abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215104055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 00:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Artikel uit een brits tijdschrift: https://www.sharesmagazine.co.uk/article/trump-vs-harris

Voor wie het niet lezen kan zie spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder zal ook onder Harris de staatsschuld natuurlijk verder oplopen, dat is wat mij betreft 100% zeker. Het zal alleen stukken minder zijn dan onder Trump en ondanks dat verder oplopen van de staatsschuld natuurlijk nooit wenselijk is, zullen er onder Harris iig (ook) mensen van profiteren die géén multi-miljardair zijn. :)
Bij Trump krijgt iedereen heel veel gratis geld die al stinkend rijk is en alles wordt betaald van tarieven en crypto-valuta inclusief de staatsschuld.

Echt waar!

twitter

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 27-09-2024 01:26:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 27 september 2024 @ 00:56:38 #52
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215104137
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 00:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bij Trump krijgt iedereen heel veel gratis geld die al stinkend rijk is.

[ x ]
En de rest krijgt een handvol pinda's, rauw en ongepeld. :P

Harris wil de belasting verhogen voor de hoge inkomens, van 21% naar 28% wat natuurlijk nooit genoeg zal zijn om al haar plannen van te betalen, vandaar dat ik zeker weet dat ook onder haar de staatsschuld op zal lopen. Trump wil juist belastingverlaging, waar vooral de allerrijksten (weer) van gaan profiteren, en z'n plannen (als 'ie die ooit uit gaat voeren natuurlijk, want zie 1e termijn) zouden dan betaald moeten worden met wat hij binnen denkt te halen uit die handelstarieven waar hij het steeds over heeft. Maar zoals experts al zo vaak hebben gezegd, dit zal de prijzen van voedsel en veel consumentenproducten flink opdrijven, iets wat vooral de lage en middeninkomens hard zal raken.
pi_215104277
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_215104320
Het interesseert mij geen biet, nou een beetje, hóe een Harris-Walz administratie de economie verbetert. Daar heb ik wel vertrouwen in, geen verstand ervan zeg ik eerlijk.
Het interesseert mij zeer of weer Honderd miljoen!? stemgerechtigde voters thuisblijven... alleen noodweer en orkanen zijn een geldige reden.

Te vuur en te zwaard ben ik anti trump en kompanen. De anti intellectuelen, die terug willen naar de Middeleeuwen voor de ‘gewone’ man. Geen gezondheidszorg, geen onderwijs. Terug naar slavernij, sort of.
pi_215104343
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 02:29 schreef AnneX het volgende:
Het interesseert mij geen biet, nou een beetje, hóe een Harris-Walz administratie de economie verbetert. Daar heb ik wel vertrouwen in, geen verstand ervan zeg ik eerlijk.
Het interesseert mij zeer of weer Honderd miljoen!? stemgerechtigde voters thuisblijven... alleen noodweer en orkanen zijn een geldige reden.

Te vuur en te zwaard ben ik anti trump en kompanen. De anti intellectuelen, die terug willen naar de Middeleeuwen voor de ‘gewone’ man. Geen gezondheidszorg, geen onderwijs. Terug naar slavernij, sort of.
Sws als je je post begint met 'iedereen krijgt HEEL VEEL GRATIS GELD om VAN ALLES van te kopen!' weet je al dat die vraag helemaal niet oprecht is. Alsof er willekeurig geld over de balk gesmeten wordt ipv dat het de midden- en kleinbedrijven stimuleert, armoede bestrijdt, medicijnkosten omlaag brengt, prijsopdrijving tegengaat, betaalbare huizen oplevert (en dus werkgelegenheid), mensen helpt om voor het eerst een huis te kopen zodat ze ook eens wat kapitaal kunnen opbouwen etc etc.

De vraag of het wel of niet goed is voor de economie/ de maatschappij in zijn geheel wordt niet gesteld. Nee de vraag waar ze al dat GRATIS GELD van gaat betalen is veel belangrijker als het om Harris gaat. Geef daar maar eens antwoord op! Over Trump's economische plannen wordt die vraag niet gesteld wiens enige visie op de economie is dat hij daar zelf dik van kan profiteren, daarbij oplossingen verzint (tarieven, crypto) die geen oplossingen zijn en in zijn eerste termijn de nationale schuld al verhoogde met $7.8 biljoen.

twitter

En idd buiten dat nog veel meer ellende bij Trump & Co op tal van onderwerpen:

twitter

[ Bericht 16% gewijzigd door Kijkertje op 27-09-2024 04:35:55 ]
pi_215104393
Trump gaat weer aan de leiding in de swing states volgens de polls, zelfs volgens interne mails van het Harris campagne team. PANIEK bij de democraten, genieten :) dit gaat een heerlijk topic worden als Trump steeds verder de leiding gaat nemen vanaf nu, het nieuwe is er nu wel vanaf bij het Harris kamp, daarnaast heeft Trump het in zowel 2020 als 2016 veel beter gedaan dan zo ongeveer álle polls, dus als ze nu ongeveer gelijk staan staat Trump in werkelijkheid al dik voor :)
  vrijdag 27 september 2024 @ 05:10:13 #57
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215104427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 04:37 schreef Eagles89 het volgende:
Trump gaat weer aan de leiding in de swing states volgens de polls, zelfs volgens interne mails van het Harris campagne team. PANIEK bij de democraten, genieten :) dit gaat een heerlijk topic worden als Trump steeds verder de leiding gaat nemen vanaf nu, het nieuwe is er nu wel vanaf bij het Harris kamp, daarnaast heeft Trump het in zowel 2020 als 2016 veel beter gedaan dan zo ongeveer álle polls, dus als ze nu ongeveer gelijk staan staat Trump in werkelijkheid al dik voor :)
Bron?
  vrijdag 27 september 2024 @ 05:46:54 #59
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215104434
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 02:29 schreef AnneX het volgende:

Het interesseert me in zoverre, dat 'wij' er in de EU geen/nauwelijks schade van zullen ondervinden als onder Harris de Amerikaanse staatsschuld oploopt, terwijl we, mochten de plannetjes van Trump doorgaan (o.a. China een tarief van 60% opleggen plus daarbovenop ook nog eens 10% importheffing invoeren) er wat economische groei betreft naar verwachting ook zo'n 2% op achteruit zullen gaan.

Ik zit me trouwens ook af te vragen, als de VS onder Trump echt uit de NATO stapt, zouden de overige NATO landen dan eisen dat de VS haar eigen militaire bases in die landen weghaalt? Ik kan eigenlijk sws niets vinden over wat er in zo'n geval zou gebeuren. :?

[edit]Kijk eens aan, toch iets gevonden:
quote:
If our allies and partners can't count on us to be there, we will lose access to many military bases around the globe. That might not seem like a big deal since we have a fleet of warships and aircraft that can fly from the continental U.S. to the Middle East and back.

But here is the thing. Our nuclear-powered supercarriers may have unlimited endurance, but the vessels supporting them do not. They need those bases around the world. Without friendly ports, the United States Navy doesn't look so much like a blue water force but rather a green water navy that can only operate closer to America's shores.
https://nationalinterest.(...)rica-out-nato-209378

Dan komt er een hoop grond vrij! Op Sardinië bijvoorbeeld is 1/3e van het eiland - dat bijna even groot is als België (30.689 km² vs 24.090 km²) - in gebruik als militair terrein. Grootste deel daarvan is bestemd voor NATO doeleinden, maar de VS heeft voor zichzelf ook een aanzienlijk oppervlak in gebruik. En niet alleen op het land trouwens, ook in de territoriale wateren rond Sardinië zijn ze volop aanwezig. Zo is er o.a. een marine basis voor atoom onderzeeërs. Die zijn ze dan kwijt.

En zo zullen er vast meer gebieden zijn, ik denk bijv aan Cyprus, maar ook Nederland, Duitsland etc. Zou iemand wel eens aan Trump hebben gevraagd of hij zich bewust is van de consequenties?

[ Bericht 16% gewijzigd door kladderadatsch op 27-09-2024 06:30:01 ]
pi_215104461
Ja dat. Alle gevolgen voor de wereld van een trump administratie- of de man in leven blijft of niet de komende4 jaar…
De onbekwame marionetten staan klaar en de puppeteers spelen hun spel.

En het is al kl**te knap onrustig op vrijwel ieder continent.
Had ik toch maar naar Australië geëmigreerd toen.
pi_215104466
Hóe hoe hoe kan iemand bij zijn volle verstand een trump / maga fan zijn, vraag ik mij af.
Dan is er ergens in je leven qua onderwijs qua kritisch nadenken bijv. heel erg misgegaan.
pi_215104529
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 05:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Bron?
Hij post al weken de zelfde berichtgeving.
pi_215104792
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 06:12 schreef AnneX het volgende:
Had ik toch maar naar Australië geëmigreerd toen.
Dan zat je je waarschijnlijk te ergeren aan de regering in je eigen land die nog steeds niks wil weten van klimaatverandering en steeds nieuwe kolenmijnen opent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215104818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 08:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan zat je je waarschijnlijk te ergeren aan de regering in je eigen land die nog steeds niks wil weten van klimaatverandering en steeds nieuwe kolenmijnen opent.
Zo ver ik het meekrijg zijn hullie daar zelfs iets fatsoenlijker als nazaten van Engelse misdadigers…😉
  vrijdag 27 september 2024 @ 08:36:13 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_215104954
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 04:37 schreef Eagles89 het volgende:
daarnaast heeft Trump het in zowel 2020 als 2016 veel beter gedaan dan zo ongeveer álle polls
2020 was de red wave, toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 september 2024 @ 08:40:00 #66
862 Arcee
Look closer
pi_215105014
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 september 2024 01:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Trump wil alleen een mediamoment met Zelensky en heeft verder geen plan. Waar dan ook voor.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215105304
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 08:20 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zo ver ik het meekrijg zijn hullie daar zelfs iets fatsoenlijker als nazaten van Engelse misdadigers…😉
laat het de inheemse bevolking maar niet horen. kijktip: Rabbit Proof fence met Kenneth Branagh
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_215105347
Ow, dan zoek ik dat op.

Toen en nu: “Take her out”… de ambassadeur …mob like.
twitter
pi_215105725
twitter

Heerlijk hoe die megalomane Belg met een slecht gebit peentjes aan het zweten is. Alleen hierom al zou Trump moeten winnen.
Ik ben overigens wel benieuwd of de EU gaat inbinden als de VS wegvalt, het is de enige rationele keuze.
pi_215105755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.

Prachtig. Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit het document: hoe en door wie wordt dit betaald? Is daar wat meer informatie over?
Is ook niet echt relevant voor de kiezers nu. Die geloven het wel of niet dat de plannen echt werken.
De Amerikaanse verkiezingen gaan niet zozeer over de economie of iets dergelijks, het is vooral een culturele strijd. De vraag is eerder wat voor land wilt de VS zijn. Gaan ze de conservatieve nationalistische kant op of zetten ze het liberale beleid voort waar de Amerikaan niet zozeer op nummer 1 komt te staan.
pi_215105762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Heerlijk hoe die megalomane Belg met een slecht gebit peentjes aan het zweten is. Alleen hierom al zou Trump moeten winnen.
Ik ben overigens wel benieuwd of de EU gaat inbinden als de VS wegvalt, het is de enige rationele keuze.
Wat is er precies rationeel aan om een zeer onbetrouwbare dictator te laten winnen van Oekraine, als je een beetje verstand zou hebben dan zou je toch al zeker sinds 2008 door moeten hebben dat Putin zijn zin geven nu niet echt bevordelijk is voor de wereldvrede

En dan die Belg megalomaan noemen terwijl je klakkeloos achter die idioot van een Trump staat is natuurlijk compleet van de pot gerukt maar dat hoef je niet steeds te benadrukken met je dagelijkse fakenieuws dumpt waar je nooit meer op terugkomt.
pi_215105836
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:29 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Wat is er precies rationeel aan om een zeer onbetrouwbare dictator te laten winnen van Oekraine, als je een beetje verstand zou hebben dan zou je toch al zeker sinds 2008 door moeten hebben dat Putin zijn zin geven nu niet echt bevordelijk is voor de wereldvrede

En dan die Belg megalomaan noemen terwijl je klakkeloos achter die idioot van een Trump staat is natuurlijk compleet van de pot gerukt maar dat hoef je niet steeds te benadrukken met je dagelijkse fakenieuws dumpt waar je nooit meer op terugkomt.
Ja die Belg is een megalomane gek, veruit de gevaarlijkste man in de EU met zijn geschreeuw voor de Verenigde Staten van Europa.

Je kan ook zeggen de Oekraïners vechten door tot het einde. Wat het einde dan mag betekenen is mij een raadsel maar tegen die tijd zijn we miljarden lichter en zijn er talloze levens verloren gegaan. Als we van het slechtste scenario moeten uitgaan dan verliest Oekraïne alles, en dan? Wat doen we dan? Een open oorlog met Rusland waar ook Nederlandse troepen opgeroepen worden om te vechten aan het oostfront? Hoe is dat in het belang van de EU, Nederland en in het verlengde de VS?
pi_215105889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja die Belg is een megalomane gek, veruit de gevaarlijkste man in de EU met zijn geschreeuw voor de Verenigde Staten van Europa.
Zegt de gek die kritiekloos achter de grootste idioot uit de Amerikaanse geschiedenis staat :')

quote:
Je kan ook zeggen de Oekraïners vechten door tot het einde. Wat het einde dan mag betekenen is mij een raadsel maar tegen die tijd zijn we miljarden lichter en zijn er talloze levens verloren gegaan. Als we van het slechtste scenario moeten uitgaan dan verliest Oekraïne alles, en dan? Wat doen we dan? Een open oorlog met Rusland waar ook Nederlandse troepen opgeroepen worden om te vechten aan het oostfront? Hoe is dat in het belang van de EU, Nederland en in het verlengde de VS?
Hoe is Rusland laten winnen in ons belang en waarom leg je de bal volledig neer bij het westen, de roebel is geen fuck meer waard dus dat kan het toch niet zijn? Waarom zijn maga idioten zoals jij nooit bezig met het oproepen tot stoppen van de oorlog bij degene die deze oorlog gestart is of zit je al zover in de fabeltjesfuik dat je van mening bent dat dit ook de schuld van VS/Navo/het westen is?

En wellicht is het een keer tijd voor oorlog met Rusland om een eind te maken aan de macht van Putin, in het verleden pakten we dat soor megalomane dictators ook wel eens sneller aan.
pi_215105972
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 september 2024 10:49 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Zegt de gek die kritiekloos achter de grootste idioot uit de Amerikaanse geschiedenis staat :')
[..]
Hoe is Rusland laten winnen in ons belang en waarom leg je de bal volledig neer bij het westen, de roebel is geen fuck meer waard dus dat kan het toch niet zijn? Waarom zijn maga idioten zoals jij nooit bezig met het oproepen tot stoppen van de oorlog bij degene die deze oorlog gestart is of zit je al zover in de fabeltjesfuik dat je van mening bent dat dit ook de schuld van VS/Navo/het westen is?

En wellicht is het een keer tijd voor oorlog met Rusland om een eind te maken aan de macht van Putin, in het verleden pakten we dat soor megalomane dictators ook wel eens sneller aan.
Oké ik roep op om Putin te stoppen. Zou hij naar mij luisteren of misschien wel naar Kamala Harris? Echt wat is dit voor dom gelul.
Overigens als je zin hebt om te vechten in Oekraïne dan is er niemand die je tegenhoud.
Je bent gewoon welkom bij de strijdkrachten in Oekraïne, ze hebben een tekort aan alles inclusief manschappen.
pi_215106011
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 11:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oké ik roep op om Putin te stoppen. Zou hij naar mij luisteren of misschien wel naar Kamala Harris? Echt wat is dit voor dom gelul.
Overigens als je zin hebt om te vechten in Oekraïne dan is er niemand die je tegenhoud.
Je bent gewoon welkom bij de strijdkrachten in Oekraïne, ze hebben een tekort aan alles inclusief manschappen.
Toch grappig hoe, je eindeloos kunt lopen zeuren over het westen, maar poetin buiten shcot houdt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')