Je bent niet wat?quote:
Je bent niet gek? Nou...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je ne suis pas, ik vind dat ook het minst relevante gedeelte van die deal.
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij een echt belang wil hebben in Oekraïne en dat op zich is al een veiligheidsgarantie.
Terwijl Oekraïne juist wordt verweten dat het land zich ging bewapenen tegen Rusland en aansluiting zocht bij een verdedigingspact tussen westerse landen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit is onbedoeld van je een goed voorbeeld. Nederland was toen net zoals nu naïef geweest om te denken dat een goede defensie niet nodig was.
Waardoor de oorlogstrijd langer had geduurd dan enkele dagen, met als gevolg meer slachtoffers.quote:Ik wil nu niet beweren dat Nederland de nazis op afstand had kunnen houden maar ze hadden het de Duitsers een stuk moeilijker kunnen maken met een sterk modern leger.
[..]
Nee, dat is niet de realiteit.quote:Zelensky heeft de oorlog verloren dat is de realiteit.
Moet je wel eerst verloren hebben.quote:Als je verliest dan is het zaak om verdere schade zoveel mogelijk te beperken.
Waarom meervoud?quote:Als je geldschieters beginnen te roepen dat het tijd is voor vrede dan is het een idee om daar naar te luisteren.
Toch spreken we geen Duits in Nederland.quote:Het alternatief is door vechten maar daar bereik je niets mee behalve nog meer dood en verderf.
In de zin van?quote:Het is wel duidelijk dat je kiest voor het laatste zonder dat je zelf iets hoeft op te offeren.
Exsct waarom ik dus zeg dat Europa een gigantisch probleem heeft. Als Turkije en Rusland een alliantie vormen hebben ze de slagkracht zo’n beetje heel Europa te veroveren. En laat die twee landen nou net de laatste jaren enorm vaak bij elkaar op de koffie gaan zonder dat er duidelijke redenen voor al die bezoeken worden gegeven…oh en Iran zit er ook vaak bij…quote:Op zaterdag 1 maart 2025 05:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vraag is wat dit uiteindelijk gaat betekenen voor Oekraine. Het leest alsof de VS nu in feite Rusland vrij spel geeft.
In dat geval zal Rusland denk ik door gaan pushen om meer land in handen te krijgen. Tegen welke prijs dat gaat gebeuren is natuurlijk een tweede.
Dat is niet de realiteit? Hoe kom je daarbij? Zijn er militaire successen aan Oekraïense zijde die ik heb gemist? En nu de steun mogelijk wel valt van Amerikaanse zijde en het probleem met de manschappen nog steeds niet is opgelost hoe zie je de kansen van Oekraïne in? Ik ben oprecht benieuwd.quote:
Oh, dat begrijpen we juist heel goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:59 schreef Eagles89 het volgende:
En jullie hier allemaal snappen niet dat dit de droom uitkomst voor Trump is.
Yup, en als dat lukt is de VS geen partij meer in de onderhandelingen met Rusland.quote:Europa en zelfs Canada en Australië die de hulp enorm willen opvoeren en in het gat willen gaan springen die Trump achterlaat,
Wat voor vrijgekomen geld?quote:en Trump die als een overwinnaar zelf kan gaan bepalen waar die al het vrijgekomen geld aan gaat uitgeven
Jazeker, want de VS heeft decennialang de wereldpolitiek beheerst.quote:terwijl die ondertussen meteen van dat gezeik af is waar zn kiezers allemaal totaal niet eens van weten waar dat vage land ergens ligt en hem massaal steunen in deze casus. In feite heeft die in een klein uurtje dankzij het domme gedrag van Zelensky honderden miljarden nieuwe steun bespaart die nu door Europa en Canada en Australie wordt opgehoest én hij is af van dat gezeik om een land ergens in Europa wat hem al helemaal niks boeit. Al die grondstoffen liggen ook in de USA of in andere landen waar die deals mee kan sluiten. En dan zeggen ze hier dat Trump een domme gek is. LOL.
Noem eens de Nederlandse militaire successen tegen Duitsland in de periode 1941-1943.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is niet de realiteit? Hoe kom je daarbij? Zijn er militaire successen aan Oekraïense zijde die ik heb gemist?
Ja, dat de VS nu Oekraïne verraad door de kant van Poetin te kiezen is natuurlijk niet in het voordeel van Oekraïne.quote:En nu de steun mogelijk wel valt van Amerikaanse zijde en het probleem met de manschappen nog steeds niet is opgelost hoe zie je de kansen van Oekraïne in? Ik ben oprecht benieuwd.
En de useful idiots trappen er weer met beide beentjes in.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:26 schreef Gunner het volgende:
Tjsah ik zou zeggen dat trump dit bewust heeft opgezet om de boel zelf op te blazen en Zelensky de bad guy te laten lijken.
Precies. Hebben ze eindelijk iets waar het 2e amendement voor opgesteld is, laten ze het gewoon gaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:47 schreef Hallojo het volgende:
Waar blijft het verzet van het Amerikaanse volk tegen hun fascistische regering?
Die zullen dit niet zo belangrijk vinden, als de eieren maar goedkoop zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:47 schreef Hallojo het volgende:
Waar blijft het verzet van het Amerikaanse volk tegen hun fascistische regering?
Of je belt bij een Chivaz aan, geeft 'm een tik op z'n neus, z'n buurman neemt een kamer in beslag, en samen deel je z'n hele inboedel op, en stelt dat hij de agressor is. En dat dat een goede deal is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:42 schreef Vis1980 het volgende:
Kind wordt gepest op school. De school: 'als jij nou elke week je zakgeld geeft aan de pester, dan zal hij gaan stoppen met pesten. En de school wil jouw Pokémonverzameling '
Klopt. Trump, die al weken lang loopt te roeptoeteren dat als hij de deal gaat sluiten met Putin en dat het binnen 10 minuten allemaal gefixed is heeft (dankzij Vance's aanval tijdens de persconferentie) nu een route weten te maken waarmee hij zichzelf compleet terug kan trekken. Nu hoeft Trump het niet meer te laten zien die magie die hij steeds belooft.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:59 schreef Eagles89 het volgende:
En jullie hier allemaal snappen niet dat dit de droom uitkomst voor Trump is.
Ik vermoed dat Europa prima dat gat gaat kunnen opvangen. Alleen zal het een complex proces worden met betrekking tot wapenproductie etc... Gezien Europa en de VS zo'n met elkaar verwikkeld militair industrieel complex hebben opgebouwd tijdens de afgelopen 80 jaar aan samenwerking.quote:Europa en zelfs Canada en Australië die de hulp enorm willen opvoeren en in het gat willen gaan springen die Trump achterlaat, en Trump die als een overwinnaar zelf kan gaan bepalen waar die al het vrijgekomen geld aan gaat uitgeven, terwijl die ondertussen meteen van dat gezeik af is waar zn kiezers allemaal totaal niet eens van weten waar dat vage land ergens ligt en hem massaal steunen in deze casus.
Laten we 1 ding voorop stellen. Zelensky heeft tijdens die persconferentie geen dom gedrag vertoond. 100% van de cringe takes kwamen van Trump en Vance. Dat Zelensky met zijn gebrekkige engels zich nog zo duidelijk en rustig wist te verwoorden met die 2 blaat-apen in de kamer en die hostiele persvragen is een godswonder.quote:In feite heeft die in een klein uurtje dankzij het domme gedrag van Zelensky honderden miljarden nieuwe steun bespaart die nu door Europa en Canada en Australie wordt opgehoest én hij is af van dat gezeik om een land ergens in Europa wat hem al helemaal niks boeit. Al die grondstoffen liggen ook in de USA of in andere landen waar die deals mee kan sluiten. En dan zeggen ze hier dat Trump een domme gek is. LOL.
En citeren zelfs Orban als lichtend voorbeeld.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En de useful idiots trappen er weer met beide beentjes in.
100% . Dat Vance daar op z'n Greta Thunberg-achtige manier tekeer gingtquote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:52 schreef SpecialK het volgende:
Dat Zelensky met zijn gebrekkige engels zich nog zo duidelijk en rustig wist te verwoorden met die 2 blaat-apen in de kamer en die hostiele persvragen is een godswonder.
Helaas zijn Europese politici kruiperige lafbekken, allemaal. Als ze een beetje lef gehad zouden hebben waren ze begonnen over een verwijdering tussen de VS en Europa en dat het voor Europa ook goed zou zijn om de blik eens wat meer richting China te richten.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 14:55 schreef Buitendam het volgende:
Als Europa nou eens aantoont hoe zwak de Amerikanen nu overkomen hoef je die dikke kwal niet weer in zijn reet te kruipen. Blijf gewoon aantonen wat een leugenachtige slang het is, zodat hij ook met dit vieze trucje niet meer wegkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |