog steeds geen probleem? Pas als er nukes afgevuurd worden kunnen we stellen dat ze kwaadaardig zijn, of niet?
Dat valt best wel mee. Kijk ik ben het ook niet met jou eens maar je discussieert ten minste nog op een beetje respectvolle manier. Dat kan ik waarderen. Wat Eagles doet is dat niet. dat is gewoon trollen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol, als ze daarop moeten gaan modereren dan blijft er geen user meer over in dit topic.
Er is nog geen resultaat geboekt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vergeleek hem al met Luis Suarez, het lijkt rommelig, het ziet er niet uit maar uiteindelijk boekt hij wel het resultaat dat hij voor ogen had.
Geen resultaat geboekt? Het is al een gegeven dat er met snelheid werk word gemaakt met het opschalen van defensie-uitgaven in de EU. Zelensky geeft aan de deal te willen tekenen, de bal ligt nu weer bij Trump.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is nog geen resultaat geboekt.
Dat de VS een grondstoffen deal met Oekraïne zou krijgen is onder Biden al bepaald.
Het enige wat Trump nu (mogelijk) gaat doen is die deal met Zelensky bekrachtigen.
Voor de rest ligt alles nog open.
Nope.quote:
Dat is resultaat van de EU, niet van Trump.quote:Het is al een gegeven dat er met snelheid werk word gemaakt met het opschalen van defensie-uitgaven in de EU.
Dat wilde hij sowieso al.quote:Zelensky geeft aan de deal te willen tekenen,
Die had de bal in de sloot geschopt.quote:de bal ligt nu weer bij Trump.
Yup.quote:De twee dingen waar hij om vroeg heeft hij dus nu gekregen, hoe kun je dat geen resultaat noemen?
Jij was gestopt met reageren omdat je kennelijk een patroon aan schijt-aan-de-wet- en schijt-aan-de-vrijheid-van-meningsuitingmaatregelen niet vond tellen. Vlak daarboven kwam iemand met een goede verifieerbare uiteenzetting over hoe het ministerie van justitie misbruikt wordt. Nog steeds van mening dat men straks gewoon kan protesteren tegen de regering?quote:
Misgunnen is een slechte karaktertrek dat afbreuk doet aan je eigen persoon.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
[..]
Dat is resultaat van de EU, niet van Trump.
[..]
Dat wilde hij sowieso al.
En was Kamala president geworden, dan was de deal onder Biden al getekend.
[..]
Die had de bal in de sloot geschopt.
Anders was de deal al ondertekend geweest.
[..]
Yup.
Want er is nog steeds niet getekend.
Zou je op zich aardige reality TV van kunnen maken, krijg je footage van MAGA's die de hele tijd "WTF!" roepen als de DOGE maatregelen henzelf keihard in het kruis raken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:09 schreef Vallon het volgende:
Blijft onvoorsptelbaar dat E.GOD afdeling DOGE's, inmiddels ruim 30.000 ambtenaeren de wacht heeft mogen en kunnen aanzeggen.
bron cnn-graphic
Ik vermoed dat menig Amerikaan straks zich gaat/wil verwonderen waarom sociale uitkeringen niet (meer op tijd) worden uitbetaald of dat bossen niet beheerd worden. Dingen die in ogen van gemaakte geldmakers, natuurlijk allemaal onnodig zijn.
Ik was gestopt met reageren omdat mijn zoon ook wat aandacht verdient. Ik moet het allemaal nog even nalezen want altijd als ik hier heb gepost heb ik elke keer een shitload aan notificaties.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij was gestopt met reageren omdat je kennelijk een patroon aan schijt-aan-de-wet- en schijt-aan-de-vrijheid-van-meningsuitingmaatregelen niet vond tellen. Vlak daarboven kwam iemand met een goede verifieerbare uiteenzetting over hoe het ministerie van justitie misbruikt wordt. Nog steeds van mening dat men straks gewoon kan protesteren tegen de regering?
Geen idee wat dat te betekenen heeft en wat de achterliggende reden is buiten bezuinigingen om. Maar dat dit soort maatregelen worden genomen uit kwaadaardigheid zoals je suggereert weiger ik te geloven.quote:Vervolgens komen er berichten binnen over het schrappen van toezicht op collateral damage in het Pentagon, vlak nadat de juristen eruit getyft zijn. Nog steeds van mening dat we Trump maar gewoon moeten vertrouwen?
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zou je op zich aardige reality TV van kunnen maken, krijg je footage van MAGA's die de hele tijd "WTF!" roepen als de DOGE maatregelen henzelf keihard in het kruis raken.
Hier ging het over toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ofcourse
https://www.rtl.nl/nieuws(...)erechtshof-executive
Hier laat hij toch blijken dat hij zich houd aan de wet. De titel van dat artikel suggereert dat hij zich niet aan de wet zou houden.quote:President Trump heeft flink wat kritiek geuit op de rechters en zegt in hoger beroep te gaan. Dinsdag verklaarde hij dat hij zich zou houden aan de uitspraken van de rechters: "Ik houd me altijd aan wat rechters bepalen." Maar in het weekend zei hij nog over een vonnis: 'Geen rechter zou eerlijk gezegd deze beslissing mogen nemen." Vicepresident JD Vance liet op social media weten dat 'het niet is toegestaan dat rechters de wettelijk positie inperken van de uitvoerende macht'.
Dus hier ging het dus allemaal om, nu is de president uiteraard verantwoordelijk en wellicht heeft hij gezegd dat betalingen weer gestart moesten worden maar is dat op een of andere reden niet gebeurt.quote:Eerder deze week uitte een rechter nog scherpe kritiek op Trump, die een totaal verbod had opgelegd op het verstrekken van overheidssubsidies. De rechter gaf bevel om die betalingen weer op te starten, maar constateerde een week later dat de regering dat in veel gevallen nog niet had gedaan. "De regering blijft in gebreke", schreef rechter John McConnell, die ook opmerkte dat wie een bevel van een rechter in de wind slaat, kan worden veroordeeld tot boetes of zelfs celstraf wegens 'minachting van de rechtbank'.
Ja, en wat ik trouwens ook niet begrijp is waarom de overige NATO landen (31) niet heel duidelijk maken dat indien de VS zich terugtrekt, ze dan zullen eisen dat de VS ook al hun militaire basissen in deze landen, zeg binnen een maand, moeten ontmantelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja Europa wat honderden miljarden aan defensie gaan spenderen in Europa.
Europa dat wakker aan het worden is en zich onafhankelijk op te stellen. Een Europese bevolking die begint te begrijpen dat een samenhangend Europa een wereldmacht is zonder weerga. Importtarieven die gaan aanjagen dat de Europese industrie winstgevender gaat zijn en de Amerikaanse minder.
Trump is de absolute idioot die de VS als wereldmacht bij het grof vuil zet.
Kom op zeg. Trump met het wijzende belerende vingertje de hele tijd. Vance die even nog even hem ter verantwoording roept over dank je wel zeggen. Feit is dat Zelensky minstens 33x dank je wel heeft gezegd en dan is zelensky niet respectvol?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:15 schreef Chivaz het volgende:
Zelensky was niet bepaald respectvol bezig.
Ja, net als sommige mensen in Nederland zou je kunnen uitrekenen wat mensen kosten. Die van het leger kosten enorm veel, zo ga je geen oorlogen winnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Erover klagen kan dan ook niet als er niemand meer werkt, volgens de Chivazzen heb je ook geen recht op een advocaat, want een mensenrecht kan nooit een mensenrecht zijn als er arbeid voor geleverd moet worden. Je eet maar een appel of zoiets.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:09 schreef Vallon het volgende:
Blijft onvoorsptelbaar dat E.GOD afdeling DOGE's, inmiddels ruim 30.000 ambtenaeren de wacht heeft mogen en kunnen aanzeggen.
bron cnn-graphic
Ik vermoed dat menig Amerikaan straks zich gaat/wil verwonderen waarom sociale uitkeringen niet (meer op tijd) worden uitbetaald of dat bossen niet beheerd worden. Dingen die in ogen van gemaakte geldmakers, natuurlijk allemaal onnodig zijn.
Misschien kunnen ze Kutcher overhalen om DOGE'D te gaan presenteren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zou je op zich aardige reality TV van kunnen maken, krijg je footage van MAGA's die de hele tijd "WTF!" roepen als de DOGE maatregelen henzelf keihard in het kruis raken.
Make America Rape Again.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Erover klagen kan dan ook niet als er niemand weer werkt, volgens de Chivazzen heb je ook geen recht op een advocaat, want een mensenrecht kan nooit een mensenrecht zijn als er arbeid voor geleverd moet worden. Je eet maar een appel of zoiets.
[ afbeelding ]
En weer zo'n mooi voorbeeld hoe verachtelijk ze in bepaalde hoeken en kringen zijn.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Elon Musk suffers total collapse on Joe Rogan podcast
Dat is een fase die 27 stappen verderop ligt. Vooralsnog heeft VS het NATO verband niet opgezegd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:42 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, en wat ik trouwens ook niet begrijp is waarom de overige NATO landen (31) niet heel duidelijk maken dat indien de VS zich terugtrekt, ze dan zullen eisen dat de VS ook al hun militaire basissen in deze landen, zeg binnen een maand, moeten ontmantelen.
de drie bases op groenland die zal ie zeker niet gaan ontmantelenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is een fase die 27 stappen verderop ligt. Vooralsnog heeft VS het NATO verband niet opgezegd.
Wat de functie voor NATO gezien toenadering door VS tot Rusland nog is, moet zichzelf opnieuw gaan rechtvaardigen.
Wat vooral lastig blijkt dat er zaken gedaan moet worden met de grootste speler die narcistisch aan blackjacken is geslagen.
Beetje als een verkrachter of moordenaar in staat is om de ander aan z'n misdadige grillen te onderwerpen ?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:31 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet het Trump nageven. Hij krijgt het toch even voor elkaar om een wanhopig, belegerd land tot een deal te bewegen.
Just another day of het geboefte in het witte huis maakt vrienden over de hele wereldquote:
Als Trump een sterke leider was - een 'dealmaker' - had hij Poetin onder druk gezet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beetje als een verkrachter of moordenaar in staat is om de ander aan z'n misdadige grillen te onderwerpen ?
Het trieste is dat Trump in bepaalde kringen daarom wordt gezien als sterke man die doet (wat zij zelf zouden willen doen) als grab her by the pussy.
Ik geef dat soort mensen helemaal niets anders dan ze classificeren als misdadigers. Dat ze er mee weg komen is vooral omdat hun volgers dat mogelijk (willen) maken.
Beetje 20-20 hindsight natuurlijk. Oekraïne was destijds de 3e nucleaire wereldmacht, als afvallige sovjetrepubliek, in een bijna onoplosbare puzzel rondom het arsenaal van een gedesintegreerde SU. Als Oekraïne toen niet ontwapend was had dat later ongetwijfeld tot andere, niet per se minder grote, problemen geleid.quote:Op woensdag 5 maart 2025 00:14 schreef Perrin het volgende:
Die naïeve Oekraïners geloofden de Amerikanen nog ook.
[ x ]
Nou ja, voornamelijk ook omdat de Democraten een rampzalige campagne hebben gevoerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beetje als een verkrachter of moordenaar in staat is om de ander aan z'n misdadige grillen te onderwerpen ?
Het trieste is dat Trump in bepaalde kringen daarom wordt gezien als sterke man die doet (wat zij zelf zouden willen doen) als grab her by the pussy.
Ik geef dat soort mensen helemaal niets anders dan ze classificeren als misdadigers. Dat ze er mee weg komen is vooral omdat hun volgers dat mogelijk (willen) maken.
Ja en die demente Biden die persee nog een termijn wilde , dat was wel het ergste , daarna kwam Harris en die was volslagen incompetent , met haar eindeloze gezwam over het vrouwenlichaam , alsof de USA verder totaal geen problemen heeft als drugs of migratie of taxesquote:Op woensdag 5 maart 2025 01:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, voornamelijk ook omdat de Democraten een rampzalige campagne hebben gevoerd.
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3ljly76b3ak2tquote:Op woensdag 5 maart 2025 03:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hahahaha
"No more unelected bureaucrats" terwijl Elon naast hem staat.
Je verzint 't niet.
Je bent er best emotioneel onder merk ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Misgunnen is een slechte karaktertrek dat afbreuk doet aan je eigen persoon.
Dat zijn ze niet het ging om het tekenen van een grondstoffen deal die vorig jaar al getekend zou worden, maar door Zelensky had uitgesteld omdat Trump de verkiezingen had gewonnen.quote:Het is voor een ieder duidelijk dat dankzij de acties van Trump de zaken in Europa in een stroomversnelling zijn geraakt.
Omdat het niet juist is.quote:Waarom zou je dat in hemelsnaam willen ontkennen?
Jawel, en in feite geef je dat zelf toe.quote:Overigens was het niet Trump die de bal in de sloot had geschopt
De grap is dat je telkens claimt dit gedrag af te keuren omdat je dit soort emotioneel gedrag als feministisch beschouwt.quote:, Zelensky was niet bepaald respectvol bezig. Hij had volgens Rubio al toegezegd om de deal te tekenen maar op een of andere manier vond hij het nodig om voor de pers nog even wat extra’s eruit te slepen.
Vervolgens noemt hij de VP een bitch en beschuldigt hem daar ook nog even van het verspreiden van Russische desinformatie.
Dan moet je niet raar staan te kijken dat je uiteindelijk het Witte Huis word uitgetrapt en op de harde manier gedwongen word om toch te kiezen voor vrede.
De deal lag er al voordat Trump aan de macht kwam.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:31 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet het Trump nageven. Hij krijgt het toch even voor elkaar om een wanhopig, belegerd land tot een deal te bewegen.
Het probleem is dat Trump bij die deal geen veiligheidsgarantie wil afgeven voor het geval Putin zich niet aan de deal houdt. Tja dan heeft Zelensky er weinig aan natuurlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2025 05:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
De deal lag er al voordat Trump aan de macht kwam.
Klopt, en feite traineert Trump de afhandeling van de deal, en door ondertussen hulp aan Oekraïne stop te zetten is hij ook nog verantwoordelijk voor meer slachtoffers in Oekraïne.quote:Op woensdag 5 maart 2025 05:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het probleem is dat Trump bij die deal geen veiligheidsgarantie wil afgeven voor het geval Putin zich niet aan de deal houdt. Tja dan heeft Zelensky er weinig aan natuurlijk.
Ondertussen geeft Trump anti transgenderbekeid een hogere prioriteit dan het reduceren van inflatie, en slaagt hij in de eerste maand er niet in om het gemiddelde aan deportaties door Biden te halen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 02:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja en die demente Biden die persee nog een termijn wilde , dat was wel het ergste , daarna kwam Harris en die was volslagen incompetent , met haar eindeloze gezwam over het vrouwenlichaam , alsof de USA verder totaal geen problemen heeft als drugs of migratie of taxes
Als jij dit zich gewoon aan de wet houden vindt denk ik dat we snel uitgepraat zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hier ging het over toch?
[..]
Hier laat hij toch blijken dat hij zich houd aan de wet. De titel van dat artikel suggereert dat hij zich niet aan de wet zou houden.
[..]
Dus hier ging het dus allemaal om, nu is de president uiteraard verantwoordelijk en wellicht heeft hij gezegd dat betalingen weer gestart moesten worden maar is dat op een of andere reden niet gebeurt.
Dit is absoluut zagen aan de rechterlijke macht, o.a. via intimidatie.quote:"Maar in het weekend zei hij nog over een vonnis: 'Geen rechter zou eerlijk gezegd deze beslissing mogen nemen." Vicepresident JD Vance liet op social media weten dat 'het niet is toegestaan dat rechters de wettelijk positie inperken van de uitvoerende macht'."
Inb4: 'Maar aan de andere kant wordt net zo goed gelogen!'quote:Op woensdag 5 maart 2025 06:46 schreef Basp1 het volgende:
Wat een lijst heeft deze man toch weer op een 1 avond bij elkaar overdreven, verdraaid en gelogen.Dat lukt onze magapaaien in dit topic zelfs niet. Maar natuurlijk wel weer genoeg dingetjes die deze geïndoctrineerde groep magas als pavlov reactie gaan herhalen.
artikel uit de nyt
Fact-Checking Trump’s Address to Congress
Inb4 'Maar community notes zijn beter, dit is bevooroordeeldquote:Op woensdag 5 maart 2025 06:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Inb4: 'Maar aan de andere kant wordt net zo goed gelogen!'![]()
Maga pavlov reactie: dat is een whataboutism.quote:Op woensdag 5 maart 2025 06:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Inb4: 'Maar aan de andere kant wordt net zo goed gelogen!'![]()
Aan de andere kant, wat is zo'n garantie precies waard van de VS?quote:Op woensdag 5 maart 2025 05:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het probleem is dat Trump bij die deal geen veiligheidsgarantie wil afgeven voor het geval Putin zich niet aan de deal houdt. Tja dan heeft Zelensky er weinig aan natuurlijk.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Perrin het volgende:
En natuurlijk wil hij net als Poetin en Xi landjepik gaan doen.
[ x ]
En die fact-checks zijn behoorlijk meh.quote:Op woensdag 5 maart 2025 06:46 schreef Basp1 het volgende:
Wat een lijst heeft deze man toch weer op een 1 avond bij elkaar overdreven, verdraaid en gelogen.Dat lukt onze magapaaien in dit topic zelfs niet. Maar natuurlijk wel weer genoeg dingetjes die deze geïndoctrineerde groep magas als pavlov reactie gaan herhalen.
artikel uit de nyt
Fact-Checking Trump’s Address to Congress
In zijn gedachte gaan China, Rusland en Amerika samen alle landen opslokken om drie megalanden over te houden. Als het aan Elon ligt komen er zelfs meer kleinere stedenlanden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:18 schreef Gunner het volgende:
Jeetje de grote Donald trump show dus.
Gewoon even zo over Groenland spreken. Alsof het een Amazon pakketje is.
"Hahaha het is Trump hij zegt gekke dingen hahaha niks om je zorgen over te maken hahaha zo ver zal het vast niet komen hahaha"quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Perrin het volgende:
En natuurlijk wil hij net als Poetin en Xi landjepik gaan doen.
[ x ]
Ja dat gaat niet gebeuren tenzij een georganiseerde coup. Anders is het treason en daar staan best wel straffen op.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:44 schreef Gunner het volgende:
Ik hoop dat iemand ergens in de military zegt, als dat moment komt; "dat gaan we dus niet doen"
maar ja de hoge omes zijn natuurlijk inmiddels zorgvuldig vervangen die dat zouden durven.
De tandjes...quote:
Hij wil uiteraard van die agenten deze figuren maken:quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De tandjes...
Ik bedoel, ik snap dat je in een land als de VS het risico voor agenten wil verkleinen, zeker met hun beperkte training vs gewapende bevolking.
Op het niet teruggeven van vertrouwelijk informatie en het ook nog eens aan niet geautoriseerde mensen doorvertellen ook, maar daar heeft men in de VS ook niets mee gedaan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja dat gaat niet gebeuren tenzij een georganiseerde coup. Anders is het treason en daar staan best wel straffen op.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja dat gaat niet gebeuren tenzij een georganiseerde coup. Anders is het treason en daar staan best wel straffen op.
Op zich wel een interessante casus. Ik begreep dat militairen trouw zweren aan de grondwet (net als de president overigens), niet aan een persoon. Is het dan landverraad als je niet meegaat in ongrondwettelijk handelen van de president?quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
EO in 3...2...1...quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:57 schreef Lurf het volgende:
[..]
[..]
Op zich wel een interessante casus. Ik begreep dat militairen trouw zweren aan de grondwet (net als de president overigens), niet aan een persoon. Is het dan landverraad als je niet meegaat in ongrondwettelijk handelen van de president?
Ja, als je erover begint word je de zaal uitgegooid. Dus ja, niets afleiding, gewoon Hitler-praktijken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:00 schreef aquawoman het volgende:
Nogmaals veel afleidingskunsten van Trump, zodat niemand het heeft over het republikeinse budget voorstel heeft waarin de rijken tax cuts krijgen en medicare/medicaid/social security kapot gemaakt worden. Geven aan de rijken en nemen van de armen.
Het is inderdaad erg onwerkelijk om te zien hoe de Republikeinen uit het congres als robots klappen en juichen voor hun koning. Terwijl ze door dezelfde koning de facto totaal buiten spel zijn gezet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:08 schreef Janneke141 het volgende:
De beelden maken wel direct duidelijk wat de volksvertegenwoordiging in de VS op dit moment (en dus de komende 4 jaar) voorstelt: klapvee namens de republikeinen, tandeloos namens de democraten.
Dat ja. Je zou toch mogen verwachten dat op zijn minst een deel van de Republikeinen hiertegen in verzet komt, maar ze hobbelen er allemaal achteraan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:11 schreef xpompompomx het volgende:
Terwijl ze door dezelfde de facto totaal buiten spel zijn gezet.
In 2026 zijn er midterms waarbij het hele huis en een deel van de senaat moet worden herkozen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:08 schreef Janneke141 het volgende:
De beelden maken wel direct duidelijk wat de volksvertegenwoordiging in de VS op dit moment (en dus de komende 4 jaar) voorstelt: klapvee namens de republikeinen, tandeloos namens de democraten.
Oh ja, dat is waar. Ik vergeet altijd dat politiek slechts draait om de volgende verkiezingen, en niet om zoiets banaals als het landsbelang of gewoon algemene principes.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
In 2026 zijn er midterms waarbij het hele huis en een deel van de senaat moet worden herkozen.
Ze kunnen kiezen, loyaliteit tonen of weggepest worden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ja. Je zou toch mogen verwachten dat op zijn minst een deel van de Republikeinen hiertegen in verzet komt, maar ze hobbelen er allemaal achteraan.
Trump en Musk hebben vast wel een snood plannetje klaar daarvoor.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
In 2026 zijn er midterms waarbij het hele huis en een deel van de senaat moet worden herkozen.
Never go full Kim Jong Un!quote:Op woensdag 5 maart 2025 02:16 schreef Perrin het volgende:
Musk heeft nu een kapsel dat beter past bij zijn huidige politieke ideologie [ x ]
Er kunnen wel allemaal snode plannetjes zijn, maar vooralsnog is de democratie nog niet omver geworpen hoor.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump en Musk hebben vast wel een snood plannetje klaar daarvoor.
We gaan het meemaken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er kunnen wel allemaal snode plannetjes zijn, maar vooralsnog is de democratie nog niet omver geworpen hoor.
Natuurlijk, je kunt als executive branch wel slopen en sneller bewegen dan andere branches, maar vooralsnog wordt het congres niet tegen hun zin aan de kant geschoven en wordt gerechtelijke uitspraken ook nog nie top grote schaal genegeerd.
Never go full Kim Jong Un!quote:Op woensdag 5 maart 2025 02:16 schreef Perrin het volgende:
Musk heeft nu een kapsel dat beter past bij zijn huidige politieke ideologie [ x ]
Project 2025 is een leugen en fantasie en wordt echt niet uitgevoerd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Hahaha het is Trump hij zegt gekke dingen hahaha niks om je zorgen over te maken hahaha zo ver zal het vast niet komen hahaha"
Als menselijke geest érgens goed in is, is het wel het ontkennen van ongemakkelijke waarheden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Never go full Kim Jong Un!
[..]
Project 2025 is een leugen en fantasie en wordt echt niet uitgevoerd.
Beetjes zoals Mein Kampf. misschien hadden ze het My struggle moeten noemen.
Ontbinden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:42 schreef Vis1980 het volgende:
Wat doet John Wilkes Booth tegenwoordig?
Ik ontken alles.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als menselijke geest érgens goed in is, is het wel het ontkennen van ongemakkelijke waarheden.
Overigens net een leuk artikel hierover opgesnord. Gaat over Trump en waarom ie altijd liegt. Beetje een huis-, tuin- en keukenartikeltje maar er zou zomaar eens een waarheid in kunnen schuilen. Of niet. Misschien lieg ik gewoon.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:27 schreef Salina het volgende:
[..]
Selectieve waarneming, confirmation bias en cognitieve dissonantie vieren dan ook hoogtij bij dat soort lieden en in dit soort discussies. Alles om maar niet toe te geven (bewust of onbewust) dat je misschien toch eens ongelijk zou kunnen hebben of dat je ook wel eens anders naar een bepaald vraagstuk kunt kijken.
Overigens niet alleen bij Trump-fans maar bij zo'n beetje iedereen wel in meer of mindere mate, maar toch met name en in hoge mate bij de mensen die er nogal extreme gedachten op nahouden (zowel aan linker- als aan rechterzijde). Hetzelfde zie je ook in andere gevoelige discussies (Israël/Palestina, Oekraïne/Rusland).
Wel leuk (interessant) om te aanschouwen vanaf een zijkant. Soms ook wel doodvermoeiend trouwens (om te lezen).
Het is me wa met die Trumpfansquote:De openbaar aanklager van Florida is een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar Andrew en Tristan Tate. De broers worden in Roemenië verdacht van mensenhandel.
De aanklager maakte op X bekend dat hij de opdracht heeft gegeven om het onderzoek te starten. "Op basis van grondig onderzoek heb ik huiszoekingsbevelen uitgevaardigd en dagvaardingen uitgestuurd in het inmiddels actieve strafonderzoek naar de Tate-broers."
--
Ook in Engeland lopen rechtszaken tegen de twee en deze maand klaagde een Amerikaanse vrouw hen nog aan vanwege dwang tot sekswerk. Die aanklacht was de eerste in de VS tegen de broers.
En dit is dan het niveau...quote:
12 uur geweest he, dus dan is het tijd om op te staan en de eerste lauwe halve liter Schultenbrau achterover te slaan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:06 schreef Vis1980 het volgende:
Ah, de Nederlandse MAGA Beweging is ook weer wakker.
Nou ja, in ieder geval kan de geest van James Buchanan rust vinden...quote:
Dat zegt ook alles over wat voor types het zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die lachen om pestgedrag zijn wel een speciaal soort minderwaardig
Ze klapt er immers voor, ze is daar een voorstander van waarom klap je daar anders voor?quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:16 schreef Vis1980 het volgende:
Ook totaal over het moment heenstappen waarin hij haar beschuldigt van 'de oorlog langer laten duren'.
Nee.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:29 schreef Chivaz het volgende:
Cry me a river, als het andersom gebeurde hadden jullie het geweldig gevonden.
Grote kans dat Biden die positie over heeft genomen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou ja, in ieder geval kan de geest van James Buchanan rust vinden...
De kans dat hij de slechtst beoordeelde president aller tijden blijft is nu wel nihil.
Die scoort in de huidige lijsten behoorlijk redelijk; bovenste helft in ieder geval.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Grote kans dat Biden die positie over heeft genomen.
Ja, maar DIE lijsten zijn woke!quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die scoort in de huidige lijsten behoorlijk redelijk; bovenste helft in ieder geval.
Het verschil niet zien tussen een president die tijdens een officiële toespraak iemand belachelijk maakt of een comedian die tijdens een uitzending een grapje maakt over de zittende macht..quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Cry me a river, als het andersom gebeurde hadden jullie het geweldig gevonden.
Ik heb de nodige filmpjes van Oliver etc hier voorbij zien komen waar Trump op de hak werd genomen. Nu gebeurt het een keer andersom en je scheurt uit je panty.
Niet echt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar DIE lijsten zijn woke!
Maar politieagenten moeten meer respect krijgen.quote:
Zoveel respect dat je na vier overleden politieagenten de daders vrijlaat uit de gevangenis.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar politieagenten moeten meer respect krijgen.
Do as I say, not as I do.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zoveel respect dat je na vier overleden politieagenten de daders vrijlaat uit de gevangenis.
Ergens voor klappen is wel enorm in kracht verminderd nadat het klapvee gisteren liet zien hoe men dat in Rusland ook doet. Maar ja, wat verwacht je van een klapmongool.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze klapt er immers voor, ze is daar een voorstander van waarom klap je daar anders voor?
* een gekozen volksvertegenwoordiger op grond van haar etnische afkomstquote:Op woensdag 5 maart 2025 12:33 schreef Friggles het volgende:
[..]
Het verschil niet zien tussen een president die tijdens een officiële toespraak iemand* belachelijk maakt of een comedian die tijdens een uitzending een grapje maakt over de zittende macht..
De grote vraag is nu: durft Trump ook nog de veroordeelde agent voor de moord op Floyd gratie te geven?quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zoveel respect dat je na vier overleden politieagenten de daders vrijlaat uit de gevangenis.
Van die losers die kwijlend lopen te slijmen bij de pestkoppen omdat ze doodsbang zijn het volgende slachtoffer te worden.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
Mensen die lachen om pestgedrag zijn wel een speciaal soort minderwaardig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |