Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhqqgqj2l226
Two lawyers, one Yale educated, one Harvard educated; one the VP, one a senator, suggesting that decisions made by courts aren’t legitimate if they don’t like the outcome. This is dangerous territory.
quote:
Ze vechten waarschijnlijk aan de zijde van de fascistische dictator.quote:
Ik denk dat ze zich nu focussen op andere zaken en wat minder politiek willen zijn. Tegen de tijd dat er eventueel een opvolger van Trump gekozen zou kunnen worden evalueren ze wel weer of dat een goed plan was.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze vechten waarschijnlijk aan de zijde van de fascistische dictator.
Die kerken doen het natuurlijk ook verkeerd. Het begint al met de misvatting dat Jezus de zoon van God is, terwijl dat dus overduidelijk Trump zelf is.quote:Op zondag 9 februari 2025 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
christelijk en christelijk zijn niet hetzelfde?Attacks on Catholics, Lutherans suggest new Trump approach on religion. Allies of the president are leveling attacks on religious groups, including Catholics and Lutherans, and questioning their efforts to help migrants.
https://www.washingtonpos(...)ce-flynn-musk-trump/
Jawel, dit is precies the Trump die jullie gekozen hebben.quote:Many Americans, myself included, support overhauling the sclerotic national security consensus that has governed our policies since Sept. 11, 2001. Yet it would be wrong to dismiss Mr. Trump’s dizzying array of pronouncements and executive actions on foreign policy as simply the fulfillment of his campaign promises. He did not run on the dismantling of U.S.A.I.D., the conquest of Greenland or the occupation of Gaza. Rather than showing strength, his foreign policy betrays a loss of American self-confidence and self-respect, eliminating any pretense that the United States stands for the things it has claimed to support since fighting two world wars: freedom, self-determination and collective security. In any case, Mr. Trump’s targets do not suggest strength. Picking on Panama and Greenland or threatening trade wars with Canada and Mexico has the feel of a schoolyard bully looking for someone smaller to push around. While these fights may offer immediate political wins, the world does not live and die by the rhythms of American news cycles or the alternative reality of Fox News and OANN.
De hoeveelste staat gaat dat worden?quote:
Grappig en fascinerend hoe twee mensen twee totaaaal verschillende gevoelens bij zo’n bericht kunnen hebben. Toen ik dat las werd ik oprecht vrolijk en blij, eindelijk iemand die tegen het rascistische regime in Zuid Afrika, waar al vele hardwerkende blanke boeren zijn vermoord en van hun land zijn gejaagd, doordat er massaal daar op TV en in de politiek blanken/boeren gedemoniseerd werden en het volk wordt opgehitst tegen de waardevolle blanke werkende gemeenschap, door zwarte politieke leiders en andere prominenten. Het is een grove schande hoe Zuid Afrika de laatste jaren volledig is afgegleden, richting de rest van de ellende in Afrika, terwijl het voorheen juist (misschien wel juist dankzij die blanke beoren gemeenschap?) een baken van licht was in het arme Afrikaanse continent.quote:
Dat heet nu selectieve verontwaardiging. Het lijkt me wat ver gaan om Trump en/of Musk nu opeens te bombarderen tot voorvechter van de mensenrechten op het wereldtoneel.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Grappig en fascinerend hoe twee mensen twee totaaaal verschillende gevoelens bij zo’n bericht kunnen hebben. Toen ik dat las werd ik oprecht vrolijk en blij, eindelijk iemand die tegen het rascistische regime in Zuid Afrika, waar al vele hardwerkende blanke boeren zijn vermoord en van hun land zijn gejaagd, doordat er massaal daar op TV en in de politiek blanken/boeren gedemoniseerd werden door zwarte politieke leiders en andere prominenten. Het is een grove schande hoe Zuid Afrika de laatste jaren volledig is afgegleden, richting de rest van de ellende in Afrika, terwijl het voorheen juist (misschien wel juist dankzij die blanke beoren gemeenschap?) een baken van licht was in het arme Afrikaanse continent.
De Europese slappe leiders durven zich er niet aan te branden, terwijl juist vooral Nederland waar de boeren daar vooral hun afkomst hebben, keihard zou moeten aankaarten en veroordelen wat daar momenteel aan het gebeuren is.
Trump doet dat wél en brengt voor de zoveelste dag op rij bij mij een enorme glimlach op mn gezicht: GERECHTIGHEID.
En schaam jullie! Dat jullie omdat het Trump is of Musk is, dat jullie het niet willen accepteren. Dan ben je wel echt sneu hoor, onrecht niet willen bestrijden omdat diegene die het aankaart niet in jou specifieke straatje past. Sneu.
Mens is een grifter die dit soort ‘analyses’ alleen maar de wereld in kotst om z’n boekjes te verkopen. Walgelijk sujet.quote:Op zondag 9 februari 2025 19:00 schreef KoosVogels het volgende:
Geen zorgen mensen, Raymond Mens verzekert ons dat Trump geen dictatoriale ambities heeft.
Eigenlijk zou je zo’n figuur willen weren maar vermakelijk is het zeker. En jezelf afvragende of ie het nu serieus meent of niet.quote:
Ik vraag me af wie jouw berichten nog leest. Vooral doen maar volgens mij doe je het vooral voor jezelfquote:Op zondag 9 februari 2025 20:36 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Grappig en fascinerend hoe twee mensen twee totaaaal verschillende gevoelens bij zo’n bericht kunnen hebben. Toen ik dat las werd ik oprecht vrolijk en blij, eindelijk iemand die tegen het rascistische regime in Zuid Afrika, waar al vele hardwerkende blanke boeren zijn vermoord en van hun land zijn gejaagd, doordat er massaal daar op TV en in de politiek blanken/boeren gedemoniseerd werden en het volk wordt opgehitst tegen de waardevolle blanke werkende gemeenschap, door zwarte politieke leiders en andere prominenten. Het is een grove schande hoe Zuid Afrika de laatste jaren volledig is afgegleden, richting de rest van de ellende in Afrika, terwijl het voorheen juist (misschien wel juist dankzij die blanke beoren gemeenschap?) een baken van licht was in het arme Afrikaanse continent.
De Europese slappe leiders durven zich er niet aan te branden, terwijl juist vooral Nederland waar de boeren daar vooral hun afkomst hebben, keihard zou moeten aankaarten en veroordelen wat daar momenteel aan het gebeuren is.
Trump doet dat wél en brengt voor de zoveelste dag op rij bij mij een enorme glimlach op mn gezicht: GERECHTIGHEID.
En schaam jullie! Dat jullie omdat het Trump is of Musk is, dat jullie het niet willen accepteren. Dan ben je wel echt sneu hoor, onrecht niet willen bestrijden omdat diegene die het aankaart niet in jou specifieke straatje past. Maar dat heb ik al veel vaker laatste weken bij links gemerkt, dat ze zo redeneren. Treurig.
'Laat God de consumenten beschermen'quote:Op zondag 9 februari 2025 17:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de hersengymnastiek van de usual suspects.
De Chinese bevolking koopt toch niet grote Amerikaanse wagens ? Bedrijven misschien wel.. vrachtauto's, tractoren? En hoe schadelijk zijn de energietarieven voor de Chinese bedrijven en consumenten ?quote:
Het slaat allemaal gewoon als een tang op een varken. Trump heeft het blijkbaar verstandig gevonden om om redenen die mij volkomen onbekend zijn maar allerhande handelsoorlogen te gaan ontketenen waar noch de VS, noch enig ander land ook maar een sodemieter mee opschiet. De VS trekt daar zelf (met hun staatsschuld en handelsbalans) ook gewoon keihard aan het kortste end. Het slaat gewoon écht nergens op, tenzij het doel een soort van economische zelfverminking is.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Chinese bevolking koopt toch niet grote Amerikaanse wagens ? Bedrijven misschien wel.. vrachtauto's, tractoren? En hoe schadelijk zijn de energietarieven voor de Chinese bedrijven en consumenten ?
Volgens mij niet heel schokkend nee.quote:Op zondag 9 februari 2025 21:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Chinese bevolking koopt toch niet grote Amerikaanse wagens ? Bedrijven misschien wel.. vrachtauto's, tractoren? En hoe schadelijk zijn de energietarieven voor de Chinese bedrijven en consumenten ?
Nee, dat is Mansu Musa niet, maar het is nogal een vreemde opmerking om te zeggen dat heel Afrika (nogal een groot continent met een nogal lange geschiedenis) een treurige bende was voor de komst van de blanken en het daarna opeens in land van melk en honing veranderde. Triest was het daar zeker, in vele opzichten, net als ongeveer overal anders ter wereld. Het is nu dus ook niet zo dat het leven voor de blanken in Europa voor de eerste tienertoertjes in een Portugese zeepkist nu een en al Hossanah was. Nee, daarvan leefden het leeuwendeel toch ook gewoon in keiharde slavernij of horigheid.quote:
Interviews met die vent zijn zinloos. Geen enkele vraag wordt normaal beantwoord. Allemaal één grote hyperbolische woordenbrij. Geen touw aan vast te knopen.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Dit slaat nergens op. Niet eens een heel klein beetje.
Nog geen paar dagen geleden werd hier door die linkse activisten nog geroepen dat Trump zn grote aanhang al kwijt was, en nog maar door een kleine minderheid gesteund werd. Dat zijn populariteitscijfers de laagsten zo’n beetje “ooit” waren. Maar de mensen die niet alleen maar naar de mainstream NOS en nu.nl propanda kijken en lezen, weten wel beter.quote:
Grappig en fascinerend hoe sommige mensen koste wat kost een eenzijdig beeld willen schetsen. Alsof Zuid-Afrika enkel afglijdt omdat blanke boeren worden aangepakt. Alsof de misère van een land alleen telt als het witte slachtoffers heeft. Alsof een natie die eeuwenlang werd onderdrukt in één generatie een utopie zou moeten zijn.quote:Op zondag 9 februari 2025 20:36 schreef Eagles89 het volgende:
Grappig en fascinerend hoe twee mensen twee totaaaal verschillende gevoelens bij zo’n bericht kunnen hebben. Toen ik dat las werd ik oprecht vrolijk en blij, eindelijk iemand die tegen het rascistische regime in Zuid Afrika, waar al vele hardwerkende blanke boeren zijn vermoord en van hun land zijn gejaagd, doordat er massaal daar op TV en in de politiek blanken/boeren gedemoniseerd werden en het volk wordt opgehitst tegen de waardevolle blanke werkende gemeenschap, door zwarte politieke leiders en andere prominenten. Het is een grove schande hoe Zuid Afrika de laatste jaren volledig is afgegleden, richting de rest van de ellende in Afrika, terwijl het voorheen juist (misschien wel juist dankzij die blanke beoren gemeenschap?) een baken van licht was in het arme Afrikaanse continent.
En schaam jullie! Dat jullie omdat het Trump is of Musk is, dat jullie het niet willen accepteren. Dan ben je wel echt sneu hoor, onrecht niet willen bestrijden omdat diegene die het aankaart niet in jou specifieke straatje past. Maar dat heb ik al veel vaker laatste weken bij links gemerkt, dat ze zo redeneren. Treurig.
quote:Op zondag 9 februari 2025 23:18 schreef Eagles89 het volgende:
De Trump Trein dendert doorrrr:
[ x ]
Op dit nieuws zit je als eerlijk werkende Amerikaan toch al 1,5 jaar te wachten? Eindelijk die orde verstorende antifa/Hamas lovers die worden aangepakt en van de straten worden getrokken. Voor het goedpraten van een organisatie die geniet van het vermoorden van ouderen kinderen en zelfs baby’s is geen plaats in het vrije westen.
En ondertussen zit de CEO van de vrije wereld als eerste president ooit bij de Super Bawl. Ben benieuwd naar de ontvangst.
Mensen wijzen op hun onversneden racisme is dus ook een no-go?quote:Op zondag 9 februari 2025 23:10 schreef capricia het volgende:
[modbreak]Racistische teksten mogen weg blijven. [/modbreak]
Via een TR graag.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mensen wijzen op hun onversneden racisme is dus ook een no-go?
Nee.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:18 schreef Eagles89 het volgende:
De Trump Trein dendert doorrrr:
[ x ]
Op dit nieuws zit je als eerlijk werkende Amerikaan toch al 1,5 jaar te wachten?
Het is fijn dat de Hamas wordt aangepakt, maar in feite is het gerommel in de marge.quote:Eindelijk die orde verstorende antifa/Hamas lovers die worden aangepakt en van de straten worden getrokken. Voor het goedpraten van een organisatie die geniet van het vermoorden van ouderen kinderen en zelfs baby’s is geen plaats in het vrije westen.
En ondertussen zit de CEO van de vrije wereld als eerste president ooit bij de Super Bawl. Ben benieuwd naar de ontvangst.
Tis idd niet alsof Joe the Plumber al generaties lang zucht onder de terreurdreiging van hamas. Allemaal één grote ver van m'n bed show.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Het is fijn dat de Hamas wordt aangepakt, maar in feite is het gerommel in de marge.
Niet iets waar de gemiddelde hardwerkende Amerikaan al 1,5 jaar (waarom zo kort?) op zit te wachten.
Snappen jullie dan niet dat het vooral ook symbolisch is? Dat je kapot gegooid werd met orderverstorende anarchistische antifa/blm/hamas fanaten door de straten die Amerikaanse vlaggen verbranden en historische standbeelden met graffiti vervuilen. En er jarenlang mee wegkomen. Totale wetteloosheid en anarchie in de straten waar je als normale brave burger sochtends voor naar je werk gaat en savonds weer naar huis voor rijdt. Als je dat maanden/jaren op TV heb moeten aanzien zonder dat er ook maar iets van law and order werd getoond, begint het steeds meer te borrelen. Dankzij Trump is er nu EINDELIJK ACTIE. Hij DOET er echt wat aan. Ook al zijn het er maar een paar op 300 miljoen. Er GEBEURT eindelijk wat.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tis idd niet alsof Joe the Plumber al generaties lang zucht onder de terreurdreiging van hamas. Allemaal één grote ver van m'n bed show.
Maar je hebt de tekst dus niet begrepen.quote:Op zondag 9 februari 2025 23:46 schreef Eagles89 het volgende:
Uit het artikel op CNN https://edition.cnn.com/2(...)owl-media/index.html
Trump’s strategy, he wrote, seems to be the following: “Every time the policy or policy debate pushes culture in what you think is the right direction, just do it. Do it in the view that the cultural factors will, over some time horizon, surpass everything else in import. Simply pass or announce or promise such policies. Do not worry about any other constraints. You don’t even have to do them! They don’t even all have to be legal! (Illegal might provoke more discussion.) They don’t all have to persist!”
Flooding the zone with the fights is “how you have an impact in an internet-intensive, attention-at-a-premium world,” Cowen wrote.
For Trump’s fans, it feels like nonstop “winning.”
En dat is precies hoe ik me iedere dag na 20 januari heb gevoeld. Het is één grote adrenaline roes sinds de inauguratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |