abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216614608
Als ik dit lees lijkt het alsof ik mijn eigen post lees. Amerika zal het laatste grote licht in de wereld zijn als de boel straks in elkaar dondert. Elon Musk begrijpt precies wat er momenteel gaande is, en hij zet alles op alles om Amerika te redden. Hij probeert het ook in Europa via Duitsland en Engeland, maar het is “too little too late”. Helaas.
twitter
pi_216614611
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:44 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Snappen jullie dan niet dat het vooral ook symbolisch is?
Zekers.
Daarom is je argumentatie dat de hardwerkende Amerikaan hier op zit te wachten onzinnig.

quote:
Dat je kapot gegooid werd met orderverstorende anarchistische antifa/blm/hamas fanaten door de straten die Amerikaanse vlaggen verbranden en historische standbeelden met graffiti vervuilen.
Dat werden we niet.
Jij misschien, maar dan zocht je dat zelf op.

quote:
En er jarenlang mee wegkomen. Totale wetteloosheid en anarchie in de straten waar je als normale brave burger sochtends voor naar je werk gaat en savonds weer naar huis voor rijdt. Als je dat maanden/jaren op TV heb moeten aanzien zonder dat er ook maar iets van law and order werd getoond, begint het steeds meer te borrelen. Dankzij Trump is er nu EINDELIJK ACTIE. Hij DOET er echt wat aan. Ook al zijn het er maar een paar op 300 miljoen. Er GEBEURT eindelijk wat.
Gerommel in de marge.
Je blaast het buitenproportioneel op.

En Trump lost vervolgens opnieuw een niet bestaand probleem op.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216614621
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:53 schreef Eagles89 het volgende:
Als ik dit lees lijkt het alsof ik mijn eigen post lees. Amerika zal het laatste grote licht in de wereld zijn als de boel straks in elkaar dondert. Elon Musk begrijpt precies wat er momenteel gaande is, en hij zet alles op alles om Amerika te redden. Hij probeert het ook in Europa via Duitsland en Engeland, maar het is “too little too late”. Helaas.
[ x ]
We gaan het zien.
Tot nu toe is het de VS die aan het in elkaar donderen is, dankzij Musk.

Hier draait alles gewoon door.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216614622
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar je hebt de tekst dus niet begrepen.

Verder raar dat jij je vanuit Nederland, met geen enkele invloed op de Amerikaanse politiek, winning voelt.

Wat win je dan precies?
Dat heb ik hier een paar topics geleden al precies uitgelegd in een post. Heel kort nog een keer als je een bepaalde kijk op het nieuws hebt en je je jarenlang bedonderd, bedrogen voelt, machteloos en gefrustreerd. En als er dan iemand opstaat die letterlijk ALLES waar je je zo aan ergerde in één grote klap aanpakt, dan voelt dat bijna euforisch.
pi_216614639
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:53 schreef Eagles89 het volgende:
Als ik dit lees lijkt het alsof ik mijn eigen post lees.
pi_216614643
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zekers.
Daarom is je argumentatie dat de hardwerkende Amerikaan hier op zit te wachten onzinnig.
[..]
Dat werden we niet.
Jij misschien, maar dan zocht je dat zelf op.
[..]
Gerommel in de marge.
Je blaast het buitenproportioneel op.

En Trump lost vervolgens opnieuw een niet bestaand probleem op.
Ik ben het niet eens. Het bekladden van historische standbeelden van helden uit het verleden, in die tijd gezien weliswaar in sommige gevallen natuurlijk, en het verbranden van de vlag, terwijl er wél met Hamas vlaggen openlijk werd gezwaaid, dán tast je de fundering van de samenleving aan. Ook al is het maar een kleine groep, als die vervolgens niet wordt aangepakt en alles maar lijkt te kunnen maken, is dat een heel erg verkeers signaal. En absoluut geen gerommel in de marge. Dat is echt iets enorm groots.
pi_216614656
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 23:58 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik ben het niet eens. Het bekladden van historische standbeelden van helden uit het verleden, in die tijd gezien weliswaar in sommige gevallen natuurlijk, en het verbranden van de vlag, terwijl er wél met Hamas vlaggen openlijk werd gezwaaid, dán tast je de fundering van de samenleving aan. Ook al is het maar een kleine groep, als die vervolgens niet wordt aangepakt en alles maar lijkt te kunnen maken, is dat een heel erg verkeers signaal. En absoluut geen gerommel in de marge. Dat is echt iets enorm groots.
Zie je de vergelijking met het bestormen van het Capitool?
Door patriotten die enkel de vicepresident wilden lynchen aldus de crimineel die hen vervolgens een pardon gaf.
pi_216614795
Trump blijft bij het plan Gaza te bezitten. Niet veroveren maar 'buying'
Buying van wie? Niet van de Palestijnse bewoners. Niet van deze werkelijke landeigenaren.
En dan een toeristenparadijs maken. Oorspronkelijke bevolking verdrijven, neem ik aan

quote:
2130 GMT — US President Donald Trump has said that he is committed to buying and owning Gaza but could give sections of the land to other states in the Middle East to help in the rebuilding effort.
He says that he will “turn Gaza into a prime location for future development.”
https://www.trtworld.com/middle-east/live-blog-trump-says-committed-to-taking-over-gaza-18263224

etnic cleansing:
quote:
U.S. President Donald Trump insisted on Sunday that he is "committed to buying and owning Gaza," adding that letting Palestinians currently living there go back once they are removed from the territory would be a "big mistake."
https://archive.ph/REuMG#selection-899.13-899.240
pi_216614907
twitter

@Kijkertje was jij niet een van die groep die zo hard hamerde op het feit dat de steun voor Trump zo enorm was afgenomen sinds 20 januari?
Best ratings ever, maar je voelt het ook echt overal, zelfs beroemde sporters en andere prominenten komen nu openlijk en zonder schaamte uit voor hun steun aan Trump, er is een major vibe shift gaande, het is nu mainstream en hip geworden om Maga te zijn:

twitter
pi_216614918
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216614924
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:32 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]

@:kijkertje was jij niet een van die groep die zo hard hamerde op het feit dat de steun voor Trump zo enorm was afgenomen sinds 20 januari?

Nee.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_216614933
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:32 schreef Eagles89 het volgende:
[ x ]

@:kijkertje was jij niet een van die groep die zo hard hamerde op het feit dat de steun voor Trump zo enorm was afgenomen sinds 20 januari?
Best ratings ever, maar je voelt het ook echt overal, zelfs beroemde sporters en andere prominenten komen nu openlijk en zonder schaamte uit voor hun steun aan Trump, er is een major vibe shift gaande, het is nu mainstream en hip geworden om Maga te zijn:

[ x ]
Dus diegene van wie jij een kletsnat broekje krijgt en die je de hemel in wil prijzen scoort nauwelijks meer dan 50 procent qua populariteit?
Een naar boven afgeronde magere 5,5 lijkt me niet echt iets om trots op te zijn, maar blijkbaar is jouw kinderhand snel gevuld.
pi_216614936
quote:
82s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee.
Veel hier noemden me dat de laatste dagen. Bleek dus totaal niet waar, en dat merkte je ook wel als je social media en andere zaken bekeek. Trump is pooulairder dan ooit, MAGA is eindelijk mainstream geworden.
twitter
pi_216614946
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dus diegene van wie jij een kletsnat broekje krijgt en die je de hemel in wil prijzen scoort nauwelijks meer dan 50 procent qua populariteit?
Een naar boven afgeronde magere 5,5 lijkt me niet echt iets om trots op te zijn, maar blijkbaar is jouw kinderhand snel gevuld.
Het is meer dat in dit topic heel veel riepen dat de stemmers op Trump massaal af aan het haken waren vanwege beleid van de laatste weken (en dat die dus heel ver onder de 50 was gevallen) en dat is dus gewoon niet waar.
pi_216614959
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:38 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Het is meer dat in dit topic heel veel riepen dat de stemmers op Trump massaal af aan het haken waren vanwege beleid van de laatste weken (en dat die dus heel ver onder de 50 was gevallen) en dat is dus gewoon niet waar.
Wat is het nou? Best ratings ever zoals je in je vorige post beweerde of nauwelijks een 5,5?
pi_216614970
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:37 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Veel hier noemden me dat de laatste dagen. Bleek dus totaal niet waar, en dat merkte je ook wel als je social media en andere zaken bekeek. Trump is pooulairder dan ooit, MAGA is eindelijk mainstream geworden.
[ x ]
Dat kan je dan vast wel laten zien want dat moet ik gemist hebben.
pi_216614978
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wat is het nou? Best ratings ever zoals je in je vorige post beweerde of nauwelijks een 5,5?
Best ratings ever voor Trump zit al in die richting, de media hebben hem jarenlang vals beschuldigd en naar nu blijkt met gefinancierde door linkse propaganda, zie link hieronder ook Europa kreeg geld . Als je dat jarenlang hoort vind ik het cijfer van 5,5 voor Trump extreem extreem goed.
twitter
pi_216614986
quote:
82s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:43 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat kan je dan vast wel laten zien want dat moet ik gemist hebben.
Er komen hier elk uur meerdere paginas bij een dag geleden is al heel erg ver terug moeten klikken om t te vinden. Maar die mensen weten het van zichzelf wel als ze dit lezen :)
pi_216615000
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:46 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Er komen hier elk uur meerdere paginas bij een dag geleden is al heel erg ver terug moeten klikken om t te vinden. Maar die mensen weten het van zichzelf wel als ze dit lezen :)
Ik denk dat je dingen door elkaar haalt. Het feit dat er groepen zijn die teleurgesteld zijn in Trump's beleid zoals bv de boeren in Kansas is geen bewering dat de steun onder de totale bevolking (nu al) minder wordt.

Of deze bv:

Venezuelans backed Trump. Now some worry he'll deport them.

Het is ook nog veel te vroeg om daar nu al iets over te zeggen. De meeste mensen ervaren de gevolgen nog helemaal niet van zijn beleid. De man zit er pas 3 weken en het feit dat hij van alles roept te zullen gaan doen is natuurlijk geen enkele garantie dat het ook echt gaat gebeuren (qua tarieven heeft hij ook al ingebonden) of dat zijn acties gewaardeerd worden als de gevolgen daarvan wel duidelijk zichtbaar worden en mensen die aan den lijve gaan ondervinden. Zover is het nog niet, dat duurt maanden/ jaren.

Komt bij dat het bekend is dat het overgrote deel van de bevolking buitengewoon slecht geinformeerd is, niet alleen omdat ze (net zoals jij) het verschil niet weten tussen betrouwbare en niet-betrouwbare informatie maar ook omdat ze zich daar helemaal niet mee bezighouden.

Zij zullen zich ook niet druk maken over de onwettige acties van Trump & Co. Daar hebben ze immers zelf (nog) helemaal geen last van? Het klinkt voor hen 'doortastend' en 'effectief' als Musk onder het mom van 'bezuiniging' bezig is departementen en instituties af te breken waarvan ze geen idee hebben wat dat voor gevolgen heeft/ kan hebben voor hun eigen leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 02:34:09 ]
pi_216615007
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:45 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Best ratings ever voor Trump zit al in die richting, de media hebben hem jarenlang vals beschuldigd en naar nu blijkt met gefinancierde door linkse propaganda, zie link hieronder ook Europa kreeg geld . Als je dat jarenlang hoort vind ik het cijfer van 5,5 voor Trump extreem extreem goed.
[ x ]
In dat artikel staat geen enkele bron.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 00:57:52 ]
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 00:52:30 #71
375570 crew  Cyan9
pi_216615009
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:45 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
[ x ]
De Dagelijkse Standaard is een uiterst gekleurde en vrij onbetrouwbare bron.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216615050
Why Federal Courts May Be the Last Bulwark Against Trump

[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 01:08:00 ]
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 01:14:25 #73
375570 crew  Cyan9
pi_216615095
quote:
Zo'n rechtsstaat is alleen maar lastig.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216615113
quote:
9s.gif Op maandag 10 februari 2025 01:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Zo'n rechtsstaat is alleen maar lastig.
Het Congres is op non-actief gezet door de Republikeinen en als Justitie geen enkele actie onderneemt tegen de wetteloosheid van de uitvoerende macht is het idd gedaan met de rechtsstaat.

Musk weet dat heel goed en roept daarom ook op court orders te negeren. Dezelfde man die al die tijd beweerde dat hij zich natuurlijk wel aan de wetten van een land moest houden bij verkiezingen in landen als Turkije en India toen Twitter daar de nadelige gevolgen van dreigde te ondervinden.

Blijkbaar is dat niet van toepassing in de VS als het gaat om zijn (onwettige) acties bij de verschillende departementen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 10-02-2025 03:29:31 ]
pi_216615165
Ik ben benieuwd wat de Maga-aanhang hiervan gaat vinden;
quote:
I will take care of the Palestinians and ensure they are not killed. I will look into individual cases to allow Palestinian refugees to enter the U.S.
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 10-02-2025 01:45:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')