Klopt, de waarde voor de VS (of eigenlijk de Trump-regering) zit niet in de grondstoffen. Dat is een langetermijndoel, en het is ook nog eens veel te vaag en onzeker wat er nou eigenlijk gewonnen kan worden. Maar het is wel een papiertje waar Trump mee thuis kan komen. Daarom zal er toch ook iets "op papier" tegenover moeten staan - waar Trump dan wellicht over een tijd zijn billen mee afveegt, maar dat zij dan zo.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:13 schreef Szura het volgende:
Dit alles is ook alleen maar bedoeld zodat die oranje downie met een papiertje kan wapperen en doen alsof hij 150 BILLION / 350 BILLION / 500 BILLION (streep door naar gelang zn humeur) ‘terugkrijgt’
Vind ik ook maar blijkbaar is Oekraïne dusdanig wanhopig dat ze toch de knieval gaan maken. Trump gaat zich hierdoor alleen maar gesterkt voelen nu zijn gedrag opnieuw is beloond jammer genoeg. Ik hoop dat Oekraïne de deal in de prullenbak gooit zodra Trump alsnog zijn handen van Oekraïne af trekt.... wat betreft het niet nakomen van afspraken heeft Oekraïne nog een appeltje met de VS te schillen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben ik de enige die het een slecht idee vindt die grondstoffendeal alsnóg te tekenen?
Ja, dat heeft 'ie van Steve Bannon geleerd. De MAGA adepten hier flikken trouwens elke dag hetzelfde trucje. Reden temeer om niet langer te reageren op die fascisten, ze gebruiken reply's op hun drek immers toch alleen maar om nóg meer drek de ether in te slingeren.quote:
Jup, gewoon niet reageren op de bekende klanten en je energie steken in oprechte gebruikers (en dat mogen ook oprechte Trump-adepten zijn).quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, dat heeft 'ie van Steve Bannon geleerd. De MAGA adepten hier flikken trouwens elke dag hetzelfde trucje. Reden temeer om niet langer te reageren op die fascisten, ze gebruiken reply's op hun drek immers toch alleen maar om nóg meer drek de ether in te slingeren.
Nee, ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ben ik de enige die het een slecht idee vindt die grondstoffendeal alsnóg te tekenen?
Geef de VS gewoon het alleenrecht op alle grondstoffen in de Donbas.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vind ik ook maar blijkbaar is Oekraïne dusdanig wanhopig dat ze toch de knieval gaan maken. Trump gaat zich hierdoor alleen maar gesterkt voelen nu zijn gedrag opnieuw is beloond jammer genoeg. Ik hoop dat Oekraïne de deal in de prullenbak gooit zodra Trump alsnog zijn handen van Oekraïne af trekt.... wat betreft het niet nakomen van afspraken heeft Oekraïne nog een appeltje met de VS te schillen.
Mi gado, de gestoordheid van die lui kent werkelijk geen grenzen... Ik mag toch hopen dat de burgers heel gauw massaal hun bek open gaan trekken en zeggen dat enough is enough!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
Nog meer MAGA 'pro life' maatregelen.
Collateral damage galore!
[ afbeelding ]
Ook fijn dat dit vlak na het ontslaan van de hogere juristen van het Pentagon gebeurt...quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Een van de weinigen wel denk ik. Het alternatief is afhankelijk zijn van Europeanen die onder elkaar niet uitkomen hoe het verder moet.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het was een grap Jam, je neemt het echt veel te serieus.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 19:21 schreef JAM het volgende:
[..]
Tsja. Ik snap niet zo goed met wat men nu met dat soort een haantjesgedraag aanmoet. Volgens mij worden dat soort lui ook wel keyboard warriors of edgelords genoemd. 't Gaat ook volkomen voorbij aan de realiteit dat Europa beschikt over prima opgeleidde en prima uitgeruste legers die ook gewoon actief meedoen op het wereldtoneel in allerhande conflicten, alleen heerst hier (en goddank ook) wat minder de cultuur dat dat allemaal maar feest en rock en roll is.
Om daar nog even aan toe te voegen, het is gewoon een hele rare, walgelijke opmerking. Europa heeft, uit NATO verband, de afgelopen jaren duizenden soldaten naar conflicten gestuurd uit solidariteit met de VS (hoe achterlijk die plannen ook waren), wat Europa ook miljarden heeft gekost en waarbij ook meer dan genoeg Europese jongens en meisjes gesneuveld zijn. Om dan nu uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel dat af te gaan zeiken, tsja, het is wat mistroostig allemaal.
Grappen hebben doorgaans het karakter dat men erom kan lachen. Nou ja, dat zullen sommigen vast wel kunnen, maar dit is toch niet mijn soort van humor hoor. Ik ben meer van zelfspot en iets met seks als het op grapjes aankomt. Allemaal een stuk gezelliger!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was een grap Jam, je neemt het echt veel te serieus.
CNN heeft een klip en klaere oorlogsboodschap van Trudeau die Trump - kortweg - een Putinpijper noemt.quote:
Lol, als ze daarop moeten gaan modereren dan blijft er geen user meer over in dit topic.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Gunner het volgende:
Mijn god wordt datzelfde riedeltje niet eens vermoeiend om te typen elke keer.
SNap niet dat de moderatie hier niet eens ingrijpt tegen een user die zijn discussiepartners dagelijks als dom wegzet,
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:41 schreef Fretwork het volgende:
@:Chivaz, is dit nog steeds geen probleem? Pas als er nukes afgevuurd worden kunnen we stellen dat ze kwaadaardig zijn, of niet?
Dat valt best wel mee. Kijk ik ben het ook niet met jou eens maar je discussieert ten minste nog op een beetje respectvolle manier. Dat kan ik waarderen. Wat Eagles doet is dat niet. dat is gewoon trollen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lol, als ze daarop moeten gaan modereren dan blijft er geen user meer over in dit topic.
Er is nog geen resultaat geboekt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vergeleek hem al met Luis Suarez, het lijkt rommelig, het ziet er niet uit maar uiteindelijk boekt hij wel het resultaat dat hij voor ogen had.
Geen resultaat geboekt? Het is al een gegeven dat er met snelheid werk word gemaakt met het opschalen van defensie-uitgaven in de EU. Zelensky geeft aan de deal te willen tekenen, de bal ligt nu weer bij Trump.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er is nog geen resultaat geboekt.
Dat de VS een grondstoffen deal met Oekraïne zou krijgen is onder Biden al bepaald.
Het enige wat Trump nu (mogelijk) gaat doen is die deal met Zelensky bekrachtigen.
Voor de rest ligt alles nog open.
Nope.quote:
Dat is resultaat van de EU, niet van Trump.quote:Het is al een gegeven dat er met snelheid werk word gemaakt met het opschalen van defensie-uitgaven in de EU.
Dat wilde hij sowieso al.quote:Zelensky geeft aan de deal te willen tekenen,
Die had de bal in de sloot geschopt.quote:de bal ligt nu weer bij Trump.
Yup.quote:De twee dingen waar hij om vroeg heeft hij dus nu gekregen, hoe kun je dat geen resultaat noemen?
Jij was gestopt met reageren omdat je kennelijk een patroon aan schijt-aan-de-wet- en schijt-aan-de-vrijheid-van-meningsuitingmaatregelen niet vond tellen. Vlak daarboven kwam iemand met een goede verifieerbare uiteenzetting over hoe het ministerie van justitie misbruikt wordt. Nog steeds van mening dat men straks gewoon kan protesteren tegen de regering?quote:
Misgunnen is een slechte karaktertrek dat afbreuk doet aan je eigen persoon.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope.
[..]
Dat is resultaat van de EU, niet van Trump.
[..]
Dat wilde hij sowieso al.
En was Kamala president geworden, dan was de deal onder Biden al getekend.
[..]
Die had de bal in de sloot geschopt.
Anders was de deal al ondertekend geweest.
[..]
Yup.
Want er is nog steeds niet getekend.
Zou je op zich aardige reality TV van kunnen maken, krijg je footage van MAGA's die de hele tijd "WTF!" roepen als de DOGE maatregelen henzelf keihard in het kruis raken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:09 schreef Vallon het volgende:
Blijft onvoorsptelbaar dat E.GOD afdeling DOGE's, inmiddels ruim 30.000 ambtenaeren de wacht heeft mogen en kunnen aanzeggen.
bron cnn-graphic
Ik vermoed dat menig Amerikaan straks zich gaat/wil verwonderen waarom sociale uitkeringen niet (meer op tijd) worden uitbetaald of dat bossen niet beheerd worden. Dingen die in ogen van gemaakte geldmakers, natuurlijk allemaal onnodig zijn.
Ik was gestopt met reageren omdat mijn zoon ook wat aandacht verdient. Ik moet het allemaal nog even nalezen want altijd als ik hier heb gepost heb ik elke keer een shitload aan notificaties.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij was gestopt met reageren omdat je kennelijk een patroon aan schijt-aan-de-wet- en schijt-aan-de-vrijheid-van-meningsuitingmaatregelen niet vond tellen. Vlak daarboven kwam iemand met een goede verifieerbare uiteenzetting over hoe het ministerie van justitie misbruikt wordt. Nog steeds van mening dat men straks gewoon kan protesteren tegen de regering?
Geen idee wat dat te betekenen heeft en wat de achterliggende reden is buiten bezuinigingen om. Maar dat dit soort maatregelen worden genomen uit kwaadaardigheid zoals je suggereert weiger ik te geloven.quote:Vervolgens komen er berichten binnen over het schrappen van toezicht op collateral damage in het Pentagon, vlak nadat de juristen eruit getyft zijn. Nog steeds van mening dat we Trump maar gewoon moeten vertrouwen?
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zou je op zich aardige reality TV van kunnen maken, krijg je footage van MAGA's die de hele tijd "WTF!" roepen als de DOGE maatregelen henzelf keihard in het kruis raken.
Hier ging het over toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 18:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ofcourse
https://www.rtl.nl/nieuws(...)erechtshof-executive
Hier laat hij toch blijken dat hij zich houd aan de wet. De titel van dat artikel suggereert dat hij zich niet aan de wet zou houden.quote:President Trump heeft flink wat kritiek geuit op de rechters en zegt in hoger beroep te gaan. Dinsdag verklaarde hij dat hij zich zou houden aan de uitspraken van de rechters: "Ik houd me altijd aan wat rechters bepalen." Maar in het weekend zei hij nog over een vonnis: 'Geen rechter zou eerlijk gezegd deze beslissing mogen nemen." Vicepresident JD Vance liet op social media weten dat 'het niet is toegestaan dat rechters de wettelijk positie inperken van de uitvoerende macht'.
Dus hier ging het dus allemaal om, nu is de president uiteraard verantwoordelijk en wellicht heeft hij gezegd dat betalingen weer gestart moesten worden maar is dat op een of andere reden niet gebeurt.quote:Eerder deze week uitte een rechter nog scherpe kritiek op Trump, die een totaal verbod had opgelegd op het verstrekken van overheidssubsidies. De rechter gaf bevel om die betalingen weer op te starten, maar constateerde een week later dat de regering dat in veel gevallen nog niet had gedaan. "De regering blijft in gebreke", schreef rechter John McConnell, die ook opmerkte dat wie een bevel van een rechter in de wind slaat, kan worden veroordeeld tot boetes of zelfs celstraf wegens 'minachting van de rechtbank'.
Ja, en wat ik trouwens ook niet begrijp is waarom de overige NATO landen (31) niet heel duidelijk maken dat indien de VS zich terugtrekt, ze dan zullen eisen dat de VS ook al hun militaire basissen in deze landen, zeg binnen een maand, moeten ontmantelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja Europa wat honderden miljarden aan defensie gaan spenderen in Europa.
Europa dat wakker aan het worden is en zich onafhankelijk op te stellen. Een Europese bevolking die begint te begrijpen dat een samenhangend Europa een wereldmacht is zonder weerga. Importtarieven die gaan aanjagen dat de Europese industrie winstgevender gaat zijn en de Amerikaanse minder.
Trump is de absolute idioot die de VS als wereldmacht bij het grof vuil zet.
Kom op zeg. Trump met het wijzende belerende vingertje de hele tijd. Vance die even nog even hem ter verantwoording roept over dank je wel zeggen. Feit is dat Zelensky minstens 33x dank je wel heeft gezegd en dan is zelensky niet respectvol?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:15 schreef Chivaz het volgende:
Zelensky was niet bepaald respectvol bezig.
Ja, net als sommige mensen in Nederland zou je kunnen uitrekenen wat mensen kosten. Die van het leger kosten enorm veel, zo ga je geen oorlogen winnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Erover klagen kan dan ook niet als er niemand meer werkt, volgens de Chivazzen heb je ook geen recht op een advocaat, want een mensenrecht kan nooit een mensenrecht zijn als er arbeid voor geleverd moet worden. Je eet maar een appel of zoiets.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:09 schreef Vallon het volgende:
Blijft onvoorsptelbaar dat E.GOD afdeling DOGE's, inmiddels ruim 30.000 ambtenaeren de wacht heeft mogen en kunnen aanzeggen.
bron cnn-graphic
Ik vermoed dat menig Amerikaan straks zich gaat/wil verwonderen waarom sociale uitkeringen niet (meer op tijd) worden uitbetaald of dat bossen niet beheerd worden. Dingen die in ogen van gemaakte geldmakers, natuurlijk allemaal onnodig zijn.
Misschien kunnen ze Kutcher overhalen om DOGE'D te gaan presenteren.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Zou je op zich aardige reality TV van kunnen maken, krijg je footage van MAGA's die de hele tijd "WTF!" roepen als de DOGE maatregelen henzelf keihard in het kruis raken.
Make America Rape Again.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Erover klagen kan dan ook niet als er niemand weer werkt, volgens de Chivazzen heb je ook geen recht op een advocaat, want een mensenrecht kan nooit een mensenrecht zijn als er arbeid voor geleverd moet worden. Je eet maar een appel of zoiets.
[ afbeelding ]
En weer zo'n mooi voorbeeld hoe verachtelijk ze in bepaalde hoeken en kringen zijn.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Elon Musk suffers total collapse on Joe Rogan podcast
Dat is een fase die 27 stappen verderop ligt. Vooralsnog heeft VS het NATO verband niet opgezegd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:42 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja, en wat ik trouwens ook niet begrijp is waarom de overige NATO landen (31) niet heel duidelijk maken dat indien de VS zich terugtrekt, ze dan zullen eisen dat de VS ook al hun militaire basissen in deze landen, zeg binnen een maand, moeten ontmantelen.
de drie bases op groenland die zal ie zeker niet gaan ontmantelenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is een fase die 27 stappen verderop ligt. Vooralsnog heeft VS het NATO verband niet opgezegd.
Wat de functie voor NATO gezien toenadering door VS tot Rusland nog is, moet zichzelf opnieuw gaan rechtvaardigen.
Wat vooral lastig blijkt dat er zaken gedaan moet worden met de grootste speler die narcistisch aan blackjacken is geslagen.
Beetje als een verkrachter of moordenaar in staat is om de ander aan z'n misdadige grillen te onderwerpen ?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 23:31 schreef KoosVogels het volgende:
Je moet het Trump nageven. Hij krijgt het toch even voor elkaar om een wanhopig, belegerd land tot een deal te bewegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |