Staat in de tekst eronder?quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:45 schreef xzaz het volgende:
Weet iemand trouwens wie dit is van de NOS?
https://nos.nl/collectie/(...)m-de-laatste-stemmen
Laatste 8 keer, 7x democraat gewonnen. Zo republikeins is het niet meer.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:57 schreef Korenfok het volgende:
Een nieuw bericht:
Kamala Harris Slashes Donald Trump's Lead Among Men in Final Poll
Plus las ik op Reddit dat Harris 20 punten voor staat op trump bij de exit poll in New Hamsphire. Een klassiek republikeinse staat. Erg benieuwd.... begint voorzichtig hoopvol te lijken.
Republikeinse gouveneur... maar ik denk dat ik inderdaad me iets te veel heb laten leiden door de enthousiasme van de posts die ik las.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laatste 8 keer, 7x democraat gewonnen. Zo republikeins is het niet meer.
Heb je een bron bij die 95 %? Even in de wetenschap dat 13% van de abortussen in 2021 bij 13-19 jarigen was. https://www.pewresearch.o(...)o-have-had-abortionsquote:Op dinsdag 5 november 2024 16:37 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Als mijn tijd gekomen is, is mijn tijd gekomen.
Verder een lang verhaal terwijl met afstand de grootste hoeveelheid abortussen gewoon zonder expliciete reden is (eigen keuze) of geldproblemen (maatschappelijk falen).
Als we 95% daarvan gewoon verbieden, dan kunnen we over die vijf procent een discussie voeren.
Over de uitzonderingen discusieren is natuurlijk onzinnig
Dit is het enige wat er toe zou moeten doen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]Het is een kwestie tussen arts en vrouw, de overheid heeft niets in de behandelkamer van de arts te maken.
Ik woon in Rotterdamquote:Op dinsdag 5 november 2024 16:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je woont nu toch in North caroline, omdat je gestemd had?
Was wel lange tijd republikeins. Naoorlogs tot aan Clinton op Johnson na alles rood volgens mij.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Republikeinse gouveneur... maar ik denk dat ik inderdaad me iets te veel heb laten leiden door de enthousiasme van de posts die ik las.
Waarom?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:49 schreef Arcee het volgende:
Ik begin toch te vrezen dan Trump gaat winnen.
Erg mooiquote:Op dinsdag 5 november 2024 17:49 schreef Arcee het volgende:
Ik begin toch te vrezen dat Trump gaat winnen.
Z'n aandeel stijgt de laatste twee dagen flink en de wedkantoren schatten 'm ook weer wat hoger in.quote:
En laat me raden, de liefde tussen die twee spatte weer van het scherm zeker?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:48 schreef Bugno3 het volgende:
Ik kijk nu naar een mompelende Trump die net gestemd heeft, met Melania naast hem die haar zonnebril ophoudt. WEIRD
Nee, omdat we allemaal al 500x die idioot hebben gezien die zijn achterban aanzet tot geweld.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:55 schreef asco het volgende:
Ik zie een hele beschaafde Trump op Fox praten over eventuele winst en verlies.
Een heleboel mensen in Nederland zullen deze Trump nooit zien en spuien alleen maar haat naar de man.
Triest.
Gaat hij de boel voor een tweede keer ophitsen tot een opstand, ja?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ik verheug me trouwens op de rellen van de komende dagen.
Hij staat heel beschaafd te liegen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:55 schreef asco het volgende:
Een heleboel mensen in Nederland zullen deze Trump nooit zien en spuien alleen maar haat naar de man.
Triest.
Niet de beschikking over FOX nu, maar ik laat me graag verrassen: beelden van Trump die gewoon beschaafd praat over eventueel verlies of berhaupt maar die mogelijkheid?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:55 schreef asco het volgende:
Triest.
Nee nee nee hij zegt heel beschaafd dat hij ver voor staat.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet de beschikking over FOX nu, maar ik laat me graag verrassen: beelden van Trump die gewoon beschaafd praat over eventueel verlies of berhaupt maar die mogelijkheid?
Hij sprak inderdaad op een manier waarop verlies een optie is.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet de beschikking over FOX nu, maar ik laat me graag verrassen: beelden van Trump die gewoon beschaafd praat over eventueel verlies of berhaupt maar die mogelijkheid?
Ja, LiveNow from Fox op Youtube en dan een kwartiertje terugspoelen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als een zakkenroller een oma naar de overkant helpt is het ook niet ineens een goed mens.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:55 schreef asco het volgende:
Triest.
Toespraakje was ook op CNN net.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:00 schreef asco het volgende:
[..]
Ja, LiveNow from Fox op Youtube en dan een kwartiertje terugspoelen.
Ahhhhhhw.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:55 schreef asco het volgende:
Triest.
Dat lijkt me vooral gunstig voor Harris eigenlijk....quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:01 schreef Bugno3 het volgende:
Lijkt een historisch hoge turn out in ieder geval.
Ik gok dat hij bij een verlies niks hoeft te doen, het komt vanzelf wel. Andersom ookquote:Op dinsdag 5 november 2024 17:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gaat hij de boel voor een tweede keer ophitsen tot een opstand, ja?
Achja, uit elk mens komt poep.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als een zakkenroller een oma naar de overkant helpt is het ook niet ineens een goed mens.
Er is zoveel poep uit die man gekomen dat een eventuele charme offensief totaal niet geloofwaardig is
Maar als Trump straks wint ga je dat de komende 4 jaar elke dag horenquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral gunstig voor Harris eigenlijk....
Je hoeft niets van de VS te weten om te weten dat Trump geen knip voor de vingers waard is. Dat mensen er zo in mee gaan is een tweede, maar de gevolgen kunnen dan ook groot zijn. Ook voor jou en mijquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:04 schreef asco het volgende:
[..]
Achja, uit elk mens komt poep.![]()
Zolang Vegas maar Vegas blijft maakt het mij ook allemaal niet zoveel uit. En dat zal zo zijn.![]()
Ik ben alleen een beetje allergisch voor al die blinde haat (van beide kanten overigens) van mensen uit Nederland die nog nooit in het geweldige Amerika zijn geweest en van toeten nog blazen weten van dat land en de inwoners.
"I just got a call from *weetikveelwie*, and they said they've never seen anything like it."quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:00 schreef asco het volgende:
[..]
Ja, LiveNow from Fox op Youtube en dan een kwartiertje terugspoelen.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ik verheug me trouwens op de rellen van de komende dagen.
Dat was vorige keer ook de voorspelling.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hoeft niets van de VS te weten om te weten dat Trump geen knip voor de vingers waard is. Dat mensen er zo in mee gaan is een tweede, maar de gevolgen kunnen dan ook groot zijn. Ook voor jou en mij
Het is gewoon altijd van het niveau van een kleuter die vol trots vertelt dat zijn moeder had gezegd dat hij de mooiste tekening ooit had gemaakt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"I just got a call from *weetikveelwie*, and they said they've never seen anything like it."
Ugh, altijd weer dat "ze zeiden allemaal dat ze nog nooit zoiets hadden gezien".
Verder tot nu toe vooral heel veel gezanik over 'it would be an absolute outrage!' (niet om 22.00u de uitslag hebben) en 'they say it won't even be close!'.
Moet nu weg dus ik kijk straks even verder, maar het beschaafde stuk moet denk ik nog komen
quote:
Ben er meerdere keren geweest. Mensen in de grote steden zijn anders tov het platteland.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:04 schreef asco het volgende:
[..]
Achja, uit elk mens komt poep.![]()
Zolang Vegas maar Vegas blijft maakt het mij ook allemaal niet zoveel uit. En dat zal zo zijn.![]()
Ik ben alleen een beetje allergisch voor al die blinde haat (van beide kanten overigens) van mensen uit Nederland die nog nooit in het geweldige Amerika zijn geweest en van toeten nog blazen weten van dat land en de inwoners.
Vergeet niet dat er een overgrote zwijgende meerderheid is die net zo normaal (wil) leven als jij en ik.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben er meerdere keren geweest. Mensen in de grote steden zijn anders tov het platteland.
Twee keer in New York geweest toen Trump president was, voor de trump tower stond beide keren een enorme menigte te demonstreren. Dat ging non-stop door.
Ten tijde van president Bush ook heel veel Amerikanen gesproken die niks met hem hadden, anti-Bush stickers op hun auto’s enz.
Het land is tot op het bot verdeeld.
Dan zal hij vast een eventueel verlies heel beschaafd accepteren toch?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:55 schreef asco het volgende:
Triest.
Amerikanen zijn ook niet overdreven enthousiast?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:22 schreef asco het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er een overgrote zwijgende meerderheid is die net zo normaal (wil) leven als jij en ik.
Wij zien en horen vooral de extremen.
In de 1.5 jaar ongeveer dat ik er totaal in mijn leven geweest ben heb ik voor 99% alleen maar positieve ervaringen met mensen, service, netheid, fatsoen, vriendelijkheid, opvoeding en sociale cohesie ervaren.
Ook al die zogenaamde tegenstellingen tussen zwarte en blanke mensen heb ik nooit ook maar iets van meegemaakt.
Maar inderdaad, er zijn ook ghetto's waar je niet moet komen.
Dat is pas ekte liefde jonguh.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:09 schreef heywoodu het volgende:
Wel echt zelden een echtpaar gezien die samen z weinig uitstralen dat je vooral moe wordt door er naar te kijken.
Dus je bent vooral in het stukje gelaagde droom geweest van the American dream?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:22 schreef asco het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er een overgrote zwijgende meerderheid is die net zo normaal (wil) leven als jij en ik.
In de 1.5 jaar ongeveer dat ik er totaal in mijn leven geweest ben heb ik voor 99% alleen maar positieve ervaringen met mensen, service, netheid, fatsoen, vriendelijkheid, opvoeding en sociale cohesie ervaren.
Ook al die zogenaamde tegenstellingen tussen zwarte en blanke mensen heb ik nooit ook maar iets van meegemaakt.
Op basis van?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:29 schreef Jojoke het volgende:
Tot nu toe heb ik de indruk dat het er best goed uitziet voor de Democraten.
Natuurlijk, en zo hebben Amerikanen ook hun vooroordelen over ons Europeanen. En Nederlanders vooral. Ze beginnen allemaal een verhaal hoe amaaaaazing Nederland is en dat ze in Amsterdam zijn geweest. En verschillende keren werd me echt om XTC gevraagd! Dat was wel tijdens een rondreis in het zuidwesten als we een caf in the middle of nowhere binnengingen voor een gezellige avond.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:22 schreef asco het volgende:
[..]
Er hangt ook niet echt een enthousiaste vibe rond Donald, maar wel rond mevrouw Harris. Het lijkt daarnaast ook dat veel last-minute beslissers toch eerder voor Harris gaan. Veel jongeren die ook eerder op Harris stemmen dan voor die slome. En uiteraard zullen veel mensen in rode staten niet zeggen dat ze Trump niet zien zitten. Dat kan best een zwijgende meerderheid zijn.quote:
Dat zijn in principe de belangrijkere uitslagen dan de presidentsverkiezing.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:20 schreef JAM het volgende:
Overigens ook nog belangrijk: huis- en senaatsverkiezingen...
En het enthousiasme van de duizenden vrijwilligers die de afgelopen weken ingezet zijn in de swing states.quote:
Dit lijkt me echt totaal afhankelijk van de bubbel waar je in zit.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:37 schreef Ulx het volgende:
Er hangt ook niet echt een enthousiaste vibe rond Donald, maar wel rond mevrouw Harris
Omgekeerd ook.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:39 schreef Mikeytt het volgende:
Een best goede kans overigens dat de republikeinen zowel het presidentschap als senaat en lagerhuis alle 3 onder hun controle gaan krijgen.
Die kunnen het lagerhuis en presidentschap misschien wel winnen, maar de kans om de controle over alle 3 te krijgen is best laag volgens de peilingen.quote:
Die zaten er in 2016 en 2020 ook naast.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:42 schreef Bezsen het volgende:
Het geld volgt die vibe in ieder geval nog totaal niet. Trump blijft stevig favoriet bij de bookmakers.
Klopt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die zaten er in 2016 en 2020 ook naast.
Ik ben benieuwd of Sanders nog kan winnen!quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
Ben overigens wel het meest benieuwd naar het aantal stemmen naar Jill Stein, vooral in staten als Michigan. Best bijzonder dat zo'n kleine kandidaat zoveel invloed heeft op deze verkiezingen. Zou Harris zomaar de blue wall kunnen kosten...
[ afbeelding ]
Misschien wedden progressieve stemmers minder vaak? Vrouwen doen dat iig wel.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:53 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Klopt.
Omdat bookmakers reageren op geld, en er zijn een paar grote Trump supporters die fors op die gast hebben gezet.
Maar als er zo'n enorme vibe op Harris zit, dan is het toch gratis geld om geld te pompen op Harris?
Het is geen voorspellingsmechanisme, maar het is wel een mechanisme waarmee je kan peilen waar mensen hun geld op durven te zetten.
Zo werkt dat helaas niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef IndoorKite het volgende:
Als die Selzer poll redelijk nauwkeurig de realiteit weergeeft met die cijfers over Iowa dan is Harris wel de favoriet om de verkiezingen te winnen.
En aangezien ze een van de beste in het vak is, lijkt Harris gewoon de favoriet te zijn.
Staat RFK jr nog op de ballot in Iowa?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Sanders nog kan winnen!
Die helpt Trump aan de winst inderdaad.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
Ben overigens wel het meest benieuwd naar het aantal stemmen naar Jill Stein, vooral in staten als Michigan. Best bijzonder dat zo'n kleine kandidaat zoveel invloed heeft op deze verkiezingen. Zou Harris zomaar de blue wall kunnen kosten...
[ afbeelding ]
wedden is kansberekeningquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:53 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Klopt.
Omdat bookmakers reageren op geld, en er zijn een paar grote Trump supporters die fors op die gast hebben gezet.
Maar als er zo'n enorme vibe op Harris zit, dan is het toch gratis geld om geld te pompen op Harris?
Het is geen voorspellingsmechanisme, maar het is wel een mechanisme waarmee je kan peilen waar mensen hun geld op durven te zetten.
1 poll zegt vrij weinig.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef IndoorKite het volgende:
Als die Selzer poll redelijk nauwkeurig de realiteit weergeeft met die cijfers over Iowa dan is Harris wel de favoriet om de verkiezingen te winnen.
En aangezien ze een van de beste in het vak is, lijkt Harris gewoon de favoriet te zijn.
Ik snap hoe gokken werkt ja.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
wedden is kansberekening
In 2016 zijn er mensen echt binnengelopen omdat ze tijdig Trump kozen, maar veel mensen zagen ook gratis geld in Clinton, alleen die odds waren toen echt heel matig.
Vanaf eind deze week kan je bij een betfair al gaan kiezen wie het in 2028 wordt. Maar dan kan je zo 400x inzet krijgen op de meeste namen.
Maar dan is het categorie Oprah Winfrey, John Stewart of Liz Cheney. Die categorie wordt het echt zelden.
Er zit wel een verschil tussen de gemiddelde gokker en een Harris-stemmer. De Harris-stemmer is waarschijnlijk in meerderheid vrouwelijk en komt in minder mate naar een gokwebsite dan een Trump-stemmer.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:53 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Klopt.
Is daar een reden voor?quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
1 poll zegt vrij weinig.
Wat wel goed kan uitpakken is dat het er nu op lijkt dat Harris last-minute twijfelaars aan haar kant krijgt.
Het zou dan inderdaad vooral een man/vrouw verschil zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:00 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er zit wel een verschil tussen de gemiddelde gokker en een Harris-stemmer. De Harris-stemmer is waarschijnlijk in meerderheid vrouwelijk en komt in minder mate naar een gokwebsite dan een Trump-stemmer.
Het is wel een peiling van een pollster met een zeer goede reputatie die ook de Trump winst in 2016 had voorspeld.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
1 poll zegt vrij weinig.
Wat wel goed kan uitpakken is dat het er nu op lijkt dat Harris last-minute twijfelaars aan haar kant krijgt.
Jaquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Staat RFK jr nog op de ballot in Iowa?
Het is wel een peiling van een pollster met een zeer goede reputatie die ook de Trump winst in 2016 had voorspeld.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
1 poll zegt vrij weinig.
Jill Stein is een Poetin pion. Ze was meerdere keren te gast bij Russian Today en weigert Poetin een oorlogscrimineel te noemen terwijl ze dat wel deed bij Netanyahu.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Ja als Trump wint zijn we allemaal dood. Nu weten we het wel.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:21 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
https://twitter.com/stuartpstevens/status/1853586534471254346
Geen linkdump, gewoon een stukje nabije toekomst...
Netjesquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:59 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik snap hoe gokken werkt ja.
25k op Harris gezet @:2.8 vanuit een value perspectief
quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja
[ x ]
En daar is hij heel sjaggerijnig over.
Nou, ik denk wel dat het zo werkt. We gaan het meemaken. Ik zeg dat Harris wint en dat de Selzer resultaten een trend zijn.quote:
Een Selzer poll die aangeeft dat de Democraat vooorstaat in Iowah zegt heel veel.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
1 poll zegt vrij weinig.
Er zijn wel meerdere pollsters die 2016 goed hadden voorspeld...quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is wel een peiling van een pollster met een zeer goede reputatie die ook de Trump winst in 2016 had voorspeld.
[..]
Denk niet dat ze een Poetin pion is hoor. Heeft wel vaker kritiek geleverd, maar wat haar standpunten ook zijn, ze zal een klap zijn voor Harris.quote:Jill Stein is een Poetin pion. Ze was meerdere keren te gast bij Russian Today en weigert Poetin een oorlogscrimineel te noemen terwijl ze dat wel deed bij Netanyahu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |