Ik doel ook niet op garanties van Rusland. Dat is een notoir onbetrouwbare partner. Ik doel op garanties die dan ook o.a. van Europa moeten komen en bij voorkeur de VS, maar daar hoef je weinig van te verwachten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
En alle oplettende kijkers weten hoeveel die veiligheidsgaranties precies waard zijn.
De logische conclusie daaruit is niet lastig te trekken.
Daar doel ik ook op. Veiligheidsgaranties van Europa en de VS zijn niks waard gebleken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik doel ook niet op garanties van Rusland. Dat is een notoir onbetrouwbare partner. Ik doel op garanties die dan ook o.a. van Europa moeten komen en bij voorkeur de VS, maar daar hoef je weinig van te verwachten.
Die veiligheidsgaranties zullen dan vanuit Europa moeten komen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
En alle oplettende kijkers weten hoeveel die veiligheidsgaranties precies waard zijn.
De logische conclusie daaruit is niet lastig te trekken.
Tja, het is de enige optie. Het is duidelijk dat Oekraïne zonder serieuze steun van buitenaf niet heel lang stand gaat houden. Dan gaat er op een gegeven moment ook wel druk komen om tot een deal te komen waarbij de landen die steun geven dat omzetten in veiligheidsgaranties. Zijn die 100% betrouwbaar? Natuurlijk niet. Heeft Oekraïne heel veel keus? Ik denk het ook niet.quote:
“Een volk dat voor tirannen zwicht,quote:Op zaterdag 1 maart 2025 02:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Elke keer dat ik iets van je lees, dan denk ik dat je ergens in een bot farm in Verweggistan zit. Sorry, maar het is vrij duidelijk dat je niet in Nederland woont en je geen echte Nederlander bent.
Een echte Nederlander heeft trots en wil het beste voor ons land. Wij zijn een trots volk, geen buigend volk.
De enige optie is voor Oekraïne om te vertrouwen op iets dat totaal onbetrouwbaar is?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, het is de enige optie. Het is duidelijk dat Oekraïne zonder serieuze steun van buitenaf niet heel lang stand gaat houden. Dan gaat er op een gegeven moment ook wel druk komen om tot een deal te komen waarbij de landen die steun geven dat omzetten in veiligheidsgaranties. Zijn die 100% betrouwbaar? Natuurlijk niet. Heeft Oekraïne heel veel keus? Ik denk het ook niet.
Doorvechten zonder steun is de andere optie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
De enige optie is voor Oekraïne om te vertrouwen op iets dat totaal onbetrouwbaar is?
We kunnen militaire steun geven en Rusland economisch op de knieën proberen te dwingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Doorvechten zonder steun is de andere optie.
Oké en nu, want ik heb nog steeds geen alternatief gelezen/gehoord.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is geen gebral. Het is de keiharde werkelijkheid.
Gewoon, Poetin geeft het commando tot staakt het vuren en terugtrekking uit Oekraïne.quote:
Dat is omdat je het niet wilt lezen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oké en nu, want ik heb nog steeds geen alternatief gelezen/gehoord.
Ik vrees dat je 'we' een beetje overschat. Europa heeft helaas ondanks alle wake up calls nog steeds haar investeringen in defensie niet echt op orde. Voor heel veel cruciale aspecten van oorlogsvoering zijn we nog steeds afhankelijk van de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
We kunnen militaire steun geven en Rusland economisch op de knieën proberen te dwingen.
Ja maar waarom willen we niet vechten. Om meer geld in spul te pompen om dan alsnog niet te vechten lijkt onze koers. Europa moet nu toch juist een keer alle militaire zooi die we hebben bij de grens van Oekraine opstellen beetje dreigende taal uitslaan en dan met Rusland gaan onderhandelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:43 schreef -XOR- het volgende:
Dat Rusland zich zou terugtrekken uit Oekraine gaat niet gebeuren tenzij we zelf bereid zijn om te vechten en dat zijn we niet, op dat punt heeft Chivaz wel gelijk.
Dat heb je wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oké en nu, want ik heb nog steeds geen alternatief gelezen/gehoord.
Ik vraag me altijd een beetje af wat voor mensen dit zijn die nu nog achter Trump aanlopen. Of dit, toen ze nog op school zaten, ook de zwakke, zielige meelopertjes waren die altijd de grootste pestkop aan stonden te moedigen omdat ze diep in hun hart wisten dat als hij een ander pakte dat zij niet aan de beurt waren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:56 schreef Fretwork het volgende:
Mensen die nu nog zo blind Trump supporteren moeten wel echt enorme daddy issues hebben zeg.
Nee hoor, de EU en ook de mensen hier propageren meer van hetzelfde. Wapens sturen en sancties invoeren alsof dat iets heeft geholpen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat heb je wel.
En anders heb je slecht gelezen.
En Rusland wordt behoorlijk overschat.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees dat je 'we' een beetje overschat. Europa heeft helaas ondanks alle wake up calls nog steeds haar investeringen in defensie niet echt op orde. Voor heel veel cruciale aspecten van oorlogsvoering zijn we nog steeds afhankelijk van de VS.
Dat zou inderdaad de beste manier zijn. Dan nog krijgt Oekraine haar hele originele gebied niet terug maar dan ondernemen we als Europa in ieder geval eens actie en laten onze tanden zien. Dan ook meteen het in Europa opgeslagen Amerikaanse kernarsenaal onklaargemaakt retour en de NAVO ontbinden en overgaan tot een Europees pact (EU, Oekraine, Noorwegen, GB, Turkije) met eventueel ook Canada en Australie. De VS militair helemaal van Europa ontkoppelen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar waarom willen we niet vechten. Om meer geld in spul te pompen om dan alsnog niet te vechten lijkt onze koers. Europa moet nu toch juist een keer alle militaire zooi die we hebben bij de grens van Oekraine opstellen beetje dreigende taal uitslaan en dan met Rusland gaan onderhandelen.
Als we niet bereid zijn om onze vrijheden, welvaart en zelfbeschikkingsrecht te verdedigen kunnen we Zelensky net zo goed voorgaan in overgave.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar waarom willen we niet vechten. Om meer geld in spul te pompen om dan alsnog niet te vechten lijkt onze koers. Europa moet nu toch juist een keer alle militaire zooi die we hebben bij de grens van Oekraine opstellen beetje dreigende taal uitslaan en dan met Rusland gaan onderhandelen.
Nogmaals: je hebt slecht gelezen, en je bent selectief in je 'citaten'.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee hoor, de EU en ook de mensen hier propageren meer van hetzelfde. Wapens sturen en sancties invoeren alsof dat iets heeft geholpen.
Anderen zie ik dan weer roepen dat Putin maar uit zijn eigen terug moet trekken.
Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat ik maar moet stoppen met werken zodat ik meer vrije tijd heb.
Een beetje realisme zou dit topic goed doen ipv op basis van bizarre fantasieën hopen dat het wel goed komt.
Daar is geen draagvlak en materiaal voor. Polen wil al niet mee doen, België en Nederland hebben zowat het leger wegbezuinigd en in Nederlands geval een hoop al weggegeven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Probleem met het woord "vrede" is dat dictators dat eenzijdig toepassen als de afwezigheid van verzet wat verder niets zegt over hun intenties om door te gaan met hun onrechtvaardigheden als onderdrukking.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 11:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, volgens Trump wil Poetin dolgraag vrede.
Dus kan-ie gewoon zeggen: die krijg je als je oprot uit Oekraïne, volgens de afspraken van de jaren 90. Anders gaan wij die ook negeren en maken we Oekraïne z.s.m. NAVO-lid en zijn de gevolgen voor jouw rekening.
Als Trump zo goed een Grote Bek kan opzetten tegen zijn eigen bondgenoten en ze (be)dreigen met van alles en nog wat, waarom zou hij het dan niet tegen Poetin kunnen doen?
Dankzij Trump is de NAVO tandeloos.
Tuurlijk, ik ben geen gebroken geweer links persoon. Je zult inderdaad moeten knokken voor verworvenheden of veiligheid. Maar Europa is nog altijd alleen maar bezig met investeringen, het mag toch wel duidelijk zijn dat bij dit conflict investeren alleen niks bijdraagt op dit moment. Er zal wat meer beweging nodig zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als we niet bereid zijn om onze vrijheden, welvaart en zelfbeschikkingsrecht te verdedigen kunnen we Zelensky net zo goed voorgaan in overgave.
Ik weet niet of Rusland overschat wordt. Er is in ieder geval geen grootschalige weerstand tegen Poetin en dat is wat nodig is om te zorgen dat niet een steeds groter deel van de uitgaven naar defensie gaat daar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Rusland wordt behoorlijk overschat.
Bovendien is het volledig aan onszelf in Europa te wijten dat we de afgelopen 10 jaar deze ongemakkelijke werkelijkheid hebben vermeden als de pest. Een schandalig gebrek aan politieke visie en daadkracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |