abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216877891
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daar is geen draagvlak en materiaal voor. Polen wil al niet mee doen, Belgi en Nederland hebben zowat het leger wegbezuinigd en in Nederlands geval een hoop al weggegeven.
Frankrijk en GB hebben ook geen noemenswaardig leger meer. Duitsland gelooft al jaren niet meer in defensie en Hongarije staat aan de kant van Trump.
Er is geen consensus en er is geen noemenswaardig leger om iets af te dwingen.
Om zoiets op te bouwen is wel mogelijk maar dat kost tijd en dan nog is het maar de vraag of je de bevolking wel mee krijgt in west Europa.

Had ik maar MBO Toerisme en Recreatie gekozen.
De enige echte.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:23:31 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216877903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
“Een volk dat voor tirannen zwicht,
Zal meer dan lijf en goed verliezen.
Dan dooft het licht.”
H.M. van Randwijk
Beter vechtend ten onder gaan dan leven op je knien.
Andr Hazes
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216877906
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Probleem met het woord "vrede" is dat dictators dat eenzijdig toepassen als de afwezigheid van verzet wat verder niets zegt over hun intenties om door te gaan met hun onrechtvaardigheden als onderdrukking.
[...]
Ik geef meteen toe dat ik het woord vrede zr ironisch en bijna cynisch bedoelde.
Maar Trump claimt dat Poetin 'vrede' wil. In een oorlog die Poetin zelf is begonnen en vooral - zo gaat dat bij oorlogen - heel veel ellende heeft opgeleverd.
Blijkbaar verdient deze hufter een beloning, zo denkt Trump. En moet de vertegenwoordiger van het aangevallen land zich 'dankbaar' en nederig opstellen.

Gekkenhuis.

[ Bericht 36% gewijzigd door Toby56 op 01-03-2025 12:28:56 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216877917
quote:

[..]
Daar is geen draagvlak en materiaal voor. Polen wil al niet mee doen, Belgi en Nederland hebben zowat het leger wegbezuinigd en in Nederlands geval een hoop al weggegeven.
Frankrijk en GB hebben ook geen noemenswaardig leger meer. Duitsland gelooft al jaren niet meer in defensie en Hongarije staat aan de kant van Trump.
Er is geen consensus en er is geen noemenswaardig leger om iets af te dwingen.
Om zoiets op te bouwen is wel mogelijk maar dat kost tijd en dan nog is het maar de vraag of je de bevolking wel mee krijgt in west Europa.
Polen wil geen militairen leveren omdat ze zelf grenzen aan Rusland (praktisch).

Militairen leveren heeft nu ook geen zin. Militair je shit in orde krijgen wel.

Je hebt al een Schengen, je hebt al een Eurozone. Richt ook maar een militaire uni op met Frankrijk/Duitsland/UK en richt besluitvorming zo in dat je WEL makkelijk en snel keuzes kunt maken.

Uiteindelijk willen heel veel landen daar aan mee doen als ze onder nucleaire umbrella gaan vallen.

Kan allemaal echt wel, alleen niet binnen de EU.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:25:14 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216877923
Ondertussen in Taiwan..
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216877926
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:55 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ja maar als Poetin zich in de toekomst niet aan de afspraken houdt?!
Dat is geen 'als', dat is een zekerheidje. Dus vandaar Oekraine bij de NAVO of bij de EU, want die hebben ook een soort van militair pact dacht ik.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:26:05 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216877931
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet niet of Rusland overschat wordt. Er is in ieder geval geen grootschalige weerstand tegen Poetin en dat is wat nodig is om te zorgen dat niet een steeds groter deel van de uitgaven naar defensie gaat daar.

En ja, Europa verzaakt al decennia. Er leek even wat urgentie te zijn, maar het blijft allemaal traag gaan met uitzondering van wat landen als Polen.
Vooral de onderlinge Europese overeenstemming, synchronisatie en integratie is veel te lang blijven liggen en komt maar niet substantieel op gang. Als je naar de individuele landen kijkt zijn ieder geval GB, Frankrijk, de Scandinavische landen, Polen, Griekenland en Italie voor hun inwoneraantal en grootte voldoende militair toegerust.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216878001
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:24 schreef Paganitzu het volgende:

[..]
Polen wil geen militairen leveren omdat ze zelf grenzen aan Rusland (praktisch).

Militairen leveren heeft nu ook geen zin. Militair je shit in orde krijgen wel.

Je hebt al een Schengen, je hebt al een Eurozone. Richt ook maar een militaire uni op met Frankrijk/Duitsland/UK en richt besluitvorming zo in dat je WEL makkelijk en snel keuzes kunt maken.

Uiteindelijk willen heel veel landen daar aan mee doen als ze onder nucleaire umbrella gaan vallen.

Kan allemaal echt wel, alleen niet binnen de EU.
We hebben de NAVO, in NAVO verband is er al genoeg mogelijk alleen word het de hoogste tijd dat we dit realistisch gaan benaderen.
Ik merk vooral op dat men in de feministische samenleving hier vooral heel erg bezig is met gevoelens zonder na te denken of er wel iets mogelijk is met de middelen die we nu hebben.
Zolang we geen stok hebben en dat zullen we voorlopig ook niet hebben moet de eerste prioriteit zijn dat het vechten stopt.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:31:39 #159
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216878046
quote:

[..]
...
Dat laatste is alvast een meevaller.
Hongarije was de nagel aan de Oostenrijkse doodskist.
Volgens mijn opa had je geen fuck aan ze aan het Oostfront.
En toen Rusland voor ze zorgde gingen ze ook weer dwarsliggen.
Zijn echt de Limburgers van Europa, maar dan altijd dronken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_216878071
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:21 schreef Perrin het volgende:
Trump en Vance doen alsof het probleem is dat Oekrane zich verzet tegen de Russische invasie.

Het probleem is de Russische invasie.

Als ze Amerikaanse macht willen gebruiken om de oorlog te stoppen, moeten ze die toepassen op de agressor. Het slachtoffer misbruiken zal de veroveringsoorlog niet beindigen. En zeker niet duurzaam.
Dat is het alternatief dat hier (eigenlijk) al jaren door menigeen is geponeerd.
En het is het meest voor de hand liggende alternatief. Het grootste gedeelte van de Amerikaanse vrienden zal daarvoor zijn, en ook Xi snapt de boodschap wel als Poetin aan Oekrane teruggeeft wat aan Oekrane toebehoort.

Een enkeling heeft het hier echter nog nooit gelezen.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:33:09 #161
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216878072
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, het is de enige optie. Het is duidelijk dat Oekrane zonder serieuze steun van buitenaf niet heel lang stand gaat houden. Dan gaat er op een gegeven moment ook wel druk komen om tot een deal te komen waarbij de landen die steun geven dat omzetten in veiligheidsgaranties. Zijn die 100% betrouwbaar? Natuurlijk niet. Heeft Oekrane heel veel keus? Ik denk het ook niet.
Definieer "standhouden"...... en ik denk dat de aard en grondwet van Oekrane dusdanig is dat zij het Russische juk niet zullen accepteren. Daarvoor is teveel in de geschiedenis gebeurd dat generaties van invloed is en zal gaan zijn.

Iets dat moeilijk begrepen wordt door mensen die zich altijd kunnen beroepen op hun (grond)rechten, dat dit niet zo normaal is voor gebieden waar een toezegging niet veel verder reikt dan wat datmet macht gaat afdwingen.
Zelfs gedurende afgelopen 10 jaar aan oorlog, heeft Putin meer dan 20x allerlei afspraken & bestanden aan zijn kont geveegd. Zelfs NL heeft dat ervaren met het neerhalen en gekonkel t.a.v. MH17.
En dan nog niet noemen hoe die de Krim met groene mannetjes annexeerde en in 2022 Oekrane aanviel met bedoeling he tin 3 dagen te onderwerpen.

Ik denk dat Oekrane als land geen individueel gerichte keuze kan en zal maken omdat het ook - zoals het democratisch past - verdeeld is.
Een behoorlijk deel heeft voorkeur voor "Rusland", een ander deel wil daarvan vrij zijn en een andere groep wil na generaties van ellende, alleen maar rust.

Wat dan zal gebeuren, is dat het zal blijven etteren en groepen zullen blijven ontstaan die zich zullen willen verzetten tegen opgelegde decreten. Wens tot vrijheid om zizelf te beschikken, wat iemand daar onder wil verstaan, is nooit helemaal te elemineren. Het land en inwoners zal, desnoods zonder externe steun, doorgaan met zich te verzetten tegen wat het wordt ontnomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:33:12 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216878073
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:31 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn echt de Limburgers van Europa, maar dan altijd dronken.
Dan is Orban Jos van Rey.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:39:03 #163
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216878159
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 05:01 schreef Eightyone het volgende:
Het dreigend uitgesproken "You're gambling with world war 3" (x 2) gaat zo'n (in dit geval niet in positieve zin) iconisch fragment worden wat je nog decennia terug gaat horen, als het over 'vroeger' gaat.

Net als "I have a dream", "Wir schaffen das" en "I didn't have sex with that woman."
Het idee alleen al dat je daarmee gaat dreigen, en wie gaat die oorlog dan voeren Rusland of Amerika? Ik vind het allemaal nogal wat, Amerika moet zich de ogen uit de kop schamen en online zie je er toch veel precies dat doen moet ik zeggen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:41:42 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216878199
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:01 schreef Nober het volgende:
Rubio:
[ x ]
Ja, als je nu nog achter Trump staat, sta je echt aan de verkeerde kant. De vertoning gisteren was wel zo laag en als je daarvan geniet, ben je echt knettergek en een gevaar voor de samenleving.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:44:17 #165
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216878220
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, als je nu nog achter Trump staat, sta je echt aan de verkeerde kant. De vertoning gisteren was wel zo laag en als je daarvan geniet, ben je echt knettergek en een gevaar voor de samenleving.
Dat ja.
Wat er gisteren gebeurd is is echt een absoluut dieptepunt in Westerse geschiedenis post WW2.

Diep en dieptriest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216878241
twitter

Ik ben blijkbaar niet de enige die deze vermoedens heeft. VS buitenspel, EU toegang tot grondstoffen mits ze de Russen uit Oekrane krijgen dus nu word het tijd om de bevolking in Europa te kneden.
Ik verwacht meer censuur, meer propaganda en oorlogstaal en nog meer miljarden in de bodemloze put terwijl de Nederlander het al moeilijk genoeg heeft.
Ik hoopte heel lang op de val van het kabinet maar nu met Schoof die dan demissionair kan regeren zonder democratisch mandaat is wel erg gevaarlijk.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:48:41 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216878267
En de losers doen nog steeds alsof Zelenski het probleem is. Wat voor stuk onbenul ben je dan, zeg. Het mag ook allemaal maar doorgaan met leugens posten.
pi_216878270
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is geen 'als', dat is een zekerheidje. Dus vandaar Oekraine bij de NAVO of bij de EU, want die hebben ook een soort van militair pact dacht ik.
Voldoen ze aan de voorwaarden?
De enige echte.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:49:24 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216878274
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet niet of Rusland overschat wordt. Er is in ieder geval geen grootschalige weerstand tegen Poetin en dat is wat nodig is om te zorgen dat niet een steeds groter deel van de uitgaven naar defensie gaat daar.

En ja, Europa verzaakt al decennia. Er leek even wat urgentie te zijn, maar het blijft allemaal traag gaan met uitzondering van wat landen als Polen.
Er is geen weerstand omdat Putin dat verzet vakkundig heeft gelimineerd met als dieptepunt het vermoorden van opposities zoals Navalny, inperking persvrijheid en zelfs as we speak, nog mensen keihard vervolgd die zich tegen zijn wil opstellen.

Dat Europa heeft verzaakt is mij ook wat kort door een veel te ruime bocht.
Vergeet niet dat "we" bezig zijn om de brokstukken van wat ooit USSR was bijeen te vegen door vanuit Europa democratie tot keuze te bieden en het zonder een dictatuur, de snelheid en koers daarvan - terecht - niet is af te dwingen.
Er zitten in het samenwerkende nest wat opportunistische koekoeksjongen die zich niet gebonden willen voelen aan het huis dat hen onderdak biedt. Sterker nog er zit een gier verkleed als arend om zich als lijkenpikker zakelijk zich feestmaal toe te eigenen dat het daartoe heeft laten verrotten.
Dat Trump zich niet verantwoordelijk ziet voor wat zijn voorgangers als President hebben bedisseld, maakt te meer duidelijk hoe het denken verloopt en hij juist daarmee het Presidentschap schoffeert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216878346
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
bv niet de 30% regeling afschaffen voor expats.
Leuk maar die versobering is al lang grotendeels teruggedraaid in het belastingplan 2025.
pi_216878348
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:48 schreef Rnie het volgende:

[..]
Voldoen ze aan de voorwaarden?
Die passen ze ter plekke aan als het moet.
pi_216878425
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen het volkomen normaal vinden dat Trump een dictator als Poetin in de reet kruipt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:05:30 #173
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216878464
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:01 schreef Ludachrist het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen het volkomen normaal vinden dat Trump een dictator als Poetin in de reet kruipt.
Die zijn wel echt in de minderheid hoor. Hooguit het FvD en een klein deel van het PVV electoraat.
pi_216878505
twitter

Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:12:12 #175
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216878526
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
Deze deal hield in dat terwijl je in elkaar wordt geslagen, je portomonnee ook nog eens wordt gestolen en je moet toegeven dat jij schuldig bent aan je eigen mishandeling.

Dit terwijl de agressor carte blanche krijgt om het nog een keer te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')