Het lachje van Horner, over het gesprek tussen Max en George (rond 1:00), zegt ook genoeg. Max heeft George flink toegesprokenquote:Op zondag 1 december 2024 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Vanaf 4.50 minuten gaat het over Perez.
Ze geven hem de kans om zijn afscheid zelf aan te kondigen, anders kondigen ze zijn ontslag aan
1149 voor de reis, verblijf, transfers, kaartje was nog 295 voor Batelco (goud) tribunequote:
Das geen geld, hoeveel dagen was je er?quote:Op zondag 1 december 2024 23:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
1149 voor de reis, verblijf, transfers, kaartje was nog 295 voor Batelco (goud) tribune
Misschien een beetje goedkoop.quote:Op zondag 1 december 2024 16:36 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het ligt aan de auto.
Driver coach Rob Wilson heeft gezegd dat Hamilton een elegante rijstijl heeft, en een goed rijdende snelste auto nodig heeft om het maximale uit zichzelf en de auto te halen.
Is de auto niet goed, dan is Hamilton dat ook niet.
Donderdag t/m Zondag (race was op zaterdag).quote:Op zondag 1 december 2024 23:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Das geen geld, hoeveel dagen was je er?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Dat ga ik eens bekijken voor 2026.quote:Op zondag 1 december 2024 23:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Donderdag t/m Zondag (race was op zaterdag).
Ik zat weliswaar in een 4 sterren hotel, maar dat zat vol met nachtclubs, een stuk of 6, en die beginnen al rond het ontbijt en gaan door tot 4 uur 's ochtends. Dit specifieke hotel was het werkgebied van Thaise dames, en dan heb ik het er niet over 1 of 2 maar eerder over een stuk of 60-70, 1 dame op 2 gasten gok ik zo.
Het verklaarde wel een hoop waarom sommige van die kerels in de groep er al voor de zoveelste keer naar toe gingen. Bahrein is een mooi en prettig circuit, er is zelfs een Heineken stand.
Ouwe snoeperd.quote:Op zondag 1 december 2024 23:35 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat ga ik eens bekijken voor 2026.
Gelijk een vakantie erbij.
Oh jaquote:Op zondag 1 december 2024 23:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik wacht nog op het verslag van Brazili van hem![]()
Stroll die de auto in de grindbak stuurt in de opwarmronde moet hem toch iets gedaan hebben...
race uitslag is al definitiefquote:Op zondag 1 december 2024 23:44 schreef Evenstar het volgende:
Heeft Max al een straf gekregen? Connolly nog steeds in Qatar aan het zoeken?
oeh, Ted zegt dat het gerucht gaat dat tijdens de drivers parade Max Russell geconfronteerd heeft en gezegd heeft "you and your FIA buddies, I hope you are happy what you have done" rond 14.20.quote:
Kopstoot ah mattie. Samen met Jos zijn bolle vuistenquote:Op maandag 2 december 2024 00:03 schreef THEFXR het volgende:
Max viesmad op Rus, die gaat hem de komende tijd aanpakken.
Die was geloof ik best boos op Red Bull omdat hij daar geen kans kreeg en dus uitiendelijk maar Williams koos.quote:Op maandag 2 december 2024 01:29 schreef raptorix het volgende:
Mijn gewaagde voorspelling: Saintz wordt rijder bij Red Bull, Perez naar Williams.
Qatar heeft 2.7 miljoen inwoners, dus naar verhouding zit er meer dan 5% van de inwoners op het circuit. Ook hebben ze expres niet direct capaciteit voor 300.000+ gebouwd op een weekend, want dan zitten de tribunes gegarandeerd deels leeg de eerste jaren dat zo'n GP wordt gehouden en nu zitten ze nagenoeg uitverkocht tijdens de race.quote:Op zondag 1 december 2024 22:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
https://f1destinations.co(...)ula-1-races-in-2024/
Klopt wel een beetje, je vermoeden.
En terecht, 1 van de stabielere rijders en doet het prima.quote:Op maandag 2 december 2024 02:26 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die was geloof ik best boos op Red Bull omdat hij daar geen kans kreeg en dus uitiendelijk maar Williams koos.
Waarom is die jongen nou zo kwaad danquote:Op maandag 2 december 2024 00:03 schreef THEFXR het volgende:
Max viesmad op Rus, die gaat hem de komende tijd aanpakken.
Helemaal mee eens. Max heeft hem gewonnen door Lando zijn penalty.quote:Op maandag 2 december 2024 08:19 schreef Breekfast het volgende:
Beetje in Russels defence: is het niet bijna standaard dat coureurs elkaar een oor proberen aan te naaien? Max meldt ook niet zonder reden dat Norris de gele vlag had genegeerd....
Van wat ik begrijp zijn er twee factoren anders in deze situatie: hij voerde een act op voor de camera's van dat het wel mee viel, en hij ging heel erg ver om die straf eruit te slepen. Alle andere rijders roepen gewoon wat ze gezien hebben en niet meer dan dat.quote:Op maandag 2 december 2024 08:19 schreef Breekfast het volgende:
Beetje in Russels defence: is het niet bijna standaard dat coureurs elkaar een oor proberen aan te naaien? Max meldt ook niet zonder reden dat Norris de gele vlag had genegeerd....
Ach, je weet wie het zegt. Zelfde persoon als deze parel:quote:Op maandag 2 december 2024 08:36 schreef DeeBee het volgende:
Ah, nu heeft VER zelfs alweer gewonnen dankzij de NOR-penalty, het wordt steeds mooier.
NOR had nooit de pace om het in te halen of aan te vallen, maar nu heeft VER alweer gewonnen dankzij een penalty. Jammer van de penalty, was beter geweest als hij sowieso weer mondjes van iedereen gesnoerd had op pure pace...
quote:Wie de fuck gaat liften op een straight.dan ben je ook geen race coureur.
Gemist wie de snelste ronde had?quote:Op maandag 2 december 2024 08:36 schreef DeeBee het volgende:
Ah, nu heeft VER zelfs alweer gewonnen dankzij de NOR-penalty, het wordt steeds mooier.
NOR had nooit de pace om het in te halen of aan te vallen, maar nu heeft VER alweer gewonnen dankzij een penalty. Jammer van de penalty, was beter geweest als hij sowieso weer mondjes van iedereen gesnoerd had op pure pace...
Ah moet je nu teksten uit een andere sub erbij halen?quote:Op maandag 2 december 2024 08:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, je weet wie het zegt. Zelfde persoon als deze parel:
[..]
Ja, dat is inderdaad een extreem goede indicator van snelste race pace, zo was Ricciardo eigenlijk de snelste in Singapore!quote:Op maandag 2 december 2024 08:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gemist wie de snelste ronde had?
Bij Max was het heel anders, Norris komt zelf hard in rijden op Max en gaat gelijk schreeuwen: DAT IS SUPERGEVAARLIJK.quote:Op maandag 2 december 2024 08:19 schreef Breekfast het volgende:
Nee want hij had nieuwe banden. Lando niet.quote:Op maandag 2 december 2024 08:40 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad een extreem goede indicator van snelste race pace, zo was Ricciardo eigenlijk de snelste in Singapore!
Alonso gaf al aan hetzelfde trucje te willen proberen. Zie het 'm nog wel doen ook. Verstappen ook trouwens.quote:Op maandag 2 december 2024 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp zijn er twee factoren anders in deze situatie: hij voerde een act op voor de camera's van dat het wel mee viel, en hij ging heel erg ver om die straf eruit te slepen. Alle andere rijders roepen gewoon wat ze gezien hebben en niet meer dan dat.
Op de harde band was Norris is de inhaalrace wel .5-.8 sneller per ronde dan Max. Live timing had ik aan.quote:Op maandag 2 december 2024 08:36 schreef DeeBee het volgende:
Optelsommetje na Brazili? Dat was ook een veiligheidsdingetje, Norris let niet op en kent de regels niet.quote:Op maandag 2 december 2024 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op de harde band was Norris is de inhaalrace wel .5-.8 sneller per ronde dan Max. Live timing had ik aan.
Hoeveel Max over had weten we niet, maar hij zat wel te managen die laatste 14 ronden.
De penalty was gewoon terecht overigens. Qua hoogte kan je discussieren, maar gele vlaggen mag je niet negeren. Veiligheidsdingetje.
Klopt.quote:Op maandag 2 december 2024 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op de harde band was Norris is de inhaalrace wel .5-.8 sneller per ronde dan Max. Live timing had ik aan.
Hoeveel Max over had weten we niet, maar hij zat wel te managen die laatste 14 ronden.
De penalty was gewoon terecht overigens. Qua hoogte kan je discussieren, maar gele vlaggen mag je niet negeren. Veiligheidsdingetje.
Perez volgend jaar gewoon in de Red Bull.quote:Op maandag 2 december 2024 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Perez volgend jaar in de VCarb of zien we hem helemaal niet meer terug?
quote:Op maandag 2 december 2024 09:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Perez volgend jaar gewoon in de Red Bull.
Zou me nog niets verbazen ookquote:Op maandag 2 december 2024 09:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
quote:
Wat gebeurde er gister nou met die spin?quote:Op maandag 2 december 2024 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Perez volgend jaar in de VCarb of zien we hem helemaal niet meer terug?
Wat dom dan om de gele vlag te negeren. Net zoals dat hij in Brazili niet op zat te letten. Qua awareness steekt Max toch wel mijlenver boven Norris uit.quote:Op maandag 2 december 2024 08:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ah moet je nu teksten uit een andere sub erbij halen?
Lando zat in no time al binnen de seconde van Max. Had hem binnen een mum van tijd gepakt anders.
Tuurlijk was dat mokertje dom. Zeker als je Max voor je hebt die alles in de gaten houdt.quote:Op maandag 2 december 2024 09:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat dom dan om de gele vlag te negeren. Net zoals dat hij in Brazili niet op zat te letten. Qua awareness steekt Max toch wel mijlenver boven Norris uit.
Gewoon op koude banden een beginnersfout. Die Perez dit seizoen aan de lopende band maakt.quote:Op maandag 2 december 2024 09:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat gebeurde er gister nou met die spin?
Leek niet zijn schuld had ik het idee. Auto ging in een keer om. Echt jammer voor hem. Bijna eindelijk weer prima punten
Max laat zich niet zo makkelijk in een fout dwingen. Norris wel blijkbaar.quote:Op maandag 2 december 2024 09:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat dom dan om de gele vlag te negeren. Net zoals dat hij in Brazili niet op zat te letten. Qua awareness steekt Max toch wel mijlenver boven Norris uit.
Je zag inderdaad bij 1 van de starts na de SC dat Norris simpel voorbij Max ging toen hij vol in de slipstream zat!quote:Op maandag 2 december 2024 08:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ah moet je nu teksten uit een andere sub erbij halen?
Lando zat in no time al binnen de seconde van Max. Had hem binnen een mum van tijd gepakt anders.
Omdat hij jouw favorietje volkomen terecht voor een achterbakse slang uitmaakt omdat hij voor de camera’s de toffe boy uithangt en bij de scheidsrechter Max een mes in de rug steekt? Dat staat volkomen los van andere straffen.quote:Op maandag 2 december 2024 08:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max zijn straf was een peulenschil vergeleken met die van Lando. Die eerste mag van mij wel iets pas op de plaats maken met zijn uitspraken wat mij betreft.
ik denk dat hij het allang weetquote:Op maandag 2 december 2024 09:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
goffer hoe kom je aan een GIF van mijn hondquote:
quote:
Norris is ook al weer 25, die gaat dat niet meer leren, is veel teveel met zichzelf bezig.quote:Op maandag 2 december 2024 09:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
de bedoeling is
dat je van fouten leert
maar of dat bij Lando het geval is durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken
Dan is awareness nog een understatement.quote:Op maandag 2 december 2024 09:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
Later bleek volgens mij zelfs dat die helemaal niks wist van die vlag.
Ik denk dat Norris echt mentaal iets nodig heeftquote:Op maandag 2 december 2024 09:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Norris is ook al weer 25, die gaat dat niet meer leren, is veel teveel met zichzelf bezig.
Dit was Norris zijn enige en laatste kans. Die gaan we niet meer terug zien aan de top. Mentaal veel te slap en leren doet hij zeker niet.quote:Op maandag 2 december 2024 09:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tuurlijk was dat mokertje dom. Zeker als je Max voor je hebt die alles in de gaten houdt.
Later bleek volgens mij zelfs dat die helemaal niks wist van die vlag.
Maar goed Norris heeft van dit seizoen wel echt een leerseizoen kunnen maken. Dat is dan weer zijn voordeel. Hij heeft elke fout gemaakt die je kan maken.
Tijd in 2025 dus om alles wat hij heeft geleerd om te zetten naar fantastische actie.
Zolang Verstappen er is kan hij alleen winnen als McLaren met een raketauto komt.quote:Op maandag 2 december 2024 10:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat Norris echt mentaal iets nodig heeft
want hoe hij in kan storten is niet gezond en zelfs een beetje eng
Op deze manier gaat hij zeker geen WK worden
Norris en McLaren zijn nog niet eens in staat om structureel Ferrari en Mercedes te verslaan. Dat zal echt een paar niveaus beter moeten.quote:Op maandag 2 december 2024 10:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zolang Verstappen er is kan hij alleen winnen als McLaren met een raketauto komt.
een legale raketautoquote:Op maandag 2 december 2024 10:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zolang Verstappen er is kan hij alleen winnen als McLaren met een raketauto komt.
En eerlijk is eerlijk: Norris/Piastri, Sainz/Leclerc en Russell/Hamilton snoepen ook een hoop punten bij elkaar weg.quote:Op maandag 2 december 2024 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Norris en McLaren zijn nog niet eens in staat om structureel Ferrari en Mercedes te verslaan. Dat zal echt een paar niveaus beter moeten.
Maar in feite geldt dat voor iedereen, want ook een Leclerc, Russell zijn niet constant genoeg. Hamilton zie ik echt geen titel meer pakken tenzij de Ferrari een monster is volgend jaar dat elk weekend kan domineren.
Was dubbel geel. Dan is dit de standaard penalty.quote:Op maandag 2 december 2024 10:28 schreef Evenstar het volgende:
Max gaf aan dat Norris geel had genegeerd. Dit bleek een feit te zijn en daar volgde een straf op. Iedereen was het eens dat er een straf moest komen, maar velen vonden het wel te zwaar. Dat vond ik eerst ook, maar als ik dan zie dat Norris geen flauw idee had dat er geen was en ook NUL coaching plaatsvond vanuit McLaren dan ben ik het eigenlijk wel eens met de straf.
Eigenlijk zijn er bijzonder weinig coureurs op dit moment diet niet knakken onder druk.quote:Op maandag 2 december 2024 10:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik denk dat Norris echt mentaal iets nodig heeft
want hoe hij in kan storten is niet gezond en zelfs een beetje eng
Op deze manier gaat hij zeker geen WK worden
Amenquote:Op maandag 2 december 2024 10:28 schreef Evenstar het volgende:
Sommigen willen het gewoon niet snappen.
Ja, (bijna) iedereen zeurt in de auto, terwijl ze vol adrenaline zitten, over andere coureurs. Hij hield mij op, hij gaf mij geen ruimte, hij duwde mij buiten de baan etc. etc. Max deed dit zelden, tot dit jaar. Hij is niet dom en zag dat het nut had en de rest, vooral Norris/McLarenhier misbruik van aan het maken waren. Verschil is dat Max vele malen alerter is en veel meer aandacht voor details heeft dan Norris en hele crew van McLaren bijelkaar, dus als hij het spelletje ook zo gaat spelen heb je een probleem.
Wat betreft Russell is het een heel ander verhaal. Max zegt geen woord over dat Russell in de auto, vol met adrenaline, heeft lopen klagen. Waar het Max om gaat is dat Russell dan tijdens de interviews, voordat ze richting de stewards gaan relatief normaal doet, en dan bij de stewards er alles aan doet om Max te naaien.
Daarna was eigenlijk 99,9% van de echte liefhebbers van de sport, inclusief mensen die normaal gesproken echt geen Max fan zijn (reddit, F1TV, SkySports, en andere social media) het met elkaar eens dat het nergens op sloeg dat Max straf kreeg. Russell heeft met deze actie niet alleen Max genaaid, maar ook F1, en de stewards en de FIA, want alles en iedereen keerde zich tegen hun.
Kan je nog zo hard roepen "ja, maar Max deed hetzelfde". Nee, Max deed niet hetzelfde.
Max gaf aan dat Norris geel had genegeerd. Dit bleek een feit te zijn en daar volgde een straf op. Iedereen was het eens dat er een straf moest komen, maar velen vonden het wel te zwaar. Dat vond ik eerst ook, maar als ik dan zie dat Norris geen flauw idee had dat er geen was en ook NUL coaching plaatsvond vanuit McLaren dan ben ik het eigenlijk wel eens met de straf.
Max heeft in al die jaren nog nooit een andere coureur zo voor de bus gegooid, zelfs niet in 2021 toen hij met Lewis aan het vechten was. Dat hij dit nu wel doet zegt eigenlijk heel veel, want hij is al WK en hij is niet in een gevecht met Russell.
Ok, thanks, dat had ik gemist, dan is daar verder ook geen twijfel over mogelijk, dus terecht.quote:Op maandag 2 december 2024 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was dubbel geel. Dan is dit de standaard penalty.
Yes. Dit seizoen wel heel duidelijk te zien vooral in het middengedeelte van het jaar waarin Mercedes, McLaren en Ferrari allemaal een aantal sterke fase hadden, maar dan was het telkens na 2-3 weekends weer een ander team dat het stokje overnam.quote:Op maandag 2 december 2024 10:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
En eerlijk is eerlijk: Norris/Piastri, Sainz/Leclerc en Russell/Hamilton snoepen ook een hoop punten bij elkaar weg.
Ik vraag mij toch af waarom RB, die nou niet bekend staat om coureurs met fluwelen handschoenen aan te pakken, zo voorzichtig en geduldig is. Snap het echt niet.quote:
its all about the money(denk ik )quote:Op maandag 2 december 2024 10:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vraag mij toch af waarom RB, die nou niet bekend staat om coureurs met fluwelen handschoenen aan te pakken, zo voorzichtig en geduldig is. Snap het echt niet.
https://eenvandaag.avrotr(...)word-je-zelf-gedood/quote:Op maandag 2 december 2024 10:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vraag mij toch af waarom RB, die nou niet bekend staat om coureurs met fluwelen handschoenen aan te pakken, zo voorzichtig en geduldig is. Snap het echt niet.
Dat geld van Slim? Bij zo'n rijk bedrijf als RB is dat toch gewoon een fooi? Of is Mexico een goudmijn voor de verkoop van blikjes?quote:Op maandag 2 december 2024 10:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
its all about the money(denk ik )
en ik denk dat Perez al 1 of 2 races weet wat er gaat gebeuren
wat @Tijn postquote:Op maandag 2 december 2024 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat geld van Slim? Bij zo'n rijk bedrijf als RB is dat toch gewoon een fooi?
quote:Op maandag 2 december 2024 10:28 schreef Evenstar het volgende:
Ja, (bijna) iedereen zeurt in de auto, terwijl ze vol adrenaline zitten, over andere coureurs. Hij hield mij op, hij gaf mij geen ruimte, hij duwde mij buiten de baan etc. etc. Max deed dit zelden, tot dit jaar. Hij is niet dom en zag dat het nut had en de rest, vooral Norris/McLarenhier misbruik van aan het maken waren. Verschil is dat Max vele malen alerter is en veel meer aandacht voor details heeft dan Norris en hele crew van McLaren bijelkaar, dus als hij het spelletje ook zo gaat spelen heb je een probleem.
Wat betreft Russell is het een heel ander verhaal. Max zegt geen woord over dat Russell in de auto, vol met adrenaline, heeft lopen klagen. Waar het Max om gaat is dat Russell dan tijdens de interviews, voordat ze richting de stewards gaan relatief normaal doet, en dan bij de stewards er alles aan doet om Max te naaien.
Daarna was eigenlijk 99,9% van de echte liefhebbers van de sport, inclusief mensen die normaal gesproken echt geen Max fan zijn (reddit, F1TV, SkySports, en andere social media) het met elkaar eens dat het nergens op sloeg dat Max straf kreeg. Russell heeft met deze actie niet alleen Max genaaid, maar ook F1, en de stewards en de FIA, want alles en iedereen keerde zich tegen hun.
Kan je nog zo hard roepen "ja, maar Max deed hetzelfde". Nee, Max deed niet hetzelfde.
Max heeft in al die jaren nog nooit een andere coureur zo voor de bus gegooid, zelfs niet in 2021 toen hij met Lewis aan het vechten was. Dat hij dit nu wel doet zegt eigenlijk heel veel, want hij is al WK en hij is niet in een gevecht met Russell.
Je wil hem door een drugskartel laten omleggen?quote:Op maandag 2 december 2024 10:38 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat @:Tijn post
je wilt op een zo goed mogelijke manier van hem af
neequote:Op maandag 2 december 2024 10:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je wil hem door een drugskartel laten omleggen?![]()
RBR krijgt meer sponsorgeld binnen dan ze uit mogen geven, dus ik denk dat veel van dat sponsorgeld rechtstreeks in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt. Zal ook wel een beetje zuur zijn voor Horner dat hij nog geen aandeelhouder is. En ja, die aandeelhouders zijn al stinkend rijk, maar die zijn dat niet geworden door nee te zeggen tegen gratis geld. Ben wel benieuwd wie er voor Perez komt, een Zuid-Amerikaan zou goed zijn voor de marketing, maar Colapinto lijkt me echt nog niet klaar, en andere talenten zijn nog minder ver in hun ontwikkeling volgens mij.quote:Op maandag 2 december 2024 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat geld van Slim? Bij zo'n rijk bedrijf als RB is dat toch gewoon een fooi? Of is Mexico een goudmijn voor de verkoop van blikjes?
Ah, helder.quote:Op maandag 2 december 2024 10:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
RBR krijgt meer sponsorgeld binnen dan ze uit mogen geven, dus ik denk dat veel van dat sponsorgeld rechtstreeks in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt. Zal ook wel een beetje zuur zijn voor Horner dat hij nog geen aandeelhouder is. En ja, die aandeelhouders zijn al stinkend rijk, maar die zijn dat niet geworden door nee te zeggen tegen gratis geld. Ben wel benieuwd wie er voor Perez komt, een Zuid-Amerikaan zou goed zijn voor de marketing, maar Colapinto lijkt me echt nog niet klaar, en andere talenten zijn nog minder ver in hun ontwikkeling volgens mij.
Colapinto wordt het inderdaad ook nietquote:Op maandag 2 december 2024 10:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
RBR krijgt meer sponsorgeld binnen dan ze uit mogen geven, dus ik denk dat veel van dat sponsorgeld rechtstreeks in de zakken van de aandeelhouders verdwijnt. Zal ook wel een beetje zuur zijn voor Horner dat hij nog geen aandeelhouder is. En ja, die aandeelhouders zijn al stinkend rijk, maar die zijn dat niet geworden door nee te zeggen tegen gratis geld. Ben wel benieuwd wie er voor Perez komt, een Zuid-Amerikaan zou goed zijn voor de marketing, maar Colapinto lijkt me echt nog niet klaar, en andere talenten zijn nog minder ver in hun ontwikkeling volgens mij.
Bron?quote:Op maandag 2 december 2024 10:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
Colapinto wordt het inderdaad ook niet
quote:
Uiteindelijk zou het eigenlijk ook weinig moeten uitmaken welke verklaringen coureurs geven bij de stewards.quote:Op maandag 2 december 2024 10:28 schreef Evenstar het volgende:
Als je voorzitter bent van de GPDA kun je daar niet gaan zitten bij de steward s en proberen een andere rijder te naaienquote:Op maandag 2 december 2024 11:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou het eigenlijk ook weinig moeten uitmaken welke verklaringen coureurs geven bij de stewards.
Een coureur laat een bepaalde handeling / gedrag zien die wel/niet mag volgens de regels. Een coureur kan hooguit iets meer context toevoegen aan waarom hij iets deed, maar uiteindelijk zouden de stewards gewoon moeten kijken naar de feiten: data + videobeelden.
Ik vind het niet zo'n probleem dat Russel de boel probeert te overdrijven. Het wordt pas een probleem als de stewards zich daardoor laten benvloeden.
Ik heb wel probleem met beide eigenlijk.quote:Op maandag 2 december 2024 11:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou het eigenlijk ook weinig moeten uitmaken welke verklaringen coureurs geven bij de stewards.
Een coureur laat een bepaalde handeling / gedrag zien die wel/niet mag volgens de regels. Een coureur kan hooguit iets meer context toevoegen aan waarom hij iets deed, maar uiteindelijk zouden de stewards gewoon moeten kijken naar de feiten: data + videobeelden.
Ik vind het niet zo'n probleem dat Russel de boel probeert te overdrijven. Het wordt pas een probleem als de stewards zich daardoor laten benvloeden.
Het is duidelijk dat jij geen sporter bent. In het heetst van de strijd een opmerking maken, in het voetbal een schwalbe maken, ok. Niet netjes, maar iedereen zit vol adrenaline. Uren later fris gedoucht alsnog keihard pleiten om iemand anders een straf aan te naaien is echt not done. Zeker als sporters onderling. Dat teams procederen (hoeft van mij ook niet) vind ik nog wat anders.quote:Op maandag 2 december 2024 11:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wurz is chairman, Russell is director, samen met Anastasia Fowle (legal).quote:Op maandag 2 december 2024 11:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als je voorzitter bent van de GPDA kun je daar niet gaan zitten bij de steward s en proberen een andere rijder te naaien
dan moet je geen voorzitter zijn
Lewis heeft Max ziekenhuis in geholpen en nog heb ik hem nooit zoiets over Lewis horen roepen.quote:Op maandag 2 december 2024 11:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij geen sporter bent. In het heetst van de strijd een opmerking maken, in het voetbal een schwalbe maken, ok. Niet netjes, maar iedereen zit vol adrenaline. Uren later fris gedoucht alsnog keihard pleiten om iemand anders een straf aan te naaien is echt not done. Zeker als sporters onderling. Dat teams procederen (hoeft van mij ook niet) vind ik nog wat anders.
Om de metafoor met voetbal af te maken: als twee voetballers voor de tuchtcommissie moeten komen dan zeggen ze altijd dat het wel meeviel. Je naait een collega niet.
Norris kreeg de standaard voor dubbel geel negeren, Hamilton de standaard voor 10km te hard gaan en Russell de standaard voor een te groot gat laten.quote:Op maandag 2 december 2024 11:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wel mooi om te zien dat de Britten nu ook massaal over de straffen van de FIA heen vallen.
wrong passportquote:Op maandag 2 december 2024 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Norris kreeg de standaard voor dubbel geel negeren, Hamilton de standaard voor 10km te hard gaan en Russell de standaard voor een te groot gat laten.
Het gaat over die van Verstappen dus
En vooral als je tussen dat je in de auto zat, bij de camera's al aan het downplayen bent.. en dan later bij de stewards weer van leer trekt.quote:Op maandag 2 december 2024 11:22 schreef Evenstar het volgende:
Wat Russell heeft gedaan is gewoon naaien, terwijl hij niet in de auto zat en er uren over heeft kunnen nadenken.
Dit valt slecht met voetbal te vergelijken. Een voetballer maakt het weinig uit hoeveel wedstrijden een tegenspeler nu wordt geschorst na een rode kaart. Volgende week speel je weer tegen een andere tegenstander. Bij de F1 bepaalt de straf de startopstelling voor de volgende dag en heb je een direct belang bij de straf die je concurrent krijgt.quote:Op maandag 2 december 2024 11:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij geen sporter bent. In het heetst van de strijd een opmerking maken, in het voetbal een schwalbe maken, ok. Niet netjes, maar iedereen zit vol adrenaline. Uren later fris gedoucht alsnog keihard pleiten om iemand anders een straf aan te naaien is echt not done. Zeker als sporters onderling. Dat teams procederen (hoeft van mij ook niet) vind ik nog wat anders.
Om de metafoor met voetbal af te maken: als twee voetballers voor de tuchtcommissie moeten komen dan zeggen ze altijd dat het wel meeviel. Je naait een collega niet.
Zal best, maar dat mag ook niet he. Een overtreding is een individuele overtreding en daarmee moet je geen optelsommetje van vorige -niet hetzelfde- incidenten bij meenemen.quote:Op maandag 2 december 2024 08:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
Optelsommetje na Brazili? Dat was ook een veiligheidsdingetje, Norris let niet op en kent de regels niet.
Het is de FIA, geen goed lopende organisatie.quote:Op maandag 2 december 2024 11:35 schreef Red_85 het volgende:
Zal best, maar dat mag ook niet he. Een overtreding is een individuele overtreding en daarmee moet je geen optelsommetje van vorige -niet hetzelfde- incidenten bij meenemen.
Ja, ach, hij mist wel meer.quote:Op maandag 2 december 2024 11:37 schreef Troel het volgende:
Maar hoezo kan Norris die vlag gemist hebben? Dat soort dingen komt toch direct op je stuur binnen? (toch?)
Dat is hij ook niet. Hij is Director (1 vd 2). Alexander Wrz is de voorzitter.quote:Op maandag 2 december 2024 11:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Als je voorzitter bent van de GPDA kun je daar niet gaan zitten bij de steward s en proberen een andere rijder te naaien
dan moet je geen voorzitter zijn
een te grote rol voor het gedrag hij laat zienquote:Op maandag 2 december 2024 11:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is hij ook niet. Hij is Director (1 vd 2). Alexander Wrz is de voorzitter.
Hij is gn voorzitter. Alexander Wrz is de voorzitter.quote:Op maandag 2 december 2024 11:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik heb wel probleem met beide eigenlijk.
Je hebt gelijk hoor, de stewards horen gewoon naar de feiten te kijken en moeten niet benvloed worden door de coureurs. Ik denk dat het ook niet helpt dat Russel de voorzitter is van GPDA. Die kan dan niet alleen vanuit zichzelf praten, maar ook vanuit zijn voorzitterschap.
Waar Max vooral over valt is dat Russell gewoon aan het liegen was dat Max dit met opzet heeft gedaan, terwijl hij juist zegt dat hij Alonso niet wilde naaien en ruimte wilde laten. Russell daarentegen denkt "ik rij lekker naar hem toe, terwijl ik hem al seconden lang zie, en doe dan net alsof ik crash".
Er is een verschil tussen aankaarten wat je denkt dat iemand verkeerd heeft gedaan (hij gaf mij geen ruimte, hij negeerde gele vlaggen) en liegen/uitlokken door zelf als een idioot te gaan rijden en dan te beweren dat iemand je opzettelijk aan het blokken was.
Dat de stewards daar dan ook nog in meegaan maakt het alleen maar erger.
Boven iedereen. Ook bij de 2de SC situatie. 'SC Ending' maar de lichten bleven aanstaan totdat de SC echt naar binnen ging. Daarom kon Max zn harde banden niet goed opwarmen en zag je hem 2x wegglijden. Hij bleef voor de zekerheid binnen die 5 lengtes omdat de lichten nog aanstonden.quote:Op maandag 2 december 2024 09:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hij heeft hem niet gemist. Echt gewoon niet.quote:Op maandag 2 december 2024 11:39 schreef Managarm het volgende:
[..]
Het is de FIA, geen goed lopende organisatie.
[..]
Ja, ach, hij mist wel meer.
Misschien kan hij dan steward worden.quote:Op maandag 2 december 2024 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij heeft hem niet gemist. Echt gewoon niet.
Anders moet hij zijn helm inleveren en achter een bureau gaan zitten.
En langs de baan. Op zijn stuur hoort hij het ook te krijgen maar dat zie ik in het fragment niet direct.quote:Op maandag 2 december 2024 11:37 schreef Troel het volgende:
Maar hoezo kan Norris die vlag gemist hebben? Dat soort dingen komt toch direct op je stuur binnen? (toch?)
quote:Op maandag 2 december 2024 11:44 schreef Gremen het volgende:
Noris moet eens uit de kast komen, dan valt er een last van zijn schouders.
Denk dat hij dacht wel WDC te kunnen worden, om het dan te vertellen. Zo van "Als eerste homo in een macho mannensport WDC worden is geweldig bla bla bla". Nu dat er niet meer in zit, zie je hem meteen weer meer depressief worden.
Gelukkig lifte hij niet tijdens geel, alleen echte coureurs liften niet.quote:Op maandag 2 december 2024 11:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik zag ook langskomen dat Norris depressief zou zijn nadat mensen zijn reactie zagen.
Nou goed, natuurlijk is hij een beetje down na zo'n klote resultaat waarin hij voor de win kon vechten. Niet zo raar natuurlijk dat hij niet zo opgewekt is dan.
quote:Op maandag 2 december 2024 11:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig lifte hij niet tijdens geel, alleen echte coureurs liften niet.
Ik zal altijd diep van binnen fan van Ferrari zijn.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Voor wie zijn jullie in de laatste race? Norris of Leclerc?
Charles.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
dan breng ik de balans en ga ik voor Doohanquote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zal altijd diep van binnen fan van Ferrari zijn.
Om mijn pre-season voorspelling uit te laten komen, zou ik voor Norris moeten zijn, maar ook ik ben inmiddels een beetje op hem afgeknapt, dus ik zou het wel episch vinden als het Leclerc nog lukt.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wij zien niet alles van de display's volgens mij.quote:Op maandag 2 december 2024 11:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En langs de baan. Op zijn stuur hoort hij het ook te krijgen maar dat zie ik in het fragment niet direct.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.formula1.com/(...).1817271661221587226
Op zijn stuur is niets te zien volgens mij, raar.
Las het gister idd.quote:
Nu hun golden boys eindelijk een keer zijn aangepakt.quote:Op maandag 2 december 2024 11:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wel mooi om te zien dat de Britten nu ook massaal over de straffen van de FIA heen vallen.
Sjarrel, hands down.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Latifi.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
No way dat hij ze niet zag.quote:Op maandag 2 december 2024 12:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Max zag de vlaggen wel. Norris niet. Voor zover iedereen kon zien zagen we ook niets op het stuur.
Je snapt wel wat ik bedoelquote:
Held.quote:Op maandag 2 december 2024 12:13 schreef Questular het volgende:
Ik hoop dat Norris wel gewoon 2e wordt.
Interessant. Nu hebben we ook de beweegredenen van de stewards.quote:De FIA heeft maandag uitleg gegeven voor het uitblijven van een safetycarsituatie tijdens de Grand Prix van Qatar zondag. Een losgewaaide spiegel op het rechte stuk was geen reden voor een neutralisatie.
"Het is normaal dat de safetycar niet de baan op komt als er een klein stukje op de baan ligt, buiten de racelijn", liet de autosportfederatie maandag in een verklaring weten.
"Nadat de spiegel werd geraakt, was er wel veel puin op de baan. Er volgden een paar lekke banden. Dat dwong ons om de safetycar in te zetten." De wedstrijdleiding maakte geen gebruik van een virtuele safetycar. "Dat was geen oplossing omdat het veld dan verspreid blijft. Dan is er niet genoeg tijd voor een marshal om de baan op te gaan."
De FIA gaat in overleg met de Formule 1-teams nog wel kijken of dit in het vervolg anders moet worden aangepakt.
Poten af van gezagsdragers.quote:Op maandag 2 december 2024 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu hun golden boys eindelijk een keer zijn aangepakt.
Alle 3 in 1 race en ter compensatie misschien. Maakt het lekker, maar niet goed.
In mijn belevingswereld is een onderdeel buiten de lijn op een recht stuk in een drs zone toch wel een hele andere koek dan een onderdeel buiten de lijn in een technisch stuk.quote:Op maandag 2 december 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)am-voor-spiegel.html
[..]
Interessant. Nu hebben we ook de beweegredenen van de stewards.
Dit ga ik eens nalopen in 'het stewards topic' zodra ik tijd heb.
Eens alleen vind ik niet dat Max hier Russel voor de bus gooide. Eerder andersom, Russel gooit Max voor de bus alleen Max kan George nog net bij zijn mouw grijpen en er mee onder trekken. Max heeft Russel iets beter voor 't wiel gelegd waardoor nu iedereen op 1tje na kei hard over Russel blijft denderen......quote:Op maandag 2 december 2024 10:28 schreef Evenstar het volgende:
Klapvee.quote:Op maandag 2 december 2024 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat geld van Slim? Bij zo'n rijk bedrijf als RB is dat toch gewoon een fooi? Of is Mexico een goudmijn voor de verkoop van blikjes?
2nd that.quote:Op maandag 2 december 2024 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In mijn belevingswereld is een onderdeel buiten de lijn op een recht stuk in een drs zone toch wel een hele andere koek dan een onderdeel buiten de lijn in een technisch stuk.
Gisteravond al.quote:Op maandag 2 december 2024 12:39 schreef Nober het volgende:
Hebben we al een officiele uitslag of is de uitslag nog veranderd nadat Max als eerste over de finish kwam?
Zeker is de uitslag veranderd nadat die over de finish kwam. Zou ook wel bizar zijn als de rest van het veld zou crashen voor ze over de finish geraken.quote:Op maandag 2 december 2024 12:39 schreef Nober het volgende:
Hebben we al een officiele uitslag of is de uitslag nog veranderd nadat Max als eerste over de finish kwam?
De aandeelhouders bepalen dat inderdaad.quote:Op maandag 2 december 2024 10:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En nog even een BS argument van dr Marko.quote:It is Red Bull's "shareholders" who will decide Sergio Perez's fate after Abu Dhabi, Dr Helmut Marko has revealed.
Knip
The plan is that there will be a meeting after Abu Dhabi, and we will report the results of this meeting to our shareholders (who are Chalerm Yoovidhya (51 percent) and Mark Mateschitz (49pc), who will then decide what the driver lineup of the two teams will look like next year, Marko told ORF.
https://www.grandprix.com(...)fate-says-marko.html
VSC had echt wel gekund denk ik. Ook al is het veld verspreid, er zal altijd wel een gap zijn om een marshal even een paar seconden de baan op te sturen om dat ding op te rapen.quote:Op maandag 2 december 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is dus niet Marko zijn beslissing zoals hij het laat lijken.quote:Op maandag 2 december 2024 12:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De aandeelhouders bepalen dat inderdaad.
Over het stoeltje van Prez zei Dr. Marko vorige week het volgende.
[..]
En nog even een BS argument van dr Marko.
"The main thing here was to win the world championship with Max, but for our employees it is a disappointment because their bonuses at the end of the season depend on our position in the constructors' championship. And this year we have no chance of winning it."
En wie houdt Perez in die auto
Met een VSC was dat ook wel gelukt denk ik dan...quote:Op maandag 2 december 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zal altijd diep van binnen fan van Ferrari zijn.
Het verhaaltje "iedereen is Ferrari fan" komt voort uit een geniaal staaltje branding. Gewoon voorhouden dat Ferrari groter is dan alles, en dat maakt hun merk zo sterk.quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack.
Maar puntje bij paaltje maakt het mij niet heel veel uit. Beide coureurs zouden het verdienen. Het zou wel leuk zijn als we nog wat vuurwerk krijgen die laatste race, het zij constructeurs, het zij onderling.
Van Marko weten we toch al een jaar dat hij Perez al gewieberd zou hebben? Het is meer dat Horner het dus niet (alleen) bepaalt.quote:Op maandag 2 december 2024 12:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is dus niet Marko zijn beslissing zoals hij het laat lijken.
Zijn standpunt is wel duidelijk omtrent casus Perez. Maar hij heeft niet de complete macht.
Hij heet Zak (ja, echt!).quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen kijker van oudsher dus snap geen klote van dat aanhangen van Ferrari, zou dan eerder voorkeur hebben jegens het irriteren aan Zack.
Maar puntje bij paaltje maakt het mij niet heel veel uit. Beide coureurs zouden het verdienen. Het zou wel leuk zijn als we nog wat vuurwerk krijgen die laatste race, het zij constructeurs, het zij onderling.
quote:Op maandag 2 december 2024 11:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig lifte hij niet tijdens geel, alleen echte coureurs liften niet.
Perez kon tot voor kort op zich nog gewoon. Hield zich gedeisd naast Max en bracht geld binnen.quote:Op maandag 2 december 2024 12:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Van Marko weten we toch al een jaar dat hij Perez al gewieberd zou hebben? Het is meer dat Horner het dus niet (alleen) bepaalt.
Perez zorgt voor veel geld, wellicht direct en anders indirect met de blikjes en merchandise verkopen in midden en zuid Amerika. Helaas is Colapinto geen gegadigde meer, ergens van de week zei Marko dat hij langzamer is dan wat ze zelf in huis hebben. Ik hoop het niet maar misschien maakt Tsunoda kans op de stoel als hij tijdens die test volgende week ook echt snel is.
Nee. Daar kan ik inkomen. We hebben een regel tegenwoordig dat zodra er personen of vehicles on track zijn, de wedstrijd geneutraliseerd moet worden. Bij een VSC situatie had iemand ook op de baan moeten lopen, terwijl er toch auto's blijven rijden met 150+ daar. De gaten zijn niet groot genoeg om het veilig te doen. Ga jij de snelweg op lopen als er een onderdeel ligt? Nee, ik ook niet.quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een VSC was dat ook wel gelukt denk ik dan...
En daarom had dit direct een SC moeten zijn en niet na 5 6 ronden pas.quote:En nee, het lag niet in de racelijn maar bij een inhaalactie (of uitwijken bij blauwe vlag) is het ineens wel een lijn waar gereden wordt.
Dit zag iedereen hier ongeveer al aankomen...
Misschien een idee om een SVSC volgend jaar te implementeren.quote:Op maandag 2 december 2024 12:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een VSC was dat ook wel gelukt denk ik dan...
En nee, het lag niet in de racelijn maar bij een inhaalactie (of uitwijken bij blauwe vlag) is het ineens wel een lijn waar gereden wordt.
Dit zag iedereen hier ongeveer al aankomen...
Max is de eerste ooit en zal ook de enige ooit zijn die straf kreeg voor het ophouden van een coureur die zelf ook niet in een snelle ronde zat.quote:Op maandag 2 december 2024 08:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Max zijn straf was een peulenschil vergeleken met die van Lando. Die eerste mag van mij wel iets pas op de plaats maken met zijn uitspraken wat mij betreft.
Leclercquote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dat zou kunnen op pitlimiter snelheid idd, dus 80km/u ofzo.quote:Op maandag 2 december 2024 13:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien een idee om een SVSC volgend jaar te implementeren.
Een korte VSC waarbij de verwachtte tijd rond de 10 seconden is.
Kan je op de knop drukken, marshal rent de baan op en door.
Erger nog.quote:Op maandag 2 december 2024 11:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En langs de baan. Op zijn stuur hoort hij het ook te krijgen maar dat zie ik in het fragment niet direct.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.formula1.com/(...).1817271661221587226
Op zijn stuur is niets te zien volgens mij, raar.
Dat is wel heel erg langzaam.quote:Op maandag 2 december 2024 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat zou kunnen op pitlimiter snelheid idd, dus 80km/u ofzo.
Enige is wel, als je zoiets in een DRS-trein activeert, is de kans op een crash wel groot.
Dus mss eerst VSC, dan die pitlimiter en dan weer terug naar VSC.
Luigi only follow the Ferrariquote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Charlesquote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik gun het ze beiden wel dus may the best driver win.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Eensquote:Op maandag 2 december 2024 13:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Max is de eerste ooit en zal ook de enige ooit zijn die straf kreeg voor het ophouden van een coureur die zelf ook niet in een snelle ronde zat.
Lando kreeg gewoon de standaard 10 seconden stop en go die staat voor het negeren van dubbel geel.
Niet leuk voor hem maar hij had ook gewoon net als Max, Charles en Oscar van zijn gas moeten gaan toen die vlaggen gezwaaid werden.
quote:Op maandag 2 december 2024 08:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Er staat niet bij hoeveel en hoe lang je moet liften, maar dat je liften moet. Je kan moeilijk bij elk (double)yellow de strafmaat veranderen, dan wordt het willekeur. Dit was een hele korte maar het ergste is imo dat Norris dat hele geel niet gezien heeft en dat zijn engineer hem ook niet heeft ingelicht.quote:Op maandag 2 december 2024 13:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens
Ik begrijp dat een zware straf gerechtvaardigd is als het gaat om een belangrijke veiligheidsmaatregel. Maar hoeveel veiliger wordt het echt als een coureur de snelheid slechts een heel klein beetje te verlaagt? Als een tiende verliezen al genoeg is, terwijl een straf zo’n 30 seconden kost. Dat voelt niet helemaal logisch.
Dus wat dat betreft heb ik alle begrip voor 'de boze Britten'.
Deze is ook goed om in gedachten te houden:quote:
Uiteraard moet er een fantasiefunctie gezocht worden om het gezichtsverlies te beperken.quote:
Het document: 3 is voor een enkele, 5 voor een dubbele.quote:Op maandag 2 december 2024 13:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Deze is ook goed om in gedachten te houden:
[ x ]
Die 3 plaatsen gridpenalty worden er uiteraard wel weer 5 als je Max Verstappen heet.
[ x ]
Ferrari.quote:Op maandag 2 december 2024 12:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ja, het is zwaar maar dat heeft ook een goede rede want het gaat immers om dubbel geel.quote:Op maandag 2 december 2024 13:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens
Ik begrijp dat een zware straf gerechtvaardigd is als het gaat om een belangrijke veiligheidsmaatregel. Maar hoeveel veiliger wordt het echt als een coureur de snelheid slechts een heel klein beetje te verlaagt? Als een tiende verliezen al genoeg is, terwijl een straf zo’n 30 seconden kost. Dat voelt niet helemaal logisch.
Dus wat dat betreft (dat = 10 sec S&G) heb ik alle begrip voor 'de boze Britten'.
Ja, dit inderdaad. Zwaai met dubbel geel daar. Instrueer de coureurs om daar uiterst links te rijden en laat vervolgens even een mannetje vanuit de pitexit die spiegel oprapen.quote:Op maandag 2 december 2024 12:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
VSC had echt wel gekund denk ik. Ook al is het veld verspreid, er zal altijd wel een gap zijn om een marshal even een paar seconden de baan op te sturen om dat ding op te rapen.
En anders instrueer je de rijders om even zo ver mogelijk links te rijden.
Nu naai je 2 coureurs hard met hun lekke banden, en nog een aantal vanwege een safety car op een ongelukkig moment.
Ik niet. Norris heeft heel die dubbele gele vlag niet gezien, dus volledig terecht die straf.quote:Op maandag 2 december 2024 13:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eens
Dus wat dat betreft (dat = 10 sec S&G) heb ik alle begrip voor 'de boze Britten'.
Wel een stukje schijnveiligheid natuurlijk op deze manier. Maar ja, hoe ga je zoiets fatsoenlijk meetbaar maken. Als je zegt 'aanzienlijk vertraagd' is ook 'aanzienlijk' intreperteerbaar. En hoe zit het verschil in dubbel geel in bocht en dubbel geel op recht stukquote:Op maandag 2 december 2024 14:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En hoewel ik het eens ben met dat een 10de seconde vertraging te weinig is
Nice find.quote:
Je stopt met zo hard mogelijk gaan en concentreert je in plaats daarvan op anticiperen op gevaarlijke situaties.quote:Op maandag 2 december 2024 14:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Wel een stukje schijnveiligheid natuurlijk op deze manier. Maar ja, hoe ga je zoiets fatsoenlijk meetbaar maken. Als je zegt 'aanzienlijk vertraagd' is ook 'aanzienlijk' intreperteerbaar. En hoe zit het verschil in dubbel geel in bocht en dubbel geel op recht stuk
Hij kan ze niet 'niet gezien' hebben. Hij heeft ze bewust genegeerd.quote:Op maandag 2 december 2024 14:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik niet. Norris heeft heel die dubbele gele vlag niet gezien, dus volledig terecht die straf.
En hoewel ik het eens ben met dat een 10de seconde vertraging te weinig is, geeft dat in ieder geval aan dat je de vlaggen gezien hebt en daarop reageert. Dat was bij Norris totaal niet het geval.
Dan maakt het niet eens uit wat de situatie is.
Gewoon alle rijders laten stoppen op de baan waar ze op dat moment rijden en daarna een herstart vanaf die plek. Kan dan bijv met de borden van de vlaggenquote:Op maandag 2 december 2024 13:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Misschien een idee om een SVSC volgend jaar te implementeren.
Een korte VSC waarbij de verwachtte tijd rond de 10 seconden is.
Kan je op de knop drukken, marshall rent de baan op en door.
Dani Ricquote:
Ja, dat zou wel de verstandigste keuze zijn, maar Max was ook niet de verstandigste keuze indertijd.quote:Op maandag 2 december 2024 15:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dani Ric![]()
Denk dat ze toch gaan voor Yuki.
Ze moeten eigenlijk wel, Lawson heeft net 6 races gereden terwijl Yuki al 5 jaar bezig is.quote:Op maandag 2 december 2024 15:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dani Ric![]()
Denk dat ze toch gaan voor Yuki.
Eigenlijk wist ik dit, maar het wil er op de 1 of andere manier maar niet bij me in dat ie zo heet.quote:
quote:Wat betreft de straf van Verstappen in de kwalificatie had Alonso een goed antwoord.
"Als dat het geval is, ga ik in mijn opwarmronde in Abu Dhabi accelereren naar mijn rivaal en vragen om hem te straffen."
quote:
quote:Wat betreft de straf van Verstappen in de kwalificatie had Alonso een goed antwoord.
"Als dat het geval is, ga ik in mijn opwarmronde in Abu Dhabi accelereren naar mijn rivaal en vragen om hem te straffen."
#F1
Geen probleem mee dat mensen fan zijn. Nu is dit denk ik wel meer vanwege nostalgie en andere gevoelens dan dat Ferrari zo goed presteert de laatste jaren.quote:Op maandag 2 december 2024 12:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het verhaaltje "iedereen is Ferrari fan" komt voort uit een geniaal staaltje branding. Gewoon voorhouden dat Ferrari groter is dan alles, en dat maakt hun merk zo sterk.
Ferrari maakt zo nu en dan wel een opleving door. Gaat zeker weten beter dan een jaar of 10 terug.quote:Op maandag 2 december 2024 15:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen probleem mee dat mensen fan zijn. Nu is dit denk ik wel meer vanwege nostalgie en andere gevoelens dan dat Ferrari zo goed presteert de laatste jaren.
Nu kom ik (relatief gezien) net kijken, dus grote kans dat ik over een paar jaar ook gevoelens heb bij bepaalde teams terwijl deze helemaal niet zo best presteren.
Maar dat is niet eens MBS n van vorig jaar.quote:Op maandag 2 december 2024 14:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Piastri vs. MBS
Die wil naar z'n team toe ipv het geforceerde camera momentje van MBS.
Had dat nou maar niet gedaan.quote:Op maandag 2 december 2024 15:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ferrari maakt zo nu en dan wel een opleving door. Gaat zeker weten beter dan een jaar of 10 terug.
Presteren nu wat wisselvallig. Zoals eigenlijk al sinds lange tijd.
Vind zelf Mercedes een redelijk gaaf team omdat ze de periode 2019-2020 het spelletje vrij goed doorhadden en ik toen ook was serieuzer begon te kijken. En daarover ook leuke content gingen maken, wat ze nu overigens nog doen.
Volgens mij was die bonus bij Mercedes 25k elk jaar dat ze de constructeurstitel wonnen, dus reken maar dat veel werknemers op de fabriek ook niet echt blij meer zijn met Perez.quote:Op maandag 2 december 2024 12:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De aandeelhouders bepalen dat inderdaad.
Over het stoeltje van Prez zei Dr. Marko vorige week het volgende.
[..]
En nog even een BS argument van dr Marko.
"The main thing here was to win the world championship with Max, but for our employees it is a disappointment because their bonuses at the end of the season depend on our position in the constructors' championship. And this year we have no chance of winning it."
En wie houdt Perez in die auto
🧐quote:
Dat maakt het alleen maar ergerquote:Op maandag 2 december 2024 15:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij kan ze niet 'niet gezien' hebben. Hij heeft ze bewust genegeerd.
Misschien wegens de omstandigheden en misschien had de SC al naar buiten gestuurd moeten worden, maar hij kan ze onmogelijk niet gezien hebben.
As zijn bewering waar zou zijn. Wat hier waarheid is is moeilijk vast te stellen.quote:
Niemand van ons kan in zijn hoofd kijken en met zekerheid zeggen of Norris jokt of niet, maar zelf ben ik geneigd hem te geloven als hij zegt dat hij ze niet gezien heeft.quote:Op maandag 2 december 2024 15:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij kan ze niet 'niet gezien' hebben. Hij heeft ze bewust genegeerd.
Misschien wegens de omstandigheden en misschien had de SC al naar buiten gestuurd moeten worden, maar hij kan ze onmogelijk niet gezien hebben.
Dat neemt niet weg dat de penalty terecht is. En imho zwaarder zou mogen zijn als hij inderdaad bewust de gele vlaggen genegeerd heeft.quote:Op maandag 2 december 2024 16:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
As zijn bewering waar zou zijn. Wat hier waarheid is is moeilijk vast te stellen.
Bij planetf1 word dat ook besproken, het lijkt er op dat Lando minder capaciteit over heeft dan bijvoorbeeld Max die wel scherp is en reageert wanneer dubbel geel gezwaaid word.quote:Op maandag 2 december 2024 16:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Niemand van ons kan in zijn hoofd kijken en met zekerheid zeggen of Norris jokt of niet, maar zelf ben ik geneigd hem te geloven als hij zegt dat hij ze niet gezien heeft.
Niet dat dat het beter maakt, trouwens.
Dat Lando als mens niet het helderste lichtje aan de kerstboom is, is al wel een paar jaar duidelijk (zie bijv. Grill the Grid), maar juist dit seizoen is m.i. duidelijk geworden dat hij een onoplettende coureur is die blijkbaar ook de regels niet altijd kent (zie Brazili). Misschien vertrouwt hij er te veel op dat zijn team hem informeert (wat ze dus niet altijd - goed - doen), maar sowieso neemt hij wat dat betreft dus niet zelf het heft in handen en dat is een van de dingen wat me het meest is tegengevallen dit jaar, wat Norris betreft.
Dus 'niet gezien' of 'genegeerd', het is allebei niet goed te praten, imho.
Ik zeg ook niks over terechtheid, maar of we wel of niet uit kunnen gaan of het (on)bewust was.quote:Op maandag 2 december 2024 16:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat de penalty terecht is. En imho zwaarder zou mogen zijn als hij inderdaad bewust de gele vlaggen genegeerd heeft.
Alleen Verstappen en Alonso hebben daar regelmatig blijk van gegeven in het verleden.quote:Op maandag 2 december 2024 16:43 schreef Netsplitter het volgende:
Er zijn er ook zeer weinig die tijdens de race de race volgen op de schermen.
Of verplicht allemaal een rondje door de pitstraat. Maar ja, Russell had al gepit...quote:Op maandag 2 december 2024 14:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dit inderdaad. Zwaai met dubbel geel daar. Instrueer de coureurs om daar uiterst links te rijden en laat vervolgens even een mannetje vanuit de pitexit die spiegel oprapen.
En toch is hij een professioneel coureur. Vanaf jongs af aan worden de vlaggen in je kop geprent en wat ze betekenen. Dat is 2de natuur inmiddels als je in de F1 terecht komt.quote:Op maandag 2 december 2024 16:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Niemand van ons kan in zijn hoofd kijken en met zekerheid zeggen of Norris jokt of niet, maar zelf ben ik geneigd hem te geloven als hij zegt dat hij ze niet gezien heeft.
Niet dat dat het beter maakt, trouwens.
Dat Lando als mens niet het helderste lichtje aan de kerstboom is, is al wel een paar jaar duidelijk (zie bijv. Grill the Grid), maar juist dit seizoen is m.i. duidelijk geworden dat hij een onoplettende coureur is die blijkbaar ook de regels niet altijd kent (zie Brazili). Misschien vertrouwt hij er te veel op dat zijn team hem informeert (wat ze dus niet altijd - goed - doen), maar sowieso neemt hij wat dat betreft dus niet zelf het heft in handen en dat is een van de dingen wat me het meest is tegengevallen dit jaar, wat Norris betreft.
Dus 'niet gezien' of 'genegeerd', het is allebei niet goed te praten, imho.
Perez ookquote:Op maandag 2 december 2024 16:43 schreef Netsplitter het volgende:
Er zijn er ook zeer weinig die tijdens de race de race volgen op de schermen.
Ik geloof het wel hoor, kan me die speciefieke ronde niet zo heel goed herinneren maar hij hoeft maar met iets bezig te zijn op z'n stuur en het is gemist.quote:Op maandag 2 december 2024 17:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En toch is hij een professioneel coureur. Vanaf jongs af aan worden de vlaggen in je kop geprent en wat ze betekenen. Dat is 2de natuur inmiddels als je in de F1 terecht komt.
Never nooit niet dat hij ze niet heeft gezien. Echt niet. Dat geloof ik niet.
Heeft hij ze niet gezien, is hij ongeschikt.
Heeft hij ze genegeerd, is hij een valspeler en een gevaar voor iedereen op en naast de baan.
Fragment staat hierboven ergens.quote:Op maandag 2 december 2024 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik geloof het wel hoor, kan me die speciefieke ronde niet zo heel goed herinneren maar hij hoeft maar met iets bezig te zijn op z'n stuur en het is gemist.
Neemt niet weg dat de straf terecht is.
Ik niet.quote:Op maandag 2 december 2024 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik geloof het wel hoor, kan me die speciefieke ronde niet zo heel goed herinneren maar hij hoeft maar met iets bezig te zijn op z'n stuur en het is gemist.
bij Sky zeiden ze dat hij in zijn spiegel en stuurtje keek.quote:Op maandag 2 december 2024 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lando moet echt veruit de beste auto hebben wil die ooit wereldkampioen worden. Hij kan best een potje sturen maar zolang Max mee doet in een wagen die enigszins competitief is, zal Lando hooguit tweede worden. Die laat op veel te veel plekken steken vallen.quote:Op maandag 2 december 2024 16:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Bij planetf1 word dat ook besproken, het lijkt er op dat Lando minder capaciteit over heeft dan bijvoorbeeld Max die wel scherp is en reageert wanneer dubbel geel gezwaaid word.
Vergeet de tacktiekafdeling van mclaren niet.quote:Op maandag 2 december 2024 19:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lando moet echt veruit de beste auto hebben wil die ooit wereldkampioen worden. Hij kan best een potje sturen maar zolang Max mee doet in een wagen die enigszins competitief is, zal Lando hooguit tweede worden. Die laat op veel te veel plekken steken vallen.
Lando heeft nu de kans om zijn zwakke plekken te analyseren en daaraan te gaan werken. Ben echt benieuwd hoe die terugkomt in 2025.quote:Op maandag 2 december 2024 19:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lando moet echt veruit de beste auto hebben wil die ooit wereldkampioen worden. Hij kan best een potje sturen maar zolang Max mee doet in een wagen die enigszins competitief is, zal Lando hooguit tweede worden. Die laat op veel te veel plekken steken vallen.
Niet, want Piastri is er ook nog. En die heeft ook niet stilgezeten.quote:Op maandag 2 december 2024 19:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lando heeft nu de kans om zijn zwakke plekken te analyseren en daaraan te gaan werken. Ben echt benieuwd hoe die terugkomt in 2025.
Nog steeds niet zo snel als Norris.quote:Op maandag 2 december 2024 19:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Niet, want Piastri is er ook nog. En die heeft ook niet stilgezeten.
Norris wordt niet beter dan dit, tenzij hij een stuk rustiger tussen de oren wordt en dat wordt een hele opgave.quote:Op maandag 2 december 2024 19:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Niet, want Piastri is er ook nog. En die heeft ook niet stilgezeten.
Dit. Piastri is nog lerende. Norris zou dit al beter onder de knie moeten hebben.quote:Op maandag 2 december 2024 20:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Norris wordt niet beter dan dit, tenzij hij een stuk rustiger tussen de oren wordt en dat wordt een hele opgave.
Als Max nog steeds beter wordt kan Norris dat ook.quote:Op maandag 2 december 2024 20:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit. Piastri is nog lerende. Norris zou dit al beter onder de knie moeten hebben.
Hij is ook zeker een sterke rijder met goede kwaliteiten inderdaad. Maakt echt heerlijke moves. Zie Baku bocht 1 op Leclerc en Monza bocht 4 op Norris.quote:Op maandag 2 december 2024 20:04 schreef Droopie het volgende:
Ik vind Piastri echt een goede toegevoegde waarde. Is ie een potentieel kampioen?
Geen idee, hij rijdt pas 2 jaar en hij heeft genoeg eigenschappen die hem kampioenwaardig maken.
Norris is amper jonger dan Verstappen en maakt teveel fouten, Verstappen is elke keer in total control, ziet alles wat er gebeurt, dat heeft 'ie al sinds hij begon in de F1, het enige wat Verstappen geleerd heeft om wat meer geduld te hebben ipv direct proberen in te halen als het eigenlijk niet kan.quote:Op maandag 2 december 2024 20:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit. Piastri is nog lerende. Norris zou dit al beter onder de knie moeten hebben.
De stewards beslissen niet of er een safety car komt. Dat is de taak van de wedstrijdleiding (Race Director)quote:Op maandag 2 december 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit ja. Jos heeft Max heel erg hard aangepakt. Daar zien we nu het resultaat van.quote:Op maandag 2 december 2024 20:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Norris is amper jonger dan Verstappen en maakt teveel fouten, Verstappen is elke keer in total control, ziet alles wat er gebeurt, dat heeft 'ie al sinds hij begon in de F1, het enige wat Verstappen geleerd heeft om wat meer geduld te hebben ipv direct proberen in te halen als het eigenlijk niet kan.
Niet iedere coureur is in staat te bereiken wat Max heeft bereiktquote:Op maandag 2 december 2024 20:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dit ja. Jos heeft Max heel erg hard aangepakt. Daar zien we nu het resultaat van.
Dat probeerde ik te zeggenquote:Op maandag 2 december 2024 20:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Niet iedere coureur is in staat te bereiken wat Max heeft bereikt
Net als een Hamilton/ Schumacher etc
Slechts enkelen bezitten de gave om echt het verschil te maken
Lando gaat dat niet bereiken, niet dit jaar en niet volgend jaar
Wens zal de vader van de gedachte zijn in dit geval.quote:Op maandag 2 december 2024 20:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, het is zijn tweede jaar en de auto kan misschien regelmatig goed zijn maar Piastri zit in een goede opgaande lijn qua leercurve.quote:Op maandag 2 december 2024 20:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij is ook zeker een sterke rijder met goede kwaliteiten inderdaad. Maakt echt heerlijke moves. Zie Baku bocht 1 op Leclerc en Monza bocht 4 op Norris.
Toch kan die op pace niet consistent meekomen met Norris. Bij vlagen is die sterk genoeg om hem te verslaan maar in de regel is Norris nog altijd de snelste.
Mooi vond ik daarin dat Norris en Max gister echt de lead hadden voorin het veld. Beetje vergelijkbaar als toen Max en Lewis ver vooruit te rest tegen elkaar streden.
Tnx, ik zat toevallig net te zoeken hoe lang het duurde voor een Hamilton zijn eerste race won (6e GP)quote:Op maandag 2 december 2024 20:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Snelheid is toch echt wel een beetje nr. 1 wat je nodig hebt in F1.quote:Op maandag 2 december 2024 20:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, het is zijn tweede jaar en de auto kan misschien regelmatig goed zijn maar Piastri zit in een goede opgaande lijn qua leercurve.
Ik tel ook even mee dat het team heel veel stress heeft ervaren omdat ze opeens moesten leveren.
Maar zijn kwalificaties moeten consequenter worden dan komt de rest vanzelf wel.
Daar geloof ik niet zo in, z'n team kan wel dingen beter doen en dat is ook wel te realizeren, bij hem denk dat het er gewoon niet in zit.quote:Op maandag 2 december 2024 19:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lando heeft nu de kans om zijn zwakke plekken te analyseren en daaraan te gaan werken. Ben echt benieuwd hoe die terugkomt in 2025.
Die zat meteen bij een topteam.quote:Op maandag 2 december 2024 20:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Tnx, ik zat toevallig net te zoeken hoe lang het duurde voor een Hamilton zijn eerste race won (6e GP)
Helemaal eens met je
Dat Norris goed is staat ook niet in discussie, maar iemand die in zijn rookie seizoenen (f2 en f1) keihard levert, dan is zijn snelheid in twijfel trekken wel in zijn 2e seizoen wel een beetje meh.quote:Op maandag 2 december 2024 20:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Snelheid is toch echt wel een beetje nr. 1 wat je nodig hebt in F1.
Maar daardoor laat Norris ook wel goed zien hoe sterk hij is.
Ben wel aardig onder de indruk van zijn pace. Maar goed als het daarbij blijft wordt het moeilijk.quote:Op maandag 2 december 2024 20:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet zo in, z'n team kan wel dingen beter doen en dat is ook wel te realizeren, bij hem denk dat het er gewoon niet in zit.
Ja en daarna anderhalf jaar niet meer, kwam uiteraard ook door de dominantie van Mercedes.quote:Op maandag 2 december 2024 20:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die zat meteen bij een topteam.
Max won meteen bij zijn eerste race bij een topteam.
P4.quote:Op maandag 2 december 2024 20:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat is het laatste wat ze zeggen? George People?
Ik denk dat het gewoon niet in hem zit, en ja dat is een mening van een buitenstaander die hem niet kent.quote:Op maandag 2 december 2024 20:31 schreef Evenstar het volgende:
Norris is mentaal niet sterk, dat is te fixen, maar daar moet hij dan wel heel heel heel hard aan werken.
Zeker, maar pace is maar 1 onderdeel, zo vaak krijg je natuurlijk niet de kans om in de snelste auto te rijden en daar heeft hij gewoon te weinig uitgehaald, had het WK op z'n minst spannend moeten houden tot het einde, maar eigenlijk meer.quote:Op maandag 2 december 2024 20:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ben wel aardig onder de indruk van zijn pace. Maar goed als het daarbij blijft wordt het moeilijk.
Hoop dat die gewoon een goede strijd aan kan gaan.
Het is niet alleen mentaal. Het is ook een gebrek aan overcapaciteit tijdens het racen, het lijkt gewoon alsof hij het net niet heeft. Al is de benchmark op dat vlak wel flink omhoog geschoten sinds Verstappen.quote:Op maandag 2 december 2024 20:31 schreef Evenstar het volgende:
Norris is mentaal niet sterk, dat is te fixen, maar daar moet hij dan wel heel heel heel hard aan werken.
Vergelijken met Max is niet eerlijk. Volgens mij gisteren nog een post over gemaakt.quote:Op maandag 2 december 2024 20:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is niet alleen mentaal. Het is ook een gebrek aan overcapaciteit tijdens het racen, het lijkt gewoon alsof hij het net niet heeft. Al is de benchmark op dat vlak wel flink omhoog geschoten sinds Verstappen.
Voor P2 ja.quote:Op maandag 2 december 2024 20:46 schreef pmponer het volgende:
Van dat rijtje denk ik ook dat Piastri de grootste kanshebber is.
Sainz? Meer overcapaciteit dan de anderen die je noemt denk ik. Maar ook te vaak onnodige foutjes.quote:Op maandag 2 december 2024 20:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vergelijken met Max is niet eerlijk. Volgens mij gisteren nog een post over gemaakt.
Lewis? Heel goed, als hij een dominante auto heeft. Hij kan dan behoorlijk foutloos rondrijden. Zodra hij meer moet doen dan dat is het vaak vele malen minder. Geen overcapaciteit.
Norris? Zelfs als hij een dominante auto heeft maakt hij fouten. Daarnaast leunt hij 200% op zijn team, geen eigen wil, geen eigen inbreng, geen eigen inzicht. Of in ieder geval te weinig. Geen overcapaciteit.
Leclerc? Zie Norris, misschien net een tikje sterker in alle opzichten. Geen overcapacitiet.
Piastri? Denk van deze vier mentaal sterkste. Het is nog te kort om dat goed te kunnen bepalen, want zoveel heeft hij nog niet meegemaakt.
Russell? Maakt ook teveel fouten, in gevechten vind ik hem niet altijd even sterk. Samen met Piastri denk ik wel de grootste kanshebber uit dit rijtje als de auto goed genoeg is. Hij is namelijk wel een vuile gast die over lijken zal gaan om kampioen te worden, dat lijkt mij duidelijk.
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c0rnwzvd9y9oquote:However, sources close to the Mercedes driver suggested there was more of the story yet to come out.
He is likely to be asked about it on Thursday, the media day before the season-closing race in Abu Dhabi.
Ja, Sainz heeft wel overcapaciteit, maar is qua racecraft misschien weer net een stukje minder dan de rest. Ik had hem niet genoemd, omdat ik hem weinig kans geef in de Williams volgend jaarquote:Op maandag 2 december 2024 20:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Sainz? Meer overcapaciteit dan de anderen die je noemt denk ik. Maar ook te vaak onnodige foutjes.
Even de spin doctors aan het werk zetten, donderdag bent u de eerste.quote:Op maandag 2 december 2024 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Over Max en Sjors:
[..]
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c0rnwzvd9y9o
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebbenquote:Op maandag 2 december 2024 20:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, Sainz heeft wel overcapaciteit, maar is qua racecraft misschien weer net een stukje minder dan de rest. Ik had hem niet genoemd, omdat ik hem weinig kans geef in de Williams volgend jaar
Ik ben dan ook een echte kenner, ga nu weer even lekker simmen.quote:Op maandag 2 december 2024 20:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben
Leuk man.quote:Op maandag 2 december 2024 20:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik ben dan ook een echte kenner, ga nu weer even lekker simmen.
OoeehoeEEEEWquote:Op maandag 2 december 2024 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Over Max en Sjors:
[..]
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c0rnwzvd9y9o
Precies dat, we weten nog niet wat er meer aan het verhaal zit, maar we hebben even wat tijd gekocht.quote:Op maandag 2 december 2024 20:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Even de spin doctors aan het werk zetten, donderdag bent u de eerste.
Red Bull had objectief gezien natuurlijk wel gewoon Sainz moeten halen voor volgend jaar. Maar ze zullen wel geen zin hebben gehad in een Hamilton/Rosberg scenario.quote:Op maandag 2 december 2024 20:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, Sainz heeft wel overcapaciteit, maar is qua racecraft misschien weer net een stukje minder dan de rest. Ik had hem niet genoemd, omdat ik hem weinig kans geef in de Williams volgend jaar
Mwah, Sainz is erg goed en kan prima punten pakken, maar Max rijdt hem nog steeds aan gort.quote:Op maandag 2 december 2024 21:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Red Bull had objectief gezien natuurlijk wel gewoon Sainz moeten halen voor volgend jaar. Maar ze zullen wel geen zin hebben gehad in een Hamilton/Rosberg scenario.
Ja, hij is minder, vind het wel sneu dat hij nu in die knakenbak van Williams moet gaan rijden, denk niet dat hij ooit weer terugkeert in een topteam.quote:Op maandag 2 december 2024 21:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mwah, Sainz is erg goed en kan prima punten pakken, maar Max rijdt hem nog steeds aan gort.
Dat denk ik ook niet. Sainz verdient echt beter.quote:Op maandag 2 december 2024 21:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, hij is minder, vind het wel sneu dat hij nu in die knakenbak van Williams moet gaan rijden, denk niet dat hij ooit weer terugkeert in een topteam.
quote:Op maandag 2 december 2024 19:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn mening, Lando is zeker in staat om kampioen te worden maar heeft daarvoor ook de juiste mensen om hem heen nodig.quote:Op maandag 2 december 2024 20:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wel beter dan Perez, Tsunoda of Lawson.quote:Op maandag 2 december 2024 21:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Mwah, Sainz is erg goed en kan prima punten pakken, maar Max rijdt hem nog steeds aan gort.
Allicht, dat staat buiten kijf.quote:Op maandag 2 december 2024 21:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel beter dan Perez, Tsunoda of Lawson.
Ik vind die click bait sites echt verschrikkelijk, gisteren beetje zoeken en je vindt de meest bizarre titels in de kop.quote:Op maandag 2 december 2024 22:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Zat vandaag deze column te lezen, waarin terecht de vraag gesteld worst waarom Russell aanwezig is bij de stewards terwijl Verstappen alleen onderzocht wordt omdat hij boven de deltatijd zat..?
Tevens ontkrachten ze het verhaal van Sjors dat hij tijd verloor door het hinderen van Verstappen.
Zonder Newey, ben heel benieuwd of ze nu wel de boel onder controle hebben, zal lastig zat worden.quote:Op maandag 2 december 2024 22:12 schreef ReplaR het volgende:
Dit jaar was het M4X, volgende zou Max V moeten worden.
Ik dek me dan ook in he, ik zei volgende, niet volgend jaarquote:Op maandag 2 december 2024 22:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zonder Newey, ben heel benieuwd of ze nu wel de boel onder controle hebben, zal lastig zat worden.
Het was een protest van George en de stewards oordeelden tevens over de ontmoeting tussen George en Max op de baan.quote:Op maandag 2 december 2024 22:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Zat vandaag deze column te lezen, waarin terecht de vraag gesteld worst waarom Russell aanwezig is bij de stewards terwijl Verstappen alleen onderzocht wordt omdat hij boven de deltatijd zat..?
Tevens ontkrachten ze het verhaal van Sjors dat hij tijd verloor door het hinderen van Verstappen.
Hij reed zelfs paars in sector 1quote:Op maandag 2 december 2024 22:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Tja, het is een rat van het zuiverste water.quote:Op maandag 2 december 2024 22:10 schreef Ferry_76 het volgende:
Geen paars. Wel groen. Max had met 0.051 op Russell paars s1.quote:Op maandag 2 december 2024 22:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij reed zelfs paars in sector 1
Ik begrijp echt niet hoe dit kan. Drukt-ie dan de knop voor de limiter gewoon helemaal niet in ofzo? Het is er ook niet een beetje overheen namelijkquote:Op maandag 2 december 2024 21:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Hamilton en de pitlimiter.
Bekijk deze YouTube-video
Tja, wellicht toch de leeftijd? Ik herken het wel.quote:Op maandag 2 december 2024 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet hoe dit kan. Drukt-ie dan de knop voor de limiter gewoon helemaal niet in ofzo? Het is er ook niet een beetje overheen namelijk
Zeldzaam foutjequote:Op maandag 2 december 2024 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet hoe dit kan. Drukt-ie dan de knop voor de limiter gewoon helemaal niet in ofzo? Het is er ook niet een beetje overheen namelijk
Wel mooi hoe Max dan in zijn hoofd zitquote:Op maandag 2 december 2024 22:02 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Goed stukje, blijkbaar heeft de racedirector iedereen heel duidelijk gemaakt dat ze streng op impeding en de delta tijd gingen letten nadat Yuki vrijdag een reprimande had gekregen.
Ook deze journalist durft niet op te schrijven wat Max zei tegen Russell
En dat ie dat ook moet gaan vertellen aan iemand in het team, en dat zo'n Toto dan denkt.quote:Op maandag 2 december 2024 23:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wel mooi hoe Max dan in zijn hoofd zitmet zijn "expecting to crash"
Ik zie bij Piastri de meeste ruimte om te groeien, en groei is vooral de fouten eruit halen, ze zijn allemaal wel eens een race snel, maar ze maken allemaal een stuk meer fouten over een seizoen dan Max. Wat dat betreft heeft Piastri de minste racejaren in de F1, en imo dit jaar de meeste reductie in foutjes over het hele seizoen. Daar komt nog bij dat de teams ook nog flinke fouten maken (gister gingen er weer een paar pitstops niet goed bij die teams).quote:Op maandag 2 december 2024 20:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vergelijken met Max is niet eerlijk. Volgens mij gisteren nog een post over gemaakt.
Lewis? Heel goed, als hij een dominante auto heeft. Hij kan dan behoorlijk foutloos rondrijden. Zodra hij meer moet doen dan dat is het vaak vele malen minder. Geen overcapaciteit.
Norris? Zelfs als hij een dominante auto heeft maakt hij fouten. Daarnaast leunt hij 200% op zijn team, geen eigen wil, geen eigen inbreng, geen eigen inzicht. Of in ieder geval te weinig. Geen overcapaciteit.
Leclerc? Zie Norris, misschien net een tikje sterker in alle opzichten. Geen overcapacitiet.
Piastri? Denk van deze vier mentaal sterkste. Het is nog te kort om dat goed te kunnen bepalen, want zoveel heeft hij nog niet meegemaakt.
Russell? Maakt ook teveel fouten, in gevechten vind ik hem niet altijd even sterk. Samen met Piastri denk ik wel de grootste kanshebber uit dit rijtje als de auto goed genoeg is. Hij is namelijk wel een vuile gast die over lijken zal gaan om kampioen te worden, dat lijkt mij duidelijk.
quote:Op maandag 2 december 2024 11:37 schreef Troel het volgende:
Wat dat betreft zou Toto + Max wel echt een dodelijke combo zijnquote:Op maandag 2 december 2024 23:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
En dat ie dat ook moet gaan vertellen aan iemand in het team, en dat zo'n Toto dan denkt.
Jezus hadden we die Max op zijn 17e maar een stoeltje gegeven, nu zitten we hiermee aan tafel.
Toch verliest hij intussen het kwalificatieduel van Norris met 19-4. Ik moet nog steeds zien hoe goed hij echt is. Heeft ook vaak teveel weekenden waarin hij totaal niet meedoet.quote:Op maandag 2 december 2024 23:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik zie bij Piastri de meeste ruimte om te groeien, en groei is vooral de fouten eruit halen, ze zijn allemaal wel eens een race snel, maar ze maken allemaal een stuk meer fouten over een seizoen dan Max. Wat dat betreft heeft Piastri de minste racejaren in de F1, en imo dit jaar de meeste reductie in foutjes over het hele seizoen. Daar komt nog bij dat de teams ook nog flinke fouten maken (gister gingen er weer een paar pitstops niet goed bij die teams).
nee ik gun Lando absoluut een WKquote:Op maandag 2 december 2024 20:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wens zal de vader van de gedachte zijn in dit geval.
En de volgende ronde dus weer. Want toen hing er al anderhalve minuut geel en Norris stampt door.quote:
ik zie Russell er eerder voor aan dit te roepen en vervolgens zelf op Max in te sturenquote:Op maandag 2 december 2024 23:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wel mooi hoe Max dan in zijn hoofd zitmet zijn "expecting to crash"
"He pushed in to me, so dangerous"quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik zie Russell er eerder voor aan dit te roepen en vervolgens zelf op Max in te sturen
zo'n type vind ik hem
dat dusquote:Op dinsdag 3 december 2024 10:05 schreef Droopie het volgende:
[..]
"He pushed in to me, so dangerous"
Met de (vooringenomen) kennis van deze dagen heeft Mercedes echt een kut lineup volgend seizoen
Mercedes had het spelletje helemaal niet vrij goed door, ze hadden gewoon de veruit de beste auto/motor. Dat bleek ook wel toen RBR (Max) ze ineens het vuur aan de schenen kon leggen in 2021 (e.v.).quote:Op maandag 2 december 2024 15:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ferrari maakt zo nu en dan wel een opleving door. Gaat zeker weten beter dan een jaar of 10 terug.
Presteren nu wat wisselvallig. Zoals eigenlijk al sinds lange tijd.
Vind zelf Mercedes een redelijk gaaf team omdat ze de periode 2019-2020 het spelletje vrij goed doorhadden en ik toen ook was serieuzer begon te kijken. En daarover ook leuke content gingen maken, wat ze nu overigens nog doen.
Hamilton was er gewoon helemaal niet bij met zijn hoofd. Had er het hele weekend geen zin in. Valse start, te snel in de pits, vroeg zijn team of hij de auto kon retiren. Hij is klaar met Mercedes. Daar laat hij zich wel erg kennen imo.quote:Op maandag 2 december 2024 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
je weet ook niet hoe het achter de schermen gaatquote:Op dinsdag 3 december 2024 10:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hamilton was er gewoon helemaal niet bij met zijn hoofd. Had er het hele weekend geen zin in. Valse start, te snel in de pits, vroeg zijn team of hij de auto kon retiren. Hij is klaar met Mercedes. Daar laat hij zich wel erg kennen imo.
Meestal krijg ik daar wel wat van mij, omdat mijn vrouw normaliter wekelijks over de vloer komt bij Mercedes F1, maar ze zit nu alweer 5 maanden thuis met moederschapsverlof.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
je weet ook niet hoe het achter de schermen gaat
lijkt me ook vrij frustrerend als je ziet dat je teamgenoot wel de ronde kan rijden en het bij jou niet gaat(om wat voor een reden dan ook)
Er is meermaals aangegeven dat Newey de laatste tijd (paar jaar?) helemaal niet meer zoveel invloed had op de auto.quote:Op maandag 2 december 2024 22:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zonder Newey, ben heel benieuwd of ze nu wel de boel onder controle hebben, zal lastig zat worden.
Ja of dat zijn input genegeerd werd, het is maar net wat je wil geloven natuurlijk, komen we toch nooit achter. Wellicht als Newey zijn memoires schrijft maar ja, dan hoor je het ook maar van 1 kant.quote:Op dinsdag 3 december 2024 11:27 schreef DjVero het volgende:
[..]
Er is meermaals aangegeven dat Newey de laatste tijd (paar jaar?) helemaal niet meer zoveel invloed had op de auto.
Ik kan me ook voorstellen dat je naarmate je ouder wordt het mentaal zwaarder wordt. Helemaal met het aantal races en reisschema.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hamilton was er gewoon helemaal niet bij met zijn hoofd. Had er het hele weekend geen zin in. Valse start, te snel in de pits, vroeg zijn team of hij de auto kon retiren. Hij is klaar met Mercedes. Daar laat hij zich wel erg kennen imo.
Dat gaat wat worden als hij volgend jaar een wel capabele teamgenoot heeftquote:Op dinsdag 3 december 2024 10:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Geloof ik niks van want hij stond nog altijd in de top 3 salarissen bij RBquote:Op dinsdag 3 december 2024 11:27 schreef DjVero het volgende:
[..]
Er is meermaals aangegeven dat Newey de laatste tijd (paar jaar?) helemaal niet meer zoveel invloed had op de auto.
Snel hoeft te niet betekenen stabiel of goed rijdend, en stabiel/goed rijdend hoeft niet te betekenen dat het snel is.quote:Op zondag 1 december 2024 23:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Misschien een beetje goedkoop.
Maar ik denk wel dat Hamilton weet hoe goed een auto kan zijn uit de jaren dat hij kampioen werd, vooral bij Mercedes, toen waren ze ook zoveel sneller dan de rest dat hij echt maar 1 tegenstander had eigenlijk. En volgend jaar gaan de verschillen tussen Mercedes, RBR, McLaren en Ferrari klein zijn, en zullen er door elk van die teams waarschijnlijk wel races gewonnen gaan worden. McLaren heeft dan 2 redelijk goede coureurs die bekend zijn met de auto, Mercedes heeft 1 redelijke goede coureur en 1 nieuwling, Ferrari heeft een redelijk goede coureur en een nieuwe ervaren coureur, en RBR een uitmuntende coureur en een matige of redelijk nieuwe coureur. Denk dat je zo 7-8 winnaars kunt hebben volgend jaar (2 McLaren, 2 Ferrari, 1 RBR, 1 Mercedes, mogelijk nog 1 van Mercedes of RBR, en nog 1 wild card van Alpine of AstonMartin door gelukkige safety car of regen ofzo).
Ben wel benieuwd hoe Hamilton het volgend jaar oppakt bij Ferrari, of hij gelijk gaat zeuren als het niet helemaal perfect is, of dat hij in het begin bij mindere resultaten wel positief blijft op de boordradio.
Maar ook meer ervaring om daar mee om te gaan. Er is een optimum van ervaring, mentale gesteldheid, en dingen als reactie-snelheid. Lewis, en ook Fernando, zijn al een poosje voorbij dat optimum. Een nieuwe impuls zal Lewis weer wat vuur geven en zin om te racen, maar als Ferrari een pitstop verprutst, of een tactisch zwakke beslissing neemt (en beiden gebeuren nogal eens), dan zullen we pas echt zien hoe hij erin staat.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat je naarmate je ouder wordt het mentaal zwaarder wordt. Helemaal met het aantal races en reisschema.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |