quote:Autoriteiten bereiden zich voor op geweld
De Amerikaanse autoriteiten treffen voorbereidingen voor mogelijke onrust rond de presidentsverkiezingen. De krant The Washington Post bericht dat nieuwe veiligheidshekken zijn neergezet bij het Witte Huis, het Capitool en het verblijf van vicepresident Kamala Harris in de hoofdstad Washington.
Veiligheidsdienst Secret Service komt ook met aanvullende veiligheidsmaatregelen bij het congrescentrum in West Palm Beach (Florida), waar presidentskandidaat Donald Trump een uitslagenavond organiseert. De politie in Washington meldt ondertussen dat vanaf maandagavond straten worden afgesloten voor de uitslagenavond van Harris. Die wordt daar gehouden in de Howard-universiteit. Vooralsnog benadrukt de politie dat er geen sprake is van een veiligheidsdreiging.
Sommige bedrijven in de stad nemen ondertussen hun eigen veiligheidsmaatregelen. Ramen worden dichtgetimmerd en hekken neergezet. Ondernemersorganisaties geven aan dat de bedrijven liever doorslaan in hun voorbereidingen dan schade oplopen als het toch tot geweld komt. Ook zou worden gevreesd dat mensen aan het plunderen slaan als de aandacht van de politie is afgeleid.
quote:Tientallen miljoenen Amerikanen hebben al voor de verkiezingsdag hun stem uitgebracht.
Het gaat volgens de krant The New York Times landelijk om bijna 75 miljoen mensen. In negen staten heeft meer dan de helft van de kiezers gestemd.
De krant schrijft dat dit jaar records zijn gebroken in twee belangrijke staten, North Carolina en Georgia. Daar hebben miljoenen mensen al voor de verkiezingsdag gestemd. Een vroeg stemmende Trump-aanhanger (77) in Pennsylvania vertelde de krant bij het inleveren van zijn stembiljet dat stemmen op de verkiezingsdag zelf met allerlei problemen gepaard kan gaan. 'Dan is het: 'de stemmachine werkt niet'. Of: 'we zitten zonder stembiljetten'. Of: 'we hebben geen stembiljetten ontvangen'.'
Pennsylvania, North Carolina en Georgia behoren tot de swingstates, waar beide kandidaten veel campagne voeren. Op veel andere plaatsen is dat minder zinvol omdat toch al vast lijkt te staan wie er gaat winnen. Staten gaan soms al decennia bij alle presidentsverkiezingen naar een kandidaat van de Democraten of de Republikeinen.
Peilingen voorspellen wel een nek-aan-nekrace in de swingstates: Nevada, North Carolina, Wisconsin, Arizona, Michigan, Georgia en Pennsylvania. De krant schrijft dat de verschillen daar in de laatste peilingen zo klein zijn dat ze binnen de foutmarge vallen.
Zoals al gebeurde nadat Biden won? Oh nee.quote:Op maandag 4 november 2024 10:26 schreef raptorix het volgende:
Het zal me niet verbazen als er bij winst van Harris een breuk tussen staten zullen ontstaan en dat sommige onafhankelijkheid zullen uitroepen.
Ik denk dat de woede nu dieper zit.quote:Op maandag 4 november 2024 10:46 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals al gebeurde nadat Biden won? Oh nee.
Dit. Harris is een leeg vat die continue vervalt in woordsalades en te weinig kennis heeft over veel onderwerpen, Trump is, tja, Trump. Het is pure armoede inderdaad.quote:Op maandag 4 november 2024 10:20 schreef Hathor het volgende:
Trump of Harris....wat een armoede zeg.
Valt me op dat hier op FOK! veel users zitten die moeite met vrouwen hebben. Jammer!quote:Op maandag 4 november 2024 11:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat hij een beetje vooringenomen is waarschijnlijk.
Nou meer tussen een liegende an veroordeelde crimineel Babbel en een niet te beste Knabbel.quote:Op maandag 4 november 2024 11:20 schreef TLC het volgende:
Zoveel miljoen Amerikanen en je hebt alleen maar de keuze tussen Knabbel en Babbel
Californië is al een extreemlinks bolwerk. Niets mis mee toch?quote:Op maandag 4 november 2024 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat de woede nu dieper zit.
Tjah en ook nog eens een enorm zooitje, geloof dat ze 26 miljard in daklozen probleem hebben gestopt en dat de audit commissie geen idee had waar dat geld is gebleven.quote:Op maandag 4 november 2024 11:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Californië is al een extreemlinks bolwerk. Niets mis mee toch?
Ik lees in die grap een sneer naar Trump en juist de klacht dat er mannen zijn die vanwege seksisme niet op Harris willen stemmen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Valt me op dat hier op FOK! veel users zitten die moeite met vrouwen hebben. Jammer!
Verkiezingsfraudeur klopt ook niet. Nog afgezien dat het afgelopen week in het nieuws was (onder meer Telegraaf) dat er een onderzoek loopt naar een bureau wat gelinkt is aan de Dems die kennelijk onder de loep liggen wegens mogelijke verkiezingsfraude.quote:Op maandag 4 november 2024 11:26 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Verkrachter ?
Heb ik iets gemist ?
Er staat ‘vrouw’, niet ‘Harris’. Daar reageer ik op…quote:Op maandag 4 november 2024 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees in die grap een sneer naar Trump en juist de klacht dat er mannen zijn die vanwege seksisme niet op Harris willen stemmen.
Dat zou een terechte klacht zijn als het inderdaad zo is, alleen is er met Harris zoveel meer mis dat het wel heel gemakkelijk is om het daarop te gooien.
Volgens mij kun je ook nog kiezen voor één van de chipmunks?quote:Op maandag 4 november 2024 11:20 schreef TLC het volgende:
Zoveel miljoen Amerikanen en je hebt alleen maar de keuze tussen Knabbel en Babbel
Kijk House of Cards op netflix ...als je dat gezien hebt dan geloof je allesquote:Op maandag 4 november 2024 11:35 schreef MisterFox het volgende:
https://www.bnr.nl/podcas(...)-binnenkant-uit-ziet
Hoorde dit net op de radio. Echt verschrikkelijk hoe het er nu aan toe gaat daar, crimineel gewoon.
Ja, nogal. https://en.m.wikipedia.or(...)sconduct_allegationsquote:Op maandag 4 november 2024 11:26 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Verkrachter ?
Heb ik iets gemist ?
Klopt. Maar dat lees ik toch echt als verwijzing naar de (mi onterechte) klacht dat niet stemmen op Harris een uiting is van seksisme. En bij Harris natuurlijk ook racisme.quote:Op maandag 4 november 2024 11:36 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Er staat ‘vrouw’, niet ‘Harris’. Daar reageer ik op…
Lijkt me duidelijk toch. Onbegrijpelijk dat mensen overwegen om op hem te stemmen, of hem te verdedigen. En heel veel mensen doen dit omdat hun haat voor vrouwen blijkbaar groter is dan hun haat voor verkrachters, fraudeurs, fascisten en criminelen.quote:
Jij maakt dit nu zelf een issue.quote:
Oh ik dacht dat het jóuw mening was.quote:Op maandag 4 november 2024 11:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk toch. Onbegrijpelijk dat mensen overwegen om op hem te stemmen, of hem te verdedigen. En heel veel mensen doen dit omdat hun haat voor vrouwen blijkbaar groter is dan hun haat voor verkrachters, fraudeurs, fascisten en criminelen.
Wat is er allemaal mis met Harris?quote:Op maandag 4 november 2024 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik lees in die grap een sneer naar Trump en juist de klacht dat er mannen zijn die vanwege seksisme niet op Harris willen stemmen.
Dat zou een terechte klacht zijn als het inderdaad zo is, alleen is er met Harris zoveel meer mis dat het wel heel gemakkelijk is om het daarop te gooien.
Gokje: ze is een vrouw en ze heeft een kleurtje.quote:Op maandag 4 november 2024 11:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat is er allemaal mis met Harris?
Voor heel veel Amerikanen: haar denkbeelden uit het verleden (en waarschijnlijk ook heden). Het feit dat ze als ze zelf antwoorden moet verzinnen inhoudelijk ontstellend zwak is. Haar onbegrip over economische zaken (terwijl d nota bene economie heeft gestudeerd). Haar onbenul ten aanzien van buitenlandbeleid. Haar luiheid. Het feit dat ze heel slecht kan samenwerken. Haar onoprechtheid. Het verstoppertje spelen. Haar naïviteit.quote:Op maandag 4 november 2024 11:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou ja zeg.quote:Op maandag 4 november 2024 11:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat het jóuw mening was.
Ja, zo denken eencelligen nu eenmaal. Dat je ofwel op Harris stemt, ofwel een seksist en racist bent. Want natuurlijk moet je op een vrouw met een kleurtje stemmen…quote:Op maandag 4 november 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gokje: ze is een vrouw en ze heeft een kleurtje.
Eencelligen stemmen op Trump. En daar zijn er in Amerika blijkbaar heel veel van. Als je op een seksist en racist stemt, dan ben je zelf ook een seksist en racist.quote:Op maandag 4 november 2024 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, zo denken eencelligen nu eenmaal. Dat je ofwel op Harris stemt, ofwel een seksist en racist bent. Want natuurlijk moet je op een vrouw met een kleurtje stemmen…
(Wie is er dan de seksist en racist?)
En dat zijn grotere problemen dan het zijn van een fascist, pathologische leugenaar, crimineel, verkrachter en fraudeur?quote:Op maandag 4 november 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor heel veel Amerikanen: haar denkbeelden uit het verleden (en waarschijnlijk ook heden). Het feit dat ze als ze zelf antwoorden moet verzinnen inhoudelijk ontstellend zwak is. Haar onbegrip over economische zaken (terwijl d nota bene economie heeft gestudeerd). Haar onbenul ten aanzien van buitenlandbeleid. Haar luiheid. Het feit dat ze heel slecht kan samenwerken. Haar onoprechtheid. Het verstoppertje spelen. Haar naïviteit.
Even een greep uit wat stemmers aldaar een goede reden vinden om nooit op haar te willen stemmen.
Dat is niet mogelijk. Dat moet een gouverneur doen en die wordt dan meteen opgepakt door het federale leger.quote:Op maandag 4 november 2024 10:26 schreef raptorix het volgende:
Het zal me niet verbazen als er bij winst van Harris een breuk tussen staten zullen ontstaan en dat sommige onafhankelijkheid zullen uitroepen.
Ugh, het is zo frustrerend dat bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen alles draait om die paar swingstates. Het voelt gewoon super oneerlijk dat stemmen in de meeste andere staten bijna niks uitmaken. Het systeem is echt achterhaald, en het zou zoveel beter zijn als elke stem écht evenveel zou tellen. Come on, het is 2024, tijd voor verandering toch?quote:Op maandag 4 november 2024 10:16 schreef Frutsel het volgende:
De bottleneck zit hem bij de Amerikaanse verkiezingen altijd in de zogenaamde "Swing States". Staten waar veelal door kiezers geswitched wordt tussen Democratisch of Republikeins en veelal worden de verkiezingen door die staten beslist. Ook dit jaar is dat het geval. De Swingstates (ook wel Battlegrounds genoemd) zijn nu:
Arizona, Nevada, Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, North Carolina, Georgia,
Vrijwel dit hele rijtje is op beide kandidaten van toepassing, dus ik wens ze veel succes met de keuze aldaar.quote:Op maandag 4 november 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor heel veel Amerikanen: haar denkbeelden uit het verleden (en waarschijnlijk ook heden). Het feit dat ze als ze zelf antwoorden moet verzinnen inhoudelijk ontstellend zwak is. Haar onbegrip over economische zaken (terwijl d nota bene economie heeft gestudeerd). Haar onbenul ten aanzien van buitenlandbeleid. Haar luiheid. Het feit dat ze heel slecht kan samenwerken. Haar onoprechtheid. Het verstoppertje spelen. Haar naïviteit.
Even een greep uit wat stemmers aldaar een goede reden vinden om nooit op haar te willen stemmen.
Jouw eendimensionale kijk op de wereld spreekt niet voor je.quote:Op maandag 4 november 2024 11:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eencelligen stemmen op Trump. En daar zijn er in Amerika blijkbaar heel veel van. Als je op een seksist en racist stemt, dan ben je zelf ook een seksist en racist.
De meeste mensen vinden Trump een eikel, ook de mensen die op hem stemmen. Maar de verkiezing draait niet om 'wie vindt u de meest aimabele van de twee'. Men kijkt vooral naar het beleid en wat men daarvan vindt.quote:Op maandag 4 november 2024 11:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
En dat zijn grotere problemen dan het zijn van een fascist, pathologische leugenaar, crimineel, verkrachter en fraudeur?
Mij werd gevraagd wat er mis zou zijn aan Harris.quote:Op maandag 4 november 2024 12:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vrijwel dit hele rijtje is op beide kandidaten van toepassing, dus ik wens ze veel succes met de keuze aldaar.
In ieder geval niet bij de daklozen, want in California alleen al zijn er daar 186.000 van. Je breekt daar bijna letterlijk je nek over de daklozen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah en ook nog eens een enorm zooitje, geloof dat ze 26 miljard in daklozen probleem hebben gestopt en dat de audit commissie geen idee had waar dat geld is gebleven.
Dat was ook het hele punt, en het probleem lijkt alleen maar erger te worden.quote:Op maandag 4 november 2024 12:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
In ieder geval niet bij de daklozen, want in California alleen al zijn er daar 186.000 van. Je breekt daar bijna letterlijk je nek over de daklozen.
En hoe gaat Trump dat oplossen dan?quote:Op maandag 4 november 2024 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat was ook het hele punt, en het probleem lijkt alleen maar erger te worden.
Nou, de gemiddelde Amerikaan is vrij conservatief. Als je als Dems dan een vrouw naar voren schuift als kandidaat, verkleint dat je kansen aanzienlijk. Als die vrouw dan ook nog eens een kleurtje heeft, heb je er helemaal niks van begrepen, en kun je Trump net zo goed meteen de zege geven.quote:Op maandag 4 november 2024 11:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat zag ik inderdaad.quote:Op maandag 4 november 2024 12:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mij werd gevraagd wat er mis zou zijn aan Harris.
Het bestaan van het kiescollege is historisch te verklaren als een tegemoetkoming aan de zuidelijke slavenstaten. Het college is opgericht door het grondwettelijk congres van Philadelphia. Elke slaaf telde voor 3/5 mee in het bepalen van het aantal kiesmannen waarop een staat recht had.quote:Op maandag 4 november 2024 12:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ugh, het is zo frustrerend dat bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen alles draait om die paar swingstates. Het voelt gewoon super oneerlijk dat stemmen in de meeste andere staten bijna niks uitmaken. Het systeem is echt achterhaald, en het zou zoveel beter zijn als elke stem écht evenveel zou tellen. Come on, het is 2024, tijd voor verandering toch?
Door er dikke vette schijt aan te hebben en gewoon elke dag 18 holes te lopen op de golfbaan, net zoals in zijn eerste periode.quote:Op maandag 4 november 2024 12:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En hoe gaat Trump dat oplossen dan?
Vraag het hem zelf.quote:Op maandag 4 november 2024 12:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En hoe gaat Trump dat oplossen dan?
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan naar de redenen om niet op de Democraten, laat staan op Harris te willen stemmen en daar staat echt niet bij 'kleurtje' en 'vagina'.quote:Op maandag 4 november 2024 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, de gemiddelde Amerikaan is vrij conservatief. Als je als Dems dan een vrouw naar voren schuift als kandidaat, verkleint dat je kansen aanzienlijk. Als die vrouw dan ook nog eens een kleurtje heeft, heb je er helemaal niks van begrepen, en kun je Trump net zo goed meteen de zege geven.
Uhmm, het is echt supermakkelijk om te klagen over hoe Californië met dakloosheid omgaat, maar hallo, het is een mega-ingewikkeld probleem. Je kan dat echt niet fixen met alleen wat loze beloftes of simpele oplossingen. Wat we nodig hebben, zijn echte plannen die dingen als de huurprijzen, mentale gezondheid, en verslaving aanpakken. Dus ja, ik ben serieus benieuwd wat de oplossingen van Trump dan is? Blijkbaar weet jij dat die oplossing beter is?quote:
Ik weet niet wat je allemaal zegt, maar ik zeg alleen dat er 24 miljard verdwenen is zonder dat men kan aangeven waar dat geld is, ik heb helemaal geen oordeel over Trump en Harris.quote:Op maandag 4 november 2024 12:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Uhmm, het is echt supermakkelijk om te klagen over hoe Californië met dakloosheid omgaat, maar hallo, het is een mega-ingewikkeld probleem. Je kan dat echt niet fixen met alleen wat loze beloftes of simpele oplossingen. Wat we nodig hebben, zijn echte plannen die dingen als de huurprijzen, mentale gezondheid, en verslaving aanpakken. Dus ja, ik ben serieus benieuwd wat de oplossingen van Trump dan is? Blijkbaar weet jij dat die oplossing beter is?
Oké, nou ja ze hadden niet zoveel keuze denk ik nadat Biden eindelijk de handdoek in de ring gooide. Als hij eerder de eer aan zichzelf had gehouden was er nog tijd geweest een heel nieuw iemand naar voren te schuiven. Maar inhoudelijk is er weinig op haar aan te merken dus, volgens jou?quote:Op maandag 4 november 2024 12:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, de gemiddelde Amerikaan is vrij conservatief. Als je als Dems dan een vrouw naar voren schuift als kandidaat, verkleint dat je kansen aanzienlijk. Als die vrouw dan ook nog eens een kleurtje heeft, heb je er helemaal niks van begrepen, en kun je Trump net zo goed meteen de zege geven.
Het probleem met Harris is met name dat ze helemaal niet duidelijk maakt wat ze wil en hoe, nu geldt dit ook voor Trump, maar dat is een ander verhaal.quote:Op maandag 4 november 2024 12:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, nou ja ze hadden niet zoveel keuze denk ik nadat Biden eindelijk de handdoek in de ring gooide. Als hij eerder de eer aan zichzelf had gehouden was er nog tijd geweest een heel nieuw iemand naar voren te schuiven. Maar inhoudelijk is er weinig op haar aan te merken dus, volgens jou?
Ok, ik snap wat je zegt als het je alleen om die verdwenen miljarden gaat, dat is echt wel shady. Maar eerlijk, het hele daklozenprobleem is super ingewikkeld, en ja, het is echt een issue dat er niet genoeg duidelijkheid is over die uitgaven. Maar dat betekent niet automatisch dat er een simpele oplossing bestaat of dat een andere aanpak zomaar alles zou fixen. Mijn punt is meer: als je kritiek hebt, moet je ook kunnen aangeven wat dan wél zou werken, want het is echt niet zo makkelijk, ongeacht wie de baas is.quote:Op maandag 4 november 2024 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je allemaal zegt, maar ik zeg alleen dat er 24 miljard verdwenen is zonder dat men kan aangeven waar dat geld is, ik heb helemaal geen oordeel over Trump en Harris.
Oké, heb je daar ook voorbeelden van?quote:Op maandag 4 november 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Trump heeft dom maar overtuigend lullen als talent verheven, het maakt echt niet uit wat die zegt. Dat geeft een voorsprong want zeker in de VS is hoe je overkomt veel belangrijker dan wat je zegt.quote:Op maandag 4 november 2024 12:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem met Harris is met name dat ze helemaal niet duidelijk maakt wat ze wil en hoe, nu geldt dit ook voor Trump, maar dat is een ander verhaal.
Dat is ook het hele punt, het is niet zo dat dat geld gejat is, het punt is met name dat men op geen enkele manier kan aantonen of dat geld effectief is geweest. Dat is wellicht nog erger dan foute beslissingen nemen, nu weet je helemaal niks.quote:Op maandag 4 november 2024 12:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ok, ik snap wat je zegt als het je alleen om die verdwenen miljarden gaat, dat is echt wel shady. Maar eerlijk, het hele daklozenprobleem is super ingewikkeld, en ja, het is echt een issue dat er niet genoeg duidelijkheid is over die uitgaven. Maar dat betekent niet automatisch dat er een simpele oplossing bestaat of dat een andere aanpak zomaar alles zou fixen. Mijn punt is meer: als je kritiek hebt, moet je ook kunnen aangeven wat dan wél zou werken, want het is echt niet zo makkelijk, ongeacht wie de baas is.
Niet echt een goede reden om dan maar op een couppleger en Poetintrekpop te gaan stemmen.quote:Op maandag 4 november 2024 11:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij wordt er van beschuldigd , maar is er niet voor veroordeeld.quote:Op maandag 4 november 2024 11:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, nogal. https://en.m.wikipedia.or(...)sconduct_allegations
Standpunt uit het verleden: anti-fracking, medicare for all (goed idee, maar de kiezer wil het niet), gratis sex change operations voor illegalen, enz.quote:Op maandag 4 november 2024 12:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, heb je daar ook voorbeelden van?
Alleen is Trump geen van beiden…quote:Op maandag 4 november 2024 13:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Niet echt een goede reden om dan maar op een couppleger en Poetintrekpop te gaan stemmen.
Volgens mij wilt het grote deel van het land een nationale gezondheidszorg alleen de lobby's willen nietquote:Op maandag 4 november 2024 13:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Standpunt uit het verleden: anti-fracking, medicare for all (goed idee, maar de kiezer wil het niet), gratis sex change operations voor illegalen, enz.
Zwakke antwoorden: zie 60 minutes.
Economie: noemt bv als voorbeeld van bestrijden van inflatie verruiming van monetair beleid/gratis geld bijprinten, want juist een inflatoir effect heeft.
Buitenland beleid: nooit in geïnteresseerd geweest en ze weet er ook weinig van. Heeft geen idee, maar dat maakt haar ook zo’n geweldige prooi voor Cheney cs.
Luiheid: weigert haar stukken te lezen. Sterker nog: wenst heel veel briefings niet te ontvangen…
Voldoende inmiddels?
Oké, dank je wel voor de toelichting. Ik kan er weinig tegenin brengen want zo goed volg ik de politiek daar niet, maar was wel even benieuwd.quote:Op maandag 4 november 2024 13:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Standpunt uit het verleden: anti-fracking, medicare for all (goed idee, maar de kiezer wil het niet), gratis sex change operations voor illegalen, enz.
Economie: noemt bv als voorbeeld van bestrijden van inflatie verruiming van monetair beleid/gratis geld bijprinten, want juist een inflatoir effect heeft.
Buitenland beleid: nooit in geïnteresseerd geweest en ze weet er ook weinig van. Heeft geen idee, maar dat maakt haar ook zo’n geweldige prooi voor Cheney cs.
Luiheid: weigert haar stukken te lezen. Sterker nog: wenst heel veel briefings niet te ontvangen…
Voldoende inmiddels?
Allegationsquote:Op maandag 4 november 2024 11:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, nogal. https://en.m.wikipedia.or(...)sconduct_allegations
Nou, dan heb je behoorlijk onder een steen gelegen ja.quote:Op maandag 4 november 2024 11:26 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Verkrachter ?
Heb ik iets gemist ?
Hij heeft de schijn sowieso tegen zich, gezien z'n uitspraken over vrouwen en z'n historie met Epstein.quote:Op maandag 4 november 2024 14:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dan heb je behoorlijk onder een steen gelegen ja.
Echt hè.quote:Op maandag 4 november 2024 11:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
En dat zijn grotere problemen dan het zijn van een fascist, pathologische leugenaar, crimineel, verkrachter en fraudeur?
quote:Op maandag 4 november 2024 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Verkiezingsfraudeur klopt ook niet.
Als we dat allemaal als waar aannemen, dan is het maar goed dat ze het tegen iemand opneemt die nog veel slechter en dommer is in al deze minpunten. Dat is het probleem met 2 partijen...je stemt uiteindelijk altijd op de minst slechte. En Trump is minder geinteresseerd in buitenlands beleid, minder geinteresseerd in briefings, switcht standpunten a la minute, geeft nog zakkere antwoorden in willekeurig elk interview en is bovenal een pathologische leugenaar, veroordeeld voor fraude en een verkrachter met zeer, zeer dubieuze uitspraken in het verleden.quote:Op maandag 4 november 2024 13:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voldoende inmiddels?
Is hij daar veroordeeld dan ?quote:Op maandag 4 november 2024 14:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dan heb je behoorlijk onder een steen gelegen ja.
Omdat het de verenigde staten zijn en al die verschillende staten uiteindelijk samen de POTUS kiezen.quote:Op maandag 4 november 2024 12:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ugh, het is zo frustrerend dat bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen alles draait om die paar swingstates. Het voelt gewoon super oneerlijk dat stemmen in de meeste andere staten bijna niks uitmaken. Het systeem is echt achterhaald, en het zou zoveel beter zijn als elke stem écht evenveel zou tellen. Come on, het is 2024, tijd voor verandering toch?
Nee, omdat ze daar een achterlijk kiessysteem hebben met kiesmannen.quote:Op maandag 4 november 2024 15:02 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Omdat het de verenigde staten zijn en al die verschillende staten uiteindelijk samen de POTUS kiezen.
In Nederland werkt het al niet als je kijkt naar de inkomensongelijkheid en verzieningen tussen randstad en platteland, in een groot land als de VS zou je de helft van de staten zo kunnen wegstrepen en puur op de grote metropolen focussen voor stemvee.
Biden is in die vier jaar het witte huis niet uit geweest, de VS is de afgelopen vier jaar afwezig geweest op het wereldtoneel.quote:Op maandag 4 november 2024 14:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als we dat allemaal als waar aannemen, dan is het maar goed dat ze het tegen iemand opneemt die nog veel slechter en dommer is in al deze minpunten. Dat is het probleem met 2 partijen...je stemt uiteindelijk altijd op de minst slechte. En Trump is minder geinteresseerd in buitenlands beleid, minder geinteresseerd in briefings, switcht standpunten a la minute, geeft nog zakkere antwoorden in willekeurig elk interview en is bovenal een pathologische leugenaar, veroordeeld voor fraude en een verkrachter met zeer, zeer dubieuze uitspraken in het verleden.
Ik snap dat veel Amerikanen heel erg in wij vs zij denken en dat allemaal voor lief nemen, want 'het is onze Trump' of dat ze al deze feitelijkheden niet als nieuws binnenkrijgen en dat het daardoor nog erg spannend is. Maar eigenlijk is het vooral heel treurig.
Waar baseer je dat op? Graag concrete zaken en niet iets wat wat rechtstreeks uit de campagne van Trump komt.quote:Op maandag 4 november 2024 15:09 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Biden is in die vier jaar het witte huis niet uit geweest, de VS is de afgelopen vier jaar afwezig geweest op het wereldtoneel.
Ik zie het Kamala ook niet doen, het interesseert haar niet, ze heeft niet de kennis en niet de social skills om op het wereldtoneel te functioneren. Die vrouw is zo incapable als het maar kan.
Wat is dat voor onzinquote:Op maandag 4 november 2024 15:09 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Biden is in die vier jaar het witte huis niet uit geweest, de VS is de afgelopen vier jaar afwezig geweest op het wereldtoneel.
Ik zie het Kamala ook niet doen, het interesseert haar niet, ze heeft niet de kennis en niet de social skills om op het wereldtoneel te functioneren. Die vrouw is zo incapable als het maar kan.
Nee, 56% van de kiezers zou tegen zijn aldus een heel recente peiling.quote:Op maandag 4 november 2024 14:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Volgens mij wilt het grote deel van het land een nationale gezondheidszorg alleen de lobby's willen niet
Je mag ook gewoon schrijven dat je de politiek in de VS niet volgt, maar in de Nederlandse pers hebt gelezen dat Trump de verpersoonlijking is van het kwaad.quote:Op maandag 4 november 2024 14:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als we dat allemaal als waar aannemen, dan is het maar goed dat ze het tegen iemand opneemt die nog veel slechter en dommer is in al deze minpunten. Dat is het probleem met 2 partijen...je stemt uiteindelijk altijd op de minst slechte. En Trump is minder geinteresseerd in buitenlands beleid, minder geinteresseerd in briefings, switcht standpunten a la minute, geeft nog zakkere antwoorden in willekeurig elk interview en is bovenal een pathologische leugenaar, veroordeeld voor fraude en een verkrachter met zeer, zeer dubieuze uitspraken in het verleden.
Ik snap dat veel Amerikanen heel erg in wij vs zij denken en dat allemaal voor lief nemen, want 'het is onze Trump' of dat ze al deze feitelijkheden niet als nieuws binnenkrijgen en dat het daardoor nog erg spannend is. Maar eigenlijk is het vooral heel treurig.
Het is een vrij logisch systeem.quote:Op maandag 4 november 2024 15:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, omdat ze daar een achterlijk kiessysteem hebben met kiesmannen.
Dat is niet meer van deze tijd.
Maar de Amerikaanse politiek zit al decennialang vastgeroest. Dat gaat niet veranderd.
Het zou interessant zijn als beide partijen bijv. twee kandidaten naar voren mogen schuiven. Dan heb je uit vier te kiezenquote:Op maandag 4 november 2024 15:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, omdat ze daar een achterlijk kiessysteem hebben met kiesmannen.
Dat is niet meer van deze tijd.
Maar de Amerikaanse politiek zit al decennialang vastgeroest. Dat gaat niet veranderd.
Bron?quote:Op maandag 4 november 2024 15:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, 56% van de kiezers zou tegen zijn aldus een heel recente peiling.
Nee, mensen willen goed beleid, een sterke economie, een grensovergang die onder controle is en rust in geopolitieke sferen. Harris zal dat simpelweg niet leveren. Dan kun je wijzen naar onveranderlijke kenmerken, maar daar heeft het helemaal niets mee te maken.quote:Op maandag 4 november 2024 11:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk toch. Onbegrijpelijk dat mensen overwegen om op hem te stemmen, of hem te verdedigen. En heel veel mensen doen dit omdat hun haat voor vrouwen blijkbaar groter is dan hun haat voor verkrachters, fraudeurs, fascisten en criminelen.
Ik dacht dat het om de kiezer ging?quote:Op maandag 4 november 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een vrij logisch systeem.
Zou jij voor Europese verkiezingen one man, one vote willen? Dan hebben de kleine landen meteen niets meer te vertellen.
Ja, probeer je opponent te demoniserenquote:Dit soort klachten lees je vooral bij mensen die gewoon een 1 partij stelsel willen in de VS. Enge mensen zijn dat. Fascisten.
Je hebt natuurlijk al de voorverkiezingen.quote:Op maandag 4 november 2024 15:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het zou interessant zijn als beide partijen bijv. twee kandidaten naar voren mogen schuiven. Dan heb je uit vier te kiezen
En zo'n twintig partijen stelsel in Nederland is ook onbegonnen werk.
Trump levert dat ook niet.quote:Op maandag 4 november 2024 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, mensen willen goed beleid, een sterke economie, een grensovergang die onder controle is en rust in geopolitieke sferen. Harris zal dat simpelweg niet leveren. Dan kun je wijzen naar onveranderlijke kenmerken, maar daar heeft het helemaal niets mee te maken.
De enige reden waarom bepaalde mensen dat willen is omdat het dan effectief een eenpartijstelsel wordt. Je ziet dan ook voornamelijk terug bij progressief liberale en progressief linkse mensen die de Republikeinse Partij hekelen.quote:Op maandag 4 november 2024 15:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een vrij logisch systeem.
Zou jij voor Europese verkiezingen one man, one vote willen? Dan hebben de kleine landen meteen niets meer te vertellen.
Dit soort klachten lees je vooral bij mensen die gewoon een 1 partij stelsel willen in de VS. Enge mensen zijn dat. Fascisten.
Jawel, en zijn vorige termijn als president heeft dit ook aangetoond.quote:
Ja, dat wordt gewoon goed gepraat.quote:
Er is van alles op haar aan te merken, vooral in interviews komt ze op zijn zachtst gezegd gewoon over als een labiele vrouw. Bekijk maar eens wat van haar uitspraken op youtube oid. Het mens is gewoon niet geschikt om een land te leiden.quote:Op maandag 4 november 2024 12:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oké, nou ja ze hadden niet zoveel keuze denk ik nadat Biden eindelijk de handdoek in de ring gooide. Als hij eerder de eer aan zichzelf had gehouden was er nog tijd geweest een heel nieuw iemand naar voren te schuiven. Maar inhoudelijk is er weinig op haar aan te merken dus, volgens jou?
Nee, totaal niet..quote:Op maandag 4 november 2024 16:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De enige reden waarom bepaalde mensen dat willen is omdat het dan effectief een eenpartijstelsel wordt. Je ziet dan ook voornamelijk terug bij progressief liberale en progressief linkse mensen die de Republikeinse Partij hekelen.
[..]
Jawel, en zijn vorige termijn als president heeft dit ook aangetoond.
Nee hoor. Trump zijn gedrag rond de verkiezingen van 2020, was heel erg problematisch. Desondanks is hij een betere keus dan Harris, dit zegt veel over wat een erbarmelijk slechte kandidate zij is.quote:Op maandag 4 november 2024 16:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat wordt gewoon goed gepraat.
Het is gewoon een clown world geworden.
🤡
En daar tegenover staat een bejaarde die de grootst mogelijke onzin uit kraamt.quote:Op maandag 4 november 2024 16:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is van alles op haar aan te merken, vooral in interviews komt ze op zijn zachtst gezegd gewoon over als een labiele vrouw. Bekijk maar eens wat van haar uitspraken op youtube oid. Het mens is gewoon niet geschikt om een land te leiden.
En zo iemand mag van jou opnieuw president worden.quote:Op maandag 4 november 2024 16:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor. Trump zijn gedrag rond de verkiezingen van 2020, was heel erg problematisch.
Dit zegt vooral iets over jou.quote:Desondanks is hij een betere keus dan Harris, dit zegt veel over wat een erbarmelijk slechte kandidate zij is.
Waarom beantwoord je mijn vraag niet over of jij vindt dat we in de EU ook naar een one man, one vote systeem moeten?quote:Op maandag 4 november 2024 16:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik dacht dat het om de kiezer ging?
Verder heeft niet elke staat hetzelfde aantal kiesmannen.
[..]
Ja, probeer je opponent te demoniseren
Jazeker, als hij goed beleid maakt inderdaad. De realiteit is namelijk dat Trump uiteindelijk de verkiezingsuitslag gewoon heeft geaccepteerd en het Witte Huis heeft verlaten.quote:Op maandag 4 november 2024 16:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
En zo iemand mag van jou opnieuw president worden.
Heel bijzonder.
[..]
Dit zegt vooral iets over jou.
Dat Kamala Harris een erbarmelijke slechte kandidate is zegt iets over mij? Raar standpunt.quote:
Nee, jij negeert dat het de VERENIGDE STATEN zijn. Het is helemaal niet zo relevant wat het merendeel van alle inwoners van alle staten wil. Het zijn de staten die gezamenlijk bepalen wie er op federaal niveau aan de touwtjes mogen trekken.quote:Op maandag 4 november 2024 16:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, totaal niet..
Verder wel grappig dat je bang bent dat de Republikeinen nooit meer zullen winnen als de kiezer het voor het zeggen heeft..
Dat zegt eigenlijk al genoeg.
Meh, mijn hele e-reader staat vol met gelezen boeken en biografieen over hem. Trump is een fenomeen.quote:Op maandag 4 november 2024 15:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon schrijven dat je de politiek in de VS niet volgt, maar in de Nederlandse pers hebt gelezen dat Trump de verpersoonlijking is van het kwaad.
Je bent gewoon bang dat de Republikeinen nooit meer winnen als de president rechtstreeks gekozen wordt..quote:Op maandag 4 november 2024 16:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, jij negeert dat het de VERENIGDE STATEN zijn. Het is helemaal niet zo relevant wat het merendeel van alle inwoners van alle staten wil. Het zijn de staten die gezamenlijk bepalen wie er op federaal niveau aan de touwtjes mogen trekken.
Bijzonder om een verkrachter een fenomeen te noemenquote:Op maandag 4 november 2024 16:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Meh, mijn hele e-reader staat vol met gelezen boeken en biografieen over hem. Trump is een fenomeen.
Ik weet hoe de man is en waar hij voor staat. Ik ga er eerder vanuit dat jij een zeer gemankeerde blik op de beste man hebt omdat hij wellicht ideologisch hier en daar wat overlap vertoont.
Als jij ook maar enige echte kennis van hem hebt dan weet je dat Everything Trump touches dies vrij dicht bij zijn kern komt.
Ik vraag me af hoeveel dit zegt. Er zijn namelijk ook pollers of analisten die er 'altijd goed bij zaten' die het tegenovergestelde van dat zeggen.quote:Op maandag 4 november 2024 15:35 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Atlas zat er in 2020 het dichtstbij qua voorspellingen vooraf...
Benieuwd of ze het nu weer juist hebben... dan zou Trump bijna alle Swingstates winnen...
Die accepteert hij nog steeds niet.quote:Op maandag 4 november 2024 16:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jazeker, als hij goed beleid maakt inderdaad. De realiteit is namelijk dat Trump uiteindelijk de verkiezingsuitslag gewoon heeft geaccepteerd
Nadat de bestorming van het kapitool was mislukt.quote:en het Witte Huis heeft verlaten.
Dat jij je mening als feit deponeert.quote:[..]
Dat Kamala Harris een erbarmelijke slechte kandidate is zegt iets over mij? Raar standpunt.
In Groningen heeft het Forum (cultuur centrum en bibliotheek) een hele tentoonstelling gewijd aan Trump.quote:Op maandag 4 november 2024 16:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder om een verkrachter een fenomeen te noemen
True...quote:Op maandag 4 november 2024 16:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel dit zegt. Er zijn namelijk ook pollers of analisten die er 'altijd goed bij zaten' die het tegenovergestelde van dat zeggen.
We hanteren een heel hoge lat voor Trump, zie ik alweer.quote:Op maandag 4 november 2024 16:24 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is namelijk dat Trump uiteindelijk de verkiezingsuitslag gewoon heeft geaccepteerd
Als je kennis van zaken hebt, dan weet je dat wel erg goed te verbergen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:29 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Meh, mijn hele e-reader staat vol met gelezen boeken en biografieen over hem. Trump is een fenomeen.
Ik weet hoe de man is en waar hij voor staat. Ik ga er eerder vanuit dat jij een zeer gemankeerde blik op de beste man hebt omdat hij wellicht ideologisch hier en daar wat overlap vertoont.
Als jij ook maar enige echte kennis van hem hebt dan weet je dat Everything Trump touches dies vrij dicht bij zijn kern komt.
Hoewel de definitie van een fenomeen in die zin klopt zou ik het woord fenomeen toch liever willen toeschrijven aan positieve fenomenen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Groningen heeft het Forum (cultuur centrum en bibliotheek) een hele tentoonstelling gewijd aan Trump.
Hij is een fenomeen.
En een slechterik. Maar je merkt ook hier in de discussie dat het fenomeen Trump voor een Halo effect zorgt.
Nee, ik ben democratisch ingesteld. Ik vind sowieso dat er zo min mogelijk federaal geregeld moet worden, net als dat ik vind dat de EU alleen het meest noodzakelijke moet regelen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je bent gewoon bang dat de Republikeinen nooit meer winnen als de president rechtstreeks gekozen wordt..
Als Trump gaat doen wat hij heeft beloofd in zijn rallys is hij gevaarlijker dan welke Amerikaanse president dan ook, inclusief hemzelf.quote:Op maandag 4 november 2024 16:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je kennis van zaken hebt, dan weet je dat wel erg goed te verbergen.
Ik ben helemaal niet pro-Trump. Integendeel. zowel 8 jaar gelden als 4 jaar geleden was ik anti-Trump (4 jaar geleden kun je als je goed zoekt prima terugvinden hier op Fok!).
Ik vind alleen Harris en meer bijzonder de groep waarmee ze zich omringt nog gevaarlijker dan Trump. En dat wil wat zeggen, want Trump is ook geen beste keuze inderdaad.
En desondanks zien heel veel mensen Harris als een nog slechtere kandidaat.quote:Op maandag 4 november 2024 16:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als Trump gaat doen wat hij heeft beloofd in zijn rallys is hij gevaarlijker dan welke Amerikaanse president dan ook, inclusief hemzelf.
Vanwege het Halo effect van Trump.quote:Op maandag 4 november 2024 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En desondanks zien heel veel mensen Harris als een nog slechtere kandidaat.
Het gevolg van een stukje populisme.quote:Op maandag 4 november 2024 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En desondanks zien heel veel mensen Harris als een nog slechtere kandidaat.
Hoezo? Als er een fatsoenlijke republikeinse kandidaat was geweest dan was Harris al helemaal kansloos.quote:Op maandag 4 november 2024 16:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vanwege het Halo effect van Trump.
De Republikeinen hadden nooit Trump een tweede kans moeten geven.
Het is toch best wel triest dat de 2 grootste partijen geen goede kandidaat naar voren weten te schuiven.quote:Op maandag 4 november 2024 16:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoezo? Als er een fatsoenlijke republikeinse kandidaat was geweest dan was Harris al helemaal kansloos.
Eens.quote:Op maandag 4 november 2024 16:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is toch best wel triest dat de 2 grootste partijen geen goede kandidaat naar voren weten te schuiven.
Het is een beetje lachwekkend om mensen die een andere keuze maken weg te zetten als dom. Zeker als dat Nederlanders zijn, omdat slechts weinigen hier de politiek een beetje volgen, laat staan echt verstand te hebben van de politiek.quote:Op maandag 4 november 2024 16:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gevolg van een stukje populisme.
In Nederland wordt een Timmermans ook als `gevaarlijker' gezien dan Wilders. En wordt een doodnormale speech binnen de kortste keren als extreem geframed. Zonder dat iemand objectief gezien kan uitleggen waarom
quote:Op maandag 4 november 2024 12:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden Trump een eikel, ook de mensen die op hem stemmen. Maar de verkiezing draait niet om 'wie vindt u de meest aimabele van de twee'. Men kijkt vooral naar het beleid en wat men daarvan vindt.
Persoonlijk lijkt mij dat heel verstandig. Ik heb liever iemand aan de knoppen die competent is en een lul/kut, dan iemand die verschrikkelijk aardig is, maar dat hij/zij van toeten noch blazen weet...
Maar ieder zijn mening hoor.
Kortom: het kan alle kanten op.quote:Op maandag 4 november 2024 16:52 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
270-268 zou wel bizar zijn maar het is een optie...
Dat niet alleen. Het is een gestoorde crimineel die dankzij al z’n geld waarschijnlijk nooit veroordeeld gaat worden.quote:Op maandag 4 november 2024 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]![]()
We hebben het over een verkrachter. En jij komt niet verder dan `Ja, het is niet zo belangrijk of iemand heel aardig is ?![]()
Waar zijn de bewijzen dat Trump iemand verkracht zou hebben?quote:Op maandag 4 november 2024 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]![]()
We hebben het over een verkrachter. En jij komt niet verder dan `Ja, het is niet zo belangrijk of iemand heel aardig is ?![]()
Als Harris wint, gaat hij achter de tralies. En dat is iets dat men het liefst met menig politieke tegenstander zou doen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Het is een gestoorde crimineel die dankzij al z’n geld waarschijnlijk nooit veroordeeld gaat worden.
Een stem daarop beloond zijn gedrag alleen maar.
Het kan zo in het rijtje van bananenrepublieken.
Die bij een overwinning een andere gestoorde miljardair naast zich heeft staanquote:Op maandag 4 november 2024 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Het is een gestoorde crimineel die dankzij al z’n geld waarschijnlijk nooit veroordeeld gaat worden.
Alles wat je hier beweert poneer je als feit, terwijl er niets van klopt. Geef bijvoorbeeld maar eens een voorbeeld over de trans ideologie waar 50000 kinderen de dupe van zijn en waar de Democratische partij achter staat. Het is een holle frase zonder dat je iets zegt.quote:Op maandag 4 november 2024 16:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is een beetje lachwekkend om mensen die een andere keuze maken weg te zetten als dom. Zeker als dat Nederlanders zijn, omdat slechts weinigen hier de politiek een beetje volgen, laat staan echt verstand te hebben van de politiek.
De grootste reden is toch echt dat het beleid van de Democraten veel kiezers van hen heeft vervreemd. En dat is helemaal niet populisme, de Democraten hebben een vleugel die heel vocaal is en net zo gek als de rechtervleugel van de Republikeinen. Met hun defund the police, open borders, diefstal tot $ 950 de facto legaliseren, trans ideologie waar jaarlijks iets van 50.000 kinderen de dupe van zijn, gratis geld uitdelen waarmee de inflatie idioot hoog werd, enz. enz.
Gestoorde miljardair?quote:Op maandag 4 november 2024 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Die bij een overwinning een andere gestoorde miljardair naast zich heeft staan
Hoe
Link
Je
Dat
Met er zijn voor je bevolking? Hoe? Dat is krankzinnig
Ik hoor Harris inderdaad regelmatig "Lock him up!!" roepen, of "if i was president, you'd be in jail" zeggen tijdens een debat. Zeer typisch gedrag wat Harris hier vertoont en waarvan zij echt absoluut de enige is die dat ook doet.quote:Op maandag 4 november 2024 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
Als Harris wint, gaat hij achter de tralies. En dat is iets dat men het liefst met menig politieke tegenstander zou doen.
Vergeet de inhoudelijke vraag niet, @Wantie...quote:Op maandag 4 november 2024 16:40 schreef VEM2012 het volgende:
Geef jij eens een inhoudelijke reden waarom je voor one man, one vote zou zijn gelet op de structuur van de Amerikaanse democratie.
Elon Musk is inderdaad een gestoorde megalomane gevaarlijke miljardair ja.quote:
Mwah, denk dat het ontzettend veel langslepende rechtszaken gaan worden dan en dat hij tegen de tijd van veroordeling al onder de groene zoden ligt.quote:Op maandag 4 november 2024 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar zijn de bewijzen dat Trump iemand verkracht zou hebben?
[..]
Als Harris wint, gaat hij achter de tralies. En dat is iets dat men het liefst met menig politieke tegenstander zou doen.
Is hij veroordeeld wegens verkrachting? Of maak jij je nu schuldig aan laster?quote:Op maandag 4 november 2024 16:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]![]()
Hmm, nee hoor. Ik vind het een nogal aparte man eigenlijk, komt ook altijd erg ongemakkelijk over tijdens interviews. Buiten dat om is het natuurlijk een vernuftig entrepreneur en is het ook uitstekend dat hij Twitter heeft gekocht.quote:Op maandag 4 november 2024 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Elon Musk is inderdaad een gestoorde megalomane gevaarlijke miljardair ja.
Al snap ik volledig dat hij door jou op handen gedragen wordt.
Het laatste.quote:Op maandag 4 november 2024 17:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is hij veroordeeld wegens verkrachting? Of maak jij je nu schuldig aan laster?
Zo'n character doet het niet goed in calvinistische kringen. Dan krijg je zulke beschrijvingen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Elon Musk is inderdaad een gestoorde megalomane gevaarlijke miljardair ja.
Al snap ik volledig dat hij door jou op handen gedragen wordt.
Met geld krijg je een hoop voor elkaarquote:Op maandag 4 november 2024 17:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Is hij veroordeeld wegens verkrachting?
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op maandag 4 november 2024 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan ben je niet helemaal achterlijk natuurlijk.
Je moet eens kijken hoe ver de Biden administratie is gegaan om Musk kapot te maken. Met als meest recente idioterie dat in California SpaceX werd dwars gezeten waarbij nota bene men ruiterlijk toegeeft dat men dat deed omdat hij pro-Trump is...quote:Op maandag 4 november 2024 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
Maar vooral omdat ie wist dat ie er ten overstaan van het volk al jammerend en pruillippen trekkend zou zijn uitgesleept.quote:Op maandag 4 november 2024 16:34 schreef Wantie het volgende:
Nadat de bestorming van het kapitool was mislukt.
En hij komt niet eens over die lat heen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
We hanteren een heel hoge lat voor Trump, zie ik alweer.
Goh, al die mensen die de arme onschuldige Musk tegenwerken, hoe zou dat toch komen?quote:Op maandag 4 november 2024 17:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet eens kijken hoe ver de Biden administratie is gegaan om Musk kapot te maken. Met als meest recente idioterie dat in California SpaceX werd dwars gezeten waarbij nota bene men ruiterlijk toegeeft dat men dat deed omdat hij pro-Trump is...
Trump heeft beloofd om de halve Biden familie voor het gerecht te slepen en vele tegenstanders uit de weg te zullen ruimen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar zijn de bewijzen dat Trump iemand verkracht zou hebben?
[..]
Sorry, maar jij bent niet bekend met dat de Democraten pro-Trans lobby zijn en dat heel uitdrukkelijk uitdragen?quote:Op maandag 4 november 2024 17:01 schreef nirvana het volgende:
[..]
Alles wat je hier beweert poneer je als feit, terwijl er niets van klopt. Geef bijvoorbeeld maar eens een voorbeeld over de trans ideologie waar 50000 kinderen de dupe van zijn en waar de Democratische partij achter staat. Het is een holle frase zonder dat je iets zegt.
Epstein, Weinstein en P. Diddy waren/zijn armlastig?quote:Op maandag 4 november 2024 17:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Met geld krijg je een hoop voor elkaar
Klopt.quote:Op maandag 4 november 2024 17:19 schreef tesssssssss het volgende:
Elon Musk heeft toch het syndroom van Asperger?
Een van de belangrijkste geldstromen van de Dems komt vanuit de vakbonden. Die hebben Biden ertoe aangezet dat Musk tegen moest worden gewerkt. Waardoor Musk inmiddels in het andere kamp zit.quote:Op maandag 4 november 2024 17:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goh, al die mensen die de arme onschuldige Musk tegenwerken, hoe zou dat toch komen?
Maak dat maar eens waar met neutrale bronnen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump heeft beloofd om de halve Biden familie voor het gerecht te slepen en vele tegenstanders uit de weg te zullen ruimen.
Jij vindt dat het niet behoort tot de denkbeelden van de extremisten in de Democratische partij? Mainstream daar? Misschien heb je nog wel een punt ook.quote:
Zei Trump ook niet Hillary Clinton op te willen sluiten, daar is ook nooit iets van terechtgekomen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump heeft beloofd om de halve Biden familie voor het gerecht te slepen en vele tegenstanders uit de weg te zullen ruimen.
Tja, dit is dan natuurlijk ook een belangrijk onderwerp.quote:
Trump stinkt. Of denk je dat mensen lekker gaan ruiken van dagelijks fastfood?quote:Op maandag 4 november 2024 17:37 schreef quirina het volgende:
https://www.newsweek.com/(...)donald-trump-1978672
Trump ruikt het lekkerste
De kans dat Trump gaat verliezen is net zo dik.quote:
quote:Op maandag 4 november 2024 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maak dat maar eens waar met neutrale bronnen.
https://www.rev.com/trans(...)edDeeplink&ts=1706.4quote:President Donald Trump (27:50):
In addition to closing the border and removing all of the criminal elements that have illegally invaded our country, making America energy independent and even dominant again, and immediately ending the war between Russia and Ukraine, I'll have it ended in 24 hours, will appoint a real special prosecutor to go after the most corrupt president of the history of the United States of America, Joe Biden, and the entire Biden crime family, name a special prosecutor.
laten we het niet hopenquote:
quote:Op maandag 4 november 2024 17:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zei Trump ook niet Hillary Clinton op te willen sluiten, daar is ook nooit iets van terechtgekomen.
[..]
Zeer waarschijnlijk naar Trump.quote:Op maandag 4 november 2024 17:01 schreef tesssssssss het volgende:
Hoe staat het nu in Iowa? Ik zie door alle poll's het bos niet meer.
Even los van je gehandicaptenhaat, hoezo is hij een van de machtigste personen op aarde?quote:Op maandag 4 november 2024 17:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
En dat zo iemand een van de machtigste personen op aarde is, is natuurlijk geen enkel probleem....
Heel dom ja, anders was Musk nu miljoenen aan het uitloten voor een stem op Kamela!quote:Op maandag 4 november 2024 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een van de belangrijkste geldstromen van de Dems komt vanuit de vakbonden. Die hebben Biden ertoe aangezet dat Musk tegen moest worden gewerkt. Waardoor Musk inmiddels in het andere kamp zit.
Je zal het van mij ongetwijfeld niet willen aannemen, maar iemand als Van Jones is er vocaal over dat hij vindt dat de Democraten ongelofelijk dom zijn geweest door iemand als Musk weg te jagen van de partij.
Ik neem aan dat je Van Jones een beetje kan inschatten als geen idioot en hij heeft het goede politieke kleurtje...
Gestopt met lezenquote:Op maandag 4 november 2024 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Even los van je gehandicaptenhaat,
Even los van die gehandicaptenhaat (waarbij het nogal een claim is om te zeggen dat mensen met Asperger gehandicapt zijn,- integendeel, of dat dat überhaupt gesuggereerd werd) is het sowieso problematisch dat er zoveel middelen en de macht die daaruit voortvloeit geconcentreerd is in een enkel persoon. Daar kunnen we nog een mooi sausje van welvaartsverdeling overheen gooien, als je wil.quote:Op maandag 4 november 2024 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Even los van je gehandicaptenhaat, hoezo is hij een van de machtigste personen op aarde?
ik begin het ook te denkenquote:Op maandag 4 november 2024 19:54 schreef Hallojo het volgende:
Ik denk dat Harris met enorme overmacht wint.
strafschoppenquote:
Ik denk echt van niet..maar we gaan het zienquote:Op maandag 4 november 2024 19:54 schreef Hallojo het volgende:
Ik denk dat Harris met enorme overmacht wint.
O, jij begrijpt niet wat Trump bedoelde met ‘entire Biden crime family’ en dacht dat het echt over zijn familie ging.quote:Op maandag 4 november 2024 17:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
https://www.rev.com/trans(...)edDeeplink&ts=1706.4
Dat is wederom een flinke verdraaiing van wat Musk doet. Je moet geregistreerd zijn om te stemmen, ongeacht hoe je geregistreerd bent. Nog even afgezien van dat hij nooit kan controleren op wie je stemt.quote:Op maandag 4 november 2024 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heel dom ja, anders was Musk nu miljoenen aan het uitloten voor een stem op Kamela!
Bijzonder hoe Trump zijn uitspraken telkens "context, duiding en uitleg" nodig hebben, vind je zelf ook niet?quote:Op maandag 4 november 2024 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, jij begrijpt niet wat Trump bedoelde met ‘entire Biden crime family’ en dacht dat het echt over zijn familie ging.
Noted (en gelachen).
En ondertussen zitten de Blackrocks/Vanguards/State Streets/grote banken/big tech/Dems vuistdiep bij elkaar…quote:Op maandag 4 november 2024 18:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Even los van die gehandicaptenhaat (waarbij het nogal een claim is om te zeggen dat mensen met Asperger gehandicapt zijn,- integendeel, of dat dat überhaupt gesuggereerd werd) is het sowieso problematisch dat er zoveel middelen en de macht die daaruit voortvloeit geconcentreerd is in een enkel persoon. Daar kunnen we nog een mooi sausje van welvaartsverdeling overheen gooien, als je wil.
Nee, Wantie moet gewoon basic Engels leren.quote:Op maandag 4 november 2024 20:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bijzonder hoe Trump zijn uitspraken telkens "context, duiding en uitleg" nodig hebben, vind je zelf ook niet?
Ik neem aan dat Trump hier ook gewoon Hunter Biden mee bedoelt, en dus wel echt de daadwerkelijke familie meepakt.quote:Op maandag 4 november 2024 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, jij begrijpt niet wat Trump bedoelde met ‘entire Biden crime family’ en dacht dat het echt over zijn familie ging.
Noted (en gelachen).
Ik zie vooral een patroon van uitspraken die tekens door derden genuanceerd moet worden omdat het anders ronduit idioot is.quote:Op maandag 4 november 2024 20:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, Wantie moet gewoon basic Engels leren.
Hij roept op tot het stemmen voor Trump! Het is overal te lezen, verder ben je zelf bloedirritant omdat je altijd de waarheid in pacht denkt te hebben.quote:Op maandag 4 november 2024 20:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is wederom een flinke verdraaiing van wat Musk doet. Je moet geregistreerd zijn om te stemmen, ongeacht hoe je geregistreerd bent. Nog even afgezien van dat hij nooit kan controleren op wie je stemt.
Probeer het eens een keer bij de feiten te houden, of neem wat neutralere bronnen tot je. Dit is gewoon bloedirritant iedere keer maar weer verdraaiingen.
Die is al vervolgd en terecht.quote:Op maandag 4 november 2024 20:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Trump hier ook gewoon Hunter Biden mee bedoelt, en dus wel echt de daadwerkelijke familie meepakt.
Als jij dat hier ook ziet, dan twijfel ik aan jouw beoordelingsvermogen.quote:Op maandag 4 november 2024 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie vooral een patroon van uitspraken die tekens door derden genuanceerd moet worden omdat het anders ronduit idioot is.
Sanewashing is dat.
Ja, dat is kenmerkend aan Trump fans: "hij meent het niet zo".quote:Op maandag 4 november 2024 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Noted (en gelachen).
Dat is veelzeggend.quote:Op maandag 4 november 2024 21:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij dat hier ook ziet, dan twijfel ik aan jouw beoordelingsvermogen.
Dat weet ik, maar dat maakt niet dat Trump hem opeens niet bedoelt als hij het over de crime family heeft. Ze hebben er nog een statement over naar buiten gebracht waarin ze stellen dat de Bidens (dus wel degelijk de familie) toegang tot de overheid verkopen voor eigen gewin. Dat is wat Trump met de Biden Crime Family bedoelt: ook de echte, daadwerkelijke familie Biden.quote:
RTL nieuws is simpelweg een onbetrouwbare bron, hetgeen blijkt uit het artikel wat je aanhaalt.quote:Op maandag 4 november 2024 21:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij roept op tot het stemmen voor Trump! Het is overal te lezen, verder ben je zelf bloedirritant omdat je altijd de waarheid in pacht denkt te hebben.
Het is een poging de verkiezingen te beïnvloeden, terecht dat hij voor het gerecht is gedaagd hierover.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)kiezers-swing-states
Hunters laptop vergeten?quote:Op maandag 4 november 2024 21:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij dat hier ook ziet, dan twijfel ik aan jouw beoordelingsvermogen.
En vooral "je bent nergens, nooit niet veilig."quote:Op maandag 4 november 2024 21:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat maakt niet dat Trump hem opeens niet bedoelt als hij het over de crime family heeft. Ze hebben er nog een statement over naar buiten gebracht waarin ze stellen dat de Bidens (dus wel degelijk de familie) toegang tot de overheid verkopen voor eigen gewin. Dat is wat Trump met de Biden Crime Family bedoelt: ook de echte, daadwerkelijke familie Biden.
Vance, mits ie een helmpje op heeft.quote:Op maandag 4 november 2024 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie zal de belangrijke uitgoal scoren?
Maar wat denk je zelf nu eigenlijk.quote:Op maandag 4 november 2024 21:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
RTL nieuws is simpelweg een onbetrouwbare bron, hetgeen blijkt uit het artikel wat je aanhaalt.
Hier een neutralere weergave:
https://www.bbc.com/news/articles/ced0d1g5zyno.amp
Het zit op het randje van wat mag, aangezien hij het geld geeft als je de petitie tekent (dat mag). Het randje is dat je een geregistreerde stemmer moet zijn. Wat sommigen uitleggen als dat je betaalt voor registratie. Maar dat is natuurlijk niet helemaal waar.
We zien wel wat de rechter daarvan vindt.
Verder denk ik niet altijd de waarheid in pacht te hebben, alleen roep jij opvallend vaak dingen waarvan ik direct weet dat ze niet waar zijn. Dan kun je mij wel verwijten dat ik je verbeter, maar misschien moet je gewoon eens in de spiegel kijken.
Ik vroeg naar bewijs van de stelling en het bewijs wat Wantie aandraagt heeft het over een crime family, ook wel misdaadfamilie, een woord dat duidt op een criminele organisatie die zeer hecht is en die bloedbanden kan hebben, maar dat is niet relevant. Met familie wordt in dezen de hechte band bedoeld waarbij iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt en zwijgen de norm is.quote:Op maandag 4 november 2024 21:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat maakt niet dat Trump hem opeens niet bedoelt als hij het over de crime family heeft. Ze hebben er nog een statement over naar buiten gebracht waarin ze stellen dat de Bidens (dus wel degelijk de familie) toegang tot de overheid verkopen voor eigen gewin. Dat is wat Trump met de Biden Crime Family bedoelt: ook de echte, daadwerkelijke familie Biden.
Musk roept eerst op Trump te steunen en overgestapt te zijn naar de republikeinen, en vervolgens flikt ie dit. Goed dat je zelf al ziet dat dit in ieder geval op het randje is.quote:Op maandag 4 november 2024 21:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
RTL nieuws is simpelweg een onbetrouwbare bron, hetgeen blijkt uit het artikel wat je aanhaalt.
Hier een neutralere weergave:
https://www.bbc.com/news/articles/ced0d1g5zyno.amp
Het zit op het randje van wat mag, aangezien hij het geld geeft als je de petitie tekent (dat mag). Het randje is dat je een geregistreerde stemmer moet zijn. Wat sommigen uitleggen als dat je betaalt voor registratie. Maar dat is natuurlijk niet helemaal waar.
We zien wel wat de rechter daarvan vindt.
Verder denk ik niet altijd de waarheid in pacht te hebben, alleen roep jij opvallend vaak dingen waarvan ik direct weet dat ze niet waar zijn. Dan kun je mij wel verwijten dat ik je verbeter, maar misschien moet je gewoon eens in de spiegel kijken.
O, nou is het ineens niet wat er letterlijk staat, maar de onderliggende boodschap.quote:Op maandag 4 november 2024 21:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hunters laptop vergeten?
Kom op zeg hee, dit is moedwillig de ogen sluiten voor de onderliggende boodschap. En als dit nou een uitglijder was geweest was dat tot daar aan toe.
Vrij simpel: zorgen dat meer mensen zich gaan registreren om te gaan stemmen. En omdat mensen die pro Trump zijn eerder geneigd zijn om actie te ondernemer op zijn oproep zal dat in het voordeel van Trump zijn.quote:Op maandag 4 november 2024 21:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat denk je zelf nu eigenlijk.
Wat is het doel van Musk?
Dat hij net binnen de wet blijft, (of net niet, want volgens jouw bron speelt ook de context een rol) staat daar verder los van.
Dat zeg jij, maar daar lever je verder geen bewijs voor anders dan 'Trump bedoelt dit'. Ik geef nota bene aan dat ze een statement naar buiten brengen waarin ze echt daadwerkelijk de familie bedoelen met de term crime family, maar blijf vooral lekker bij je eigen definitie.quote:Op maandag 4 november 2024 21:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vroeg naar bewijs van de stelling en het bewijs wat Wantie aandraagt heeft het over een crime family, ook wel misdaadfamilie, een woord dat duidt op een criminele organisatie die zeer hecht is en die bloedbanden kan hebben, maar dat is niet relevant. Met familie wordt in dezen de hechte band bedoeld waarbij iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt en zwijgen de norm is.
Gelukkig maak ik hem dat verwijt niet.quote:Overigens is het nogal een raar verwijt aan het adres van Trump dat hij aangeeft Hunter te willen vervolgen, aangezien dat a nu al gebeurt, b hij daar schuldig aan is bevonden en c het doodnormaal is om wetsovertredingen te vervolgen.
Totaal irrelevant natuurlijk voor wat Trump bedoelt als hij het over de Biden Crime Family heeft, maar evengoed bedankt ofzo.quote:Vanuit de Democraten wordt ook geroepen dat ze Trump gaan vervolgen (ook daarvoor geldt dat het al lang en breed gebeurt). Sterker nog: Harris verkoopt zichzelf letterlijk zo: de aanklager vs de crimineel. Biden zei recent nog dat Trump opgesloten moet worden.
VEM is niet bloedirritant, maar behoorlijk geduldig en een stuk beter geïnformeerd dan de meesten hier.quote:Op maandag 4 november 2024 21:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij roept op tot het stemmen voor Trump! Het is overal te lezen, verder ben je zelf bloedirritant omdat je altijd de waarheid in pacht denkt te hebben.
Het is een poging de verkiezingen te beïnvloeden, terecht dat hij voor het gerecht is gedaagd hierover.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)kiezers-swing-states
In welke wereld is beweren dat iemand altijd meent de waarheid in pacht te hebben niet persoonlijk maken?quote:Op maandag 4 november 2024 21:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Musk roept eerst op Trump te steunen en overgestapt te zijn naar de republikeinen, en vervolgens flikt ie dit. Goed dat je zelf al ziet dat dit in ieder geval op het randje is.
Verder zie ik jou zo vaak hier dingen roepen die niet waar zijn, maar heb ik niet de behoefte het dan persoonlijk te maken. Dat doe jij wel.
En mag dat volgens de wet?quote:Op maandag 4 november 2024 21:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrij simpel: zorgen dat meer mensen zich gaan registreren om te gaan stemmen.
Die nemen eerder geld aan dan democaten?quote:En omdat mensen die pro Trump zijn eerder geneigd zijn om actie te ondernemer op zijn oproep zal dat in het voordeel van Trump zijn.
Oei, het vieze woord links!quote:Maar ja, dat is niets anders dan wanneer Taylor Swift haar fans oproept om zich te registreren. En dat werd in de linkse media weer toegejuicht…
Probleem is dat het technisch onmogelijk is om platte tekst te doorzoeken.quote:Het is twee maten.
Vergeet je overigens mijn inhoudelijke vraag niet over one man, one vote?
Als ik jou was had ik even crime family door google translate gehaald voordat je besloot jezelf net als Wantie te kijk te zetten als domoor eersteklas. Eigenlijk is dit nog veel erger, want je wist van tevoren al dat het misschien iets anders betekent dan je dacht.quote:Op maandag 4 november 2024 21:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zeg jij, maar daar lever je verder geen bewijs voor anders dan 'Trump bedoelt dit'. Ik geef nota bene aan dat ze een statement naar buiten brengen waarin ze echt daadwerkelijk de familie bedoelen met de term crime family, maar blijf vooral lekker bij je eigen definitie.
Als dit je flowchart is snap ik wel dat je zo voor Trump in de bres schiet. Dit leer je volgens mij op vmbo al. Iets met verzender, ruis en ontvanger.quote:Op maandag 4 november 2024 21:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, nou is het ineens niet wat er letterlijk staat, maar de onderliggende boodschap.
Daar gaan de doelpalen weer!
Oke Vem.quote:Op maandag 4 november 2024 21:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik jou was had ik even crime family door google translate gehaald voordat je besloot jezelf net als Wantie te kijk te zetten als domoor eersteklas. Eigenlijk is dit nog veel erger, want je wist van tevoren al dat het misschien iets anders betekent dan je dacht.
Ik snap dat dit misschien minder overtuigend is dan Google Translate, maar ik durf toch wel te claimen dat Trump daadwerkelijk de familie Biden bedoelt. Ik wacht nog altijd op bewijs van het tegendeel.quote:The Biden Crime Family has profited off their corrupt deals and influence peddling schemes for years. Through a complicated maze of shell companies designed to hide the payments, the Bidens made millions laundered from Chinese nationals, Ukrainian nationals, and Russian oligarchs — among others.
Als Trump een syndicaat bedoelde had hij dat wel gezegd. Dat doet hij bewust niet.quote:Op maandag 4 november 2024 21:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik jou was had ik even crime family door google translate gehaald voordat je besloot jezelf net als Wantie te kijk te zetten als domoor eersteklas. Eigenlijk is dit nog veel erger, want je wist van tevoren al dat het misschien iets anders betekent dan je dacht.
Je mag mensen geen geld geven om zich te registreren, maar dat doet hij dan ook niet.quote:Op maandag 4 november 2024 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
En mag dat volgens de wet?
Mag je mensen geld geven als zich gaan registreren?
..
[..]
Die nemen eerder geld aan dan democaten?
[..]
Oei, het vieze woord links!
Anyway, hoeveel betaalt Swift?
[..]
Probleem is dat het technisch onmogelijk is om platte tekst te doorzoeken.
Ik kan de vraag niet vinden.
Maar ik heb wel iets van een antwoord;
:
Als je Republikein bent in California.
Heeft het dan zin om te stemmen?
Ja nee het is niet echt de familie, dat is een metafoor want zo zeggen ze dat in Engelstalige landen.quote:Op maandag 4 november 2024 21:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke Vem.
Kijk, ik heb hier een plaatje van donaldjtrump.com, de officële website. Dat gaat over de Biden Crime Family.
[ afbeelding ]
Hij bedoelt Bidens.
Ik heb ook nog een aparte pagina, van dezelfde website. Wat zeggen ze daar?
[..]
Ik snap dat dit misschien minder overtuigend is dan Google Translate, maar ik durf toch wel te claimen dat Trump daadwerkelijk de familie Biden bedoelt. Ik wacht nog altijd op bewijs van het tegendeel.
Geef eens voorbeelden waar dat van Swift werd toegejuicht dan?quote:Op maandag 4 november 2024 21:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrij simpel: zorgen dat meer mensen zich gaan registreren om te gaan stemmen. En omdat mensen die pro Trump zijn eerder geneigd zijn om actie te ondernemer op zijn oproep zal dat in het voordeel van Trump zijn.
Maar ja, dat is niets anders dan wanneer Taylor Swift haar fans oproept om zich te registreren. En dat werd in de linkse media weer toegejuicht…
Het is twee maten.
Vergeet je overigens mijn inhoudelijke vraag niet over one man, one vote?
De hele aanklacht tegen de Bidens is dat de daadwerkelijke familie geld verdiend door toegang tot de overheid te verkopen. Dat is al jaren het ding.quote:Op maandag 4 november 2024 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja nee het is niet echt de familie, dat is een metafoor want zo zeggen ze dat in Engelstalige landen.
Dat valt te bezien.quote:Op maandag 4 november 2024 21:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag mensen geen geld geven om zich te registreren
Dat valt nog te bezien.quote:, maar dat doet hij dan ook niet.
Ik heb al antwoord gegeven.quote:En voor jou hierbij de vraag:
Geef jij eens een inhoudelijke reden waarom je voor one man, one vote zou zijn gelet op de structuur van de Amerikaanse democratie.
Nou gaan we zien of je ook nog echt inhoudelijk wat kan, of weer de vraag gaat negeren omdat die niet uit kwam.
Ik weet hetquote:Op maandag 4 november 2024 21:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De hele aanklacht tegen de Bidens is dat de daadwerkelijke familie geld verdiend door toegang tot de overheid te verkopen. Dat is al jaren het ding.
Trump heeft het over de Biden familie en alle anderen die volgens hem de democratie ondermijnen.quote:Op maandag 4 november 2024 21:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De hele aanklacht tegen de Bidens is dat de daadwerkelijke familie geld verdiend door toegang tot de overheid te verkopen. Dat is al jaren het ding.
quote:I will appoint a real special prosecutor to go after the most corrupt president of the history of the United States of America, Joe Biden, and the entire Biden crime family, name a special prosecutor.
And all others involved with the destruction of our elections, our borders, and our country itself.
Het is niet relevant of hij dat bedoelt (ook al maak je het niet waar met dat plaatje overigens), het gaat erom dat het ‘bewijs’ waarmee Wantie kwam niet bewees wat Wantie beweerde:quote:Op maandag 4 november 2024 21:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke Vem.
Kijk, ik heb hier een plaatje van donaldjtrump.com, de officële website. Dat gaat over de Biden Crime Family.
[ afbeelding ]
Hij bedoelt Bidens.
Ik heb ook nog een aparte pagina, van dezelfde website. Wat zeggen ze daar?
[..]
Ik snap dat dit misschien minder overtuigend is dan Google Translate, maar ik durf toch wel te claimen dat Trump daadwerkelijk de familie Biden bedoelt. Ik wacht nog altijd op bewijs van het tegendeel.
Wat hier namelijk staat is dat hij de halve Biden familie gaat vervolgen en tegenstander uit de weg zal ruimen, wat wijst op een politieke afrekening van Biden en zijn familieleden op basis van een bloedband.quote:Op maandag 4 november 2024 17:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij begint met dat ik bloedirritant ben, is in de discussie nergens voor nodig.quote:Op maandag 4 november 2024 21:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In welke wereld is beweren dat iemand altijd meent de waarheid in pacht te hebben niet persoonlijk maken?
En als ik iets schrijf wat niet waar is mag je mij verbeteren. Graag zelfs, want ik schrijf niet bewust onwaarheden hier.
Ik ben benieuwd of het je lukt om een keer mij te verbeteren. Kan ik heel goed tegen. Maar misschien blijkt dan weer dat je alleen maar dacht dat het niet waar is, net zoals je vol overtuiging de leugens van RTL nieuws postte…
Nee, het gaat erom dat jij stelt dat hij met 'Biden Crime Family' niet de daadwerkelijke familie Biden bedoelt. Dat bedoelt hij wel. Dat is echt heel simpel.quote:Op maandag 4 november 2024 21:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet relevant of hij dat bedoelt (ook al maak je het niet waar met dat plaatje overigens), het gaat erom dat het ‘bewijs’ waarmee Wantie kwam niet bewees wat Wantie beweerde:
Is jouw google stuk (en je geheugen)?quote:Op maandag 4 november 2024 21:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Geef eens voorbeelden waar dat van Swift werd toegejuicht dan?
Ik heb niet gezegd dat je bloedirritant bent, maar dat het posten van overduidelijke onwaarheden irritant is. Bepaald niet de eerste keer dat ik je wijs op dit cruciale verschil.quote:Op maandag 4 november 2024 22:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij begint met dat ik bloedirritant ben, is in de discussie nergens voor nodig.
En het was anders geweest als iemand miljoenen ging weggeven om mensen te trekken om zich te registeren en te stemmen als onbekend was aan welke zijde die persoon staat. Maar dat is dus niet zo, Musk staat pal achter Trump. Dan probeer je de verkiezingen te beïnvloeden. En dan nog, het is idioot.
Jij blijft maar niet door hebben dat zelfs als de misdaadfamilie van Biden stuk voor stuk ook bloedverwanten zijn het nog steeds niet hetzelfde is als de familie van Biden.quote:Op maandag 4 november 2024 22:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat jij stelt dat hij met 'Biden Crime Family' niet de daadwerkelijke familie Biden bedoelt. Dat bedoelt hij wel. Dat is echt heel simpel.
Oké VEM, voor deze keer geef ik je gelijk.quote:Op maandag 4 november 2024 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat je bloedirritant bent, maar dat het posten van overduidelijke onwaarheden irritant is. Bepaald niet de eerste keer dat ik je wijs op dit cruciale verschil.
Verkiezingen beïnvloeden door een kandidaat openlijk te steunen is legaal.
Het weggeven van miljoenen om een petitie te tekenen is dat overigens ook.
Jij suggereerde echter dat Musk geld uitdeelde voor stemmen op Musk (middels een verdraaiing met het noemen van Harris). Dat is simpelweg onwaar en zou ook idioot zijn, want je kan helemaal niet zien op wie iemand gestemd heeft.
Ik hoop het. Want dan is tenminste duidelijk wat wel en niet mag.quote:Op maandag 4 november 2024 22:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké VEM, voor deze keer geef ik je gelijk.
Maar ik vind het alsnog een idiote actie van Musk.
Ben benieuwd wat er nog uit de rechtszaken gaat komen hierover.
Wensdenken misschien.quote:Op maandag 4 november 2024 22:27 schreef Frutsel het volgende:
Kijkt iemand Ned1 momenteel?
Ze halen die Poll aan van Selzer in Iowa waarin ze aangeeft dat Harris daar nu met 47% tegen 43% leidt en dat Trump daar vooral bij vrouwen zijn eigen glazen heeft ingegooid.
Waarom halen ze alleen deze Poll aan terwijl heel veel andere polls een ruime zege van Trump laten zien?
Maar hij bedoelt geen misdaadfamilie. Dat maak jij er gewoon van.quote:Op maandag 4 november 2024 22:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij blijft maar niet door hebben dat zelfs als de misdaadfamilie van Biden stuk voor stuk ook bloedverwanten zijn het nog steeds niet hetzelfde is als de familie van Biden.
Heel vermoeiend wel, dit soort basale dingen meermaals uitleggen en dat het kwartje maar niet wil vallen.
Dat kan. Het is ook een recente poll en Trump valt gelijk degene aan die de poll uitvoerde. Schijnbaar een normaal betrouwbaar medium maar okayquote:
Hoop doet leven?quote:Op maandag 4 november 2024 22:27 schreef Frutsel het volgende:
Ze halen die Poll aan van Selzer in Iowa waarin ze aangeeft dat Harris daar nu met 47% tegen 43% leidt en dat Trump daar vooral bij vrouwen zijn eigen glazen heeft ingegooid.
Waarom halen ze alleen deze Poll aan terwijl heel veel andere polls een ruime zege van Trump laten zien?
Diezelfde pollster heeft in 2020 de resultaten van de democratische voorverkiezingen zo gemanipuleerd, dat Biden op plek 2 stond en Bernie Sanders op 1. Werkelijk stond Biden op 4.quote:Op maandag 4 november 2024 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat kan. Het is ook een recente poll en Trump valt gelijk degene aan die de poll uitvoerde. Schijnbaar een normaal betrouwbaar medium maar okay
Maar toch vind ik het jammer dat de rest dan niet benoemd wordt of onderbelicht lijkt.
Als het in Iowa kan kan het overal maar het lijkt me verdomd sterk.
Zag het. Het is voor mij ook niet meer duidelijk hoe de zaken ervoor staan, er is geen objectief beeld meer te vormen.quote:Op maandag 4 november 2024 22:27 schreef Frutsel het volgende:
Nee!quote:Op maandag 4 november 2024 22:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar hij bedoelt geen misdaadfamilie. Dat maak jij er gewoon van.
Hij bedoelt de familie Biden.
Als ze alleen die peiling laten zien is het wel wensdenken.quote:Op maandag 4 november 2024 22:27 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij doen ze de exit polls nu ook anders en mogelijk niet in de swingstates?quote:Op maandag 4 november 2024 22:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat wellicht wel even duren voordat echt duidelijk is wie de winst gaat pakken.
Als ik zie hoeveel de polls uit elkaar liggen heb je ook gewoon niets aan de polls.quote:Op maandag 4 november 2024 22:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze de exit polls nu ook anders en mogelijk niet in de swingstates?
Gewoon een deal maken met Putin dan zijn we van dat Oekraine conflict af. Trump zorgt voor vrede, Harris gaat nog meer jonge mannen de dood in jagen.quote:Op maandag 4 november 2024 23:29 schreef RotatoR het volgende:
Trump is het schoothondje van Putin dus laat Harris dan maar winnen.
Je bent weer leuk aan het draaien.quote:Op maandag 4 november 2024 21:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet relevant of hij dat bedoelt (ook al maak je het niet waar met dat plaatje overigens), het gaat erom dat het ‘bewijs’ waarmee Wantie kwam niet bewees wat Wantie beweerde:
[..]
Wat hier namelijk staat is dat hij de halve Biden familie gaat vervolgen en tegenstander uit de weg zal ruimen, wat wijst op een politieke afrekening van Biden en zijn familieleden op basis van een bloedband.
Een misdaadfamilie vervolgen doe je omdat ze in gezamenlijkheid de wet hebben overtreden.
Als Trump zijn bedrijven belastingfraude hebben gepleegd en in die bedrijven zitten ook kinderen van hem op plekken dat ze daar feitelijk leiding aan hebben gegeven… wat denk je… zouden die dan ook vervolgd worden?
Natuurlijk! En terecht!
"Gewoon een deal maken met Hitler dan zijn we van dat Sudetenland conflict af".quote:Op maandag 4 november 2024 23:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Gewoon een deal maken met Putin dan zijn we van dat Oekraine conflict af. Trump zorgt voor vrede, Harris gaat nog meer jonge mannen de dood in jagen.
Ik quote nota bene jouw letterlijke post. Jouw woorden…quote:
Waar zijn die miljoenen die door Trump de dood zijn ingejaagd precies?quote:Op maandag 4 november 2024 23:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
"Gewoon een deal maken met Hitler dan zijn we van dat Sudetenland conflict af".
Je geeft er je eigen draai aan.quote:Op maandag 4 november 2024 23:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik quote nota bene jouw letterlijke post. Jouw woorden…
Wat jij wel weer hebt gedaan is zeggen dat je al een vraag hebt beantwoord, maar je wederom weigert om te zeggen in welke post.
Hier bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 november 2024 23:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar zijn die miljoenen die door Trump de dood zijn ingejaagd precies?
De Oekraïners gaan niet stoppen omdat Trump het zegtquote:Op maandag 4 november 2024 23:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Gewoon een deal maken met Putin dan zijn we van dat Oekraine conflict af. Trump zorgt voor vrede, Harris gaat nog meer jonge mannen de dood in jagen.
Idd zal lachen zijn mocht hij straks uitgerekend verliezen van een vrouw.quote:Op dinsdag 5 november 2024 05:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Trump natuurlijk
met deze gast kan je lachen
lachen is gezond
vorige keer was het Hilaryquote:Op dinsdag 5 november 2024 05:47 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Idd zal lachen zijn mocht hij straks uitgerekend verliezen van een vrouw.
Wel als de geldkraan dicht gaat.quote:Op dinsdag 5 november 2024 05:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Oekraïners gaan niet stoppen omdat Trump het zegt
denk je dat Rusland de EU zal gaan vergeven?quote:Op dinsdag 5 november 2024 05:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Wel als de geldkraan dicht gaat.
En dan hebben we een heel groot probleem.
maar dat maakt Trump niet uit, want Europa is niet zo belangrijk. America first ! And Fuck NATO.
ik denk eerder dat de Russen samen met de VS de hele wereld gaan regeren en dus gaan bezitten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 05:55 schreef quirina het volgende:
De Russen zien het wel zitten. Oekraïne en Europa in hun bezit.
Ik ga uit van wat jij schreef zonder draai.quote:Op dinsdag 5 november 2024 01:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je geeft er je eigen draai aan.
En ik heb geantwoord toen jij daar om vroeg.
Nog afgezien van dat hier appels met peren worden vergeleken (Trump doet het gewoon beter onder Amerikanen die financieel uitgekleed zijn door het corporatisme van de Dems en dat gaat in de VS gepaard met veel slechtere medische zorg), je moet wel erg ver van de leg zijn om dit te durven vergelijken met de holocaust.quote:Op dinsdag 5 november 2024 02:29 schreef JAM het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld.
https://upload.wikimedia.(...)for_Donald_Trump.svg
Maar ja, dat zijn geen miljoenen, eerlijkheidshalve, slechts enkele tienduizenden.
Dat gezegd hebbende, jongen en meisjes, dames en heren, geachte reizigers en ander publiek, pak de popcorn erbij! Laat het discours even voor wat het is en bereid u voor op the Greatest Show on Earth! Nu de snaveltjes toe, en dan morgen zien we het allemaal wel..
Afaik komt nog niet de helft van de centjes uit de Amerikaanse geldkraanquote:Op dinsdag 5 november 2024 05:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Wel als de geldkraan dicht gaat.
En dan hebben we een heel groot probleem.
maar dat maakt Trump niet uit, want Europa is niet zo belangrijk. America first ! And Fuck NATO.
...de holocaust? Vent, waar heb je het over?quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog afgezien van dat hier appels met peren worden vergeleken (Trump doet het gewoon beter onder Amerikanen die financieel uitgekleed zijn door het corporatisme van de Dems en dat gaat in de VS gepaard met veel slechtere medische zorg), je moet wel erg ver van de leg zijn om dit te durven vergelijken met de holocaust.
Eh, ja. Ik snap dus ook niet dat jij Trump verdedigt als hij zegt 'ik ga de familie Biden onderzoeken' met 'ja maar dat moet je in de context van een misdaadfamilie zien volgens Google Translate'.quote:Op maandag 4 november 2024 22:50 schreef VEM2012 het volgende:
En het is dus walgelijk om iemand te vervolgen als wraak. Dat is (in dit geval) een politieke vervolging.
Google Hitler eens zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:32 schreef JAM het volgende:
[..]
...de holocaust? Vent, waar heb je het over?.
Was er al bang voor.quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:21 schreef VEM2012 het volgende:
Eerste uitslag is binnen en meteen een enorme ruk naar Trump!
In Dixville Notch waren 4 jaar geleden alle stemmen voor Biden en trans is het exact 50/50… landslide for Trump incoming!!!
Ik moet zeggen, ik vind hem goed. @VEM2012quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:51 schreef MissButterflyy het volgende:
NRC:
In het Amerikaanse plaatsje Dixville Notch (New Hampshire) hebben zes stemgerechtigden om middernacht traditiegetrouw als eersten op verkiezingsdag hun stem uitgebracht. Zelfs het gehucht is tot op het bot verdeeld: drie mensen stemden volgens CNN op Kamala Harris, drie mensen kozen voor Donald Trump.
Het stembureau ging om middernacht open en sloot om 00.07 uur de deuren weer — een traditie die in 1960 ontstond.
https://www-ukraineoversi(...)overnment%20agencies.quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
Afaik komt nog niet de helft van de centjes uit de Amerikaanse geldkraan
Daarnaast vochten ze ook door toen die kraan nog dicht zat
Als er misdrijven gepleegd zijn moeten die vervolgd worden. Zonder aanziens des persoons.quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Eh, ja. Ik snap dus ook niet dat jij Trump verdedigt als hij zegt 'ik ga de familie Biden onderzoeken' met 'ja maar dat moet je in de context van een misdaadfamilie zien volgens Google Translate'.
Het is een rancuneuze kleuter die letterlijk al jarenlang roept dat hij de familie Biden gaat aanpakken als hij president is. Ik snap dat het niet bij de 'Trump is minder erg dan jullie niet-ingevoerden denken'-act past, maar ik zou dit niet kiezen om dat punt te blijven maken.
enquote:Four Republicans and two undeclared voters participated.
https://edition.cnn.com/2(...)4-results/index.htmlquote:Dixville Notch voters have supported the Democratic nominee the last two presidential elections, with the township in 2020 unanimously casting five votes for President Joe Biden and with Hillary Clinton in 2016 winning four of seven votes — two went to Trump and one to Libertarian candidate Gary Johnson.
In January, four registered Republican voters and two independents participated in the GOP primary, casting six unanimous votes for former South Carolina Gov. Nikki Haley.
Kan nog alle kanten op natuurlijk (al heb ik wel het zeer sterke gevoel dat Trump de beste papieren heeft).quote:
Natuurlijk niet. Maar stel dat Oekraïne uiteindelijk onder de voet wordt gelopen door Rusland, is het de vraag wat ze daarna gaan doen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:08 schreef Tjacka het volgende:
Net of dat kwakkelige Rode Leger zo doorloopt naar Berlijn. (lol)
Dus nog meer steun voor Trump (of misschien beter: minder voor Harris) dan in 2016… daar zou je als Democraat niet echt vrolijk van worden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:06 schreef Montagui het volgende:
Nog meer info over Dixville Notch, waaronder:
[..]
en
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)4-results/index.html
Omdat de meeste polls denken dat die naar Harris gaat. Al zijn er ook Polls die wijzen op winst voor Trump daar.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:12 schreef loveli het volgende:
6 stemmen geteld, gelijke stand. Maar waarom kleurt Axios New Hampshire voorlopig blauw?
https://www.axios.com/vis(...)024-live-updates-map
Ik las dat ze 7 minuten de tijd hadden, dat is ook wel heel weinig.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:12 schreef loveli het volgende:
6 stemmen geteld, gelijke stand. Maar waarom kleurt Axios New Hampshire voorlopig blauw?
Omdat ze normaal gesproken daar democratisch stemmen? Geen goed teken dus dat de helft ineens voor Trump stemt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:12 schreef loveli het volgende:
Moldavië of de Baltische statenquote:Op dinsdag 5 november 2024 08:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar stel dat Oekraïne uiteindelijk onder de voet wordt gelopen door Rusland, is het de vraag wat ze daarna gaan doen.
Ach welnee. Die komen gezellig bij elkaar. Even snel stemmen. Tellen. Drankje doen op de 15 minuten. Tukken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik las dat ze 7 minuten de tijd hadden, dat is ook wel heel weinig.
Ik hoop ook op vrede maar met Putin valt geen fatsoenlijke deal te maken waar hij zich de komende 30 jaar aan houdt. Maar ik snap dat jij ook liever je broer onder de bus gooit zodat je geen last hebt van je neef.quote:Op maandag 4 november 2024 23:35 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Het gaat Rusland niet eens lukken om Oekraïne in het geheel te veroveren, nog afgezien van dat het een crime is om het vervolgens te blijven controleren.quote:
Ja we hadden het vermoedelijk beter onder Nazi bewind of onder Sovjet-bewind, kameratzkiquote:Op dinsdag 5 november 2024 06:50 schreef DrDentz het volgende:
De VS hebben ons eigenlijk al in bezit sinds 1945
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vrees van welquote:Op dinsdag 5 november 2024 08:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat Rusland niet eens lukken om Oekraïne in het geheel te veroveren, nog afgezien van dat het een crime is om het vervolgens te blijven controleren.
Ook daar ben ik niet van overtuigdquote:Daarnaast gaat Trump echt niet de rode loper uitleggen voor Poetin.
Waar kijk jij? ( serieus bedoelt ik wil daar ook kijken)quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:21 schreef VEM2012 het volgende:
Eerste uitslag is binnen en meteen een enorme ruk naar Trump!
In Dixville Notch waren 4 jaar geleden alle stemmen voor Biden en trans is het exact 50/50… landslide for Trump incoming!!!
https://edition.cnn.com/2(...)0-results/index.htmlquote:Op dinsdag 5 november 2024 08:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar kijk jij? ( serieus bedoelt ik wil daar ook kijken)
Dat denk ik ook, maar de angst regeert.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat Rusland niet eens lukken om Oekraïne in het geheel te veroveren, nog afgezien van dat het een crime is om het vervolgens te blijven controleren.
Daarnaast gaat Trump echt niet de rode loper uitleggen voor Poetin.
Ja, het draait alle kanten op...quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:32 schreef JAM het volgende:
[..]
...de holocaust? Vent, waar heb je het over?.
Dat denk ik ook. Het blijft zoals het is. De Deep State heeft meer macht dan welke president dan ook.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daarnaast gaat Trump echt niet de rode loper uitleggen voor Poetin.
Trump komt met een speciale aanklager die de Biden familie en deep state gaat berechten, dus dat kan leuk worden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het blijft zoals het is. De Deep State heeft meer macht dan welke president dan ook.
Dit las ik op telegraaf.nlquote:Op dinsdag 5 november 2024 08:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar kijk jij? ( serieus bedoelt ik wil daar ook kijken)
Boots on the ground. Ik hoef in ieder geval niet meer naar het Ostfront.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar stel dat Oekraïne uiteindelijk onder de voet wordt gelopen door Rusland, is het de vraag wat ze daarna gaan doen.
Jij gelooft echt dat hij alles gaat doen wat hij heeft geroepen?quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump komt met een speciale aanklager die de Biden familie en deep state gaat berechten, dus dat kan leuk worden.
Mjah, dit vat het voor mij ook wel aardig samen. Trump is een idioot en ik zou niet op hem stemmen. Harris komt op mij iig minder onvoorspelbaar over, maar vanwege onder meer haar (gebrek aan duidelijk uitgelegde) ideeen voor het land zou het ook niet echt een kandidaat zijn waar ik met volle overtuiging achter zou staan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Harris vind ik ook niet veel soeps overigens maar op Trump zou ik nooit stemmen.
De democraten hebben alles geprobeerd om Trump op te sluiten maar Hillary loopt vrij rond.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump komt met een speciale aanklager die de Biden familie en deep state gaat berechten, dus dat kan leuk worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |