abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 november 2024 @ 13:00:21 #101
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215634030
Als Jaap Reesema het 'toffe liedjes' vindt, doet dat vermoeden dat er een zeer kleine kans is dat ik het lekker uit mezelf op ga zetten.

De kans dat het enige commerciële waarde heeft is wel aanwezig.
  woensdag 20 november 2024 @ 16:25:51 #102
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_215635617
Moet het hele orkest dan maar doen alsof?
Want de muziek is nooit live.
AD
pi_215635702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:25 schreef spapaars het volgende:
Moet het hele orkest dan maar doen alsof?
Want de muziek is nooit live.
AD
[ afbeelding ]
Er mogen maar zes op het podium, dus een heel orkest zit er sowieso niet in. Maar als Rieu met z'n viool naar Ajax komt doet hij ook alsof, dus daar heeft hij geen probleem mee.

Bekijk deze YouTube-video

De vraag is overigens wat ze dan moeten spelen op Eurovision, want Rieu staat niet echt heel erg bekend om zijn eigen composities. Voor de kroning van Willem heeft hij weleens iets geschreven.

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 20 november 2024 @ 17:01:21 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215635997
Ook wel leuk dat er "moet" staat bij dat soort polls. Pikachu ik kies jou! En veel plezier he, doei!
pi_215636225
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2024 16:41 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

De vraag is overigens wat ze dan moeten spelen op Eurovision, want Rieu staat niet echt heel erg bekend om zijn eigen composities. Voor de kroning van Willem heeft hij weleens iets geschreven.

Hij heeft een eigen nummer met Emma Kok, geschreven door Tjeerd Oosterhuis.

Als je Emma stuurt moet je André gewoon thuislaten, die gaat daar letterlijk niks doen. Maar goed, die poll is nou ook niet bepaald alles omvattend qua Nederlandse artiesten. Zeven namen waarvan 3 of 4 echt slechter dan slecht zijn. Dan kom je al snel bij Emma Kok uit als meest geschikte kandidaat.
pi_215636671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 12:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bron: RTL
Nou ja, goed. Jaap was degene die de anderen overtuigde om voor Europapa te kiezen. Ik geef hem de voordeel van de twijfel.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 november 2024 @ 20:58:15 #107
163650 Greys
pi_215637954
Van wanneer is die poll want er staan meerdere namen in die al lang hebben gezegd dat ze dit keer niks ingezonden hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215638368
Emma Kok en André Rieu......
Sorry, maar in dat geval haak ik voorgoed af bij het ESF.

Ik zet mijn hoop op een net zo'n out of the box aanbeveling van Jaap als vorig jaar.
En nee.... Dat is niet Emma Kok en ook niet André Rieu.
pi_215638438
Even duidelijk he, Joost Klein was helemaal niet zo out of the box gedacht. Hele grote ster onder Nederlandse en Vlaamse jongeren al ver voordat hij naar Eurovisie ging. Je doet nu net alsof Jaap Reesema hem heeft ontdekt :)
pi_215639683
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 21:49 schreef blackswangreen het volgende:
Even duidelijk he, Joost Klein was helemaal niet zo out of the box gedacht. Hele grote ster onder Nederlandse en Vlaamse jongeren al ver voordat hij naar Eurovisie ging. Je doet nu net alsof Jaap Reesema hem heeft ontdekt :)
Ik doe niet net alsof hij hem heeft ontdekt, maar hij was wel degene binnen de commissie die zei: moeten we toch niet voor hém gaan. Dat is toch algemeen bekend. En vergelijk Joost met de andere 4 laatste serieuze kandidaten, dan was Joost toch het meest out of the box.
  Moderator donderdag 21 november 2024 @ 10:06:50 #111
375570 crew  Cyan9
pi_215641099
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 01:14 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik doe niet net alsof hij hem heeft ontdekt, maar hij was wel degene binnen de commissie die zei: moeten we toch niet voor hém gaan. Dat is toch algemeen bekend. En vergelijk Joost met de andere 4 laatste serieuze kandidaten, dan was Joost toch het meest out of the box.
Ik vind Joost niet meteen meer out of the box dan een S10.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_215641685
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 01:14 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Nou ja, algemeen bekend... we weten amper wat er in die commissie gaande is. Reesema schijnt inderdaad vóór Joost geweest te zijn, Cornald was aanvankelijk niet zo onder de indruk van de eerste versie van Europapa... en verder weten we niks. Ik kan me zo voorstellen dat bv. een Jacqueline Govaert ook wel fan was van Joost.

Het belangrijkste is denk ik dat het helemaal niet out of the box hoeft te zijn. Als het maar een goed liedje is. En dan maakt het mij niet uit of het black metal is of zoetsappige Radio 2-pop. Of voor mijn part Emma Kok. Wat dat betreft weet ik niet of Jaap Reesema dan degene is die eerder voor de black metal zou gaan :)
pi_215641979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 21:49 schreef blackswangreen het volgende:
Als Nederlandse inzending was Joost heel erg out-of-the-box. Zoiets hebben we eerder toch echt nooit gestuurd.
pi_215643251
Ik hoop op Anouk of Claude misschien, we zullen zien.

Wanneer wordt het bekend gemaakt?
pi_215643535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 14:21 schreef wolffie het volgende:
Ik hoop op Anouk of Claude misschien, we zullen zien.
Al helemaal in de stemming voor Sinterklaas! O+
Anouk hoeft voor mij niet zo nodig, helaas.
Dan zie ik 10 keer liever onze Claude,
al is voor hem het ESF misschien nog een maatje te groot.

<O) 8}
C’est Davie :o)
pi_215643942
quote:
6s.gif Op donderdag 21 november 2024 15:12 schreef Dave het volgende:

[..]
Al helemaal in de stemming voor Sinterklaas! O+
Anouk hoeft voor mij niet zo nodig, helaas.
Dan zie ik 10 keer liever onze Claude,
al is voor hem het ESF misschien nog een maatje te groot.

<O) 8}
Je krijgt niet met de roe, want je bent niet zo stout
maar volgens mij spreekt Claude zijn naam uit als "cloud".
Waarschijnlijk omdat het anders klinkt als "kloot",
met zo'n naam begin je gelijk al met een valse noot.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:39 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als Nederlandse inzending was Joost heel erg out-of-the-box. Zoiets hebben we eerder toch echt nooit gestuurd.
Qua artiest was S10 misschien nog wel een gewaagdere keuze. Maar daar bleef in het nummer verder niet zoveel van over.
pi_215644315
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 16:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je krijgt niet met de roe, want je bent niet zo stout
maar volgens mij spreekt Claude zijn naam uit als "cloud".
Waarschijnlijk omdat het anders klinkt als "kloot",
met zo'n naam begin je gelijk al met een valse noot.
[..]
Ik zat al te twijfelen...Ik dacht, laat ik ChatGPT es een antwoord laten rijmen.

Claude, ik snap je twijfels heel goed,
want die uitspraak klinkt niet zoals het moet.
Maar "cloud" lijkt wel de beste keus,
als "kloot" klinkt als iets wat niet in de keuken thuis.
Dus ik geloof je, ik heb het door,
het klinkt veel netter, dat is geen decor!

Het wordt er niet beter op. |:)

Enfin, laat ik maar snel weer on topic gaan,
voor ik 't aan de stok krijg met onze eigen Sjaan.

Gordon opent een horecazaak op Curaçao, en stopt met al zijn overige werkzaamheden. Die wordt het dus in ieder geval niet!
  donderdag 21 november 2024 @ 17:32:06 #118
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_215644403
Onze Belgische vrienden van Songfestival.be schuiven een paar namen naar voren die ze graag voor Nederland willen zien.

Onze redactie hoopt op deze artiesten als Nederlandse Songfestivaldeelnemer

Van de vijf die ze noemen ken ik er maar twee.

Yade Lauren, Luna van Kampen en Irene Hin zegt mij niets.

Edit: Het nummer Blijf nog even van Irene Hin ken ik wel. Bart Arens zal dat wel eens gedraaid hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door usagi414 op 21-11-2024 18:32:28 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_215644751
Ik hoop op een "wie?" iemand eigenlijk.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_215644858
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2024 17:21 schreef Dave het volgende:

[..]
Ik zat al te twijfelen...Ik dacht, laat ik ChatGPT es een antwoord laten rijmen.

Gordon opent een horecazaak op Curaçao, en stopt met al zijn overige werkzaamheden. Die wordt het dus in ieder geval niet!
Onze grootste komiek Andre van Duin werd geboren als Adrianus Kloot (ook zo geschreven). Zijn vader heeft toen de familienaam veranderd in Kyvon. En Dré maakte daar dan weer Van Duin van.

Maar goed, dat is hier verder niet enorm relevant ofzo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_215644862
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:20 schreef Zigsky het volgende:
Ik verwacht hoe dan ook een vrij grote naam met genoeg (media-)ervaring.
pi_215645122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik verwacht hoe dan ook een vrij grote naam met genoeg (media-)ervaring.
Ik bedoelde uiteraard niet een Mia en Dion, maar een Duncan.
pi_215645289
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 17:32 schreef usagi414 het volgende:
Onze Belgische vrienden van Songfestival.be schuiven een paar namen naar voren die ze graag voor Nederland willen zien.

Onze redactie hoopt op deze artiesten als Nederlandse Songfestivaldeelnemer

Van de vijf die ze noemen ken ik er maar twee.

Yade Lauren, Luna van Kampen en Irene Hin zegt mij niets.

Edit: Het nummer Blijf nog even van Irene Hin ken ik wel. Bart Arens zal dat wel eens gedraaid hebben.
Luna ging viral met haar zouteloze cover van Billie Eillish. Ook in België. Maar die hype is net zo snel weer gaan liggen.

Irene Hin en Yade Lauren ken ik ook niet.
pi_215648577
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2024 17:21 schreef Dave het volgende:

[..]

Het is gewoon Claude google op zijn naam

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Claude_Kiambe
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 16:48:10 #125
163650 Greys
pi_215653397
quote:
12s.gif Op donderdag 21 november 2024 18:20 schreef Zigsky het volgende:
Maar hoe groot is de kans dat een 'wie???' al een platendeal heeft en ervaring met grote zalen? Want dat had de AvroTros directeur dit keer als voorwaarde zei hij geloof ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 november 2024 @ 16:53:00 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215653415
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar hoe groot is de kans dat een 'wie???' al een platendeal heeft en ervaring met grote zalen? Want dat had de AvroTros directeur dit keer als voorwaarde zei hij geloof ik.
Er zijn best veel artiesten die onbekend zijn bij grote publiek en meer platen verkopen en grotere concerten hosten dan veel van die Boulevard artiesten. Al weet ik niet of die artiesten perse zin hebben om het grote publiek op te zoeken, die hebben vaak hun eigen niche in Nederland en daar buiten. Of het nou rap, metal, electro etc. is.
pi_215653461
quote:

[..]
Het is vooral een manier om niet een tweede Mia & Dion te krijgen, maar daar hebben ze zelf gewoon veel fout gedaan. In de eerste plaats denk ik niet dat er veel Mia's zijn die met geld van hun pa in LA muzikantje aan het spelen zijn terwijl ze bijna nog nooit hebben opgetreden. Daarnaast kon je met een beetje getraind oor wel horen dat het nummer zwaar onder de autotune zat en hondsmoeilijk te zingen was, maar in die commissie zaten (behalve Jan Smit) geen muzikanten dus die hoorden dat gewoon niet.

En volgens mij hadden zij wel een platendeal, dat zegt dus ook niks :)
pi_215653609
Die platendeal-voorwaarde is er denk ik alleen voor dit jaar vanwege het korte tijdsbestek om een nummer te selecteren. Maar ook binnen platenmaatschappijen zit weer een hiërarchie, want bedoelen ze dan de "grote" maatschappijen of ook de kleine/niche (independent)? In dat laatste geval zitten daar vaak nog wel 'wie?' artiesten bij.
pi_215653759
quote:

[..]
Zat S10 niet bij een platenmaatschappij?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 19:33:20 #130
163650 Greys
pi_215654795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn best veel artiesten die onbekend zijn bij grote publiek en meer platen verkopen en grotere concerten hosten dan veel van die Boulevard artiesten. Al weet ik niet of die artiesten perse zin hebben om het grote publiek op te zoeken, die hebben vaak hun eigen niche in Nederland en daar buiten. Of het nou rap, metal, electro etc. is.
Ja eens, maar dat is dan niet iemand waarvan zo ongeveer iederéén 'wie?' roept zoals bij Mia en Dion en destijds ook wel Duncan. Mensen die al voor echt grote zalen hebben gespeeld hebben toch vaak wel een groot volgersaantal en bij een flinke groep dus wél bekend.

Ben echt benieuwd of ze een eventueel toplied uiteindelijk echt zouden afwijzen op gern/weinig ervaring en geen platendeal, zoals die directeur zei. Of dat anderen van de commissie hem dan uiteindelijk toch zouden weten om te praten als het echt een heel goed leid is!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 19:35:32 #131
163650 Greys
pi_215654831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 17:04 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is vooral een manier om niet een tweede Mia & Dion te krijgen, maar daar hebben ze zelf gewoon veel fout gedaan. In de eerste plaats denk ik niet dat er veel Mia's zijn die met geld van hun pa in LA muzikantje aan het spelen zijn terwijl ze bijna nog nooit hebben opgetreden. Daarnaast kon je met een beetje getraind oor wel horen dat het nummer zwaar onder de autotune zat en hondsmoeilijk te zingen was, maar in die commissie zaten (behalve Jan Smit) geen muzikanten dus die hoorden dat gewoon niet.

En volgens mij hadden zij wel een platendeal, dat zegt dus ook niks :)
Hadden Mia en Dion echt een platendeal? Oh dat ben ik echt helemaal kwijt dan. Kan me bijna niet voorstellen. :@
Sowieso niet samen toch. Want ze hadden daarvoor volgens mij nooit samen gezongen. Maar elk apart dan misschien? Heb ik serieus gemist dan haha.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:56:53 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215655067
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:33 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja eens, maar dat is dan niet iemand waarvan zo ongeveer iederéén 'wie?' roept zoals bij Mia en Dion en destijds ook wel Duncan. Mensen die al voor echt grote zalen hebben gespeeld hebben toch vaak wel een groot volgersaantal en bij een flinke groep dus wél bekend.

Ben echt benieuwd of ze een eventueel toplied uiteindelijk echt zouden afwijzen op gern/weinig ervaring en geen platendeal, zoals die directeur zei. Of dat anderen van de commissie hem dan uiteindelijk toch zouden weten om te praten als het echt een heel goed leid is!
Behalve als we Gerard Joling of Anouk zal het grote publiek toch wel weer zeggen "WiE?" :+ Op Twitter krijg je soms het idee dat sommige mensen voor het laatst in 2004 nieuwe muziek hebben gehoord. :P

Ze moeten dit jaar ook weer live zingen de laatste zoveel voor de commissie, misschien kunnen die meer onervaren artiesten dan wel overtuigen? Al is het anders ergens backstage in Hilversum dan op een groot podium. Iemand die nog nooit voor meer dan 1000 mensen live heeft gezongen(Braderie van Houten telt niet) zou ik niet zo snel doen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 20:06:56 #133
163650 Greys
pi_215655202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Behalve als we Gerard Joling of Anouk zal het grote publiek toch wel weer zeggen "WiE?" :+ Op Twitter krijg je soms het idee dat sommige mensen voor het laatst in 2004 nieuwe muziek hebben gehoord. :P
Ja dat is zo. Ben ook echt bang dat wie ze ook kiezen minstens de helft van NL op feesboek gaat gillen dat ze soberso Anouk hadden moeten kiezen. Het interesseert die mensen geen reet wat ze wel of niet heeft gezegd.

quote:
Ze moeten dit jaar ook weer live zingen de laatste zoveel voor de commissie, misschien kunnen die meer onervaren artiesten dan wel overtuigen? Al is het anders ergens backstage in Hilversum dan op een groot podium. Iemand die nog nooit voor meer dan 1000 mensen live heeft gezongen(Braderie van Houten telt niet) zou ik niet zo snel doen.
Nee true.
En toch ben ik blij dat ze die eisen in het jaar van Duncan niet hadden. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215656512
Anouk heeft een nummer in gestuurd, en Cornald heeft al honderden nummers gehoord (zei Cornald bij Beau net)

[ Bericht 14% gewijzigd door Dave op 22-11-2024 22:14:04 ]
pi_215656661
Meerdere bekende namen, kaliber Anouk. Heeft ook al iets interessants gehoord. Moet voor eind januari bekend zijn.
Staat eventueel open voor een nationaal songfestival (onder voorwaarden)

[ Bericht 1% gewijzigd door Dave op 22-11-2024 23:27:37 ]
pi_215657276
Het is ook mogelijk dat die 'eis' van bij een platenmaatschappij onder contract staan, vooral bedoeld is om allerlei hopeloze figuren te ontmoedigen om iets in te sturen, dus vooraf al het kaf van het koren scheiden. Dat scheelt weer tijd. Maar als er een bijzonder geschikte song binnenkomt van iemand zonder contract, zullen ze daar wel soepel mee omgaan, mag ik hopen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 november 2024 @ 23:51:45 #138
163650 Greys
pi_215657281
Van wie moet het voor eind januari bekend zijn? Niet van Eurovision, toch?

En hij durfde waarschijnlijk gewoon niet op z'n Anouks NEVER GONNA HAPPEN te gillen over Nationaal Songfestival waarschijnlijk hahaha. Zal vast geen zin hebben in de ophef die hij dan weer krijgt omdat de VI mannen hem dan weer 'een arrogante man' vinden oid.

(Alsof Anouk en Co dan nog inzenden... Nope.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 november 2024 @ 23:54:14 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215657289
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 23:51 schreef Greys het volgende:

En hij durfde waarschijnlijk gewoon niet op z'n Anouks NEVER GONNA HAPPEN te gillen over Nationaal Songfestival waarschijnlijk hahaha. Zal vast geen zin hebben in de ophef die hij dan weer krijgt omdat de VI mannen hem dan weer 'een arrogante man' vinden oid.

Head of Delegation vergadering is 10 maart 2025. Dat is de deadline vaak.
pi_215657303
STOP VOTING NOW.

De mailbox is gesloten!
  zaterdag 23 november 2024 @ 00:01:37 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215657316
twitter
pi_215657319
quote:

Ik heb het gezien en het kwam er vooral op neer dat hij alleen voorstander is als ook met een nationale finale kwalitatieve inzendingen blijven komen, maar hij gaf wel aan dat grote namen als Ilse en Anouk dan waarschijnlijk niets zouden inzenden omdat ze misschien niet mee willen doen aan een publieke competitie in eigen land.
pi_215659041
quote:

Dat was meer een soort van interne deadline die ze zich gesteld hebben, “voor eind januari moet toch zeker wel bekend zijn wie het wordt”, of woorden van die strekking.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:39:17 #144
163650 Greys
pi_215659045
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:38 schreef Dave het volgende:

[..]
Dat was meer een soort van interne deadline die ze zich gesteld hebben, “voor eind januari moet toch zeker wel bekend zijn wie het wordt”, of woorden van die strekking.
Ah zo, dank!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:40:38 #145
163650 Greys
pi_215659055
Ik lees net op Cornald z'n Twitter dat hij meedeed aan The Masked Singer verkleed als Zure Bom. _O- Dat moet ik even terugkijken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659056
En op de vraag of ze alle liedjes helemaal afluisteren: “Ja! Nou ja… tenzij na 30 seconden wel duidelijk is dat het een ‘ik zit lekker op m’n trekker, hou es op met dat gemekker’ soort liedje is.”
pi_215659065
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:40 schreef Greys het volgende:
Ik lees net op Cornald z'n Twitter dat hij meedeed aan The Masked Singer verkleed als Zure Bom. _O- Dat moet ik even terugkijken.
Zeker doen, de hele ESF clan had het niet door, zie Masked Singer topic. Nou ja, met de kennis van nu duidelijk te horen, maar goed… _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:48:43 #148
163650 Greys
pi_215659129
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:41 schreef Dave het volgende:
En op de vraag of ze alle liedjes helemaal afluisteren: “Ja! Nou ja… tenzij na 30 seconden wel duidelijk is dat het een ‘ik zit lekker op m’n trekker, hou es op met dat gemekker’ soort liedje is.”
_O- _O-
Ome Cor zou echt zo goed passen hier in de topics.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 09:49:40 #149
163650 Greys
pi_215659139
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:42 schreef Dave het volgende:

[..]
Zeker doen, de hele ESF clan had het niet door, zie Masked Singer topic. Nou ja, met de kennis van nu duidelijk te horen, maar goed… _O-
:D Ik ga kijken.
En hij vond het enorm leuk om te doen zei hij haha.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659172
331 liedjes zijn ingestuurd dit jaar.

Bron: Avrotros Instagram
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 10:05:14 #151
163650 Greys
pi_215659222
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:58 schreef Fred_B het volgende:
331 liedjes zijn ingestuurd dit jaar.

Bron: Avrotros Instagram
Ongeveer de helft dus van de 'meer dan 600' van vorige keer. Maar gezien de kortere tijd om in te zenden valt het nog alles mee.

(Of tegen. Omdat we eigenlijk niet mee hadden moeten doen.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 10:13:31 #152
163650 Greys
pi_215659311
We hebben kennelijk ook meteen als eerste land al deelname voor 2026 bevestigd. Zou je niet eerst eens afwachten of de EBU zich komende mei aan de gemaakte afspraken houdt? Of kunnen ze je weer als stront behandelen want je komt tóch wel terug, AvroTros?

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659333
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:13 schreef Greys het volgende:
We hebben kennelijk ook meteen als eerste land al deelname voor 2026 bevestigd.

[ x ]
Joost heeft nog een nummer voor Eurovision op de plank liggen O-)
pi_215659336
quote:
We hebben kennelijk ook meteen als eerste land al deelname voor 2026 bevestigd.

[ x ]
Nooit verwacht dat ik zo tevreden zou zijn met het opzeggen van mijn Avrotros-lidmaatschap :') _O-
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 10:17:56 #155
163650 Greys
pi_215659347
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nooit verwacht dat ik zo tevreden zou zijn met het opzeggen van mijn Avrotros-lidmaatschap :') _O-
Echt bizar dit. Had m'n post net nog wat aangevuld want het maakt dus kennelijk ook al niet meer uit of de EBU zich komende mei aan de gemaakte afspraken gaat houden. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659458
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Echt bizar dit. Had m'n post net nog wat aangevuld want het maakt dus kennelijk ook al niet meer uit of de EBU zich komende mei aan de gemaakte afspraken gaat houden. :')
Nou ja, dat dus :')

Ik denk dat we nu ook wel een beeld hebben van hoe keihard de onderhandelingen waren met de EBU, en alle enorme ‘verbeteringen’ die ze voor de poorten van de hel hebben weggesleept. Avrotros zet zichzelf echt zwaar voor schut hier.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 10:32:56 #157
163650 Greys
pi_215659484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, dat dus :')

Ik denk dat we nu ook wel een beeld hebben van hoe keihard de onderhandelingen waren met de EBU, en alle enorme ‘verbeteringen’ die ze voor de poorten van de hel hebben weggesleept. Avrotros zet zichzelf echt zwaar voor schut hier.
EBU in mei 2025: "AvroTros, jullie deelneemster bewoog haar elleboog tijdens de persconferentie, gediskwalificeerd!"

Avrotros: "Ohhhh wat jammer zeg. Nou tot in 2026 hoor, kusjes!"
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215659567
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:32 schreef Greys het volgende:

[..]
EBU in mei 2025: "AvroTros, jullie deelneemster bewoog haar elleboog tijdens de persconferentie, gediskwalificeerd!"

Avrotros: "Ohhhh wat jammer zeg. Nou tot in 2026 hoor, kusjes!"
Ik heb oprecht het idee dat de stelling van mediadeskundige (en beroepschagrijn) Tina Nijkamp, dat Avrotros al had besloten hoe dan ook weer mee te doen, nog voor het vliegtuig uit Malmö op Schiphol geland was, achteraf gezien gewoon waar was. En we maandenlang naar een matig toneelstuk hebben gekeken.
  zaterdag 23 november 2024 @ 10:47:57 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215659584
Nouja dan weet de EBU dat ze je klachten niet zo serieus hoeven te nemen
pi_215659591
quote:
We hebben kennelijk ook meteen als eerste land al deelname voor 2026 bevestigd. Zou je niet eerst eens afwachten of de EBU zich komende mei aan de gemaakte afspraken houdt? Of kunnen ze je weer als stront behandelen want je komt tóch wel terug, AvroTros?

[ x ]
:') ! Kneuzen.
pi_215659598
Misschien is de deal dat Nederland 2025 wint en we dus wel mee móeten doen in 2026.
pi_215659638
quote:

[ x ]
Misschien is het wel een stagiair die gewoon copy-paste wat er de vorige keer stond, maar dan met 2026 ipv 2025. Ik weet niet of dit meteen de officiële bevestiging is.

Tenminste, ik mag toch hopen dat als je nog een keer zo genadeloos wordt genaaid, je het komende jaar niet vrolijk weer komt opdraven. Aan de andere kant, je kunt niet harder worden genaaid dan wij dit jaar, en het lijkt er niet op dat ze heel veel veranderingen hebben kunnen bepleiten... dus misschien is de Avrotros inderdaad zo compleet ballenloos als wij denken.
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 11:03:18 #163
375570 crew  Cyan9
pi_215659651
Laten we vooral alles meteen zo negatief mogelijk interpreteren, dan kunnen we lekker het hele jaar door klagen. Ja, de EBU is nog steeds kut, maar hier word ik wel een beetje moe van.
pi_215659838
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Misschien is het wel een stagiair die gewoon copy-paste wat er de vorige keer stond, maar dan met 2026 ipv 2025. Ik weet niet of dit meteen de officiële bevestiging is.

Tenminste, ik mag toch hopen dat als je nog een keer zo genadeloos wordt genaaid, je het komende jaar niet vrolijk weer komt opdraven. Aan de andere kant, je kunt niet harder worden genaaid dan wij dit jaar, en het lijkt er niet op dat ze heel veel veranderingen hebben kunnen bepleiten... dus misschien is de Avrotros inderdaad zo compleet ballenloos als wij denken.
Wel mooi dat we nu gewoon zeker weten dat we er nooit echt wat van hoeven te verwachten. :)
pi_215660041
Ik wil geen dingen zaaien maar ik weet bijna 99 % zeker dat we al deze gevoelens allang vergeten te zijn als het nummer voor dit jaar een goed nummer is met een leuke artiest _O-

Ik geniet al 3 jaar ofzo niet meer van het Songfestival op dezelfde manier als dat ik eerst deed. Ik vis de leuke liedjes eruit en dat is het voor mij ook. Hoe meer druk je je maakt om wat AVROTROS zou MOETEN doen hoe meer je teleurgesteld gaat worden. Wanneer iemand laat zien wie ze zijn, geloof ze dan ook.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215660230
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:03 schreef Cyan9 het volgende:
Laten we vooral alles meteen zo negatief mogelijk interpreteren, dan kunnen we lekker het hele jaar door klagen. Ja, de EBU is nog steeds kut, maar hier word ik wel een beetje moe van.
Dit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215660397
Laten we gewoon afwachten hoe de komende editie gaat lopen, van 80% van de maatregelen weten we pas in Basel of het beter uitpakt voor delegaties en daar gaat het om.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215660418
Je kunt als omroep natuurlijk ook in mei 2025 besluiten dat de eerder aangekondigde inschrijving alsnog wordt afgelast in het geval de EBU er in 2025 wederom een potje van maakt.
Niks mis met vooruitdenken. Maar de conclusie dat AvroTros zich nu al officieel heeft verbonden aan 2026 is wel erg makkelijk gemaakt. En wellicht ook heel voorbarig.
pi_215660489
Jongens doe even rustig. Als straks in Basel weer een bom valt kan deze inschrijving net zo goed weer worden ingetrokken.
pi_215660503
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:49 schreef Greys het volgende:

[..]
:D Ik ga kijken.
En hij vond het enorm leuk om te doen zei hij haha.

[ afbeelding ]
Mede door de matige hints hebben het gewoon niet geraden :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 13:18:26 #171
163650 Greys
pi_215660643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:47 schreef Momo het volgende:
Nouja dan weet de EBU dat ze je klachten niet zo serieus hoeven te nemen
Ja dat is op zich wel lekker duidelijk dan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 13:22:04 #172
163650 Greys
pi_215660660
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:00 schreef blackswangreen het volgende:
Aan de andere kant, je kunt niet harder worden genaaid dan wij dit jaar, en het lijkt er niet op dat ze heel veel veranderingen hebben kunnen bepleiten... dus misschien is de Avrotros inderdaad zo compleet ballenloos als wij denken.
Het begint er steeds meer op te lijken inderdaad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215660923
Zijn we nu echt zo verrast?
pi_215661444
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 12:42 schreef TheVulture het volgende:
Laten we gewoon afwachten hoe de komende editie gaat lopen, van 80% van de maatregelen weten we pas in Basel of het beter uitpakt voor delegaties en daar gaat het om.
Ik wil zeker niet automatisch van tevoren negatief zijn, maar “gewoon even afwachten” of iets echt niet zo slecht gaat zijn als je zou kunnen verwachten, is alleen een redelijke strategie als er nog niets is gebeurd, of indien er wel iets is gebeurd, dit ondertussen is opgelost met wederzijdse excuses. Daar is hier geen sprake van natuurlijk, want allerlei structurele problemen blijven gewoon hetzelfde. Ook als er in Basel niemand gediskwalificeerd wordt en Israël niet wint, zodat de media kunnen spreken van een relatief rustig oud en nieuw ESF.
pi_215661447
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:10 schreef Mandy040986 het volgende:
Zijn we nu echt zo verrast?

Nou ja, dit is wel een ultiem gevalletje our expectations were low, but holy fuck :')
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 15:50:00 #176
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_215661503
Op zich weten wij natuurlijk helemaal niks van wat de Avrotros en Ebu nu met elkaar besproken hebben. Veel is dus invulling, projectie. Ik verwacht er zelf ook niet veel van hoor, maar probeer er wel met een fris gemoed het nieuwe seizoen in te gaan, is toch leuker voor mezelf.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_215663254
Gerard Joling heeft “Living on the edge” ingestuurd. Liedje van Peter de Wijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 18:58:49 #178
163650 Greys
pi_215663335
Zolang Israël gewoon meedoet is m'n frisse gemoed voor wat betreft het Songfestival vrij ver weg, want dan krijg je dus weer exact wat er afgelopen mei óók allemaal kut was. Dat is niet negatief doen, maar imho gewoon realistisch. Weer overal demonstraties om de arena heen, weer volop stemmen die alleen kijken naar het land ipv het lied wat de uitslag weer flink zal beinvloeden, weer een deelnemer die overal afgezonderd moet worden, weer die kutjournalisten in die delegatie, weer weggewerkte boe's uit de arena etc. Dat zal niet dit jaar ineens gezellig worden en qua 'gespannen sfeertje' ineens geen invloed op deelnemers hebben.

Dat staat dus nog volledig los van afspraken tussen AvroTros en NL over onder andere niet zomaar kunnen diskwalificeren en niet meer ongewenst filmen achter de schermen. Dat laatste is inderdaad nog af te wachten of men zich daaraan houdt, helemaal eens. Maar dat de deelname van Israël gewoon weer heel grote invloed gaat hebben is een zekerheid helaas. Of je nou zelf voor of tegen hun deelname bent, het wordt weer De Grote Pro- en Anti Israël Show.

Ik hoop oprecht dat de deelnemers daar zo min mogelijk last van gaan hebben, van spanningen op locatie maar ook in de aanloop als journalisten weer willen dat ze zich over die kwestie gaan uitspreken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:58:55 #179
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_215663337
twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_215663349
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:50 schreef Dave het volgende:
Gerard Joling heeft “Living on the edge” ingestuurd. Liedje van Peter de Wijn.
Misschien kan hij het ook indienen bij San Remo? Is voor ons hier veel beter. Gerard Joling valt toch ook wel zo'n beetje in dezelfde categorie als Tony Neef die al decennialang probeert met achterhaalde muziek het ESF terug de jaren 90 in te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aadrianus op 23-11-2024 19:14:13 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 19:00:48 #181
163650 Greys
pi_215663352
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:58 schreef usagi414 het volgende:
[ x ]
Hm, dat zou nog weleens interessant kunnen zijn/worden. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215663382
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Hm, dat zou nog weleens interessant kunnen zijn/worden. :Y
Mee eens. Wulf heeft een mooi geluid en timmert al een tijdje aan een eigen sound en style. En.... Mensen kunnen hem nog herkennen van zijn bijdrage in Rotterdam.... Ook leuk dat dat fantastisch geproduceerde jaar weer eens in herinnering komt. 😊
pi_215663614
Ik hoorde Cornald zeggen dat er een winnend lied tussen zat. Net bij Boulevard. Interessant. We hebben nog een normaal jaar tegoed, dus doe dat dan maar :7 .
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 19:30:44 #184
375570 crew  Cyan9
pi_215663728
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, dit is wel een ultiem gevalletje our expectations were low, but holy fuck :')
Dat hangt wel puur van je invulling af. Als je dit ziet als "we doen in 2026 mee, en wat er ook gebeurt, we tekenen overal braaf bij het kruisje" dan snap ik dat je dat zegt. Maar het word wat mij betreft zo langzamerhand wel een beetje klagen op alles wat maar voorbij komt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 19:56:07 #185
163650 Greys
pi_215663909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:30 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat hangt wel puur van je invulling af. Als je dit ziet als "we doen in 2026 mee, en wat er ook gebeurt, we tekenen overal braaf bij het kruisje" dan snap ik dat je dat zegt. Maar het word wat mij betreft zo langzamerhand wel een beetje klagen op alles wat maar voorbij komt.
Over klagen op alles gesproken:
Wie kunnen ze dit jaar kiezen die jij nou eens wél leuk vindt, of wordt het sowieso wat dat betreft ook weer klagen? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 19:57:42 #186
163650 Greys
pi_215663937
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:23 schreef Zigsky het volgende:
Ik hoorde Cornald zeggen dat er een winnend lied tussen zat. Net bij Boulevard. Interessant. We hebben nog een normaal jaar tegoed, dus doe dat dan maar :7 .
Zat Cornald zelf bij Boulevard?
Ik kijk dat nooit want dan ben ik negen van de tien keer aan het koken dus heb het weer eens gemist. (En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ook als ik niet zou koken keek ik nog niet, maar dat is een ander onderwerp. :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215663987
Wulf is natuurlijk een heel erg veilige Radio 2 middle of the road-artiest, maar ik heb er stiekem wel een zwak voor. Je gelooft wat hij zingt. Dat heb je of dat heb je niet, en hij heeft dat.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:07:32 #188
163650 Greys
pi_215664043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:02 schreef blackswangreen het volgende:
Wulf is natuurlijk een heel erg veilige Radio 2 middle of the road-artiest, maar ik heb er stiekem wel een zwak voor. Je gelooft wat hij zingt. Dat heb je of dat heb je niet, en hij heeft dat.
Helemaal eens.
Gunfactor ook als persoon.
Komt heel oprecht en fijn over.
Prachtige stem.
En ik zou het voor dit keer niet zo erg vinden, een wat veilige keuze qua lied. Want een 'gewoon heel mooi lied' vanuit je tenen gezongen kan gewoon ontzettend veel mensen aanspreken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215664092
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:57 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik kijk dat nooit want dan ben ik negen van de tien keer aan het koken dus heb het weer eens gemist. (En de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ook als ik niet zou koken keek ik nog niet, maar dat is een ander onderwerp. :+ )
Aran snapt niet dat ze niet sowieso voor Anouk gaan en ze willen een nationaal songfestival met popcorn kijken, want in Zweden is dat net zo groot als voetbal zeggen ze. Ook gaan we dan niet net zo als Mia & Dion af als ssn gieter. Oftewel, wat altijd wordt gezegd haha
pi_215664124
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:09 schreef Thrts het volgende:

[..]
Aran snapt niet dat ze niet sowieso voor Anouk gaan en ze willen een nationaal songfestival met popcorn kijken, want in Zweden is dat net zo groot als voetbal zeggen ze. Ook gaan we dan niet net zo als Mia & Dion af als ssn gieter. Oftewel, wat altijd wordt gezegd haha
Het is ook elk jaar hetzelfde gelul he :')
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:14:11 #191
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215664143
quote:

[..]
Met een nationaal songfestival kunnen ze natuurlijk Boulevard beter vullen anders moeten ze er weer een Roelvink item in stoppen.
pi_215664177
quote:

[..]
Het is bijna knap hoe je zo veel met het songfestival bezig kunt zijn en er toch zo weinig kijk op kunt hebben. Chapeau, Aran.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 23 november 2024 @ 20:19:28 #193
163650 Greys
pi_215664199
quote:

[..]
Aran die niet snapt dat ze niet sowieso voor Anouk gaan is gewoon ook puur popcorn, want hij weet donders goed dat er dan ophef komt over haar uitspraken. En als hij dat niet weet dan is dat minstens zo kwalijk. Die denkt alleen aan zichzelf en z'n programma.

Kan je me alleen nog helpen qua Cornald, zat hij daar of was het een stukje interview oid waarin hij zei dat er een winnend lied tussen zit? Of zei Aran alleen maar dat hij dat had horen zeggen? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215664232
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Aran die niet snapt dat ze niet sowieso voor Anouk gaan is gewoon ook puur popcorn, want hij weet donders goed dat er dan ophef komt over haar uitspraken. En als hij dat niet weet dan is dat minstens zo kwalijk. Die denkt alleen aan zichzelf en z'n programma.

Kan je me alleen nog helpen qua Cornald, zat hij daar of was het een stukje interview oid waarin hij zei dat er een winnend lied tussen zit? Of zei Aran alleen maar dat hij dat had horen zeggen? :P
Interview door Aran, van vanmiddag.
pi_215664248
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:23 schreef Zigsky het volgende:
Voor de duidelijkheid, hij zei “één”. :+
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:25:26 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215664266
Wel vrijwel voor het eerst dat we van zoveel redelijk bekende artiesten horen dat ze iets ingestuurd hebben.
pi_215664272
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 19:57 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij werd geïnterviewd door Aran (🤢) in zijn huis (?). Dus nee, zat er zelf niet. Ging ook nog over zijn optreden bij Masked Singers.

Ik kijk ook alleen maar voor songfestivaldingen.
  zaterdag 23 november 2024 @ 20:31:56 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215664358
Van de artiesten die niet worden gekozen zou dan wel eens graag het nummer horen wat ze ingestuurd hadden, hebben we eens vergelijkingsmateriaal. Vorig jaar hadden we alleen dat Bankzitter nummer.
pi_215664366
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:24 schreef Dave het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid, hij zei “één”. :+
Nou mooi, ze zijn er dus uit!
pi_215664373
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:25 schreef Momo het volgende:
Wel vrijwel voor het eerst dat we van zoveel redelijk bekende artiesten horen dat ze iets ingestuurd hebben.
Los van alle ellende vind ik dit dus heel leuk, dat het Songfestival na zoveel povere jaren nu onder artiesten en een deel van de bevolking een kwalitatief cool ding is geworden en het als een eer wordt gezien als je mag gaan. Alleen doodzonde dat er nu achter de schermen van alles misgaat bij de organisatie en juist NL daar de dupe van werd wat zo'n nare nasmaak heeft achtergelaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')