abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215514660

Nederland w/
Omroep: AVROTROS
Selectiemethode: interne selectie

edit: dank @Fred_B voor zijn gebruikelijke rake woorden:

Het goede antwoord op de TT is uiteraard niemand.

Maar als er wel iemand gaat, dan verwacht ik dat er drie mogelijke criteria zijn waar de artiest in kwestie punten op kan scoren (en waar Dries R. niet ver zou komen):

1. Ervaring met media: volgend jaar wordt er natuurlijk wat meer op Nederland gelet, en zal er ook gevraagd worden wat de artiest vindt van het gedoe met Joost, van de EBU, van Israël, waarom die niet solidair is met Joost, enz. Daarvoor moet iemand dus makkelijk kunnen praten, ervaring hebben met lastige media, en stoïcijns of ad rem zijn richting provocaties. Bijvoorbeeld Anouk, Ilse Delange, Douwe Bob.

2. Ligt goed bij het publiek: voor demensethuis is de diskwalificatie van Joost nog lang niet verteerd. Een artiest die zomaar naar Basel gaat alsof er niets is gebeurd, moet wel een flinke gunfactor hebben, anders kan zo iemand niets goed doen. Bijvoorbeeld: Joost zelf (duhu), Di-Rect, Froukje, Goldband.

3. Ligt goed bij de media: voor de algemene sfeer is het bevorderlijk om iemand te sturen waar de media niet te makkelijk op gaat schieten. Maan was dat jarenlang, maar die is er nu iets te veel in gaan geloven. Maar je kan de media wel wat wind uit de zeilen nemen met factoren die het wat onwaarschijnlijker maken dat de aanloop naar het ESF één afzeikfeest wordt met de artiest in het middelpunt. Jong, vrouw, migratieachtergrond, fysieke beperking, politiek niet polariserend, en bij voorkeur met een betekenisvolle, troostrijke inzending. Bijvoorbeeld Numidia, Meau, Claude.

Nog één algemene factor is een representatief liedje. Voor de winst doen we sowieso niet mee, maar het moet wel door de semi komen.

Tangarine zou in deze lijst niet zo hoog scoren, tenzij ze Arcade 2.0 hebben liggen. Hun internationale ervaring op hoog niveau is volgens mij beperkt, voor het publiek zijn het twee kleurloze figuren en ook voor de media lijken me dit geen types die extra bladen gaan doen verkopen.
C’est Davie :o)
pi_215514697
Anouk scoort denk ik alleen goed op punt 1 van Fred’s lijst. Niet doen dus.
pi_215514831
Fuck Anouk. Transfobe trut.
pi_215514843
Prima Anouk goede zangeres niet teveel circus
pi_215515617
Is Nick Painter al genoemd?
pi_215515934
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 00:26 schreef BillDauterive het volgende:
Idd 110% dat dit viral gaat en je kan de finale alweer vergeten. Eigen schuld.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 8 november 2024 @ 08:53:45 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215516031
twitter

Mmm, doet jullie dit ergens aan denken?
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:04:12 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215516412
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:53 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Mmm, doet jullie dit ergens aan denken?
Eerste land dat niet één maar twee keer gediskwalificeerd wordt *O*
pi_215516754
quote:
quote:
“Ik heb er zelf erg om moeten lachen. Ik had geen slechte bijbedoeling. Ik had op een beetje inschattingsvermogen gehoopt. Niet dat iedereen mij door en door kent, maar ik had de mensen beter ingeschat. Ik had er wellicht iets meer context bij moeten zeggen”, zo vertelt Anouk.
Anouk legt in RTL Boulevard uit waarom ze het nodig vond om haar eigen menstruatiebloed te posten. “Ik was ongesteld en zat op de wc op social media te scrollen. Daar stuitte ik op een gesprek over wat er allemaal beter kan in de transwereld. Ik kon daar heel erg in meekomen, totdat daar een transvrouw opstond en het verhaal vertelde dat ze geen tampon en maandverband had gekregen toen ze naar de wc ging. Ze vertelde aan een toiletjuf dat ze dan wel niet bloed, maar de symptomen wel in haar hoofd heeft.”
En daar kon Anouk niet bij. “Nu raak je me kwijt. Ik dacht: ‘Het laatste wat je wil van het vrouw zijn is ongesteld zijn. Ik post verder bijna nooit wat, maar deze kwam er niet helemaal uit zoals ik dacht. Achteraf was het allemaal niet zo duidelijk. Ondanks dat het mensen heeft geraakt, is het voor mijn geen onwaarheid. Het was gewoon een grapje.”
https://www.linda.nl/nieu(...)_eJ7viweYr6onlmQ1tXQ
Nou wat hebben we gelachen }:|
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2024 @ 10:01:27 #11
163650 Greys
pi_215516774
quote:
Dit ja.
En het zegt imho dan ook best wat over de mensen die het serieus een goed idee vinden om haar te sturen. (Hoi Aran). Leerzame tijden, dit.

We hebben in de afgelopen maanden allemaal weleens dingen geroepen als 'stuur Anouk maar om daar Aran en de EBU te leren wat geweld tegen camera's is' enzo, maar nu het een serieuze optie zou kunnen zijn, nee dank u.

[ Bericht 9% gewijzigd door Greys op 08-11-2024 10:39:20 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2024 @ 10:04:15 #12
163650 Greys
pi_215516802
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:00 schreef NailQueen het volgende:

[..]
[..]
https://www.linda.nl/nieu(...)_eJ7viweYr6onlmQ1tXQ
Nou wat hebben we gelachen }:|
Hihaho. Het eerste goedpraten is al begonnen. Succes met de internationale ESF-community Anouk om je transfobe 'grappen' uit te leggen. Oh nee wacht, je doet geen interviews als je meedoet. Nou dan nóg meer succes daarmee. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 8 november 2024 @ 10:40:12 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215517186
En als je nu onbekendere artiest stuurt krijg je alleen maar gezeik "ze hadden Anouk moeten sturen".
Al kennen boze Henk en Gerda op social media van de laatste 15 jaar alleen Snollebollekes zo ongeveer, dus je moet sowieso iemand ouder sturen als je die uberhaupt tevreden wil houden. Wat dan ook, mensen kunnen weer lekker boos worden op social media.
pi_215517250
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 november 2024 08:11 schreef Mandy040986 het volgende:
Is Nick Painter al genoemd?
Máánden voorpret gegarandeerd :B
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215517407
Ben sowieso geen fan van oudgedienden sturen. Helemaal niet als die eerder al 'mwahmwah' scoorden.
Die hebben hun kans en de ervaring gehad, gun het liever een artiest die er nog niet geweest is.

Hebben wij geen Bambie ergens verstopt ? >:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_215517507
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:00 schreef NailQueen het volgende:
“Ik heb er zelf erg om moeten lachen. Ik had geen slechte bijbedoeling. Ik had op een beetje inschattingsvermogen gehoopt. Niet dat iedereen mij door en door kent, maar ik had de mensen beter ingeschat."
Jezus Christus. Dan heb je wel echt een enorme plaat voor je kop. Iedereen moet zich in Anouk inleven, ipv dat Anouk zich eens inleeft in een ander.
pi_215517748
Zijn hier een aantal mensen zeer hypocriet als ik hun reacties over Anouk lees en hoe we volgens dezelfde mensen zouden moeten praten (of niet moeten praten) over een Joost of een Mia en Dion.

Alles moet positief tenzij het niet meer in het straatje past.
pi_215517799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Zijn hier een aantal mensen zeer hypocriet als ik hun reacties over Anouk lees en hoe we volgens dezelfde mensen zouden moeten praten (of niet moeten praten) over een Joost of een Mia en Dion.

Er is wel een duidelijk verschil, Wienerschnitzels.
Joost, Mia en Dion zijn onterecht hard aangepakt in de media. Anouk wordt onterecht op een voetstuk geplaatst door diezelfde media.
pi_215518047
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:

Er zit helemaal geen logica in je opmerking. Hoezo "alles moet positief"? Niemand is hier positief over het optreden van Mia & Dion op Eurovisie. Maar wat dit te maken heeft met prominente artiest Anouk die een kwetsbare groep beledigt en weigert hierover ook maar enige introspectie te tonen... geen idee.
pi_215518526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 10:40 schreef Momo het volgende:
En als je nu onbekendere artiest stuurt krijg je alleen maar gezeik "ze hadden Anouk moeten sturen".
Al kennen boze Henk en Gerda op social media van de laatste 15 jaar alleen Snollebollekes zo ongeveer, dus je moet sowieso iemand ouder sturen als je die uberhaupt tevreden wil houden. Wat dan ook, mensen kunnen weer lekker boos worden op social media.
Ik zou dit niet per sé op boze boomers gooien eigenlijk. Er zit gewoon nog veel emotie bij veel mensen in hun systeem rond Nederland en het ESF. Nu Joost zelf uit beeld is, kan je de klok erop gelijk zetten dat die woede de komende maanden gekanaliseerd gaat worden richting de selectiecommissie, de nieuwe artiest, de media, enz. Ongeacht of dat nou allemaal even terecht is, maar dit gaat niet het seizoen van de nuance worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 8 november 2024 @ 12:35:50 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215518594
Ik hoop echt niet Anouk, sorry. Geen gevoel voor onhandige dingen niet zeggen en lekker voor je houden.
  vrijdag 8 november 2024 @ 12:37:10 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215518615
quote:
Nou, laat die mensen lekker dan.

Er gaan sowieso mensen een hoop zeiken deze editie. Trouwens, dat is elke editie zo.

Ik zou als ik hen was voor het beste lied met de beste performance gaan.
pi_215519151
Anouk heeft prachtig gevlogen met Birds en ons uit het moeras van de lage middelmaat tot wansmaak getrokken. Daar zullen we haar eeuwig dankbaar voor zijn. Ze is natuurlijk een sterke persoonlijkheid in de Nederlandse muziekwereld, maar wrijft ook nog al eens tegen de haren in bij mensen. Als dat ten koste gaat van een groep die toch al erg in hun leven tegen van alles moet boksen, dan is dat niet goed te praten. En dat ze daar nooit enige verontschuldiging voor heeft aangeboden, is ook niet in de haak. Ze komt nu wel met een verklaring, maar dat voelt meer als goedpraten dan als excuses maken. Ze heeft nu haar moment van weer even in de schijnwerpers te komen in relatie tot het ESF gehad. Dat is wat mij betreft genoeg.

Ik zou als selectiecommissie niet alleen de song maar ook de persoonlijkheid die erachter zit meewegen. En dan moet dat lied wel waanzinnig goed zijn om de weegschaal te laten doorslaan naar uitverkiezing als onze inzending.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2024 @ 13:46:07 #24
163650 Greys
pi_215519630
Kaartverkoop Beste Zangers Live is gestart. Event is op 9 mei. Sowieso doen mee: Miss Montreal, Andre Hazes, Rolf Sanchez, Roep van Velzen, Sera, Glennis, Hannah Mae en Berget Lewis.

Dat zou nogal botsen met een eventuele ESF deelname qua datum. (Ja afzeggen kan altijd, maar toch.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215519817
quote:
weet niet hoe je erbij komp dat ik boos ben da ben ik nie snel hoor weet ook niet wie henk is men eige man heet frans maar das toeval snollebollekes ken ik maar ook ief berentse en roksie dekker maar da meissie wil nog nie hep ze gezeg
hebbie effe voor mei?
pi_215520392
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:46 schreef Greys het volgende:
Kaartverkoop Beste Zangers Live is gestart. Event is op 9 mei. Sowieso doen mee: Miss Montreal, Andre Hazes, Rolf Sanchez, Roep van Velzen, Sera, Glennis, Hannah Mae en Berget Lewis.

Dat zou nogal botsen met een eventuele ESF deelname qua datum. (Ja afzeggen kan altijd, maar toch.)
ik dag trouwens dat ie roel heet en nie roep
hebbie effe voor mei?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2024 @ 15:03:22 #27
163650 Greys
pi_215520402
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:02 schreef Gerda2023 het volgende:

[..]
ik dag trouwens dat ie roel heet en nie roep
Sorry Ger!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:42:19 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215522319
twitter

Om te gieren jongens en meiden, Living on the Edge!
pi_215522800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]

vrijdag 8 november 2024 @ 18:28:36 #30
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_215522838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Zou zo’n selectiecommissie hier nu serieus naar gaan luisteren? ;(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:32:21 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215522898
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef Arizona het volgende:

[..]
Natuurlijk. We behandelen iedereen gelijk in Nederland.

Heb wel vermoedens over zijn persoonlijkheid op basis van de mensen waarmee hij prive om gaat maarja.
pi_215523130
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:28 schreef Arizona het volgende:

[..]
Oh, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ze zoiets “anoniem” zouden luisteren, maar een Anouk of Gerard Joling vis je er qua herkenbare stem waarschijnlijk toch wel uit.
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:47:48 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215523169
twitter

En nog een oud ESF artiest!
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:52:16 #34
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_215523236
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 13:46 schreef Greys het volgende:

Stel je voor dat ze Rolf Sanchez sturen, the horror :X
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_215523310
pi_215523463
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:47 schreef Momo het volgende:
[ x ]
En nog een oud ESF artiest!
quote:
Daarnaast zijn volgens hem de artiesten ook nogal gevoelig. "Er zijn een hoop 'snowflakes', mensen zijn nogal heel snel beledigd en het is allemaal heel lastig." De zanger geeft aan dat men zich tegenwoordig in 'heel veel banen moet wringen' om het iedereen naar zijn zin te maken. "Dit is gewoon een van die dingen: het songfestival is gewoon hardcore. Het is gewoon gewelddadig, in de goede zin van het woord. (…) Ik vond dat heel erg gaaf."
Dit soort oude artiesten, en dus ook Anouk, moeten wel beseffen dat het esf niet meer hetzelfde is als 10 jaar geleden. Er wordt nu veel meer van je verwacht. In 2016 had je bijv. nog maar weinig pre-partys (alleen EIC dacht ik?) en speelde social media nog geen grote rol. En Jon Ola Sand was er nog.
pi_215523488
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:57 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
pi_215523589
Bijzonder dat Douwe Bob nog een keer wil. Zijn vrouw staat in mei dan op knappen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:24:08 #39
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_215523692
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:17 schreef NailQueen het volgende:
Bijzonder dat Douwe Bob nog een keer wil. Zijn vrouw staat in mei dan op knappen.
Na een paar keer heb je dat wel gezien hoor.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_215523717
Douwe Bob had al mot met de Israelische delegatie voordat het cool werd. Hij overleeft die tweede deelname vast ook nog wel :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2024 @ 20:03:27 #41
163650 Greys
pi_215524194
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:09 schreef NailQueen het volgende:

[..]
[..]
Dit soort oude artiesten, en dus ook Anouk, moeten wel beseffen dat het esf niet meer hetzelfde is als 10 jaar geleden. Er wordt nu veel meer van je verwacht. In 2016 had je bijv. nog maar weinig pre-partys (alleen EIC dacht ik?) en speelde social media nog geen grote rol. En Jon Ola Sand was er nog.
Ja, ik moet nog zien hoe dat afloopt als Douwe 'gewoon geweldadig in de goede zin van het woord' gaat moeten deelnemen aan al die social media meuk van het ESF haha.

Je krijgt dit keer geen tijd meer voor je eigen kroeg daar hoor, wat vorige keer zo leuk was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 08-11-2024 20:23:59 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2024 @ 20:04:09 #42
163650 Greys
pi_215524206
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:24 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Na een paar keer heb je dat wel gezien hoor.
_O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:25 schreef BillDauterive het volgende:
Douwe Bob had al mot met de Israelische delegatie voordat het cool werd. Hij overleeft die tweede deelname vast ook nog wel :)
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215524286
quote:
Ohja hoe dom was dat _O-
pi_215524360
quote:
Na de gebeurtenissen in Amsterdam van de voorbije dagen lijkt het me sterk dat we nog punten krijgen van Israël, dus hij kan alles eruit gooien wat hij wil.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:24:38 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215524483
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:17 schreef NailQueen het volgende:
Hij moet ook gewoon centjes voor al die kids verdienen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2024 @ 20:25:26 #46
163650 Greys
pi_215524490
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:10 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ohja hoe dom was dat _O-
Was dat met die omhooggevallen Hovi Star? Of haal ik jaren door elkaar? Die vond ik echt zó onuitstaanbaar en dat had niks met politieke conflicten te maken maar puur met Hovi als persoon. Huuuuu wat een figuur was dat haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 november 2024 @ 20:27:32 #47
163650 Greys
pi_215524509
Oh ja, die was het. _O-

quote:
“Israël is gewoon de meest flamboyante, extravagante gozer. Die springt er gewoon de hele tijd voor. Op een gegeven moment zei ik: Gast, ik vind je geweldig, man, maar doe alsjeblieft een beetje rustiger. Dat schoot hem blijkbaar in het verkeerde keelgat. Hij zei: Je bent misschien een ster in Nederland, maar elders red je het niet. Praat niet met me. Kijk me niet aan”, aldus Douwe Bob die Hovi Star naar eigen zeggen duidelijk had gemaakt hem niet te willen kwetsen, maar daar wilde hij niet van weten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter vrijdag 8 november 2024 @ 20:30:10 #48
87554 Cee
Welluk?
pi_215524557
quote:
:D !!!
pi_215524563
Ja _O- al denk ik niet dat Israël zo’n type op dit moment zou sturen. De sympathie voor zulke figuren, net zoals die gast in Turijn, zal wat minder zijn. :')
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:57:01 #50
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_215524920
quote:
:D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_215525450
Liever Douwe dan Anouk. Want hij had ondanks z'n matige lied wel een leuke deelname, zeker daar op locatie. Al heeft hij in het verleden ook nogal wat uitspraken gedaan waar je over kunt vallen (in de covid-tijd). Er hoeft maar één iemand dat weer naar boven te halen en het verspreid zich weer.
pi_215525816
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:57 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
Nu Lenny Kuhr nog en de cirkel is rond
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 november 2024 @ 16:22:48 #53
163650 Greys
pi_215531051
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 22:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nu Lenny Kuhr nog en de cirkel is rond
De een geeft nog meer garantie tot ophef als de ander. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 november 2024 @ 12:40:04 #54
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215549066
De titel was wat angstaanjagend. Maar gelukkig, het is maar een debuut-EP van Mia die net in de periode van het Songfestival uit komt.

https://www.mediacourant.(...)estival-iets-groots/
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 13:14:42 #55
375570 crew  Cyan9
pi_215549429
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 12:40 schreef Eightyone het volgende:
De titel was wat angstaanjagend. Maar gelukkig, het is maar een debuut-EP van Mia die net in de periode van het Songfestival uit komt.

https://www.mediacourant.(...)estival-iets-groots/
Gezien het medium ben ik niet verbaasd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215550121
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2024 @ 13:56:49 #57
163650 Greys
pi_215558435
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215560148
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2024 13:56 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Hopelijk volgen meer inzendingen van het Regio Songfestival.

AvroTros kan gewoon de uitzending erbij pakken om te kijken hoe ze live performen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_215560200
quote:
[ x ]
Zij had een erg mooie heldere stem :)
pi_215560397
quote:
[ x ]
Ok, maar alleen als er een James Bond sample in zit.
  woensdag 13 november 2024 @ 09:58:51 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215565239
twitter

Schijnbaar is het nog steeds de jaren 80

quote:
Een plek binnen de top drie is zeker haalbaar.
Lol
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2024 @ 10:07:24 #62
163650 Greys
pi_215565301
Steeds als je denkt dat het niet erger kan...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215565317
Toch gaan we de komende maanden weer genoeg gladde Jody Bernal-kloons zien die het met soortgelijke liedjes gaan proberen in allerlei voorrondes.
  woensdag 13 november 2024 @ 10:11:48 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215565344
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:09 schreef Fred_B het volgende:
Toch gaan we de komende maanden weer genoeg gladde Jody Bernal-kloons zien die het met soortgelijke liedjes gaan proberen in allerlei voorrondes.
Maar dat zijn dan vaak knappe mannen met een sixpack die wel een relatief modern geproduceerd product hebben, geen humpty dumpy muziek met mannen van 70+.

Bekijk deze YouTube-video
pi_215565378
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar dat zijn dan vaak knappe mannen met een sixpack die wel een relatief modern geproduceerd product hebben, geen humpty dumpy muziek met mannen van 70+.

Jorge komt wat beter over in beeld dan Meneer Kaktus en co, maar dat is wel het enige verschil hoor :P
pi_215565543
Het is weer de tijd waarin elke talentloze rukker zijn/haar moment of fame kan pakken door te zeggen dat ze naar het Songfestival willen.

Meneer Kaktus… kweetniet, maar die man was toch gecanceld?
pi_215565675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 10:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Iemand als Rolf Sanchez zie ik hier het meest in de buurt komen. Op zich een prima zanger maar beetje te glad.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:15:41 #68
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_215566750
quote:
9s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]

[..]
Lol
Oh my....

Ik mis wel Dries Roelvink om het kwartet compleet te maken ;(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 13 november 2024 @ 12:30:53 #69
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215566952
quote:
[ x ]

[..]
Lol
"Wat De Toppers probeerden, kunnen wij beter."

Of zoiets.

Misschien is René Le Blanc ook al wat aan het pennen.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:36:41 #70
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_215567008
Moest Ferry Tol googlen. En zelfs Google weet het amper.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_215567030
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik denk dat hij heel lang is.
  woensdag 13 november 2024 @ 12:56:21 #72
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_215567206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
:D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2024 @ 13:37:25 #73
163650 Greys
pi_215567636
quote:

[..]
_O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 november 2024 @ 13:38:34 #74
163650 Greys
pi_215567651
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 12:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
We moeten ons maar in een hoekje gaan schamen denk ik want volgens de titel van dat artikel is het toch echt een 'bekend trio'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 13 november 2024 @ 13:45:50 #75
87554 Cee
Welluk?
pi_215567737
quote:

[..]
Verdomme swan _O-
pi_215568632
quote:

[..]
:D _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_215568924
quote:
[ x ]

[..]
Lol
Maar even. Dit is toch erg? Net zoals Gerard Joling die iets in stuurt. Dat soort mensen denken nog steeds dat Teach In nu nog zo kunnen winnen.
  woensdag 13 november 2024 @ 15:50:43 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215569117
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 15:34 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Maar even. Dit is toch erg? Net zoals Gerard Joling die iets in stuurt. Dat soort mensen denken nog steeds dat Teach In nu nog zo kunnen winnen.
Al die jonge mensen hebben over een zangeresje Madonna heet ze, misschien kan ze een intervalsact doen?
  Moderator woensdag 13 november 2024 @ 16:26:24 #79
375570 crew  Cyan9
pi_215569515
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 15:50 schreef Momo het volgende:

[..]
Al die jonge mensen hebben over een zangeresje Madonna heet ze, misschien kan ze een intervalsact doen?
Gerda, is that you?
pi_215571051
quote:
10s.gif Op woensdag 13 november 2024 16:26 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Gerda, is that you?
hep ik nooit gezegt enigste leuke aan dat songfestival waarin medona meedeet was dat dunken gewonnen hep wat een gekreis was dat van medona dan he nie van dunken dan ken je beter een hollandse hits metly doen zoals met televersiering gala maar dan met frans er ook nog bei netuurlijk
hebbie effe voor mei?
  donderdag 14 november 2024 @ 16:41:38 #81
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215579319
Emma Heesters zal het iig niet worden (om een trieste reden).

https://www.bd.nl/show/em(...)orme-schok~a9d0b548/
  donderdag 14 november 2024 @ 17:13:50 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215579534
twitter
pi_215580663
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik herken haar bijna niet :o

‘En dan gaan we winnen ook’. Ik hou ervan O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_215580694
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:13 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Mooi. Het meisje heeft het gewoon niet :@
pi_215592085
Ik zag op tv dat ook Peter Jan Rens en Johan Vlemmincks een lied hebben ingestuurd :') ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215593025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 21:11 schreef TLC het volgende:
Ik zag op tv dat ook Peter Jan Rens en Johan Vlemmincks een lied hebben ingestuurd :') ;(
Ik vertrouw erop dat de selectiecommissie deze inzending wel op waarde weet te schatten, en dat het de rest van Nederland bespaard blijft. 😊
pi_215614264
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 november 2024 @ 10:00:18 #88
163650 Greys
pi_215614896
Douwe kan eigenlijk al wel beginnen met het pakken van z'n koffers geloof ik want er blijven er weinig over zo die én willen én een platencontract en veel ervaring hebben of niet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215614911
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 07:54 schreef Dave het volgende:
Ilse DeLange sluit deelname aan songfestival volgend jaar uit

Die andere lange in ieder geval niet.
Er valt voor haar ook niet meer te halen.
pi_215614914
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2024 10:00 schreef Greys het volgende:
Douwe kan eigenlijk al wel beginnen met het pakken van z'n koffers geloof ik want er blijven er weinig over zo die én willen én een platencontract en veel ervaring hebben of niet?
Zit Jeangu Macrooy toevallig bij een platenmaatschappij? :P
pi_215614952
quote:
Heeft hij dan ergens aangegeven dat hij dit jaar weer wil/iets heeft ingestuurd? Dat is namelijk langs me heen gegaan. Of nemen we dit gewoon aan omdat hij vorig jaar met nummers voor het esf bezig was?
pi_215615055
Claude heeft een album uit. Ben niet zo'n fan van constant dat obligate "une baguette s'il vous plait"-Frans er tussendoor, maar dit vind ik wel een geschikt liedje. Kun je wat mij betreft zo insturen (nou ja, wel even de bijdrage van Ronnie Flex eruit halen, die voegt verder toch niks toe).

maandag 18 november 2024 @ 10:26:27 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215615070
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 10:09 schreef d_elise het volgende:

[..]
Heeft hij dan ergens aangegeven dat hij dit jaar weer wil/iets heeft ingestuurd? Dat is namelijk langs me heen gegaan. Of nemen we dit gewoon aan omdat hij vorig jaar met nummers voor het esf bezig was?
Ja hij heeft weer een nummer opgestuurd
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 november 2024 @ 14:21:44 #94
163650 Greys
pi_215616989
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 10:09 schreef d_elise het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/boulev(...)-nummer-songfestival
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215617648
quote:
Thanks! Ik realiseer me nu dat ik dit wel heb gelezen, maar dus totaal niet heb opgeslagen haha :D Ach ja, van de meest prominente opties die nu genoemd worden, vind ik hem nog wel het minst erg denk ik.
pi_215617701
Douwe Bob lijkt mij nog de meest redelijk van alle terugkerende namen. Hoewel ik wel bang ben dat hij heel erg op safe gaat spelen. Slow Down was ook het meest veilige dat we ooit hebben ingestuurd.
pi_215617974
Wat is ook alweer de datum dat we iets moeten hebben/weten? :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 november 2024 @ 17:09:26 #98
163650 Greys
pi_215618091
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 16:51 schreef vencodark het volgende:
Wat is ook alweer de datum dat we iets moeten hebben/weten? :P
We weten al dat NL dus meedoet en inzenden van songs naar AvroTros kan t/m vrijdag 22 november. Wanneer we daarna iets horen wie het wordt en met welk lied weten we bij mijn weten niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 18 november 2024 @ 17:37:38 #99
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_215618227
quote:
Ik hoor nu Willeke Alberti op radio 5, maar laten we dat ook maar niet meer doen ;)

(Maar ik vind Samen zijn van haar wel mooi hoor O+ )
pi_215634015
quote:
Bij de selectiecommissie die de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival kiest, zijn in de afgelopen weken al enkele veelbelovende liedjes binnengekomen. "Ik heb al een paar dingen gehoord en ik vind dat er echt supervette dingen tussen zitten", zegt zanger en commissielid Jaap Reesema (40) tegen het ANP.

Sinds de inschrijving opende, hebben zich ook bekende namen gemeld. "Ik had, heel eerlijk, verwacht dat mensen misschien niet zouden durven na dit gekke turbulente jaar. En ja, niks is minder waar. Mensen denken juist: ik ga gewoon, dit is misschien wel het moment om juist mee te doen. Dus we hebben echt toffe namen, toffe liedjes. Ik ben er heel blij mee." Jaap maakt zich dan ook geen zorgen: "Er gaat iets tofs uitkomen."
Bron: RTL
  woensdag 20 november 2024 @ 13:00:21 #101
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215634030
Als Jaap Reesema het 'toffe liedjes' vindt, doet dat vermoeden dat er een zeer kleine kans is dat ik het lekker uit mezelf op ga zetten.

De kans dat het enige commerciële waarde heeft is wel aanwezig.
  woensdag 20 november 2024 @ 16:25:51 #102
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_215635617
Moet het hele orkest dan maar doen alsof?
Want de muziek is nooit live.
AD
pi_215635702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:25 schreef spapaars het volgende:
Moet het hele orkest dan maar doen alsof?
Want de muziek is nooit live.
AD
[ afbeelding ]
Er mogen maar zes op het podium, dus een heel orkest zit er sowieso niet in. Maar als Rieu met z'n viool naar Ajax komt doet hij ook alsof, dus daar heeft hij geen probleem mee.

De vraag is overigens wat ze dan moeten spelen op Eurovision, want Rieu staat niet echt heel erg bekend om zijn eigen composities. Voor de kroning van Willem heeft hij weleens iets geschreven.

woensdag 20 november 2024 @ 17:01:21 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215635997
Ook wel leuk dat er "moet" staat bij dat soort polls. Pikachu ik kies jou! En veel plezier he, doei!
pi_215636225
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:41 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

De vraag is overigens wat ze dan moeten spelen op Eurovision, want Rieu staat niet echt heel erg bekend om zijn eigen composities. Voor de kroning van Willem heeft hij weleens iets geschreven.

Hij heeft een eigen nummer met Emma Kok, geschreven door Tjeerd Oosterhuis.

Als je Emma stuurt moet je André gewoon thuislaten, die gaat daar letterlijk niks doen. Maar goed, die poll is nou ook niet bepaald alles omvattend qua Nederlandse artiesten. Zeven namen waarvan 3 of 4 echt slechter dan slecht zijn. Dan kom je al snel bij Emma Kok uit als meest geschikte kandidaat.
pi_215636671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 12:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bron: RTL
Nou ja, goed. Jaap was degene die de anderen overtuigde om voor Europapa te kiezen. Ik geef hem de voordeel van de twijfel.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 november 2024 @ 20:58:15 #107
163650 Greys
pi_215637954
Van wanneer is die poll want er staan meerdere namen in die al lang hebben gezegd dat ze dit keer niks ingezonden hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215638368
Emma Kok en André Rieu......
Sorry, maar in dat geval haak ik voorgoed af bij het ESF.

Ik zet mijn hoop op een net zo'n out of the box aanbeveling van Jaap als vorig jaar.
En nee.... Dat is niet Emma Kok en ook niet André Rieu.
pi_215638438
Even duidelijk he, Joost Klein was helemaal niet zo out of the box gedacht. Hele grote ster onder Nederlandse en Vlaamse jongeren al ver voordat hij naar Eurovisie ging. Je doet nu net alsof Jaap Reesema hem heeft ontdekt :)
pi_215639683
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 21:49 schreef blackswangreen het volgende:
Even duidelijk he, Joost Klein was helemaal niet zo out of the box gedacht. Hele grote ster onder Nederlandse en Vlaamse jongeren al ver voordat hij naar Eurovisie ging. Je doet nu net alsof Jaap Reesema hem heeft ontdekt :)
Ik doe niet net alsof hij hem heeft ontdekt, maar hij was wel degene binnen de commissie die zei: moeten we toch niet voor hém gaan. Dat is toch algemeen bekend. En vergelijk Joost met de andere 4 laatste serieuze kandidaten, dan was Joost toch het meest out of the box.
  Moderator donderdag 21 november 2024 @ 10:06:50 #111
375570 crew  Cyan9
pi_215641099
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 01:14 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik doe niet net alsof hij hem heeft ontdekt, maar hij was wel degene binnen de commissie die zei: moeten we toch niet voor hém gaan. Dat is toch algemeen bekend. En vergelijk Joost met de andere 4 laatste serieuze kandidaten, dan was Joost toch het meest out of the box.
Ik vind Joost niet meteen meer out of the box dan een S10.
pi_215641685
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 01:14 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Nou ja, algemeen bekend... we weten amper wat er in die commissie gaande is. Reesema schijnt inderdaad vóór Joost geweest te zijn, Cornald was aanvankelijk niet zo onder de indruk van de eerste versie van Europapa... en verder weten we niks. Ik kan me zo voorstellen dat bv. een Jacqueline Govaert ook wel fan was van Joost.

Het belangrijkste is denk ik dat het helemaal niet out of the box hoeft te zijn. Als het maar een goed liedje is. En dan maakt het mij niet uit of het black metal is of zoetsappige Radio 2-pop. Of voor mijn part Emma Kok. Wat dat betreft weet ik niet of Jaap Reesema dan degene is die eerder voor de black metal zou gaan :)
pi_215641979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 21:49 schreef blackswangreen het volgende:
Als Nederlandse inzending was Joost heel erg out-of-the-box. Zoiets hebben we eerder toch echt nooit gestuurd.
pi_215643251
Ik hoop op Anouk of Claude misschien, we zullen zien.

Wanneer wordt het bekend gemaakt?
pi_215643535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 14:21 schreef wolffie het volgende:
Ik hoop op Anouk of Claude misschien, we zullen zien.
Al helemaal in de stemming voor Sinterklaas! O+
Anouk hoeft voor mij niet zo nodig, helaas.
Dan zie ik 10 keer liever onze Claude,
al is voor hem het ESF misschien nog een maatje te groot.

<O) 8}
pi_215643942
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2024 15:12 schreef Dave het volgende:

[..]
Al helemaal in de stemming voor Sinterklaas! O+
Anouk hoeft voor mij niet zo nodig, helaas.
Dan zie ik 10 keer liever onze Claude,
al is voor hem het ESF misschien nog een maatje te groot.

<O) 8}
Je krijgt niet met de roe, want je bent niet zo stout
maar volgens mij spreekt Claude zijn naam uit als "cloud".
Waarschijnlijk omdat het anders klinkt als "kloot",
met zo'n naam begin je gelijk al met een valse noot.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als Nederlandse inzending was Joost heel erg out-of-the-box. Zoiets hebben we eerder toch echt nooit gestuurd.
Qua artiest was S10 misschien nog wel een gewaagdere keuze. Maar daar bleef in het nummer verder niet zoveel van over.
pi_215644315
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 16:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je krijgt niet met de roe, want je bent niet zo stout
maar volgens mij spreekt Claude zijn naam uit als "cloud".
Waarschijnlijk omdat het anders klinkt als "kloot",
met zo'n naam begin je gelijk al met een valse noot.
[..]
Ik zat al te twijfelen...Ik dacht, laat ik ChatGPT es een antwoord laten rijmen.

Claude, ik snap je twijfels heel goed,
want die uitspraak klinkt niet zoals het moet.
Maar "cloud" lijkt wel de beste keus,
als "kloot" klinkt als iets wat niet in de keuken thuis.
Dus ik geloof je, ik heb het door,
het klinkt veel netter, dat is geen decor!

Het wordt er niet beter op. |:)

Enfin, laat ik maar snel weer on topic gaan,
voor ik 't aan de stok krijg met onze eigen Sjaan.

Gordon opent een horecazaak op Curaçao, en stopt met al zijn overige werkzaamheden. Die wordt het dus in ieder geval niet!
  donderdag 21 november 2024 @ 17:32:06 #118
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_215644403
Onze Belgische vrienden van Songfestival.be schuiven een paar namen naar voren die ze graag voor Nederland willen zien.

Onze redactie hoopt op deze artiesten als Nederlandse Songfestivaldeelnemer

Van de vijf die ze noemen ken ik er maar twee.

Yade Lauren, Luna van Kampen en Irene Hin zegt mij niets.

Edit: Het nummer Blijf nog even van Irene Hin ken ik wel. Bart Arens zal dat wel eens gedraaid hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door usagi414 op 21-11-2024 18:32:28 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_215644751
Ik hoop op een "wie?" iemand eigenlijk.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_215644858
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2024 17:21 schreef Dave het volgende:

[..]
Ik zat al te twijfelen...Ik dacht, laat ik ChatGPT es een antwoord laten rijmen.

Gordon opent een horecazaak op Curaçao, en stopt met al zijn overige werkzaamheden. Die wordt het dus in ieder geval niet!
Onze grootste komiek Andre van Duin werd geboren als Adrianus Kloot (ook zo geschreven). Zijn vader heeft toen de familienaam veranderd in Kyvon. En Dré maakte daar dan weer Van Duin van.

Maar goed, dat is hier verder niet enorm relevant ofzo.
pi_215644862
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:20 schreef Zigsky het volgende:
Ik verwacht hoe dan ook een vrij grote naam met genoeg (media-)ervaring.
pi_215645122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik verwacht hoe dan ook een vrij grote naam met genoeg (media-)ervaring.
Ik bedoelde uiteraard niet een Mia en Dion, maar een Duncan.
pi_215645289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 17:32 schreef usagi414 het volgende:
Onze Belgische vrienden van Songfestival.be schuiven een paar namen naar voren die ze graag voor Nederland willen zien.

Onze redactie hoopt op deze artiesten als Nederlandse Songfestivaldeelnemer

Van de vijf die ze noemen ken ik er maar twee.

Yade Lauren, Luna van Kampen en Irene Hin zegt mij niets.

Edit: Het nummer Blijf nog even van Irene Hin ken ik wel. Bart Arens zal dat wel eens gedraaid hebben.
Luna ging viral met haar zouteloze cover van Billie Eillish. Ook in België. Maar die hype is net zo snel weer gaan liggen.

Irene Hin en Yade Lauren ken ik ook niet.
pi_215648577
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2024 17:21 schreef Dave het volgende:

[..]

Het is gewoon Claude google op zijn naam

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Claude_Kiambe
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 16:48:10 #125
163650 Greys
pi_215653397
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:20 schreef Zigsky het volgende:
Maar hoe groot is de kans dat een 'wie???' al een platendeal heeft en ervaring met grote zalen? Want dat had de AvroTros directeur dit keer als voorwaarde zei hij geloof ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 november 2024 @ 16:53:00 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215653415
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar hoe groot is de kans dat een 'wie???' al een platendeal heeft en ervaring met grote zalen? Want dat had de AvroTros directeur dit keer als voorwaarde zei hij geloof ik.
Er zijn best veel artiesten die onbekend zijn bij grote publiek en meer platen verkopen en grotere concerten hosten dan veel van die Boulevard artiesten. Al weet ik niet of die artiesten perse zin hebben om het grote publiek op te zoeken, die hebben vaak hun eigen niche in Nederland en daar buiten. Of het nou rap, metal, electro etc. is.
pi_215653461
quote:

[..]
Het is vooral een manier om niet een tweede Mia & Dion te krijgen, maar daar hebben ze zelf gewoon veel fout gedaan. In de eerste plaats denk ik niet dat er veel Mia's zijn die met geld van hun pa in LA muzikantje aan het spelen zijn terwijl ze bijna nog nooit hebben opgetreden. Daarnaast kon je met een beetje getraind oor wel horen dat het nummer zwaar onder de autotune zat en hondsmoeilijk te zingen was, maar in die commissie zaten (behalve Jan Smit) geen muzikanten dus die hoorden dat gewoon niet.

En volgens mij hadden zij wel een platendeal, dat zegt dus ook niks :)
pi_215653609
Die platendeal-voorwaarde is er denk ik alleen voor dit jaar vanwege het korte tijdsbestek om een nummer te selecteren. Maar ook binnen platenmaatschappijen zit weer een hiërarchie, want bedoelen ze dan de "grote" maatschappijen of ook de kleine/niche (independent)? In dat laatste geval zitten daar vaak nog wel 'wie?' artiesten bij.
pi_215653759
quote:

[..]
Zat S10 niet bij een platenmaatschappij?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 19:33:20 #130
163650 Greys
pi_215654795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn best veel artiesten die onbekend zijn bij grote publiek en meer platen verkopen en grotere concerten hosten dan veel van die Boulevard artiesten. Al weet ik niet of die artiesten perse zin hebben om het grote publiek op te zoeken, die hebben vaak hun eigen niche in Nederland en daar buiten. Of het nou rap, metal, electro etc. is.
Ja eens, maar dat is dan niet iemand waarvan zo ongeveer iederéén 'wie?' roept zoals bij Mia en Dion en destijds ook wel Duncan. Mensen die al voor echt grote zalen hebben gespeeld hebben toch vaak wel een groot volgersaantal en bij een flinke groep dus wél bekend.

Ben echt benieuwd of ze een eventueel toplied uiteindelijk echt zouden afwijzen op gern/weinig ervaring en geen platendeal, zoals die directeur zei. Of dat anderen van de commissie hem dan uiteindelijk toch zouden weten om te praten als het echt een heel goed leid is!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 19:35:32 #131
163650 Greys
pi_215654831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 17:04 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is vooral een manier om niet een tweede Mia & Dion te krijgen, maar daar hebben ze zelf gewoon veel fout gedaan. In de eerste plaats denk ik niet dat er veel Mia's zijn die met geld van hun pa in LA muzikantje aan het spelen zijn terwijl ze bijna nog nooit hebben opgetreden. Daarnaast kon je met een beetje getraind oor wel horen dat het nummer zwaar onder de autotune zat en hondsmoeilijk te zingen was, maar in die commissie zaten (behalve Jan Smit) geen muzikanten dus die hoorden dat gewoon niet.

En volgens mij hadden zij wel een platendeal, dat zegt dus ook niks :)
Hadden Mia en Dion echt een platendeal? Oh dat ben ik echt helemaal kwijt dan. Kan me bijna niet voorstellen. :@
Sowieso niet samen toch. Want ze hadden daarvoor volgens mij nooit samen gezongen. Maar elk apart dan misschien? Heb ik serieus gemist dan haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:56:53 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215655067
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:33 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja eens, maar dat is dan niet iemand waarvan zo ongeveer iederéén 'wie?' roept zoals bij Mia en Dion en destijds ook wel Duncan. Mensen die al voor echt grote zalen hebben gespeeld hebben toch vaak wel een groot volgersaantal en bij een flinke groep dus wél bekend.

Ben echt benieuwd of ze een eventueel toplied uiteindelijk echt zouden afwijzen op gern/weinig ervaring en geen platendeal, zoals die directeur zei. Of dat anderen van de commissie hem dan uiteindelijk toch zouden weten om te praten als het echt een heel goed leid is!
Behalve als we Gerard Joling of Anouk zal het grote publiek toch wel weer zeggen "WiE?" :+ Op Twitter krijg je soms het idee dat sommige mensen voor het laatst in 2004 nieuwe muziek hebben gehoord. :P

Ze moeten dit jaar ook weer live zingen de laatste zoveel voor de commissie, misschien kunnen die meer onervaren artiesten dan wel overtuigen? Al is het anders ergens backstage in Hilversum dan op een groot podium. Iemand die nog nooit voor meer dan 1000 mensen live heeft gezongen(Braderie van Houten telt niet) zou ik niet zo snel doen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 20:06:56 #133
163650 Greys
pi_215655202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Behalve als we Gerard Joling of Anouk zal het grote publiek toch wel weer zeggen "WiE?" :+ Op Twitter krijg je soms het idee dat sommige mensen voor het laatst in 2004 nieuwe muziek hebben gehoord. :P
Ja dat is zo. Ben ook echt bang dat wie ze ook kiezen minstens de helft van NL op feesboek gaat gillen dat ze soberso Anouk hadden moeten kiezen. Het interesseert die mensen geen reet wat ze wel of niet heeft gezegd.

quote:
Ze moeten dit jaar ook weer live zingen de laatste zoveel voor de commissie, misschien kunnen die meer onervaren artiesten dan wel overtuigen? Al is het anders ergens backstage in Hilversum dan op een groot podium. Iemand die nog nooit voor meer dan 1000 mensen live heeft gezongen(Braderie van Houten telt niet) zou ik niet zo snel doen.
Nee true.
En toch ben ik blij dat ze die eisen in het jaar van Duncan niet hadden. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215656512
Anouk heeft een nummer in gestuurd, en Cornald heeft al honderden nummers gehoord (zei Cornald bij Beau net)

[ Bericht 14% gewijzigd door Dave op 22-11-2024 22:14:04 ]
pi_215656661
Meerdere bekende namen, kaliber Anouk. Heeft ook al iets interessants gehoord. Moet voor eind januari bekend zijn.
Staat eventueel open voor een nationaal songfestival (onder voorwaarden)

[ Bericht 1% gewijzigd door Dave op 22-11-2024 23:27:37 ]
pi_215657276
Het is ook mogelijk dat die 'eis' van bij een platenmaatschappij onder contract staan, vooral bedoeld is om allerlei hopeloze figuren te ontmoedigen om iets in te sturen, dus vooraf al het kaf van het koren scheiden. Dat scheelt weer tijd. Maar als er een bijzonder geschikte song binnenkomt van iemand zonder contract, zullen ze daar wel soepel mee omgaan, mag ik hopen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 23:51:45 #138
163650 Greys
pi_215657281
Van wie moet het voor eind januari bekend zijn? Niet van Eurovision, toch?

En hij durfde waarschijnlijk gewoon niet op z'n Anouks NEVER GONNA HAPPEN te gillen over Nationaal Songfestival waarschijnlijk hahaha. Zal vast geen zin hebben in de ophef die hij dan weer krijgt omdat de VI mannen hem dan weer 'een arrogante man' vinden oid.

(Alsof Anouk en Co dan nog inzenden... Nope.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 november 2024 @ 23:54:14 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215657289
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 23:51 schreef Greys het volgende:

En hij durfde waarschijnlijk gewoon niet op z'n Anouks NEVER GONNA HAPPEN te gillen over Nationaal Songfestival waarschijnlijk hahaha. Zal vast geen zin hebben in de ophef die hij dan weer krijgt omdat de VI mannen hem dan weer 'een arrogante man' vinden oid.

Head of Delegation vergadering is 10 maart 2025. Dat is de deadline vaak.
pi_215657303
STOP VOTING NOW.

De mailbox is gesloten!
  zaterdag 23 november 2024 @ 00:01:37 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215657316
twitter
pi_215657319
quote:

Ik heb het gezien en het kwam er vooral op neer dat hij alleen voorstander is als ook met een nationale finale kwalitatieve inzendingen blijven komen, maar hij gaf wel aan dat grote namen als Ilse en Anouk dan waarschijnlijk niets zouden inzenden omdat ze misschien niet mee willen doen aan een publieke competitie in eigen land.
pi_215659041
quote:

Dat was meer een soort van interne deadline die ze zich gesteld hebben, “voor eind januari moet toch zeker wel bekend zijn wie het wordt”, of woorden van die strekking.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:39:17 #144
163650 Greys
pi_215659045
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:38 schreef Dave het volgende:

[..]
Dat was meer een soort van interne deadline die ze zich gesteld hebben, “voor eind januari moet toch zeker wel bekend zijn wie het wordt”, of woorden van die strekking.
Ah zo, dank!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:40:38 #145
163650 Greys
pi_215659055
Ik lees net op Cornald z'n Twitter dat hij meedeed aan The Masked Singer verkleed als Zure Bom. _O- Dat moet ik even terugkijken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659056
En op de vraag of ze alle liedjes helemaal afluisteren: “Ja! Nou ja… tenzij na 30 seconden wel duidelijk is dat het een ‘ik zit lekker op m’n trekker, hou es op met dat gemekker’ soort liedje is.”
pi_215659065
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:40 schreef Greys het volgende:
Ik lees net op Cornald z'n Twitter dat hij meedeed aan The Masked Singer verkleed als Zure Bom. _O- Dat moet ik even terugkijken.
Zeker doen, de hele ESF clan had het niet door, zie Masked Singer topic. Nou ja, met de kennis van nu duidelijk te horen, maar goed… _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:48:43 #148
163650 Greys
pi_215659129
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:41 schreef Dave het volgende:
En op de vraag of ze alle liedjes helemaal afluisteren: “Ja! Nou ja… tenzij na 30 seconden wel duidelijk is dat het een ‘ik zit lekker op m’n trekker, hou es op met dat gemekker’ soort liedje is.”
_O- _O-
Ome Cor zou echt zo goed passen hier in de topics.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:49:40 #149
163650 Greys
pi_215659139
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:42 schreef Dave het volgende:

[..]
Zeker doen, de hele ESF clan had het niet door, zie Masked Singer topic. Nou ja, met de kennis van nu duidelijk te horen, maar goed… _O-
:D Ik ga kijken.
En hij vond het enorm leuk om te doen zei hij haha.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659172
331 liedjes zijn ingestuurd dit jaar.

Bron: Avrotros Instagram
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 10:05:14 #151
163650 Greys
pi_215659222
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:58 schreef Fred_B het volgende:
331 liedjes zijn ingestuurd dit jaar.

Bron: Avrotros Instagram
Ongeveer de helft dus van de 'meer dan 600' van vorige keer. Maar gezien de kortere tijd om in te zenden valt het nog alles mee.

(Of tegen. Omdat we eigenlijk niet mee hadden moeten doen.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 10:13:31 #152
163650 Greys
pi_215659311
We hebben kennelijk ook meteen als eerste land al deelname voor 2026 bevestigd. Zou je niet eerst eens afwachten of de EBU zich komende mei aan de gemaakte afspraken houdt? Of kunnen ze je weer als stront behandelen want je komt tóch wel terug, AvroTros?

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659333
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:13 schreef Greys het volgende:
We hebben kennelijk ook meteen als eerste land al deelname voor 2026 bevestigd.

[ x ]
Joost heeft nog een nummer voor Eurovision op de plank liggen O-)
pi_215659336
quote:
We hebben kennelijk ook meteen als eerste land al deelname voor 2026 bevestigd.

[ x ]
Nooit verwacht dat ik zo tevreden zou zijn met het opzeggen van mijn Avrotros-lidmaatschap :') _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 10:17:56 #155
163650 Greys
pi_215659347
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nooit verwacht dat ik zo tevreden zou zijn met het opzeggen van mijn Avrotros-lidmaatschap :') _O-
Echt bizar dit. Had m'n post net nog wat aangevuld want het maakt dus kennelijk ook al niet meer uit of de EBU zich komende mei aan de gemaakte afspraken gaat houden. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659458
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Echt bizar dit. Had m'n post net nog wat aangevuld want het maakt dus kennelijk ook al niet meer uit of de EBU zich komende mei aan de gemaakte afspraken gaat houden. :')
Nou ja, dat dus :')

Ik denk dat we nu ook wel een beeld hebben van hoe keihard de onderhandelingen waren met de EBU, en alle enorme ‘verbeteringen’ die ze voor de poorten van de hel hebben weggesleept. Avrotros zet zichzelf echt zwaar voor schut hier.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 10:32:56 #157
163650 Greys
pi_215659484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, dat dus :')

Ik denk dat we nu ook wel een beeld hebben van hoe keihard de onderhandelingen waren met de EBU, en alle enorme ‘verbeteringen’ die ze voor de poorten van de hel hebben weggesleept. Avrotros zet zichzelf echt zwaar voor schut hier.
EBU in mei 2025: "AvroTros, jullie deelneemster bewoog haar elleboog tijdens de persconferentie, gediskwalificeerd!"

Avrotros: "Ohhhh wat jammer zeg. Nou tot in 2026 hoor, kusjes!"
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659567
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:32 schreef Greys het volgende:

[..]
EBU in mei 2025: "AvroTros, jullie deelneemster bewoog haar elleboog tijdens de persconferentie, gediskwalificeerd!"

Avrotros: "Ohhhh wat jammer zeg. Nou tot in 2026 hoor, kusjes!"
Ik heb oprecht het idee dat de stelling van mediadeskundige (en beroepschagrijn) Tina Nijkamp, dat Avrotros al had besloten hoe dan ook weer mee te doen, nog voor het vliegtuig uit Malmö op Schiphol geland was, achteraf gezien gewoon waar was. En we maandenlang naar een matig toneelstuk hebben gekeken.
  zaterdag 23 november 2024 @ 10:47:57 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215659584
Nouja dan weet de EBU dat ze je klachten niet zo serieus hoeven te nemen
pi_215659591
quote:
We hebben kennelijk ook meteen als eerste land al deelname voor 2026 bevestigd. Zou je niet eerst eens afwachten of de EBU zich komende mei aan de gemaakte afspraken houdt? Of kunnen ze je weer als stront behandelen want je komt tóch wel terug, AvroTros?

[ x ]
:') ! Kneuzen.
pi_215659598
Misschien is de deal dat Nederland 2025 wint en we dus wel mee móeten doen in 2026.
pi_215659638
quote:

[ x ]
Misschien is het wel een stagiair die gewoon copy-paste wat er de vorige keer stond, maar dan met 2026 ipv 2025. Ik weet niet of dit meteen de officiële bevestiging is.

Tenminste, ik mag toch hopen dat als je nog een keer zo genadeloos wordt genaaid, je het komende jaar niet vrolijk weer komt opdraven. Aan de andere kant, je kunt niet harder worden genaaid dan wij dit jaar, en het lijkt er niet op dat ze heel veel veranderingen hebben kunnen bepleiten... dus misschien is de Avrotros inderdaad zo compleet ballenloos als wij denken.
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 11:03:18 #163
375570 crew  Cyan9
pi_215659651
Laten we vooral alles meteen zo negatief mogelijk interpreteren, dan kunnen we lekker het hele jaar door klagen. Ja, de EBU is nog steeds kut, maar hier word ik wel een beetje moe van.
pi_215659838
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Misschien is het wel een stagiair die gewoon copy-paste wat er de vorige keer stond, maar dan met 2026 ipv 2025. Ik weet niet of dit meteen de officiële bevestiging is.

Tenminste, ik mag toch hopen dat als je nog een keer zo genadeloos wordt genaaid, je het komende jaar niet vrolijk weer komt opdraven. Aan de andere kant, je kunt niet harder worden genaaid dan wij dit jaar, en het lijkt er niet op dat ze heel veel veranderingen hebben kunnen bepleiten... dus misschien is de Avrotros inderdaad zo compleet ballenloos als wij denken.
Wel mooi dat we nu gewoon zeker weten dat we er nooit echt wat van hoeven te verwachten. :)
pi_215660041
Ik wil geen dingen zaaien maar ik weet bijna 99 % zeker dat we al deze gevoelens allang vergeten te zijn als het nummer voor dit jaar een goed nummer is met een leuke artiest _O-

Ik geniet al 3 jaar ofzo niet meer van het Songfestival op dezelfde manier als dat ik eerst deed. Ik vis de leuke liedjes eruit en dat is het voor mij ook. Hoe meer druk je je maakt om wat AVROTROS zou MOETEN doen hoe meer je teleurgesteld gaat worden. Wanneer iemand laat zien wie ze zijn, geloof ze dan ook.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215660230
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:03 schreef Cyan9 het volgende:
Laten we vooral alles meteen zo negatief mogelijk interpreteren, dan kunnen we lekker het hele jaar door klagen. Ja, de EBU is nog steeds kut, maar hier word ik wel een beetje moe van.
Dit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215660397
Laten we gewoon afwachten hoe de komende editie gaat lopen, van 80% van de maatregelen weten we pas in Basel of het beter uitpakt voor delegaties en daar gaat het om.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215660418
Je kunt als omroep natuurlijk ook in mei 2025 besluiten dat de eerder aangekondigde inschrijving alsnog wordt afgelast in het geval de EBU er in 2025 wederom een potje van maakt.
Niks mis met vooruitdenken. Maar de conclusie dat AvroTros zich nu al officieel heeft verbonden aan 2026 is wel erg makkelijk gemaakt. En wellicht ook heel voorbarig.
pi_215660489
Jongens doe even rustig. Als straks in Basel weer een bom valt kan deze inschrijving net zo goed weer worden ingetrokken.
pi_215660503
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:49 schreef Greys het volgende:

[..]
:D Ik ga kijken.
En hij vond het enorm leuk om te doen zei hij haha.

[ afbeelding ]
Mede door de matige hints hebben het gewoon niet geraden :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 13:18:26 #171
163650 Greys
pi_215660643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:47 schreef Momo het volgende:
Nouja dan weet de EBU dat ze je klachten niet zo serieus hoeven te nemen
Ja dat is op zich wel lekker duidelijk dan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 13:22:04 #172
163650 Greys
pi_215660660
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:00 schreef blackswangreen het volgende:
Aan de andere kant, je kunt niet harder worden genaaid dan wij dit jaar, en het lijkt er niet op dat ze heel veel veranderingen hebben kunnen bepleiten... dus misschien is de Avrotros inderdaad zo compleet ballenloos als wij denken.
Het begint er steeds meer op te lijken inderdaad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215660923
Zijn we nu echt zo verrast?
pi_215661444
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 12:42 schreef TheVulture het volgende:
Laten we gewoon afwachten hoe de komende editie gaat lopen, van 80% van de maatregelen weten we pas in Basel of het beter uitpakt voor delegaties en daar gaat het om.
Ik wil zeker niet automatisch van tevoren negatief zijn, maar “gewoon even afwachten” of iets echt niet zo slecht gaat zijn als je zou kunnen verwachten, is alleen een redelijke strategie als er nog niets is gebeurd, of indien er wel iets is gebeurd, dit ondertussen is opgelost met wederzijdse excuses. Daar is hier geen sprake van natuurlijk, want allerlei structurele problemen blijven gewoon hetzelfde. Ook als er in Basel niemand gediskwalificeerd wordt en Israël niet wint, zodat de media kunnen spreken van een relatief rustig oud en nieuw ESF.
pi_215661447
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:10 schreef Mandy040986 het volgende:
Zijn we nu echt zo verrast?

Nou ja, dit is wel een ultiem gevalletje our expectations were low, but holy fuck :')
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 15:50:00 #176
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_215661503
Op zich weten wij natuurlijk helemaal niks van wat de Avrotros en Ebu nu met elkaar besproken hebben. Veel is dus invulling, projectie. Ik verwacht er zelf ook niet veel van hoor, maar probeer er wel met een fris gemoed het nieuwe seizoen in te gaan, is toch leuker voor mezelf.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_215663254
Gerard Joling heeft “Living on the edge” ingestuurd. Liedje van Peter de Wijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 18:58:49 #178
163650 Greys
pi_215663335
Zolang Israël gewoon meedoet is m'n frisse gemoed voor wat betreft het Songfestival vrij ver weg, want dan krijg je dus weer exact wat er afgelopen mei óók allemaal kut was. Dat is niet negatief doen, maar imho gewoon realistisch. Weer overal demonstraties om de arena heen, weer volop stemmen die alleen kijken naar het land ipv het lied wat de uitslag weer flink zal beinvloeden, weer een deelnemer die overal afgezonderd moet worden, weer die kutjournalisten in die delegatie, weer weggewerkte boe's uit de arena etc. Dat zal niet dit jaar ineens gezellig worden en qua 'gespannen sfeertje' ineens geen invloed op deelnemers hebben.

Dat staat dus nog volledig los van afspraken tussen AvroTros en NL over onder andere niet zomaar kunnen diskwalificeren en niet meer ongewenst filmen achter de schermen. Dat laatste is inderdaad nog af te wachten of men zich daaraan houdt, helemaal eens. Maar dat de deelname van Israël gewoon weer heel grote invloed gaat hebben is een zekerheid helaas. Of je nou zelf voor of tegen hun deelname bent, het wordt weer De Grote Pro- en Anti Israël Show.

Ik hoop oprecht dat de deelnemers daar zo min mogelijk last van gaan hebben, van spanningen op locatie maar ook in de aanloop als journalisten weer willen dat ze zich over die kwestie gaan uitspreken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:58:55 #179
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_215663337
twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_215663349
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:50 schreef Dave het volgende:
Gerard Joling heeft “Living on the edge” ingestuurd. Liedje van Peter de Wijn.
Misschien kan hij het ook indienen bij San Remo? Is voor ons hier veel beter. Gerard Joling valt toch ook wel zo'n beetje in dezelfde categorie als Tony Neef die al decennialang probeert met achterhaalde muziek het ESF terug de jaren 90 in te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 23-11-2024 19:14:13 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 19:00:48 #181
163650 Greys
pi_215663352
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:58 schreef usagi414 het volgende:
[ x ]
Hm, dat zou nog weleens interessant kunnen zijn/worden. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215663382
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Hm, dat zou nog weleens interessant kunnen zijn/worden. :Y
Mee eens. Wulf heeft een mooi geluid en timmert al een tijdje aan een eigen sound en style. En.... Mensen kunnen hem nog herkennen van zijn bijdrage in Rotterdam.... Ook leuk dat dat fantastisch geproduceerde jaar weer eens in herinnering komt. 😊
pi_215663614
Ik hoorde Cornald zeggen dat er een winnend lied tussen zat. Net bij Boulevard. Interessant. We hebben nog een normaal jaar tegoed, dus doe dat dan maar :7 .
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 19:30:44 #184
375570 crew  Cyan9
pi_215663728
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, dit is wel een ultiem gevalletje our expectations were low, but holy fuck :')
Dat hangt wel puur van je invulling af. Als je dit ziet als "we doen in 2026 mee, en wat er ook gebeurt, we tekenen overal braaf bij het kruisje" dan snap ik dat je dat zegt. Maar het word wat mij betreft zo langzamerhand wel een beetje klagen op alles wat maar voorbij komt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 19:56:07 #185
163650 Greys
pi_215663909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:30 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat hangt wel puur van je invulling af. Als je dit ziet als "we doen in 2026 mee, en wat er ook gebeurt, we tekenen overal braaf bij het kruisje" dan snap ik dat je dat zegt. Maar het word wat mij betreft zo langzamerhand wel een beetje klagen op alles wat maar voorbij komt.
Over klagen op alles gesproken:
Wie kunnen ze dit jaar kiezen die jij nou eens wél leuk vindt, of wordt het sowieso wat dat betreft ook weer klagen? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 19:57:42 #186
163650 Greys
pi_215663937
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:23 schreef Zigsky het volgende:
Ik hoorde Cornald zeggen dat er een winnend lied tussen zat. Net bij Boulevard. Interessant. We hebben nog een normaal jaar tegoed, dus doe dat dan maar :7 .
Zat Cornald zelf bij Boulevard?
Ik kijk dat nooit want dan ben ik negen van de tien keer aan het koken dus heb het weer eens gemist. (En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ook als ik niet zou koken keek ik nog niet, maar dat is een ander onderwerp. :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215663987
Wulf is natuurlijk een heel erg veilige Radio 2 middle of the road-artiest, maar ik heb er stiekem wel een zwak voor. Je gelooft wat hij zingt. Dat heb je of dat heb je niet, en hij heeft dat.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:07:32 #188
163650 Greys
pi_215664043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:02 schreef blackswangreen het volgende:
Wulf is natuurlijk een heel erg veilige Radio 2 middle of the road-artiest, maar ik heb er stiekem wel een zwak voor. Je gelooft wat hij zingt. Dat heb je of dat heb je niet, en hij heeft dat.
Helemaal eens.
Gunfactor ook als persoon.
Komt heel oprecht en fijn over.
Prachtige stem.
En ik zou het voor dit keer niet zo erg vinden, een wat veilige keuze qua lied. Want een 'gewoon heel mooi lied' vanuit je tenen gezongen kan gewoon ontzettend veel mensen aanspreken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215664092
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:57 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik kijk dat nooit want dan ben ik negen van de tien keer aan het koken dus heb het weer eens gemist. (En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ook als ik niet zou koken keek ik nog niet, maar dat is een ander onderwerp. :+ )
Aran snapt niet dat ze niet sowieso voor Anouk gaan en ze willen een nationaal songfestival met popcorn kijken, want in Zweden is dat net zo groot als voetbal zeggen ze. Ook gaan we dan niet net zo als Mia & Dion af als ssn gieter. Oftewel, wat altijd wordt gezegd haha
pi_215664124
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:09 schreef Thrts het volgende:

[..]
Aran snapt niet dat ze niet sowieso voor Anouk gaan en ze willen een nationaal songfestival met popcorn kijken, want in Zweden is dat net zo groot als voetbal zeggen ze. Ook gaan we dan niet net zo als Mia & Dion af als ssn gieter. Oftewel, wat altijd wordt gezegd haha
Het is ook elk jaar hetzelfde gelul he :')
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:14:11 #191
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215664143
quote:

[..]
Met een nationaal songfestival kunnen ze natuurlijk Boulevard beter vullen anders moeten ze er weer een Roelvink item in stoppen.
pi_215664177
quote:

[..]
Het is bijna knap hoe je zo veel met het songfestival bezig kunt zijn en er toch zo weinig kijk op kunt hebben. Chapeau, Aran.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:19:28 #193
163650 Greys
pi_215664199
quote:

[..]
Aran die niet snapt dat ze niet sowieso voor Anouk gaan is gewoon ook puur popcorn, want hij weet donders goed dat er dan ophef komt over haar uitspraken. En als hij dat niet weet dan is dat minstens zo kwalijk. Die denkt alleen aan zichzelf en z'n programma.

Kan je me alleen nog helpen qua Cornald, zat hij daar of was het een stukje interview oid waarin hij zei dat er een winnend lied tussen zit? Of zei Aran alleen maar dat hij dat had horen zeggen? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215664232
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Aran die niet snapt dat ze niet sowieso voor Anouk gaan is gewoon ook puur popcorn, want hij weet donders goed dat er dan ophef komt over haar uitspraken. En als hij dat niet weet dan is dat minstens zo kwalijk. Die denkt alleen aan zichzelf en z'n programma.

Kan je me alleen nog helpen qua Cornald, zat hij daar of was het een stukje interview oid waarin hij zei dat er een winnend lied tussen zit? Of zei Aran alleen maar dat hij dat had horen zeggen? :P
Interview door Aran, van vanmiddag.
pi_215664248
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:23 schreef Zigsky het volgende:
Voor de duidelijkheid, hij zei “één”. :+
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:25:26 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215664266
Wel vrijwel voor het eerst dat we van zoveel redelijk bekende artiesten horen dat ze iets ingestuurd hebben.
pi_215664272
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:57 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij werd geïnterviewd door Aran (🤢) in zijn huis (?). Dus nee, zat er zelf niet. Ging ook nog over zijn optreden bij Masked Singers.

Ik kijk ook alleen maar voor songfestivaldingen.
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:31:56 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215664358
Van de artiesten die niet worden gekozen zou dan wel eens graag het nummer horen wat ze ingestuurd hadden, hebben we eens vergelijkingsmateriaal. Vorig jaar hadden we alleen dat Bankzitter nummer.
pi_215664366
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:24 schreef Dave het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid, hij zei “één”. :+
Nou mooi, ze zijn er dus uit!
pi_215664373
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:25 schreef Momo het volgende:
Wel vrijwel voor het eerst dat we van zoveel redelijk bekende artiesten horen dat ze iets ingestuurd hebben.
Los van alle ellende vind ik dit dus heel leuk, dat het Songfestival na zoveel povere jaren nu onder artiesten en een deel van de bevolking een kwalitatief cool ding is geworden en het als een eer wordt gezien als je mag gaan. Alleen doodzonde dat er nu achter de schermen van alles misgaat bij de organisatie en juist NL daar de dupe van werd wat zo'n nare nasmaak heeft achtergelaten.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:35:39 #201
163650 Greys
pi_215664394
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:22 schreef Dave het volgende:

[..]
Interview door Aran, van vanmiddag.
Dat Cornald daar nog zin in heeft. :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215664427
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:19 schreef Greys het volgende:

[..]

https://www.rtl.nl/boulev(...)alle-331-ingestuurde

Hier het stukje van Cornald. Hij zei dat er dus veel goede songs tussenzitten, en 1 winnende
pi_215664445
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat Cornald daar nog zin in heeft. :X
Volgens mij is dat een contractueel ding: de afvaller van The Masked Singer verschijnt diezelfde avond bij Beau/Humberto en wordt geïnterviewd door Boulevard, het is natuurlijk het paradepaardje van RTL. En natuurlijk begint Aran dan over het songfestival, maar om hem nou bij je thuis te laten en de vriendelijkheid zelve te zijn ja... :')
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:39:46 #204
163650 Greys
pi_215664456
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:31 schreef Momo het volgende:
Van de artiesten die niet worden gekozen zou dan wel eens graag het nummer horen wat ze ingestuurd hadden, hebben we eens vergelijkingsmateriaal. Vorig jaar hadden we alleen dat Bankzitter nummer.
Ja ik snap echt niet dat dat eerder niet al veel meer gebeurde. Dan geloofden ze er zelf misschien toch niet zo heel erg in?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215664457
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:58 schreef usagi414 het volgende:
[ x ]
Dit nummer van hem vind ik best leuk. Ik schrik een beetje van dat het alweer 6 jaar oud is

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:40:18 #206
163650 Greys
pi_215664467
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:37 schreef Thrts het volgende:

[..]

Hier het stukje van Cornald. Hij zei dat er dus veel goede songs tussenzitten, en 1 winnende
Dank je!
Nou dan zijn we er wel uit toch. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215664487
quote:
Ik heb het al eens op tafel gelegd. Ik durf wel de gok te nemen dat Douwe Bob zijn nummer I Believe heeft ingestuurd. Duurt precies 3 minuten, staat niet op zijn album en werd opeens gebruikt voor de olympische spelen.
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:41:49 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215664491
Ik denk dat het ook meer drama geeft om Aran te weigeren. Kunnen ze meteen een nieuw item maken voor RTL Boulevard, "Elitaire Cornald Maas wil Boulevard niet te woord staan, kan deze man nog wel beslissingen maken over het songfestival?" Een beetje als die vervelende klant/collega op het werk waar je gewoon Goedendag meneer/mevrouw tegen zegt maar het liefst een middelvinger wil geven. :P
pi_215664503
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:37 schreef Thrts het volgende:

[..]

Cornald denkt nog dat Nederland met een winnend nummer zal winnen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:44:09 #210
163650 Greys
pi_215664522
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:38 schreef d_elise het volgende:

[..]
Volgens mij is dat een contractueel ding: de afvaller van The Masked Singer verschijnt diezelfde avond bij Beau/Humberto en wordt geïnterviewd door Boulevard, het is natuurlijk het paradepaardje van RTL. En natuurlijk begint Aran dan over het songfestival, maar om hem nou bij je thuis te laten en de vriendelijkheid zelve te zijn ja... :')
Ja dat laatste dus. Degene die zo ongeveer eigenhandig al drie van je ESF-mensen heeft gesloopt zou ik persoonlijk toch ietssssje afstandelijker te woord staan. Contract of geen contract. Maar goed, dat moet ie dan zelf maar weten, onze Zure Bom. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:45:19 #211
163650 Greys
pi_215664533
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:41 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat het ook meer drama geeft om Aran te weigeren. Kunnen ze meteen een nieuw item maken voor RTL Boulevard, "Elitaire Cornald Maas wil Boulevard niet te woord staan, kan deze man nog wel beslissingen maken over het songfestival?" Een beetje als die vervelende klant/collega op het werk waar je gewoon Goedendag meneer/mevrouw tegen zegt maar het liefst een middelvinger wil geven. :P
Ja dat klinkt ook wel logisch hoor. Ik zou hem persoonlijk alleen niet in m'n huis willen hebben, das weer een beetje het andere uiterste haha. Maar hij zal er idd z'n redenen wel voor hebben!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:46:41 #212
163650 Greys
pi_215664549
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:41 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik heb het al eens op tafel gelegd. Ik durf wel de gok te nemen dat Douwe Bob zijn nummer I Believe heeft ingestuurd. Duurt precies 3 minuten, staat niet op zijn album en werd opeens gebruikt voor de olympische spelen.
Kan, maar dan kan hij dat toch ook gewoon zeggen. Niemand zegt het. Zó stom voor ons als mensen die willen vergelijken! :P Ik had ook graag het lied van Ilse willen horen dat volgens de commissie niet toegankelijk genoeg was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 20:53:25 #213
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_215664630
quote:
Die ze nooit in hadden gestuurd toch? Althans zoiets begreep ik in de podcast
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_215664650
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:41 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Het kan, maar z'n album is begin dit jaar uitgekomen terwijl al eerder duidelijk was dat z'n nummer niet was gekozen. Als dat I Believe was had had hij hem net zo goed wel op het album kunnen zetten.

Het zou wel een prima inzending zijn geweest op zich. Beter dan Slow Down. Wat ik bij Douwe en ook bij Jeangu heb: hun Eurovisie-inzending hoort niet bij hun populairste 5 nummers op Spotify (bij Jeangu zelfs z'n beide inzendingen). Dan heb je dus gewoon echt niet zo'n goed liedje naar Eurovisie gestuurd. Het is niet dat ze verder enorme hits hebben (zeker Jeangu niet).
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:56:34 #215
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215664658
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:53 schreef Meke het volgende:

[..]
Die ze nooit in hadden gestuurd toch? Althans zoiets begreep ik in de podcast
Oh, dat weet ik niet. Heeft de 12-jarigen fanbase van hun zich voor het niks druk gemaakt dat ze Joost boven 6 mannen zonder podium uitstraling of zangskills hadden gekozen.
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 22:20:57 #216
375570 crew  Cyan9
pi_215665668
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Over klagen op alles gesproken:
Wie kunnen ze dit jaar kiezen die jij nou eens wél leuk vindt, of wordt het sowieso wat dat betreft ook weer klagen? :P
Ik laat me verrassen, aangezien ik geen idee heb.
Ik weet eigenlijk maar weinig van de Nederlandse muziek scene. |:)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 23:14:13 #217
163650 Greys
pi_215666186
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 22:20 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik laat me verrassen, aangezien ik geen idee heb.
Ik weet eigenlijk maar weinig van de Nederlandse muziek scene. |:)
OKÉ :D
Maar heb je niemand waarvan je denkt 'als ze die nou eens sturen hang ik ook eens aan de lampen van vreugde'?

Ik heb dat (tegen beter weten in) met Di-Rect bv. Mits ze een Soldier On achtig lied hebben. Maar goed ik was uiteindelijk zelfs met Sieneke blij 'want ze doet het zo lief en ze maakt er het beste van' hahaha.

Maar eerlijk is eerlijk, toen Joost bekend gemaakt werd als deelnemer dacht ik na m'n allereerste 2x11 seconden even snel iets luisteren 'good lord nee toch' (oké boomer Greys) maar bij het lied ging ik volledig om. Dus ik hoop dat jij ooit ook eens/weer voelt DIT IS HET ARGHHHH WE GAAN WINNEN EN ZO NIET DAN TOCH bij een NLse inzending! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 24 november 2024 @ 02:00:03 #218
375570 crew  Cyan9
pi_215667060
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:14 schreef Greys het volgende:

[..]
OKÉ :D
Maar heb je niemand waarvan je denkt 'als ze die nou eens sturen hang ik ook eens aan de lampen van vreugde'?

Ik heb dat (tegen beter weten in) met Di-Rect bv. Mits ze een Soldier On achtig lied hebben. Maar goed ik was uiteindelijk zelfs met Sieneke blij 'want ze doet het zo lief en ze maakt er het beste van' hahaha.

Maar eerlijk is eerlijk, toen Joost bekend gemaakt werd als deelnemer dacht ik na m'n allereerste 2x11 seconden even snel iets luisteren 'good lord nee toch' (oké boomer Greys) maar bij het lied ging ik volledig om. Dus ik hoop dat jij ooit ook eens/weer voelt DIT IS HET ARGHHHH WE GAAN WINNEN EN ZO NIET DAN TOCH bij een NLse inzending! *O*
Ik kan zo niemand bedenken, eerlijk gezegd. Anouk en Ilse zijn geweest, en hoeven wat mij betreft niet zo nodig nog een keer. Er is momenteel niet echt een Nederlandse artiest die ik met interesse volg, al jaren niet. :@
  zondag 24 november 2024 @ 19:56:26 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215674544
twitter

Kan eigenlijk geen Nederlandse bron vinden, maar deze Azerbaijan website zit vaak wel goed met hun ESF roddels.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 november 2024 @ 20:47:13 #220
163650 Greys
pi_215675016
Oké als (!) dat al waar is dan hoop ik maar dat het geen inzending wordt waarbij het straks meer gaat over 'Ach dat kind, ze is zo jong en ziek' dan over het lied. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215675994
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 20:47 schreef Greys het volgende:
Oké als (!) dat al waar is dan hoop ik maar dat het geen inzending wordt waarbij het straks meer gaat over 'Ach dat kind, ze is zo jong en ziek' dan over het lied. :@
Je weet dat het gaat gebeuren…..
pi_215676021
quote:

[ x ]
Haha wat ze zijn echt bang dat ze er niet bij horen. Van niet me willen doen naar alvast bevestigen dat je in 2026 gaat deelnemen 😂😂 wat een enorme grap is de avrotros zeg. Dat ze in 2025 weer mee willen doen is nog tot daaraan toe maar dit is echt heel voorbarig. 2024 was een drama maar 2023 was ook een groot drama. Maarja de avrotros doet leuk mee op naar weer 8 jaar zonder finale
pi_215676349
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 22:54 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Haha wat ze zijn echt bang dat ze er niet bij horen. Van niet me willen doen naar alvast bevestigen dat je in 2026 gaat deelnemen 😂😂 wat een enorme grap is de avrotros zeg. Dat ze in 2025 weer mee willen doen is nog tot daaraan toe maar dit is echt heel voorbarig. 2024 was een drama maar 2023 was ook een groot drama. Maarja de avrotros doet leuk mee op naar weer 8 jaar zonder finale
AvroTros heeft helemaal geen deelname voor 2026 bevestigd, Henk. Ze hebben alleen gezegd dat iedereen die een lied voor dat jaar wil inzenden alvast aan de slag kan. Dat is iets tussen de AvroTros en de liedjesmakers hier in het land. Met de EBU is alleen afgesproken dat ze in 2025 meedoen. Omdat iemand iets online gooit, is het nog niet waar, hè. 😊
  ESF Reporter maandag 25 november 2024 @ 07:28:32 #224
87554 Cee
Welluk?
pi_215677147
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 20:47 schreef Greys het volgende:
Ik wist niet eens dat ze ziek is :@
Ik zie dat ze amper 16 is en ik zeg sowieso nee tegen esf voor kids jonger dan 18.
pi_215677303
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 22:54 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Het is ergens ook wel logisch, want het gaat voor Nederland niet extremer worden dan afgelopen jaar. Dus als daar al geen consequenties aan zitten qua deelname of wat dan ook, dan gaat dat het natuurlijk nooit doen. Je hebt de EBU indirect al laten zien dat wat we ook gebeurt, het uiteindelijk niet echt uitmaakt. Volgend jaar gewoon hun grote smoel houden over klachten, zodat de buitenwereld er ook niets van merkt en de AVROTROS weer met een gerust hart gewoon zo door kan gaan en het wat minder lachwekkend wordt als je nu al een oproep doet voor 2026.
pi_215678113
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 07:28 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik zie dat ze amper 16 is en ik zeg sowieso nee tegen esf voor kids jonger dan 18.
Dat meisje is al een jaar op wereldtournee met André Rieu. Door die ziekte heeft ze wel wat meer levenswijsheid dan de meeste van haar leeftijdsgenoten, en ook een onzeker toekomstperspectief. Volgens mij zit ze 22 uur per dag aan de sondevoeding, ik geef het je te doen.

Die Azerbeidjaanse tweet is wel letterlijk de enige bron, dus hoe serieus we dit moeten nemen weet ik niet. Al lijkt het me wel vrij logisch dat ze iets heeft ingestuurd.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 09:42:01 #227
163650 Greys
pi_215678114
quote:

[..]
Met het verhaal over haar ziekte introduceerde Rieu haar bij dat Voila-optreden dat viral ging in vele landen, dus dat zal dan vast ook nadruk krijgen als ze aan het ESF mee zou doen ben ik bang.
En dat samen met die hele jonge leeftijd hoop ik idd ook op een andere inzending.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215678155
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 09:42 schreef Greys het volgende:

[..]
Met het verhaal over haar ziekte introduceerde Rieu haar bij dat Voila-optreden dat viral ging in vele landen, dus dat zal dan vast ook nadruk krijgen als ze aan het ESF mee zou doen ben ik bang.
En dat samen met die hele jonge leeftijd hoop ik idd ook op een andere inzending.
Maar het deel wat viraal ging op Instagram etc., daar zat het verhaal over die ziekte helemaal niet in. Het ging vooral om haar zang. Uiteraard zal het over die ziekte gaan, zoals dat bij Salvador Sobral ook het geval was.

Maar dat hebben we elk jaar wel, soms wat meer vergezocht dan anders (Duncan met z'n pesterij op school, S10 met haar GGZ-verleden, OG3NE met hun zieke moeder). Dat "persoonlijke verhaal" is wel waar de Avrotros erg de nadruk op legt. Dan heb ik liever iemand die ook echt een verhaal heeft, ipv toen met Mia & Dion dat het gewoon belachelijk werd in die press release.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 09:58:34 #229
163650 Greys
pi_215678266
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar het deel wat viraal ging op Instagram etc., daar zat het verhaal over die ziekte helemaal niet in.
Jawel. Zie onder.
75 miljoen views en binnen een minuut vertelt Rieu in haar introductie over haar 'rare and terrible desease'.

En Sobral wilde daar zelf juist niet over praten op het ESF. Die had met zijn lied en persoonlijkheid waarschijnlijk ook wel gewonnen zonder z'n medische toestand. Sterker nog, omdat hij er zelf niet over sprak daar vulde onder andere een Nederlandse journalist het in als 'hij lijkt dronken in een veel te groot jasje' in de paginagrote review van de kanshebbers in de krant. Wist hij veel dat er apparatuur onder dat veel te grote jasje zat haha.

En uiteraard ieder z'n ding. Maar ik heb persoonlijk (! :) ) gewoon geen zin in een deelname waarbij de nadruk ligt op leeftijd en ziekte. Ze heeft uiteraard zeker een mooie stem en het is een prachtig meisje, maar ik snap zelf (nog) niet waarom het logisch zou zijn dat ze iets ingezonden heeft want is ze een songwriter ook dan? Ik ken haar alleen van haar Voilà cover, eerlijk gezegd. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215678302
quote:

[..]
Eens hoor. Heel soms zie je een 16 jarige die precies weet wat die moet doen. Bijvoorbeeld Nadav Guedj - Golden Boy in 2015. Maar dat gebeurd zelden. Iemand als Emma komt nog maar net om de hoek te kijken.
pi_215678317
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 09:58 schreef Greys het volgende:

[..]
Jawel. Zie onder.
75 miljoen views en binnen een minuut vertelt Rieu in haar introductie over haar 'rare and terrible desease'.
Ik heb het over Instagram. Daar gaan mensen niet zo'n heel verhaal kijken, dus dat zit er niet bij. Niet eens het hele nummer. Zelfde geldt voor Tiktok. En op die sociale media heeft ze nog veel meer views, ik denk bij elkaar opgeteld wel honderden miljoenen.

Dat het me logisch lijkt dat ze iets heeft ingestuurd is omdat ze volgens mij best songfestival-fan is, zong ook al Loreen-covers etc. En Tjeerd Oosterhuis heeft haar onder z'n vleugels genomen, die produceert en schrijft nummers voor haar.

Iedereen wist dat er iets met Sobral aan de hand was. En dat heeft hem ook zeker "geholpen", daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Dat fragiele was ook deels wat z'n optreden zo indrukwekkend maakte.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 10:21:27 #232
163650 Greys
pi_215678408
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 10:10 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb het over Instagram. Daar gaan mensen niet zo'n heel verhaal kijken, dus dat zit er niet bij. Niet eens het hele nummer. Zelfde geldt voor Tiktok. En op die sociale media heeft ze nog veel meer views, ik denk bij elkaar opgeteld wel honderden miljoenen.
Prima, maar de 75 miljoen van youtube zijn er dus óók gewoon, waarin het wel uitgebreid zit. Dat zijn er nogal wat. En in de reacties op instagram wordt ook heel duidelijk dat men gewoon het verhaal weet.

quote:
Dat het me logisch lijkt dat ze iets heeft ingestuurd is omdat ze volgens mij best songfestival-fan is, zong ook al Loreen-covers etc. En Tjeerd Oosterhuis heeft haar onder z'n vleugels genomen, die produceert en schrijft nummers voor haar.
Dat wist ik niet. Dank!
(Het maakt me niet enthousiaster, maar dan wordt het idd iets meer logisch).

quote:
Iedereen wist dat er iets met Sobral aan de hand was. En dat heeft hem ook zeker "geholpen", daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Dat fragiele was ook deels wat z'n optreden zo indrukwekkend maakte.
Nogmaals, je kunt het niet met me oneens zijn dat hij er zelf núl nadruk op legde en er niet over sprak. Waardoor mensen zelf wel dachten dat er 'iets' was, maar er werd absoluut niks uitgemolken, waar AvroTros bv wel een handje van heeft.

En ik ben dus bang dat omdat het van Emma nu vooraf al tot in detail bekend is dat het dan bijna alleen nog maar daarover zou gaan als ze zou meedoen. Dat is echt alles behalve een gekke gedachte, zeker als je idd ziet hoe AvroTros nogal dol is op dat soort persoonlijke dingen, wat je zelf ook zegt. Dat zou enorm uitgemolken gaan worden. Dat weten we nu al.

En dat is nou net waar ik dit jaar geen zin in heb. Als jij dat wel hebt, even goede internetvreemden uiteraard! Ieder z'n voorkeuren. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 10:34:01 #233
163650 Greys
pi_215678484
Het komt bij mij denk ik ook gewoon omdat zelfs het geweldige en vrolijke lied van Joost natuurlijk een verdrietig verhaal had over z'n ouders. Ik vond álles eraan fantastisch, maar heb nu gewoon zelf heel even zin in een lied zonder verdriet en drama erachter. Na inderdaad de anderen die al genoemd werden met hun persoonlijke verhaal. Juist na dit jaar met alles eromheen dat me nog steeds best diep zit (Looking at you EBU) is het niet gek om even een keer behoefte te hebben aan dramaloos, toch.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215678566
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 10:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Prima, maar de 75 miljoen van youtube zijn er dus óók gewoon, waarin het wel uitgebreid zit. Dat zijn er nogal wat. En in de reacties op instagram wordt ook heel duidelijk dat men gewoon het verhaal weet.
...
Nou weet je, het maakt me niet zoveel uit. Maar ik heb niet bij voorbaat al die weerzin tegen Emma Kok die sommigen hier hebben. Ik snap wel waar het vandaan komt, André Rieu is nou niet het toonbeeld van coolheid en hij heeft wel vaker van die zangeressen die hij introduceert waar het glazuur van je tanden springt (die Amira Willighagen of hoe ze ook heet bv.) En zo'n video met dat inzoomen op de tranen en zoveel mogelijk inspelen op het sentiment rondom die ziekte... ja, daar moet je van houden. Maar die Voilà-cover deed me wel wat, ze heeft echt wel een soort ruw talent, het vermogen om mensen te raken.

En nee, ik denk ook niet meteen bij een nummer geschreven door Tjeerd Oosterhuis en gezongen door Emma Kok "wow, meteen naar Eurovisie sturen" maar je weet het niet he. Dit nummer heeft hij ook geschreven, super cheesy en melodramatisch maar het zou op Eurovisie niet per se slecht doen.

Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 11:16:34 #235
163650 Greys
pi_215678842
De Voilà cover deed mij zeker ook wat. :Y En ik heb ook geen weerzin tegen háár, maar dit jaar even tegen weer een inzending met persoonlijk drama. Wie dan ook. En dan kan Emma gerust eventueel over een jaar of twee als ze wat ouder is, mits heel goed lied natuurlijk.

Dan liever nu maar even een jaartje Davina die iets van de arenadaken komt schreeuwen of Douwe met een liefdevolle ode aan z'n Sound of Music kinderzevental ofzo. _O-

Het is echt nogal 'jammer' dat Anouk die uitspraken deed waar (terechte!) ophef over kan komen, want als artiest was ze nu ook best weer even een ideale deelnemer geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 25-11-2024 11:43:04 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215678893
Heeft Jeangu Macrooy volgend jaar volle agenda? Die gun ik wel een goed nummer en is ook dramavrij :)
pi_215679420
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 11:27 schreef NailQueen het volgende:
Heeft Jeangu Macrooy volgend jaar volle agenda? Die gun ik wel een goed nummer en is ook dramavrij :)
Dan haalt vast iemand met een watermeloentje op X er Jesus Christ superstar bij.
pi_215679584
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 11:27 schreef NailQueen het volgende:
Nee niet weer een liedje over broccoli
pi_215679587
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:28 schreef Dave het volgende:

[..]
Dan haalt vast iemand met een watermeloentje op X er Jesus Christ superstar bij.
Hij was zo goed daar, niet normaal.
pi_215679709
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 12:28 schreef Dave het volgende:

[..]
Jezus was een Palestijn.

Jeangu deed dat echt ontzettend goed. De uitstraling van die gast, niet normaal. Z'n eigen muziek blijft helaas 'n beetje meh.
pi_215680273
Emma Kok heeft een prima stem. Maar als ze dat verhaal niet had, had ze daar echt niet gestaan bij André Rieu. Er zijn genoeg jongens en meiden met een prima stem, The Voice of Holland zat er vol mee. Maar een stem alleen maakt nog geen artiest. Je moet ook een eigen smoel hebben. Iets dat je muzikaal onderscheidt van anderen. Iets waardoor je na twee noten al hoort: ah... dat is die en die. Iets waardoor je een song meteen aan hem en haar voelt plakken. S10 heeft dat, Douwe Bob heeft dat, Anouk heeft dat, Davina begint het te krijgen, maar Emma Kok en Emma Heesters hebben dat (voor mij in ieder geval) niet. Ik ga daar niet voor op het puntje van mijn stoel zitten. En dat is toch wat je graag wilt bij het ESF, lijkt me. Dat mensen geprikkeld worden en geraakt. Voilá was door Barbara Pravi al indrukwekkend naar grote hoogte gezongen. Dat lied kon al niet meer stuk. Dat Emma Kok daar onder de vleugels van André Rieu music for de millions van maakt is prima, maar ik hoor toch veel liever de versie van Barbara. Die vind ik honderd keer oprechter en laat het glazuur van mijn tanden heel.

Dus, leuk voor Emma als ze iets ingezonden heeft. Maar ik hoop van harte dat een artiest met meer eigenheid en eigenzinnigheid de commissie weet te overtuigen om zijn/haar song te selecteren.
pi_215680548
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:58 schreef Aadrianus het volgende:
Emma Kok heeft een prima stem. Maar als ze dat verhaal niet had, had ze daar echt niet gestaan bij André Rieu. Er zijn genoeg jongens en meiden met een prima stem, The Voice of Holland zat er vol mee. Maar een stem alleen maakt nog geen artiest. Je moet ook een eigen smoel hebben. Iets dat je muzikaal onderscheidt van anderen. Iets waardoor je na twee noten al hoort: ah... dat is die en die. Iets waardoor je een song meteen aan hem en haar voelt plakken. S10 heeft dat, Douwe Bob heeft dat, Anouk heeft dat, Davina begint het te krijgen, maar Emma Kok en Emma Heesters hebben dat (voor mij in ieder geval) niet. Ik ga daar niet voor op het puntje van mijn stoel zitten. En dat is toch wat je graag wilt bij het ESF, lijkt me. Dat mensen geprikkeld worden en geraakt. Voilá was door Barbara Pravi al indrukwekkend naar grote hoogte gezongen. Dat lied kon al niet meer stuk. Dat Emma Kok daar onder de vleugels van André Rieu music for de millions van maakt is prima, maar ik hoor toch veel liever de versie van Barbara. Die vind ik honderd keer oprechter en laat het glazuur van mijn tanden heel.

Dus, leuk voor Emma als ze iets ingezonden heeft. Maar ik hoop van harte dat een artiest met meer eigenheid en eigenzinnigheid de commissie weet te overtuigen om zijn/haar song te selecteren.
50 million Elvis fans can't be wrong :) Jij wordt er niet door geraakt, maar miljoenen anderen wel. Haar versie is ook vele malen vaker bekeken dan die van Barbara Pravi zelf. Dus tja... als je argument is dat mensen geraakt of geprikkeld moeten worden, is dat dus een reden om wél Emma Kok te sturen.

En Eurovisie is toch juist music for the millions? Je moet niet te elitair gaan doen over Eurovisie, het staat nou niet bepaald bekend als het festival van de goede smaak.
pi_215680636
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 15:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
50 million Elvis fans can't be wrong :) Jij wordt er niet door geraakt, maar miljoenen anderen wel. Haar versie is ook vele malen vaker bekeken dan die van Barbara Pravi zelf. Dus tja... als je argument is dat mensen geraakt of geprikkeld moeten worden, is dat dus een reden om wél Emma Kok te sturen.

En Eurovisie is toch juist music for the millions? Je moet niet te elitair gaan doen over Eurovisie, het staat nou niet bepaald bekend als het festival van de goede smaak.
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.

Maar wat mij betreft straalt ze vooral met geleende kleren. Ik ontken niet dat ze een prima zangeres is. Maar ik vind haar inwisselbaar met anderen. Het is haar verhaal dat mensen doet huilen, en daar maakt Rieu vet gebruik van. Maar ik hoef dit jaar niet zo nodig iemand met 'een verhaal'. Ik wil gewoon een song die alles verteld en een artiest die een eigen pad bewandelt. Is dat elitair?
pi_215681383
Ik vind dat de minimumleeftijd voor het ESF 18 jaar moet zijn, dus ik vind Emma ook te jong hiervoor. Los van haar prima zangstem en verhaal is 16/17 gewoon écht heel jong voor zoiets groots als het Songfestival. Ja, soms heb je een schot in de roos met een jonge deelnemer, maar over het algemeen lijkt het me niet de meest gezonde omgeving voor zo'n jong iemand. Laat staan in deze tijd en vooral aankomende editie. :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 17:12:56 #245
163650 Greys
pi_215681398
Son Mieux kunnen we iig vergeten lijkt me. :P

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215681462
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 15:39 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.

Helemaal niet. Ik kan alleen voorbij m'n eigen smaak kijken. Bijna alle genoemde artiesten zou ik zelf nooit opzetten, dus dat doe ik al gauw. Maar ik zie wel of iemand een beetje talent heeft, en potentie om een groot publiek aan te spreken, en dat heeft Emma Kok zeker.

quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 17:12 schreef Greys het volgende:

[ x ]
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 17:27:37 #247
163650 Greys
pi_215681526
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:20 schreef blackswangreen het volgende:
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215681685
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2024 17:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.
  maandag 25 november 2024 @ 17:46:42 #249
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215681706
Maar als Cornald had over 1 potentieel winnend nummer dan kunnen ze er misschien snel uit zijn nu? Tenzij op de laatste dag nog heel veel is binnen gekomen of er andere problemen zijn rond die artiest (ervaring, drama etc.).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 18:05:13 #250
163650 Greys
pi_215681839
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:44 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.
Ja snap ik ook zeker wel, dat je er niet eentje buiten wilt laten als hechte groep.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 18:06:39 #251
163650 Greys
pi_215681853
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
Maar als Cornald had over 1 potentieel winnend nummer dan kunnen ze er misschien snel uit zijn nu? Tenzij op de laatste dag nog heel veel is binnen gekomen of er andere problemen zijn rond die artiest (ervaring, drama etc.).
Of als de rest van de commissie er anders over denkt over dat potentieel winnende nummer dan is het ook nog geen uitgemaakte zaak natuurlijk. Gaan ze rollend en harentrekkend over straat binnenkort. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215682206
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
Het is Cornalds mening hè :P

Het kan waar zijn, maar het kan ook zijn dat Jaap en co hem nu aan het verstand brengen dat dit eerder een nieuwe licht overschatte Glennis of Trijntje is.
  maandag 25 november 2024 @ 18:45:37 #253
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215682238
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:10 schreef d_elise het volgende:
Ik vind dat de minimumleeftijd voor het ESF 18 jaar moet zijn, dus ik vind Emma ook te jong hiervoor. Los van haar prima zangstem en verhaal is 16/17 gewoon écht heel jong voor zoiets groots als het Songfestival. Ja, soms heb je een schot in de roos met een jonge deelnemer, maar over het algemeen lijkt het me niet de meest gezonde omgeving voor zo'n jong iemand. Laat staan in deze tijd en vooral aankomende editie. :@
Stefania was 17 tijdens haar eerste poging (in coronatijd, dus ging niet door). Maar die maakt de indruk stevig in haar schoenen te staan en had op jonge leeftijd al het een en ander gedaan, Kinderen Voor Kinderen en zo. Dat scheelt.
pi_215685946
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:45 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Stefania was 17 tijdens haar eerste poging (in coronatijd, dus ging niet door). Maar die maakt de indruk stevig in haar schoenen te staan en had op jonge leeftijd al het een en ander gedaan, Kinderen Voor Kinderen en zo. Dat scheelt.
Ja maar het verschilt is wel dat Stefania al enige podiumervaring had, en ook Songfestival ervaring. Dan ga je er al heel anders in lijkt me.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215686222
Ik weet niet of het verstandig is om in 2025 een heel jong iemand te sturen.
Want ik denk dat die heel wat voor haar/zijn/hen kiezen krijgt. Het is een slangenkuil want reken maar dat de persmuskieten en anderen die denken dat ze de pers zijn op de Nederlandse inzending duiken. Met vragen over Joost en zijn DQ en wat haar/zijn/hen mening is. Of er moet vanuit de AT voldoende bescherming en ondersteuning zijn. Maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Dus dit jaar graag iemand sturen, die naast heeeel erg goed is, met een heeeel goed nummer, ook stevig in de schoenen staat.
pi_215687270
Ik vind het een beetje een veralgemenisering om het op leeftijd te gooien... onze afgelopen twee inzendingen waren achterin de 20 maar gingen er ook bijna aan onderdoor. Blijkbaar heeft het niet zoveel met leeftijd te maken. Sterk in je schoenen staan, dat waarschijnlijk wel. Stefania stond dat, maar had ook het voordeel dat ze voor Griekenland ging. Als ze voor Nederland daar stond was het waarschijnlijk ook allemaal niet goed genoeg geweest. Dat is Nederland, dat blijf je houden, en ik denk niet dat de leeftijd van de kandidaat daar ook maar iets bij uitmaakt.
pi_215687932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:14 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind het een beetje een veralgemenisering om het op leeftijd te gooien... onze afgelopen twee inzendingen waren achterin de 20 maar gingen er ook bijna aan onderdoor. Blijkbaar heeft het niet zoveel met leeftijd te maken. Sterk in je schoenen staan, dat waarschijnlijk wel. Stefania stond dat, maar had ook het voordeel dat ze voor Griekenland ging. Als ze voor Nederland daar stond was het waarschijnlijk ook allemaal niet goed genoeg geweest. Dat is Nederland, dat blijf je houden, en ik denk niet dat de leeftijd van de kandidaat daar ook maar iets bij uitmaakt.
Ach ieder zijn mening toch?
Maar denk je nu echt dat iemand van 16/17 jaar die druk aan kan? Jeetje dat zijn nog kinderen! Constant vragen over de DQ van Joost, terwijl je alleen maar met rust gelaten wilt worden om je voor te bereiden op jouw deelname. En te genieten van jouw songfestival avontuur.
En de druk was dit jaar extreem hoog , ook met alles rondom de delegatie van Israël, dus vergelijkingen met andere jaren kunnen we, denk ik,
niet maken. Want waarom hebben veel landen dit jaar deze druk ervaren?
pi_215688268
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:10 schreef summer52 het volgende:

[..]
Ach ieder zijn mening toch?
Maar denk je nu echt dat iemand van 16/17 jaar die druk aan kan? Jeetje dat zijn nog kinderen! Constant vragen over de DQ van Joost, terwijl je alleen maar met rust gelaten wilt worden om je voor te bereiden op jouw deelname. En te genieten van jouw songfestival avontuur.
En de druk was dit jaar extreem hoog , ook met alles rondom de delegatie van Israël, dus vergelijkingen met andere jaren kunnen we, denk ik,
niet maken. Want waarom hebben veel landen dit jaar deze druk ervaren?
Het hangt er maar net vanaf welke 17-jarige. S10 had ook nog amper op een podium gestaan voor ze op Eurovisie kwam. Duncan Laurence was ook niet een heel ervaren artiest. Over Mia & Dion hoef ik het niet eens te hebben. Die Emma Kok heeft meer ervaring met optreden en interviews dan al deze mensen. Dus ik val in herhaling, maar ik ben niet bij voorbaat tegen haar deelname (als zij een goed nummer heeft natuurlijk).
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 november 2024 @ 15:38:11 #259
163650 Greys
pi_215688487
Maar uitgerekend in het jaar na Joost en met alle shit eromheen is het dit keer wel een groot éxtra risico om een kwetsbaar heel jong iemand te sturen. Die gok kan je dan beter weer nemen als het hele gebeuren in een ietsss rustiger esf-vaarwater is gekomen imho, nadat bv komende keer blijkt of de EBU zich aan alle nieuw gemaakte afspraken houdt.

Denk zelf niet dat we er 'bang' voor hoeven zijn want kan me ook niet voorstellen dat de commissie dat dit keer aandurft hoor, want ze vroegen zelf om ervaring en een platendeal enzo. Ze willen zelf ook even voor veilig gaan op dat vlak.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215688587
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het hangt er maar net vanaf welke 17-jarige. S10 had ook nog amper op een podium gestaan voor ze op Eurovisie kwam. Duncan Laurence was ook niet een heel ervaren artiest. Over Mia & Dion hoef ik het niet eens te hebben. Die Emma Kok heeft meer ervaring met optreden en interviews dan al deze mensen. Dus ik val in herhaling, maar ik ben niet bij voorbaat tegen haar deelname (als zij een goed nummer heeft natuurlijk).
Laat maar, je wilt mij gewoon niet begrijpen. Is goed hoor, jij je zin.

[ Bericht 0% gewijzigd door summer52 op 26-11-2024 16:08:27 ]
pi_215689196
Bekvechten is niet meer nodig, 't is Jannes geworden, staat net op de Insta van Avrotros.
pi_215689202
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
Bekvechten is niet meer nodig, 't is Jannes geworden, staat net op de Insta van Avrotros.
Jannes _O_
pi_215689449
Paul Morris ook (nog nooit van hem gehoord, zo maar even kijken op YouTube).
pi_215689466
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
Deef is weer bezig _O-
George Michael
pi_215690028
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 18:15 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, die ken ik van the voice geloof ik.
pi_215690056
Oh, het was DanceSing, die mislukte talentenjacht bij SBS6. (I know, ze mislukken allemaal daar)

pi_215690086
“Woke feestje” incoming.
pi_215690244
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 18:15 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ken hem van 'Op zoek naar Danny en Sandy', die zoektocht naar de hoofdrolspelers voor de nieuwe Nederlandse Grease een aantal jaar geleden. Hij was op zich prima, al was het algemene niveau niet echt fantastisch. Hij heeft dus wel podiumervaring en een connectie met de AvroTros.
pi_215692027
Oh ja, Rolf Sanchez is z’n neef. :+
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:55:52 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_215692223
quote:

[ x ]
quote:

[ x ]
Zijn sowieso met teveel man om mee te mogen doen toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 november 2024 @ 22:01:08 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_215692290
Spuit 11 sorry en edit werkt niet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 november 2024 @ 23:44:04 #272
163650 Greys
pi_215693483
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 22:01 schreef Troel het volgende:
Spuit 11 sorry en edit werkt niet?
Geeft niks, het was gelukkig niet één van m'n vele ellenlange langdradige posts die je dubbel gooide maar één van de zeldzame kortjes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215719882
Claude heeft dus ook een liedje ingezonden, aldus Douwe.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 00:26:58 #275
163650 Greys
pi_215719907
Wisten we dat al eigenlijk dat Claude een lied heeft ingezonden? Nee toch? Of verklapt Douwe dat nu? Ik ben het even vergeten. :@

Edit: ah ik zie nu je tweede post. Die stond er nog niet toen ik het filmpje begon te kijken. Nee dus haha.

Hij staat er wel fijn in, die Douwe. Vorige keer riep trok hij zijn eigen inzending terug voor Numidia en nu gunt hij het Claude kennelijk.

Dan zal het Claude wel worden. Net meegedaan aan De Beste Zangers ook enzo. Douze points uit Frankrijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215719922
quote:
Zegt hij tussen neus en lippen door dat Claude ook een nummer heeft ingediend?

Het is mooi dat hij een leuke tijd had in 2016. Maar lieve schat, het ESF is nu compleet anders dan 8 jaar geleden. Je krijgt nu niet meer de mogelijkheid om je eigen café te openen. Een bromance aangaan met Fransman kan dan wel weer ;)
pi_215719925
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 00:26 schreef Greys het volgende:
Wisten we dat al eigenlijk dat Claude een lied heeft ingezonden? Nee toch? Of verklapt Douwe dat nu? Ik ben het even vergeten. :@

Edit: ah ik zie nu je tweede post. Nee dus haha.

Hij staat er wel fijn in, die Douwe. Vorige keer riep trok hij zijn eigen inzending terug voor Numidia en nu gunt hij het Claude kennelijk.

Dan zal het Claude wel worden. Net meegedaan aan De Beste Zangers ook enzo. Douze points uit Frankrijk.
Haha nee, volgensmij heeft Claude gezegd dat hij het dit jaar nog te vroeg vond,
Maarja, de commissie zei dus ook al dat mensen in de media aangaven niks te hebben ingestuurd, terwijl ze dus wel wat hebben ingezonden.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 00:34:27 #278
163650 Greys
pi_215719938
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 november 2024 00:30 schreef Thrts het volgende:

[..]
Haha nee, volgensmij heeft Claude gezegd dat hij het dit jaar nog te vroeg vond,
Maarja, de commissie zei dus ook al dat mensen in de media aangaven niks te hebben ingestuurd, terwijl ze dus wel wat hebben ingezonden.
Ja. Volgens mij wist Douwe helemaal niet dat Claude ontkend had haha. Mooi wel dit.

Denk wel dat ze hem gaan kiezen als het lied ook maar een beetje leuk is. Enorm sympathieke jongen dus zou het hem wel gunnen wat dat betreft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215719958
Als Claude een kneiter van een hit heeft mag hij van mij gaan. Maar ik hoop dat hij stevig in zijn schoenen staat want er komt een hoop op hem af.
pi_215720202
Wat een mooie reactie van Douwe O+
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 09:10:28 #281
163650 Greys
pi_215721057
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 01:55 schreef BillDauterive het volgende:
Wat een mooie reactie van Douwe O+
Ja he? Je merkt dat hij het echt superleuk zou vinden om nog eens te gaan maar daarbij eigenlijk niemand van 'de nieuwe generatie' in de weg wil zitten. En je gelooft hem ook nog als hij het zegt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 09:12:06 #282
163650 Greys
pi_215721072
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 00:38 schreef NailQueen het volgende:
Als Claude een kneiter van een hit heeft mag hij van mij gaan. Maar ik hoop dat hij stevig in zijn schoenen staat want er komt een hoop op hem af.
Hij stond gisteravond voor een uitverkochte zaal in Den Haag, m'n collega was er dus ik zal even vragen of ze commissieleden heeft gespot. _O-
Ze heeft wat filmpjes gemaakt en hij klinkt daar wel meer dan prima, live.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 30 november 2024 @ 09:16:29 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215721095
Leuk dat Claude waarschijnlijk ook wat heeft ingestuurd
pi_215721387
Claude is geen geweldige zanger, maar het is wel een jongen met uitstraling en een verhaal. En er zit een goede hitproducer achter (dezelfde als Suzan & Freek, en De Diepte van S10). Plus dat er natuurlijk altijd een half-Frans refreintje in zit, dus hij vinkt een hoop vakjes aan om succesvol te zijn op Eurovisie... mocht hij echt iets hebben ingestuurd. Ik weet niet hoeveel inside info Douwe heeft, of dat hij het gewoon ergens heeft gelezen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 10:53:48 #285
163650 Greys
pi_215721799
Drie bekenden waren gister bij z'n concert (in leeftijd variërend van eind 20 tot 65!) en heb het ze even gevraagd en alledrie vonden ze het erg goed en leuk live.

Merkte bij Beste Zangers ook wel dat hij vele leeftijdsgroepen aanspreekt dus dat is ook altijd handig op het ESF.

Nou ja we zien wel.
Benieuwd of Douwe echt iets verklapt heeft per ongeluk haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215721883
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:00 schreef blackswangreen het volgende:
Claude is geen geweldige zanger, maar het is wel een jongen met uitstraling en een verhaal. En er zit een goede hitproducer achter (dezelfde als Suzan & Freek, en De Diepte van S10). Plus dat er natuurlijk altijd een half-Frans refreintje in zit, dus hij vinkt een hoop vakjes aan om succesvol te zijn op Eurovisie... mocht hij echt iets hebben ingestuurd. Ik weet niet hoeveel inside info Douwe heeft, of dat hij het gewoon ergens heeft gelezen.
Misschien kwamen ze elkaar tegen ergens bij een poppodium in Leiden ofzo, geheel toevallig.
pi_215721974
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:53 schreef Greys het volgende:
Drie bekenden waren gister bij z'n concert (in leeftijd variërend van eind 20 tot 65!) en heb het ze even gevraagd en alledrie vonden ze het erg goed en leuk live.

Merkte bij Beste Zangers ook wel dat hij vele leeftijdsgroepen aanspreekt dus dat is ook altijd handig op het ESF.

Nou ja we zien wel.
Benieuwd of Douwe echt iets verklapt heeft per ongeluk haha.
Ik hoorde Douwe Bob toevallig gisterochtend op de radio, en toen zei hij bijna woordelijk hetzelfde. Toen was hij ook Claude aan het pushen. En dat was echt een ander interview. Dus per ongeluk is het zeker niet.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 11:22:56 #288
163650 Greys
pi_215722003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:18 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik hoorde Douwe Bob toevallig gisterochtend op de radio, en toen zei hij bijna woordelijk hetzelfde. Toen was hij ook Claude aan het pushen. En dat was echt een ander interview. Dus per ongeluk is het zeker niet.
Oh! :D Nee dan kunnen we het per ongeluk schrappen. Misschien is het dan zelfs wel door hem overlegd met Claude, dat hij het mag noemen zodat Claude het zelf niet hoeft te melden dat hij toch iets heeft ingezonden haha. Hoe dan ook, tof van Douwe dat hij het de jongere generatie zo welgemeend gunt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 11:24:30 #289
163650 Greys
pi_215722015
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:02 schreef Em31 het volgende:

[..]
Misschien kwamen ze elkaar tegen ergens bij een poppodium in Leiden ofzo, geheel toevallig.
Best kans op ja, dat de beste vijf of drie elkaar al lang wéér ergens zijn 'tegengekomen' en sommigen met elkaar hebben afgesproken dat ze er niet over hoeven liegen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215722295
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2024 11:24 schreef Greys het volgende:

[..]
Best kans op ja, dat de beste vijf of drie elkaar al lang wéér ergens zijn 'tegengekomen' en sommigen met elkaar hebben afgesproken dat ze er niet over hoeven liegen.
De inzending sloot geloof ik eind vorige week pas, dus dat zou wel een beetje snel zijn. Ik denk (eerlijk gezegd) dat Douwe het ook niet weet. Maar Claude heeft natuurlijk wel in de media gezegd dat hij op zich wel belangstelling heeft, aangezien hij er steeds naar wordt gevraagd (net als elke andere artiest in de rolodex van RTL Boulevard).
  zaterdag 30 november 2024 @ 14:13:45 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215723095
Zie trouwens dat Claude paar weken terug een nummer heeft uitgebracht van precies 3 minuten

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 14:19:04 #292
163650 Greys
pi_215723112
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:13 schreef Momo het volgende:
Zie trouwens dat Claude paar weken terug een nummer heeft uitgebracht van precies 3 minuten

Ja da's een leuk liedje maar ik hoor er persoonlijk geen ESF-top 5 in. Dus ik hoop stiekem dat áls hij al iets heeft ingezonden dat het niet deze is. Denk/hoop dat hij dan wel heel even had gewacht met uitbrengen als het deze was toch.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215723149
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja da's een leuk liedje maar ik hoor er persoonlijk geen ESF-top 5 in. Dus ik hoop stiekem dat áls hij al iets heeft ingezonden dat het niet deze is. Denk/hoop dat hij dan wel heel even had gewacht met uitbrengen als het deze was toch.
Dit is gewoon een inwisselbaar liedje, dat overigens ook weinig doet in de hitlijsten. Ik kan me niet voorstellen dat hij dit zou insturen.
pi_215723204
Ik vind het bij Claude wel tekenend dat hij in België niet doorbreekt. Terwijl dat toch bij uitstek de markt voor hem zou moeten zijn. Volgens mij komt dat omdat z'n liedjes te afgezaagd zijn, heel veel herhaling van simpele Franse woordjes en zinnetjes. In Nederland kom je daar wel mee weg omdat wij amper Frans spreken, maar Vlamingen denken waarschijnlijk "wat is dit voor een kleutermuziek".
pi_215723449
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:36 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind het bij Claude wel tekenend dat hij in België niet doorbreekt. Terwijl dat toch bij uitstek de markt voor hem zou moeten zijn. Volgens mij komt dat omdat z'n liedjes te afgezaagd zijn, heel veel herhaling van simpele Franse woordjes en zinnetjes. In Nederland kom je daar wel mee weg omdat wij amper Frans spreken, maar Vlamingen denken waarschijnlijk "wat is dit voor een kleutermuziek".
Dat denk ik dus ook altijd, dat het waarschijnlijk nogal dom klinkt als je Nederlands en Frans kunt verstaan. Maar ja zo’n simpele combinatie kan misschien voor het Songfestival wel werken. Al kwam Ladada er live eerst nooit echt lekker uit.
pi_215723521

Ladada had lachend top 10 gescoord. Met een staging vergelijkbaar met Golden Boy in 2015 _O_
pi_215723528
quote:
Ik denk dat de belgen hem ook teveel met Stromae gaan vergelijken. Die is daar toch meer cultureel erfgoed dan in Nederland

Verder was Ladada volgens mij nog een bescheiden hitje in Frankrijk en Italie toch?
pi_215724008
Ik vind Claude typisch zo’n artiest die nog wat meters moet maken. Nog niet écht een eigen geluid. En die Franse zinnen af en toe vind ik een beetje een afgezaagde gimmick, net als Rolf Sanchez met Spaans. Maar goed, het zou kunnen werken.

Hoop dat die jongen het op die jonge leeftijd (21 jaar) aan kan.
pi_215724013
quote:
De Vlamingen die ik ben tegengekomen in mijn leven, en dat zijn er best wel wat, waren allemaal helemaal niet zo goed in Frans. Ze leerden op school voor de toets en deden er daarna niks meer mee.
pi_215724390
Claude is een aardige jongen. Lekkere stem, leuke uitstraling. Maar de vergelijking met Stromae gaat echt niet op. Wat hij zingt is allemaal nogal obligaat, terwijl bij Stromae onder elk woord dat hij zingt een hele wereld schuilgaat. Buiten Nederland lopen hier niet echt mensen warm voor, denk ik.
En... Als ik hem bij Beste Zangers zag.... Hij zat echt bij ongeveer elk nummer van iemand anders 'lachend heen en weer te bewegen met de armen in de lucht". Dat tekent wel een nog jonge belevingswereld. Of dat ESF bestendig genoeg is, vraag ik me af.
pi_215728254
Ik vind Claude live maar matig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')