abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215680273
Emma Kok heeft een prima stem. Maar als ze dat verhaal niet had, had ze daar echt niet gestaan bij André Rieu. Er zijn genoeg jongens en meiden met een prima stem, The Voice of Holland zat er vol mee. Maar een stem alleen maakt nog geen artiest. Je moet ook een eigen smoel hebben. Iets dat je muzikaal onderscheidt van anderen. Iets waardoor je na twee noten al hoort: ah... dat is die en die. Iets waardoor je een song meteen aan hem en haar voelt plakken. S10 heeft dat, Douwe Bob heeft dat, Anouk heeft dat, Davina begint het te krijgen, maar Emma Kok en Emma Heesters hebben dat (voor mij in ieder geval) niet. Ik ga daar niet voor op het puntje van mijn stoel zitten. En dat is toch wat je graag wilt bij het ESF, lijkt me. Dat mensen geprikkeld worden en geraakt. Voilá was door Barbara Pravi al indrukwekkend naar grote hoogte gezongen. Dat lied kon al niet meer stuk. Dat Emma Kok daar onder de vleugels van André Rieu music for de millions van maakt is prima, maar ik hoor toch veel liever de versie van Barbara. Die vind ik honderd keer oprechter en laat het glazuur van mijn tanden heel.

Dus, leuk voor Emma als ze iets ingezonden heeft. Maar ik hoop van harte dat een artiest met meer eigenheid en eigenzinnigheid de commissie weet te overtuigen om zijn/haar song te selecteren.
pi_215680548
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 14:58 schreef Aadrianus het volgende:
Emma Kok heeft een prima stem. Maar als ze dat verhaal niet had, had ze daar echt niet gestaan bij André Rieu. Er zijn genoeg jongens en meiden met een prima stem, The Voice of Holland zat er vol mee. Maar een stem alleen maakt nog geen artiest. Je moet ook een eigen smoel hebben. Iets dat je muzikaal onderscheidt van anderen. Iets waardoor je na twee noten al hoort: ah... dat is die en die. Iets waardoor je een song meteen aan hem en haar voelt plakken. S10 heeft dat, Douwe Bob heeft dat, Anouk heeft dat, Davina begint het te krijgen, maar Emma Kok en Emma Heesters hebben dat (voor mij in ieder geval) niet. Ik ga daar niet voor op het puntje van mijn stoel zitten. En dat is toch wat je graag wilt bij het ESF, lijkt me. Dat mensen geprikkeld worden en geraakt. Voilá was door Barbara Pravi al indrukwekkend naar grote hoogte gezongen. Dat lied kon al niet meer stuk. Dat Emma Kok daar onder de vleugels van André Rieu music for de millions van maakt is prima, maar ik hoor toch veel liever de versie van Barbara. Die vind ik honderd keer oprechter en laat het glazuur van mijn tanden heel.

Dus, leuk voor Emma als ze iets ingezonden heeft. Maar ik hoop van harte dat een artiest met meer eigenheid en eigenzinnigheid de commissie weet te overtuigen om zijn/haar song te selecteren.
50 million Elvis fans can't be wrong :) Jij wordt er niet door geraakt, maar miljoenen anderen wel. Haar versie is ook vele malen vaker bekeken dan die van Barbara Pravi zelf. Dus tja... als je argument is dat mensen geraakt of geprikkeld moeten worden, is dat dus een reden om wél Emma Kok te sturen.

En Eurovisie is toch juist music for the millions? Je moet niet te elitair gaan doen over Eurovisie, het staat nou niet bepaald bekend als het festival van de goede smaak.
pi_215680636
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 15:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
50 million Elvis fans can't be wrong :) Jij wordt er niet door geraakt, maar miljoenen anderen wel. Haar versie is ook vele malen vaker bekeken dan die van Barbara Pravi zelf. Dus tja... als je argument is dat mensen geraakt of geprikkeld moeten worden, is dat dus een reden om wél Emma Kok te sturen.

En Eurovisie is toch juist music for the millions? Je moet niet te elitair gaan doen over Eurovisie, het staat nou niet bepaald bekend als het festival van de goede smaak.
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.

Maar wat mij betreft straalt ze vooral met geleende kleren. Ik ontken niet dat ze een prima zangeres is. Maar ik vind haar inwisselbaar met anderen. Het is haar verhaal dat mensen doet huilen, en daar maakt Rieu vet gebruik van. Maar ik hoef dit jaar niet zo nodig iemand met 'een verhaal'. Ik wil gewoon een song die alles verteld en een artiest die een eigen pad bewandelt. Is dat elitair?
pi_215681383
Ik vind dat de minimumleeftijd voor het ESF 18 jaar moet zijn, dus ik vind Emma ook te jong hiervoor. Los van haar prima zangstem en verhaal is 16/17 gewoon écht heel jong voor zoiets groots als het Songfestival. Ja, soms heb je een schot in de roos met een jonge deelnemer, maar over het algemeen lijkt het me niet de meest gezonde omgeving voor zo'n jong iemand. Laat staan in deze tijd en vooral aankomende editie. :@
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 17:12:56 #245
163650 Greys
pi_215681398
Son Mieux kunnen we iig vergeten lijkt me. :P

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215681462
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 15:39 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.

Helemaal niet. Ik kan alleen voorbij m'n eigen smaak kijken. Bijna alle genoemde artiesten zou ik zelf nooit opzetten, dus dat doe ik al gauw. Maar ik zie wel of iemand een beetje talent heeft, en potentie om een groot publiek aan te spreken, en dat heeft Emma Kok zeker.

quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 17:12 schreef Greys het volgende:

[ x ]
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 17:27:37 #247
163650 Greys
pi_215681526
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:20 schreef blackswangreen het volgende:
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215681685
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2024 17:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.
  Moderator maandag 25 november 2024 @ 17:46:42 #249
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215681706
Maar als Cornald had over 1 potentieel winnend nummer dan kunnen ze er misschien snel uit zijn nu? Tenzij op de laatste dag nog heel veel is binnen gekomen of er andere problemen zijn rond die artiest (ervaring, drama etc.).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 18:05:13 #250
163650 Greys
pi_215681839
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:44 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.
Ja snap ik ook zeker wel, dat je er niet eentje buiten wilt laten als hechte groep.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 25 november 2024 @ 18:06:39 #251
163650 Greys
pi_215681853
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
Maar als Cornald had over 1 potentieel winnend nummer dan kunnen ze er misschien snel uit zijn nu? Tenzij op de laatste dag nog heel veel is binnen gekomen of er andere problemen zijn rond die artiest (ervaring, drama etc.).
Of als de rest van de commissie er anders over denkt over dat potentieel winnende nummer dan is het ook nog geen uitgemaakte zaak natuurlijk. Gaan ze rollend en harentrekkend over straat binnenkort. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215682206
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
Het is Cornalds mening hè :P

Het kan waar zijn, maar het kan ook zijn dat Jaap en co hem nu aan het verstand brengen dat dit eerder een nieuwe licht overschatte Glennis of Trijntje is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 25 november 2024 @ 18:45:37 #253
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215682238
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:10 schreef d_elise het volgende:
Ik vind dat de minimumleeftijd voor het ESF 18 jaar moet zijn, dus ik vind Emma ook te jong hiervoor. Los van haar prima zangstem en verhaal is 16/17 gewoon écht heel jong voor zoiets groots als het Songfestival. Ja, soms heb je een schot in de roos met een jonge deelnemer, maar over het algemeen lijkt het me niet de meest gezonde omgeving voor zo'n jong iemand. Laat staan in deze tijd en vooral aankomende editie. :@
Stefania was 17 tijdens haar eerste poging (in coronatijd, dus ging niet door). Maar die maakt de indruk stevig in haar schoenen te staan en had op jonge leeftijd al het een en ander gedaan, Kinderen Voor Kinderen en zo. Dat scheelt.
pi_215685946
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:45 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Stefania was 17 tijdens haar eerste poging (in coronatijd, dus ging niet door). Maar die maakt de indruk stevig in haar schoenen te staan en had op jonge leeftijd al het een en ander gedaan, Kinderen Voor Kinderen en zo. Dat scheelt.
Ja maar het verschilt is wel dat Stefania al enige podiumervaring had, en ook Songfestival ervaring. Dan ga je er al heel anders in lijkt me.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215686222
Ik weet niet of het verstandig is om in 2025 een heel jong iemand te sturen.
Want ik denk dat die heel wat voor haar/zijn/hen kiezen krijgt. Het is een slangenkuil want reken maar dat de persmuskieten en anderen die denken dat ze de pers zijn op de Nederlandse inzending duiken. Met vragen over Joost en zijn DQ en wat haar/zijn/hen mening is. Of er moet vanuit de AT voldoende bescherming en ondersteuning zijn. Maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Dus dit jaar graag iemand sturen, die naast heeeel erg goed is, met een heeeel goed nummer, ook stevig in de schoenen staat.
pi_215687270
Ik vind het een beetje een veralgemenisering om het op leeftijd te gooien... onze afgelopen twee inzendingen waren achterin de 20 maar gingen er ook bijna aan onderdoor. Blijkbaar heeft het niet zoveel met leeftijd te maken. Sterk in je schoenen staan, dat waarschijnlijk wel. Stefania stond dat, maar had ook het voordeel dat ze voor Griekenland ging. Als ze voor Nederland daar stond was het waarschijnlijk ook allemaal niet goed genoeg geweest. Dat is Nederland, dat blijf je houden, en ik denk niet dat de leeftijd van de kandidaat daar ook maar iets bij uitmaakt.
pi_215687932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:14 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind het een beetje een veralgemenisering om het op leeftijd te gooien... onze afgelopen twee inzendingen waren achterin de 20 maar gingen er ook bijna aan onderdoor. Blijkbaar heeft het niet zoveel met leeftijd te maken. Sterk in je schoenen staan, dat waarschijnlijk wel. Stefania stond dat, maar had ook het voordeel dat ze voor Griekenland ging. Als ze voor Nederland daar stond was het waarschijnlijk ook allemaal niet goed genoeg geweest. Dat is Nederland, dat blijf je houden, en ik denk niet dat de leeftijd van de kandidaat daar ook maar iets bij uitmaakt.
Ach ieder zijn mening toch?
Maar denk je nu echt dat iemand van 16/17 jaar die druk aan kan? Jeetje dat zijn nog kinderen! Constant vragen over de DQ van Joost, terwijl je alleen maar met rust gelaten wilt worden om je voor te bereiden op jouw deelname. En te genieten van jouw songfestival avontuur.
En de druk was dit jaar extreem hoog , ook met alles rondom de delegatie van Israël, dus vergelijkingen met andere jaren kunnen we, denk ik,
niet maken. Want waarom hebben veel landen dit jaar deze druk ervaren?
pi_215688268
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:10 schreef summer52 het volgende:

[..]
Ach ieder zijn mening toch?
Maar denk je nu echt dat iemand van 16/17 jaar die druk aan kan? Jeetje dat zijn nog kinderen! Constant vragen over de DQ van Joost, terwijl je alleen maar met rust gelaten wilt worden om je voor te bereiden op jouw deelname. En te genieten van jouw songfestival avontuur.
En de druk was dit jaar extreem hoog , ook met alles rondom de delegatie van Israël, dus vergelijkingen met andere jaren kunnen we, denk ik,
niet maken. Want waarom hebben veel landen dit jaar deze druk ervaren?
Het hangt er maar net vanaf welke 17-jarige. S10 had ook nog amper op een podium gestaan voor ze op Eurovisie kwam. Duncan Laurence was ook niet een heel ervaren artiest. Over Mia & Dion hoef ik het niet eens te hebben. Die Emma Kok heeft meer ervaring met optreden en interviews dan al deze mensen. Dus ik val in herhaling, maar ik ben niet bij voorbaat tegen haar deelname (als zij een goed nummer heeft natuurlijk).
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 november 2024 @ 15:38:11 #259
163650 Greys
pi_215688487
Maar uitgerekend in het jaar na Joost en met alle shit eromheen is het dit keer wel een groot éxtra risico om een kwetsbaar heel jong iemand te sturen. Die gok kan je dan beter weer nemen als het hele gebeuren in een ietsss rustiger esf-vaarwater is gekomen imho, nadat bv komende keer blijkt of de EBU zich aan alle nieuw gemaakte afspraken houdt.

Denk zelf niet dat we er 'bang' voor hoeven zijn want kan me ook niet voorstellen dat de commissie dat dit keer aandurft hoor, want ze vroegen zelf om ervaring en een platendeal enzo. Ze willen zelf ook even voor veilig gaan op dat vlak.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215688587
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het hangt er maar net vanaf welke 17-jarige. S10 had ook nog amper op een podium gestaan voor ze op Eurovisie kwam. Duncan Laurence was ook niet een heel ervaren artiest. Over Mia & Dion hoef ik het niet eens te hebben. Die Emma Kok heeft meer ervaring met optreden en interviews dan al deze mensen. Dus ik val in herhaling, maar ik ben niet bij voorbaat tegen haar deelname (als zij een goed nummer heeft natuurlijk).
Laat maar, je wilt mij gewoon niet begrijpen. Is goed hoor, jij je zin.

[ Bericht 0% gewijzigd door summer52 op 26-11-2024 16:08:27 ]
pi_215689196
Bekvechten is niet meer nodig, 't is Jannes geworden, staat net op de Insta van Avrotros.
C’est Davie :o)
pi_215689202
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
Bekvechten is niet meer nodig, 't is Jannes geworden, staat net op de Insta van Avrotros.
Jannes _O_
pi_215689449
Paul Morris ook (nog nooit van hem gehoord, zo maar even kijken op YouTube).
pi_215689466
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
Deef is weer bezig _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_215690028
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 18:15 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, die ken ik van the voice geloof ik.
pi_215690056
Oh, het was DanceSing, die mislukte talentenjacht bij SBS6. (I know, ze mislukken allemaal daar)

Bekijk deze YouTube-video
pi_215690086
“Woke feestje” incoming.
pi_215690244
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 18:15 schreef summer52 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ken hem van 'Op zoek naar Danny en Sandy', die zoektocht naar de hoofdrolspelers voor de nieuwe Nederlandse Grease een aantal jaar geleden. Hij was op zich prima, al was het algemene niveau niet echt fantastisch. Hij heeft dus wel podiumervaring en een connectie met de AvroTros.
pi_215692027
Oh ja, Rolf Sanchez is z’n neef. :+
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:55:52 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_215692223
quote:

[ x ]
quote:

[ x ]
Zijn sowieso met teveel man om mee te mogen doen toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 november 2024 @ 22:01:08 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_215692290
Spuit 11 sorry en edit werkt niet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 november 2024 @ 23:44:04 #272
163650 Greys
pi_215693483
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 22:01 schreef Troel het volgende:
Spuit 11 sorry en edit werkt niet?
Geeft niks, het was gelukkig niet één van m'n vele ellenlange langdradige posts die je dubbel gooide maar één van de zeldzame kortjes.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215719882
Claude heeft dus ook een liedje ingezonden, aldus Douwe.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 00:26:58 #275
163650 Greys
pi_215719907
Wisten we dat al eigenlijk dat Claude een lied heeft ingezonden? Nee toch? Of verklapt Douwe dat nu? Ik ben het even vergeten. :@

Edit: ah ik zie nu je tweede post. Die stond er nog niet toen ik het filmpje begon te kijken. Nee dus haha.

Hij staat er wel fijn in, die Douwe. Vorige keer riep trok hij zijn eigen inzending terug voor Numidia en nu gunt hij het Claude kennelijk.

Dan zal het Claude wel worden. Net meegedaan aan De Beste Zangers ook enzo. Douze points uit Frankrijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215719922
quote:
Zegt hij tussen neus en lippen door dat Claude ook een nummer heeft ingediend?

Het is mooi dat hij een leuke tijd had in 2016. Maar lieve schat, het ESF is nu compleet anders dan 8 jaar geleden. Je krijgt nu niet meer de mogelijkheid om je eigen café te openen. Een bromance aangaan met Fransman kan dan wel weer ;)
pi_215719925
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 00:26 schreef Greys het volgende:
Wisten we dat al eigenlijk dat Claude een lied heeft ingezonden? Nee toch? Of verklapt Douwe dat nu? Ik ben het even vergeten. :@

Edit: ah ik zie nu je tweede post. Nee dus haha.

Hij staat er wel fijn in, die Douwe. Vorige keer riep trok hij zijn eigen inzending terug voor Numidia en nu gunt hij het Claude kennelijk.

Dan zal het Claude wel worden. Net meegedaan aan De Beste Zangers ook enzo. Douze points uit Frankrijk.
Haha nee, volgensmij heeft Claude gezegd dat hij het dit jaar nog te vroeg vond,
Maarja, de commissie zei dus ook al dat mensen in de media aangaven niks te hebben ingestuurd, terwijl ze dus wel wat hebben ingezonden.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 30 november 2024 @ 00:34:27 #278
163650 Greys
pi_215719938
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 november 2024 00:30 schreef Thrts het volgende:

[..]
Haha nee, volgensmij heeft Claude gezegd dat hij het dit jaar nog te vroeg vond,
Maarja, de commissie zei dus ook al dat mensen in de media aangaven niks te hebben ingestuurd, terwijl ze dus wel wat hebben ingezonden.
Ja. Volgens mij wist Douwe helemaal niet dat Claude ontkend had haha. Mooi wel dit.

Denk wel dat ze hem gaan kiezen als het lied ook maar een beetje leuk is. Enorm sympathieke jongen dus zou het hem wel gunnen wat dat betreft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215719958
Als Claude een kneiter van een hit heeft mag hij van mij gaan. Maar ik hoop dat hij stevig in zijn schoenen staat want er komt een hoop op hem af.
pi_215720202
Wat een mooie reactie van Douwe O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')