quote:"Sadly, by the way, there's a lot of suburban women, a lot of suburban women that are like, 'Listen, abortion is it. If I can't have an abortion in this country whenever I want, I will vote for anybody else.' ... OK. It's a little crazy by the way, but -- especially for women that are like past 50 -- I'm thinking to myself, 'I don't think that's an issue for you.'"
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
Volgens RTL nieuwspanel zou slechts 10% van de Nederlanders op Trump stemmen. Dat vind ik vrij maf. Kijk dan eens naar eigen land en kijk eens naar hoe enorm links Harris is (geweest).
Maar natuurlijk wel een stem naar een peroxide minder Marokkanen haatzaaier, een n mans dictatuur, met een voorliefde voor kleptocraat Orban (grappig: het zo geprezen Boedapest heeft traditioneel een links stadsbestuur), Assad en Poetin. Ik vind dat maf ja. Dit zijn clubs, zoals het CPAC met Jack Posobiec, waar zelfs Trump en kornuiten verre van blijft. Hij kijkt wel uit. Wat hondenfluitjes en dat is het dan wel.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.
Mensen stemmen ook niet meer op mafklapper Baudet. Voorliefde voor populisten met maffe en soms enge denkbeelden vinden mensen niet erg in NL. Zolang de populist in kwestie zelf maar niet van het padje af is. Daarom weinig voorkeur voor Trump en Baudet, maar stemt men gerust op een Geert of een Caroline.quote:Op donderdag 26 september 2024 09:06 schreef Klopkoek het volgende:
Maar natuurlijk wel een stem naar een peroxide minder Marokkanen haatzaaier, een n mans dictatuur, met een voorliefde voor kleptocraat Orban (grappig: het zo geprezen Boedapest heeft traditioneel een links stadsbestuur), Assad en Poetin.
De bewuste tweet... Nu verwijderd, meldt CNNquote:Op donderdag 26 september 2024 03:53 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen heeft Clay Higgins 'vreselijke spijt' van zijn tweet dat de Haitianen die een rechtszaak tegen Trump gaan aanspannen maar beter voor 20 januari het land uit kunnen zijn![]()
[ x ]
Dit figuur dus, complotdenker en uiteraard toegewijd Trump-volgeling:
[ x ]
[ x ]
Dat is compleet logisch dat ze dat screenen vantevoren. Er is een aanslag op hem gepleegd en bijna nog een anderequote:Op donderdag 26 september 2024 10:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Klagen dat Harris vtv zinnen uit haar hoofd leert, (dat heet voorbereiding), en ondertussen:[ x ]
En anders gebruikt hij gewoon zijn eigen kleinkinderen als menselijk schild. Je moet toch wat.quote:Op donderdag 26 september 2024 10:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is compleet logisch dat ze dat screenen vantevoren. Er is een aanslag op hem gepleegd en bijna nog een andere
Die gast gaat nergens meer naar binnen om handen te schudden zonder screening.
Een substantieel van de kiezers kiest ook niet zozeer vr Trump, maar voor de partij of tegen de andere partij. Voor hen zijn de poppetjes minder interessant. Uiteraard ontstaat die situatie voornamelijk door dat stelsel dat je al noemt.quote:Op donderdag 26 september 2024 08:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is niet maf, Trump is een onwaarschijnlijk grote randdebiel, voor mensen die buiten de enorm gepolariseerde Amerikaanse samenleving met hun gebrekkige twee partijen stelsel staan, is het logisch dat hun stem niet naar iemand als Trump uit zou gaan.
Zoals de meisjes op de gereformeerde (zwarte-kousen-kerk-school) waar ik bij in de buurt woonde op heel koude dagen een spijkerbroek onder hun rok aanhadden. Terwijl ze in de zomer vaak zulke korte rokjes droegen, dat een lange broek kuiser zou zijn geweest. Overigens mag een legging wel van de gereformeerde kerk, terwijl je in Nederland weinig excentrieker zult vinden: vrouwen dragen vrouwenkleding, mannen dragen mannenkleding, is hun motto. En een legging is echt vrouwenkleding.quote:
Misschien houdt het op als mensen stoppen met het delen ervan.quote:Op donderdag 26 september 2024 18:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Munten, petten, schoenen, virtuele kaarten, waar houdt het op?[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 26-09-2024 21:07:04 ]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.quote:Op donderdag 26 september 2024 03:29 schreef Kijkertje het volgende:
Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Ik heb een goude besteld. Op Truth heb ik gelezen dat het goud afkomstig is van Trump's WC pot.quote:Trump Watches are not designed, manufactured, distributed or sold by Donald J. Trump, The Trump Organization or any of their respective affiliates or principals. TheBestWatchesonEarth LLC uses the “Trump” name, image and likeness under a paid license agreement which may be terminated or revoked according to its terms. Trump Watches are intended as collectible items for individual enjoyment only, not for investment purposes.
The images shown are for illustration purposes only and may not be an exact representation of the product.
These watches are not political and have nothing to do with any political campaign.
Rare indruk heb jij ervan. Nee niet 'iedereen' krijgt heel veel gratis geld zodat 'ze' van alles kunnen kopen.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.
Prachtig. Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit het document: hoe en door wie wordt dit betaald? Is daar wat meer informatie over?
Belastingverhogingen natuurlijk. De standaard stokpaardjes over meer belasting voor miljonairs enzo. Op zich allemaal vrij standaard Democratisch, met hier en daar een vleugje populisme waar Kamala tegenwoordig voor lijkt te staan. Zeer slap allemaal.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb die PDF (82 pagina's) even vluchtig doorgenomen. De indruk die ik krijg, is dat dit de plannen zijn: iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze vanalles kunnen kopen, we gaan heel veel bouwen en we maken alles goedkoper.
Prachtig. Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit het document: hoe en door wie wordt dit betaald? Is daar wat meer informatie over?
Waarom vind je dat een rare indruk?quote:Op donderdag 26 september 2024 22:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Rare indruk heb jij ervan. Nee niet iedereen krijgt heel veel gratis geld zodat ze van alles kunnen kopen.
Ik last dit en moest echt zo doen:quote:Op donderdag 26 september 2024 22:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Sectie 2 gaat over het mogelijk maken van het kopen van een huis door het bekostigen van de downpayment en daardoor opbouw van vermogen/'wealth' te stimuleren.
Tja, zoals gezegd: ik heb het document een beetje scannend doorgelezen, maar ik zie vrijwel alleen maar beloftes dat men allerlei incentives gaat geven, gaat bouwen en kosten gaat verlagen, maar nauwelijks enige financile onderbouwing hiervoor.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Belastingverhogingen natuurlijk. De standaard stokpaardjes over meer belasting voor miljonairs enzo. Op zich allemaal vrij standaard Democratisch, met hier en daar een vleugje populisme waar Kamala tegenwoordig voor lijkt te staan. Zeer slap allemaal.
Maar ja daartegenover heb je Trump die niet verder komt dan 'tarriffs zijn geweldig!!!'
Je hebt de plannen vluchtig doorgenomen/ scannend doorgelezen en vastgesteld dat het woord 'Trump' 84 keer (!) voorkomt.quote:Op donderdag 26 september 2024 22:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, zoals gezegd: ik heb het document een beetje scannend doorgelezen, maar ik zie vrijwel alleen maar beloftes dat men allerlei incentives gaat geven, gaat bouwen en kosten gaat verlagen, maar nauwelijks enige financile onderbouwing hiervoor.
Maar goed, dat kan ik ook volledig over het hoofd zien.Als iemand kan aangeven waar staat hoe men dat precies wil gaan doen, dan lees ik dat graag.
Ik zeg ook zeker niet dat Trump iets beters heeft, ik focus me alleen even op wat nu de plannen exact zijn. Een plan is mijns inziens niet zeggen dat je vanalles gaat doen, zonder te zeggen hoe je dat gaat doen.
Overigens valt het volgende ook op: als je de endnotes niet meerekent, staat er in de 76 pagina's met 'plannen' 84 keer (!) het woord 'Trump'.
Ja, klopt. Ik kwam nogal vaak 'Trump' tegen tijdens het lezen. Je kunt dan zoeken op een woord in een PDF en dan zie je hoe vaak dat erin voorkomt. Maar goed, dat was slechts een sidenote van mijn kant.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:04 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je hebt de plannen vluchtig doorgenomen/ scannend doorgelezen en vastgesteld dat het woord 'Trump' 84 keer voorkomt.
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik kwam nogal vaak 'Trump' tegen tijdens het lezen. Je kunt dan zoeken op een woord in een PDF en dan zie je hoe vaak dat erin voorkomt. Maar goed, dat was slechts een sidenote van mijn kant.
Maak het nou niet zo moeilijk voor jezelf joh. Je zou ook zelf kunnen proberen zo'n document te skimmen. Of is dat te moeilijk als het verder gaat dan 144 tekens?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.
Nee, ik kwam het vaak tegen. Niet zo gek als dat 84 keer in 76 pagina's is. Maar goed, zoals gezegd, dat was slechts een sidenote. Heb jij informatie over de financile onderbouwing van deze plannen?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Precies waaruit al blijkt waar je naar op zoek bent.
Die is ongetwijfeld hetzelfde als die van Biden. Belastingverhoging voor rijken, grote bedrijven en stock buybacks. Daar zijn ongetwijfeld zat artikelen over te vinden maar die kan je zelf ook opzoeken neem ik aan?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nee, ik kwam het vaak tegen. Niet zo gek als dat 84 keer in 76 pagina's is. Maar goed, zoals gezegd, dat was slechts een sidenote. Heb jij informatie over de financile onderbouwing van deze plannen?
Wacht even. Jij post hier "Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris", inclusief bronnen.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die is ongetwijfeld hetzelfde als die van Biden. Belastingverhoging voor rijken en grote bedrijven en handelen in aandelen. Daar zijn ongetwijfeld zat artikelen over te vinden maar die kan je zelf ook opzoeken neem ik aan?
Of op de site van Harris of zo ...
Of artikelen wat economen ervan vinden die ook al voorbij gekomen zijn.
Als mijn posts niet volledig genoeg zijn naar je zin dan zoek je dat toch zelf even op als je zo 'geinteresseerd' bent en dan post je dat hier ter aanvulling? Had je al die tijd dat je hier aan het posten was aan kunnen besteden.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wacht even. Jij post hier "Nou daar zijn ze dan: de economische plannen Harris", inclusief bronnen.
Dan neem ik de moeite om het document dat direct van het Harris/Walz-team afkomstig is (uit jouw aangedragen x-post) door te nemen en geef aan dat er allemaal prachtige plannen in staan waardoor veel mensen allerlei incentives krijgen, maar dat ik de financile onderbouwing mis. Dat vind ik namelijk nogal essentieel.
Je kunt namelijk allerlei zaken beloven, maar het is niet onredelijk om dan ook te vertellen hoe je dat gaat doen. Het zou prachtig zijn als dit allemaal uitgevoerd wordt, ik denk dat er vrij weinig mensen op tegen zijn om het leven van veel mensen beter te maken. Maar zulke beloftes zonder enige onderbouwing hoe precies, zijn nogal makkelijk te maken.
Ik geef aan dat ik die onderbouwing met gemak over het hoofd kan hebben gezien en laat me graag informeren waar die te vinden is. Aangezien jij hier die plannen presenteert, ga ik ervan uit dat je die informatie wel hebt. Dan is het wat vreemd om dan maar te zeggen dat iemand dat zelf maar moet gaan zoeken.
En als het ongetwijfeld hetzelfde is als die van Biden: waarom kan dat nu allemaal dan niet?
Ik geef aan dat ik die onderbouwing niet zie en me daardoor ook afvraag of die er wel is. Ik denk het niet. Ik kan dus moeilijk gaan zoeken naar iets waarvan ik denk dat het er niet is.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dan zoek je dat toch zelf even op als je zo geinteresseerd bent?
En als je denkt dat die er niet is ga je ook niet op zoek? Okeeee ... dan denk je dat toch?quote:Op donderdag 26 september 2024 23:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik geef aan dat ik die onderbouwing niet zie en me daardoor ook afvraag of die er wel is. Ik denk het niet. Ik kan dus moeilijk gaan zoeken naar iets waarvan ik denk dat het er niet is.
Als jij zegt dat dat niet klopt en die onderbouwing er wel is, dan laat ik me graag informeren wat die onderbouwing dan is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder zal ook onder Harris de staatsschuld natuurlijk verder oplopen, dat is wat mij betreft 100% zeker. Het zal alleen stukken minder zijn dan onder Trump en ondanks dat verder oplopen van de staatsschuld natuurlijk nooit wenselijk is, zullen er onder Harris iig (ook) mensen van profiteren die gn multi-miljardair zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door kladderadatsch op 27-09-2024 00:36:12 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |