quote:"Sadly, by the way, there's a lot of suburban women, a lot of suburban women that are like, 'Listen, abortion is it. If I can't have an abortion in this country whenever I want, I will vote for anybody else.' ... OK. It's a little crazy by the way, but -- especially for women that are like past 50 -- I'm thinking to myself, 'I don't think that's an issue for you.'"
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens RTL nieuwspanel zou slechts 10% van de Nederlanders op Trump stemmen. Dat vind ik vrij maf. Kijk dan eens naar eigen land en kijk eens naar hoe enorm links Harris is (geweest).
Maar natuurlijk wel een stem naar een peroxide minder Marokkanen haatzaaier, een n mans dictatuur, met een voorliefde voor kleptocraat Orban (grappig: het zo geprezen Boedapest heeft traditioneel een links stadsbestuur), Assad en Poetin. Ik vind dat maf ja. Dit zijn clubs, zoals het CPAC met Jack Posobiec, waar zelfs Trump en kornuiten verre van blijft. Hij kijkt wel uit. Wat hondenfluitjes en dat is het dan wel.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.
Mensen stemmen ook niet meer op mafklapper Baudet. Voorliefde voor populisten met maffe en soms enge denkbeelden vinden mensen niet erg in NL. Zolang de populist in kwestie zelf maar niet van het padje af is. Daarom weinig voorkeur voor Trump en Baudet, maar stemt men gerust op een Geert of een Caroline.quote:Op donderdag 26 september 2024 09:06 schreef Klopkoek het volgende:
Maar natuurlijk wel een stem naar een peroxide minder Marokkanen haatzaaier, een n mans dictatuur, met een voorliefde voor kleptocraat Orban (grappig: het zo geprezen Boedapest heeft traditioneel een links stadsbestuur), Assad en Poetin.
De bewuste tweet... Nu verwijderd, meldt CNNquote:Op donderdag 26 september 2024 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen heeft Clay Higgins 'vreselijke spijt' van zijn tweet dat de Haitianen die een rechtszaak tegen Trump gaan aanspannen maar beter voor 20 januari het land uit kunnen zijn![]()
[ x ]
Dit figuur dus, complotdenker en uiteraard toegewijd Trump-volgeling:
[ x ]
[ x ]
Dat is compleet logisch dat ze dat screenen vantevoren. Er is een aanslag op hem gepleegd en bijna nog een anderequote:Op donderdag 26 september 2024 10:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Klagen dat Harris vtv zinnen uit haar hoofd leert, (dat heet voorbereiding), en ondertussen:[ x ]
En anders gebruikt hij gewoon zijn eigen kleinkinderen als menselijk schild. Je moet toch wat.quote:Op donderdag 26 september 2024 10:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is compleet logisch dat ze dat screenen vantevoren. Er is een aanslag op hem gepleegd en bijna nog een andere
Die gast gaat nergens meer naar binnen om handen te schudden zonder screening.
Een substantieel van de kiezers kiest ook niet zozeer vr Trump, maar voor de partij of tegen de andere partij. Voor hen zijn de poppetjes minder interessant. Uiteraard ontstaat die situatie voornamelijk door dat stelsel dat je al noemt.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.
Zoals de meisjes op de gereformeerde (zwarte-kousen-kerk-school) waar ik bij in de buurt woonde op heel koude dagen een spijkerbroek onder hun rok aanhadden. Terwijl ze in de zomer vaak zulke korte rokjes droegen, dat een lange broek kuiser zou zijn geweest. Overigens mag een legging wel van de gereformeerde kerk, terwijl je in Nederland weinig excentrieker zult vinden: vrouwen dragen vrouwenkleding, mannen dragen mannenkleding, is hun motto. En een legging is echt vrouwenkleding.quote:
Misschien houdt het op als mensen stoppen met het delen ervan.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Munten, petten, schoenen, virtuele kaarten, waar houdt het op?[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 26-09-2024 21:07:04 ]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.quote:Op donderdag 26 september 2024 03:29 schreef Kijkertje het volgende:
Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik heb een goude besteld. Op Truth heb ik gelezen dat het goud afkomstig is van Trump's WC pot.quote:Trump Watches are not designed, manufactured, distributed or sold by Donald J. Trump, The Trump Organization or any of their respective affiliates or principals. TheBestWatchesonEarth LLC uses the “Trump” name, image and likeness under a paid license agreement which may be terminated or revoked according to its terms. Trump Watches are intended as collectible items for individual enjoyment only, not for investment purposes.
The images shown are for illustration purposes only and may not be an exact representation of the product.
These watches are not political and have nothing to do with any political campaign.
Rare indruk heb jij ervan. Nee niet 'iedereen' krijgt heel veel gratis geld zodat 'ze' van alles kunnen kopen.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.
Prachtig. Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit het document: hoe en door wie wordt dit betaald? Is daar wat meer informatie over?
Belastingverhogingen natuurlijk. De standaard stokpaardjes over meer belasting voor miljonairs enzo. Op zich allemaal vrij standaard Democratisch, met hier en daar een vleugje populisme waar Kamala tegenwoordig voor lijkt te staan. Zeer slap allemaal.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.
Prachtig. Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit het document: hoe en door wie wordt dit betaald? Is daar wat meer informatie over?
Waarom vind je dat een rare indruk?quote:Op donderdag 26 september 2024 22:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Rare indruk heb jij ervan. Nee niet iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze van alles kunnen kopen.
Ik last dit en moest echt zo doen:quote:Op donderdag 26 september 2024 22:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Sectie 2 gaat over het mogelijk maken van het kopen van een huis door het bekostigen van de downpayment en daardoor opbouw van vermogen/'wealth' te stimuleren.
Tja, zoals gezegd: ik heb het document een beetje scannend doorgelezen, maar ik zie vrijwel alleen maar beloftes dat men allerlei incentives gaat geven, gaat bouwen en kosten gaat verlagen, maar nauwelijks enige financile onderbouwing hiervoor.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Belastingverhogingen natuurlijk. De standaard stokpaardjes over meer belasting voor miljonairs enzo. Op zich allemaal vrij standaard Democratisch, met hier en daar een vleugje populisme waar Kamala tegenwoordig voor lijkt te staan. Zeer slap allemaal.
Maar ja daartegenover heb je Trump die niet verder komt dan 'tarriffs zijn geweldig!!!'
Je hebt de plannen vluchtig doorgenomen/ scannend doorgelezen en vastgesteld dat het woord 'Trump' 84 keer (!) voorkomt.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, zoals gezegd: ik heb het document een beetje scannend doorgelezen, maar ik zie vrijwel alleen maar beloftes dat men allerlei incentives gaat geven, gaat bouwen en kosten gaat verlagen, maar nauwelijks enige financile onderbouwing hiervoor.
Maar goed, dat kan ik ook volledig over het hoofd zien.Als iemand kan aangeven waar staat hoe men dat precies wil gaan doen, dan lees ik dat graag.
Ik zeg ook zeker niet dat Trump iets beters heeft, ik focus me alleen even op wat nu de plannen exact zijn. Een plan is mijns inziens niet zeggen dat je vanalles gaat doen, zonder te zeggen hoe je dat gaat doen.
Overigens valt het volgende ook op: als je de endnotes niet meerekent, staat er in de 76 pagina's met 'plannen' 84 keer (!) het woord 'Trump'.
Ja, klopt. Ik kwam nogal vaak 'Trump' tegen tijdens het lezen. Je kunt dan zoeken op een woord in een PDF en dan zie je hoe vaak dat erin voorkomt. Maar goed, dat was slechts een sidenote van mijn kant.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je hebt de plannen vluchtig doorgenomen/ scannend doorgelezen en vastgesteld dat het woord 'Trump' 84 keer voorkomt.
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik kwam nogal vaak 'Trump' tegen tijdens het lezen. Je kunt dan zoeken op een woord in een PDF en dan zie je hoe vaak dat erin voorkomt. Maar goed, dat was slechts een sidenote van mijn kant.
Maak het nou niet zo moeilijk voor jezelf joh. Je zou ook zelf kunnen proberen zo'n document te skimmen. Of is dat te moeilijk als het verder gaat dan 144 tekens?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.
Nee, ik kwam het vaak tegen. Niet zo gek als dat 84 keer in 76 pagina's is. Maar goed, zoals gezegd, dat was slechts een sidenote. Heb jij informatie over de financile onderbouwing van deze plannen?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.
Die is ongetwijfeld hetzelfde als die van Biden. Belastingverhoging voor rijken, grote bedrijven en stock buybacks. Daar zijn ongetwijfeld zat artikelen over te vinden maar die kan je zelf ook opzoeken neem ik aan?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, ik kwam het vaak tegen. Niet zo gek als dat 84 keer in 76 pagina's is. Maar goed, zoals gezegd, dat was slechts een sidenote. Heb jij informatie over de financile onderbouwing van deze plannen?
Wacht even. Jij post hier "Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris", inclusief bronnen.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die is ongetwijfeld hetzelfde als die van Biden. Belastingverhoging voor rijken en grote bedrijven en handelen in aandelen. Daar zijn ongetwijfeld zat artikelen over te vinden maar die kan je zelf ook opzoeken neem ik aan?
Of op de site van Harris of zo ...
Of artikelen wat economen ervan vinden die ook al voorbij gekomen zijn.
Als mijn posts niet volledig genoeg zijn naar je zin dan zoek je dat toch zelf even op als je zo 'geinteresseerd' bent en dan post je dat hier ter aanvulling? Had je al die tijd dat je hier aan het posten was aan kunnen besteden.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wacht even. Jij post hier "Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris", inclusief bronnen.
Dan neem ik de moeite om het document dat direct van het Harris/Walz-team afkomstig is (uit jouw aangedragen x-post) door te nemen en geef aan dat er allemaal prachtige plannen in staan waardoor veel mensen allerlei incentives krijgen, maar dat ik de financile onderbouwing mis. Dat vind ik namelijk nogal essentieel.
Je kunt namelijk allerlei zaken beloven, maar het is niet onredelijk om dan ook te vertellen hoe je dat gaat doen. Het zou prachtig zijn als dit allemaal uitgevoerd wordt, ik denk dat er vrij weinig mensen op tegen zijn om het leven van veel mensen beter te maken. Maar zulke beloftes zonder enige onderbouwing hoe precies, zijn nogal makkelijk te maken.
Ik geef aan dat ik die onderbouwing met gemak over het hoofd kan hebben gezien en laat me graag informeren waar die te vinden is. Aangezien jij hier die plannen presenteert, ga ik ervan uit dat je die informatie wel hebt. Dan is het wat vreemd om dan maar te zeggen dat iemand dat zelf maar moet gaan zoeken.
En als het ongetwijfeld hetzelfde is als die van Biden: waarom kan dat nu allemaal dan niet?
Ik geef aan dat ik die onderbouwing niet zie en me daardoor ook afvraag of die er wel is. Ik denk het niet. Ik kan dus moeilijk gaan zoeken naar iets waarvan ik denk dat het er niet is.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan zoek je dat toch zelf even op als je zo geinteresseerd bent?
En als je denkt dat die er niet is ga je ook niet op zoek? Okeeee ... dan denk je dat toch?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik geef aan dat ik die onderbouwing niet zie en me daardoor ook afvraag of die er wel is. Ik denk het niet. Ik kan dus moeilijk gaan zoeken naar iets waarvan ik denk dat het er niet is.
Als jij zegt dat dat niet klopt en die onderbouwing er wel is, dan laat ik me graag informeren wat die onderbouwing dan is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder zal ook onder Harris de staatsschuld natuurlijk verder oplopen, dat is wat mij betreft 100% zeker. Het zal alleen stukken minder zijn dan onder Trump en ondanks dat verder oplopen van de staatsschuld natuurlijk nooit wenselijk is, zullen er onder Harris iig (ook) mensen van profiteren die gn multi-miljardair zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door kladderadatsch op 27-09-2024 00:36:12 ]
quote:Op vrijdag 27 september 2024 00:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Artikel uit een brits tijdschrift: https://www.sharesmagazine.co.uk/article/trump-vs-harris
Voor wie het niet lezen kan zie spoilerBij Trump krijgt iedereen heel veel gratis geld die al stinkend rijk is en alles wordt betaald van tarieven en crypto-valuta inclusief de staatsschuld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder zal ook onder Harris de staatsschuld natuurlijk verder oplopen, dat is wat mij betreft 100% zeker. Het zal alleen stukken minder zijn dan onder Trump en ondanks dat verder oplopen van de staatsschuld natuurlijk nooit wenselijk is, zullen er onder Harris iig (ook) mensen van profiteren die gn multi-miljardair zijn.
Echt waar!
[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 27-09-2024 01:26:41 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
En de rest krijgt een handvol pinda's, rauw en ongepeld.quote:Op vrijdag 27 september 2024 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bij Trump krijgt iedereen heel veel gratis geld die al stinkend rijk is.
[ x ]
Sws als je je post begint met 'iedereen krijgt HEEL VEEL GRATIS GELD om VAN ALLES van te kopen!' weet je al dat die vraag helemaal niet oprecht is. Alsof er willekeurig geld over de balk gesmeten wordt ipv dat het de midden- en kleinbedrijven stimuleert, armoede bestrijdt, medicijnkosten omlaag brengt, prijsopdrijving tegengaat, betaalbare huizen oplevert (en dus werkgelegenheid), mensen helpt om voor het eerst een huis te kopen zodat ze ook eens wat kapitaal kunnen opbouwen etc etc.quote:Op vrijdag 27 september 2024 02:29 schreef AnneX het volgende:
Het interesseert mij geen biet, nou een beetje, he een Harris-Walz administratie de economie verbetert. Daar heb ik wel vertrouwen in, geen verstand ervan zeg ik eerlijk.
Het interesseert mij zeer of weer Honderd miljoen!? stemgerechtigde voters thuisblijven... alleen noodweer en orkanen zijn een geldige reden.
Te vuur en te zwaard ben ik anti trump en kompanen. De anti intellectuelen, die terug willen naar de Middeleeuwen voor de ‘gewone’ man. Geen gezondheidszorg, geen onderwijs. Terug naar slavernij, sort of.
Bron?quote:Op vrijdag 27 september 2024 04:37 schreef Eagles89 het volgende:
Trump gaat weer aan de leiding in de swing states volgens de polls, zelfs volgens interne mails van het Harris campagne team. PANIEK bij de democraten, genietendit gaat een heerlijk topic worden als Trump steeds verder de leiding gaat nemen vanaf nu, het nieuwe is er nu wel vanaf bij het Harris kamp, daarnaast heeft Trump het in zowel 2020 als 2016 veel beter gedaan dan zo ongeveer lle polls, dus als ze nu ongeveer gelijk staan staat Trump in werkelijkheid al dik voor
Het interesseert me in zoverre, dat 'wij' er in de EU geen/nauwelijks schade van zullen ondervinden als onder Harris de Amerikaanse staatsschuld oploopt, terwijl we, mochten de plannetjes van Trump doorgaan (o.a. China een tarief van 60% opleggen plus daarbovenop ook nog eens 10% importheffing invoeren) er wat economische groei betreft naar verwachting ook zo'n 2% op achteruit zullen gaan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 02:29 schreef AnneX het volgende:
Het interesseert mij geen biet, nou een beetje, he een Harris-Walz administratie de economie verbetert. Daar heb ik wel vertrouwen in, geen verstand ervan zeg ik eerlijk.
Het interesseert mij zeer of weer Honderd miljoen!? stemgerechtigde voters thuisblijven... alleen noodweer en orkanen zijn een geldige reden.
Te vuur en te zwaard ben ik anti trump en kompanen. De anti intellectuelen, die terug willen naar de Middeleeuwen voor de ‘gewone’ man. Geen gezondheidszorg, geen onderwijs. Terug naar slavernij, sort of.
https://nationalinterest.(...)rica-out-nato-209378quote:If our allies and partners can't count on us to be there, we will lose access to many military bases around the globe. That might not seem like a big deal since we have a fleet of warships and aircraft that can fly from the continental U.S. to the Middle East and back.
But here is the thing. Our nuclear-powered supercarriers may have unlimited endurance, but the vessels supporting them do not. They need those bases around the world. Without friendly ports, the United States Navy doesn't look so much like a blue water force but rather a green water navy that can only operate closer to America's shores.
Dan zat je je waarschijnlijk te ergeren aan de regering in je eigen land die nog steeds niks wil weten van klimaatverandering en steeds nieuwe kolenmijnen opent.quote:Op vrijdag 27 september 2024 06:12 schreef AnneX het volgende:
Had ik toch maar naar Australi gemigreerd toen.
Zo ver ik het meekrijg zijn hullie daar zelfs iets fatsoenlijker als nazaten van Engelse misdadigers…😉quote:Op vrijdag 27 september 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan zat je je waarschijnlijk te ergeren aan de regering in je eigen land die nog steeds niks wil weten van klimaatverandering en steeds nieuwe kolenmijnen opent.
2020 was de red wave, toch?quote:Op vrijdag 27 september 2024 04:37 schreef Eagles89 het volgende:
daarnaast heeft Trump het in zowel 2020 als 2016 veel beter gedaan dan zo ongeveer lle polls
Trump wil alleen een mediamoment met Zelensky en heeft verder geen plan. Waar dan ook voor.quote:
laat het de inheemse bevolking maar niet horen. kijktip: Rabbit Proof fence met Kenneth Branaghquote:Op vrijdag 27 september 2024 08:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zo ver ik het meekrijg zijn hullie daar zelfs iets fatsoenlijker als nazaten van Engelse misdadigers…😉
Is ook niet echt relevant voor de kiezers nu. Die geloven het wel of niet dat de plannen echt werken.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is er precies rationeel aan om een zeer onbetrouwbare dictator te laten winnen van Oekraine, als je een beetje verstand zou hebben dan zou je toch al zeker sinds 2008 door moeten hebben dat Putin zijn zin geven nu niet echt bevordelijk is voor de wereldvredequote:Op vrijdag 27 september 2024 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Heerlijk hoe die megalomane Belg met een slecht gebit peentjes aan het zweten is. Alleen hierom al zou Trump moeten winnen.
Ik ben overigens wel benieuwd of de EU gaat inbinden als de VS wegvalt, het is de enige rationele keuze.
Ja die Belg is een megalomane gek, veruit de gevaarlijkste man in de EU met zijn geschreeuw voor de Verenigde Staten van Europa.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:29 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Wat is er precies rationeel aan om een zeer onbetrouwbare dictator te laten winnen van Oekraine, als je een beetje verstand zou hebben dan zou je toch al zeker sinds 2008 door moeten hebben dat Putin zijn zin geven nu niet echt bevordelijk is voor de wereldvrede
En dan die Belg megalomaan noemen terwijl je klakkeloos achter die idioot van een Trump staat is natuurlijk compleet van de pot gerukt maar dat hoef je niet steeds te benadrukken met je dagelijkse fakenieuws dumpt waar je nooit meer op terugkomt.
Zegt de gek die kritiekloos achter de grootste idioot uit de Amerikaanse geschiedenis staatquote:Op vrijdag 27 september 2024 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja die Belg is een megalomane gek, veruit de gevaarlijkste man in de EU met zijn geschreeuw voor de Verenigde Staten van Europa.
Hoe is Rusland laten winnen in ons belang en waarom leg je de bal volledig neer bij het westen, de roebel is geen fuck meer waard dus dat kan het toch niet zijn? Waarom zijn maga idioten zoals jij nooit bezig met het oproepen tot stoppen van de oorlog bij degene die deze oorlog gestart is of zit je al zover in de fabeltjesfuik dat je van mening bent dat dit ook de schuld van VS/Navo/het westen is?quote:Je kan ook zeggen de Oekraners vechten door tot het einde. Wat het einde dan mag betekenen is mij een raadsel maar tegen die tijd zijn we miljarden lichter en zijn er talloze levens verloren gegaan. Als we van het slechtste scenario moeten uitgaan dan verliest Oekrane alles, en dan? Wat doen we dan? Een open oorlog met Rusland waar ook Nederlandse troepen opgeroepen worden om te vechten aan het oostfront? Hoe is dat in het belang van de EU, Nederland en in het verlengde de VS?
Ok ik roep op om Putin te stoppen. Zou hij naar mij luisteren of misschien wel naar Kamala Harris? Echt wat is dit voor dom gelul.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:49 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Zegt de gek die kritiekloos achter de grootste idioot uit de Amerikaanse geschiedenis staat
[..]
Hoe is Rusland laten winnen in ons belang en waarom leg je de bal volledig neer bij het westen, de roebel is geen fuck meer waard dus dat kan het toch niet zijn? Waarom zijn maga idioten zoals jij nooit bezig met het oproepen tot stoppen van de oorlog bij degene die deze oorlog gestart is of zit je al zover in de fabeltjesfuik dat je van mening bent dat dit ook de schuld van VS/Navo/het westen is?
En wellicht is het een keer tijd voor oorlog met Rusland om een eind te maken aan de macht van Putin, in het verleden pakten we dat soor megalomane dictators ook wel eens sneller aan.
Toch grappig hoe, je eindeloos kunt lopen zeuren over het westen, maar poetin buiten shcot houdtquote:Op vrijdag 27 september 2024 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ok ik roep op om Putin te stoppen. Zou hij naar mij luisteren of misschien wel naar Kamala Harris? Echt wat is dit voor dom gelul.
Overigens als je zin hebt om te vechten in Oekrane dan is er niemand die je tegenhoud.
Je bent gewoon welkom bij de strijdkrachten in Oekrane, ze hebben een tekort aan alles inclusief manschappen.
Da's vrij standaard gedrag in Magastan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Toch grappig hoe, je eindeloos kunt lopen zeuren over het westen, maar poetin buiten shcot houdt
En waarom zou het westen dan wel naar je luisteren? Het gaat om je domme opmerking waarbij je duideiijk de bal bij Oekraine en het westen legt maar dat is blijkbaar weer te moeilijk om te begrijpen voor een maga idioot die nooit inhoudelijk in wil gaan de door hem zelf geplaatse shitload aan fake nieuws.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ok ik roep op om Putin te stoppen. Zou hij naar mij luisteren of misschien wel naar Kamala Harris? Echt wat is dit voor dom gelul.
Overigens als je zin hebt om te vechten in Oekrane dan is er niemand die je tegenhoud.
Je bent gewoon welkom bij de strijdkrachten in Oekrane, ze hebben een tekort aan alles inclusief manschappen.
Ik kan zeuren over hoe Putin het land niet had mogen binnenvallen etc maar dat is een gepasseerd station. De realiteit is dat Putin is binnengevallen en niet van plan is de veroverde gebieden terug te geven. Wij in het westen hebben daar mee om te gaan, jullie zijn van mening dat we alles op alles moeten zetten om Oekrane te ontzetten al kost het talloze levens.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Toch grappig hoe, je eindeloos kunt lopen zeuren over het westen, maar poetin buiten shcot houdt
Dus helemaal niks geleerd van 2008 en 2014 want daar kon je duidelijk zien dat Putin zijn zin geven nu niet echt gewerkt heeft tegen het stoppen van de Russische agressie.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan zeuren over hoe Putin het land niet had mogen binnenvallen etc maar dat is een gepasseerd station. De realiteit is dat Putin is binnengevallen en niet van plan is de veroverde gebieden terug te geven. Wij in het westen hebben daar mee om te gaan, jullie zijn van mening dat we alles op alles moeten zetten om Oekrane te ontzetten al kost het talloze levens.
De extremisten zoals echteliberaal vinden het prima dat zijn landgenoten de belangen van Oekrane gaan verdedigen aan het oostfront. Hij praat zelfs over een regimechange in Rusland. Hij wilt een gigantisch land met kernwapens in een burgeroorlog duwen waar de kans bestaat dat nog guurdere types dan Putin de macht kunnen grijpen in delen van het dan voormalige Rusland.
Ik vind het beter dat we gaan praten, de uitkomst van dat soort gesprekken zal altijd een compromis moeten zijn. Als dat betekent dat Oekrane territorium verliest, so be it. Het is altijd beter dan een honderduizenden doden of zoals echteliberaal voorstelt een regime change in Rusland.
Ik zou zeggen, geef het door aan Zelenskyy? Misschien neemt hij jouw dom gelul (jouw woorden) wel serieus?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan zeuren over hoe Putin het land niet had mogen binnenvallen etc maar dat is een gepasseerd station. De realiteit is dat Putin is binnengevallen en niet van plan is de veroverde gebieden terug te geven. Wij in het westen hebben daar mee om te gaan, jullie zijn van mening dat we alles op alles moeten zetten om Oekrane te ontzetten al kost het talloze levens.
De extremisten zoals echteliberaal vinden het prima dat zijn landgenoten de belangen van Oekrane gaan verdedigen aan het oostfront. Hij praat zelfs over een regimechange in Rusland. Hij wilt een gigantisch land met kernwapens in een burgeroorlog duwen waar de kans bestaat dat nog guurdere types dan Putin de macht kunnen grijpen in delen van het dan voormalige Rusland.
Ik vind het beter dat we gaan praten, de uitkomst van dat soort gesprekken zal altijd een compromis moeten zijn. Als dat betekent dat Oekrane territorium verliest, so be it. Het is altijd beter dan een honderduizenden doden of zoals echteliberaal voorstelt een regime change in Rusland.
Waarom is dat een gepasseerd station, je hele betoog is RUSLAND wil zijn zin en die moeten we ze geven. . Waarom is de optie nooit stoppen met steun en rusland compleet weren, alle banden verbreken geen dialoog niks (dit is de meest neutrale opties). Waarom altijd zo dat rusland er beter van wordt? Wat is het toch met rusland?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat dossier is trouwens nog gewoon te downloaden als pdf: https://www.kenklippenste(...)35b-95701be97310.pdfquote:Op vrijdag 27 september 2024 11:30 schreef Ulx het volgende:
Het is jammer dat Musk direct is gaan censureren en zelfs links naar het dossier verboten heeft zijn platform, maar oei....
[ x ]
[ x ]
Ja, sure, da's het probleem ook niet. Maar dat Musk direct ingrijpt bij zoiets terwijl hij de grofste bullshit over Harris laat staan is wel erg opvallend van mr Free Speech.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:37 schreef kladderadatsch het volgende:
Dat dossier is trouwens nog gewoon te downloaden als pdf: https://www.kenklippenste(...)35b-95701be97310.pdf
Komt van Klippenstein's site: https://www.kenklippenstein.com/p/read-the-jd-vance-dossier
Ja natuurlijk maar ik had niet anders verwacht van Musk, want het is nu eenmaal in zijn (financieel) voordeel als Trump wint. Ging mij erom dat wie het lezen wil dat nog steeds kan doen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, sure, da's het probleem ook niet. Maar dat Musk direct ingrijpt bij zoiets terwijl hij de grofste bullshit over Harris laat staan is wel erg opvallend van mr Free Speech.
Ja, en dan wederom de vraag die je vrij vaak naar je hoofd krijgt, maar natuurlijk nooit echt een goed antwoord op hebt, wat nou als rus aan dit nieuwe verdrag ook z'n reet afveegt? Zoals ze altijd met verdragen doen? En dus over een x aantal jaar gewoon weer verdergaat?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind het beter dat we gaan praten, de uitkomst van dat soort gesprekken zal altijd een compromis moeten zijn. Als dat betekent dat Oekrane territorium verliest, so be it.
Chivaz is anti oorlog. Dus eigenlijk moeten we gewoon heel de wereld maar aan Rusland geven. Want levens verliezen door te vechten is niet leuk, dus beter dat we met zijn allen maar Russisch gaan leren spreken en leven. Dan hoeft niemand dood te gaan in een oorlog met Rusland. Toch Chivaz?quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dan wederom de vraag die je vrij vaak naar je hoofd krijgt, maar natuurlijk nooit echt een goed antwoord op hebt, wat nou als rus aan dit nieuwe verdrag ook z'n reet afveegt? Zoals ze altijd met verdragen doen? En dus over een x aantal jaar gewoon weer verdergaat?
Ga je dan gewoon op repeat, moeten ze gewoon maar weer territorium weggeven, tot dat ze aan de poolse grens staan ofzo?
Maar het publiceren is niet tegen de TOS sinds Musk. Die wijzigde die wegens iets met een laptop en Hunter Biden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:46 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar ik had niet anders verwacht van Musk, want het is nu eenmaal in zijn (financieel) voordeel als Trump wint. Ging mij erom dat wie het lezen wil dat nog steeds kan doen.
Ik heb je in een andere post al uitgelegd dat je desnoods NAVO troepen in Oekrane kan stationeren om er voor te zorgen dat de vrede ook echt bewaakt blijft. Ik denk dat het voornaamste moet zijn dat het bloedvergieten moet stoppen en we de relaties met Rusland weer gaan normaliseren.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dan wederom de vraag die je vrij vaak naar je hoofd krijgt, maar natuurlijk nooit echt een goed antwoord op hebt, wat nou als rus aan dit nieuwe verdrag ook z'n reet afveegt? Zoals ze altijd met verdragen doen? En dus over een x aantal jaar gewoon weer verdergaat?
Ga je dan gewoon op repeat, moeten ze gewoon maar weer territorium weggeven, tot dat ze aan de poolse grens staan ofzo?
waarom relaties met rusland normaliseren?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb je in een andere post al uitgelegd dat je desnoods NAVO troepen in Oekrane kan stationeren om er voor te zorgen dat de vrede ook echt bewaakt blijft. Ik denk dat het voornaamste moet zijn dat het bloedvergieten moet stoppen en we de relaties met Rusland weer gaan normaliseren.
Goedkoop gas voor Europa.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom relaties met rusland normaliseren?
Omdat het beter is voor de veiligheid en stabiliteit van de wereld.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom relaties met rusland normaliseren?
Ook niet onbelangrijk gezien het feit dat de industrie in Duitsland het erg zwaar heeft. Een crisis in Duitsland heeft verregaande gevolgen voor ons hier in Nederland.quote:
Regime change geeft buiten de chaos om echt geen enkele garantie op een president die het westen gezind is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:26 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom is dat een gepasseerd station, je hele betoog is RUSLAND wil zijn zin en die moeten we ze geven. . Waarom is de optie nooit stoppen met steun en rusland compleet weren, alle banden verbreken geen dialoog niks (dit is de meest neutrale opties). Waarom altijd zo dat rusland er beter van wordt? Wat is het toch met rusland?
En Waarom is een regime change niet de beste oplossing voor ons? Bij compromissen en of negeren heeft geschiedenis bewezen met huidige regime dat ze alleen maar verder escaleren! Dus waarom geen regime change, waarom rusland 5irect of indirect helpen?
Dit wel grappig, maar satire.quote:
Chivaz is pro-Putin, en dat valt toevallig nu samen met anti-oorlog. In principe zou Oekraine nog snel wat meer gebied van Rusland in moeten nemen. Ik denk dat Chivaz vindt dat Oekraine dan die gebieden mag houden bij vredesonderhandelingen. Ze zitten er immers al nu.quote:Op vrijdag 27 september 2024 13:08 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Chivaz is anti oorlog. Dus eigenlijk moeten we gewoon heel de wereld maar aan Rusland geven. Want levens verliezen door te vechten is niet leuk, dus beter dat we met zijn allen maar Russisch gaan leren spreken en leven. Dan hoeft niemand dood te gaan in een oorlog met Rusland. Toch Chivaz?
Chivaz is natuurlijk alleen anti-oorlog omdat de oorlog nu niet echt voortvarend gaat voor Putin vooral omdat Oekraine en het westen niet braaf op hun rug gaan liggen zodat Putin kan pakken wat die pakken wil.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Chivaz is pro-Putin, en dat valt toevallig nu samen met anti-oorlog.
Alleen westerse troepen kunnen Rusland uit Oekrane jagen. Het probleem is dat de Amerikanen daar absoluut geen trek in hebben en in Europa is het niet veel beter.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Chivaz is pro-Putin, en dat valt toevallig nu samen met anti-oorlog. In principe zou Oekraine nog snel wat meer gebied van Rusland in moeten nemen. Ik denk dat Chivaz vindt dat Oekraine dan die gebieden mag houden bij vredesonderhandelingen. Ze zitten er immers al nu.
Rusland heeft nu eenmaal Oekraine binnengevallen en Oekraine en het westen heeft nu eenmaal besloten om Putin terug te jagen. Daar heeft hij het maar mee te doen. Het is een gepasseerd station. Het zou beter zijn voor hem om mee te helpen denken hoe we Rusland uit Oekraine moeten krijgen. Dat is ons einddoel immers.
Ja lekker als een gasjunk afhankelijk blijven van dealer Poetin. Wat geweldig langetermijndenken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ook niet onbelangrijk gezien het feit dat de industrie in Duitsland het erg zwaar heeft. Een crisis in Duitsland heeft verregaande gevolgen voor ons hier in Nederland.
Het is nu eenmaal de realiteit, ik las net een draadje over het feit dat we straks ook afhankelijk zijn van China om de grote groene droom te realiseren.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja lekker als een gasjunk afhankelijk blijven van dealer Poetin. Wat geweldig langetermijndenken.
Het punt is niet zozeer dat je niet 'zeurt' over Poetin.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan zeuren over hoe Putin het land niet had mogen binnenvallen etc maar dat is een gepasseerd station. De realiteit is dat Putin is binnengevallen en niet van plan is de veroverde gebieden terug te geven.
En wat moeten wij allemaal gaan slikken van dealer Poetin om onze shot te krijgen?quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal de realiteit, ik las net een draadje over het feit dat we straks ook afhankelijk zijn van China om de grote groene droom te realiseren.
Je ontkomt er in de wereld niet aan om zaken te doen met schurken.
Als je denkt dat je slechts met gelijkgestemden zaken kan doen dan word de wereld voor het westen wel heel erg klein.
Oproepen tot vrede is kwaad spreken over Zelensky? Meen je dit nu echt of probeer je mij voor de zoveelste keer iets aan te smeren?quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het punt is niet zozeer dat je niet 'zeurt' over Poetin.
Trump en diens aanhangers (en jij maakt je daar ook schuldig aan) gedragen zich ronduit vijandig richting Zelensky en de regering van Oekrane, terwijl ze geen kwaad woord uiten richting Poetin.
Daar wringt de schoen. Als Trump en zijn MAGA-volgelingen simpelweg van mening waren dat Oekrane voorzien van wapens een heilloze weg is, dan valt daar nog enigszins begrip voor op te brengen. Ik ben het daar persoonlijk niet mee eens, maar je kunt die mening hebben.
Maar daar blijft het dus niet bij. Zelensky en Oekrane worden beschimpt en verbaal aangevallen door Trump en zijn MAGA-leger.
Tegelijkertijd laten diezelfde figuren zich respectvol uit Poetin, terwijl die deze verwoestende oorlog nota bene is begonnen.
Hopelijk kun jij uitleggen hoe dat zit. En waarom jij in dat kamp zit.
Zeg het maar, wat slikten wij voor de oorlog?quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En wat moeten wij allemaal gaan slikken van dealer Poetin om onze shot te krijgen?
De verovering van de Krim om eens een voorbeeld te noemen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zeg het maar, wat slikten wij voor de oorlog?
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de Krim zo graag bij Oekrane wil horen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De verovering van de Krim om eens een voorbeeld te noemen.
Houd je aub niet van de domme. Of jij persoonlijk Zelensky beschimpt weet ik eerlijk gezegd niet - en dat doet er eigenlijk ook helemaal niet toe. Jij weet net zo goed als ik dat Trump en zijn MAGA-leger aan de lopende band Zelensky en Oekraine beschimpen en aanvallen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oproepen tot vrede is kwaad spreken over Zelensky? Meen je dit nu echt of probeer je mij voor de zoveelste keer iets aan te smeren?
Dat doet er wel degelijk toe, je schuift mij iets in de schoenen en daar ga je rustig op verder hakken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Houd je aub niet van de domme. Of jij persoonlijk Zelensky beschimpt weet ik eerlijk gezegd niet - en dat doet er eigenlijk ook helemaal niet toe. Jij weet net zo goed als ik dat Trump en zijn MAGA-leger aan de lopende band Zelensky en Oekraine beschimpen en aanvallen.
Het heeft Poetin het idee gegeven dat hij alles kan flikken en mee weg kan komen. Want als dealer heeft hij macht over gasjunks. Dus hij kan ook gaan kutten waar we er meer last van hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de Krim zo graag bij Oekrane wil horen.
Belangrijker nog, in hoeverre heeft dit invloed gehad op Europa en dan Nederland in het bijzonder?
Oh een belangrijke reden waarom we ook van het gebruik van olie af willen. Dat we niet meer afhankelijk zijn van dat land. Maar daar zijn enkelen ook tegen. Liever oliejunk blijven voor wat korte termijn bevrediging.quote:Saudi Arabi heeft Jemen plat gebombardeerd met catastrofale gevolgen voor de bevolking daar. Gek genoeg doen we nog steeds zaken met Saudi Arabi en zijn er zover ik weet geen sancties voor Saudi Arabi.
Er spelen andere belangen bij het isoleren van Rusland, geneuzel over het bevrijden van de Oekraners hoort daar echt niet bij.
Het gaat juist niet om grondstoffen aangezien we dan wel weer even wat Poetinzaad geslikt hadden, en Oekraine weggegeven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:49 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Zou dit de echte reden zijn voor de oorlog in Oekrane? Het draait blijkbaar om grondstoffen ipv Oekrane bevrijden, mensenrechten etc.
Dat laatste is voor de goedgelovige medemens die geloven dat hun eigen moraliteit gedeeld word door onze leiders.
Die moraliteit word ons ook deels opgedrongen door jawel de media en bepaalde lieden zoals Rob de Wijk in de talkshows.
In de VS is het natuurlijk niet veel anders alleen daar is het vertrouwen in politici en media op een veel lager pitje met als gevolg dat er veel kritischer gekeken word naar het buitenlands beleid.
Nou ja, jij bent een enthousiast Trump-aanhanger en je hebt je nooit uitgesproken tegen het beschimpen van Zelensky door Trump en diens trawanten.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat doet er wel degelijk toe, je schuift mij iets in de schoenen en daar ga je rustig op verder hakken.
Waarom zou ik mij eigen moeten uitspreken over hoe Trump omgaat met Zelensky?quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, jij bent een enthousiast Trump-aanhanger en je hebt je nooit uitgesproken tegen het beschimpen van Zelensky door Trump en diens trawanten.
Waarom niet? En kun je uitleggen waarom de MAGA's zich zo uitlaten over Zelensky?
En zoals ik al aangaf: jij rept geen kwaad woord over Poetin, terwijl je volop twijfelt over de intenties van Zelensky. Je suggereert dat hij zijn mensen moedwillig de dood injaagt, zonder ook maar met een halve vinger naar Poetin te wijzen.
Ook hier de vraag aan jou: waarom?
Omdat iemand je die vraag stelt?quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij eigen moeten uitspreken over hoe Trump omgaat met Zelensky?
quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:30 schreef Ulx het volgende:
Het is jammer dat Musk direct is gaan censureren en zelfs links naar het dossier verboten heeft zijn platform, maar oei....
[ x ]
[ x ]
Totaal irrelevante vraag is het. Hoe hij met Zelensky om gaat is totaal niet interessant. Wat hij van plan is lijkt mij een stuk relevanter.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat iemand je die vraag stelt?
Je bent een van de relatief weinigen hier die Trump graag als president van de US ziet, de president van de US heeft nog wel wat invloed op wat er in de wereld gebeurd en de oorlog in Oekrane is momenteel een van de grotere aandschtspunten op het wereldtoernooi. Dan lijkt me die vraag best relevant.
Tsja, als je de omgang van een mogelijke wereldleider met die van een staatshoofd in oorlog op de drempel van Europa 'totaal irrelevant' vindt kan dat natuurlijk.quote:
We weten toch wat de bedoeling is, zo snel mogelijk de oorlog stoppen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tsja, als je de omgang van een mogelijke wereldleider met die van een staatshoofd in oorlog op de drempel van Europa 'totaal irrelevant' vindt kan dat natuurlijk.
Vind ik absoluut niet de enige relevante vraag, maar als je Trump supporter bent snap ik best dat je ver van vragen omtrent karakter wilt blijven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We weten toch wat de bedoeling is, zo snel mogelijk de oorlog stoppen.
De enige relevante vraag is, hoe?
Kortom je geeft hier nu zelf eigenlijk toe dat de vraag irrelevant is, bedankt daar voor.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vind ik absoluut niet de enige relevante vraag, maar als je Trump supporter bent snap ik best dat je ver van vragen omtrent karakter wilt blijven.
En hoe zit het dan met al die mensen die in een bezet oekraine dan gaan verdwijnen, in martelkamers, bv?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb je in een andere post al uitgelegd dat je desnoods NAVO troepen in Oekrane kan stationeren om er voor te zorgen dat de vrede ook echt bewaakt blijft. Ik denk dat het voornaamste moet zijn dat het bloedvergieten moet stoppen en we de relaties met Rusland weer gaan normaliseren.
Hoe zit het nu met die mensen en die Russen vice versa? Ik heb heel wat lelijkheid gezien deze oorlog van beide kanten.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met al die mensen die in een bezet oekraine dan gaan verdwijnen, in martelkamers, bv?
Of is dat bloedvergieten niet erg, omdat het dan louter oekrains bloed is?
Nee, dat vind ik absoluut niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom je geeft hier nu zelf eigenlijk toe dat de vraag irrelevant is, bedankt daar voor.
Okquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik absoluut niet.
Nee, voor de zoveelste keer tamboeren op:quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:29 schreef Chivaz het volgende:
Oproepen tot vrede is kwaad spreken over Zelensky? Meen je dit nu echt of probeer je mij voor de zoveelste keer iets aan te smeren?
Maakt dat natuurlijk heel duidelijk.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:00 schreef Chivaz het volgende:
laat staan voor zo’n corrupte shithole genaamd Oekrane.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
Trump en diens aanhangers (en jij maakt je daar ook schuldig aan) gedragen zich ronduit vijandig richting Zelensky en de regering van Oekrane, terwijl ze geen kwaad woord uiten richting Poetin.
Nee, probeer het nog eens.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:32 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoe zit het nu met die mensen en die Russen vice versa? Ik heb heel wat lelijkheid gezien deze oorlog van beide kanten.
Ik mag het meest corrupte land in Europa toch best corrupt noemen. Voor dat het westen Oekrane in de armen had gesloten was dat gewoon algemeen bekend. Nu ben je blijkbaar aan het demoniseren als je verteld dat het een corrupte shithole is.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, voor de zoveelste keer tamboeren op:
[..]
Maakt dat natuurlijk heel duidelijk.
Want zelfs jij zal niet zo ver gaan om hier te betogen dat corruptie alleen een rechtvaardiging is, om een genocidale oorlog over je heen te krijgen, zo achterlijk ben je nog net niet, dus je erkent feitelijk dat het niet relevant is,
En ik denk dat jij er ook al vaak op gewezen bent dat rusland nog corrupter is.
En toch kom je er weer mee, en houd je weer fijntjes snaveltje toe over het veel corruptere rusland.
[..]
Je moet niet de fout hier maken te onderschatten hoe achterlijk @Chivaz eigenlijk is. Dat kent werkelijk geen grenzen. Mijn advies zou zijn: besteed er gewoon geen seconde van je tijd aan en hopelijk, hopelijk houdt hij dan eens op met dit topic verpesten met zijn zinledige gelul en kunnen we het weer eens op normale wijze over de Amerikaanse verkiezingen hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
zo achterlijk ben je nog net niet
[..]
Als jij hier echt wil gaan volhouden dat je het louter "toevallig noemt, want het is toch zo", is het des te verbazender dat je dat nooit doet, bij het veel corruptere shithole rusland, want ook dat "is nu eenmaal zo".quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik mag het meest corrupte land in Europa toch best corrupt noemen. Voor dat het westen Oekrane in de armen had gesloten was dat gewoon algemeen bekend. Nu ben je blijkbaar aan het demoniseren als je verteld dat het een corrupte shithole is.
De dominee heeft gesproken……quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:45 schreef JAM het volgende:
[..]
Je moet niet de fout hier maken te onderschatten hoe achterlijk @:Chivaz eigenlijk is. Dat kent werkelijk geen grenzen. Mijn advies zou zijn: besteed er gewoon geen seconde van je tijd aan en hopelijk, hopelijk houdt hij dan eens op met dit topic verpesten met zijn zinledige gelul en kunnen we het weer eens op normale wijze over de Amerikaanse verkiezingen hebben.
Daar gaan we weer hoor……quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als jij hier echt wil gaan volhouden dat je het louter "toevallig noemt, want het is toch zo", is het des te verbazender dat je dat nooit doet, bij het veel corruptere shithole rusland, want ook dat "is nu eenmaal zo".
Daarbij heb je het nog mis ook. Oekraine is niet het meest corrupte land van europa.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik mag het meest corrupte land in Europa toch best corrupt noemen. Voor dat het westen Oekrane in de armen had gesloten was dat gewoon algemeen bekend. Nu ben je blijkbaar aan het demoniseren als je verteld dat het een corrupte shithole is.
Ging het niet meer om je redenering van: 'Oekrane is een corrupt shithole, dus daarom is het prima als Rusland dat land binnenvalt en nu er oorlog is, nou ja, dan moet er maar een einde aan komen want dat is natuurlijk toch wel een beetje zielig voor die Oekraners, dus waarom geven ze zich dan niet gewoon over? Dan is iedereen toch blij?' Sodekutmoer toch een eens een end op me je holle Kremlinpropaganda. Ik heb er nu wel een beetje genoeg van.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar gaan we weer hoor……
Die typische Nederlandse reflex, als je Oekrane een corrupt kutland vind dan moet je Rusland natuurlijk een prachtig land vinden…….
Nee, je moet blijkbaar te pas en te onpas dat bij oekraine er bij de haren bijslepen, en dat wonder boven wonder nooit benoemen als we het in deze oorlog over de agressor hebbenquote:Op vrijdag 27 september 2024 18:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar gaan we weer hoor……
Die typische Nederlandse reflex, als je Oekrane een corrupt kutland vind dan moet je Rusland natuurlijk een prachtig land vinden…….
Ik denk dat dit een stukje wensdenken is. In Duitsland rommelt het ook met het AFD in opkomst. Ik denk dat als de VS wegvalt dat de rest van Europa snel zal volgen. Ik denk dat je het draagvlak voor oneindig geld sturen naar Oekrane schromelijk overschat.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:48 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou het vrij stom zijn van de Amerikanen om Oekraine te laten vallen. Gevolg is dat de EU zijn eigen militair complex opzet en de invloed van de VS daarmee fors afneemt.
Nogmaals ik kan roepen dat Rusland terug moet trekken maar dat gaat simpelweg niet gebeuren. Mijn punt is dat we moeten zorgen dat het bloedvergieten stopt en dat er een werkbare situatie word uitonderhandeld. Roepen dat Rusland moet terugtrekken voegt werkelijk helemaal niets toe hier.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je moet blijkbaar te pas en te onpas dat bij oekraine er bij de haren bijslepen, en dat wonder boven wonder nooit benoemen als we het in deze oorlog over de agressor hebben
De AFD gaat daar toch geen meerderheid krijgen. En verder is het in ieders belang dat er een sterke defensie is tegen een agressief, kwaadaardig regime als Rusland. Zeker als de VS zijn snor drukt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een stukje wensdenken is. In Duitsland rommelt het ook met het AFD in opkomst. Ik denk dat als de VS wegvalt dat de rest van Europa snel zal volgen. Ik denk dat je het draagvlak voor oneindig geld sturen naar Oekrane schromelijk overschat.
Nee, je moet gewoon altijd als het over oekraine gaat, er bij blijven betrekken dat het daar corrupt is, en op rus heb je sowieso geen enkel commentaar, dus daarover opmerken dat die corrupter zijn, waarom zou je?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:55 schreef Chivaz het volgende:
Nogmaals ik kan roepen dat Rusland terug moet trekken maar dat gaat simpelweg niet gebeuren.
Rustig aan Jam, je bent weer behoorlijk emotioneel aan het worden. Mijn mening is mijn mening, ik praat toch ook niet over het feit dat een ieder die pro oorlog is slechts NAVO propaganda na zit te blaten?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:50 schreef JAM het volgende:
[..]
Ging het niet meer om je redenering van: 'Oekrane is een corrupt shithole, dus daarom is het prima als Rusland dat land binnenvalt en nu er oorlog is, nou ja, dan moet er maar een einde aan komen want dat is natuurlijk toch wel een beetje zielig voor die Oekraners, dus waarom geven ze zich dan niet gewoon over? Dan is iedereen toch blij?' Sodekutmoer toch een eens een end op me je holle Kremlinpropaganda. Ik heb er nu wel een beetje genoeg van..
De reden dat ik de corruptie benoem is omdat heel veel mensen hier en in de media doen alsof Oekrane het toonbeeld was van vrijheid en democratie. Volgens mij was het Ursula von der Leyen die had gezegd dat Oekrane de Europese waarden aan het verdedigen was, wat dat ook moge betekenen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je moet gewoon altijd als het over oekraine gaat, er bij blijven betrekken dat het daar corrupt is, en op rus heb je sowieso geen enkel commentaar, dus daarover opmerken dat die corrupter zijn, waarom zou je?
Vat ik zo, hoe jij je hier opstelt, goed samen?
Nee.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:01 schreef Chivaz het volgende:
De reden dat ik de corruptie benoem is omdat heel veel mensen hier en in de media doen alsof Oekrane het toonbeeld was van vrijheid en democratie.
Kijk hier ben ik het mee eens, er moet een sterke defensie zijn tegen onder andere Rusland. Hoe dat ingevuld moet worden is iets waar we het waarschijnlijk niet eens over kunnen worden. Ik zou ook graag zien dat we minder afhankelijk worden van de VS. Een goed begin is om ieder geval aan de NAVO norm te voldoen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De AFD gaat daar toch geen meerderheid krijgen. En verder is het in ieders belang dat er een sterke defensie is tegen een agressief, kwaadaardig regime als Rusland. Zeker als de VS zijn snor drukt.
Het is z'n nieuwste schtick is all, want al die doden interesseren hem geen ene rotmoer. Hij zoekt gewoon een alibi om fascist Trump te kunnen blijven steunen zonder daarbij zlf als fascist gezien te worden. Meneer is nu ook al 'of color', schijnt... Heb ik hem hier in de acht jaar dat hij Trump loopt te bewieroken ook nooit eerder over gehoord. Zeer bekend trucje in alt-right kringen overigens.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Chivaz is pro-Putin, en dat valt toevallig nu samen met anti-oorlog. In principe zou Oekraine nog snel wat meer gebied van Rusland in moeten nemen. Ik denk dat Chivaz vindt dat Oekraine dan die gebieden mag houden bij vredesonderhandelingen. Ze zitten er immers al nu.
Rusland heeft nu eenmaal Oekraine binnengevallen en Oekraine en het westen heeft nu eenmaal besloten om Putin terug te jagen. Daar heeft hij het maar mee te doen. Het is een gepasseerd station. Het zou beter zijn voor hem om mee te helpen denken hoe we Rusland uit Oekraine moeten krijgen. Dat is ons einddoel immers.
Mooie spin weer, pro-oorlog. Dat jij jezelf nog in de spiegel kan kijken na weer een dag dit soort misselijkmakende onzin te verkopen zeg, het is werkelijk om te kotsen. Je hebt wel gelijk hoor; ik kan inderdaad net zo goed mijn bek houden omdat er met jou toch geen land te bezeilen valt. Je zit hier alleen maar om leugens en propaganda te verkopen, om te trollen, om te relnichten, om te verdraaien, om te verkankeren, etc. Daarmee heb je hier elk normaal gesprek over de Amerikaanse verkiezingen tot een onmogelijkheid gemaakt, wat heel jammer is, want er zijn genoeg mensen die het daar graag over zouden willen hebben in plaats van de jammerlijke lulkoek waar jij dag in dag uit mee aan komt zetten en de geweldige hoeveelheid energie die dat allemaal zuigt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rustig aan Jam, je bent weer behoorlijk emotioneel aan het worden. Mijn mening is mijn mening, ik praat toch ook niet over het feit dat een ieder die pro oorlog is slechts NAVO propaganda na zit te blaten?
Overigens dacht ik dat je net had opgeroepen om niet op mij te reageren, nu reageer je toch weer op mij. Zou je niet een beetje consistent kunnen zijn en zelf even kunnen oprotten?
Over bad faith gesproken man man man.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:05 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het is z'n nieuwste schtick is all, want al die doden interesseren hem geen ene rotmoer. Hij zoekt gewoon een alibi om fascist Trump te kunnen blijven steunen zonder daarbij zlf als fascist gezien te worden. Meneer is nu ook al 'of color', schijnt... Heb ik hem hier in de acht jaar dat hij Trump loopt te bewieroken ook nooit eerder over gehoord. Zeer bekend trucje in alt-right kringen overigens.
Nah, Chivaz heeft zich al in zoveel bochten gewrongen dat dat z'n rechtervoet inmiddels bij z'n linkeroor zit en z'n hoofd achterstevoren op z'n reet staat.
En hebben MAGAts zoals jij een idee wat dat allemaal gaat kosten?quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kijk hier ben ik het mee eens, er moet een sterke defensie zijn tegen onder andere Rusland. Hoe dat ingevuld moet worden is iets waar we het waarschijnlijk niet eens over kunnen worden. Ik zou ook graag zien dat we minder afhankelijk worden van de VS. Een goed begin is om ieder geval aan de NAVO norm te voldoen.
Stuk stront nog wel, toe maar. Dus buiten het feit dat je een principeloze lul bent met de energie van een tienermeisje tijdens haar maandelijkse cyclus blijf je behoorlijk inconsistent.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:06 schreef JAM het volgende:
[..]
Mooie spin weer, pro-oorlog. Dat jij jezelf nog in de spiegel kan kijken na weer een dag dit soort misselijkmakende onzin te verkopen zeg, het is werkelijk om te kotsen. Je hebt wel gelijk hoor; ik kan inderdaad net zo goed mijn bek houden omdat er met jou toch geen land te bezeilen valt. Je zit hier alleen maar om leugens en propaganda te verkopen, om te trollen, om te relnichten, om te verdraaien, om te verkankeren, etc. Daarmee heb je hier elke normaal gesprek over de Amerikaanse verkiezingen tot een onmogelijkheid gemaakt, wat heel jammer is, want er zijn genoeg mensen die het daar graag over zouden willen hebben in plaats van de jammerlijke lulkoek waar jij dag in dag uit mee aan komt zetten en de geweldige hoeveelheid energie die dat allemaal zuigt.
Dus daarom: ik herhaal het nog eens, voor alle anderen, ga er gewoon niet op in. Negeer dit stuk stront gewoon.
Tsja, in tegenstelling tot sommigen wind ik er geen doekjes om. You are what you is, Chivaz.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Over bad faith gesproken man man man.
Van fascisme tot alt right, het is me toch wat….
Waar doel je op? De kosten voor defensie? Vind je soms niet dat het budget opgehoogd moet worden? Ik snap oprecht niet waar je heen wilt met je post.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hebben MAGAts zoals jij een idee wat dat allemaal gaat kosten?
Of komen we dan automatisch bij dat geld uitgeven geen probleem is, als het maar niet naar "het corrupte oekraine" gaat?
quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:09 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Tsja, in tegenstelling tot sommigen wind ik er geen doekjes om. You are what you is, Chivaz.
quote:If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, that your friend's cat is a duck and that all 3 aforementioned 'ducks' are Russophobic ducks, it’s a Kremlin duck
Tja het internet is veilig, daarom hecht ik er ook niet zoveel waarde aan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:09 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Tsja, in tegenstelling tot sommigen wind ik er geen doekjes om. You are what you is, Chivaz.
Try me.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tja het internet is veilig, daarom hecht ik er ook niet zoveel waarde aan.
Wat dat betreft heb je juist heel veel gemeen met alt right figuren. Poeslief in het echt tot op het nederige af maar owee als ze het internet op gaan dan zijn ze ineens de stoere bink.
Ik doe het precies andersom, ik ben een stuk vriendelijk op internet dan in het echt.
Ik wil met mijn post "heen naar" dat oekraine nu opgeven vele malen duurder gaat zijn dan ze nu helpen rus te verslaan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waar doel je op? De kosten voor defensie? Vind je soms niet dat het budget opgehoogd moet worden? Ik snap oprecht niet waar je heen wilt met je post.
Nee absoluut niet, ik vind het gewoon niet sjiek om veilig achter het internet mensen persoonlijk aan te vallen omdat er geen mogelijke consequenties zijn voor dit soort gedrag.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:17 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dus je hebt zelf alleen maar een grote bek. Ok dan.
Je smeert mij weer iets aan, nogmaals i dont give a fuck about Rusland, Putin hun zogenaamde waarden en hun standpunten omtrent het homohuwelijk of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik wil met mijn post "heen naar" dat oekraine nu opgeven vele malen duurder gaat zijn dan ze nu helpen rus te verslaan.
Want hoe dom het is ook, velen van ons dat zullen vinden, als rus op z'n knien gebracht wordt, kan europa de de komende 30 jaar weer leuke dingen doen met hun centen, zoals onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg, mooie wegen, etcetera etcetera.
Maar goed; ik sluit niet uit dat je zo verdwaald bent dat je gelooft in het fabeltje van het rus "van de traditionele waarden":
[ afbeelding ]
Sluit prima aan bij je MAGt-heid, het beetje "de libs ownen",
In welk geval geld je inderdaad totaal niet interesseert.
Opstaan en vechten voor je eigen land ipv z.s.m. opgeven omdat je bang bent voor Putin?quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De reden dat ik de corruptie benoem is omdat heel veel mensen hier en in de media doen alsof Oekrane het toonbeeld was van vrijheid en democratie. Volgens mij was het Ursula von der Leyen die had gezegd dat Oekrane de Europese waarden aan het verdedigen was, wat dat ook moge betekenen.
Zijn dat de Europese waarden? Opstaan en vechten voor je eigen land? Wat dat betreft scoort Nederland en eigenlijk heel de EU toch erg slecht. Ik denk dat ze iets heel anders bedoelde, het was meer in de trend van “het is ook onze oorlog”.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:28 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Opstaan en vechten voor je eigen land ipv z.s.m. opgeven omdat je bang bent voor Putin?
Ik leg je toch een vrij simpele stelling voor?quote:
Die “gods-bedragen” moeten sowieso in defensie gestoken worden. Het is niet dat als Putin verdwijnt we dan maar weer moeten ontwapenen. Daarom snapte ik je stelling even niet, jij dacht dat we alleen maar moeten bewapenen vanwege de dreiging in het oosten. Je bewapent jezelf tegen dreigingen die er nu nog niet zijn anders loop je standaard achter de feiten aan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik leg je toch een vrij simpele stelling voor?
Als oekraine verliest gaan we nog meer geld uitgeven dan we nu aan oekraine doen.
Vind je het nog steeds een goed idee dat ze maar een of ander waardeloos verdrag tekenen, waar ze land weggeven, en putin over aantal jaar weer verder gaat, en wij onderwijl gods-bedragen in onze defensies hebben gestoken?
We scoren inderdaad niet best. Een heel bekend voorbeeld daarvan toentertijd begon ook met: "OK, je hebt veel land ingepikt van ons, maar nu beloof je echt dat je het niet meer gaat doen? Toch? We zullen niet ingrijpen als je nu wel belooft om niet nog meer land van ons in te nemen en echt aan je belofte houdt. Ga je dat doen voor ons?".quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zijn dat de Europese waarden? Opstaan en vechten voor je eigen land? Wat dat betreft scoort Nederland en eigenlijk heel de EU toch erg slecht. Ik denk dat ze iets heel anders bedoelde, het was meer in de trend van “het is ook onze oorlog”.
Ah Putin is Hitler, we zijn nu daar aanbeland. De NAVO propaganda heeft echt goed zijn werk gedaan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:44 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
We scoren inderdaad niet best. Een heel bekend voorbeeld daarvan toentertijd begon ook met: "OK, je hebt veel land ingepikt van ons, maar nu beloof je echt dat je het niet meer gaat doen? Toch? We zullen niet ingrijpen als je nu wel belooft om niet nog meer land van ons in te nemen en echt aan je belofte houdt. Ga je dat doen voor ons?".
Komt dat je bekend voor Chivaz? Weet je waar ik het over heb? Hint: de achternaam van een van de betrokkenen begon met een H.
Dit is niet de flex die je denkt dat het is...quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Tja het internet is veilig, daarom hecht ik er ook niet zoveel waarde aan.
Wat dat betreft heb je juist heel veel gemeen met alt right figuren. Poeslief in het echt tot op het nederige af maar owee als ze het internet op gaan dan zijn ze ineens de stoere bink.
Ik doe het precies andersom, ik ben een stuk vriendelijk op internet dan in het echt.
Oh dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat as wij toentertijd net zo pro Hitler waren als jij nu pro Putin bent, dan had Hitler wel gewonnen. Zonder slag of stoot misschien zelfs. Dus wat dat betreft heeft de pro Putin propaganda wel goed zijn werk gedaan Chivaz.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah Putin is Hitler, we zijn nu daar aanbeland. De NAVO propaganda heeft echt goed zijn werk gedaan.
Wat me niet duidelijk wordt uit de mails is of ze sjoemelen met hun uitkomsten vanwege de opdrachtgever of lees ik ergens overheen? Het is natuurlijk wel duidelijk dat ze in contact staan voordat ze gepubliceerd hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:07 schreef AnneX het volgende:
Goed dan. Amerikaanse verkiezingen.
Democratische verkiezingen waar een presidentskandidaat claimt dat hij (sic) ver ver voorloopt in de peilingen.
“The likes you’ve never seen before. “ …Het is toch echt een shit hole country langzamerhand. Hoe dat nou toch komt…
[ x ]
Ik snap de tweet niet. Worden er nu poll bureaus betaald voor uitslagen en of hebben ze contact met een kandidaat ('s team)?quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:07 schreef AnneX het volgende:
Goed dan. Amerikaanse verkiezingen.
Democratische verkiezingen waar een presidentskandidaat claimt dat hij (sic) ver ver voorloopt in de peilingen.
“The likes you’ve never seen before. “ …Het is toch echt een shit hole country langzamerhand. Hoe dat nou toch komt…
[ x ]
Ik kan er ook geen chocola van maken. Rasmussen (die al tijden een outlier in het voordeel van de Republikeinen zijn) zou resultaten met mensen uit de Trump campagne delen voor publicatie. In de tweet wordt iets geroepen over dat dat strafbaar zou zijn. Ik ben erg benieuwd wat er dan precies strafbaar zou zijn, want campagnes zelf laten ook gewoon allerhande peilingen uitvoeren.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik snap de tweet niet. Worden er nu poll bureaus betaald voor uitslagen en of hebben ze contact met een kandidaat ('s team)?
Zoals ik het snap mag je als non-profit, zoals het Heartland institute, je (logischerwijze) niet zomaar bezig houden met campagne activiteiten.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan er ook geen chocola van maken. Rasmussen (die al tijden een outlier in het voordeel van de Republikeinen zijn) zou resultaten met mensen uit de Trump campagne delen voor publicatie. In de tweet wordt iets geroepen over dat dat strafbaar zou zijn. Ik ben erg benieuwd wat er dan precies strafbaar zou zijn, want campagnes zelf laten ook gewoon allerhande peilingen uitvoeren.
Maar goed, Twitter dus.
Als je informatie deelt met een partij, dan kan deze al zijn media strategie aanpassen, dus publiek beinvloeden, zal wel zoiets zijn?quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan er ook geen chocola van maken. Rasmussen (die al tijden een outlier in het voordeel van de Republikeinen zijn) zou resultaten met mensen uit de Trump campagne delen voor publicatie. In de tweet wordt iets geroepen over dat dat strafbaar zou zijn. Ik ben erg benieuwd wat er dan precies strafbaar zou zijn, want campagnes zelf laten ook gewoon allerhande peilingen uitvoeren.
Maar goed, Twitter dus.
Je mag als nonprofit geen campagne voeren. Zie de link naar het artikeltje in de reactie boven je. De klacht gaat dus in feite over het Heartland Institute (naast de verderfelijkheid van Rasmussen).quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:40 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als je informatie deelt met een partij, dan kan deze al zijn media strategie aanpassen, dus publiek beinvloeden, zal wel zoiets zijn?
quote:Kamala Harris: It is a choice between common sense solutions, and the same old political games. In the four years that Donald Trump was president, he did nothing to fix our broken immigration system. He did not solve the shortage of immigration judges. He did not solve the shortage of border agents. He did not create lawful pathways into our nation. He did nothing to address an outdated asylum system. And did not work with other governments in our hemisphere to deal with what clearly is also a regional challenge. As overdoses went up during his presidency, he fought to slash funding for the fight against fentanyl. And what did he do instead? Well let's talk about that. He separated families. He ripped toddlers out of their mother's arms. Put children in cages and tried to end protections for dreamers. He made the challenges at the border worse. And he is still and he is still fanning the flames of fear and division. That not the work of a leader. That is not the work of a leader. And that is in fact, I think we all believe, an abdication of leadership. And so, on behalf of all across our nation who want to see these problems solved. I say we cannot accept Donald Trump's failure to lead. Let's not permit scapegoating instead of solutions or rhetoric instead of results.
Jammer dat ze daar niet meer werkt, ik denk dat ze achter de frietpan beter uit de verf komt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:08 schreef kladderadatsch het volgende:
Goeie bron man! Dit is weer dezelfde mevrouw die vorige keer ook zeker wist dat Harris een bepaald type oorbellen (met speakertjes) had gedragen tijdens het debat, wat dus niet zo bleek te zijn. Dus maar even afwachten of die ketting wel echt van Tiffany is en $70.000 heeft gekost. Mocht dat zo zijn dan is het niet handig, maar ze heeft hem vast niet gejat, dus wat is nou precies het probleem? Natuurlijk zal Harris inmiddels een aardig vermogen hebben, ze werkt immers al jaren niet meer bij McDonalds.
Zeg dat maar tegen je moeder.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer dat ze daar niet meer werkt, ik denk dat ze achter de frietpan beter uit de verf komt.
Wel goed van haar dat ze als borderczar eindelijk na 4 jaar de grens heeft bezocht.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
The party of self enriching
Gevoelige snaar geraakt? Werk je soms ook bij McDonald’s? Zo ja, daar hoef je jezelf niet voor te schamen hoor. Het is tenminste eerlijk werk en zolang je geen papier hoeft te prikken buiten ben je nog een beetje undercover.quote:
Nee, gewoon het wel gemeende advies om dit soort misogyne opmerkingen richting je moeder te maken. Want was jij niet juist zo iemand die anonimiteit op internet maar niks vond, ofzo?quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gevoelige snaar geraakt? Werk je soms ook bij McDonald’s? Zo ja, daar hoef je jezelf niet voor te schamen hoor. Het is tenminste eerlijk werk en zolang je geen papier hoeft te prikken buiten ben je nog een beetje undercover.
Laura Looner als bron gebruiken?quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:42 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
The party of self enriching
Claimen dat Kamala Harris beter achter de frietpan beter tot haar recht komt is nu een vorm van vrouwenhaat? Als je nog verder reikt flikker je straks de sloot in lol.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, gewoon het wel gemeende advies om dit soort misogyne opmerkingen richting je moeder te maken. Want was jij niet juist zo iemand die anonimiteit op internet maar niks vond, ofzo?
Ja, dat is het. Maar heel erg voorspelbaar ga jij nu weer spelletjes spelen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Claimen dat Kamala Harris beter achter de frietpan beter tot haar recht komt is nu een vorm van vrouwenhaat?
Je vinkt gewoon consequent alle vakjes aan. Daar moet je gewoon niet raar staan te kijken dat menig persoon hier daar bepaalde conclusies aan verbind. En dat ook gewoon hier melden.quote:If it looks like a duck, quacks like a duck, denies it’s a duck, demands you prove it's a duck, accuses you of being a duck, says your dog is a duck, that your friend's cat is a duck and that all 3 aforementioned 'ducks' are Russophobic ducks, it’s a Kremlin duck
VP's hebben geen uitvoerende macht.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:53 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
She has done the work yall, fo shizzle.
Ja ik vind dat Kamala Harris beter tot haar recht komt achter de frietpan bij McDonald’s dan als VP of erger nog president.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat is het. Maar heel erg voorspelbaar ga jij nu weer spelletjes spelen.
Net als dat je je "heus niet vijandig opstelt richting oekraine", maar "slechts" constant opmerkt dat ze daar "corrupt zijn",
Doe je hier net alsof je niet misogyn bezig bent, je vind alleen "slechts" dat "harris beter tot haar recht komt achter de frituur".
Ik zal hem nog een keer herhalen:
[..]
Je vinkt gewoon consequent alle vakjes aan. Daar moet je gewoon niet raar staan te kijken dat menig persoon hier daar bepaalde conclusies aan verbind. En dat ook gewoon hier melden.
Ik zou je normaliter gelijk geven, ware het niet dat Biden himself haar de macht heeft gegeven om de grens onder controle te krijgen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
VP's hebben geen uitvoerende macht.
Probeer het nog eens.
Of eigenlijk; doe maar niet
Dat doet ze prima. Zie debat met die oranje mongool.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:55 schreef Chivaz het volgende:
De reden is dat ze niet bepaald goed is in spreken
Maar braak hier gewoon nog ff wat meer domme MAGA/kremlin deinformatie uit joh.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zou je normaliter gelijk geven, ware het niet dat Biden himself haar de macht heeft gegeven om de grens onder controle te krijgen.
Het kan natuurlijk dat Biden loog op dat moment of dat hij geen idee had wat hij had gezegd.
Dat ontslaat Harris natuurlijk niet van haar verantwoordelijkheid om die “verspreking” recht te zetten. Lol
Well said van Harris en allemaal waar! Er is buiten de faal die Trump's immigratie beleid is geweest sowieso verdomd weinig 'beleid' te benoemen dat positief heeft uitgepakt. In de vier jaar dat meneer president heeft mogen spelen heeft hij eigenlijk alleen maar dingen gedaan ten gunste van hemzelf, de GOP, z'n donors en z'n inner circle. Hij is vanaf dag n begonnen met alles wat Obama in acht jaar tot stand heeft gebracht terug te draaien en is daar tot de laatste dag mee doorgegaan. Dat is geen beleid, dat is rancuneus gedrag van een manbaby.quote:Op zaterdag 28 september 2024 04:03 schreef Kijkertje het volgende:
Harris bezocht Arizona:quote:Kamala Harris: It is a choice between common sense solutions, and the same old political games. In the four years that Donald Trump was president, he did nothing to fix our broken immigration system. He did not solve the shortage of immigration judges. He did not solve the shortage of border agents. He did not create lawful pathways into our nation. He did nothing to address an outdated asylum system. And did not work with other governments in our hemisphere to deal with what clearly is also a regional challenge. As overdoses went up during his presidency, he fought to slash funding for the fight against fentanyl. And what did he do instead? Well let's talk about that. He separated families. He ripped toddlers out of their mother's arms. Put children in cages and tried to end protections for dreamers. He made the challenges at the border worse. And he is still and he is still fanning the flames of fear and division. That not the work of a leader. That is not the work of a leader. And that is in fact, I think we all believe, an abdication of leadership. And so, on behalf of all across our nation who want to see these problems solved. I say we cannot accept Donald Trump's failure to lead. Let's not permit scapegoating instead of solutions or rhetoric instead of results.
Trump is geen begenadigd spreker, wel iemand met heel veel humor en het vermogen om de vinger op de zere plek te leggen met veel hyperbolen en halve waarheden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat doet ze prima. Zie debat met die oranje mongool.
Maar kan zijn dat jij meer waarde hecht aan leuke kretologie, die je een tijdelijk fijn gevoel in je onderbuik geeft, dan vind je idd die oranje mongool beter.
Ze heeft, uit hoofde van de best zware functies die ze bekleed heeft, beter zicht op de samenleving dan die oranje mongool die met een gouden lepel in z'n bek is geboren.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:04 schreef Chivaz het volgende:
Dat is het probleem van Kamala, ze is geen begenadigd spreker, ze heeft geen humor en ze heeft weinig feeling met de samenleving.
Het fijne gevoel in de onderbuik, dus.quote:wel iemand met heel veel humor en het vermogen om de vinger op de zere plek te leggen met veel hyperbolen en halve waarheden.
Goh, en wat was het resultaat? Nog steeds niet al te best h. Miljoenen illegalen waren over de grens getrokken zonder enige intentie van de zuid Amerikanen om mee te werken.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar braak hier gewoon nog ff wat meer domme MAGA/kremlin deinformatie uit joh.
Republicans call Harris a failed border czar. The facts tell a different story.
Ja is dat zo, waarom staat ze dan nek aan nek met volgens velen hier de slechtste president aller tijden? En dat met volledige steun van de media, een debat waar ze werd bijgestaan door de moderators en een tegenstander die volgens jouw natuurlijk alleen maar Kremlin propaganda herhaalt.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze heeft, uit hoofde van de best zware functies die ze bekleed heeft, beter zicht op de samenleving dan die oranje mongool die met een gouden lepel in z'n bek is geboren.
Begenadigd en humor zijn zeer subjectieve dingen.
Vanzelfsprekend is een bonafide MAGAt niet van mening dat ze dat is, heeft, nee
Maar ze communiceert zeer helder.
Trump communiceert dermate slecht dat je je vaak afvraagt of die ze nog wel allemaal op een rijtje heeft.
Maar je bevestigd 1 factor per-fect:
[..]
Het fijne gevoel in de onderbuik, dus.
Dat er wat andere skills benodigd zijn om die zere plekke daadwerkelijk op te lossen,
Tja.
Ow, dus je kan het niet meer uitleggen, dus ga je naar polls wijzen?quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:15 schreef Chivaz het volgende:
Ja is dat zo, waarom staat ze dan nek aan nek met volgens velen hier de slechtste president aller tijden?
Maar nog steeds niets klaargespeeld, woman of the people.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat die doelpalen ff staan joh.
Ze was geen "border czar".
quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar nog steeds niets klaargespeeld, woman of the people.
Is toch bijzonder dat de vrouw van het volk, een begenadigd spreker etc etc nek aan nek loopt met een oud president die heel gemeen en heel oranje is.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus je kan het niet meer uitleggen, dus ga je naar polls wijzen?
Maar feiten worden niet bij een meerderheid van stemmen bepaald ofzo. Al snap ik dat MAGAts daar anders inzitten.
Is toch bijzonder dat een vrouw die beter zou volstaan achter de frietpan van de McDonalds nek aan nek loopt met de grote held van de Maga's, man man man, doe eens wat beter je best met je domme getrol.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Is toch bijzonder dat de vrouw van het volk, een begenadigd spreker etc etc nek aan nek loopt met een oud president die heel gemeen en heel oranje is.
De slechtste president aller tijden en zelfs met de volle macht van de media etc slaagt ze er niet in om flink afstand te nemen van haar tegenstander.
Ik heb haar geen begenadigd spreker genoemd. Zo goed ken ik haar niet.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:25 schreef Chivaz het volgende:
Is toch bijzonder dat de vrouw van het volk, een begenadigd spreker
Onderbuik he?quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump is geen begenadigd spreker,
Hey, lafaard: own je MAGA-heid, ok?quote:
Wat een bijzonder slecht idee.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:48 schreef Eagles89 het volgende:
Ik vond dit wel een alleszeggend plaatje:
https://x.com/atensnut/status/1839341455342780742
De democraten hebben al decennia dat land gegijzeld, onterecht de macht gegrepen, en het geeft een enorm sterk punt voor de EC vote. Zouden ze hier in Nederland ook direct mogen invoeren, dat geeft ook meteen veel meer macht aan de boeren, de mensen die dit land dragen, niet die woke gekkies in de steden die niks bijdragen aan de daadwerkelijke samenleving. Hoe meer land je hebt, hoe meer invloed je zou moeten hebben hoe dat land bestuurd wordt.
Waarschijnlijk nog steeds pissed dat ze hem tegenspraken toen hij zich bemoeide met de weerkaart:quote:Op zaterdag 28 september 2024 13:56 schreef AnneX het volgende:
Het zou mij niets verbazen als in alle wanhoop de Reps met trump en consorten voorop de as. verkiezingen ongeldig verklaren vanwege het onheil in Rep. staten.
Overigens:
Onheil waarvoor geen (financile ) hulp meer wordt verleend - volgens project 2025 - en een weerinstituut wordt opgeheven. De reden van het laatste is mij niet duidelijk.
Terug naar de Middeleeuwen…
[ x ]
Wederom een stuitend dom idee maar dat zijn we van je gewend inmiddels, de boeren zijn in ons land goed voor ongeveer 5% van de economie dus die meer macht geven gaat helemaal nergens over.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:48 schreef Eagles89 het volgende:
De democraten hebben al decennia dat land gegijzeld, onterecht de macht gegrepen, en het geeft een enorm sterk punt voor de EC vote. Zouden ze hier in Nederland ook direct mogen invoeren, dat geeft ook meteen veel meer macht aan de boeren, de mensen die dit land dragen, niet die woke gekkies in de steden die niks bijdragen aan de daadwerkelijke samenleving. Hoe meer land je hebt, hoe meer invloed je zou moeten hebben hoe dat land bestuurd wordt.
Pieter ben jij het?quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:48 schreef Eagles89 het volgende:
Het mooiste daarbij is dan nog dat die ook stemmen voor een agenda waardoor er ng minder geld naar de rode staten zal gaan.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:29 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Wederom een stuitend dom idee maar dat zijn we van je gewend inmiddels, de boeren zijn in ons land goed voor ongeveer 5% van de economie dus die meer macht geven gaat helemaal nergens over.
de rest van je post staat weer vol met leugens, de democraten hebben het land niet decennia lang gegijzeld, qua presidenten staat het sinds de jaren 90 3-3, het geld in de VS word voornamelijk verdiend in de blauwe staten, het zijn de rode staten waar het meeste federale geld naar toe gaat.
Bron?quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:48 schreef Eagles89 het volgende:
Als je dat een alleszeggend plaatje vindt bewijs je alleen maar dat je gewoon echt heel dom bent, meer niet. Manmanman.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:48 schreef Eagles89 het volgende:
In n zin de hele gezondheidszorg, de complete bouwsector, de hele vervoerssector, het volledige onderwijs van kinderopvang tot universiteit, en nog het een en ander, weggezet als niks bijdragend aan de daadwerkelijke samenleving.quote:Zouden ze hier in Nederland ook direct mogen invoeren, dat geeft ook meteen veel meer macht aan de boeren, de mensen die dit land dragen, niet die woke gekkies in de steden die niks bijdragen aan de daadwerkelijke samenleving.
Bedoel je misschien Geraldo Rivera?quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:17 schreef kladderadatsch het volgende:
Sjeeez, ik had het laatst toch over de 'tariffs' die Trump in wil voeren op China (Cheeiyna)? Kom ik vandaag iets tegen op Twitter X dat hij dit van plan is met elk land dat handel drijft met de VS. Weliswaar geen 60% zoals voor China (Cheeiyna) maar 20%. Die vent is echt niet goed bij z'n hoofd hoor. Dat zou de complete wereldmarkt verstoren. Ook zou de dollarprijs dan door het dak gaan, wat op het eerste gezicht gunstig lijkt voor de VS, ware het niet dat het onvermijdelijk zal lijden tot inflatie en mogelijk zelfs hyperinflatie met alle gevolgen van dien...
Was ondertussen ook nog met iets anders bezig en sluit met m'n stomme kop m'n browser af zonder eerst een bookmark te maken!Degene die het zei is zelf ook een bekende zakenman en iemand die in eerste instantie Trump steunde. Totdat Trump daadwerkelijk president was want toen was de liefde snel over. Volgens mij is hij van Cubaanse afkomst. Iemand enig idee wie ik bedoel en wat de naam van die man is? Want dan kan ik het ws wel terugvinden.
Nee, die is het niet. Degene die ik bedoel draagt geen bril.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:22 schreef livelink het volgende:
[..]
[..]
Bedoel je misschien Geraldo Rivera?
Mark Cuban?quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:17 schreef kladderadatsch het volgende:
Sjeeez, ik had het laatst toch over de 'tariffs' die Trump in wil voeren op China (Cheeiyna)? Kom ik vandaag iets tegen op Twitter X dat hij dit van plan is met elk land dat handel drijft met de VS. Weliswaar geen 60% zoals voor China (Cheeiyna) maar 20%. Die vent is echt niet goed bij z'n hoofd hoor. Dat zou de complete wereldmarkt verstoren. Ook zou de dollarprijs dan door het dak gaan, wat op het eerste gezicht gunstig lijkt voor de VS, ware het niet dat het onvermijdelijk zal leiden tot inflatie en mogelijk zelfs hyperinflatie met alle gevolgen van dien...
Was ondertussen ook nog met iets anders bezig en sluit met m'n stomme kop m'n browser af zonder eerst een bookmark te maken!Degene die het zei is zelf ook een bekende zakenman en iemand die in eerste instantie Trump steunde. Totdat Trump daadwerkelijk president was want toen was de liefde snel over. Volgens mij is hij van Cubaanse afkomst. Iemand enig idee wie ik bedoel en wat de naam van die man is? Want dan kan ik het ws wel terugvinden.
quote:
quote:
Ja die laat al een tijdje flink van zich horen op twitter. Hele discussies over de voordelen van DEI ook wat hij in zijn eigen bedrijf toepast en waar de Elon-fans helemaal hysterisch van worden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:29 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
LOL, dat verzin je toch ook niet h!Maar ja, die is het, thanks.
Effe zoeken.
Ja, ik geloofde je. Moest alleen lachen dat het uit kwam op Mark Cuban vanwege "Volgens mij is hij van Cubaanse afkomst."quote:
Ha ja ik kan me voorstellen dat dat blijft hangen en daarom heb ik zijn naam ook onthouden.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ik geloofde je. Moest alleen lachen dat het uit kwam op Mark Cuban vanwege "Volgens mij is hij van Cubaanse afkomst."
Hij blijkt trouwens van Joodse afkomst te zijn.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, ik geloofde je. Moest alleen lachen dat het uit kwam op Mark Cuban vanwege "Volgens mij is hij van Cubaanse afkomst."
Ja, grappig. Kon niet verder af zijn van Cubaanse afkomst.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:38 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Hij blijkt trouwens van Joodse afkomst te zijn.Maar goed, dat is hoe het brein soms werkt, h?
quote:His paternal grandfather changed the surname from "Chabenisky" to "Cuban" after his family emigrated from Russia through Ellis Island.
Godskolere zeg, wat een waus...quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:25 schreef AnneX het volgende:
Samenvatting: een wereldleider van formaat bazelt:
[ x ]
quote:Op zaterdag 28 september 2024 23:49 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Godskolere zeg, wat een waus...De Republikeinen moeten zich echt de ogen uit hun kop schamen dat ze dit naar voren schuiven als presidentskandidaat.
Dit is dan wel weer hilarisch!quote:
De boeren zorgen voor 5% van de economie, maar zorgen wel voor bijna al het eten wat je elke dag op je bord smijt. We zijn nu nog een export land qua voedsel, wat ongelofelijk belangrijk is. Als je je eten moet gaan importeren ben je pas echt verder van huis, zeker als het straks nog instabieler wordt in de wereld. En in de laatste 16 jaar is er slechts 4 jaar een Republikein aan de macht geweest, in dus bijna 2 decennia en bovendien zijn er zoveel illegalen het land ingestroomd die allemaal massaal na neutralisatie op de democraten stemmen, n de grote steden waar zo ongeveer lle democratische stemmen vandaan komen veel harder groeien dan de rest van de VS, en je hebt een recept voor toekomstige ellende.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:29 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Wederom een stuitend dom idee maar dat zijn we van je gewend inmiddels, de boeren zijn in ons land goed voor ongeveer 5% van de economie dus die meer macht geven gaat helemaal nergens over.
de rest van je post staat weer vol met leugens, de democraten hebben het land niet decennia lang gegijzeld, qua presidenten staat het sinds de jaren 90 3-3, het geld in de VS word voornamelijk verdiend in de blauwe staten, het zijn de rode staten waar het meeste federale geld naar toe gaat.
Maar…komt die mega grote alomvattende economische meltdown dan vr of n dat Trump de eerste nucleaire all out war heeft veroorzaakt? Oh nee, dat was in 2016. En je hebt het over Mark Cuban, een totale mafkees die extreem gefrustreerd is over zaken in het verleden waardoor die op zn pikkie getrapt was en nu niet meer met de grote jongens mag meespelen en nog een beetje speelt als (deels) eigenaar van een sportclub. Vecht een persoonlijke vendetta met Trump uit door massale Harris propaganda uit te spugen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 22:17 schreef kladderadatsch het volgende:
Sjeeez, ik had het laatst toch over de 'tariffs' die Trump in wil voeren op China (Cheeiyna)? Kom ik vandaag iets tegen op Twitter X dat hij dit van plan is met elk land dat handel drijft met de VS. Weliswaar geen 60% zoals voor China (Cheeiyna) maar 20%. Die vent is echt niet goed bij z'n hoofd hoor. Dat zou de complete wereldmarkt verstoren. Ook zou de dollarprijs dan door het dak gaan, wat op het eerste gezicht gunstig lijkt voor de VS, ware het niet dat het onvermijdelijk zal leiden tot inflatie en mogelijk zelfs hyperinflatie met alle gevolgen van dien...
Lachwekkend hoe die leugens hier rustig geplaatst worden en vervolgens de ronde doen. Plaats dan ook even de reactie van Vance en wat er uiteindelijk cht is gebeurd, in plaats van deze verknipte troep. Al is dat zo typisch hier, en in het groot bij de door en door doortrapte media. Knippen en plakken zoals het hun uitkomt, en dan net doen alsof ze “feiten” brengen. Zo gaat het al jaren en jaren als het op mensen en meningen aankomt die niet stroken met hun eigen heilige mening.quote:
OK je hebt duidelijk geen idee hoe de voedselketen werktquote:Op zondag 29 september 2024 02:53 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De boeren zorgen voor 5% van de economie, maar zorgen wel voor bijna al het eten wat je elke dag op je bord smijt. We zijn nu nog een export land qua voedsel, wat ongelofelijk belangrijk is. Als je je eten moet gaan importeren ben je pas echt verder van huis, zeker als het straks nog instabieler wordt in de wereld. En in de laatste 16 jaar is er slechts 4 jaar een Republikein aan de macht geweest, in dus bijna 2 decennia en bovendien zijn er zoveel illegalen het land ingestroomd die allemaal massaal na neutralisatie op de democraten stemmen, n de grote steden waar zo ongeveer lle democratische stemmen vandaan komen veel harder groeien dan de rest van de VS, en je hebt een recept voor toekomstige ellende.
De energie, de voeding (platteland) de industrie zijn allemaal extreem republikeins, en dt is uiteindelijk de motor van het land. Niet de over elkaar heen buitelende managers in de steden. Het is dus wel degelijk een zegen dat ze nog zoiets als de EC vote in de VS hebben. In Nederland zou dat een zegen zijn voor de provincie, en in mijn ogen volledig terecht. Er is niet voor niets de reden dat de provincie zich zo enorm voelt achtergesteld in Nederland.
En daarnaast ook geen idee waar de subsidies heen gaan. De hoeveelheid corn en soy die Eagles' heilige boeren groeien is achterlijk veel. En je dan afvragen waarom er zoveel high fructose corn syrup in spul zit.quote:Op zondag 29 september 2024 04:42 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
OK je hebt duidelijk geen idee hoe de voedselketen werkt
Nu RonDeSantisquote:
Yep, altijd projectie. 99,9% van wat hij zegt kan je omdraaien, door de beschuldigde(n) te vervangen door ik, Donald Trump .quote:Op zondag 29 september 2024 00:52 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dit is dan wel weer hilarisch!Classic Trump. Weet er natuurlijk zelf de ballen vanaf en denkt dat anderen het daarom ook niet snappen.
Bovendien wordt de meeste soja gekweekt door heilige boeren in Brazili, waar onvervangbaar regenwoud voor wordt gekapt en volken die er al eeuwen wonen (en dieren) van hun grond worden verjaagd, waarna de soja in oliegestookte schepen de wereld over wordt gevaren om door de koeien die eigen heilige boeren dagelijks met 500 veewagens vol een week oude kalfjes uit Oost-Europa laten komen tot mest te worden omgezet, terwijl de bijprodukten vlees, melk en eieren naar andere werelddelen worden gevlogen.quote:Op zondag 29 september 2024 05:30 schreef OMG het volgende:
[..]
En daarnaast ook geen idee waar de subsidies heen gaan. De hoeveelheid corn en soy die Eagles' heilige boeren groeien is achterlijk veel. En je dan afvragen waarom er zoveel high fructose corn syrup in spul zit.
Mijn vader met dementie zegt meer coherente dingen. Die mag geen auto meer rijden, en terecht. Ondertussen kan dit voor het presidentschap gaan in het machtigste land ter wereldquote:Op zaterdag 28 september 2024 23:25 schreef AnneX het volgende:
Samenvatting: een wereldleider van formaat bazelt:
[ x ]
Tussen de huidige exportcijfers en 'moeten gaan importeren' zit enorm veel ruimte. Niemand zegt dat we alle boeren maar moeten afschaffen.quote:Op zondag 29 september 2024 02:53 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De boeren zorgen voor 5% van de economie, maar zorgen wel voor bijna al het eten wat je elke dag op je bord smijt. We zijn nu nog een export land qua voedsel, wat ongelofelijk belangrijk is. Als je je eten moet gaan importeren ben je pas echt verder van huis, zeker als het straks nog instabieler wordt in de wereld.
Het is bijna knap, zoveel generalisaties in n zin. De president is niet de enige machthebber, niet iedere migrant stemt Democratisch en ook Republikeinen zijn soms stiekem maar wat blij met migratie, althans van de 'cheap labour' soort. Nog even daargelaten dat onder de huidige Democratische president een bipartisan migratie-plan was opgesteld waar de Republikeinen tegen stemden vanwege puur tactische redenen.quote:En in de laatste 16 jaar is er slechts 4 jaar een Republikein aan de macht geweest, in dus bijna 2 decennia en bovendien zijn er zoveel illegalen het land ingestroomd die allemaal massaal na neutralisatie op de democraten stemmen
Zeggen dat een stem op de partij waar jij voor bent zwaarder zou moeten wegen is nooit een goed teken in een democratie.quote:Het is dus wel degelijk een zegen dat ze nog zoiets als de EC vote in de VS hebben. In Nederland zou dat een zegen zijn voor de provincie, en in mijn ogen volledig terecht.
Illegalen die massaal geneutraliseerd worden zodat ze democratisch kunnen stemmen. Jajaja...quote:Op zondag 29 september 2024 02:53 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
De boeren zorgen voor 5% van de economie, maar zorgen wel voor bijna al het eten wat je elke dag op je bord smijt. We zijn nu nog een export land qua voedsel, wat ongelofelijk belangrijk is. Als je je eten moet gaan importeren ben je pas echt verder van huis, zeker als het straks nog instabieler wordt in de wereld. En in de laatste 16 jaar is er slechts 4 jaar een Republikein aan de macht geweest, in dus bijna 2 decennia en bovendien zijn er zoveel illegalen het land ingestroomd die allemaal massaal na neutralisatie op de democraten stemmen, n de grote steden waar zo ongeveer lle democratische stemmen vandaan komen veel harder groeien dan de rest van de VS, en je hebt een recept voor toekomstige ellende.
De energie, de voeding (platteland) de industrie zijn allemaal extreem republikeins, en dt is uiteindelijk de motor van het land. Niet de over elkaar heen buitelende managers in de steden. Het is dus wel degelijk een zegen dat ze nog zoiets als de EC vote in de VS hebben. In Nederland zou dat een zegen zijn voor de provincie, en in mijn ogen volledig terecht. Er is niet voor niets de reden dat de provincie zich zo enorm voelt achtergesteld in Nederland.
Hooguit een halve waarheid, want het heeft nogal wat voeten in de aarde alvorens mensen daadwerkelijk 'American citizen' zijn en mogen stemmen. Voor de aankomende verkiezingen maakt het sowieso nog geen bal uit.quote:A June 18 post on Facebook said, in part: "Biden just gave citizenship to 1 MILLION illegal aliens by Executive Order."
Reuters reported the new program will be open to an estimated 500,000 noncitizen spouses of U.S. citizens and about 50,000 children with a U.S.-citizen parent, contrary to the figure stated in the post online.
Further contradicting the social media posts, the policy also does not grant citizenship to undocumented immigrants, outright.
A noncitizen spouse of a U.S. citizen with LPR must typically wait three years, before being eligible to apply for citizenship via the naturalization process, according to U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS).
Noncitizen spouses of U.S. citizens are already permitted to apply for LPR, also known as a Green Card, via what is called an Adjustment of Status. In many cases, immigrants who entered the country illegally must leave the U.S. for years before returning legally.
Biden’s action states it will help eligible noncitizen spouses and children of U.S. citizens apply for LPR without leaving the country.
Eligible spouses must have been present in the U.S. without admission or parole for at least 10 years as of June 17 and married to a U.S. citizen by that date, according to a U.S. Department of Homeland Security.
Reuters reported on June 18 that it remains unclear how long it would take for the eligible spouses to obtain LPR once the program launches.
Reuters has previously addressed social media posts in June that mischaracterized the program as though it would grant citizenship to undocumented immigrants who could then vote in the 2024 presidential election.
Nou, kan het nog extremer inderdaad. 'Buitenlanders zijn het probleem van alles' viert hoogtij dagen. En wie het mooi vindt moet eens verplicht naar Auschwitz gaan. Dan kan je zien wat er van dat soort praat komt.quote:
Ik probeer Trump zoveel mogelijk te vermijden, ik heb de laatste jaren dus weinig van hem gehoord. Maar afgezien van wat hij zegt, de manier hoe hij hier praat klinkt heel vreemd. Zo praatte hij een paar jaar geleden toch niet?quote:Op zondag 29 september 2024 08:09 schreef Perrin het volgende:
Er is echt niemand thuis in zijn bovenkamer.
[ x ]
Weer een geweldige bijdrage van edgy 14-jarige Elon Musk. Weet je nog dat mensen dachten dat Musk een geniale visionair was?quote:if Trump is NOT elected, this will be the last election
Liegt hij hier bewust ? Of wil hij al te graag denken dat Trump de redder van de democratie is ?quote:Very few Americans realize that, if Trump is NOT elected, this will be the last election. Far from being a threat to democracy, he is the only way to save it!
Hij is echt zwaar over de datum. Mentaal en Fysiek...vooral mentaal. Alle contact met iets van realiteit verloren. Echt een oude gek is het geworden.quote:Op zondag 29 september 2024 14:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik probeer Trump zoveel mogelijk te vermijden, ik heb de laatste jaren dus weinig van hem gehoord. Maar afgezien van wat hij zegt, de manier hoe hij hier praat klinkt heel vreemd. Zo praatte hij een paar jaar geleden toch niet?
Ik denk toch het eerste. Geen idee trouwens wat gevaarlijker is.quote:Op zondag 29 september 2024 17:37 schreef Bluesdude het volgende:
Elon Musk
[..]
Liegt hij hier bewust ? Of wil hij al te graag denken dat Trump de redder van de democratie is ?
Net zoals Trump.... je eigen leugens willen geloven.
Hij is echt in rap tempo aan het afglijden...het zou me niks verbazen als zijn bedrijven op korte termijn gaan vragen om terug te treden als zichtbare eigenaar. Zijn weirde spatzen kosten gewoon geld. Hij is een bedrijfsrisico aan het worden.quote:Op zondag 29 september 2024 17:26 schreef Montov het volgende:
[..]
Weer een geweldige bijdrage van edgy 14-jarige Elon Musk. Weet je nog dat mensen dachten dat Musk een geniale visionair was?
Musk reageert instemmend op een X bericht van iemand die gewoon zit te liegen. Om in aanmerking te komen voor een 'citizenship' moet je aan strenge voorwaarden voldoen, zoals in post #275 te lezen is en zonder dat kan en mag je gewoon niet stemmen, punt. 1 miljoen was al onzin, laat staan 9 miljoen.quote:Op zondag 29 september 2024 17:44 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik denk toch het eerste. Geen idee trouwens wat gevaarlijker is.
Typisch Trump. Altijd de ander beschuldigen van wat hij zelf is of doet.quote:Op zondag 29 september 2024 23:21 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Trump calls Harris "mentally disabled impaired": "Joe Biden became mentally impaired. Kamala was born that way."
![]()
Wel fijn om continu de beste takes en clips te mogen zien vanuit de haatwatchers die 24/7 Trump video's en rally's kijken. Ondertussen lekker Elon's goddelijke platform nog populairder maken. Vermoedelijk werkt het nog averechts ook al die aandacht die de "journalisten" Trump 24/7 geven. Maar zo slim zijn ze gelukkig niet.quote:Op zondag 29 september 2024 23:25 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Typisch Trump. Altijd de ander beschuldigen van wat hij zelf is of doet.
De tactiek van Trump is liegen, liegen, liegen en bedriegen. De vraag is of de Amerikanen daar nou beter van worden. Ik denk het niet.quote:Op maandag 30 september 2024 00:02 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wel fijn om continu de beste takes en clips te mogen zien vanuit de haatwatchers die 24/7 Trump video's en rally's kijken. Ondertussen lekker Elon's goddelijke platform nog populairder maken. Vermoedelijk werkt het nog averechts ook al die aandacht die de "journalisten" Trump 24/7 geven. Maar zo slim zijn ze gelukkig niet.
Dat is altijd al een tactiek van Trump geweest, gewaagde teksten met feitelijke randjes. Zo blijft iedereen hooked on monkeyphonics. Hij heeft ze aan de lippen hangen.
Grappig dat je daar zo van onder de indruk bent. Ik vind het maar saai en lamlendig wat Dull Donold van de prompter opleest. Kijk dit geneuzel:quote:Op zondag 29 september 2024 23:21 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Trump calls Harris "mentally disabled impaired": "Joe Biden became mentally impaired. Kamala was born that way."
![]()
Weer geen bronnen!quote:Op maandag 30 september 2024 03:40 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een indrukwekkende beelden van Trump in een vol stadion bij een sportwedstrijd!! Bijna iedereen barst in juichen uit zodra die op het grote scherm in beeld komt in een stadion van zeker 80,000 mensen, echt kippenvel. En ondertussen wordt Walz weggehoond in een blauwe staat bij een sportwedstrijd. Steekt nog wel even zn middelvinger op naar de mensen in zijn eigen staat LOL
Waltz is gouverneur van Minnesota, maar dat terzijde.quote:Op maandag 30 september 2024 03:59 schreef Kijkertje het volgende:
Dat er in Michigan buiten het stadion wat demonstranten boe roepen naar Walz als hij arriveert is niet zo gek in een swing state waar ze trouwens wel Walz als gouverneur hebben gekozen en geen Republikein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |