abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:07:48 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216873181
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:05 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Vance die laffe faalhaas die niet eens het ondemocratische karakter van zijn baas durfde te benoemen over de vorige verkiezingsuitslag. Word toch eens consequent.
Ted Cruz, precies hetzelfde. Trump heeft de meest walgelijke dingen over zijn familie gezegd, thans is het een loopjongen eerste klas.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:09:39 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216873190
Overigens rommelt het behoorlijk in de VS...

Er is een behoorlijke economische crash op komst daar, niet vreemd, gezien de haast Monty Python-esque wijze van saneren van het federale orgaan.

Dit zijn bewijzen waarom politiek een vak betreft. Dat kun je niet overlaten aan reality TV sterren en autohandelaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:10:16 #278
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216873194
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mensen stemmen al jaren voor minder immigratie en wat gebeurt er?
Mensen stemmen steevast in referenda tegen de positie van de overheid, en wat gebeurt er?
De wil van het volk is vaak heel duidelijk naar voren gekomen maar men heeft steevast besloten om het te negeren.
Vance heeft het ondemocratische karakter van de Europese politici nog bekritiseerd maar ook dat werd weer weggewuifd.
Whataboutism, whataboutism everywhere!

Ik zal de vraag nog eens herhalen. Als de Zeven Dwergen nu samen besluiten dat het tijd is om Sneeuwwitje een veeg te geven, mag dat dan?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:12:02 #279
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216873204
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:26 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Dit was een vooropgezet plan om Zelensky publiekelijk te vernederen. JD Vance zat er bij voor het geval Trump het zou verknallen, wat nu niet eens niet het geval was. Reken maar dat dit uit de Kremlin-koker komt.

Met die vernedering viel het overigens erg mee, al zullen Trump-loyalisten je anders doen willen geloven omdat zij hun Keizer zonder Kleren niet willen afvallen.
Hij vernederde vooral zijn land, zichzelf en alle mensen die nog steeds achter hem staan. Ruggengraatloze mensen die net zo hadden gejuicht als Trump wat dan ook gedaan had. Al had ie een prachtige deal gemaakt, of op de tafel gepoept, het maakt niet uit, ze doen alsof ze het geweldig vinden.

Ook met het Gaza=plan, waarbij eerst werd gejuicht om het idee een heel volk weg te sturen. Vervolgens komt het Witte Huis met een statement dat de Palestijnen terug mogen keren en dat was toen ineens het briljante van 'the deal', waarbij 'het maar weer eens liet zien dat je niet in die doemverhalen moet geloven'. Een dag later geeft Trump aan dat ze helemaal niet mogen terugkomen en toen namen de useful idiots dat weer over als het briljante. Als Trump morgen ineens een vlag draagt van de Palestijnen, dan is dat weer briljant.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:12:51 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216873209
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:13:52 #281
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216873223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het aanbieden van je poepertje aan Putin is toch vooral een hobby van de Rechtspopulisten zoals Rassemblement national (voorheen Front National), AfD, en Linkspopulisten als BSW. In NL Forum voor Democratie
Wilders genoot van het 'Gaza-plan' en zijn 'partijgenoten' hebben al aangegeven het geweldig te vinden wat Trump allemaal doet. Dus ja, ook de PVV.
pi_216873231
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:52 schreef JAM het volgende:
Verder, ik ga weer mijn bedje in. Niet zo'n zin om de rest van mijn nacht aan het Trumpoetin-webcareteam te verspillen. @:Chivaz en @:Eagles89 , slaap lekker zo. :W .
Slaap lekker grote vriend.

Ik kijk zojuist naar de persco van Trump,

Bekijk deze YouTube-video

de eerste na de confrontatie met Zelensky. En ik ben nóg meer fan van deze man geworden. Wat hij hier allemaal verteld is zó waar. Hij zegt echt alles wat ik ook precies denk, en zelfs meer dan dat en waarbij ik alleen maar kan denken: deze man is echt een kanon van een leider. Eentje die Europa zo hard nodig heeft. Hoe hij uitlegt dat hij bij het tekenen ook direct een staakt het vuren wilde en Zelensky dat niet wilde accepteren, hoe hij uitlegt dat Zelensky liet merken door deze deal te tekenen nog jaren met de oorlog door te willen gaan omdat ze zich nu groot voelden door de hernieuwde steun van de VS, en Rusland daarmee met de rug tegen de muur gezet zou worden: wat een wijsheid van Trump. En niemand hier die dat snapt. Als je vrede wilt zul je met Rusland moeten praten en deels moeten meebuigen, anders komt er nooit vrede tot een van de twee gewonnen heeft. En dan zegt Trump in deze video: luister wij vinden alles prima maar Zelensky gaat zonder ons verliezen maar we vinden het prima als die wilt doorvechten, dat is zijn keuze. Verder moet Trump om deze oorlog te eindigen als mediator optreden, hij KAN NIET SIMPEL ZELENSKY ZN ZIN GEVEN. Dan krijg je dus hetzelfde riedeltje weer als afgelopen jaren, precies wat de europese leiders nu wel weer massaal doen met hun loze woorden steun. Trump is echt een revolutie vergeleken met die slappe Europese leiders en Democraten in Amerika. Hij snapt dat je buiten de al gegane paden moet treden om het op te lossen, en daarmee wordt die een Putin pijper genoemd maar hij zegt simpelweg: beiden moeten concessies doen. Zelensky wilde dat niet en toen wees Trump hem de deur, volkomen terecht.
Mijn ogen zijn echt nog meer geopend nadat ik Trump hier hoor praten. De Europese media en de Europese leiders en Zelensky zijn hier de dwazen, niet Trump.
Het is echt een held.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:15:24 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216873241
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:14 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Slaap lekker grote vriend.

Ik kijk zojuist naar de persco van Trump,

Bekijk deze YouTube-video

de eerste na de confrontatie met Zelensky. En ik ben nóg meer fan van deze man geworden. Wat hij hier allemaal verteld is zó waar. Hij zegt echt alles wat ik ook precies denk, en zelfs meer dan dat en waarbij ik alleen maar kan denken: deze man is echt een kanon van een leider. Eentje die Europa zo hard nodig heeft. Hoe hij uitlegt dat hij bij het tekenen ook direct een staakt het vuren wilde en Zelensky dat niet wilde accepteren, hoe hij uitlegt dat Zelensky liet merken door deze deal te tekenen nog jaren met de oorlog door te willen gaan omdat ze zich nu groot voelden door de hernieuwde steun van de VS, en Rusland daarmee met de rug tegen de muur gezet zou worden: wat een wijsheid van Trump. En niemand hier die dat snapt. Als je vrede wilt zul je met Rusland moeten praten en deels moeten meebuigen, anders komt er nooit vrede tot een van de twee gewonnen heeft. En dan zegt Trump in deze video: luister wij vinden alles prima maar Zelensky gaat zonder ons verliezen maar we vinden het prima als die wilt doorvechten, dat is zijn keuze.
Mijn ogen zijn echt nog meer geopend nadat ik Trump hier hoor praten. De Europese media en de Europese leiders en Zelensky zijn hier de dwaze , niet Trump.
Het is echt een held.
Hij heeft vooral een kanon afgeschoten op de Amerikaanse economie...

Succes met het rechtpraten van de naderende economische crisis in de VS.

https://www.foxbusiness.c(...)or-next-us-recession
https://www.usnews.com/ne(...)each-recession-level
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:19:42 #284
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216873279
Ik zie ze nog zeggen dat Trump een verbinder zou zijn. Nu zeggen diezelfde lui dat Europa kapot moet. En als ik zo de reacties van Eagles zie, denk ik dat het nog best een interessant topic is voor Dick Schoof's oude baan.
pi_216873299
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hij heeft vooral een kanon afgeschoten op de Amerikaanse economie...

Succes met het rechtpraten van de naderende economische crisis in de VS.

https://www.foxbusiness.c(...)or-next-us-recession
Haha 1929 vergeten? Of 2008? Als Amerika verkouden is, ligt Europa met Ebola in het ziekenhuis. Blij worden met een crisis in de VS, is zelfmoord voor Europa. Rusland zal dan helemaal snel zn kans zien, en als de VS zich dan helemaal uit Europa terugtrekt is het verloren. Amerika is volledig zelfvoorzienend, als de complete wereld economie in elkaar stort zal Amerika als winnaar herrijzen, ze bezitten alles al op hun continent, en wat ze niet hebben kunnen ze van iedereen pakken van wie ze het willen, hun leger is groter dan alle andere Westerse landen samen. Als er een crisis komt, is Europa het grootste slachtoffer.
pi_216873345
quote:
Ik las een andere.

Moscow Agent Governing America
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216873382
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit dus, dat heeft Baudet dan wel weer goed gezien. Om daar definitief verandering in te krijgen heb je een lange mars door de instituties nodig. Maar dat is een jaren plan en daar pluk je pas na een generatie de vruchten van.
De Nederlandse democratie is een illusie. Je beslist slechts over een paar procentjes erbij of eraf, maar de grote thema’s die zijn onbespreekbaar.
Hoevaak schuilen politici wel niet achter internationale verdragen, de EU etc etc om vooral niet te doen waar het volk naar verlangt.
Het bizarre is dat we dit ook accepteren als volk zijnde omdat we geconditioneerd zijn om te accepteren dat democratie niet zozeer betekent dat de wil van het volk word uitgevoerd.
Onze stem is er slechts om legitimiteit te geven aan het uitgestippelde beleid dat in de achterkamertjes word uitgedacht.
Dit is in mijn ogen nog steeds de voornaamste reden dat het referendum is afgeschaft.
Want net zoals in de parlementaire democratie werd niet de wil van het volk uitgevoerd maar de wil van de politiek zelf.
Het probleem met het referendum was dat het wel erg duidelijk werd hoe ondemocratisch politici over het algemeen zijn.
Ik kan het niet meer met je eens zijn. Ik weet nog heel goed toen er massaal NEE werd gestemd tegen de Europese grondwet. Kwam er gewoon. Toen er massaal nee tegen Oekraine werd gestemd. Kwam er gewoon. Hoe de Euro niks duurder zou maken, en een hele goede deal was. Jaren later werd bekend dat we er keihard waren ingetuind, en dat de gulden veeel te goedkoop was weggegeven. Al 25 jaar sinds Fortuyn wilden ze in Nederland minder immigratie van al die vreemdelingen waarvan een groot gedeelte het westen haten, maar er is in 25 jaar niets veranderd, er kwamen er alleen maar meer zelfs, dankzij de talloze linkse ambtenaren en rechters, maar ook politici, alles werd gefrustreerd en dat zie je momenteel nog wel het beste in Nederland. Waar een D66 activistische rechter en een commissie bestaande uit oud D66 en GroenLinksers de maatregelen van een democratisch gekozen regering mogen frustreren en iedere rechtse maatregel keihard wordt afgeketst. We leven in een schijn democratie.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:34:47 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216873421
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:20 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Haha 1929 vergeten? Of 2008? Als Amerika verkouden is, ligt Europa met Ebola in het ziekenhuis. Blij worden met een crisis in de VS, is zelfmoord voor Europa. Rusland zal dan helemaal snel zn kans zien, en als de VS zich dan helemaal uit Europa terugtrekt is het verloren. Amerika is volledig zelfvoorzienend, als de complete wereld economie in elkaar stort zal Amerika als winnaar herrijzen, ze bezitten alles al op hun continent, en wat ze niet hebben kunnen ze van iedereen pakken van wie ze het willen, hun leger is groter dan alle andere Westerse landen samen. Als er een crisis komt, is Europa het grootste slachtoffer.
Wie zegt dat men daar blij van moet worden?

Integendeel; dit presidentsschap is een ramp voor de hele wereld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 01:37:49 #289
375570 crew  Cyan9
pi_216873442
Dan bij deze maar even de officiële mededeling dat we vanaf hier weer ontopic gaan, en het over de Amerikaanse politiek gaan hebben. Daarnaast is het nu ook wel klaar met de posts die grenzen aan het borderline feitenvrije conspiracy geneuzel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 01-03-2025 02:00:44 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216873574
At Least Now We Know the Truth

It’s ugly, but necessary to face.

quote:
At least the Oval Office meeting held by President Donald Trump and Vice President J. D. Vance with Ukrainian President Volodymyr Zelensky was held in front of the cameras. False friendliness in public by Trump and Vance, followed by behind-the-scenes treachery, would have been much more dangerous to the Ukrainian cause.

Instead, Trump and Vance have revealed to Americans and to America’s allies their alignment with Russia, and their animosity toward Ukraine in general and its president in particular. The truth is ugly, but it’s necessary to face it.

Today’s meeting gave the lie to any claim that this administration’s policy is driven by any strategic effort to advance the interests of the United States, however misguided. Trump and Vance displayed in the Oval Office a highly personal hatred. There was no effort here to make a case for American interests. Vance complained that Zelensky had traveled to Pennsylvania to thank U.S. ammunition workers, because, Vance charged, the appearance amounted to campaigning for the Democratic presidential ticket. “Let me tell you, Putin went through a hell of a lot with me,” Trump angrily explained. “He went through a phony witch hunt where they used him and Russia, Russia, Russia.”

Both the president and vice president showed the U.S.-led alliance system something it needed urgently to know: The national-security system of the West is led by two men who cannot be trusted to defend America’s allies—and who deeply sympathize with the world’s most aggressive dictator.

Through the Cold War period, Americans were haunted by the fear that a person with clandestine loyalties to a hostile foreign power might somehow rise to high office. In the late 1940s, the Alger Hiss case convulsed the country. Hiss’s accusers charged—and it later proved true—that Hiss had betrayed U.S. secrets to Soviet spymasters in the 1930s, when Hiss served as a junior official in the Department of Agriculture. The secrets were not very important; they included designs for a new fire extinguisher for U.S. naval ships. But Hiss himself was a rising star. The possibility that a person with such secrets in his past might someday go on to head the Department of State or Central Intelligence Agency once tormented Americans.

But what if the loyalties were not clandestine, not secret? What if a leader just plain blurted out on national television that he despises our allies, rejects treaties, and regards a foreign adversary as a personal friend? What if he did it again and again? Human beings get used to anything. But this?

It’s not hard to imagine a president of Estonia or Moldova in that Oval Office chair, being berated by Trump and Vance. Or a president of Taiwan. Or, for that matter, the leaders of core U.S. partners such as Germany and Japan, which entrusted their nations’ security to the faith and patriotism of past American leaders, only to be confronted by the faithless men who hold the highest offices today.

We’re witnessing the self-sabotage of the United States. “America First” always meant America alone, a predatory America whose role in the world is no longer based on democratic belief. America voted at the United Nations earlier this week against Ukraine, siding with Russia and China against almost all of its fellow democracies. Is this who Americans want to be? For this is what America is being turned into.

The Trump administration’s elimination of PEPFAR, the American program to combat HIV infection in Africa, symbolizes the path ahead. President George W. Bush created the program because it would do immense good at low cost, and thereby demonstrate to the world the moral basis of American power. His successors continued it, and Congresses of both parties funded it, because they saw that the program advanced both U.S. values and U.S. interests. Trump and Vance don’t want the United States to be that kind of country anymore.

American allies urgently need a Plan B for collective security in a world where the U.S. administration prefers Vladimir Putin to Zelensky.

The American people need to reckon with the mess Trump and Vance are making of this country’s once-good name—and the services they are performing for dictators and aggressors. There may not be a deep cause here. Trump likes and admires bad people because he is himself a bad person. When Vance executed his personal pivot from Never Trump to Always Trump, he needed a way to prove that he had truly crossed over to the dark side beyond any possibility of reversion or redemption; perhaps his support for Russia allowed him to do that. But however shallow their motives, the consequences are profound.

In his first term, Trump sometimes seemed a rogue actor within his own administration. The president expressed strange and disquieting opinions, but his Cabinet secretaries were mostly normal and responsible people. The oddball appointees on the White House staff were contained by the many more-or-less normal appointees. This time, Trump is building a national-security system to follow his lead. He has intimidated or persuaded his caucus in the House to accept—and his caucus in the Senate not to oppose—his pro-authoritarian agenda.

The good and great America that once inspired global admiration—that good and great America still lives. But it no longer commands a consensus above party. The pro-Trump party exposed its face to the world in the Oval Office today. Nobody who saw that face will ever forget the grotesque sight.
Dit dus ^O^
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 1 maart 2025 @ 01:56:31 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216873603
Blijkt ook weer dat beide Impeachmomenten van de vorige periode achteraf nog extra belangrijk bleken, aangezien ze direct wat met elkaar te maken hadden en je nu precies ziet wat de uitwerking van de daden met zich mee hebben gebracht.
pi_216873643
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 01:56 schreef Vis1980 het volgende:
Blijkt ook weer dat beide Impeachmomenten van de vorige periode achteraf nog extra belangrijk bleken, aangezien ze direct wat met elkaar te maken hadden en je nu precies ziet wat de uitwerking van de daden met zich mee hebben gebracht.
Ja precies. Hij had natuurlijk gewoon veroordeeld/ afgezet moeten worden door de Republikeinen en daar hebben ze tot 2 keer toe de kans voor gehad.

Met dank aan Mitch McConnell.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216873678
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:58 schreef Jojoke het volgende:
Ik hoop dat er nu wat meer daadkracht uit Europa komt. We hebben eerder bewezen dat we in korte tijd fantastische oorlogseconomieën uit de grond kunnen stampen. Het is eigenlijk één van onze grootste talenten als Europa, dus laten we het eens collectief samen aanzwengelen. Nu is de tijd.
Je hebt dus geen idee hoe Europa en dan met name West Europa enorm veranderd is. Qua demografie met name, maar ook het niveau van discipline, onderwijs, doorzettingsvermogen. En als laatste: religie cq Islam. Het huidige West Europa, wat de motor was tijdens WO2, goed en slecht, is nu juist de zwakke broeder van het verhaal geworden. Met gigantische groepen binnen die landen die helemaal niet wíllen innoveren of oorlog willen voeren, maar juist wíllen dat hun overheden zullen omvallen. En soms zelfs de tegenpartij actief steunen, zoals een regime in Iran, Syrië of Erdogan in Turkije. Die opvallend genoeg wél een groot leger en gevechtsbereide bevolking heeft. Je hebt geen idee hoe enorm Europa in de shit zit, Amerika was de laatste levenslijn van Europa, en die valt momenteel voor onze ogen weg: Europa is verloren.

Als Turkije en Rusland een alliantie vormen, en die twee zijn de laatste jaren opvallend vaak bij elkaar over de vloer gekomen, en vaak werd daar heel geheimzinnig over gedaan wat ook absoluut geen goed teken is. Dan hebben ze de slagkracht heel Europa te kunnen veroveren. En zodra types als Putin en Erdogan dát doorkrijgen, is het hek van de dam. Putin heeft letterlijk en figuurlijk bloed geproefd, en we weten uit het verleden dat dat bijna altijd betekende dat er (veel) meer ellende volgt. Europa kan momenteel om te overleven alleen maar de kont van Trump kussen, en wat Zelensky vandaag deed was wel het allerdomste wat je kon doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eagles89 op 01-03-2025 02:17:56 ]
  zaterdag 1 maart 2025 @ 02:12:39 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216873692

'Zo doe je dat, jongen, eerst op de lippen en daarna doorhalen, brave vogel'
  zaterdag 1 maart 2025 @ 02:16:28 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216873709
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 00:26 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Dit was een vooropgezet plan om Zelensky publiekelijk te vernederen. JD Vance zat er bij voor het geval Trump het zou verknallen, wat nu niet eens niet het geval was. Reken maar dat dit uit de Kremlin-koker komt.

Met die vernedering viel het overigens erg mee, al zullen Trump-loyalisten je anders doen willen geloven omdat zij hun Keizer zonder Kleren niet willen afvallen.
Begint steeds meer te appelleren aan het idee dat ze op een vernederende af wilden van Oekraïne
Nu wordt het op het persoonlijke vlak getrokken dat dus niet/nooit meer is te maken waarmee Trump precies heeft wat zij vooraf wilden. Weg uit het gedoe om zich te verbinden met Putin en dan thuis zeggen dat Zelensky de schuldig daarvan is.

Vooral het uiterst kinderachtige gedram van Vance en eisen dat Zelensky op zijn knieën respectvol "dank" moest betonen en verder zijn bek houden voor de chantage, was en is schandelijke.
Dit terwijl Zelensky talloze malen dankjewel heeft gezegd. Tijdens de persco zelfs 3 of 4 keer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216873730
Friedman:

This Never Happened With an American President Before

quote:
What happened in the Oval Office on Friday — the obviously planned ambush of President Volodymyr Zelensky of Ukraine by President Trump and Vice President JD Vance — was something that had never happened in the nearly 250-year history of this country: In a major war in Europe, our president clearly sided with the aggressor, the dictator and the invader against the democrat, the freedom fighter and the invaded.

You want an analogy? Imagine if, when Prime Minister Benjamin Netanyahu of Israel came to the White House this month, Trump and Vance told him that the war with Hamas had gone on too long, too many lives had been lost and it was costing America too much money, so it was time for Bibi and the Israeli people to do a deal with the Hamas aggressor.

Because Russia did to Ukraine on Feb. 24, 2022, what Hamas did to Israel on Oct. 7, 2023 — a surprise invasion, murder and the ensuing sexual violence to wreak destruction on another nation and its society. Trump took Bibi’s side 110 percent against Hamas, and now he is taking Putin’s side 110 percent against Zelensky and Ukraine.

It is hard to express what a break this is in American foreign policy. We stood on the side of liberty and those fighting for it around the world. There are times the isolationist forces in our population have held us back and had to be persuaded. There have been times when — in support of the larger cause of liberty — against dangerous foes like Nazi Germany and the Soviet Union, we had to align ourselves temporarily with dictators.

But I can’t think of a single time when an American president declared that the democratically elected leader of a country preserving liberty was a “dictator” who started the war with his neighbor — when it was the vicious neighboring dictator who actually started the war.

If you listen to Trump, everything we have done for Ukraine is pure altruism. We have no actual interests at stake ourselves in its fate or the triumph of liberty there. We have no actual interest in the fact that Ukraine is protecting the European Union — a giant, pro-American alliance of free markets and free people. It doesn’t matter a whit to Trump what happens to the E.U. or Ukraine. All that matters is that Zelensky says “thank you” louder for our altruism and that, in the middle of his war of survival, sign over a generation of Ukraine’s mineral wealth to us.

This is a total perversion of U.S. foreign policy practiced by every president since World War I. My fellow Americans, we are in completely uncharted waters, led by a president, who — well, I cannot believe he is a Russian agent, but he sure plays one on TV.​
pi_216873757
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 02:08 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je hebt dus geen idee hoe Europa en dan met name West Europa enorm veranderd is. Qua demografie met name, maar ook het niveau van discipline, onderwijs, doorzettingsvermogen. En als laatste: religie cq Islam. Het huidige West Europa, wat de motor was tijdens WO2, goed en slecht, is nu juist de zwakke broeder van het verhaal geworden. Met gigantische groepen binnen die landen die helemaal niet wíllen innoveren of oorlog willen voeren, maar juist wíllen dat hun overheden zullen omvallen. En soms zelfs de tegenpartij actief steunen, zoals een regime in Iran, Syrië of Erdogan in Turkije. Die opvallend genoeg wél een groot leger en gevechtsbereide bevolking heeft. Je hebt geen idee hoe enorm Europa in de shit zit, Amerika was de laatste levenslijn van Europa, en die valt momenteel voor onze ogen weg: Europa is verloren.

Als Turkije en Rusland een alliantie vormen, en die twee zijn de laatste jaren opvallend vaak bij elkaar over de vloer gekomen, en vaak werd daar heel geheimzinnig over gedaan wat ook absoluut geen goed teken is. Dan hebben ze de slagkracht heel Europa te kunnen veroveren. En zodra types als Putin en Erdogan dát doorkrijgen, is het hek van de dam. Putin heeft letterlijk en figuurlijk bloed geproefd, en we weten uit het verleden dat dat bijna altijd betekende dat er (veel) meer ellende volgt. Europa kan momenteel om te overleven alleen maar de kont van Trump kussen, en wat Zelensky vandaag deed was wel het allerdomste wat je kon doen.

Elke keer dat ik iets van je lees, dan denk ik dat je ergens in een bot farm in Verweggistan zit. Sorry, maar het is vrij duidelijk dat je niet in Nederland woont en je geen echte Nederlander bent.

Een echte Nederlander heeft trots en wil het beste voor ons land. Wij zijn een trots volk, geen buigend volk.
pi_216873774
Biden was dom omdat hij Poetin niet kon overtuigen in de oorlog te eindigen.

Is Trump dat dan ook niet omdat hij Zelensky niet kan overtuigen?

Trump dacht in macht. Biden is dom omdat Poetin machtiger is, je moet Poetin overtuigen en Zelensky onder druk zetten.

Helaas voor Trump werkt dit ook niet zo.
pi_216873892
Even dat filmpje nog gekeken met Trump en Vance vs Zelensky... het lijkt wel een soort satire. Ik wist wel dat die Vance een inhoudsloze gluiperd was maar dit was nog een niveautje er bovenop. Gadverdamme zeg. En dan ook nog janken dat Zelensky niet sorry en dankjewel zegt en de ring kust. Walgelijke vertoning.

Ik ben niet iemand die de hele dag niets anders roept dan 'Trump fascist!! Einde democratie!!!' en dat hysterische gedoe, en kan ook best toegeven als Trump en kornuiten goede dingen doen, maar dit is toch wel een absoluut dieptepunt. Er valt veel aan te merken op Zelensky als mens en president maar dat hij niet compleet uit z'n slof schoot is wonderbaarlijk.
pi_216873922
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 02:49 schreef MoreDakka het volgende:
Even dat filmpje nog gekeken met Trump en Vance vs Zelensky... het lijkt wel een soort satire. Ik wist wel dat die Vance een inhoudsloze gluiperd was maar dit was nog een niveautje er bovenop. Gadverdamme zeg. En dan ook nog janken dat Zelensky niet sorry en dankjewel zegt en de ring kust. Walgelijke vertoning.

Ik ben niet iemand die de hele dag niets anders roept dan 'Trump fascist!! Einde democratie!!!' en dat hysterische gedoe, en kan ook best toegeven als Trump en kornuiten goede dingen doen, maar dit is toch wel een absoluut dieptepunt. Er valt veel aan te merken op Zelensky als mens en president maar dat hij niet compleet uit z'n slof schoot is wonderbaarlijk.
Welk filmpje heb je gekeken? Het laatste stukje zeker? Kijk het helemaal terug en je ogen gaan open. Alles ging prima totdat Zelensky direct Vance begon aan te vallen op een totaal bizarre manier. Zelensky is hier volledig zijn boekje te buiten gegaan, ze waren slechts een paar minuten verwijderd van de deal totdat Zelensky aggressief en emotioneel richting Vance werd.
Ik las dit op X en kan me hier volledig in vinden, maar de NL/Europese media heeft de boel alweer helemaal opgehitst richting het anti Amerika/Trump narratief.
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')