abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:16:57 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483394
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Waarom laat die partij hem wel verkiesbaar stellen als ze/een deel er zo bang voor is?
Bij gebrek aan beter. Je kan beter iemand van je eigen kant als president hebben, hoe gek die ook is.
pi_215483396
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 13:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ah want dat is de keuze, mensenrechten of goedkoper gas. :')
Dat is vaak de insteek van velen hier: wat kost het MIJ?. Dat mag uiteraard, maar kom er gewoon voor uit dat de rest van de mensheid je geen ene fuck interesseert. Rot op met je 'oorlog kost zoveel leed, beter om Putin zijn zin te geven, dan stopt de oorlog en het leed'. De werkelijke reden is: Ik vind de gasprijs te hoog.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215483404
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:16 schreef xzaz het volgende:

[..]
Bij gebrek aan beter. Je kan beter iemand van je eigen kant als president hebben, hoe gek die ook is.
T gaat daar ook om de hoeveelheid money voor campagnes enzo, tja, rare bedoeling iig.
pi_215483408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:16 schreef Monolith het volgende:

[..]
Volg je de Amerikaanse politiek überhaupt?
Ik dacht: Als men dat Navo-aspect zo belangrijk vinden waarom zoeken ze niet zo lang totdat er een meer gematigde naar voren wordt geschoven, maar goed.
pi_215483410
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:03 schreef wpor het volgende:

[..]
@:chivaz ik ben oprecht benieuwd.
Blijkbaar is een rijbewijs voldoende om jezelf te registreren om te stemmen. Je zou dus potentieel stembiljetten bij mensen kunnen ophalen en die gebruiken om zelf te gaan stemmen.
Daar komt nog bij dat illegalen in Californië een rijbewijs mogen halen. Hoe weten ze dan dan bij de stembureaus dat ze met een burger of een illegaal te maken hebben? Sterker nog hoe weten ze überhaupt wie er komt stemmen als je geen ID hoeft te trekken?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 14:22:19 #106
284411 crew  heywoodu
pi_215483425
Deze is wellicht ook handig, overzichtje van AP over wanneer doorgaans wat voor soort stemmen verwacht kunnen worden, want dat is per staat verschillend. Iets wat vooral veel Trump-aanhangers vorige keer niet wilden of konden begrijpen, waardoor je al die heisa had over die 'vote dumps' enzo (met name rondom Wisconsin en Michigan, waar ze ten onrechte riepen dat er ineens honderdduizenden stemmen voor alleen Biden 'gevonden' waren).

Georgia:
In 2020, AP first reported results at 7:20 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include a mix of votes cast early in person, by mail and on Election Day.

North Carolina:
In 2020, AP first reported results at 7:42 p.m. ET. Historically, the first results after poll close are almost entirely votes cast early or by mail. Those results generally favor Democrats more than votes cast on Election Day.

Pennsylvania:
In 2020, AP first reported results at 8:09 p.m. ET. Historically, the first results after poll close are almost entirely votes cast early or by mail. Those results generally favor Democrats more than votes cast on Election Day.

Arizona:
In 2020, AP first reported results at 10:02 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include mail votes returned early and votes cast early in person. Mail votes returned closer to Election Day are released later, and might not resemble mail votes returned earlier.

Michigan:
In 2020, AP first reported results at 8:08 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include a mix of votes cast early in person, by mail and on Election Day.

Wisconsin:
In 2020, AP first reported results at 9:07 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include a mix of votes cast early in person, by mail and on Election Day. Mail ballots from Milwaukee tend to be released all at once.

Nevada:
In 2020, AP first reported results at 11:41 p.m. ET. Historically, the first results after poll close include absentee and early votes. Those results generally favor Democrats more than votes cast on Election Day. Some counties wait until they have counted everything and release all results at once.
pi_215483426
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik dacht: Als men dat Navo-aspect zo belangrijk vinden waarom zoeken ze niet zo lang totdat er een meer gematigde naar voren wordt geschoven, maar goed.
Je lijkt niet heel erg op de hoogte van hoe het Amerikaanse politieke systeem werkt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215483428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:17 schreef Knipoogje het volgende:
Dat is vaak de insteek van velen hier: wat kost het mij. Dat mag uiteraard, maar kom er gewoon voor uit dat de rest van de mensheid je geen ene fuck interesseert.
Dat is met verkiezingen hier ook zo. Mensen kijken vooral naar hun eigen portemonnee, maar ik zelf stem juist op iets waarvan ik denk dat het land in zijn geheel het meest baat bij heeft. Als ik er persoonlijk op achteruit zou gaan, nou ja, dat kan ik wel hebben, ik red me wel. Maar dat geldt uiteraard lang niet voor iedereen. Dat, plus alle onvrede op de vorige beleidsbepalers, en de onderbuikpolitiek die daarop inspeelt, is de oorzaak van de algemene politieke verschuiving in Europa de laatste jaren.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_215483439
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
T gaat daar ook om de hoeveelheid money voor campagnes enzo, tja, rare bedoeling iig.
het meest grappige is nog wel dat de trumpcampagne veel veel minder geld heeft opgehaald in de laatste maanden dan Harris. Dus als het erom ging Wie de beste gefinancierde campagne heeft dan had Harris gewonnen.

maar natuurlijk gaat dat alleen maar over de laatste maanden, over wat Trump de afgelopen vier jaar al heeft opgehaald via als een griftacties Nee daar wordt niks over gezegd.

en waarom hij als president scandidaat daar staat? omdat een gewone republicatie politicus veel te saai was voor de achterban om op te stemmen. de grote favoriet van het het stablishment in 2016 was George W Bush Junior zijn broer Jeb Bush, die ook al gouverneur in Florida was geweest. maar die kon de menigte helemaal niet enthousiasmeren en ging in het debat tegenover Trump gigantisch op zijn plaat. en de menigte dacht "yes eindelijk eens iemand die de waarheid durft te zeggen" en ja je kan niet zeggen dat de periode 2016 tot en met 2024 saai verlopen is...
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215483447
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je lijkt niet heel erg op de hoogte van hoe het Amerikaanse politieke systeem werkt.
Want dat is verplicht? Ik zeg dat nergens, hoef je ook niet steeds te vermelden.
pi_215483456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Want dat is verplicht? Ik zeg dat nergens, hoef je ook niet steeds te vermelden.
Nou ja, je hele posts staan op drijfzand omdat je totaal niet weet hoe het Amerikaanse systeem functioneert.
pi_215483466
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, je hele posts staan op drijfzand omdat je totaal niet weet hoe het Amerikaanse systeem functioneert.
Je hebt de keuze om de mods hierbij in te schakelen als je vind dat ik desinfo verspreid.
pi_215483489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Je hebt de keuze om de mods hierbij in te schakelen als je vind dat ik desinfo verspreid.
Nou ja, je komt het topic een beetje onderschijten, want niet echt bijdraagt aan de discussie. De VS kent geen systeem zoals in Nederland waarin veelal een partijkader kandidaten naar voren schuift. Men houdt voorverkiezingen waarin gestemd wordt.
pi_215483491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kijk de interviews met Bolton maar eens. Die heeft Trump er de vorige keer van weerhouden om uit de NAVO te stappen. Zijn eigen partij is nota bene zo bang dat Trump er deze keer wel uitstapt dat ze een wet hebben gemaakt en aangenomen om te voorkomen dat hij dit zomaar eenzijdig kan doen.

https://www.cbc.ca/news/w(...)roofs-nato-1.7059768
Trump doet wel meer debiele uitspraken, ik snap de angst wel maar zover komt het niet. En t.a.v. Artikel 5 al helemaal niet.
Niemand en ook Amerika niet zit te wachten op verdere escalatie op het Europese vasteland. Laat staan een nucleair conflict want daar zou het dan uiteindelijk waarschijnlijk op uitdraaien als Putin "weet ik veel" Polen zou aanvallen. Polen alleen al is sterker dan Rusland militair gezien.
blablablabla
pi_215483507
Dit gaat dagen duren, maar het eerste vuurwerk komt vannacht als Trump de overwinning claimt, wat de daadwerkelijke stand ook mag zijn. Laat opblijven heeft dus geen zin :)
pi_215483511
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:23 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Dat is met verkiezingen hier ook zo. Mensen kijken vooral naar hun eigen portemonnee, maar ik zelf stem juist op iets waarvan ik denk dat het land in zijn geheel het meest baat bij heeft. Als ik er persoonlijk op achteruit zou gaan, nou ja, dat kan ik wel hebben, ik red me wel. Maar dat geldt uiteraard lang niet voor iedereen. Dat, plus alle onvrede op de vorige beleidsbepalers, en de onderbuikpolitiek die daarop inspeelt, is de oorzaak van de algemene politieke verschuiving in Europa de laatste jaren.
Wilt Harris ook zo'n deal doen wat Biden heeft willen doen maar niet gelukt is? Qua economie hebben ze mijns inziens allebei wat liberale trekken.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:33:34 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483513
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
Dit gaat dagen duren, maar het eerste vuurwerk komt vannacht als Trump de overwinning claimt, wat de daadwerkelijke stand ook mag zijn. Laat opblijven heeft dus geen zin :)
Uh, dat bepaal ik zelf wel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_215483517
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Uh, dat bepaal ik zelf wel.
Domme beslissing, je gaat niets wijzer worden vannacht :D
pi_215483527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook niet waar. Het kan zijn dat er in de loop van de dag al best een duidelijk beeld gaat ontstaan.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:36:01 #120
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit topic gaat ook niet over Amerika.
pi_215483561
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook niet waar. Het kan zijn dat er in de loop van de dag al best een duidelijk beeld gaat ontstaan.
Die kans lijkt me zeer klein. PA alleen al gaat dagen duren. Trump gaat sowieso de overwinning uitroepen natuurlijk net als vorige keer, dat kun je dus ook overslaan.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:41:29 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die kans lijkt me zeer klein. PA alleen al gaat dagen duren. Trump gaat sowieso de overwinning uitroepen natuurlijk net als vorige keer, dat kun je dus ook overslaan.
Dat is echt gekkewerk en zo gevaarlijk.
pi_215483576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ben benieuwd of hij weer gaat eisen dat het tellen gestopt wordt als het voor hem de verkeerde kant op gaat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:42:12 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483583
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben benieuwd of hij weer gaat eisen dat het tellen gestopt wordt als het voor hem de verkeerde kant op gaat.
_O-

'stop dah count'
pi_215483593
Moet Trump maar bij elk stembureau een waarnemer zetten die hij vertrouwt en die alles nagaat, scheelt misschien weer wat nachtrust voor hem.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 14:45:05 #126
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_215483600
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alleen als het echt 50-50 is...mocht een van beiden met een ruime marge winnen, dan kun je de rest van de staten die een week doen over het tellen ook wel invullen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_215483605
quote:

[..]
Dat sowieso, en tegelijkertijd oproepen dat het tellen sneller moet gaan in staten waar het voor hem wel goed lijkt.

Vrij bizar dat dit soort onzin zo voorspelbaar is, maar ja.
pi_215483613
quote:

[..]
Er zit wel een verschilletje met de vorige keer denk ik in de zin dat toen ivm Covid en de houding van Trump & co jegens poststemmen en dergelijke die zwaar Democratisch waren.
pi_215483629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat sowieso, en tegelijkertijd oproepen dat het tellen sneller moet gaan in staten waar het voor hem wel goed lijkt.

en bizar dat iedereen dit haast laat gebeuren, alsof er niemand hem tot de orde kan roepen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:50:05 #130
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215483639
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:45 schreef Mike het volgende:

[..]
Alleen als het echt 50-50 is...mocht een van beiden met een ruime marge winnen, dan kun je de rest van de staten die een week doen over het tellen ook wel invullen.
Het is ook echt 50-50. De vorige keer duurde het dagen voor Biden terwijl hij een voorsprong had in de polls
pi_215483655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik zie de tweets al weer komen ja. En iedereen laat het maar gebeuren, maja vriendje Elon heeft zich achter hem geschaard.
pi_215483666
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Het is ook echt 50-50. De vorige keer duurde het dagen voor Biden terwijl hij een voorsprong had in de polls
Het is 50/50 in de voorspelmodellen en spannend in de peilingen, maar dat neemt niet weg dat structurele afwijkingen van een paar procentpunt in die peilingen ervoor zorgen dat het helemaal niet zo spannend is.
  dinsdag 5 november 2024 @ 14:57:59 #133
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215483687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is 50/50 in de voorspelmodellen en spannend in de peilingen, maar dat neemt niet weg dat structurele afwijkingen van een paar procentpunt in die peilingen ervoor zorgen dat het helemaal niet zo spannend is.
De peilingen spreken elkaar tegen, worst case scenario dat de peilingen er naast zitten gaat het alsnog dagen, zo niet weken duren.

Wat een zekerheid is is in elk geval dat het geen 2016 wordt en dat het binnen een paar uur bekend is.
pi_215483697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
De peilingen spreken elkaar tegen, worst case scenario dat de peilingen er naast zitten gaat het alsnog dagen, zo niet weken duren.

Wat een zekerheid is is in elk geval dat het geen 2016 wordt en dat het binnen een paar uur bekend is.
Als Trump dat aanvecht zal dat wel de waarheid zijn en als hij dat niet doet ook ;)
K zie Harris en de D's niet zo snel stampij maken a la trump.
pi_215483701
quote:

[..]

Als de Iowa Selzer peiling correct is en er dus bij de andere peilingen sprake is geweest van herding dan kan het vannacht wel degelijk al voorbij zijn. Want die peiling duidt op een dikke voorsprong van Harris.
pi_215483743
quote:

[..]

De peilingen spreken elkaar helemaal niet tegen. Hoe kom je daarbij?
Kijk als je puur en alleen al honderden willekeurige steekproeven doet, dan krijg je geen uitkomsten die netjes exact hetzelfde zijn, maar gewoon steekproefvariatie waardoor je rustig de ene keer een paar procentpunt minder hebt en de andere keer een paar procentpunt meer. En er zijn ook outliers die om wat voor reden dan ook nog wel wat verder weg liggen van het gemiddelde.
En bij dit soort peilingen praten we ook niet per se enkel over een willekeurige steekproef, maar wordt er allerlei demografische weging gedaan, zijn er house effects en ga zo maar door.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:11:27 #137
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215483758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
De peilingen spreken elkaar helemaal niet tegen. Hoe kom je daarbij?
Kijk als je puur en alleen al honderden willekeurige steekproeven doet, dan krijg je geen uitkomsten die netjes exact hetzelfde zijn, maar gewoon steekproefvariatie waardoor je rustig de ene keer een paar procentpunt minder hebt en de andere keer een paar procentpunt meer. En er zijn ook outliers die om wat voor reden dan ook nog wel wat verder weg liggen van het gemiddelde.
En bij dit soort peilingen praten we ook niet per se enkel over een willekeurige steekproef, maar wordt er allerlei demografische weging gedaan, zijn er house effects en ga zo maar door.
Kijk naar post 135 en Polymarket bijvoorbeeld
pi_215483777
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 12:06 schreef AnneX het volgende:
Wat ontzettend goed en duidelijk werd verteld door Michelle Obama: het gaat niet alleen om abortus, spontaan vanwege afwijkingen of abortus provocatie vanwege rape or incest!
Het gaat om vrouwen gezondheidszorg op Alle leeftijden!!!
Artsen durven zwangere vrouwen uit de trump-abortus-ban-staten die bij een verkeersongeluk betrokken waren en gewond zijn, nauwelijks of niet te behandelen.
Zij zijn de onaanraakbaren.
pi_215483780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kijk naar post 135 en Polymarket bijvoorbeeld
Polymarket heeft geen ruk met peilingen te maken. Da's gewoon een goksite.
En zo'n outlier als een Selzer poll in Iowa is toch precies in lijn met wat ik zeg?
We zien wel vaker dat mensen een outlier gebruiken als bewijs voor het feit dat er iets mis is met alle andere peilingen als dat toevallig past bij hun denkbeelden, maar vooralsnog krijg je geen scatterplot die op een willekeurige verzameling stippen lijkt. Integendeel, je zou eerder kunnen stellen dat er in sommige gevallen juist te weinig spreiding is.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:19:53 #140
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215483813
quote:

[..]
_O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Polymarket heeft geen ruk met peilingen te maken. Da's gewoon een goksite.
En zo'n outlier als een Selzer poll in Iowa is toch precies in lijn met wat ik zeg?
We zien wel vaker dat mensen een outlier gebruiken als bewijs voor het feit dat er iets mis is met alle andere peilingen als dat toevallig past bij hun denkbeelden, maar vooralsnog krijg je geen scatterplot die op een willekeurige verzameling stippen lijkt. Integendeel, je zou eerder kunnen stellen dat er in sommige gevallen juist te weinig spreiding is.
Doet mij denken aan:

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:21:48 #141
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215483827
twitter

https://twitter.com/stuartpstevens/status/1853586534471254346

Geen linkdump, gewoon een stukje nabije toekomst...
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:22:24 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483832
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Moet Trump maar bij elk stembureau een waarnemer zetten die hij vertrouwt en die alles nagaat, scheelt misschien weer wat nachtrust voor hem.
Waarnemers? Nee.

Trump gaat zelf tellen.
pi_215483841
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Waarnemers? Nee.

Trump gaat zelf tellen.
Alle miljoenen stembiljetten? Dan laat ie nog lang Joe Biden zijn gang gaan.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:26:10 #144
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Alle miljoenen stembiljetten? Dan laat ie nog lang Joe Biden zijn gang gaan.
1 voor mij.

1 voor H.. wacht, dat is een T toch? Trump! Ah mij dus

1 voor mij

1 voor Harris. Maar het is raar aangekruist. 1 voor mij

...
pi_215483866
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 14:42 schreef xzaz het volgende:

[..]
_O-

'stop dah count'
En wie weet krijgen we ook wel weer zo persco voor een pornovideotheek of zo eentje als waarbij het gezicht van Guilliani begon te smelten. Dat was ook wel vermakelijk allemaal.
pi_215483867
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
1 voor mij.

1 voor H.. wacht, dat is een T toch? Trump! Ah mij dus

1 voor mij

1 voor Harris. Maar het is raar aangekruist. 1 voor mij

...
:D Dan is zelfs N-Korea nog democratischer.
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:30:59 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
:D Dan is zelfs N-Korea nog democratischer.
Nja ben wel benieuwd of Trump, als hij herkozen wordt, idd wel oprot over 4 jaar. Ik weet het niet...
pi_215483891
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nja ben wel benieuwd of Trump, als hij herkozen wordt, idd wel oprot over 4 jaar. Ik weet het niet...
Kweet niet of hij dan nog leeft, misschien kroont Vance zich wel tot de president.
pi_215483894
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De grondwet is heilig daar, grapjes dat de president na zijn termijn niet weggaat en de grondwet overtreed is volgens mij DE reden dat wapenbezit in de grondwet is verankerd :D
Hell To The Liars
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:37:15 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215483919
De winnaar is al bekend.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:40:58 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_215483947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
De grondwet is heilig daar, grapjes dat de president na zijn termijn niet weggaat en de grondwet overtreed is volgens mij DE reden dat wapenbezit in de grondwet is verankerd :D
Ja maar de mensen die de wapens vasthouden in de VS zijn vooral.... trump stemmers. Er is een soort cult ontstaan dat Amerika (het 'echte' Amerika) gered moet worden.

Op 6 januari zag je daar al een voorproefje van.

Afijn, het zal mij verder een worst wezen wat daar gebeurd, maar de EU moet zeg wel beter gaan voorbereiden op een periode dat we er 'alleen' voor staan.
pi_215483957
Dit gaat hoe dan ook in tranen eindigen. Op korte termijn voor ons als Trump wint, voor ons op lange termijn als Harris wint
pi_215483964
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En wie weet krijgen we ook wel weer zo persco voor een pornovideotheek of zo eentje als waarbij het gezicht van Guilliani begon te smelten. Dat was ook wel vermakelijk allemaal.
Ik denk nog best vaak aan die persconferentie bij de Four Seasons Total Landscaping. Ronduit geweldig was dat _O_
pi_215483972
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:42 schreef byah het volgende:
Dit gaat hoe dan ook in tranen eindigen. Op korte termijn voor ons als Trump wint, voor ons op lange termijn als Harris wint
Waarom gaat het voor ons op de lange termijn precies in tranen eindigen als Harris wint?
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:46:09 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215483998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:43 schreef Monolith het volgende:

[..]
Waarom gaat het voor ons op de lange termijn precies in tranen eindigen als Harris wint?
Ik gok omdat er dan weer een grotere gek klaar zal worden gestoomd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 5 november 2024 @ 15:54:19 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215484072
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:42 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik denk nog best vaak aan die persconferentie bij de Four Seasons Total Landscaping. Ronduit geweldig was dat _O_
Een van de mijlpalen in de politieke geschiedenis van de VS.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215484164
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 15:33 schreef Droopie het volgende:

[..]
Tja, alleen zijn het nu de conservatieven die dit gedeelte het meest om armen. zodra dit recht tegen hun kan werken. Liberale bewapende millities (zoals tijdens de onafhankelijkheidsoorlog), zijn ze heel snel anti grondwet (wat precies recht doet aan conservativisme).
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:15:47 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215484253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Tja, alleen zijn het nu de conservatieven die dit gedeelte het meest om armen. zodra dit recht tegen hun kan werken. Liberale bewapende millities (zoals tijdens de onafhankelijkheidsoorlog), zijn ze heel snel anti grondwet (wat precies recht doet aan conservativisme).
Een kwestie van constitution, law and order, but not for me.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215484291
quote:

[..]
Mijn gok is omdat Trump vaak herhaalt dat Harris zo afschuwelijk slecht is.
pi_215484293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een kwestie van constitution, law and order, but not for me.
Een grondwet gaat in de grondbeginselen tegen de kern van het conservatisme, inderdaad. Want in een conservatieve samenleving, is er een duidelijke rangorde ('order') van klassen onder de bevolking. dus dan kun je nooit gelijke rechten hebben voor iedereen die er verblijft.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:21:05 #161
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484314
quote:
The 1st woman in line at a Fulton County polling site said she turned out for reproductive rights

Elizabeth Gonzales wasn’t sure she’d vote this presidential election, overwhelmed by the political chaos unleashed during the 2020 race in her home state of Georgia.

Yet two hours before polls opened Gonzales, an educator, was first in line to vote shortly after 5 a.m. at one of Fulton County’s 177 polling sites.

“I know that my voice counts and my voice needs to be heard,” she told CNN, sporting an ‘I’m a Georgia voter’ sticker.

Gonzales, in her 60s, did not want to name the candidate that earned her vote, but she said there’s one major issue that drove her to cast her ballot — women’s reproductive rights.

“The way husbands are sacrificing their wives, children are sacrificing their mothers and doctors are being threatened with jail time all because women need their reproductive rights,” she said. “Women have the right to their health. It should be between the health care providers and the woman.”

The issue of abortion also drove voter Asia Brownlee to the polls. She voted for Kamala Harris.

Originally from the battleground state of Michigan, Brownlee told CNN she became a permanent resident in the Peach State this year to make a difference.

“As an African American, and I come from a diverse background, I believe that women should have rights,” Brownlee, who is a travel nurse, said. “It’s our bodies, politicians should not be able to tell us what to do with our bodies, especially as an RN, health care is very important.”

Brownlee described the process of getting registered to vote as “tedious.” She said she had to place numerous phone calls to finally resolve becoming an active voter in Fulton County on the last day of early voting, but work hours forced her to put casting her ballot off until early Election Day.

“I’m able to make a difference. It’s very important. This is a crucial election,” she said on the importance of voting.
Vraag me af wanneer mannen voor het laatst massaal moesten organiseren om rechten te kunnen behouden die hun lichaam aangaan...
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:23:06 #162
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215484333
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Vraag me af wanneer mannen voor het laatst massaal moesten organiseren om rechten te kunnen behouden die hun lichaam aangaan...
Ja ik wil ook kunnen babymoorden :{
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:24:47 #163
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484348
CNN:
quote:
Balance of power results for the House could take a week or longer, Democratic campaign chief warns

Rep. Suzan DelBene, who leads the House Democrats’ campaign operation, told CNN on Tuesday that it could take a week or more before control of the House is officially determined.

As more voters choose to vote by mail, DelBene cautioned it could take just as long as the midterms in 2022 — when it took eight days to officially know which party won the House — or longer.

“Don’t be surprised if it’s going to take a little while for these races to close,” DelBene said in a phone interview on Election Day. “Some of these races are really, really close …. It might take a little while in close races, especially in a state like mine, where we’re still getting ballots in that are postmarked.”

DelBene, who represents Washington State, said she is preparing fellow Democrats for a delay based on last cycle’s election results, which were not official until November 16, 2022. Republicans won the House by only about 6,675 votes — the results of the five closest races. Some were decided by fewer than 1,000 votes.
-O-
pi_215484352
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Een paar jaar geleden werd iedereen opeens automatisch orgaandonor als je niet aangaf dat je dat niet wilde.

Mannen deden daar blijkbaar niet zo moeilijk over, geen demonstratie gezien.
Hell To The Liars
pi_215484382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:25 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een paar jaar geleden werd iedereen opeens automatisch orgaandonor als je niet aangaf dat je dat niet wilde.

Mannen deden daar blijkbaar niet zo moeilijk over, geen demonstratie gezien.
Wel een beetje vervelend als je dan bij de rij in de supermarkt staat en ze komen plots je nier halen inderdaad, maar ach, om daar nou voor te gaan demonstreren...
pi_215484395
twitter
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:32:23 #167
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215484422
Zie foto’s op nu.nl staan van lange rijen mensen voor stemlokalen. Onvoorstelbaar dat zoiets hier zou kunnen. Of kunnen die mensen ook allemaal per post stemmen?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:34:56 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215484443
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:23 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ja ik wil ook kunnen babymoorden :{
Je bent tegen abortus dus?
Weet je wat, als er in jouw lichaam dan iets zit wat jou vergiftigt of zelfs al dood is en jouw leven in gevaar brengt dan laten we het ook gewoon zitten.

Een vrouw die een miskraam heeft gehad mag de vrucht immers ook niet laten verwijderen, zelfs niet als het haar leven in gevaar brengt.

Buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Mag niet verwijderd worden, ongeacht het feit dat zo'n vrucht niet levensvatbaar is en het leven van de vrouw ernstig in gevaar brengt, sterker nog: eigenlijk is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te vergelijken met een zeer agressieve kankervorm, die dodelijk is als je er niet direct iets aan doet.

Maar jij hoeft dus geen behandeling als er bij jou beginnende alvleesklierkanker wordt vastgesteld begrijp ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215484461
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Zie foto’s op nu.nl staan van lange rijen mensen voor stemlokalen. Onvoorstelbaar dat zoiets hier zou kunnen. Of kunnen die mensen ook allemaal per post stemmen?
Dat ligt aan de staat:

All-mail betekent dat je standaard een biljet thuisgestuurd krijgt, no-excuse moet je erom vragen, excuse betekent dat je een reden nodig hebt om per post te mogen stemmen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:37:37 #170
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215484465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:34 schreef Leandra het volgende:
Maar jij hoeft dus geen behandeling als er bij jou beginnende alvleesklierkanker wordt vastgesteld begrijp ik.
Als mijn tijd gekomen is, is mijn tijd gekomen.
Verder een lang verhaal terwijl met afstand de grootste hoeveelheid abortussen gewoon zonder expliciete reden is (eigen keuze) of geldproblemen (maatschappelijk falen).

Als we 95% daarvan gewoon verbieden, dan kunnen we over die vijf procent een discussie voeren.
Over de uitzonderingen discusieëren is natuurlijk onzinnig :)
pi_215484478
Eigen keuze, dat moeten we niet willen met z'n allen natuurlijk.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:39:14 #172
438527 MissButterflyy
pi_215484480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:37 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Verder een lang verhaal terwijl met afstand de grootste hoeveelheid abortussen gewoon zonder expliciete reden is (eigen keuze) of geldproblemen (maatschappelijk falen).

Als we 95% daarvan gewoon verbieden, dan kunnen we over die vijf procent een discussie voeren.
:')
En jij bent man zeker?
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:40:30 #173
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215484489
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')
En jij bent man zeker?
Gewoon zeggen dat die niet aan z'n piemel mag zitten omdat dat vies is en dat we dat per wet gaan verbieden.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:45:28 #174
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215484524
quote:
Hierboven staat dat er 177 stemlokalen voor Fulton County zijn, met 897036 registered voters, dat is meer dan 5000 stemmers per stemlokaal. Echt bizar veel. In Nederland is dat rond de 1400.
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:45:52 #175
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215484529
Weet iemand trouwens wie dit is van de NOS?

https://nos.nl/collectie/(...)m-de-laatste-stemmen
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:45:58 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215484531
quote:

[..]

Nee, het punt is juist dat er helemaal geen discussie meer mogelijk is in de meeste staten dankzij deze absurde regelgeving, ook niet als het leven van de zwangere in gevaar is of de vrucht niet levensvatbaar is.

Er zijn al vrouwen doodgegaan door deze bizarre aanpassingen, ook medisch noodzakelijke abortussen of een curettage van een miskraam mogen niet meer, vrouwen wordt onnodig leed aangedaan en worden letterlijk in levensgevaar gebracht door de recente aanpassingen, en dat is vele malen kwalijker dan dat sommige mensen vinden dat een deel van de abortussen overbodig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215484538
quote:

Dus eigen keuzes van zwangere vrouwen wil je graag verbieden? En als het vanwege maatschappelijk falen is wil je graag dat er weer een kind in een falende familie bij komt? 8)7

Houd je van drama's in stand houden?
pi_215484544
twitter

twitter
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:47:58 #179
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484549
quote:
Meestal is per post wel mogelijk.

Kan me vaag herinneren dat er als kind gewoon boxen op straat stonden waarin je je stem vervroegd kon in stoppen. Heel onveilig volgens mij eigenlijk :@
pi_215484551
quote:
Zou het vanwege alle commotie, polarisatie en propaganda (ook wellicht door social media) de hoogste opkomst ooit worden? Er staat nogal wat op het spel uiteraard...
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:48:31 #181
438527 MissButterflyy
pi_215484553
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:45 schreef Zelva het volgende:

[..]
Hierboven staat dat er 177 stemlokalen voor Fulton County zijn, met 897036 registered voters, dat is meer dan 5000 stemmers per stemlokaal. Echt bizar veel. In Nederland is dat rond de 1400.
En neem aan dat sommige mensen ver moeten reizen naar een stemlokaal.
En wat ik zo zag op het plaatje zijn het juist de armere staten in het zuiden waar je meestal niet per post kan stemmen.
Ik vermoed dat veel mensen daardoor niet gaan stemmen. Stel, het loopt allemaal even niet zo lekker in je leven kan het te veel moeite zijn. Jammer.
pi_215484555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat ligt aan de staat:

[ afbeelding ]

All-mail betekent dat je standaard een biljet thuisgestuurd krijgt, no-excuse moet je erom vragen, excuse betekent dat je een reden nodig hebt om per post te mogen stemmen.
Haha, het zal in zo’n groot land vast onhaalbaar zijn maar ik ben blij dat het bij ons overal ongeveer hetzelfde is geregeld :P
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:50:22 #183
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215484569
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En neem aan dat sommige mensen ver moeten reizen naar een stemlokaal.
En wat ik zo zag op het plaatje zijn het juist de armere staten in het zuiden waar je meestal niet per post kan stemmen.
Ik vermoed dat veel mensen daardoor niet gaan stemmen. Stel, het loopt allemaal even niet zo lekker in je leven kan het te veel moeite zijn. Jammer.
Klopt, is ook gewoon een bekende Republikeinse tactiek om stembureaus zo onbereikbaar mogelijk te maken en tegelijkertijd stemmen per post zoveel mogelijk in te dammen, dat treft met name de armeren.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 16:51:32 #184
284411 crew  heywoodu
pi_215484578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:45 schreef Zelva het volgende:

[..]
Nou ja, een enorm deel van de mensen heeft natuurlijk al gestemd in de afgelopen weken (zo'n 4 miljoen in heel Georgia, van de - als ik het goed zie - 7 miljoen). Dat haalt er iets druk van af, maar dan nog is het enorm veel uiteraard :P
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:51:37 #185
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484579
Is overigens wel altijd een probleem geweest in de conservatieve staten.

Gebieden waar veel immigranten wonen, hebben vaak heel weinig stemlocaties waardoor de opkomst daar lager is. Vooral in het zuiden en midwest...
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:52:00 #186
438527 MissButterflyy
pi_215484584
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Meestal is per post wel mogelijk.

Kan me vaag herinneren dat er als kind gewoon boxen op straat stonden waarin je je stem vervroegd kon in stoppen. Heel onveilig volgens mij eigenlijk :@
Waar heb je gewoond in de VS?
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:54:53 #187
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484605
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar heb je gewoond in de VS?
Verschillende steden. Laatste officiële plek was Allentown in PA
pi_215484624
Een nieuw bericht:

Kamala Harris Slashes Donald Trump's Lead Among Men in Final Poll

Plus las ik op Reddit dat Harris 20 punten voor staat op trump bij de exit poll in New Hamsphire. Een klassiek republikeinse staat. Erg benieuwd.... begint voorzichtig hoopvol te lijken.
pi_215484628
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Verschillende steden. Laatste officiële plek was Allentown in PA
Je woont nu toch in North caroline, omdat je gestemd had?
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:59:37 #190
438527 MissButterflyy
pi_215484633
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:57 schreef Korenfok het volgende:
Een nieuw bericht:

Plus las ik op Reddit dat Harris 20 punten voor staat op trump bij de exit poll in New Hamsphire. Een klassiek republikeinse staat. Erg benieuwd.... begint voorzichtig hoopvol te lijken.
Het kan nog alle kanten opgaan, het is echt nog te vroeg er iets van te zeggen.
pi_215484675
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Haha, het zal in zo’n groot land vast onhaalbaar zijn maar ik ben blij dat het bij ons overal ongeveer hetzelfde is geregeld :P
Nou ja, bij de verkiezingen voor het EP dan weer niet. Daar kun je het nog het beste mee vergelijken.
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:05:15 #192
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215484676
quote:
Een nieuw bericht:

Keep your expectations low and you'll never be disappointed.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215484685
quote:

[..]
Dan stort de democratie daar in gezien de Maga sekte een verlies nooit zal accepteren
pi_215484687
quote:
Een nieuw bericht:

Dan kunnen we om 01.15 al gaan slapen vannacht.
Hell To The Liars
pi_215484696
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:45 schreef xzaz het volgende:
Weet iemand trouwens wie dit is van de NOS?

https://nos.nl/collectie/(...)m-de-laatste-stemmen
Maxime de Vries, staat in de omschrijving van de video. ;)
pi_215484698
quote:
Een nieuw bericht:

New Hampshire is geen klassiek Republikeinse staat:
https://www.270towin.com/states/New_Hampshire
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 17:08:35 #197
284411 crew  heywoodu
pi_215484707
quote:
Een nieuw bericht:

Als we nog in 1992 leefden was dit een ding inderdaad, na 1988 was het namelijk alleen nog maar 2000 dat New Hampshire Republikeins stemde :+
pi_215484717
Iowa zou al een vroege beslissing kunnen leveren, als die al naar Harris gaat dan zal dat beeld in de Swing states niet veel beter uitpakken voor Trump
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215484720
https://www.msn.com/nl-nl(...)f4583a6b293d61&ei=34

Wat Jori opvalt, is hoe weinig sommige Amerikanen met de verkiezingen bezig zijn. "De Amerikanen vinden het wel onverwacht wanneer ik als Nederlander voor de deur sta. Maar het is niet zo dat ik de dialogen aanga – ik kijk vooral mee. Eigenlijk lijkt het alsof wij in Nederland er meer mee bezig zijn dan veel Amerikanen hier in de VS. Ik heb mensen gesproken die zelfs helemaal niet wisten wanneer verkiezingsdag was of waarom Pennsylvania een belangrijke staat is."

Ik dacht ook dat iedere Amerikaan ermee bezig hield :D
pi_215484728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)f4583a6b293d61&ei=34

Wat Jori opvalt, is hoe weinig sommige Amerikanen met de verkiezingen bezig zijn. "De Amerikanen vinden het wel onverwacht wanneer ik als Nederlander voor de deur sta. Maar het is niet zo dat ik de dialogen aanga – ik kijk vooral mee. Eigenlijk lijkt het alsof wij in Nederland er meer mee bezig zijn dan veel Amerikanen hier in de VS. Ik heb mensen gesproken die zelfs helemaal niet wisten wanneer verkiezingsdag was of waarom Pennsylvania een belangrijke staat is."

Ik dacht ook dat iedere Amerikaan ermee bezig hield :D
De meeste Amerikanen die ik spreek zijn heel blij dat ze na vandaag weer van die fucking SMS spam af zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')