abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 18:04:39 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216610525

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 18:05:40 #2
3928 Ulx
pi_216610536
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhqqgqj2l226

Two lawyers, one Yale educated, one Harvard educated; one the VP, one a senator, suggesting that decisions made by courts aren’t legitimate if they don’t like the outcome. This is dangerous territory.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216610550
En intussen moedigt Musk op Twitter het idee al aan om court orders van federale rechters die hem stoppen in zijn afbraak te negeren :X

En tja wat dan? ;(

How to Stop the Dismantling of Our Government

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 9 februari 2025 @ 18:08:09 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216610562
Waarom grijpt de NRA niet in :?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 18:11:19 #5
3928 Ulx
pi_216610615
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:08 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom grijpt de NRA niet in :?
  zondag 9 februari 2025 @ 18:14:46 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216610655
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ze vechten waarschijnlijk aan de zijde van de fascistische dictator.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 18:18:17 #7
3928 Ulx
pi_216610708
quote:
9s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze vechten waarschijnlijk aan de zijde van de fascistische dictator.
Ik denk dat ze zich nu focussen op andere zaken en wat minder politiek willen zijn. Tegen de tijd dat er eventueel een opvolger van Trump gekozen zou kunnen worden evalueren ze wel weer of dat een goed plan was.
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 18:25:23 #8
3928 Ulx
pi_216610815
Je zou de NRA natuurlijk kunnen testen door heel pontificaal de LGBTetc en andere minderheden op te roepen wapens en munitie in te slaan. Nepposters van die club erbij met flink wat oproepen tegen tirannie en gaan.

Dan weet je snel wat hun standpunt is.
pi_216611016
christelijk en christelijk zijn niet hetzelfde? :? Attacks on Catholics, Lutherans suggest new Trump approach on religion. Allies of the president are leveling attacks on religious groups, including Catholics and Lutherans, and questioning their efforts to help migrants.
https://www.washingtonpos(...)ce-flynn-musk-trump/
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 18:47:09 #10
3928 Ulx
pi_216611112
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
christelijk en christelijk zijn niet hetzelfde? :? Attacks on Catholics, Lutherans suggest new Trump approach on religion. Allies of the president are leveling attacks on religious groups, including Catholics and Lutherans, and questioning their efforts to help migrants.
https://www.washingtonpos(...)ce-flynn-musk-trump/
Die kerken doen het natuurlijk ook verkeerd. Het begint al met de misvatting dat Jezus de zoon van God is, terwijl dat dus overduidelijk Trump zelf is.
pi_216611278
Geen zorgen mensen, Raymond Mens verzekert ons dat Trump geen dictatoriale ambities heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216611372
Mens is een omgekeerde barometer, alles waar je je volgens hem geen zorgen over hoeft te maken, daar kun je beter goed op letten.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Overall beste user 2022 zondag 9 februari 2025 @ 19:11:41 #13
3928 Ulx
pi_216611415
Trump promised to stop the war on Christmas. He never said anything about not fighting christians.
pi_216611475
https://www.nytimes.com/2(...)-foreign-policy.html

This Isn’t the Donald Trump America Elected

quote:
Many Americans, myself included, support overhauling the sclerotic national security consensus that has governed our policies since Sept. 11, 2001. Yet it would be wrong to dismiss Mr. Trump’s dizzying array of pronouncements and executive actions on foreign policy as simply the fulfillment of his campaign promises. He did not run on the dismantling of U.S.A.I.D., the conquest of Greenland or the occupation of Gaza. Rather than showing strength, his foreign policy betrays a loss of American self-confidence and self-respect, eliminating any pretense that the United States stands for the things it has claimed to support since fighting two world wars: freedom, self-determination and collective security. In any case, Mr. Trump’s targets do not suggest strength. Picking on Panama and Greenland or threatening trade wars with Canada and Mexico has the feel of a schoolyard bully looking for someone smaller to push around. While these fights may offer immediate political wins, the world does not live and die by the rhythms of American news cycles or the alternative reality of Fox News and OANN.
Jawel, dit is precies the Trump die jullie gekozen hebben.
  zondag 9 februari 2025 @ 19:19:34 #15
38496 Perrin
pi_216611521
America First baby.
twitter
pi_216611620
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:19 schreef Perrin het volgende:
America First baby.
[ x ]
De hoeveelste staat gaat dat worden?
52?
53?

America wordt zo wel erg great :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_216612456
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:19 schreef Perrin het volgende:
America First baby.
[ x ]
Grappig en fascinerend hoe twee mensen twee totaaaal verschillende gevoelens bij zo’n bericht kunnen hebben. Toen ik dat las werd ik oprecht vrolijk en blij, eindelijk iemand die tegen het rascistische regime in Zuid Afrika, waar al vele hardwerkende blanke boeren zijn vermoord en van hun land zijn gejaagd, doordat er massaal daar op TV en in de politiek blanken/boeren gedemoniseerd werden en het volk wordt opgehitst tegen de waardevolle blanke werkende gemeenschap, door zwarte politieke leiders en andere prominenten. Het is een grove schande hoe Zuid Afrika de laatste jaren volledig is afgegleden, richting de rest van de ellende in Afrika, terwijl het voorheen juist (misschien wel juist dankzij die blanke beoren gemeenschap?) een baken van licht was in het arme Afrikaanse continent.
De Europese slappe leiders durven zich er niet aan te branden, terwijl juist vooral Nederland waar de boeren daar vooral hun afkomst hebben, keihard zou moeten aankaarten en veroordelen wat daar momenteel aan het gebeuren is.
Trump doet dat wél en brengt voor de zoveelste dag op rij bij mij een enorme glimlach op mn gezicht: GERECHTIGHEID.
En schaam jullie! Dat jullie omdat het Trump is of Musk is, dat jullie het niet willen accepteren. Dan ben je wel echt sneu hoor, onrecht niet willen bestrijden omdat diegene die het aankaart niet in jou specifieke straatje past. Maar dat heb ik al veel vaker laatste weken bij links gemerkt, dat ze zo redeneren. Treurig.
  zondag 9 februari 2025 @ 20:39:08 #18
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216612480
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:36 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Grappig en fascinerend hoe twee mensen twee totaaaal verschillende gevoelens bij zo’n bericht kunnen hebben. Toen ik dat las werd ik oprecht vrolijk en blij, eindelijk iemand die tegen het rascistische regime in Zuid Afrika, waar al vele hardwerkende blanke boeren zijn vermoord en van hun land zijn gejaagd, doordat er massaal daar op TV en in de politiek blanken/boeren gedemoniseerd werden door zwarte politieke leiders en andere prominenten. Het is een grove schande hoe Zuid Afrika de laatste jaren volledig is afgegleden, richting de rest van de ellende in Afrika, terwijl het voorheen juist (misschien wel juist dankzij die blanke beoren gemeenschap?) een baken van licht was in het arme Afrikaanse continent.
De Europese slappe leiders durven zich er niet aan te branden, terwijl juist vooral Nederland waar de boeren daar vooral hun afkomst hebben, keihard zou moeten aankaarten en veroordelen wat daar momenteel aan het gebeuren is.
Trump doet dat wél en brengt voor de zoveelste dag op rij bij mij een enorme glimlach op mn gezicht: GERECHTIGHEID.
En schaam jullie! Dat jullie omdat het Trump is of Musk is, dat jullie het niet willen accepteren. Dan ben je wel echt sneu hoor, onrecht niet willen bestrijden omdat diegene die het aankaart niet in jou specifieke straatje past. Sneu.
Dat heet nu selectieve verontwaardiging. Het lijkt me wat ver gaan om Trump en/of Musk nu opeens te bombarderen tot voorvechter van de mensenrechten op het wereldtoneel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 9 februari 2025 @ 20:42:14 #19
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_216612507
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
Geen zorgen mensen, Raymond Mens verzekert ons dat Trump geen dictatoriale ambities heeft.
Mens is een grifter die dit soort ‘analyses’ alleen maar de wereld in kotst om z’n boekjes te verkopen. Walgelijk sujet.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_216612542
Ik vind dit zo'n leuke act.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 9 februari 2025 @ 20:45:51 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216612558
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:44 schreef Monolith het volgende:
Ik vind dit zo'n leuke act.
Eigenlijk zou je zo’n figuur willen weren maar vermakelijk is het zeker. En jezelf afvragende of ie het nu serieus meent of niet.

Ze komen er nog wel achter
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216612931
twitter

twitter
pi_216612946
quote:
blablabla
Vermoeiende act Chivaz.
pi_216613047
quote:

[..]
Grappig en fascinerend hoe twee mensen twee totaaaal verschillende gevoelens bij zo’n bericht kunnen hebben. Toen ik dat las werd ik oprecht vrolijk en blij, eindelijk iemand die tegen het rascistische regime in Zuid Afrika, waar al vele hardwerkende blanke boeren zijn vermoord en van hun land zijn gejaagd, doordat er massaal daar op TV en in de politiek blanken/boeren gedemoniseerd werden en het volk wordt opgehitst tegen de waardevolle blanke werkende gemeenschap, door zwarte politieke leiders en andere prominenten. Het is een grove schande hoe Zuid Afrika de laatste jaren volledig is afgegleden, richting de rest van de ellende in Afrika, terwijl het voorheen juist (misschien wel juist dankzij die blanke beoren gemeenschap?) een baken van licht was in het arme Afrikaanse continent.
En schaam jullie! Dat jullie omdat het Trump is of Musk is, dat jullie het niet willen accepteren. Dan ben je wel echt sneu hoor, onrecht niet willen bestrijden omdat diegene die het aankaart niet in jou specifieke straatje past. Maar dat heb ik al veel vaker laatste weken bij links gemerkt, dat ze zo redeneren. Treurig.
Ik vraag me af wie jouw berichten nog leest. Vooral doen maar volgens mij doe je het vooral voor jezelf :P
  zondag 9 februari 2025 @ 21:44:08 #26
38496 Perrin
pi_216613205
twitter
  zondag 9 februari 2025 @ 21:46:23 #27
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216613228
Ach jee, Zuid-Afrika. Het land waar een wet in 1913 grote delen van het landbezit heeft afgepakt van de oorspronkelijke bevolking en waar in 30 jaar na het aantreden van een zwarte regering de 7% blanke bevolking nog steeds 70% van het land bezit.

Als er iets bewonderenswaardig is aan Zuid-Afrika dan is het het feit dat ze de voormalige blanke onderdrukker niet het land uitgeschopt hebben, nee sterker nog, de door diefstal verkregen gebieden en bezittingen voor het overgrote deel gewoon hebben laten houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door mcmlxiv op 09-02-2025 21:57:35 ]
  zondag 9 februari 2025 @ 21:46:50 #28
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216613235
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 17:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ben benieuwd naar de hersengymnastiek van de usual suspects.
'Laat God de consumenten beschermen'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216613256
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:44 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
De Chinese bevolking koopt toch niet grote Amerikaanse wagens ? Bedrijven misschien wel.. vrachtauto's, tractoren? En hoe schadelijk zijn de energietarieven voor de Chinese bedrijven en consumenten ?
  zondag 9 februari 2025 @ 21:54:11 #30
37950 JAM
pi_216613311
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De Chinese bevolking koopt toch niet grote Amerikaanse wagens ? Bedrijven misschien wel.. vrachtauto's, tractoren? En hoe schadelijk zijn de energietarieven voor de Chinese bedrijven en consumenten ?
Het slaat allemaal gewoon als een tang op een varken. Trump heeft het blijkbaar verstandig gevonden om om redenen die mij volkomen onbekend zijn maar allerhande handelsoorlogen te gaan ontketenen waar noch de VS, noch enig ander land ook maar een sodemieter mee opschiet. De VS trekt daar zelf (met hun staatsschuld en handelsbalans) ook gewoon keihard aan het kortste end. Het slaat gewoon écht nergens op, tenzij het doel een soort van economische zelfverminking is.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 9 februari 2025 @ 21:57:10 #31
38496 Perrin
pi_216613343
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Volgens mij niet heel schokkend nee.
pi_216613514
twitter
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 9 februari 2025 @ 22:17:09 #33
37950 JAM
pi_216613609
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:10 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Is dit Mansu Musa?
[ x ]
Nee, dat is Mansu Musa niet, maar het is nogal een vreemde opmerking om te zeggen dat heel Afrika (nogal een groot continent met een nogal lange geschiedenis) een treurige bende was voor de komst van de blanken en het daarna opeens in land van melk en honing veranderde. Triest was het daar zeker, in vele opzichten, net als ongeveer overal anders ter wereld. Het is nu dus ook niet zo dat het leven voor de blanken in Europa voor de eerste tienertoertjes in een Portugese zeepkist nu een en al Hossanah was. Nee, daarvan leefden het leeuwendeel toch ook gewoon in keiharde slavernij of horigheid.
Als je zo met de geschiedenis om wil gaan, dan zou ik eigenlijk moeten zeggen: 'Wat jammer toch dat Ögedei Khan zich dood heeft gezopen, anders hadden we nu al zo'n achterhonderd jaar Mongoolse heerschappij gehad in plaats van dat achterlijke Europa!'
pi_216613703
twitter

Dit slaat nergens op. Niet eens een heel klein beetje.
pi_216613997
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:10 schreef nostra het volgende:
[ x ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216614124
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Dit slaat nergens op. Niet eens een heel klein beetje.
Interviews met die vent zijn zinloos. Geen enkele vraag wordt normaal beantwoord. Allemaal één grote hyperbolische woordenbrij. Geen touw aan vast te knopen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_216614162
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:10 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Nog geen paar dagen geleden werd hier door die linkse activisten nog geroepen dat Trump zn grote aanhang al kwijt was, en nog maar door een kleine minderheid gesteund werd. Dat zijn populariteitscijfers de laagsten zo’n beetje “ooit” waren. Maar de mensen die niet alleen maar naar de mainstream NOS en nu.nl propanda kijken en lezen, weten wel beter.
pi_216614224
quote:
Grappig en fascinerend hoe sommige mensen koste wat kost een eenzijdig beeld willen schetsen. Alsof Zuid-Afrika enkel afglijdt omdat blanke boeren worden aangepakt. Alsof de misère van een land alleen telt als het witte slachtoffers heeft. Alsof een natie die eeuwenlang werd onderdrukt in één generatie een utopie zou moeten zijn.

En dan Trump als redder zien? Kom op. Die man gooit olie op het vuur, niet uit morele overtuiging, maar omdat het hem politiek goed uitkomt. Maar ja, als het in jullie straatje past, maakt de waarheid niet meer uit.

En schaam jullie! Dat jullie rechtvaardigheid alleen zien als het jullie uitkomt. Dat jullie alles reduceren tot een simplistisch wij-zij-verhaal. Maar dat heb ik al veel vaker laatste weken bij rechts gemerkt. Treurig.

Kijk, ik kan ook chatGPT teksten genereren :')
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 23:10:52 #39
236264 crew  capricia
pi_216614287
Racistische teksten mogen weg blijven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216614342
De Trump Trein dendert doorrrr:
twitter

Op dit nieuws zit je als eerlijk werkende Amerikaan toch al 1,5 jaar te wachten? Eindelijk die orde verstorende antifa/Hamas lovers die worden aangepakt en van de straten worden getrokken. Voor het goedpraten van een organisatie die geniet van het vermoorden van ouderen kinderen en zelfs baby’s is geen plaats in het vrije westen.
En ondertussen zit de CEO van de vrije wereld als eerste president ooit bij de Super Bawl. Ben benieuwd naar de ontvangst.
pi_216614371
Buitenlands terrorisme slecht. binnenlands terrorisme goed, aldus de Criminal In Chief.
  zondag 9 februari 2025 @ 23:23:23 #42
37950 JAM
pi_216614384
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:18 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]
Op dit nieuws zit je als eerlijk werkende Amerikaan toch al 1,5 jaar te wachten? Eindelijk die orde verstorende antifa/Hamas lovers die worden aangepakt en van de straten worden getrokken. Voor het goedpraten van een organisatie die geniet van het vermoorden van ouderen kinderen en zelfs baby’s is geen plaats in het vrije westen.
En ondertussen zit de CEO van de vrije wereld als eerste president ooit bij de Super Bawl. Ben benieuwd naar de ontvangst.
.
pi_216614406
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:10 schreef capricia het volgende:
[modbreak]Racistische teksten mogen weg blijven. [/modbreak]
Mensen wijzen op hun onversneden racisme is dus ook een no-go?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 23:27:40 #44
236264 crew  capricia
pi_216614422
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Mensen wijzen op hun onversneden racisme is dus ook een no-go?
Via een TR graag.
Verders zijn alle reacties op de verwijderde posts ook verwijderd (bij mijn beste weten).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216614425
quote:
[ x ]
Op dit nieuws zit je als eerlijk werkende Amerikaan toch al 1,5 jaar te wachten?
Nee.

quote:
Eindelijk die orde verstorende antifa/Hamas lovers die worden aangepakt en van de straten worden getrokken. Voor het goedpraten van een organisatie die geniet van het vermoorden van ouderen kinderen en zelfs baby’s is geen plaats in het vrije westen.
Het is fijn dat de Hamas wordt aangepakt, maar in feite is het gerommel in de marge.
Niet iets waar de gemiddelde hardwerkende Amerikaan al 1,5 jaar (waarom zo kort?) op zit te wachten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216614466
quote:
17s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee.
[..]
Het is fijn dat de Hamas wordt aangepakt, maar in feite is het gerommel in de marge.
Niet iets waar de gemiddelde hardwerkende Amerikaan al 1,5 jaar (waarom zo kort?) op zit te wachten.
Tis idd niet alsof Joe the Plumber al generaties lang zucht onder de terreurdreiging van hamas. Allemaal één grote ver van m'n bed show.
pi_216614546
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Tis idd niet alsof Joe the Plumber al generaties lang zucht onder de terreurdreiging van hamas. Allemaal één grote ver van m'n bed show.
Snappen jullie dan niet dat het vooral ook symbolisch is? Dat je kapot gegooid werd met orderverstorende anarchistische antifa/blm/hamas fanaten door de straten die Amerikaanse vlaggen verbranden en historische standbeelden met graffiti vervuilen. En er jarenlang mee wegkomen. Totale wetteloosheid en anarchie in de straten waar je als normale brave burger sochtends voor naar je werk gaat en savonds weer naar huis voor rijdt. Als je dat maanden/jaren op TV heb moeten aanzien zonder dat er ook maar iets van law and order werd getoond, begint het steeds meer te borrelen. Dankzij Trump is er nu EINDELIJK ACTIE. Hij DOET er echt wat aan. Ook al zijn het er maar een paar op 300 miljoen. Er GEBEURT eindelijk wat.
  zondag 9 februari 2025 @ 23:44:57 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216614558
-Excuus, beter negeren-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216614573
Uit het artikel op CNN https://edition.cnn.com/2(...)owl-media/index.html

Trump’s strategy, he wrote, seems to be the following: “Every time the policy or policy debate pushes culture in what you think is the right direction, just do it. Do it in the view that the cultural factors will, over some time horizon, surpass everything else in import. Simply pass or announce or promise such policies. Do not worry about any other constraints. You don’t even have to do them! They don’t even all have to be legal! (Illegal might provoke more discussion.) They don’t all have to persist!”

Flooding the zone with the fights is “how you have an impact in an internet-intensive, attention-at-a-premium world,” Cowen wrote.

For Trump’s fans, it feels like nonstop “winning.”
En dat is precies hoe ik me iedere dag na 20 januari heb gevoeld. Het is één grote adrenaline roes sinds de inauguratie.
pi_216614593
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:46 schreef Eagles89 het volgende:
Uit het artikel op CNN https://edition.cnn.com/2(...)owl-media/index.html

Trump’s strategy, he wrote, seems to be the following: “Every time the policy or policy debate pushes culture in what you think is the right direction, just do it. Do it in the view that the cultural factors will, over some time horizon, surpass everything else in import. Simply pass or announce or promise such policies. Do not worry about any other constraints. You don’t even have to do them! They don’t even all have to be legal! (Illegal might provoke more discussion.) They don’t all have to persist!”

Flooding the zone with the fights is “how you have an impact in an internet-intensive, attention-at-a-premium world,” Cowen wrote.

For Trump’s fans, it feels like nonstop “winning.”
En dat is precies hoe ik me iedere dag na 20 januari heb gevoeld. Het is één grote adrenaline roes sinds de inauguratie.
Maar je hebt de tekst dus niet begrepen.

Verder raar dat jij je vanuit Nederland, met geen enkele invloed op de Amerikaanse politiek, winning voelt.

Wat win je dan precies?
pi_216614608
Als ik dit lees lijkt het alsof ik mijn eigen post lees. Amerika zal het laatste grote licht in de wereld zijn als de boel straks in elkaar dondert. Elon Musk begrijpt precies wat er momenteel gaande is, en hij zet alles op alles om Amerika te redden. Hij probeert het ook in Europa via Duitsland en Engeland, maar het is “too little too late”. Helaas.
twitter
pi_216614611
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:44 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Snappen jullie dan niet dat het vooral ook symbolisch is?
Zekers.
Daarom is je argumentatie dat de hardwerkende Amerikaan hier op zit te wachten onzinnig.

quote:
Dat je kapot gegooid werd met orderverstorende anarchistische antifa/blm/hamas fanaten door de straten die Amerikaanse vlaggen verbranden en historische standbeelden met graffiti vervuilen.
Dat werden we niet.
Jij misschien, maar dan zocht je dat zelf op.

quote:
En er jarenlang mee wegkomen. Totale wetteloosheid en anarchie in de straten waar je als normale brave burger sochtends voor naar je werk gaat en savonds weer naar huis voor rijdt. Als je dat maanden/jaren op TV heb moeten aanzien zonder dat er ook maar iets van law and order werd getoond, begint het steeds meer te borrelen. Dankzij Trump is er nu EINDELIJK ACTIE. Hij DOET er echt wat aan. Ook al zijn het er maar een paar op 300 miljoen. Er GEBEURT eindelijk wat.
Gerommel in de marge.
Je blaast het buitenproportioneel op.

En Trump lost vervolgens opnieuw een niet bestaand probleem op.
pi_216614621
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:53 schreef Eagles89 het volgende:
Als ik dit lees lijkt het alsof ik mijn eigen post lees. Amerika zal het laatste grote licht in de wereld zijn als de boel straks in elkaar dondert. Elon Musk begrijpt precies wat er momenteel gaande is, en hij zet alles op alles om Amerika te redden. Hij probeert het ook in Europa via Duitsland en Engeland, maar het is “too little too late”. Helaas.
[ x ]
We gaan het zien.
Tot nu toe is het de VS die aan het in elkaar donderen is, dankzij Musk.

Hier draait alles gewoon door.
pi_216614622
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar je hebt de tekst dus niet begrepen.

Verder raar dat jij je vanuit Nederland, met geen enkele invloed op de Amerikaanse politiek, winning voelt.

Wat win je dan precies?
Dat heb ik hier een paar topics geleden al precies uitgelegd in een post. Heel kort nog een keer als je een bepaalde kijk op het nieuws hebt en je je jarenlang bedonderd, bedrogen voelt, machteloos en gefrustreerd. En als er dan iemand opstaat die letterlijk ALLES waar je je zo aan ergerde in één grote klap aanpakt, dan voelt dat bijna euforisch.
pi_216614639
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:53 schreef Eagles89 het volgende:
Als ik dit lees lijkt het alsof ik mijn eigen post lees.
pi_216614643
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zekers.
Daarom is je argumentatie dat de hardwerkende Amerikaan hier op zit te wachten onzinnig.
[..]
Dat werden we niet.
Jij misschien, maar dan zocht je dat zelf op.
[..]
Gerommel in de marge.
Je blaast het buitenproportioneel op.

En Trump lost vervolgens opnieuw een niet bestaand probleem op.
Ik ben het niet eens. Het bekladden van historische standbeelden van helden uit het verleden, in die tijd gezien weliswaar in sommige gevallen natuurlijk, en het verbranden van de vlag, terwijl er wél met Hamas vlaggen openlijk werd gezwaaid, dán tast je de fundering van de samenleving aan. Ook al is het maar een kleine groep, als die vervolgens niet wordt aangepakt en alles maar lijkt te kunnen maken, is dat een heel erg verkeers signaal. En absoluut geen gerommel in de marge. Dat is echt iets enorm groots.
pi_216614656
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:58 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik ben het niet eens. Het bekladden van historische standbeelden van helden uit het verleden, in die tijd gezien weliswaar in sommige gevallen natuurlijk, en het verbranden van de vlag, terwijl er wél met Hamas vlaggen openlijk werd gezwaaid, dán tast je de fundering van de samenleving aan. Ook al is het maar een kleine groep, als die vervolgens niet wordt aangepakt en alles maar lijkt te kunnen maken, is dat een heel erg verkeers signaal. En absoluut geen gerommel in de marge. Dat is echt iets enorm groots.
Zie je de vergelijking met het bestormen van het Capitool?
Door patriotten die enkel de vicepresident wilden lynchen aldus de crimineel die hen vervolgens een pardon gaf.
pi_216614795
Trump blijft bij het plan Gaza te bezitten. Niet veroveren maar 'buying'
Buying van wie? Niet van de Palestijnse bewoners. Niet van deze werkelijke landeigenaren.
En dan een toeristenparadijs maken. Oorspronkelijke bevolking verdrijven, neem ik aan

quote:
2130 GMT — US President Donald Trump has said that he is committed to buying and owning Gaza but could give sections of the land to other states in the Middle East to help in the rebuilding effort.
He says that he will “turn Gaza into a prime location for future development.”
https://www.trtworld.com/middle-east/live-blog-trump-says-committed-to-taking-over-gaza-18263224

etnic cleansing:
quote:
U.S. President Donald Trump insisted on Sunday that he is "committed to buying and owning Gaza," adding that letting Palestinians currently living there go back once they are removed from the territory would be a "big mistake."
https://archive.ph/REuMG#selection-899.13-899.240
pi_216614907
twitter

@Kijkertje was jij niet een van die groep die zo hard hamerde op het feit dat de steun voor Trump zo enorm was afgenomen sinds 20 januari?
Best ratings ever, maar je voelt het ook echt overal, zelfs beroemde sporters en andere prominenten komen nu openlijk en zonder schaamte uit voor hun steun aan Trump, er is een major vibe shift gaande, het is nu mainstream en hip geworden om Maga te zijn:

twitter
pi_216614918
pi_216614924
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:32 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]

@:kijkertje was jij niet een van die groep die zo hard hamerde op het feit dat de steun voor Trump zo enorm was afgenomen sinds 20 januari?

Nee.
pi_216614933
quote:
[ x ]

@:kijkertje was jij niet een van die groep die zo hard hamerde op het feit dat de steun voor Trump zo enorm was afgenomen sinds 20 januari?
Best ratings ever, maar je voelt het ook echt overal, zelfs beroemde sporters en andere prominenten komen nu openlijk en zonder schaamte uit voor hun steun aan Trump, er is een major vibe shift gaande, het is nu mainstream en hip geworden om Maga te zijn:

[ x ]
Dus diegene van wie jij een kletsnat broekje krijgt en die je de hemel in wil prijzen scoort nauwelijks meer dan 50 procent qua populariteit?
Een naar boven afgeronde magere 5,5 lijkt me niet echt iets om trots op te zijn, maar blijkbaar is jouw kinderhand snel gevuld.
pi_216614936
quote:
82s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee.
Veel hier noemden me dat de laatste dagen. Bleek dus totaal niet waar, en dat merkte je ook wel als je social media en andere zaken bekeek. Trump is pooulairder dan ooit, MAGA is eindelijk mainstream geworden.
twitter
pi_216614946
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dus diegene van wie jij een kletsnat broekje krijgt en die je de hemel in wil prijzen scoort nauwelijks meer dan 50 procent qua populariteit?
Een naar boven afgeronde magere 5,5 lijkt me niet echt iets om trots op te zijn, maar blijkbaar is jouw kinderhand snel gevuld.
Het is meer dat in dit topic heel veel riepen dat de stemmers op Trump massaal af aan het haken waren vanwege beleid van de laatste weken (en dat die dus heel ver onder de 50 was gevallen) en dat is dus gewoon niet waar.
pi_216614959
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:38 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Het is meer dat in dit topic heel veel riepen dat de stemmers op Trump massaal af aan het haken waren vanwege beleid van de laatste weken (en dat die dus heel ver onder de 50 was gevallen) en dat is dus gewoon niet waar.
Wat is het nou? Best ratings ever zoals je in je vorige post beweerde of nauwelijks een 5,5?
pi_216614970
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Veel hier noemden me dat de laatste dagen. Bleek dus totaal niet waar, en dat merkte je ook wel als je social media en andere zaken bekeek. Trump is pooulairder dan ooit, MAGA is eindelijk mainstream geworden.
[ x ]
Dat kan je dan vast wel laten zien want dat moet ik gemist hebben.
pi_216614978
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wat is het nou? Best ratings ever zoals je in je vorige post beweerde of nauwelijks een 5,5?
Best ratings ever voor Trump zit al in die richting, de media hebben hem jarenlang vals beschuldigd en naar nu blijkt met gefinancierde door linkse propaganda, zie link hieronder ook Europa kreeg geld . Als je dat jarenlang hoort vind ik het cijfer van 5,5 voor Trump extreem extreem goed.
twitter
pi_216614986
quote:
82s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat kan je dan vast wel laten zien want dat moet ik gemist hebben.
Er komen hier elk uur meerdere paginas bij een dag geleden is al heel erg ver terug moeten klikken om t te vinden. Maar die mensen weten het van zichzelf wel als ze dit lezen :)
pi_216615000
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:46 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Er komen hier elk uur meerdere paginas bij een dag geleden is al heel erg ver terug moeten klikken om t te vinden. Maar die mensen weten het van zichzelf wel als ze dit lezen :)
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt. Het feit dat er groepen zijn die teleurgesteld zijn in Trump's beleid zoals bv de boeren in Kansas is geen bewering dat de steun onder de totale bevolking (nu al) minder wordt.

Of deze bv:

Venezuelans backed Trump. Now some worry he'll deport them.

Het is ook nog veel te vroeg om daar nu al iets over te zeggen. De meeste mensen ervaren de gevolgen nog helemaal niet van zijn beleid. De man zit er pas 3 weken en het feit dat hij van alles roept te zullen gaan doen is natuurlijk geen enkele garantie dat het ook echt gaat gebeuren (qua tarieven heeft hij ook al ingebonden) of dat zijn acties gewaardeerd worden als de gevolgen daarvan wel duidelijk zichtbaar worden en mensen die aan den lijve gaan ondervinden. Zover is het nog niet, dat duurt maanden/ jaren.

Komt bij dat het bekend is dat het overgrote deel van de bevolking buitengewoon slecht geinformeerd is, niet alleen omdat ze (net zoals jij) het verschil niet weten tussen betrouwbare en niet-betrouwbare informatie maar ook omdat ze zich daar helemaal niet mee bezighouden.

Zij zullen zich ook niet druk maken over de onwettige acties van Trump & Co. Daar hebben ze immers zelf (nog) helemaal geen last van? Het klinkt voor hen 'doortastend' en 'effectief' als Musk onder het mom van 'bezuiniging' bezig is departementen en instituties af te breken waarvan ze geen idee hebben wat dat voor gevolgen heeft/ kan hebben voor hun eigen leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 02:34:09 ]
pi_216615007
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:45 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Best ratings ever voor Trump zit al in die richting, de media hebben hem jarenlang vals beschuldigd en naar nu blijkt met gefinancierde door linkse propaganda, zie link hieronder ook Europa kreeg geld . Als je dat jarenlang hoort vind ik het cijfer van 5,5 voor Trump extreem extreem goed.
[ x ]
In dat artikel staat geen enkele bron.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 00:57:52 ]
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 00:52:30 #71
375570 crew  Cyan9
pi_216615009
quote:

[..]
[ x ]
De Dagelijkse Standaard is een uiterst gekleurde en vrij onbetrouwbare bron.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216615050
Why Federal Courts May Be the Last Bulwark Against Trump

[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 01:08:00 ]
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 01:14:25 #73
375570 crew  Cyan9
pi_216615095
quote:
Zo'n rechtsstaat is alleen maar lastig.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216615113
quote:
9s.gif Op maandag 10 februari 2025 01:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zo'n rechtsstaat is alleen maar lastig.
Het Congres is op non-actief gezet door de Republikeinen en als Justitie geen enkele actie onderneemt tegen de wetteloosheid van de uitvoerende macht is het idd gedaan met de rechtsstaat.

Musk weet dat heel goed en roept daarom ook op court orders te negeren. Dezelfde man die al die tijd beweerde dat hij zich natuurlijk wel aan de wetten van een land moest houden bij verkiezingen in landen als Turkije en India toen Twitter daar de nadelige gevolgen van dreigde te ondervinden.

Blijkbaar is dat niet van toepassing in de VS als het gaat om zijn (onwettige) acties bij de verschillende departementen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 03:29:31 ]
pi_216615165
Ik ben benieuwd wat de Maga-aanhang hiervan gaat vinden;
quote:
I will take care of the Palestinians and ensure they are not killed. I will look into individual cases to allow Palestinian refugees to enter the U.S.
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 10-02-2025 01:45:12 ]
pi_216615217
pi_216615451
Net zoals in zijn vorige termijn zal de des- en misinformatie weer welig tieren terwijl er van transparatie geen sprake is over hun (onwettige?) acties omdat belangrijke informatie eenvoudigweg niet geleverd wordt.

Why lawyers worry migrants sent to Guantánamo are in a ‘legal black hole’

maandag 10 februari 2025 @ 06:05:35 #78
37950 JAM
pi_216615814
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
[ x ]
Omg, wat een feest. Dom fascisme is eindelijk mainstream geworden. Zaten we toch al 1,5 jaar op te wachten. :{ .
pi_216616083
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:55 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Dat heb ik hier een paar topics geleden al precies uitgelegd in een post. Heel kort nog een keer als je een bepaalde kijk op het nieuws hebt en je je jarenlang bedonderd, bedrogen voelt, machteloos en gefrustreerd. En als er dan iemand opstaat die letterlijk ALLES waar je je zo aan ergerde in één grote klap aanpakt, dan voelt dat bijna euforisch.
Ben jij een Amerikaan?
pi_216616152
quote:
Er wordt steeds geroepen dat miljarden aan fraude aan het licht is gekomen.

Maar ik heb nog geen 1 voorbeeld daarvan gezien.
pi_216616177
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
5,5 is nu de best rate ever.

Zo werkt dat in Maga land.
pi_216616265
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:58 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Nee, dat tast niets aan.
Een vlag heeft geen magische eigenschappen of zo.

En vlag verbranding kan de VS strafbaar maken. Dan is dat ook opgelost.
pi_216616396
quote:
[ x ]

[ x ]
President Bukele heeft uiteraard gelijk. De zogenaamde soft power waar de VS grof geld voor betaald bestaat ook uit het financieren van propaganda vermomd als journalistiek.
Nu dat aan het licht is gekomen kun je de “betrouwbare” mediakanalen scharen onder propaganda. De oplettende personen wisten dat natuurlijk al maar het zal voor een hoop mensen zwaar op hun dak vallen.
  maandag 10 februari 2025 @ 08:41:47 #84
403588 mcmlxiv
pi_216616401
quote:
Musk die defensie gaat doorlichten. Dat gaat echt om te smullen worden. Die burgeroorlog zou wel eens eerder kunnen beginnen dan we gedacht hadden. Militairen reageren meestal niet zo positief wanneer je ze beledigt en vervolgens hun inkomen en daarmee hun familie bedreigt.

Blijkbaar heeft de CIA al een uitkoopregeling voor het volledige personeel afgekondigd. Echt fukking briljant om als master 4D chess speler je inlichtingendiensten, organisaties die er decennia over doen om effectief te worden, om zeep te helpen. En ik twijfel toch ook een beetje of de CIA nou het schoolvoorbeeld van een woke, LGTBQ extreem-linkse BLM organisatie is. Het zou natuurlijk kunnen, maar toch.....
pi_216616456
Ben "benieuwd" wat voor debiele shit we deze week weer over ons uitgestort gaan krijgen. Na een week waarin duidelijk werd dat men aan conservatief rechtse zijde toch maar schrikbarend en verontrustend weinig problemen blijkt te hebben met etnische zuiveringen laat ik me ook deze week weer blij verrassen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 10 februari 2025 @ 08:50:50 #86
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216616474
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er wordt steeds geroepen dat miljarden aan fraude aan het licht is gekomen.

Maar ik heb nog geen 1 voorbeeld daarvan gezien.
Er zijn ook geen voorbeelden...er zijn alleen loze kreten op X door een wannabe-nazi om de boel op te hitsen en chaos te creëren.

Ik kijk wel uit naar de backlash die komt als de Space-Führer met zijn onhandige handjes in Defensie, Social Security en Medicare gaat wroeten ;)
  maandag 10 februari 2025 @ 08:57:56 #87
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216616558
quote:

[..]
.
[ x ]
Vroeger vond ik Paul Cliteur altijd hilarisch vanwege zijn naam maar de laatste 5 jaar vind ik hem hilarisch vanwege de onzin die er dagelijks uit zijn mond komt...het lijkt De Speld wel _O-
pi_216616594
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
President Bukele heeft uiteraard gelijk. De zogenaamde soft power waar de VS grof geld voor betaald bestaat ook uit het financieren van propaganda vermomd als journalistiek.
Nu dat aan het licht is gekomen kun je de “betrouwbare” mediakanalen scharen onder propaganda. De oplettende personen wisten dat natuurlijk al maar het zal voor een hoop mensen zwaar op hun dak vallen.
Jeetje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216616622
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jeetje.
Al je invloed in het buitenland door de plee spoelen omdat je denkt dat het "woke" is en een paar miljoen kost :')

China zal Musk wel op haar blote knieën bedanken voor deze enorme kans denk ik.
pi_216616744
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Al je invloed in het buitenland door de plee spoelen omdat je denkt dat het "woke" is en een paar miljoen kost :')

En ondertussen blijven gillen dat China aan invloed wint. Zijn de magas nu echt blind geworden door het wokespook. Vergeet men door de heftige emotie die het wokespook bij hun oproept door de jarenlange indoctrinatie nu de simpele logica van oorzaak en gevolg.. :')
pi_216616827
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat tast niets aan.
Een vlag heeft geen magische eigenschappen of zo.

En vlag verbranding kan de VS strafbaar maken. Dan is dat ook opgelost.
En wie zorgt er dan eindelijk voor dat er minimaal 1 jaar celstraf op het verbranden van de nationale vlag gaat komen? Inderdaad, rechtstreeks een van zn campagne beloften: D J Trump. Onder Biden of welke democraat dan ook weten we precies wat er gebeurd zou zijn: precies niks. Trump is een man van daadkracht en actie, meteen en zonder twijfel, en daar houd ik persoonlijk erg van in de politiek. Verfrissend!

Ondertussen is MAGA nu echt mainstream geworden en is het cool en gaaf er deel uit van te maken:
twitter

Ik voorspel de wet van de grote massa dwz doordat de beweging nu echt de overhand heeft gekregen krijg je nog een extra impuls van een grote groep die normaal altijd de “winnende” kant kiest, ik noem het de meelopers, die nu zien dat Maga definitief gewonnen heeft en zich zullen aansluiten.
Die groep is met name handig om extra daagvlak te krijgen om het beleid succesvol te kunnen uitvoeren. Voor links en de anti/never Maga’s breken er zware tijden aan.
pi_216616909
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:33 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
En wie zorgt er dan eindelijk voor dat er minimaal 1 jaar celstraf op het verbranden van de nationale vlag gaat komen?
Oei, dit klinkt als het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Dat vinden we slecht, dacht ik?
pi_216616941
25 procent importheffing op staal en aluminium...
Allah Al Watan Al Malik
pi_216616949
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:33 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
En wie zorgt er dan eindelijk voor dat er minimaal 1 jaar celstraf op het verbranden van de nationale vlag gaat komen? Inderdaad, rechtstreeks een van zn campagne beloften: D J Trump. Onder Biden of welke democraat dan ook weten we precies wat er gebeurd zou zijn: precies niks. Trump is een man van daadkracht en actie, meteen en zonder twijfel, en daar houd ik persoonlijk erg van in de politiek. Verfrissend!

Ondertussen is MAGA nu echt mainstream geworden en is het cool en gaaf er deel uit van te maken:
[ x ]
Ik voorspel de wet van de grote massa dwz doordat de beweging nu echt de overhand heeft gekregen krijg je nog een extra impuls van een grote groep die normaal altijd de “winnende” kant kiest, ik noem het de meelopers, die nu zien dat Maga definitief gewonnen heeft en zich zullen aansluiten.
Die groep is met name handig om extra daagvlak te krijgen om het beleid succesvol te kunnen uitvoeren. Voor links en de anti/never Maga’s breken er zware tijden aan.
Minimaal 1 jaar cel voor het verbranden van een stuk stof.

Tja, als dat meer prioriteit moet hebben dan de inflatie aanpakken...

Het is maar wat je belangrijk vindt.

En Maga heeft definitief gewonnen?

Trump heeft ongeveer 1/3 van de stemmen gekregen.

En of hij dat weet te behouden zien we bij de volgende verkiezingen.
pi_216616966
quote:
5s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Oei, dit klinkt als het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Dat vinden we slecht, dacht ik?
Nee, alleen steun voor Maga verdient de vrijheid.
De rest moet worden aangepakt.
pi_216616971
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:44 schreef Mutant01 het volgende:
25 procent importheffing op staal en aluminium...
Dat werkte in zijn vorige periode toch ook al zo goed? Ook toen is er weer geen enkele staalfabriek teruggekomen naar de rustbelt.
pi_216617067
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat werkte in zijn vorige periode toch ook al zo goed? Ook toen is er weer geen enkele staalfabriek teruggekomen naar de rustbelt.
Wat het ironisch genoeg vooral doet is de Amerikaanse bedrijven die gebruik maken van geïmporteerd staal (en dat zijn er nogal wat) minder competitief maken en de eventuele rekening bij de Amerikaanse consument leggen.
pi_216617104
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 08:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat proberen de autocraten op deze aardkloot ons inderdaad wijs te maken. Heel toevallig zijn mediakanalen waarin kritiek wordt geuit op hun handelen 'propagandakanalen', die je vooral moet negeren. Je kunt als burger beter blind vertrouwen op de woorden van deze leiders.

En ja, Bukele is ook een autocraat: Nayib Bukele: Millennial President, Age-Old Autocrat, Institutional Wrecking Ball

De Chivazjes van de wereld trappen er met open ogen in. Ondertussen steken de autocraten van deze wereld daadwerkelijk miljarden in mediakanalen die wordt aangestuurd door overheden, terwijl ze kritische media verdacht maken.

Het is heel gewiekst en helaas ook erg effectief.
pi_216617122
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat het ironisch genoeg vooral doet is de Amerikaanse bedrijven die gebruik maken van geïmporteerd staal (en dat zijn er nogal wat) minder competitief maken en de eventuele rekening bij de Amerikaanse consument leggen.
Ja, dat snapt iedereen. Op wereldvreemde maga-clowns na, uiteraard.
pi_216617180
quote:
[ x ]
Ging niet echt goed hè?

Bekijk deze YouTube-video
pi_216617185
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat proberen de autocraten op deze aardkloot ons inderdaad wijs te maken. Heel toevallig zijn mediakanalen waarin kritiek wordt geuit op hun handelen 'propagandakanalen', die je vooral moet negeren. Je kunt als burger beter blind vertrouwen op de woorden van deze leiders.

En ja, Bukele is ook een autocraat: Nayib Bukele: Millennial President, Age-Old Autocrat, Institutional Wrecking Ball

De Chivazjes van de wereld trappen er met open ogen in. Ondertussen steken de autocraten van deze wereld daadwerkelijk miljarden in mediakanalen die wordt aangestuurd door overheden, terwijl ze kritische media verdacht maken.

Hier trapt toch niemand in! Dacht ik vroeger.

Wat zat ik er naast :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216617427
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Propaganda werkt nog steeds heel goed voor een groep mensen die boos gehouden wordt en hun ogen sluiten voor wat er nu echt gebeurt..

Ik vermoed zelfs dat de meesters propaganda dmv "sociale" media tot ongekende proporties getild hebben.

Dat zien we in dit topic heel goed hoe de magacisten elke scheet die door hun leiders geschreeuwd wordt hier herhalen en waarvan de meeste schreeuwen achteraf weer leugens of verdraaide feiten blijken te zijn. Maar het kwaad is dan al geschiet en onze magacisten gaan weer door naar de volgende natte scheet die men fantastisch vind ruiken.
pi_216617674
quote:

[..]

Het is minstens zo effectief als vroeger, ondanks dat je zou verwachten dat burgers over meer mediawijsheid beschikken.

Autocraten helpen elkaar daar ook mee. Het is een wereldwijde club van kleptocraten die vast probeert te houden aan de macht. En hoe groter die groep, hoe makkelijker dat wordt. Want dat betekent dat er minder kritiek wordt geuit op hun ondemocratische manier van besturen en de perverse zelfverrijking.

Met name Rusland en China installeren overal in de tweede en derde wereld mediakanalen die hun visie op de wereld rondpompen: het westen wordt zwart gemaakt en autocraten op het schild gehesen. Op tv, nieuwssites, sociale media, etc. En het werkt.

Ondertussen worden media die daadwerkelijk kritisch zijn (maar niet onfeilbaar) aangevallen door zowel buitenlandse als binnenlandse krachten.
  maandag 10 februari 2025 @ 11:15:38 #104
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
  Overall beste user 2022 maandag 10 februari 2025 @ 11:43:51 #105
3928 Ulx
pi_216618363
quote:
That's what they signed up for....
pi_216618389
quote:
De grossery is nog steeds niet goedkoper.

Maar ach Trump heeft er tenminste voor gezorgd dat 10 transgender sporters niet meer aan de damescompetitie mee mogen doen.
Dat is nu belangrijker dan de economie.

Terwijl Maga voor de verkiezingen riep dat de Democraten zich teveel hiermee bezig hielden en geen oog hadden voor de Amerikaan met een krappe beurs...
  Overall beste user 2022 maandag 10 februari 2025 @ 11:57:51 #107
3928 Ulx
pi_216618557
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
De grossery is nog steeds niet goedkoper.

De wat?
pi_216618578
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
De wat?
Ja, zo schrijft Maga dat...
pi_216618610
quote:

[..]

propaganda zelf is maar een deel van het probleem. een dictator/autoritair regime is een onderdeel, de handlangers van de dictator zijn onderdeel, de methoden die gebruikt worden ook.

maar ook de kiezers zijn er onderdeel van, omdat ze in die propaganda geloven. je moet je dus de vraag stellen, waarom geloven ze in die propaganda? zij hijsen immers de dictator op het schild. in de hoop dat 'de sterke man' al hun problemen in een keer gaat oplossen met een vingerknip, in plaats van zelf na te denken. mensen willen in toenemende niet meer zelf denken of zelf hun problemen oplossen. ze willen hun vakantie, hun tijdlijn , hun smartphone en lekker lui leven in beloofde luxe. En van die luiheid kan een dictator profiteren zo is weer een keer gebleken
  Overall beste user 2022 maandag 10 februari 2025 @ 12:22:56 #110
3928 Ulx
pi_216618888
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:01 schreef Sabata het volgende:

[..]
propaganda zelf is maar een deel van het probleem. een dictator/autoritair regime is een onderdeel, de handlangers van de dictator zijn onderdeel, de methoden die gebruikt worden ook.

maar ook de kiezers zijn er onderdeel van, omdat ze in die propaganda geloven. je moet je dus de vraag stellen, waarom geloven ze in die propaganda? zij hijsen immers de dictator op het schild. in de hoop dat 'de sterke man' al hun problemen in een keer gaat oplossen met een vingerknip, in plaats van zelf na te denken. mensen willen in toenemende niet meer zelf denken of zelf hun problemen oplossen. ze willen hun vakantie, hun tijdlijn , hun smartphone en lekker lui leven in beloofde luxe. En van die luiheid kan een dictator profiteren zo is weer een keer gebleken
En veel mensen vinden het belangrijk dat iemand anders het kut heeft, want dan heb je het zelf beter. Dan kun je lekker brullen dat je de libs geownd hebt of zo. Dat is iets waar autocraten mee kunnen scoren. Dus je moet lomp horkerig boerenlullengedrag niet wegstrepen.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 februari 2025 @ 12:32:05 #111
862 Arcee
Look closer
pi_216618983
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 10:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ging niet echt goed hè?

De Telegraaf meldt juist het omgekeerde: https://www.telegraaf.nl/(...)owl-vol-verrassingen

Het is blijkbaar maar net in welke bubbel je zit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 10 februari 2025 @ 12:38:09 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216619076
Musk komt erachter dat overheden data hebben van burgers. :')

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216619149
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ afbeelding ]
Musk wil gewoon ook nog in aanmerking komen voor voedselbonnen daarom moet de Amerikaanse overheid gewoon totaal geen informatie over personen hebben om zo ook de ultra rijken te kunnen ondersteunen.. 8-)

Ow en hoe zit het met het verstrekken van ID kaarten tbv eerlijke verkiezingen heeft de overheid daar geen persoonsgegevens meer voor nodig?
  maandag 10 februari 2025 @ 12:44:37 #114
403588 mcmlxiv
pi_216619177
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:32 schreef Arcee het volgende:

[..]
De Telegraaf meldt juist het omgekeerde: https://www.telegraaf.nl/(...)owl-vol-verrassingen

Het is blijkbaar maar net in welke bubbel je zit.
Waarom is het überhaupt nieuws? Donald mag best naar een sportwedstrijd hoor, net zoals hij naar de hoeren mag of zich door een hoer mag laten onderpissen. Waarom zou het buiten de fanboys iemand interesseren hoe Donald zijn vrije tijd besteedt?

Fraude plegen om hoerenbezoek of bijbehorende urine-avonturen te verbergen, dat is niet ok, maar voor het overige iedereen zijn eigen ding toch?
  maandag 10 februari 2025 @ 12:50:28 #115
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_216619252
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 11:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, zo schrijft Maga dat...
Trump schrijft in zijn TruthSocial/TwiX-berichten ook altijd 'stollen' als hij het over de 'gestolen' verkiezingen heeft.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216619610
quote:
"grossery shopping" :') Goede freudiaanse typo wel 14.gif
pi_216619704
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb soms het idee dat die nepo apartheid baby regelmatig via z'n oor met een breinaald in z'n brein loopt te roeren...wat een stuitende domheid loopt hij tentoon te stellen met posts als deze.
  maandag 10 februari 2025 @ 13:25:58 #118
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216619835
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]
"grossery shopping" :') Goede freudiaanse typo wel 14.gif
LOL. MAGA is echt één grote spelvaut. Van de tienermoeder in een trailer park tot aan de Freedom-Caucus in de Senaat. :')

https://www.independent.c(...)egseth-b2679693.html
pi_216619878
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:25 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
LOL. MAGA is echt één grote spelvaut. Van de tienermoeder in een trailer park tot aan de Freedom-Caucus in de Senaat. :')

https://www.independent.c(...)egseth-b2679693.html
Hoeveel kosten hamberders ondertussen daar denk je?
  maandag 10 februari 2025 @ 13:31:39 #120
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216619917
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hoeveel kosten hamberders ondertussen daar denk je? [ afbeelding ]
Momenteel 8 voedselbonnen voor 2 berders. Nog een paar weken en dan worden die ook wegbezuinigd en moeten ze de berders in Mississippi van modder en in West Virginia van kolen maken :Y
pi_216619939
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:31 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Momenteel 8 voedselbonnen voor 2 berders. Nog een paar weken en dan worden die ook wegbezuinigd en moeten ze de berders in Mississippi van modder en in West Virginia van kolen maken :Y
'Murican-made, fuck yeah :9
pi_216619967
Ik ga even Jason Aldean's Try That In A Small Town opzetten, brb.
pi_216620067
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
'Murican-made, fuck yeah :9
Hoelang moeten de hongerige mensen daar nog wachten tot Russia aid voedsel hulp gaat geven aan die gebieden. 8-)
  maandag 10 februari 2025 @ 13:50:42 #124
136 V.
pi_216620158
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoelang moeten de hongerige mensen daar nog wachten tot Russia aid voedsel hulp gaat geven aan die gebieden. 8-)
Of de Oekraïeners, die wilden ook al helpen met blussen in Californië.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 februari 2025 @ 13:50:53 #125
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216620161
quote:
quote:
In late January, two school-age children from Gaines County were hospitalized with measles. Since an estimated 1 in 5 people with the disease end up in the hospital, the two cases suggested a larger outbreak.

As of Feb. 7, there were 14 confirmed and six probable cases, said Zach Holbrooks, executive director of the South Plains Public Health District, which includes Gaines. The department is investigating many other potential cases among close contacts, he said, in hopes of treating people quickly and curbing the spread of the virus.

Public health practitioners warn such outbreaks will become more common because of scores of laws around the U.S. — pending and passed — that ultimately lower vaccine rates. Many of the measures allow parents to more easily exempt their children from school vaccine requirements, and a swell of vaccine misinformation has led to record rates of exemptions.
Gelukkig zit er nu een man op gezondheid die hier meteen wat aan gaat doen toch?
pi_216620339
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 13:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
Gelukkig zit er nu een man op gezondheid die hier meteen wat aan gaat doen toch?
Mazelen in Texas, tuberculose-uitbraak in Kansas, bird flu en nu ook bird flu op koeien.

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_216620355
Pop pop goes the measles the measles *O*

A murky, forgotten land.
pi_216620396
Foutje.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_216620540
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:01 schreef Sabata het volgende:

[..]

Ik heb op verschillende plekken al spijtoptanten gezien die betreurden de verkiezing niet serieus te hebben genomen, maar « more like fun, like sports, ye know… ».
En dat komt deels door de media, die peilingen en dergelijke hijgerig en schreeuwerig oplazen alsof ze verslag deden van de honderd meter horden.
Natuurlijk niet slim, en ook zelf niet nagedacht, maar deze manier van doen ergerde me wel.

En wat ik ook al op verschillende plaatsen ben tegengekomen: « waar zijn de Dems, waarom doen de Dems niks, de Dems zitten weer op hun luie reet en laten ons stikken ».

Lichtgelovig, dom, lui en onmiddellijk bereid de « blame-game » te spelen.
pi_216620556
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:23 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik heb op verschillende plekken al spijtoptanten gezien die betreurden de verkiezing niet serieus te hebben genomen, maar « more like fun, like sports, ye know… ».
En dat komt deels door de media, die peilingen en dergelijke hijgerig en schreeuwerig oplazen alsof ze verslag deden van de honderd meter horden.
Natuurlijk niet slim, en ook zelf niet nagedacht, maar deze manier van doen ergerde me wel.

En wat ik ook al op verschillende plaatsen ben tegengekomen: « waar zijn de Dems, waarom doen de Dems niks, de Dems zitten weer op hun luie reet en laten ons stikken ».

Lichtgelovig, dom, lui en onmiddellijk bereid de « blame-game » te spelen.
Yup.
Ze waren blij dat de Dems een pak slaag kregen, en nu willen ze dat de Dems ingrijpen.

Overigens valt mij op dat de spijtoptanten direct geraakt worden door de maatregelen van Trump.
Degenen die buiten schot zijn gebleven juichen nog steeds.
pi_216620623
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat laat jou geloven dat de Amerikaanse overheid zo zich hier niet schuldig aan maakt?
Je beschrijft notabene zelf hoe het werkt maar op een of andere manier is de VS gevrijwaard van dit soort praktijken.
pi_216620629
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat laat jou geloven dat de Amerikaanse overheid zo zich hier niet schuldig aan maakt?
Je beschrijft notabene zelf hoe het werkt maar op een of andere manier is de VS gevrijwaard van dit soort praktijken.
Trump is nu de overheid hé.
pi_216620633
quote:
Waar zijn de Dems, waarom doen de Dems niks, de Dems zitten weer op hun luie reet en laten ons stikken.
ben er niet helemaal in thuis, maar dat is waarom Donnie decreten gebruikt toch? daar kun je later pas tegen in gaan met een court order. en met een GOP congres en GOP senaat die Donnie in alles helpt blijft alleen die shutdown mogelijkheden over, precies wat de GOP zelf ook altijd deed
pi_216620658
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Trump is nu de overheid hé.
Klopt als een bus, en nu Musk dit soort praktijken aan het licht brengt zie ik vooral democraten moord en brand schreeuwen. Wellicht krijgen we straks de republikeinen als de pentagon word gecontroleerd.
pi_216620700
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Klopt als een bus, en nu Musk dit soort praktijken aan het licht brengt zie ik vooral democraten moord en brand schreeuwen. Wellicht krijgen we straks de republikeinen als de pentagon word gecontroleerd.
Hij brengt in feite niets aan het licht.

Dat is de humor ervan.
pi_216620726
quote:

[..]
Klopt als een bus
Dus Trump doet aan propaganda.
pi_216620736
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is de humor ervan.
En toch schreeuwen de democraten moord en brand dat vind ik dan weer humor vooral als het blijkt dat het om “niets” gaat.
  Overall beste user 2022 maandag 10 februari 2025 @ 14:44:28 #138
3928 Ulx
pi_216620742
quote:

[..]
Wat brengt hij voor geheimen aan het licht?
pi_216620768
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De Amerikaanse overheid maakt zich daar ook schuldig aan, maar de benadering is net even anders.

De Amerikanen sponsoren onafhankelijke media in autocratische landen waar de persvrijheid ernstig wordt beknot. Zij vertellen deze media niet wat ze moeten melden of schrijven, maar geven ze een financieel steuntje in de rug. Daardoor kunnen ze hun ding blijven doen: hun autocratische overheid kritisch volgen.

Rusland en China pakken het anders aan: die vestigen hun eigen media in de tweede en derde wereld en pompen op die manier driftig hun propaganda rond. Russia Today is daar een goed voorbeeld van:

quote:
Russia's state broadcaster RT (formerly Russia Today) is also part of the media campaign designed to spread pro-Russian narratives.

In many Western countries, including Germany and the European Union, parts of RT, such as their broadcasts via satellite, have been banned altogether since the Russian invasion of Ukraine three years ago. This also affected RT's operations in much of Africa.

In response, RT announced that it would set up an English-language media center in South Africa, which, according to a report by US public broadcaster Voice of America, is now in operation. RT can now be viewed via satellite in several African countries.

In Francophone Africa, RT also broadcasts in French, where it actively shifts public opinion: In Mali, for example, senior journalists from established outlets like Radio Emergence or L'Elite, praise Russia's actions in the Sahel. Others who are linked to the Malian junta also regularly appear as experts.

Bron
En ja, die vrijheid heeft RT, want persvrijheid enzo. Maar laten we vooral niet naïef zijn: RT is een verlengstuk van de Russische overheid en wordt gebruikt om pro-Russische boodschappen de wereld in te slingeren.
pi_216620783
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat brengt hij voor geheimen aan het licht?
bEtAlEn VoOr sEsAmSrTaAt In IrAk!11!!!1 :(
  maandag 10 februari 2025 @ 14:49:36 #141
38496 Perrin
pi_216620800
quote:
8s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
bEtAlEn VoOr sEsAmSrTaAt In IrAk!11!!!1 :(
https://www.bbc.com/news/articles/clyezjwnx5ko

quote:
The United States Agency for International Development (USAID) was set up in the early 1960s to administer humanitarian aid programmes on behalf of the US government.

It employs around 10,000 people, two-thirds of whom work overseas, according to the Congressional Research Service. It has bases in more than 60 countries and works in dozens of others. However, most of the work on the ground is carried out by other organisations that are contracted and funded by USAID.

The range of activities it undertakes is vast. For example, not only does USAID provide food in countries where people are starving, it also operates the world's gold-standard famine detection system, which uses data analysis to try to predict where food shortages are emerging.

Much of USAID's budget is spent on health programmes, such as offering polio vaccinations in countries where the disease still circulates and helping to stop the spread of viruses which have the potential to cause a pandemic.

The BBC's charity BBC Media Action - an international development organisation that is completely separate from BBC News and funded by external grants and voluntary contributions - receives funding from USAID. According to a 2024 report, USAID donated $3.23m (£2.6m), making it the charity's second-largest donor that financial year.
KAPOT HET MOET KAPOT!

Laat de miljardairs de hulp voor de allerarmsten slopen. GENOT
pi_216620827
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is de humor ervan.
Elon brengt vooral halve waarheden naar buiten die gretig overgenomen worden door de magacisten. En daarna blijven zulke types hangen in die leugens misschien kan een mapagaai hier nog eens herhalen hoeveel usaid aan politico zou geschonken hebben. :+
pi_216620831
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
https://www.bbc.com/news/articles/clyezjwnx5ko
[..]
KAPOT HET MOET KAPOT!

Laat de miljardairs de hulp voor de allerarmsten slopen. GENOT
Het pentagon heeft een budget van meer dan een miljard per dag, maar die paar kruimels van een paar miljoen hier en een paar ton daar zouden het ekte probleem zijn. 8)7
  maandag 10 februari 2025 @ 14:52:32 #144
38496 Perrin
pi_216620842
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het pentagon heeft een budget van meer dan een miljard per dag, maar die paar kruimels van een paar miljoen zouden het ekte probleem zijn. 8)7
LAAT DIE NEGERS MAAR KREPEREN!!
pi_216620855
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
LAAT DIE NEGERS MAAR KREPEREN!!
Daarover gesproken, altijd bijzonder om te zien hoe het "opvangen in de regio"-menstype kan draaien als het om blanke Zuid Afrikanen gaat. :D
  maandag 10 februari 2025 @ 14:54:57 #146
38496 Perrin
pi_216620860
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daarover gesproken, altijd bijzonder om te zien hoe het "opvangen in de regio"-menstype kan draaien als het om blanke Zuid Afrikanen gaat. :D
Obama was een Afrikaan! Musk ook, maar die is blank. Dat telt niet.

maandag 10 februari 2025 @ 14:59:08 #147
136 V.
pi_216620913
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een Hawaiiaan.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216620942
Wat een niveau weer zeg.
  maandag 10 februari 2025 @ 15:02:35 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216620951
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:59 schreef V. het volgende:

[..]
Een Hawaiiaan.
Dat is niet wat Trump & co riepen he? ;)
  maandag 10 februari 2025 @ 15:04:00 #150
136 V.
pi_216620969
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is niet wat Trump & co riepen he? ;)
True, true.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216621001
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Elon brengt vooral halve waarheden naar buiten die gretig overgenomen worden door de magacisten. En daarna blijven zulke types hangen in die leugens misschien kan een mapagaai hier nog eens herhalen hoeveel usaid aan politico zou geschonken hebben. :+
Mapagaai :D _O-
A murky, forgotten land.
pi_216621105
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Plusje voor de woord speling
pi_216621329
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En toch schreeuwen de democraten moord en brand dat vind ik dan weer humor vooral als het blijkt dat het om “niets” gaat.
Die schreeuwen moord en brand omdat Musk alles loopt te slopen en toegang krijgt tot gevoelige gegevens van elke Amerikaanse burger.

Hoe zou jij het vinden als Sanderink en zijn vriendin carte blanche krijgen om hele ministeries te slopen en toegang krijgen tot jouw gegevens?
pi_216621351
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Obama werd door oa Trump opgejaagd vanwege zijn huidskleur.
  maandag 10 februari 2025 @ 15:38:30 #155
38496 Perrin
pi_216621450
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat doet het goed bij Trump's achterban.
  maandag 10 februari 2025 @ 15:50:44 #156
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216621608
quote:
Trump’s personal lawyer becomes the government’s lawyer

For the US solicitor general, the fourth highest-ranking official at the Justice Department, Trump has nominated D. John Sauer, who successfully represented Trump in his appeal for immunity from criminal prosecution at the high court last year.

The office of the solicitor general has existed since 1870. Sauer, like the men who came before him, would wear a traditional gray morning coat and gray striped pants when standing at the lectern in the well of the courtroom. The only two women to ever hold the top post, Prelogar and Justice Elena Kagan, wore black suits.
Nog meer vriendjes van DJT op hoge posities, how convenient

bron
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 10 februari 2025 @ 15:54:31 #157
136 V.
pi_216621640
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

bron
De stem van die gast. Ik heb zijn pleidooien voor het Hooggerechtshof ivm de immuniteit geluisterd, mijn god...
Zo iemand zou werk moeten doen waarbij je niet hoeft te praten.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_216621645
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Stukje humor.

(vanaf 1:30)

Donkere presentator van The Daily Show:

"Somehow Trump demanded we get rid of DEI, then gave the job of co-president to an unqualified, unelected African immigrant.
This country isn't supposed to be run by incompetent foreigners. It's supposed to be run by incompetent Americans.

I can't believe I'm saying this during Black History Month, but Elon, go back to Africa."

:B :D

Moet zeggen dat de shows van Daily Show/Jon Stewart, Stephen Colbert, Seth Meyers wel dagelijkse kost zijn de laatste weken. Politiek met een kwinkslag. Beetje lachen moet nog kunnen tussen alle triestigheid door.
pi_216623088
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

bron
Diversiteit slecht, nepotisme goed.
pi_216623104
Trump says Palestinians won’t have the right to return to Gaza under his plan for the territory

Vorige week werd hier door sommige users de indruk gewekt dat de echte schurken degenen zijn die het Gaza-plan van Trump verwerpen. Want hoe laaghartig ben je als je Gazanen de mogelijkheid en vrijheid ontzegt om het gebied te verlaten.

Maar gelukkig is daar altijd weer Trump om een en ander op te helderen.

Niet alleen wil hij Gazanen uit hun thuisland verdrijven, hij wil ze vervolgens ook de toegang tot hun land ontzeggen.
pi_216623120
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
Trump says Palestinians won’t have the right to return to Gaza under his plan for the territory

Vorige week werd hier door sommige users de indruk gewekt dat de echte schurken degenen zijn die het Gaza-plan van Trump verwerpen. Want hoe laaghartig ben je als je Gazanen de mogelijkheid en vrijheid ontzegt om het gebied te verlaten.
Niet door users, door trollen.
pi_216623156
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Door het Congres goedgekeurde geldstromen van departementen stopzetten is onwettig. Daar gaat het om.
pi_216623168
quote:

Niet alleen wil hij Gazanen uit hun thuisland verdrijven, hij wil ze vervolgens ook de toegang tot hun land ontzeggen.
Wat is jouw oplossing dan? Nou, dat dacht ik al.
pi_216623185
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Niet door users, door trollen.
Trollen betekent dat je het niet meent. Maar als we een ding weten van Trumpfans in binnen- en buitenland is dat ze alles wat hun held zegt of doet zullen prijzen en verdedigen.
pi_216623272
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die schreeuwen moord en brand omdat Musk alles loopt te slopen en toegang krijgt tot gevoelige gegevens van elke Amerikaanse burger.

Hoe zou jij het vinden als Sanderink en zijn vriendin carte blanche krijgen om hele ministeries te slopen en toegang krijgen tot jouw gegevens?
Dat zou een relatief goed argument zijn ware het niet dat de president de bevoegdheid heeft om mensen aan te stellen om dit soort maatregelen te nemen. Ik ben er ook redelijk zeker van dat Musk niet erg veel heeft aan het SSN van de gemiddelde Amerikaanse burger.
pi_216623351
quote:

[..]
En omdat hij moslim was.
Volg de pijlen.
pi_216623391
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Trollen betekent dat je het niet meent. Maar als we een ding weten van Trumpfans in binnen- en buitenland is dat ze alles wat hun held zegt of doet zullen prijzen en verdedigen.
Natuurlijk, maar omdat het ze ontbreekt aan inhoudelijke argumenten schieten ze dan maar gewoon in de ontkenmodus, dat zag je met de bestorming van het Capitool (had Trump echt helemaal niets mee te maken), de gratie voor diezelfde bestormers, zelfs de meest gewelddadige (waren lieverdjes op schoolreis) Project 2025 (had Trump echt helemaal niets mee te maken) en dat zag je ook bij Trumps idiote voorstel over Gaza en ga je ongetwijfeld nog heel veel meer zien de komende jaren.
Maar deze users doen dat niet omdat ze een inhoudelijke bijdrage aan de discussie willen leveren, ze willen enkel de discussie doodslaan en het onderwerp wisselen en dat maakt hen trollen.
pi_216623397
quote:

Oneens met Trump in dit geval, jammer voor de Gazanen dan word het dus jarenlang in de puin en ellende onder de voet van Israël leven als ze perse daar willen blijven leven.
pi_216623460
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oneens met Trump in dit geval, jammer voor de Gazanen dan word het dus jarenlang in de puin en ellende onder de voet van Israël leven als ze perse daar willen blijven leven.
Dan maar het Israelische volk deporteren.
Volg de pijlen.
  maandag 10 februari 2025 @ 18:08:59 #170
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216623474
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:08 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Madagascar lijkt me wel een goeie bestemming daarvoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216623488
quote:

Misschien regelt Trump, vanuit 's mans eigen goedertierenheid, toch nog een paar reservaten voor ze, net als in de VS bij de Indianen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_216623489
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
_O-
pi_216623510
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:58 schreef Hallojo het volgende:

[..]
En omdat hij moslim was.
En getrouwd is met een transgender.
pi_216623516
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Misschien regelt Trump, vanuit 's mans eigen goedertierenheid, toch nog een paar reservaten voor ze, net als in de VS bij de Indianen.
Een beter lot dan de situatie waar ze nu in zitten. In principe ook een reservaat maar dan gevuld met bommen, terroristen en zonder stromend water en elektriciteit.
pi_216623532
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:08 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Die keuze hebben ze al hè, de Gazanen niet.
pi_216623567
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Die keuze hebben ze al hè, de Gazanen niet.
Dan is het opgelost.
Israël wordt gedeporteerd.

Volgend onderwerp: condooms voor Gaza.
pi_216623578
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat zou een relatief goed argument zijn ware het niet dat de president de bevoegdheid heeft om mensen aan te stellen om dit soort maatregelen te nemen. Ik ben er ook redelijk zeker van dat Musk niet erg veel heeft aan het SSN van de gemiddelde Amerikaanse burger.
Met andere woorden, je durft geen antwoord te geven.
pi_216623580
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:58 schreef Hallojo het volgende:

[..]
En omdat hij moslim was.
Obama is christen, maar niet van huis uit. Hij werd in 1988 gedoopt in de United Church of Christ.

Barack Obama is een afstammeling van de protestantse 'Pilgrim Fathers', te weten de familie Blossom, die begin 17e eeuw vanwege religieuze vervolgingen vanuit Engeland naar Leiden was uitgeweken en van daaruit in 1629 naar Amerika voer voor een leven in godsdienstvrijheid. Het meeste opmerkelijke aan deze vondst, die op 5 december 2008 door de gemeente Leiden werd bekendgemaakt en door de New England Historic Genealogical Society in Boston werd bevestigd, is dat Obama afstamt van Elizabeth Blossom, wier broer Peter een verre voorouder is van Obama's ambtsvoorganger George W. Bush.bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama
pi_216623601
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:20 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Obama is christen, maar niet van huis uit. Hij werd in 1988 gedoopt in de United Church of Christ.

Barack Obama is een afstammeling van de protestantse 'Pilgrim Fathers', te weten de familie Blossom, die begin 17e eeuw vanwege religieuze vervolgingen vanuit Engeland naar Leiden was uitgeweken en van daaruit in 1629 naar Amerika voer voor een leven in godsdienstvrijheid. Het meeste opmerkelijke aan deze vondst, die op 5 december 2008 door de gemeente Leiden werd bekendgemaakt en door de New England Historic Genealogical Society in Boston werd bevestigd, is dat Obama afstamt van Elizabeth Blossom, wier broer Peter een verre voorouder is van Obama's ambtsvoorganger George W. Bush.bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Barack_Obama
Klopt, en hij is ook niet getrouwd met een transgender.
Maar zijn geboorteplaats, religie en Big Mike zijn sinds het presidentschap Obama hèt onderwerp van gesprek bij racisten, zoals Trump en zijn aanhang op Fok.
pi_216623641
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een beter lot dan de situatie waar ze nu in zitten. In principe ook een reservaat maar dan gevuld met bommen, terroristen en zonder stromend water en elektriciteit.
Genocide is dus beter voor ze.

Interessante gedachtengang.
pi_216623728
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een beter lot dan de situatie waar ze nu in zitten. [...]
Dat geldt voor iedere 'oplossing', nietwaar?
Gewoon uitmoorden en geen moeite doen voor reservaten zou dan ook een 'oplossing' kunnen zijn.
Want welk volk zou in de situatie willen zitten waar de Gaza-bevolking nu in zit?
Dan kun je maar beter dood zijn.

Ik snap eigenlijk niet waarom Messias Trump niet de hele wereld opkoopt.
Voor iedereen een beter lot dan de situatie waar ze/we nu in zitten, nietwaar?
pi_216623785
Heb er nu ook bewegend beeld bij. Als Trump niet de leider zou van het machtigste land ter wereld, dan zou het grappig zijn geweest.

twitter

Dappere ziel trouwens die vakantie gaat vieren in Amerikaans Gaza. Jihadisten zullen elkaar verdringen om daar aanslagen te plegen.
pi_216623846
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
Heb er nu ook bewegend beeld bij. Als Trump niet de leider zou van het machtigste land ter wereld, dan zou het grappig zijn geweest.

[ x ]

Dappere ziel trouwens die vakantie gaat vieren in Amerikaans Gaza. Jihadisten zullen elkaar verdringen om daar aanslagen te plegen.
Ik geef toe dat ik er al zo'n 10 jaar niet om kan lachen.

Dat laatste is inderdaad al eerder in deze kolommen beweerd... nou ja, aangezien Trump graag zeeën een andere naam wil geven: hij krijgt nu een 'fraaie' kans om een tweede Rode Zee te creëren. Of een tweede Dode Zee. Of eigenlijk beide.
pi_216623868
quote:

[ x ]

Dit komt nader en nader : https://nl.wikipedia.org/(...)egdheden%20overneemt.

Het vijfentwintigste amendement van de Grondwet van de Verenigde Staten legt de presidentiële opvolging vast en beschrijft hoe en wanneer een president niet geschikt wordt geacht om het ambt uit te oefenen.[1] Mocht dit laatste het geval zijn dan wordt de vice-president, de waarnemend president van de Verenigde Staten.

Het amendement werd voorgesteld door het 89e congres op 6 juli 1965 en in werking gesteld op 10 februari 1967 door het 90e congres.

Het 25e amendement voorziet in de mogelijkheid dat de vicepresident met een meerderheid van het kabinet de president verklaart niet in staat te zijn om zijn functie uit te voeren, en vervolgens diens taken en bevoegdheden overneemt. Het congres moet dat binnen 21 dagen met twee derde meerderheid bevestigen.

Zijn beweringen, acties en wensen worden wilder en gekker. Het zou me niet verbazen als JD achter de rug van DJ al bezig is steun te verwerven.
pi_216623885
quote:

[ x ]

De volgende spin wordt 'ja, het is eigenlijk de meest ethische keuze om de Gazanen niet in een dergelijk hellhole te laten wonen. Linksen willen dat zodat ze zich beter kunnen voelen, maar eigenlijk is dit echt de beste oplossing'
pi_216624012
quote:

[ x ]

Het is een plan van Gaza veroveren, de bevolking verdrijven en claimen dat het Amerikaans grondgebied is.
Of bedoelt Trump dat hij de eigenaar moet worden. ?
Hoe dan ook .... hij denkt er nog veel rijker mee te worden...samen met anderen rijke vriendjes.
Zal het congress akkoord gaan met deze etnische zuivering, al dan niet met militair ingrijpen. Of van Israel of van Amerika ?
ik neem aan van niet.... hoewel...de trumpianen in het congress zijn gestoord genoeg
pi_216624032
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Het vijfentwintigste amendement van de Grondwet van de Verenigde Staten legt de presidentiële opvolging vast en beschrijft hoe en wanneer een president niet geschikt wordt geacht om het ambt uit te oefenen.[1] Mocht dit laatste het geval zijn dan wordt de vice-president, de waarnemend president van de Verenigde Staten.

Het amendement werd voorgesteld door het 89e congres op 6 juli 1965 en in werking gesteld op 10 februari 1967 door het 90e congres.

Het 25e amendement voorziet in de mogelijkheid dat de vicepresident met een meerderheid van het kabinet de president verklaart niet in staat te zijn om zijn functie uit te voeren, en vervolgens diens taken en bevoegdheden overneemt. Het congres moet dat binnen 21 dagen met twee derde meerderheid bevestigen.

Zijn beweringen, acties en wensen worden wilder en gekker. Het zou me niet verbazen als JD achter de rug van DJ al bezig is steun te verwerven.
Natuurlijk komt dat niet nader. Waarom zou het?
Als Trump plots zou besluiten ICE af te schaffen, de inkomstenbelasting naar 80% te verhogen of iets dergelijks komt zoiets ter sprake.
pi_216624060
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 17:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik trapte hier volledig in.
What Would Goku Do
  maandag 10 februari 2025 @ 18:59:04 #189
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216624080
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik zat aan Mozambique te denken. Daar schijnt toch al een Gaza te liggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216624093
ok Trump zal toch mensen nodig hebben om zijn gazaparadijs te onderhouden.... Wie moeten die personeelsleden zijn ? Een paar Palestijnen toelaten of toch niet..... en een plan van omvolking opzetten.
pi_216624114
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
de Führer, for make germany great, dacht ook zoiets
  Overall beste user 2022 maandag 10 februari 2025 @ 19:13:55 #192
3928 Ulx
pi_216624254
Roep het woordje Gaza en iedereen laat alles vallen en kijkt nergens anders meer naar. Werkte ook goed tegen het uitschakelen van de campagnes van Genocide Joe en zijn hulpje Killer Kamala. Die laatste verloor gewoon dankzij de Arabs for Trump in Michigan. Nu kan Trump gewoon doen wat hij wil met het afbreken van de overheid en zodra iemand protesteert laat hij zijn socialmedia techbro's gewoon weer ophef over Gaza pushen en niemand let meer op wat hij aan het doen is.
pi_216624304
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:13 schreef Ulx het volgende:
Roep het woordje Gaza en iedereen laat alles vallen en kijkt nergens anders meer naar. Werkte ook goed tegen het uitschakelen van de campagnes van Genocide Joe en zijn hulpje Killer Kamala. Die laatste verloor gewoon dankzij de Arabs for Trump in Michigan. Nu kan Trump gewoon doen wat hij wil met het afbreken van de overheid en zodra iemand protesteert laat hij zijn socialmedia techbro's gewoon weer ophef over Gaza pushen en niemand let meer op wat hij aan het doen is.
En die Arabs for Trump voelen zich nu genaaid.
En mogen achteraan sluiten in een lange rij naïevelingen die zich achteraf genaaid voelen.
pi_216624323
quote:
Roep het woordje Gaza en iedereen laat alles vallen en kijkt nergens anders meer naar. Werkte ook goed tegen het uitschakelen van de campagnes van Genocide Joe en zijn hulpje Killer Kamala. Die laatste verloor gewoon dankzij de Arabs for Trump in Michigan.
_O-
pi_216624412
quote:
de campagnes van Genocide Joe en zijn hulpje Killer Kamala.
smaad en valse beschuldigingen..... zelfs Trump zei dat niet zo openlijk
pi_216624477
ik had wel verwacht dat de VS gedurende de Trump termijn verder zou afglijden naar een autocratie, maar het tempo waarin het nu gebeurt is hoger dan ik had verwacht. Ze houden zich niet in en lijken er nu echt voor te gaan.

Ik weet ook niet of veel hen kan tegenhouden. Trump kan al zijn aanhangers gewoon een pardon geven en hij kan alles doen wat hij wil als president.

De democratie in de VS is echt verrot. Het begint al bij de verkiezingscampagnes die miljarden kosten. Dat zou niet mogelijk moeten zijn. En dan heb je dat alle investeerders plots vage banen krijgen als bijvoorbeeld ambassadeur. En nu heb je een Musk die alle ministeries afgaan om zoveel mogelijk data te verzamelen. Het systeem daar is door en door verrot en corrupt.
  Overall beste user 2022 maandag 10 februari 2025 @ 19:43:47 #197
3928 Ulx
pi_216624760
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
En mogen achteraan sluiten in een lange rij naïevelingen die zich achteraf genaaid voelen.
Jammer voor ze. Maar dat deden ze zichzelf aan. Zij vonden Gaza het belangrijkste item en Trump zei dat hij vrede ging maken en dus gingen ze op hem stemmen of zorgen dat men toch maar vooral niet Harris koos. En zo beslisten ze Michigan in zijn voordeel.

Prioriteiten.
pi_216624770
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je sarcasme radar is stuk :D
A murky, forgotten land.
  maandag 10 februari 2025 @ 19:51:40 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216624953
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen idee hoeveel stemmen dat opleverde, maar zeldzaam stupide actie.
En eigen schuld, dikke bult.
  maandag 10 februari 2025 @ 20:03:45 #200
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216625241
https://bsky.app/profile/fpwellman.bsky.social/post/3lhtkqw5emc2a

Moest hier toch om lachen...heel subtiel ter gehore gebracht ook ;)
pi_216625331
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jammer voor ze. Maar dat deden ze zichzelf aan. Zij vonden Gaza het belangrijkste item en Trump zei dat hij vrede ging maken en dus gingen ze op hem stemmen of zorgen dat men toch maar vooral niet Harris koos. En zo beslisten ze Michigan in zijn voordeel.

Prioriteiten.
Tja, hadden ze zich in Trump verdiept, dan hadden ze kunnen weten dat er niets van gaat komen.

En dat geldt voor meer groepen stemmers.
pi_216625553

Judge says Trump administration violating order to lift spending freeze

quote:
"The broad categorical and sweeping freeze of federal funds is, as the Court found, likely unconstitutional and has caused and continues to cause irreparable harm to a vast portion of this country," McConnell ruled. "These pauses in funding violate the plain text of the [order]."

The order follows a claim by a group of Democratic state attorneys general that the Trump administration had continued to block spending that McConnell's order was intended to release. The Trump administration responded that it is attempting to root out fraud in the programs, but the judge said that reasoning is not sufficient to justify defying the order.

"The freezes in effect now were a result of the broad categorical order, not a specific finding of possible fraud," he said.

McConnell hinted at the possibility of contempt for officials who he deems as continuing to defy his order, citing a 1975 court ruling that noted "Persons who make private determinations of the law and refuse to obey an order generally risk criminal contempt even if the order is ultimately ruled incorrect."

[ Bericht 65% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 20:38:07 ]
pi_216625741
twitter

Opnieuw een bijzonder voorstel, dat zijn aanhangers ongetwijfeld met passie zullen verdedigen. Ben benieuwd of Trump dit opnieuw unilateraal probeert te besluiten, of dat het Congres hier nog iets over heeft te zeggen.
pi_216625858
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je sarcasme radar is stuk :D
klopt....
daarom is sarcasme ontwrichtend voor zinnige gesprekken
pi_216625957
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Opnieuw een bijzonder voorstel, dat zijn aanhangers ongetwijfeld met passie zullen verdedigen. Ben benieuwd of Trump dit opnieuw unilateraal probeert te besluiten, of dat het Congres hier nog iets over heeft te zeggen.
Uniter Fruit Company zal wel een gat in de lucht springen nu. Het duurde een eeuw, maar eindelijk ligt een ekte bananenrepubliek weer binnen handbereik.
  maandag 10 februari 2025 @ 20:43:45 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216625971
Geen probleem jongens, Big Balls zit aan het stuur.

twitter
pi_216626148
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:43 schreef Momo het volgende:

[ x ]
Hij heeft werkervaring als leider van kinderkampen en assistent-fietsenmaker, dus wat kan er misgaan?
pi_216626193
Maar hee, hij is niet links en vast niet woke, dus domrechts zal hem extreem capabel vinden.
  maandag 10 februari 2025 @ 20:59:23 #209
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216626265
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Hij heeft werkervaring als leider van kinderkampen...
Altijd een plus. ^O^
pi_216626278
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Genocide is dus beter voor ze.

Interessante gedachtengang.
Hahaha nee, hoe je dat uit mijn tekst kan halen……
Maar goed als een vader zou ik kiezen voor het “etnisch zuiveren” van Gaza. Ik zou kiezen voor veiligheid en als dat betekent dat ik de mogelijkheid krijg om bijvoorbeeld in Jordanië of Egypte de kans krijg om een nieuw leven op te bouwen is dat altijd beter dan in de puin in Gaza te leven.
Ik weet het dat kun je jezelf niet voorstellen want de Gazanen moeten met alle macht vooral in Gaza blijven zodat ze nog 60 jaar kunnen dromen over een 2 staten oplossing die nooit gaat komen.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:01:12 #211
66444 Lord_Vetinari
pi_216626293
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Hij heeft werkervaring als leider van kinderkampen
Dat is vast makkelijk op te schalen naar andere kampen dan. Anders zijn er nog wel een paar biografieën die hij kan lezen om zijn kennis bij te spijkeren. Hopelijk kan hij Duits lezen.
pi_216626302
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:43 schreef Momo het volgende:

[ x ]
Hahaha Big Balls legt zijn ballen in de nek van de state department. Meme waardig dit.
pi_216626303
De positiviteit spuit er uit als het om Big Balls gaat.
pi_216626366
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Wat is dit voor Bleu Anon geleuter? Lol
Zelfs al zou deze waanzinnige theorie waar zijn dan heeft het nog geen enkele kans van slagen.
Vooralsnog is Trump vooral onder de eigen achterban mateloos populair en hij peilt over het algemeen best goed.
De democraten zullen toch echt met iets beters op de proppen moeten komen dan dit soort bizarre theorieën.
pi_216626372
quote:
18s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat is vast makkelijk op te schalen naar andere kampen dan. Anders zijn er nog wel een paar biografieën die hij kan lezen om zijn kennis bij te spijkeren. Hopelijk kan hij Duits lezen.
Moet ie niet aan het hoofd van FEMA worden gezet dan?
pi_216626526
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hahaha nee, hoe je dat uit mijn tekst kan halen……
Maar goed als een vader zou ik kiezen voor het “etnisch zuiveren” van Gaza. Ik zou kiezen voor veiligheid en als dat betekent dat ik de mogelijkheid krijg om bijvoorbeeld in Jordanië of Egypte de kans krijg om een nieuw leven op te bouwen is dat altijd beter dan in de puin in Gaza te leven.
Ik weet het dat kun je jezelf niet voorstellen want de Gazanen moeten met alle macht vooral in Gaza blijven zodat ze nog 60 jaar kunnen dromen over een 2 staten oplossing die nooit gaat komen.
Je doet net alsof ze de keuze krijgen om te vertrekken of niet.

En dat is niet het geval.
Trump neemt Gaza over de bewoners vertrekken, het wordt omgevormd tot een Rivièra, en de Palestijnen mogen niet terug keren.

En dat is een etnische zuivering.

En jij bent kennelijk een voorstander.

En in Jordanië of Egypte een nieuwe kans krijgen?

Tja, willen die landen dat?

Kennelijk niet.

En daar zit de crux.

Geen enkel land zit op de Palestijnen te wachten.

In de huidige tijd sowieso niet.
Zelfs hier in het rijke Nederland staan we niet open voor migranten.
Waarom zou Jordanië dat wel moeten?

Het land heeft al veel Palestijnen opgenomen in het verleden.
pi_216626548
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat is dit voor Bleu Anon geleuter? Lol
Zelfs al zou deze waanzinnige theorie waar zijn dan heeft het nog geen enkele kans van slagen.
Vooralsnog is Trump vooral onder de eigen achterban mateloos populair en hij peilt over het algemeen best goed.
De democraten zullen toch echt met iets beters op de proppen moeten komen dan dit soort bizarre theorieën.
Dat is ook een manier om totaal het gemaakte punt te omzeilen.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:39:50 #218
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216626803
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat doet het goed bij Trump's achterban.
Zo werd het optreden tijdens de half time show ook gezien als DEI. Het nieuwe n-woord.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:42:33 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216626845
quote:

Er zijn ook nog gegijzelde mensen, en dan gaan roepen dat je ze daar alle 2 miljoen gaat weghalen zal vast ook zijn invloed hebben op de kansen van deze onschuldige burgers.

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 18:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar omdat het ze ontbreekt aan inhoudelijke argumenten schieten ze dan maar gewoon in de ontkenmodus, dat zag je met de bestorming van het Capitool (had Trump echt helemaal niets mee te maken), de gratie voor diezelfde bestormers, zelfs de meest gewelddadige (waren lieverdjes op schoolreis) Project 2025 (had Trump echt helemaal niets mee te maken) en dat zag je ook bij Trumps idiote voorstel over Gaza en ga je ongetwijfeld nog heel veel meer zien de komende jaren.
Maar deze users doen dat niet omdat ze een inhoudelijke bijdrage aan de discussie willen leveren, ze willen enkel de discussie doodslaan en het onderwerp wisselen en dat maakt hen trollen.
Gisteren heeft ie zelfs nog gezegd dat de 6 january protesters juist werden aangevallen door de Amerikaanse staat op de vraag of het wel oké is mensen te bevrijden die de democratie en politieagenten hebben aangevallen.
pi_216626949
Trump heeft her over kopen. Ik vraag me vooral af van wie Trump Gaza dan kan gaan kopen. Wie gaat die cheque in ontvangst nemen?

En hij meldt wederom dat Amerika niet gaat betalen om het gebied weer op te bouwen. Dat moeten de buurlanden maar doen. Maar het land is straks wel van Amerika waar hij prachtige resorts gaat laten bouwen. Ik begrijp niet waarom de buurlanden moeten lappen als de bewoners ergens anders wonen.

Is dit die befaamde Trump 4D thinking?
pi_216627006
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:48 schreef opgebaarde het volgende:
Trump heeft her over kopen. Ik vraag me vooral af van wie Trump Gaza dan kan gaan kopen. Wie gaat die cheque in ontvangst nemen?

En hij meldt wederom dat Amerika niet gaat betalen om het gebied weer op te bouwen. Dat moeten de buurlanden maar doen. Maar het land is straks wel van Amerika waar hij prachtige resorts gaat laten bouwen. Ik begrijp niet waarom de buurlanden moeten lappen als de bewoners ergens anders wonen.

Trump staat er om bekend rekeningen niet te willen betalen.
En als je toch aandringt, dan procedeert hij je kapot.
  maandag 10 februari 2025 @ 21:52:29 #222
346939 Janneke141
pi_216627022
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trump staat er om bekend rekeningen niet te willen betalen.
En als je toch aandringt, dan procedeert hij je kapot.
Even los van de vraag of Trump wel gaat betalen, maar ik zou echt niet weten van wie Gaza is. Volgens mij is het een soort juridisch niemandsland.
pi_216627024
pi_216627046
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:48 schreef opgebaarde het volgende:

Vier kleuren poep denk ik.

Wie is er niet groot mee geworden?
pi_216627050
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Even los van de vraag of Trump wel gaat betalen, maar ik zou echt niet weten van wie Gaza is. Volgens mij is het een soort juridisch niemandsland.
Dan zal het er wel weer op neerkomen dat Trump zichzelf gaat betalen met belastinggeld en het volgvolk zag dat het goed was.
pi_216627066
quote:

[..]
Vluchtelingen uit Gaza (lees je mee @Chivaz ) worden door de IND als statenloos gezien.
Dus dat zou best kunnen.
pi_216627309
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 19:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee die vond dat ze meer bommen moesten sturen en dat de aars van Netanyahu schoner kon.
What Would Goku Do
pi_216627645
quote:

[..]
Palestina is een staat in 1988 uitgeroepen en erkend door een meerderheid van staten .
De westelijke jordaanoever en de gazastrook is het grondgebied van deze staat Palestina
Juridisch is de Gazastrook zeker geen niemandsland..... Niet volgens de wetten van Palestina, ook niet volgens het cultureel gewoonterecht. Gaza is bezet dan wel geterroriseerd gebied door Israel, maar die staat zelf erkent Gaza niet als deel van de staat Israel.
Niemand kan Gaza verkopen aan Amerika of Trump.
  maandag 10 februari 2025 @ 22:42:04 #229
403588 mcmlxiv
pi_216627801
Het hele idee om 2 miljoen mensen te verplaatsen naar een andere locatie. Huisvesting, voedsel en water, gezondheidszorg om maar wat te noemen. Honderdduizenden al dan niet tijdelijke woningen.

Onvervalste totale waanzin
pi_216627894
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 22:42 schreef mcmlxiv het volgende:
Het hele idee om 2 miljoen mensen te verplaatsen naar een andere locatie. Huisvesting, voedsel en water, gezondheidszorg om maar wat te noemen. Honderdduizenden al dan niet tijdelijke woningen.

In het hoofd van Tonald Dump leef je altijd in het hoofd van John Malkovich op de 7 en een 1/2e etage.

*O*
pi_216628396
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:31 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Alles wat ook maar enigszins richting corporate governance en compliance hint wordt volledig overboord gegooid in de afgelopen weken. De poort naar corruptie en onethisch handelen is weer volledig opengegooid.
pi_216629042
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 februari 2025 @ 01:54:54 #233
3928 Ulx
pi_216629047
Ik dacht dat ze juist voor alles bespreekbaar maken waren.
pi_216629430
  dinsdag 11 februari 2025 @ 06:51:09 #235
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216629475
quote:
Dit zijn dus alle woorden:

Anti-Racism
Racism
Allyship
Bias
DEI
Diversity
Diverse
Confirmation Bias
Equity
Equitableness
Feminism
Inclusion
Inclusive
All-Inclusive
Inclusivity
Injustice
Intersectionality
Prejudice
Privilege
Racial Identity
Sexuality
Stereotypes
Pronouns
Transgender
Equality

Echt, ik weet niet of ik moet huilen of lachen. Hoe verzin je het om woorden te verbannen en dan ook nog woorden met een hele algemene betekenis. De stuitende domheid en kwaadaardigheid achter zo'n besluit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216629516
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 06:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Anti-Racism
Racism
Allyship
Bias
DEI
Diversity
Diverse
Confirmation Bias
Equity
Equitableness
Feminism
Inclusion
Inclusive
All-Inclusive
Inclusivity
Injustice
Intersectionality
Prejudice
Privilege
Racial Identity
Sexuality
Stereotypes
Pronouns
Transgender
Equality

Echt, ik weet niet of ik moet huilen of lachen. Hoe verzin je het om woorden te verbannen en dan ook nog woorden met een hele algemene betekenis. De stuitende domheid en kwaadaardigheid achter zo'n besluit.
Woorden verbieden, klinkt bekend.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 februari 2025 @ 07:11:12 #237
862 Arcee
Look closer
pi_216629550
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 15:54 schreef Salina het volgende:
Moet zeggen dat de shows van Daily Show/Jon Stewart, Stephen Colbert, Seth Meyers wel dagelijkse kost zijn de laatste weken. Politiek met een kwinkslag. Beetje lachen moet nog kunnen tussen alle triestigheid door.
Kijk ik al jaren. Bij mij zijn Seth Meyers en Jimmy Kimmel momenteel favoriet.

Lekker veilig in m'n eigen liberal bubble.

[ Bericht 66% gewijzigd door Arcee op 11-02-2025 07:25:14 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 07:11:53 #238
346939 Janneke141
pi_216629556
Als dit kan, dan kan in de aanloop naar de volgende verkiezingen het woord 'democrat' ook wel geschrapt worden.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 07:39:28 #239
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216629655
quote:
De betekenis en symboliek hiervan kan niet onderschat worden. Een inlichtingendienst die instemt met het verminderen van relevante informatie, begrippen en context.

quote:
The National Security Agency (NSA) is an intelligence agency of the United States Department of Defense, under the authority of the Director of National Intelligence (DNI). The NSA is responsible for global monitoring, collection, and processing of information and data for global intelligence and counterintelligence purposes, specializing in a discipline known as signals intelligence (SIGINT). The NSA is also tasked with the protection of U.S. communications networks and information systems.[8][9]
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 07:45:55 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_216629682
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 22:42 schreef mcmlxiv het volgende:

Het lijkt idd steeds meer afleiding te zijn van andere zaken.

Er is namelijk geen enkele berekening of daadwerkelijk plan vrijgegeven... (wat idd de conclusie gaat geven dat het onmogelijk is waarschijnlijk)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_216629690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Geen all-inclusive hotels meer kunnen boeken...
Allah Al Watan Al Malik
pi_216629698
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Er is namelijk geen enkele berekening of daadwerkelijk plan vrijgegeven... (wat idd de conclusie gaat geven dat het onmogelijk is waarschijnlijk)
Koning van Jordanië is op bezoek bij Trump vandaag, ik verwacht dat er wat gechanteerd gaat worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216629739
quote:

[..]

Anti-Racism
Racism
Allyship
Bias
DEI
Diversity
Diverse
Confirmation Bias
Equity
Equitableness
Feminism
Inclusion
Inclusive
All-Inclusive
Inclusivity
Injustice
Intersectionality
Prejudice
Privilege
Racial Identity
Sexuality
Stereotypes
Pronouns
Transgender
Equality

Ik zit te wachten tot ze per ongeluk een administratiesysteem hebben weggegooid omdat daar 'privileges' in worden uitgedeeld.

Maar even serieus, inclusion verbieden is toch waanzinnig? Voorbeeld, ik heb een zoontje met een handicap. Bij onze gemeente is een inclusivteitsproject bezig voor gezinnen met gehandicapte kinderen. Daarvoor zien we graag een paar kleine dingen gerealiseerd, zoals een publiek toegankelijke verzorgingsplaats in het centrum en deelname aan een uitleensysteem voor sporthulpmiddelen zodat deelname aan bv een sponsorloop van school of een sport uitproberen makkelijker wordt.

Te gek voor woorden toch als zulke initiatieven niet eens meer over gepraat mag worden?

[ Bericht 19% gewijzigd door kipknots op 11-02-2025 08:05:48 ]
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:03:27 #244
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216629793
quote:

[..]

Anti-Racism
Racism
Allyship
Bias
DEI
Diversity
Diverse
Confirmation Bias
Equity
Equitableness
Feminism
Inclusion
Inclusive
All-Inclusive
Inclusivity
Injustice
Intersectionality
Prejudice
Privilege
Racial Identity
Sexuality
Stereotypes
Pronouns
Transgender
Equality

RIP all-inclusive vakantie naar de Keys :'(
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:07:51 #245
136 V.
pi_216629817
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hij is sowieso aan het afleiden.
Ik vermoed van dit:
https://open.substack.com(...)dium=android&r=fancs

Heb ik wel even slecht van geslapen.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:12:06 #246
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216629855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 08:07 schreef V. het volgende:

[..]
Ik vermoed van dit:

Ik slaap hier ook slecht van, inderdaad. Je ziet het gewoon gebeuren voor je ogen en niemand die er wat tegen lijkt te kunnen of willen doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:19:32 #247
38496 Perrin
pi_216629924
Het is niet alsof we niet gewaarschuwd waren.
pi_216629955
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 08:03 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
RIP all-inclusive vakantie naar de Keys :'(
Dus de Trump Gaza resorts mogen dan ook geen all inclusive resorts worden? :D
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:48:36 #249
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216630164
quote:

[..]
Ik vermoed van dit:

Essentieel om te lezen voor iedereen die nog steeds denkt dat MAGA alleen om Trumps verelendungsoffensief gaat, en zeer herkenbaar voor iedereen die zich tussen 2013 en 2020 met crypto en de eromheen heersende cultuur heeft beziggehouden. Fingers crossed dat de meer invloedrijke tech-usurpators niet ook nog in de ban zijn van Roko's Basilisk.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 08:48:58 #250
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_216630167
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Dubbelzuurrr op 11-02-2025 08:49:11 ]
pi_216630193
Steeds meer commentaar van conservatieve christenen op Trump: https://www.nd.nl/nieuws/(...)kritiek-op-trumps-pl

Dan zou je zeggen dat Republikeinen die van hun herverkiezing over 1,5 jaar (deels) afhankelijk zijn van die groep die nu voor 80% op Trump stemde zich ook gaat laten horen. Al kan ik nog niet inschatten hoe groot de kans is dat een groot deel van die groep een Democraat gaat steunen, maar als ze thuisblijven hebben diverse Republikeinen ook een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216630380
goh de Luipaarden krijgen het druk zo te lezen
  dinsdag 11 februari 2025 @ 09:13:56 #253
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216630408
Musk wil ook ChatGPT kopen :')
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 09:15:53 #254
236264 crew  capricia
pi_216630425
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 09:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vind dat allemaal niet zo geslaagd. Best wel eng eigenlijk dat 1 man zich zoveel toe wil eigenen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216630482
quote:
Ik zag dat Sam Altman al vriendelijk had bedankt en had aangeboden X van Musk te kopen.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 09:24:27 #256
66444 Lord_Vetinari
pi_216630507
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 09:11 schreef Sabata het volgende:
goh de Luipaarden krijgen het druk zo te lezen
:?
  dinsdag 11 februari 2025 @ 09:36:34 #257
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216630610
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 09:21 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik zag dat Sam Altman al vriendelijk had bedankt en had aangeboden X van Musk te kopen.
Musk had 100 miljard geboden (met een groepje miljardairsvriendjes).
Altman bedankte hem op Twitter en gaf aan dat hij Twitter wel wilde kopen voor 9 miljard.

Battle of the nerds :')

De achterliggende reden is dat Musk jaloers is op Altman omdat deze een lucratief dealtje heeft gesloten met Toddler in Chief _O-
pi_216630649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 09:36 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Musk had 100 miljard geboden (met een groepje miljardairsvriendjes).
Altman bedankte hem op Twitter en gaf aan dat hij Twitter wel wilde kopen voor 9 miljard.

Battle of the nerds :')

De achterliggende reden is dat Musk jaloers is op Altman omdat deze een lucratief dealtje heeft gesloten met Toddler in Chief _O-
Zit nog wel wat meer oud zeer natuurlijk. Musk was aanvankelijk betrokken bij OpenAI, maar kreeg daar niet de totale controle die hij eiste (zie bv https://openai.com/index/openai-elon-musk/).
  dinsdag 11 februari 2025 @ 09:41:44 #259
136 V.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 09:48:05 #260
66444 Lord_Vetinari
pi_216630742
quote:
Een van de grootste hulporganisaties ter wereld moet een deel van haar humanitaire werkzaamheden schrappen door het wegvallen van Amerikaanse steun. Dat heeft gevolgen voor honderdduizenden mensen in bijna twintig landen die zijn getroffen door oorlogen, rampen en ontheemding, stelt de organisatie.
Het gaat om de Norwegian Refugee Council (NRC). Die organisatie moet humanitaire werkzaamheden schrappen, omdat Donald Trump bij zijn aantreden als president heeft besloten om buitenlandse hulpverlening op te schorten. Ook heeft Trump opdracht gegeven om USAID, de dienst voor ontwikkelingshulp, te sluiten.
NRC werkt vooral in moeilijk te bereiken crisissituaties. "Dit laat zien dat de uitzondering voor levensreddende hulp niet werkt", zegt Thea Hilhorst, hoogleraar humanitaire studies aan de Erasmus Universiteit. "Omdat USAID gestopt is met het betalen van achterstallige betalingen, valt in de praktijk alle hulp weg."
NRC meldt dat het daardoor de noodhulp aan 57.000 mensen die in Oekraïne aan de frontlinie leven, in februari moest stopzetten. "Dit gebeurt net nu de winter in volle gang is, waardoor mensen hun huizen niet kunnen verwarmen en geen toegang hebben tot essentiële goederen als voedsel", staat in de verklaring.
Ook heeft de hulporganisatie noodgedwongen hulpverleners in Afghanistan moeten ontslaan. Zij onderhielden volgens NRC nog "een wankele levenslijn voor meisjes, vrouwen en gezinnen die nog steeds worstelen met de gevolgen van de machtswisseling".
NRC verklaart dat het in zijn 79-jarige bestaan nog nooit "zo'n abrupte stopzetting" van hulpfondsen heeft meegemaakt. Bijna 20 procent van de financiering van de organisatie kwam vorig jaar van de Verenigde Staten. Daarmee zijn volgens NRC in 2024 1,6 miljoen mensen geholpen. Andere belangrijke donoren zijn Noorwegen, de Europese Unie, Zweden en Duitsland.
Zouden al die Trump stemmers en -aarslikkers nou lekker slapen, nu al die enge bruine mensjes en vijanden van holmaatje Putin niet meer geholpen kunnen worden en dus kans lopen dood te gaan?
pi_216630862
quote:
De Venezolanen in Florida zijn ook zo'n gevalletje. Die waren er ook niet helemaal vanuit gegaan dat zij het doelwit van deportatie zouden worden. Trump is natuurlijk ook heel goed in 101 conflicterende dingen roepen en mensen te laten kiezen wat ze daarvan (willen) geloven. Veel van dat soort mensen wensten te geloven dat hij enkel mensen ging uitzetten die ernstige delicten hadden gepleegd.
pi_216630996
Er is ook nog wel enig normaal politiek nieuws natuurlijk. :P
Binnen de GOP is men enorm aan het steggelen hoe een nieuwe budget bill eruit moeten komen te zien. Enerzijds bestaat natuurlijk bij een deel de behoefte om het mes te zetten in uitgaven als Medicaid om belastingverlaging te financiëren, maar daar is Trump dan weer absoluut geen voorstander van. Die wil geen slechte publiciteit en het overheidstekort zal hem verder natuurlijk ook aan z'n reet roesten.

quote:
After a series of setbacks and delays, Speaker Mike Johnson on Monday night shopped around a new budget blueprint, snatching the pen from Rep. Jodey Arrington amid mounting frustration with the House Budget Committee chair.

Johnson’s latest plan includes a new floor for spending cuts — between $1.25 trillion and $1.5 trillion — to offset part of the massive domestic policy package Republicans are now pursuing, according to four people granted anonymity to provide details on the private talks. That range of reductions is greater than what the speaker initially laid out to his conference last month but still lower than the $2.5 trillion some conservatives have been pushing for.

The level of cuts is just one of several moving pieces Johnson and other House GOP leaders are still struggling with as they try to build unity for the sweeping border, energy and tax package. They want to use special budget reconciliation procedures to pass the bill along party lines, but first they need to get Republicans almost completely united behind a budget framework, and they have already blown past an informal deadline to get that blueprint through committee.

The Senate is prepared to move forward with a competing budget plan, one Johnson strongly opposes, later this week.

In another major adjustment, the speaker’s new draft plan could give the Ways and Means Committee even less fiscal space to craft an expansive package of tax cuts. Republicans had agreed to a $4.7 trillion instruction during their White House meeting on Thursday, but that number is now expected to dip lower — a move certain to concern GOP members who are already worried they won’t be able to fit all of President Donald Trump’s tax priorities into the bill.

Johnson continued to circulate the plan with key House GOP factions late Monday, with the floor for spending cuts likely to land closer to $1.5 trillion. If those talks go well, he is expected to present the new budget plan at a closed-door House Republican Conference meeting Tuesday morning, two of the people said.
First, however, GOP leaders have to make sure their own budget chair is fully on board. During a huddle on the House floor Monday night, Johnson, House Majority Leader Steve Scalise and other senior Republicans pressed Arrington on what his more conservative committee members would think of the new leadership-led plan — assuming that he’d broken the ice with the hard-line conservatives on the panel.

Arrington indicated he didn’t know, leaving some senior Republicans concerned that he wasn’t doing enough to advocate for the plan with the hard-liners. Senior Republicans also pressed Arrington on what he would say about the plan in the Tuesday morning conference meeting, given that Johnson wanted Arrington to deliver part of the presentation.

Some Republicans were worried Arrington might stir up opposition given that he’s shown sympathies toward conservative causes in private meetings. Arrington and fellow Texan Rep. Chip Roy have been privately warring against Ways and Means Chair Jason Smith and other senior Republicans in recent days over Trump’s tax cuts and how to pay for them.

“They’re very worried that they’ll present the plan and Jodey will get questions as budget chair and will not back leadership up,” a senior GOP aide said, adding: “This all stems from a leadership-Jodey Arrington beef. Jodey’s been really tough to nail down: Is he with leadership? Or is he with the rank-and-file budget members who are pushing back? Nobody can figure it out.”

A spokesperson for Arrington did not respond to inquiries Monday night.
To be sure, Johnson is not sidelining Arrington entirely. Leaders still hope to move the budget plan through his committee, perhaps as soon as this week, and they expect the chair to take the lead in ironing out key details. But they have been concerned that he’s taking too long, and with Senate Republicans moving their own bill through committee this week, some in House GOP leadership are increasingly worried about getting jammed.
They’re so fearful, in fact, that some Republicans have privately started speculating about whether they should cancel next week’s House recess to force progress on the budget — though so far there’s no indication that leadership would do so.

As recently as Friday, GOP leaders and conservatives thought they had a tentative deal to cut as much as $2 trillion in spending as part of their party-line domestic policy package. But Trump’s aversion to steep cuts across Medicaid has emerged as a sticking point behind the scenes.

GOP leaders told senior Republicans in a series of private meetings Monday that Trump wasn’t yet on board with the major Medicaid cuts it would take to secure up to an additional $800 billion in savings, according to three people familiar with the conversations who, like the others, were granted anonymity to describe the private talks.
Johnson and senior Republicans are wary of pursuing the Medicaid reforms only for Trump to publicly bash the move. GOP leaders indicated in private meetings Monday that “they need to work with Trump” on the Medicaid issue before proceeding, according to one of the people.

But Trump and his team are worried those cuts will invite political blowback. And, many House Republicans in competitive and even some safer seats are alarmed at the idea of slashing Medicaid, even if they don’t directly cut individual benefits.

“Trump’s team has said he does not want to make this bill a health care bill,” said the aforementioned senior GOP aide. “They don’t want anything too drastic on health care or savings because that becomes the talking point.”
Johnson has also been considering adding a debt limit increase back into the reconciliation plans since the White House meeting last Thursday, given a push by Trump. However, the speaker and other GOP leaders remain privately skeptical it can advance in a party-line package.

With that decision still unsettled — not to mention the parameters for spending reductions and tax cuts — senior House Republicans think it is unlikely the plan could move through the Budget Committee this week, as Johnson had hoped.
Politico
  dinsdag 11 februari 2025 @ 10:50:07 #263
403588 mcmlxiv
pi_216631289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
  dinsdag 11 februari 2025 @ 10:50:13 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216631291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 07:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Koning van Jordanië is op bezoek bij Trump vandaag, ik verwacht dat er wat gechanteerd gaat worden.
Tot nu toe brengt Trump meer gevaar voor de gijzelaars, want als je gaat zeggen dat ze daar allemaal weg gaan, ja dan gaan ze die gijzelaars langer houden. Zo ga je lekker afspraken met elkaar maken.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 10:57:36 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216631349
quote:
'Chat GPT, wat is een democraat'

Chat GPT:

'Democraten zijn het pure kwaad, want ze willen gevaarlijke dingen zoals gelijkheid, opkomen voor de zwakkeren en ze zijn tegen racisme. Als je van plan bent op hen te stemmen, zal ik je computer meer efficiënt maken via de DOGE-extension.

......

DOGE-extension heeft corruptie op je computer gevonden, je hebt geld overgemaakt naar een goed doel. De DOGE-robot zal u ophalen voor een riant verblijf op het zonnige Guantanamo Bay.'

quote:

[..]
Ik vermoed van dit:

quote:
J.D. Vance, the Vice President in waiting, has studied Curtis Yarvin's work. Peter Thiel, his longtime patron, has been funding this vision for over a decade. Balaji Srinivasan is writing the blueprint. Elon Musk is laying the infrastructure. And the young operatives now wiring AI models into the Treasury Department--disbanding civil service, bypassing traditional government, and replacing democratic accountability with technological sovereignty--are working toward a future that will long outlast Trump himself.
Die namen kwamen ook al voorbij in dat filmpje met uitspraken door tech CEO's en Vance, gemaakt door die mevrouw al bijna drie maanden geleden. Het vervelende met een groot land als de VS is, wie gaat daar de bevolking redden? Nu heb ik daar heel veel familie wonen (meer dan in Nederland) en hier in Nederland zijn we ooit gered door de Canadezen en Amerikanen, maar ik denk niet dat er veel landen zin hebben om in de VS te gaan opereren.

Overigens zie je nu ook waarom ze Canada willen toevoegen, want dan hebben ze een heel continent voor zichzelf. Hoe dan ook, Canada gaat hierin meegesleurd worden. Nogmaals, laat dit een wake up call zijn voor de mensen die op Wilders stemmen, want die kwijlt van dat soort macht in zijn eigen land. Die wil het sowieso op de Trump-manier doen en alle regelgeving, wetten en verdragen die in 'de weg' staan vernietigen of omzeilen. De hang ook naar een autocratie moet enorm serieus genomen worden in Nederland en gezien worden als een directe bedreiging voor onze samenleving.

[ Bericht 27% gewijzigd door Vis1980 op 11-02-2025 11:29:44 ]
pi_216631415
All-inclusive *O*
A murky, forgotten land.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 11:14:46 #267
66444 Lord_Vetinari
pi_216631505
quote:
De Amerikaanse heffingen op de import van Europees staal en aluminium zullen niet onbeantwoord blijven, heeft Europese Commissie-voorzitter Ursula von der Leyen dinsdag aangekondigd.
"Ik betreur het Amerikaanse besluit om importtarieven voor Europees staal en aluminium in te voeren ten zeerste", schrijft Von der Leyen op X. "De EU zal optreden om haar economische belangen veilig te stellen. Wij zullen onze werknemers, bedrijven en consumenten beschermen."
De Amerikaanse president Donald Trump tekende maandag een decreet voor heffingen op alle staal- en aluminiumimporten. Het gaat om een heffing van 25 procent - een verhoging die Trump in zijn eerste termijn als president ook al doorvoerde.
Volgens Trump worden er "geen uitzonderingen" gemaakt. Ook zegt hij tarieven voor andere producten, zoals auto's en chips, te overwegen.
Trump voerde tijdens zijn eerste termijn als president (2017-2021) tarieven van 25 procent in voor staal en 10 procent voor aluminium. Hij maakte later voor verschillende handelspartners uitzonderingen, waaronder Canada, Mexico, de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk. Volgens het Witte Huis gaan de maatregelen op 4 maart in.
https://www.nu.nl/economi(...)al-en-aluminium.html

Nog niet zo heel lang geleden zou een actie als die van Trump gezien worden als een casus belli.
pi_216631591
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Chat GPT, wat is een democraat'

Chat GPT:

'Democraten zijn het pure kwaad, want ze willen gevaarlijke dingen zoals gelijkheid, opkomen voor de zwakkeren en ze zijn tegen racisme. Als je van plan bent op hun te stemmen, zal ik je computer meer efficiënt maken via de DOGE-extension.

......

DOGE-extension heeft corruptie op je computer gevonden, je hebt geld overgemaakt naar een goed doel. De DOGE-robot zal u ophalen voor een riant verblijf op het zonnige Guantanamo Bay.'
[..]
[..]
Die namen kwamen ook al voorbij in dat filmpje met uitspraken door tech CEO's en Vance, gemaakt door die mevrouw al bijna drie maanden geleden. Het vervelende met een groot land als de VS is, wie gaat daar de bevolking redden? Nu heb ik daar heel veel familie wonen (meer dan in Nederland) en hier in Nederland zijn we ooit gered door de Canadezen en Amerikanen, maar ik denk niet dat er veel landen zin hebben om in de VS te gaan opereren.

Overigens zie je nu ook waarom ze Canada willen toevoegen, want dan hebben ze een heel continent voor zichzelf. Hoe dan ook, Canada gaat hierin meegesleurd worden. Nogmaals, laat dit een wake up call zijn voor de mensen die op Wilders stemmen, want die kwijlt van dat soort macht in zijn eigen land. Die wil het sowieso op de Trump-manier doen en alle regelgeving, wetten en verdragen die in 'de weg' staan vernietigen of omzeilen. De hang ook naar een autocratie moet enorm serieus genomen worden in Nederland en gezien worden als een directe bedreiging voor onze samenleving.
Zieke shit is het. Dat artikel waar @V. mee kwam is erg interessant om te lezen. Ik begrijp lang niet alles want het is een beetje ver van mijn bed (comfort zone): economie en cryptocurrency, en dergelijke. Wel veel geleerd van dat artikel.
Inderdaad weer de usual suspects als Yarvin, Srinivasan en Thiel/Andreessen, maar ook - voor mij - nieuwe spelers als de Oostenrijkse school (economen). Wel geruststellend om te weten dat deze ideeën mede zijn voortgesproten uit de geest van Duitse en Oostenrijkse (sieg)heiligmannen, trouwens. :P
Moest zelfs even grinniken, een van de eerste voorstanders luistert zelfs naar de naam H-H H (initialen). Dat kan toch geen toeval zijn, beste mensen! Open je ogen! :+ :P

Maar even serieus weer nu. Zieke shit. Weet niet wat de endgame moet gaan worden. Srinivasan is van de network states: tientallen, honderden autonome ministaatjes die geregeerd kunnen worden door techmiljardairs en ander gespuis. Daarvoor moet eerst wel de hele economie/samenleving om zeep worden geholpen denk ik. Kun je de afgebrokkelde brokstukken netjes opkopen voor een vriendelijk prijsje. Privatiseren, uitsmeren (over alle vriendjes) en regeren! *O*
pi_216631608
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 11:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)al-en-aluminium.html

Nog niet zo heel lang geleden zou een actie als die van Trump gezien worden als een casus belli.
Da's ook niet helemaal waar. De EU en de VS hebben allerhande tarieven ingesteld. EVs uit China hebben in de EU bijvoorbeeld een heffing tot 45%.
pi_216633416
twitter

And a streetfight zegt hij, probeert hij hier nu “The summer of love” weer te laten beginnen?
En al dat alles omdat ze boos zijn dat er aandacht is voor de gigantische geldstromen naar het buitenland.
De partij voor de kleine man, niet in de VS natuurlijk maar voor het buitenland.
Wat dat betreft lijken ze vies veel op de politici in Europa.
pi_216633469
gIgAnTiScHe GeLdStRoMeN nAaR hEt BuItEnLaNd11!!!

Hoe is het met de prijs van eieren ondertussen?
pi_216633488
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:02 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
And a streetfight zegt hij, probeert hij hier nu “The summer of love” weer te laten beginnen?
En al dat alles omdat ze boos zijn dat er aandacht is voor de gigantische geldstromen naar het buitenland.
De partij voor de kleine man, niet in de VS natuurlijk maar voor het buitenland.
Wat dat betreft lijken ze vies veel op de politici in Europa.
Natuurlijk niet, net zoals dat
quote:
"We fight like hell. And if you don't fight like hell, you're not going to have a country anymore," Trump said
geen aanmoediging tot een staatsgreep op 6 januari was.
pi_216633567
twitter

Schoonmaak bij de FBI is broodnodig zo te zien, het ondermijnen van je eigen overheid om geharde illegale criminelen te beschermen is geen protest meer maar hangt tegen verraad aan.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar het motief, ik kan mij niet voorstellen dat je zoiets doet uit ideologische principes.
pi_216633586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:05 schreef cynicus het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, net zoals dat
[..]
geen aanmoediging tot een staatsgreep op 6 januari was.
Ik ben door betrouwbare bronnen geïnformeerd dat dit soort taal roekeloos en gevaarlijk is en dat het een oproep is tot geweld.
pi_216633694
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben door betrouwbare bronnen geïnformeerd dat dit soort taal roekeloos en gevaarlijk is en dat het een oproep is tot geweld.
Ik ben geïnformeerd door mapagaaien dat je woorden altijd selectief mag verdraaien en geweld moet downplayen als rondleidingen. :W
pi_216633711
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik ben geïnformeerd door mapagaaien dat je woorden altijd selectief mag verdraaien en geweld moet downplayen als rondleidingen. :W
Ik heb het geleerd van de beste die ongekende rellen en plunderingen en miljarden aan schade verdraaiden naar vreedzaam protest.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:25:37 #277
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216633747
Het blijft vreemd om iemand die jou dochter kan verkrachten de hand boven het hoofd te houden.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:26:54 #278
66444 Lord_Vetinari
pi_216633758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:25 schreef KingRadler het volgende:
Het blijft vreemd om iemand die jou dochter kan verkrachten de hand boven het hoofd te houden.
Je weet hopelijk dat potentieel iedere man/jongen jouW dochter kan verkrachten he?
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:27:29 #279
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216633768
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je weet hopelijk dat potentieel iedere man/jongen jouW dochter kan verkrachten he?
Zelfs je zoon.
pi_216633801
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:25 schreef KingRadler het volgende:
Net zoals een hypothetische mythische transseksueel kunnen tegenkomen in de kleedkamer versus een oude viespeuk die ook daadwerkelijke de meisjeskleedkamer binnenloopt.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:30:33 #281
66444 Lord_Vetinari
pi_216633813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zelfs je zoon.
Ik heb geen zoon. Ook geen dochter, overigens.
pi_216633831
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net zoals een hypothetische mythische transseksueel kunnen tegenkomen in de kleedkamer versus een oude viespeuk die ook daadwerkelijke de meisjeskleedkamer binnenloopt.
Zo mythisch is Lia Thomas niet hoor. Hij moest zijn zwempak nog een paar keer aanpassen anders hingen zijn kloten ernaast.
Ik denk trouwens dat ik toch pro trans ben. Mocht ik ooit in het gevang terecht komen dan identificeer ik mij als vrouw en dan heb ik toch een leuke tijd in de bak.
pi_216633893
Goh het moet weer eens over transgenders gaan want inhoudelijk over het huidige beleid van Trump praten wordt te moeilijk voor de mapagaai. :')
pi_216633936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:37 schreef Basp1 het volgende:
Goh het moet weer eens over transgenders gaan want inhoudelijk over het huidige beleid van Trump praten wordt te moeilijk voor de mapagaai. :')
Het beleid van Trump is fantastisch, razend populair ook onder de bevolking. In tegenstelling tot de algehele gedachtegang hier vinden Amerikanen het wel fijn om te zien waar al dat geld naar toe gaat.
Ik heb overigens nog steeds geen goed argument gehoord waarom de Amerikaanse belastingbetaler moet betalen voor sesamstraat in Irak of transgender opera’s in zuid Amerika.
De democraten zouden er verstandig aan doen om daar ook afstand van te nemen. Maar nee, hup de straten op en protesteren tegen Musk en Big Balls die dit allemaal aan het licht brengen onder het zwakke excuus dat Musk bij privégegevens kan komen.
pi_216633973
twitter

Ze moeten die malle rechter negeren, dat precedent is toch al geschept en het is nogal vreemd dat een lokale rechter even de president kan ondermijnen. Dat zou toch op federaal niveau moeten lijkt mij.
pi_216634005
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:44 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Ze moeten die malle rechter negeren, dat precedent is toch al geschept en het is nogal vreemd dat een lokale rechter even de president kan ondermijnen. Dat zou toch op federaal niveau moeten lijkt mij.
Goed om te zien dat je eigenlijk voor een dictatuur bent.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 14:47:09 #287
66444 Lord_Vetinari
pi_216634029
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:44 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]

Ze moeten die malle rechter negeren, dat precedent is toch al geschept

_O-
pi_216634036
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom? Omdat er een lokale rechter genegeerd word? Sinds wanneer is het negeren van een malle rechter die op lokaal niveau opereert een teken van een dictatuur?
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 februari 2025 @ 14:47:45 #289
3928 Ulx
pi_216634042
Als de rechters genegeerd mogen worden kun je die net zo goed afschaffen.
pi_216634049
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom? Omdat er een lokale rechter genegeerd word? Sinds wanneer is het negeren van een malle rechter die op lokaal niveau opereert een teken van een dictatuur?
Sinds wanneer hoeft de president zich niet aan de wet te houden?
pi_216634069
Wederom erg selectief te zien krijgen in je mapagaai bubbel waar het geld naar toe gaat. Naar de vlucht van Trump om te gaan golfen naar zijn hotels om de beveiliging te huisvesten waarom licht onze Elon toch geen geen tipje van die sluier op beste chivaz? :+
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:02:54 #292
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216634266
quote:

[..]
Meneer haat het Westen en zijn waarden.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:04:37 #293
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_216634294
quote:

[..]
Dat is zo wel heel duidelijk ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:07:02 #294
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216634320
Wie is Harry Bolz?
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:10:51 #295
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_216634364
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 15:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wie is Harry Bolz?
Een manier van een wannabe nazi om alle mensen de andere kant op te laten kijken als je zelf iets illegaals wil doen ;)
pi_216634389
Rechterlijke uitspraken, rechtsstaat, rechters, allemaal erg vervelend als je lekker dictatortje wil spelen.

Dat ook nog goedpraten godskolere 8)7
A murky, forgotten land.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:14:51 #297
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216634435
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 15:12 schreef StateOfMind het volgende:
Rechterlijke uitspraken, rechtsstaat, rechters, allemaal erg vervelend als je lekker dictatortje wil spelen.

Extreem gevaarlijk dat iemand alles maar kan kopen.
pi_216634493
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 14:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
omdat de rechter alleen maar 'mal' genoemd wordt omdat hij iemand aan de wet probeert te houden. Je weet heel goed dat de gop elke keer loopt te roepen dat niemand boven de wet staat... behalve als het om hen zelf gaat. Dan is het ineens een malle rechter die radicaal links is terwijl daar geen enkel bewijs voor wordt geleverd alleen een beweging ergens op social media

ook de president van Amerika heeft zich gewoon aan de wet te houden. en het is tekenend dat hij die wet probeert uit te schakelen als het hem even niet uitkomt. zoals die iedere keer doet en opnieuw zal doen en opnieuw en opnieuw en opnieuw. En zoals jij iedere keer opnieuw en opnieuw en opnieuw dat probeert goed te praten. Je merkt dat je maar één fan hebt en dat de rest niet naar je luistert maar wat maakt het uit. het boeit jou eigenlijk niet je kijkt alleen wie er reageert.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 15:23:53 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216634596
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 15:12 schreef StateOfMind het volgende:

Gebeurt in NL ook al. De RvS is niet neutraal, links en bevooroordeeld en loopt expres tegen te werken etc. omdat ze kritiek hebben op de wetsvoorstellen van Faber :X
pi_216634609
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')