abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215481678
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Zoals ik eerder zei: eerder in vorm dan inhoud. De Republikeinen hebben al heel lang een uiterst rechtse afslag genomen, lang voor Trump. Iets als vote suppression is niet van gisteren.

In dat kader is dit artikel interessant:
https://www.ft.com/content/3ce7ceef-9135-45ab-a4f5-412ee5037da2

Je ziet op alle vlakken een omkering in aanhang optreden rond de periode van Bush jr.

Ik denk dat de GOP ook in 2028 op hun falie moeten krijgen voordat we echt een herbezinning gaan zien.
De laatste keren dat ze het probeerden met wat meer gematigde kandidaten als McCain en Romney verloren ze vrij duidelijk. Nou lag dat in mijn ogen ook wel aan het feit dat de Democraten met Obama gewoon een sterke kandidaat hadden, maar met Trump is het allemaal een stuk closer nu (wederom wel tegen beduidend zwakkere Democraten) en spreekt men ook een iets ander electoraat aan dat in potentie groter is. Ik zie ze ook niet snel teruggaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215481792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 10:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is vooral een beetje irritant dat je zo'n figuur als Stein hebt :P Niet dat iedereen die de afgelopen weken en vandaag op Stein stemt anders sowieso Harris zou stemmen, maar ik denk wel meer dan Trump, en in een race als deze is dat toch vrij cruciaal.
Klopt. Maar nu is wel heel duidelijk dat stein een Poetinpop is er dus duidelijk zit voor Trump.
pi_215481812
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:05 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het een vrij makkelijke overwinning gaat worden voor Harris.
Trump wint sowieso niet de popular vote!
pi_215481831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Raymond Mens :')
Edit: excuus, ik zag de tweet in eerste instantie niet. Effe pagina refreshen hier.
Raymond hoor ik normaal graag, maar dit is wel sneu ja. :')
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_215481849
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:09 schreef Monolith het volgende:

[..]
De laatste keren dat ze het probeerden met wat meer gematigde kandidaten als McCain en Romney verloren ze vrij duidelijk. Nou lag dat in mijn ogen ook wel aan het feit dat de Democraten met Obama gewoon een sterke kandidaat hadden, maar met Trump is het allemaal een stuk closer nu (wederom wel tegen beduidend zwakkere Democraten) en spreekt men ook een iets ander electoraat aan dat in potentie groter is. Ik zie ze ook niet snel teruggaan.
Je had in die periode de Tea Party-beweging en die vonden McCain en Romney RINO's, dus Republican in name only. Dus een onderstroom om de partij naar rechts te trekken was er toen inderdaad al.
  dinsdag 5 november 2024 @ 11:28:29 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215481914
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Raymond Mens :')
Djiezus christ ja. Die begint volgens mij in ieders allergie te zitten nu.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215481923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:19 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Trump wint sowieso niet de popular vote!
Zelfs dat zou ik niet per se uitsluiten. In het ongewogen peilinggemiddelde van RCP staat het vrijwel gelijk. Daar zit wel veel troep tussen. In de gewogen gemiddelden van Silver, FiveThirtyEight, the Economist, NYT enz, heeft Harris iets meer marge, maar het houdt absoluut niet over. Als de afwijking in de PV net zo groot is als 4 jaar geleden in het voordeel van de Democraten, dan wint Trump de popular vote met 2% ofzo.
pi_215482001
Ik geloof dat de Amerikanen niet goed in de gaten hebben waarvoor Trump staat.
Hij wil de grondwet buiten werking stellen, en een eigen in elkaar geknutselde grondwet instellen, een heksenjacht op zijn politieke rivalen organiseren, een heksenjacht op eerbare Amerikanen die de verkiezingsuitslag in 2020 hebben vastgesteld en tevens op de rechters die dat hebben gehonoreerd, etc.
Verder geeft hij blijk van een uiterste minachting te hebben voor minderheden in het land, wie dat dan ook zijn, waardoor te verwachten is dat die het bijzonder zwaar te verduren krijgen onder zijn bewind.
Mensen die hem tegenspreken wil hij voor het gerecht brengen, ook al hebben die het beste voor met het land, want hij is de enige dat dat heeft, volgens zijn eigen verkrampte ideeën.
Als je hem goed beluistert zegt hij eigenlijk dat hij het kiesstelsel wil afschaffen en daarmee langdurig alleenheerser zou worden met een soort dictatoriale macht.
De vrijheid en de veiligheid in het land komen ernstig in het gedrang.
Economisch is zijn programma ook niet erg florissant voor de Amerikanen, met een voortgaande nog hogere inflatie met name door de invoering van hoge importheffingen, en nog wat andere nadelige zaken.
Verder wil Trump de winstbelasting verlagen wat vooral grote bedrijven en de hogere inkomens ten goede komt.
Het begrotingstekort zal mede hierdoor nog weer fors stijgen en de belastingbetaler zal daar natuurlijk uiteindelijk voor moeten opdraaien.
Al met al ziet het er bepaald niet goed uit als Trump verkozen zou worden.
pi_215482005
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:42 schreef Pegos het volgende:
Hij wil de grondwet buiten werking stellen, en een eigen in elkaar geknutselde grondwet instellen, een heksenjacht op zijn politieke rivalen organiseren, een heksenjacht op eerbare Amerikanen die de verkiezingsuitslag in 2020 hebben vastgesteld en tevens de rechters die dat hebben gehonoreerd, etc.
Verder geeft hij blijk van een uiterste minachting te hebben voor minderheden in het land, wie dat dan ook zijn, waardoor te verwachten is dat die het bijzonder zwaar te verduren krijgen onder zijn bewind.
Mensen die hem tegenspreken wil hij voor het gerecht brengen, ook al hebben die het beste voor met het land, want hij is de enige dat dat heeft, volgens zijn eigen verkrampte ideeën.
Als je hem goed beluistert zegt hij eigenlijk dat hij het kiesstelsel wil afschaffen en daarmee langdurig alleenheerser zou worden met een soort dictatoriale macht.
Economisch is zijn programma ook niet erg florissant voor de Amerikanen, met een voortgaande nog hogere inflatie met name door de invoering van hoge importheffingen, en nog wat andere nadelige zaken.
Verder wil Trump de winstbelasting verlagen wat vooral grote bedrijven en de hogere inkomens ten goede komt.
Het begrotingstekort zal mede hierdoor nog weer fors stijgen en de belastingbetaler zal daar natuurlijk uiteindelijk voor moeten opdraaien.
:')

Landslide. Swamp the votes!
  dinsdag 5 november 2024 @ 11:47:33 #210
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482044
De twee posts hierboven laten prachtig zien waar we in de wereld staan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 5 november 2024 @ 11:48:46 #211
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215482053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:05 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het een vrij makkelijke overwinning gaat worden voor Harris.
The blue wall verzekeren is momenteel 1 van de 3 enige reële optie voor Harris, en dat lijkt volgens vrijwel alle peilingen echt nek aan nek, of ze moet toch NC gaan winnen.

Hoop wel nog steeds op een Blexas of een Blorida -O-
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 5 november 2024 @ 11:49:25 #212
319979 Fok-it
All is well
pi_215482062
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
een Blexas of een Blorida -O-
:') dit kan toch ook niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215482076
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Racisme moet weer leuk worden
pi_215482078
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
The blue wall verzekeren is momenteel 1 van de 3 enige reële optie voor Harris, en dat lijkt volgens vrijwel alle peilingen echt nek aan nek, of ze moet toch NC gaan winnen.

Hoop wel nog steeds op een Blexas of een Blorida -O-
Dat gaat niet gebeuren :W
  dinsdag 5 november 2024 @ 11:53:20 #215
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215482095
quote:

[..]
Tot nu toe lijken vrouwen 10 procentpunten vaker te stemmen deze verkiezingen. (Early voting) dat zou goed uit kunnen pakken voor Harris.

Florida heeft wel vaker blauw gekleurd. Texas al een hele tijd niet, maar lijkt wel een trend te zijn dat ze steeds iets meer blauwe worden.
pi_215482106
quote:

[..]
Lijkt me ook weinig realistisch. Zoals al eerder besproken in dit topic beweegt Florida demografisch langzaam weg bij de Democraten, terwijl Texas wel iets dichterbij komt, maar nog steeds wel een buffer houdt voor de Republikeinen die ook deze verkiezingen nog zeker niet weg is en misschien deze verkiezingen nog wel weer wat terugschuift richting GOP.
  dinsdag 5 november 2024 @ 11:58:25 #217
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215482140
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Lijkt me ook weinig realistisch. Zoals al eerder besproken in dit topic beweegt Florida demografisch langzaam weg bij de Democraten, terwijl Texas wel iets dichterbij komt, maar nog steeds wel een buffer houdt voor de Republikeinen die ook deze verkiezingen nog zeker niet weg is en misschien deze verkiezingen nog wel weer wat terugschuift richting GOP.
Alles kan gebeuren deze verkiezing. Abortus is een groot topic, waarbij ook de meerderheid van de republikeinse vrouwen tot 50 jaar pro-choice is.
  dinsdag 5 november 2024 @ 11:59:52 #218
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_215482156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:42 schreef Pegos het volgende:
Hij wil de grondwet buiten werking stellen, en een eigen in elkaar geknutselde grondwet instellen, een heksenjacht op zijn politieke rivalen organiseren, een heksenjacht op eerbare Amerikanen die de verkiezingsuitslag in 2020 hebben vastgesteld en tevens op de rechters die dat hebben gehonoreerd, etc.
8 jaar geleden werd er ook gedaan alsof Trump de grote rampspoed zou zijn. Daar is uiteindelijk niet zo heel veel van terecht gekomen. Hij vloog nogal eens uit de bocht op Twitter en heeft een paar kilometer muur op de Mexicaanse grens gebouwd, maar verder viel het allemaal toch wel mee?

Je economische visie deel ik ook niet helemaal: Hij wil vooral veel productie weer terughalen naar de USA, wat voor de eigen bedrijven goed is. Aandelen zullen stijgen en aangezien de Amerikanen zelf in hun pensioen moeten beleggen, zullen velen hiervan profiteren. Bovendien is het stimuleren van de eigen economie goed voor de werkgelegenheid. Wij zullen het vast aan onze export gaan merken, maar voor de Amerikaan hoeft het zeker niet zo negatief uit te vallen.

Tot slot de wereldpolitiek, hoe gaat bijvoorbeeld een Poetin ooit Harris serieus nemen? Alfamannetjes moet je met alfamannetjes bestrijden. Voor iets anders zijn ze niet gevoelig. Wat dat betreft heb je aan die oranje gast wel een goede op de apenrots.

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als sommigen ons willen doen geloven, en dat we 4 jaar Trump ook wel weer zullen overleven. En de kans op escalatie is stukken minder groot wanneer hij wint, dan wanneer hij nipt verliest (en ja, het dat is te belachelijk voor woorden!)
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:00:33 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215482162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:59 schreef Coelho het volgende:
maar verder viel het allemaal toch wel mee?
:N

quote:
Tot slot de wereldpolitiek, hoe gaat bijvoorbeeld een Poetin ooit Harris serieus nemen? Alfamannetjes moet je met alfamannetjes bestrijden. Voor iets anders zijn ze niet gevoelig. Wat dat betreft heb je aan die oranje gast wel een goede op de apenrots.
Ah ja, beperkte mannen vinden vrouwen per definitie zwak. Dat is geen Alfa maar gewoon dom.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215482164
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Alles kan gebeuren deze verkiezing. Abortus is een groot topic, waarbij ook de meerderheid van de republikeinse vrouwen tot 50 jaar pro-choice is.
Ja alles kan. Het universum kan morgen ook spontaan imploderen en ophouden te bestaan.
Het soort argumenten dat je hier aanhaalt gaat natuurlijk ook op voor wat mensen in peilingen zeggen. Tenzij je echt een bizar groot 'shy voter effect' voor Harris wil veronderstellen is het uitgesloten dat deze staten naar de Democraten gaan. En die kans acht ik niet heel groot.
  dinsdag 5 november 2024 @ 12:01:23 #221
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_215482166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
:N
Wat is zijn legacy dan, waar heeft hij de boel verneukt? En dan heb ik het niet over polarisatie, dat is er in een land met zo'n grote tweedeling altijd al.
pi_215482185
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 11:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als wat Selzer in Iowa ziet, klopt en zich landelijk doorzet, dan zou het wel een optie zijn. Ik ga vandaag in ieder geval de opkomst in de gaten houden, dat zou al wat kunnen zeggen over de uitkomst.
pi_215482202
quote:

[..]
8 jaar geleden werd er ook gedaan alsof Trump de grote rampspoed zou zijn. Daar is uiteindelijk niet zo heel veel van terecht gekomen. Hij vloog nogal eens uit de bocht op Twitter en heeft een paar kilometer muur op de Mexicaanse grens gebouwd, maar verder viel het allemaal toch wel mee?

Je economische visie deel ik ook niet helemaal: Hij wil vooral veel productie weer terughalen naar de USA, wat voor de eigen bedrijven goed is. Aandelen zullen stijgen en aangezien de Amerikanen zelf in hun pensioen moeten beleggen, zullen velen hiervan profiteren. Bovendien is het stimuleren van de eigen economie goed voor de werkgelegenheid. Wij zullen het vast aan onze export gaan merken, maar voor de Amerikaan hoeft het zeker niet zo negatief uit te vallen.

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als sommigen ons willen doen geloven, en dat we 4 jaar Trump ook wel weer zullen overleven. En de kans op escalatie is stukken minder groot wanneer hij wint, dan wanneer hij nipt verliest (en ja, het dat is te belachelijk voor woorden!)
na 4 jaar trump stonden de russsen weer aan de poorten van europa. heeft trump er alles aan gedaan om poetin machtiger te maken op wereld toneel.
Strafte God de Wereld met covid, moet ik nog even door gaan.
pi_215482208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:01 schreef Coelho het volgende:

[..]
Wat is zijn legacy dan, waar heeft hij de boel verneukt? En dan heb ik het niet over polarisatie, dat is er in een land met zo'n grote tweedeling altijd al.
niks ligt aan trump of niet
pi_215482216
Wat ontzettend goed en duidelijk werd verteld door Michelle Obama: het gaat niet alleen om abortus, spontaan vanwege afwijkingen of abortus provocatie vanwege rape or incest!
Het gaat om vrouwen gezondheidszorg op Alle leeftijden!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')