abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215482804
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Live results
https://apnews.com/projects/election-results-2024/

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 05-11-2024 13:50:11 ]
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:09:16 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:06 schreef Monolith het volgende:
Dat hele deporteren is natuurlijk een totale fantasie, maar goed.
Ja het is wel eens eerder gebeurd in Amerika en andere landen, stuk voor stuk een 'groot succes' als je van veel leed houdt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat vind ik een lastige, in principe moet je altijd boeten voor je wandaden, een ieder is immers voor de wet gelijk hoe goed je ook meedraait in de samenleving.
Zou je deze mensen meteen moeten deporteren? Niet als ze zich netjes hebben gedragen en goed meedraaien in de samenleving.
Wat wel zou kunnen is dat ze een fikse boete opgelegd krijgen zodat er nog enige vorm van gerechtigheid is.
Ja, law and order, maar vervolgens wel op een crimineel willen stemmen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215482823
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja het is wel eens eerder gebeurd in Amerika en andere landen, stuk voor stuk een 'groot succes' als je van veel leed houdt.
[..]
Ja, law and order, maar vervolgens wel op een crimineel willen stemmen.
Heb je onderhand al een verklaring waarom het wenselijk is om miljoenen mensen illegaal de grens over te laten trekken?
pi_215482835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Heb je onderhand al een verklaring waarom het wenselijk is om miljoenen mensen illegaal de grens over te laten trekken?
Wie moeten er anders het slecht betaalde werk doen op de GOP-boerderijen en in de GOP-fabrieken en GOP-MAr-a-Lago's?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:12:40 #5
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482840
quote:

[..]
Ik vind jou een beetje zielig, Chivaz. De discussie ging over wat anders, maar daar reageer je amper op en draait het weer om naar een andere frame.
pi_215482844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:50 schreef Coelho het volgende:

[..]
Dank voor je uitgebreide reply. Je hebt gelijk dat ik me niet dagelijks met de Amerikaanse politiek bezig houd. Wat me oprecht aan het twijfelen heeft gebracht over het verschil tussen ons in Europa en de Amerikanen zelf, is Obama. Nogmaals gezegd, een geweldig spreker en een man die je zou geloven. Hoe kan het toch dat Amerikanen dat compleet anders zien en dat de man eigenlijk niks blijvends heeft kunnen veranderen?

Hetzelfde geldt voor Trump, daar werden we 8 jaar geleden ook voor gewaarschuwd, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. De bestorming van het Capitool was echter meer dan schandalig en wat mij betreft hadden ze hem daarvoor veroordeeld.

Biden won van Trump, maar hij was vanaf dag 1 al een seniele, oude man en heeft wederom weinig bereikt in 4 jaar tijd.

Vandaar mijn conclusie dat het wellicht allemaal wel meevalt, en de invloed van de president lang niet zo groot is als men ons doet geloven. Jouw meer dan uitgebreide achtergrond toont mij echter dat de situatie wezenlijk anders is dan 8 jaar terug. Dat wist ik niet en ik ga er zeker wat tijd in steken om wat dingen te lezen. Dus bedankt!
Dat Biden weinig zo hebben bereikt is ook weer zo'n raar fabeltje dat in bepaalde hoeken van internet eindeloos wordt herhaald en vooral is gedreven door aversie tegen de man en zijn partij.

In werkelijkheid heeft Biden juist verrassend veel voor elkaar gekregen, waaronder een gigantisch pakket investeringen in verouderde infrastructuur, een probleem dat dringend getackeld moest worden. Een ander voorbeeld is de Inflation Reduction Act. Ook een gigantich pakket aan investeringen.

Je kunt daar van alles van vinden, je kunt deze beleidskeuzes enorm onverstandig vinden. Maar het zijn wel dingen die Biden voor elkaar kreeg.

Ter vergelijking: het enige significante beleid dat Trump door het Congres wist te loodsen was een pakket belastingverlagingen, waar met name de allerrijkste Amerikanen van profiteerden.

Hier nog een overzicht van andere prestaties van Biden: 30 Things Joe Biden Did as President You Might Have Missed
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215482869
quote:

[..]
In de VS?
https://en.wikipedia.org/(...)to_the_United_States
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215482876
quote:

[..]
Vraag dat de Native Americans _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215482883
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, maar dat is cherrypicken in posities. Zo'n voteview aggregeert gewoon het stemgedrag.
Ja dat weet ik, daarom ben ik er ook 'fan' van (in mijn gedachten was McCain meer een centrumfiguur: tegen martelen, redde uiteindelijk Obamacare etc.).

Misschien heeft het er mee te maken dat zijn district overweldigend voor Trump heeft gestemd de voorbije verkiezingen. Dus Romney kan dan publiekelijk niet al te progressief doen, of al te veel tegen Trumpisten en Tea Party in gaan (het Arizona van McCain werd met de jaren blauwer).

https://projects.fivethir(...)s-votes/mitt-romney/

De Heritage Foundation geeft Romney aan lage score. Dat zit wel snor inderdaad 😜
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215482903
Ja, dat deporteren.

Die Amerikanen moeten het helemaal zelf weten, maar het is natuurlijk tamelijk stupide om in een klap 10 tot 20 miljoen mensen te deporteren. Je kunt het zwaar vervelend vinden dat die lui illegaal in de VS verblijven, maar deze mensen werken vrijwel allemaal (anders heb je weinig te zoeken in de VS) en ze geven daar ook gewoon geld uit.

Deporteren houdt in dat je in een klap 10 tot 20 miljoen werknemers én consumenten uit de economie onttrekt. Ik hoef toch niet uit te leggen dat dat een hoop geld gaat kosten.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:18:15 #11
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215482908
50/50
pi_215482919
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik vind jou een beetje zielig, Chivaz. De discussie ging over wat anders, maar daar reageer je amper op en draait het weer om naar een andere frame.
Nee hoor de discussie begon toen jij vond dat het doelbewust importeren van illegalen om verkiezingen te beïnvloeden onzin was.
Ik vraag dan zeer terecht of je een andere rationele verklaring had waarom het dan wel gebeurt.
Vervolgens deflecteer je naar wat Trump heeft gezegd over illegalen alsof dat relevant is voor de vraagstelling.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 13:19:22 #13
236264 crew  capricia
pi_215482922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:18 schreef xzaz het volgende:
50/50
Dan bepaalt het Huis van Afgevaardigden en wint Trump.

Dat zou wat zijn zeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215482925
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Vraag dat de Native Americans _O-
Onbedoeld maak je hier een heel sterk punt.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 13:21:19 #15
236264 crew  capricia
pi_215482933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Onbedoeld maak je hier een heel sterk punt.
Dat was niet zo onbedoeld.
Point being dat geen enkele bevolking het toejuicht dat er extreme migratie is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215482940
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Er zijn staten waar je zonder ID mag stemmen, sterker nog in Californië mogen ze je niet eens meer vragen om een ID.

https://www.newsweek.com/(...)ring-id-vote-1961685
1. Pas vanaf januari mag men in Californië niet om een ID vragen bij het stemmen zelf, dat is deze verkiezing nog helemaal niet van toepassing. In 2028 dus pas weer, wat betreft nationale verkiezingen.

2. In Californië is, ook dan nog steeds, de enige manier om aan een stembiljet te komen, registratie met je ID.

Dus wat is precies je punt?
pi_215482960
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat was niet zo onbedoeld.
Point being dat geen enkele bevolking het toejuicht dat er extreme migratie is.
Klopt, des te vreemder was het gedrag van Biden en Harris rond de grens.
Mensen denken nu zeer terecht dat het doel van zoveel immigranten binnen halen is om de demografische samenstelling dusdanig te veranderen dat er van swingstates geen sprake meer is. Kortom alleenheerschappij voor een partij.
Er word hier gesteld dat het kolder is maar een andere rationele verklaring heb ik nog steeds niet gezien.
pi_215482980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mensen denken nu zeer terecht dat het doel van zoveel immigranten binnen halen is om de demografische samenstelling dusdanig te veranderen dat er van swingstates geen sprake meer is. Kortom alleenheerschappij voor een partij.
Er word hier gesteld dat het kolder is maar een andere rationele verklaring heb ik nog steeds niet gezien.
Leuk verhaal, maar van "binnen halen" is natuurlijk geen sprake.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 13:28:05 #19
5428 crew  miss_sly
pi_215482981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jij framet het nu alsof ze actief binnen worden gehaald. Dat is nonsens. Maar mensen zullen altijd blijven zoeken naar een plek waar ze het beter kunnen hebben dan waar ze zijn als het niet goed gaat. Kijk naar de enorme groepen Nederlanders die naar de VS, Canada, Australie en Nieuw-Zeeland vertrokken na WWII.

Maar ik vraag me ook wel af dat als jij vindt dat mensen flink bestraft zouden moeten worden voor hun illegale binnenkomst in de VS zelfs als ze al gewoon goed meedraaien, hoe je dan een veroordeelde als Trump als president kunt willen. Dat past niet echt binnen je wens dat mensen goed gestraft moeten worden voor hun daden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:29:16 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482992
En de grap is dat we de aankomende 100 jaar nogal wat migratie gaan meemaken, dat zullen we toch wereldwijd moeten bespreken, want de 'stromen' gaan niet veel minder worden, maar dikke kans dat het per decennia steeds meer wordt. We kunnen ze niet wereldwijd gaan afschieten, dus misschien moet elk land wel een muur gaan bouwen, zodat niemand zijn of haar land meer uit kan. Of we proberen iets constructiefs met elkaar te fabriceren, met het doel dat het streven is alle landen hierbij te betrekken. Daarnaast gaan veel landen in problemen komen met de klimaatveranderingen en ook dat gaat de stroom niet bepaald stoppen. Dus heb je iemand nodig die iedereen kan verbinden, al heb ik daar nog niet de juiste persoon voor gezien in Amerika of Nederland.
pi_215483000
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou ja, dat is natuurlijk ook altijd de retoriek waar het Nederland aangaat. Het idee dat Rutte actief asielzoekers aan het binnenhalen zou zijn of iets dergelijks. Volstrekte lariekoek natuurlijk. De enige migranten die actief worden binnengehaald zijn legale migranten met een werkvisum (of in Nederland verkeer binnen Schengen vallen).
pi_215483006
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:57 schreef Chivaz het volgende:
Gewoon stemmen op de dag dat het moet, desnoods maken ze er een nationale feestdag van.
Eerder zouden het dan rellen worden ipv feesten in zo'n gepolariseerd land.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_215483010
Hoop zo dat Trump wint dan stopt de VS hopelijk snel met steun aan Ukraine *O*
blablablabla
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:32:06 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:31 schreef Elan het volgende:
Je wil dus Putin zijn zin geven en er vanuit gaan dat ie het daarbij houdt?
pi_215483038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:31 schreef Elan het volgende:
Met als effect meer dode, gemartelde en verkrachtte Oekraïners *O*
pi_215483044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het dwingt Ukraine in elk geval aan de onderhandelingstafel. Rusland zal nooit stoppen met bloedvergieten.
blablablabla
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:33:51 #27
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483047
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Met als effect meer dode, gemartelde en verkrachtte Oekraïners *O*
Nou ja; waarom is dat het probleem van de VS?
pi_215483050
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien moet je illegale immigratie niet belonen, maar als mensen illegaal binnengekomen zijn en inmiddels al jaren meedraaien, een baan hebben, bijdragen aan de samenleving en economie, moet je ze dan alsnog straffen omdat ze in eerste instantie illegaal binnenkwamen?
Ja, natuurlijk. Men is illegaal het land binnengekomen, dat moet bestraft worden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, dat deporteren.

Die Amerikanen moeten het helemaal zelf weten, maar het is natuurlijk tamelijk stupide om in een klap 10 tot 20 miljoen mensen te deporteren. Je kunt het zwaar vervelend vinden dat die lui illegaal in de VS verblijven, maar deze mensen werken vrijwel allemaal (anders heb je weinig te zoeken in de VS) en ze geven daar ook gewoon geld uit.

Deporteren houdt in dat je in een klap 10 tot 20 miljoen werknemers én consumenten uit de economie onttrekt. Ik hoef toch niet uit te leggen dat dat een hoop geld gaat kosten.
Mwah, je schetst hier een veel te positief beeld.

Als je kijkt naar samenstelling van de illegale migranten in de VS is bijvoorbeeld een aanzienlijk deel minderjarig, heeft bijna de helft niet eens de middelbare school afgemaakt en spreekt geen of slecht Engels en 35% maakt ook geen onderdeel uit van de beroepsbevolking. En ik baseer mij hierbij op cijfers die je hier kunt terugvinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215483051
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als je alle maatregelen van Trump van tafel afveegt en je roept ook nog eens dat ze allemaal moeten komen. Dan kan ik dat niet anders zien dan een open uitnodiging. Dat werd later ook duidelijk toen men die illegalen ging interviewen. De een na de ander riep dat ze kwamen vanwege Biden.

Bekijk deze YouTube-video

Merkel deed hetzelfde met “wir schaffen das”, en dat heeft uiteraard desastreuze gevolgen gehad voor Duitsland.
pi_215483052
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan bepaalt het Huis van Afgevaardigden en wint Trump.

Dat zou wat zijn zeg.
Echt he. Het is sowieso al zo'n scheef kiessysteem met de kiesmannen, slechts 2 partijen, 1 partij die duidelijk de meerderheid over het totaal aantal stemmen heeft, maar de andere partij die duidelijk de meerderheid van de staten wint. :{
pi_215483072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:33 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nou ja; waarom is dat het probleem van de VS?
Je moet het maar op je conto hebben willen staan. Ik zie het probleem niet met geven van steun aan Oekraïne eigenlijk.
pi_215483074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Het dwingt Ukraine in elk geval aan de onderhandelingstafel. Rusland zal nooit stoppen met bloedvergieten.
Waarmee je een verdere instabiliteit in oostelijk Europa garandeert. Slim ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:36:36 #33
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483081
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je moet het maar op je conto hebben willen staan. Ik zie het probleem niet met geven van steun aan Oekraïne eigenlijk.
Omdat er in de VS genoeg andere problemen zijn? Geld kan maar een keer worden uitgegeven.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:37:14 #34
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483088
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De VS ligt niet in Europa.
pi_215483089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef xzaz het volgende:

[..]
Omdat er in de VS genoeg andere problemen zijn? Geld kan maar een keer worden uitgegeven.
Europa heeft de Amerikaanse steun hard zat nodig.
pi_215483093
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:37 schreef xzaz het volgende:

[..]
De VS ligt niet in Europa.
O rly?
pi_215483098
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je alle maatregelen van Trump van tafel afveegt en je roept ook nog eens dat ze allemaal moeten komen. Dan kan ik dat niet anders zien dan een open uitnodiging. Dat werd later ook duidelijk toen men die illegalen ging interviewen. De een na de ander riep dat ze kwamen vanwege Biden.

Merkel deed hetzelfde met “wir schaffen das”, en dat heeft uiteraard desastreuze gevolgen gehad voor Duitsland.
Komen ≠ binnen halen. Lijkt me niet zo moeilijk. Maar misschien kun je het woordje "import" ook weer eens gebruiken. Dan lijk je ook meteen weer een flinke jongen.
pi_215483100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zodat Rusland een paar jaar de tijd heeft om op adem te komen en dan de rest van Oekraïne binnenvalt en ook de Baltische staten waardoor wij ook rechtstreeks een oorlog zullen hebben met Rusland?
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:38:31 #39
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483105
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Europa heeft de Amerikaanse steun hard zat nodig.
Dat is een andere discussie. Nogmaals waarom zou de VS steun moeten geven? Wat is het voordeel van een inwoner in een stad zoals LA om te investeren in een Oost-Europees land?
pi_215483113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef xzaz het volgende:

[..]
En wie zegt dat dat die niet opgelost kunnen worden vanwege steun aan Oekraïne?
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:39:12 #41
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
O rly?
Jij haalt Europa aan ik niet :)
pi_215483118
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:38 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dat is een andere discussie. Nogmaals waarom zou de VS steun moeten geven? Wat is het voordeel van een inwoner in een stad zoals LA om te investeren in een Oost-Europees land?
Je snapt er weinig van lees ik wel.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:39:30 #43
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483120
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En wie zegt dat dat die niet opgelost kunnen worden vanwege steun aan Oekraïne?
Kijkt op horloge....

wanneer dan?
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:39:52 #44
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je snapt er weinig van lees ik wel.
Ah het altijd mooie antwoord 'jij bent dom en ik ben slim'. Sterk.
pi_215483128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:39 schreef xzaz het volgende:

[..]
Kijkt op horloge....

wanneer dan?
Geen doelpalen verzetten.
pi_215483132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:39 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ah het altijd mooie antwoord 'jij bent dom en ik ben slim'. Sterk.
Daar geef je wel blijk van want die "ver van mijn bed show" slaat nergens op.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:40:29 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483136
quote:

[..]
Ja, kijk zo kunnen we naar alles gaan kijken, maar veel Amerikanen zijn juist trots erop dat ze hun bondgenoten hebben gered. Een militair krijgt altijd applaus, waar ze ook lopen in de VS. Amerika zelf heeft ook baat bij zo'n grote bondgenoot zo dichtbij Rusland.
pi_215483139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat boeit de VS dat?
Rusland loopt ook op zijn tandvlees dus Oost Ukraine onderverdelen/annexeren dat zal voor Poetin kunnen worden uitgelegd als een overwinning. West Ukraine vervolgens lid maken van de NAVO.
blablablabla
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:40:57 #49
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215483141
Wellicht kan TS of een mod deze in de OP zetten? Live results.

Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:41:11 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Daar geef je wel blijk van want die "ver van mijn bed show" slaat nergens op.
Leg dan eens uit waarom niet want half van de VS denkt wel zo :)
pi_215483147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:40 schreef Elan het volgende:
Wat boeit de VS dat?
Hoe stupide kun je zijn? Wat denk je van handelsverdragen met Europa bijvoorbeeld?
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:42:10 #52
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483150
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:41 schreef xzaz het volgende:

[..]
Leg dan eens uit waarom niet want half van de VS denkt wel zo :)
Hoe groter Rusland, hoe minder impact de VS heeft.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:42:13 #53
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215483152
Ik volg nu hier de updates trouwens: https://edition.cnn.com/p(...)mp-harris/index.html

Heeft iemand nog andere goede live update sites? :@
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:42:34 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, kijk zo kunnen we naar alles gaan kijken, maar veel Amerikanen zijn juist trots erop dat ze hun bondgenoten hebben gered. Een militair krijgt altijd applaus, waar ze ook lopen in de VS. Amerika zelf heeft ook baat bij zo'n grote bondgenoot zo dichtbij Rusland.
Zoals het er nu uit ziet denkt half van de VS zo (Amerikanen vind ik altijd een beetje een te algemene term, Canadazen zijn ook Amerikanen)
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:43:04 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoe stupide kun je zijn? Wat denk je van handelsverdragen met Europa bijvoorbeeld?
Nogmaals, de VS heeft die verdragen niet nodig. Het is de EU die dat nodig heeft. (Europa is wat anders)
pi_215483168
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Komen ≠ binnen halen. Lijkt me niet zo moeilijk. Maar misschien kun je het woordje "import" ook weer eens gebruiken. Dan lijk je ook meteen weer een flinke jongen.
De argumenten zijn weer eens op zie ik, reageer dan niet. Dat houd het topic een stuk overzichtelijker.
pi_215483171
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, je schetst hier een veel te positief beeld.

Als je kijkt naar samenstelling van de illegale migranten in de VS is bijvoorbeeld een aanzienlijk deel minderjarig, heeft bijna de helft niet eens de middelbare school afgemaakt en spreekt geen of slecht Engels en 35% maakt ook geen onderdeel uit van de beroepsbevolking. En ik baseer mij hierbij op cijfers die je hier kunt terugvinden.
Het gaat niet om het schetsen van een positief of negatief beeld. Het punt is dat deporteren inhoudt dat je miljoenen mensen onttrekt uit de economie. Of je dat problematisch vindt, is ieder voor zich. Ik woon verder niet in dat land, dus mij zat het een rotzorg zijn.

Want zoals de cijfers die jij postte laten zien: miljoenen illegalen werken. Werkgevers zijn van deze mensen afhankelijk en met hun uitgaven pompen ze geld in de economie.

Ik moest trouwens even opzoeken wat 'not in the labor force' betekent, maar dat gaat dus hierom:

quote:
Persons who are neither employed nor unemployed are not in the labor force. This category includes retired persons, students, those taking care of children or other family members, and others who are neither working nor seeking work
pi_215483178
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De argumenten zijn weer eens op zie ik, reageer dan niet. Dat houd het topic een stuk overzichtelijker.
Neem je eigen advies ter harte.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:44:40 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483186
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:42 schreef xzaz het volgende:

[..]
Zoals het er nu uit ziet denkt half van de VS zo (Amerikanen vind ik altijd een beetje een te algemene term, Canadazen zijn ook Amerikanen)
Ja, blijkbaar is niet 100% van de VS goed geïnformeerd en snappen er veel mensen niet dat de VS zo wat bestaat van handel en world police spelen. The land of the free cost folks like you and me. (Freedom cost a buck o five)
pi_215483195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:43 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nogmaals, de VS heeft die verdragen niet nodig. Het is de EU die dat nodig heeft. (Europa is wat anders)
Niet? De VS importeert niets vanuit Europa?
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:45:47 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het gaat niet om het schetsen van een positief of negatief beeld. Het punt is dat deporteren inhoudt dat je miljoenen mensen onttrekt uit de economie. Of je dat problematisch vindt, is ieder voor zich. Ik woon verder niet in dat land, dus mij zat het een rotzorg zijn.

Want zoals de cijfers die jij postte laten zien: miljoenen illegalen werken. Werkgevers zijn van deze mensen afhankelijk en met hun uitgaven pompen ze geld in de economie.

Ik moest trouwens even opzoeken wat 'not in the labor force' betekent, maar dat gaat dus hierom:
[..]

En daarnaast zijn deportaties van die grootte niet bepaald succesvol geweest in de geschiedenis, behalve als je juist uit bent op leed.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:46:02 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoe groter Rusland, hoe minder impact de VS heeft.
Goed punt en zeker het overwegen waard. Al denk ik dat voor de VS dit voelt als een tweede Afghanistan. Het is geld pompen met tot nu toe weinig opbrengst. Oekraïne is gewoon niet sterk genoeg.

Maar goed wat is het waard voor de VS om hier geld in te blijven steken en hoe lang kan je dat verkopen aan je landgenoten.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:46:23 #63
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet? De VS importeert niets vanuit Europa?
Zeg ik dat de VS niets importeert? Je gaat ook echt van hot naar her in je beargumentatie.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:49:04 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:46 schreef xzaz het volgende:

[..]
Goed punt en zeker het overwegen waard. Al denk ik dat voor de VS dit voelt als een tweede Afghanistan. Het is geld pompen met tot nu toe weinig opbrengst. Oekraïne is gewoon niet sterk genoeg.

Maar goed wat is het waard voor de VS om hier geld in te blijven steken en hoe lang kan je dat verkopen aan je landgenoten.
We vinden het Westen toch zo hoe het moet zijn? Als je dat in stand wil houden, zal je ook goed contact moeten onderhouden met bondgenoten, daar profiteert het hele Westen van. Dan kun je ook van vrijheid blijven genieten in de USA. Tuurlijk de manier van samenwerken valt te bespreken, maar zomaar opgeven is jezelf in de voet schieten.,
pi_215483224
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat boeit de VS dat?
Rusland loopt ook op zijn tandvlees dus Oost Ukraine onderverdelen/annexeren dat zal voor Poetin kunnen worden uitgelegd als een overwinning. West Ukraine vervolgens lid maken van de NAVO.
Als Trump wint is er geen NAVO meer, althans een NAVO zonder de VS. Want Trump heeft al meerdere keren laten doorschemeren weg te willen uit de NAVO. In tegen stelling tot de vorige ambtstermijn heeft hij deze keer geen vertandige mensen om hem heen om dit om te praten. Alleen ja knikkers.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 13:50:22 #66
5428 crew  miss_sly
pi_215483226
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:40 schreef Mikeytt het volgende:
Wellicht kan TS of een mod deze in de OP zetten? Live results.

Ik heb het erin gezet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:50:37 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
We vinden het Westen toch zo hoe het moet zijn?
Wat vinden we precies?
pi_215483229
quote:

[..]
Europa zal toch Amerikaans beste handelspartner moeten blijven en instabiliteit in Europa is daarom ook niet goed voor Murricah.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:51:33 #69
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Als Trump wint is er geen NAVO meer, althans een NAVO zonder de VS. Want Trump heeft al meerdere keren laten doorschemeren weg te willen uit de NAVO. In tegen stelling tot de vorige ambtstermijn heeft hij deze keer geen vertandige mensen om hem heen om dit om te praten. Alleen ja knikkers.
En Europa heeft jaren lang alleen maar geleund op de VS in de NAVO en zelf NIKS gedaan. Probeer het eens vanuit het standpunt van iemand uit de VS te bekijken.
pi_215483237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoezo weinig opbrengst? Rusland is flink verzwakt en de VS heeft veel geleerd over hoe een modern slagveld eruit ziet. Het meeste geld gaat trouwens rechtstreeks naar de Amerikaanse wapenindustrie. De grootste donaties vonden namelijk plaats in oud wapentuig dat aan vervanging toe was
pi_215483240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoezo weinig opbrengst? Rusland is flink verzwakt en de VS heeft veel geleerd over hoe een modern slagveld eruit ziet. Het meeste geld gaat trouwens rechtstreeks naar de Amerikaanse wapenindustrie. De grootste donaties vonden namelijk plaats in oud wapentuig dat aan vervanging toe was
Precies, de Amerikaanse economie is zeer gebaat bij de oorlogmachine.
pi_215483245
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:51 schreef xzaz het volgende:

[..]
En Europa heeft jaren lang alleen maar geleund op de VS in de NAVO en zelf NIKS gedaan. Probeer het eens vanuit het standpunt van iemand uit de VS te bekijken.
Omdat er geen dreiging meer was. Nu is dat er wel en zijn alle lidstaten weer op de afgesproken 2% norm. Daarnaast hebben bondgenoten de VS geholpen in Afghanistan, Irak, Libie en de War on Terror. Het is niet alsof we helemaal niets hebben bijgedragen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:54:15 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483252
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:50 schreef xzaz het volgende:

[..]
Wat vinden we precies?
Democratie, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van Godsdienst, vrijheid van geaardheid, uitbuiting voorkomen, rechten bij een rechtbank, gelijkheid. Het kan altijd beter, maar dat zijn wel dingen waar we in het Westen naar streven.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:54:46 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Europa zal toch Amerikaans beste handelspartner moeten blijven en instabiliteit in Europa is daarom ook niet goed voor Murricah.
Ik denk dat de VS (we hebben het hier in dit topic over de VS lijkt mij niet over geheel Amerika) een heel end komt met hun handel zonder Oekraine in Europa (dus onderdeel van Rusland) en zonder een NATO.
pi_215483259
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat is een dreigement om lidstaten aan het betalen te zetten. Hij kan niet zomaar uit De NAVO stappen daarvoor heeft hij steun nodig van De Senaat.

Dat de NAVO feitelijk de VS is geeft ook wel te denken hoe wij de boel hier in Europa een halve eeuw hebben laten versloffen qua leger omdat Amerika toch wel te hulp zou schieten .
blablablabla
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:55:46 #76
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483263
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Democratie, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van Godsdienst, vrijheid van geaardheid, uitbuiting voorkomen, rechten bij een rechtbank, gelijkheid. Het kan altijd beter, maar dat zijn wel dingen waar we in het Westen naar streven.
Maar de vraag is ten koste van wat verdedigen we dat? Hoeveel euro per m3 wil je betalen voor je gas?
pi_215483267
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:54 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ik denk dat de VS (we hebben het hier in dit topic over de VS lijkt mij niet over geheel Amerika) een heel end komt met hun handel zonder Oekraine in Europa (dus onderdeel van Rusland) en zonder een NATO.
Je standpunt is wel duidelijk, je geeft geen fuck om onze eigen veiligheid in Europa. De Russen gaan niet stoppen als ze een stukje Oekraïne krijgen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:57:26 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:51 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ja, dan ga je met elkaar om de tafel zitten, niet zomaar opstappen. Nogmaals, de VS heeft hier ook profijt van, want als de rest van de wereld tegen ze is schiet het voor hun ook weinig op. Wij hebben veel invloeden vanuit Amerika op ons dagelijks leven, en dat levert de VS ook weer genoeg op. En het is niet alleen maar in geld, maar als supermacht is het fijn dat je een grote groep bondgenoten hebt.

Het klinkt een beetje als de loze kreten als 'Nederland betaald het meest aan de EU en daar gaan dus jouw centen heen', zonder je dan ook te verdiepen in wat het ons allemaal oplevert als klein landje.
pi_215483277
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is een dreigement om lidstaten aan het betalen te zetten. Hij kan niet zomaar uit De NAVO stappen daarvoor heeft hij steun nodig van De Senaat.

Dat de NAVO feitelijk de VS is geeft ook wel te denken hoe wij de boel hier in Europa een halve eeuw hebben laten versloffen qua leger omdat Amerika toch wel te hulp zou schieten .
Hij kan de Senaat omzeilen middels een executive order die vervolgens door The Supreme Court, die op zijn hand is, kan worden goedgekeurd. En zelfs als dat niet lukt dan kan Trump de NAVO volledig ondermijnen door de Amerikaanse tripwire troepen weg te halen uit Europa en publiekelijk te zeggen dat hij artikel 1 van de NAVO gaat negeren.

Als Trump wint is de NAVO dood.
  dinsdag 5 november 2024 @ 13:58:58 #80
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483283
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:55 schreef xzaz het volgende:

[..]
Maar de vraag is ten koste van wat verdedigen we dat? Hoeveel euro per m3 wil je betalen voor je gas?
Ah want dat is de keuze, mensenrechten of goedkoper gas. :')
pi_215483286
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een typische Trump supporter. HURDUR!
pi_215483291
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hij kan de Senaat omzeilen middels een executive order die vervolgens door The Supreme Court, die op zijn hand is, kan worden goedgekeurd. En zelfs als dat niet lukt dan kan Trump de NAVO volledig ondermijnen door de Amerikaanse tripwire troepen weg te halen uit Europa en publiekelijk te zeggen dat hij artikel 1 van de NAVO gaat negeren.

En dan zal ineens Iran, N-Korea, Rusland ons aanvallen?
pi_215483303
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Definieer 'ons'. Poetin is natuurlijk al decennia bezig met een imperialistische expansieoorlog. Finland of de Baltische staten zijn wel reële kandidaten als Oekraïne valt.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:02:45 #84
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483304
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, dan ga je met elkaar om de tafel zitten, niet zomaar opstappen. Nogmaals, de VS heeft hier ook profijt van, want als de rest van de wereld tegen ze is schiet het voor hun ook weinig op. Wij hebben veel invloeden vanuit Amerika op ons dagelijks leven, en dat levert de VS ook weer genoeg op. En het is niet alleen maar in geld, maar als supermacht is het fijn dat je een grote groep bondgenoten hebt.

Het klinkt een beetje als de loze kreten als 'Nederland betaald het meest aan de EU en daar gaan dus jouw centen heen', zonder je dan ook te verdiepen in wat het ons allemaal oplevert als klein landje.
Ik vind de termen Amerika en de VS door elkaar gebruiken altijd een beetje vervelend omdat het twee verschillende zaken zijn.

Nu doe je ook een beetje alsof de VS niet om tafel heeft gezeten wat betreft de NAVO:

Pas toen Oekraine binnen was gevallen zagen we dat peif paf roepen tijdens een training voor soldaten niet heel erg effectief is in een echte oorlog.
pi_215483308
quote:

[..]
Rusland aast op de Baltische Staten en eventueel daarna Finland en Polen. Dus ja de kans is dan aanwezig dat we rechtsstreeks in oorlog komen met Rusland omdat dit onze bondgenoten zijn en we een verdedigingspact met deze landen hebben in de NAVO en EU

China is alleen geïnteresseerd in Taiwan en Noord Korea in Zuid Korea. Zij dus niet.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:03:08 #86
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483309
Op dinsdag 5 november 2024 13:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[/quote]
Het is letterlijk een keuze geweest waarvoor we hebben gestaan in Europa :D
pi_215483310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef wpor het volgende:

[..]
1. Pas vanaf januari mag men in Californië niet om een ID vragen bij het stemmen zelf, dat is deze verkiezing nog helemaal niet van toepassing. In 2028 dus pas weer, wat betreft nationale verkiezingen.

2. In Californië is, ook dan nog steeds, de enige manier om aan een stembiljet te komen, registratie met je ID.

Dus wat is precies je punt?
@Chivaz ik ben oprecht benieuwd.
pi_215483314
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:02 schreef Monolith het volgende:

[..]
Definieer 'ons'. Poetin is natuurlijk al decennia bezig met een imperialistische expansieoorlog. Finland of de Baltische staten zijn wel reële kandidaten als Oekraïne valt.
Amerika = USA, ons = Oiropa, NL. Ligt net aan de context, volgens mij heel gangbaar hoor maar goed.
pi_215483326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Rusland aast op de Baltische Staten en eventueel daarna Finland en Polen. Dus ja de kans is dan aanwezig dat we rechtsstreeks in oorlog komen met Rusland omdat dit onze bondgenoten zijn en we een verdedigingspact met deze landen hebben in de NAVO en EU

China is alleen geïnteresseerd in Taiwan en Noord Korea in Zuid Korea. Zij dus niet.
Als je ziet hoeveel moeite Rusland met Oekraïne heeft... Ik denk ook niet dat Russen zitten te springen om Finland te veroveren omdat Finland niet in de Sovjet-Unie heeft gezeten.
pi_215483327
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Amerika = USA, ons = Oiropa, NL. Ligt net aan de context, volgens mij heel gangbaar hoor maar goed.
Eh ja, dat ligt aan de context. Dus vandaar dat ik het stel en je een voorbeeld geeft van reële volgende doelwitten van Russische expansie.
pi_215483335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als je ziet hoeveel moeite Rusland met Oekraïne heeft... Ik denk ook niet dat Russen zitten te springen om Finland te veroveren omdat Finland niet in de Sovjet-Unie heeft gezeten.
Oekraïne is natuurlijk gigantisch in vergelijking met een Estland of Letland. En de relevante vraag is natuurlijk hoe het Oekraïne was vergaan zonder verregaande steun vanuit Europa, maar vooral vanuit de VS.
pi_215483336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Klopt, maar Finland hoorde wel bij Rusland tot (uit m'n blote bol) 1919. En daar waren ze in Finland al niet zo blij mee .
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:08:04 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483337
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:03 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ik vind de termen Amerika en de VS door elkaar gebruiken altijd een beetje vervelend omdat het twee verschillende zaken zijn.

Nu doe je ook een beetje alsof de VS niet om tafel heeft gezeten wat betreft de NAVO:

Pas toen Oekraine binnen was gevallen zagen we dat peif paf roepen tijdens een training voor soldaten niet heel erg effectief is in een echte oorlog.
[..]
Het is letterlijk een keuze geweest waarvoor we hebben gestaan in Europa :D
Je veranderd steeds van doelpalen, dat is vervelend. Jij vraagt van alles, maar bij elk antwoord switch je van onderwerp. We hebben het over waarom de VS (of Amerika, je begrijpt zeker wel wat ik bedoel) bondgenoot moet blijven met Europa. Ik stel dat ze die nodig hebben om de Westerse normen en waarden hoog te blijven houden. Jij vraagt min of meer welke waarde en die geef ik je. Vervolgens Switch je naar de situatie in Oekraïne, waar NATO niet bij betrokken is en we alleen steun geven. En dan komt de keuze tussen al die waarden en 'prijs per m3 gas'. Dat was dus het punt niet, maar jij rekent de ander er wel op af, blijkbaar.

Vermoeiend.
pi_215483339
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die orders moeten komen vanuit een noodsituatie die er niet is. Nogmaals ik geloof er geen zak van. Te meer omdat de Amerikaanse oorlogsindustrie enorm veel garen spint bij de dominante positie die ze hebben.

Als ze Europa laten zitten hoeven we ook hun spullen niet meer te kopen want er is geen relevantie meer door het wegvallen van de alliantie. Bovendien kan het ons de handen drijven van China. Zij hebben er alle belang bij om die dominantie vast te houden.
blablablabla
pi_215483347
quote:

[..]
nee, Maar oost-europa kun je op de lange termijn vergeten. want het eerste dat gebeurd is dat de geldkraan naar de Oekraïne dichtgaat, zodat het land Russisch grondgebied wordt. vervolgens wordt er vanuit Rusland intieme banden aangeknoopt met Servië Hongarije Slowakije. Polen en Tsjechië halen Nu nog hun neus op, dus die krijgen meer te maken met spionage en sabotage en kleine acties om te kijken hoe de navo gaat reageren als die verdeeld is. ondertussen bereid mijn waarschijnlijk coups voor in Georgië en Moldavië om die ook bij groot-rusland te halen.

en tot slot het lastigste punt: is Poetin vervolgens zo overtuigd van zijn winst kansen dat hij durft om Estland Letland Litouwen en Finland ,tegenwoordig NAVO lid aan te vallen? is hij er zo van overtuigd dat zijn vrienden in europa hem helpen om verdeeldheid te zaaien dat hij zoiets geks aandurft

Amerika steekt in tussen zijn vingers en zijn oren en roept heel hard la la, America first. pas als ze merken dat het China veel meer voor de wind gaat nu zij ongestoord met alles en iedereen handel drijven zonder dat er scheef naar wordt gekeken dan pas zullen ze misschien in actie komen en dan ook nog op de verkeerde manier. als wereldmacht is Amerika dan niet meer van belang, hun standing is dan eigenlijk net zoals in de jaren 20. een isolationistisch regime met een klein groepje super rijken die via de media kunnen bepalen wat de regering doet waar het congres doet en wat de president doet. na de Wall Street crash was er niets optimistisch meer te melden, en daarna trokken ze zich eigenlijk nog verder terug in de schulp. pas toen Japan zo dom was Pearl Harbor aan te vallen ja toen kwam Amerika van zijn kont af. conclusie zo lang Poetin of zijn opvolgers Amerika niet rechtstreeks aanvallen, maar de bondgenoten verzwakken de NAVO verzwakken en de economie van zwakken hoeven ze niets te doen, alleen wachten tot dat Amerika zelf in zijn eigen ongeluk loopt.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215483355
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Die orders moeten komen vanuit een noodsituatie die er niet is. Nogmaals ik geloof er geen zak van. Te meer omdat de Amerikaanse oorlogsindustrie enorm veel garen spint bij de dominante positie die ze hebben.

Als ze Europa laten zitten hoeven we ook hun spullen niet meer te kopen want er is geen relevantie meer door het wegvallen van de alliantie. Bovendien kan het ons de handen drijven van China. Zij hebben er alle belang bij om die dominantie vast te houden.
Het probleem met Trump is een beetje dat hij het concept 'non-zero sum' niet zo goed snapt. Kijk, de VS zal niet direct uit de NAVO stappen, maar een Poetin ziet ook wel dat met Trump het maar zeer de vraag is of artikel 5 in gang wordt gezet.
pi_215483369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Kijk de interviews met Bolton maar eens. Die heeft Trump er de vorige keer van weerhouden om uit de NAVO te stappen. Zijn eigen partij is nota bene zo bang dat Trump er deze keer wel uitstapt dat ze een wet hebben gemaakt en aangenomen om te voorkomen dat hij dit zomaar eenzijdig kan doen.

https://www.cbc.ca/news/w(...)roofs-nato-1.7059768
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:13:26 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483373
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je veranderd steeds van doelpalen, dat is vervelend. Jij vraagt van alles, maar bij elk antwoord switch je van onderwerp. We hebben het over waarom de VS (of Amerika, je begrijpt zeker wel wat ik bedoel) bondgenoot moet blijven met Europa. Ik stel dat ze die nodig hebben om de Westerse normen en waarden hoog te blijven houden. Jij vraagt min of meer welke waarde en die geef ik je. Vervolgens Switch je naar de situatie in Oekraïne, waar NATO niet bij betrokken is en we alleen steun geven. En dan komt de keuze tussen al die waarden en 'prijs per m3 gas'. Dat was dus het punt niet, maar jij rekent de ander er wel op af, blijkbaar.

Vermoeiend.
1) Ik switch niet van Europa naar de NATO
2) Ik geeft heel sterk aan dat de VS Europa niet zo hard nodig heeft als wij Europeanen hopen / denken
3) Ik heb het helemaal niet over bondgenoten willen zijn ja of nee; en in de VS is die disucissue ook helemaal niet van toepassing, we (sommige Europese landen) en de VS zijn bondgenoten en zullen altijd bondgenoten blijven
4) Ik heb het over de MATE waarin de VS een land in Europa (dus niet NATO / NAVO en de EU) financieel steunt en waar de omslagpunt ligt.

Iedereen reageert op mij met Trump stemmer (ik mag niet eens stemmen in de VS dus hoe?) en hoe ik dat zie met de NAVO en dat de VS ook gebaad is bij een samenwerking met de EU. Ja leuk maar daar heb ik het niet over.

Kort:

- In hoeverre is de financiele behoefte van Oekraine door de VS politiek op te brengen. Daar kan je als Europeaan allemaal zaken bijhalen als NAVO enof bondgenoten en of handel maar dat is helemaal niet van toepassing. Tenzij wij als Nederland gaan zeggen dat we gaan stoppen met handelen (ofzo) met de VS als ze de financiele kraan dicht draaien.
pi_215483386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kijk de interviews met Bolton maar eens. Die heeft Trump er de vorige keer van weerhouden om uit de NAVO te stappen. Zijn eigen partij is nota bene zo bang dat Trump er deze keer wel uitstapt dat ze een wet hebben gemaakt en aangenomen om te voorkomen dat hij dit zomaar eenzijdig kan doen.

Waarom laat die partij hem wel verkiesbaar stellen als ze/een deel er zo bang voor is?
pi_215483388
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom laat die partij hem wel verkiesbaar stellen als ze/een deel er zo bang voor is?
Volg je de Amerikaanse politiek überhaupt?
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:16:57 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483394
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Bij gebrek aan beter. Je kan beter iemand van je eigen kant als president hebben, hoe gek die ook is.
pi_215483396
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat is vaak de insteek van velen hier: wat kost het MIJ?. Dat mag uiteraard, maar kom er gewoon voor uit dat de rest van de mensheid je geen ene fuck interesseert. Rot op met je 'oorlog kost zoveel leed, beter om Putin zijn zin te geven, dan stopt de oorlog en het leed'. De werkelijke reden is: Ik vind de gasprijs te hoog.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215483404
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Bij gebrek aan beter. Je kan beter iemand van je eigen kant als president hebben, hoe gek die ook is.
T gaat daar ook om de hoeveelheid money voor campagnes enzo, tja, rare bedoeling iig.
pi_215483408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volg je de Amerikaanse politiek überhaupt?
Ik dacht: Als men dat Navo-aspect zo belangrijk vinden waarom zoeken ze niet zo lang totdat er een meer gematigde naar voren wordt geschoven, maar goed.
pi_215483410
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:03 schreef wpor het volgende:

[..]
@:chivaz ik ben oprecht benieuwd.
Blijkbaar is een rijbewijs voldoende om jezelf te registreren om te stemmen. Je zou dus potentieel stembiljetten bij mensen kunnen ophalen en die gebruiken om zelf te gaan stemmen.
Daar komt nog bij dat illegalen in Californië een rijbewijs mogen halen. Hoe weten ze dan dan bij de stembureaus dat ze met een burger of een illegaal te maken hebben? Sterker nog hoe weten ze überhaupt wie er komt stemmen als je geen ID hoeft te trekken?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 14:22:19 #106
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215483425
Deze is wellicht ook handig, overzichtje van AP over wanneer doorgaans wat voor soort stemmen verwacht kunnen worden, want dat is per staat verschillend. Iets wat vooral veel Trump-aanhangers vorige keer niet wilden of konden begrijpen, waardoor je al die heisa had over die 'vote dumps' enzo (met name rondom Wisconsin en Michigan, waar ze ten onrechte riepen dat er ineens honderdduizenden stemmen voor alleen Biden 'gevonden' waren).

Georgia:
In 2020, AP first reported results at 7:20 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include a mix of votes cast early in person, by mail and on Election Day.

North Carolina:
In 2020, AP first reported results at 7:42 p.m. ET. Historically, the first results after poll close are almost entirely votes cast early or by mail. Those results generally favor Democrats more than votes cast on Election Day.

Pennsylvania:
In 2020, AP first reported results at 8:09 p.m. ET. Historically, the first results after poll close are almost entirely votes cast early or by mail. Those results generally favor Democrats more than votes cast on Election Day.

Arizona:
In 2020, AP first reported results at 10:02 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include mail votes returned early and votes cast early in person. Mail votes returned closer to Election Day are released later, and might not resemble mail votes returned earlier.

Michigan:
In 2020, AP first reported results at 8:08 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include a mix of votes cast early in person, by mail and on Election Day.

Wisconsin:
In 2020, AP first reported results at 9:07 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include a mix of votes cast early in person, by mail and on Election Day. Mail ballots from Milwaukee tend to be released all at once.

Nevada:
In 2020, AP first reported results at 11:41 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include absentee and early votes. Those results generally favor Democrats more than votes cast on Election Day. Some counties wait until they have counted everything and release all results at once.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_215483426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik dacht: Als men dat Navo-aspect zo belangrijk vinden waarom zoeken ze niet zo lang totdat er een meer gematigde naar voren wordt geschoven, maar goed.
Je lijkt niet heel erg op de hoogte van hoe het Amerikaanse politieke systeem werkt.
pi_215483428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:17 schreef Knipoogje het volgende:
Dat is vaak de insteek van velen hier: wat kost het mij. Dat mag uiteraard, maar kom er gewoon voor uit dat de rest van de mensheid je geen ene fuck interesseert.
Dat is met verkiezingen hier ook zo. Mensen kijken vooral naar hun eigen portemonnee, maar ik zelf stem juist op iets waarvan ik denk dat het land in zijn geheel het meest baat bij heeft. Als ik er persoonlijk op achteruit zou gaan, nou ja, dat kan ik wel hebben, ik red me wel. Maar dat geldt uiteraard lang niet voor iedereen. Dat, plus alle onvrede op de vorige beleidsbepalers, en de onderbuikpolitiek die daarop inspeelt, is de oorzaak van de algemene politieke verschuiving in Europa de laatste jaren.
pi_215483439
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
T gaat daar ook om de hoeveelheid money voor campagnes enzo, tja, rare bedoeling iig.
het meest grappige is nog wel dat de trumpcampagne veel veel minder geld heeft opgehaald in de laatste maanden dan Harris. Dus als het erom ging Wie de beste gefinancierde campagne heeft dan had Harris gewonnen.

maar natuurlijk gaat dat alleen maar over de laatste maanden, over wat Trump de afgelopen vier jaar al heeft opgehaald via als een griftacties Nee daar wordt niks over gezegd.

en waarom hij als president scandidaat daar staat? omdat een gewone republicatie politicus veel te saai was voor de achterban om op te stemmen. de grote favoriet van het het stablishment in 2016 was George W Bush Junior zijn broer Jeb Bush, die ook al gouverneur in Florida was geweest. maar die kon de menigte helemaal niet enthousiasmeren en ging in het debat tegenover Trump gigantisch op zijn plaat. en de menigte dacht "yes eindelijk eens iemand die de waarheid durft te zeggen" en ja je kan niet zeggen dat de periode 2016 tot en met 2024 saai verlopen is...
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215483447
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je lijkt niet heel erg op de hoogte van hoe het Amerikaanse politieke systeem werkt.
Want dat is verplicht? Ik zeg dat nergens, hoef je ook niet steeds te vermelden.
pi_215483456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Want dat is verplicht? Ik zeg dat nergens, hoef je ook niet steeds te vermelden.
Nou ja, je hele posts staan op drijfzand omdat je totaal niet weet hoe het Amerikaanse systeem functioneert.
pi_215483466
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, je hele posts staan op drijfzand omdat je totaal niet weet hoe het Amerikaanse systeem functioneert.
Je hebt de keuze om de mods hierbij in te schakelen als je vind dat ik desinfo verspreid.
pi_215483489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Je hebt de keuze om de mods hierbij in te schakelen als je vind dat ik desinfo verspreid.
Nou ja, je komt het topic een beetje onderschijten, want niet echt bijdraagt aan de discussie. De VS kent geen systeem zoals in Nederland waarin veelal een partijkader kandidaten naar voren schuift. Men houdt voorverkiezingen waarin gestemd wordt.
pi_215483491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Trump doet wel meer debiele uitspraken, ik snap de angst wel maar zover komt het niet. En t.a.v. Artikel 5 al helemaal niet.
Niemand en ook Amerika niet zit te wachten op verdere escalatie op het Europese vasteland. Laat staan een nucleair conflict want daar zou het dan uiteindelijk waarschijnlijk op uitdraaien als Putin "weet ik veel" Polen zou aanvallen. Polen alleen al is sterker dan Rusland militair gezien.
blablablabla
pi_215483507
Dit gaat dagen duren, maar het eerste vuurwerk komt vannacht als Trump de overwinning claimt, wat de daadwerkelijke stand ook mag zijn. Laat opblijven heeft dus geen zin :)
pi_215483511
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:23 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Dat is met verkiezingen hier ook zo. Mensen kijken vooral naar hun eigen portemonnee, maar ik zelf stem juist op iets waarvan ik denk dat het land in zijn geheel het meest baat bij heeft. Als ik er persoonlijk op achteruit zou gaan, nou ja, dat kan ik wel hebben, ik red me wel. Maar dat geldt uiteraard lang niet voor iedereen. Dat, plus alle onvrede op de vorige beleidsbepalers, en de onderbuikpolitiek die daarop inspeelt, is de oorzaak van de algemene politieke verschuiving in Europa de laatste jaren.
Wilt Harris ook zo'n deal doen wat Biden heeft willen doen maar niet gelukt is? Qua economie hebben ze mijns inziens allebei wat liberale trekken.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:33:34 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
Dit gaat dagen duren, maar het eerste vuurwerk komt vannacht als Trump de overwinning claimt, wat de daadwerkelijke stand ook mag zijn. Laat opblijven heeft dus geen zin :)
Uh, dat bepaal ik zelf wel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215483517
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Uh, dat bepaal ik zelf wel.
Domme beslissing, je gaat niets wijzer worden vannacht :D
pi_215483527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook niet waar. Het kan zijn dat er in de loop van de dag al best een duidelijk beeld gaat ontstaan.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:36:01 #120
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit topic gaat ook niet over Amerika.
pi_215483561
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook niet waar. Het kan zijn dat er in de loop van de dag al best een duidelijk beeld gaat ontstaan.
Die kans lijkt me zeer klein. PA alleen al gaat dagen duren. Trump gaat sowieso de overwinning uitroepen natuurlijk net als vorige keer, dat kun je dus ook overslaan.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:41:29 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die kans lijkt me zeer klein. PA alleen al gaat dagen duren. Trump gaat sowieso de overwinning uitroepen natuurlijk net als vorige keer, dat kun je dus ook overslaan.
Dat is echt gekkewerk en zo gevaarlijk.
pi_215483576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ben benieuwd of hij weer gaat eisen dat het tellen gestopt wordt als het voor hem de verkeerde kant op gaat.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:42:12 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483583
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben benieuwd of hij weer gaat eisen dat het tellen gestopt wordt als het voor hem de verkeerde kant op gaat.
_O-

'stop dah count'
pi_215483593
Moet Trump maar bij elk stembureau een waarnemer zetten die hij vertrouwt en die alles nagaat, scheelt misschien weer wat nachtrust voor hem.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 14:45:05 #126
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215483600
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alleen als het echt 50-50 is...mocht een van beiden met een ruime marge winnen, dan kun je de rest van de staten die een week doen over het tellen ook wel invullen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215483605
quote:

[..]
Dat sowieso, en tegelijkertijd oproepen dat het tellen sneller moet gaan in staten waar het voor hem wel goed lijkt.

Vrij bizar dat dit soort onzin zo voorspelbaar is, maar ja.
pi_215483613
quote:

[..]
Er zit wel een verschilletje met de vorige keer denk ik in de zin dat toen ivm Covid en de houding van Trump & co jegens poststemmen en dergelijke die zwaar Democratisch waren.
pi_215483629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat sowieso, en tegelijkertijd oproepen dat het tellen sneller moet gaan in staten waar het voor hem wel goed lijkt.

en bizar dat iedereen dit haast laat gebeuren, alsof er niemand hem tot de orde kan roepen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:50:05 #130
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215483639
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:45 schreef Mike het volgende:

[..]
Alleen als het echt 50-50 is...mocht een van beiden met een ruime marge winnen, dan kun je de rest van de staten die een week doen over het tellen ook wel invullen.
Het is ook echt 50-50. De vorige keer duurde het dagen voor Biden terwijl hij een voorsprong had in de polls
pi_215483655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik zie de tweets al weer komen ja. En iedereen laat het maar gebeuren, maja vriendje Elon heeft zich achter hem geschaard.
pi_215483666
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het is ook echt 50-50. De vorige keer duurde het dagen voor Biden terwijl hij een voorsprong had in de polls
Het is 50/50 in de voorspelmodellen en spannend in de peilingen, maar dat neemt niet weg dat structurele afwijkingen van een paar procentpunt in die peilingen ervoor zorgen dat het helemaal niet zo spannend is.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:57:59 #133
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215483687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is 50/50 in de voorspelmodellen en spannend in de peilingen, maar dat neemt niet weg dat structurele afwijkingen van een paar procentpunt in die peilingen ervoor zorgen dat het helemaal niet zo spannend is.
De peilingen spreken elkaar tegen, worst case scenario dat de peilingen er naast zitten gaat het alsnog dagen, zo niet weken duren.

Wat een zekerheid is is in elk geval dat het geen 2016 wordt en dat het binnen een paar uur bekend is.
pi_215483697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De peilingen spreken elkaar tegen, worst case scenario dat de peilingen er naast zitten gaat het alsnog dagen, zo niet weken duren.

Wat een zekerheid is is in elk geval dat het geen 2016 wordt en dat het binnen een paar uur bekend is.
Als Trump dat aanvecht zal dat wel de waarheid zijn en als hij dat niet doet ook ;)
K zie Harris en de D's niet zo snel stampij maken a la trump.
pi_215483701
quote:

[..]

Als de Iowa Selzer peiling correct is en er dus bij de andere peilingen sprake is geweest van herding dan kan het vannacht wel degelijk al voorbij zijn. Want die peiling duidt op een dikke voorsprong van Harris.
pi_215483743
quote:

[..]

De peilingen spreken elkaar helemaal niet tegen. Hoe kom je daarbij?
Kijk als je puur en alleen al honderden willekeurige steekproeven doet, dan krijg je geen uitkomsten die netjes exact hetzelfde zijn, maar gewoon steekproefvariatie waardoor je rustig de ene keer een paar procentpunt minder hebt en de andere keer een paar procentpunt meer. En er zijn ook outliers die om wat voor reden dan ook nog wel wat verder weg liggen van het gemiddelde.
En bij dit soort peilingen praten we ook niet per se enkel over een willekeurige steekproef, maar wordt er allerlei demografische weging gedaan, zijn er house effects en ga zo maar door.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:11:27 #137
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215483758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
De peilingen spreken elkaar helemaal niet tegen. Hoe kom je daarbij?
Kijk als je puur en alleen al honderden willekeurige steekproeven doet, dan krijg je geen uitkomsten die netjes exact hetzelfde zijn, maar gewoon steekproefvariatie waardoor je rustig de ene keer een paar procentpunt minder hebt en de andere keer een paar procentpunt meer. En er zijn ook outliers die om wat voor reden dan ook nog wel wat verder weg liggen van het gemiddelde.
En bij dit soort peilingen praten we ook niet per se enkel over een willekeurige steekproef, maar wordt er allerlei demografische weging gedaan, zijn er house effects en ga zo maar door.
Kijk naar post 135 en Polymarket bijvoorbeeld
pi_215483777
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:06 schreef AnneX het volgende:
Wat ontzettend goed en duidelijk werd verteld door Michelle Obama: het gaat niet alleen om abortus, spontaan vanwege afwijkingen of abortus provocatie vanwege rape or incest!
Het gaat om vrouwen gezondheidszorg op Alle leeftijden!!!
Artsen durven zwangere vrouwen uit de trump-abortus-ban-staten die bij een verkeersongeluk betrokken waren en gewond zijn, nauwelijks of niet te behandelen.
Zij zijn de onaanraakbaren.
pi_215483780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kijk naar post 135 en Polymarket bijvoorbeeld
Polymarket heeft geen ruk met peilingen te maken. Da's gewoon een goksite.
En zo'n outlier als een Selzer poll in Iowa is toch precies in lijn met wat ik zeg?
We zien wel vaker dat mensen een outlier gebruiken als bewijs voor het feit dat er iets mis is met alle andere peilingen als dat toevallig past bij hun denkbeelden, maar vooralsnog krijg je geen scatterplot die op een willekeurige verzameling stippen lijkt. Integendeel, je zou eerder kunnen stellen dat er in sommige gevallen juist te weinig spreiding is.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:19:53 #140
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483813
quote:

[..]
_O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Polymarket heeft geen ruk met peilingen te maken. Da's gewoon een goksite.
En zo'n outlier als een Selzer poll in Iowa is toch precies in lijn met wat ik zeg?
We zien wel vaker dat mensen een outlier gebruiken als bewijs voor het feit dat er iets mis is met alle andere peilingen als dat toevallig past bij hun denkbeelden, maar vooralsnog krijg je geen scatterplot die op een willekeurige verzameling stippen lijkt. Integendeel, je zou eerder kunnen stellen dat er in sommige gevallen juist te weinig spreiding is.
Doet mij denken aan:

dinsdag 5 november 2024 @ 15:21:48 #141
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215483827
twitter

https://twitter.com/stuartpstevens/status/1853586534471254346

Geen linkdump, gewoon een stukje nabije toekomst...
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:22:24 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483832
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Moet Trump maar bij elk stembureau een waarnemer zetten die hij vertrouwt en die alles nagaat, scheelt misschien weer wat nachtrust voor hem.
Waarnemers? Nee.

Trump gaat zelf tellen.
pi_215483841
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Waarnemers? Nee.

Trump gaat zelf tellen.
Alle miljoenen stembiljetten? Dan laat ie nog lang Joe Biden zijn gang gaan.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:26:10 #144
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Alle miljoenen stembiljetten? Dan laat ie nog lang Joe Biden zijn gang gaan.
1 voor mij.

1 voor H.. wacht, dat is een T toch? Trump! Ah mij dus

1 voor mij

1 voor Harris. Maar het is raar aangekruist. 1 voor mij

...
pi_215483866
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:42 schreef xzaz het volgende:

[..]
_O-

'stop dah count'
En wie weet krijgen we ook wel weer zo persco voor een pornovideotheek of zo eentje als waarbij het gezicht van Guilliani begon te smelten. Dat was ook wel vermakelijk allemaal.
pi_215483867
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
1 voor mij.

1 voor H.. wacht, dat is een T toch? Trump! Ah mij dus

1 voor mij

1 voor Harris. Maar het is raar aangekruist. 1 voor mij

...
:D Dan is zelfs N-Korea nog democratischer.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:30:59 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
:D Dan is zelfs N-Korea nog democratischer.
Nja ben wel benieuwd of Trump, als hij herkozen wordt, idd wel oprot over 4 jaar. Ik weet het niet...
pi_215483891
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nja ben wel benieuwd of Trump, als hij herkozen wordt, idd wel oprot over 4 jaar. Ik weet het niet...
Kweet niet of hij dan nog leeft, misschien kroont Vance zich wel tot de president.
pi_215483894
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De grondwet is heilig daar, grapjes dat de president na zijn termijn niet weggaat en de grondwet overtreed is volgens mij DE reden dat wapenbezit in de grondwet is verankerd :D
Hell To The Liars
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:37:15 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215483919
De winnaar is al bekend.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:40:58 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
De grondwet is heilig daar, grapjes dat de president na zijn termijn niet weggaat en de grondwet overtreed is volgens mij DE reden dat wapenbezit in de grondwet is verankerd :D
Ja maar de mensen die de wapens vasthouden in de VS zijn vooral.... trump stemmers. Er is een soort cult ontstaan dat Amerika (het 'echte' Amerika) gered moet worden.

Op 6 januari zag je daar al een voorproefje van.

Afijn, het zal mij verder een worst wezen wat daar gebeurd, maar de EU moet zeg wel beter gaan voorbereiden op een periode dat we er 'alleen' voor staan.
pi_215483957
Dit gaat hoe dan ook in tranen eindigen. Op korte termijn voor ons als Trump wint, voor ons op lange termijn als Harris wint
pi_215483964
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En wie weet krijgen we ook wel weer zo persco voor een pornovideotheek of zo eentje als waarbij het gezicht van Guilliani begon te smelten. Dat was ook wel vermakelijk allemaal.
Ik denk nog best vaak aan die persconferentie bij de Four Seasons Total Landscaping. Ronduit geweldig was dat _O_
pi_215483972
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:42 schreef byah het volgende:
Dit gaat hoe dan ook in tranen eindigen. Op korte termijn voor ons als Trump wint, voor ons op lange termijn als Harris wint
Waarom gaat het voor ons op de lange termijn precies in tranen eindigen als Harris wint?
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:46:09 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarom gaat het voor ons op de lange termijn precies in tranen eindigen als Harris wint?
Ik gok omdat er dan weer een grotere gek klaar zal worden gestoomd.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:54:19 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215484072
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:42 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik denk nog best vaak aan die persconferentie bij de Four Seasons Total Landscaping. Ronduit geweldig was dat _O_
Een van de mijlpalen in de politieke geschiedenis van de VS.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215484164
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
Tja, alleen zijn het nu de conservatieven die dit gedeelte het meest om armen. zodra dit recht tegen hun kan werken. Liberale bewapende millities (zoals tijdens de onafhankelijkheidsoorlog), zijn ze heel snel anti grondwet (wat precies recht doet aan conservativisme).
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:15:47 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215484253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Tja, alleen zijn het nu de conservatieven die dit gedeelte het meest om armen. zodra dit recht tegen hun kan werken. Liberale bewapende millities (zoals tijdens de onafhankelijkheidsoorlog), zijn ze heel snel anti grondwet (wat precies recht doet aan conservativisme).
Een kwestie van constitution, law and order, but not for me.
pi_215484291
quote:

[..]
Mijn gok is omdat Trump vaak herhaalt dat Harris zo afschuwelijk slecht is.
pi_215484293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een kwestie van constitution, law and order, but not for me.
Een grondwet gaat in de grondbeginselen tegen de kern van het conservatisme, inderdaad. Want in een conservatieve samenleving, is er een duidelijke rangorde ('order') van klassen onder de bevolking. dus dan kun je nooit gelijke rechten hebben voor iedereen die er verblijft.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:21:05 #161
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484314
quote:
The 1st woman in line at a Fulton County polling site said she turned out for reproductive rights

Elizabeth Gonzales wasn’t sure she’d vote this presidential election, overwhelmed by the political chaos unleashed during the 2020 race in her home state of Georgia.

Yet two hours before polls opened Gonzales, an educator, was first in line to vote shortly after 5 a.m. at one of Fulton County’s 177 polling sites.

“I know that my voice counts and my voice needs to be heard,” she told CNN, sporting an ‘I’m a Georgia voter’ sticker.

Gonzales, in her 60s, did not want to name the candidate that earned her vote, but she said there’s one major issue that drove her to cast her ballot — women’s reproductive rights.

“The way husbands are sacrificing their wives, children are sacrificing their mothers and doctors are being threatened with jail time all because women need their reproductive rights,” she said. “Women have the right to their health. It should be between the health care providers and the woman.”

The issue of abortion also drove voter Asia Brownlee to the polls. She voted for Kamala Harris.

Originally from the battleground state of Michigan, Brownlee told CNN she became a permanent resident in the Peach State this year to make a difference.

“As an African American, and I come from a diverse background, I believe that women should have rights,” Brownlee, who is a travel nurse, said. “It’s our bodies, politicians should not be able to tell us what to do with our bodies, especially as an RN, health care is very important.”

Brownlee described the process of getting registered to vote as “tedious.” She said she had to place numerous phone calls to finally resolve becoming an active voter in Fulton County on the last day of early voting, but work hours forced her to put casting her ballot off until early Election Day.

“I’m able to make a difference. It’s very important. This is a crucial election,” she said on the importance of voting.
Vraag me af wanneer mannen voor het laatst massaal moesten organiseren om rechten te kunnen behouden die hun lichaam aangaan...
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:23:06 #162
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215484333
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Vraag me af wanneer mannen voor het laatst massaal moesten organiseren om rechten te kunnen behouden die hun lichaam aangaan...
Ja ik wil ook kunnen babymoorden :{
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:24:47 #163
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484348
CNN:
quote:
Balance of power results for the House could take a week or longer, Democratic campaign chief warns

Rep. Suzan DelBene, who leads the House Democrats’ campaign operation, told CNN on Tuesday that it could take a week or more before control of the House is officially determined.

As more voters choose to vote by mail, DelBene cautioned it could take just as long as the midterms in 2022 — when it took eight days to officially know which party won the House — or longer.

“Don’t be surprised if it’s going to take a little while for these races to close,” DelBene said in a phone interview on Election Day. “Some of these races are really, really close …. It might take a little while in close races, especially in a state like mine, where we’re still getting ballots in that are postmarked.”

DelBene, who represents Washington State, said she is preparing fellow Democrats for a delay based on last cycle’s election results, which were not official until November 16, 2022. Republicans won the House by only about 6,675 votes — the results of the five closest races. Some were decided by fewer than 1,000 votes.
-O-
pi_215484352
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Een paar jaar geleden werd iedereen opeens automatisch orgaandonor als je niet aangaf dat je dat niet wilde.

Mannen deden daar blijkbaar niet zo moeilijk over, geen demonstratie gezien.
Hell To The Liars
pi_215484382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:25 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een paar jaar geleden werd iedereen opeens automatisch orgaandonor als je niet aangaf dat je dat niet wilde.

Mannen deden daar blijkbaar niet zo moeilijk over, geen demonstratie gezien.
Wel een beetje vervelend als je dan bij de rij in de supermarkt staat en ze komen plots je nier halen inderdaad, maar ach, om daar nou voor te gaan demonstreren...
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2024 @ 16:30:08 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215484395
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:32:23 #167
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215484422
Zie foto’s op nu.nl staan van lange rijen mensen voor stemlokalen. Onvoorstelbaar dat zoiets hier zou kunnen. Of kunnen die mensen ook allemaal per post stemmen?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:34:56 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215484443
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:23 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ja ik wil ook kunnen babymoorden :{
Je bent tegen abortus dus?
Weet je wat, als er in jouw lichaam dan iets zit wat jou vergiftigt of zelfs al dood is en jouw leven in gevaar brengt dan laten we het ook gewoon zitten.

Een vrouw die een miskraam heeft gehad mag de vrucht immers ook niet laten verwijderen, zelfs niet als het haar leven in gevaar brengt.

Buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Mag niet verwijderd worden, ongeacht het feit dat zo'n vrucht niet levensvatbaar is en het leven van de vrouw ernstig in gevaar brengt, sterker nog: eigenlijk is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te vergelijken met een zeer agressieve kankervorm, die dodelijk is als je er niet direct iets aan doet.

Maar jij hoeft dus geen behandeling als er bij jou beginnende alvleesklierkanker wordt vastgesteld begrijp ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215484461
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Zie foto’s op nu.nl staan van lange rijen mensen voor stemlokalen. Onvoorstelbaar dat zoiets hier zou kunnen. Of kunnen die mensen ook allemaal per post stemmen?
Dat ligt aan de staat:

All-mail betekent dat je standaard een biljet thuisgestuurd krijgt, no-excuse moet je erom vragen, excuse betekent dat je een reden nodig hebt om per post te mogen stemmen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:37:37 #170
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215484465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:34 schreef Leandra het volgende:
Maar jij hoeft dus geen behandeling als er bij jou beginnende alvleesklierkanker wordt vastgesteld begrijp ik.
Als mijn tijd gekomen is, is mijn tijd gekomen.
Verder een lang verhaal terwijl met afstand de grootste hoeveelheid abortussen gewoon zonder expliciete reden is (eigen keuze) of geldproblemen (maatschappelijk falen).

Als we 95% daarvan gewoon verbieden, dan kunnen we over die vijf procent een discussie voeren.
Over de uitzonderingen discusieëren is natuurlijk onzinnig :)
pi_215484478
Eigen keuze, dat moeten we niet willen met z'n allen natuurlijk.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:39:14 #172
438527 MissButterflyy
pi_215484480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:37 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Verder een lang verhaal terwijl met afstand de grootste hoeveelheid abortussen gewoon zonder expliciete reden is (eigen keuze) of geldproblemen (maatschappelijk falen).

Als we 95% daarvan gewoon verbieden, dan kunnen we over die vijf procent een discussie voeren.
:')
En jij bent man zeker?
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:40:30 #173
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215484489
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')
En jij bent man zeker?
Gewoon zeggen dat die niet aan z'n piemel mag zitten omdat dat vies is en dat we dat per wet gaan verbieden.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:45:28 #174
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215484524
quote:
Hierboven staat dat er 177 stemlokalen voor Fulton County zijn, met 897036 registered voters, dat is meer dan 5000 stemmers per stemlokaal. Echt bizar veel. In Nederland is dat rond de 1400.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:45:52 #175
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215484529
Weet iemand trouwens wie dit is van de NOS?

https://nos.nl/collectie/(...)m-de-laatste-stemmen
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:45:58 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215484531
quote:

[..]

Nee, het punt is juist dat er helemaal geen discussie meer mogelijk is in de meeste staten dankzij deze absurde regelgeving, ook niet als het leven van de zwangere in gevaar is of de vrucht niet levensvatbaar is.

Er zijn al vrouwen doodgegaan door deze bizarre aanpassingen, ook medisch noodzakelijke abortussen of een curettage van een miskraam mogen niet meer, vrouwen wordt onnodig leed aangedaan en worden letterlijk in levensgevaar gebracht door de recente aanpassingen, en dat is vele malen kwalijker dan dat sommige mensen vinden dat een deel van de abortussen overbodig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215484538
quote:

Dus eigen keuzes van zwangere vrouwen wil je graag verbieden? En als het vanwege maatschappelijk falen is wil je graag dat er weer een kind in een falende familie bij komt? 8)7

Houd je van drama's in stand houden?
pi_215484544
twitter

twitter
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:47:58 #179
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484549
quote:
Meestal is per post wel mogelijk.

Kan me vaag herinneren dat er als kind gewoon boxen op straat stonden waarin je je stem vervroegd kon in stoppen. Heel onveilig volgens mij eigenlijk :@
pi_215484551
quote:
Zou het vanwege alle commotie, polarisatie en propaganda (ook wellicht door social media) de hoogste opkomst ooit worden? Er staat nogal wat op het spel uiteraard...
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:48:31 #181
438527 MissButterflyy
pi_215484553
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:45 schreef Zelva het volgende:

[..]
Hierboven staat dat er 177 stemlokalen voor Fulton County zijn, met 897036 registered voters, dat is meer dan 5000 stemmers per stemlokaal. Echt bizar veel. In Nederland is dat rond de 1400.
En neem aan dat sommige mensen ver moeten reizen naar een stemlokaal.
En wat ik zo zag op het plaatje zijn het juist de armere staten in het zuiden waar je meestal niet per post kan stemmen.
Ik vermoed dat veel mensen daardoor niet gaan stemmen. Stel, het loopt allemaal even niet zo lekker in je leven kan het te veel moeite zijn. Jammer.
pi_215484555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat ligt aan de staat:

[ afbeelding ]

All-mail betekent dat je standaard een biljet thuisgestuurd krijgt, no-excuse moet je erom vragen, excuse betekent dat je een reden nodig hebt om per post te mogen stemmen.
Haha, het zal in zo’n groot land vast onhaalbaar zijn maar ik ben blij dat het bij ons overal ongeveer hetzelfde is geregeld :P
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:50:22 #183
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215484569
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En neem aan dat sommige mensen ver moeten reizen naar een stemlokaal.
En wat ik zo zag op het plaatje zijn het juist de armere staten in het zuiden waar je meestal niet per post kan stemmen.
Ik vermoed dat veel mensen daardoor niet gaan stemmen. Stel, het loopt allemaal even niet zo lekker in je leven kan het te veel moeite zijn. Jammer.
Klopt, is ook gewoon een bekende Republikeinse tactiek om stembureaus zo onbereikbaar mogelijk te maken en tegelijkertijd stemmen per post zoveel mogelijk in te dammen, dat treft met name de armeren.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 16:51:32 #184
284411 crew  heywoodu
pi_215484578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:45 schreef Zelva het volgende:

[..]
Nou ja, een enorm deel van de mensen heeft natuurlijk al gestemd in de afgelopen weken (zo'n 4 miljoen in heel Georgia, van de - als ik het goed zie - 7 miljoen). Dat haalt er iets druk van af, maar dan nog is het enorm veel uiteraard :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:51:37 #185
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484579
Is overigens wel altijd een probleem geweest in de conservatieve staten.

Gebieden waar veel immigranten wonen, hebben vaak heel weinig stemlocaties waardoor de opkomst daar lager is. Vooral in het zuiden en midwest...
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:52:00 #186
438527 MissButterflyy
pi_215484584
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Meestal is per post wel mogelijk.

Kan me vaag herinneren dat er als kind gewoon boxen op straat stonden waarin je je stem vervroegd kon in stoppen. Heel onveilig volgens mij eigenlijk :@
Waar heb je gewoond in de VS?
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:54:53 #187
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484605
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar heb je gewoond in de VS?
Verschillende steden. Laatste officiële plek was Allentown in PA
pi_215484624
Een nieuw bericht:

Kamala Harris Slashes Donald Trump's Lead Among Men in Final Poll

Plus las ik op Reddit dat Harris 20 punten voor staat op trump bij de exit poll in New Hamsphire. Een klassiek republikeinse staat. Erg benieuwd.... begint voorzichtig hoopvol te lijken.
pi_215484628
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Verschillende steden. Laatste officiële plek was Allentown in PA
Je woont nu toch in North caroline, omdat je gestemd had?
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:59:37 #190
438527 MissButterflyy
pi_215484633
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:57 schreef Korenfok het volgende:
Een nieuw bericht:

Plus las ik op Reddit dat Harris 20 punten voor staat op trump bij de exit poll in New Hamsphire. Een klassiek republikeinse staat. Erg benieuwd.... begint voorzichtig hoopvol te lijken.
Het kan nog alle kanten opgaan, het is echt nog te vroeg er iets van te zeggen.
pi_215484675
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, het zal in zo’n groot land vast onhaalbaar zijn maar ik ben blij dat het bij ons overal ongeveer hetzelfde is geregeld :P
Nou ja, bij de verkiezingen voor het EP dan weer niet. Daar kun je het nog het beste mee vergelijken.
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:05:15 #192
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215484676
quote:
Een nieuw bericht:

Keep your expectations low and you'll never be disappointed.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215484685
quote:

[..]
Dan stort de democratie daar in gezien de Maga sekte een verlies nooit zal accepteren
pi_215484687
quote:
Een nieuw bericht:

Dan kunnen we om 01.15 al gaan slapen vannacht.
Hell To The Liars
pi_215484696
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:45 schreef xzaz het volgende:

Maxime de Vries, staat in de omschrijving van de video. ;)
pi_215484698
quote:
Een nieuw bericht:

New Hampshire is geen klassiek Republikeinse staat:
https://www.270towin.com/states/New_Hampshire
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 17:08:35 #197
284411 crew  heywoodu
pi_215484707
quote:
Een nieuw bericht:

Als we nog in 1992 leefden was dit een ding inderdaad, na 1988 was het namelijk alleen nog maar 2000 dat New Hampshire Republikeins stemde :+
pi_215484717
Iowa zou al een vroege beslissing kunnen leveren, als die al naar Harris gaat dan zal dat beeld in de Swing states niet veel beter uitpakken voor Trump
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215484720
https://www.msn.com/nl-nl(...)f4583a6b293d61&ei=34

Wat Jori opvalt, is hoe weinig sommige Amerikanen met de verkiezingen bezig zijn. "De Amerikanen vinden het wel onverwacht wanneer ik als Nederlander voor de deur sta. Maar het is niet zo dat ik de dialogen aanga – ik kijk vooral mee. Eigenlijk lijkt het alsof wij in Nederland er meer mee bezig zijn dan veel Amerikanen hier in de VS. Ik heb mensen gesproken die zelfs helemaal niet wisten wanneer verkiezingsdag was of waarom Pennsylvania een belangrijke staat is."

Ik dacht ook dat iedere Amerikaan ermee bezig hield :D
pi_215484728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)f4583a6b293d61&ei=34

Wat Jori opvalt, is hoe weinig sommige Amerikanen met de verkiezingen bezig zijn. "De Amerikanen vinden het wel onverwacht wanneer ik als Nederlander voor de deur sta. Maar het is niet zo dat ik de dialogen aanga – ik kijk vooral mee. Eigenlijk lijkt het alsof wij in Nederland er meer mee bezig zijn dan veel Amerikanen hier in de VS. Ik heb mensen gesproken die zelfs helemaal niet wisten wanneer verkiezingsdag was of waarom Pennsylvania een belangrijke staat is."

Ik dacht ook dat iedere Amerikaan ermee bezig hield :D
De meeste Amerikanen die ik spreek zijn heel blij dat ze na vandaag weer van die fucking SMS spam af zijn.
pi_215484733
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:45 schreef xzaz het volgende:

Staat in de tekst eronder?

Maxime de Vries gaat mee doorknocken met de Democraten en bezoekt een Trump rally in de staat Pennsylvania.
pi_215484741
Hand voor je mond :O
twitter
pi_215484767
quote:
Een nieuw bericht:

Laatste 8 keer, 7x democraat gewonnen. Zo republikeins is het niet meer.
pi_215484807
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:17 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Laatste 8 keer, 7x democraat gewonnen. Zo republikeins is het niet meer.
Republikeinse gouveneur... maar ik denk dat ik inderdaad me iets te veel heb laten leiden door de enthousiasme van de posts die ik las.
pi_215484823
Dit zijn de aantallen van minkukels, waarop trump rekent.
twitter
pi_215484853
quote:

[..]

Heb je een bron bij die 95 %? Even in de wetenschap dat 13% van de abortussen in 2021 bij 13-19 jarigen was. https://www.pewresearch.o(...)o-have-had-abortions

Bovendien is er nog iets anders: artsen riskeren lange gevangenisstraffen in de staten waar abortus verboden is. Als een zwangere vrouw een ernstig ongeluk heeft gehad, durven artsen niet te opereren, bang dat als er een miskraam volgt, waarbij natuurlijk altijd onduidelijk is of dat ten gevolge van het ongeluk of door de medische behandeling komt, zij gearresteerd zullen worden. Dus wachten ze net zo lang tot ze zeker weten dat de foetus geen hartslag meer heeft, en worden pijn lijdende vrouwen als postpakketjes van ziekenhuis naar ziekenhuis gestuurd.

Artsen volgen geen opleidingen vrouwengeneeskunde meer, en degenen die er al in gespecialiseerd zijn verhuizen naar andere staten.
Er is dus een tekort aan artsen aan het ontstaan.

Tot de derde maand zijn er veel spontane abortussen (15 %, https://www.oudersvannu.n(...)%2Fwww.google.com%2F) daarom vertelt niemand in die periode dat ze zwanger is en koop je ook nog geen kleertjes etc. Vrouwen die zoiets overkomt, worden als het rond de derde maand is ook strafbaar gesteld, terwijl het gewoon de natuur is, waar je niets tegen doet.

Gewoon (gewoon!!!) verbieden veroorzaakt nogal wat rimpelingen die zich over de hele vijver verplaatsen.
Het is een kwestie tussen arts en vrouw, de overheid heeft niets in de behandelkamer van de arts te maken.
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:29:25 #207
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215484868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:26 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]Het is een kwestie tussen arts en vrouw, de overheid heeft niets in de behandelkamer van de arts te maken.
Dit is het enige wat er toe zou moeten doen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215484878
In het nieuwste boek van Charles Groenhuijsen kwam ik een treffend citaat tegen over abortus in de VS. 'Strenge abortus-wetgeving is niet gemaakt door artsen en specialisten, maar door (overwegend) conservatieve, mannelijke politici' (ik parafraseer). Kortom, de gezondheid de patiënt staat niet voorop.

Spijker op de kop.
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:31:15 #209
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484880
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Je woont nu toch in North caroline, omdat je gestemd had?
Ik woon in Rotterdam
pi_215484982
Voor de liefhebber is CNN trouwens ook te zien via HBO Max, in prima kwaliteit.
pi_215484986
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:47 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
[ x ]
Dit zijn godvergeten trieste voorbeelden!

“I am your Republican congressman”
pi_215484999
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Republikeinse gouveneur... maar ik denk dat ik inderdaad me iets te veel heb laten leiden door de enthousiasme van de posts die ik las.
Was wel lange tijd republikeins. Naoorlogs tot aan Clinton op Johnson na alles rood volgens mij.
pi_215485019
Ik kijk nu naar een mompelende Trump die net gestemd heeft, met Melania naast hem die haar zonnebril ophoudt. WEIRD
pi_215485026
Ah, Trump heeft gestemd met Melania ( of een dubbelgangster). Wat zou hij betaald hebben dit keer?
Want hier was ze niet
twitter

Op het podium trouwens so wie so weinig vrouwen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 november 2024 @ 17:49:45 #215
862 Arcee
Look closer
pi_215485029
Ik begin toch te vrezen dat Trump gaat winnen. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215485038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:49 schreef Arcee het volgende:
Ik begin toch te vrezen dan Trump gaat winnen. :{
Waarom?
pi_215485059
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:49 schreef Arcee het volgende:
Ik begin toch te vrezen dat Trump gaat winnen. :{
Erg mooi
pi_215485073
🦅🦅🦅 RED WAVE 🦅🦅🦅 MAGA 🦅🦅🦅
pi_215485076
Ik verheug me trouwens op de rellen van de komende dagen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 november 2024 @ 17:54:48 #220
862 Arcee
Look closer
pi_215485083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:50 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Waarom?
Z'n aandeel stijgt de laatste twee dagen flink en de wedkantoren schatten 'm ook weer wat hoger in.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215485085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Erg mooi
Waarom?
pi_215485090
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:48 schreef Bugno3 het volgende:
Ik kijk nu naar een mompelende Trump die net gestemd heeft, met Melania naast hem die haar zonnebril ophoudt. WEIRD
En laat me raden, de liefde tussen die twee spatte weer van het scherm zeker?
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:55:37 #223
22565 asco
Los in deze tent
pi_215485093
Ik zie een hele beschaafde Trump op Fox praten over eventuele winst en verlies.
Een heleboel mensen in Nederland zullen deze Trump nooit zien en spuien alleen maar haat naar de man.
Triest.
pi_215485112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:55 schreef asco het volgende:
Een heleboel mensen in Nederland zullen deze Trump nooit zien en spuien alleen maar haat naar de man.
Triest.
Nee, omdat we allemaal al 500x die idioot hebben gezien die zijn achterban aanzet tot geweld.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 17:58:12 #225
284411 crew  heywoodu
pi_215485113
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
Gaat hij de boel voor een tweede keer ophitsen tot een opstand, ja? :P
pi_215485117
quote:
Triest.
Hij staat heel beschaafd te liegen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 17:59:00 #227
284411 crew  heywoodu
pi_215485118
quote:
Triest.
Niet de beschikking over FOX nu, maar ik laat me graag verrassen: beelden van Trump die gewoon beschaafd praat over eventueel verlies of überhaupt maar die mogelijkheid?
pi_215485121
Zware regen en storm in Midwest, benieuwd of dat nog een rol gaat spelen.
pi_215485125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Niet de beschikking over FOX nu, maar ik laat me graag verrassen: beelden van Trump die gewoon beschaafd praat over eventueel verlies of überhaupt maar die mogelijkheid?
Nee nee nee hij zegt heel beschaafd dat hij ver voor staat.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215485128
quote:

[..]
Hij sprak inderdaad op een manier waarop verlies een optie is.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:00:32 #231
22565 asco
Los in deze tent
pi_215485135
quote:

[..]
Ja, LiveNow from Fox op Youtube en dan een kwartiertje terugspoelen.
  Forum Admin dinsdag 5 november 2024 @ 18:00:37 #232
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215485136
quote:
Triest.
Als een zakkenroller een oma naar de overkant helpt is het ook niet ineens een goed mens.

Er is zoveel poep uit die man gekomen dat een eventuele charme offensief totaal niet geloofwaardig is
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215485141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:00 schreef asco het volgende:

[..]
Toespraakje was ook op CNN net.
pi_215485149
Lijkt een historisch hoge turn out in ieder geval.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:02:02 #235
438527 MissButterflyy
pi_215485151
quote:
Triest.
Ahhhhhhw.
pi_215485159
twitter
pi_215485162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:01 schreef Bugno3 het volgende:
Lijkt een historisch hoge turn out in ieder geval.
Dat lijkt me vooral gunstig voor Harris eigenlijk....
pi_215485168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Gaat hij de boel voor een tweede keer ophitsen tot een opstand, ja? :P
Ik gok dat hij bij een verlies niks hoeft te doen, het komt vanzelf wel. Andersom ook B-)
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:04:59 #239
22565 asco
Los in deze tent
pi_215485178
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als een zakkenroller een oma naar de overkant helpt is het ook niet ineens een goed mens.

Er is zoveel poep uit die man gekomen dat een eventuele charme offensief totaal niet geloofwaardig is
Achja, uit elk mens komt poep. ;)

Zolang Vegas maar Vegas blijft maakt het mij ook allemaal niet zoveel uit. En dat zal zo zijn. :)
Ik ben alleen een beetje allergisch voor al die blinde haat (van beide kanten overigens) van mensen uit Nederland die nog nooit in het geweldige Amerika zijn geweest en van toeten nog blazen weten van dat land en de inwoners.
pi_215485188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat lijkt me vooral gunstig voor Harris eigenlijk....
Maar als Trump straks wint ga je dat de komende 4 jaar elke dag horen

The biggest turnout, the most votes in the history of the united states
  Forum Admin dinsdag 5 november 2024 @ 18:06:13 #241
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215485189
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:04 schreef asco het volgende:

[..]

Zolang Vegas maar Vegas blijft maakt het mij ook allemaal niet zoveel uit. En dat zal zo zijn. :)
Ik ben alleen een beetje allergisch voor al die blinde haat (van beide kanten overigens) van mensen uit Nederland die nog nooit in het geweldige Amerika zijn geweest en van toeten nog blazen weten van dat land en de inwoners.
Je hoeft niets van de VS te weten om te weten dat Trump geen knip voor de vingers waard is. Dat mensen er zo in mee gaan is een tweede, maar de gevolgen kunnen dan ook groot zijn. Ook voor jou en mij
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215485200
Die uitspraken van Trump ook in dat stembureau: "We staan heel ver voor, Republikeinen komen massaal naar de stembus." "Dit is de beste campagne van de 3" _O-
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 18:07:31 #243
284411 crew  heywoodu
pi_215485201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:00 schreef asco het volgende:

[..]
"I just got a call from *weetikveelwie*, and they said they've never seen anything like it."

Ugh, altijd weer dat "ze zeiden allemaal dat ze nog nooit zoiets hadden gezien".

Verder tot nu toe vooral heel veel gezanik over 'it would be an absolute outrage!' (niet om 22.00u de uitslag hebben) en 'they say it won't even be close!'.

Moet nu weg dus ik kijk straks even verder, maar het beschaafde stuk moet denk ik nog komen :+
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:08:26 #244
37950 JAM
pi_215485213
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 18:09:01 #245
284411 crew  heywoodu
pi_215485219
Wel echt zelden een echtpaar gezien die samen zó weinig uitstralen dat je vooral moe wordt door er naar te kijken.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:09:07 #246
22565 asco
Los in deze tent
pi_215485220
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hoeft niets van de VS te weten om te weten dat Trump geen knip voor de vingers waard is. Dat mensen er zo in mee gaan is een tweede, maar de gevolgen kunnen dan ook groot zijn. Ook voor jou en mij
Dat was vorige keer ook de voorspelling.
We gaan het zien zou hij winnen.
pi_215485226
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
"I just got a call from *weetikveelwie*, and they said they've never seen anything like it."

Ugh, altijd weer dat "ze zeiden allemaal dat ze nog nooit zoiets hadden gezien".

Verder tot nu toe vooral heel veel gezanik over 'it would be an absolute outrage!' (niet om 22.00u de uitslag hebben) en 'they say it won't even be close!'.

Moet nu weg dus ik kijk straks even verder, maar het beschaafde stuk moet denk ik nog komen :+
Het is gewoon altijd van het niveau van een kleuter die vol trots vertelt dat zijn moeder had gezegd dat hij de mooiste tekening ooit had gemaakt.
pi_215485227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:08 schreef JAM het volgende:

[..]
[ afbeelding ].
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:10:18 #249
37950 JAM
pi_215485230
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:09 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D .
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:12:45 #250
438527 MissButterflyy
pi_215485257
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:04 schreef asco het volgende:

[..]

Ben er meerdere keren geweest. Mensen in de grote steden zijn anders tov het platteland.
Twee keer in New York geweest toen Trump president was, voor de trump tower stond beide keren een enorme menigte te demonstreren. Dat ging non-stop door.
Ten tijde van president Bush ook heel veel Amerikanen gesproken die niks met hem hadden, anti-Bush stickers op hun auto’s enz.
Het land is tot op het bot verdeeld.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2024 @ 18:13:25 #251
3928 Ulx
pi_215485262
twitter

:D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215485264
Hij geeft geen antwoord op de vraag hoe hij gestemd heeft op het abortus-amendement. Lafaard.

twitter
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:14:34 #253
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485274

Over een paar uur vertrekt deze weer
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:18:17 #254
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_215485312
Zijn er Amerikaanse fokkers hier aanwezig en op wie hebben jullie gestemd *O*
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:18:25 #255
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485314
Vier jaar geleden had mijn maat @Scrummie hier nog gepost.
Helaas is mijn maat inmiddels met een Amerikaan getrouwd!
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:20:17 #256
37950 JAM
pi_215485328
Overigens ook nog belangrijk: huis- en senaatsverkiezingen...
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:22:09 #257
22565 asco
Los in deze tent
pi_215485343
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ben er meerdere keren geweest. Mensen in de grote steden zijn anders tov het platteland.
Twee keer in New York geweest toen Trump president was, voor de trump tower stond beide keren een enorme menigte te demonstreren. Dat ging non-stop door.
Ten tijde van president Bush ook heel veel Amerikanen gesproken die niks met hem hadden, anti-Bush stickers op hun auto’s enz.
Het land is tot op het bot verdeeld.
Vergeet niet dat er een overgrote zwijgende meerderheid is die net zo normaal (wil) leven als jij en ik.
Wij zien en horen vooral de extremen.

In de 1.5 jaar ongeveer dat ik er totaal in mijn leven geweest ben heb ik voor 99% alleen maar positieve ervaringen met mensen, service, netheid, fatsoen, vriendelijkheid, opvoeding en sociale cohesie ervaren.
Ook al die zogenaamde tegenstellingen tussen zwarte en blanke mensen heb ik nooit ook maar iets van meegemaakt.
Maar inderdaad, er zijn ook ghetto's waar je niet moet komen.
pi_215485361
quote:
Triest.
Dan zal hij vast een eventueel verlies heel beschaafd accepteren toch?
pi_215485375
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:22 schreef asco het volgende:

[..]
Vergeet niet dat er een overgrote zwijgende meerderheid is die net zo normaal (wil) leven als jij en ik.

In de 1.5 jaar ongeveer dat ik er totaal in mijn leven geweest ben heb ik voor 99% alleen maar positieve ervaringen met mensen, service, netheid, fatsoen, vriendelijkheid, opvoeding en sociale cohesie ervaren.
Ook al die zogenaamde tegenstellingen tussen zwarte en blanke mensen heb ik nooit ook maar iets van meegemaakt.
Amerikanen zijn ook niet overdreven enthousiast?
pi_215485376
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:09 schreef heywoodu het volgende:
Wel echt zelden een echtpaar gezien die samen zó weinig uitstralen dat je vooral moe wordt door er naar te kijken.
Dat is pas ekte liefde jonguh. *;
pi_215485378
quote:

[..]

Dus je bent vooral in het stukje gelaagde droom geweest van the American dream?
pi_215485441
Trump die weer de "expensive computers" moet aanhalen die zo langzaam zouden zijn :')
pi_215485447
Tot nu toe heb ik de indruk dat het er best goed uitziet voor de Democraten.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:29:41 #264
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:29 schreef Jojoke het volgende:
Tot nu toe heb ik de indruk dat het er best goed uitziet voor de Democraten.
Op basis van?
pi_215485498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:29 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Op basis van?
De hoge opkomst.
pi_215485521
In 2022 waren er 168,6 miljoen vrouwen in Amerika
In 2022 waren er 165,8 miljoen mannen in Amerika

Dus maakt Harris wel kans. Tenminste, als de mannen hun vrouwen toestaan om zelfstandig te stemmen.
Trump zelf gluurde gewoon mee 4 jaar geleden. Bizar dat zoiets kan, maargoed.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:37:16 #267
438527 MissButterflyy
pi_215485548
quote:

[..]

Natuurlijk, en zo hebben Amerikanen ook hun vooroordelen over ons Europeanen. En Nederlanders vooral. Ze beginnen allemaal een verhaal hoe amaaaaazing Nederland is en dat ze in Amsterdam zijn geweest. En verschillende keren werd me echt om XTC gevraagd! Dat was wel tijdens een rondreis in het zuidwesten als we een café in the middle of nowhere binnengingen voor een gezellige avond. :D
In de grote steden niet meegemaakt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2024 @ 18:37:31 #268
3928 Ulx
pi_215485549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:29 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Op basis van?
Er hangt ook niet echt een enthousiaste vibe rond Donald, maar wel rond mevrouw Harris. Het lijkt daarnaast ook dat veel last-minute beslissers toch eerder voor Harris gaan. Veel jongeren die ook eerder op Harris stemmen dan voor die slome. En uiteraard zullen veel mensen in rode staten niet zeggen dat ze Trump niet zien zitten. Dat kan best een zwijgende meerderheid zijn.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:37:46 #269
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215485553
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:20 schreef JAM het volgende:
Overigens ook nog belangrijk: huis- en senaatsverkiezingen...
Dat zijn in principe de belangrijkere uitslagen dan de presidentsverkiezing.

Het senaat is tricky. Verdeling is 51 voor de democraten, 49 voor de republikeinen. 34 van de 100 zetels zijn te winnen deze verkiezing. 23 daarvan zijn momenteel van de democraten. Grote kans dat de republikeinse zetels rood blijven, dus de democraten mogen geen enkele zetel verliezen.
Senaat flipt hoogstwaarschijnlijk naar de republikeinen.
pi_215485556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De hoge opkomst.
En het enthousiasme van de duizenden vrijwilligers die de afgelopen weken ingezet zijn in de swing states.

twitter
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:39:07 #271
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215485562
Een best goede kans overigens dat de republikeinen zowel het presidentschap als senaat en lagerhuis alle 3 onder hun controle gaan krijgen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:40:42 #272
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:37 schreef Ulx het volgende:
Er hangt ook niet echt een enthousiaste vibe rond Donald, maar wel rond mevrouw Harris
Dit lijkt me echt totaal afhankelijk van de bubbel waar je in zit.
Ik zie echt totaal geen vibe rond mevrouw Harris.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:42:02 #273
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485603
Het geld volgt die vibe in ieder geval nog totaal niet. Trump blijft stevig favoriet bij de bookmakers.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2024 @ 18:48:55 #274
3928 Ulx
pi_215485709
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:39 schreef Mikeytt het volgende:
Een best goede kans overigens dat de republikeinen zowel het presidentschap als senaat en lagerhuis alle 3 onder hun controle gaan krijgen.
Omgekeerd ook.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:51:44 #275
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215485736
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omgekeerd ook.
Die kunnen het lagerhuis en presidentschap misschien wel winnen, maar de kans om de controle over alle 3 te krijgen is best laag volgens de peilingen.
pi_215485740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:42 schreef Bezsen het volgende:
Het geld volgt die vibe in ieder geval nog totaal niet. Trump blijft stevig favoriet bij de bookmakers.
Die zaten er in 2016 en 2020 ook naast.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:53:23 #277
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485755
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die zaten er in 2016 en 2020 ook naast.
Klopt.
Omdat bookmakers reageren op geld, en er zijn een paar grote Trump supporters die fors op die gast hebben gezet.

Maar als er zo'n enorme vibe op Harris zit, dan is het toch gratis geld om geld te pompen op Harris?

Het is geen voorspellingsmechanisme, maar het is wel een mechanisme waarmee je kan peilen waar mensen hun geld op durven te zetten.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:54:01 #278
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215485761
Ben overigens wel het meest benieuwd naar het aantal stemmen naar Jill Stein, vooral in staten als Michigan. Best bijzonder dat zo'n kleine kandidaat zoveel invloed heeft op deze verkiezingen. Zou Harris zomaar de blue wall kunnen kosten...

pi_215485764
Als die Selzer poll redelijk nauwkeurig de realiteit weergeeft met die cijfers over Iowa dan is Harris wel de favoriet om de verkiezingen te winnen.

En aangezien ze een van de beste in het vak is, lijkt Harris gewoon de favoriet te zijn.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:54:23 #280
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485765
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
Ben overigens wel het meest benieuwd naar het aantal stemmen naar Jill Stein, vooral in staten als Michigan. Best bijzonder dat zo'n kleine kandidaat zoveel invloed heeft op deze verkiezingen. Zou Harris zomaar de blue wall kunnen kosten...

[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd of Sanders nog kan winnen!
pi_215485769
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:53 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Klopt.
Omdat bookmakers reageren op geld, en er zijn een paar grote Trump supporters die fors op die gast hebben gezet.

Maar als er zo'n enorme vibe op Harris zit, dan is het toch gratis geld om geld te pompen op Harris?

Het is geen voorspellingsmechanisme, maar het is wel een mechanisme waarmee je kan peilen waar mensen hun geld op durven te zetten.
Misschien wedden progressieve stemmers minder vaak? Vrouwen doen dat iig wel.
pi_215485779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef IndoorKite het volgende:
Als die Selzer poll redelijk nauwkeurig de realiteit weergeeft met die cijfers over Iowa dan is Harris wel de favoriet om de verkiezingen te winnen.

En aangezien ze een van de beste in het vak is, lijkt Harris gewoon de favoriet te zijn.
Zo werkt dat helaas niet.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2024 @ 18:56:14 #283
3928 Ulx
pi_215485788
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of Sanders nog kan winnen!
Staat RFK jr nog op de ballot in Iowa?
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:56:44 #284
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215485797
Eigenlijk hoeven ze maar 1 groep te pollen om de uitkomst te weten :+ De Poolse diaspora in de VS. Die lijken vrijwel altijd op de winnende partij te stemmen.

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 18:57:41 #285
284411 crew  heywoodu
pi_215485806
quote:

[ afbeelding ]
Die helpt Trump aan de winst inderdaad.
pi_215485815
quote:

[..]
Klopt.

wedden is kansberekening

In 2016 zijn er mensen echt binnengelopen omdat ze tijdig Trump kozen, maar veel mensen zagen ook gratis geld in Clinton, alleen die odds waren toen echt heel matig.

Vanaf eind deze week kan je bij een betfair al gaan kiezen wie het in 2028 wordt. Maar dan kan je zo 400x inzet krijgen op de meeste namen.

Maar dan is het categorie Oprah Winfrey, John Stewart of Liz Cheney. Die categorie wordt het echt zelden.
Hell To The Liars
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:58:11 #287
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215485819
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef IndoorKite het volgende:

1 poll zegt vrij weinig.

Wat wel goed kan uitpakken is dat het er nu op lijkt dat Harris last-minute twijfelaars aan haar kant krijgt.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:59:06 #288
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485839
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
wedden is kansberekening

In 2016 zijn er mensen echt binnengelopen omdat ze tijdig Trump kozen, maar veel mensen zagen ook gratis geld in Clinton, alleen die odds waren toen echt heel matig.

Vanaf eind deze week kan je bij een betfair al gaan kiezen wie het in 2028 wordt. Maar dan kan je zo 400x inzet krijgen op de meeste namen.

Maar dan is het categorie Oprah Winfrey, John Stewart of Liz Cheney. Die categorie wordt het echt zelden.
Ik snap hoe gokken werkt ja.
25k op Harris gezet @2.8 vanuit een value perspectief
pi_215485850
quote:

[..]
Klopt.

Er zit wel een verschil tussen de gemiddelde gokker en een Harris-stemmer. De Harris-stemmer is waarschijnlijk in meerderheid vrouwelijk en komt in minder mate naar een gokwebsite dan een Trump-stemmer.
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:01:07 #290
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215485858
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
1 poll zegt vrij weinig.

Wat wel goed kan uitpakken is dat het er nu op lijkt dat Harris last-minute twijfelaars aan haar kant krijgt.
Is daar een reden voor?
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:01:22 #291
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215485860
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:00 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Er zit wel een verschil tussen de gemiddelde gokker en een Harris-stemmer. De Harris-stemmer is waarschijnlijk in meerderheid vrouwelijk en komt in minder mate naar een gokwebsite dan een Trump-stemmer.
Het zou dan inderdaad vooral een man/vrouw verschil zijn.
Democraten lijken op zichzelf niet veel negatiever tegenover gokken te staan
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2024 @ 19:02:10 #292
3928 Ulx
pi_215485875
twitter

Uiteraard.
pi_215485911
quote:

[..]
1 poll zegt vrij weinig.

Het is wel een peiling van een pollster met een zeer goede reputatie die ook de Trump winst in 2016 had voorspeld.
pi_215485948
quote:

[..]
1 poll zegt vrij weinig.

Het is wel een peiling van een pollster met een zeer goede reputatie die ook de Trump winst in 2016 had voorspeld.
quote:

[ afbeelding ]
Jill Stein is een Poetin pion. Ze was meerdere keren te gast bij Russian Today en weigert Poetin een oorlogscrimineel te noemen terwijl ze dat wel deed bij Netanyahu.
pi_215485953
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]

https://twitter.com/stuartpstevens/status/1853586534471254346

Geen linkdump, gewoon een stukje nabije toekomst...
Ja als Trump wint zijn we allemaal dood. Nu weten we het wel.
pi_215485967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:59 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ik snap hoe gokken werkt ja.
25k op Harris gezet @:2.8 vanuit een value perspectief
Netjes :D
Goede quotering
Hell To The Liars
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2024 @ 19:10:32 #298
3928 Ulx
pi_215485970
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ja
[ x ]
En daar is hij heel sjaggerijnig over.
:D
pi_215485993
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zo werkt dat helaas niet.
Nou, ik denk wel dat het zo werkt. We gaan het meemaken. Ik zeg dat Harris wint en dat de Selzer resultaten een trend zijn.

quote:

[..]
1 poll zegt vrij weinig.

Een Selzer poll die aangeeft dat de Democraat vooorstaat in Iowah zegt heel veel.
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:14:18 #300
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215486015
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
[..]
Er zijn wel meerdere pollsters die 2016 goed hadden voorspeld...
quote:
Jill Stein is een Poetin pion. Ze was meerdere keren te gast bij Russian Today en weigert Poetin een oorlogscrimineel te noemen terwijl ze dat wel deed bij Netanyahu.
Denk niet dat ze een Poetin pion is hoor. Heeft wel vaker kritiek geleverd, maar wat haar standpunten ook zijn, ze zal een klap zijn voor Harris.
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:14:42 #301
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215486022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:12 schreef IndoorKite het volgende:
Een Selzer poll die aangeeft dat de Democraat vooorstaat in Iowah zegt heel veel.
1 poll zegt nooit wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')