Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
2024 nadert zijn einde en dat betekent dat we ons opmaken voor de 26e editie van de Radio 2 Top 2000, het ultieme overzicht van 2000 klassiekers met eeuwigheidswaarde. Het jaar 2024 was vooral een mooi jaar op sportgebied. Onder leiding van een Sneeuwvlokje dat al een sneeuwvlokje was voor het hip werd, reikten onze jongens van Oranje tot de halve finale op het EK. Op de fiets won onze Mathieu van der Poel in Vlaanderen en Roubaix, het WK in het veld, en hij was één van de zeer weinigen die een ontsnapte Pogacar terughaalde naar het peloton, in San Remo. Op de Olympische Spelen bleken we niet alleen goed in hockey, roeien en baanwielrennen, maar ook in de atletiek en zelfs bij het Madurodambasketbal.
Er waren ook mindere ontwikkelingen. Zo is de oorlog in Oekraïne nog steeds niet beëindigd. Verderop in Israël bleef het ook ongezellig. Maar alle duizenden bommen en granaten die daar geworpen werden ten spijt, was er geen enkele geweldsdaad die zoveel emoties losmaakte als een vermeende tik tegen een Sony Handycam van Joost Klein, achter de schermen bij het Songfestival. Een feestje organiseren bleek sowieso moeilijk. Amsterdam bestaat 750 jaar, maar na een maand van uitspattingen in de hoofdstad, geldt voorlopig het credo van de plaatselijke oud-politica Nelly Frijda: "Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel, hè."
Daarnaast hebben we na een eeuwigheid Rutte een nieuwe leider. Hij was niet de eerste keus, maar Premier Dick schoof na diverse afzeggingen door naar het Torentje. Ook in de VS werd een nieuwe president gekozen. De immer genuanceerde en bescheiden Donald Trump is terug in het Witte Huis. Het Duitse kabinet kwakkelt ondertussen ook. Dus laten we het over iets leuks gaan hebben.
Radio 2 Top 2000: Editie 2024
Op woensdag 25 december, een paar minuten na middernacht, begint de Top 2000. De trein dendert dan 7 dagen door, tot we op Oudejaarsavond rond 23:55 uur het eindstation Bohemian Rhapsody bereiken. We hebben deze keer geen extra 500, maar het gaat een bijzondere editie worden, want het geklets van Gijs Staverman zal niet meer onderbroken worden door hinderlijke intro’s. Hij is namelijk vertrokken. En er zijn nog wat veranderingen in het DJ team. Zo gaan we het jaar uit met het eigentijdse geluid van André Rieu-ontdekker Jeroen van Inkel.
Vorig jaar bleef de Top 11 van de lijst exact gelijk. Dat zal vast niet nog eens gebeuren, maar er lijkt geen dringende aanleiding voor enorme verschuivingen in de absolute top van de lijst. Er ontvielen ons dit jaar geen topnamen, met alle respect uiteraard voor Quincy Jones, Liam Payne, Def Rhymz, Sergio Mendes, Steve Harley, Melanie en nog vele anderen. In positiever nieuws hebben we onder meer Oasis (reünie), Linkin Park (nieuw werk) en ABBA (jubileum). En de liefhebber kan zich gaan verheugen op een hele serie binnenkomers in de Nederlandse taal.
Wat mag ik allemaal niet missen?
A. Stemmen. De stemweek is van 29 november t/m 6 december (15:00 uur). B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf zondag 24 november om 20:20 uur wekelijks op NPO 3. C. De Untold Stories: Een documentairereeks met Leo Blokhuis, vanaf woensdag 27 november om 22:15 uur wekelijks op NPO 3. D. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks om 21:30 uur op NPO 1. E. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren vanaf 1 december in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis. F. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits. G. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
Stemmen Dit jaar stemmen we allemaal op Gorki-Mia.
De stembussen zijn dus een week lang geopend vanaf vrijdag 29 november. Met de 500 extra van vorig jaar die staan te trappelen om op het hoogste niveau mee te doen, en de onderste ~500 van vorig jaar die moeten vrezen om eruit te vallen, kunnen we ons vooral opmaken voor een felle strijd voor de onderste regionen. Gaat nummer 1993 van vorig jaar Vitesse zich hier wel handhaven? En wordt het deze keer wel A Very Good Year voor de nummer 2036 van Frank Sinatra?
Voor degenen die nog twijfelen over welke platen ze op hun lijstje moeten zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik - @DecoAoreste maakte een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik - Wat minder serieus bedoeld maar daarom niet minder noemenswaardig; @Fred_B heeft ook dit jaar weer een Top 2000 Stemwijzer. Deze is hier te vinden: Klik
Staat ie in de top 2000? Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 10 december 12.30 uur checken via staatieindetop2000.nl
De eerste Top 2000 op Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1: Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitzendingen kan je met beeld terugkijken via uitzending gemist van Ziggo
Trotste mama van Ambar Het officiële liefje van @Monitor O+
Mijn dementerende moeder die, door de dementie zo passief is geworden dat ze tegenwoordig in een rolstoel zit en er nog weinig uitkomt (terwijl haar geheugen juist nog vrij goed is)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
550 Fantasy Earth, Wind & Fire 549 Under The Pressure The War On Drugs 548 Limburg (Live) Rowwen Hèze 547 Lullaby The Cure 546 Het Werd Zomer Rob de Nijs 545 Hometown Glory Adele 544 Seventeen Going Under Sam Fender 543 Cardigan Taylor Swift 542 One More Light Linkin Park 541 Wild Horses The Rolling Stones 540 Old Man Neil Young
Het herstel na de operatie aan mijn hand duurde maanden langer dan vooraf was voorgespiegeld. Dat was een forse tegenvaller. Aan de andere kant.. als dat alles was.
Ik had een flinke terugval met de drank toen ik in stockholm was. Heb daar met het stoppen weer erg vervelende dagen van gehad que afkicken. Dat was niet fijn. Maar dat maakte ervan afblijven ook wel weer makkelijker met die wake-up call.
Verder worstel ik nog een beetje met het vinden van mijn werk-leven balans, maar dat komt nog wel denk ik.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op zondag 29 december 2024 22:02 schreef LTVDK het volgende: 550 Fantasy Earth, Wind & Fire 549 Under The Pressure The War On Drugs 548 Limburg (Live) Rowwen Hèze 547 Lullaby The Cure 546 Het Werd Zomer Rob de Nijs 545 Hometown Glory Adele 544 Seventeen Going Under Sam Fender 543 Cardigan Taylor Swift 542 One More Light Linkin Park 541 Wild Horses The Rolling Stones 540 Old Man Neil Young
Het is wel echt een uur van pieken en dalen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
550 Fantasy Earth, Wind & Fire : 549 Under The Pressure The War On Drugs 548 Limburg (Live) Rowwen Hèze 547 Lullaby The Cure 546 Het Werd Zomer Rob de Nijs 545 Hometown Glory Adele 544 Seventeen Going Under Sam Fender 543 Cardigan Taylor Swift 542 One More Light Linkin Park 541 Wild Horses The Rolling Stones 540 Old Man Neil Young
Nou, toch eigenlijk wel het vrij plotseling overlijden van een vriend vorige week. We waren niet hele close vrienden maar ik mocht hem wel enorm graag. Hij en een compagnon hadden net vorig jaar een restaurant geopend in het dorp om eindelijk voor zichzelf te kunnen werken.
Hij was een typische Rotterdammer inclusief humor en taalgebruik, had een gouden hart en was altijd lief en eerlijk tegen iedereen. Hij is 52 geworden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Mijn dementerende moeder die, door de dementie zo passief is geworden dat ze tegenwoordig in een rolstoel zit en er nog weinig uitkomt (terwijl haar geheugen juist nog vrij goed is)
Ah, dat lijkt me heel naar
Veel sterkte. Eigenlijk neem je dan steeds weer afscheid van je moeder
[..] Nou, toch eigenlijk wel het vrij plotseling overlijden van een vriend vorige week. We waren niet hele close vrienden maar ik mocht hem wel enorm graag. Hij en een compagnon hadden net vorig jaar een restaurant geopend in het dorp om eindelijk voor zichzelf te kunnen werken.
Hij was een typische Rotterdammer inclusief humor en taalgebruik, had een gouden hart en was altijd lief en eerlijk tegen iedereen. Hij is 52 geworden.
[..] Nou, toch eigenlijk wel het vrij plotseling overlijden van een vriend vorige week. We waren niet hele close vrienden maar ik mocht hem wel enorm graag. Hij en een compagnon hadden net vorig jaar een restaurant geopend in het dorp om eindelijk voor zichzelf te kunnen werken.
Man, 52 is ook geen leeftijd. Gecondoleerd nog. Kan alsnog erg vreemd zijn ook al waren jullie niet super close.
52 is relatief jong
Isn't it ironic, don't you think Het had een stuk slechter kunnen zijn.
[..] Mijn dementerende moeder die, door de dementie zo passief is geworden dat ze tegenwoordig in een rolstoel zit en er nog weinig uitkomt (terwijl haar geheugen juist nog vrij goed is)
Sterkte
Gecondoleerd en sterkte nog.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[..] Ik had een flinke terugval met de drank toen ik in stockholm was. Heb daar met het stoppen weer erg vervelende dagen van gehad que afkicken. Dat was niet fijn. Maar dat maakte ervan afblijven ook wel weer makkelijker met die wake-up call.
Verder worstel ik nog een beetje met het vinden van mijn werk-leven balans, maar dat komt nog wel denk ik.
Mooi dat je openbaar eerlijk kunt zijn over zo'n terugval. Zulke dingen moeten bekender zijn, dat die gewoon kunnen voorkomen ondanks alle goede intenties. Zodat mensen erop voorbereid kunnen zijn en dan sneller, hopelijk, weer kunnen corrigeren.
Weinig dieptepunten gelukkig . 2023 was echt een kutjaar met diverse overleden dierbaren en andere nare dingen op privégebied, dus 2024 was in die zin wel een opluchting hier.
Wat zo in mij opkomt: mijn moeder is nogal hard van de trap gevallen en heeft een complexe enkelbreuk, het is de vraag of ze volledig herstelt. Hopelijk lukt dat toch enigszins komende maanden.
Dat was het overlijden van mijn moeder aan Alzheimer. Door een longontsteking kwam het toch nog vrij plotseling.
Verder ook 2 ooms (broers van mijn moeder), tante van mijn vrouw, 2 oud collega's en de vader van een goede vriend verloren. Mag wel wat minder volgend jaar.
That's history. I say history because it happened in the past. Murray Walker
Sterkte
Soms kan juist het overlijden van iemand die net per se heel close is je heel erg raken.
Ik wil een nieuwe mamaHJM. Ze belde (!!!!) Mij net oprecht om te vragen of "we nog wel het schijtlollige ( ja dat zit in ons vocabulaire ) walsje gaan doen straks
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje" -Scorpion_17
[..] Mooi dat je openbaar eerlijk kunt zijn over zo'n terugval. Zulke dingen moeten bekender zijn, dat die gewoon kunnen voorkomen ondanks alle goede intenties. Zodat mensen erop voorbereid kunnen zijn en dan sneller, hopelijk, weer kunnen corrigeren.
Het komt ook bijna niet voor dat een verslaafde direct perfect afkickt. Er gaan altijd slippertjes en terugvallen komen. Het gaat met vallen en opstaan, zo'n proces. Kunst is dan vooral dat je er niet in blijft hangen maar snel de boel weer moet oppikken. Daar bereiden ze je op de verslavingszorg ook wel op gelukkig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op zondag 29 december 2024 22:06 schreef houdjemond het volgende: Ik wil een nieuwe mamaHJM. Ze belde (!!!!) Mij net oprecht om te vragen of "we nog wel het schijtlollige ( ja dat zit in ons vocabulaire ) walsje gaan doen straks
Wanneer is de uitvaart? '
SPOILER
Sterkte! Probeer desondanks te genieten van de momenten die jullie nog wel samen kunnen hebben.
[..] Dat was het overlijden van mijn moeder aan Alzheimer. Door een longontsteking kwam het toch nog vrij plotseling.
Verder ook 2 ooms (broers van mijn moeder), tante van mijn vrouw, 2 oud collega's en de vader van een goede vriend verloren. Mag wel wat minder volgend jaar.
Heftig
Op zondag 29 december 2024 22:06 schreef houdjemond het volgende: Ik wil een nieuwe mamaHJM. Ze belde (!!!!) Mij net oprecht om te vragen of "we nog wel het schijtlollige ( ja dat zit in ons vocabulaire ) walsje gaan doen straks
[..] Dat was het overlijden van mijn moeder aan Alzheimer. Door een longontsteking kwam het toch nog vrij plotseling.
[..] Het komt ook bijna niet voor dat een verslaafde direct perfect afkickt. Er gaan altijd slippertjes en terugvallen komen. Het gaat met vallen en opstaan, zo'n proces. Kunst is dan vooral dat je er niet in blijft hangen maar snel de boel weer moet oppikken. Daar bereiden ze je op de verslavingszorg ook wel op gelukkig.
[..] Sterkte! Probeer desondanks te genieten van de momenten die jullie nog wel samen kunnen hebben.
Dank je. Doe ik zeker wel. Gelukkig samen met mijn broer. Van de week met kerst had ze het nog heel erg naar haar zin met haar kleinkinderen (mijn nichtjes)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Als er een mama komt waar je niet bij wil horen mag je wel bij mij
Één overlijden is eigenlijk al teveel, maar zo bij elkaar is het wel heel extreem voor je geweest. Sterkte.
[..] Ik had een flinke terugval met de drank toen ik in stockholm was. Heb daar met het stoppen weer erg vervelende dagen van gehad que afkicken. Dat was niet fijn. Maar dat maakte ervan afblijven ook wel weer makkelijker met die wake-up call.
Ja, soms vraag ik het me af of ik dat wel moet doen
Maar ik schaam me er niet voor, dit is gewoon iets wat nu eenmaal bij me hoort. Je doet er niks aan Maar goed die terugval was ook wel mn enige dieptepunt. Verder heb ik een erg mooi jaar gehad.
Op zondag 29 december 2024 22:09 schreef peaceman het volgende: Sterkte aan iedereen die het nodig heeft. Het gaat zo snel, dat ik niet op elk individueel geval kan reageren. Excuses
Dit j. Helaas viel het ook tijdens de uurlijstjes dus ik heb niet veel kunnen lezen
Op zondag 29 december 2024 22:09 schreef peaceman het volgende: Sterkte aan iedereen die het nodig heeft. Het gaat zo snel, dat ik niet op elk individueel geval kan reageren. Excuses
Daar sluit ik me bij aan
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Zonder de voorloper van Jimmy Carter had deze band nooit bestaan.
Komt dichtbij zo.
[..] Één overlijden is eigenlijk al teveel, maar zo bij elkaar is het wel heel extreem voor je geweest. Sterkte.
Dank je! Dankzij dochterlief sleep ik mij er wel doorheen. Die is altijd vrolijk. Alleen als ze dan plots iets zegt over oma... dat blijft het lastigste.
Stemplaat Tevens mijn depressie anthem. Had op dat gebied een nogal zwaar jaar achter de rug. Kwam zelf even op het punt dat ik niet dacht er nu nog te zijn. Maar ben er nog wel. En daar ben ik nu best wel tevreden mee
Enige piepkleine minpuntje van een verder magistraal nummer
Outro is betrr
Op zondag 29 december 2024 22:12 schreef ok01 het volgende: Stemplaat Tevens mijn depressie anthem. Had op dat gebied een nogal zwaar jaar achter de rug. Kwam zelf even op het punt dat ik niet dacht er nu nog te zijn. Maar ben er nog wel. En daar ben ik nu best wel tevreden mee
[..] Dank je! Dankzij dochterlief sleep ik mij er wel doorheen. Die is altijd vrolijk. Alleen als ze dan plots iets zegt over oma... dat blijft het lastigste.
Dat is dan inderdaad wel dubbel. Voor hen is dat ook nog lastiger te begrijpen (of ze moet al een stuk ouder zijn).
Op zondag 29 december 2024 22:12 schreef Hamlapjes het volgende: Voor Carter was er voor het laatst in 1973 (!) een Democratische president overleden (LBJ).
[..] Iedereen is altijd zo bang voor kanker, maar dementie lijkt me veel kutter idd
Ja vind ik wel. Kanker is ook vreselijk, maar dan ben je nog jezelf. Bij dementie raak je steeds meer jezelf kwijt. Dat is vooral voor de naasten verschrikkelijk om te zien. Mijn vader had progressieve dementie en was al vrij snel zichzelf niet meer. Het was alleen nog een omhulsel als het ware.
Op zondag 29 december 2024 22:12 schreef ok01 het volgende: Stemplaat Tevens mijn depressie anthem. Had op dat gebied een nogal zwaar jaar achter de rug. Kwam zelf even op het punt dat ik niet dacht er nu nog te zijn. Maar ben er nog wel. En daar ben ik nu best wel tevreden mee
Zoals een vriend laatst tegen mij zei: "Je kunt meer dan je denkt".
Goed gedaan, kleine stapjes
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Ja, soms vraag ik het me af of ik dat wel moet doen
Maar ik schaam me er niet voor, dit is gewoon iets wat nu eenmaal bij me hoort. Je doet er niks aan Maar goed die terugval was ook wel mn enige dieptepunt. Verder heb ik een erg mooi jaar gehad.
Ik denk op zich dat het wel goed is dat je het doet, toont dat je jezelf accountable houdt. Kan me ook voorstellen dat het hier makkelijker is om te delen omdat we eigenlijk allemaal 'vreemden' voor elkaar zijn, dus dan is er ook niet echt een persoonlijk vooroordeel.
Van wat ik zo van je hoor denk ik oprecht dat je het netjes doet hoor Zeker zo in de context van dit topic waar een hele hoop lui constant het over drinken hebben.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Op zondag 29 december 2024 22:12 schreef Strani het volgende: Oh, Jimmy Carter stond bij mij op een lijstje voor een weddenschap (zonder inzet) met een vriendin Ik had ook nog de paus en Ozzy Osbourne.
Ozzy Osbourne is onsterfelijk geworden na die vleermuis beet.
Ik ben blij dat je er nog bent
[..] Ja vind ik wel. Kanker is ook vreselijk, maar dan ben je nog jezelf. Bij dementie raak je steeds meer jezelf kwijt. Dat is vooral voor de naasten verschrikkelijk om te zien. Mijn vader had progressieve dementie en was al vrij snel zichzelf niet meer. Het was alleen nog een omhulsel als het ware.
Zeker. En kanker wordt steeds beter te behandelen. Een tante van mij heeft ook kanker, maar die heeft met allerlei relatief nieuwe behandelingen ondanks uitzaaiingen nu toch wonderwel een goede prognose.
[..] Ik denk op zich dat het wel goed is dat je het doet, toont dat je jezelf accountable houdt. Kan me ook voorstellen dat het hier makkelijker is om te delen omdat we eigenlijk allemaal 'vreemden' voor elkaar zijn, dus dan is er ook niet echt een persoonlijk vooroordeel.
Van wat ik zo van je hoor denk ik oprecht dat je het netjes doet hoor Zeker zo in de context van dit topic waar een hele hoop lui constant het over drinken hebben.
Ja dat triggert me gelukkig niet. Ook niet bij het zien van drank. Het is als ik die buzz weer krijg van het drinken dat het gevaarlijk wordt. Dus er gewoon van afblijven helpt prima.
En dankjewel
En wij proberen een serieus gesprek te voeren in ABN. Stik in je fucking ABBA, was je al jaren kotsbeu maar nu ben ik écht finaal klaar met je gedram en gezeik. Rot op.
[..] Ja vind ik wel. Kanker is ook vreselijk, maar dan ben je nog jezelf. Bij dementie raak je steeds meer jezelf kwijt. Dat is vooral voor de naasten verschrikkelijk om te zien. Mijn vader had progressieve dementie en was al vrij snel zichzelf niet meer. Het was alleen nog een omhulsel als het ware.
Dit ja.
Heb heel veel mensen met kanker meegemaakt (werkte in NL als radiotherapeutisch laborant). Het is erg kut, vooral bij jongere personen, maar ook bij mensen die hun hele fucking leven hard hebben gewerkt en nu met pensioen zouden gaan en dan pats boem mega ziek zijn ..... Heeft mij heel erg geholpen om bepaalde keuzes in mijn leven te maken (emigratie bijv wat anders voor altijd maar uitgesteld was geweest denk ik).
Dementie etc. is echt wel op een hele andere manier kut. Je raakt je persoonlijkheid kwijt.
Ik spreek namens iedereen als ik zeg dat ik blij ben dat jij er nog bent
Op zondag 29 december 2024 22:16 schreef Strani het volgende: Ik denk dat ik Jimmy Carter ga vervangen met Franki Valli, hoe die er dit jaar bij liep tijdens een 'live' optreden was beangstigend.
Misschien wordt ie nog getroffen door de Grease Lightning
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Ooit eens 3 TWOD albums op rij geluisterd tijden een roadtrip in de VS, dat is wel echt teveel van het goede, dan moet er wel even iets onrustigers komen
Heb heel veel mensen met kanker meegemaakt (werkt in NL als radiotherapeutisch laborant). Het is erg kut, vooral bij jongere personen, maar ook bij mensen die hun hele fucking leven hard hebben gewerkt en nu met pensioen zouden gaan en dan pats boem mega ziek zijn ..... Heeft mij heel erg geholpen om bepaalde keuzes in mijn leven te maken (emigratie bijv wat anders voor altijd maar uitgesteld was geweest denk ik).
Dementie etc. is echt wel op een hele andere manier kut. Je raakt je persoonlijkheid kwijt.
[..] Zeker. En kanker wordt steeds beter te behandelen. Een tante van mij heeft ook kanker, maar die heeft met allerlei relatief nieuwe behandelingen ondanks uitzaaiingen nu toch wonderwel een goede prognose.
Ja de onderzoeken naar “het genezen van” kanker zijn veel verder dan die naar dementie. Dat is erg lastig.
[..] En wij proberen een serieus gesprek te voeren in ABN. Stik in je fucking ABBA, was je al jaren kotsbeu maar nu ben ik écht finaal klaar met je gedram en gezeik. Rot op.
Afgelopen week zoveel gesnaaid en gegeten dat ik er de hele dag oprecht misselijk van ben geweest. Of het wordt een virusje zo vlak voor de jaarwisseling. Heb de dag op 4 boterhammen en het drinken van thee en cola zero afgerond. Zal wel aardig voor de kilo's zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Op zondag 29 december 2024 22:17 schreef ShinyStar het volgende: Zo, ik ga even wat anders doen tot Linkin Park er op komt. Dan mis ik Rowwen Heze én Adele én een stuk Van Inkel. Win win win situatie. Tot later.
Op zondag 29 december 2024 22:16 schreef LTVDK het volgende: Ooit eens 3 TWOD albums op rij geluisterd tijden een roadtrip in de VS, dat is wel echt teveel van het goede, dan moet er wel even iets onrustigers komen
Niet eens de Proclaimers met 'i'm gonna be (500 miles)?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
[..] En wij proberen een serieus gesprek te voeren in ABN. Stik in je fucking ABBA, was je al jaren kotsbeu maar nu ben ik écht finaal klaar met je gedram en gezeik. Rot op.
Ik ben het wel een beetje met hem eens hoor. Ik heb deze hele editie nog geen één notering van ABBA gehoord.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Op zondag 29 december 2024 22:18 schreef TheVulture het volgende: Afgelopen week zoveel gesnaaid en gegeten dat ik er de hele dag oprecht misselijk van ben geweest. Of het wordt een virusje zo vlak voor de jaarwisseling. Heb de dag op 4 boterhammen en het drinken van thee en cola zero afgerond. Zal wel aardig voor de kilo's zijn
Virus hier. Al week plezier van dus ook kerst gemist.
[..] Is nog een kans dat ik die wel vrij kan nemen, ligt eraan hoe morgen loopt op de zaak.
Daar gaan we voor
Heb heel veel mensen met kanker meegemaakt (werkte in NL als radiotherapeutisch laborant). Het is erg kut, vooral bij jongere personen, maar ook bij mensen die hun hele fucking leven hard hebben gewerkt en nu met pensioen zouden gaan en dan pats boem mega ziek zijn ..... Heeft mij heel erg geholpen om bepaalde keuzes in mijn leven te maken (emigratie bijv wat anders voor altijd maar uitgesteld was geweest denk ik).
Ja precies. Het heeft voor mij (een paar jaar eerder al na de dood van mijn vader) juist wel zo gemaakt dat als ik iets wil doen en het kan doen het zoveel mogelijk doe. De keuze voor verhuizen was dit jaar eigenlijk best intensief (van huur naar huur, dus ook vrij snel te doen), maar het is een van de beste keuzes die ik ooit heb gemaakt. Idem voor een paar jaar geleden van werkgever veranderen.
Mooi dankbaar werk was dat waar je met hele kleine en simpele dingen de patiënten, ondanks hun situatie, met een glimlach naar huis kon sturen.
Ik heb wel respect voor mensen in de zorg. Ik zou het zelf echt niet kunnen. Ben zelf erg blij met mijn prikkelarme omgeving op kantoor. Anderen zullen dat wel weer geestdodend vinden. Zo voor ieder wat wils zullen we maar zeggen.
Ik kan me voorstellen dat dat menselijke aspect je voldoening gaf