quote:"Sadly, by the way, there's a lot of suburban women, a lot of suburban women that are like, 'Listen, abortion is it. If I can't have an abortion in this country whenever I want, I will vote for anybody else.' ... OK. It's a little crazy by the way, but -- especially for women that are like past 50 -- I'm thinking to myself, 'I don't think that's an issue for you.'"
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens RTL nieuwspanel zou slechts 10% van de Nederlanders op Trump stemmen. Dat vind ik vrij maf. Kijk dan eens naar eigen land en kijk eens naar hoe enorm links Harris is (geweest).
Maar natuurlijk wel een stem naar een peroxide minder Marokkanen haatzaaier, een n mans dictatuur, met een voorliefde voor kleptocraat Orban (grappig: het zo geprezen Boedapest heeft traditioneel een links stadsbestuur), Assad en Poetin. Ik vind dat maf ja. Dit zijn clubs, zoals het CPAC met Jack Posobiec, waar zelfs Trump en kornuiten verre van blijft. Hij kijkt wel uit. Wat hondenfluitjes en dat is het dan wel.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.
Mensen stemmen ook niet meer op mafklapper Baudet. Voorliefde voor populisten met maffe en soms enge denkbeelden vinden mensen niet erg in NL. Zolang de populist in kwestie zelf maar niet van het padje af is. Daarom weinig voorkeur voor Trump en Baudet, maar stemt men gerust op een Geert of een Caroline.quote:Op donderdag 26 september 2024 09:06 schreef Klopkoek het volgende:
Maar natuurlijk wel een stem naar een peroxide minder Marokkanen haatzaaier, een n mans dictatuur, met een voorliefde voor kleptocraat Orban (grappig: het zo geprezen Boedapest heeft traditioneel een links stadsbestuur), Assad en Poetin.
De bewuste tweet... Nu verwijderd, meldt CNNquote:Op donderdag 26 september 2024 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen heeft Clay Higgins 'vreselijke spijt' van zijn tweet dat de Haitianen die een rechtszaak tegen Trump gaan aanspannen maar beter voor 20 januari het land uit kunnen zijn![]()
[ x ]
Dit figuur dus, complotdenker en uiteraard toegewijd Trump-volgeling:
[ x ]
[ x ]
Dat is compleet logisch dat ze dat screenen vantevoren. Er is een aanslag op hem gepleegd en bijna nog een anderequote:Op donderdag 26 september 2024 10:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Klagen dat Harris vtv zinnen uit haar hoofd leert, (dat heet voorbereiding), en ondertussen:[ x ]
En anders gebruikt hij gewoon zijn eigen kleinkinderen als menselijk schild. Je moet toch wat.quote:Op donderdag 26 september 2024 10:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is compleet logisch dat ze dat screenen vantevoren. Er is een aanslag op hem gepleegd en bijna nog een andere
Die gast gaat nergens meer naar binnen om handen te schudden zonder screening.
Een substantieel van de kiezers kiest ook niet zozeer vr Trump, maar voor de partij of tegen de andere partij. Voor hen zijn de poppetjes minder interessant. Uiteraard ontstaat die situatie voornamelijk door dat stelsel dat je al noemt.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.
Zoals de meisjes op de gereformeerde (zwarte-kousen-kerk-school) waar ik bij in de buurt woonde op heel koude dagen een spijkerbroek onder hun rok aanhadden. Terwijl ze in de zomer vaak zulke korte rokjes droegen, dat een lange broek kuiser zou zijn geweest. Overigens mag een legging wel van de gereformeerde kerk, terwijl je in Nederland weinig excentrieker zult vinden: vrouwen dragen vrouwenkleding, mannen dragen mannenkleding, is hun motto. En een legging is echt vrouwenkleding.quote:
Misschien houdt het op als mensen stoppen met het delen ervan.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Munten, petten, schoenen, virtuele kaarten, waar houdt het op?[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 26-09-2024 21:07:04 ]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.quote:Op donderdag 26 september 2024 03:29 schreef Kijkertje het volgende:
Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik heb een goude besteld. Op Truth heb ik gelezen dat het goud afkomstig is van Trump's WC pot.quote:Trump Watches are not designed, manufactured, distributed or sold by Donald J. Trump, The Trump Organization or any of their respective affiliates or principals. TheBestWatchesonEarth LLC uses the “Trump” name, image and likeness under a paid license agreement which may be terminated or revoked according to its terms. Trump Watches are intended as collectible items for individual enjoyment only, not for investment purposes.
The images shown are for illustration purposes only and may not be an exact representation of the product.
These watches are not political and have nothing to do with any political campaign.
Rare indruk heb jij ervan. Nee niet 'iedereen' krijgt heel veel gratis geld zodat 'ze' van alles kunnen kopen.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.
Prachtig. Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit het document: hoe en door wie wordt dit betaald? Is daar wat meer informatie over?
Belastingverhogingen natuurlijk. De standaard stokpaardjes over meer belasting voor miljonairs enzo. Op zich allemaal vrij standaard Democratisch, met hier en daar een vleugje populisme waar Kamala tegenwoordig voor lijkt te staan. Zeer slap allemaal.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.
Prachtig. Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit het document: hoe en door wie wordt dit betaald? Is daar wat meer informatie over?
Waarom vind je dat een rare indruk?quote:Op donderdag 26 september 2024 22:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Rare indruk heb jij ervan. Nee niet iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze van alles kunnen kopen.
Ik last dit en moest echt zo doen:quote:Op donderdag 26 september 2024 22:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Sectie 2 gaat over het mogelijk maken van het kopen van een huis door het bekostigen van de downpayment en daardoor opbouw van vermogen/'wealth' te stimuleren.
Tja, zoals gezegd: ik heb het document een beetje scannend doorgelezen, maar ik zie vrijwel alleen maar beloftes dat men allerlei incentives gaat geven, gaat bouwen en kosten gaat verlagen, maar nauwelijks enige financile onderbouwing hiervoor.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Belastingverhogingen natuurlijk. De standaard stokpaardjes over meer belasting voor miljonairs enzo. Op zich allemaal vrij standaard Democratisch, met hier en daar een vleugje populisme waar Kamala tegenwoordig voor lijkt te staan. Zeer slap allemaal.
Maar ja daartegenover heb je Trump die niet verder komt dan 'tarriffs zijn geweldig!!!'
Je hebt de plannen vluchtig doorgenomen/ scannend doorgelezen en vastgesteld dat het woord 'Trump' 84 keer (!) voorkomt.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, zoals gezegd: ik heb het document een beetje scannend doorgelezen, maar ik zie vrijwel alleen maar beloftes dat men allerlei incentives gaat geven, gaat bouwen en kosten gaat verlagen, maar nauwelijks enige financile onderbouwing hiervoor.
Maar goed, dat kan ik ook volledig over het hoofd zien.Als iemand kan aangeven waar staat hoe men dat precies wil gaan doen, dan lees ik dat graag.
Ik zeg ook zeker niet dat Trump iets beters heeft, ik focus me alleen even op wat nu de plannen exact zijn. Een plan is mijns inziens niet zeggen dat je vanalles gaat doen, zonder te zeggen hoe je dat gaat doen.
Overigens valt het volgende ook op: als je de endnotes niet meerekent, staat er in de 76 pagina's met 'plannen' 84 keer (!) het woord 'Trump'.
Ja, klopt. Ik kwam nogal vaak 'Trump' tegen tijdens het lezen. Je kunt dan zoeken op een woord in een PDF en dan zie je hoe vaak dat erin voorkomt. Maar goed, dat was slechts een sidenote van mijn kant.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je hebt de plannen vluchtig doorgenomen/ scannend doorgelezen en vastgesteld dat het woord 'Trump' 84 keer voorkomt.
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik kwam nogal vaak 'Trump' tegen tijdens het lezen. Je kunt dan zoeken op een woord in een PDF en dan zie je hoe vaak dat erin voorkomt. Maar goed, dat was slechts een sidenote van mijn kant.
Maak het nou niet zo moeilijk voor jezelf joh. Je zou ook zelf kunnen proberen zo'n document te skimmen. Of is dat te moeilijk als het verder gaat dan 144 tekens?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.
Nee, ik kwam het vaak tegen. Niet zo gek als dat 84 keer in 76 pagina's is. Maar goed, zoals gezegd, dat was slechts een sidenote. Heb jij informatie over de financile onderbouwing van deze plannen?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.
Die is ongetwijfeld hetzelfde als die van Biden. Belastingverhoging voor rijken, grote bedrijven en stock buybacks. Daar zijn ongetwijfeld zat artikelen over te vinden maar die kan je zelf ook opzoeken neem ik aan?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, ik kwam het vaak tegen. Niet zo gek als dat 84 keer in 76 pagina's is. Maar goed, zoals gezegd, dat was slechts een sidenote. Heb jij informatie over de financile onderbouwing van deze plannen?
Wacht even. Jij post hier "Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris", inclusief bronnen.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die is ongetwijfeld hetzelfde als die van Biden. Belastingverhoging voor rijken en grote bedrijven en handelen in aandelen. Daar zijn ongetwijfeld zat artikelen over te vinden maar die kan je zelf ook opzoeken neem ik aan?
Of op de site van Harris of zo ...
Of artikelen wat economen ervan vinden die ook al voorbij gekomen zijn.
Als mijn posts niet volledig genoeg zijn naar je zin dan zoek je dat toch zelf even op als je zo 'geinteresseerd' bent en dan post je dat hier ter aanvulling? Had je al die tijd dat je hier aan het posten was aan kunnen besteden.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wacht even. Jij post hier "Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris", inclusief bronnen.
Dan neem ik de moeite om het document dat direct van het Harris/Walz-team afkomstig is (uit jouw aangedragen x-post) door te nemen en geef aan dat er allemaal prachtige plannen in staan waardoor veel mensen allerlei incentives krijgen, maar dat ik de financile onderbouwing mis. Dat vind ik namelijk nogal essentieel.
Je kunt namelijk allerlei zaken beloven, maar het is niet onredelijk om dan ook te vertellen hoe je dat gaat doen. Het zou prachtig zijn als dit allemaal uitgevoerd wordt, ik denk dat er vrij weinig mensen op tegen zijn om het leven van veel mensen beter te maken. Maar zulke beloftes zonder enige onderbouwing hoe precies, zijn nogal makkelijk te maken.
Ik geef aan dat ik die onderbouwing met gemak over het hoofd kan hebben gezien en laat me graag informeren waar die te vinden is. Aangezien jij hier die plannen presenteert, ga ik ervan uit dat je die informatie wel hebt. Dan is het wat vreemd om dan maar te zeggen dat iemand dat zelf maar moet gaan zoeken.
En als het ongetwijfeld hetzelfde is als die van Biden: waarom kan dat nu allemaal dan niet?
Ik geef aan dat ik die onderbouwing niet zie en me daardoor ook afvraag of die er wel is. Ik denk het niet. Ik kan dus moeilijk gaan zoeken naar iets waarvan ik denk dat het er niet is.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan zoek je dat toch zelf even op als je zo geinteresseerd bent?
En als je denkt dat die er niet is ga je ook niet op zoek? Okeeee ... dan denk je dat toch?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik geef aan dat ik die onderbouwing niet zie en me daardoor ook afvraag of die er wel is. Ik denk het niet. Ik kan dus moeilijk gaan zoeken naar iets waarvan ik denk dat het er niet is.
Als jij zegt dat dat niet klopt en die onderbouwing er wel is, dan laat ik me graag informeren wat die onderbouwing dan is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder zal ook onder Harris de staatsschuld natuurlijk verder oplopen, dat is wat mij betreft 100% zeker. Het zal alleen stukken minder zijn dan onder Trump en ondanks dat verder oplopen van de staatsschuld natuurlijk nooit wenselijk is, zullen er onder Harris iig (ook) mensen van profiteren die gn multi-miljardair zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door kladderadatsch op 27-09-2024 00:36:12 ]
quote:Op vrijdag 27 september 2024 00:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Artikel uit een brits tijdschrift: https://www.sharesmagazine.co.uk/article/trump-vs-harris
Voor wie het niet lezen kan zie spoilerBij Trump krijgt iedereen heel veel gratis geld die al stinkend rijk is en alles wordt betaald van tarieven en crypto-valuta inclusief de staatsschuld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder zal ook onder Harris de staatsschuld natuurlijk verder oplopen, dat is wat mij betreft 100% zeker. Het zal alleen stukken minder zijn dan onder Trump en ondanks dat verder oplopen van de staatsschuld natuurlijk nooit wenselijk is, zullen er onder Harris iig (ook) mensen van profiteren die gn multi-miljardair zijn.
Echt waar!
[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 27-09-2024 01:26:41 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
En de rest krijgt een handvol pinda's, rauw en ongepeld.quote:Op vrijdag 27 september 2024 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bij Trump krijgt iedereen heel veel gratis geld die al stinkend rijk is.
[ x ]
Sws als je je post begint met 'iedereen krijgt HEEL VEEL GRATIS GELD om VAN ALLES van te kopen!' weet je al dat die vraag helemaal niet oprecht is. Alsof er willekeurig geld over de balk gesmeten wordt ipv dat het de midden- en kleinbedrijven stimuleert, armoede bestrijdt, medicijnkosten omlaag brengt, prijsopdrijving tegengaat, betaalbare huizen oplevert (en dus werkgelegenheid), mensen helpt om voor het eerst een huis te kopen zodat ze ook eens wat kapitaal kunnen opbouwen etc etc.quote:Op vrijdag 27 september 2024 02:29 schreef AnneX het volgende:
Het interesseert mij geen biet, nou een beetje, he een Harris-Walz administratie de economie verbetert. Daar heb ik wel vertrouwen in, geen verstand ervan zeg ik eerlijk.
Het interesseert mij zeer of weer Honderd miljoen!? stemgerechtigde voters thuisblijven... alleen noodweer en orkanen zijn een geldige reden.
Te vuur en te zwaard ben ik anti trump en kompanen. De anti intellectuelen, die terug willen naar de Middeleeuwen voor de ‘gewone’ man. Geen gezondheidszorg, geen onderwijs. Terug naar slavernij, sort of.
Bron?quote:Op vrijdag 27 september 2024 04:37 schreef Eagles89 het volgende:
Trump gaat weer aan de leiding in de swing states volgens de polls, zelfs volgens interne mails van het Harris campagne team. PANIEK bij de democraten, genietendit gaat een heerlijk topic worden als Trump steeds verder de leiding gaat nemen vanaf nu, het nieuwe is er nu wel vanaf bij het Harris kamp, daarnaast heeft Trump het in zowel 2020 als 2016 veel beter gedaan dan zo ongeveer lle polls, dus als ze nu ongeveer gelijk staan staat Trump in werkelijkheid al dik voor
Het interesseert me in zoverre, dat 'wij' er in de EU geen/nauwelijks schade van zullen ondervinden als onder Harris de Amerikaanse staatsschuld oploopt, terwijl we, mochten de plannetjes van Trump doorgaan (o.a. China een tarief van 60% opleggen plus daarbovenop ook nog eens 10% importheffing invoeren) er wat economische groei betreft naar verwachting ook zo'n 2% op achteruit zullen gaan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 02:29 schreef AnneX het volgende:
Het interesseert mij geen biet, nou een beetje, he een Harris-Walz administratie de economie verbetert. Daar heb ik wel vertrouwen in, geen verstand ervan zeg ik eerlijk.
Het interesseert mij zeer of weer Honderd miljoen!? stemgerechtigde voters thuisblijven... alleen noodweer en orkanen zijn een geldige reden.
Te vuur en te zwaard ben ik anti trump en kompanen. De anti intellectuelen, die terug willen naar de Middeleeuwen voor de ‘gewone’ man. Geen gezondheidszorg, geen onderwijs. Terug naar slavernij, sort of.
https://nationalinterest.(...)rica-out-nato-209378quote:If our allies and partners can't count on us to be there, we will lose access to many military bases around the globe. That might not seem like a big deal since we have a fleet of warships and aircraft that can fly from the continental U.S. to the Middle East and back.
But here is the thing. Our nuclear-powered supercarriers may have unlimited endurance, but the vessels supporting them do not. They need those bases around the world. Without friendly ports, the United States Navy doesn't look so much like a blue water force but rather a green water navy that can only operate closer to America's shores.
Dan zat je je waarschijnlijk te ergeren aan de regering in je eigen land die nog steeds niks wil weten van klimaatverandering en steeds nieuwe kolenmijnen opent.quote:Op vrijdag 27 september 2024 06:12 schreef AnneX het volgende:
Had ik toch maar naar Australi gemigreerd toen.
Zo ver ik het meekrijg zijn hullie daar zelfs iets fatsoenlijker als nazaten van Engelse misdadigers…😉quote:Op vrijdag 27 september 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan zat je je waarschijnlijk te ergeren aan de regering in je eigen land die nog steeds niks wil weten van klimaatverandering en steeds nieuwe kolenmijnen opent.
2020 was de red wave, toch?quote:Op vrijdag 27 september 2024 04:37 schreef Eagles89 het volgende:
daarnaast heeft Trump het in zowel 2020 als 2016 veel beter gedaan dan zo ongeveer lle polls
Trump wil alleen een mediamoment met Zelensky en heeft verder geen plan. Waar dan ook voor.quote:
laat het de inheemse bevolking maar niet horen. kijktip: Rabbit Proof fence met Kenneth Branaghquote:Op vrijdag 27 september 2024 08:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zo ver ik het meekrijg zijn hullie daar zelfs iets fatsoenlijker als nazaten van Engelse misdadigers…😉
Is ook niet echt relevant voor de kiezers nu. Die geloven het wel of niet dat de plannen echt werken.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is er precies rationeel aan om een zeer onbetrouwbare dictator te laten winnen van Oekraine, als je een beetje verstand zou hebben dan zou je toch al zeker sinds 2008 door moeten hebben dat Putin zijn zin geven nu niet echt bevordelijk is voor de wereldvredequote:Op vrijdag 27 september 2024 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Heerlijk hoe die megalomane Belg met een slecht gebit peentjes aan het zweten is. Alleen hierom al zou Trump moeten winnen.
Ik ben overigens wel benieuwd of de EU gaat inbinden als de VS wegvalt, het is de enige rationele keuze.
Ja die Belg is een megalomane gek, veruit de gevaarlijkste man in de EU met zijn geschreeuw voor de Verenigde Staten van Europa.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:29 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Wat is er precies rationeel aan om een zeer onbetrouwbare dictator te laten winnen van Oekraine, als je een beetje verstand zou hebben dan zou je toch al zeker sinds 2008 door moeten hebben dat Putin zijn zin geven nu niet echt bevordelijk is voor de wereldvrede
En dan die Belg megalomaan noemen terwijl je klakkeloos achter die idioot van een Trump staat is natuurlijk compleet van de pot gerukt maar dat hoef je niet steeds te benadrukken met je dagelijkse fakenieuws dumpt waar je nooit meer op terugkomt.
Zegt de gek die kritiekloos achter de grootste idioot uit de Amerikaanse geschiedenis staatquote:Op vrijdag 27 september 2024 10:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja die Belg is een megalomane gek, veruit de gevaarlijkste man in de EU met zijn geschreeuw voor de Verenigde Staten van Europa.
Hoe is Rusland laten winnen in ons belang en waarom leg je de bal volledig neer bij het westen, de roebel is geen fuck meer waard dus dat kan het toch niet zijn? Waarom zijn maga idioten zoals jij nooit bezig met het oproepen tot stoppen van de oorlog bij degene die deze oorlog gestart is of zit je al zover in de fabeltjesfuik dat je van mening bent dat dit ook de schuld van VS/Navo/het westen is?quote:Je kan ook zeggen de Oekraners vechten door tot het einde. Wat het einde dan mag betekenen is mij een raadsel maar tegen die tijd zijn we miljarden lichter en zijn er talloze levens verloren gegaan. Als we van het slechtste scenario moeten uitgaan dan verliest Oekrane alles, en dan? Wat doen we dan? Een open oorlog met Rusland waar ook Nederlandse troepen opgeroepen worden om te vechten aan het oostfront? Hoe is dat in het belang van de EU, Nederland en in het verlengde de VS?
Ok ik roep op om Putin te stoppen. Zou hij naar mij luisteren of misschien wel naar Kamala Harris? Echt wat is dit voor dom gelul.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:49 schreef EchteLiberaal het volgende:
[..]
Zegt de gek die kritiekloos achter de grootste idioot uit de Amerikaanse geschiedenis staat
[..]
Hoe is Rusland laten winnen in ons belang en waarom leg je de bal volledig neer bij het westen, de roebel is geen fuck meer waard dus dat kan het toch niet zijn? Waarom zijn maga idioten zoals jij nooit bezig met het oproepen tot stoppen van de oorlog bij degene die deze oorlog gestart is of zit je al zover in de fabeltjesfuik dat je van mening bent dat dit ook de schuld van VS/Navo/het westen is?
En wellicht is het een keer tijd voor oorlog met Rusland om een eind te maken aan de macht van Putin, in het verleden pakten we dat soor megalomane dictators ook wel eens sneller aan.
Toch grappig hoe, je eindeloos kunt lopen zeuren over het westen, maar poetin buiten shcot houdtquote:Op vrijdag 27 september 2024 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ok ik roep op om Putin te stoppen. Zou hij naar mij luisteren of misschien wel naar Kamala Harris? Echt wat is dit voor dom gelul.
Overigens als je zin hebt om te vechten in Oekrane dan is er niemand die je tegenhoud.
Je bent gewoon welkom bij de strijdkrachten in Oekrane, ze hebben een tekort aan alles inclusief manschappen.
Da's vrij standaard gedrag in Magastan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Toch grappig hoe, je eindeloos kunt lopen zeuren over het westen, maar poetin buiten shcot houdt
En waarom zou het westen dan wel naar je luisteren? Het gaat om je domme opmerking waarbij je duideiijk de bal bij Oekraine en het westen legt maar dat is blijkbaar weer te moeilijk om te begrijpen voor een maga idioot die nooit inhoudelijk in wil gaan de door hem zelf geplaatse shitload aan fake nieuws.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ok ik roep op om Putin te stoppen. Zou hij naar mij luisteren of misschien wel naar Kamala Harris? Echt wat is dit voor dom gelul.
Overigens als je zin hebt om te vechten in Oekrane dan is er niemand die je tegenhoud.
Je bent gewoon welkom bij de strijdkrachten in Oekrane, ze hebben een tekort aan alles inclusief manschappen.
Ik kan zeuren over hoe Putin het land niet had mogen binnenvallen etc maar dat is een gepasseerd station. De realiteit is dat Putin is binnengevallen en niet van plan is de veroverde gebieden terug te geven. Wij in het westen hebben daar mee om te gaan, jullie zijn van mening dat we alles op alles moeten zetten om Oekrane te ontzetten al kost het talloze levens.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Toch grappig hoe, je eindeloos kunt lopen zeuren over het westen, maar poetin buiten shcot houdt
Dus helemaal niks geleerd van 2008 en 2014 want daar kon je duidelijk zien dat Putin zijn zin geven nu niet echt gewerkt heeft tegen het stoppen van de Russische agressie.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan zeuren over hoe Putin het land niet had mogen binnenvallen etc maar dat is een gepasseerd station. De realiteit is dat Putin is binnengevallen en niet van plan is de veroverde gebieden terug te geven. Wij in het westen hebben daar mee om te gaan, jullie zijn van mening dat we alles op alles moeten zetten om Oekrane te ontzetten al kost het talloze levens.
De extremisten zoals echteliberaal vinden het prima dat zijn landgenoten de belangen van Oekrane gaan verdedigen aan het oostfront. Hij praat zelfs over een regimechange in Rusland. Hij wilt een gigantisch land met kernwapens in een burgeroorlog duwen waar de kans bestaat dat nog guurdere types dan Putin de macht kunnen grijpen in delen van het dan voormalige Rusland.
Ik vind het beter dat we gaan praten, de uitkomst van dat soort gesprekken zal altijd een compromis moeten zijn. Als dat betekent dat Oekrane territorium verliest, so be it. Het is altijd beter dan een honderduizenden doden of zoals echteliberaal voorstelt een regime change in Rusland.
Ik zou zeggen, geef het door aan Zelenskyy? Misschien neemt hij jouw dom gelul (jouw woorden) wel serieus?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan zeuren over hoe Putin het land niet had mogen binnenvallen etc maar dat is een gepasseerd station. De realiteit is dat Putin is binnengevallen en niet van plan is de veroverde gebieden terug te geven. Wij in het westen hebben daar mee om te gaan, jullie zijn van mening dat we alles op alles moeten zetten om Oekrane te ontzetten al kost het talloze levens.
De extremisten zoals echteliberaal vinden het prima dat zijn landgenoten de belangen van Oekrane gaan verdedigen aan het oostfront. Hij praat zelfs over een regimechange in Rusland. Hij wilt een gigantisch land met kernwapens in een burgeroorlog duwen waar de kans bestaat dat nog guurdere types dan Putin de macht kunnen grijpen in delen van het dan voormalige Rusland.
Ik vind het beter dat we gaan praten, de uitkomst van dat soort gesprekken zal altijd een compromis moeten zijn. Als dat betekent dat Oekrane territorium verliest, so be it. Het is altijd beter dan een honderduizenden doden of zoals echteliberaal voorstelt een regime change in Rusland.
Waarom is dat een gepasseerd station, je hele betoog is RUSLAND wil zijn zin en die moeten we ze geven. . Waarom is de optie nooit stoppen met steun en rusland compleet weren, alle banden verbreken geen dialoog niks (dit is de meest neutrale opties). Waarom altijd zo dat rusland er beter van wordt? Wat is het toch met rusland?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat dossier is trouwens nog gewoon te downloaden als pdf: https://www.kenklippenste(...)35b-95701be97310.pdfquote:Op vrijdag 27 september 2024 11:30 schreef Ulx het volgende:
Het is jammer dat Musk direct is gaan censureren en zelfs links naar het dossier verboten heeft zijn platform, maar oei....
[ x ]
[ x ]
Ja, sure, da's het probleem ook niet. Maar dat Musk direct ingrijpt bij zoiets terwijl hij de grofste bullshit over Harris laat staan is wel erg opvallend van mr Free Speech.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:37 schreef kladderadatsch het volgende:
Dat dossier is trouwens nog gewoon te downloaden als pdf: https://www.kenklippenste(...)35b-95701be97310.pdf
Komt van Klippenstein's site: https://www.kenklippenstein.com/p/read-the-jd-vance-dossier
Ja natuurlijk maar ik had niet anders verwacht van Musk, want het is nu eenmaal in zijn (financieel) voordeel als Trump wint. Ging mij erom dat wie het lezen wil dat nog steeds kan doen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, sure, da's het probleem ook niet. Maar dat Musk direct ingrijpt bij zoiets terwijl hij de grofste bullshit over Harris laat staan is wel erg opvallend van mr Free Speech.
Ja, en dan wederom de vraag die je vrij vaak naar je hoofd krijgt, maar natuurlijk nooit echt een goed antwoord op hebt, wat nou als rus aan dit nieuwe verdrag ook z'n reet afveegt? Zoals ze altijd met verdragen doen? En dus over een x aantal jaar gewoon weer verdergaat?quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:14 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind het beter dat we gaan praten, de uitkomst van dat soort gesprekken zal altijd een compromis moeten zijn. Als dat betekent dat Oekrane territorium verliest, so be it.
Chivaz is anti oorlog. Dus eigenlijk moeten we gewoon heel de wereld maar aan Rusland geven. Want levens verliezen door te vechten is niet leuk, dus beter dat we met zijn allen maar Russisch gaan leren spreken en leven. Dan hoeft niemand dood te gaan in een oorlog met Rusland. Toch Chivaz?quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dan wederom de vraag die je vrij vaak naar je hoofd krijgt, maar natuurlijk nooit echt een goed antwoord op hebt, wat nou als rus aan dit nieuwe verdrag ook z'n reet afveegt? Zoals ze altijd met verdragen doen? En dus over een x aantal jaar gewoon weer verdergaat?
Ga je dan gewoon op repeat, moeten ze gewoon maar weer territorium weggeven, tot dat ze aan de poolse grens staan ofzo?
Maar het publiceren is niet tegen de TOS sinds Musk. Die wijzigde die wegens iets met een laptop en Hunter Biden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:46 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar ik had niet anders verwacht van Musk, want het is nu eenmaal in zijn (financieel) voordeel als Trump wint. Ging mij erom dat wie het lezen wil dat nog steeds kan doen.
Ik heb je in een andere post al uitgelegd dat je desnoods NAVO troepen in Oekrane kan stationeren om er voor te zorgen dat de vrede ook echt bewaakt blijft. Ik denk dat het voornaamste moet zijn dat het bloedvergieten moet stoppen en we de relaties met Rusland weer gaan normaliseren.quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dan wederom de vraag die je vrij vaak naar je hoofd krijgt, maar natuurlijk nooit echt een goed antwoord op hebt, wat nou als rus aan dit nieuwe verdrag ook z'n reet afveegt? Zoals ze altijd met verdragen doen? En dus over een x aantal jaar gewoon weer verdergaat?
Ga je dan gewoon op repeat, moeten ze gewoon maar weer territorium weggeven, tot dat ze aan de poolse grens staan ofzo?
waarom relaties met rusland normaliseren?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb je in een andere post al uitgelegd dat je desnoods NAVO troepen in Oekrane kan stationeren om er voor te zorgen dat de vrede ook echt bewaakt blijft. Ik denk dat het voornaamste moet zijn dat het bloedvergieten moet stoppen en we de relaties met Rusland weer gaan normaliseren.
Goedkoop gas voor Europa.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom relaties met rusland normaliseren?
Omdat het beter is voor de veiligheid en stabiliteit van de wereld.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom relaties met rusland normaliseren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |