Dan had hij nog beter meteen kunnen capituleren. Waarom jaren vechten en dan een slechtere deal dan capitulatie nemen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
Deze deal hield in dat er verder gepraat kon worden over vrede.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Deze deal hield in dat terwijl je in elkaar wordt geslagen, je portomonnee ook nog eens wordt gestolen en je moet toegeven dat jij schuldig bent aan je eigen mishandeling.
Dit terwijl de agressor carte blanche krijgt om het nog een keer te doen.
Precies, het enige dat telt is dat de VS de grondstoffen van Oekraïne in handen krijgt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
Waarom is daar een nergens op gebaseerde enorme geldsom voor nodig?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze deal hield in dat er verder gepraat kon worden over vrede.
De realiteit is dat de Amerikanen en de Europeanen geen troepen willen/kunnen inzetten in Oekraïne. De manschappen raken op en Rusland zit goed ingegraven.
Als deze deal gesloten was dan had er verder gesproken kunnen worden over hoe ze de veiligheidsgaranties precies kunnen invullen. Van te voren allerlei toezeggingen doen in het openbaar notabene gaat niet werken als je nog moet onderhandelen met de bovenliggende partij (Rusland).
Kennelijk wil Trump dat niet, want ipv naar Zelensky te luisteren smijt hij de deur dicht en hoopt hij dat Poetin met hem afrekent.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Deze deal hield in dat er verder gepraat kon worden over vrede.
De realiteit is dat de Amerikanen en de Europeanen geen troepen willen/kunnen inzetten in Oekraïne. De manschappen raken op en Rusland zit goed ingegraven.
Als deze deal gesloten was dan had er verder gesproken kunnen worden over hoe ze de veiligheidsgaranties precies kunnen invullen. Van te voren allerlei toezeggingen doen in het openbaar notabene gaat niet werken als je nog moet onderhandelen met de bovenliggende partij (Rusland).
quote:there is a rumor that the United States would have already confidentially communicated to all European countries its intention to hand over to the United Kingdom the leadership of the Contact Group for military assistance to Ukraine
Trump wist vooraf van Zelenskys veiligheidsvoorwaarden. Zijn hele crew wist dat. Maar ja, tot nu toe hadden ze vooral met de agressor willen praten. Tot frustatie van Zelensky.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Je ne suis pas, ik vind dat ook het minst relevante gedeelte van die deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom is daar een nergens op gebaseerde enorme geldsom voor nodig?
Laat me niet lachen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ne suis pas, ik vind dat ook het minst relevante gedeelte van die deal.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij een echt belang wil hebben in Oekraïne en dat op zich is al een veiligheidsgarantie.
Alle bondgenoten weten nu dat hun bondgenootschap met de VS niets waard is. Trump gooit het allemaal weg voor bondgenootschap met andere dictators.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:14 schreef Perrin het volgende:
Ook de 'bondgenoten' van de VS in Azië hebben opgelet.
[ x ]
Een aanzienlijk betere onderhandelaar dan de zwakke broeders in de EU en de ex president die niet verder kwamen dan wapens en geld sturen zonder rekening te houden met het feit dat de manschappen uiteindelijk op raken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kennelijk wil Trump dat niet, want ipv naar Zelensky te luisteren smijt hij de deur dicht en hoopt hij dat Poetin met hem afrekent.
Mooie vredesonderhandelaar, die Trump.
Ja raar dat Zelensky toen liet merken dat Oekraïne telkens niet genoeg hulp krijgt om echt iets tegen Poetin te doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Het was blijkbaar niet de eerste keer dat Zelensky zijn hand overspeelde. Biden moest blijkbaar ook zijn stem verheffen en Zelensky terecht wijzen.
Gelukkig voor Zelensky was dat niet in het openbaar, nu helaas wel met alle gevolgen van dien.
Waar slaat dit nu weer op? Als dat het geval is waarom dan niet direct zaken doen met Rusland die dezelfde grondstoffen ook in de grond hebben zitten?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Laat me niet lachen.
Als Poetin de baas is in Oekraïne, wordt het nog gemakkelijker voor Trump om dat belang te krijgen/behouden.
Welke Toby is dat geweest?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een aanzienlijk betere onderhandelaar dan de zwakke broeders in de EU en de ex president die niet verder kwamen dan wapens en geld sturen zonder rekening te houden met het feit dat de manschappen uiteindelijk op raken.
Ik wijs daar nog maar een jaar of 2 op en ik ben blij dat Vance het eindelijk in zijn gezicht heeft gezegd voor de draaiende camera’s.
Nu post Toby dat het VK het stokje gaat overnemen. Ik vind Starmer een lichtgewicht die bijzonder hardvochtig is voor zijn eigen volk.
Ik hoop dat hij mij positief kan verassen en Zelensky met dezelfde hardvochtigheid benadert en hem wijst op het feit dat er toch echt een einde aan het vechten moet komen.
Ik heb er een hard hoofd in maar een mens mag hopen.
Pijnlijk hè als je afhankelijk bent van een ander. Laat dit een wijze les zijn voor een ieder dat je je eigen land/volk ten aller tijden op de eerste plaats moet zetten en dat je niet moet luisteren naar idealisten die menen het goed met je voor te hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja raar dat Zelensky toen liet merken dat Oekraïne telkens niet genoeg hulp krijgt om echt iets tegen Poetin te doen.
Het is natuurlijk ook niet zo dat de VS een verdrag met Oekraïne heeft ondertekend waarin de VS Oekraïne zou beschermen, in ruil voor het inleveren van de nucleaire wapens.
Die Zelensky moet gewoon als een poedel liggen kwispelen aan de voeten van de Amerikaanse president.
In plaats van dat hij er alles uit wil halen om zijn volk te kunnen beschermen.
Zelensky is immers de dictator. En niet Poetin.
Een onderhandelaar die Zelensky stelselmatig schoffeert, en ondertussen geen kwaad woord over Poetin zegt, en Poetin zelfs ziet als het slachtoffer die als goedmakertje alles mag hebben wat hij wil..quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een aanzienlijk betere onderhandelaar dan de zwakke broeders in de EU en de ex president die niet verder kwamen dan wapens en geld sturen zonder rekening te houden met het feit dat de manschappen uiteindelijk op raken.
Ik wijs daar nog maar een jaar of 2 op en ik ben blij dat Vance het eindelijk in zijn gezicht heeft gezegd voor de draaiende camera’s.
Nu post Toby dat het VK het stokje gaat overnemen. Ik vind Starmer een lichtgewicht die bijzonder hardvochtig is voor zijn eigen volk.
Ik hoop dat hij mij positief kan verassen en Zelensky met dezelfde hardvochtigheid benadert en hem wijst op het feit dat er toch echt een einde aan het vechten moet komen.
Ik heb er een hard hoofd in maar een mens mag hopen.
Ik zou zeggen: vraag het aan Trump.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op? Als dat het geval is waarom dan niet direct zaken doen met Rusland die dezelfde grondstoffen ook in de grond hebben zitten?
Yup, dat was Nederland ook in WW2.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Pijnlijk hè als je afhankelijk bent van een ander.
Ja, want dat kun je dus beter niet doen.quote:Laat dit een wijze les zijn voor een ieder dat je je eigen land/volk ten aller tijden op de eerste plaats moet zetten
Toch is dat precies wat je Zelensky verwijt.quote:en dat je niet moet luisteren naar idealisten die menen het goed met je voor te hebben.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk natiestaten zijn en hoe cruciaal het is om altijd het beste eruit te slepen voor je eigen land.
Dit is onbedoeld van je een goed voorbeeld. Nederland was toen net zoals nu naïef geweest om te denken dat een goede defensie niet nodig was. Ik wil nu niet beweren dat Nederland de nazis op afstand had kunnen houden maar ze hadden het de Duitsers een stuk moeilijker kunnen maken met een sterk modern leger.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, dat was Nederland ook in WW2.
Gelukkig hadden we toen geen Trump.
Want dan was Nederland er niet meer geweest.
[..]
Zelensky heeft de oorlog verloren dat is de realiteit. Als je verliest dan is het zaak om verdere schade zoveel mogelijk te beperken. Als je geldschieters beginnen te roepen dat het tijd is voor vrede dan is het een idee om daar naar te luisteren.quote:Ja, want dat kun je dus beter niet doen.
Je kunt kennelijk beter je volk verkopen aan de vijand, om er zelf beter uit te komen.
[..]
Toch is dat precies wat je Zelensky verwijt.
Ironisch genoeg was het feit dat we ze het moeilijk maakten juist de reden van onze snelle capitulatie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Chivaz het volgende:
Dit is onbedoeld van je een goed voorbeeld. Nederland was toen net zoals nu naïef geweest om te denken dat een goede defensie niet nodig was. Ik wil nu niet beweren dat Nederland de nazis op afstand had kunnen houden maar ze hadden het de Duitsers een stuk moeilijker kunnen maken met een sterk modern leger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |