Precies, daarom zeg ik taktiek. De beste manier om Trump te bespelen is om (tijdelijk en taktisch) in z'n reet te kruipen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Be the bigger man, dat concept snap ik, maar dit is nu juist het ego strelen waar trump zo op kickt.
Als dat zo is dan kunnen ze naar de rechter en dan word dit zo van tafel geveegd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jah echt hoor! Over een paar weken blijkt het zoals altijd weer gewoon te zijn zoals wij hier stellen en dan ga je dat weer zitten verdedigen.
Dat klopt, maar ik heb geen pleidooi gehouden om de federale wet te negeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat vind jij. Als het gaat over abortus, bijvoorbeeld. Hele pleidooien heb je gehouden dat idealiter alles bij de staten zou komen te liggen.
Nee, maar wel genoeg pleidooien dat zaken als abortus niet een keuze van het individu moet zijn, noch door de federale overheid geregeld moet worden, maar (om de een of andere reden) op staatsniveau bepaald zou moeten worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb geen pleidooi gehouden om de federale wet te negeren.
Ofcoursequote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als dat zo is dan kunnen ze naar de rechter en dan word dit zo van tafel geveegd.
Dat klopt, het liefst had ik een federaal verbod gezien omdat ik het leven beschermen belangrijk vind. Gezien het feit dat veel mensen anders tegen abortus aan kijken is dit een goede tussenoplossing.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:20 schreef JAM het volgende:
[..]
Nee, maar wel genoeg pleidooien dat zaken als abortus niet een keuze van het individu moet zijn, noch door de federale overheid geregeld moet worden, maar (om de een of andere reden) op staatsniveau bepaald zou moeten worden.
Wellicht, maar je bent het dus wel met Maine eens dat deze interpretatie van de wet aan de staten overgelaten moet worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb geen pleidooi gehouden om de federale wet te negeren.
Ja, dan kan je je willetje in ieder geval nog een deel van de bevolking door de strot duwen, inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, het liefst had ik een federaal verbod gezien omdat ik het leven beschermen belangrijk vind. Gezien het feit dat veel mensen anders tegen abortus aan kijken is dit een goede tussenoplossing.
In principe ja, al ben ik wel tegen de positie die de gouverneur van Maine inneemt. Ontzettend oneerlijk tegenover de sportende dames die met oneerlijke concurrentie te maken hebben. In sommige sporten word het zelfs gevaarlijk om dit toe te staan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht, maar je bent het dus wel met Maine eens dat deze interpretatie van de wet aan de staten overgelaten moet worden.
Van wanneer is dit een ding?quote:
Niet met je oneens; anderzijds zou ik redeneren dat we het hier over het beleid van trump hebben. In de breedste zin van het woord.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen snappen het concept whataboutisme ook maar moeizaam, maar dat heeft ook te maken met het feit dat men de de kunst van het discussiëren niet meer verstaat.
Als iemand een claim poneert van de vorm 'Ik hecht veel waarde aan X, daarom maak ik bezwaar tegen Y', dan kun je enerzijds betwisten dat Y volgt uit X of je betwist dat iemand heel veel waarde hecht aan X door te wijzen op Z volgend uit X waarmee de persoon geen enkele moeite had.
Dat is geen whataboutisme. Een whataboutisme is op "Ik vind X onwenselijk" reageren met 'Ja maar Y', want het feit dat Y onwenselijk is, maakt niet dat X dat niet is.
Je kan het ook zo zien, er worden heel wat kinderen geboren die van het leven kunnen genieten net zoals jij en ik ook doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, dan kan je je willetje in ieder geval nog een deel van de bevolking door de strot duwen, inderdaad.
Prima. Sta mij dan ook nog even toe te zeggen dat dat standpunt van jou als enige doel het in stand houden en begunstigen van een walgelijke en onnodige doodscultus die voorkomt uit een onbegrip van de meest basalse biologie en een zonderlinge, latente vrouwenhaat heeft. Verder hoeven we het er dan niet meer over te hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan het ook zo zien, er worden heel wat kinderen geboren die van het leven kunnen genieten net zoals jij en ik ook doen.
Maar laten we het hier maar bij laten want ik heb geen zin en tijd om een oeverloze discussie over abortus te houden.
Jullie kennen mijn standpunt wat dit betreft en ik weet hoe jullie erin staan.
Als je het leven wil beschermen dan haat je vrouwen? Haat ik dan ook mannen om dat die financieel moeten bloeden voor zo’n kleine? Vooral in de VS zijn de regels rond child support meedogenloos.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Prima. Sta mij dan ook nog even toe te zeggen dat dat standpunt van jou als enige doel het in stand houden en begunstigen van een walgelijke en onnodige doodscultus die voorkomt uit een onbegrip van de meest basalse biologie en een zonderlinge, latente vrouwenhaat heeft. Verder hoeven we het er dan niet meer over te hebben.
Dat de Amerikaanse tech-industrie oneerlijk concurreert is een feit. Google betaalde een hele Twitter per jaar (42 Miljard) aan apple om de default search machine te zijn. Daar heeft de rechter pas na jaren een stokje voor gestoken. Google maakt al jaren de zoekresultaten bewust slechter, omdat het ze meer oplevert, ze hebben toch geen concurrentie. De grote tech bedrijven kopen ook concurrenten op zoals Facebook snel Instagram kocht toen het leek wat te worden. Of zoals Whatsapp snel ingelijfd werd toen dat wat leek te worden. Over de oneerlijke concurrentie door big tech kun je hele boeken schrijven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een 'Trumpiaanse mening' is. Ik zeg dat je dezelfde denkfout maakt. Dit is feitelijk stellen dat het feit dat de de reden dat wij hier geen bruisende tech sector hebben is dat ze in de VS oneerlijk concurreren. Net als dat Trump denkt dat de reden dat ze daar geen bruisende industriële sector hebben is omdat ze in het buitenland oneerlijk concurreren. Voor sommige landen geldt dat, maar de VS heeft vooral haar allocatie van kapitaal naar optimaal rendement goed voor elkaar.
Als Europa met inferieure alternatieven met veel achterstand gaat komen dan is de Europese consument ook de dupe. Met wat uitzonderingen daargelaten zoals massale staatssubsidies is internationale handel er vooral vanuit efficiencyoverwegingen. En zelfs met massale subsidie profiteert de buitenlandse consument feitelijk gewoon van die subsidie.
Voor de consument op korte termijn niet nee. Op langere termijn kan het prima gunstig zijn om nog wel autoindustrie in Europa te behouden. Ook gezien autonomie van Europa tegenwoordig als heel belangrijk wordt gezien. Markten op zijn beloop laten is op lange termijn nooit gunstig voor de consument, dat eindigt in zeer inefficiente monopolies.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 17:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die importheffingen op Chinese EV's komt door de lobby van de Europese autoindustrie en is helemaal niet gunstig voor de gemiddelde Europeaan.
Beschermen van dat leven is anders wat minder belangrijk dan het stopzetten van USAID. Dus zo belangrijk lijk je het niet te vinden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat klopt, het liefst had ik een federaal verbod gezien omdat ik het leven beschermen belangrijk vind. Gezien het feit dat veel mensen anders tegen abortus aan kijken is dit een goede tussenoplossing.
En wederom een whataboutism. Ik heb een goed idee, waarom voeren we niet wereldwijd het communisme in, dan is iedereen gered.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:38 schreef Friggles het volgende:
[..]
Beschermen van dat leven is anders wat minder belangrijk dan het stopzetten van USAID. Dus zo belangrijk lijk je het niet te vinden.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wederom een whataboutism. Ik heb een goed idee, waarom voeren we niet wereldwijd het communisme in, dan is iedereen gered.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen snappen het concept whataboutisme ook maar moeizaam, maar dat heeft ook te maken met het feit dat men de de kunst van het discussiëren niet meer verstaat.
Als iemand een claim poneert van de vorm 'Ik hecht veel waarde aan X, daarom maak ik bezwaar tegen Y', dan kun je enerzijds betwisten dat Y volgt uit X of je betwist dat iemand heel veel waarde hecht aan X door te wijzen op Z volgend uit X waarmee de persoon geen enkele moeite had.
Dat is geen whataboutisme. Een whataboutisme is op "Ik vind X onwenselijk" reageren met 'Ja maar Y', want het feit dat Y onwenselijk is, maakt niet dat X dat niet is.
Het zijn je eigen argumenten en posts. Weinig whataboutism aan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wederom een whataboutism. Ik heb een goed idee, waarom voeren we niet wereldwijd het communisme in, dan is iedereen gered.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |