50 million Elvis fans can't be wrongquote:Op maandag 25 november 2024 14:58 schreef Aadrianus het volgende:
Emma Kok heeft een prima stem. Maar als ze dat verhaal niet had, had ze daar echt niet gestaan bij André Rieu. Er zijn genoeg jongens en meiden met een prima stem, The Voice of Holland zat er vol mee. Maar een stem alleen maakt nog geen artiest. Je moet ook een eigen smoel hebben. Iets dat je muzikaal onderscheidt van anderen. Iets waardoor je na twee noten al hoort: ah... dat is die en die. Iets waardoor je een song meteen aan hem en haar voelt plakken. S10 heeft dat, Douwe Bob heeft dat, Anouk heeft dat, Davina begint het te krijgen, maar Emma Kok en Emma Heesters hebben dat (voor mij in ieder geval) niet. Ik ga daar niet voor op het puntje van mijn stoel zitten. En dat is toch wat je graag wilt bij het ESF, lijkt me. Dat mensen geprikkeld worden en geraakt. Voilá was door Barbara Pravi al indrukwekkend naar grote hoogte gezongen. Dat lied kon al niet meer stuk. Dat Emma Kok daar onder de vleugels van André Rieu music for de millions van maakt is prima, maar ik hoor toch veel liever de versie van Barbara. Die vind ik honderd keer oprechter en laat het glazuur van mijn tanden heel.
Dus, leuk voor Emma als ze iets ingezonden heeft. Maar ik hoop van harte dat een artiest met meer eigenheid en eigenzinnigheid de commissie weet te overtuigen om zijn/haar song te selecteren.
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.quote:Op maandag 25 november 2024 15:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
50 million Elvis fans can't be wrongJij wordt er niet door geraakt, maar miljoenen anderen wel. Haar versie is ook vele malen vaker bekeken dan die van Barbara Pravi zelf. Dus tja... als je argument is dat mensen geraakt of geprikkeld moeten worden, is dat dus een reden om wél Emma Kok te sturen.
En Eurovisie is toch juist music for the millions? Je moet niet te elitair gaan doen over Eurovisie, het staat nou niet bepaald bekend als het festival van de goede smaak.
Helemaal niet. Ik kan alleen voorbij m'n eigen smaak kijken. Bijna alle genoemde artiesten zou ik zelf nooit opzetten, dus dat doe ik al gauw. Maar ik zie wel of iemand een beetje talent heeft, en potentie om een groot publiek aan te spreken, en dat heeft Emma Kok zeker.quote:Op maandag 25 november 2024 15:39 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik weet dat jij haar geweldig vindt.
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op maandag 25 november 2024 17:12 schreef Greys het volgende:
Son Mieux kunnen we iig vergeten lijkt me.
[ x ]
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.quote:Op maandag 25 november 2024 17:20 schreef blackswangreen het volgende:
Als puntje bij paaltje komt kan die zaal van een paar honderd man wel worden gecanceld. Dat lijkt me niet zo'n probleem.
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.quote:Op maandag 25 november 2024 17:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh snap ik, maar zelf vermoed ik dat als je als artiest denkt dat er best een aardige kans is dat je wordt gekozen dat je dan om te beginnen niet nu uitgerekend deze datum kiest en bekend maakt. Dus ik gok zelf dat ze niks hebben ingezonden.
Ja snap ik ook zeker wel, dat je er niet eentje buiten wilt laten als hechte groep.quote:Op maandag 25 november 2024 17:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Son Mieux is mijn droominzending maar ze spelen weer met 7 man. En ze vertikken het om er eentje buiten te laten. Wat ik goed kan begrijpen hoor daar niet van.
Of als de rest van de commissie er anders over denkt over dat potentieel winnende nummer dan is het ook nog geen uitgemaakte zaak natuurlijk. Gaan ze rollend en harentrekkend over straat binnenkort.quote:Op maandag 25 november 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
Maar als Cornald had over 1 potentieel winnend nummer dan kunnen ze er misschien snel uit zijn nu? Tenzij op de laatste dag nog heel veel is binnen gekomen of er andere problemen zijn rond die artiest (ervaring, drama etc.).
Het is Cornalds mening hèquote:Op maandag 25 november 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
Maar als Cornald had over 1 potentieel winnend nummer dan kunnen ze er misschien snel uit zijn nu? Tenzij op de laatste dag nog heel veel is binnen gekomen of er andere problemen zijn rond die artiest (ervaring, drama etc.).
Stefania was 17 tijdens haar eerste poging (in coronatijd, dus ging niet door). Maar die maakt de indruk stevig in haar schoenen te staan en had op jonge leeftijd al het een en ander gedaan, Kinderen Voor Kinderen en zo. Dat scheelt.quote:Op maandag 25 november 2024 17:10 schreef d_elise het volgende:
Ik vind dat de minimumleeftijd voor het ESF 18 jaar moet zijn, dus ik vind Emma ook te jong hiervoor. Los van haar prima zangstem en verhaal is 16/17 gewoon écht heel jong voor zoiets groots als het Songfestival. Ja, soms heb je een schot in de roos met een jonge deelnemer, maar over het algemeen lijkt het me niet de meest gezonde omgeving voor zo'n jong iemand. Laat staan in deze tijd en vooral aankomende editie.
Ja maar het verschilt is wel dat Stefania al enige podiumervaring had, en ook Songfestival ervaring. Dan ga je er al heel anders in lijkt me.quote:Op maandag 25 november 2024 18:45 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Stefania was 17 tijdens haar eerste poging (in coronatijd, dus ging niet door). Maar die maakt de indruk stevig in haar schoenen te staan en had op jonge leeftijd al het een en ander gedaan, Kinderen Voor Kinderen en zo. Dat scheelt.
Ach ieder zijn mening toch?quote:Op dinsdag 26 november 2024 12:14 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind het een beetje een veralgemenisering om het op leeftijd te gooien... onze afgelopen twee inzendingen waren achterin de 20 maar gingen er ook bijna aan onderdoor. Blijkbaar heeft het niet zoveel met leeftijd te maken. Sterk in je schoenen staan, dat waarschijnlijk wel. Stefania stond dat, maar had ook het voordeel dat ze voor Griekenland ging. Als ze voor Nederland daar stond was het waarschijnlijk ook allemaal niet goed genoeg geweest. Dat is Nederland, dat blijf je houden, en ik denk niet dat de leeftijd van de kandidaat daar ook maar iets bij uitmaakt.
Het hangt er maar net vanaf welke 17-jarige. S10 had ook nog amper op een podium gestaan voor ze op Eurovisie kwam. Duncan Laurence was ook niet een heel ervaren artiest. Over Mia & Dion hoef ik het niet eens te hebben. Die Emma Kok heeft meer ervaring met optreden en interviews dan al deze mensen. Dus ik val in herhaling, maar ik ben niet bij voorbaat tegen haar deelname (als zij een goed nummer heeft natuurlijk).quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:10 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ach ieder zijn mening toch?
Maar denk je nu echt dat iemand van 16/17 jaar die druk aan kan? Jeetje dat zijn nog kinderen! Constant vragen over de DQ van Joost, terwijl je alleen maar met rust gelaten wilt worden om je voor te bereiden op jouw deelname. En te genieten van jouw songfestival avontuur.
En de druk was dit jaar extreem hoog , ook met alles rondom de delegatie van Israël, dus vergelijkingen met andere jaren kunnen we, denk ik,
niet maken. Want waarom hebben veel landen dit jaar deze druk ervaren?
Laat maar, je wilt mij gewoon niet begrijpen. Is goed hoor, jij je zin.quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf welke 17-jarige. S10 had ook nog amper op een podium gestaan voor ze op Eurovisie kwam. Duncan Laurence was ook niet een heel ervaren artiest. Over Mia & Dion hoef ik het niet eens te hebben. Die Emma Kok heeft meer ervaring met optreden en interviews dan al deze mensen. Dus ik val in herhaling, maar ik ben niet bij voorbaat tegen haar deelname (als zij een goed nummer heeft natuurlijk).
Jannesquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
Bekvechten is niet meer nodig, 't is Jannes geworden, staat net op de Insta van Avrotros.
Deef is weer bezigquote:Op dinsdag 26 november 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
Bekvechten is niet meer nodig, 't is Jannes geworden, staat net op de Insta van Avrotros.
Oh, die ken ik van the voice geloof ik.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:15 schreef summer52 het volgende:
Paul Morris ook (nog nooit van hem gehoord, zo maar even kijken op YouTube).
[ afbeelding ]
Ik ken hem van 'Op zoek naar Danny en Sandy', die zoektocht naar de hoofdrolspelers voor de nieuwe Nederlandse Grease een aantal jaar geleden. Hij was op zich prima, al was het algemene niveau niet echt fantastisch. Hij heeft dus wel podiumervaring en een connectie met de AvroTros.quote:Op dinsdag 26 november 2024 18:15 schreef summer52 het volgende:
Paul Morris ook (nog nooit van hem gehoord, zo maar even kijken op YouTube).
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 25 november 2024 17:12 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Zijn sowieso met teveel man om mee te mogen doen toch?quote:Op maandag 25 november 2024 17:12 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Geeft niks, het was gelukkig niet één van m'n vele ellenlange langdradige posts die je dubbel gooide maar één van de zeldzame kortjes.quote:
Zegt hij tussen neus en lippen door dat Claude ook een nummer heeft ingediend?quote:
Haha nee, volgensmij heeft Claude gezegd dat hij het dit jaar nog te vroeg vond,quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:26 schreef Greys het volgende:
Wisten we dat al eigenlijk dat Claude een lied heeft ingezonden? Nee toch? Of verklapt Douwe dat nu? Ik ben het even vergeten.![]()
Edit: ah ik zie nu je tweede post. Nee dus haha.
Hij staat er wel fijn in, die Douwe. Vorige keer riep trok hij zijn eigen inzending terug voor Numidia en nu gunt hij het Claude kennelijk.
Dan zal het Claude wel worden. Net meegedaan aan De Beste Zangers ook enzo. Douze points uit Frankrijk.
Ja. Volgens mij wist Douwe helemaal niet dat Claude ontkend had haha. Mooi wel dit.quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:30 schreef Thrts het volgende:
[..]
Haha nee, volgensmij heeft Claude gezegd dat hij het dit jaar nog te vroeg vond,
Maarja, de commissie zei dus ook al dat mensen in de media aangaven niks te hebben ingestuurd, terwijl ze dus wel wat hebben ingezonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |