Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Afgezien van het feit dat Zelensky juist zijn rust bewaarde en Trump steeds bozer en roder werd (gesteund door Vance): Trump had het kunnen stoppenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:58 schreef Eagles89 het volgende:
Een hele slechte topic titel: Zelensky is hier zn boekje tebuiten gegaan, en werd volkomen onnodig aggressief en te emotioneel. Hij is niet in staat een deal te maken omdat jij er veel te emotioneel bij betrokken is geraakt. Ik sluit overigens niet uit dat het door de zeer gebrekkige kennis van de Engelse taal is van Zelensky, die zeer slecht Engels spreekt voor een Westerse leider.
Wat ik hier las is de spijker op zn kop:
[ x ]
Hij hoeft Zelensky niet te overtuigen want die ziet het liever vandaag nog stoppen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:29 schreef Paganitzu het volgende:
Biden was dom omdat hij Poetin niet kon overtuigen in de oorlog te eindigen.
Is Trump dat dan ook niet omdat hij Zelensky niet kan overtuigen?
Trump dacht in macht. Biden is dom omdat Poetin machtiger is, je moet Poetin overtuigen en Zelensky onder druk zetten.
Helaas voor Trump werkt dit ook niet zo.
Trump wilt zeer zeker wel dat het stopt dat is geweldige PR voor hem als de vredesstichter. Hij kan daarmee terecht de Nobelprijs voor de Vrede krijgen. Dat is iets wat hij dolgraag wilt. Na het zien van de persco van Trump na de ontmoeting en zijn ijzersterke redenen waarom het zo gegaan is, kan ik niet anders dan schamen dat ik ook maar een kleine twijfel in Trumps handelen had. Zelensky heeft hier een hele domme fout gemaakt, en ik sluit niet uit dat dat door zn gebrekkige Engelse kennis komt en het allemaal verkeerd opgevat is door beide kanten. Want voor een westerse leider spreekt die echt heel zwak Engels en Amerikanen, zeker Republikeinen en al helemaal een Vance en Trump, zijn geen types die daar veel rekening mee houden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hij hoeft Zelensky niet te overtuigen want die ziet het liever vandaag nog stoppen.
Het probleem is dat Poetin gewoon weer gaat aanvallen en zich niets aantrekt van een akkoord als daar ook niet een goede veiligheidsgarantie aan hangt voor Oekraïne.
Trump wil dus zelf helemaal niet dat het stopt, slechts voor de buhne en nu met een prachtig stukje propaganda kan hij het laatste beetje steun ook nog verwijderen.
Nee, Zelensky heeft geen fout gemaakt maar heeft terecht aangehaald dat zonder die veiligheidsgaranties er geen vrede kan zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Trump wilt zeer zeker wel dat het stopt dat is geweldige PR voor hem als de vredesstichter. Hij kan daarmee terecht de Nobelprijs voor de Vrede krijgen. Dat is iets wat hij dolgraag wilt. Na het zien van de persco van Trump na de ontmoeting en zijn ijzersterke redenen waarom het zo gegaan is, kan ik niet anders dan schamen dat ik ook maar een kleine twijfel in Trumps handelen had. Zelensky heeft hier een hele domme fout gemaakt, en ik sluit niet uit dat dat door zn gebrekkige Engelse kennis komt en het allemaal verkeerd opgevat is door beide kanten. Want voor een westerse leider spreekt die echt heel zwak Engels en Amerikanen, zeker Republikeinen en al helemaal een Vance en Trump, zijn geen types die daar veel rekening mee houden.
Ondertussen scoort Trump enorm veel punten bij zn achterban. Europeanen hebben geen idee hoe weinig de gemiddelde Amerikaan die oorlog in een ver weg land boeit. Die willen die steun liever vandaag dan morgen stoppen.
[ x ]
Ook die bangmakerij weer over een nucleaire oorlog, alsof dat ineens niet speelt als de VS wapens en steun levert in ruil voor grondstoffen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:30 schreef Kijkertje het volgende:
Bolton over het debacle:
https://bsky.app/profile/acyn.bsky.social/post/3ljbhcm6p252w
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook. Zelensky moest wel even en public vernederd worden. Het is vooral Trump die nog een rekening open had staan. Het is ook niet voor niets dat hij de pers vragen liet stellen voor ze in gesprek gingen. Dat gebeurt normaal juist niet bij dit soort onderhandelingen.
Ja en hij scoort ook weer enorm veel punten bij Putin. Niets nieuws.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Trump wilt zeer zeker wel dat het stopt dat is geweldige PR voor hem als de vredesstichter. Hij kan daarmee terecht de Nobelprijs voor de Vrede krijgen. Dat is iets wat hij dolgraag wilt. Na het zien van de persco van Trump na de ontmoeting en zijn ijzersterke redenen waarom het zo gegaan is, kan ik niet anders dan schamen dat ik ook maar een kleine twijfel in Trumps handelen had. Zelensky heeft hier een hele domme fout gemaakt, en ik sluit niet uit dat dat door zn gebrekkige Engelse kennis komt en het allemaal verkeerd opgevat is door beide kanten. Want voor een westerse leider spreekt die echt heel zwak Engels en Amerikanen, zeker Republikeinen en al helemaal een Vance en Trump, zijn geen types die daar veel rekening mee houden.
Ondertussen scoort Trump enorm veel punten bij zn achterban. Europeanen hebben geen idee hoe weinig de gemiddelde Amerikaan die oorlog in een ver weg land boeit. Die willen die steun liever vandaag dan morgen stoppen.
[ x ]
[ x ]
Dit ook. Tenenkrommendquote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ook die bangmakerij weer over een nucleaire oorlog, alsof dat ineens niet speelt als de VS wapens en steun levert in ruil voor grondstoffen.
De vraag is wat dit uiteindelijk gaat betekenen voor Oekraine. Het leest alsof de VS nu in feite Rusland vrij spel geeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 04:40 schreef Eagles89 het volgende:
Mensen lijken te vergeten dat Europa en vooral Oekraine allemaal geen ene reet boeit voor de gemiddelde Amerikaan. En Trump/Vance zijn zeer anti EU vanwege meerdere redenen. Vandaar ook die speech van Vance laatst. Om dán als Zelensky even te gaan vertellen hoe het allemaal zit aan Uncle Donald en dat Donald zich niet meer veilig kan voelen als hij zn steun intrekt is wel echt buitencategorie dom. De hand die je voedt bijten is sowieso al dom. Een Amerikaanse hand van Trump bijten is bizar dom. Zeker als je weet dat Trump al jaren roept dat die steun aan Oekraine verspilling is geweest. Dan moet je echt heel goed oppassen als Zelensky wat je wel en niet moet zeggen. En wat doet Zelensky? Hij gaat er met gestrekt been vol tegenin. Echt te dom voor woorden.
[ x ]
[ x ]
Dat was wel duidelijk ja, de rest van je act is wel vermoeiend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 04:40 schreef Eagles89 het volgende:
Mensen lijken te vergeten dat Europa en vooral Oekraine allemaal geen ene reet boeit voor de gemiddelde Amerikaan. En Trump/Vance zijn zeer anti EU vanwege meerdere redenen. Vandaar ook die speech van Vance laatst. Om dán als Zelensky even te gaan vertellen hoe het allemaal zit aan Uncle Donald en dat Donald zich niet meer veilig kan voelen als hij zn steun intrekt is wel echt buitencategorie dom. De hand die je voedt bijten is sowieso al dom. Een Amerikaanse hand van Trump bijten is bizar dom. Zeker als je weet dat Trump al jaren roept dat die steun aan Oekraine verspilling is geweest. Dan moet je echt heel goed oppassen als Zelensky wat je wel en niet moet zeggen. En wat doet Zelensky? Hij gaat er met gestrekt been vol tegenin. Echt te dom voor woorden.
[ x ]
[ x ]
En Europese leiders maar kruipen voor die mafiabaas.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:34 schreef Toby56 het volgende:
The Art of the Deal.
Dreigen, liegen, vernederen en intimideren.
Zonder een deal te makenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:34 schreef Toby56 het volgende:
The Art of the Deal.
Dreigen, liegen, vernederen en intimideren.
Ze krijgen het wel druk. En Mark Rutte helemaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Europese leiders maar kruipen voor die mafiabaas.
Bij Zelensky dreigen met een 3e wereldoorlog is zoiets als tegen een slachtoffer van een nog gaande verkrachting roepen dat er nog andere slachtoffers gaan vallen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 05:01 schreef Eightyone het volgende:
Het dreigend uitgesproken "You're gambling with world war 3" (x 2) gaat zo'n (in dit geval niet in positieve zin) iconisch fragment worden wat je nog decennia terug gaat horen, als het over 'vroeger' gaat.
Net als "I have a dream", "Wir schaffen das" en "I didn't have sex with that woman."
En tegelijkertijd je armen vriendschappelijk om de schouders van de dader slaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij Zelensky dreigen met een 3e wereldoorlog is zoiets als tegen een slachtoffer van een nog gaande verkrachting roepen dat er nog andere slachtoffers gaan vallen.
Ze kunnen zichzelf (en ons) nog even voor schut zetten met hun kontgekus en hielengelik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 07:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ze krijgen het wel druk. En Mark Rutte helemaal.
Maar wat valt er te bereiken met een 'leider van de vrije wereld' die zijn bondgenoten minacht en vriendjes wil zijn met een expansieve machtswellusteling?
Ik denk dat met hetgeen wat we gezien hebben en verdedigen hiervan door enkele users wel kunnen stellen dat het weinig meer met de vrije mening te maken heeft en alles met pro-Russische propaganda.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En tegelijkertijd je armen vriendschappelijk om de schouders van de dader slaan.
Dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat met hetgeen wat we gezien hebben en verdedigen hiervan door enkele users wel kunnen stellen dat het weinig meer met de vrije mening te maken heeft en alles met pro-Russische propaganda.
Dat heeft vooral met defensie te maken. Daarin zijn we teveel afhankelijk (van de VS). Die positie heeft Trump te danken aan de voorgeschiedenis, en aan zijn voorgangers. Zoals hij als beginnend zakenman alles te danken had aan de vele miljoenen die zijn vader had verdiend.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze kunnen zichzelf (en ons) nog even voor schut zetten met hun kontgekus en hielengelik.
Op zoek naar de ondergrens van het gebrek aan eigenwaarde van Europese landen.
Onder andere dankzij de Russische propaganda.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
Wat voor zin heeft het om FOK! te penetreren met pro-Russische propaganda?
Zo invloedrijk en strategisch belangrijk is dit forum nou ook weer niet.
Lijkt me een druppel op een gloeiende plaat.
De gloeiende plaat is dat de westerse wereld enorm verrechtst is in deze eeuw.
PVV en FvD waren de grootste partijen bij de laatste middelbare scholierenverkiezingen.
En steeds meer jongeren hebben geen problemen met een dictatuur.
Er zijn nu eenmaal mensen die vinden dat een figuur als Poetin een held is, en dat hij een punt heeft mbt Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onder andere dankzij de Russische propaganda.
Die je ook op dit forum langs ziet komen.
Of Fok onbelangrijk is...
Laatst werd Fok nog geciteerd in een tv programma over racisme.
Iedereen kan zien dat Vance en Trump ontploften toen Zelensky terecht er op wees dat Poetin keer op keer afspraken die hij zelf heeft ondertekend schendt en daarom een bestan onzinnig is zonder harde veiligheidsgaranties.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:58 schreef Eagles89 het volgende:
Een hele slechte topic titel: Zelensky is hier zn boekje tebuiten gegaan, en werd volkomen onnodig aggressief en te emotioneel. Hij is niet in staat een deal te maken omdat jij er veel te emotioneel bij betrokken is geraakt. Ik sluit overigens niet uit dat het door de zeer gebrekkige kennis van de Engelse taal is van Zelensky, die zeer slecht Engels spreekt voor een Westerse leider.
[ x ]
Precies.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iedereen kan zien dat Vance en Trump ontploften toen Zelensky terecht er op wees dat Poetin keer op keer afspraken die hij zelf heeft ondertekend schendt en daarom een bestan onzinnig is zonder harde veiligheidsgaranties.
Deze types mensen gebruiken altijd totaal onlogische redenen waarom dat is, ze herhalen keer op keer dezelfde onlogica waarmee de Russische propaganda hun geïndoctrineerd heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal mensen die vinden dat een figuur als Poetin een held is, en dat hij een punt heeft mbt Oekraïne.
Het is me te gemakkelijk om dat generaliserend af te doen met "Russische propaganda".
Obama is degene die de beloftes van de VS niet nakwam om Oekraïne te beschermen toen Poetin de Krim binnenviel en daarna het oosten van Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:41 schreef Gunner het volgende:
Wat mis je een Obama op dit soort momenten.
Trump had aangekondigd dat Zelensky kwam buurten om te tekenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:41 schreef Perrin het volgende:
Het was een valstrik voor Zelensky. Hij kon of onderdanig een overgave zonder enige garanties tekenen of de VS trok zijn handen er vanaf.
Als puntje bij paaltje komt, is de VS geen betrouwbare partner. De veiligheidsgaranties waarnaar wordt gehengeld zijn net zo min iets waard.
[ x ]
Ja dat varken had mooiere lippenstift.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:46 schreef Gunner het volgende:
Misschien is dat waar, maar het wel een beter staatsman (al is dat natuurlijk niet zo moeilijk)
Jouw bron is continue voornamelijk Twitter en daarom ben je sowieso al af.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Gelukkig houdt een ingewijde als Gabbard ze op de hoogte:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Eagles89 het volgende:
Europeanen hebben geen idee hoe weinig de gemiddelde Amerikaan die oorlog in een ver weg land boeit.
quote:Zelensky has been trying to drag the United States into a nuclear war with Russia/WW3 for years now
Wat je dus in feite toegeeft is dat het afdwingen van een bestand averechts zal werken op Poetin.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
'De Telegraaf' Nederlandse media noemen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:53 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlandse media vinden ook dat Zelensky excuses moet maken voor het knakken van Trumps fragiele ego.
Dat staat er niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:53 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Nederlandse media vinden ook dat Zelensky excuses moet maken voor het knakken van Trumps fragiele ego.
Obama kon in 2008 o.a. profiteren van het feit dat Amerika al dat oorlogvoeren zat was.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat varken had mooiere lippenstift.
Maar als je de moeite neemt voorbij het acteerwerk te kijken zat er hetzelfde lelijke en voor Europa desastreuze beleid achter.
Europa had dit inderdaad al ver van te voren kunnen zien aankomen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Obama is degene die de beloftes van de VS niet nakwam om Oekraïne te beschermen toen Poetin de Krim binnenviel en daarna het oosten van Oekraïne.
Vanaf toen wist Poetin dat de beloftes of veiligheidsgaranties van de VS helemaal niks waard zijn. En dus zitten we in Europa nu in de situatie waar we nu in zitten.
Allemaal recht in ons gezicht de afgelopen 10 jaar.
En nog zijn we momenteel verrast en onvoorbereid. Stelletje prutsers.
De appel valt niet ver van de boom.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iedereen kan zien dat Vance en Trump ontploften toen Zelensky terecht er op wees dat Poetin keer op keer afspraken die hij zelf heeft ondertekend schendt en daarom een bestan onzinnig is zonder harde veiligheidsgaranties.
En moeten zien aankomen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:57 schreef Irrem het volgende:
[..]
Europa had dit inderdaad al ver van te voren kunnen zien aankomen.
"Voor visie moet je naar de oogarts." - Rutte, 8 jaar terug.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
En moeten zien aankomen.
Door die werkelijkheid die ons in het gezicht staarde niet te willen zien, politiek besluiteloosheid en gebrek aan lef zitten we nu in deze totaal voorzienbare penibele situatie.
... Mensen die vinden dat visie maar iets is dat het zicht belemmert en enkel denken aan een procentje meer of minder op de begroting.
Als de kapitein op de Titanic die het niet nodig vindt om uit te kijken naar ijsschotsen. Wanbestuur.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
"Voor visie moet je naar de oogarts." - Rutte, 8 jaar terug.
Markie staat vandaag ingepland bij de opticien.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
"Voor visie moet je naar de oogarts." - Rutte, 8 jaar terug.
Met alle respect, maar als je dit echt vindt zit je tegen het zwakzinnige aan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:58 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Tsja, dat MAGA vergeven was van de leugens is geen nieuws.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:30 schreef Wantie het volgende:
Ondertussen deporteert Trump per maand gemiddeld 20.000 minder migranten dan Biden.
En dat met veel meer onrust dan onder vorige presidenten.
Is er überhaupt wel iets dat de huidige regering wèl goed doet?
In Oekraïne lijkt de Russische overwinning nog nooit zo dichtbij als nu.
Dat lijkt me ook niet iets om trots op te zijn voor een president die stelselmatig beweerde binnen 24 uur tot een bestand te gaan komen.
Klopt. Dat is de tragische les van de Wende, het verdwijnen van het IJzeren Gordijn en het 'einde' van de Koude Oorlog.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Laten we stoppen met net te doen alsof Europese leiders iets anders hadden kunnen doen dan ze de afgelopen decennia gedaan hebben. Europese leiders zijn directe afgeleiden van de Europese bevolking. Wij hebben de afgelopen decennia feestgevierd en daar feestelijke leiders bij gekozen, moeilijker is het niet. Geen enkele politicus in Europa die defensie echt serieus wilde nemen had een kans om überhaupt maar enige invloed te krijgen.
En ja, dat niet iedereen bij het feestje aanwezig was is ook duidelijk. Dat is altijd zo. Elke samenleving kent winnaars en verliezers, de verhoudingen in Europa op dat gebied zijn overigens heel veel beter dan waar dan ook in de wereld.
Wat Europa nu gaat doen, of Europese leiders gaan opstaan en een eigen koers weten te geven met veel meer onafhankelijkheid van de VS, dat is interessant, niet het verleden.
Zelfde met het klimaat. Daar moeten we ook miljarden voor vrijmaken, doen we ook niet meer want we willen nu party en over 50 jaar is de aarde naar de kloten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Laten we stoppen met net te doen alsof Europese leiders iets anders hadden kunnen doen dan ze de afgelopen decennia gedaan hebben. Europese leiders zijn directe afgeleiden van de Europese bevolking. Wij hebben de afgelopen decennia feestgevierd en daar feestelijke leiders bij gekozen, moeilijker is het niet. Geen enkele politicus in Europa die defensie echt serieus wilde nemen had een kans om überhaupt maar enige invloed te krijgen.
En ja, dat niet iedereen bij het feestje aanwezig was is ook duidelijk. Dat is altijd zo. Elke samenleving kent winnaars en verliezers, de verhoudingen in Europa op dat gebied zijn overigens heel veel beter dan waar dan ook in de wereld.
Wat Europa nu gaat doen, of Europese leiders gaan opstaan en een eigen koers weten te geven met veel meer onafhankelijkheid van de VS, dat is interessant, niet het verleden.
Zolang fox 56% marktaandeel heeft en de doorzichtige propaganda leugens over de maga geïndoctrineerden blijft uitstorten heb ik weinig hoop dat inzichten ontstaan die tot verandering leiden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tsja, dat MAGA vergeven was van de leugens is geen nieuws.
Toch is de aanhang voor de (nieuwe) GOP redelijk intact gebleven.
Zolang zoveel kiezers in Amerika de praatjes van MAGA blijven slikken, is er weinig hoop op verandering.
Zoals zo vaak moet het inzicht en de verandering van binnenuit komen. En de Republikeinse vertegenwoordigers blijven tot nu toe Trump grotendeels steunen.
En daarom is het noodzakelijk dat Europa zich gaat herbezinnen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang fox 56% marktaandeel heeft en de doorzichtige propaganda leugens over de maga geïndoctrineerden blijft uitstorten heb ik weinig hoop dat inzichten ontstaan die tot verandering leiden.
Trump kan zoveel willen. Amerika maakt de wapens en verdient er grof aan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
[ x ]
[ x ]
Trump liet al vallen dat Oekraïne mogelijk volledig Russisch kon worden in diezelfde "garanties", dus Zelensky kon inderdaad alleen tekenen dat de 3e partij, de VS als dief, de waardevolle spullen mocht meenemen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:41 schreef Perrin het volgende:
Het was een valstrik voor Zelensky. Hij kon of onderdanig een overgave zonder enige garanties tekenen of de VS trok zijn handen er vanaf.
Als puntje bij paaltje komt, is de VS geen betrouwbare partner. De veiligheidsgaranties waarnaar wordt gehengeld zijn net zo min iets waard.
[ x ]
Dat heeft te maken met de groeiende aanwezigheid van een fijn geloof uit de zandbak, wat die jongeren niet meer kunnen negeren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
Wat voor zin heeft het om FOK! te penetreren met pro-Russische propaganda?
Zo invloedrijk en strategisch belangrijk is dit forum nou ook weer niet.
Lijkt me een druppel op een gloeiende plaat.
De gloeiende plaat is dat de westerse wereld enorm verrechtst is in deze eeuw.
PVV en FvD waren de grootste partijen bij de laatste middelbare scholierenverkiezingen.
En steeds meer jongeren hebben geen problemen met een dictatuur.
De gele pers is altijd voor de meest ontwrichtende kant in een debat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:53 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit voor onzin? Bij een vredesdeal zouden er honderden miljarden binnenstromen, zou Oekraïne Amerikaanse wapens afnemen en Europa steeds meer omdat het nog op goede termen zou staan met Amerika en bezig is met herbewapening.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Trump kan zoveel willen. Amerika maakt de wapens en verdient er grof aan.
Als Trump vroeg of laat impeached wilt worden moet hij vooral vrede stichten. Wat hij overigens ook niet wilt of doet.
quote:Opinion | Most Trump Supporters Also Back Ukraine
By
Daniel Balson
Feb. 28, 2025 5:09 pm ET
After voting against a U.N. resolution calling out Russia for the invasion of Ukraine three years ago, the Trump administration is nearing a deal with the Eastern European country that would allow the U.S. to mine its rare earth minerals. Photo: Saul Loeb/AFP/Getty Images/POU/Zuma Press
High-profile MAGA personalities applauded Friday as President Trump escalated his hostility toward Ukrainian President Volodomyr Zelensky. Mr. Trump wrote on social media that Mr. Zelensky “disrespected the United States in the cherished Oval Office” and “can come back when he is ready for Peace.” That followed a hostile meeting in which Mr. Trump and JD Vance berated and bullied Mr. Zelensky, with the vice president demanding: “Have you said thank you once?” In the days leading up to the meeting, Mr. Trump described Mr. Zelensky as a “dictator” and suggested that Ukraine started the war with Russia.
Along with the serious implications of all this for America’s security and alliances, it is likely to cause domestic trouble for the president. The White House’s views on Ukraine are out of step not only with the country as a whole but with Republican voters.
(...https://www.wsj.com/opini(...)r-87ab141a?st=8DtWug )
Mr. Balson is director of public engagement at Razom for Ukraine.
Weinig. ASML dreigt nog steeds weg te gaan bijvoorbeeld. Terwijl we daarmee juist een hele belangrijke kaart in handen hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:30 schreef oblo het volgende:
Welke stappen heeft de EU al genomen om minder afhankelijk te worden van de VS en welke stappen zullen ze nemen? Na alles wat er gebeurd is de afgelopen maand zou dat prioriteit nummer 1 moeten zijn daar.
Als ze daarmee concreet gaan dreigen ze gewoon lekker laten gaan en de boel in Veldhoven sealen, in beslag nemen en aan China doorverkopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weinig. ASML dreigt nog steeds weg te gaan bijvoorbeeld. Terwijl we daarmee juist een hele belangrijke kaart in handen hebben.
wat zouden we nog meer voor ASML moeten doen dan? We hebben al een miljardenplan voor ASML in elkaar gezet. Ze kunnen een gigantisch stuk grond in Eindhoven kopen om uit te breiden dus wat moet er dan nog meer gebeuren?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weinig. ASML dreigt nog steeds weg te gaan bijvoorbeeld. Terwijl we daarmee juist een hele belangrijke kaart in handen hebben.
Jij bent van het slag van de capitulatie?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als ze daarmee concreet gaan dreigen ze gewoon lekker laten gaan en de boel in Veldhoven sealen, in beslag nemen en aan China doorverkopen.
Zelensky was daar ook helemaal niet voor een vredesdeal, maar om de hulp van de VS te blijven garanderen in ruil voor waardevolle grondstoffen. Het is heel bijzonder dat Trump het maar over vrede en vredesdeals blijft hebben terwijl zijn initiele insteek daar helemaal niet voor is bedoeld: Hij wil dat er pegels op tafel komen voor de militaire hulp. Als Oekraine die pegels op tafel legt, dan blijft de oorlog immers gewoon doorgaan tot Rusland in een dusdanige positie is dat Oekraine veel meer kan eisen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 03:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ook die bangmakerij weer over een nucleaire oorlog, alsof dat ineens niet speelt als de VS wapens en steun levert in ruil voor grondstoffen.
Als hun hele inboedel wordt doorverkocht gaan ze waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij bent van het slag van de capitulatie?
Juist in deze tijden neemt het strategische belang van ASML toe.
Wat dat betreft is het wederom bijzonder dat Trump zo volhoudt dat de hele wereld de VS piepelt. Die man is zo ongeïnformeerd dat hij niet eens weet dat de werkelijkheid natuurlijk omgekeerd is: De VS is zo machtig dat achter de schermen enorme druk wordt uitgeoefend op andere landen om hele gunstige deals voor elkaar te krijgen. In de keiharde wereld van de wereldeconomie was de VS altijd de lachende derde. Konden altijd concessies eisen voor hun bedrijven en daarmee miljarden extra binnenharken. Omdat het vooral achter de schermen plaatsvond zodat landen in publiek konden zeggen dat 'er een vruchtbare economische samenwerkingsdeal is gesloten over onderwerp <iets>'. Door iedereen zo open te bullyen worden zijn deals juist slechter, want landen moeten nu wel tegengas gaan geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:47 schreef Perrin het volgende:
Maar als je de moeite neemt voorbij het acteerwerk te kijken zat er hetzelfde lelijke en voor Europa desastreuze beleid achter.
Dat die user van het niveau 'met een ondergekwijld slabbetje op een triangel rossen' is is toch wel duidelijk, compleet van het padje afquote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je dit echt vindt zit je tegen het zwakzinnige aan.
Maar de NOS is links hoorquote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:53 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Dat klagen over slachtofferschap dient een politiek doel, namelijk verontwaardiging opwekken bij het electoraat en de aandacht afleiden van de daadwerkelijke macht over andere landen en alle voordelen die dat de VS opleverde.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wederom bijzonder dat Trump zo volhoudt dat de hele wereld de VS piepelt. Die man is zo ongeïnformeerd dat hij niet eens weet dat de werkelijkheid natuurlijk omgekeerd is: De VS is zo machtig dat achter de schermen enorme druk wordt uitgeoefend op andere landen om hele gunstige deals voor elkaar te krijgen. In de keiharde wereld van de wereldeconomie was de VS altijd de lachende derde. Konden altijd concessies eisen voor hun bedrijven en daarmee miljarden extra binnenharken. Omdat het vooral achter de schermen plaatsvond zodat landen in publiek konden zeggen dat 'er een vruchtbare economische samenwerkingsdeal is gesloten over onderwerp <iets>'. Door iedereen zo open te bullyen worden zijn deals juist slechter, want landen moeten nu wel tegengas gaan geven.
Vanuit Vance denk ik wel. Bij narcisten zoals Trump is het ook zo dat zij daadwerkelijk geloven slachtoffer te zijn van alles wat ze zelf doen. De ultieme gaslighting.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat klagen over slachtofferschap dient een politiek doel, namelijk verontwaardiging opwekken bij het electoraat en de aandacht afleiden van de daadwerkelijke macht over andere landen en alle voordelen die dat de VS opleverde.
Misschien, maar het helpt als je electoraat staat te juichen als je een einde maakt aan al die decennia hegemonie, ook al gaat de VS in de praktijk voordelen inleveren door die rol op te geven. Als het electoraat maar denkt dat ze niet alleen de libs ownen maar ook al die landen die de VS zogenaamd piepelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vanuit Vance denk ik wel. Bij narcisten zoals Trump is het ook zo dat zij daadwerkelijk geloven slachtoffer te zijn van alles wat ze zelf doen. De ultieme gaslighting.
Rubio was er ook backstage bij maar kennelijk wil jij je beperken tot posten van memes in dit topic. Ga je gang.quote:
Wat een debieletje. Ja ze hebben inderdaad duidelijk hun plan uitgelegd. Amerika wil maffia stijl grondstoffen uit Oekraine maar is dan niet eens bereid om zoals de maffia bescherming te bieden in ruil voor de grondstoffen.quote:
President Trump is involved for the purposes of bringing about an enduring and lasting peace.quote:
Rubio is het duister in gestapt en verdedigd nu de laatste hand van deze mafia die 'm van inkomen voorziet in zn leven.quote:
Ik weet zeker dat als Zelenskyy zou aanbieden om pakweg 250 miljard aan te bieden voor de 140 miljard aan militiare hulp in de vorm van veel 2e hands materieel, Trump dit zou weigeren. Want Trump is een bully en ziet Zelenskyy als een tegenstander die je moet vermorzelen ipv iemand met wie je win-win deals kan maken (een win-win in de vorm van 100 miljard winst voor de VS + veel goodwill in de wereld vanwege verdedigen van het vrije westen en een vrij Oekraine)quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
President Trump is involved for the purposes of bringing about an enduring and lasting peace.
Aldus Rubio. Als dat zo zou zijn, waarom dan 6x de waarde van de (al opgeblazen waarde doordat de huidige verkoopprijs werd opgegeven voor shit uit de jaren '80) militaire hulp afpersen van Zelenskyy?
Waarom geen veiligheidsgaranties als we weten dat een trust me bro van Poetin niks waard is?
Waarom zit er een financieel motief aan vrede?
Dat inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
President Trump is involved for the purposes of bringing about an enduring and lasting peace.
Aldus Rubio. Als dat zo zou zijn, waarom dan 6x de waarde van de (al opgeblazen waarde doordat de huidige verkoopprijs werd opgegeven voor shit uit de jaren '80) militaire hulp afpersen van Zelenskyy?
Waarom geen veiligheidsgaranties als we weten dat een trust me bro van Poetin niks waard is?
Waarom zit er een financieel motief aan vrede?
Jij ziet liever dat Oekraïne kapituleert, en d5 Rusland als winnaar uit deze oorlog komt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:19 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Met de voorspelbare reacties van de zwakke broeders in Europa begin ik steeds meer te geloven dat Zelensky er alles aan heeft gedaan om deze deal publiekelijk te laten stranden.
De Europeanen willen net zoals Zelensky wel door vechten tot de laatste Oekraïner want die leven net zoals Zelensky in het waanidee dat Rusland nog wel uit Oekraïne valt te trappen zolang er maar genoeg geld en materiaal word gestuurd.
bv niet de 30% regeling afschaffen voor expats.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat zouden we nog meer voor ASML moeten doen dan? We hebben al een miljardenplan voor ASML in elkaar gezet. Ze kunnen een gigantisch stuk grond in Eindhoven kopen om uit te breiden dus wat moet er dan nog meer gebeuren?
Kun je misschien even uitleggen hoe deze oorlog tot een einde gaat komen zonder concessies van Zelensky?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij ziet liever dat Oekraïne kapituleert, en d5 Rusland als winnaar uit deze oorlog komt.
Dat is inmiddels al bekend.
Maar het is Vance die het gesprek liet escaleren, niet Zelensky.
Rusland die oprot uit Oekraïne.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kun je misschien even uitleggen hoe deze oorlog tot een einde gaat komen zonder concessies van Zelensky?
Russische troepen die terugrijden naar hun eigen grondgebied. Hoe anders?quote:
Rijdend, lopend, strompelend, per paard, etc etc.quote:
Er zijn veel meer opties. Zoals de kosten laten oplopen voor Rusland en Rusland economisch op de knieën dwingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef -XOR- het volgende:
Dat Rusland zich zou terugtrekken uit Oekraine gaat niet gebeuren tenzij we zelf bereid zijn om te vechten en dat zijn we niet, op dat punt heeft Chivaz wel gelijk.
Rusland wil dan ook helemaal niet dat de oorlog stopt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef -XOR- het volgende:
Dat Rusland zich zou terugtrekken uit Oekraine gaat niet gebeuren tenzij we zelf bereid zijn om te vechten en dat zijn we niet, op dat punt heeft Chivaz wel gelijk.
Nou ja, volgens Trump wil Poetin dolgraag vrede.quote:
En wie gaat dat afdwingen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Russische troepen die terugrijden naar hun eigen grondgebied. Hoe anders?
Wie gaat de overgave van Oekraïne afdwingen? Je oranje idool?quote:
Een land in oorlog kan geen NAVO lid worden en versneld NAVO lid maken betekent uiteindelijk een grote kans op verdere escalatie en dus het mobiliseren van het westen tegen Rusland.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, volgens Trump wil Poetin dolgraag vrede.
Dus kan-ie gewoon zeggen: die krijg je als je oprot uit Oekraïne. Anders maken we Oekraïne z.s.m. NAVO-lid en zijn de gevolgen voor jouw rekening.
Als Trump zo goed een Grote Bek kan opzetten tegen zijn eigen bondgenoten en ze (be)dreigen met van alles en nog wat, waarom zou hij het dan niet tegen Poetin kunnen doen?
Dankzij Trump is de NAVO tandeloos.
Zelfs een Rusland dat economisch op de knieen gedwongen wordt gaat de Krim niet afstaan. Als we de inname van de Krim hadden willen voorkomen dan hadden we er in 2014 iets aan moeten doen. We moeten wel reeel blijven en miljoenen Oekrainers over de kling jagen en triljoenen aan schade/opportuniteitskosten voor het terugkrijgen van een relatief klein gebied is natuurlijk ook geen doen. In die zin was het idee van Trump om een deal te sluiten helemaal niet per se slecht, echter deze 'deal' lijkt op het Molotov-Ribbentroppact en Oekraine is Polen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn veel meer opties. Zoals de kosten laten oplopen voor Rusland en Rusland economisch op de knieën dwingen.
Het is een valse voorstelling van zaken dat de overgave van Oekraïne de enige optie is.
Aangezien ze dat niet vrijwillig doen kunnen we dus de conclusie trekken dat Rusland helemaal niet zit te wachten op het einde van de oorlog. De bal ligt dus bij hun, niet bij Oekraïne.quote:
Je roept maar wat net zoals de Europeanen maar ik hoor niets concreets over hoe of wat behalve meer wapens en geld sturen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie gaat de overgave van Oekraïne afdwingen? Je oranje idool?
Jij vroeg om meer opties hoe de oorlog kan eindigen, ik gaf je die.
Wie denkt dat een nep-vrede met Poetin in het Kremlin niet tot escalatie leidt, is ziende blind en horende doof.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een land in oorlog kan geen NAVO lid worden en versneld NAVO lid maken betekent uiteindelijk een grote kans op verdere escalatie en dus het mobiliseren van het westen tegen Rusland.
Ik verwijs maar weer even naar de sneuvelbereidheid in het westen. Zeer weinig mensen zijn bereid om te sterven voor eigen land, laat staan voor Oekraïne.
De Krim definitief naar Rusland, Donbas definitief terug naar Oekraine, Oekraine trekt zich terug uit de ingenomen gebieden in Rusland, buffer zone van paar km in de Donbas, Op termijn bij de EU en wellicht bij NAVO, gedeeltelijk (niet-militair gerichte sancties) opheffen van de sancties tegen Rusland lijkt mij win-win voor iedereen. Dan doet iedereen concessies, welke onvermijdelijk zijn tenzij het Russische leger echt plots in elkaar stort.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kun je misschien even uitleggen hoe deze oorlog tot een einde gaat komen zonder concessies van Zelensky?
Bewust kwaadaardig kunnen we het ook wel noemen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wie denkt dat een nep-vrede met Poetin in het Kremlin niet tot escalatie leidt, is ziende blind en horende doof.
Ik denk inderdaad dat het een utopie is om dat soort wensen ingewilligd te krijgen. Een deal tussen beide landen zal echter in ieder geval moeten inhouden dat er voldoende veiligheidsgaranties worden gegeven, zodat 'vrede' niet gewoon even een adempauze voor Rusland is en ruimte om het arsenaal weer op volle sterkte te krijgen en verder te gaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelfs een Rusland dat economisch op de knieen gedwongen wordt gaat de Krim niet afstaan. Als we de inname van de Krim hadden willen voorkomen dan hadden we er in 2014 iets aan moeten doen. We moeten wel reeel blijven en miljoenen Oekrainers over de kling jagen en triljoenen aan schade/opportuniteitskosten voor het terugkrijgen van een relatief klein gebied is natuurlijk ook geen doen. In die zin was het idee van Trump om een deal te sluiten helemaal niet per se slecht, echter deze 'deal' lijkt op het Molotov-Ribbentroppact en Oekraine is Polen.
Zelensky verwijten dat hij niet stopt met vechten is ridicuul. Wat dat betreft hebben lui zoals chivaz een bijzonder oninteressante opiniequote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef -XOR- het volgende:
Dat zat Zelensky ook gisteren te brallen voor de draaiende camera’s met als gevolg dat hij heel de deal in gevaar brengt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wie denkt dat een nep-vrede met Poetin in het Kremlin niet tot escalatie leidt, is ziende blind en horende doof.
Europa gaat geen Amerikaanse wapens meer afnemen? Volgens mij praatte Jort Kelder het vriendje van Mark Rutte van de week nog om op de zorgstaat te besparen om aan de toekomstige NAVO norm van %5 te voldoenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 10:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin? Bij een vredesdeal zouden er honderden miljarden binnenstromen, zou Oekraïne Amerikaanse wapens afnemen en Europa steeds meer omdat het nog op goede termen zou staan met Amerika en bezig is met herbewapening.
Nu gaat Europa geen Amerikaanse wapens meer afnemen, komen er geen mineralen miljarden etc.
Nee, deze maffia move van Trump kwam niet voort uit het feit dat de wapenindustrie hem zou ditchen als hij vrede zou stichten.
Ja maar als Poetin zich in de toekomst niet aan de afspraken houdt?!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De Krim definitief naar Rusland, Donbas definitief terug naar Oekraine, Oekraine trekt zich terug uit de ingenomen gebieden in Rusland, buffer zone van paar km in de Donbas, Op termijn bij de EU en wellicht bij NAVO, gedeeltelijk (niet-militair gerichte sancties) opheffen van de sancties tegen Rusland lijkt mij win-win voor iedereen. Dan doet iedereen concessies, welke onvermijdelijk zijn tenzij het Russische leger echt plots in elkaar stort.
Poetin houdt zich aan geen enkele afspraak. Waarom zou de NAVO dat dan wel moeten doen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een land in oorlog kan geen NAVO lid worden en versneld NAVO lid maken betekent uiteindelijk een grote kans op verdere escalatie en dus het mobiliseren van het westen tegen Rusland.
Ik verwijs maar weer even naar de sneuvelbereidheid in het westen. Zeer weinig mensen zijn bereid om te sterven voor eigen land, laat staan voor Oekraïne.
Jort Kelder is een nobody.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Europa gaat geen Amerikaanse wapens meer afnemen? Volgens mij praatte Jort Kelder het vriendje van Mark Rutte van de week nog om op de zorgstaat te besparen om aan de toekomstige NAVO norm van %5 te voldoen
Het is geen gebral. Het is de keiharde werkelijkheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zat Zelensky ook gisteren te brallen voor de draaiende camera’s met als gevolg dat hij heel de deal in gevaar brengt.
Het alternatief is doorvechten en Trump en Vance hebben gelijk ze hebben daar de manschappen en het materiaal niet voor.
En alle oplettende kijkers weten hoeveel die veiligheidsgaranties precies waard zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het een utopie is om dat soort wensen ingewilligd te krijgen. Een deal tussen beide landen zal echter in ieder geval moeten inhouden dat er voldoende veiligheidsgaranties worden gegeven, zodat 'vrede' niet gewoon even een adempauze voor Rusland is en ruimte om het arsenaal weer op volle sterkte te krijgen en verder te gaan.
Ik doel ook niet op garanties van Rusland. Dat is een notoir onbetrouwbare partner. Ik doel op garanties die dan ook o.a. van Europa moeten komen en bij voorkeur de VS, maar daar hoef je weinig van te verwachten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
En alle oplettende kijkers weten hoeveel die veiligheidsgaranties precies waard zijn.
De logische conclusie daaruit is niet lastig te trekken.
Daar doel ik ook op. Veiligheidsgaranties van Europa en de VS zijn niks waard gebleken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doel ook niet op garanties van Rusland. Dat is een notoir onbetrouwbare partner. Ik doel op garanties die dan ook o.a. van Europa moeten komen en bij voorkeur de VS, maar daar hoef je weinig van te verwachten.
Die veiligheidsgaranties zullen dan vanuit Europa moeten komen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
En alle oplettende kijkers weten hoeveel die veiligheidsgaranties precies waard zijn.
De logische conclusie daaruit is niet lastig te trekken.
Tja, het is de enige optie. Het is duidelijk dat Oekraïne zonder serieuze steun van buitenaf niet heel lang stand gaat houden. Dan gaat er op een gegeven moment ook wel druk komen om tot een deal te komen waarbij de landen die steun geven dat omzetten in veiligheidsgaranties. Zijn die 100% betrouwbaar? Natuurlijk niet. Heeft Oekraïne heel veel keus? Ik denk het ook niet.quote:
“Een volk dat voor tirannen zwicht,quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Elke keer dat ik iets van je lees, dan denk ik dat je ergens in een bot farm in Verweggistan zit. Sorry, maar het is vrij duidelijk dat je niet in Nederland woont en je geen echte Nederlander bent.
Een echte Nederlander heeft trots en wil het beste voor ons land. Wij zijn een trots volk, geen buigend volk.
De enige optie is voor Oekraïne om te vertrouwen op iets dat totaal onbetrouwbaar is?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, het is de enige optie. Het is duidelijk dat Oekraïne zonder serieuze steun van buitenaf niet heel lang stand gaat houden. Dan gaat er op een gegeven moment ook wel druk komen om tot een deal te komen waarbij de landen die steun geven dat omzetten in veiligheidsgaranties. Zijn die 100% betrouwbaar? Natuurlijk niet. Heeft Oekraïne heel veel keus? Ik denk het ook niet.
Doorvechten zonder steun is de andere optie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige optie is voor Oekraïne om te vertrouwen op iets dat totaal onbetrouwbaar is?
We kunnen militaire steun geven en Rusland economisch op de knieën proberen te dwingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doorvechten zonder steun is de andere optie.
Oké en nu, want ik heb nog steeds geen alternatief gelezen/gehoord.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is geen gebral. Het is de keiharde werkelijkheid.
Gewoon, Poetin geeft het commando tot staakt het vuren en terugtrekking uit Oekraïne.quote:
Dat is omdat je het niet wilt lezen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oké en nu, want ik heb nog steeds geen alternatief gelezen/gehoord.
Ik vrees dat je 'we' een beetje overschat. Europa heeft helaas ondanks alle wake up calls nog steeds haar investeringen in defensie niet echt op orde. Voor heel veel cruciale aspecten van oorlogsvoering zijn we nog steeds afhankelijk van de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
We kunnen militaire steun geven en Rusland economisch op de knieën proberen te dwingen.
Ja maar waarom willen we niet vechten. Om meer geld in spul te pompen om dan alsnog niet te vechten lijkt onze koers. Europa moet nu toch juist een keer alle militaire zooi die we hebben bij de grens van Oekraine opstellen beetje dreigende taal uitslaan en dan met Rusland gaan onderhandelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef -XOR- het volgende:
Dat heb je wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oké en nu, want ik heb nog steeds geen alternatief gelezen/gehoord.
Ik vraag me altijd een beetje af wat voor mensen dit zijn die nu nog achter Trump aanlopen. Of dit, toen ze nog op school zaten, ook de zwakke, zielige meelopertjes waren die altijd de grootste pestkop aan stonden te moedigen omdat ze diep in hun hart wisten dat als hij een ander pakte dat zij niet aan de beurt waren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:56 schreef Fretwork het volgende:
Mensen die nu nog zo blind Trump supporteren moeten wel echt enorme daddy issues hebben zeg.
Nee hoor, de EU en ook de mensen hier propageren meer van hetzelfde. Wapens sturen en sancties invoeren alsof dat iets heeft geholpen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat heb je wel.
En anders heb je slecht gelezen.
En Rusland wordt behoorlijk overschat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees dat je 'we' een beetje overschat. Europa heeft helaas ondanks alle wake up calls nog steeds haar investeringen in defensie niet echt op orde. Voor heel veel cruciale aspecten van oorlogsvoering zijn we nog steeds afhankelijk van de VS.
Dat zou inderdaad de beste manier zijn. Dan nog krijgt Oekraine haar hele originele gebied niet terug maar dan ondernemen we als Europa in ieder geval eens actie en laten onze tanden zien. Dan ook meteen het in Europa opgeslagen Amerikaanse kernarsenaal onklaargemaakt retour en de NAVO ontbinden en overgaan tot een Europees pact (EU, Oekraine, Noorwegen, GB, Turkije) met eventueel ook Canada en Australie. De VS militair helemaal van Europa ontkoppelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar waarom willen we niet vechten. Om meer geld in spul te pompen om dan alsnog niet te vechten lijkt onze koers. Europa moet nu toch juist een keer alle militaire zooi die we hebben bij de grens van Oekraine opstellen beetje dreigende taal uitslaan en dan met Rusland gaan onderhandelen.
Als we niet bereid zijn om onze vrijheden, welvaart en zelfbeschikkingsrecht te verdedigen kunnen we Zelensky net zo goed voorgaan in overgave.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar waarom willen we niet vechten. Om meer geld in spul te pompen om dan alsnog niet te vechten lijkt onze koers. Europa moet nu toch juist een keer alle militaire zooi die we hebben bij de grens van Oekraine opstellen beetje dreigende taal uitslaan en dan met Rusland gaan onderhandelen.
Nogmaals: je hebt slecht gelezen, en je bent selectief in je 'citaten'.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, de EU en ook de mensen hier propageren meer van hetzelfde. Wapens sturen en sancties invoeren alsof dat iets heeft geholpen.
Anderen zie ik dan weer roepen dat Putin maar uit zijn eigen terug moet trekken.
Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat ik maar moet stoppen met werken zodat ik meer vrije tijd heb.
Een beetje realisme zou dit topic goed doen ipv op basis van bizarre fantasieën hopen dat het wel goed komt.
Daar is geen draagvlak en materiaal voor. Polen wil al niet mee doen, België en Nederland hebben zowat het leger wegbezuinigd en in Nederlands geval een hoop al weggegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Probleem met het woord "vrede" is dat dictators dat eenzijdig toepassen als de afwezigheid van verzet wat verder niets zegt over hun intenties om door te gaan met hun onrechtvaardigheden als onderdrukking.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, volgens Trump wil Poetin dolgraag vrede.
Dus kan-ie gewoon zeggen: die krijg je als je oprot uit Oekraïne, volgens de afspraken van de jaren 90. Anders gaan wij die ook negeren en maken we Oekraïne z.s.m. NAVO-lid en zijn de gevolgen voor jouw rekening.
Als Trump zo goed een Grote Bek kan opzetten tegen zijn eigen bondgenoten en ze (be)dreigen met van alles en nog wat, waarom zou hij het dan niet tegen Poetin kunnen doen?
Dankzij Trump is de NAVO tandeloos.
Tuurlijk, ik ben geen gebroken geweer links persoon. Je zult inderdaad moeten knokken voor verworvenheden of veiligheid. Maar Europa is nog altijd alleen maar bezig met investeringen, het mag toch wel duidelijk zijn dat bij dit conflict investeren alleen niks bijdraagt op dit moment. Er zal wat meer beweging nodig zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we niet bereid zijn om onze vrijheden, welvaart en zelfbeschikkingsrecht te verdedigen kunnen we Zelensky net zo goed voorgaan in overgave.
Ik weet niet of Rusland overschat wordt. Er is in ieder geval geen grootschalige weerstand tegen Poetin en dat is wat nodig is om te zorgen dat niet een steeds groter deel van de uitgaven naar defensie gaat daar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Rusland wordt behoorlijk overschat.
Bovendien is het volledig aan onszelf in Europa te wijten dat we de afgelopen 10 jaar deze ongemakkelijke werkelijkheid hebben vermeden als de pest. Een schandalig gebrek aan politieke visie en daadkracht.
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar is geen draagvlak en materiaal voor. Polen wil al niet mee doen, België en Nederland hebben zowat het leger wegbezuinigd en in Nederlands geval een hoop al weggegeven.
Frankrijk en GB hebben ook geen noemenswaardig leger meer. Duitsland gelooft al jaren niet meer in defensie en Hongarije staat aan de kant van Trump.
Er is geen consensus en er is geen noemenswaardig leger om iets af te dwingen.
Om zoiets op te bouwen is wel mogelijk maar dat kost tijd en dan nog is het maar de vraag of je de bevolking wel mee krijgt in west Europa.
Beter vechtend ten onder gaan dan leven op je knieën.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
“Een volk dat voor tirannen zwicht,
Zal meer dan lijf en goed verliezen.
Dan dooft het licht.”
H.M. van Randwijk
Ik geef meteen toe dat ik het woord vrede zéér ironisch en bijna cynisch bedoelde.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleem met het woord "vrede" is dat dictators dat eenzijdig toepassen als de afwezigheid van verzet wat verder niets zegt over hun intenties om door te gaan met hun onrechtvaardigheden als onderdrukking.
[...]
Polen wil geen militairen leveren omdat ze zelf grenzen aan Rusland (praktisch).quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar is geen draagvlak en materiaal voor. Polen wil al niet mee doen, België en Nederland hebben zowat het leger wegbezuinigd en in Nederlands geval een hoop al weggegeven.
Frankrijk en GB hebben ook geen noemenswaardig leger meer. Duitsland gelooft al jaren niet meer in defensie en Hongarije staat aan de kant van Trump.
Er is geen consensus en er is geen noemenswaardig leger om iets af te dwingen.
Om zoiets op te bouwen is wel mogelijk maar dat kost tijd en dan nog is het maar de vraag of je de bevolking wel mee krijgt in west Europa.
Dat is geen 'als', dat is een zekerheidje. Dus vandaar Oekraine bij de NAVO of bij de EU, want die hebben ook een soort van militair pact dacht ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja maar als Poetin zich in de toekomst niet aan de afspraken houdt?!
Vooral de onderlinge Europese overeenstemming, synchronisatie en integratie is veel te lang blijven liggen en komt maar niet substantieel op gang. Als je naar de individuele landen kijkt zijn ieder geval GB, Frankrijk, de Scandinavische landen, Polen, Griekenland en Italie voor hun inwoneraantal en grootte voldoende militair toegerust.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of Rusland overschat wordt. Er is in ieder geval geen grootschalige weerstand tegen Poetin en dat is wat nodig is om te zorgen dat niet een steeds groter deel van de uitgaven naar defensie gaat daar.
En ja, Europa verzaakt al decennia. Er leek even wat urgentie te zijn, maar het blijft allemaal traag gaan met uitzondering van wat landen als Polen.
We hebben de NAVO, in NAVO verband is er al genoeg mogelijk alleen word het de hoogste tijd dat we dit realistisch gaan benaderen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:24 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Polen wil geen militairen leveren omdat ze zelf grenzen aan Rusland (praktisch).
Militairen leveren heeft nu ook geen zin. Militair je shit in orde krijgen wel.
Je hebt al een Schengen, je hebt al een Eurozone. Richt ook maar een militaire uni op met Frankrijk/Duitsland/UK en richt besluitvorming zo in dat je WEL makkelijk en snel keuzes kunt maken.
Uiteindelijk willen heel veel landen daar aan mee doen als ze onder nucleaire umbrella gaan vallen.
Kan allemaal echt wel, alleen niet binnen de EU.
Dat laatste is alvast een meevaller.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
...
Dat is het alternatief dat hier (eigenlijk) al jaren door menigeen is geponeerd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:21 schreef Perrin het volgende:
Trump en Vance doen alsof het probleem is dat Oekraïne zich verzet tegen de Russische invasie.
Het probleem is de Russische invasie.
Als ze Amerikaanse macht willen gebruiken om de oorlog te stoppen, moeten ze die toepassen op de agressor. Het slachtoffer misbruiken zal de veroveringsoorlog niet beëindigen. En zeker niet duurzaam.
Definieer "standhouden"...... en ik denk dat de aard en grondwet van Oekraïne dusdanig is dat zij het Russische juk niet zullen accepteren. Daarvoor is teveel in de geschiedenis gebeurd dat generaties van invloed is en zal gaan zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, het is de enige optie. Het is duidelijk dat Oekraïne zonder serieuze steun van buitenaf niet heel lang stand gaat houden. Dan gaat er op een gegeven moment ook wel druk komen om tot een deal te komen waarbij de landen die steun geven dat omzetten in veiligheidsgaranties. Zijn die 100% betrouwbaar? Natuurlijk niet. Heeft Oekraïne heel veel keus? Ik denk het ook niet.
Dan is Orban Jos van Rey.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:31 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn echt de Limburgers van Europa, maar dan altijd dronken.
Het idee alleen al dat je daarmee gaat dreigen, en wie gaat die oorlog dan voeren Rusland of Amerika? Ik vind het allemaal nogal wat, Amerika moet zich de ogen uit de kop schamen en online zie je er toch veel precies dat doen moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 05:01 schreef Eightyone het volgende:
Het dreigend uitgesproken "You're gambling with world war 3" (x 2) gaat zo'n (in dit geval niet in positieve zin) iconisch fragment worden wat je nog decennia terug gaat horen, als het over 'vroeger' gaat.
Net als "I have a dream", "Wir schaffen das" en "I didn't have sex with that woman."
Ja, als je nu nog achter Trump staat, sta je echt aan de verkeerde kant. De vertoning gisteren was wel zo laag en als je daarvan geniet, ben je echt knettergek en een gevaar voor de samenleving.quote:
Dat ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als je nu nog achter Trump staat, sta je echt aan de verkeerde kant. De vertoning gisteren was wel zo laag en als je daarvan geniet, ben je echt knettergek en een gevaar voor de samenleving.
Voldoen ze aan de voorwaarden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is geen 'als', dat is een zekerheidje. Dus vandaar Oekraine bij de NAVO of bij de EU, want die hebben ook een soort van militair pact dacht ik.
Er is geen weerstand omdat Putin dat verzet vakkundig heeft geëlimineerd met als dieptepunt het vermoorden van opposities zoals Navalny, inperking persvrijheid en zelfs as we speak, nog mensen keihard vervolgd die zich tegen zijn wil opstellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of Rusland overschat wordt. Er is in ieder geval geen grootschalige weerstand tegen Poetin en dat is wat nodig is om te zorgen dat niet een steeds groter deel van de uitgaven naar defensie gaat daar.
En ja, Europa verzaakt al decennia. Er leek even wat urgentie te zijn, maar het blijft allemaal traag gaan met uitzondering van wat landen als Polen.
Leuk maar die versobering is al lang grotendeels teruggedraaid in het belastingplan 2025.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
bv niet de 30% regeling afschaffen voor expats.
Die zijn wel echt in de minderheid hoor. Hooguit het FvD en een klein deel van het PVV electoraat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:01 schreef Ludachrist het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen het volkomen normaal vinden dat Trump een dictator als Poetin in de reet kruipt.
Deze deal hield in dat terwijl je in elkaar wordt geslagen, je portomonnee ook nog eens wordt gestolen en je moet toegeven dat jij schuldig bent aan je eigen mishandeling.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
Dan had hij nog beter meteen kunnen capituleren. Waarom jaren vechten en dan een slechtere deal dan capitulatie nemen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
Deze deal hield in dat er verder gepraat kon worden over vrede.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Deze deal hield in dat terwijl je in elkaar wordt geslagen, je portomonnee ook nog eens wordt gestolen en je moet toegeven dat jij schuldig bent aan je eigen mishandeling.
Dit terwijl de agressor carte blanche krijgt om het nog een keer te doen.
Precies, het enige dat telt is dat de VS de grondstoffen van Oekraïne in handen krijgt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Waarom is daar een nergens op gebaseerde enorme geldsom voor nodig?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze deal hield in dat er verder gepraat kon worden over vrede.
De realiteit is dat de Amerikanen en de Europeanen geen troepen willen/kunnen inzetten in Oekraïne. De manschappen raken op en Rusland zit goed ingegraven.
Als deze deal gesloten was dan had er verder gesproken kunnen worden over hoe ze de veiligheidsgaranties precies kunnen invullen. Van te voren allerlei toezeggingen doen in het openbaar notabene gaat niet werken als je nog moet onderhandelen met de bovenliggende partij (Rusland).
Kennelijk wil Trump dat niet, want ipv naar Zelensky te luisteren smijt hij de deur dicht en hoopt hij dat Poetin met hem afrekent.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De realiteit is dat de Amerikanen en de Europeanen geen troepen willen/kunnen inzetten in Oekraïne. De manschappen raken op en Rusland zit goed ingegraven.
Als deze deal gesloten was dan had er verder gesproken kunnen worden over hoe ze de veiligheidsgaranties precies kunnen invullen. Van te voren allerlei toezeggingen doen in het openbaar notabene gaat niet werken als je nog moet onderhandelen met de bovenliggende partij (Rusland).
quote:there is a rumor that the United States would have already confidentially communicated to all European countries its intention to hand over to the United Kingdom the leadership of the Contact Group for military assistance to Ukraine
Trump wist vooraf van Zelenskys veiligheidsvoorwaarden. Zijn hele crew wist dat. Maar ja, tot nu toe hadden ze vooral met de agressor willen praten. Tot frustatie van Zelensky.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Je ne suis pas, ik vind dat ook het minst relevante gedeelte van die deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom is daar een nergens op gebaseerde enorme geldsom voor nodig?
Laat me niet lachen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ne suis pas, ik vind dat ook het minst relevante gedeelte van die deal.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij een echt belang wil hebben in Oekraïne en dat op zich is al een veiligheidsgarantie.
Alle bondgenoten weten nu dat hun bondgenootschap met de VS niets waard is. Trump gooit het allemaal weg voor bondgenootschap met andere dictators.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Perrin het volgende:
Ook de 'bondgenoten' van de VS in Azië hebben opgelet.
[ x ]
Een aanzienlijk betere onderhandelaar dan de zwakke broeders in de EU en de ex president die niet verder kwamen dan wapens en geld sturen zonder rekening te houden met het feit dat de manschappen uiteindelijk op raken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kennelijk wil Trump dat niet, want ipv naar Zelensky te luisteren smijt hij de deur dicht en hoopt hij dat Poetin met hem afrekent.
Mooie vredesonderhandelaar, die Trump.
Ja raar dat Zelensky toen liet merken dat Oekraïne telkens niet genoeg hulp krijgt om echt iets tegen Poetin te doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het was blijkbaar niet de eerste keer dat Zelensky zijn hand overspeelde. Biden moest blijkbaar ook zijn stem verheffen en Zelensky terecht wijzen.
Gelukkig voor Zelensky was dat niet in het openbaar, nu helaas wel met alle gevolgen van dien.
Waar slaat dit nu weer op? Als dat het geval is waarom dan niet direct zaken doen met Rusland die dezelfde grondstoffen ook in de grond hebben zitten?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Laat me niet lachen.
Als Poetin de baas is in Oekraïne, wordt het nog gemakkelijker voor Trump om dat belang te krijgen/behouden.
Welke Toby is dat geweest?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een aanzienlijk betere onderhandelaar dan de zwakke broeders in de EU en de ex president die niet verder kwamen dan wapens en geld sturen zonder rekening te houden met het feit dat de manschappen uiteindelijk op raken.
Ik wijs daar nog maar een jaar of 2 op en ik ben blij dat Vance het eindelijk in zijn gezicht heeft gezegd voor de draaiende camera’s.
Nu post Toby dat het VK het stokje gaat overnemen. Ik vind Starmer een lichtgewicht die bijzonder hardvochtig is voor zijn eigen volk.
Ik hoop dat hij mij positief kan verassen en Zelensky met dezelfde hardvochtigheid benadert en hem wijst op het feit dat er toch echt een einde aan het vechten moet komen.
Ik heb er een hard hoofd in maar een mens mag hopen.
Pijnlijk hè als je afhankelijk bent van een ander. Laat dit een wijze les zijn voor een ieder dat je je eigen land/volk ten aller tijden op de eerste plaats moet zetten en dat je niet moet luisteren naar idealisten die menen het goed met je voor te hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja raar dat Zelensky toen liet merken dat Oekraïne telkens niet genoeg hulp krijgt om echt iets tegen Poetin te doen.
Het is natuurlijk ook niet zo dat de VS een verdrag met Oekraïne heeft ondertekend waarin de VS Oekraïne zou beschermen, in ruil voor het inleveren van de nucleaire wapens.
Die Zelensky moet gewoon als een poedel liggen kwispelen aan de voeten van de Amerikaanse president.
In plaats van dat hij er alles uit wil halen om zijn volk te kunnen beschermen.
Zelensky is immers de dictator. En niet Poetin.
Een onderhandelaar die Zelensky stelselmatig schoffeert, en ondertussen geen kwaad woord over Poetin zegt, en Poetin zelfs ziet als het slachtoffer die als goedmakertje alles mag hebben wat hij wil..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een aanzienlijk betere onderhandelaar dan de zwakke broeders in de EU en de ex president die niet verder kwamen dan wapens en geld sturen zonder rekening te houden met het feit dat de manschappen uiteindelijk op raken.
Ik wijs daar nog maar een jaar of 2 op en ik ben blij dat Vance het eindelijk in zijn gezicht heeft gezegd voor de draaiende camera’s.
Nu post Toby dat het VK het stokje gaat overnemen. Ik vind Starmer een lichtgewicht die bijzonder hardvochtig is voor zijn eigen volk.
Ik hoop dat hij mij positief kan verassen en Zelensky met dezelfde hardvochtigheid benadert en hem wijst op het feit dat er toch echt een einde aan het vechten moet komen.
Ik heb er een hard hoofd in maar een mens mag hopen.
Ik zou zeggen: vraag het aan Trump.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op? Als dat het geval is waarom dan niet direct zaken doen met Rusland die dezelfde grondstoffen ook in de grond hebben zitten?
Yup, dat was Nederland ook in WW2.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Pijnlijk hè als je afhankelijk bent van een ander.
Ja, want dat kun je dus beter niet doen.quote:Laat dit een wijze les zijn voor een ieder dat je je eigen land/volk ten aller tijden op de eerste plaats moet zetten
Toch is dat precies wat je Zelensky verwijt.quote:en dat je niet moet luisteren naar idealisten die menen het goed met je voor te hebben.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk natiestaten zijn en hoe cruciaal het is om altijd het beste eruit te slepen voor je eigen land.
Dit is onbedoeld van je een goed voorbeeld. Nederland was toen net zoals nu naïef geweest om te denken dat een goede defensie niet nodig was. Ik wil nu niet beweren dat Nederland de nazis op afstand had kunnen houden maar ze hadden het de Duitsers een stuk moeilijker kunnen maken met een sterk modern leger.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, dat was Nederland ook in WW2.
Gelukkig hadden we toen geen Trump.
Want dan was Nederland er niet meer geweest.
[..]
Zelensky heeft de oorlog verloren dat is de realiteit. Als je verliest dan is het zaak om verdere schade zoveel mogelijk te beperken. Als je geldschieters beginnen te roepen dat het tijd is voor vrede dan is het een idee om daar naar te luisteren.quote:Ja, want dat kun je dus beter niet doen.
Je kunt kennelijk beter je volk verkopen aan de vijand, om er zelf beter uit te komen.
[..]
Toch is dat precies wat je Zelensky verwijt.
Ironisch genoeg was het feit dat we ze het moeilijk maakten juist de reden van onze snelle capitulatie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Chivaz het volgende:
Dit is onbedoeld van je een goed voorbeeld. Nederland was toen net zoals nu naïef geweest om te denken dat een goede defensie niet nodig was. Ik wil nu niet beweren dat Nederland de nazis op afstand had kunnen houden maar ze hadden het de Duitsers een stuk moeilijker kunnen maken met een sterk modern leger.
Je bent niet wat?quote:
Je bent niet gek? Nou...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ne suis pas, ik vind dat ook het minst relevante gedeelte van die deal.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij een echt belang wil hebben in Oekraïne en dat op zich is al een veiligheidsgarantie.
Terwijl Oekraïne juist wordt verweten dat het land zich ging bewapenen tegen Rusland en aansluiting zocht bij een verdedigingspact tussen westerse landen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is onbedoeld van je een goed voorbeeld. Nederland was toen net zoals nu naïef geweest om te denken dat een goede defensie niet nodig was.
Waardoor de oorlogstrijd langer had geduurd dan enkele dagen, met als gevolg meer slachtoffers.quote:Ik wil nu niet beweren dat Nederland de nazis op afstand had kunnen houden maar ze hadden het de Duitsers een stuk moeilijker kunnen maken met een sterk modern leger.
[..]
Nee, dat is niet de realiteit.quote:Zelensky heeft de oorlog verloren dat is de realiteit.
Moet je wel eerst verloren hebben.quote:Als je verliest dan is het zaak om verdere schade zoveel mogelijk te beperken.
Waarom meervoud?quote:Als je geldschieters beginnen te roepen dat het tijd is voor vrede dan is het een idee om daar naar te luisteren.
Toch spreken we geen Duits in Nederland.quote:Het alternatief is door vechten maar daar bereik je niets mee behalve nog meer dood en verderf.
In de zin van?quote:Het is wel duidelijk dat je kiest voor het laatste zonder dat je zelf iets hoeft op te offeren.
Exsct waarom ik dus zeg dat Europa een gigantisch probleem heeft. Als Turkije en Rusland een alliantie vormen hebben ze de slagkracht zo’n beetje heel Europa te veroveren. En laat die twee landen nou net de laatste jaren enorm vaak bij elkaar op de koffie gaan zonder dat er duidelijke redenen voor al die bezoeken worden gegeven…oh en Iran zit er ook vaak bij…quote:Op zaterdag 1 maart 2025 05:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is wat dit uiteindelijk gaat betekenen voor Oekraine. Het leest alsof de VS nu in feite Rusland vrij spel geeft.
In dat geval zal Rusland denk ik door gaan pushen om meer land in handen te krijgen. Tegen welke prijs dat gaat gebeuren is natuurlijk een tweede.
Dat is niet de realiteit? Hoe kom je daarbij? Zijn er militaire successen aan Oekraïense zijde die ik heb gemist? En nu de steun mogelijk wel valt van Amerikaanse zijde en het probleem met de manschappen nog steeds niet is opgelost hoe zie je de kansen van Oekraïne in? Ik ben oprecht benieuwd.quote:
Oh, dat begrijpen we juist heel goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:59 schreef Eagles89 het volgende:
En jullie hier allemaal snappen niet dat dit de droom uitkomst voor Trump is.
Yup, en als dat lukt is de VS geen partij meer in de onderhandelingen met Rusland.quote:Europa en zelfs Canada en Australië die de hulp enorm willen opvoeren en in het gat willen gaan springen die Trump achterlaat,
Wat voor vrijgekomen geld?quote:en Trump die als een overwinnaar zelf kan gaan bepalen waar die al het vrijgekomen geld aan gaat uitgeven
Jazeker, want de VS heeft decennialang de wereldpolitiek beheerst.quote:terwijl die ondertussen meteen van dat gezeik af is waar zn kiezers allemaal totaal niet eens van weten waar dat vage land ergens ligt en hem massaal steunen in deze casus. In feite heeft die in een klein uurtje dankzij het domme gedrag van Zelensky honderden miljarden nieuwe steun bespaart die nu door Europa en Canada en Australie wordt opgehoest én hij is af van dat gezeik om een land ergens in Europa wat hem al helemaal niks boeit. Al die grondstoffen liggen ook in de USA of in andere landen waar die deals mee kan sluiten. En dan zeggen ze hier dat Trump een domme gek is. LOL.
Noem eens de Nederlandse militaire successen tegen Duitsland in de periode 1941-1943.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is niet de realiteit? Hoe kom je daarbij? Zijn er militaire successen aan Oekraïense zijde die ik heb gemist?
Ja, dat de VS nu Oekraïne verraad door de kant van Poetin te kiezen is natuurlijk niet in het voordeel van Oekraïne.quote:En nu de steun mogelijk wel valt van Amerikaanse zijde en het probleem met de manschappen nog steeds niet is opgelost hoe zie je de kansen van Oekraïne in? Ik ben oprecht benieuwd.
En de useful idiots trappen er weer met beide beentjes in.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:26 schreef Gunner het volgende:
Tjsah ik zou zeggen dat trump dit bewust heeft opgezet om de boel zelf op te blazen en Zelensky de bad guy te laten lijken.
Precies. Hebben ze eindelijk iets waar het 2e amendement voor opgesteld is, laten ze het gewoon gaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:47 schreef Hallojo het volgende:
Waar blijft het verzet van het Amerikaanse volk tegen hun fascistische regering?
Die zullen dit niet zo belangrijk vinden, als de eieren maar goedkoop zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:47 schreef Hallojo het volgende:
Waar blijft het verzet van het Amerikaanse volk tegen hun fascistische regering?
Of je belt bij een Chivaz aan, geeft 'm een tik op z'n neus, z'n buurman neemt een kamer in beslag, en samen deel je z'n hele inboedel op, en stelt dat hij de agressor is. En dat dat een goede deal is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:42 schreef Vis1980 het volgende:
Kind wordt gepest op school. De school: 'als jij nou elke week je zakgeld geeft aan de pester, dan zal hij gaan stoppen met pesten. En de school wil jouw Pokémonverzameling '
Klopt. Trump, die al weken lang loopt te roeptoeteren dat als hij de deal gaat sluiten met Putin en dat het binnen 10 minuten allemaal gefixed is heeft (dankzij Vance's aanval tijdens de persconferentie) nu een route weten te maken waarmee hij zichzelf compleet terug kan trekken. Nu hoeft Trump het niet meer te laten zien die magie die hij steeds belooft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:59 schreef Eagles89 het volgende:
En jullie hier allemaal snappen niet dat dit de droom uitkomst voor Trump is.
Ik vermoed dat Europa prima dat gat gaat kunnen opvangen. Alleen zal het een complex proces worden met betrekking tot wapenproductie etc... Gezien Europa en de VS zo'n met elkaar verwikkeld militair industrieel complex hebben opgebouwd tijdens de afgelopen 80 jaar aan samenwerking.quote:Europa en zelfs Canada en Australië die de hulp enorm willen opvoeren en in het gat willen gaan springen die Trump achterlaat, en Trump die als een overwinnaar zelf kan gaan bepalen waar die al het vrijgekomen geld aan gaat uitgeven, terwijl die ondertussen meteen van dat gezeik af is waar zn kiezers allemaal totaal niet eens van weten waar dat vage land ergens ligt en hem massaal steunen in deze casus.
Laten we 1 ding voorop stellen. Zelensky heeft tijdens die persconferentie geen dom gedrag vertoond. 100% van de cringe takes kwamen van Trump en Vance. Dat Zelensky met zijn gebrekkige engels zich nog zo duidelijk en rustig wist te verwoorden met die 2 blaat-apen in de kamer en die hostiele persvragen is een godswonder.quote:In feite heeft die in een klein uurtje dankzij het domme gedrag van Zelensky honderden miljarden nieuwe steun bespaart die nu door Europa en Canada en Australie wordt opgehoest én hij is af van dat gezeik om een land ergens in Europa wat hem al helemaal niks boeit. Al die grondstoffen liggen ook in de USA of in andere landen waar die deals mee kan sluiten. En dan zeggen ze hier dat Trump een domme gek is. LOL.
En citeren zelfs Orban als lichtend voorbeeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En de useful idiots trappen er weer met beide beentjes in.
100% . Dat Vance daar op z'n Greta Thunberg-achtige manier tekeer gingtquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:52 schreef SpecialK het volgende:
Dat Zelensky met zijn gebrekkige engels zich nog zo duidelijk en rustig wist te verwoorden met die 2 blaat-apen in de kamer en die hostiele persvragen is een godswonder.
Helaas zijn Europese politici kruiperige lafbekken, allemaal. Als ze een beetje lef gehad zouden hebben waren ze begonnen over een verwijdering tussen de VS en Europa en dat het voor Europa ook goed zou zijn om de blik eens wat meer richting China te richten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:55 schreef Buitendam het volgende:
Als Europa nou eens aantoont hoe zwak de Amerikanen nu overkomen hoef je die dikke kwal niet weer in zijn reet te kruipen. Blijf gewoon aantonen wat een leugenachtige slang het is, zodat hij ook met dit vieze trucje niet meer wegkomt.
He zelfhater, dit is van het niveau 'Wij van WC-eend'. Kom eens uit je bubbel.quote:
Een pokerspeler, een Trumppijper en de maniak die een democratie aan het slopen is. Nee, wat een betrouwbare bronnen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:46 schreef Eagles89 het volgende:
Europa speelt met vuur momenteel. Grote woorden maar ze zijn tot helemaal niets in staat. Met dat buitenland Kallas trutje voorop: “het is tijd voor nieuw leiderschap” terwijl je met 72 offsuit in je handen tegen AA en KK aan het pokeren bent.
Wat een grap die lui.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Zie hier live de gevolgen van de bezuinigingen op de GGZ...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:54 schreef Vis1980 het volgende:
BNW aan de macht, totaalgekken op volle toeren.
Wat lul jij nou weer man, weet je hoe groot de economie van Rusland is? Laat mij niet lachen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:46 schreef Eagles89 het volgende:
Europa speelt met vuur momenteel. Grote woorden maar ze zijn tot helemaal niets in staat. Met dat buitenland Kallas trutje voorop: “het is tijd voor nieuw leiderschap” terwijl je met 72 offsuit in je handen tegen AA en KK aan het pokeren bent.
Wat een grap die lui.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Zelfhaat zou zijn dat je Amerika niet respecteert en zij de deur dicht gooien. Zoals Zelensky gisteren. En daar ben jij het dus mee eens begrijp ik?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 15:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
He zelfhater, dit is van het niveau 'Wij van WC-eend'. Kom eens uit je bubbel.
Zelfhaat omdat je zit te hopen op een aanval op Europa, je steunt de mensen die ons het leven zuur willen maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Zelfhaat zou zijn dat je Amerika niet respecteert en zij de deur dicht gooien. Zoals Zelensky gisteren. En daar ben jij het dus mee eens begrijp ik?
Ik ben voor steun van Amerika maar hun steun is niet gegarandeerd als je hun niet respecteert gaat het, met het nieuwe kabinet, mis.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zelfhaat omdat je zit te hopen op een aanval op Europa, je steunt de mensen die ons het leven zuur willen maken.
Dat komt omdat Trump vriendjes is met de veroorzaker van de oorlog. Jij komt hier allerlei drek posten van de grootste hufters uit de poppenkast. Laf, vies en ronduit zwak om Zelenski neer te zetten als de boosdoener.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik ben voor steun van Amerika maar hun steun is niet gegarandeerd als je hun niet respecteert gaat het, met het nieuwe kabinet, mis.
Er is altijd veel respect voor de VS geweest, totdat Trump kwam en er niks meer te respecteren was.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Zelfhaat zou zijn dat je Amerika niet respecteert en zij de deur dicht gooien. Zoals Zelensky gisteren. En daar ben jij het dus mee eens begrijp ik?
Trump krijgt het voor elkaar de rest van de wereld te verenigen tegen de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:36 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Er is altijd veel respect voor de VS geweest, totdat Trump kwam en er niks meer te respecteren was.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ke-tijd-aan-a4884915quote:Trump en Vance zijn gevaarlijk dronken van macht, wanen zich onfeilbaar en daadkrachtig. In het kielzog daarvan brengen ze de internationale positie van de VS enorme schade toe en hebben ze de wereld in korte tijd veranderd in een veel gevaarlijker plek, zonder regels, solidariteit, recht of fatsoen. Zo bezien was het opmerkelijk wat Zelensky vrijdag allemaal voor de voeten geworpen kreeg: gebrek aan respect, spelen met de Derde Wereldoorlog, de vernietiging van het eigen land. Precies wat juist Trump meer dan ooit verweten kan worden, en met een veel sterkere onderbouwing.
En het is de schuld van alle andere landen, en niet van de veroorzaker.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Trump krijgt het voor elkaar de rest van de wereld te verenigen tegen de VS.
Zo werkt het altijd bij narcisten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:40 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En het is de schuld van alle andere landen, en niet van de veroorzaker.
Mwah Obama heeft gedaan wat hij kon op dat moment:quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Obama is degene die de beloftes van de VS niet nakwam om Oekraïne te beschermen toen Poetin de Krim binnenviel en daarna het oosten van Oekraïne.
Vanaf toen wist Poetin dat de beloftes of veiligheidsgaranties van de VS helemaal niks waard zijn. En dus zitten we in Europa nu in de situatie waar we nu in zitten.
Allemaal recht in ons gezicht de afgelopen 10 jaar.
En nog zijn we momenteel verrast en onvoorbereid. Stelletje prutsers.
quote:Former President Obama on Thursday defended his response to Russia’s 2014 annexation of Crimea, saying that circumstances were different then compared to Russia’s military invasion of Ukraine last year.
“Ukraine of that time was not the Ukraine that we’re talking about today,” Obama said in an interview with CNN’s Christiane Amanpour. “There’s a reason there was not an armed invasion of Crimea, because Crimea was full of a lot of Russian speakers, and there was some sympathy to the views that Russia was representing.”
Russia illegally held an election and annexed the Crimean peninsula of Ukraine in 2014. In response, the U.S. and European allies led a sanctions campaign which fell far short of its goals in weakening Russia and preventing further action in Ukraine.
Western allies did not provide Ukraine with any material support to fight Russia or object to the annexation beyond economic or diplomatic means, the former president argued.
Instead, Russia claimed Crimea as a rightful part of the country given that a majority of the population in the region was ethnically Russian and spoke Russian, a view that had some understanding in Europe, Obama said.
“Part of what happened was, both myself and also [German Chancellor Angela] Merkel, who I give enormous credit for, had to pull in a lot of other Europeans kicking and screaming to impose the sanctions that we did and to prevent Putin from continuing through the Donbass and through the rest of Ukraine,” he added.
Obama said that the sense of identity and ability to push back against Russia developed in Ukraine after the 2014 annexation, and that identity and ability is what led to the fierce resistance now.
“We challenged Putin with the tools that we had at the time, given where Ukraine was,” he said.
The CNN interview also touched on the U.S.’s complex relationship with authoritarian democratic leaders — such as Indian Prime Minister Narendra Modi, and on the recent indictment of former President Trump and its impact on the 2024 election.
Ja echt hoor, wat een stelletje landverraders die dit allemaal goed zitten te praten. Het is dweilen met de kraan open, want dit zagen de meesten al 10 jaar geleden aankomen. Die hebben er ook voor gewaarschuwd, maar die werden neergezet als policor en weet ik het allemaal. We hadden vanaf dag 1 gelijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ke-tijd-aan-a4884915
Preciesquote:Aan de andere kant zou meer diplomatie van de kant van Zelensky de situatie niet wezenlijk hebben veranderd. Al maanden is duidelijk dat Trump en vooral ook Vance geen moer geven om Oekraïne, en Zelensky als een sta-in-de-weg zien. Trump noemde Zelensky zelfs een dictator. Vroeg of laat zou het tot een uitbarsting zijn gekomen. Dat het sneller gebeurde dan verwacht, heeft ook een voordeel. Het schept helderheid. Niemand in Europa koestert na vrijdag nog de illusie dat Trump wel zal bijdraaien en uit het kamp van Poetin terugkeert. Europese leiders zullen samen met Zelensky razendsnel een noodplan moeten optuigen, liever nu dan (nog) later.
En dat voor slechts de helft van je grondstoffen, wat een koopje.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Obama's verdediging van zijn reactie uit 2014 negeert de blijvende gevolgen ervan. Zijn argument dat Oekraïne toen de eenheid en de wil om weerstand te bieden miste, gaat compleet voorbij het cruciale feit dat Westerse aarzeling, onder zijn leiding, de Russische agressor in staat stelde om verder te escaleren in Donetsk en Luhansk. Door deze escalatiedominantie te omarmen, gaf Obama aan Poetin het signaal dat de VS zijn veroveringsambities in Oekraïne geen strobreed in de weg zou leggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mwah Obama heeft gedaan wat hij kon op dat moment:
Obama defends 2014 Crimea response: ‘We challenged Putin with the tools we had at the time’
[..]
quote:On Friday, Trump ranted about the investigations into Russia’s 2016 election interference in response to a question about how he could trust Putin to honor any peace agreement. Trump told reporters that Putin was similarly wronged by the investigations and then inexplicably dragged Biden’s son Hunter and California Democratic Sen. Adam Schiff into his answer:
“Let me tell you, Putin went through a hell of a lot with me. He went through a phony witch hunt where they used him in ‘Russia, Russia, Russia, Russia.’ You ever hear that deal that was a phony, that was a phony Hunter Biden, Joe Biden scam, Hillary Clinton, shifty, Adam Schiff, it was a Democrat scam, and he had to go through that. And he did go through it.”
Trump continued, “We didn’t end up in a war. And he went through it. He was accused of all that stuff. He had nothing to do with it. Came out of Hunter Biden’s bathroom. It came out of Hunter Biden’s bedroom. It was disgusting. And then they said, oh, oh, the laptop from hell was made by Russia, the 51 agents. The whole thing was a scam, and he had to put up with that. He was being accused of all that stuff.”
It was unclear exactly what Trump meant.
Bron
Zie hier ook het hele wereldbeeld van Trump, jezelf chronisch miskend voelen en het slachtoffer van alles zijn. Arme, arme nepo-baby.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
Trump legt het nog een keer uit, mensen.
[..]
Dit. Er worden rookgordijnen aan alle kanten in de rondte geblazen en niemand heeft het over wat er toedoet voor de gewone amerikaan:hetrepublikeinse budget dat er nu doorgeduwd wordt. Tax cut for the rich (die enorm veel gaat kosten) aan de ene kant, cuts op medicare en medicaid aan de andere kant.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:58 schreef Sanvi het volgende:
Het wordt nu echt tijd voor een opstand in de VS.
Economie gaat kapot (bewust), bezuinigingen komen er aan op Medicare en Social Security en ondertussen een paar kleine "overWINNINGtjes" boeken door het dommige klapvee mee te geven dat ze wat minuscule bedragen hebben geschrapt zoals condooms voor Afrika, travestietenshows in Colombia of wat al niet meer.
Echt, zo doorzichtig.
En het klapvee trapt er weer in.
Ondertussen willen mensen als Vance, Thiel en Russell Vought niets liever dan de hele democratie omver helpen en lijkt niets ze in de weg te gaan liggen.
Het simplistische klapvee is immers te druk met de 'overwinningtjes", de GOP wil vooral geen gezichtsverlies en verlies van macht en de democraten...nouja, geen idee wat die doen.
Nee, het wordt tijd dat het volk op gaat staan.
Ja dat zei hij inderdaad tijdens zijn gesprek met Zelensky.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
Trump legt het nog een keer uit, mensen.
[..]
Ja, wat moet Rutte anders zeggen? 'Trump is een mongool, hup Zelensky'?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:04 schreef Rnie het volgende:
NAVO-baas Rutte: Zelensky moet relatie met Trump herstellen
https://nos.nl/artikel/25(...)met-trump-herstellen
Zelensky kan aan de bak.![]()
Hij had het zeker wat neutraler kunnen brengen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, wat moet Rutte anders zeggen? 'Trump is een mongool, hup Zelensky'?
Wat moet Trump anders zeggen? Poetin is een mongool, hup Zelensky?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, wat moet Rutte anders zeggen? 'Trump is een mongool, hup Zelensky'?
De vrije pers is dood, balances and checks uitgeschakeld en uitspraken van de rechter worden genegeerd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:04 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Dit. Er worden rookgordijnen aan alle kanten in de rondte geblazen en niemand heeft het over wat er toedoet voor de gewone amerikaan:hetrepublikeinse budget dat er nu doorgeduwd wordt. Tax cut for the rich (die enorm veel gaat kosten) aan de ene kant, cuts op medicare en medicaid aan de andere kant.
Trump is de omgekeerde Robin Hood: stelen ven de armen om aan de rijken te geven. De amerikanen moeten het niet laten zitten bij wat boze townhalls.
Zoiets lijkt me prima om te zeggen over een dictator die een land binnenvalt en de president van het belegerde land, inderdaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat moet Trump anders zeggen? Poetin is een mongool, hup Zelensky?
Trump wil niet nader tot elkaar komen, hij wil Putin zijn zin geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Prettige wedstrijd om nader tot elkaar te komen met de hulp van Trump.
Ik begrijp dit volkomen van Rutte hoor. Hij ziet (net zoals elk persoon met ook maar een greintje verstand in zijn kop) in dat Europa en de andere NAVO-partners de komende drie jaar en een beetje - en wellicht ook daarna - op geen enkele manier op de VS kunnen vertrouwen. Daar zal iets voor in de plaats moeten komen, maar dat heeft natuurlijk tijd nodig. Dan heeft het niet zoveel om die relatie nu verder te verpesten, tot daar meer helderheid over is. Om kort te gaan, Rutte zegt hier gewoon: 'Laten we Trump nog even aan het lijntje houden tot we wat anders te neuken hebben.'quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij had het zeker wat neutraler kunnen brengen.
De VS is op papier nog altijd de belangrijkste NAVO-lidstaat, Oekraïne is niet eens lid. Wat dat betreft kan Rutte niet anders. In zekere zin kun je dit zelfs zien als een krachtige afwijzing van Trump.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:04 schreef Rnie het volgende:
Door niet de agressor te benoemen houd je dictators aan het lijntje, precies wat Trump doet. Ik had het veel sterker gevonden als ie ze dan op zijn minst allebei har aangesproken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:11 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik begrijp dit volkomen van Rutte hoor. Hij ziet (net zoals elk persoon met ook maar een greintje verstand in zijn kop) in dat Europa en de andere NAVO-partners de komende drie jaar en een beetje - en wellicht ook daarna - op geen enkele manier op de VS kunnen vertrouwen. Daar zal iets voor in de plaats moeten komen, maar dat heeft natuurlijk tijd nodig. Dan heeft het niet zoveel om die relatie nu verder te verpesten, tot daar meer helderheid over is. Om kort te gaan, Rutte zegt hier gewoon: 'Laten we Trump nog even aan het lijntje houden tot we wat anders te neuken hebben.'
Dat is Ruttes enige mogelijke reactie natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:04 schreef Rnie het volgende:
Yup, eerst betalen, en dan pas kijkt Trump of hij misschien iets voor Oekraïne kan betekenen..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dat voor slechts de helft van je grondstoffen, wat een koopje.
Ik begrijp überhaupt niet wat er staat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja dat zei hij inderdaad tijdens zijn gesprek met Zelensky.
Ik stond perplex.
Iedere andere Amerikaanse president had dat inderdaad gedaan, waarschijnlijk in iets andere bewoordingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Sterker, ja, maar daar bereikt hij verder niets mee. Trump heeft zo ongeveer de emotionele weerbaarheid van een verwende kleuter. Die moet constant met fluwelen handschoentjes behandeld worden. Dat is zeker niet prettig, maar ja, anders vliegt er weer een bord pap tegen de muur.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Door niet de agressor te benoemen houd je dictators aan het lijntje, precies wat Trump doet. Ik had het veel sterker gevonden als ie ze dan op zijn minst allebei har aangesproken.
Die gaat toch de NAVO wel uit, onderdeel van de endgame. Alles wordt afgebroken en dan wordt het een wedstrijdje landjes opslokken of totale afzondering, al acht ik dat tweede onmogelijk met de intenties van Musk.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:16 schreef JAM het volgende:
[..]
Sterker, ja, maar daar bereikt hij verder niets mee. Trump heeft zo ongeveer de emotionele weerbaarheid van een verwende kleuter. Die moet constant met fluwelen handschoentjes behandeld worden. Dat is zeker niet prettig, maar ja, anders vliegt er weer een bord pap tegen de muur.
Dat is, als twee partijen een deal met elkaar sluiten, waarin ze beide gedeeltelijk hun zin krijgen, altijd het geval. Helemaal correct.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Trump wil niet nader tot elkaar komen, hij wil Putin zijn zin geven.
Het wordt in ieder geval een interessante zomer in Den Haag.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die gaat toch de NAVO wel uit, onderdeel van de endgame. Alles wordt afgebroken en dan wordt het een wedstrijdje landjes opslokken of totale afzondering, al acht ik dat tweede onmogelijk met de intenties van Musk.
Mooie draai.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:25 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat is, als twee partijen een deal met elkaar sluiten, waarin ze beide gedeeltelijk hun zin krijgen, altijd het geval. Helemaal correct.
Daar zaten geen ATC's bij.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:24 schreef Wantie het volgende:
N massa ontslag bij de FAA is Musk op zoek naar gepensioneerde Air Traffic Controllers...
Heeft Henny Huisman zich al aangemeld?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:24 schreef Wantie het volgende:
Anders nieuws:
Was dit al langs gekomen?
N massa ontslag bij de FAA is Musk op zoek naar gepensioneerde Air Traffic Controllers...
[ x ]
En de VS onder Biden heeft hem dat baantje geregeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De VS is op papier nog altijd de belangrijkste NAVO-lidstaat, Oekraïne is niet eens lid. Wat dat betreft kan Rutte niet anders. In zekere zin kun je dit zelfs zien als een krachtige afwijzing van Trump.
Harrison Ford!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heeft Henny Huisman zich al aangemeld?
Wat had hij dan moeten kunnen doen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Obama's verdediging van zijn reactie uit 2014 negeert de blijvende gevolgen ervan. Zijn argument dat Oekraïne toen de eenheid en de wil om weerstand te bieden miste, gaat compleet voorbij het cruciale feit dat Westerse aarzeling, onder zijn leiding, de Russische agressor in staat stelde om verder te escaleren in Donetsk en Luhansk. Door deze escalatiedominantie te omarmen, gaf Obama aan Poetin het signaal dat de VS zijn veroveringsambities in Oekraïne geen strobreed in de weg zou leggen.
Deze doctrine, overgenomen door opeenvolgende Amerikaanse regeringen, verlengde het lijden van Oekraïne en moedigde het Russische militarisme aan. Een sterkere houding in 2014, namelijk Oekraïne bewapenen in plaats van alleen halfslachtige sancties opleggen, had de grootschalige invasie van 2022 kunnen afschrikken.
De prijs van aarzeling wordt betaald met bloed en heeft geleid tot de huidige situatie. En ik snap dat Obama graag zijn straatje schoonveegt. Dat proberen wel meer 'leiders' die aan de wieg stonden van dit vreselijke en bloederige fiasco.
Eerder HenryFord.quote:
Maar dat is juist waarom er zo over Oekraine gepusht wordt. Trump doet wat dictators en volksmenners al milennia doen: creëer een heisa op buitenlands gebied om af te leiden van dingen die je in het binnenland doet en waar je burgers wel last van gaan hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:58 schreef Sanvi het volgende:
Economie gaat kapot (bewust), bezuinigingen komen er aan op Medicare en Social Security en ondertussen een paar kleine "overWINNINGtjes" boeken door het dommige klapvee mee te geven dat ze wat minuscule bedragen hebben geschrapt zoals condooms voor Afrika, travestietenshows in Colombia of wat al niet meer.
Echt, zo doorzichtig.
Ondertussen willen mensen als Vance, Thiel en Russell Vought niets liever dan de hele democratie omver helpen en lijkt niets ze in de weg te gaan liggen.
Het simplistische klapvee is immers te druk met de 'overwinningtjes", de GOP wil vooral geen gezichtsverlies en verlies van macht en de democraten...nouja, geen idee wat die doen.
Ondertussen wordt zowel economie als democratie geheel uitgehold, uitgekleed en verkracht zodat de gewone mens straks met niets achter blijft en de biljonairs alles op kunnen kopen voor een appel en een hopelijk niet al te duur ei.
Meteen wapens leveren, veel strengere sancties.. In ieder geval alles in het werk stellen om landjepik af te schrikken in plaats van oogluikend toe te staan dat Poetin stukjes afknabbelde en uiteindelijk zelfs een volledige invasie begon.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat had hij dan moeten kunnen doen?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:24 schreef Wantie het volgende:
Anders nieuws:
Was dit al langs gekomen?
[ x ]
Was never gonna happen. Trump zit al decennia in de zak van de Russen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Meteen wapens leveren, veel strengere sancties.. In ieder geval alles in het werk stellen om landjepik af te schrikken in plaats van oogluikend toe te staan dat Poetin stukjes afknabbelde en uiteindelijk zelfs een volledige invasie begon.
“Looks like I picked the wrong day to stop sniffing glue!”quote:
Dat is wel een ding inderdaad. Bij vrrdesdeal kunnen ze wel bij de NAVO maar de EU kost wel een decennium op zijn minstquote:
Nog zo'n 46 maanden en daarna een derde termijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:58 schreef Sanvi het volgende:
Echt, zo doorzichtig.
Ondertussen wordt zowel economie als democratie geheel uitgehold, uitgekleed en verkracht zodat de gewone mens straks met niets achter blijft en de biljonairs alles op kunnen kopen voor een appel en een hopelijk niet al te duur ei.
Not gonna happen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Nog zo'n 46 maanden en daarna een derde termijn.
[ afbeelding ]
quote:Second Amendment
A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.
Simplistisch klapvee gespot.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:51 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 18:51 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Trump's lil bitches.quote:
Jij bent echt naïef (...) als jij gelooft dat Trump zijn hulp aanbood.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 17:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |