abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216878527
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
Dan had hij nog beter meteen kunnen capituleren. Waarom jaren vechten en dan een slechtere deal dan capitulatie nemen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:14:00 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216878540
Ook de 'bondgenoten' van de VS in Azië hebben opgelet.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216878556
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Deze deal hield in dat terwijl je in elkaar wordt geslagen, je portomonnee ook nog eens wordt gestolen en je moet toegeven dat jij schuldig bent aan je eigen mishandeling.

Dit terwijl de agressor carte blanche krijgt om het nog een keer te doen.
Deze deal hield in dat er verder gepraat kon worden over vrede.
De realiteit is dat de Amerikanen en de Europeanen geen troepen willen/kunnen inzetten in Oekraïne. De manschappen raken op en Rusland zit goed ingegraven.
Als deze deal gesloten was dan had er verder gesproken kunnen worden over hoe ze de veiligheidsgaranties precies kunnen invullen. Van te voren allerlei toezeggingen doen in het openbaar notabene gaat niet werken als je nog moet onderhandelen met de bovenliggende partij (Rusland).
pi_216878564
quote:
[ x ]

Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
Precies, het enige dat telt is dat de VS de grondstoffen van Oekraïne in handen krijgt.

Zelensky mag niet aangeven dat hij, gebaseerd op het recente verleden met Poetin, er niet gerust op is dat Poetin afspraken gaat nakomen.

Dat is helemaal niet belangrijk.

America First.
Dat is wat nu op tafel ligt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:16:54 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216878575
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De realiteit is dat de Amerikanen en de Europeanen geen troepen willen/kunnen inzetten in Oekraïne. De manschappen raken op en Rusland zit goed ingegraven.
Als deze deal gesloten was dan had er verder gesproken kunnen worden over hoe ze de veiligheidsgaranties precies kunnen invullen. Van te voren allerlei toezeggingen doen in het openbaar notabene gaat niet werken als je nog moet onderhandelen met de bovenliggende partij (Rusland).
Waarom is daar een nergens op gebaseerde enorme geldsom voor nodig?
pi_216878577
twitter

Het was blijkbaar niet de eerste keer dat Zelensky zijn hand overspeelde. Biden moest blijkbaar ook zijn stem verheffen en Zelensky terecht wijzen.
Gelukkig voor Zelensky was dat niet in het openbaar, nu helaas wel met alle gevolgen van dien.
pi_216878578
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kennelijk wil Trump dat niet, want ipv naar Zelensky te luisteren smijt hij de deur dicht en hoopt hij dat Poetin met hem afrekent.

Mooie vredesonderhandelaar, die Trump.
pi_216878582
Dit is een informatieve artikel van de Italianen.

https://www.eunews.it/en/(...)-and-accountability/

Onder andere dit stukje.
quote:
there is a rumor that the United States would have already confidentially communicated to all European countries its intention to hand over to the United Kingdom the leadership of the Contact Group for military assistance to Ukraine
pi_216878597
quote:
[ x ]

Trump wist vooraf van Zelenskys veiligheidsvoorwaarden. Zijn hele crew wist dat. Maar ja, tot nu toe hadden ze vooral met de agressor willen praten. Tot frustatie van Zelensky.
Dus waarom zou Trump ervan uitgaan dat Zelensky zomaar zou tekenen?
Misschien was hij de veiligheidsvoorwaarden vergeten, net zoals hij was vergeten dat hij Zelensky een dictator had genoemd?
Of misschien wilde hij een show weggeven om te laten zien hoe hij met tegenstanders van Poetin weet om te gaan?

In elk geval had in dit 'theater' souffleur Vance succes met zijn gezuig.
En is nu wat duidelijker geworden waar de partijen staan.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216878606
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom is daar een nergens op gebaseerde enorme geldsom voor nodig?
Je ne suis pas, ik vind dat ook het minst relevante gedeelte van die deal.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij een echt belang wil hebben in Oekraïne en dat op zich is al een veiligheidsgarantie.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:19:32 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216878614
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216878628
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je ne suis pas, ik vind dat ook het minst relevante gedeelte van die deal.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij een echt belang wil hebben in Oekraïne en dat op zich is al een veiligheidsgarantie.
Laat me niet lachen.
Als Poetin de baas is in Oekraïne, wordt het nog gemakkelijker voor Trump om dat belang te krijgen/behouden.
pi_216878634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Perrin het volgende:
Ook de 'bondgenoten' van de VS in Azië hebben opgelet.
[ x ]
Alle bondgenoten weten nu dat hun bondgenootschap met de VS niets waard is. Trump gooit het allemaal weg voor bondgenootschap met andere dictators.
pi_216878660
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kennelijk wil Trump dat niet, want ipv naar Zelensky te luisteren smijt hij de deur dicht en hoopt hij dat Poetin met hem afrekent.

Mooie vredesonderhandelaar, die Trump.
Een aanzienlijk betere onderhandelaar dan de zwakke broeders in de EU en de ex president die niet verder kwamen dan wapens en geld sturen zonder rekening te houden met het feit dat de manschappen uiteindelijk op raken.
Ik wijs daar nog maar een jaar of 2 op en ik ben blij dat Vance het eindelijk in zijn gezicht heeft gezegd voor de draaiende camera’s.
Nu post Toby dat het VK het stokje gaat overnemen. Ik vind Starmer een lichtgewicht die bijzonder hardvochtig is voor zijn eigen volk.
Ik hoop dat hij mij positief kan verassen en Zelensky met dezelfde hardvochtigheid benadert en hem wijst op het feit dat er toch echt een einde aan het vechten moet komen.
Ik heb er een hard hoofd in maar een mens mag hopen.
pi_216878668
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het was blijkbaar niet de eerste keer dat Zelensky zijn hand overspeelde. Biden moest blijkbaar ook zijn stem verheffen en Zelensky terecht wijzen.
Gelukkig voor Zelensky was dat niet in het openbaar, nu helaas wel met alle gevolgen van dien.
Ja raar dat Zelensky toen liet merken dat Oekraïne telkens niet genoeg hulp krijgt om echt iets tegen Poetin te doen.

Het is natuurlijk ook niet zo dat de VS een verdrag met Oekraïne heeft ondertekend waarin de VS Oekraïne zou beschermen, in ruil voor het inleveren van de nucleaire wapens.

Die Zelensky moet gewoon als een poedel liggen kwispelen aan de voeten van de Amerikaanse president.

In plaats van dat hij er alles uit wil halen om zijn volk te kunnen beschermen.

Zelensky is immers de dictator. En niet Poetin.
pi_216878676
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:20 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Laat me niet lachen.
Als Poetin de baas is in Oekraïne, wordt het nog gemakkelijker voor Trump om dat belang te krijgen/behouden.
Waar slaat dit nu weer op? Als dat het geval is waarom dan niet direct zaken doen met Rusland die dezelfde grondstoffen ook in de grond hebben zitten?
pi_216878682
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een aanzienlijk betere onderhandelaar dan de zwakke broeders in de EU en de ex president die niet verder kwamen dan wapens en geld sturen zonder rekening te houden met het feit dat de manschappen uiteindelijk op raken.
Ik wijs daar nog maar een jaar of 2 op en ik ben blij dat Vance het eindelijk in zijn gezicht heeft gezegd voor de draaiende camera’s.
Nu post Toby dat het VK het stokje gaat overnemen. Ik vind Starmer een lichtgewicht die bijzonder hardvochtig is voor zijn eigen volk.
Ik hoop dat hij mij positief kan verassen en Zelensky met dezelfde hardvochtigheid benadert en hem wijst op het feit dat er toch echt een einde aan het vechten moet komen.
Welke Toby is dat geweest?
Of is lezen nog steeds een probleem?
pi_216878719
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja raar dat Zelensky toen liet merken dat Oekraïne telkens niet genoeg hulp krijgt om echt iets tegen Poetin te doen.

Het is natuurlijk ook niet zo dat de VS een verdrag met Oekraïne heeft ondertekend waarin de VS Oekraïne zou beschermen, in ruil voor het inleveren van de nucleaire wapens.

Die Zelensky moet gewoon als een poedel liggen kwispelen aan de voeten van de Amerikaanse president.

In plaats van dat hij er alles uit wil halen om zijn volk te kunnen beschermen.

Zelensky is immers de dictator. En niet Poetin.
Pijnlijk hè als je afhankelijk bent van een ander. Laat dit een wijze les zijn voor een ieder dat je je eigen land/volk ten aller tijden op de eerste plaats moet zetten en dat je niet moet luisteren naar idealisten die menen het goed met je voor te hebben.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk natiestaten zijn en hoe cruciaal het is om altijd het beste eruit te slepen voor je eigen land.
pi_216878727
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een onderhandelaar die Zelensky stelselmatig schoffeert, en ondertussen geen kwaad woord over Poetin zegt, en Poetin zelfs ziet als het slachtoffer die als goedmakertje alles mag hebben wat hij wil..

Dat noem jij een goed onderhandelaar.

Eentje die op persconferentie begint te blazen tegen Zelensky, dat die helemaal geen onderhandelingspositie heeft, en de VS niet dankbaar genoeg is.

Eentje die gisteren de overwinning voor Poetin nog nooit zo dichtbij heeft gebracht, terwijl de NAVO nog verder is verzwakt.

pi_216878745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waar slaat dit nu weer op? Als dat het geval is waarom dan niet direct zaken doen met Rusland die dezelfde grondstoffen ook in de grond hebben zitten?
Ik zou zeggen: vraag het aan Trump.
Nogmaals: die economische 'deal' biedt voor Oekraïne geen enkele garantie.
Mexico en Canada sloten in Trumps eerste termijn ook nieuwe economische deals met Trump, waar Biden verder van afbleef.
Nu zegt Trump: waardeloze deals, 25% importtarieven.

Figuren als Poetin en Trump zijn voor geen roebel of dollar te vertrouwen.
pi_216878764
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Pijnlijk hè als je afhankelijk bent van een ander.
Yup, dat was Nederland ook in WW2.
Gelukkig hadden we toen geen Trump.
Want dan was Nederland er niet meer geweest.

quote:
Laat dit een wijze les zijn voor een ieder dat je je eigen land/volk ten aller tijden op de eerste plaats moet zetten
Ja, want dat kun je dus beter niet doen.
Je kunt kennelijk beter je volk verkopen aan de vijand, om er zelf beter uit te komen.

quote:
en dat je niet moet luisteren naar idealisten die menen het goed met je voor te hebben.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk natiestaten zijn en hoe cruciaal het is om altijd het beste eruit te slepen voor je eigen land.
Toch is dat precies wat je Zelensky verwijt.

Volgens jou had hij dat nooit mogen doen.
Niet destijds bij Biden, en nu niet bij Trump.
pi_216878849
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, dat was Nederland ook in WW2.
Gelukkig hadden we toen geen Trump.
Want dan was Nederland er niet meer geweest.
[..]
Dit is onbedoeld van je een goed voorbeeld. Nederland was toen net zoals nu naïef geweest om te denken dat een goede defensie niet nodig was. Ik wil nu niet beweren dat Nederland de nazis op afstand had kunnen houden maar ze hadden het de Duitsers een stuk moeilijker kunnen maken met een sterk modern leger.
quote:
Ja, want dat kun je dus beter niet doen.
Je kunt kennelijk beter je volk verkopen aan de vijand, om er zelf beter uit te komen.
[..]
Toch is dat precies wat je Zelensky verwijt.
Zelensky heeft de oorlog verloren dat is de realiteit. Als je verliest dan is het zaak om verdere schade zoveel mogelijk te beperken. Als je geldschieters beginnen te roepen dat het tijd is voor vrede dan is het een idee om daar naar te luisteren.
Het alternatief is door vechten maar daar bereik je niets mee behalve nog meer dood en verderf.
Het is wel duidelijk dat je kiest voor het laatste zonder dat je zelf iets hoeft op te offeren.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:40:56 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216878870
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Chivaz het volgende:
Dit is onbedoeld van je een goed voorbeeld. Nederland was toen net zoals nu naïef geweest om te denken dat een goede defensie niet nodig was. Ik wil nu niet beweren dat Nederland de nazis op afstand had kunnen houden maar ze hadden het de Duitsers een stuk moeilijker kunnen maken met een sterk modern leger.
Ironisch genoeg was het feit dat we ze het moeilijk maakten juist de reden van onze snelle capitulatie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:54:26 #199
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216879037
twitter

Australië: "We will continue to stand with Ukraine for as long as it takes."
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:59:20 #200
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est