Ja het is wel eens eerder gebeurd in Amerika en andere landen, stuk voor stuk een 'groot succes' als je van veel leed houdt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:06 schreef Monolith het volgende:
Dat hele deporteren is natuurlijk een totale fantasie, maar goed.
Ja, law and order, maar vervolgens wel op een crimineel willen stemmen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat vind ik een lastige, in principe moet je altijd boeten voor je wandaden, een ieder is immers voor de wet gelijk hoe goed je ook meedraait in de samenleving.
Zou je deze mensen meteen moeten deporteren? Niet als ze zich netjes hebben gedragen en goed meedraaien in de samenleving.
Wat wel zou kunnen is dat ze een fikse boete opgelegd krijgen zodat er nog enige vorm van gerechtigheid is.
Heb je onderhand al een verklaring waarom het wenselijk is om miljoenen mensen illegaal de grens over te laten trekken?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja het is wel eens eerder gebeurd in Amerika en andere landen, stuk voor stuk een 'groot succes' als je van veel leed houdt.
[..]
Ja, law and order, maar vervolgens wel op een crimineel willen stemmen.
Wie moeten er anders het slecht betaalde werk doen op de GOP-boerderijen en in de GOP-fabrieken en GOP-MAr-a-Lago's?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb je onderhand al een verklaring waarom het wenselijk is om miljoenen mensen illegaal de grens over te laten trekken?
Ik vind jou een beetje zielig, Chivaz. De discussie ging over wat anders, maar daar reageer je amper op en draait het weer om naar een andere frame.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb je onderhand al een verklaring waarom het wenselijk is om miljoenen mensen illegaal de grens over te laten trekken?
Dat Biden weinig zo hebben bereikt is ook weer zo'n raar fabeltje dat in bepaalde hoeken van internet eindeloos wordt herhaald en vooral is gedreven door aversie tegen de man en zijn partij.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:50 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide reply. Je hebt gelijk dat ik me niet dagelijks met de Amerikaanse politiek bezig houd. Wat me oprecht aan het twijfelen heeft gebracht over het verschil tussen ons in Europa en de Amerikanen zelf, is Obama. Nogmaals gezegd, een geweldig spreker en een man die je zou geloven. Hoe kan het toch dat Amerikanen dat compleet anders zien en dat de man eigenlijk niks blijvends heeft kunnen veranderen?
Hetzelfde geldt voor Trump, daar werden we 8 jaar geleden ook voor gewaarschuwd, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. De bestorming van het Capitool was echter meer dan schandalig en wat mij betreft hadden ze hem daarvoor veroordeeld.
Biden won van Trump, maar hij was vanaf dag 1 al een seniele, oude man en heeft wederom weinig bereikt in 4 jaar tijd.
Vandaar mijn conclusie dat het wellicht allemaal wel meevalt, en de invloed van de president lang niet zo groot is als men ons doet geloven. Jouw meer dan uitgebreide achtergrond toont mij echter dat de situatie wezenlijk anders is dan 8 jaar terug. Dat wist ik niet en ik ga er zeker wat tijd in steken om wat dingen te lezen. Dus bedankt!
In de VS?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vraag dat de Native Americansquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, daarom ben ik er ook 'fan' van (in mijn gedachten was McCain meer een centrumfiguur: tegen martelen, redde uiteindelijk Obamacare etc.).quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar dat is cherrypicken in posities. Zo'n voteview aggregeert gewoon het stemgedrag.
Nee hoor de discussie begon toen jij vond dat het doelbewust importeren van illegalen om verkiezingen te beïnvloeden onzin was.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind jou een beetje zielig, Chivaz. De discussie ging over wat anders, maar daar reageer je amper op en draait het weer om naar een andere frame.
Dan bepaalt het Huis van Afgevaardigden en wint Trump.quote:
Dat was niet zo onbedoeld.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Onbedoeld maak je hier een heel sterk punt.
1. Pas vanaf januari mag men in Californië niet om een ID vragen bij het stemmen zelf, dat is deze verkiezing nog helemaal niet van toepassing. In 2028 dus pas weer, wat betreft nationale verkiezingen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er zijn staten waar je zonder ID mag stemmen, sterker nog in Californië mogen ze je niet eens meer vragen om een ID.
https://www.newsweek.com/(...)ring-id-vote-1961685
Klopt, des te vreemder was het gedrag van Biden en Harris rond de grens.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was niet zo onbedoeld.
Point being dat geen enkele bevolking het toejuicht dat er extreme migratie is.
Leuk verhaal, maar van "binnen halen" is natuurlijk geen sprake.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, des te vreemder was het gedrag van Biden en Harris rond de grens.
Mensen denken nu zeer terecht dat het doel van zoveel immigranten binnen halen is om de demografische samenstelling dusdanig te veranderen dat er van swingstates geen sprake meer is. Kortom alleenheerschappij voor een partij.
Er word hier gesteld dat het kolder is maar een andere rationele verklaring heb ik nog steeds niet gezien.
Jij framet het nu alsof ze actief binnen worden gehaald. Dat is nonsens. Maar mensen zullen altijd blijven zoeken naar een plek waar ze het beter kunnen hebben dan waar ze zijn als het niet goed gaat. Kijk naar de enorme groepen Nederlanders die naar de VS, Canada, Australie en Nieuw-Zeeland vertrokken na WWII.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Klopt, des te vreemder was het gedrag van Biden en Harris rond de grens.
Mensen denken nu zeer terecht dat het doel van zoveel immigranten binnen halen is om de demografische samenstelling dusdanig te veranderen dat er van swingstates geen sprake meer is. Kortom alleenheerschappij voor een partij.
Er word hier gesteld dat het kolder is maar een andere rationele verklaring heb ik nog steeds niet gezien.
Nou ja, dat is natuurlijk ook altijd de retoriek waar het Nederland aangaat. Het idee dat Rutte actief asielzoekers aan het binnenhalen zou zijn of iets dergelijks. Volstrekte lariekoek natuurlijk. De enige migranten die actief worden binnengehaald zijn legale migranten met een werkvisum (of in Nederland verkeer binnen Schengen vallen).quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar van "binnen halen" is natuurlijk geen sprake.
Eerder zouden het dan rellen worden ipv feesten in zo'n gepolariseerd land.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:57 schreef Chivaz het volgende:
Gewoon stemmen op de dag dat het moet, desnoods maken ze er een nationale feestdag van.
Je wil dus Putin zijn zin geven en er vanuit gaan dat ie het daarbij houdt?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:31 schreef Elan het volgende:
Hoop zo dat Trump wint dan stopt de VS hopelijk snel met steun aan Ukraine
Met als effect meer dode, gemartelde en verkrachtte Oekraïnersquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:31 schreef Elan het volgende:
Hoop zo dat Trump wint dan stopt de VS hopelijk snel met steun aan Ukraine
Het dwingt Ukraine in elk geval aan de onderhandelingstafel. Rusland zal nooit stoppen met bloedvergieten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je wil dus Putin zijn zin geven en er vanuit gaan dat ie het daarbij houdt?
Nou ja; waarom is dat het probleem van de VS?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met als effect meer dode, gemartelde en verkrachtte Oekraïners
Ja, natuurlijk. Men is illegaal het land binnengekomen, dat moet bestraft worden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je illegale immigratie niet belonen, maar als mensen illegaal binnengekomen zijn en inmiddels al jaren meedraaien, een baan hebben, bijdragen aan de samenleving en economie, moet je ze dan alsnog straffen omdat ze in eerste instantie illegaal binnenkwamen?
Mwah, je schetst hier een veel te positief beeld.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, dat deporteren.
Die Amerikanen moeten het helemaal zelf weten, maar het is natuurlijk tamelijk stupide om in een klap 10 tot 20 miljoen mensen te deporteren. Je kunt het zwaar vervelend vinden dat die lui illegaal in de VS verblijven, maar deze mensen werken vrijwel allemaal (anders heb je weinig te zoeken in de VS) en ze geven daar ook gewoon geld uit.
Deporteren houdt in dat je in een klap 10 tot 20 miljoen werknemers én consumenten uit de economie onttrekt. Ik hoef toch niet uit te leggen dat dat een hoop geld gaat kosten.
Als je alle maatregelen van Trump van tafel afveegt en je roept ook nog eens dat ze allemaal moeten komen. Dan kan ik dat niet anders zien dan een open uitnodiging. Dat werd later ook duidelijk toen men die illegalen ging interviewen. De een na de ander riep dat ze kwamen vanwege Biden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar van "binnen halen" is natuurlijk geen sprake.
Echt he. Het is sowieso al zo'n scheef kiessysteem met de kiesmannen, slechts 2 partijen, 1 partij die duidelijk de meerderheid over het totaal aantal stemmen heeft, maar de andere partij die duidelijk de meerderheid van de staten wint.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan bepaalt het Huis van Afgevaardigden en wint Trump.
Dat zou wat zijn zeg.
Je moet het maar op je conto hebben willen staan. Ik zie het probleem niet met geven van steun aan Oekraïne eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou ja; waarom is dat het probleem van de VS?
Waarmee je een verdere instabiliteit in oostelijk Europa garandeert. Slimquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Het dwingt Ukraine in elk geval aan de onderhandelingstafel. Rusland zal nooit stoppen met bloedvergieten.
Omdat er in de VS genoeg andere problemen zijn? Geld kan maar een keer worden uitgegeven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je moet het maar op je conto hebben willen staan. Ik zie het probleem niet met geven van steun aan Oekraïne eigenlijk.
De VS ligt niet in Europa.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarmee je een verdere instabiliteit in oostelijk Europa garandeert. Slim
Europa heeft de Amerikaanse steun hard zat nodig.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er in de VS genoeg andere problemen zijn? Geld kan maar een keer worden uitgegeven.
Komen ≠ binnen halen. Lijkt me niet zo moeilijk. Maar misschien kun je het woordje "import" ook weer eens gebruiken. Dan lijk je ook meteen weer een flinke jongen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je alle maatregelen van Trump van tafel afveegt en je roept ook nog eens dat ze allemaal moeten komen. Dan kan ik dat niet anders zien dan een open uitnodiging. Dat werd later ook duidelijk toen men die illegalen ging interviewen. De een na de ander riep dat ze kwamen vanwege Biden.
Bekijk deze YouTube-video
Merkel deed hetzelfde met “wir schaffen das”, en dat heeft uiteraard desastreuze gevolgen gehad voor Duitsland.
Zodat Rusland een paar jaar de tijd heeft om op adem te komen en dan de rest van Oekraïne binnenvalt en ook de Baltische staten waardoor wij ook rechtstreeks een oorlog zullen hebben met Rusland?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:32 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je wil dus Putin zijn zin geven en er vanuit gaan dat ie het daarbij houdt?
Dat is een andere discussie. Nogmaals waarom zou de VS steun moeten geven? Wat is het voordeel van een inwoner in een stad zoals LA om te investeren in een Oost-Europees land?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Europa heeft de Amerikaanse steun hard zat nodig.
En wie zegt dat dat die niet opgelost kunnen worden vanwege steun aan Oekraïne?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er in de VS genoeg andere problemen zijn? Geld kan maar een keer worden uitgegeven.
Je snapt er weinig van lees ik wel.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Nogmaals waarom zou de VS steun moeten geven? Wat is het voordeel van een inwoner in een stad zoals LA om te investeren in een Oost-Europees land?
Kijkt op horloge....quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wie zegt dat dat die niet opgelost kunnen worden vanwege steun aan Oekraïne?
Ah het altijd mooie antwoord 'jij bent dom en ik ben slim'. Sterk.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je snapt er weinig van lees ik wel.
Daar geef je wel blijk van want die "ver van mijn bed show" slaat nergens op.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ah het altijd mooie antwoord 'jij bent dom en ik ben slim'. Sterk.
Ja, kijk zo kunnen we naar alles gaan kijken, maar veel Amerikanen zijn juist trots erop dat ze hun bondgenoten hebben gered. Een militair krijgt altijd applaus, waar ze ook lopen in de VS. Amerika zelf heeft ook baat bij zo'n grote bondgenoot zo dichtbij Rusland.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Nogmaals waarom zou de VS steun moeten geven? Wat is het voordeel van een inwoner in een stad zoals LA om te investeren in een Oost-Europees land?
Wat boeit de VS dat?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarmee je een verdere instabiliteit in oostelijk Europa garandeert. Slim
Leg dan eens uit waarom niet want half van de VS denkt wel zoquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar geef je wel blijk van want die "ver van mijn bed show" slaat nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |