quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar is geen draagvlak en materiaal voor. Polen wil al niet mee doen, Belgi en Nederland hebben zowat het leger wegbezuinigd en in Nederlands geval een hoop al weggegeven.
Frankrijk en GB hebben ook geen noemenswaardig leger meer. Duitsland gelooft al jaren niet meer in defensie en Hongarije staat aan de kant van Trump.
Er is geen consensus en er is geen noemenswaardig leger om iets af te dwingen.
Om zoiets op te bouwen is wel mogelijk maar dat kost tijd en dan nog is het maar de vraag of je de bevolking wel mee krijgt in west Europa.
Beter vechtend ten onder gaan dan leven op je knien.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
“Een volk dat voor tirannen zwicht,
Zal meer dan lijf en goed verliezen.
Dan dooft het licht.”
H.M. van Randwijk
Ik geef meteen toe dat ik het woord vrede zr ironisch en bijna cynisch bedoelde.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Probleem met het woord "vrede" is dat dictators dat eenzijdig toepassen als de afwezigheid van verzet wat verder niets zegt over hun intenties om door te gaan met hun onrechtvaardigheden als onderdrukking.
[...]
Polen wil geen militairen leveren omdat ze zelf grenzen aan Rusland (praktisch).quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar is geen draagvlak en materiaal voor. Polen wil al niet mee doen, Belgi en Nederland hebben zowat het leger wegbezuinigd en in Nederlands geval een hoop al weggegeven.
Frankrijk en GB hebben ook geen noemenswaardig leger meer. Duitsland gelooft al jaren niet meer in defensie en Hongarije staat aan de kant van Trump.
Er is geen consensus en er is geen noemenswaardig leger om iets af te dwingen.
Om zoiets op te bouwen is wel mogelijk maar dat kost tijd en dan nog is het maar de vraag of je de bevolking wel mee krijgt in west Europa.
Dat is geen 'als', dat is een zekerheidje. Dus vandaar Oekraine bij de NAVO of bij de EU, want die hebben ook een soort van militair pact dacht ik.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja maar als Poetin zich in de toekomst niet aan de afspraken houdt?!
Vooral de onderlinge Europese overeenstemming, synchronisatie en integratie is veel te lang blijven liggen en komt maar niet substantieel op gang. Als je naar de individuele landen kijkt zijn ieder geval GB, Frankrijk, de Scandinavische landen, Polen, Griekenland en Italie voor hun inwoneraantal en grootte voldoende militair toegerust.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of Rusland overschat wordt. Er is in ieder geval geen grootschalige weerstand tegen Poetin en dat is wat nodig is om te zorgen dat niet een steeds groter deel van de uitgaven naar defensie gaat daar.
En ja, Europa verzaakt al decennia. Er leek even wat urgentie te zijn, maar het blijft allemaal traag gaan met uitzondering van wat landen als Polen.
We hebben de NAVO, in NAVO verband is er al genoeg mogelijk alleen word het de hoogste tijd dat we dit realistisch gaan benaderen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:24 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Polen wil geen militairen leveren omdat ze zelf grenzen aan Rusland (praktisch).
Militairen leveren heeft nu ook geen zin. Militair je shit in orde krijgen wel.
Je hebt al een Schengen, je hebt al een Eurozone. Richt ook maar een militaire uni op met Frankrijk/Duitsland/UK en richt besluitvorming zo in dat je WEL makkelijk en snel keuzes kunt maken.
Uiteindelijk willen heel veel landen daar aan mee doen als ze onder nucleaire umbrella gaan vallen.
Kan allemaal echt wel, alleen niet binnen de EU.
Dat laatste is alvast een meevaller.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
...
Dat is het alternatief dat hier (eigenlijk) al jaren door menigeen is geponeerd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:21 schreef Perrin het volgende:
Trump en Vance doen alsof het probleem is dat Oekrane zich verzet tegen de Russische invasie.
Het probleem is de Russische invasie.
Als ze Amerikaanse macht willen gebruiken om de oorlog te stoppen, moeten ze die toepassen op de agressor. Het slachtoffer misbruiken zal de veroveringsoorlog niet beindigen. En zeker niet duurzaam.
Definieer "standhouden"...... en ik denk dat de aard en grondwet van Oekrane dusdanig is dat zij het Russische juk niet zullen accepteren. Daarvoor is teveel in de geschiedenis gebeurd dat generaties van invloed is en zal gaan zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, het is de enige optie. Het is duidelijk dat Oekrane zonder serieuze steun van buitenaf niet heel lang stand gaat houden. Dan gaat er op een gegeven moment ook wel druk komen om tot een deal te komen waarbij de landen die steun geven dat omzetten in veiligheidsgaranties. Zijn die 100% betrouwbaar? Natuurlijk niet. Heeft Oekrane heel veel keus? Ik denk het ook niet.
Dan is Orban Jos van Rey.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:31 schreef Hyperdude het volgende:
Zijn echt de Limburgers van Europa, maar dan altijd dronken.
Het idee alleen al dat je daarmee gaat dreigen, en wie gaat die oorlog dan voeren Rusland of Amerika? Ik vind het allemaal nogal wat, Amerika moet zich de ogen uit de kop schamen en online zie je er toch veel precies dat doen moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 05:01 schreef Eightyone het volgende:
Het dreigend uitgesproken "You're gambling with world war 3" (x 2) gaat zo'n (in dit geval niet in positieve zin) iconisch fragment worden wat je nog decennia terug gaat horen, als het over 'vroeger' gaat.
Net als "I have a dream", "Wir schaffen das" en "I didn't have sex with that woman."
Ja, als je nu nog achter Trump staat, sta je echt aan de verkeerde kant. De vertoning gisteren was wel zo laag en als je daarvan geniet, ben je echt knettergek en een gevaar voor de samenleving.quote:
Dat ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, als je nu nog achter Trump staat, sta je echt aan de verkeerde kant. De vertoning gisteren was wel zo laag en als je daarvan geniet, ben je echt knettergek en een gevaar voor de samenleving.
Voldoen ze aan de voorwaarden?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is geen 'als', dat is een zekerheidje. Dus vandaar Oekraine bij de NAVO of bij de EU, want die hebben ook een soort van militair pact dacht ik.
Er is geen weerstand omdat Putin dat verzet vakkundig heeft gelimineerd met als dieptepunt het vermoorden van opposities zoals Navalny, inperking persvrijheid en zelfs as we speak, nog mensen keihard vervolgd die zich tegen zijn wil opstellen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet of Rusland overschat wordt. Er is in ieder geval geen grootschalige weerstand tegen Poetin en dat is wat nodig is om te zorgen dat niet een steeds groter deel van de uitgaven naar defensie gaat daar.
En ja, Europa verzaakt al decennia. Er leek even wat urgentie te zijn, maar het blijft allemaal traag gaan met uitzondering van wat landen als Polen.
Leuk maar die versobering is al lang grotendeels teruggedraaid in het belastingplan 2025.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
bv niet de 30% regeling afschaffen voor expats.
Die zijn wel echt in de minderheid hoor. Hooguit het FvD en een klein deel van het PVV electoraat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:01 schreef Ludachrist het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen het volkomen normaal vinden dat Trump een dictator als Poetin in de reet kruipt.
Deze deal hield in dat terwijl je in elkaar wordt geslagen, je portomonnee ook nog eens wordt gestolen en je moet toegeven dat jij schuldig bent aan je eigen mishandeling.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Scott Jennings heeft gelijk, al dat theater van Zelensky was niet nodig geweest. Zelensky heeft nooit de deal willen tekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |